Apr 21, 2017

ၾကယ္တာရာ

" ၾကယ္တာရာ "
==========

                                                  #မင္းလူ

သူသည္ ၿပိဳင္ျမင္းပ်ဳိေလးတစ္ေကာင္လို ကဆုန္ေပါက္ၿပီး ေျပးလာတတ္သည္။ သူ႔ရင္ဘတ္က နိမ့္ခ်ည္ျမင့္ခ်ည္ ျဖစ္ေန၏။ ထို႔ေနာက္ သူသိခ်င္ေနတာေတြကို တရစပ္ေမးေလေတာ့သည္။ ေမးခြန္းဆိုေသာ္လည္း အမ်ားစုမွာ အေျဖ တြဲလ်က္ပါၿပီးသားျဖစ္၏။ "ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီလိုထင္တယ္၊ ဟုတ္သလား"ဆိုတာမ်ိဳး။ ကြ်န္ေတာ္က ဟုတ္ပါတယ္ဟု အတည္ျပဳေပးရံုသာရွိ၏။ ထိုအခါ ေက်နပ္သြားဟန္ျဖင့္ ျပံဳးေစ့ေစ့လုပ္ၿပီး လွစ္ခနဲ ေျပးထြက္သြားသည္။ တစ္ခါတေလ သူေျပာသည္ကို သေဘာမတူလို႔ ျငင္းခ်က္ထုတ္မိေသာအခါ စိတ္ေကာက္သြားေသာ ကေလးငယ္တစ္ေယာက္လို မႈန္ေတေတ ေပေစာင္းေစာင္း ၾကည့္ေနၿပီးမွ ခ်ာခနဲလွည့္ထြက္သြားတတ္သည္။

တခ်ိဳ႕ေမးခြန္းေတြက်ေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးေသာ ထူးထူးဆန္းဆန္းေတြ။ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္ ႏိုင္တယ္လို႔လည္း ေျပာႏိုင္သည္။ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ကတ္သီးကတ္သတ္ ေလွ်ာက္ေတြးေလ့ရွိေသာ ကြ်န္ေတာ့္လိုေကာင္မ်ိဳးေတာင္ မစဥ္းစားမိေသာ ကိစၥေတြ။ ထို႔ေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းမေျဖႏိုင္ေသးဘူးဆိုၿပီး ေနာက္ရက္ကို ခ်ိန္းရသည္။ သူေမးထားတာကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ သံုးသပ္ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္လည္း သိခ်င္ေနေသာ ေမးခြန္းမ်ိဳးျဖစ္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ရွိလာရတတ္ ျပန္ေလသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔က်ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ဥာဏ္မီသေလာက္ အေျဖထုတ္ေပးလိုက္ သည္။ သူ သိပ္ေက်နပ္ပံုမရ။ ဒါျဖင့္ ခင္ဗ်ားကေကာ ဘယ္လိုထင္လို႔လဲဟု ျပန္ေမးေတာ့ သူ႔အျမင္ကို ေျပာသည္။ သူ႔ဟာသူလည္း သိပ္ဘ၀င္က်ဟန္မတူ။
တစ္ခါတရံမွာေတာ့ အေျဖခ်င္းဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္ၿပီး ညွိလို႔မရသည့္ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ေမ်ာေနတတ္ျပန္သည္။ ေမ့သေလာက္ရွိေတာ့မွ အလစ္အငိုက္မွာ ရုတ္တရက္ေပၚလာၿပီး သူ စဥ္းစားထားေသာ အေျဖကို ေျပာျပသည္။ ကြ်န္ေတာ္ ျပန္မျငင္းႏိုင္ခင္မွာပင္ အႏိုင္ႏွင့္ပုိင္းၿပီး လွစ္ခနဲ ထြက္ေျပးသြားေလသည္။

*****

ထို႔ေနာက္ လေပါင္းအေတာ္ၾကာေအာင္ သူႏွင့္ မေတြ႕ျဖစ္ဘဲရွိခဲ့သည္။ ေနာက္ေတာ့ သူ စာေတြ ျပန္ေရးေနေၾကာင္း သိရ၏။ အရင္ကေလာင္အမည္ (ေရႊဘုန္းလူ) မဟုတ္ေတာ့။ ‘တာရာမင္းေ၀’ ျဖစ္သြားၿပီ။ တစ္ရက္မွာ (မူလ)သရဖူမဂၢဇင္းကို ဦးစီးတည္းျဖတ္ေနေသာ ဆရာေမာင္ျမင့္ျမတ္ႏွင့္ ဆံုသည္။ ဆရာက ေမးသည္။

"တာရာမင္းေ၀ဆိုတာ သိလား"

"သိတာေပါ့ အစ္ကုိရ၊ ေပကတ္ကတ္နဲ႔ေလ"

"အံမယ္၊ မင္းကပဲ ေျပာရတယ္ရွိေသး"

"ဒီေကာင္က ပိုဆိုးတယ္ဗ်"

"ေအးေလ ငါတို႔ ငယ္ငယ္ကလည္း ဒီလုိပါပဲ။ ဒါနဲ႔ သူ႔စာေတြ မင္းဖတ္ဖူးသလား"

"ကဗ်ာေတြေတာ့ ဖတ္ဖူးတယ္"

"ဒီေကာင္ ေတာ္တယ္ကြ၊ သူ႔ကို ငါ ျဖစ္ေအာင္တင္မယ္"

ခြ်န္ခြ်န္ထက္ထက္ ကေလာင္သစ္တစ္ေခ်ာင္းကို ေတြ႕လုိက္ရေသာအခါ ၀မ္းသာအားရ ျဖစ္သြား တတ္ေသာ အယ္ဒီတာတစ္ေယာက္ေလသံျဖင့္ ေျပာသည္။ ဆရာေမာင္ျမင့္ျမတ္ဆိုတာ ျမန္မာ စာေပေလာကတြင္ အေအာင္ျမင္ဆံုး နံပါတ္တစ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ ရႈမ၀မဂၢဇင္းႀကီးကို တာ၀န္ခံအယ္ဒီတာအျဖစ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ကိုင္တြယ္လာခဲ့သူျဖစ္၏။ သူစင္တင္ေပးခဲ့၍ နာမည္ႀကီး စာေရးဆရာျဖစ္လာသူေတြ အေျမာက္အျမားရွိသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔တုန္းကဆိုလွ်င္ ‘မဆိုးဘူး’ဟု မွတ္ခ်က္ေပးခံရတာေလာက္ကိုပင္ စာေပဆုရသေလာက္ ၀မ္းသာေက်နပ္ခဲ့ရတာ။ ဆရာ့ႏႈတ္က ‘ေတာ္တယ္’ဟု ထုတ္ေျပာခံရျခင္းမွာ ႏွယ္ႏွယ္ရရ မဟုတ္။

မၾကာခင္မွာပင္ သရဖူ၊ စာေပဂ်ာနယ္ အပါအ၀င္ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ သူ႔၀တၳဳ၊ ကဗ်ာ၊ အက္ေဆးေတြ ဆက္တိုက္ပါ၀င္လာသည္။ ‘အာလူးစားသူမ်ား’ ၀တၳဳတိုျဖင့္ ‘ျဖဴးမိတ္ေဆြမ်ား စာၾကည့္အသင္း’၏ စာေပဆုကို ရရွိသည္။ ‘ပန္းေခတ္က လမင္း’ လံုးခ်င္း၀တၳဳ ထြက္လာသည္။ သူသည္ တစ္ႏွစ္အတြင္းမွာပင္ ထိပ္ဆံုးသို႔ ထိုးထြက္လာသည္။ စာေပနယ္ထဲမွာ အခ်ိန္တိုတိုအတြင္း ခုလိုျဖစ္လာဖို႔မလြယ္လွ။ အထူးသျဖင့္ အႏုပညာအပိုင္းမွာေရာ ေစ်းကြက္အရပါ တစ္ၿပိဳင္တည္း ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္းဖို႔ အလြန္ခက္သည္။
ဒါမ်ိဳးက စိုးရိမ္စရာလည္းေကာင္းသည္။ အႏုပညာေလာကမွာ ရုတ္တရက္ ‘ဟုန္းခနဲ’ ထေတာက္ၿပီး သိပ္မၾကာခင္မွာ ‘ဟုတ္ခနဲ’ ျပန္ၿငိမ္းသြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္၏။ မီးၿငိမ္းပံု အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည္။ ဖေယာင္းတိုင္မီးကို မႈတ္လိုက္သလို ခ်က္ခ်င္းၿငိမ္းသြားတာ၊ ဖြဲမီးလို တေငြ႕ေငြ႕ တျဖည္းျဖည္း ၿငိမ္းသြားတာ။ သူကေတာ့ ဓာတ္ေငြ႕အိုး ေပါက္ကြဲသလို ‘၀ုန္းခနဲ’ ၿငိမ္းသြားျခင္းသာ ျဖစ္ေလ၏။

*****

ႏႈတ္ခမ္းကို တင္းတင္းေစ့ၿပီး ျပံဳးတံုးတံုး လုပ္ေနၿပီဆိုလွ်င္ သူလိုခ်င္တာ တစ္ခုခုရရွိထားလို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း သိႏုိင္သည္။ တစ္ရက္မွာေတာ့ သူသည္ ကြ်န္ေတာ့ဆီသို႔ ထိုအျပံဳးမ်ိဳးႏွင့္ ေရာက္ရွိလာ၏။ တစ္ေယာက္တည္းမဟုတ္။ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္လည္း ပါလာသည္။ ေကာင္မေလးက ျဖဴျဖဴ၊ သြယ္သြယ္၊ ေခ်ာေခ်ာေလး။ မ်က္ႏွာက ေၾကာင္ေပါက္စေလးႏွင့္ တူသည္။ အသံကလည္း ေၾကာင္ေလးတစ္ေကာင္ လုိပါပဲ။
တာရာမင္းေ၀က-

"သူက မေနာ္ဟရီတဲ့၊ ဟင္းဟင္း"

ဟု မပြင့္တပြင့္ရယ္ရင္း မိတ္ဆက္ေပးသည္။ (သူ႔ရယ္သံက ထူးျခားသည္။ ‘ဟဲဟဲ’ ဟု အသံမထြက္ဘဲ ‘ဟင္းဟင္း’ ဟု ျမည္တတ္၏။)

ထို႔ေနာက္ ေကာင္မေလး၏ အိတ္ကို ပိုင္စိုးပိုင္နင္း လွမ္းယူလိုက္ၿပီး မွတ္စုစာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ကို ဆြဲထုတ္သည္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို ကမ္းေပးၿပီး-

"တစ္ခုခု ေရးေပးလိုက္ပါ"

ဟု ေျပာသည္။ ေအာ္တိုစာအုပ္ထဲမွာ သူမ်ားေတြ ေရးထားတာ ေလွ်ာက္လွန္ဖတ္ၾကည့္သည္။တစ္ေနရာတြင္ ကဗ်ာတိုေလးတစ္ပုဒ္ေရးၿပီး ေအာက္မွာ တာရာမင္းေ၀ ဟု လက္မွတ္ထိုးထားတာ ေတြ႕ရ၏။ ေဘးမွာ စာတစ္မ်က္ႏွာ လြတ္ေနသည္။ ကြ်န္ေတာ္က တစ္ဖက္စာမ်က္ႏွာဆီ ျမားထိုးညႊန္ျပၿပီး ‘အဲဒီအတိုင္းပဲ’ဟု ေရးေပးလုိက္သည္။ကာယကံရွင္ျဖစ္ေသာ မေနာ္ဟရီက ဖတ္ၾကည့္ၿပီး ရယ္ေမာေနပါလ်က္ သူကေတာ့ ႏႈတ္ခမ္းစူလိုက္ၿပီး-
"ေကာင္းေကာင္းလည္း ေရးမေပးဘူး" ဟု မေက်မနပ္ေလသံျဖင့္ ေျပာေလ၏။

ေနာက္လအနည္းငယ္ ၾကာေသာအခါ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ေရာက္လာျပန္သည္။ မဂၤလာေဆာင္ဖိတ္စာ လာေပးျခင္းျဖစ္၏။ "ဖိတ္စာထဲမွာ မဂၤလာေဆာင္ က်င္းပမယ့္ အိမ္လိပ္စာေျမပံု အညႊန္းပါတယ္"ဆိုသျဖင့္ အေသးစိတ္ မေမးေတာ့ဘဲ အမွတ္တမဲ့ ေနလိုက္မိသည္။ မဂၤလာေဆာင္ေန႔ေရာက္၍ လိပ္စာကိုၾကည့္ေတာ့ ဘုရင့္ေနာင္(လမ္းသြယ္ဆိုလား၊ (၁)လမ္းဆိုလား မမွတ္မိေတာ့)ဟု ေရးထားသည္။ ေျမပံုအညႊန္းကို ၾကည့္ေတာ့လည္း ျပည့္ျပည့္စံုစံုမပါ။ ထံုးစံအတိုင္း ရန္ကုန္ဘက္မွလာေသာ လမ္းေၾကာင္း(ေတာင္မွေျမာက္သို႔) ျပမထားဘဲ ေျမာက္မွေတာင္သို႔သာ ဦးစားေပးဆြဲထားသည္။ ဘယ္လိုစိတ္ကူးလဲေတာ့မသိ။ ဘယ္လိုင္းကို စီးၿပီး ဘယ္မွတ္တိုင္မွာ ဆင္းပါဆိုတာမ်ိဳးလည္း မပါ။
ကၽြန္ေတာ္လည္း ကိုယ့္စိတ္ကူးႏွင့္ကိုယ္လမ္းေၾကာင္း ဆြဲရသည္။ ေစ်းဆိုလွ်င္ေတာ့ အၾကားအျမင္မ်ားမွာပဲ ဆိုၿပီး ဘုရင့္ေနာင္ေစ်းအထိ သြားလိုက္၏။ ဆိုင္ေတြ၊ ဆိုက္ကားဆရာေတြ၊ ကားသမားေတြေမးၾကည့္ေတာ့ "ဘုရင့္ေနာင္လမ္းသြယ္တို႔၊ ၁-လမ္းတို႔ဆိုတာ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါ"ဟု ဆိုသည္။ "ေခ်ာင္း၀နားမွာ ထင္တယ္"ဟု မေရမရာေျပာသည့္လူလည္း ရွိသည္။
ဘုရင့္ေနာင္လမ္းဆိုတာက အရွည္ႀကီး။ လိပ္စာထဲမွာ သဲလြန္စတစ္ခုပဲ ေတြ႕သည္။ မရန္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္။
ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြမ္းက်င္ႏွံ႔စပ္သူတစ္ဦးကို ေမးျမန္ၿပီး ဘုရင့္ေနာင္လမ္းႀကီး၏ မရမ္းကုန္းအပုိင္းအတြင္းမွာ ရွာရသည္။

ေတာင္ဘက္ျခမ္းမွစၿပီး ေျမာက္ဘက္သို႔ ဘတ္စ္ကားစီးသည္။ ႏွစ္မွတ္တိုင္တစ္ခါေလာက္ ဆင္းၿပီး စံုစမ္းသည္။ ဘုရင့္ေနာင္လမ္းႏွင့္ ထိစပ္ေနေသာ မရမ္းကုန္းၿမိဳ႕နယ္အပိုင္းက သိပ္မရွည္၍ ေတာ္ေတာ့သည္။ ဒါေတာင္ ဟိုေလွ်ာက္ ဒီေလွ်ာက္ေမးရတာႏွင့္ လူက အေတာ္ထိေနၿပီ။ ဘယ္မွာမွလည္း စံုစမ္းလို႔မရ။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဘုရင့္ေနာင္တံတားထိပ္နားရွိ အငွားယာဥ္ဂိတ္တစ္ခုမွ လည္လည္၀ယ္၀ယ္ရွိပံုရေသာ ကားဆရာ တစ္ေယာက္ကို အကူအညီေတာင္းရသည္။

"ဒီလိပ္စာကို ရေအာင္ ရွာၿပီး ပို႔ေပးပါ။ က်သေလာက္ ေပးပါ့မယ္"

ကားဆရာက- "ကၽြန္ေတာ္ ဒီလမ္းေၾကာမွာ ဆြဲေနတာ ၾကာပါၿပီဗ်ာ၊ ခင္ဗ်ားလိပ္စာက အမွားႀကီးထင္ပါတယ္"

"မမွားပါဘူးဗ်၊ ဒီမွာ လမ္းညႊန္ေျမပံုေတာင္ ပါေသးတာပဲ"

"ဟင္း၊ ေျမပံုကလည္း ဘာသေဘာနဲ႔ ဒီလိုဆြဲထားမွန္း မသိဘူး။ သူ႕အိမ္ကို ရွာဖို႔ထက္ သူ႔အိမ္ကေန အျပင္ကို ျပန္ထြက္ဖို႔ လမ္းညႊန္ထားသလို ျဖစ္ေနတယ္"
ဟု ေျပာရင္း ဖိတ္စာေပၚက နာမည္ကို ေတြ႕သြားေတာ့မွ-

"ေၾသာ္ … တာရာမင္းေ၀ရဲ႕ မဂၤလာေဆာင္လား၊ ဒါေၾကာင့္ကိုး" ဟု မွတ္ခ်က္ေပးရင္း ရယ္ေမာေနေလ၏။

မဂၤလာေဆာင္ကို မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြားမယ္ဆိုေသာ စိတ္ကူးကို လက္ေလွ်ာ့လုိက္ရသည္။မဂၤလာအခ်ိန္က ညေနပိုင္း။ အခု ေနေတာင္ ၀င္စျပဳၿပီ။ လူကလည္း ေတာ္ေတာ္ပင္ပန္းေနၿပီ။ တကယ္ေတာ့ သူတို႔ညႊန္းသည့္ ဘုရင့္ေနာင္လမ္း ဆိုတာက ေျမာက္ဥကၠလာအစပ္နားမွာ။ ကၽြန္ေတာ္ သြားရွာသည့္ေနရာႏွင့္ဆို အေရွ႕ႏွင့္အေနာက္ တျခားစီပဲ။ ဘုရင့္ေနာင္ဆိုတာကလည္း လူကသာ တစ္ေယာက္တည္း၊ လမ္းေတြက အမ်ားသားကလား။ (ေနာက္မွ သိရတာက ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ အိမ္လိပ္စာ ရွာမေတြ႕တဲ့သူ ေလး၊ ငါး၊ ဆယ္ေယာက္ေလာက္ ရွိသတဲ့။)

*****

"တာရာမင္းေ၀က ေဆာင့္ၾကြားၾကြားႏိုင္တယ္" ဟု တခ်ဳိ႕က ေျပာသည္။

အင္း..ဟုတ္သင့္သေလာက္လည္း ဟုတ္တာပဲဟု ၀န္ခံရမည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခ်င္းခ်င္းၾကားမွာေတာင္ "ခုတေလာ ေရႊဘုန္းတစ္ေကာင္ ၾကြေစာင္းေစာင္း ျဖစ္ေနတယ္။ ၾကည့္ေျပာထားဦး"ဟု တစ္ခါတစ္ခါ သတိေပးခံရတတ္သည္။ ထိုအခါမ်ဳိးတြင္ ကၽြန္ေတာ္က "မန္ယူေဘာလံုးအသင္းက ရြန္နီတို႔၊ စီေရာ္နယ္ဒိုတို႔ လိုေပါ့ဗ်ာ"ဟု ကာေျပာေျပာေပးရ၏။

သူကလည္း သူပဲ။ ၀တၳဳေတြ၊ ကဗ်ာေတြသာမက စာေပသေဘာတရားေဆာင္းပါးေတြလည္း ေရးသည္။ ေ၀ဖန္ေရးလည္းလုပ္သည္။ သေဘာထား မတိုက္ဆိုင္သူေတြႏွင့္ပဲ တိုက္ပြဲဆင္သည္။ သူက အျငင္းလည္း သန္သည္။ သူတို႔၏ေမာ္ဒန္၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ဆိုတာေတြကလည္း တစ္ေယာက္တည္းႏွင့္ ေတာင္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျပန္ျငင္းရတတ္တာ မ်ဳိးပဲကိုး။

"သူသေဘာက်တဲ့စာရင္းထဲမွာပါတယ္"ဆိုေသာ ကၽြန္ေတာ့္ကိုေတာင္ အလြန္ေပးသည္မဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ့္၀တၳဳေတြထဲက သူမႀကိဳက္သည့္ အခ်က္ေတြကို ေထာက္ျပၿပီး ဒီလိုမေရးသင့္ဘူး၊ ဟိုလိုေရးရမွာ" စသျဖင့္ ေ၀ဖန္ရင္း ဆရာလုပ္ခ်င္ေသးသည္။ ထိုအခါ -

"ခင္ဗ်ားကေတာ့ အတတ္ၾကဴးေနၿပီ" ဟု ကၽြန္ေတာ္က သာသာႏွင့္နာနာျပန္ႏွက္ရသည္။ (ခုလို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ဖတ္တယ္ဆိုကတည္းက ကၽြန္ေတာ့္စာေတြ အေပၚမွာ သူ အေလးအနက္ ထားေၾကာင္းေတာ့ သိသာပါသည္)
သူ႔စာဖတ္အားကလည္း လန္႔စရာေတာင္ ေကာင္းသည္။ တခ်ဳိ႕ေတြလို ကိုယ္သန္ရာသန္ရာ ေရြးဖတ္တာမ်ဳိးမဟုတ္။ အေၾကာင္းအရာမ်ဳိးစံု၊ ဘာသာရပ္ေပါင္းစံုကို ေမႊေႏွာက္ဖတ္ထားခဲ့တာ။ တဲေရာ့ကတ္ႏွင့္ ေဗဒင္ေဟာနည္းစာအုပ္ကို အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ဖတ္ၿပီး ျမန္မာလို ျပန္ရွင္းျပႏိုင္သည္။ အဂၢိရတ္က်မ္းေတြ၊ သိုက္စာေပါင္းခ်ဳပ္ စာအုပ္ေတြေကာ ဖတ္ခဲ့ေသးသလား မသိ။ ကမၻာႏွင့္ျမန္မာ့ ဂႏၳ၀င္စာႀကီးေပႀကီးေတြ ဘယ္ေလာက္ ေလ့လာ ဖတ္ရႈခဲ့ၿပီးၿပီလဲ။ မဟာေလးခ်ဳိးႀကီးေတြ၊ ရတုေတြ၊ ေတးထပ္ေတြ ဘယ္ႏွစ္ပုဒ္ အာဂံုေဆာင္ထားခဲ့သလဲ။ သူမရွိေတာ့သျဖင့္ သက္ေသမျပႏိုင္ေတာ့ပါ။ တကယ္ေတာ့ သူသည္ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္သမား သက္သက္မဟုတ္။ သူက ၀ါဒတစ္ခုခု၏ ေလာင္းရိပ္ေအာက္မွာ ခိုလႈံေနခ်င္သူ မဟုတ္။ ကိုယ္ပိုင္အေတြးအျမင္၊ အယူအဆတစ္ခုကို တည္ေဆာက္လိုသူသာျဖစ္၏။ တစ္ခုခုကိုမ်ား သူေတြ႕သြားေသးသလား။ ဒါေၾကာင့္ပဲ သူ႕၀သီအတိုင္း အႏိုင္နဲ႔ပိုင္းၿပီးထြက္သြားခဲ့တာလား။ ဒါမွမဟုတ္... သိုင္းဇာတ္လမ္းတြဲေတြ၊ စံုေထာက္ဇာတ္ကားေတြ၊ စပိုင္၀တၳဳေတြထဲမွာ ၾကားရ၊ ဖတ္ရေလ့ရွိေသာ စကားတစ္ခြန္းကို သြားသတိရမိ၏။

"မင္းသိတာ သိပ္မ်ားေနၿပီ"

*****

ဇနီးေမာင္ႏွံဆိုသည္မွာ သေဘာထားခ်င္း အၿမဲတမ္းတစ္ထပ္တည္းက်ေနတာမဟုတ္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက ရုပ္ရည္ေခ်ာေမာလွပၾက၍ စိတ္ခ်င္းလည္း အႀကိဳက္ညီၾကလိမ့္မည္ေျပာလို႔မရ။ တစ္ခ်ိန္မဟုတ္တစ္ခ်ိန္ေတာ့ ၿငိစရာေလးေတြ ရွိၾကမွာပဲ။ တစ္ခါမဟုတ္ တစ္ခါေတာ့ သည္းညည္းမခံႏိုင္ဘဲ ကေတာက္ကဆတ္ျဖစ္ၾကတာ ဓမၼတာပါပဲ။ သူတို႔လင္မယား စိတ္ေကာက္ၾကၿပီဆိုလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ တယ္လီဖုန္းအၾကာႀကီးေျပာရေလ့ရွိ၏။ ႏွစ္ေယာက္စလံုးအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္ရွိေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္သူ႕ကိုမွ ဘက္မလိုက္။ ေခ်ာ့ေခ်ာ့ေမာ့ေမာ့ ေျပာလွ်င္လည္း ေရာင့္တက္တတ္ၾကသျဖင့္ -

"တစ္ေယာက္ကလည္း မိန္းမကို အႏိုင္က်င့္တယ္၊ တစ္ေယာက္ကလည္း စြာက်ယ္က်ယ္နဲ႔၊ ႏွစ္ေယာက္စလံုး အခ်ဳိးကိုမေျပဘူး"

ဟု အရင္ဦးေအာင္ ေငါက္ပစ္လိုက္ရသည္။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ စိတ္ေပါက္ေပါက္ရွိသျဖင့္-

"ဒီမွာ၊ ဒါဟာ တကယ့္လက္ေတြ႕ဘ၀ဗ်။ ၀တၳဳေရးေနတာမဟုတ္ဘူး။ ကိုယ္ႀကိဳက္သလို ဇာတ္လမ္းဆင္၊ ကိုယ္လိုခ်င္သလို ဇာတ္ကြက္ခ်လို႔ ရတာမဟုတ္ဘူး။ ၀တၳဳေရးတဲ့အခါမွာေတာင္ တစ္ခါတေလက်ရင္ ဇာတ္ေကာင္ေတြက ကိုယ့္ကိုျပန္ၿပီး အာခံတာမ်ဳိး ႀကံဳရေသးတာပဲ"
ဟု ေျပာမိ၏။

တကယ္ေတာ့ ကံၾကမၼာဆိုတာ ေလာကမွာ အေတာ္ဆံုး ပို႔စ္ေမာ္ဒန္ဆရာႀကီးတစ္ဆူျဖစ္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ မရိပ္မိခဲ့ၾက။ "ရွိမႈမေသခ်ာျခင္း" အေၾကာင္းကို သူ႔ေလာက္ကၽြမ္းသည့္လူ ဘယ္မွာရွိပါ့မလဲ။

*****

မိုးတစိမ့္စိမ့္ေအးေနေသာ ညဦးပိုင္းတစ္ခုမွာ တယ္လီဖုန္းလာသည္။ ငါတို႔စာေပမွ စန္းမြန္ေအာင္ ဆက္ျခင္းျဖစ္၏။

"ကိုေရႊဘုန္း ဆံုးၿပီ"

သူ႔အသံက တိမ္၀င္ေနသည္။ သူ႕စကားကို သူ႔ဘာသာလည္း စိတ္ခ်ဟန္မတူ။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ထပ္ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ရုတ္တရက္ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားသြားတာ မွန္ေသာ္လည္း တအံ့တၾသ ေတာ့မျဖစ္မိ။ ဒီအေၾကာင္းကို ေစာေစာကတည္းက ႀကိဳတင္သိႏွင့္ခဲ့ၿပီးသားဟု ထင္ေနမိတာ ထူးဆန္းသည္။ ၿပီးမွ တစ္ခုသြားသတိရ၏။

လြန္ခဲ့ေသာ ရက္အနည္းငယ္က တာရာမင္းေ၀ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ တယ္လီဖုန္းေျပာျဖစ္သည္။ သူသည္ ကၽြန္ေတာ္ေျပာသမွ်ကို ခါတိုင္းလို ေစာဒကမတက္ဘဲ "ဟုတ္ကဲ့၊ ဟုတ္ကဲ့"ဟု ရိုေသေလးစားစြာတံု႔ျပန္သည္။ "ဒီေကာင္ ထူးထူးဆန္းဆန္း အေတာ္ အပိုးက်ဳိး ေနပါလား"ဟု ထင္မိသည္။ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္းမွာပင္ ခုေျပာေနတာ သူမဟုတ္သလို တစ္မ်ဳိးႀကီး ခံစားရသည္။ အမွန္ေတာ့ သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေနာက္ဆံုးႏႈတ္ဆက္စကား ေျပာေနခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ တယ္လီဖုန္း ျမည္လာျပန္သည္။

"ကၽြန္ေတာ္ အၾကည္ေတာ္ပါ"
ဟု တစ္ဖက္က ေျပာသည္။ ကၽြန္ေတာ္က -

"ခင္ဗ်ားလည္း သိၿပီးၿပီေပါ့"

"ဟုတ္ကဲ့။ အဲဒါ ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္ရမလဲ"

"ခင္ဗ်ားက အရင္ဦးေအာင္ေမးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္လိုေျဖရမလဲ"

"ကၽြန္ေတာ္ ဘာလုပ္လို႔လုပ္ရမွန္းမသိဘူးအစ္ကို၊ ထိုင္ရမလို ထရမလို အိမ္မွာလည္း ေနလို႔မရဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လမ္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္သြားေနမိတယ္"

"ဘာ၊ ဒီေလာက္မိုးေအးေနတဲ့အခ်ိန္ လမ္းေပၚမွာ ေလွ်ာက္သြားေနတယ္ ဟုတ္လား။ က်ဳပ္တို႔မွာ လူနည္းေနရတဲ့ၾကားထဲ ခင္ဗ်ားပါ လိုက္သြားခ်င္ေသးလို႔လား"

ကၽြန္ေတာ္ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို တစ္ခုခုေျပာခ်င္ေနတုန္းမွာ သူ႕ဖုန္းက ကြက္တိ၀င္လာျခင္းျဖစ္၏။ သူကလည္း ဒါမ်ဳိး အေျပာခံခ်င္ေသာေၾကာင့္ တမင္တကာ ဆက္ျခင္းျဖစ္လိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ -

"ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္အခုပဲ အိမ္ျပန္ပါေတာ့မယ္ အစ္ကို" ဟု ျပန္ေျပာသည္။

"ဒါနဲ႔ ခင္ဗ်ားက အခုဘယ္ေရာက္ေနတာလဲ"
ဟု ေမးလိုက္ေတာ့-

"အစ္ကို႔အိမ္ေရွ႕မွာ"

ကၽြန္ေတာ္ဖုန္းခ်ၿပီး အိမ္ေပၚမွဆင္းသည္။ ၿခံ၀င္းအ၀ကို သြားသည္။ မိုးမႈန္ေတြက်ဆင္းေနေသာလမ္းေပၚမွာ ရွင္းေနသည္။ လူတစ္ေယာက္မွ်မရွိ။ ခပ္လွမ္းလွမ္းကို ျကည့္လိုက္ေတာ့ ဆိုက္ကားတစ္စင္းကို ျမင္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္ကို ေက်ာေပးၿပီး သြားေနသည္။ ခရီးသည္တစ္ေယာက္ပါသည္။ အဲဒါ အၾကည္ေတာ္ပဲလား။ ေစာေစာက ဖုန္းထဲမွာ သူေျပာတာ တကယ္ပဲလား။ အစ္ကို႔အိမ္ေရွ႕မွာလို႔ ေျပာတာလား၊ အစ္ကို႔အိမ္ေရွ႕ေတာင္ ေရာက္ခဲ့ေသးတယ္လို႔ ေျပာတာလား။ မေသခ်ာ။ က်ိန္းေသတာ တစ္ခုကေတာ့ ေနာက္ထပ္ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္က ဘယ္ႏွစ္ခါေလာက္ ဖုန္းဆက္အေၾကာင္းၾကားသည္ျဖစ္ေစ အေျဖက ေျပာင္းလဲမွာမဟုတ္။ ၿပီးေတာ့ တာရာမင္းေ၀ဆိုတာကလည္း တစ္ခါထက္ပိုၿပီး အေသခံမွာမဟုတ္။

*****

သူသည္ လဲေလ်ာင္းေနရင္းက ႏႈတ္ခမ္းကို တင္းတင္းေစ့ထားသည္။ တစ္ခုခုအလိုမက်လို႔ ႏႈတ္ခမ္းစူထားတာလား။ သူလိုခ်င္တာကိုရလိုက္လို႔ ၿပံဳးေစ့ေစ့ လုပ္ေနတာလား။ ေ၀ခြဲမရ။သူ့ေနာက္ဆံုးခရီးသည္ စည္ကားလွသည္။ သူ႕သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ေတြ၊ စာေပေလာကသားေတြ၊ ပရိသတ္ေတြ အစံုအလင္ေရာက္ရွိလာၾကသည္။ ဒီထဲမွာ ေမာ္ဒန္၊ ပို႔စ္ေမာ္ဒန္သမားေတြလည္းပါသည္။ ဂႏၳ၀င္ေတြ၊ ေရွးရိုးစြဲေတြ၊ သရုပ္မွန္ေတြ၊ သရုပ္ေဖာ္ေတြ၊ မတူကြဲျပားေသာ အေရာင္အေသြးမ်ဳိးစံု ပါ၀င္သည္။ သို႔ရာတြင္ ၀မ္းနည္းျခင္းဆိုသည္မွာ အယူ၀ါဒတစ္ခုမဟုတ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထိုျမင္ကြင္းကို ကမၻာေပၚမွာ ေၾကကြဲစရာအေကာင္းဆံုး၊ အလွပဆံုး၊ အႏုပညာအေျမာက္ဆံုး "ပါေဖာမင့္"ျပကြက္တစ္ခုဟု ထင္ျမင္ေနမိေလသည္။
(ဒီစာကိုေရး၍ၿပီးေတာ့ ညသန္းေခါင္ေက်ာ္ေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္သည္ ျပတင္းေပါက္မွာသြားရပ္ၿပီး ေကာင္းကင္ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္သည္။ ဒီညက်မွ ၾကယ္ေတြကလည္း မ်ားလိုက္တာ။ တိတိက်က် သိရွိၿပီးျဖစ္ပါလ်က္ ခုနစ္စဥ္ၾကယ္ကို တစ္လံုးခ်င္း ေရတြက္ၾကည့္ေနမိျပန္ေလ၏။

                                    မင္းလူ

                                 (၈-၃-၂၀၀၈)

                    ႏိုဝင္ဘာလ ေရႊအျမုဳေတမဂၢဇင္း ၂၀၁၄

No comments:

Post a Comment