#အိပ္မက္ၾကိဳးတံတား
❄❄❄❄❄❄❄
ဂ်ဴး
ကြၽန္မသည္ အိပ္မက္ ခဏခဏ မက္တတ္သူျဖစ္ပါသည္။ အိပ္မက္ မက္တိုင္းလည္း ကြၽန္မသည္ တစ္ေနရာထဲသို႕သာ တစ္ဝဲလည္လည္ ေရာက္ေနတတ္ပါသည္။ အေဆာက္အအံုမ်ား၊ ကုန္းျမင့္မ်ား၊ သစ္ပင္မ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာမ်ားသည္ တစ္သမတ္တည္း ပင္ ျဖစ္၏။ ခင္တြယ္တတ္ေသာ ဝိညာဥ္ျဖင့္ မက္ရေသာအိပ္မက္တို႕သည္ ရံဖန္ရံခါ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေကာင္းေသာ္လည္းရံဖန္ရံခါ လြမ္းစရာေကာင္းပါသည္။
ညတုန္းကလည္း ေဝးလံေသာ ရင္းႏွီးေသာ ဤေဒသသို႕ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ျပန္ေရာက္သြားသည္ဟု ကြၽန္မ အိပ္မက္မက္ ျပန္ပါသည္။ အိပ္မက္ထဲက ေအာက္ေမ့ဖြယ္ရာေဒသသည္ ကြၽန္မ အင္မတန္ လြမ္းမက္ေသာ ျမိဳ႕ငယ္ငယ္ေလးတစ္ခုျဖစ္၏။
(၁)
ကြၽန္မ၏ ျမိဳ႕ကေလးသည္ ခ်စ္သူ၏ ျမိဳ႕ကေလးလည္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျပန္လည္ အိပ္မက္သည့္အခါ ခ်စ္သူ၏ ဂီတာသံကိုလည္း ၾကားရတတ္သည္။ တကယ့္ျဖစ္ရပ္မ်ားတြင္ သူသည္ အိမ္ေရွ႕ကလမ္းေထာင့္မွာေရာ၊ ျခံဝန္း က်ဥ္းက်ဥ္း ထဲကခုံတန္းလ်ား လႊဲဒန္းေပၚမွာေရာ၊ ဧည့္ခန္း ကုလားထိုင္ေပၚမွာေရာ ဂီတာတီးေလ့ရွိေသာ္လည္း ကြၽန္မ အိပ္မက္ ထဲမွာေတာ့ျဖည္းျဖည္းေလးလႊဲရမ္းေနေသာ ဒန္းေပၚမွာသာ သူဂီတာတီးတတ္သည္။ အခါတိုင္း အိပ္မက္မ်ားထဲတြင္ သူတီးေလ့ရွိေသာသီခ်င္းသည္ စိုင္းထီးဆိုင္၏ "ေပ်ာက္ဆုံးသြားေသာ နိဗၺန္ဘံု" ျဖစ္သည္။
တစ္ခါတစ္ရံမွ ကြၽန္မကို စကားေျပာတတ္ျပီး အျမဲလိုလို မ်က္ႏွာတည္တည္ထားတတ္ေသာ၊ ကြၽန္မေရာက္လာသည္ ကိုျမင္လ်က္ႏွင့္ ထမင္းစားမေခၚဘဲ သူ႕ဘာသာသူ စားေနတတ္ေသာ၊ အျမဲလိုလို ကြၽန္မေရွ႕လည္းမေရွာင္ဘဲ သင္ျဖဴး ခင္းထားေသာ သံမံတလင္းေပၚမွာ ဝမ္းလ်ားေမွာက္၍ ရည္းစားသုံးေလးေယာက္၏ စာမ်ားကို ၾကိဳးစားပမ္းစားသီးျခား ျပန္စာ ေရးေနတတ္ေသာ ဟန္ေဆာင္မႈကင္းမဲ့သည့္ လူငယ္တစ္ေယာက္ကို ကြၽန္မခ်စ္သြားသည့္ အေၾကာင္းသည္ ႐ိုးစင္းေသာ အျဖစ္ အပ်က္တစ္ခုသာျဖစ္၏။ ဤကဲ့သို႕ ႐ိုးစင္းေသာ အျဖစ္အပ်က္ထဲမွ အံ့ဩစရာေကာင္းေနသည္မွာ ကြၽန္မသည္ ေလွကား မရွိေသာ ေမွ်ာ္စင္တစ္ခုေပၚတြင္သာ တစ္ခ်ိန္လုံး ရွိေနခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သူ လက္ကမ္းပါလ်က္ ကြၽန္မ သူ႕ထံ မသြားႏိုင္၊ သူကလည္းကြၽန္မဆီ မလာႏိုင္၊ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ေငးေမာတမ္းတေနၾက႐ံုသာ ျဖစ္သည္ ။ ဤအျဖစ္မ်ိဳး ၾကံုရဖူးသူ နည္းပါးပါလိမ့္မည္။
ကြၽန္မခ်စ္သူသည္ သာမန္လူငယ္တစ္ဦးသာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေျခက်င္လမ္းေလွ်ာက္သူမ်ား ထုံးစံအတိုင္း သူ႕ေျခဖမိုးတို႕တြင္ဖုန္မႈန္႕မ်ားအျမဲေပက်ံေနတတ္သည္။
"ဟင္ ေျခေထာက္ေတြကလဲ" ဟု ကြၽန္မက မၾကားတၾကား ေရရြတ္လွ်င္ ရွက္ကိုးရွက္ကန္း ျဖစ္မသြားဘဲ ျပဳံးရယ္လ်က္ "ဆင္းရဲသားကိုး" ဟု ျပန္ေျပာခဲ့ဖူးပါသည္။ သူက စီးကရက္သိပ္ၾကိဳက္ေသာအခါ ကြၽန္မသည္ စီးကရက္နံ႕ကို စြဲလမ္းစျပဳလာ၏။ အိပ္မက္ထဲက စီးကရက္နံ႕က ပိုေမႊးပါသည္။
ကြၽန္မတို႕ႏွစ္ဦး၏ ဘာမွန္းညာမွန္းမသိေသာ ရွစ္ႏွစ္ၾကာ တိတ္တခိုးတြယ္ျငိမႈသည္ ယခုအခါ သူ၏ ခါးသီးေသာ အရသာ အျဖစ္ တရိပ္ရိပ္ ေျပာင္းလဲသြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း ဟိုမွ သည္မွ သတင္းစကားၾကားရပါသည္။ ႏွစ္ေယာက္လုံးအတြက္ ျဖစ္သင့္ေသာ အမွန္တရားတစ္ခုပင္ျဖစ္၏။ ကြၽန္မတို႕ ႏွစ္ဦးလုံး၏ ဘဝအတြက္ သူသည္ ပင္လယ္ကိုခ်စ္ရမည္၊ ကြၽန္မကို မုန္းရမည္၊ ကံၾကမၼာကိုသာ က်ိန္ဆဲတတ္ရမည္။
သူ ကြၽန္မကို မမုန္းတီးမိတုန္းက ကြၽန္မပန္ဖို႕ စကားဝါပန္းမ်ား သူ ယူလာဖူးသည္။
ဟန္ေဆာင္တတ္ေသာ၊ မာယာမ်ားေသာ ကြၽန္မက သူ႕ေရွ႕မွာ ပန္းဝါမ်ားကို ဘုရားကပ္လႉလိုက္ေသာအခါ သူ ျပဳံးလိုက္ သလား၊ မဲ့သြားသလား၊ ေနာက္ျပန္ စဥ္းစားလိုက္လွ်င္ ဝိုးတဝါးျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ေသခ်ာသည္မွာ ကြၽန္မ ဘယ္တုန္းကမွ် ပန္း မပန္တတ္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ခပ္ငယ္ငယ္ မခင္မင္ေသးခင္က တစ္ျမိဳ႕တည္းေနၾကရျပီး အနည္းငယ္ ခင္မင္စျပဳလာခ်ိန္တြင္ ကြၽန္မေရာ သူေရာ ျမိဳ႕ ကေလးႏွင့္ ေဝးရာသို႕လြင့္စင္သြားခဲ့ရသည္။
တစ္ျမိဳ႕တစ္နယ္စီ ျဖစ္ေနၾကေသာ ကြၽန္မႏွင့္ သူသည္ ခ်ိန္းဆိုထားျခင္းမရွိဘဲ ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ျမိဳ႕သို႕ အလြမ္းေျပ ျပန္ ေရာက္သြားၾကေသာအခါ ကြၽန္မတို႕ ေတာ္ေတာ္ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ဖူးပါသည္။ သီတင္းကြၽတ္လျဖစ္တတ္သည္ ။ သႀကၤန္လ ျဖစ္တတ္ သည္။
ေတြ႕ၾကျပန္ေတာ့လည္း အသံတိတ္ ရုပ္ရွင္ကားတစ္ခု အျဖစ္သာ ဆက္လက္၍ ၾကဳံေတြ႕ေနၾကရပါသည္။
မသိမသာ တစ္နယ္စီေဝးရာမွ သိသိသာသာ ေဝးကြာခဲ့ရေသာအခါ၊ ေနာက္ျပီး စကားဆိုဖြဲ႕ လြမ္းျပဖို႕လည္း အခြင့္မၾကံုသည့္ အခါ အိပ္မက္ထဲမွာပင္ သူႏွင့္ကြၽန္မ ေတြ႕ဆံုၾကရသည္။
ေတာင္ကုန္းထက္က ေရတြင္းကေလးထဲကို ငံု႕ၾကည့္ျပီး "ႏွင္းေရ" ဟု အသံထြက္ ေအာ္ေခၚႏိုင္ခဲ့ေသာ ခင္ဝမ္းသည္ ကြၽန္မထက္ အမ်ားၾကီး ကံေကာင္းပါသည္။ ကြၽန္မကေတာ့ ဘယ္မွာမွ "ကိုကိုေရ. . ."ဟု ေခၚဖို႕ သတိၱမရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ျမစ္ကမ္းေဘးက သဲေသာင္ခံုေပၚမွာ ႐ိုးစင္းစြာ မ်ိဳသိပ္စြာ သူ႕နာမည္ေတြကိုပဲ ေရးခဲ့ရပါသည္။ ရင္းႏွီးသူအားလုံးက ကြၽန္မအား ေတြေဝ ယိမ္းယိုင္တတ္သူဟု မသိမသာ ရွုတ္ခ်ခဲ့ေသာ္လည္း သေဘာေကာင္းေသာ ကြၽန္မ ၿမိဳ႕ကေလး၏ သဲေသာင္ခံုမွ ခ႐ုခြံကေလးမ်ား၊ ေရလိႈင္းကေလးမ်ားကေတာ့ အသာအယာပဲ ညည္းညဴျပခဲ့ပါသည္။
ျပန္လည္ဆံုဖို႕ ခဲယဥ္းသြားျပီျဖစ္ေသာ အကယ္၍ျပန္ဆုံလွ်င္ေတာင္မွ ဟိုတုန္းကလို ကြၽန္မကို ျပဳံးျပရယ္ေမာလိမ့္မည္ မဟုတ္ေတာ့ေသာ ကြၽန္မခ်စ္သူသည္ အဲဒီျမိဳ႕ကေလးမွာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ ေနထိုင္ခဲ့ဖူးသည္။
(၂)
ျမန္မာႏိုင္ငံ ပထဝီဝင္ဘာသာကို သင္ၾကားဖူးသူသည္ အနည္းဆုံး ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕ငယ္ကေလး၏ နာမည္ကို ၾကားဖူးျပီး ျဖစ္သည္။
တြင္းထြက္ပစၥည္း မ်ားျပားလွေသာ ျမန္မာႏိုင္ငံေျမပံုထဲမွာ ျမိဳ႕တည္ေနရာေလးကို ေရနံတူးစင္ ပံုသဏၭာန္ေလးျဖင့္ ေဖာ္ျပထား တတ္၏။ အခ်ိဳ႕ေျမပံုထဲမွာေတာ့ ျမိဳ႕တည္ေနရာေလးကို ဧရာဝတီျမစ္၏ အေရွ႕ဘက္က ေသးငယ္ေသာ အမည္းစက္ ကေလး ျဖင့္သာ ျပထားတတ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ ရထားလမ္းမ်ားျပေျမပံုမွာေတာ့ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕ မပါဝင္ခဲ့ေပ။ ျမိဳ႕ကေလးမွာ ကားလမ္းႏွင့္ ေရလမ္းသာရွိသည္။ ေနာက္ျပီး ရန္ကုန္-မႏၲေလး အမွတ္ႏွစ္ ကားလမ္းမေပၚမွာ ရွိသည္။
ျမိဳ႕ဟု ေဖာ္ျပရန္ မည္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားျဖင့္ ျပည့္စုံရမည္ဟု သတ္မွတ္ၾကမလဲ။
တခ်ိဳ႕က ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕ကို ရြာတန္းရွည္ကေလးဟု သတ္မွတ္လိုၾကသည္။ အက်ယ္နည္းပါးျပီး ရွည္လ်ားေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ဟန္တူပါသည္။
မည္သို႕ဆိုေစ၊ ကြၽန္မတို႕ ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားမ်ားကေတာ့ ျမိဳ႕နယ္ေကာင္စီရုံးစိုက္ရာျဖစ္ေသာ၊ ယခုအခါ ေကာလိပ္တစ္ခု ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိေသာ ကြၽန္မတို႕ ေနရာေဒသကေလးကို ျမိဳ႕ဟုပင္ ႏွစ္သက္စြာ ေခၚယူေနၾကပါသည္။ ေျခဖမိုးအထိ ဖုံးတက္ေနေသာ သဲေျမမ်ားက သုံးဆယ္ရာခိုင္ႏွုန္း၊ ကႏၲာရႏွင့္ ထေနာင္းပင္ ကိုင္းကိုင္းမ်ားက သုံးဆယ္ ရာခိုင္ႏွုန္း၊ ျမင္းေခ်း၊ ေကာက္႐ိုးအစအနမ်ား ဖုံးလႊမ္းေနတတ္ေသာ ေျမနီေက်ာက္စရစ္ခဲ အေသးအၾကီးမ်ားက သုံးဆယ္ ရာခိုင္ႏွုန္း၊ ေဝ့ဝဲတိုက္ခတ္လိုက္ေသာ ေလထုထဲတြင္ ထုထည္ၾကီးမားေသာ ဖုန္မႈန္႕မ်ားက ဆယ္ရာခိုင္ႏွုန္း၊ ၄င္းအရာမ်ားကို စုျပံုေရာေမႊ၍ အနိမ့္အျမင့္ ေတာင္ကုန္း ခ်ိဳင့္ဝွမ္းတို႕ျဖင့္ တြန္႕လိမ္မတ္ေစာက္ေသာ ေျမျပင္ေပၚမွာ ေကြ႕ေကာက္စြာ ျဖန္႕က်ဲခ်လိုက္ေသာအခါ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕ကေလး ျဖစ္ေပၚ၍လာပါသည္။
အတက္အဆင္း အေကြ႕အေကာက္ ထူထပ္ေသာ ကားလမ္းမ်ားသည္ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕၏ ထူးျခားေသာ လကၡဏာတစ္ခုျဖစ္၏။
တစ္စံုတစ္ေယာက္သည္ ညခရီးတြင္ ကားေပၚ၌အိပ္ငိုက္၍ ပါလာသည္ ဆိုပါေတာ့။ ကုန္းအတက္ ဂီယာၾကီးျဖင့္ တအိအိ မဆုံးႏိုင္ေအာင္ တက္ေနရသည့္ အညာေဒသျမိဳ႕တစ္ျမိဳ႕ဆိုလွ်င္ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕ဟု မ်က္စိဖြင့္မၾကည့္ဘဲ သိႏိုင္သည္။
ေမာ္ေတာ္ကားမီးေရာင္ျဖင့္ နိမ့္ေလ်ာေသာ အဆင္းမ်ား၊ မတ္ေစာက္ ေကြ႕လိမ္ေသာ ကုန္းအတက္မ်ားကို ျမင္ႏိုင္သည္။
ကားမီးေရာင္သည္ ယိုင္နဲ႕ေနေသာ ေရနံေျမတစ္ဝိုက္က အိမ္ကေလးမ်ားအေပၚ က်ေရာက္သြားလွ်င္ ခရီးသည္တို႕တြင္ က႐ုဏာစိတ္ ေပၚခ်င္ ေပၚလာမည္။ ကားမီးေရာင္သည္ မတ္ေစာက္ေသာအဆင္းႏွင့္ သံတတားေအာက္က ေခ်ာက္ကမ္းပါးေပၚသို႕ေရာက္လွ်င္ ဘုရားတမိလိမ့္မည္။
ႏွင္းေငြ႕မ်ား တလိပ္လိပ္တက္ေနေသာေၾကာင့္ လမ္းဓာတ္မီးမ်ား မပီမသ မႈန္ဝါးေနတတ္သည့္ ဥေရာပရုပ္ရွင္မ်ားထဲက ညခ်မ္းအခ်ိန္ျပကြက္အခ်ိဳ႕ကို ျမင္ရတိုင္း အေဝးဆီမွ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕ကေလးကို ေအာက္ေမ့မိတတ္ပါသည္။ ရုပ္ရွင္ထဲမွာ ျမဴႏွင္း ေငြ႕မ်ားျဖစ္ျပီး ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕မွာ ဖုန္ေငြ႕မ်ား ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။
ေႏြရာသီတြင္ ဖုန္ထူထပ္သေလာက္ ေဆာင္းရာသီမွာ ျမဴေငြ႕ႏွင့္အတူ အေအးပိုကဲတတ္ျပီး မိုးရာသီ ဆိုလွ်င္လည္း မိုးေရခ်ိန္ လက္မေလးဆယ္ေအာက္ဟုသာ စာအုပ္ထဲမွာ သင္ရေပမယ့္ ရြာမိလွ်င္ ခုႏွစ္ရက္တစ္ပတ္ မိုးမျပတ္ဘဲ ရွိေနတတ္၏။
ျမိဳ႕လယ္ေခါင္ ကားလမ္းမွာ ေခ်ာင္းျဖတ္စီးေနသည္ကို ၾကံုဖူးၾကပါသလား။
မျဖစ္ႏိုင္စရာ မရွိပါ။ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕ကေလးမွာေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။ မိုးရာသီမွာ ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခါတစ္ခါ ေခ်ာင္းေရ ျပင္းထန္လြန္းေသာေၾကာင့္ ကားလမ္းေဘးက ကြမ္းယာဆိုင္၊ ထမင္းဆိုင္တို႕ကအစ အိမ္အခ်ိဳ႕ပါ ေရတိုက္စားျပီး ျပိဳလဲေမ်ာပါ တတ္ပါသည္။
အျခားေသာ ျမိဳ႕မ်ားကဲ့သို႕ပင္ ဤျမိဳ႕၏ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မ်ား၌ လူျပည့္က်ပ္လ်က္ရွိ၏။ ကဗ်ာဆရာကေလးမ်ား စကားေျပာဖို႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေတြ႕ၾကရသည္။ ကြဲကြာေနေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေတြ႕ၾကသည္။ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ အတြဲကေလးမ်ား လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ခ်ိန္းၾကသည္။
လူၾကီးပိုင္းက ပြဲစားကုန္သည္မ်ား လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွာ ေစ်းႏွုန္း သတ္မွတ္စကားဆိုၾကသည္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆိုင္မ်ားမွာ ေအးေအးေဆးေဆး ထိုင္ဖို႕ေကာင္းပါသည္။ သို႕ေသာ္ ဆိုင္ခင္းက်င္းပံု အေနအထားအရလည္းေကာင္း၊ ပတ္ဝန္းက်င္ ဆူညံလႈပ္ရွားလြန္းေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေဝ့ခနဲ တိုက္ခတ္လိုက္သည့္ ေလထဲမွ သဲမႈန္႕မ်ား၊ ဖုန္မႈန္႕မ်ား၊ မန္က်ည္းရြက္ေႂကြမ်ား ပန္းကန္ထဲသို႕ လာေရာက္လြင့္စင္ က်လာတတ္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ ကသုတ္ကယက္ လာထိုင္၊ အလ်င္အျမန္ ေသာက္ျပီး ခ်က္ခ်င္းျပန္ထြက္သြားရသည့္ ဆိုင္မ်ားလည္းရွိသည္။ ဤဆိုင္မ်ားသို႕ လာသူမ်ားကေတာ့ ဤဆိုင္၏ လက္ဖက္ရည္အရသာကိုမွ ခံုမင္စြဲလမ္းေနသူမ်ိဳးႏွင့္ ေနာက္တစ္မ်ိဳးမွာ သြားရင္း လာရင္း ဆာေလာင္သူ၊ အေျပးအလႊား လုပ္ငန္းခြင္ ဝင္ရမည့္သူမ်ိဳး ျဖစ္တတ္၏။
ျမိဳ႕၏ ဝိေသသန လကၡဏာထဲမွာကိုက သဲမ်ား၊ ဖုန္မ်ား ပါဝင္ေနေတာ့ အစားအေသာက္ဆိုင္မ်ား၊ မုန္႕ဟင္းခါးဆိုင္မ်ား၊ လက္သုပ္ဆိုင္မ်ား၊ အေၾကာ္ဆိုင္မ်ားသည္ ဘယ္လိုပဲ အဝတ္ပါးပါးႏွင့္ဖုံးဖုံး၊ မွန္ေသတၱာႏွင့္ပဲ ထားထား၊ သဲအနည္းငယ္၊ ဖုန္အနည္းငယ္ေတာ့ ပါသြားတတ္တာပါပဲ။ ေရာင္းသူမ်ားကလည္း မသိက်ိဳးကြၽံျပဳ၍ ျပင္ဆင္ေပးျပီး စားသူမ်ားကလည္း ေနသားက်သည့္အတိုင္း မသိက်ိဳးကြၽံစားေသာက္သြားၾကတာပါပဲ။
ျမိဳ႕ကားလမ္းေပၚမွာ ျမင္းစီးသြားေသာ အလုပ္မ်ိဳးကို တစ္ခါတစ္ရံ လုပ္တတ္ၾကေသး၏။ အဆင္ေျပသလို၊ အေျခအေနေပး သလို ျပဳမူသြားေသာ ထိုသူမ်ိဳးကို အထူးအဆန္းသဖြယ္ အမ်ားကေငးၾကည့္ျပီး တစ္စံုတစ္ခု ေရရြတ္တတ္ၾကသည္။ ျမင္းလွည္း သမားမ်ားဆိုလွ်င္ "ဟာ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ျမင္းၾကီးပဲ" ဟု ေရရြတ္လိမ့္မည္။ ကေလးသူငယ္မ်ားကေတာ့ လက္ခုပ္ဩဘာ ေပး၍ "ေကာင္းဘိြဳင္ ေကာင္းဘိြဳင္"ဟု ေအာ္ဟစ္လိမ့္မည္။ ေၾကာက္လန္႕တတ္ေသာ မိန္းမခပ္ၾကီးၾကီးဆိုလွ်င္ "အမေလးေတာ္၊ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ကားနဲ႕မ်ား တိုက္လိုက္မွျဖင့္"ဟု ညည္းညဴလိမ့္မည္။ မိန္းကေလး ခပ္ငယ္ငယ္မ်ားဆိုလွ်င္ေတာ့ လက္ဖဝါးျဖင့္ ႏွုတ္ခမ္းကို မထိတထိ အုပ္ကြယ္လ်က္ ခပ္တိုးတိုး ရယ္ေမာလိမ့္မည္။
မည္သို႕ဆိုေစ ထိုျမင္းစီးသမားကေတာ့ အေနာက္ႏိုင္ငံ ႏြားေက်ာင္းသား ဇာတ္လိုက္မ်ားလိုပဲ နည္းနည္းမွ် မ်က္ႏွာမငံု့၊ ခပ္တည္တည္ ကဆုန္ခ် စီးနင္းသြားမွာပဲျဖစ္၏။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕သည္ ဤကဲ့သို႕ ရွိတတ္ပါသည္။
(၃)
သိပ္ေဝးလြန္းေသာအခါ ပံုသဏၭာန္ ထင္ရွားေသာ ရုပ္ဝတၳဳတစ္ခုပင္လွ်င္ အျမင္အာ႐ံုတြင္ မႈန္ဝါးသြားတတ္ပါသည္။ ထို႕အတူ ကာလမ်ားစြာ ျခားသြားေသာအခါ ဟိုတုန္းက က်ယ္ေလာင္ခဲ့ေသာ ရင္ခုန္သံတို႕သည္ တိုးမွိန္သြားတတ္ပါသည္။ ကြၽန္မႏွင့္ သူ စကားအၾကာၾကီး ထိုင္ေျပာခဲ့ေသာ တစ္ညေနက စကားေျပာရင္း ကြၽန္မကို ခပ္တည္တည္ၾကည့္၍ "ဘာလဲ စကားေျပာရတာ စိတ္မပါဘူးလား၊ ပ်င္းေနရင္လဲ ကြၽန္ေတာ္ျပန္ေတာ့မယ္" ဟု ျဗုန္းခနဲ ျပန္ထြက္သြားသည္ကို မွတ္မိေနေသာ္လည္း အဲသည္တုန္းက သူႏွင့္စကားေျပာရတာ တကယ္ပ်င္းေနသလား၊ ပ်င္းခ်င္ေယာင္ ေဆာင္တာလားဟု ယခု မမွတ္မိေတာ့ပါ။ ခဏခဏ ျပန္မက္ေသာ အိပ္မက္မ်ားထဲမွာ သူႏွင့္ ကြၽန္မ စကားအၾကာၾကီး ေျပာေနၾကေသာ္လည္း ကြၽန္မ ပ်င္းခ်င္ေယာင္မေဆာင္မိခဲ့ပါ။
ကြၽန္မတို႕ႏွစ္ဦး ဆံုမိလွ်င္ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး အဆိပ္လႊမ္းေသာ မ်က္လုံးအစံုျဖင့္သာ ၾကည့္တတ္ၾကေသာ္လည္း၊ အိပ္မက္ထဲ မွာေတာ့ ခ်ိဳျမေသာ အရိပ္အေငြ႕မ်ားျဖင့္ ၾကည့္တတ္ၾကပါသည္။ ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္လည္း အိပ္မက္မ်ားကို ကြၽန္မ ခ်စ္တတ္ျခင္းျဖစ္သည္။ အျပင္ေလာကမွာေတာ့ ကြၽန္မတို႕ႏွစ္ဦးသည္ မ်က္လုံးခ်င္းလည္း ေဝးခဲ့ျပီ။ ေျခလွမ္းခ်င္းလည္း ေဝးခဲ့သည္။ ႏွလုံးသားခ်င္းပင္ ေဝးလုျပီဟု ကြၽန္မ ထင္ပါသည္။
ႏွစ္စဥ္ ႏွင္းစက္ႏွင္းမႈန္ လႊမ္းေသာ ဒီဇင္ဘာ နံနက္ခင္းတစ္ခု ေရာက္တိုင္း ကြၽန္မခ်စ္သူ၏ ေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ရာ ေမြးေန႕မဂၤလာ ျဖစ္ပါေစ ဟု ကြၽန္မ ဆုေတာင္းျမဲျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႕ကြၽန္မ ဆုေတာင္းေနခ်ိန္တြင္ ကြၽန္မခ်စ္သူ သူ႕ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေမြးေန႕လက္ေဆာင္ အနမ္းတစ္ခု ေပးမေနဘူးဟု မည္သူက ေသခ်ာေပါက္ ျငင္းဆိုႏိုင္မည္လဲ။
အခ်ိန္ေတြ အေျခအေနေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲေျပာင္းပါေစေပါ့ေလ၊ ကြၽန္မ၏ ျမိဳ႕ကေလးသည္ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ခန္႕ အတူတကြ တစ္ျမိဳ႕တည္း ေနထိုင္ၾကီးျပင္းခဲ့ေသာ၊ သာမန္ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားမ်ားျဖစ္ေသာ၊ ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ေျမာက္ဘက္စြန္းႏွင့္ ေတာင္ဘက္စြန္းတြင္ ေဝးကြာလ်က္ရွိေသာ ကြၽန္မတို႕ ႏွစ္ဦးကို သူ႕ေျမေပၚမွာ ျပန္လည္စကားဆို ျပဳံးရယ္ႏိုင္ဖို႕ ေမွ်ာ္လင့္ေနမွာေတာ့ အမွန္ပါပဲ။
ကြၽန္မတို႕ႏွစ္ေယာက္လုံး ခ်စ္ၾကေသာ ႐ိုးစင္းသည့္ ျမိဳ႕ကေလးကေပါ့။
(၄)
ျမိဳ႕၏ အဓိက စီးပြားေရးမွာ ကုန္သည္ပြဲစားမ်ားျဖစ္ျပီး အမ်ားဆုံး လူတန္းစားမွာ ေရနံေျမလုပ္သားမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း၊ ေရနံႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ကြၽန္မ ဗဟုသုတ နည္းပါးပါသည္။ ကြၽန္မ သိသေလာက္ေတာ့ ေရနံဆိုသည္မွာ အိမ္ကိုသုတ္ရသည္။ ၾကမ္းကို ေျပာင္လက္လာေအာင္ ေရနံျဖင့္ တိုက္ရသည္။ အလြန္ရွားပါးေသာ ေလာင္စာဆီျဖစ္သည္။ ေရနံဆီဝယ္မရ ေသာအခါ မီးျပတ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ရွားပါးသည့္ ဖေယာင္းတိုင္ကို ေလးေထာင့္မွန္ေသတၱာ မီးအိမ္ရွည္ကေလးမ်ားမွာ ထည့္၍ ေလျဖင့္ မစားႏိုင္ေအာင္ ထြန္းညွိရသည္ဟု မွတ္မိေနသည္။
ေရနံအေၾကာင္း မသီေသာ္လည္း ေရနံအလုပ္သမားမ်ားကိုေတာ့ ကြၽန္မ သတိတရ ရွိေနတတ္သည္။ ညေနအလုပ္မွ ျပန္ခ်ိန္မ်ား၌ သတၱဳခေမာက္မ်ားကို ျမိဳ႕၏ လမ္းမမ်ားမွာ တစ္စုတစ္ေဝးတည္း ေတြ႕ရ၏။
လမ္းအျမင့္မွၾကည့္လွ်င္ ေျပာင္လက္ေသာ သတၱဳခေမာက္မ်ား တလႈပ္လႈပ္ျဖစ္ေနသည္ကိုသာ ျမင္ရျပီး တျဖည္းျဖည္း နီးလာမွ မ်က္ႏွာ၊ လည္ပင္း၊ ခႏၵာကိုယ္တို႕ကို ျမင္ရသည္။
လုပ္သားဝတ္စံုျပာမ်ားသည္ သတၱဳေရာင္ေအာက္တြင္ ေရွ႕တိုးေနာက္ငင္ ယိမ္းေနသည္ဟု ထင္ျမင္ဖြယ္ရာျဖစ္ေသာ္လည္း သြားသူက သြား၍ ျပန္သူက ျပန္ေနျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အလုပ္တာဝန္လဲခ်ိန္တိုင္း အျပာေရာင္မ်ားသည္ ေဂဂ်ာဟု သူတို႕ ေခၚေဝၚေသာ ေရနံတံဆိပ္ပါ အမိုးမဲ့ နံရံမဲ့ ကားရွည္ၾကီးမ်ားေပၚတြင္ စီတန္း၍ ပါသြားတတ္သည္။
ျမိဳ႕၏အိပ္မက္မ်ားတြင္ ကြၽန္မခ်စ္သူႏွင့္အတူ သူတို႕၏မ်က္ႏွာမ်ား ပါဝင္လာတတ္ေသာ္လည္း ေရေရရာရာ မရွိလွပါ။ ေျပာင္လက္ေသာ သတၱဳခေမာက္မ်ား တစ္ေနရာတည္းသို႕ ျပံု တိုးဝင္ေနသည္ကိုသာ ျမင္ရျပီး ထိုေနရာသည္ က်င္းၾကီး တစ္ခုဟုသာ မွတ္မိေတာ့သည္။
တစ္ခါတစ္ရံ ကြၽန္မႏွင့္ မိသားစုသည္ သခင္ဖိုးလွၾကီးေခတ္သို႕ ျပန္ေရာက္သြားျပီး တဲကုပ္ကုပ္ကေလးထဲမွာ ခ်မ္းလြန္း သျဖင့္ မီးလံႈေနၾကစဥ္ ကြၽန္မ ညီမေလးေတြက မီးဖိုမွ အလင္းေရာင္ျဖင့္ စာေအာ္က်က္ေနၾကသည္။
ေခ်ာင္း ခဏ ခဏ ဆိုးေသာ ကြၽန္မေမေမသည္ တစ္ေရးႏိုးခ်ိန္ ကြၽန္မလိုပဲ တစ္ေရးႏိုးေနမွာ ေသခ်ာပါသည္။ ကြၽန္မတစ္ ေရးႏိုးတိုင္း ေမေမ့ေခ်ာင္းဆိုးသံ ကြၽန္မအနားမွာ မရွိလွ်င္လည္း ဟိုအေဝးမွ ျပန္လြင့္လာတတ္ျမဲ ျဖစ္၏။
အေဝးဆီမွ ေမေမ့ကို တမ္းတမိလွ်င္ သတၱဳမီးျခစ္ ျခစ္သံ တစ္ခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ျဖစ္ျဖစ္ ၾကားေယာင္လာတတ္၏။
ထို႕ေနာက္ေတာ့ ေမွာက္လ်က္အေနအထား၊ လတ္ေထာက္လ်က္အေနအထားျဖင့္ "မလွရွင္" သနပ္ဖက္ ေဆးလိပ္ကို ဖြာ႐ိႈက္ေနမည့္ ဇရာပိုင္းအရြယ္ အေမ၏ ပံုသဏၭာန္ကိုပါ ျမင္ေယာင္လာတတ္သည္။
"ေဆးလိပ္ေတြ သိပ္မေသာက္ပါနဲ႕ ေမေမရယ္" ဟု သားသမီးမ်ားက တားျမစ္တိုင္း အျပဳံးမပ်က္ "ေအးပါ" ဟု သေဘာတူတတ္ ေသာေမေမသည္ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဝးလံေသာ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕ကေလး၌ ကြၽန္မအေၾကာင္းကို စဥ္းစားေနမွာပါ ။ျမိဳ႕၏တီးတိုးသံကို နားစြင့္ရင္းေလ။
အခ်ိဳ႕ျမိဳ႕မ်ားသည္ ညညတြင္ ျငိမ္သက္စြာ အမွန္တကယ္ အိပ္ေမာက်လ်က္ရွိတတ္ေသာ္လည္း ကြၽန္မတို႕ ျမိဳ႕ကေလး တြင္ တီးတိုးသံတို႕ျဖင့္ ခပ္သဲ့သဲ့ လႈပ္ရွားလ်က္ ရွိတတ္ပါသည္။
တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္တြင္ တြင္းတူးစက္၏ စက္သံမ်ား၊ စက္ပစၥည္းပို႕ေဆာင္ေသာယာဥ္ ႏွင့္ ညဆိုင္အလုပ္သမားမ်ား တာဝန္လဲ ရန္ ပို႕ေပးေသာ ယာဥ္မ်ား၏ေမာင္းႏွင္သံမ်ား၊ တြင္းတူးစင္ေပၚမွ အလုပ္သမားတို႕၏ ေအာ္ဟစ္ စကားေျပာသံမ်ား၊ တူးေဖာ္ျပီးေသာ တြင္း၏ ေမာင္းတံ လည္ပတ္ေနသံမ်ား၊ သို႕မဟုတ္လွ်င္လည္း ရက္ကန္းစက္႐ံုမွ စက္သံမ်ား၊ ေနာင္႐ိုးစက္ျပင္ အလုပ္႐ံုမွ စက္သံမ်ား၊ သို႕မဟုတ္ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕၏ ကိုယ္ပိုင္လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပး မီးစက္႐ံုမွ ခုတ္ေမာင္းေသာ စက္သံမ်ား၊ သို႕မဟုတ္ တားျမစ္နယ္ေျမ အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ေအာ္ဟစ္ေျပးလႊားသံမ်ား၊ သို႕မဟုတ္ ဧရာဝတီျမစ္မွ ခုတ္ေမာင္းသြားေသာ ေရနံတင္ သေဘာၤမ်ား၏ ဥဩသံမ်ား။
ကြၽန္မတို႕ ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားမ်ားအတြက္ "ေရနံတြင္းေပါက္ကြဲလို" ဟူေသာ သတင္းစကား၊ "ေရနံတူးစင္ေပၚက လိမ့္က်လို႕"ဟူေသာ အထိတ္အလန္႕အသံမ်ားသည္ မၾကာခဏ ၾကားရေသာ သတင္းစကားမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း အသက္ဆုံးရွုံးမႈျဖစ္ရတိုင္း ယူၾကဳံးမရ ေခ်ာက္ခ်ားၾကသည္။ အျခားထိတ္လန္႕စရာ တစ္ခုမွာ ေမာ္ေတာ္ကားမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည္။
အျခားျမိဳ႕မ်ားတြင္ ယာဥ္အခ်င္းခ်င္း တိုက္မႈ၊ မေတာ္တဆ ကားတိုက္မႈတို႕က ပိုမိုေကာင္း ပိုမိုမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ကြၽန္မတို႕ ျမိဳ႕မွာေတာ့ ယာဥ္ေမွာက္မႈ မႈခင္းက ပိုမ်ားေန၏။
အဆင္း ကားလမ္းေဘးရွိ ေခ်ာက္ထဲသို႕ ဘရိတ္ေပါက္၍ ေရွ႕စိုက္ ကြၽမ္းထိုး က်တတ္သလို အတက္ကားလမ္းေဘးရွိ ေခ်ာက္ထဲသို႕ စက္ရပ္ျပီး ေနာက္ျပန္ ကြၽမ္းထိုး က်တတ္ပါသည္။
သို႕မဟုတ္လွ်င္လည္း ကားလမ္းအေကြ႕ေတာင္းေစာင္းတစ္ခုႏွင့္ တိုက္မိျပီး ေဘးေစာင္းေမွာက္က်တတ္ပါေသးသည္။
ဘယ္လိုပဲ ေမွာက္ေမွာက္ ေခ်ာက္ကမ္းပါးထဲမွ ျပန္ဆယ္ယူရေသာ ကားမွာ၊ ကားဟုပင္ မေခၚထိုက္ေလာက္ေအာင္ ဘီးတစ္ျခား ကိုယ္ထည္ သံကိုင္းမ်ား တစ္ျခား၊ ပ်ဥ္က်ိဳးမ်ားက တစ္ျခား စုတ္ျပတ္သြားတတ္၏။
နက္ေစာက္ေသာ ေခ်ာက္ကမ္းပါး၏ ဟိုဘက္ သည္ဘက္ကို ဆက္ထားေသာ တံတားႏွစ္ခုသည္ ျမိဳ႕တြင္းကားလမ္းမမွာ ပါဝင္ေနသည္။ ထိုတံတား၏ ေအာက္ေျခ ေခ်ာင္းစပ္မွာ အိမ္ငယ္ငယ္ကေလးမ်ား ျပည့္ေန၏။ တစ္ခါတုန္းက (လြန္ခဲ့သည့္ ေလး ငါး ႏွစ္ခန္႕က ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မည္) ကားလမ္းေဘး ေခ်ာက္ထဲက အိမ္ကေလးတစ္အိမ္မွာ မိသားစု ထမင္းဝိုင္းစားေနၾကသည္။ ကားတစ္စီးက ေခ်ာက္ထဲသို႕ ေမွာက္က်သည္။ ထူးဆန္းစြာ ရင္နာဖြယ္ေကာင္းေသာ၊ တုန္လႈပ္ဖြယ္ေကာင္းေသာ အျဖစ္အပ်က္မွာ အိပ္မက္မက္ဖို႕ပင္ ခါးသီးလွပါသည္။ အဲသည္တုန္းက မိသားတစ္စုလုံး ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ ေသဆုံးခဲ့ရ၏။ ယံုတမ္းစကား မဟုတ္ပါ။ သို႕ေသာ္ ထိုကဲ့သို႕ အိမ္ကေလးမ်ား ယခုတိုင္ အပူပင္ ကင္းမဲ့စြာ ေနထိုင္လ်က္ရွိေသာေၾကာင့္ သံသယ ဝင္စရာရွိ၏။ လစ္လ်ဴ႐ႈ ေနထိုင္ႏိုင္စြမ္းေသာ ကြၽန္မတို႕ ျမိဳ႕သားမ်ား၏ အက်င့္ပင္ျဖစ္လိမ့္မည္ ။
သူတို႕သည္ အမွတ္မထင္ လစ္လ်ဴ႐ႉတတ္သလို အံ့ဩဖြယ္ရာလည္း စိတ္ရွည္တတ္ၾကပါေသးသည္။
အသံမ်ိဳးစံုျမည္လ်က္ ယိုင္ယိုင္နဲ႕နဲ႕ ေမာင္းႏွင္လာေသာ "တြင္းကုန္း-ျမိဳ႕တြင္း"ေျပး ဘတ္စ္ကားမ်ားကို ကြၽန္မတို႕ စိတ္ရွည္ လက္ရွည္ စီးၾကသည္။ ငါးပိသိပ္ ငါးခ်ဥ္သိပ္ ၾကပ္ညွပ္၍ အသက္႐ႉမဝေသာ "ေညာင္လွ-ျမိဳ႕တြင္း"ေျပး ဘတ္စ္ကား၊ တေရြ႕ေရြ႕ လႈပ္ရွားေမာင္းႏွင္ေနသည္မွာ စိတ္မရွည္ႏိုင္စရာ ျဖစ္ေပမယ့္ ကြၽန္မတို႕ အျပဳံးမပ်က္ၾကပါ။ မတ္တတ္စီးသူမ်ား ဆန္အိတ္ပိုင္း၊ ငရုတ္အိတ္ပိုင္းမ်ားေပၚတြင္ ထိုင္စီးသူမ်ား၊ စကားတတြတ္တြတ္ျဖင့္ အိုေဟာင္းေသာ ကားစက္သံ၊ ကားကိုယ္ထည္ သံျပား အခ်င္းခ်င္း ႐ိုက္ခတ္သံတို႕ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈထားႏိုင္ၾကသည္။ ဘတ္စ္္ကားမ်ားသည္ ပ်င္းရိေလးတြဲ႕ေသာ ႏွံေကာင္မ်ားလို မွတ္တိုင္ မေရာက္မီ ခပ္ေဝးေဝးကပင္ ဘရိတ္ဖမ္းလ်က္ တအိအိ လႈပ္ရွားရပ္တန္႕ျပီး ျပန္ထြက္ေသာအခါမွာလည္း ျဖည္းညင္းစြာ စတင္ ထြက္ခြာၾက၏။ ကားေနာက္ျမီးမွာ ခိုတြယ္ လိုက္ၾကသူမ်ားလည္း အက်င့္ရေနသည့္ပမာ အျပဳံးမပ်က္၊ "ဆြဲ ဆရာေရ . . ."ဟု ေအာ္သံမပ်က္၊ လမ္းမွာေတြ႕ေသာ အသိမိတ္ေဆြကို လက္လွမ္းျပဖို႕ လက္မအားလွ်င္ "ေဟ့ေကာင္"ဟု နာမည္လွမ္းေခၚ ႏွုတ္ဆက္မပ်က္။
( ၅ )
ကြၽန္မတို႕ ျမိဳ႕က မိန္းကေလးမ်ား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ျမိဳ႕၏ ထုံးစံအတိုင္း ႐ိုးစင္းေသာ အဝတ္အစားမ်ိဳးသာ ဆင္ယင္ တတ္သည္။ စာတမ္းမ်ားပါေသာ စပို႕(တ္)ရွတ္ ေရာင္စံုမ်ားကို ျမင္ရမည္။ ျမိဳ႕ၾကီးမ်ားတြင္ သိပ္ေခတ္စားလိုက္ေသာ အက်ၤ ီစ ပါးပါးလွပ္လွပ္ အိအိမ်ားကို ခ်ဳပ္ထားသည့္ စီမံကိန္းအက်ၤ ီဟူေသာ ပြပြလႈပ္လႈပ္အက်ၤ ီမ်ားကို ျမင္ရမည္။ နံရံကပ္ ပိုစတာမ်ား ကိုၾကည့္ျပီး ျမိဳ႕က လက္ခံေသာ ဝတ္စားဆင္ယင္ပံု မ်က္ႏွာသြင္ျပင္ကို အကဲခတ္ႏိုင္သည္ဟုဆိုလွ်င္ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕သည္ ႐ိုးစင္းစြာ ေခတ္ေနာက္က်ေနသည္ဟု ဆိုႏိုင္၏။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္အေတာ္ၾကာက ထြက္ခဲ့ေသာ ယိုးဒယားရုပ္ရွင္ မင္းသမီးတို႕၏ပံုမ်ား ယခုတိုင္ ကပ္ထားဆဲ။ ဖီးဘီးကိတ္၏ ပံုတူတစ္ခ်ိဳ႕တစ္ေလကိုသာ ျမင္ရသည္။ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕သည္ နာတာရွာကင္းစကီးကိုမသိ၊ အစၥဘယ္လာ ရိုဆယ္လီနီကိုမသိ။
သာမန္ လူငယ္မ်ားျဖစ္ေသာ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕က လူငယ္မ်ားသည္ အမ်ားၾကိဳက္ ဆူလြယ္၊ နပ္လြယ္ ဘာမွစဥ္းစားေနဖို႕မလို ေသာ အက္ရွင္ဇာတ္ကားမ်ားကို ၾကိဳက္ၾက၏။ ႏိုင္ငံျခားကား ျပတတ္ေသာ "ျမစိမ္းေရာင္" ရုပ္ရွင္ရုံတြင္ တရုတ္သိုင္းကား၊ ဂ်ပန္ ကရာေတးကား၊ အိႏိၵယကား၊ ဂ်ိမ္းစ္ဘြန္းကားေတြျပလွ်င္ လူၾကိတ္ၾကိတ္တိုး႐ံုမွ်မက အခါတိုင္း ညႏွစ္ပြဲသာ ျပေသာ္လည္း ထိုဇာတ္ကားမ်ားကို တစ္ေန႕ေလးပြဲျပသည္ကိုပင္ ရက္အၾကာၾကီး လူျပည့္ဆဲျဖစ္သည္။"ဂ်ဴလီယာ"လို "တန္းနင္းပိြဳင့္"လို ဇာတ္ကားမ်ိဳးဆိုလွ်င္ တစ္ရက္ႏွစ္ရက္ျပျပီး ႐ံုမွ ဆင္းသြားတတ္သည္။
ေတးသံသြင္းဆိုင္ေရွ႕က ျဖတ္သြားလွ်င္ေတာ့ အျမဲလိုလို ၾကားဖူးေနၾက သီခ်င္းမ်ားသာ ၾကားရမည္။ "လက္သီးဆုပ္ မလား xx လက္ဝါးျဖန္႕မလား" ဆိုေသာ သီခ်င္းမ်ိဳး၊ "ေကြၽးေမြးတဲ့ အိမ္ကေခြးေလး xx "ဟူေသာ သီခ်င္းမ်ိဳး၊ "ျပန္ေပေတာ့ မစဥ္းစားနဲ႕ ျပန္ေပေတာ့ xx " ဟူေသာ သီခ်င္းမ်ိဳး။ သုံးႏွစ္အရြယ္ ကြၽန္မတူမကေလးပင္လွ်င္ ကြၽန္မကို အရင္တစ္ေခါက္ ျပန္တုန္းက ထိုသီခ်င္းမ်ိဳး ဆိုျပခဲ့သည္။
ဘာေၾကာင့္မ်ားလည္း မသိႏိုင္၊ ဤ႐ိုးစင္းေသာ ေဟာင္းႏြမ္းေသာ ျငီးေငြ႕ဖြယ္ရာေကာင္းေသာ ျမိဳ႕ငယ္ငယ္ကေလး တစ္ျမိဳ႕ ကိုပဲ ကြၽန္မ မၾကာခဏ အိပ္မက္ မက္တတ္ပါသည္။ အိပ္မက္ထဲမွာ တခ်ိဳ႕ မ်က္ႏွာမ်ားကို ရင္းႏွီးသည္ဟုထင္ျပီး မသိ တာမ်ိဳး ရွိသလို မျမင္ဖူးဘူးထင္ေသာ္လည္း ထိုမ်က္ႏွာက တစ္ရင္းတႏွီး လာႏွုတ္ဆက္မွ ျပန္ျပဳံးျပရတာမ်ိဳးလည္း ရွိပါသည္။
ျမိဳ႕၏ တီးတိုးသံမ်ား၊ အရိပ္မ်ားသည္ မိုင္မ်ားစြာေဝးလံေနေသာ ကြၽန္မကို ျဖည္းညင္းစြာ ဆြဲငင္ေခၚယူသြားေသာအခါ အိပ္မက္ တစ္ခုအျဖစ္ ကြၽန္မလြမ္းေသာ ျမိဳ႕ကသို႕ ေရာက္သြား၏။
တစ္ခ်ိန္တြင္ . . .
"သီရိမဂၤလာ ပရိတ္ေတာ္" စာအုပ္အနီ ကိုင္ထားေသာ ေဖေဖသည္ ဘုရားခန္းမွာ ပုဆစ္တုပ္ ထိုင္ရင္း ဘုရားစာရြတ္ ေနသည္။ ေမေမက ပန္းထိုးေခြ စြပ္ထားေသာ ေခါင္းအံုးဖုံးတြင္ အသားေဖာက္ျပီး ယက္ေသာ ပန္းပြင့္ငယ္ငယ္ကေလးမ်ား ေဖာ္ေန ရင္း ညီမေလးမ်ားက ကြၽန္မထံစာေရးေနၾက၏။
"မမဝင္းေရ နင္ ဒီတစ္ေခါက္ျပန္လာရင္ ေႏြတစ္ည စာအုပ္ဝယ္ခဲ့စမ္းပါေနာ္" တဲ့။
အိပ္မက္ထဲက အေဆာက္အအံုးမ်ားသည္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္က အတိုင္းျဖစ္၏။ ျမိဳ႕လယ္ေကာင္ သဲေခ်ာင္း ေျမျပင္တြင္ လဟာျပင္ႏွင့္ ညေစ်း ခင္းက်င္းထားတတ္သည္။ ထိုညေစ်းတြင္ ဂါဝန္အနီရဲရဲဝတ္ထားေသာ ေလးငါးႏွစ္သမီး ကေလးတစ္ေယာက္သည္ သူ႕အေမကို လက္တြဲလ်က္ မုန္႕ဆိုင္တန္းတေလွ်ာက္ မုန္႕မ်ားကို လက္ညိႈးထိုးပူဆာေနေလ့ရွိသည္။ ဤေနရာတြင္ ေလွ်ာစီးေနေသာ ကေလးမ်ား၊ ဆီးေဆာေပၚမွ ကေလးမ်ားသည္ ကြၽန္မတို႕ေမာင္ငွမမ်ား ျဖစ္ၾက၏။
တစ္ဖန္ ျမိဳ႕၏ အေနာက္ေတာင္ေထာင့္တြင္ တည္ထားေသာ စေနနံ ေစတီေတာ္သည္ ယခင္ကအတိုင္း ျဖစ္သည္။ ကြၽန္မတို႕ ငယ္ငယ္တည္းက အိမ္ႏွင့္နီးေသာ စေနနံဘုရားေပၚသို႕ ခဏခဏ၊ တက္သြား၍ တစ္ျမိဳ႕လုံးအေပၚကို ၾကည့္႐ႈေပ်ာ္ရႊင္ ေလ့ရွိပါသည္။ ေရတက္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ဘုရားေအာက္က ကမ္းနားဆိပ္ကမ္း၌ ေမာ္ေတာ္မ်ား၊ ေလွမ်ား၊ ကုန္တင္ ကုန္ခ် အလုပ္သမားမ်ား၊ ခရီးသြားမ်ားႏွင့္ ရုတ္ရုတ္သဲသဲ ရွိေနတတ္သည္။ ငယ္ငယ္တုန္းကေတာ့ ကိုယ္မသိသည့္ မ်က္ႏွာမ်ားကို ျမင္ရလွ်င္လည္း ရင္းႏွီးစြာ ေပ်ာ္ရႊင္အားရခဲ့တာပါပဲေလ။
အထက္တန္းေက်ာင္းသူ ဘဝတုန္းက ေမႊးပ်ံ႕ခဲ့ဖူးေသာ ခ်စ္စရာ တမာပြင့္တို႕၏ ရနံ႕သည္ အိပ္မက္ထဲမွာပင္လွ်င္ မူးယစ္ေဝဆဲ ျဖစ္၏။ ယခုကဲ့သို႕ တိုက္ခန္းေဆာင္မဟုတ္ေသးဘဲ ထရံေဆာင္သာ ျဖစ္ခဲ့ေသာ နဝမတန္းအေဆာင္သည္ အိပ္မက္ထဲမွာလည္း ထရံေဆာင္သာျဖစ္ျပီး စူးရွေသာ သစ္သားနံ႕ျဖင့္ လႊမ္းေနသည္။ ထိုစာသင္ခန္းသည္ ကြၽန္မ မၾကာခဏ ေအာက္ေမ့ေသာ နဝမတန္း( ဂ်ီ )ျဖစ္၏။ ကြၽန္မ၏ စာသင္ခ်ိန္ ဘဝ သက္တမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး အထက္တန္းေက်ာင္းက နဝမတန္း( ဂ်ီ )မွာ၊ ေပ်ာ္ရႊင္ တက္ႂကြဆုံးျဖစ္သည္။ အိပ္မက္ထဲမွာလည္း ကြၽန္မတို႕ အခန္းကို "ဆိုးသြမ္းလူငယ္ေဆာင္"ဟု သမုတ္ၾက၏။ အမွန္ကေတာ့ ကြၽန္မတို႕ အတန္းသားမ်ားသည္ ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ေသာ အျပစ္မ်ားသာရွိပါသည္။ မိမိတို႕ဘာသာ ေက်ာင္းလစ္ျခင္း၊ ျပတင္းေပါက္မွ ခိုး၍ဆင္းျခင္း၊ အနီးရွိ တမာပင္ေပၚတက္ျခင္း၊ စာသင္ခန္းထဲတြင္ မုန္႕ခိုးစားျခင္း၊ သခ်ၤာအိမ္စာမ်ား တြက္လာခဲ့ဖို႕ တစ္တန္းလုံး ေမ့ေလ်ာ့တတ္ျခင္း စသည့္ေပ်ာ္ရႊင္တတ္ေသာ အျပစ္မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး ပညာခ်င္း၊ ပစၥည္းဥစၥာ ၊ မိဘခ်င္း၊ အဝတ္အစားခ်င္း ယွဥ္ျပိဳင္မနာလိုၾကဖို႕ အစဥ္သတိမရဘဲ၊ ဆရာမ်ားအလစ္တြင္ သီခ်င္းကူးဖို႕ မုန္႕စားဖို႕ေလာက္သာ အာ႐ံုရွိေသာ ျဖဴစင္သည့္အရြယ္၏ လတ္ဆတ္မႈသည္ ယခုတိုင္ ကြၽန္မအား တမ္းတေစတုန္း ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ နဝမတန္း( ဂ်ီ )မွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ကြၽန္မတို႕ျမိဳ႕မွာ ရွိခ်င္မွလည္း ရွိေတာ့မည္။
ကြၽန္မတို႕၏ ကုန္းျမင့္မ်ားေပၚတြင္ ေငြေရာင္သုတ္ထားေသာ သံေလွာင္ကန္ၾကီးမ်ားသည္ အိပ္မက္ထဲမွာပင္ အေရာင္ ေတာက္ပ၍ လက္ေနၾကသည္။ ေရနံပိုက္လိုင္းမ်ား ရွုပ္ယွက္ခတ္ေနေသာ ေတာင္ကုန္းမ်ား၊ ျမင့္မားေသာ ေရနံတူးစင္မ်ားသည္ ကြၽန္မ အိပ္မက္ထဲမွာ အျမဲပါေနက် ျဖစ္သည္။ ျမိဳ႕၏ ေတာင္ဘက္အစြန္းမွ ထီးထီးမားမား တည္ရွိေနသည့္ အေဆာက္အအံုၾကီး တစ္ခုမွာ ကြၽန္မစာသင္ဖို႕ မမီလိုက္ေသာ ေကာလိပ္ေက်ာင္း တစ္ခုျဖစ္သည္။
အိပ္မက္ထဲတြင္ ကြၽန္မ မိသားစုကေလးသည္လည္းေကာင္း၊ ျမိဳ႕သူျမိဳ႕သားမ်ားသည္လည္းေကာင္း၊ သာမန္ေန႕ရက္မ်ားလို မထူးျခားေသာ ေန႕စဥ္ေဆာင္ရြက္ေနၾက အျပဳအမူမ်ားအတိုင္းပင္ ျဖစ္ေန၏။
ခဏၾကာေသာအခါ အိပ္မက္သည္ ကြၽန္မကို တစ္ေနရာသို႕ေျပာင္းေရႊ႕ ေခၚသြားသည္။ ထိုေနရာတြင္ ညေမႊးပန္းတို႕၏ ရနံ႕ ပ်ံ႕လြင့္ေန၏။ ဂီတာၾကိဳးညွိသံႏွင့္အတူ အသံလိႈင္းတစ္ခု ႐ိုက္ခတ္လာေလသည္။ ဘယ္ကပါလိမ့္ . . . ဘယ္က အသံပါလိမ့္။
ၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္းခ်င္း ထိခတ္ျမည္သံသည္ အေဝးက လာသလို ဝိုးတိုးဝါးတားျဖစ္ေနျပီးမွ ပီျပင္လွေသာ ေတးသြားတစ္ခုကို ၾကားလိုက္ရေတာ့သည္။ ဤဂီတသံသည္ ယခင္ အိပ္မက္မ်ားထဲက အသံမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ အျခားတစ္ပုဒ္ျဖစ္သည္။
ဘယ္သူမ်ားပါလိမ့္။
လေရာင္အရိပ္ တစ္ဝက္တပ်က္ေအာက္မွာ ခံုတန္လ်ား လႊဲဒန္းတစ္ခု ရွိေနသည္။ ဒန္းေပၚမွာထိုင္ျပီး ဂီတာတီးေနတာ သူပဲ မဟုတ္လားကြယ္။ သူလည္း ကြၽန္မလိုပဲ အိပ္မက္ထဲက သူ႕ျမိဳ႕ကို အလည္လာတာ ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ေျမႏွင့္မထိေသာ ေျခဖဝါးအစံုျဖင့္ သူ႕ဆီသို႕ လြင့္ေျမာစြာ နီးကပ္သြား၏။
" မင္းနဲ႕ xx လြဲေအာင္ xx မင္းနဲ႕ ခြဲကာ xx အေဝးဆုံး "
" အို. . ."
သူသည္ ကြၽန္မ၏ နာက်င္စြာ ညည္းညဴသံကို ၾကားလိုက္သလို သီခ်င္းတစ္ပိုင္းတစ္စျဖင့္ ရပ္ျပီး စိုက္ေငးသြား၏။ မီးေရာင္ျဖင့္ လေရာင္ျဖင့္ ဖြာလြင့္ေနေသာ ဆံပင္ႏြယ္မ်ား အၾကားမွ အရိပ္စြန္းထင္းေနေသာ သူ႕မ်က္ႏွာသည္ ျပဳံးဖို႕ ခက္ခဲလွေသာ မ်က္ႏွာမ်ိဳး၊ အရာရာကို ေပါက္ကြဲပစ္ဖို႕ ဝန္မေလးေသာ မ်က္ႏွာမ်ိဳး ျဖစ္ေနသည္။
သည္လို မ်က္ႏွာထားမ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္ ကြၽန္မကမ်ား ေျပာင္းလဲလိုက္ေလသလား။
သူ႕မ်က္ႏွာမွ နာက်ည္းရိပ္ေၾကာင့္ ကြၽန္မသည္ ထိုေနရာမွ အမိႈက္တစ္စကဲ့သို႕ လြင့္စင္ထြက္သြားျပီး အိပ္မက္မွ လန္႕ႏိုးလာ ခဲ့ရပါသည္။
( ၆ )
မည္သို႕ဆိုေစ အဝါေရာင္အရိပ္အခ်ိဳ႕ကို မၾကာခဏ ျမင္တတ္ပါသည္၊ ညညက်ေတာ့ အိပ္မက္ထဲမွာ၊ ေန႕ဘတ္က်ေတာ့ ျမင္လႊာေအာက္မွာ။ ဤအေရာင္မွာ သူ႕စကာဝါပန္းမ်ား၏ အေရာင္မ်ားလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ကြၽန္မတို႕အိမ္မွ ႏွင္းဆီပန္း အေရာင္မ်ားလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ရုပ္ရွင္ရုံနံေဘးက ငုဝါပင္ၾကီးမွ အပြင့္မ်ား၏ အေရာင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
ကြၽန္မလြမ္းေသာ ျမိဳ႕ကေလးဆီမွ အဝါေရာင္အရိပ္မ်ားသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ရနံ႕ေပါင္းစံုထက္ ေမႊးပ်ံ႕ေန၏ ။
🔲
#ဂ်ဴး
( ၁၉၈၄-၈၅၊ ေရနံေခ်ာင္း ေကာလိပ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္း )
No comments:
Post a Comment