မဲေရ႕ခ်္ေအာ့ဖ္လပ္ဗ္ (မခင္ေလး)
-------------------------------------
ဝါဆုိဝါေခါင္ ေရေဖာင္ေဖာင္တုန္းက ေပါခ်င္တုိင္း ေပါခဲ့ေသာ ငါးတုိ႔သည္ ေတာ္သလင္းေန ပုစြန္ေသ၍ မုိးေလကင္းလြတ္ သီတင္းကြ်တ္ ၿပီးေသာအခါ ငါးပိငါးေျခာက္ ဘဝသို႔ ေရာက္ၾကရေလၿပီ။
ကိုမာတင္ကား ေရေဖာင္ခ်ိန္က ေပၚခဲ့ေသာ ငါးႏွင့္တူၿပီး ေပါက္စကေတာ့ ပုစြန္ေသခ်ိန္တြင္ အလွမ္းခံရေသာ ငါးေျခာက္ႏွယ္ ရိွ၏။
အမာၾကည္သည္ သူ႔ေရွ႕က ဆူဆူၿဖိဳးၿဖိဳး ကကတစ္ႀကီးကို ၾကည့္၍ ကိုမာတင္ကို သတိရမိသလုိ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ငါးေျခာက္သည္ကိုလည္း မ်က္စိ ေရာက္ျပန္သျဖင့္ ေပါက္စကိုလည္း ျပိဳင္တူ တမ္းတမိေလသည္။
ဗိုက္ႀကီးပူ၊ ကုပ္ပိုး အစ္တစ္တစ္ႏွင့္ ထက္ေအာက္ႏႈတ္ခမ္း တစ္စုံလုံးကို စူဟၿပီး လဲေလ်ာင္းေနၾကေသာ ကကတစ္ႀကီးေတြကေတာ့ အသားေပါၿပီး ခ်ဳိမွာ မလြဲ။ တခ်ဳိ႕က ဖ်ာလွမ္းေျခာက္ ေခၚ၊ တခ်ဳိ႕က ေရေပၚေျခာက္၊ တခ်ဳိ႕က ငါးတူနီ။ သူတုိ႔အရပ္မွာေတာ့ မွန္ေရာင္ေျခာက္ဟု ေခၚၾကေသာ ငါးေသးငါးမႊား ပိန္ေျခာက္ေျခာက္ေလးေတြ ကေတာ့ အစပ္မႈန္ႏွင့္ ဆားေလးဘာေလး ကူပါမွ ဟင္းရန္တစ္ခြက္ ျဖစ္ႏိုင္ေပမည္။
အစ္ကိုတုိ႔ဖို႔ ကိုမာတင္ တစ္ေကာင္ေလာက္ အဲ ကကတစ္ တစ္ေကာင္ေလာက္ ဝယ္ၿပီး မွန္ေရာင္ေျခာက္ ပါးလွ်ပ္လွ်ပ္၊ ရွည္ေမ်ာေမ်ာေလးေတြ ကိုေတာ့ အဝက္သားေလာက္ ဝယ္မည္ဟု ဆုံးျဖတ္လုိက္၏။
“ကကတစ္ကို ေၾကာ္ၿပီး ပဲငါးပိနဲ႔ ၾကက္သြန္နီနဲ႔ ႏွပ္မယ္၊ ၿပီးေတာ့ ကန္စြန္း႐ုိး အနီေလးေတြ ခ်ဥ္ရည္က်ဳိၿပီး မွန္ေရာင္ေျခာက္ေလးေတြကို င႐ုတ္သီး ခြဲျခမ္းေလးေတြနဲ႔ စပ္စပ္ေလးေၾကာ္”
ပဲငါးပိ ပါေသာ ကကတစ္ႏွပ္ႏွင့္ ငါးေျခာက္ အစပ္ေၾကာ္သည္ ဘက္မက်လွေသာ္လည္း ကန္စြန္း႐ုိး ခ်ဥ္ရည္က အလယ္တြင္ ခုခံထားသျဖင့္ ဟင္းစပ္ေတာ့ တည့္ေပမည္။ ထုိအခါ အမာၾကည္၏ ေလးေနေသာ ေခါင္းသည္ အတန္ငယ္ ေပါ့ပါး၍ သြားေလသည္။
တကယ္ေတာ့ ေဈးသြားရမည္ ဆုိကတည္းက သူ႔ေခါင္းက ေလးခဲ့တာ ျဖစ္၏။ အိမ္မွာေနၿပီး မမခုိင္ဝယ္လာတာကို ဒိုင္ခံခ်က္ျပဳတ္ေပးခ်င္ပါသည္။ “အမာၾကည္ေရ ဘာနဲ႔ ဘာနဲ႔ ခ်က္လုိက္ေဟ့” ဆုိတာမ်ဳိး လူဘယ္ေလာက္ ေမာပါေစ၊ ေခါင္းေအးေအးႏွင့္ လုပ္ခ်င္၏။ သို႔ေသာ္ အမာၾကည္လုိပင္ ေခါင္းေအးခ်င္ေသာ မမခိုင္က သူလည္း ေဈးမသြားခ်င္ပါတဲ့။
“သြားစမ္းပါ အမာၾကည္ရယ္၊ ေဈးဝယ္ရတာ ငါးဦးေႏွာက္စားလြန္းလုိ႔ပါ”
ဒီေတာ့ အိမ္၏အရွင္ မမခုိင္က ၾကက္သြန္သင္၊ င႐ုတ္သီးေထာင္း က်န္ရစ္ကာ သူက ေဈးျခင္းဆြဲ၍ ထြက္ခဲ့ရသည္ေပါ့။ တကယ့္ မမခုိင္ပါပဲ။
သည္လုိေတြးမိေတာ့ သူ႔အေပၚ မိသားစုအရင္းအခ်ာလုိသာ သေဘာထားေသာ အစ္ကိုတုိ႔ မမခုိင္တုိ႔၏ အရိပ္အာဝါသေအာက္မွာ သူ႔ဘဝသည္ ဘယ္တုန္းကမွ မညွဳိးငယ္ခဲ့ေပ။
“ဒါ ေတာက ခုိင့္ညီမ ဝမ္းကြဲ” မမခုိင္က လူေတြေရွ႕ ဆုိျမဲ။ သည္ေတာ့လည္း မမခုိင္တုိ႔ စိတ္ခ်မ္းသာဖို႔ အေရးသည္ သူ႔အေရးပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္လည္း မမခုိင္ ေခါင္းေျခာက္မခံခ်င္ေသာကိစၥကို သူက မီးေတာက္ေအာင္ စဥ္းစားကာ ျဖည့္တင္းရေပမည္။
တကယ္လည္း ေဈးဝယ္ရသည့္အလုပ္မွာ မလြယ္ကူလွေပ။ ေျခာက္ေယာက္ရိွေသာ အိမ္သားေတြအတြက္ အလုပ္ျဖစ္ေအာင္ စဥ္းစားရသည္မွာ တကယ္မလြယ္ပါ။ ေမေမႀကီး၊ အစ္ကိုႏွင့္ ကေလးႏွစ္ေယာက္အတြက္ တစ္ဘရိတ္တည္း ၿပီးႏုိင္မည့္ ဟင္းမ်ဳိးကို ေခါင္းေျခာက္ေအာင္ စဥ္းစားရ၏။ ေသြးတုိးရိွေသာ ေမေမႀကီးႏွင့္ သင့္ဖုိ႔ လုိသလုိ အဆီႏွင့္ အ႐ုိးေၾကာက္ေသာ အစ္ကိုႏွင့္ ကေလးေတြၾကိဳက္ဖုိ႔လည္း လုိေပမည္။ မမခုိင္ႏွင့္ သူ႔အတြက္ကေတာ့ ဘာအေရးလဲ။ အ႐ုိးဖယ္ဖုိ႔ လြယ္သည့္ ကကတစ္ေၾကာ္ႏွပ္သည္ အစ္ကိုႏွင့္ကေလးေတြအတြက္ ျဖစ္ၿပီး မမခိုင္ႏွင့္ သူကေတာ့ ေခါင္းေလး အျမီးေလး စုပ္ရလွ်င္ ၿပီးသည္ေပါ့။ ပင္တုိင္ပါမည့္ အရည္ေသာက္ ဟင္းတစ္ခြက္ႏွင့္ အရန္ဟင္းကေတာ့ ေပါေပါမ်ားမ်ားမုိ႔ အားလုံးစားေလာက္ေပမည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အစ္ကိုတုိ႔ မမခုိင္တုိ႔ ၿမိန္ၿမိန္ရွက္ရွက္ ေလာက္ေလာက္ငင စားရသည္ဆုိလွ်င္ သူစားရသလုိပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ေပးလုိက္ေသာ ေဈးဖိုးႏွင့္ေတာ့ စဥ္းစဥ္းစားစား သုံးစြဲရသည္ေပါ့၊ ပဲငါးပိပါမည့္ ကကတစ္ေၾကာင့္ ေမေမႀကီးအတြက္ ငါးၾကင္းျဖဴ အဝက္သားေလာက္ ထပ္ဝယ္ၿပီးေသာအခါ ေခါင္းေပၚကအထုပ္ႀကီးသည္ ဘုတ္ခနဲ ျပဳတ္က်၍ သြားကာ လက္က်န္ေငြႏွင့္လည္း ကြက္တိမုိ႔ ေခါင္းတစ္ခုလုံးသည္ ေအး၍ သြားေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ေဈးျခင္းေတာင္းကို ေစြ႕ခနဲ ေကာက္ကုိင္၍ အိမ္ျပန္ခဲ့ရသည္မွာ ေျခလွမ္းတုိ႔သည္လည္း ေပါ့ပါးသြက္လက္ လွပါဘိျခင္း။
* * *
အိမ္အျပန္လမ္းတြင္ ျခင္းေတာင္းထဲမွ ကကတစ္ ဝဝႀကီးသည္ ႂကြပ္ႂကြပ္အိတ္ ၾကားမွ ေခါင္းျပဳ၍ ထြက္ကာ မ်က္စိႀကီး ျပဴးၿပီး သူ႔ကို ၾကည့္ေနေလရာ အမာၾကည့္ ေခါင္းသည္ ခပ္ေနာက္ေနာက္ ျဖစ္သြားေလသည္။
“ဟင္း ကိုမာတင့္ မ်က္လုံးနဲ႔ပဲ တူတူေသးေတာ့”
ေနာက္လာေသာ ေခါင္းထဲမွာ တရိပ္ရိပ္ ေပၚလာ၏။ ဖက္ႏွင့္ ထုပ္ထားေသာ မွန္ေရာင္ေျခာက္ ငါးေသးေသးေလးေတြ ကေတာ့ ကကတစ္ႀကီး ေအာက္တြင္ ပိညပ္ကာ ေနၾကေလသည္။ ကကတစ္ထုပ္ကို ေအာက္ပို႔လုိက္ၿပီး ငါးေျခာက္ထုပ္ကို ဆြဲတင္လုိက္ေတာ့ လက္သန္းေလာက္ ရိွသည့္ ေသးေသးေကြးေကြး ပိန္ပိန္ရွည္ရွည္ ငါးေျခာက္ေလး တစ္ေကာင္က ဖက္ရြက္ၾကားမွ ေလွ်ာခနဲ ထြက္က်လာသည္။
ကကတစ္ႏွင့္ မွန္ေရာင္ေျခာက္ ကြာသလုိ ကိုမာတင္ႏွင့္ ေပါက္စတုိ႔သည္လည္း ကြာခ်င္တုိင္း ကြာပါေလေရာ။ သူတုိ႔ အေၾကာင္းကို သူတုိ႔ ကိုယ္ခႏၶာကိုယ္ ႏွစ္ခုက အသီးသီး ေဖာ္ျပ၍ ေနေလသည္။
ကုိမာတင္ကား ဘုိကျပား႐ုပ္။ မ်က္လုံးက ျပာတာတာ၊ ရီေဝေဝ၊ အသား နီစပ္စပ္ အဘုိးေတြ အေဖေတြက အဂၤလိပ္ေခတ္ကတည္းက အေရးပိုင္ေတြ နယ္ပိုင္ေတြ အိမ္မွာ ကားေမာင္းခဲ့ၾကသည္။ သည္မ်ဳိး႐ုိးက ဆင္းသက္လာေသာ ကိုမာတင္ကလည္း ဒီဘက္ေခတ္တြင္ ကားေမာင္းသည္ပဲေပါ့။ ကိုမာတင့္ အေဖက ရႊတ္ရႊတ္ရွက္ရွက္ႏွင့္ အဂၤလိပ္လို မႈတ္္ႏိုင္ေသးသည္။ မာတင္ ဆုိတာကိုက အဂၤလိပ္နာမည္ ဆုိပဲ။ သူက ကိုမာဒင္ဟု ေခၚေတာ့ “မာဒင္ မဟုတ္ဘူး။ မာတင္ မာတင္” တဲ့။ မာတင္ ျဖစ္ျဖစ္၊ မာဒင္ ျဖစ္ျဖစ္ လူက သန္သန္မာမာ ေဒါင္ေဒါင္ဒင္ဒင္ ရိွသည့္ ပုံမ်ဳိး။ ခုဆုိ သန္မာ႐ုံပင္ မဟုတ္။ လူက ဆူဆူၿဖိဳးၿဖိဳး စိုစုိျပည္ျပည္။ ဗိုက္ပင္ ထြက္ခ်င္ခ်င္မုိ႔ ျခင္းထဲက ကကတစ္ႀကီး အတုိင္းေပ။
အစ္ကိုကပင္ “ကိုမာတင္ ခင္ဗ်ားက အလ်ားလုိက္ပါ ဖြံ႕ၿဖိဳး လာပါလားဗ်။ အဆင္ေျပပုံ ရတယ္” ဟု ခပ္ေနာက္ေနာက္ ေျပာလွ်င္ ကိုမာတင္ကလည္း ျပဳံးျဖဲျဖဲႏွင့္ “ဟုတ္တယ္ဆရာ၊ ဒါေၾကာင့္ မိန္းမေလး ဘာေလး ယူမလားလုိ႔ ဟဲ ဟဲ ဟဲ” ဆုိကာ သူ႔ထံ မ်က္လုံး ေဝ့ဝဲလာျမဲ။
သို႔ေသာ္ ဘာေၾကာင့္မွန္းေတာ့ မသိ။ အစ္ကို႔လုိပင္ ကိုမာတင္ ဆရာကလည္း ႐ုံးတစ္႐ုံးမွာ လုပ္တာခ်င္း အတူတူ ကားေတြ ဘာေတြ ရိွကာ အဆင္ေျပပုံ ရေလသည္။ ၿပီးေတာ့ ဒီကားကိုလည္း ကိုမာတင္ကပဲ ေမာင္းၿပီး သူ႔ဆရာကေတာ္ကို ေဈးေန႔တုိင္း ပို႔ေလ့ရိွရာ အဆင္ေျပမွန္း သိသာလွေပသည္။ ဒ႐ုိင္ဘာ ဆုိတာက ဆီက်န္လွ်င္ ေငြက်န္သည္ ဆုိေသာ လူမ်ဳိး။ သူ႔ဆရာက အဆင္ေျပသည္ ဆုိမွေတာ့ ကိုမာတင္လည္း အဆင္ေျပမည္ ဆုိတာေလာက္ေတာ့ အမာၾကည္ နားလည္ၿပီးသား ျဖစ္၏။ ေပါက္စႏွင့္ေတာ့ ၃ ႏွင့္ ၄၊ ၅ ႏွင့္ ၆ လုိ ေရွ႕ေနာက္ ထက္ေအာက္ ေျပာင္းျပန္ခ်ည္းသာ ျဖစ္ေလသည္။
* * *
ေပါက္စအေၾကာင္း ေတြးမိေလေတာ့ သူ႔ႏွလုံးသားသည္ ၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္းႏွင့္ ဆြဲခ်ည္ထားသလုိ မျပတ္ေတာက္ႏိုင္ဘဲ ေႏွာင္တည္းတည္း က်ပ္၍ ရိွရေလသည္။ ေပါက္စကား နာမည္ စီးေလေရာ့သလား မသိေပ။ ေပါက္စမွ တကယ့္ေပါက္စ သာတည္း။ စီးမည့္သာ စီးရေပမည့္ ေပါက္စဆုိေသာ နာမည္သည္ သူဝယ္လာေသာ ငါးေျခာက္ထုပ္ေလာက္ပင္ ေလးမည့္ပုံ မေပၚေပ။ “ပညတ္သြားရာ ဓာတ္သက္ပါ” ဟု ေတြးမိျပန္ေတာ့ ပိန္ေျခာက္ေျခာက္ ကိုယ္ေလးကို ယို႔ယို႔ေလးရပ္ကာ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ေတြေတြေလး ၾကည့္ေနတတ္ေသာ ေပါက္စသည္ သနားစဖြယ္ ညႇိဳးငယ္၍ ေနျပန္ေလသည္။ ထုိအခါ လင္ရယ္၊ သားရယ္ ျဖစ္လာလွ်င္ေတာ့ ႐ုိ႐ုိေသေသ ကိုေပါက္လုိ႔ ေခၚရမည္ဟုပင္ ေတြးျပန္ကာ ႏွစ္သိမ့္ခ်င္စိတ္ေတြ ေပၚေပါက္လာမိသည္။ သို႔ေသာ္ တစ္႐ုံးလုံးကေတာ့ အမည္ရင္း လွညြန္႔ကို ေဖ်ာက္ကာ ေပါက္စဟာ ေပါက္စပါပဲ။
ျဖစ္ရျပန္ေတာ့ ေပါက္စသည္ အစ္ကို႔႐ုံးမွာ စာေရးေပါက္စတဲ့။ စာေရးထဲမွာပင္ စာေရး ႀကီးႀကီးမားမား မျဖစ္ရဘဲ စာေရးေပါက္စ ျဖစ္ေနရေသးသည့္ ေပါက္စကို အမာၾကည္သည္ နည္းနည္းမွ အားမရေပ။ သူ႔ကို ၾကည့္ရသည္မွာလည္း ဝပ္ေရွာ့ထဲ ထုိးထားသည့္ ဘီးေတြ၊ မွန္ေတြ၊ ကိုယ္ထည္ေတြ၊ ျပဳတ္ထြက္ က်ဳိးပ်က္ၿပီး အမုိးတန္း သံကိုင္းေတြႏွင့္ ေဘးကာ နည္းနည္းပါးပါးသာ ယိုင္တိယိုင္နဲ႔ က်န္ရစ္ေသာ ေဘာ္ဒီ မရိွေတာ့သည့္ ကားပ်က္ေလးႏွင့္ တူေပသည္။ မမခုိင္ကပင္ “ေပါက္စ၊ နင့္ကို ၾကည့္ရတာ အသားမပါဘူး၊ ဖရိမ္ခ်ည္းပဲ” ဟု ေျပာယူရေလသည္။
ၿပီးေတာ့ မမခုိင္က ေျပာေသးသည္။
“နင့္အစ္ကို ေနရာက မမိုက္ဘူးဟဲ့။ ခြင္မရိွဘူး”
မမခုိင္ စကားကို ေရေရရာရာေတာ့ နားမလည္။ အဆင္မေျပဘူး ဆိုတာကိုေတာ့ အမာၾကည္ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အစ္ကို႔တပည့္ ေပါက္စကို ယူလွ်င္ သူလည္း မမခုိင္လုိပင္ ဦးေႏွာက္စားမွာ ေၾကာက္ရမည္ ဆုိတာကိုလည္း ေကာင္းေကာင္းပင္ သေဘာေပါက္၏၊ မမခုိင္ထက္ ဆုိးမွာက ေပါက္စက မေအအုိႀကီးကို လုပ္ေကြ်းရေသး၊ ႏွမ လုပ္သူကလည္း ပန္းနာသည္ ဆုိလား။ ေအးေစခ်င္၍ တရားနာ ပူဆာဇာတ္ႏွင့္ ညားဆုိလား မသိ၊ သူ ၾကားဖူး၏။ လူအုိလူမင္းကိုေတာ့ ကုသိုလ္ရေအာင္ ျပဳစုခ်င္ေပသည့္ ပန္းနာသည္နားကိုေတာ့ အကပ္မခံႏိုင္ေပ။
သူ႔ရင္ထဲက အ႐ႈပ္အေထြးကို မမခုိင္က ရိပ္မိေနသလား မသိ။
“အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္ ဆုိတာလည္း ဦးေႏွာက္ စားတာပဲဟ သိလား၊ အဂၤလိပ္လို ေျပာရရင္ေတာ့ မဲေရ႕ခ်္ေအာ့ဖ္လပ္ဗ္ တဲ့၊ မဲေရ႕ခ်္ေအာ့ဖ္ ေကာ္န္ဗီးနီးယန္႔စ္ တဲ့၊ ခ်စ္၍ လက္ထပ္ျခင္း တဲ့၊ အဆင္ေျပ၍ လက္ထပ္ျခင္း တဲ့။ ခ်စ္လည္း ခ်စ္ရမယ္၊ အဆင္လည္း ေျပရမယ္ ဆုိတာက ႏွစ္မ်ဳိးလုံး တစ္ၿပိဳင္တည္း ျဖစ္ဖုိ႔က ေတာ္ေတာ္ ဦးေႏွာက္စားတာဟ”
မမခုိင္၏ စကားေတြ သတိရလာေတာ့ အမာၾကည္၏ ေျခလွမ္းေတြလည္း တင္းခံထားေသာ ႏွလုံးသားလုိပင္ ေလးလံ၍ သြားေလသည္။
သူ႔အဖုိ႔ ငါးဝယ္သလုိ ခ်ိန္ခြင္ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္တြင္ ကိုမာတင့္ကို တစ္ဖက္၊ ေပါက္စကို တစ္ဖက္ ထည့္ၾကည့္လုိက္တုိင္း ကကတစ္ႏွင့္ ငါးေျခာက္ေသးမႊားေလး ကြာခ်င္တုိင္း ကြာသလုိ ကိုမာတင့္ဘက္သို႔သာ ေဇာက္ထုိးခ်ည္း သာသြားျမဲ ျဖစ္ေလသည္။
သို႔ေသာ္ တစ္ဖက္ ေျမာက္တက္သြားေသာ ခ်ိန္ခြက္ထဲမွ မွန္ေရာင္ေျခာက္ ငါးေလးေတြ၏ မ်က္လုံးေလးေတြလုိ ေပါက္စ၏ မ်က္လုံး ေသးေသးေလးေတြက သူ႔ကို ေငးရီ၍ ေပကလပ္၊ ေပကလပ္ ၾကည့္လို႔ ေနရွာသည္။ ၿပီးေတာ့ သည္မ်က္လုံး ေသးေသးေလးေတြကပဲ သူ႔ရင္ကို ႀကီးစြာ တုပ္ဆုိင္း ခ်ဳပ္ေႏွာင္၍ ထားသည္ မဟုတ္လား။
သည္ေတာ့လည္း အမာၾကည္ေခါင္းသည္ ႐ႈပ္ေထြး တင္းက်ပ္လာကာ မမခုိင္တုိ႔ အရိပ္မွာ ခုိနားရင္း အပူမရွာဘဲ တစ္သက္လုံး ေနသြားတာက အေကာင္းဆုံး ကဖစ္မည္ဟု ေတြးမိၿပီး ေႏွာင္ရစ္လာေသာ ႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းကို ရက္စက္စြာပဲ ျဖတ္ေတာက္မိျပန္သည္။
“ေအးပါေလ ခုလည္း ဘယ္သူကမွ ဘာမွ ေျပာၾကေသးတာ မဟုတ္ဘဲ”
ကိုမာတင္ေရာ ေပါက္စကပါ ဘာမွေတာ့ ေျပာၾကေသးသည္ မဟုတ္။ သည္လုိက်ေတာ့ သူတို႔ မ်က္လုံးေတြကို ၾကည့္ၿပီး အဓိပၸါယ္ ရွာေဖြေနမိေသာ အမာၾကည္သည္ သူ႔ဘာသာ ရွက္ေသြးျဖာလ်က္ ျပံဳးခ်င္ ရယ္ခ်င္ ရိွလာ၏။
သို႔ေသာ္ ညေန ေရာက္လာလွ်င္ ေဂါက္ကြင္းသြားမည့္ ကိုမာတင္တုိ႔ ကားေပၚက ကိုမာတင့္ ညီမေလးက ေယာင္းမဟု မၾကားတၾကား စသြားတတ္လွ်င္ “ညီမေလးက အျပင္မထြက္ႏိုင္လုိ႔ မမာၾကည္ကို သိပ္ေတြ႕ဖူးခ်င္တာ” ဟု တုိးတုိးဖြဖြ ေျပာတတ္ေသာ ေပါက္စအသံသည္ သူ႔နားထဲမွာ က်ယ္ေလာင္စြာ ေပၚလာတတ္ျမဲ။
ကိုမာတင့္ ညီမေလးက ကယ္ဒီမေလးပီပီ သြက္သြက္လက္လက္ ခ်က္ခ်က္ခ်ာခ်ာ ရိွပုံရသျဖင့္ စိတ္ထဲက ခ်စ္မိျပန္လွ်င္ ေပ်ာ့တိေပ်ာ့ေခြႏွင့္ ႏြမ္းဖတ္ဖတ္ ရိွပုံရေသာ ေပါက္စညီမ ပန္းနာသည္မေလး ကိုလည္း က႐ုဏာ မကင္းႏိုင္ေပ။
“အင္း ငါ့အျဖစ္ကလည္း မမခုိင္ ေျပာတဲ့ ခ်စ္၍ လက္ထပ္ျခင္းလား၊ အဆင္ေျပ၍ လက္ထပ္ျခင္းလား၊ ဘာမ်ား ျဖစ္မလဲ မသိဘူး” ရင္ကိုမကာ သက္ျပင္းတစ္ခ်က္ ခုိး႐ႈိက္လုိက္မိသည္။
တကယ္ေတာ့ အမာၾကည္ ေတြးသလုိ ကိုမာတင္ႏွင့္ ေပါက္စတုိ႔ သည္လည္း သူတုိ႔အျဖစ္ကို သူတုိ႔ မဲေရ႕ေအာ့ဖ္လပ္ဗ္လား၊ မဲေရ႕ေအာ့ဖ္ ေကာ္န္ဗီးနီးယန္႔စ္လားဟု စဥ္းစားေနၾကသည္ ဆုိတာကိုေတာ့ အမာၾကည္ တစ္ေယာက္ ေတြးမိရွာမည္ မဟုတ္ေပ။
“သူမ်ားအိမ္မွာ ေနတယ္ ဆုိေပမယ့္ အိမ္ေဖာ္ရယ္လုိ႔မွ မဟုတ္တာ။ ေသြးဝင္သားဝင္ ရင္းရင္းခ်ာခ်ာ ရိွၾကသားပဲ။ ႐ုပ္ရည္က သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔၊ ဘယ္မွာ အိမ္ေဖာ္နဲ႔ တူလုိ႔လဲ၊ ခ်က္ေရးျပဳတ္ေရး အိမ္မႈကိစၥကေတာ့ လွည့္ၾကည့္စရာ မလုိဘူး။ မိဘေတြလည္း မရိွ၊ တစ္ေကာင္ႂကြက္ တစ္မ်က္ႏွာ ဆုိေတာ့ ကိုယ္ပဲ သခင္၊ ကိုယ္ပဲ လင္။ ရြာမွာ မေနခ်င္လုိ႔သာ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွာ အရိပ္လာခုိတာ၊ လယ္ေတြ ဘာေတြေတာင္ က်န္ခဲ့ေသးလုိ႔ စပါးေလး ပဲေလးရၿပီး တစ္ႏွစ္ ကိုးေထာင္တစ္ေသာင္း စုမိေသးတယ္ ဆုိပါလား။ ေရာင္းေရး ဝယ္တာလည္း သင္ေပးရင္ တတ္မယ့္ပုံပါ။ အသက္က သုံးဆယ္ဆိုေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ဟိုင္းၿပီေပါ့။ အုိ ဒါလည္း ကိစၥမရိွပါဘူး။ ခုေခတ္မွာ ဒီလုိပဲ ေမြးၾက ဖြားၾကတာပဲ၊ အေရးႀကီးတာက”
ေတြးရင္း ေငးရင္း အိမ္ျပန္ ေရာက္လာေသာ အမာၾကည္ကေတာ့ ကကတစ္ႀကီးကို အေၾကးႏႊာ ဗိုက္ေဖာက္အူထုတ္ကာ၊ ငါးေျခာက္ ေသးေသးေလးေတြကို ဖုန္သဲ ကင္းစင္ေအာင္ ေရဖြားဖြားေဆးရန္ ျပင္ဆင္ရေလသည္။
---------
မခင္ေလး
ျဗဴတီ မဂၢဇင္း၊ ဩဂုတ္၊ ၂ဝ၁၁။
No comments:
Post a Comment