Mar 31, 2018

ပြဲထိန္း - ဦးေဆြ(ဒႆနိက)

ပြဲထိန္း - ဦးေဆြ(ဒႆနိက)

* * *

(၁)

မေကြးကေန လာရင္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးမိုင္အကြာ၊ နတ္ေမာက္ကလာရင္ ဆယ့္ႏွစ္မိုင္အကြာ၊ အဲဒီေနရာမွာ ၾကာကန္ရြာရွိပါတယ္။ မေကြးၿမိဳ႕နယ္ရဲ႕အဆုံးက အုပ္စုရြာႀကီးေပါ့။ နတ္ေမာက္ၿမိဳကနယ္ထဲက တမလန္းပင္၊ တက္၀န္ဆိုတဲ့ ရြာေတြက  ေထာ္လာဂ်ီေတြ၊ ကားေတြ၊ ၿမိဳ႕သစ္ၿမိဳ႕နယ္ထဲက ေလးတိုင္စင္၊ ဖိုႀကီး၊ နတ္ရြာဆိုတဲ့ ရြာေတြက ထြက္တဲ့ကားေတြေၾကာင့္ မေကြးနဲ႔နတ္ေမာက္ကားလမ္းေပၚမွာရွိတဲ့ ၾကာကန္ကားဆိပ္ဟာ ေန႔ေရာညပါ စည္ကားပါတယ္။ ကားဆိပ္မွာ ထမင္းဆိုင္၊ အရက္ဆိုင္၊ အေအးနဲ႔လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၊ မုန္႔ဟင္းခါး၊ ေခါက္ဆြဲဆိုင္၊ ကြမ္းယာဆိုင္ စုံေအာင္ ရွိတာေပါ့။ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ကားလမ္းေပၚက ဆိုင္ေတြေလာက္ မခမ္းနားေပမယ့္ သူ႔အတိုင္းအတာနဲ႔သူေတာ့ ျပည့္စုံပါတယ္။
   
ကားဆိပ္မွာလည္း မေကြးျပန္၊ နတ္ေမာက္ျပန္ ေစာင့္တဲ့ လွည္းသမားေတြနဲ႔လွည္းေတြကလည္း အၿမဲလိုလို ရွိေနတတ္တာဆိုေတာ့ ေရာင္းအားေလးလည္း မဆိုးၾကပါဘူး။ အဲဒီကားဆိပ္မွာရွိတဲ့ ဆိုင္ေတြထဲက အေအးနဲ႔လက္ဖက္ရည္၊ လိုခ်င္လို႔ မွာရင္ အရက္လည္း ေရာင္းပါတယ္။ အဲဒီဆိုင္မွာ ညေနတိုင္း ထိုင္ေလ့ရွိသူကေတာ့ ဆရာေဗဒါပါပဲ။ ၾကာကန္ရြာက အုပ္စု၀င္ေက်းရြာ ခုနစ္ရြာရွိတဲ့ ရြာႀကီးဆိုေတာ့ အထက္တန္းေက်ာင္းလည္း ရွိတယ္။ ေဆးရုံလည္းရွိတယ္။ ဆရာေဗဒါက ၾကာကန္ေက်ာင္းက ေက်ာင္းဆရာပါပဲ။ ထူးျခားတာက သူ မူလတန္းျပတုန္းကလည္း ဒီေက်ာင္း၊ အလယ္တန္းျပဆရာျဖစ္ေတာ့လည္း ဒီေက်ာင္း၊ အခု အထက္တန္းျပဆရာျဖစ္ေတာ့လည္း ဒီေက်ာင္းျဖစ္ေနတာကိုပါပဲ။
   
ညေနေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ေရာက္တာနဲ႕ ေစာေစာကေျပာတဲ့ "ကိုႏိုင္"ဆိုင္မွာ လက္ဘက္ရည္ ေအးစက္စက္တစ္ခြက္ကို ဇိမ္ဆြဲေသာက္ေနတဲ့ ဆရာေဗဒါကို ေတြ႕ရတာဟာ ၾကာကန္ဆိပ္ရဲ႕ ဖက္ရွင္တစ္ခုပါပဲ။ လူက ညိဳတုတ္တုတ္ႀကီး၊ မ်က္ႏွာက တည္တည္၊ အရပ္ေမာင္းကလည္း ေကာင္းေကာင္းဆိုေတာ့ ေတာ္ရုံလူက သူ႔ကို ေက်ာင္းဆရာလို႔ကို မထင္ၾကဘူး။ ရုပ္ကလည္း ေတာျပဇာတ္ထဲက လူၾကမ္းရုပ္မ်ိဳးေလ။ ရုပ္ကလည္း အဲသလိုဆိုးတာ။ စကားေျပာၾကည့္မလား။ တကယ့္ဘုနဲ႔ခြ။ ထန္းသီးလုံးနဲ႔ ေနာက္ေက်ာလွမ္းထုတာ ခံရတာကမွ သက္သာခ်င္ သက္သာလိမ့္မယ္။ သူနဲ႔စကားေျပာမိလို႔ကေတာ့ အဆင္မသင့္ရင္ မလြယ္ဘူး။ အဲ…စာသင္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းသတဲ့။ ေက်ာင္းသားေတြကေရာ၊ တျခားဆရာ၊ ဆရာမေတြကပါ ေျပာၾကတာပဲ။ ေက်ာင္းသားေတြကေတာ့ သူ႔ကြယ္ရာမွာ စိန္ေဗဒါႀကီးလို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။ ဆုံးမရင္ လက္သံကလည္း ေျပာင္ ဆိုပဲ။
  
ဒါေၾကာင့္ထင္ပါရဲ႕။ ၾကာကန္ေက်ာင္းရဲ႕ေက်ာင္းအုပ္ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြအဆက္ဆက္၊ ဘယ္ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးကိုမွ ေက်ာင္းသားေတြက သူ႔ေလာက္ မေၾကာက္ၾကဘူး။ သူမို႔ ျဖတ္ေလွ်ာက္လာရင္ သူငယ္တန္းက ဆယ္တန္းအထိ အကုန္ၿငိမ္၊ အကုန္တိတ္ပဲ။ ပိုေျပာတာမဟုတ္ဘူး၊ ေက်ာင္းထဲက ေဟာင္ေနတဲ့ေခြးေတာင္ အေဟာင္ရပ္သြားတယ္။ တကယ္….တကယ္၊ ဆရာေဗဒါက အသက္သာ ေလးဆယ္ေက်ာ္တယ္။ ခုထိ လူပ်ိဳႀကီးပဲ။ အေဖအေမက မရွိရွာေတာ့ဘူး။ ညီမတစ္ေယာက္နဲ႔
အတူေနတယ္။ ညီမအိမ္ကလည္း ေယာက္ဖေရာ၊ တူ၊ တူမေတြကိုေရာ သူက ၾသဇာေညာင္းၿပီးသား။ ၿပီးေတာ့ သူက ဘာမွ ၀ိစိကိစၥမ်ားတတ္တဲ့သူလည္း မဟုတ္ေတာ့ အဆင္ေျပပါတယ္။ သူ႔အလုပ္က စာသင္ဖို႔၊ ညေနေစာင္းရင္ ကိုႏိုင္ဆိုင္မွာ ထိုင္ဖို႔၊ ေက်ာင္းမွာ အလုပ္ရွိရင္ လုပ္ဖို႔၊ ဒီေလာက္ပါပဲ။ မပူမပင္ မေၾကာင့္မၾကဘ၀လို႔ ေျပာလို႔လည္း ရတာေပါ့ေလ။
   
ဒါေပမဲ့ အခုတေလာ ဆရာေဗဒါ မ်က္ႏွာမေကာင္းဘူး။ တည္ေနတာထက္ မရႊင္မပ် ျဖစ္ေနသလိုပဲလို႔ ကိုႏိုင္က ထင္ေနတယ္။ ဖြင့္ေတာ့လည္း မေမးရဲေသးဘူး။ ငယ္ေၾကာက္ဆရာေလ။ သူေရာ၊ သူ႔မိန္းမ ေနာ္ၾကည္ေထြးေရာ ဆရာေဗဒါရဲ႕တပည့္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တာမို႔လား။ လက္ဖက္ရည္ဖိုး၊ ေဆးလိပ္ဖိုး ပိုက္ဆံေတာင္ စားပြဲေပၚ ခ်ထားမွ ယူရဲတာ။ ဘယ္ေလာက္က်ပါတယ္ဆိုၿပီး ေတာင္းရဲတာမွတ္လို႔။ တစ္ခါတစ္ခါ ေဘးက အေၾကာင္းမသိတဲ့ဧည့္သည္ေတြ ဆရာေဗဒါရွိတဲ့အခ်ိန္ ခြက္ပုန္းမွာေသာက္ရင္ေတာင္ မ်က္ႏွာရိပ္၊ မ်က္ႏွာကဲျပၿပီးမွ ေရာင္းရဲတာေလ။ မဆူနဲ႔၊ စကားမမ်ားနဲ႔၊ ေသာက္ၿပီး တန္းျပန္။ ႏို႔မို႔ဆို မေရာင္းဘူးဆိုတဲ့ မ်က္ႏွာေပးထားရေသးတာ။ ဒါေတာင္ ဆရာက မ်က္ႏွာဆိုးဆိုးနဲ႔ လွည့္ၾကည့္ရင္ လင္မယား ႏွစ္ေယာက္စလုံး ပ်ာလို႔။ အဲလိုေၾကာက္ရတာမ်ိဳးေလ။
  
ေဖ်ာ္ၿပီးသားလက္ဖက္ရည္ခြက္ ေရွ႕ေရာက္ၿပီး တစ္ငုံမေသာက္မခ်င္း သည္ေမးခြန္းကို ကိုႏိုင္ မေမးရဲေသးဘူး။ တစ္ငုံေသာက္ၿပီးၿပီ။ ဆရာေဗဒါက သူ႕အႀကိဳက္ မလွရွင္ေဆးလိပ္ အတုတ္ႀကီးကို ညႇိၿပီး ရွဴးခနဲ ဖြာၿပီဆိုမွ သည္စကား ေမးခြင့္ရတာ၊ ေမးရဲတာ။ အဲဒီလိုေမးရင္ ဆရာေဗဒါက လွည့္ၾကည့္ၿပီး 'ေအး'လို႕ တစ္ခြန္း ေျဖမယ္။ ေခါင္းကို တစ္ခ်က္၊ ႏွစ္ခ်က္ေလာက္ ညိတ္မယ္။ ၿပီးရင္ ကားလမ္းဘက္ဆီ လွမ္းၿပီး ေငးရီရီ ၾကည့္ေနမယ္။ ဒါက ထုံးစံ။
   
(၂)

သည္ညေနလည္း မားမား မားမားနဲ႔ ဆရာေဗဒါ ေလွ်ာက္လာတာ ျမင္ကတည္းက လက္ဖက္ရည္ကို ေဖ်ာ္ထားႏွင့္ၿပီးသား။ ေရွ႕ခ်ေပးၿပီး လွည့္ထြက္၊ မလွမ္းမကမ္း ဆရာ တစ္ငုံေသာက္ၿပီလား၊ မေသာက္ေသးဘူးလား ေစာင့္ၾကည့္ေနမိသည္။ ဆရာ့အက်င့္ကလည္း ပထမတစ္ငုံကို ပူတုန္းေသာက္တာ။ က်န္တာကို ေအးစက္ၿပီး အေပၚရည္တင္းမွကိုပဲ ေသာက္တတ္တယ္။ ခုလည္း တစ္ငုံ ဂြတ္ခနဲ က်ိဳက္ခ်လိုက္တယ္။ ကိုႏိုင္က ေမးမလို႔ ပါးစပ္ျပင္တုန္းရွိေသးတယ္။ ဆရာေဗဒါက လွမ္းေခၚလိုက္တာပဲ။

" ငႏိုင္ ... လာဦး "
" ဟုတ္ကဲ့ဆရာ၊ ဘာလိုလို႔လဲ မသိဘူး "
   
ဆရာက ကိုႏိုင့္ကို ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ သူ႔ေရွ႕က ျမင္ကြင္းကိုပဲ ၾကည့္ေနတယ္။ သူ ဘာၾကည့္မွန္းမသိေတာ့ ကိုႏိုင္လည္း ဘာဆက္ေျပာရမွန္းမသိဘူး။ သူ႔ဆရာၾကည့္တဲ့ဘက္ပဲ ဘာမွန္းမသိ လိုက္ၾကည့္ေနတယ္။

" မင္း ေတြ႕လား "

ၾကည့္…ခက္ပုံက။ ဘာကိုၾကည့္လို႔ ဘာကိုေတြ႕ရမွန္းလည္းမသိ။ ကားဆိပ္မွာ လူေတြက ဟိုကသည္ သည္ကဟို သြားလာေနၾကတာေတြ၊ ကားႏွစ္စင္း ရပ္ထားတာမို႔ ဆင္းတဲ့ တက္တဲ့သူေတြေကာ တစ္ပုံႀကီး။ ကိုႏိုင္က ဘာျပန္ေျဖရမွန္းမသိလို႔ ေခါင္းကုတ္ေတာ့ ထပ္ေမးတယ္။

" ေတြ႕လား ေဟ့ေကာင္ "
" ဟုတ္ကဲ့၊ အဲ…ဘာကိုလဲ ဆရာ "
   
ဆရာေဗဒါက မ်က္ေမွာင္တစ္ခ်က္ကုတ္ၿပီး ကိုႏိုင့္ကို ျပန္ၾကည့္တယ္။
  
" ဟိုမွာေလကြာ၊ ဟိုေကာင္  ... ဟိုေကာင္ "
" ေၾသာ္ … လွမင္းလား ဆရာ "
" အင္း…… "
   
ဆရာေဗဒါက ခုမွ သူလိုခ်င္တဲ့အေျဖ ရသြားတဲ့ပုံနဲ႔ အင္းခနဲ ေလရွည္ဆြဲ ေျဖလိုက္ၿပီး သူ႔ေဆးေပါ့လိပ္ကို ေကာက္ညႇိတယ္။ လွမင္း ေအာက္က ေဘာင္းဘီရွည္နဲ႔ အေပၚက ပုဆိုးကို ခပ္တိုတို ထပ္၀တ္ထားတယ္။ ဘယ္ကားသမားက ေနာက္ၿပီးေပးထားတယ္ မသိပါဘူး။ လည္ပင္းမွာ နက္ကတိုင္လို အျပားႀကီးက ေၾကာင္လွ်ာသီးဆြဲထားသလို တန္းလန္းတန္းလန္းနဲ႕ ခါးမွာလည္း ကေလးကစားတဲ့ ေျခာက္လုံးျပဴးေသနတ္ႏွစ္လက္ကို ထိုးလို႕။ ေတာင္ေလွ်ာက္လိုက္၊ ေျမာက္ေလွ်ာက္လိုက္ လုပ္ေနတယ္။ သူခံတြင္းမေတြ႕တဲ့ လူတစ္ေယာက္ အနားေရာက္ရင္ ခါးက ေျခာက္လုံးျပဴးကို ဆြဲထုတ္ၿပီး ပါးစပ္က တဒိုင္းဒိုင္းနဲ႔ ပစ္။ အခ်ိဳ႕အဘြားႀကီးေတြက လန္႔သြားရင္ သူက တဟားဟား ေအာ္ရယ္။ ဒါကိုပဲ ျမင္လိုက္ရတဲ့သူေတြက ၀ိုင္းဟားၾက လုပ္ေနတယ္ေလ။ ဒါလည္း အခုတေလာ သည္ကားဆိပ္မွာ ျမင္ကြင္းတစ္ခုျဖစ္ေနၿပီမို႔ ဆိုင္က လူေတြက အထူးအဆန္းလို႔ သေဘာမထားၾကေတာ့ပါဘူး။
   
" လွမင္းကေတာ့ သည္လိုပါပဲဆရာ။ မနက္မိုးလင္းရင္ ကားဆိပ္ကို ေရာက္လာၿပီး ညေနေမွာင္ရင္ ျပန္တာပဲ။ ထမင္းေတာ့ ဘယ္ကစားတယ္ မသိဘူး။ တခါတေလး ေဆးလိပ္ေလး ဘာေလး ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆိုင္ လာေတာင္းတတ္တယ္။ အႏၲရာယ္မရွိပါဘူးဆရာ။ ေအးေအးေဆးေဆးသမားမို႔ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း ေပးလိုက္တာပါပဲ။ အခုတေလာ နည္းနည္းၾကမ္းတာက ဟိုေကာင္ဆရာ။ ကၽြန္ေတာ့္ဆိုင္အေနာက္က အိမ္က ေဇာ္မင္းေလ။ သည္ေကာင္ ခုတေလာ ေဖာက္ေနတယ္။ ဟိုေန႔ကေတာင္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ေရွ႕ ဓားႀကိမ္း လာႀကိမ္းေနတယ္ "
   
" ဟုတ္လားကြ၊ သူ႔အိမ္ကေရာ မထိန္းၾကဘူးလား "
" ထိန္းေတာ့ ထိန္းတာပဲဆရာ။ ဒါေပမဲ့ အဘိုးႀကီး၊ အဘြားႀကီးက လူအိုေတြမို႔လား။ သည္ေကာင့္အားကို ဘယ္ႏိုင္မွာလဲ။ ေတာ္ေသးတယ္။ အေရွ႕ဘက္ကြမ္းယာဆိုင္က သူ႔အစ္ကို လာလာဆြဲလို႔ "
   
ဆရာေဗဒါက စဥ္းစားသလို တစ္ခ်က္ ေတြခနဲ ျဖစ္သြားတယ္။
 
" ဘာျဖစ္လို႔ မင္းဆိုင္ကို ဓားႀကိမ္း လာႀကိမ္းရတာလဲကြ "
" ဒီလိုဆရာေရ ... ဒီေကာင္က ေခ်ာင္းဆိုးသံ၊ သလိပ္ဟပ္သံေတြ ၾကားရင္ သူ႔ကို စိန္ေခၚတယ္လို႔ ထင္ေနေတာ့တာ။ သူ႔အေမ ေျပာတာကေတာ့ သူက အိမ္မွာ ေအးေအးေဆးေဆး မွိန္းေနတာပဲ။ သူ႔စိတ္ကူးထဲမွာ နတ္သမီးေလးေတြနဲ႔ ေတြ႕ေနတယ္ေျပာတာပဲ။ ေခ်ာင္းဟန္႔သံ၊ သလိပ္ဟပ္သံေတြၾကားေတာ့ သူ႔အာရုံ ပ်က္ၿပီး လန္႔ႏိုးသြားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေဒါသျဖစ္တာလို႔ ေျပာတာပဲ "
" အင္း… ခက္ေတာ့လည္း ခက္သားကြ။ ေအးေလ… ဒါမ်ိဳးက ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ႏိုင္တာပဲ "
" အဲဒီေန႔က ကၽြန္ေတာ့္ဆိုင္က ဧည့္သည္တစ္ေယာက္က ေနမေကာင္းလို႔ ေခ်ာင္းဆိုးတာ ဆရာေရ။ အဲဒါ သူ႔ကို စိန္ေခၚပါတယ္ဆိုၿပီး ဆိုင္ေရွ႕က ဓားတကိုင္ကိုင္နဲ႔ ထြက္ခဲ့ခ်ည္း ေခၚေနတာပဲ။ ဟိုဧည့္သည္လည္း အေအးပတ္ၿပီး ေခ်ာင္းဆိုးေနတာ အဂၤလိပ္ေဆးလည္း မေပ်ာက္၊ ဗမာေဆးလည္း မေပ်ာက္ဘူးလို႔ ေျပာတာ။ ေဇာ္မင္း ထၾကမ္းေရာ ... ဘာသံမွကို မၾကားရေတာ့ဘူး။ တစ္ခါတည္းကို ေပ်ာက္ကေရာ "
   
ဣေႁႏၵေတာ္ေတာ္ႀကီးတဲ့ ဆရာေဗဒါေတာင္ ခပ္ၿပဳံးၿပဳံးျဖစ္သြားတယ္။ သည္ေဇာ္မင္းနဲ႔လွမင္း ႏွစ္ေယာက္စလုံးက သူ႔တပည့္ေတြခ်ည္းပါပဲ။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ႏွစ္ေယာက္စလုံး  ဆယ္တန္းေရာက္တယ္။ တစ္ႏွစ္စီေျဖၿပီး ဘာအေၾကာင္းေၾကာင့္ရယ္လို႔ မည္မည္ရရမသိရဘဲ စိတ္ေနာက္သြားၾကတာလည္း အတူတူပဲ။ လွမင္းက အရင္က အလြန္ေအးတဲ့ေကာင္။ ေမးတစ္ခြန္း ေျပာတစ္ခြန္းသမား။ အခုေတာ့ လူၾကားထဲမွာကို ေပ်ာ္ေနေတာ့တာ။ ေဇာ္မင္းက အရင္က သြက္သြက္လက္လက္၊ ေက်ာင္းလက္ေရြးစင္ ေဘာလုံးသမားေလ။ ခုေတာ့ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္ကို လုံး၀မထြက္ဘူး။ အဲ… ေခ်ာင္းဆိုးသံ မၾကားရရင္ေပါ့။ သူတို႔မိဘေတြကလည္း ဟိုရြာက၊ ဒီရြာက  ဆရာေတြနဲ႔ေရာ ပေယာဂလိုလို ဘာလိုလိုေတြနဲ႔လည္း ကုၾကတာပါပဲ။ ၿမိဳ႕တက္ၿပီးေတာ့  ဆရာ၀န္နဲ႔ေတာ့  စနစ္တက် မကုႏိုင္ၾကဘူး။ ခမ်ာမ်ားမလည္း ဆင္းရဲၾကတယ္ေလ။
  
" ငါ ... အဲဒါ ဘာလုပ္ေပးရမလဲ စဥ္းစားေနတာကြ "
   
ဆရာေဗဒါက သူ႔ရဲ႕ ေအးစက္စက္လက္ဖက္ရည္ကို တစ္ငုံထပ္ငုံၿပီး ကိုႏိုင္ကို ေျပာတယ္။ ကိုႏိုင္က ဆရာဘာဆက္ေျပာမလဲဆိုၿပီး ၿငိမ္နားေထာင္ေနလိုက္တယ္။
  
" ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က ငါ ေဇာ္မင္းအေဖနဲ႔ေရာ လွမင္းအေမနဲ႔ပါ ေတြ႕တယ္။ မေကြးျဖစ္ျဖစ္၊ ရန္ကုန္ျဖစ္ျဖစ္ သြားေဆးကုဖို႔ေပါ့ကြာ။ ငါလည္း တတ္ႏိုင္သေလာက္ ေထာက္ပါ့မယ္လို႔ ေျပာတာ၊ အဲဒါ သူတို႔သားေတြက လူျပဳစားတာ ခံရတာလိုလို၊ အရင္ဘ၀ သိုက္ေဟာင္းက ဘာျပဳတယ္ဆိုလား၊ မသိပါဘူးကြာ အခ်ိန္တန္ သူ႔အလိုလို ျပန္ေကာင္းသြားမယ့္ပုံမ်ိဳး ျပန္ေျပာလႊတ္တယ္။ ဒီေလာက္တိုးတက္ေနတဲ့ ေခတ္ထဲမွာကြာ၊ ေတာက္…. "
   
ဆရာေဗဒါက ေျပာရင္းဆိုရင္း ေဒါသထြက္လာၿပီး ေတာက္တစ္ခ်က္ ျပင္းျပင္းေခါက္လိုက္တယ္။ ခုမွ ကိုႏိုင္လည္း ခုတေလာ ဆရာမ်က္ႏွာသိပ္မေကာင္းတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ရွင္းသြားေတာ့တယ္။
   
" မင္းစဥ္းစားၾကည့္ ငႏိုင္။ ငါ့တပည့္ေတြထဲမွာ ဆရာ၀န္၊ အင္ဂ်င္နီယာ၊ စစ္ဗိုလ္ အမ်ားႀကီး။ မင္းတို႔လို ဘြဲ႕ရၿပီး ေစ်းေရာင္းေနတဲ့ေကာင္ေတြ၊ ယာလုပ္ ထန္းတက္ေနတဲ့ေကာင္ေတြလည္း အပုံႀကီး၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူတို႔ေတြက ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ေရာ ကိုယ့္မိသားစုကိုေရာ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေျပာရရင္ တိုင္းျပည္ကို၊ လူ႔ေလာကကို ကိုယ့္နည္းကိုယ့္ဟန္နဲ႔ အက်ိုးျပဳေနၾကတာကြ။ ခုေတာ့ ဒီႏွစ္ေကာင္မွာက .... ငါစိတ္မေကာင္းတာ အဲဒါပဲ'
   
ကိုႏိုင္ကေတာ့ သူ႔ကို တစ္ခါမွ ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀း စကားမေျပာဘူးတဲ့ ဆရာေဗဒါကိုသာ အံ့ၾသသလို ေငးၾကည့္ေနမိတယ္။ ဆရာ့ေစတနာကိုလည္း တေရးေရး သေဘာေပါက္လာတယ္။ ဆရာလည္း ေျပာရင္းက သည္အေၾကာင္းကို ဆက္ေျပာခ်င္ဟန္ မတူေတာ့ဘူး။ အိတ္ကပ္ထဲက လက္ဖက္ရည္ဖိုးပိုက္ဆံ စားပြဲေပၚခ်ၿပီး မီးေသေနတဲ့သူ႔ေဆးလိပ္ ညႇိတယ္။ ကိုႏိုင္သိလိုက္တယ္။ လက္က်န္လက္ဖက္ရည္ခြက္ကို အကုန္ေမာ့ၿပီး သူ႔ဆရာျပန္ေတာ့မယ္ဆိုတာကိုေပါ့။

အဲသည္အခ်ိန္မွာ နတ္ေမာက္ဘက္က ကားတစ္စီး၀င္လာတယ္။ ဒိုင္နာအျပာေလးပါ။ ခရီးသည္ေတြ ဆင္းၾက၊ တက္ၾက။ တခ်ိဳ႕ခရီးသည္ေတြ ကိုႏိုင့္ဆိုင္ထဲ ၀င္လာၿပီး ေကာ္ဖီမစ္ေသာက္သူေသာက္လို႔ ေဖ်ာ္ေပးရေသးတယ္။ တခ်ိဳ႕လည္း အေပါ့အပါးသြားၾကေပါ့။ ေဘးဆိုင္ထဲမွာ မုန္႔ဟင္းခါးေလး ဘာေလး မွာစားတဲ့သူ၊ ကြမ္း၊ ေဆးလိပ္၀ယ္တဲ့သူေတြလည္း ရွိတယ္။ ကားေပၚက ဆင္းလာတဲ့သူတစ္ေယာက္က ဆရာေဗဒါအသိထင္တယ္။ ဆရာေဗဒါနဲ႔ ရပ္စကားေျပာတာ ေတြ႕လိုက္ရတယ္။ ခဏၾကာေတာ့ ကားသမားက ကားထြက္ေတာ့မယ္ဆိုတဲ့သေဘာနဲ႔ သူ႔ခရီးသည္ေတြကို ဟြန္းတီးၿပီး ေခၚတယ္။ ဆရာေဗဒါလည္း စိုက္စိုက္စိုက္စိုက္နဲ႔ ထြက္သြားတာ လွမ္းျမင္လိုက္ရေလရဲ႕။

(၃)

အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ ထိတ္လန္႔တၾကား စီခနဲ ေအာ္သံေတြကို ၾကားလိုက္ရတာပဲ။
  
" လုပ္ၾကပါဦး။ တုတ္ႀကီးနဲ႔ေတာ့၊ တုတ္ႀကီးနဲ႔ "
" ေဟ့ေကာင္… ေဘးဖယ္၊ ေဘးဖယ္ "
   
လူေတြလည္း ေျပးတဲ့လူက ေျပး၊ ကားေပၚ ဇြတ္ခုန္တက္တဲ့သူက တက္၊ ရႈပ္ယွက္ကို ခတ္သြားတာပဲ။ ကိုႏိုင္က လွမ္းၾကည့္လိုက္သလို ဆိုင္ကေန ထြက္သြားတဲ့ ဆရာေဗဒါကလည္း ကားဆီကို ရပ္ၿပီး ၾကည့္ေနတယ္။

ဘယ္ေနရာက ဘယ္လိုေျပးထြက္လာတယ္ေတာ့ မသိဘူး။ ေဇာ္မင္း…ေဇာ္မင္း၊ လက္ထဲမွာ သစ္သားေခ်ာင္းႀကီး ကိုင္လို႔။ ကားနားေရာက္ေတာ့ ကားမွန္ကို ခြမ္းခနဲ ခြမ္းခနဲ သုံးခ်က္ပဲ ရိုက္ခြဲလိုက္တယ္။ အိုး… ဘာေျပာေကာင္းမလဲ၊ ေအာ္သံေတြဆိုတာ ကမ႓ာပ်က္ေနတဲ့အတိုင္းပဲ။ ကားမွန္က အက္ရာေတြ ထင္လာတယ္။ အစကေလးေတြ ထြက္လာေပမယ့္ ရိုးရိုးမွန္လို ခြမ္းခနဲ ကြဲမသြားဘူးဗ်။ ေအာ္ရီဂ်င္နယ္မွန္မို႔ ထင္ပါရဲ႕။ ကားေခါင္းထဲ ထိုင္ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးကေတာ့ အေၾကာက္ပဲလြန္လို႔လား၊ ဣေႁႏၵပဲ ႀကီးလြန္းသလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ပါးစပ္အေဟာင္းသားနဲ႔ မ်က္လုံးႀကီးေတြျပဴးၿပီး ၾကည့္ေနလိုက္ၾကတာ။ တုတ္တုတ္ကို မလႈပ္ဘူး။

ဆိုင္ထဲက လူေတြေရာ၊ လမ္းေပၚက လူေတြကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ။ ဘယ္သူမွ ၀င္မဆြဲရဲၾကဘူး။ ဆရာေဗဒါက ဖ်တ္ခနဲ ကားဆီ ေျခလွမ္းလွမ္းၿပီးမွ သူလည္း တုံ႔ခနဲ ျပန္ရပ္လိုက္တယ္။ ဟုတ္တယ္ေလ။ ဟိုက စိတ္ေကာင္းတာမွ မဟုတ္တာ။ ေနာက္ၿပီး လက္ထဲမလည္း တုတ္ႀကီးနဲ႔။ မေတာ္လို႔ ကိုယ့္ေဆာ္လႊတ္လိုက္ရင္ ဒုကၡ။ သတိ၀င္လာတဲ့ ကားဒရိုင္ဘာက ကားတံခါးကို ဖြင့္ၿပီး ဆင္းေျပးမယ္လုပ္တယ္။ ကားမွန္ကို ရိုက္ေနတဲ့ ေဇာ္မင္းက သူ႔ကိုရန္မူဖို႔ ဆင္းလာတဲ့ဒရိုင္ဘာကို ရိုက္မလို႔ တုတ္နဲ႔ အားပါးတရ ရြယ္လိုက္တယ္။ တခ်ိဳ႕မိန္းမေတြဆို မၾကည့္ရဲလို႔ မ်က္လုံးကို လက္နဲ႔ ကာလိုက္ၾကတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေအးစက္မာေက်ာတဲ့ အသံတစ္သံ ထြက္လာတာပါပဲ။

" ေဟ့ေကာင္…. လက္ထဲက တုတ္ကို ခ်လိုက္စမ္း "
   
ေဇာ္မင္းရဲ႕ ရိုက္ေတာ့မယ့္တုတ္ တန္႔ခနဲ ျဖစ္သြားၿပီး ေနာက္ကို ျပန္လွည့္ၾကည့္တယ္။ အေနာက္တိုင္းရုပ္ရွင္ေတြထဲက ေကာင္းဘြိဳင္းမင္းသားလို ေျခႏွစ္ဖက္ ကားၿပီး ေျခာက္လုံးျပဴးႏွစ္လက္နဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္တန္းတန္း ခ်ိန္လို႔။ ဘယ္သူရွိမလဲ၊ လွမင္းေပါ့။ ထပ္ေျပာလိုက္ေသးတယ္။
   
" မင္း ... တုတ္ကို ခ်ရင္ခ်ေနာ္၊ မခ်ရင္ ငါတကယ္ပစ္မွာ "

ေဇာ္မင္းက မ်က္လုံးကလယ္ကလယ္ျဖစ္သြားၿပီး တုတ္ကို မခ်ခ်င္ခ်ခ်င္ ခ်လိုက္တယ္။ ဒရိုင္ဘာကေတာ့ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္းကို မသိဘူး။ ေျပးၿပီေလ။ ေဇာ္မင္း တုတ္ကို ခ်လိုက္ေတာ့ လွမင္းက ဘယ္လက္နဲ႔ကိုင္ထားတဲ့ ေသနတ္ကို ခါးၾကားထဲ ျပန္ထိုးလိုက္တယ္။ ညာဘက္လက္က ေသနတ္ေတာ့ ခ်ိန္ထားတုန္းပဲ။ ၿပီးမွ ေဇာ္မင္းဆီကို တစ္လွမ္းခ်င္း ဟန္ပါပါ ေလွ်ာက္လာတယ္။ ေဘးကလူေတြကေတာ့ ခုထိ ဘာစကားမွ မေျပာႏိုင္ေသးဘူး။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ကိုပဲ ပြဲၾကည့္သလို ေငးၾကည့္လို႔။ အနားေရာက္ေတာ့မွ လွမင္းက အသံမာမာနဲ႔ပဲ ေမးတယ္။
   
" မင္း ဘာလို႔ ကားမွန္ကုိ တုတ္နဲ႔ရိုက္တာလဲ "
   
လွမင္းလက္ထဲက ေသနတ္ကိုတစ္လွည့္၊ လွမင္းမ်က္ႏွာကို အကဲခတ္သလို တစ္လွည့္ၾကည့္ရင္းက ေဇာ္မင္းက မပြင့္တပြင့္ ျပန္ေျဖတယ္။

" နားၿငီးတယ္ကြာ၊ ဟြန္းတီးေနတာ ဆူညံေနတာပဲ "
   
လွမင္းက ေခါင္းတဆတ္ဆတ္လုပ္ၿပီး သေဘာက်သလို တဟားဟား ရယ္လိုက္ေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ မ်က္ႏွာကို ျပန္တည္ၿပီး….
" ေဟ့ေကာင္… မင္းရူးေနသလားကြ … ဟင္။ ဟြန္းျမည္တာ ကားကျမည္တာပဲ၊ ကားကိုရိုက္ေပါ့ကြ။ ဘာလို႔ လူကိုရိုက္မယ္ လုပ္ရတာလဲ။ တယ္… ငါ နဖူးတည့္တည့္ကို ပစ္လိုက္ရ "
   
လက္ထဲက ေသနတ္နဲ႔ ေဇာ္မင္းနဖူးကိုလည္း ေထာက္ပစ္လိုက္ေသးတယ္။

" ေရာ့… မင့္တုတ္ မင္းျပန္ေကာက္။ ကားကို ေနာက္တစ္ခ်က္ ရိုက္။ ၿပီးေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ျပန္၊ ၾကားလား "
  
ေဇာ္မင္းလည္း အခုမွ လြတ္ၿငိမ္းခ်မ္းသာခြင့္ရတဲ့သူလို တုတ္ကို ဆတ္ခနဲေကာက္၊ ကားေရွ႕ေဘာနက္ကို ဒုန္းဆို တစ္ခ်က္ရိုက္ၿပီး သူ႔အိမ္ကို သူ အေျပးေလး ထြက္သြားတယ္။ လွမင္းလည္း သူ႔ေသနတ္ကို ခါးၾကားျပန္ထိုးၿပီး သစ္ပင္တစ္ပင္ေအာက္ သြားထိုင္ေနေလရဲ႕။
   
ေစာေစာက ေၾကာက္လို႔ေရာ၊ အံ့အားသင့္လို႔ေရာ ခံစားမႈေပါင္းစုံနဲ႔ ၿငိမ္ေနတဲ့လူေတြလည္း အခုမွ လႈပ္လႈပ္ရြရြ၊ ဆူဆူညံညံ ျပန္ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ ကားအုံနာကေတာ့ ေတာက္တေခါက္ေခါက္၊ စုတ္တသပ္သပ္နဲ႔ေပါ့။ သူ႔ပစၥည္းဟာကိုး။ ခဏၾကာေတာ့ ေဇာ္မင္းမိဘေတြနဲ႔ ညီအစ္ကိုေမာင္ႏွမေတြ လာေတာင္းပန္တာ ေတြ႕ရတယ္။ စားစရာမရွိ၊ ေလ်ာ္စရာေတာ့ ရွိရမွာေပါ့ေလ။

ရြာဘက္ျပန္မယ္လုပ္တဲ့ ဆရာေဗဒါလည္း ကိုႏိုင့္ဆိုင္ ျပန္ထိုင္ေနၿပီ။ မေသာက္စဖူး ကိုႏိုင့္ဆိုင္က ေတာအရက္တစ္ပိုင္းလည္း မွာေသာက္လို႔။ ေစာေစာကကိစၥကို ၾကားလို႔ ရြာထဲကထြက္လာၿပီး စပ္စုတဲ့သူေတြကို သည္းထိတ္ရင္ဖိုျဖစ္ေအာင္ ကားဆိပ္က လူေတြက အျမႇဳပ္တစီစီနဲ႔ ရွင္းျပလို႔။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မွန္အစင္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ကားႀကီး ေဆာင့္ႀကီးေအာင့္ႀကီး ထြက္သြားသလို ခါးမွာ ေသနတ္ႏွစ္လက္ထိုးထားတဲ့ ေကာင္းဘိြဳင္မင္းသားလည္း တဒိုင္းဒိုင္းနဲဲ႔ ရြာထဲျပန္သြားေလရဲ႕။

(၄)

ကိုႏိုင္ကေတာ့ မေသာက္စဖူး ေသာက္ၿပီးမူးသြားတဲ့ သူ႔ဆရာ စိန္ေဗဒါေျပာတဲ့စကားကို ဆိုင္ပိတ္ခ်ိန္အထိ ၾကားေယာင္ေနတုန္းပဲ။

“ ရူးေနတဲ့ေကာင္တစ္ေကာင္က ရူးေနတဲ့ေကာင္ တစ္ေယာက္ကို မင္းရူးေနသလားလို႔ ေျပာၿပီး ပြဲထိန္းသြားတာ စဥ္းစားၾကည့္ရင္ ေတာ္ေတာ္ ရူးခ်င္စရာ ေကာင္းတဲ့ကိစၥပဲကြ ငႏိုင္ရ ”တဲ့ေလ။

* * *
ဦးေဆြ(ဒႆနိက)
ေရႊအျမုေတမဂၢဇင္း

No comments:

Post a Comment