#ျမဆင့္ခ်ယ္
============
ခုေတာ့လည္း အားလုံး ၿပီးကုန္ပါၿပီ။
ကိုသာေအာင္လည္း ၾကားေတာ့ ၾကားဖူးတယ္။ အဲ ဖတ္ဖူးတယ္ေပါ့ ေလ။ စာအုပ္ တစ္အုပ္ထဲမွာ တိတိက်က်ေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ပါဘူး။ ကမၻာေက်ာ္ ႐ုပ္တုတစ္႐ုပ္ အေၾကာင္း။ လက္တစ္ဖက္က ျပတ္ေနတာ။ ႏွစ္ကလည္း ၾကာၿပီ။ ဒီလက္ျပတ္ႀကီးကို ျပန္ဆက္ ျပန္ထည့္ ေပးၾကဖို႔ ဘာညာ လုပ္ၾကရင္း ေနာက္ဆုံးေတာ့ သူ႔နဂို ေတြ႕ရွိတဲ့ အတိုင္း လက္တစ္ဖက္ျပတ္ ျမင္ကြင္း အတိုင္းပဲ ထားလိုက္ ၾကရေအာင္ ဆိုၿပီး အားလုံးက သေဘာတူ သြားၾကတာ။ မူရင္းေလာက္ ဘာမွ မေကာင္းႏုိင္ ဘူးေလ။ သမိုင္းဝင္ အတိုင္းပဲ ထားလိုက္ၾကတာ။
ခုဟာက လက္မျပတ္ဘူး။ လက္ ပါတယ္။ လက္တင္ မကဘူး။ အကုန္ ပါတယ္။ အဂၤါ စုံတယ္ေပါ့။ ဆိုၾကပါစို႔ရဲ႕။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးက အစ အသက္ဝင္ဝင္ ပါတာ။
ခက္တာက လက္၊ မျပတ္ဘဲ ခက္ေနတာ။ လက္က ႐ိုး႐ိုး မဟုတ္ဘူး။ လက္ေခ်ာင္း ကေလးေတြ ဆုပ္ထားတာ။ ဟိုလို လက္သီးဆုပ္ထားတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးလည္း မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခုခုကို ဆုပ္ကိုင္ထားတဲ့ ပုံစံမ်ိဳး။ ေျပာရရင္ အားပါပါ ဆုပ္ကိုင္ထားတာ။ လက္ အေနအထား ကလည္း ခပ္လႊဲလႊဲ ပုံစံမ်ိဳး၊ အသင့္ရြယ္၊ အသင့္ခ်ိန္ ထားတာ။ အဆင္သင့္ အေနအထားေပါ့။
ခက္တာက လက္ထဲ ဘာကိုင္ထားမွန္း၊ ဘာဆုပ္ထားမွန္း မသိေတာ့ ၾကည့္ျမင္ေနရသူက တစ္မ်ိဳးႀကီး။ ဓားမွန္း သိရင္လည္း ၾကည့္ရတာ ပို အသက္ဝင္ၿပီး အားမာန္ ပါမယ္။ တစ္ခုုခုကို ခုတ္ပစ္ လိုက္ေတာ့မယ့္ ပုံစံမ်ိဳး။ ဒါမွမဟုတ္ ဘာလာလာ အသင့္ ခုခံႏုိင္တယ္ ဆိုတဲ့ ဟန္ သဏၭာန္မ်ိဳး။ ႏႈတ္ခမ္းေမြးနဲ႔ ဓားက ေတာ္ေတာ္ႀကီး ဟပ္သြားမွာ။
ခက္တာက လက္ထဲမွာ ကိုင္ခဲ့ ဆုပ္ခဲ့တာက ဓားလို႔ ေျပာလို႔ မရဘူး ေလ။ စပါးရိတ္တဲ့ တံစဥ္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ပန္းပဲဆရာေတြ ထုတတ္ ႏွက္တတ္တဲ့ တူအႀကီးႀကီးလည္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ေျပာရရင္ ေလွေလွာ္တဲ့ ေလွာ္တက္ႀကီးလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။ လက္ဆိုေတာ့ ဘာကိုင္ကိုင္ ဘာဆုပ္ထားထား ျဖစ္တာကိုး။ ျဖစ္ႏုိင္တာ ေတြက အမ်ားႀကီးပဲ။ လွံတံ အရွည္ႀကီးလည္း ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။
ေခါင္းမွာကလည္း ေသွ်ာင္ထုံးႀကီးနဲ႔။ ခႏၶာကိုယ္ မွာလည္း ေဆးမင္ေၾကာင္ ေတြနဲ႔ ခါးေတာင္းက်ိဳက္ ထားတယ္။ ေပါင္ႏွစ္ဖက္မွာ ထိုးကြင္းေတြက အထပ္ထပ္။ အားလုံးက အသက္ပါၿပီး လက္က်မွ ခက္ေနတာ။ လက္သီးဆုပ္ရာ ၾကားမွာ ဘာမွ မပါေတာ့။ ကြင္းေလွ်ာ အေပါက္ႀကီး ျဖစ္ေနေရာ။ ထင္တယ္။ ဒီအ႐ုပ္ႀကီးကို ကုကၠိဳေခ်ာင္ ရြာက ေတြ႕ခဲ့တာ ကိုသာေအာင္ အသက္နီးနီး ရွိၿပီ။ ကိုသာေအာင္ လူမွန္း သိေတာ့ကို ဒီအ႐ုပ္ႀကီးက ဒီရြာမွာ ရွိေနႏွင့္ၿပီ။ ကိုသာေအာင္ အသက္ပဲ ေလးဆယ္နား ကပ္ၿပီဟာ။
ကုကၠိဳေခ်ာင္ ရြာက ဥပုသ္ေခ်ာင္း ကမ္းပါးၿပိဳေတာ့ ဒီအ႐ုပ္ႀကီးက ေပၚလာတာ။ လူ႔တစ္ရပ္စာ အတိုင္းပဲ။ ေက်ာက္စရစ္ျဖဴသားကို ႏုေနေအာင္ ထုဆစ္ထားတာ ဆိုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ႀကီးကို အသက္ပါတာ။ ရြာနီးနားခ်င္း ေတြေတာင္ ညအိပ္ညေန လာၾကည့္ ၾကရတာ။
ေနာက္ေတာ့ ရြာဘုန္းႀကီးက သူ႔ေက်ာင္းဝင္းထဲ မတ္တတ္ ေထာင္ထား လိုက္တယ္။ ကိုသာေအာင္ တစ္သက္ပဲ။ ရြာေက်ာင္းမွာက ၾကည့္စရာ ဝံ့စရာ လက္ရာေျမာက္တာ ဆိုလို႔ ဒီအ႐ုပ္ႀကီးပဲ ရွိတာကိုး။ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ တခ်ိဳ႕ ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ ေတြက ဒီလို က်ားက်ားလ်ားလ်ား ေယာက်္ားဘသားႀကီး ေမြးဖြားေအာင္ ဆိုၿပီး သားဆုပန္လား ပန္ၾကရဲ႕။ အ႐ုပ္ႀကီးေရွ႕ ဖေယာင္းတိုင္ သက္ေစ့ ထြန္းလို႔။ တခ်ိဳ႕လည္း လင္သား ေမာင္ဖား ဖ်ားနာတဲ့ အခါ အေမႊးတိုင္ေတြ ဘာေတြ ထြန္းၿပီး က်န္းမာ ပါေစၾကာင္း ဆုေတာင္းလား ေတာင္းရဲ႕။
ခက္တာက တစ္ဖက္မွာကလည္း လူေနာက္ လူေျပာင္ေတြ၊ ကေလးေတြက ရွိေသးတာ။ ကြင္းေလွ်ာႀကီး ျဖစ္ေနတဲ့ လက္သီးဆုပ္ အေပါက္ထဲကို ေပါက္တတ္ကရေတြ စြပ္ထည့္ခ်င္ ထည့္ထားတာ။ စုံတယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ တံျမက္စည္းေခ်ာင္းႀကီး ထည့္လို႔။ လႊတ္ရယ္ရတာေပါ့။ ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္ ေတြနဲ႔ ေသွ်ာင္ႀကီးေဗြနဲ႔ က်ားက်ား လ်ားလ်ားႀကီးက တံျမက္စည္းႀကီး ကိုင္ထားတာ ဆိုေတာ့၊ ဒါ ဘုန္းႀကီး မသိမခ်င္း တံျမက္စည္းႀကီး ကိုင္လို႔။
တစ္ခါ တစ္ခါက်ေတာ့ ေရငင္ပုံးကို ႀကိဳးႀကီး တပ္လို႔။ လက္နဲ႔ ႀကိဳးကို ဆုပ္ၿပီး ေရငင္ေနပုံ။ ဒါလည္း ၾကည့္ရင္ ရယ္စရာ ေကာင္းတာပဲ။ ေယာက်္ားဘသား ႀကီးက ေရငင္ပုံး ေသးေသးနဲ႔ ေရငင္ ေနေတာ့ေလ။ ဒီလက္သီးဆုပ္ ကြင္းထဲမွာ လာလာထည့္ လာလာစြပ္ ၾကတာေတြက နည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ တစ္ခါ တစ္ခါ လုံကြင္းေတာင္ ပါတယ္။ ေရစို ေရဝတ္လဲ လုံကြင္းေလ။ ညႇစ္ၿပီးစ။ ေအာင္မာ အဲဒီ့ ႐ုပ္တုႀကီး ကလည္း လုံကြင္း ေရညႇစ္ၿပီး ယူလာတဲ့ပုံ။ လူေနာက္ေတြက ဒီလို ႐ႈိ႐ႈိရွာရွာ ရယ္ရေအာင္ လုပ္တတ္တယ္။
တစ္ခါ တစ္ခါက်ေတာ့ ဓားမတိုေခ်ာင္းေလး ဆုပ္ကိုင္လို႔။ ဘယ္ လိုက္ဖက္မွာလဲ။ ေသွ်ာင္ႀကီးေဗြနဲ႔ ဓားမတိုတို တုံးတုံးနဲ႔။ ဒီလို စြပ္တတ္ကရကိုး။ ဒီဒဏ္ေတြကို ဒီ႐ုပ္တုႀကီးကို ႏွစ္အဆက္ဆက္ ထိန္းသိမ္းလာခဲ့တဲ့ ရြာဦးေက်ာင္းကပဲ ဒိုင္ခံ သည္းညည္းခံရ ရွာတာကိုး။
ဒါနဲ႔ပဲ ရြာဘုန္းႀကီးက တစ္ရက္ ေမာင္းတဒူဒူ ထုလို႔ လူစုေတာ့တာ ပါပဲ။ လိုရင္း တိုရွင္းကေတာ့ အဲဒီ လက္သီးဆုပ္ႀကီးထဲ တစ္ခုခု ထိုးထည့္ ထားေတာ့မယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ႐ုပ္တုႀကီးက လက္ရာေျမာက္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ဟိုဒီလည္း မေရႊ႕ခ်င္ဘူး။ တိုးလွ်ဳိေပါက္လို ျဖစ္ေနတဲ့ လက္သီးဆုပ္ ၾကားထဲကို ဟိုဟာထည့္ ဒီဟာထည့္လည္း အထည့္ မခံခ်င္ေတာ့ဘူး။ သူ႔လက္နဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ အရာဝတၳဳ တစ္ခုခု အတည္တက် ထည့္ထားခ်င္ၿပီတဲ့။ ရြာဦးေက်ာင္း ဆရာေတာ္က မိန႔္တယ္။
အဲဒီ အစီအစဥ္မွာ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က လူႀကီးသူမ သက္ႀကီးဝါႀကီး ေတြကိုပါ ဖိတ္တယ္။ ဒီ႐ုပ္တုႀကီးကို မီသူ သိၾကားလိုက္သူမ်ား ပါမလားလို႔ေပါ့ေလ။ ခက္တာက အသက္ ကိုးဆယ္ေက်ာ္ အဘိုးအဘြားေတြ ကလည္း မသိဘူး တဲ့။ ဒီအ႐ုပ္ ႐ုပ္တုကို သိမီဖူးသူ မပါေတာ့ လက္ထဲမွာ ဘာဆုပ္ထားမွန္း ဘယ္သူမွ အေျဖ မေပးႏုိင္ဘူး။ ဘယ္သူမွ မခန႔္မွန္းႏုိင္ဘူး။
ဘယ္ေခတ္ ဘယ္အခ်ိန္က ႐ုပ္တုမွန္းကို မသိတာကိုး။ ကုကၠိဳေခ်ာင္ရြာ ဥပုသ္ေခ်ာင္း ကမ္းပါး ၿပိဳလို႔သာ ေပၚလာတာကိုး။ ဇာတ္လမ္း ဆုံးေတာ့ လက္ထဲမွာ ဘာဆုပ္ထားမွန္း အေျဖ မရၾကဘူး။ အခမ္းအနား တက္လာတဲ့သူေတြကို "ကဲ လက္ဆုပ္ထဲ ဘာထည့္မလဲ" ေမးေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးပဲ။ တကယ့္ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး။ ပုဆိန္ တဲ့။ လူေတြက ဝါးခနဲ ရယ္ၾကတာေပါ့။
တခ်ိဳ႕ အုန္းဆံႀကိဳးေခြ တဲ့။ မိုးေခါင္ရင္ လြန္ဆြဲခိုင္းမယ္ ဆိုပဲ။ ေအာင္မာ ... စပါးႀကီးေႁမြ ဆိုတာက ပါေသး။ မုဆိုးက အရွင္ဖမ္းႏုိင္ခဲ့တာတဲ့။ စုံပါတယ္။ ဒူးေလး၊ ဓား၊ လွံ၊ ဒိုင္း ...။ ေပါက္ေပါက္ရွာရွာ ေတြက ေရႊႀကိမ္လုံး တဲ့။ မုဆိုးက ႏွင္တံကိုင္တဲ့ ႏြားေက်ာင္းသား ျဖစ္သြားေရာ။
ဒီလိုေပါ့ေလ။ တစ္ေယာက္ တစ္မ်ိဳး။ ကိုယ္ ထင္ရာျမင္ရာ ဆိုေတာ့ ႐ုပ္တုႀကီးခမ်ာ သူရဲေကာင္း ျဖစ္လိုက္၊ မုဆိုး ျဖစ္လိုက္၊ ႏြားေက်ာင္းသား ျဖစ္လိုက္။ ဆင္စြယ္ကို လက္နဲ႔ ဆုပ္ထိန္းလို႔ ထမ္းပိုး လာခဲ့တာ တဲ့။
ဒါက ဟုတ္တုတ္တုတ္။ မုဆိုးပုံ ေပါက္ေနတဲ့ ႐ုပ္တုႀကီး ဆိုေတာ့ ဆင္စြယ္ ထည့္ေပးႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးေပါ့။ ခက္တာက ဘယ္ ... ဆင္စြယ္အစစ္ ဆိုတာ ရွာႏုိင္ၾကပါ့မလဲ။
ဆိုၾကပါစို႔ရဲ႕၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အဲဒီ လက္သီးဆုပ္ႀကီးထဲ ဘာမွ မထည့္ ျဖစ္ၾကေသးဘူး။ ေထာက္ခံ ကန႔္ကြက္ေတြက မ်ားေတာ့ လက္သီးဆုပ္ႀကီး ၾကားမွာ အေပါက္ႀကီး ျဖစ္တုန္းပဲ။
အဲဒီ မနက္ ကိုသာေအာင္တို႔ ကုကၠိဳေခ်ာင္ တစ္ရြာလုံး ကၽြက္ကၽြက္စီလို႔။ ႐ုပ္တုႀကီး လက္ထဲမွာ ရြာေက်ာင္း ဆရာေတာ္က ကိုင္စရာ ထည့္ထား လိုက္ၿပီတဲ့။ ေက်ာင္းဝင္းထဲ လူေတြ ျပည့္လို႔။
ဒါနဲ႔ ကိုသာေအာင္လည္း ရြာဦးေက်ာင္းကို ေျပးတယ္။ ျပန္ခဲ့တဲ့ သူေတြနဲ႔ လမ္းမွာ ဆုံေတာ့-
"ဆရာေတာ္က ဘာထည့္ ထားတာလဲဗ်"
ဆိုေတာ့ ဘယ္သူမွ မေျဖၾကပါဘူး။ ဟိုက် သိလိမ့္မယ္တဲ့။ ျပံဳးစိစိနဲ႔။
ကိုသာေအာင္ ပိုစိတ္ဝင္စားတာေပါ့။ ရပ္ရြာနဲ႔ ညႇိလို႔ မရလို႔ ဆရာေတာ္က သူ စိတ္ကူးေပၚရာ တစ္ခုခု ႐ုပ္တုႀကီး လက္ထဲမွာ ထည့္လိုက္ၿပီေပါ့။ ဆရာေတာ္က ေလာကီေရာ ေလာကုတ္မွာပါ ေခတာ မွတ္လို႔။ အဲဒီ ႐ုပ္တုႀကီးနဲ႔ သင့္ေတာ္ရာ ထည့္ထားႏုိုင္မွာပဲလို႔ ကိုသာေအာင္ ယုံၾကည္တယ္ေလ။
ရြာဦးေက်ာင္း ေရာက္ေတာ့ လူေတြက ျပည့္ေနတာ။ ႐ုပ္တုေဘးမွာ ကေလးေတြက ေဆာင့္ေၾကာင့္ ထိုင္လို႔။ လူႀကီးေတြက ဝိုင္းခ်ာ ပတ္လို႔။ ေက်ာင္းေပါက္ဝက လွမ္းၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ႐ုပ္တုႀကီး လက္ထဲမွာ ဘာမွ မျမင္ရပါဘူး။ ဝိုးတိုးဝါးတားပဲ။ အနီးေရာက္မွ ရွင္းေတာ့တယ္။
ဆရာေတာ္ မဟုတ္ဘူး ဆိုေတာ့ ဘယ္သူက လာဝန္ခံေတာ့မွာလဲ။ အဲဒီ မနက္ေစာေစာ ဆရာေတာ္က ေဘးရြာက အ႐ုဏ္ဆြမ္း ပင့္လို႔ လိုက္ႂကြသြားတာ။ ဆရာေတာ္ ျပန္ႂကြလာေတာ့ အေျဖက ရွင္းေရာ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာေတာ္က ဒါႀကီးကို ျပန္ျဖဳတ္ခိုင္း မေနေတာ့ပါဘူး။
"ကဲ ... သူ႔လက္ထဲမွာ တစ္ခုခု ရွိေနရင္ ၿပီးတာပဲ" တဲ့။
"အဓိကက ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ ရွိေနရင္ ၿပီးတာပဲ" တဲ့။
ဆရာေတာ္ ကေတာင္ သေဘာတူ ေနေတာ့ ဘယ္သူမွ ျငင္းမေန ၾကေတာ့ပါဘူး။
ရြာကလည္း ေဟးေဟးဝါးးဝါးနဲ႔ ၿပီးသြားတာပဲ။ ကိုသာေအာင္တို႔ ရြာက 'ဆန္စပါးပဲ' ဆိုတာ ဝမ္းစာပဲ ရတာ။ အသက္ေမြး ၾကတာက တံငါလုပ္ငန္း ေလ။ အင္းေတြ လႊတ္ ေပါတာကိုး။ ဒါဆိုေတာ့ ဟုတ္ၿပီလို႔ ရွိၾကမွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ဒီ႐ုပ္တုက တံငါသည္ ႐ုပ္တု မဟုတ္ဘူးေလ။
ေရလုပ္ငန္းနဲ႔ ဘာမွ မဆိုင္တဲ့ ႐ုပ္တု။ အနိမ့္ဆုံး ျဖစ္ခ်င္းျဖစ္ မုဆိုးေလာက္ေပါ့။ မုဆိုးဆိုေတာ့ သားေကာင္မကိုင္ မထမ္းႏုိင္ေတာင္ ဓားေလး လွံေလးကေတာ့ ဆုပ္ကိုင္ထားႏုိင္ ရမွာေပါ့။
ဘယ္ ... ခုဟာက ... ငါးဖမ္းတဲ့ ပိုက္ကြန္ အစုတ္ႀကီး။
ျမဆင့္ခ်ယ္
ေရႊအျမဳေတ၊ ႏုိဝင္ဘာလ၊ ၂၀၀၂။
No comments:
Post a Comment