Jun 10, 2018

ေႏြအလြမ္း

""ေႏြအလြမ္း"
========

                                      #ခင္ခင္ထူး

ရြက္ဝါေတြ ေႂကြလူးသည့္ ေႏြဦးသုိ႔ ေရာက္တုိင္း အညာက ရြာကေလးကုိ ကၽြန္မ သတိရမိေနျမဲ ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ သည္ႏွစ္မွာ ေႏြဦးက ေစာသည္ထင့္။ ကၽြန္မစိတ္ထဲ ထင္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ေဖေဖာ္ဝါရီလ ထဲမွာပင္ ကၽြန္မတုိ႔ တုိက္တန္းေရွ႕ရွိ လက္ပံပင္ႀကီး အဖူးနီနီကေလးေတြ ျပေနေလၿပီ။ ေႏြ၏ ထုံေသာရနံ႔ မျပင္းမစူးေသး ေသာ္လည္း ကၽြန္မ၏ အာ႐ုံမွာေတာ့ ေႏြနံ႔တုိ႔ လႈိင္လႈိင္ထလုိ႔ လာေနသည္။ တာ႐ုိးလမ္းေပၚ ကားတစ္စင္း ျဖတ္ေမာင္းသြားတုိင္း တာ႐ုိးႀကီးဆီမွ ဖုန္ေငြ႕ေတြ ေတာမီးႀကီး ေလာင္သလုိ အခုိးေတြ ထသြား တတ္သည္ကုိ ကၽြန္မ ေငးေမာၾကည့္ ေနမိပါသည္။ ကားေတြက မဆုံးႏုိင္ေတာ့ ဖုန္ခုိးေတြကလည္း မဆုံးႏုိင္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းရွိ ကမ္းနား သစ္ေတာအုပ္ ကေလးသည္ပင္ ေရာ္ရြက္တုိ႔ျဖင့္ ေသြ႕ေျခာက္ေနသည္။

ကၽြန္မ ငယ္စဥ္က ဆုိလွ်င္ သည္လုိ ေႏြဦးေရာက္တုိင္း ရြာကုိ ကဆုန္စုိင္း၍ ျပန္ေလ့ ရွိပါသည္။ တစ္မုိးလုံး၊ တစ္ေဆာင္းလုံး ေက်ာင္းစာမ်ားျဖင့္ နပန္းလုံးခဲ့ ရေလသမွ် ေႏြကုိေရာက္တုိင္း အတုိးခ်ကာ ေဆာ့ကစား ခဲ့ရသည့္ ေႏြဦး ေက်ာင္းပိတ္ခ်ိန္ ဘဝေတြကုိ မေန႔တစ္ေန႔ ကလုိ ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ လာမိတတ္သည္။

ေႏြကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ပုိင္ဆုိင္သည္။ ေႏြသည္ ကၽြန္မအဖုိ႔ အေပ်ာ္ရႊင္ရဆုံး ရာသီအျဖစ္ တပ္မက္ရသည္။ ေႏြ၏ သ႐ုပ္သည္ ကၽြန္မ ႏွလုံးသားကုိ ဆဲြကုိင္ လႈပ္ရမ္းႏုိင္စြမ္း လွပါဘိ။ အထူးသျဖင့္ လြပ္လပ္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ေက်းလက္၏ ရင္ခြင္တြင္ ကၽြန္မ တစ္ေမွးတစ္ေရး အနားယူ ရေသာေၾကာင့္ ေႏြကုိ ကၽြန္မ ခ်စ္တာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ၏။

ကၽြန္မတုိ႔ ရြာကေလးသည္ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္း ေဘးမွာ ဆုိေတာ့ ျမစ္ေရႀကီးခ်ိန္ (ေရႀကီးခါ) တြင္ ေရဝင္ရြာကေလး ျဖစ္ပါသည္။ သီတင္းကၽြတ္လ ျမစ္ေရေတြ ေလွ်ာက်သည္ႏွင့္ ထြန္ယက္ စိုက္ပ်ဳိး ထားၾကေသာ သီးႏွံေပၚခ်ိန္တြင္ တစ္ေဆာင္းလုံး ေျမတြင္းမွာ တိတ္တိတ္ကေလး က်ိတ္သီး ေနၾကေသာ ခုိေအာင္းထားသမွ် ေျမပဲဥကေလးမ်ားကုိ ေဖာ္ၾကၿပီ။

ေျမသီးေခၽြသည့္ ေႏြ ...။

သေဘၤာဆိပ္မွ ရြာသို႔အလာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး စိမ္းညဳိ႕ေနေသာ ေျမပဲခင္း ခဲခဲသဲသဲ မည္းမည္းႀကီးေတြက ကၽြန္မကုိ ဆီးႀကိဳတတ္ျမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ေျမပဲစိုက္ေသာ ယာေျမကြက္ေတြက ရြာအျပင္မွာ ရွိသည္။ ရြာအျပင္မွာ ဆုိေသာ္လည္း မေဝးလွဘဲ ရြာႏွင့္ တစ္ဆက္တည္း ျဖစ္ပါသည္။ သည္လုိ သစ္ေစ့ သစ္ႏွံ စုိက္ခင္းေတြကုိ ကၽြန္မတုိ႔ဆီက “ေတာ” ဟု ေခၚၾကသည္။ ေတာအလုပ္ ဝင္တယ္၊ ေတာအလုပ္ သြားတယ္၊ ေတာအလုပ္ သိမ္းၿပီ စသျဖင့္ သုံးတတ္ၾက၏။ သီးႏွံသိမ္းခ်ိန္ အခုလုိ ေႏြရာသီဆုိလွ်င္ လင္းၾကက္ မတြန္မီကပင္ ရြာကေလးက တလႈပ္လႈပ္ ျဖစ္ေနၿပီ။ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ တေၾကာ္ေၾကာ္ ေခၚထူးသံေတြ၊ တဘူးဘူး တဘဲဘဲ ႏြားေအာ္သံေတြ၊ တေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း တအီအီ လွည္းျမည္သံေတြႏွင့္ တစ္ရြာလုံး ညံလုိ႔ ေနသည္။ မုိးလင္းလွ်င္ေတာ့ က်ီးေစာင့္ ၾကက္ႏွင္ အဘုိးအဘြားမ်ားႏွင့္ ကေလးသူငယ္မ်ားမွ လြဲ၍ ရြာထဲမွာ လူမက်န္ေတာ့ သေလာက္ ေျခာက္ကပ္ ေနတတ္ပါသည္။ ေတာထဲက ေျမပဲခင္းေတြထဲ လူေတြ ေဖြးေဖြးလႈပ္လႈပ္။

ေတာထဲ ေျမပဲခင္းေတြမွာ ကုိယ့္တာႏွင့္ကုိယ္ ငန္းတုိက္၍ ကုန္းကုန္း႐ုန္း႐ုန္း ေျမပဲ ႏႈတ္ေနၾကေသာ လူေတြ အခင္းတုိင္း လုိလုိမွာ ျပည့္ေနသည္။ ေျမပဲပင္မ်ားကုိ ႏုတ္ၿပီး ပုံထားေသာ အသီးဥေတြ တန္းလန္း ေျမပဲပင္ပုံႀကီးမွာ ေတာင္ပုိ႔ ေမာက္ေမာက္ႀကီးႏွင့္ တူသည္။ ေျမပဲရြက္စိမ္းစိမ္း မည္းမည္းေတြ ေအာက္က အျမစ္ဖြားဖြားမွာ ဥကေလးေတြက တဲြေလာင္းက် ေနတတ္သည္။ ေျမပဲပင္မ်ား ႏုတ္ၿပီးမွ ေျမပဲပုံနားမွာပဲ အရိပ္ အမုိးထုိးကာ ေျမပဲဆြတ္ ၾကရသည္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေျမပဲပင္မ်ားကုိ တစ္ဖက္ကကိုင္ တစ္ဖက္က လိမ္ေခၽြတာမ်ဳိးျဖင့္ အသီးဆြတ္ ၾကရသည္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေျမပဲေတြ စဥ္မထြက္ေအာင္ ႐ုိင္ပတ္ျဖင့္ ကာ၍ တန္းေထာင္ကာ ႐ုိက္ဆြတ္ ၾကပါသည္။ သီခ်င္းဆုိသံ၊ ျပဇာတ္ ခင္းသံတုိ႔ျဖင့္ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ဆုိင္ဆုိင္ ရွိလွ၏။ အေပ်ာ္မ်ားျဖင့္ ျပည့္သိပ္ ေနေသာေၾကာင့္ ပင္ပန္းသည္ မထင္ၾကပါ။ ေျမပဲ တစ္ေတာင္းရလွ်င္ ေျမပဲဆြတ္သူက ေျမပဲဆြတ္ခ ႏွစ္ျပည္ ျပန္ရသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ ရြာမွာ ေျမပဲဆြတ္ခသည္ ေငြသားမဟုတ္။ ေရွးကတည္းက ရွိခဲ့သည့္ အစဥ္အလာကုိ မဖ်က္ၾက။

ကၽြန္မတုိ႔ ကေလးေတြက ေျမပဲ ဆြတ္ၿပီးသား အခင္းေဟာင္းေတြ ထဲက ကြင္းက်န္ေျမပဲ ေကာက္သင္းေကာက္ ၾကသည္။ တကယ္ဆုိလွ်င္ ပဲသင္းေကာက္သည္ ျဖစ္သင့္ပါသည္။

ကၽြန္မကေတာ့ ေကာက္သင္းေကာက္ ဖုိ႔ထက္ ေျမပဲသီးအစုိေတြကုိ မီးဖုတ္တမ္း ကစားဖုိ႔ေလာက္သာ စိတ္ေစာ ေနတတ္ပါသည္။ ေတာထဲက ထင္းေျခာက္ေတြကုိ စုၿပီး ေတာထဲမွာ မီးဖုိၿပီးေတာ့ ေျမပဲသီးေတြကုိ မီးေတာက္ထဲ ပစ္ထည့္။ ေတာထဲမွာ ေျမပဲသီး အေညႇာ္နံ႔ေတြက ေညႇာ္ႀကီး သင္းႀကီး တုိက္ေနေတာ့သည္။ က်က္ေလာက္ၿပီ ထင္ေသာအခါ မီးေတြကုိ ေျမစုိင္ခဲေတြႏွင့္ တဖုန္းဖုန္း ထုၿပီး မီးသတ္ရသည္။ မည္းမည္းသည္းသည္း ေျမပဲသီး မစုိမက်က္ေတြကုိ ပူပူေလာင္ေလာင္ စားရသည့္ အရသာကုိ ကၽြန္မ မေမ့ႏုိင္။ အာသာေျပသည္ လုိ႔လည္း မရွိ။ စားသေလာက္ ႀကိဳက္သည္။ ႀကိဳက္သေလာက္ စားသည္။

ၿပီးေတာ့ ေျမပဲဆန္မ်ားကုိ ကၽြန္မတုိ႔ ျခံေျမာက္ကုန္း ထိပ္က ဆီဆုံမွာ ဆီႀကိတ္ ၾကေသာအခါ ဆီဆုံလွည္း စီးရသည့္ အရသာကုိလည္း ကၽြန္မ မေမ့ႏုိင္ပါ။ သည္တုန္းက ဆီဆုံႀကီးထဲကုိ ေျမပဲဆန္ေတြ ေလာင္းထည့္ၿပီး ႏြားျဖင့္ လွည့္ဆဲြကာ ဆီႀကိတ္ ၾကရသည္။ ခ်ားလုိ အဝုိက္လုိက္ႀကီး ေႏွးေႏွးေလးေလး ပတ္လွည့္ေနေသာ ဆီဆုံတန္းေပၚတြင္ ထုိင္၍ ဆီဆုံစီးတမ္း ကစားခဲ့ၾကသည္။ ေျမပဲဆံ မေၾက့တေၾက အဖတ္ေတြကုိ ထန္းလ်က္ႏွင့္ ဆုပ္ဆုပ္စားခဲ့ရသည့္ ေျမပဲ ထန္းလ်က္ဆုပ္ကုိလည္း ကၽြန္မ ႀကိဳက္ပါသည္။

“အေမတုိ႔ ငယ္ငယ္တုန္းက အခါမေကာင္းခ်ိန္၊ ကၽြဲညီေနာင္ ေလယာဥ္ပ်ံသံ ၾကားရင္ ဗုံးက်င္းထဲ ဝင္ေျပးၾကရတာေအ့၊ ဗုံးက်င္းထဲ ကေလးေတြ ၿငိမ္ေအာင္လုိ႔ ဆုိၿပီးေတာ့ တုိ႔အေမတုိ႔က ေျမပဲထန္းလ်က္ ဆုပ္ေပးၿပီး က်င္းထဲ ထည့္ထားတာ၊ စားလုိက္ရတာ ဆုိတာမ်ား ေအ၊ ပါးစပ္ကုိ အေစးေပါက္လုိ႔”

အေမက ေျမပဲ ထန္းလ်က္ဆုပ္ကုိ ျမင္တုိင္း ဒုတိယ ကမၻာစစ္ႀကီးတုန္းက သူ႔ငယ္ဘဝ အေၾကာင္းကုိ တစ္ခုတ္တရ ျပန္ေျပာ ေနတတ္ပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ေခတ္ ေရာက္လာေတာ့ စစ္ကာလ မဟုတ္ေတာ့ ေသာ္လည္း ေျမပဲ ထန္းလ်က္ဆုပ္ ကုိေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ရြာတြင္ အခုထိ အေစးေပါက္ေအာင္ စားေနၾကရတုန္းပဲ ျဖစ္သည္။

ေထာပတ္ပဲ၊ စြန္တာနီပဲ၊ ပဲစာဥ၊ ပဲၾကား စသည့္ ပဲပင္ေတြကုိေတာ့ ေတာထဲမွာ မဆြတ္ၾကရပါ။ ပဲပင္မ်ားကုိ အႏြယ္လုိက္ ရိတ္ၿပီး အလုံးလုိက္ အေထြးလိုက္ လွည္းျဖင့္ တုိက္ယူလာ၊ ကုိယ့္အိမ္တလင္း ေျပာင္ေျပာင္မွာ ပုံၿပီး အေျခာက္ခံ ထားတတ္ၾကသည္။ ပဲႏြယ္မ်ားကုိ ပဲေမွာ္ေကာက္ဆြ ခက္ရင္းျဖင့္ ဆြဆြၿပီး ထက္ေအာက္ လွန္ေပးကာ ႏွစ္ေန သုံးေန ေသြ႕ေနေအာင္ လွန္းၾကရသည္။ ပဲသီးေတြ ေျခာက္အက္ကဲြက် လာလွ်င္ေတာ့ တလင္းတြင္ ျဖန္႔၍ ႏြားျဖင့္ ငန္းတုိက္ နယ္ၾကသည္။ ႏြားပါးစပ္တြင္ ထန္းေလွ်ာ္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ စြပ္ျခင္းကေလးေတြ စြပ္ထားတတ္ၾက၏။ ပဲေမွာ္မ်ားကုိ ႏြားမ်ား ငုံ႔စားမွာ စုိးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ကေလးတုန္းကေတာ့ သည္ႏြားပါးစပ္ ျခင္းကေလး အေၾကာင္းကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ စဥ္းစား မၾကည့္ခဲ့မိဖူးပါ။ သည္ပဲေမွာ္မ်ားမွာ ေရဝင္ခ်ိန္ အပါအဝင္ ႏွစ္ေပါက္စာ ႏြားစာအတြက္ ျပန္သိမ္းထား တတ္ၾကေသာ္လည္း ပဲနယ္ေနစဥ္ ႏြားမ်ားကုိ အစားမခံတာ ကလည္း ထူးဆန္းသလုိ ခံစားရသည္။

ကၽြန္မတုိ႔ ရြာတြင္ ခုိင္းႏြားမ်ားကုိ ကိုယ္ျခံေပါက္ႏြား အျဖစ္ တကန္တက ေမြးယူ တတ္ၾကသည္။ ျခံေပါက္ႏြားမွ ပုိအားရသည္။ သံေယာဇဥ္ ပုိႀကီး တတ္ၾကသည္။ ရြာထဲမွာ တစ္အိမ္အိမ္က ႏြားေမြးသံ ၾကားလွ်င္ တစ္ရြာလုံးက ဝမ္းသာ ေနတတ္ၾကသည္။ ႏြားကေလး ဘဝ ကတည္းက အရိပ္ တၾကည့္ၾကည့္ ေမြးျမဴလာခဲ့ရာ နဖားက်ဳိး ထုိးႏုိင္သည့္ အရြယ္တြင္ ယာထဲေတာထဲ ခုိင္းၾကေစၾက ေသာ္လည္း ေက်ာတသပ္သပ္၊ ရင္တသပ္သပ္၊ စုပ္တသပ္သပ္ျဖင့္ ေခ်ာ့ကာ ေမာ့ကာ ခုိင္းၾကေလ့ ရွိ၏။ ႏြားဟု ဆုိေသာ္လည္း လူႏွင့္မျခား ေစာင့္ေရွာက္ တတ္ၾက၏။ ႏြားတစ္ေကာင္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကုိယ့္အသက္ကုိ စြန္႔လႊတ္၍ ခ်စ္ခင္ စုံမက္ခဲ့သည့္ သာဓကတစ္ခု ကၽြန္မတုိ႔ရြာတြင္ ရွိပါသည္။

ကၽြန္မတုိ႔ ရြာတြင္ ဧရာဝတီျမစ္ေရ အလြန္ႀကီးသည့္ ႏွစ္ကျဖစ္ပါသည္။ ခါတုိင္း ေရႀကီးခါ ႏွစ္မ်ားမွာ ေျခတံရွည္ အိမ္ၾကမ္းျပင္ကုိ မထိတတ္ေသာ ျမစ္ေရေတြက ထုိႏွစ္ကေတာ့ အိမ္ၾကမ္းျပင္ေတြ အေပၚအထိ လွ်ံတက္လာသည္။ အိမ္ေပၚတြင္ ခုတင္မ်ား ဆင့္၍ လူေတြက ျဖစ္သလုိ ေနၾကေသာ္လည္း ႏြားမ်ား ထားစရာ ကုန္းျမင့္ မရွိေတာ့သျဖင့္ အေတာ္ေဝးေသာ ေရမေရာက္သည့္ အေရွ႕ၾကည္းေတာ ရြာမ်ားသုိ႔ ႏြားမ်ား သြားထား ၾကရသည္။ ကၽြန္မအစ္ကုိ ကုိဖုိးေထာင္ခမ်ာ သူ႔ခုိင္းႏြားႀကီး ႏွစ္ေကာင္ကုိ ေလွျဖင့္ တစ္ေကာင္စီ ကဲ့ကာ ကုန္းပုိင္း က်ရာဘက္သုိ႔ ႏြားသြားပို႔စဥ္ မုိးေခ်ာင္းေတြ တအား စီးဝင္လာသည္။ ႏြားတစ္ေကာင္က ကုန္းေပၚ ေရာက္သြားေသာ္လည္း က်န္ႏြား တစ္ေကာင္ႏွင့္ ကုိဖုိးေထာင္မွာ ေလွေပၚတြင္ လူးလာဆန္ခတ္ျဖင့္ ျမဳပ္သြားေတာ့၏။ ကုိဖုိးေထာင္က ေလွကုိ လႊတ္၍ ေရကူးသြားလွ်င္ လြတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း ႏြားႀကီး ေခ်ာင္းေရထဲ ေမ်ာပါသြားျခင္းကုိ မၾကည့္ရက္ႏုိင္သျဖင့္ မရမက လုိက္၍ ဆယ္ရွာသည္။ ေရစီးသန္သန္ စီးေၾကာင္းထဲ ေမ်ာပါသြားေသာ ႏြားကုိ အမီလုိက္ရင္း သူ႔အသက္ကုိပါ ေပးစြန္႔သြားခဲ့သည္။

"ေတာက္ ကြာ၊ ဖုိးေထာင္ရာ ျဖစ္မွ ျဖစ္ရေလျခင္းကြာ"

တစ္ရြာလုံး ယူၾကံဳးမရ တသသ ေျပာက်န္ရစ္ခဲ့ ၾကသည္မွာ ယေန႔အခ်ိန္ အထိ ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္း တုိက္ဆုိင္တုိင္း ဖုိးေထာင္ႏွင့္ သူ႔ႏြားႀကီးကုိ အမွတ္တရ ရွိေနၾကဆဲ ျဖစ္၏။

ကၽြန္မ ကုိယ္တုိင္လည္း ႏြားႏွင့္ ႏွီးႏြယ္ေသာ သံေယာဇဥ္ ဇာတ္လမ္း တစ္ပုဒ္ကုိ ဝတၳဳတုိကေလး ေရးဖဲြ႕ခဲ့ဖူး ပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ ငယ္စဥ္က ေက်းလက္ေန ကေလးပီပီ ေန႔စဥ္ ႏြားေက်ာင္း ထြက္ရသည့္ ဓေလ့ ရွိပါသည္။ ႏြားေက်ာင္းရင္း ေတာထဲ ေတာင္ထဲက သရက္သီးစိမ္းေတြ ခဲျဖင့္ထုကာ ထဘီခါးပုံထဲ အသင့္ထည့္ ယူလာခဲ့သည့္ ဆားျဖင့္ တုိ႔တုိ႔စားသည့္ အေလ့ ရွိပါသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ႏႈတ္ခမ္း ပတ္လည္တြင္ သရက္သီးအေစး ပူေလာင္ကာ အနာမ်ားပင္ ေပါက္လာတတ္ေသး၏။ သြားေတြလည္း က်ိမ္း၊ ေနလည္းေစာင္း၊ ႏြားေတြလည္း အစာဝၿပီ ဆုိလွ်င္ ကၽြန္မတုိ႔ ေတာထဲမွ ျပန္ခဲ့ၾကသည္။ ႏြားမ်ားကုိ အိမ္တန္း မေမာင္းဘဲ ရြာဆိပ္ကမ္း ဧရာဝတီ ျမစ္ဆိပ္ ေသာင္ျပန္႔ကုိ ျဖတ္ကာ ႏြား ေရတုိက္ ဆင္းၾကပါသည္။ ႏြား ေရေသာက္ခ်ိန္တြင္ ကၽြန္မတုိ႔က ျမစ္ႀကီးထဲ ကူးခတ္ ေဆာ့ကစား ၾကျပန္သည္။ ကၽြန္မ အမ်ားဆုံး ေက်ာင္းခဲ့ရသည့္ ႏြားႀကီးမွာ “ေပစိ” ဆုိေသာ ႏြားႀကီးျဖစ္၏။

ေပစိႀကီး အုိနာျဖင့္ ဆုံးေတာ့ အဘက ၿမိဳ႕မွာ ေက်ာင္းတက္ေနေသာ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ စာေရးၿပီး လွမ္းေခၚသည္။ ေပစိႀကီး ဆုံးသံ ၾကားကတည္းက ကၽြန္မ ဝမ္းနည္းစြာ ငိုေႂကြးမိ၏။ ကၽြန္မ ရြာျပန္ေရာက္တုိင္း ကၽြန္မႏွင့္ ေဆာ့ေဖာ္ေဆာ့ဖက္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ ဆုံး႐ႈံး သြားရသလုိ ခံစားခဲ့ရသည္။ ကၽြန္မတို႔ ႐ြာကိုေရာက္ေတာ့ ေပစိႀကီး အလံုးအထည္ျဖင့္ မရွိေတာ့ပါ။ ကားၾကက္ကာ ေနလွမ္းထားေသာ သားေရခ်ပ္ႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့ပါၿပီ။ ထုိေပစိ၏ သားေရခ်ပ္ႀကီးကုိ အဘက ဆြမ္းခံႂကြလာေသာ ဦးပဥၨင္းမ်ားကုိ ခင္းေပးတတ္ပါသည္။

“ေအာ္ ေပစိႀကီးတုိ႔မ်ား တစ္သက္လုံး ကုန္း႐ုန္း လုပ္ေကၽြးခဲ့႐ုံ မကဘူး၊ ေသတဲ့ေနာက္ေတာင္ သူ႔သားေရကုိ ခင္းထုိင္ ေနရေသးတယ္၊ အသုံးက်ခ်က္ေတာ့၊ ေသတာေတာင္ သားေရထုိင္ ဘဝနဲ႔ ကုသုိလ္ ယူရွာေသးတယ္။ ေတြ႕လား ငါ့ေျမးတုိ႔”

အဘက သူ႔အခ်စ္ေတာ္ ေပစိႀကီး၏ သားေရခ်ပ္ႀကီးကုိ ျပၿပီး ကၽြန္မတုိ႔ကုိ ဆုံးမခဲ့ဖူးေသာ စကားျဖစ္ပါသည္။

အခုလုိ ေႏြရာသီ ဆုိလွ်င္ ကၽြန္မ အျမဲ လြမ္းေနတတ္ခဲ့သည့္ ပုံရိပ္မ်ားတြင္ ဘုန္းႀကီးပ်ံပဲြမ်ားလည္း ပါဝင္ပါသည္။ ကၽြန္မတုိ႔ ျမင္းျခံေျမာက္လက္ ရြာကေလးမ်ားသည္ ဘုန္းႀကီးပ်ံပဲြမ်ားကုိ သူ႔ရြာ ကုိယ့္ရြာ မခဲြျခားဘဲ တစ္နယ္လုံး သုိက္သုိက္ဝန္းဝန္း ပူေဇာ္တတ္ၾကသည္။ ထုိစဥ္က ေက်းလက္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ေက်ာင္းမ်ားသည္ ေက်းလက္ ပညာေရးကုိ အေထာက္အကူ ျပဳခဲ့ၾကေသာ တကၠသုိလ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာ ဘုန္းႀကီး ပ်ံလြန္ေတာ္ မူသည့္အခါ တပည့္္တပန္းမ်ားက အားကုန္စုိက္၍ ပူေဇာ္ၾကျမဲ။ မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသည္ ျဖစ္ေစ ဘုန္းႀကီးပ်ံပဲြကုိ ေႏြရာသီ ေျခခင္းလက္ခင္း သာခ်ိန္၊ သီးႏွံေပၚခ်ိန္ ေရာက္မွ စည္ကား သုိက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပတတ္ျမဲ ျဖစ္၏။

ဘုန္းႀကီးပ်ံ ကြင္းလုပ္မည့္ စိုက္ခင္းမ်ားမွ သီးႏွံမ်ားကုိ ေစာေစာသိမ္း ၾကရသည္။ ပဲြရက္တြင္ ပဲငုတ္ေတြ စူးသည့္ၾကားက ျပႆာဒ္ သုိင္းနင္းတာေတြ၊ ဧယဥ္က်ဴးတာေတြ ေလွ်ာက္ၾကည့္ ရသည္မွာ တကယ့္ကုိ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းသည္။ တည္းေက်ာင္း (ဧည့္ခံမ႑ပ္) ႀကီးေတြကလည္း ဆယ့္ႏွစ္ေက်ာင္း၊ ဆယ့္သုံးေက်ာင္း အၿပိဳင္အဆုိင္။ ေလာ္စပီကာေတြက ရြာေပါက္ေစ့ တည္းေက်ာင္းေတြက ပြက္ပြက္ညံေအာင္ ဖြင့္ထား တတ္ၾကသည္။ ဖုန္ထူ ေနပူ အသံေတြ ဗေလာင္ဆူ ေနသည့္ၾကားက ေခၽြးေစးေတြ ျပန္ေနေသာ အနီရဲ ဝမ္းဆက္၊ ဆႏြမ္းဝါ ဝမ္းဆက္မ်ားျဖင့္ ေႏြေနပူ က်ဲက်ဲမွာ ဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ ေနၾကေသာ မစာဥတုိ႔ မဂြက္ေထာ္တုိ႔ တစ္ေတြကလည္း တစ္ႏွစ္ကုန္ တစ္ႏွစ္ဆန္း ေနာက္တစ္ျပန္ မေသခ်ာေသာ ဇာတ္ပဲြ ၾကည့္ရဖုိ႔ အေရး ေန႔လယ္ေလာက္ႀကီး ကတည္းက ထီးေတြ ေဆာင္းၿပီး ေနရာဦး ထားတတ္ျပန္သည္။ မ်က္ႏွာေခ်မ်ားျဖင့္ ျပာႏွမ္းေနေသာ ေက်းေတာသူ လုံမမ်ား၏ မ်က္ႏွာ ထူထူၾကမ္းၾကမ္းေတြ ေပၚက အေပ်ာ္ေတြကုိလည္း ကၽြန္မ မေမ့ႏုိင္ပါ။

ကၽြန္မတုိ႔ ကေလးေတြက တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခန္း ဘုန္းႀကီးပ်ံကြင္း ပူပူႀကီးထဲ ေလွ်ာက္ၾကည့္ ရသည္ႏွင့္ ညတြင္ ပဲြခင္းထဲ ေခါင္းမထူႏုိင္ေတာ့။ ပဲြဦးပတ္မႀကီး ေဗထိေဆာ္ ကတည္းက တခူးခူးႏွင့္ အိပ္လုိက္သည္မွာ မုိးလင္းကတၱီပါ ကားလိပ္ႀကီး ဇာတ္ခုံေပၚ က်ကာ ပတ္စာ ခြာေတာ့မွ လူႀကီးေတြက ႐ုိက္ႏွက္ ႏႈိးၾကေလသည္။ မ်က္လုံးကုိ ပြတ္၊ ထဘီကုိ စြန္ေတာင္ဆဲြကာ ကမူးကစူးႏွင့္ အိမ္ျပန္လာေတာ့ ေနေရာင္ေတာင္ စူးစူးရွရွကေလး ထုိးေနပါၿပီ။

သည္ဘက္ပုိင္းမွာ ကၽြန္မ ရြာျပန္ မေရာက္တာ ႏွစ္အေတာ္ ၾကာသြားခဲ့ၿပီ။ သုိ႔ေသာ္ တျမန္ႏွစ္ ေႏြကေတာ့ ကၽြန္မ ရြာကုိ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ေသး၏။ ကၽြန္မတုိ႔ ဘႀကီး ဘုန္းႀကီး ပ်ံေတာ္မူသည့္ အတြက္ ပူေဇာ္ ကန္ေတာ့ရန္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ စည္စည္ကားကား သဲႀကီးခဲႀကီး ဘုန္းႀကီးပ်ံပဲြေတာ့ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ကၽြန္မလည္း ဆရာေတာ္ ႐ုပ္ကလပ္ကုိ ဝပ္ခ်ၿပီး သစ္ခင္းမ်ား ရွိရာ ေတာထဲ ထြက္ခဲ့သည္။ ငယ္ငယ္တုန္းကလုိ ကၽြန္မကုိ ဆီးႀကိဳေနမည့္ အစိမ္းေရာင္ ေျမပဲခင္းႀကီးေတြ ပဲခင္းႀကီးေတြကုိ မေတြ႕ရေတာ့ ဝမ္းနည္းသြားမိသည္။ ရိတ္သိမ္းၿပီစ အစိမ္းေဖ်ာ့ ေတာကေလးကေတာ့ ကၽြန္မကုိ စိမ္းကား မေနပါ။ ရြာထဲကုိ ျပန္ဝင္ခဲ့ေတာ့လည္း တလင္းျပန္႔ေတြထဲမွာ ဟည္းထေနသည့္ ပဲႏြယ္ပုံႀကီးေတြကုိ ကၽြန္မ မျမင္ခဲ့ရ။ ပဲသိမ္းခ်ိန္ လြန္သြားခဲ့ၿပီလား မသိ။ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္က စီးခဲ့ဖူးသည့္ ႀကီးေတာ္တုိ႔ ျခံေထာင့္က ဆီဆုံကုန္းထက္မွာ စီးေနက် ဆီဆုံႀကီးလည္း မရွိေတာ့ပါ။

ေႏြဦးက ကၽြန္မကို ခံစားမႈ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေပးေနက် ျဖစ္ေသာ္လည္း သည္တစ္ေခါက္ ေႏြအျပန္ကေတာ့ ပုိလုိ႔ေတာင္ လြမ္းစရာ ေကာင္းေနခဲ့သည္။ သည္ျမင္ကြင္း၊ သည္႐ႈခင္းေတြ ရွိတုန္းကလည္း လြမ္းစရာ။ မရွိေတာ့လည္း လြမ္းစရာ။

                                    ခင္ခင္ထူး
                          (ပါးကြက္က်ား ဝတၳဳတုိမ်ား)

No comments:

Post a Comment