မနက္တုန္းဆီက(မင္းလူ)
____________________
မ်ိဳးျမင့္လြင္ႏွင့္ထားတို႔သည္ မနက္ကပင္ မဂၤလာေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။ မဂၤလာေဆာင္ဆိုေသာ္လည္း ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ခမ္ခမ္းနားနား ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကျခင္းမဟုတ္ေခ်။ ထားတို႔အိမ္ေရွ႕မွာ စားပြဲကေလး ေလး ငါး ဆယ္လံုး ခင္း၊ ရပ္ကြက္ထဲက လူႀကီး နည္းနည္းပါးပါးႏွင့္ အရင္းႏွီးဆံုး မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းေတြကို ဖိတ္ၿပီး လက္ဖက္ရည္ႏွင့္မုန္႔တို႔ျဖင့္ ဧည့္ခံေသာ အက်ဥ္းခ်ံဳးမဂၤလာေဆာင္ျဖစ္သည္။
မ်ိဳးျမင့္လြင္၏အလိုအတိုင္းဆိုလၽွင္ ထိုမၽွေလာက္ပင္ ျပဳလုပ္ခ်င္သူမဟုတ္။ ရံုးတက္လက္မွတ္ထိုးတာေလာက္ျဖင့္သာ ၿပီးခ်င္သူျဖစ္၏။ သူ႔မိဘေတြက ထားတို႔ဘက္ကိုလည္း ထည့္တြက္ဦးေလဟု သတိေပးသည္။ ထားတို႔အေဖကလည္း သိပ္အက်ယ္မခ်ဲ႕ပါနဲ႔လို႔ ေျပာထားသားပဲဟု ဆင္ေျခေပးျပန္၏။ ေနာက္ဆံုး သူ႔အေဖႏွင့္အေမက မင္းမလုပ္ခ်င္ေန၊ ငါတို႔လုပ္မယ္ဟု အတင္းစီစဥ္ေသာေၾကာင့္ ဤမၽွေလာက္ လုပ္ျဖစ္သြားျခင္းျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း မဂၤလာေဆာင္ ဧည့္ခံစရိတ္သည္ ထိုတစ္ေန႔ညက သူ႔သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ လူပ်ိဳညလုပ္ရာတြင္ ေသာက္ၾကစားၾကေသာေငြေလာက္ပင္ မကုန္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။
မ်ိဳးျမင့္လြင္သည္ အႏုပညာသမားျဖစ္သည္။ တကၠသိုလ္မွာတုန္းက ပန္းခ်ီသင္တန္းတက္ဖူးသည္။ ဘြဲ႕ရၿပီးေနာက္ ျပင္ပစာေပေလာက ပန္းခ်ီေလာကတြင္ ဝင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသည္။ ေနာက္ မဂၢဇင္းတစ္ခုႏွင့္ အဆက္အသြယ္ရသည္။ မဂၢဇင္းမွာ လက္ေထာက္အယ္ဒီတာတစ္ပိုင္း၊ ေၾကာ္ျငာတာဝန္ခံတစ္ပိုင္း၊ စာျပင္ဆရာတစ္ပိုင္း ဝင္လုပ္ရင္း လိုအပ္ေသာ ပန္းခ်ီဒီဇိုင္းမ်ားလည္း ဝင္ဆြဲခြင့္ရလာသည္။
သူသည္ အႏုပညာသမားပီပီ သူမ်ားတကာႏွင့္မတူေသာ အခ်က္လက္ကေလး နည္းနည္းပါးပါးေတာ့ ရွိသည္။ အျခားလူေတြလို မဂၤလာဧည့္ခံပြဲကို အသင့္အတင့္ေလာက္ေတာင္ မလုပ္ပဲ အက်ဥ္းဆံုးျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ၿပီးေတာ့ မဂၤလာဦးပ်ားရည္ဆမ္းခရီးကို ငပလီတို႔ ဘာတို႔ သြားဖို႔စိတ္မကူး။ သြားလည္း မသြားႏိုင္။ သူ႔မွာ ေငြသိပ္မရွိ။ သူ႔စိတ္ကူးက ေတာင္ဥကၠလာဘက္တြင္ သူ႔အေဖပိုင္ေသာ ျခံကေလးတစ္ျခံရွိသည္။ ေပေလးဆယ္ ေပေျခာက္ဆယ္ခန္႔ရွိ ျခံငယ္ကေလး။ သူ႔အေဖ အၿငိမ္းစားယူၿပီးလၽွင္ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္းေနဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီး ဝယ္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ ေလာေလာဆယ္ အိမ္မေဆာက္ရေသး။ တဲကေလးတစ္လံုးသာရွိသည္။ အေစာင့္တစ္ေယာက္ေနသည္။ ေက်ာက္ေျမာင္းရွိ သူတို႔ အခုေနေနေသာ အိမ္မွာက အေဖရယ္၊ အေမရယ္၊ ညီႏွစ္ေယာက္ရယ္၊ ညီမတစ္ေယာက္ရယ္၊ သူတို႔ညားခါစ လင္မယားႏွစ္ေယာက္အဖို႔ အိမ္မွာ သိပ္မလြတ္လပ္ဟု ဆိုႏိုင္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မဂၤလာဦးရက္မ်ားကို ေတာင္ဥကၠလာပျခံကေလးထဲမွာ ကုန္လြန္ေစဖို႔ မ်ိဳးျမင့္လြင္ စီစဥ္သည္။
သူစီစဥ္ထားပံုက ျခံထဲက တဲကေလးကို မူလအတိုင္းထားသည္။ ဘာမၽွ ျပင္ဆင္မြမ္းမံမႈမလုပ္။ အိပ္ရာခမ္းနားေတြကိုလည္း ေက်ာက္ေျမာင္းကအိမ္မွာ ထားခဲ့သည္။ တဲကေလးအတြင္းမွာ တကယ့္နဂိုအတိုင္း ထားသည္။ ဒါမွ သဘာဝက်မည္ မဟုတ္လား။ မ်ိဳးျမင့္လြင္၏အစီအစဥ္ကို ထားကလည္း လက္ခံခဲ့သည္။ ထားအေနျဖင့္ သူကိုယ္တိုင္ အႏုပညာသမား မဟုတ္ေသာ္လည္း အႏုပညာသမားေတြကို ေလးစားသည္။ အႏုပညာကို ျမတ္ႏိုးသည္။ သူ မ်ိဳးျမင့္လြင္ကို ခ်စ္ခဲ့ရသည့္အေၾကာင္းကပင္ အႏုပညာသမားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထားအေနျဖင့္ မ်ိဳးျမင့္လြင္စီစဥ္ေသာ ကိစၥတစ္ခုသည္ တစ္နည္းနည္းႏွင့္ေတာ့ အႏုပညာေျမာက္လိမ့္မည္ဟု ယံုၾကည္သည္။
*********************
ျခံကေလးဆီသို႔ သူတို႔ေရာက္သြားေသာအခ်ိန္မွာ ညေနေစာင္းျဖစ္သည္။ သူတို႔ကိုလိုက္ပို႔ေသာ သူငယ္ခ်င္းေတြက ကားရပ္ရပ္ခ်င္း ခုန္ဆင္းၿပီး ျခံေပါက္ဝကို ပိတ္ဆို႔ထားၾကသည္။ ခဲဖိုးေတာင္းၾကျခင္းျဖစ္ေလသည္။ ေငြငါးဆယ္ ေပးလိုက္ရသည္။ ဆူညံစြာ ေအာ္ဟစ္ေနာက္ေျပာင္ၿပီး ကားထြက္သြားရာသို႔ မ်က္စိတဆံုးၾကည့္ေနၿပီးမွ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ လက္ခ်င္းဆုပ္ကိုင္၍ တဲကေလးဆီသို႔ လာခဲ့ၾက၏။ တဲကေလးမွာ ဝါးထရံကာ၊ ဓနိမိုး၊ သံုးပင္ႏွစ္ခန္းသာရွိ၏။ အဖီကေလးထုတ္၍ မီးဖိုေခ်ာင္လုပ္ထားသည္။ ျပတင္းေပါက္က ကဲလားဟုေခၚေသာ အေပၚကို တြန္းတင္ၿပီး တုတ္ႏွင့္ေထာက္ထားရသည့္ ျပတင္းေပါက္မ်ိဳး။ တဲကေလးထဲသို႔ ဝင္ၾကသည္။ မ်ိဳးျမင့္လြင္က အိမ္ေရွ႕ဝါးၾကမ္းခင္းေပၚသို႔ အဝတ္အစားေသတၱာႏွင့္ စားစရာေတြထည့္ယူလာေသာ ျခင္းေတာင္းကို တင္လိုက္သည္။ ထားက သူ႔ေနာက္မွာ ရပ္ေနသည္။
" ထိုင္ေလ ထား "
ထားသည္ ၾကမ္းေပၚမွာ က်ံဳ႕က်ံဳ႕ကေလး ဝင္ထိုင္သည္။
" လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေနပါ ထားရယ္။ ကိုယ္တို႔အိမ္ပဲဥစၥာ "
ထားက ျပံဳးၿပီး ေခါင္းၿငိမ့္ျပသည္။ အိမ္ေရွ႕ခန္းႏွင့္ အိပ္ခန္းကို ဝါးထရံျဖင့္ ျခားထားသည္။ အခန္းဆိုလို႔လည္း ဒီႏွစ္ခန္းသာရွိ၏။
မ်ိဳးျမင့္လြင္က အိပ္ခန္းဘက္သို႔ တစ္ခ်က္လွမ္းၾကည့္ၿပီး " ထား ဝင္ၾကည့္ပါဦးလား "
" ဟင့္အင္း ... ေနာက္မွ ၾကည့္ေတာ့မယ္။ ေနေရာင္ရွိတုန္း ျခံထဲေလၽွာက္ၾကည့္ရေအာင္ေနာ္ "
မ်ိဳးျမင့္လြင္က ရယ္လိုက္သည္။
" ေကာင္းသားပဲ .. လာေလ "ဟု ေျပာၿပီး ထားလက္ကို ဆြဲ၍ထူလိုက္သည္။
" ကိုတို႔ေဖေဖက ကို႔လိုပဲ ေတာ္ေတာ္စိတ္ကူးေကာင္းတာပဲေနာ္၊ ပင္စင္ယူၿပီးရင္ ဒီေနရာမွာ လာေနမယ္ဆိုေတာ့ က်န္းမာေရးအတြက္ တကယ္သင့္ေတာ္တဲ့ေနရာပဲ "
" ဟုတ္တယ္ ထားရဲ႕၊ ေက်ာက္ေျမာင္းမွာက ရပ္ကြက္ကေတာ့ လူေတြသန္႔ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျမေနရာက်ဥ္းေတာ့ ေနရတာ မလြတ္လပ္ဘူး "
" ဒီမွာ အိမ္ေတာ့ အသစ္ေဆာက္ရမွာပဲ "
" ေဆာက္ရမွာေပါ့။ ေဖေဖက ပင္စင္ယူၿပီးရင္ ရံုးကရမယ့္ ေငြရယ္၊ သူစုထားတဲ့ ေငြရယ္ ေပါင္းၿပီး ဒီျခံထဲမွာ အိမ္ေသးေသးေလးတစ္လံုး ေဆာက္ၿပီး ေမေမနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း လာေနမယ္တဲ့။ ကိုယ္တို႔လို ဟန္းနီးမြန္းေပါ့ "
ထားက ရယ္သည္။ မ်ိဳးျမင့္လြင္သည္ ထားပခံုးကို ဖက္လိုက္သည္။ ထားက လူေတြ ျမင္ပါမယ္ဆိုၿပီး လက္ကို ဖယ္ခ်လိုက္၏။ စကားေျပာရင္း လမ္းေလၽွာက္ရင္း မ်ိဳးျမင့္လြင္က ျခံဝင္းအတြင္း လိုက္ျပေနသည္။ ခ်စ္သူေတြဘဝက ဒီျခံထဲ တစ္ခါ လာခဲ့ၾကဖူးသည္။ ထိုစဥ္က ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္မို႔ ခုလို ျခံထဲ ဆင္းမေလၽွာက္ျဖစ္ၾကေခ်။
" ဟိုဟာ ဘူးပင္ မဟုတ္လား "
ထားက ေမးသည္။
" ဟုတ္တယ္ေလ "
" မသီးေသးဘူးလား ဟင္"
" ဒီအခ်ိန္ ဘယ္သီးဦးမလဲ ထားရဲ႕၊ အခုမွ အညြန္႔တက္ခါစ ရွိေသးတယ္၊ ေဆာင္းဝင္မွ သီးလိမ့္မယ္ထင္တယ္ "
ျခံထဲက ေရတြင္းကေလးနား ေရာက္လာသည္။ ဝါးပိုးဝါးေမာင္းတက္ျဖင့္ ခပ္ရေသာ ေရတြင္း။ မ်ိဳးျမင့္လြင္က ေရတစ္ပံုး ခပ္ယူလိုက္သည္။
ထားက ပံုးထဲရွိ ေရထဲသို႔ လက္ႏွိဳက္ၾကည့္ၿပီး " ေအးစိမ့္ေနတာပဲေနာ္။ ၾကည္လည္း ၾကည္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ တြင္းေရက ေကာင္းတယ္လို႔ေျပာတာ "
ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ရွိ တိုက္ခန္းမွာေနေသာ ထားအဖို႔ ေမာင္းတက္ေရတြင္ကေလးသည္ အထူးအဆန္းျဖစ္ေနသည္။ ထားက လက္မွာစိုေနေသာ ေရမ်ားျဖင့္ မ်ိဳးျမင့္လြင္၏မ်က္ႏွာကို ေတာက္လိုက္သည္။
မ်ိဳးျမင့္လြင္က " ပံုးလိုက္ ေလာင္းမွာေနာ္ "
" အမေလး .. သႀကၤန္က အေဝးႀကီး လိုေသးတယ္ "
သူတို႔ တဲကေလး၏အေနာက္ဘက္ဆီ ဆက္ေလၽွာက္လာၾက၏။ စပယ္ရံုေတြနား ေရာက္လာသည္။
" ဒီမွာ စပယ္ေတြ သိပ္ျဖစ္တာ။ တစ္ခါတစ္ခါ ပြင့္ၿပီဆို သိပ္ေရာင္းရတယ္ "
" ႏွင္းဆီေရာ မရွိဘူးလားဟင္ "
" ရွိတာေပါ့၊ ဟိုမွာ "ဟု ေျပာရင္း မ်ိဳးျမင့္လြင္သည္ ရုတ္တရက္ မ်က္ေမွာင္ကုတ္သြားသည္။ မ်ိဳးျမင့္လြင္ အခုလို အမူအရာျဖစ္သြားလၽွင္ တစ္ခုခု မေက်နပ္စရာေတြ႕လို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ထား သိၿပီးသား။ မ်ိဳးျမင့္လြင္စိုက္ၾကည့္ေနရာသို႔ ထား ၾကည့္လိုက္ေသာအခါ ငန္းႏွစ္ေကာင္သည္ ႏွင္းဆီပန္းအိုးထဲက ေျမႀကီးေတြကို ႏွဳတ္သီးမ်ားျဖင့္ ထိုးဆြေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရသည္။
" ဘယ္က ငန္းေတြလဲ မသိဘူး "
မ်ိဳးျမင့္လြင္က ေျပာေျပာဆိုဆို ခဲတစ္လံုးကို ေကာက္ကိုင္လိုက္သည္။
ထားက " မပစ္ပါနဲ႔ ကိုရဲ႕၊ မေတာ္တဆ ထိသြားရင္ စကားမ်ားေနရဦးမယ္ "
" ထိေအာင္ မပစ္ပါဘူး၊ ေျခာက္ရံုပါပဲ "
မ်ိဳးျမင့္လြင္က ခဲလံုးႏွင့္ပစ္ၿပီး လွန္႔လိုက္သည္။ ငန္းေတြက တကြီကြီေအာ္ရင္း တစ္ဖက္ျခံထဲ ေျပးဝင္သြားသည္။
" ဟိုဘက္ျခံက ငန္းေတြပဲ "
တစ္ဖက္ျခံမွာ ေမြးျမဴေရးလုပ္ေသာျခံ ျဖစ္ပံုရသည္။ ျခံစည္းရိုးအစပ္က တဲမွာ ၾကက္တဲျဖစ္ႏိုင္သည္။ အလ်င္က အဲဒီျခံမွာ ဘာမၽွမရွိေသး။ ခု တစ္လ ႏွစ္လ မ်ိဳးျမင့္လြင္မေရာက္ျဖစ္ေသာ ရက္အတြင္းက်မွ ရွိလာျခင္းျဖစ္သည္။ သူ႔စိတ္က နည္းနည္းေတာ့ ကသိကေအာက္ ျဖစ္သြားသည္။
" ဟိုဘက္ျခံက ပိုင္ရွင္ကို သြားေျပာရင္ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္ "
" အို ... ကိုကလည္း၊ ေတာ္ၾကာ စကားမ်ားေနပါဦးမယ္၊ ခုလို မဂၤလာဦးအခ်ိန္မွာ ရန္ျဖစ္ရင္ မေကာင္းပါဘူး "
ထားက တားေသာေၾကာင့္ သူ မသြားျဖစ္။ အတန္ၾကာသည္အထိေတာ့ တဲဘက္ကို ခါးေထာက္ၾကည့္ေနမိသည္။
**************
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္သည္ အိပ္ခန္းကေလးထဲမွာ ထိုင္ေနၾကသည္။ ဖန္မီးအိမ္က မီးေရာင္သည္ မွိန္မွိန္ကေလး တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ ျမင္သာရံုသာရွိ၏။ ညသည္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနသည္။ ႏွစ္ေယာက္စလံုး စိတ္လွဳပ္ရွားေနေသာေၾကာင့္ စကားမေျပာမိၾက။ ထို႔ေၾကာင့္ ပို၍တိတ္ဆိတ္ေနသည္။ မ်ိဳးျမင့္လြင္သည္ ေက်ာက္ေျမာင္းမွာလို လူသံသူသံ၊ ကေလးငိုသံ၊ ကားသံေတြ မဆူညံေသာေၾကာင့္ ေက်နပ္ေနမိသည္။ ညေနက ငန္းႏွစ္ေကာင္ကိုေတာင္ သတိမရေတာ့။
ေအးခ်မ္းၿငိမ္သက္ျခင္းကို အရသာခံေနခိုက္ တစ္ဖက္ျခံဆီမွ ကြီခနဲ ထိုးေအာ္လိုက္ေသာငန္းေအာ္သံကို ၾကားလိုက္ရေသာအခါ ရုတ္တရက္ လန္႔သြားမိသည္။ တဆက္တည္းလိုလိုပင္ ၾကက္မေတြ ကေတာ္ကေတာ္ေအာ္သံ၊ ဝက္ ညည္းသံေတြ ဆူညံစြာ ထြက္ေပၚလာသည္။ သူ စိတ္ပ်က္သြားရျပန္သည္။ ထိုအသံမ်ားသည္ သဘာဝအသံမ်ားျဖစ္သည္မွာ မွန္သည္။ သူသည္ အႏုပညာသမားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ သဘာဝတရားကို ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးတာလည္း မွန္သည္။ သို႔ရာတြင္ သူစိတ္ကူးခဲ့တုန္းက ခုလိုမဟုတ္။
ညဆိုလၽွင္ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနမည္။ တစ္ခါတစ္ခါမွ ပိုးမႊားတို႔ေအာ္ျမည္ေသာအသံ ပ်ပ်ကေလး ၾကားရမည္။ မနက္အာရံုတက္ ေရာင္နီပ်ိဳ႕လာလၽွင္ ၾကက္ဖႀကီးက သာယာစြာ တြန္က်ဴးမည္။ ငွက္ကေလးေတြကလည္း စိုးစီစိုးစီ။ ထိုအခါ သူတို႔ဇနီးေမာင္ႏွံသည္ ႏွင္းဆီပန္းကေလးေတြ၊ စပယ္ပန္းကေလးေတြႏွင့္အတူ အိပ္ရာမွ ထမည္။ သူစဥ္းစားခဲ့စဥ္က ခုလို ကေတာ္ကေတာ္ဆိုေသာ ၾကက္ေအာ္သံေတြ၊ လူနာညည္းသံကဲ့သို႔ေသာ ဝက္ေအာ္သံေတြ၊ ပန္းနာေရာဂါသည္ ေခ်ာင္းဆိုးသံႏွင့္တူေသာ ငန္းေအာ္သံေတြ မပါခဲ့။ ဒါေတြက သဘာဝက်လြန္းအားႀကီးေနျပန္ေတာ့လည္း တိတ္ဆိတ္ျခင္းတြင္ ၾကည္ႏူးေနေသာအရသာ ပ်က္သြားသည္။
အခန္းကေလးထဲတြင္ ေလွာင္ေနေသာေၾကာင့္ အိုက္စပ္လာသည္။ ကဲလားျပတင္းေပါက္ကို တြန္းတင္၍ တုတ္ျဖင့္ ေထာက္မည္ ျပဳလိုက္သည္။ သူက တြန္းအဖြင့္တြင္ ေလအေဝွ႕ႏွင့္ ၾကံဳလို႔ပဲလားမသိ။ တစ္ဖက္ျခံဆီမွ ၾကက္ေခ်းနံ႔၊ ဝက္စာနံ႔၊ ၾကက္စာနံ႔တို႔ေရာေနေသာ အနံ႔ဆိုးႀကီးသည္ သူ႔ႏွာေခါင္းထဲသို႔ စူးခနဲ ဝင္ေရာက္လာသည္။ တံခါးကို ခ်က္ခ်င္း ျပန္ပိတ္လိုက္ရသည္။ သူ လႊတ္ခနဲ ေျပာမိသည္။
" မျဖစ္ဘူး၊ မနက္က်ရင္ေတာ့ ဟိုဘက္ျခံကို သြားေျပာရမယ္ "
ထားသည္ မ်ိဳးျမင့္လြင္ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။
" ကို ေဒါသျဖစ္ေနသလားဟင္ "
ထိုအခါက်မွ မ်ိဳးျမင့္လြင္ မ်က္ႏွာထားကို ျပင္လိုက္ၿပီး " ေဆာရီးပဲ ထားရယ္၊ ရုတ္တရက္မို႔ပါ။ ၿပီးေတာ့ ဒီမွာေနရတာ အဆင္မေျပျဖစ္မွာလည္း စိုးတယ္၊ စိတ္ညစ္သြားသလား .. ထား .. ဟင္"
ထားက ေခါင္းခါျပသည္။
သူတို႔အိပ္ရာသည္ ရိုးရိုးကေလး ျပင္ဆင္ထားသည္။ ဝါးၾကမ္းခင္းကေလးေပၚမွာပင္ ေမြ႕ရာပါးပါးကေလးေပၚတြင္ အိပ္ရာခင္းႏွင့္ ေခါင္းအုန္းကေလးေတြက ခပ္ႏြမ္းႏြမ္းကေလးေတြ၊ ေျခရင္းမွာ အညာဂ်ပ္ေစာင္ကေလးႏွစ္ထည္။ တဲအိမ္ကေလးႏွင့္ လိုက္ဖက္ညီလွသည္။ ထားသည္ တစ္ခါတုန္းကအေၾကာင္းကို သြားသတိရမိသည္။ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ခ်စ္သူဘဝက ဒီတဲကေလးကို တစ္ခါလာဖူးသည္။ မ်ိဳးျမင့္လြင္က သူ ပန္းခ်ီကားေတြ လာလာဆြဲသည့္ေနရာဆိုၿပီး ေခၚလာျခင္းျဖစ္သည္။ ဒီေရာက္ေတာ့ မ်ိဳးျမင့္လြင္က ထားဆီက အခြင့္ေရးတစ္ခု ေတာင္းခံသည္။ ထားက ငိုၿပီး မဂၤလာဦးညက်မွကြယ္ဟု ေတာင္းပန္ထားခဲ့သည္။
" ထား "
ထား ဆတ္ခနဲ တုန္သြားရွာသည္။
" ဒီေန႔ မဂၤလာဦးေန႔ေနာ္ .. ထား "
ထား ေခါင္းငံု႔သြားသည္။ သူ ရွက္ေနသည္။
********************
မ်ိဳးျမင့္လြင္ အိပ္ရာကႏိုးေသာအခါ သူ႔အနားမွာ ထား မရွိေတာ့။ အိပ္ရာမွထၿပီး မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ ဝင္သြားေသာအခါ ေရေႏြးအိုးတည္ေနေသာထားကို ေတြ႕ရသည္။
ထားက " ကို အခုလို ေစာေစာႏိုးမယ္မွန္းမသိလို႔၊ သိရင္ ထား ဒိထက္ေစာေစာ ထပါတယ္ "
" ဘာျဖစ္လို႔လဲ ထားရဲ႕ "
" အဲဒါမွ ေစာေစာေရေႏြးဆူရင္ ကို အိပ္ရာက ႏိုးတဲ့အခါ ေကာ္ဖီအဆင္သင့္ ျဖစ္ေနမွာေပါ့ "
" ၾကည့္စမ္း .. အဲဒါေၾကာင့္ ထားကို... "
မ်ိဳးျမင့္လြင္သည္ ထားနဖူးနားသို႔ မ်က္ႏွာကပ္သြားသည္။
ထားက " ဟင္း ... မ်က္ႏွာသြားသစ္ဦး "
မ်ိဳးျမင့္လြင္သည္ မ်က္ႏွာသစ္ရန္ ေအာက္သို႔ဆင္းလိုက္ၿပီး ... ေဟာ .. သူ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္ျပန္ၿပီ။ မ်ိဳးျမင့္လြင္ မီးဖိုေခ်ာင္ထဲ ျပန္ဝင္လာၿပီး ထင္းေခ်ာင္းခပ္ႀကီးႀကီးတစ္ေခ်ာင္းကို ဆြဲယူ၍ ျပန္ဆင္းသြားသည္။ ထားလည္း လိုက္ဆင္းရသည္။ သူတို႔ျခံဝင္းထဲမွာ ႏြားႀကီးတစ္ေကာင္ ဝင္ေနသည္။ အခုမွ တလူလူတက္ခါစျဖစ္ေသာ ဘူးပင္က အညြန္႔ကေလးေတြကို က်က်နန ဝါးစားေနသည္။ ထား လွမ္ဆြဲဖို႔ပင္ အခ်ိန္မရလိုက္ပါ။ မ်ိဳးျမင့္လြင္က ထင္းေခ်ာင္းျဖင့္ တအား ပစ္ေပါက္လိုက္သည္။
ႏြားႀကီး လန္႔ၿပီးေျပးသည္။ ႏွင္ဆီပန္းအိုးကို ခလုတ္တိုက္သြားသည္။ ပန္းအိုး လဲသြားသည္။ စပယ္ပင္ေတြကို ျဖတ္နင္းၿပီး ေျပးသည္။ ျခံစည္းရိုးကို အတင္းတိုးၿပီး တစ္ဖက္ျခံထဲ ဝင္သြားသည္။ ေဆြးေနေသာျခံတိုင္တစ္တိုင္ က်ိဳးက်သြားသည္။
" ေတာက္ ! ဒါေတာ့ တရားလြန္သြားၿပီကြ၊ သြားေျပာမွ ျဖစ္မယ္ "
ထားက မ်ိဳးျမင့္လြင္လက္ေမာင္းကို လွမ္းဆြဲထားသည္။
" ေနာက္ေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆးေျပာတာေပါ့ ကိုရယ္၊ ေတာ္ၾကာ ျခံနီးခ်င္းေတြ ရန္ျဖစ္ေနပါဦးမယ္ "
မ်ိဳးျမင့္လြင္က ထား၏လက္ကို အသာဆြဲဖယ္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာပင္ တစ္ဖက္ျခံစည္းရိုးတြင္ ကုလားေလးတစ္ေယာက္ လာရပ္ၿပီး သူ႔ကို ျပံဳးျပေနသည္ကို ေတြ႕လိုက္ရ၏။ ကုလားေလးဆီသို႔ သူ ေျခလွမ္းက်ဲျဖင့္ ေလၽွာက္သြားသည္။ ထားကလည္း ေနာက္က လိုက္သြားရ၏။
" အေတာ္ပဲကြ၊ မင္းျခံပိုင္ရွင္ေရာ "
မ်ိဳးျမင့္လြင္က မေရာက္ခင္ကပင္ ေအာ္ေမးလိုက္သည္။
ကုလားေလးသည္ သူႏွင့္မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာ မ်ိဳးျမင့္လြင္လာရပ္ေတာ့မွ " ကၽြန္ေတာ္တို႔ျခံပိုင္ရွင္ မနက္အေစာႀကီးကတည္းက အျပင္ထြက္သြားပါတယ္၊ အစ္ကို႔အတြက္ စာတစ္ေစာင္ေပးသြားလို႔ ကၽြန္ေတာ္လာေပးတာပါ "ဟု ဆိုၿပီး စာတစ္ေစာင္ကို လွမ္းေပးသည္။
မ်ိဳးျမင့္လြင္မ်က္ႏွာထား တင္းမာေနေသာေၾကာင့္လည္း အနည္းငယ္ေၾကာက္ရြံ႕ေနပံုလည္းရသည္။ မ်ိဳးျမင့္လြင္သည္ စာကိုယူၿပီး ဖြင့္ဖတ္ၾကည့္သည္။ ထားကလည္း ေဘးကေန ဝင္ဖတ္ေနသည္။
ၾကင္စဦးမိတ္ေဆြဇနီးေမာင္ႏွံခင္ဗ်ား
_________________________
ကၽြန္ေတာ္က မိတ္ေဆြတို႔ႏွင့္ ျခံခ်င္းကပ္လ်က္က ေမြးျမဴေရးျခံပိုင္ရွင္ျဖစ္ပါတယ္။
မိတ္ေဆြတို႔ ဒီမွာ မဂၤလာဦးရက္ေတြမွာ လာေနမယ္ဆိုတာ မိတ္ေဆြတို႔ရဲ႕ျခံေစာင့္ဆီကတစ္ဆင့္ ကၽြန္ေတာ္သိရပါတယ္။
မဂၤလာဦးလက္ေဆာင္အျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္ျခံထြက္ ၾကက္ဥနဲ႔ႏြားႏို႔ကို ကၽြန္ေတာ့္တပည့္ ဂၽြန္ေဒးဗစ္အပၸနားကို ေပးခိုင္းလိုက္ပါတယ္။
ေနာက္ေန႔ေတြမွာလည္း မနက္တိုင္း လာပို႔ပါလိမ့္မယ္။
ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕မဂၤလာဦးလက္ေဆာင္ကို လက္ခံဖို႔ အႏူးအညြတ္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။
ညေနက်ရင္ မိတ္ေဆြတို႔ၾကင္စဦးဇနီးေမာင္ႏွံကို ကၽြန္ေတာ္ လာၿပီး ႏႈတ္ဆက္ပါဦးမယ္ခင္ဗ်ား
ခင္မင္ရင္ႏွီးလ်က္/
ေက်ာ္ေသာင္း
မ်ိဳးျမင့္လြင္သည္ စာကိုဖတ္ၿပီး ကုလားေလးကို ေၾကာင္ၿပီးၾကည့္ေနမိသည္။ ကုလားေလးဂၽြန္ေဒးဗစ္အပၸနားလည္း ၾကက္ဥေတြႏွင့္ ႏြားႏို႔ပုလင္းထည့္ထားေသာ ျခင္းေတာင္းကို လွမ္းေပးသည္။ သူလည္း လွမ္းယူလိုက္မိသည္။ ဂၽြန္ေဒးဗစ္အပၸနား ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ထြက္သြားသည္။ မ်ိဳးျမင့္လြင္က ထားကို လွမ္းၾကည့္သည္။ သူ႔ကိုျပံဳးၾကည့္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ျခင္ေတာင္းကို ထားအား လွမ္းေပးလိုက္သည္။
ထားက " ေရေႏြးဆူၿပီ ထင္တယ္။ ေကာ္ဖီသြားေဖ်ာ္ဦးမယ္ " ဆိုၿပီး လွည့္ထြက္သြားသည္။ မ်ိဳးျမင့္လြင္သည္ ေယာင္ေၾကာင္ၿပီး ရပ္ေနရာမွ " ေကာ္ဖီေဖ်ာ္ရင္ ႏြားႏို႔နဲ႔ေဖ်ာ္ကြာ "ဟု လွမ္းေျပာလိုက္မိသည္။
----------------------------------
(မင္းလူ)
ရုပ္ရွင္မဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာ၊ ၁၉၈၁။
No comments:
Post a Comment