Jun 5, 2018

အဘအမည္

အဘအမည္ (သုေမာင္)
&&&&&&&&&&&&&&&&&&

(၁)

ကေလးအထူးကု ဆရာဝန္ႀကီး ေဒါက္တာ Dr.S ေက်ာ္လွႏွင့္ ကြၽန္ေတာ့္ သမီးတို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ ဆရာဝန္ အသင္းတိုက္မွာ ဆုံျဖစ္ၾကသည္။ သမီးက ဆရာဝန္ အသင္းမွာ အလုပ္လုပ္ေနသူပါ။ ဆရာေက်ာ္လွက အသင္း အတြင္းေရးမႉးပါ။ သမီး ပုလုေကြး အရြယ္က ေရာဂါ ျဖစ္ရင္လည္း ဆရာပဲ ကုခဲ့ပါသည္။

ႀကီးလာေတာ့လည္း မဆုံျဖစ္ၾကေတာ့ပါ။ ခု ဆရာဝန္ အသင္းမွာ ဆုံေတာ့လည္း မေတာ္တဆ ဆုံ႐ုံသာ။ သို႔ေသာ္ ဆရာက ေတာ္ေတာ္ မွတ္ဥာဏ္ ေကာင္းသည္။ သမီးႀကီးကို တစ္ခ်က္၊ ႏွစ္ခ်က္ ၾကည့္႐ုံျဖင့္ “ဟဲ့ … ညည္းမ်က္ႏွာကို ငါစြဲေနတယ္၊ ညည္း ဘယ္သူ႔ သမီးလဲ” ဟုေမးပါသည္။ ထိုအခါ သမီးက

“ဦးဗလ သမီးပါ”

ထိုအျဖစ္အပ်က္ကို အိမ္မွာ ျပန္ေျပာေတာ့ ကြၽန္ေတာ္က-

“သမီးရယ္ ... ဦးသုေမာင္သမီး ေျဖလိုက္ေရာေပါ့။ ဒါဆို ဆရာႀကီးက ညည္းကို ခ်က္ခ်င္းေပြ႕ေတာင္ ခ်ီလိုက္ဦးမွာ” ဟု က႐ုဏာေဒါေသာ ေျပာလိုက္သည္။

ဆရာသည္ ကြၽန္ေတာ့္ကိုပင္လွ်င္ ညီေလးအရင္းလို ခ်စ္တာဆိုေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္သမီး ဆိုလွ်င္ သူ ဘယ္ေလာက္ ခ်စ္လိုက္မည္နည္း။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ဌာနမွာမွ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ အလုပ္ လုပ္ေနသည္ေလ။

ကိုင္း ခုေတာ့ ဦးဗလသမီးပါ ဆိုသျဖင့္ ဦးဗလေပါင္း ဘယ္ႏွေယာက္ ရွိေနမွန္းမွ မသိတာ။ ကြၽန္ေတာ္ ဗလ၏ သမီးဟု သူ ဘယ္သိေတာ့မည္နည္း။ မိုက္လိုက္တဲ့ ေကာင္မေလး။ ဌာနမွာ အခြင့္အေရး ယူဖို႔ ေျပာတာမဟုတ္။ ျပန္လည္ ဆုံစည္းမႈကို ၾကည္ႏူးေစခ်င္လို႔။

“သမီးက ဘာေၾကာင့္ ဦးသုေမာင္ သမီးလို႔ မေျပာလိုက္တာလဲ”
“ရွက္လို႔”

ရွက္လို႔ တဲ့။ ကြၽန္ေတာ္ ေပ်ာ္သြားပါသည္။ “သုေမာင္” သမီး ဟူ၍ ဂုဏ္ယူေျပာရမွာ ရွက္သတဲ့။ ေတာ္လိုက္တဲ့ သမီး။ ဘယ္သူဘယ္ဝါ သားသမီးပါဟု ဂုဏ္ယူေနၾကေသာ ကာလႀကီးမွာ ကြၽန္ေတာ့္ သမီးသည္ သူ႔ကိုယ္သူ သာမန္ မိန္းကေလး အလုပ္သမကေလး အျဖစ္ စိတ္ထား တတ္လိုက္ေလျခင္းဟု ကြၽန္ေတာ္ ဂုဏ္ယူမိပါသည္။ ဒါသည္ ကြၽန္ေတာ့္ ေသြး၊ ဒါသည္ ကြၽန္ေတာ့္ ကိုယ္ပြား၊ ဒါသည္ ကြၽန္ေတာ့္ ဝိညာဥ္။

ေနရာတကာမွာ မိဘ အရွိန္အဝါႏွင့္ တက္လမ္း ရွာေနၾကေသာ ေခတ္မွာ သည္လို သတၱိမ်ိဳး ေမြးႏုိင္ဖို႔ရာ အလြန္ ခက္ပါသည္။

သမီးႀကီးကို ကြၽန္ေတာ္ ေပြ႕ဖက္နမ္း႐ႈပ္ လိုက္ပါသည္။

(၂)

သမီးႀကီးကို ေပြ႕ဖက္ထားရင္းမွ ကြၽန္ေတာ့္စိတ္သည္ ကြၽန္ေတာ္ငယ္စဥ္ သမီးဘဝ အရြယ္သို႔ ျပန္ေရာက္ သြားေတာ့သည္။

ကြၽန္ေတာ္သည္ ငယ္ကတည္းက “မင္း ဘယ္သူ႔သားလဲ”၊ “မင္းအေဖ နာမည္ ဘယ္သူလဲ” ဟု အေမးခံရတိုင္း သို႔မဟုတ္ ေလွ်ာက္လႊာပုံစံ ျဖည့္ရသည့္ အခါမ်ိဳးတိုင္း “ဦးေဖသန္း” ဟူ၍သာ ေျဖခဲ့၊ ျဖည့္ခဲ့ပါသည္။

ဒါ ငယ္ကတည္းကပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ ဖခင္၏ အမည္ရင္းမွာလည္း ဦးေဖသန္း ပါပဲ။ သို႔ေသာ္ သည္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႐ုိးသားစြာေျပာရလွ်င္ အေၾကာင္းႏွစ္ခ်က္ ရွိပါသည္။ တစ္အခ်က္ ႐ုိး႐ုိးေျဖျခင္းပါ။ ႏွစ္အခ်က္ “ဦးသာဓု” သားဟု ေျဖရမွာ ရွက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ရွက္ရျခင္း အေၾကာင္းလည္း ႏွစ္ခ်က္ ရွိေနျပန္ပါသည္။

တစ္ခ်က္က ဦးသာဓုသည္ ဟိုစဥ္က ႏုိင္ငံေက်ာ္ စာေရးဆရာ၊ ႐ုပ္ရွင္ ဒါ႐ုိက္တာႀကီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ႂကြားဝါသည္ဟု အမ်ားက ထင္မွာ စိုးေသာေၾကာင့္ပါ။ ဥပမာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ေက်ာင္း (စိန္ေပါလ္) မွာ ဘယ္သူ႔သား၊ ဘယ္သူ႔သားဟု ၿပိဳင္ဆိုင္ၾကပါသည္။ ဒါကို ကြၽန္ေတာ္ မႀကိဳက္ခဲ့ပါ။ ဦးေဖသန္း၏ သား ေမာင္ဗလသာ ျဖစ္ခ်င္ပါသည္။ ျဖစ္လည္း မျဖစ္ခဲ့ပါ။ အေဖကလည္း ဒါကို သေဘာက် ဂုဏ္ယူခဲ့ပါသည္။ (ခု ကြၽန္ေတာ့္လိုေပါ့)

ေနာက္တစ္ခ်က္ ရွက္ရျခင္းကေတာ့ မွတ္မွတ္ရရ ကြၽန္ေတာ္ ေလးတန္းေက်ာင္းသား ဘဝ အေဖ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳလိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ေလးတန္းေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္၏ ခံစားခ်က္၊ အရွက္တရားကို စဥ္းစားႏုိင္ပါသည္။ ထိုစဥ္က အေဖ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳလိုက္ေၾကာင္း သတင္းသည္ စာေစာင္၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ သာမက “သတင္းစာ” မ်က္ႏွာဖုံးမွာပါ ပါလာေသာေၾကာင့္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး ဟိုးဟိုးေက်ာ္ခဲ့ပါသည္။ ဒါကို ရွက္ျခင္းလည္း ပါပါသည္။

အထက္ပါ ႏွစ္ခ်က္ေၾကာင့္ ငယ္ငယ္က ဦးသာဓုသားဟု ကြၽန္ေတာ္မေျဖ၊ မျဖည့္။ မတတ္သာမွသာ ဖြင့္ဟသည္။

ဒါ ငယ္တုန္းက ျဖစ္သည္။ ေနာင္ အရြယ္ကေလး ရလာေတာ့-

“ငါ့သားလို႔ ေျပာရမွာ ရွက္သလားကြာ” ဟု အေဖကပင္ ဝမ္းနည္းစကား ဆိုလာ ပါေတာ့သည္။ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္မေကာင္းပါ။ သို႔ေသာ္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဦးေဖသန္းသား သခင္ေဖသန္းသား ဆိုတာကိုသာ ဂုဏ္ယူေနခဲ့ေလရာ အႏုပညာသည္ဘဝ ေရာက္သည္ အထိပင္။

စာေပနယ္ ဝင္စ ၁၉၇၃ ခုႏွစ္ကလည္း “ငယ္အိပ္မက္” ဆိုသည့္ ဝတၳဳတိုကေလး ႐ႈမဝမဂၢဇင္းမွာ ပါလာဖို႔ ေတာ္ေတာ္ ေစာင့္ယူရသည္။ အကယ္တႏၲဳ သာဓုသား သုေမာင္ ဟူ၍ အသိေပးခဲ့ပါမူ ကြၽန္ေတာ့္စာမူ ဒါေလာက္ ၾကာစရာ အေၾကာင္း မရွိပါ။ ႐ႈမဝသည္ ေဖေဖႏွင့္ အလြန္ ရင္းႏွီးသည္ မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ဝတၳဳကေလးက ေကာင္းၿပီးသား။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သာဓုသားဆိုသည့္ ဂုဏ္ႏွင့္ ကြၽန္ေတာ့္စာမူကို ျမန္ျမန္ဖတ္၊ ျမန္ျမန္ဆုံးျဖတ္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ မလုပ္ခဲ့။ သီခ်င္း ဆိုေတာ့ေရာတဲ့။ ၄င္းအတိုင္းပါပဲ။ ဦးသာဓုသားမွန္း ကြၽန္ေတာ္ လူသိမခံခဲ့ပါ။ (သူ႔ဘာသာသူ သိသြားတာေတာ့ မတတ္ႏုိင္ပါ။)

သေဘာမွာ အေဖ့ဂုဏ္ေၾကာင့္ အရွိန္မယူလိုျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အျခားအေၾကာင္း (ကြၽန္ေတာ္ ငယ္စဥ္က အေဖ ေနာက္မိန္းမ ယူခဲ့ဖူးသည့္ အေၾကာင္း ) မပါေတာ့ပါ။

သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္ နာမည္ႀကီးလာေတာ့လည္း သုေမာင္အေဖသည္ ဦးသာဓုမွန္း တစ္ႏုိင္ငံလုံး သိသြားၾကတာေတာ့ မထူးဆန္းပါ။ သည့္အတြက္ ဂုဏ္ယူစရာေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ရွက္စရာေသာ္ လည္းေကာင္း မရွိေတာ့ပါ။ မလိုအပ္ေတာ့ပါ။ ႐ုိး႐ုိးသားသားသာ စိတ္မွာ ထားခဲ့ပါသည္။

ကိုင္း … “အေဖႏွင့္ ကြၽန္ေတာ္”၊ “ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ သမီး” တို႔၏ ျဖစ္စဥ္သည္ ႐ုိးသားေသာ္လည္း ၾကည္ႏူးဖြယ္ မေကာင္းေပဘူးလား။

(၃)

မဟုတ္ေသးပါ။

သမီးႀကီးကို ေပြ႕ဖက္ၾကည္ႏူး ေနစဥ္ ႐ုပ္ရွင္ထဲက အိပ္မက္ဆိုးခန္းလို မထိတ္သာ၊ မလန္႔သာ ခံစားမႈတစ္ခုသည္ ကြၽန္ေတာ့္ ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ ဖ်က္ခနဲ ဝင္လာပါေတာ့သည္။

သမီးကို ရင္ခြင္ထဲမွ ဆတ္ခနဲ ဆြဲခြာၿပီး သူ႔မ်က္လုံးေတြကို အေသအခ်ာ စူးစိုက္ၾကည့္ လိုက္သည္။ နားထဲမွာလည္း “ရွက္လို႔” “ရွက္လို႔” ဟူေသာ ပဲ့တင္သံေတြ ထပ္လာ၏။

ရွက္လို႔ တဲ့။ ဘာကို ရွက္တာတုံး။ ဘာေၾကာင့္ ရွက္တာတုံး။ စာေရးဆရာ အဆိုေက်ာ္ မင္းသား သုေမာင္သမီးဟု ဂုဏ္ယူရမွာကို ရွက္တာလား။ ဒါဆို ေကာင္းသည္။ ေဖေဖလည္း ဂုဏ္ယူသည္။ ေဖေဖ ငယ္ငယ္ကလည္း သည္လိုပဲ သာဓုသား ေျပာရမွာ ရွက္လို႔ဟု ဂုဏ္ယူခဲ့ဖူးသည္ပဲ။

သို႔ေသာ္ …

ေဖေဖ ငယ္ငယ္တုန္းက ဘိုးဘိုး ဒုတိယ ေနာက္အိမ္ေထာင္ ျပဳတာကို တစ္ႏုိင္ငံလုံး သိသြားလို႔ ေဖေဖ ရွက္သလိုမ်ိဳး …။

ေဖေဖ အရက္ေသာက္တာကို တစ္ႏုိင္ငံလုံး သိၾကတာကို ရွက္လို႔ ဆိုလွ်င္ေတာ့ …

သမီး၏ မ်က္လုံးကေလးမ်ားက ၾကည္လဲ့ ေနပါသည္။ သမင္မပ်ိဳကဲ့သို႔ အျပစ္ကင္းလွပါသည္။ ကြၽန္ေတာ္သည္ သမီး၏ “ရွက္လို႔” ဆိုသည့္ အဓိပၸါယ္ကို လုံးဝရွာမရပါ။ ရွာမရေလ ခံစားရေလ။

ရင္ထဲမွာေတာ့ စကားလုံးေတြ။

“သုေမာင္သမီးလို႔ ရဲရဲေျပာလိုက္စမ္းပါ သမီးရယ္”

“ေဖေဖလည္း သာဓုသားလို႔ ရဲရဲအေခၚခံခ်င္ ေနပါၿပီ”

&&&&&&&&&&&&&
သုေမာင္
ေ႐ႊအျမဳေတ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂၀၀၀။

share by မြန္းေလးေဖေဖ

No comments:

Post a Comment