ႏွစ္ပြင့္ပန္း (ေရေအး)
@@@@@@@@@@
(၁)
ႏု ေရခ်ဳိးဆိပ္မွ တက္လာခ်ိန္တြင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ ရွင္ေလာင္းပုိ႔ သြားၾကေသာ လူတန္းႀကီး၏ ေနာက္မွ ဖုန္းတေသာေသာကို ရိပ္ခနဲ ျမင္လုိက္ရသည္။ ညေနပင္ ေစာင္းလုေခ်ၿပီပဲ။ အိမ္၏ အေနာက္ဘက္ျခမ္းတြင္ ရိွေသာ ႏု၏ အခန္း အတြင္းတြင္ ထရံႀကိဳၾကားမွ ျဖတ္သန္းလာေသာ အလင္းတန္းမ်ားသည္ ေစြေစြေစာင္းေစာင္း က်ဆင္းေန၏။ အခန္း၏ ၾကမ္းျပင္ထက္တြင္ က်ပ္ျပားဝုိင္းသာသာ အလင္းေပါက္မ်ားသည္ လႈပ္လႈပ္ရြရြ၊ ႐ုိး႐ုိးရိပ္ရိပ္။ အခန္းသည္ ရွစ္ေပပတ္လည္အခန္း ျဖစ္သည္။ ေသသပ္စြာ ေခါက္ထားေသာ အိပ္ရာသည္ ေခါင္းရင္းဘက္ နံရံတြင္ကပ္ၿပီး ၿငိမ္သက္ေန၏။ ဝင္ေပါက္ႏွင့္တည့္တည့္ ညာဘက္ ေျခရင္းေထာင့္တြင္မူ ေပါလစ္ဆီေရာင္ ေျပာင္လက္ေနသည့္ ကြ်န္းေသတၱာသည္ အိေႁႏၵရရ လဲေလ်ာင္းေနသည္။ ထိုေသတၱာႏွင့္ ႏွစ္ေတာင္ခန္႔ အကြာတြင္မူ မွန္တင္ခုံႏွင့္ သနပ္ခါး စင္သည္ အပ်ဳိေပါက္ တစ္ေယာက္သဖြယ္ ကပိုက႐ုိ ရိွေနေလသည္။
သနပ္ခါးစက္မ်ား စြန္းေပေနေသာ မွန္ထဲမွ ကိုယ့္အရိပ္ကို ျမင္လွ်င္ ႏုသည္ “ေၾကာက္စရာ” ဟု ေတြးမိ၏။ အိပ္ေရးပ်က္ရ လြန္းေသာေၾကာင့္ ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ေနေသာ မ်က္လုံးမ်ား၊ ေငါထြက္ေနေသာ ပါ႐ုိးႏွင့္ ျဖဴေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ႏႈတ္ခမ္း၊ ေရစိုေနေသာ ဆံပင္မ်ားျဖင့္ အနားသတ္ထားေသာ ႏု၏ မ်က္ႏွာသည္ အမွန္ပင္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေနသည္။ ႏုသည္ သက္ျပင္း တစ္ခုကို ခပ္ေလးေလး ခ်ရင္း မွန္ကို အသာတည့္၏။ ထို႔ေနာက္ ေဘးနားရိွ သနပ္ခါး ေရအင္တုံထဲမွ ေရကို လက္ဖ်ားျဖင့္ အသာေတာ့ၿပီး ေက်ာက္ပ်ဥ္ကို ေရထည့္သည္။ ခဏမွ်ၾကာလွ်င္ သနပ္ခါးေသြးသံ တက်ည္က်ည္သည္ ႏု၏ အခန္း အတြင္းတြင္ မတုိးမက်ယ္ ထြက္ေပၚလာသည္။ ႏုသည္ သနပ္ခါးကို အားစိုက္ေသြး၏။ ထုိသို႔ ေသြးရင္းႏွင့္ပင္ စိတ္တြင္ ေမာဟိုက္သလုိ ျဖစ္လ်က္လာသည္။ စိတ္သည္ မတည္ၿငိမ္၊ လြင့္လြင့္လူးလူး ရိွလွ၏။ ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး ေတြးလ်က္ပင္ ထုိသနပ္ခါးေသြးသံ တက်ည္က်ည္ အေၾကာင္းကို သူမ၏ မိခင္ ေျပာဖူးေသာ ဟာသ တစ္ခုအား ဖ်တ္ခနဲ သတိရသည္။
“စာေရးဆရာႀကီး တစ္ေယာက္က ေရးဖူးတယ္ သမီးရဲ႕၊ အပ်ဳိေပါက္ ကေလးေတြ သနပ္ခါးေသြးေတာ့ စာေရးႀကီး၊ စာခ်ီႀကီး ျမည္သတဲ့၊ အပ်ဳိလတ္ေတြ သနပ္ခါးေသြးေတာ့ သင့္တင့္တာပဲ၊ သင့္တင့္တာပဲလုိ႔ ျမည္သတဲ့၊ အပ်ဳိႀကီးေတြ သနပ္ခါးေသြးေတာ့ ရတာယူမယ္၊ ရတာယူမယ္လုိ႔ ျမည္သတဲ့”
ထုိတုန္းကမူ ႏုသည္ မျပံဳးဘဲ ဝါးလုံးကြဲ ရယ္မိသည္။ ယခုအခ်ိန္တြင္ကား ႏုသည္ ျပံဳးရန္ပင္ အင္အားမရိွ သလုိတည္း။ ႏု၏ စိတ္ထဲတြင္ကား အခု သူမ၏ သနပ္ခါးေသြးသံသည္ ဘာသံမ်ား ျမည္ေနၿပီလဲ ဟူေသာ အေတြးကိုသာ ေတြးမိ၏။ ညေရာက္လွ်င္ ဟူေသာ အေတြးကို ဆက္မိလွ်င္ ရင္သည္ တထိတ္ထိတ္ ခုန္လ်က္ မလုံမလဲ ျဖစ္ရသည္။ ထုိ႔ေနာက္ မ်က္ႏွာေပၚက သနပ္ခါးကို အာ႐ုံေရာက္ျပန္၏။
မ်က္ႏွာေပၚရိွ သနပ္ခါးကို ညႇိျခင္းႏွင့္ ဆံပင္ကုိ အုံး(ဦး)လုံး သိမ္းလ်က္ ေနာက္တြဲဆံပင္ကို ခပ္က်စ္က်စ္ ထုံးၿပီးလ်ွင္မူ ႏု၏ အလွျပင္ျခင္းသည္ ၿပီး၏။ ေသြ႕ေျခာက္ေျခာက္ ႏႈတ္ခမ္းကို ပန္းဆီေရာင္ ဆုိးဖုိ႔ လုပ္ရင္းပင္ ႏုသည္ အတန္ၾကာမွ် ေတြေဝေနမိ ျပန္သည္။ ေက်ာေပးထားေသာ အဖူးႀကီးႏွစ္ဖူး ပါေသာ ႏွင္းဆီခက္ကို ေကာက္ကိုင္မိခ်ိန္တြင္ ႏုသည္ သူမ၏မိခင္ ေျပာဖူးခဲ့သည့္ စကားတစ္ခြန္းကို ႐ုတ္တရက္ သတိရျပန္သည္။
“မိန္းမေကာင္း ပန္းပန္ တစ္ပြင့္ပန္တဲ့ သမီးရဲဲ႕”
ႏုသည္ အတန္ငယ္ ၾကမ္းၿပီး ေဖာင္းသြယ္ေသာ လက္မ်ားသည္ ေယာင္ေယာင္ကေလး ေသးသည့္ ႏွင္းဆီတစ္ဖူးကို ဆတ္ခနဲ ေႁခြမိၿပီးသား ျဖစ္သြား၏။ တစ္ခိ်န္တည္းပင္ ႏုသည္ သူမ၏ ခ်စ္သူကို သတိရမိေလသည္။
(၂)
လဆန္း ခုနစ္ရက္၏ လသည္ ေကာင္းကင္တြင္ ဝါေဖ်ာေဖ်ာ့ ေပၚလာသည္။ ၾကယ္ အနည္းအပါးကား မွတ္တုတ္မွိတ္တုတ္။ ရြာထိပ္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းရိွ အလွဴ ဗီဒီယုိဝုိင္းမွ ၾကားရေသာ အသံမ်ားသည္ က်ယ္လာလုိက္ တုိးသြားလုိက္။ ႏုသည္ ျပတင္းေပါက္ေပါင္တြင္ မွီေငးရင္း အေတြးမ်ားေနမိ၏။ ကုန္ဆုံးခဲ့ၿပီးေသာ ညမ်ား မကုန္ဆုံးေသးသည့္ ညမ်ားႏွင့္ ယေန႔ ျဖတ္သန္းရမည့္ ညအေၾကာင္း။ စိတ္လႈပ္ရွား ရင္ဖုိစရာ၊ တုန္လႈပ္စရာ၊ ေသာက မ်ားစရာ ညမ်ားေပပဲ။ ညမ်ားအေၾကာင္း ေတြးလ်ွင္ပင္ ႏု၏ ခ်စ္သူအေၾကာင္းသည္ အမွ်င္တန္းလ်က္ ရိွျပန္သည္။
ႏု၏ ခ်စ္သူသည္ အသားျဖဴျဖဴ ျဖစ္၏။ အေတာက္အပ အဝတ္အစားမ်ားကို ဝတ္တတ္သည္။ အတန္ငယ္ သြယ္ေသာ ကိုယ္အဆစ္အေပါက္ ရိွၿပီးသူမုိ႔ ျပံဳးျပံဳး၊ ျပံဳးျပံဳးႏွင့္ စကားေျပာလ်ွင္ ႏုစိတ္တြင္ ျမတ္ႏိုးစိတ္သည္ ထိ္န္းမရ။ မေပၚတေပၚ ႏွာတံ၊ ပိရိနီျမန္းေသာ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားရိွေသာ သူ႔ကို မိန္းမတုိင္းပင္ စြဲၾကလိမ့္မည္ဟု ႏု ထင္ေလသည္။ အားလုံးထဲတြင္ ႏုသည္ ကံထူးသူဟု ေတြးမိေလသည္။ “ညည္း လူပ်ဳိကျဖင့္ ေပၚေၾကာ့ပါေအ၊ သူ႔ကိုယ္သူပဲ လွေအာင္ဆင္ဖို႔ သိတာပါ” ဟု သူငယ္ခ်င္းမ်ား ေျပာလွ်င္ “သူ လွတာ ေခ်ာတာ ငါ့အတြက္ေပါ့ေအ” ဟု ေနာက္သလုိ၊ ေျပာင္သလုိျဖင့္ ခြန္းတုံ႔မခံ ျပန္ေျပာမိ၏။ “ကပ္ေစးကလည္း နည္း(ႏွဲ)ခ်က္၊ ညည္းကိုမ်ား ဘယ္တုန္းက ဘာဝယ္ေပးဖူးသလဲ” ဟု ဆုိလာလွ်င္ “သူက အမိမဲ့၊ အဖမဲ့ ဦးႀကီး၊ ေဒၚႀကီးအိမ္ ကပ္ေနတာ” ဟု ကာေျပာမိသည္။ “ေကာင္မ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္လည္း ထိန္းဦး၊ ညည္းက စလုိ႔ သူပါရတာမ်ဳိး ျဖစ္ဦးမယ္” ဟု အျမင္ကတ္သလုိ ဆုိလွ်င္ ႏုသည္ “မသာမ၊ အယုတ္တမာမ” ဟု က်ိန္ဆဲရသည္။ အမွန္ေတာ့လည္း သူက မစမီကတည္းကပင္ ႏုသည္ ပါခ်င္ေနၿပီ။ သူက မေႁခြမီကပင္ ႏုက ေႂကြခ်င္ေနသည္ပဲ။
ညသည္ ႏုတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္အတြက္ ျမားနတ္ေမာင္ ျဖစ္သည္။ ႏုသည္ ကနဦးတြင္ ခ်စ္သူ၏ မထိတထိ တုိ႔ဆိတ္မႈကို ေၾကာက္စိတ္ႏွင့္ပင္ ရွိန္းခနဲ၊ ဖိန္းခနဲ ခံစားရသည္။ ထုိေနာက္ ၾကာခဲ့လွ်င္ကား ထုိအထိအေတြ႕၊ အပြတ္အသပ္မ်ားကို ႏု ကိုယ္တုိင္ပင္ မက္ေမာလာသည္။ ခ်စ္သူ၏ ေႏြးေထြး က်ယ္ျပန္႔ေသာ ရင္ခြင္သည္ ႏု၏ ညဦးပိုင္းတုိ႔ နားခိုရာ ျဖစ္လာသည္။ ခ်စ္သူ၏ ကယုကယင္ အေတြးအနမ္းမ်ား ၾကားတြင္ ႏုသည္ တိမ္းမူးလာ၏။ ခ်စ္သူ၏ ရမၼက္သည္ ႏုအတြက္ ရင္ခုန္စရာ၊ ခ်စ္သူ၏ အလုိဆႏၵသည္ ႏုအတြက္ ၾကည္ေမြ႕စရာ ျဖစ္လာ၏။ ထုိတုန္းကမူ ႏုသည္ ဘာဆုိ ဘာကိုမွ မေၾကာက္ “ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာေျပာေအ” ဟု သေဘာထား၏။ သူက မမုန္းလွ်င္၊ သူႏွင့္ မခြဲရလွ်င္ ၿပီးေရာဟု လြယ္လြယ္ေတြးသည္။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ႏုသည္ သူေပးေသာ ႏွစ္လုံးပါ ေဆးကတ္မ်ားျဖင့္ အသားက် ရင္းႏွီးလာခဲ့သည္ပဲ။
ႏုသည္ သူ႔အေပၚ သေဘာလြယ္လြန္း ခဲ့ပါသလား။ ႏုသည္ အတင္း ဇြတ္မွိတ္ၿပီးပင္ “ဟင့္အင္း” ဟု ေျဖခ်င္မိသည္။ သူလုိ ေယာက်္ားက စလာလွ်င္ ဘယ္မိန္းမက ျငင္းႏိုင္မွာလဲဟု ဆုတ္ကန္ ကန္ၿပီး ေမးလုိက္ခ်င္သည္။ ႏုသည္ ဒီအျဖစ္အပ်က္မွာ ဘယ္သူမွ် မမွားဟု ယခုထိပင္ ေတြးေနမိေသးသည္။ သူႏွင့္ႏု ခ်စ္ခဲ့ၾကတာ၊ သူ ႏုကို ေတာင္းရမ္း လက္ထပ္ ယူဖုိ႔ရန္အတြက္ ေရႊေမွာ္ တစ္ခုသို႔ ေငြရွာ ထြက္သြားတာ၊ ႏုသည္ ဘယ္သူမွ် မမွားဟု ထင္ေနမိသည္။ မွားခ်င္းမွားလွ်င္ ကံသာ မွားသည္ဟု ႏု စြပ္စြဲျပစ္တင္ခ်င္ မိသည္။ ေရႊေမွာ္သုိ႔ သူေရာက္ၿပီး မၾကာမီ ေကအုိင္ေအ တပ္ႏွင့္ တည့္တည့္တုိးၿပီး ေပၚတာဆြဲခံရတာ၊ ထုိ႔ေနာက္ သူ႔သတင္းမ်ား စုံးစုံးျမဳပ္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတာ၊ သူေနာက္ဆုံး ေပးခဲ့ေသာ ႏွစ္လုံးေဆးကတ္ကေလး အစြမ္းမျပေတာ့ဘဲ ႏု၏ ကိုယ္အတြင္းသို႔ ကေလးေလး တစ္ေယာက္ ေရာက္လာခဲ့တာ အားလုံးအတြက္ ႏုသည္ ကံကိုသာ အျပစ္တင္ခ်င္မိသည္။
ေကာင္းကင္သည္ လေရာင္ေၾကာင့္ ပိုၿပီး ဝင္းထိန္လာသည္။ မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ ၾကယ္မ်ားသည္ ပိုၿပီး စုံလင္လာသည္။ သစ္ပင္ သစ္ရြက္မ်ားသည္ လေရာင္ေအာက္တြင္ ဝါဖန္႔ဖန္႔၊ ညိဳေမွာင္ေမွာင္။ အေတြးပင္လယ္ေတြ နစ္ေမ်ာေနေသာ ႏုသည္ တျဖည္းျဖည္း ျမင့္တက္လာေသာ လကို သတိထားမိ၏။ ထုိ႔ေနာက္တြင္ ရင္သည္ တထိတ္ထိတ္ ခုန္လ်က္ အိမ္နံရံေပၚမွ နာရီအား အလန္႔တၾကားပင္ ၾကည့္မိသည္။ ကိုးနာရီီ ထုိးလုေခ်ၿပီေကာ။ ထုိ႔ေနာက္ ဆယ္နာရီ ထုိးေပမည္။ ၿပီးလွ်င္ ႏုသည္ နာရီေဘးတြင္ တည္ၿငိမ္ေအးေဆးေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ ရိွေနေသာ မိခင္၏ ပံံုကို ျမင္လွ်င္ ငိုခ်င္သလုိ ျဖစ္၏။
(၃)
ညဥ့္သည္ နက္သထက္ နက္လာ၏။ အလွဴ ဗီဒီယုိဝုိင္းမွ အသံသည္ ပိုၿပီး က်ယ္လာသည္။ အိမ္၏ ေပႏွစ္ဆယ္မွ် က်ယ္ေသာ ဧည့္ခန္း အတြင္းတြင္ ႏု တစ္ေယာက္တည္း။ နာရီ၏ စကၠန္႔လက္တံ ေရြ႕သံ တစ္ခ်က္ခ်က္သည္ ႏုကို တစ္စထက္တစ္စ ပိုၿပီး တုန္လႈပ္ေစသည္။ “ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ၊ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ” ေတြးရင္း စိတ္သည္ ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ား ျဖစ္လာ၏။ ရင္ဝတြင္ အလုံးႀကီး ဆုိ႔ေနသလုိ ခံစားရ၏။ ျပတင္းေပါက္ေပါင္တြင္ မွီရပ္ေနရာမွ အသာခြာၿပီး ၾကမ္းျပင္ထက္တြင္ ေခြေခါက္ေခါက္ ထုိင္မိသည္။ စိတ္ထဲမွမူ “အေမ” ဟု အားကိုးတႀကီး တမိ၏။
“ညည္းေအ”
အေမသည္ ႏု၏ မေထြးႏိုင္ မအန္ႏိုင္ ဒုကၡကို သိလွ်င္ ထုိစကားကိုသာ တတြတ္တြတ္ ေရရြတ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အေမ့မ်က္ႏွာကား ဆယ္ႏွစ္ခန္႔ အုိစာသြားၿပီး အေမ့အသံသည္ ညႇိဳးႏြမ္းေဖ်ာ့ေတာ့ လြန္းလွ၏။ ႏုသည္ အေမ့ကို ၾကည့္ၿပီး ငိုခ်င္လာမိသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အင့္ခနဲ၊ အင့္ခနဲပင္ ငို႐ႈိက္မိသည္။ ႏုသည္ ထုိကိစၥကို သိၿပီးကတည္းက ဝံ့ဝံ့စားစားလည္း မရယ္ႏို္င္၊ ရဲရဲတင္းတင္းလည္း မငိုဝံ့ ျဖစ္ေနခဲ့သည္မွာ ၾကာခဲ့ၿပီပဲ။ အေမသည္ မႈိင္းမႈန္ေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ ႏုကို အေတာ္ၾကာပင္ စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ ကနဦးတြင္ အေမ့အၾကည့္သည္ ႏုကို သနားဟန္ အထင္းသား ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ တျဖည္းျဖည္း စိတ္ပ်က္သလုိ၊ စိတ္ရႈပ္သလုိ ျဖစ္လာ၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ကား ေဒါသသာ က်န္ရစ္ခဲ့၏။ တအိအိ ငို႐ႈိက္ေနေသာ ႏုအား “တိတ္စမ္း” ဟု ေလသံျဖင့္ မာန္မဲသည္။
“ေလးလ ျပည့္ေတာ့မယ္၊ ၿပီးေတာ့ ညည္းလူက အခု ေပၚတာပါသြားၿပီ၊ ဘယ္ေတာ့ ျပန္လာမယ္မွန္းက မသိ” ဟူေသာ စကားကုိ သံေယာင္လုိက္သည္။ ၿပီးလွ်င္ “ညည္းအေဖ သိလုိ႔ မျဖစ္ဘူး၊ ညည္းအေဖ သိလုိ႔ မျဖစ္ဘူး” ဟူေသာ စကားကို တတြတ္တြတ္ ရြတ္သည္။ အေမ၏ မ်က္ႏွာထားသည္ တင္းမာခက္ထန္ လာ၏။ ၿပီးလွ်င္ ပူပန္မႈတုိ႔ျဖင့္ ေလ်ာ့ရိေလ်ာ့ရဲ ျဖစ္ေနျပန္၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ အေမ၏ ေသာကႏွင့္ ခက္ထန္မႈမ်ားသည္ ေျခ၊ လက္ႏွင့္ ကိုယ္ခႏၵာကို ကူးစက္ကာ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ျဖစ္က်န္ခဲ့သည္။ “ငိုမေနနဲ႔ တိတ္၊ ေရမုိး ခ်ဳိး၊ မ်က္ႏွာ သစ္၊ သနပ္ခါး လိမ္း၊ လွလွပပ၊ ျပင္ျပင္ဆင္ဆင္ ေနစမ္း၊ အပူ႐ုပ္ကို မေပၚေစနဲ႔ ငါ ၾကည့္လုပ္မယ္” ဟု အံကို တင္းတင္းႀကိတ္ထားသည့္ သြားမ်ားၾကားမွ ထြက္လာေသာ ေလသံမ်ဳိးႏွင့္ ဆုိ၏။
ႏုသည္ မိခင္၏ အဆုံးအမေအာက္တြင္ ပိပိျပားျပား အလွျပင္ေနခ်ိန္တြင္ ႏု၏ မိခင္သည္ သမီးအတြက္ ပြဲၿပီး မီးေသ လင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ႏိုင္မည့္ သူကို က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ ရွာရသည္။ ပါးစပ္ဖ်ားတြင္ စကားလွလွ မ်ားစြာကို ရယ္ေမာေျပာဆုိ ေနေသာ္လည္း စိတ္ထဲတြင္ကား သမီးအတြက္ လင္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ႏုိင္၊ မျဖစ္ႏိုင္ လင္စံ မီ၊ မမီကို ခ်ိန္ထုိးေနမိသည္။ ေမွာင္မုိက္ေသာ ညတစ္ညတြင္မူ အေမသည္ ႏုအား ေယာက်္ား တစ္ေယာက္အား ေထာင္ဖမ္းရမည့္ အစီအစဥ္ကို ေျပာလာသည္။ ႏုုသည္ အေမ၏ စကားၾကားလွ်င္ ဘုရားတမိ၏။
“သာေအာင္ ဟို ကြ်န္မတုိ႔ သူရင္းငွား သာေအာင္”
ႏုသည္ မယုံၾကည္ႏိုင္သလုိ ေမးမိသည္။ “သူရင္းငွားႀကီး ကေတာ့” ဟု စိတ္တြင္ မႏွစ္ၿမိဳ႕သလုိ ဆုိမိသည္။ အေမသည္ ႏုအား မ်က္ႏွာတင္းတင္းျဖင့္ စူးစူးႀကီး ၾကည့္၏။ ၿပီးလွ်င္ “ညည္းက အခု ညည္းကိုယ္ညည္း ရည္းစားတစ္ေထာင္ လင္ေကာင္တစ္ေယက္ လုပ္ေနရမယ့္ အခ်ိန္မ်ား ေအာက္ေမ့ေနသလား” ဟု တင္းတင္းေျပာသည္။
“ဘာလုိ႔ မျဖစ္ရမွာလဲ၊ ဟုိတေလာက သူပဲ မမႏုခ်က္တဲ့ ထမင္း၊ ဟင္းကို တစ္သက္လုံး စားခ်င္တယ္ ေျပာလုိ႔ ညည္း စိတ္တိုရေသးတယ္ဆုိ။ သူ ညည္းကုိ လုိခ်င္ေနတာ အသိသာႀကီးပဲ၊ မုဆုိးသား လူ႔ငမြဲ အက်ႌေက်ာျပဲေပမယ့္ သူ႔မွာလည္း အားကိုးစရာ ဗလနဲ႔၊ ကိုယ့္မွာလည္း သူ႔ဗလကို အသုံးခ်စရာ လယ္နဲ႔ ကိုင္းနဲ႔၊ လယ္ပိုင္ရွင္ရဲ႕ တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးကို ရတာပဲေအ သူ မနာပါဘူး” ဟု အေမက ရွည္ရွည္လ်ားလ်ား ဆုိလွ်င္ ႏုသည္ ေတြေဝသလုိ ျဖစ္လ်က္ “ဒါဆုိ ကိုေက်ာ္ဦးကေကာ” ဟု ခ်စ္သူကို သံေယာဇဥ္ မျပတ္သလုိ ေမးမိျပန္သည္။
“ဟဲ့ ဘယ္ေတာ့ ျပန္လာမလဲ မသိ၊ ေသသလား၊ ရွင္သလားလဲ မသိ၊ ကိုယ့္ဗိုက္ ပိုင္ရွင္ပါလို႔ လက္ဆုပ္လက္ကိုင္ ျပလုိ႔လည္း မရတဲ့သူကို လက္ညႇိဳထုိးၿပီး ညည္းက ဗိုက္ႀကီး တကားကားနဲ႔ မိန္းမအာဇာနည္ လုပ္ခ်င္လုိ႔လား”
ေျပာရင္းႏွင့္ပင္ အေမ၏ အသံသည္ ေဒါသေၾကာင့္ တုန္ခါလာသလို ရိွသည္။ ႏုသည္ မသိက်ဳိးကြ်န္ပင္ “ျပန္လာရင္ေကာ” ဟု အတြန္႔တက္၏။ အေမသည္ သမီးျဖစ္သူ၏ ပခုံးႏွင့္ေက်ာကို တဖုန္းဖုန္း ႐ုိက္ရင္း “မသာမ” ဟု ေရရြတ္သည္။
“ညည္း ဘာမွ စဥ္းစားစရာ မလုိဘူး၊ သူလည္း ဒီအခ်ိန္ဆုိ ေကအိုင္ေအ သတ္လုိ႔ ေသေလာက္ၿပီ၊ ျပန္လာရင္လည္း ဘာအေရးလဲေအ၊ ကိုယ့္မွာ ေယာက်္ားနဲ႔ ကေလးနဲ႔ ဘာမွ လုပ္စရာ မလုိဘူး” ဟု သတိလက္လြတ္ ဟန္ႏွင့္ ေျပာ၏။
ႏုသည္ မိခင္ျဖစ္သူကို မျမင္ဖူးသလုိ ေငးၾကည့္ေနမိ၏။ ႏု၏ တစ္သက္တြင္ အေမသည္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ ခဲ့သည္။ ယဥ္ေက်းခ်ဳိသာ ခဲ့သည္။ ယခုကဲ့သို႔ စိုးရိမ္ေသာက၊ အမ်က္ေဒါသတုိ႔ျဖင့္ ပူေလာင္ေနသည္ကို မျမင္ဖူးခဲ့။ အေမသည္ အေမႏွင့္ မတူ။ အျခားတစ္ေယာက္ႏွင့္ တူေန၏။
“သန္ဘက္ခါ ညက ဦးသာအိတုိ႔ ရွင္ေလာင္းလွည့္တဲ့ ေန႔ပဲ၊ ဇရပ္ဝင္းမွာ ဗီဒီယို ျပလိမ့္မယ္၊ ငါ နင့္အေဖကို ေခၚထုတ္သြားမယ္၊ ၿပီးေတာ့ ည ဆယ္နာရီခြဲေလာက္မွာ နင္စားဖို႔ မုန္႔ဆုိၿပီး သာေအာင္ကို ပို႔ခုိင္းလုိက္မယ္၊ နင္ နားလည္ပါတယ္ေအ၊ မိန္းမတစ္ေယာက္ကသာ စလာရင္ ဘယ္ေယာက်္ားကမ်ား ျငင္းႏိုင္မွာလဲ၊ အေရးႀကီးတာက ေနာက္ပိုင္း နင္ဗိုက္ႀကီးေနတာ သူမသိဖုိ႔ပဲ။ မဟုတ္ရင္ တစ္သက္လုံး သူ အႏိုင္က်င့္တာ ခံေနရမွာပဲ၊ ဘာမွ စုိးရိမ္စရာ မလုိဘူး ” ဟု ေလာေလာဖတ္ဖတ္ ေလသံႏွင့္ ေျပာသည္။ “ဘာမွ စိုးရိမ္စရာ မလုိပါဘူးေအ” ဟု ေျပာရင္းပင္ “ေသခ်ာေအာင္ ရွင္ေလာင္းလွည့္ၿပီးမွ ေသာက္ ဆုိၿပီး သူ႔ကို အရက္ဖိုး ေပးထားရမယ္” ဟု အေမသည္ ႏုကို ေျပာသလုိလုိ၊ သူ႔ကိုယ္သူ ေျပာသလုိလုိ ေရရြတ္၏။ ႏုသည္ အေမ့ကို ၾကည့္ရင္းပင္ ေၾကာက္လာ၏။ ဆတ္ခနဲ ေမးထုိးၿပီး စကားေျပာဟန္၊ လက္တုိ႔၏ အခ်ီအခ်ႏွင့္ ကိုယ္ဟန္ အယိမ္းအႏြဲ႕သည္ ဘီလူးက ကေနသည္ဟုပင္ ထင္လာသည္။ တစ္ဖက္တြင္လည္း အေမသည္ မ႐ုိင္းခ်င္ဘဲ ႐ုိင္းေနရသည္ဟု ေတြးကာ သနားမိျပန္သည္။ အေမ၏ အသံသည္ တေစၧသရဲတုိ႔ကို ျမင္ေသာ ေခြးတစ္ေကာင္၏ ေၾကာက္ရြံ႕မႈ အျပည့္ႏွင့္ ျပန္ေဟာင္ေသာ အသံမ်ဳိးတည္း။ မိမိ၏ ကေလးအတြက္ ဆုိလွ်င္ အေမတုိင္းသည္ လူယုတ္မာ ျဖစ္ဝံ့ၾကသည္ပဲ။
ႏုသည္ စိတ္ထဲမွပင္ “အေမ” ဟု အားကုိးတႀကီး ေခၚမိသည္။ ၾကမ္းျပင္ထက္တြင္ ေခြေခါက္ေခါက္ ရိွေနရာမွ ႐ုတ္ခနဲ ထရပ္၏။ “ဘယ္လုိ လုပ္ရမလဲ၊ ဘယ္လုိ လုပ္ရမလဲ” ဟု ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ား ေတြးရင္း နာရီကို ၾကည့္မိျပန္သည္။ အမယ္ေလး နာရီလက္တံမ်ားသည္ ဆယ္နာရီခြဲ တိတိကို ညႊန္ေနၾကပါၿပီပဲ။ လာေတာ့မည္။ မၾကာခင္ သာေအာင္ လာေတာ့မည္။ ႏု၏ နားတြင္ ေျခသံတဖ်ပ္ဖ်ပ္ ၾကားသလုိ ထင္၏။ ဟုတ္တယ္ မူးေနတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ေျခသံပဲ။ ေျခ အခ် အသိမ္းအႏုတ္ မမွန္၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ထိန္းၿပီး လာေနတဲ့ ေျခသံမ်ဳိးပဲ။ ႏုစိတ္တြင္ တရွပ္ရွပ္ ျမည္ေသာ ေျခသံသည္ ပိုပို က်ယ္ေလာင္လာသည္။ တကယ္ပဲ သာေအာင္သည္ ႏုရိွေသာ အိမ္ဝသုိ႔ ေရာက္လာပါပေကာ။
(၄)
ႏု အိပ္ရာမွ ႏုိးခ်ိန္တြင္ မုိးစင္စင္ လင္းေနေပၿပီ။ ႏုသည္ လုံခ်ည္ကို တင္းတင္းျပင္ဝတ္ၿပီး တြန္႔ေၾကေနေသာ အက်ႌကို အသာဆြဲဆန္႔သည္။ ေဘးတြင္ တုံးလုံးပက္လက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ သာေအာင္ကို ျမင္လွ်င္ ဟင့္ခနဲ သက္ျပင္းထုတ္သည္။ ညတုန္းက အျဖစ္အပ်က္ကို လွစ္ခနဲ သတိရ၏။ “ကြ်န္ေတာ္ မွားပါတယ္” ဟု တတြတ္တြတ္ ေတာင္းပန္ေနေသာ သာေအာင္၏ မူးမူး႐ူး႐ူး အသြင္၊ ေဒါသအႀကီးအက်ယ္ ထြက္ေနေသာ အေဖ။ “လြန္ကုန္မွေတာ့ အပ်ဳိမွ ျပန္မျဖစ္ေတာ့တာပဲေတာ္” ဟု တရားရွင္မႀကီး ဟန္ပန္ႏွင့္ အေဖ့ကို တရားခ်ေနေသာ အေမ။ ႏုသည္ ဟင့္ခနဲ၊ ဟင့္ခနဲ သက္ျပင္းကို ႏွစ္ခ်က္ ဆင့္ထုတ္မိသည္။ ႏုသည္ကား ထုိကိစၥ ျဖစ္သမွ် တစ္ေလ်ွာက္လုံး ေအာင့္အည္းသမွ် အတုိးခ်ကာ ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ပင္ ညက ငိုခဲ့သည္ပဲ။ ျပန္ေတြးရင္းပင္ ႏု၏ မ်က္ႏွာသည္ တျဖည္းျဖည္း မဲ့လာ၏။
“ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ဟုတ္လွၿပီ ထင္မေနနဲ႔။ နင္က လွည္းက်ဳိး ထမ္းရတာ ဟဲ့”
ႏုသည္ စိတ္ထဲတြင္ ေအာင္ႏုိင္သူသဖြယ္ ေရရြတ္မိသည္။ အားလုံးရဲ႕ အျမင္မွာေတာ့ နင္က အသာႀကီးေပါ့ သာေအာင္ရယ္ ဟုလည္း ေတြး၏။ တစ္ရြာလုံးက ႏုအေပၚ စုတ္တသပ္သပ္ ရိွေနၾကၿပီေကာ။ ႏုသည္ ၿမိန္႔ၿမိန္႔ႀကီး ျပံဳး၏။ ခစ္ခနဲ ရယ္၏။ ထုိစဥ္ ႏု၏နားတြင္ ေခၚသံတစ္ခု ၾကားသလုိလုိ ထင္သည္။
“ႏု”
ဒါ ႏု ခ်စ္သူ ကိုေက်ာ္ဦး အသံမ်ားလား။
ႏုသည္ ဝုန္းခနဲပင္ ထရပ္မိသည္။ ဘုရား၊ ဘုရား မဟုတ္ပါေစနဲ႔ ဟု သတိလက္လြတ္ တတြတ္တြတ္ ရြတ္ရင္းပင္ ယိမ္းယိုင္ေသာ ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ အခန္းအျပင္ထြက္၏။ ထုိ႔ေနာက္ ေလွကားရင္းတြင္ ထီးထီးႀကီး ရပ္ေနေသာ ကိုေက်ာ္ကို ျမင္လွ်င္ ႏုသည္ ၾကက္ေသ ေသကာ သြားသည္။ ရင္သည္ တလွပ္လွပ္တုန္ကာ ေခြ်းမ်ားသည္ ႐ုတ္တရက္ စိမ့္ထြက္လာၾကသည္။
“မႏု ဧည့္သည္လား ဘယ္သူတုံး”
သာေအာင္၏ အသံကို ၾကားလ်ွင္ ႏုသည္ ႐ုတ္တရက္ ဒူးမ်ား ေပ်ာ့ေခြကာ သြား၏။ ႏုသည္ လက္မ်ားကို အားျပဳကာ အိမ္နံရံကို လွမ္းဆြဲလုိက္သည္။ သို႔ေသာ္ ႏုသည္ ဘာကိုမွ် မကိုင္မိေတာ့။ ႏု၏ ကုိယ္သည္ အိမ္နံရံႏွင့္ ပြတ္တုိက္ၿပီး တျဖည္းျဖည္း နိမ့္ဆင္းသြားသည္။ ကမ႓ာႀကီးသည္ အိုးထိန္းစက္ကဲ့သုိ႕ ခ်ာခ်ာလည္၏။ ႏုနားတြင္ အသံမ်ားသာ ၾကားရ၏။ ဘာကိုမွ် မျမင္ရ။
တစ္ေယာက္ေယာက္ ေျပးေပြ႕ လုိက္သည္ကိုသာ ႏု ေနာက္ဆုံး သိလုိက္၏။
-----------
ေရေအး
ေရႊအျမဳေတ၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂၀၁၃။
Credit to စာေပပန္းခင္း
by မြန္းေလးေဖေဖ
No comments:
Post a Comment