“လူရြင္ေတာ္”
သက္ဦီးေမာင္
ဒီအေၾကာင္းကိုေျပာလည္းေျပာျပခ်င္တယ္။ေျပာလည္းမေျပာခ်င္ဘူး။ဒါေပမယ့္ေျပာဦးမယ္။တကယ္ဆိုရင္ဒီအျဖစ္အပ်က္နဲ႕ ကၽြန္မၾကံဳေတြ႕စရာအေၾကာင္းဘာမွမရွိဘူး။ဘာျဖစ္လို႕လည္းဆိုေတာ့ ကၽြန္မနဲ႕အလွမ္းေဝးၿပီး ဆက္စပ္ပတ္သက္စရာမရွိတဲ့ ဇာတ္ခံုေနာက္ထဲက ဇာတ္သမားေတြရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကိုး။ဘယ္ေလာက္ပဲေဝးတယ္ ေျပာေျပာ ကံအေၾကာင္းတရားေတြ တိုက္ဆိုက္လာၿပီဆိုေတာ့ ေရွာင္လႊဲလို႕မရေတာ့ဘူးေပါ့။ ထိပ္တိုက္ၾကံဳေတြ႕ရ တဲ့အျပင္ ကိုယ္ေတာင္ ဇာတ္ေကာင္အေနနဲ႕ပါ ဝင္ပါလိုက္ရေသးရဲ႕။အံ့ေရာပဲ။
X x x x x x
ဇာတ္ေလာကအသိုင္းအဝိုင္းနဲ႕ ကၽြန္မနဲ႕ဆိုတာ ေတာ္ေတာ့္ကို အဆက္အစပ္မဲ့ အလွမ္းကြာလြန္းပါတယ္။ ေဆြမ်ိဳးစဥ္ဆက္က်ိက်ိတက္ေအာင္ ခ်မ္းသာခဲ့တဲ့ ကၽြန္မတို႕တစ္မ်ိဳးတစ္ေဆြလံုးပြဲဆိုတာ ၾကည့္စရာရယ္လို႕ သတ္ မွတ္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္ဘူး။ဖုန္တစ္လံုးလံုးနဲ႕ ပြဲခင္းထဲမွာ လူေပါင္းစံုရဲ႕ေခၽြးနံ႕ၾကားထဲ ငါးပိငါးခ်ည္ သိပ္ျပီး ေျမၾကီးေပၚ မွာထိုင္ၾကည့္ရတာ ကၽြန္မတို႕လို အဆင့္အတန္းအသိုင္းအဝိုင္းနဲ႕ ဘယ္လိုမွမအပ္စပ္နိုင္ပါဘူး။ဒါေၾကာင့္ ေဒါက္တာ သက္နွင္းေဝဆိုတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လံုး ပြဲၾကည့္ဖို႕မေျပာနဲ႕ ပြဲေစ်းတန္းေတာင္ မေလွ်ာက္ဖူးခဲ့ဘူး။
ကိုယ္ေတြ႕အေနနဲ႕သာ ဘာမွမၾကံဳဖူးတာပါ။စာေတြ႕အေနနဲ႕ကေတာ့ ဇာတ္ေလာကနဲ႕ မစိမ္းပါဘူး ။ ကၽြန္မ ကစကတစ္အားဖတ္တယ္ေလ၊။ဒီေတာ့ ဇာတ္ေလာကေနာက္ခံ ဝတၳဳေတြ ဇာတ္ေလာကနဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ ဗဟုသု တေတြ အနည္းအက်ဥ္း ရွိပါတယ္။သိရသမွ်ကေတာ့ ေပါ့ေပါ့ေနေပါ့ေပါ့စား လူမႈေရးအသိေခါင္းပါးတယ္ ဆင္းရဲၾက တယ္။ပညာေရးအေတြးအေခၚ ကိုယ္က်င့္သိကၡာအရာရာအနိမ့္စား လူေတာမတိုးတဲ့ သီးသန္႕လူတန္းစား ဂုဏ္ပုဒ္ ေတြက ေကာင္းတာတစ္ခုမွမပါဘူူး။
ကၽြန္မအေနနဲ႕သူတို႕ရဲ႕ဘဝေတြကိုတင္မကသူတို႕ရဲ႕အသက္ေမြးဝမ္းေၾကာင္းအနုပညာကိုလည္းအထင္ၾကီးလို႔မရခဲ႕ဘူး။အနုပညာေပၚမွာခံစားမႈေဝးတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕နွလံုးသားေအးစက္မႈေၾကာင့္လည္းျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။လူလူ ခ်င္းထိပ္ တိုက္လည္းေတြ႕ေနရတယ္ ပလီစိေခ်ာက္ခ်က္ေျပာဆို ငိုေနတာမွန္းလည္း သိလွ်က္နဲ႕ စင္ေအာက္က လူေတြရာ ေပါင္းမ်ားစြာ သူတို႕ေနာက္လိုက္ျပီးငိုၾကရယ္ၾကသတဲ့။ကၽြန္မကိုယ္တိုင္ပြဲမၾကည့္ဘူးေပမယ့္ စိတ္ကူးနဲဲ႕ ေတာင္ခံစား လို႕မရပါဘူး၊။ `
ထားပါေတာ့ ဒါကၽြန္မရဲ႕အယူအဆသေဘာထားကိုေျပာတာပါ။ေျပာခ်င္တာကတစ္ျခားပါ။ဒီဇာတ္သမားေတြ နဲ႕ေတြ႕ဖို႕ ဖန္လာပံုက အထက္ကခ်ေပးတဲ့စီမံခ်က္တစ္ခုေၾကာင့္ ခရီးတစ္ခုကိုအဖြဲ႕လိုက္ထြြက္ရတယ္။နည္းနည္း ေခါင္တဲ့နယ္တစ္နယ္ကိုေပါ့။အဲဒီအဖြဲ႕ရဲ႕က်န္းမာေရးတာဝန္ခံအျဖစ္ ကၽြန္မလိုက္ရတယ္ေလ။
ကၽြန္မတို႕ညအိပ္တည္းရမယ့္ရြာမွာဘုရားပြဲျဖစ္ေနပါေလေရာ။ဇာတ္ပြဲကလည္းပါသတဲ့။ေက်းရြာအဖြဲ႕အ စည္းကလည္း ကၽြန္မတို႕အဖြဲ႕ကိုစာသင္ေက်ာင္းထဲမွာ ေနရာခ်ၿပီးတည္းခိုဖို႕ စီစဥ္ထားတယ္။ညလည္းေရာက္ ေရာ အနားယူတဲ့လူကယူ၊ပြဲခင္းဘက္သြားတဲ့လူကသြားေပါ့။ကၽြန္မကေတာ့ ပြဲတို႕ ၊ဇာတ္တို႕ဆိုတာဟာကၽြန္မနဲ႕မဆိုင္တဲ့ အရာလို သေဘာထားတဲ့လူဆိုေတာ့ ေက်ာင္းမွာပဲက်န္ခဲ့တာေပါ့။
ည(၁၂)နာရီေလာက္မွာေတာ့ ရပ္ရြာကလူၾကီးအဖြဲ႕ကၽြန္မဆိိီကိုေရာက္လာတယ္။ဇာတ္ထဲမွာကေလးတစ္ ေယာက္အသည္းအသန္ျဖစ္လို႕လိုက္ၾကည့္ေပးပါတဲ့။ရြာကက်န္းမာေရးမႈးလည္းရွိိေတာ့ရွိတယ္။ဒါေပမယ့္ အေျခအ ေနက ေတာ္ေတာ္ဆိုးတယ္တဲ့။
ဇာတ္ခံုထဲေရာက္ေတာ့ လူနာရဲ႕ေဘးမွာ မ်က္စိမ်က္နွာပ်က္ေခၽြးျပန္ေနတဲ့က်န္းမာေရးမႈးကိုေတြ႕ရတယ္။ ကၽြန္မလာေတာ့ ကမန္းကတန္းေနရာဖယ္ေပးတယ္္။လူနာက(၁၀)နွစ္ဝန္းက်င္မိန္းကေလး။ပံုစံကိုၾကည့္လိုက္တာနဲ႕ တင္ Food posin(အစာအဆိပ္သင့္)ဆိုတာခ်က္ခ်င္းသိလိုက္တယ္။ဒါေပမယ့္ ျပင္းထန္ေနပံုရတယ္။ကၽြန္မေရာက္ လာေတာ့လူးလိမ့္ညည္းတြားျပီးနႈတ္ခမ္းေတြေတာင္ျပာေနျပီ။
ကၽြန္မလည္းက်န္းမာေရးမႈးအကူအညီနဲ႕ လုပ္သင့္ လုပ္ထိုက္တာေတြကို ဇယ္ဆက္သလို ခ်က္ခ်င္း လုပ္ရတာေပါ့။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ လူနာရဲ႕ေဘးမွာကမန္းကတန္းဝင္ထိုင္လိုက္တယ္။ေနာက္ျပီးေတာ့လူနာ ရဲ႕လက္ကေလးကိုကိုင္ျပီး
“သမီး…သမီးေလး။အေဖရွိတယ္ေနာ္။ဘာမွမေၾကာက္နဲ႕သိလား။ဆရာဝန္ေတြလည္းေရာက္ေနျပီ။သမီး…. သမီးေလးဘာမွမျဖစ္ေတာ့ဘူးေနာ္။ၾကားလားသမီးေလး”
လို႕ဆီမန္းမန္းသလိုတတြတ္တြတ္ေျပာေနေတာ့တာပဲ။ကၽြန္မတို႕ကိုလည္း
“ကယ္ပါဦးေဒါက္တာတို႕ရယ္။သမီးေလးဘာမွမျဖစ္နိုင္ဘူးမဟုတ္လားဟင္ ကၽြန္ေတာ္ေၾကာင့္ျဖစ္တာပါဗ််ာ ကၽြန္ေတာ္အလိုလိုက္မိလို႕ျဖစ္တာပါ။”
ဆိုျပီးေသြးရူးေသြးတန္းနဲ႕ေတာင္းပန္ေနေတာ့တာ။
ဘယ္သူမွမေျပာေပမယ့္ အမူအရာကိုၾကည္႕ျပီး လူနာရဲ႕အေဖပဲဆိုတာေတာ ့စိတ္ထဲက အမွတ္ ျပဳမိလိုက္ပါတယ္။အဲဒီလိုကမန္းကတန္းေျပာျပီး ရုုတ္ကနဲထေျပးသြားျပန္ေရာ။ မလွမ္းမကမ္းက ေသတၱာေရွ႕မွာ အဝတ္အစားသစ္သစ္လြင္လြင္ တစ္စံုလဲဝတ္ျပီး သူ႕သမီးလူနာကို ေစာင္းငန္းေစာင္းငန္း ၾကည့္ရင္း နဲ႕ဇာတ္ခံု ေပၚေျပးတက္သြားျပန္ေရာ။
လူနာရဲ႕ အေျခအေနကလည္း ဆရာဝန္တစ္ေယာက္ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့နည္းလမ္းမွန္သမွ် ကုန္သြားေစမယ့္ နည္းနည္းေလးမွတိုးတက္မလာဘူး။ျပည့္စံုတဲ့ေဆးရံုေပၚမွာဆိုရင္ အေျခအေန တစ္မ်ိိိိဳး ေျပာင္းခ်င္ ေျပာင္းသြားမွာေပါ့။ခုခ်ိန္က်မွ ေဆးရံုကိုပို႕မယ္္ဆိုရင္လည္း မိုးလင္းမွေရာက္မွာ။ ဘယ္လိုမွမမွီနိုင္ဘူး။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္မတို႕ဘာလုပ္ရမလဲ။ထိုင္ၾကည့္ေနရံုေပါ့။ဟုတ္တယ္ေလ။ ကၽြန္မေတြ႕ဖူးသမွ်ထဲမွာအျပင္းဆံုးပဲ။ကၽြန္မနဲ႕ က်န္းမာေရးမႈး နွစ္ဦးသေဘာတူ လက္ေလွ်ာ့ျပီး အနားမွာ ရွိတဲ့သူေတြကို ရွင္းျပ လိုက္တယ္။
လူနာကေလးမရဲ႕ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာေဝဒနာက ပိုျပင္းထန္လာေတာ့ လႈတ္ရႈားရုန္းကန္ ညည္္း ညူမႈေတြ လည္းပိုျပင္းထန္လာတာေပါ့။ အဲဒီအခ်ိ္န္မွာ ကေလးရဲ႕အေဖဆိုတာ ေရာက္လာျပန္ေရာ။ ကၽြန္မအနားမွာ လိုအပ္တာကို ကူညီေပးေနတဲ့ ဇာတ္သမတစ္ေယာက္က လူနာရဲ႕အေဖကို အေျခအေန အမွန္ အတိုင္းေျပာျပ လိုက္တယ္။သူ႕သမီးရဲ႕ အေျခအမွန္ ကိုသိသြားေပမယ့္ ခုနတုန္းကလို ေသြးရူးတန္းရူး ဘာမွမေျပာေတာ့ဘူး။ လူးလိမ့္ညည္းတြားေနတဲ့သူ႕သမီးေလးကို ေတြေတြၾကီးစိုက္ၾကည့္ျပီး မ်က္ရည္ေတြ ဒလေဟာက်ေနေတာ့တာပဲ။ အဲဒါလည္းခဏပါ။ထံုးစံအတိုင္း မ်က္ရည္ေတြကိုသုတ္တယ္။အဝတ္အစားတစ္စံုကို အေျပးအလႊားလဲတယ္။ ျပီးေတာ့ ဇာတ္ခံုေပၚကို ေျပးတက္သြားျပန္ေရာ။
သူမရွိေတာ့မွပဲ လူနာကေလးမေလးဟာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္တစ္ခ်က္နွစ္ခ်က္တြန္႕လိမ္ျပီး ျငိမ္ သက္သြားေရာ ။ကၽြန္မက နားက်ပ္နဲ႕ကမန္းကတန္္းစမ္းၾကည့္ျပီးအသက္မရွိေတာ့တဲ့အေၾကာင္း အတည္ျပဳေပး လိုက္တယ္။အဲဒီေတာ့မွအနား မွာကပ္ေနတဲ့သူေတြ ရုတ္ရုတ္ရုတ္ရုတ္နဲ႕ထျပီး လိုအပ္သလိုျပင္ၾကဆင္ၾကေတာ့ တာပဲ။
ခုမွပဲ ကၽြန္မရဲ႕အာရံုေတြဟာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ျဖန္႕က်က္ေလ့လာမိေတာ့တယ္။ဆိုင္းသံ၊ဗံုသံ၊ ဂီတသံေတြနဲ႕ ပရိတ္သတ္ထုၾကီးတဝါးဝါးတဟားဟားနဲ႕ ၾကားထဲမွာ အသည္းအသန္ေသမင္းနဲ႕လြန္ဆြဲရတာ ကၽြန္မရဲ႕ပထမဦးဆံုးအေတြ႕အ ၾကံဳပါလား။ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မတို႕ရႈံုးသြားခဲ့ျပီေလ။
ကၽြန္မကလက္ေဆးခ်င္တယ္ဆိုေတာ့ခုနကကုူညီတဲ႕အမ်ိုဳးသမီးကဘဲ အစအဆံုးလုပ္ေပးပါတယ္။ ကၽြန္မကို ကူညီေနရင္းကလူနာရဲ႕အေၾကာင္းကိုေျပာျပေနတယ္။မေအက တျခားေယာက်ၤားတစ္ေယာက္နဲ႕ လိုက္ ေျပးသြားလို႕ဖေအတစ္ တစ္ခု၊သမီးတစ္ခုက်န္ေနခဲ့တာ။ဒီသမီးေလးကိုသိပ္ခ်စ္တာ….တဲ့။
ဒီေနရာမွာမရွင္းလို႕ ကၽြန္မကျဖတ္ေမးမိတယ္။ဒီေလာက္ခ်စ္တဲ႕ သမီးေလး အသည္းအသန္ ေနာက္ဆံုးခ်ိန္ ေရာက္ေနတာေတာင္ အနားမကပ္နိုင္ပဲ ဘယ္ေတြသြားေနတာလည္းဆိုေတာ့ ဇာတ္စင္ေပၚမွာ ျပဇာတ္သြားကေနတာတဲ့။ ကၽြန္မေလအံ့ၾသလြန္းလို႕ စကားေတာင္ခ်က္ခ်င္းမေျပာနိုင္ဘူး။ဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာေတာင္ ကေနရတာပါပဲလားဆိုေတာ့ သူ႕ေန ရာကအစားထိုးလို႕မရဘူးတဲ့။ရခဲ့ရင္ေတာင္ ခ်က္ခ်င္းသင္ျပဖို႕ မလြယ္ဘူး တဲ့။ေအာ္…ဒါေၾကာင့္ သမီးေလးဆီေျပးလာလိုက္၊အဝတ္အစားလဲလိုက္၊ဇာတ္ခံုေပၚေျပးလိုက္နဲ႕ လုပ္ေနတာ ကိုးလို႕သေဘာေပါက္လိုက္တယ္။
ကၽြန္မေလအရမ္းကို စိတ္ဝင္စား သြားမိတယ္။ဒါေၾကာင့္ခ်က္ခ်င္းမျပန္ေသးဘဲ သိခ်င္တာေတြကို ေလ့လာၾကည့္ဦးမယ္လို႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္မိပါေရာ။စိတ္ဝင္စားတာလဲ မေျပာနဲ႕ေလ။ဇာတ္ကတယ္။ သရုပ္ ေဆာင္တယ္ ဆိုတာ သူတို႕ရဲ႕ဝမ္းစာေရးအလုပ္ကေတာ့မွန္ပါတယ္။ဒါေပမယ့္ဘယ္ေလာကသား၊ ဘယ္လိုလူမ်ိဳး ေတြကကိုယ့္အခ်စ္ဆံုး သမီးေလးရဲ႕ထြက္သက္ကိုဥပကၡာျပဳျပီး ကိုယ့္တာဝန္ကိုယ္ေၾကေအာင္ ထမ္းေဆာင္နိုင္ ၾကမွာလည္း။က်န္တဲ့လူေတာ့မသိဘူး။ကၽြန္မကေတာ့ ကိုယ့္သားသမီးရဲ႕ထြက္သက္ကို ဥပကၡာျပဳျပီး အလုပ္ တာဝန္ ေတြကိုထမ္းေဆာင္နိုင္မယ္မထင္ဘူး။
ဟုိလိုနႈိင္းယွဥ္၊ဒီလိုနႈိင္းယွဥ္နဲ႕ ကၽြန္မေတြးေနတုန္းမွာပဲ ကေလးရဲ႕အေဖ လူရႊင္ေတာ္ဆိုတဲ့လူ ေျပးဆင္းလာ ျပန္ေရာ။ဘယ္လိုအမူအရာမ်ိိိဳးမ်ား ျမင္ရမလဲဆိုျပီး ကၽြန္မလည္း မ်က္ေျခမျပတ္ လိုက္ၾကည့္ေနမိတာ ေပါ့။
ကၽြန္မတို႕တေတြရဲ႕ အမူအရာကိုၾကည့္ျပိီး အေျခအေနကိုသေဘာေပါက္သြားပံုရတယ္။ သူ႕သ မီးေလးရဲ႕ အေလာင္းကိုေျပးေပႊ႕ျပိီးၾကဴၾကဴပါေအာင္ငိိုေတာ့တာပဲ။ကၽြန္မအတြက္ ဒီလိုုျမင္ကြင္းမ်ိဳးက အဆန္းမ ဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ကၽြန္မရဲ႕ ဆရာဝန္သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ မၾကာခဏေတြ႕ေနက်ပါ။
ရိုးေနလို႕ဘယ္လိုမွမခံစားဘူးေတာ့မဟုတ္ဘူးေပါ့။တရားလြန္ၾကီး ထိခိုက္ေၾကကြဲမႈ မျဖစ္ေတာ့ဘူး လို႕ဆိုလို တာပါ။ဒီလိုၾကံဳေတြ႕ရတိုင္းအူလိုက္သဲလႈိက္ခံစားေနရရင္လည္း မခက္ေပဘူးလား။ဆရာဝန္ဆိုတာ တန္ခိုး ရွင္မဟုတ္ဘဲနဲ႕။အဖိတ္အစင္ဆိုတာက မၾကာခဏၾကံဳေတြ႕ရမွာပဲေလ။ဖိတ္စင္သြားတိုင္း ကိုယ့္ေဆြမ်ိဳးလိုသာ ခံစား ေနလို႕ကေတာ့ နွလံုးေရာဂါနဲ႕ ေလွ်ာ္ကုန္လို႕ အသက္(၄၀)ေက်ာ္တဲ့ဆရာဝန္ရယ္လို႕ေတာင္ ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ဒီေတာ့ျမတ္စြာဘုရားရွင္ေဟာခဲ့တဲ့ ျဗဟၼစိုရ္တ ရားအမွတ္(၄)ကိုနွလံုးသြင္းထားရတာေပါ့။ခုလည္းဒီလိုပဲ။
”ေအာ္….အေဖတစ္ခုသမီးတစ္ခုဆိုေတာ့ခံစားရမွာေပါ့ေလ”ဆိုျပီးဒီေလာက္ပါပဲ။ကၽြန္မရဲ႕အသဲနွလံုးကို ဆတ္ဆတ္ခါသြားေအာာင္ ဆြဲကိုင္လႈပ္ရမ္းပစ္လိုက္တာက ဒီျမင္ကြင္းမဟုတ္ဘူး။
အဲဒီလူသူ႕သမီးအေလာင္းကိုေပြ႕ျပီး ရႈိက္ၾကီးတငင္ငိုေနတုန္းမွပဲ ဇာတ္ခံုေပၚကေန
“ေပၚလာေရ ေပၚလာ” လို႕ေအာ္ေခၚသံၾကားလိုက္ရတယ္။သဲသဲမဲမဲငိုေနတဲ့ အဲဒီလူဟာ ေငါက္ကနဲပဲ။သူ႕သမီးေလးအေလာင္းကို ခ်ျပီးဇာတ္ခံုေပၚကုိ ဝရုန္းသုန္းကားေေၿပးတက္သြားပါေလေရာ။ေျပးရင္းက မ်က္ရည္ေတြကိုေျပာင္ေအာင္ ဘယ္ညာ သုတ္သြားေသးတာကလား။
ပြဲတို႕၊ဇာတ္ခံုတို႕နွင့္ စိမ္းလြန္းတဲ့ကၽြန္မရုတ္တရက္ဆိုေတာ့လန္႕သြားတာေပါ့။အဲဒါေၾကာင့္ ကၽြန္မ ကိုကူညီေနတဲ့အမ်ိဳးသမီးကို ကမန္းကတန္းေမးၾကည့္လိုက္ေတာ့ “ျပဇာတ္ထဲကသူပါတဲ့အခန္းေရာက္လို႕ ေျပးတာ”တဲ့ေလ။အို..ကၽြန္မ စိတ္ဝင္စားလိုက္တာ။ခုထိကမာၻပ်က္မတတ္ ေၾကကြဲခံစားေနရတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာ အမူအ ရာအတုအေယာင္ေတြကို ဘယ္လိုဖန္တီးျပီး ဘယ္လိုသရုတ္ေဆာင္ျပလဲ ဆိုတာကိုေပါ့။ ကၽြန္မက “ၾကည့္လို႕ ရလားဟင္”ဆိုေတာ့အမ်ိဳးသမီးက“ရပါတယ္ေဒါက္တာ” ဆိုျပီးပ်ာရာခတ္စီစဥ္ေပးပါတယ္။ အသံခ်ဲ႕စက္ေတြဖြင့္တဲ့ နားေလးမွာ ခံုတစ္ခံုခ်ေပးတာေပါ့။အဲဒီေနရာကေနၾကည့္ရင္ သရုပ္ေဆာင္ေနတဲ့သူေတြကို ေဘးတိုက္ျမင္ေန ရတယ္ေလ။
ကၽြန္မကိုကူညီေပးေနတဲ့အမ်ိဳးသမီးကပဲေဘးနားကေစာင့္ေပးရင္းနဲ႕ ဇာတ္ခံုေပၚက ျပဇာတ္ဇာတ္ လမ္းကို အတိုခ်ံဳ႕၍ရွင္းျပတယ္။
“အခုထြက္ရမွာက ေပၚလာမိန္းမမီးဖြားတဲ့ အခန္းေပါ့။ဒီဇာတ္လမ္းမွာ ကိုေပၚလာကထံုထံုအအ၊ လူေပါၾကီးအျဖစ္ သရုတ္ေဆာင္ရတယ္ေလ။ခုေမြးမယ့္ကေလးကလည္း သူနဲ႕ရတဲ့ဗိုက္မဟုတ္ဘူး။ဒါေပမယ့္ သူ႕ ကေလးလို႕ ထင္ျပီး အရမ္းကိုလိုခ်င္ေနတာေပါ့။ဒီအခန္းမွာ သူ႕မိန္းမကသူမ်ားနဲ႕ရတဲ့ ဗိုက္ကေနျပီး သမီးေလး ေမြး လိုက္ေတာ့ သူ႕သမီး ေလးရျပီဆိုျပီးအရမ္း ေပ်ာ္ရမယ့္အခန္းေပါ့။
အို.ကၽြန္မခါးေတြမတ္သြားကတဲ့ထိေအာင္ကို စိတ္ဝင္စားသြားေတာ့တာ။ဇာတ္လမ္းကို မဟုတ္ပါဘူး။ကို ေပၚလာ ေပ်ာ္တဲ့အခန္းကိုပါ။သမီးေလးရလို႕ အရမ္းေပ်ာ္ေနတဲ့အမူအရာဟာ သရုတ္ေဆာင္ျပမယ့္သူက ခုနေလး တင္သမီးဆံုးလို႕ ကၽြန္မေရွ႕မွာတင္ ရႈိက္ၾကီးတငင္ငိုေၾကြးေနထားတဲ့သူမဟုတ္လား။
ကားလိပ္ၾကီးကို ဆြဲဖြင့္လိုက္ေတာ့ ဇာတ္ခံုေပၚမွာ အဲဒီကိုေပၚလာဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္ပဲရွိတယ္။ ကိုေပၚ လာရဲ႕ အမူအရာက ဂနာမျငိမ္စိုးရိမ္ပူပန္ေနတဲ့မ်က္နွာနဲ႕။ဟိုအမ်ိဳးသမီးရွင္းျပထားတာနဲ႕ ဆက္စပ္ျပီးဒါဟာသူ႕မိန္းမ မီးေနခန္းထဲမွာ ဗိုက္နာေနလို႕စိတ္ပူေနတဲ့ အမူအရာဆိုတာေလာက္ေတာ့ အနုပညာနဲ႕ေဝးေပမယ့္ ကၽြန္မအဓိပၸါယ္ ေဖၚႏုိင္ပါတယ္။
ပိုျပီးေပၚလြင္သြားတာက ကၽြန္မေဘးနားမွာ မိတ္ကပ္ေတြထူလဗ်စ္ၾကီးလိမ္းထားတဲ့ ဇာတ္မင္းသမီး နွစ္ေယာက္လာရပ္တယ္ေလ။ျပီးေတာ့မိုက္ကရိုဖုန္းတစ္လံုးကို ကိုျပီး
“အားအမယ္ေလးအေမရယ္။နာလိုက္တာေနာ္။ကၽြတ္ကၽြတ္”
“ဟဲ့ေထြးတင္။အားတင္းစမ္းပါဟဲ့။ေမြးေတာ့မွာပါ”
“အိုကၽြန္မမခံနိုင္ေတာ့ဘူးေဒၚေလးရယ္”
စသည္ျဖင့္မီးေနသည္နွင့္လက္သည္အသံမ်ိဳးေတြ တလွည့္စီေျပာၾကတယ္ေလ။အျပင္ကၾကားရတဲ့သူေတြ ကေတာ့ မီးဖြားေနတဲ့ပံုကို ခ်က္ခ်င္းလွမ္းျမင္တာပဲ။ကပ္ျပီး ျမင္ေနရတဲ့ ကၽြန္မကေတာ့ ရယ္စရာၾကီးေပါ့။ ဟုတ္တယ္ ေလ။အဲဒီမင္းသမီးႀကီးနွစ္ေယာက္က မတ္တပ္ႀကီးေတြ မလႈပ္မယွက္နဲ႕ ေျပာေနၾကတာကိုး။ဒီေလာကနဲ႕ ေဝးလြန္း တဲ့ ကၽြန္မကေတာ့ ေတြ႕သမွ် အံ့ၾသစရာႀကီးေတြခ်ည္းပါပဲ။
ဒါေပမယ့္သူတို႕ကို သိပ္ဂရုမစိုက္အားပါဘူး။ကၽြန္မသိခ်င္တာ ကိုေပၚလာရဲ႕သရုပ္ေဆာင္ကြက္ကို မဟုတ္ လား။မီးေနသည္အသံလုပ္ေနၾကတဲ့ မင္းသမီးေတြကို အံ့ၾသလို႕မွမဆံုးေသးဘူး။လက္သည္လုပ္တဲ့အမ်ိဳးသမီး က “ေမြးၿပီေဟ့၊ေမြးၿပီ”လို႕လည္းေအာ္လိုက္ေရာ လူတစ္ေယာက္ေျပးလာတယ္ေလ။သူတို႕ရဲ႕လက္ထဲကမိုက္ကိုလု ၿပီး “အုဝဲအုဝဲ”နဲ႕ ကေလးသံလုပ္ငိုလိုက္တာမ်ားရွင္။တကယ္ကေလးေမြးလို္္က္သလိုပါပဲ။ကၽြန္မရဲ႕စိတ္ထဲကေတာ့
“ ေအာ္၊ဇာတ္ကတယ္ဆိုတာ ဒီလိုပါလားေပါ့”
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဇာတ္ခံုေပၚက ကိုေပၚလာက လွမ္းေမးတယ္။
“ေဒၚေလးေရ။ဘာေလးလဲဗ်”တဲ့။
လက္သည္အမ်ိဳးသမီးက“မိန္းကေလးမိ္္္န္းကေလး”လို႕လည္းျပန္ေျပာလိုက္ေရာ..............
အလိုေလး…ဘုရားဘုရား။ဝမ္းသာေပ်ာ္ရြင္သြား တဲ့အမူအယာက အသက္ပါလွခ်ည္လား။မိနွစ္ပိုင္းအတြင္းက သမီးအရင္းဆံုးထားတဲ့သူမွ ဟုတ္ရဲ႕လား။နာက်င္ေၾကကြဲေနတဲ့စိတ္ေတြကုိ သူဘယ္ကိုပို႕ထားပါလိမ့္။ဒါဟာတကယ္အျဖစ္အပ်က္လား။တစ္ ေယာက္စီမ်ားျဖစ္ေန ေလမလား။ကၽြန္မယံုၾကည္လို႕မရဘူး ျဖစ္ေနတယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ လက္သည္လုပ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးကလက္ထဲမွာ ပိတ္ျဖဴနဲ႕ ကေလးပံုသ႑န္အဝတ္ထုတ္ေလး ေပြ႕ၿပီး ဇာတ္ခံုေပၚတက္သြားတယ္ေလ။ကိုေပၚလာရွိရာသို႕ေရာက္သြားၿပီ။
“ဟဲ့ေပၚလာ။နင့္သမီးေလးကနင္နဲ႕တစ္ပံုစံထဲပဲ။နင္မေပ်ာ္ဘူးလားဟင္။”
ဆုိေတာ့
“ေပ်ာ္တာေပါ့ေဒၚေလးရာ”တဲ့။
အဝတ္ထုပ္ေလးကိုေပြ႕ၿပီး
“ေဖ့ေဖ့သမီးေလးေရ” ဆိုရင္း ပရိတ္သတ္ကအံုးကနဲရယ္ရင္္းပဲ။ကၽြန္မကနားမလည္လို႕ “ဘာျဖစ္လို႕ရယ္ၾကတာဟင္” လို႕ေမးေတာ့ဟိုအမ်ိဳးသမီးက
“သူမ်ားဗိုက္ကိုလွည္းကိုဝင္ထမ္းေနရမွန္း ပရိတ္ သတ္ကသိေနတာကိုး”တဲ့။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ လက္သည္အမ်ိဳးသမီးက လက္ခုပ္တီးၿပီး သီခ်င္းလိုသံစဥ္မ်ိဳးနဲ႕“ေပၚလာကေလးအေဖျဖစ္ပါ ၿပီ။ေပၚလာသမီးေလးရပါၿပီ။”ဆိုၿပီး ထပ္ထပ္ေၾကာ့ဆိုေပးလိုက္ေတာ့ ျမင္ရတာကိုျပန္ေတာင္ေျပာမျပရက္ပါဘူးရွင့္။ ကၽြန္မဘဝတစ္သက္တာမွာ အရင္ကမၾကံဳဖူးခဲ့သလို ေနာင္လည္းဘယ္ေတာ့မွ ၾကံဳေတြ႕နိုင္မွာမဟုတ္တဲဲ့ ျမင္ကြင္း ပါပဲ။ကိုေပၚလာရယ္ေလ လက္သည္မိန္းမတီးေပးတဲ့ လက္ခုတ္သံၾကားထဲမွာ
“ေဟ့…ေဟ့”
ဆိုၿပီး ကေလးလုပ္ထား တဲ့အဝတ္ကိုေပြ႕လို႕ ခုန္ခုန္ကေနလိုက္တာ။တကယ္ကိုအတိုင္းအဆမရွိ ေပ်ာ္ေနတဲ့အမူအရာပါပဲရွင္။သူ႕ကေလးမ ဟုတ္ပဲခ်စ္ျပေနေတာ့ ပရိတ္သတ္ကလည္းရယ္လိုက္တာ တေဝါေဝါနဲ႕ေပါ့။ကၽြန္မကေတာ့ဘယ္ရယ္နိုင္ပါ့မလဲ။သူ႕ ရင္ဘတ္ထဲက ခံစားခ်က္အစစ္ကို ပကတိအတိုင္းျမင္သိထားတဲ့သူကိုး။မရယ္နိုင္တဲ့အျပင္ ရင္ဘတ္ထဲက ထိုး ေအာင့္ျပီးလည္ေခ်င္းထဲမွာေတာင္ နင္တင္တင္ေအာင့္ေတာင့္ေတာင့္ၾကီးျဖစ္ေနေသးရဲ႕။
ေ အာ္၊ဒီပရိတ္သတ္ၾကီး ဒီလိုရယ္ရေအာင္ ဒီလိုအေပ်ာ္မ်က္နွာၾကီးလုပ္ထားရတာပါလားလို႕လည္း သေဘာေပါက္လာတယ္။အူလႈိက္သဲလႈိက္ ရယ္ေမာေနတဲ့ ပရိတ္သတ္ၾကီးကေတာ့ လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ရယ္နိုင္ မွာေပါ့။ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ထြက္ေနတဲ့ သူ႕ရဲ႕နွလံုးသားအစစ္ကိုမွ မျမင္ၾကရတာကိုး။ဒါ..ဒါဟာဇာတ္သမားဘဝတဲ့လား ရွင္။
တေဝါေဝါရယ္ေနတဲ့ု ပရိတ္သတ္ၾကီးက သူရဲ႕ရင္ထဲကို ထြင္းေဖာက္ျမင္ေနရမယ္ဆိုရင္ ဘယ္လိုျဖစ္သြား ၾကမယ္လို႕ထင္လဲဟင္။ကၽြန္မကေတာ့သူတို႕အားလံုး ကၽြန္မလိုျဖစ္ကုန္ၾကလိမ့္မယ္လို႕ထင္တာပဲ။ဇာတ္ပြဲဆိုတာ တစ္ခါမွ မၾကည့္ဘူးပဲ စာေတြ႕အရနဲ႕တင္ ဇာတ္သမားဆိုတဲ့လူတန္းစားကို ဆက္စပ္ပတ္သက္မိမွာ ေၾကာက္ခဲ့တဲ့ အနုပညာကိုမခံစားတတ္တဲ့ ေဒါက္တာသက္နွင္းေဝဆိုတဲ့ကၽြန္မရယ္ေလ။ ဇာတ္ခံုေပၚမွာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါးၾကီးနဲ႕အား ရပါးရခုန္ခုန္ကေနတဲ့ ဦးေပၚလာကိုလက္ပိုက္ၾကည့္ေနရင္းက သတိလက္လြတ္မ်က္ရည္ေတြ ျဖိဳင္ျဖိဳင္က်လို႕ေပါ့
သက္ဦးေမာင္
No comments:
Post a Comment