" နတ္ျမင္းပ်ံ ေရငန္ညစ္မွာ နစ္ခဲ့ၿပီေလး "
=============================
#အျဖဴေရာင္ (ေရႊ)
႐ုိးမ၏ ေတာင္စဥ္ေတာင္တန္း အထပ္ထပ္ကား ေနပူကာ မိုးရြာသည့္ ညေနရီမွာ ပိုထင္ရွား ျပတ္သား ခဲ့ေလၿပီ။ သာမန္ ေန႔အလင္းေရာင္ ေအာက္မွာေတာ့ျဖင့္ တစ္ေတာင္ေပၚ တစ္ေတာင္ဆင့္သည့္ ေတာင္တန္းမ်ားက ေတာင္တစ္လုံးတည္း ရွိေလဟန္ အျမင္အာ႐ုံကို လွည့္စား တတ္ျပန္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း က်ေန ေရာင္စဥ္တန္းမ်ား ေအာက္တြင္ မိုးဖြဲဖြဲ ရြာေနလွ်င္ျဖင့္ အထပ္ထပ္ေသာ ေတာင္တန္းတို႔ ႐ုပ္လုံး ေပၚလာျမဲ။ ပို၍ ေဝးေသာ ေတာင္ထြတ္တို႔က ပို၍ ျပာမႈိင္းေလကာ အနီးဆုံး ေတာင္က စိမ္းေရာင္သန္းေန တတ္ပါသည္။ က်ေနမွ ပင့္ထိုးေနေသာ ေရာင္ျခည္ အလင္းတန္းမ်ားက မိုးျမားတန္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းကာ သက္တံကို လည္းေကာင္း၊ ေတာင္စဥ္ထပ္ထပ္ကို လည္းေကာင္း၊ ႐ႈေမာဖြယ္ ျမင္ကြင္းကို ေပးစြမ္းေနရာမွ ေကာင္းကင္ကား ႐ုပ္ျခည္း ေမွာင္မည္း လာခဲ့ေလၿပီ။ မည္းေမွာင္ေသာ တိမ္တိုက္တို႔၏ လ်င္ျမန္ေသာ အေရြ႕တြင္ ေတာက္ပေသာ ေနေရာင္ျခည္ ေပ်ာက္ဆုံးခဲ့ၿပီ။ အထပ္ထပ္ေသာ ေတာင္စဥ္ ေတာင္ထြတ္မ်ား သည္လည္း အၾကားအလပ္ မရွိ တစ္ခုတည္းေသာ ေတာင္အျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့ေလၿပီ။
ပဲခူး႐ုိးမကို စြန႔္ခြာ ထြက္ေျပး ခဲ့ရသူ ျမေလးအတြက္ ရွမ္း႐ုိးမ ေတာင္မင္းတို႔ကလည္း အလားတူ မိုးႏွင့္ အေမွာင္ကို သယ္ေဆာင္လာခဲ့ေခ်ၿပီ။ လက္ဖ်ားေတြဆီ စိမ့္ခနဲ ျဖာအထြက္ ျမေလး မ်က္လုံးထဲ မ်က္ရည္ေတြ ျပည့္လွ်ံ လာေတာ့သည္။
“လမ္းၾကံဳပဲ လိုက္ပါေရေစ ေမာင္ရယ္၊ ဘဝၾကံဳေတာ့ မလိုက္ပါရေစနဲ႔”
ျမေလးတို႔ စေတြ႕ခဲ့ေလသည့္ အတိတ္တစ္ရက္ကလည္း မိုးေမွာင္ႀကီး ၿပိဳလာေတာ့မေယာင္ မႈိင္းညိဳ႕ေနေသာ ရက္တစ္ရက္ပင္။ ဝုန္းဝုန္းေဝါေဝါ ျမည္သံေပးၿပီး တိုက္ေနေသာ ေလျပင္းေအာက္တြင္ ေက်ာက္စိမ္း လုံခ်ည္ကို ခပ္တင္းတင္း ဆြဲမထားၿပီး ျခင္းေတာင္းတစ္ဖက္၊ ထီးတစ္ဖက္ ျမေလးပုံ ကိုး႐ုိးကားရား ျဖစ္ေနခဲ့ေပလိမ့္မည္။
* * *
ဘဝ
သဲသဲမဲမဲ ရြာေသာမိုးက ရမ္းရမ္းကားကား တိုက္ခတ္ေနေသာ ေလကို အေဖာ္ျပဳကာ အၿငိဳးတႀကီး ရြာေလသည္မွာ နာရီဝက္ခန႔္ ရွိၿပီ။ ပဲခူး႐ုိးမ ေတာင္ေျခမို႔ထင့္ မိုးသည္းၿပီးလွ်င္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို မျမင္ရေလာက္ေအာင္ ရြာတတ္သည္ပင္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း အရွိန္ႏွင့္ ေမာင္းလာေသာ ကားမ်ားက ျမေလးတို႔ကို မျမင္၊ ျမင္လိုက္သည့္ ခဏမွာပဲ အရွိန္အဟုန္ႏွင့္ ျဖတ္ေက်ာ္သြားျမဲ။ ဪ- အျမန္လမ္း ဆိုေတာ့လည္း ခပ္ျမန္ျမန္ ေမာင္းတတ္ၾက ေလသည္။
ထိုကဲ့သို႔ မိုးႀကီးေသာ ေန႔မ်ားက ျမေလးတို႔ကို က်ီစယ္တတ္ျမဲပင္။ ၾကာေသာ္လည္း မ႐ုိးႏုိင္စြာ စိတ္ညစ္ညဴးရင္း လမ္းေပၚ ျဖတ္သမွ် ကားတို႔ကို တားေနသည္မွာ ၁၀ စီးေလာက္ ရွိခဲ့ၿပီ။ တခ်ိဳ႕ကားေတြက စိတ္ဝင္စားဟန္ မတူ။ (တခ်ိဳ႕ ကားကေတာ့ ႐ုတ္တရက္ အရွိန္တန႔္လိုက္ ေသာ္လည္း အရွိန္ ျပင္းေလေတာ့ ျမေလးတို႔ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီး ကိုက္တစ္ရာေလာက္မွာ ရပ္ေတာ့မလို ရပ္ေတာ့မလိုႏွင့္ မထူးဇာတ္ ခင္းရင္း ဆက္ေမာင္းထြက္သြား ပုံက ကားေစာင့္သူကို ကလူ၏သို႔ ျမႇဴ၏သို႔ႏွယ္။ မွတ္တိုင္ မရွိေသာ လမ္းေဘးမွာ ရပ္ၿပီး ကားေစာင့္ ရေလေတာ့ ျမင္တတ္၊ ၾကင္နာတတ္၊ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ေသာ ကိုေရႊဒ႐ုိင္ဘာတို႔၏ က႐ုဏာကို ငံ့လင့္ရင္း ေမာရေလသည္။ ရပ္မည္ဟု ထင္မိေလလွ်င္ ေဘးမွ ခ်ထားေသာ ျခင္းေတာင္းကို ကမန္းကတန္း ေကာက္ဆြဲလ်က္ သုံးေလးလွမ္းေလာက္ အေျပးတစ္ပိုင္း လိုက္မိၿပီးခါမွ ေမာင္းထြက္ သြားျပန္ေတာ့ ေမာက်န္ရစ္ခဲ့ပါ၏။
ကားျမင္လွ်င္ လက္ျပ၍ ကားရပ္လွ်င္ ေျပးလိုက္ရမည္က ျမေလးတို႔ တာဝန္။ ထိုေန႔က တာဝန္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရြင္ ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ထမ္းေဆာင္ေနဆဲ ကားျဖဴႀကီးက ဟိုး ခပ္လွမ္းလွမ္းမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ရပ္သြား၏။ ခပ္ျဖည္းျဖည္း ဘက္ဆုတ္ လာခဲ့ပါသည္။ ေထာက္ၾကန႔္မွာ တစ္ဆင့္ ေျပာင္းမစီးရဘဲ ခေရပင္လမ္းခြဲ တိုက္႐ုိက္ ေရာက္ပါေစဟု ဆုေတာင္းဆဲ ကားမွန္ကေလး ေလွ်ာခနဲ ပြင့္လာကာ-
“ဆရာမ ဘယ္သြားမွာလဲ၊ ရန္ကုန္ထိ ေရာက္မယ္ တက္ပါ”
အေနာက္ခန္း တံခါးကို အတြင္းမွ လက္လွ်ဳိၿပီးဖြင့္ေပးပါသည္။
“အားနာပါတယ္၊ ကၽြန္မက မိုးေရေတြ စိုေနတာ”
“ရပါတယ္ ဆရာမရဲ႕၊ ေနာက္ ေျခာက္သြားမွာပဲေပါ့”
ညင္ညင္သာေသာ ေမာင္းေနေသာ ကားတြင္းမွာ ၿငိမ္ၿငိမ္သက္သက္ လိုက္ပါရင္း လြင့္ပ်ံလာေသာ ေမႊးရနံ႔ႏွင့္ အိစက္ ညက္ေညာေသာ ထိုင္ခုံတို႔၏ အေတြ႕အထိမွာ နစ္ေမ်ာကာ အလုပ္ဝင္စ လြန္ခဲ့ေသာ ေလးႏွစ္ခန႔္ကာ အျဖစ္ေတြ ျမေလးေခါင္းထဲ တန္းစီ ဝင္လာခဲ့ေလသည္။
ထိုစဥ္ကေတာ့ျဖင့္ အင္မတန္ လမ္းဆိုးေလေသာ ေကာ့မွဴးႏွင့္ လႈိင္သာယာ လမ္းေပၚမွာ ဗိုက္ေအာင့္ ရင္ဘတ္ေအာင့္ ခံကာ ေထြလာဂ်ီ တစ္လွည့္၊ အျမန္ေျပးေသာ ဗင္ကား ေနာက္ဝိတ္ထဲ တစ္ခါ၊ ကုန္ကားေပၚ တစ္မ်ိဳး လိုက္ခဲ့ရသည့္ ခရီး ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္။ ညေနရီ ေကာ့မွဴးက ထြက္ခဲ့လွ်င္ ေျမာက္ဥကၠလာအိမ္ ျပန္ေရာက္ခ်ိန္က ည ရွစ္နာရီ၊ တစ္ခါတေလ ကိုးနာရီ။ မွတ္တိုင္မွာ လာႀကိဳေနေသာ အေမ့ကို စကား မေျပာအား၊ အေတြ႕အၾကံဳေတြ၊ ရွင္းမျပအား၊ ထိုးလွဲ အိပ္လိုက္တာ မနက္မွ ထႏုိင္ေတာ့၏။
ကားၾကံဳ လိုက္ရတာခ်င္း အတူတူ အခုေတာ့ အရင္ကထက္ အဆင့္ျမင့္ေလၿပီ။ ကိုယ္ပိုင္ကားေတြ၊ ခရီးသည္တင္ ကားေတြသာ သြားခြင့္ရွိေသာ အျမန္လမ္းေဘးမွ ရြာမွာ တာဝန္က်သည္ ဆိုေတာ့ ႐ုတ္တရက္ေတာ့ ထိတ္လန႔္မိသား။ ေနာက္ေတာ့ ေကာ့မွဴး၊ လႈိင္သာယာထက္ ဆိုးတဲ့လမ္း မရွိႏုိင္ေတာ့ၿပီ။ ႏွစ္ႏွစ္ေက်ာ္ လမ္းၾကမ္းၾကမ္းမွာ အသြားအျပန္ လုပ္ရသည္က ဘဝကို ထုသား ေပသား က်ေအာင္ ေမာင္းႏွင္ခဲ့သလိုပါပင္။ သူမ်ားေတြ လုပ္ႏုိင္ရင္ ျမေလး လုပ္ႏုိင္ရမည္။ မိုး သဲသဲမဲမဲ ရြာတတ္ေသာ ေန႔မ်ားတြင္ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ေစာင့္ရသည္မွ လြဲ၍ ကားၾကံဳ တစ္စီး မဟုတ္ တစ္စီးက ေခၚတင္သြားတတ္ျမဲ။
“ဆရာမ ဘယ္ထိ လိုက္မွာလဲ”
“ခေရပင္လမ္းခြဲအထိ ေရာက္ရင္ အဲဒီ အထိ လိုက္ပါ့မယ္”
“ဪ- ေရာက္ပါတယ္၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေတာင္ဥကၠလာထိ သြားမွာေလ၊ ဆရာမ ဘယ္ကို ျပန္ရမွာလဲ”
“ကၽြန္မ ေျမာက္ဥကၠဳလာမွာ ေနပါတယ္ရွင့္။ ခေရပင္လမ္းခြဲကေန ကားေစာင့္စီးရင္ လြယ္သြားပါၿပီ”
“ဒီေန႔က ဗုဒၶဟူး ဆိုေတာ့ ဆရာမ ေန႔တိုင္း သြားျပန္ လုပ္တာလား”
“ဟုတ္ကဲ့၊ ေန႔တိုင္းပါရွင့္”
“ရြာမွာေနလို႔ မရဘူးလား”
“မျဖစ္မေန ဆိုရင္ေတာ့ ရပါတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ရြာမွာ မီးလဲ မရွိဘူး၊ တစ္ေယာက္တည္း ဆိုေတာ့ ေန႔တိုင္းပဲ အသြားအျပန္ လုပ္ျဖစ္တာပါ”
“ေအးဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ေနျပည္ေတာ္ကို အျမဲသြားေနေတာ့ ဟိုမွာ အလုပ္ၿပီးေအာင္ လုပ္ၿပီး ေအးေအးေဆးေဆးမွ ျပန္ျဖစ္တာ။ ဒီနားကို ေရာက္ရင္ အျမဲ မိုးခ်ဳပ္ၿပီ။ တစ္ခါမွ ဆရာမတို႔ကို မျမင္မိဘူး။ ေဟာဟိုမွာ တစ္ဖြဲ႕၊ ဦးေအာင္ ... ေနာက္က ပစၥည္းေတြ ဟိုးေနာက္ခန္းထဲ ပို႔လိုက္ဗ်ာ၊ ရပ္ေစာင့္ရေအာင္”
ကားပိုင္ရွင္ လူရြယ္က ကားရပ္ခိုင္းၿပီး ျမေလးေဘးမွာ ေနရာ ယူထားေသာ စာရြက္စာတမ္းထုပ္၊ လက္ေဆာင္ထုပ္ေတြကို ေနာက္သို႔ ေရႊ႕ခိုင္းသည္။ ပိန္ပိန္ပါးပါး ျမေလးတို႔ (၄) ေယာက္ သူ႔ကားႀကီးေပၚ တိုးတိုးေဝွ႔ေဝွ႔ ထိုင္ၿပီး အေတြ႕အၾကံဳေတြ ဖလွယ္ ျဖစ္ၾကပါသည္။
ေမွာ္ဘီသို႔ ျပန္ရမည့္သူ၊ တိုက္ႀကီး ျပန္မည့္သူ၊ ကားၾကံဳ တားစီးရသည့္ ဘဝတူေတြ။ ကားပိုင္ရွင္ကေတာ့ ျမေလးတို႔ ေျပာတာကိုပဲ နားေထာင္ ေနေလသလား၊ သူ႔ဘာသာ ေတြးေနသလား ၿငိမ္သက္တိတ္ဆိတ္ ေနပါသည္။
ေထာက္ၾကန႔္မွာ ေနာက္တက္လာသည့္ ဆရာမ (၃) ေယာက္ ဆင္းသြားေတာ့ ျမေလး တစ္ေယာက္တည္း ကားေနာက္ခန္းမွာ က်န္ရစ္သည္။ ေထာက္ၾကန႔္ အထိပဲ ေရာက္သည့္ကား ဆိုလွ်င္ ေထာက္ၾကန႔္မွ ခေရပင္လမ္းခြဲထိ တစ္ခါ၊ ခေရပင္လမ္းခြဲမွ ေျမာက္ဥကၠလာ ကားသုံးဆင့္ ေျပာင္းစီးရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း လမ္းေကာင္းေကာင္း၊ ကားေကာင္းေကာင္းေတြ ဆိုေတာ့ ပင္ပန္းမွန္း မသိသာ။
“ဆရာမ ႐ုိင္းတယ္လို႔ မထင္နဲ႔ေနာ္၊ လခ ဘယ္ေလာက္ ရလဲ”
“၄၇၀၀၀ ပါရွင့္”
“ဗ်ာ ၄၇၀၀၀၊ ဆရာမ ေန႔တိုင္း သြားေနေတာ့ ကားခနဲ႔ ကုန္မွာေပါ့”
“ဟုတ္ကဲ့၊ ေျမာက္ဥကၠလာနဲ႔ ခေရပင္လမ္းခြဲ ကေတာ့ ေန႔တိုင္း ကုန္တယ္ရွင့္၊ ဒီဘက္ပိုင္း ကေတာ့ တစ္ခါတေလ အခုလို ကားၾကံဳနဲ႔၊ တစ္ခါတေလ လိုင္းကားနဲ႔ေပါ့။ တခ်ိဳ႕ လိုင္းကားေတြက ဆရာမေတြကို ပိုက္ဆံ မယူၾကဘူးရွင့္”
႐ုတ္တရက္ လွည့္ၾကည့္လာေသာ မ်က္နက္စူးစူးတို႔က ဘာေျပာခ်င္သည္ မသိ။ တစ္ခုခု ေျပာလိုဟန္ စူးစူး ခပ္စိုက္စိုက္ ၾကည့္ၿပီးခါမွ လက္ခနဲ တစ္ခ်က္ျပံဳးျပရင္း ကားေရွ႕ဘက္ဆီ ျပန္လွည့္ သြားေတာ့သည္။ ႐ုတ္တရက္ ဒိန္းခနဲ ျဖစ္သြားေသာ ရင္က ကားၾကံဳစီးခဲ့သည့္ သက္တမ္း အေတြ႕အၾကံဳ ေအာက္မွာ ေခါင္းတစ္ခ်က္ ေမာ့ခါ လိုက္႐ုံႏွင့္ ၿငိမ္သက္ သြားေတာ့သည္။
* * *
အခ်စ္
အဲဒီေန႔ ေနာက္ပိုင္း (၃) ရက္ျခား တစ္ခါေလာက္ ကားၾကံဳေလေတာ့ ျမေလး၏ အေတြ႕အၾကံဳ၊ ထိန္းကြပ္ေသာ ရင္အစုံကာ နည္းနည္းေတာ့ လႈပ္ခတ္စ ျပဳလာခဲ့ၿပီ။ တကယ္ပဲ ကားၾကံဳ ေလသည္လား။ ကားေပၚမွာ ဟိုဟိုဒီဒီ ေထြရာေလးပါး ေျပာရင္း သူ႔နာမည္ ဟိန္းထက္ ဆိုတာ၊ အင္ဂ်င္နီယာ ဆိုတာ၊ ေနျပည္ေတာ္မွာ အလုပ္ရွိလို႔ ခဏခဏ သြားရတာ ၊ ေတာင္ဥကၠလာမွာ ေနတာေတြကို တစ္စခ်င္း၊ တစ္ရစ္ခ်င္း၊ တစ္ဆင့္ခ်င္း သိလာၿပီး ရင္းႏွီးခင္မင္မႈက ပိုတိုးလာခဲ့ေလၿပီ။
႐ုပ္ရွင္ေတြထဲကလို “ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမေလးလို႔ ေခၚခြင့္ျပဳပါေနာ္၊ ဆရာမ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔အတြက္ သူစိမ္းဆန္လြန္း ပါတယ္” ဆိုေသာ ခပ္ႏုႏု အေျပာမ်ိဳးကို အိုက္တင္ပါပါ မေျပာခဲ့ဘဲ “ျမေလး” ဟု စီးစီးပိုင္ပိုင္ ေခၚေလလွ်င္ ျမေလးက မ်က္လႊာေမာ့ပင့္ ၾကည့္ၿပီးသား ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။
သူ မလာတတ္ေသာ ရက္မ်ားမွာ သူ လာေလလိမ့္ႏုိးႏွင့္ ဘယ္ကားကိုမွ လက္မတားဘဲ ေတာဆီးျဖဴပင္ရိပ္ မလုံမျခံဳမွာ က်ိတ္ပုန္း ေစာင့္တတ္ခဲ့ၿပီ။ ညႇိဳ႕ငင္ေသာ သူ႔အၾကည့္ ေအာက္မွာ ျမေလး၏ ေပ်ာင္းႏြဲ႕ေသာ ႏွလုံးသားတို႔ တုန္လႈပ္စ ျပဳေလၿပီ။
သူ႔ကားျဖဴႀကီး ေပၚမွာ ၿငိမ္းခ်မ္း သိမ္ေမြ႕စြာ စီးနင္း လိုက္ပါရင္း ေကာ့မွဴး ေက်းလက္မွ ခရီးသည္ ဘဝကို သတိရေနမိေတာ့သည္။ ကားေလာက အေခၚ “လႈိင္းေပ်ာက္” ေမာင္းသည္ဆိုေသာ ဒလ-ဖ်ာပုံ ဗင္ကား ေနာက္ပိတ္ထဲမွာ ခေလာက္ဆန္ရင္း ကားအမိုးႏွင့္ နဖူးထိကာ အညိဳအမည္း စြဲသည့္ အႀကိမ္ေပါင္း မေရႏုိင္။ ေထြလာဂ်ီစက္သံ တဒုန္းဒုန္း ေအာက္မွာ နား ဒုကၡ၊ ကိုယ္ကာယ ဒုကၡ မ်ိဳးစုံခံကာ ၂ ႏွစ္ေက်ာ္ ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ ျဖတ္သန္းခဲ့ရ၊ ခရီးၾကံဳ လိုက္ခဲ့ရေသာ ရက္စြဲတို႔က ျမေလးကို ေမးခြန္းတစ္ခု ေမးေနခဲ့သလိုပါပင္။
ေတာဆီးျဖဴပင္စည္ ျဖဴျဖဴကို လက္သည္းႏွင့္ ထိုးဆြ စာလုံးေဖာ္ရင္း “ဟိန္းထက္”၏ အတိုေကာက္ HH ကို ထပ္ကာတလဲလဲ ေရးျခစ္ရင္း သူ႔မ်က္ဝန္းတို႔ကို ျမင္ေယာင္လာမိသည္။
ျမေလး သူ႔ကို တြယ္တာမိၿပီလား ... ဟုတ္တယ္ဟု ဆိုခဲ့လွ်င္ သူ႔မ်က္ဝန္း၊ သူ႔အၾကည့္ႏွင့္ သူ႔က႐ုဏာ ကိုလား။ ျမေလးကို ေခၚေဆာင္ သြားတတ္သည့္ သူ႔ကားႀကီး ကိုလား။ ေကာ့မွဴး အတိတ္က အသက္ဝင္ ႏုိးထၿပီး ေမးခြန္း ေမးလိုက္သလို ျမေလးကို တုန္လႈပ္သြားေစ ေတာ့သည္။ အရိပ္ခိုဆဲ ဆီးျဖဴပင္ရိပ္မွ ႐ုတ္တရက္ထကာ လမ္းမေပၚ ျဖတ္သြားသည့္ ကားကို ကမန္းကတန္း လက္တားမိ ျပန္သည္။ ရပ္ေပးေသာ ကားေပၚ ေျခတစ္လွမ္း တင္ရင္း သူလာမည့္ လမ္းဘက္ ေနာက္ဆံတင္းစြာ ေခါင္းလွည့္ ေမွ်ာ္ေငးမိျပန္ေတာ့ စိတ္ဆုံးျဖတ္ရ ခက္စြာ အသံတိတ္ ငို႐ႈိက္မိေတာ့သည္။
သည့္ေနာက္ပိုင္း၏ ရက္ေတြမွာေတာ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးကို မိုး အေၾကာင္းျပ ခြင့္တိုင္ကာ တစ္နာရီ ေစာျပန္ျဖစ္ခဲ့သည္။ ေက်ာင္းဆရာမ ျမေလးခိုင္က ကိုယ့္ဘဝ ကိုယ့္ဇာတ္ေၾကာင္းကို ကိုယ္တိုင္ ထိန္းသိမ္းႏုိင္ရမည္။ တမင္တကာ ႀကိဳးစားေမ့ေလ်ာ့ျခင္း မ်ားက သတိရစရာမ်ားကို သယ္ေဆာင္လ်က္ ျမေလးရင္မွာ မခြါ။ ေမ့ေလေလ သတိရေလေလ။
ညေနတို႔ကို ေၾကာက္ရြံ႕ေသာ ျမေလးအတြက္ မိုးတစ္မနက္က ျဖဳန္းခနဲ ကဆုန္ေပါက္ ေရာက္လာေလသည္။ ရန္ကုန္-ေနျပည္ေတာ္ ဘတ္စ္ကားႀကီးေပၚမွ အဆင္း ကားျဖဴႀကီးကို မွီရပ္ ေဆးလိပ္ဖြာေနေသာ သူ႔ပုံက လြမ္းလြမ္းဆြတ္ဆြတ္ ႏုိင္လြန္းလွသည္။ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာဘဲ ရပ္ေနသည့္ သူ႔ေရွ႕မွာ ျမေလးက ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေရွ႕ ေရာက္ေနသလို ဆြဲျခင္းေလးကိုင္ရင္း ဘာေျပာရမွန္း မသိ။ သူ ျမေလးကို လာေစာင့္ေနတာ ေသခ်ာေနမွေတာ့ သူ႔ေရွ႕က ျဖတ္ေလွ်ာက္လိုက္ဖို႔ ျမေလးႏွလုံးသားက ခြင့္မျပဳ။
“ျမေလး၊ ကိုယ္ မေန႔က ဒီေနရာမွာ တစ္နာရီတိတိ ေစာင့္ေနတာ၊ ဟိုအရင္ ရက္ေတြကလည္း ေစာင့္တယ္၊ ကိုယ္ ေစာင့္တာ သုံးရက္ ရွိၿပီ။ မေန႔ကေတာ့ ႏွစ္နာရီဆယ့္ငါးေလာက္ ကတည္းက ေစာင့္တာ”
ဒါဆို ျမေလးတို႔ ကားထြက္ၿပီးၿပီးခ်င္း သူ ေရာက္လာတာေပါ့၊ ျမေလးက သူ႔စကားကို နားေထာင္ရင္း ဘာေျပာရမွန္း မသိ။ သူက-
“ကိုယ္ ညက တစ္ညလုံး အိပ္မေပ်ာ္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အစည္းအေဝးကို ဖ်က္ၿပီး လာေစာင့္ေနတာ၊ မနက္ ဂု နာရီ ကတည္းက ေရာက္ေနတာ၊ ကိုယ္ ဘာမွ မစားရေသးဘူး။ တစ္ခုခု သြားစားရေအာင္”
ကားလမ္းတစ္ဖက္ ေတာင္စြယ္၊ ေတာင္ကုန္းမ်ားႏွင့္ ေတာအုပ္က ဟိုးမ်က္စိတစ္ဆုံး၊ ကားလမ္း၏ ဒီဘက္မွာ လယ္ကြင္းမ်ား။ တစ္မိုင္ေလာက္ ဝင္ရသည့္ ျမေလးတို႔ ရြာကိုေတာင္ မျမင္ရေအာင္ ေတာအုပ္ခင္တန္းမ်ားက ပိတ္ဆီး ထားပါသည္။ အခု ျမေလးတို႔ ရပ္ေနသည့္ ပတ္ဝန္းက်င္ မ်က္စိတစ္ဆုံး သက္ရွိဟူ၍ သူႏွင့္ ျမေလး ႏွစ္ဦးတည္း။
“ဒီမွာ ဘာမွမွ မရွိတာ၊ ျမေလး ထမင္းခ်ိဳင့္ပဲ ပါတယ္”
“ျမေလး ေနျပည္ေတာ္ ေရာက္ဖူးလား”
“ဟင့္အင္း”
“အိုေက၊ ဒါဆို ျမေလး ေက်ာင္း ဒီတစ္ရက္ ဖ်က္လိုက္ေလ၊ ေနျပည္ေတာ္မွာ ထမင္းသြားစား ၾကမယ္”
“ဟာ- ဘယ္ျဖစ္မလဲ၊ ျမေလး မလိုက္ခ်င္ပါဘူး”
“လာပါ ျမေလးရယ္၊ အခု ၇:၃၀ ရွိၿပီ၊ ကိုးနာရီဆိုရင္ ၁၁၅ မိုင္မွာ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္လို႔ ရၿပီ။ ေနာက္ ၁၁ နာရီ ေလာက္ ေနျပည္ေတာ္ ေရာက္မွာပဲ၊ ျမေလးကို ဘုရား လိုက္ပို႔မယ္၊ ဘုရားဖူး၊ ထမင္းစားၿပီး ျပန္ထြက္လာရင္ ခေရပင္လမ္းခြဲကို ညေန (၆) နာရီ ေနာက္အက်ဆုံး ျပန္ေရာက္မွာပဲ”
“ဟင့္အင္း ဟင့္အင္း၊ ျမေလး မလိုက္ခ်င္ဘူး”
“ကိုယ္ ျမေလးကို ေျပာစရာ ရွိတယ္၊ ကိုယ္ေတာင္းပန္ပါတယ္ လိုက္ခဲ့ပါ။ တကယ္ပါ ဘုရားဖူး႐ုံ၊ ထမင္းေကၽြး႐ုံပါ၊ ကိုယ္ ျမေလးကို လက္ဖ်ားနဲ႔ မတို႔ပါဘူး၊ ကိုယ္ စကားေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာခ်င္တာ။ စကားေျပာ႐ုံပါ။ အမွန္ကေတာ့ ကိုယ္က ကတိေပးစရာ မလိုဘူး၊ ကိုယ္က ျပန္ၿပီး ကတိ ေတာင္းရမွာ။ ကိုယ္က တစ္လမ္းလုံး ကားေမာင္းရမွာ ဆိုေတာ့ ေဘးမွာထိုင္တဲ့ ျမေလးက ကိုယ့္ကို မဟုတ္တ႐ုတ္ ၾကံရင္ ဘယ္လို လုပ္မလဲ၊ ဒါပဲေနာ္ ကိုယ့္ကို လက္ဖ်ားနဲ႔ မထိပါဘူး ဆိုတဲ့ ကတိေပး ဟား ဟား ဟား”
စိတ္လြတ္လက္လြတ္ ရယ္ေနေသာ သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး ျမေလး ငိုခ်င္လာပါသည္။ မကြယ္မဝွက္တမ္း ျမင္ေနရသည့္ ျမေလးႏွလုံးသားက ခ်က္ခ်င္း ကားေပၚ တက္ထိုင္လိုက္ခ်င္ ေသာ္လည္း ဝတ္ထားသည့္ ယူနီေဖာင္းက ျမေလးကို ဟန႔္တားေနသည္။ ျမေလး ဘယ္လို လုပ္ရပါ့။ လမ္းေဘး ေတာ႐ုိင္း ပန္းပြင့္ကေလးေတြကို ေငးေမာေနသည့္ ျမေလးကို ၾကည့္ကာ သူ အရယ္ ရပ္သြားပါသည္။
“ျမေလး၊ ကိုယ္၊ ျမေလးကို ေတြ႕ခ်င္လို႔ မနက္ အေစာႀကီး ထလာ ရတာပါကြာ၊ ကိုယ့္အလုပ္ေတြ ထားပစ္ခဲ့တာ ျမေလးက ျငင္းရက္သလား”
အရပ္ (၆) ေပ နီးပါး ျမင့္ၿပီး ရွင္းသန႔္ ၾကံ့ခိုင္ေသာ ေယာက္်ားတစ္ဦး၏ ျမတ္ႏုိးဖြယ္ သြင္ျပင္က ျမေလးကို ညႇိဳ႕ေလၿပီ။ သူ၏ ေလးနက္ေသာ ေတာင္းဆိုမႈက ျမေလးကို အရည္ေပ်ာ္ေစၿပီ။
ကားတံခါး ဖြင့္ေပးၿပီး ျမေလးကို စိုက္ၾကည့္ေနသည့္ သူ႔ပုံစံက တည္ၾကည္ ခံ့ညားလြန္းလွၿပီး ဆက္လုမတတ္ သန္မာ မည္းနက္သည့္ မ်က္ခုံးေမြးတို႔က ပါး႐ုိးအက်ႏွင့္ ေရာယွက္ကာ စြဲမက္ႏုိင္လြန္း လွသည္။ သူ႔႐ုပ္ရည္ႏွင့္ ကားတံခါးကိုင္ကာ မားမားမတ္မတ္ ရပ္ေနဟန္က ေက်ာင္းစိမ္းဝတ္စုံ ဝတ္ထားသည့္ ျမေလးခႏၶာကိုယ္ကို ေသးက်ဳံ႕ သြားေစေလသည္။
ျမေလးႏွင့္ သူ႔ၾကားက ဆက္သြယ္မႈကို မည္သို႔မ်ား ေခါင္းစဥ္ တပ္ရပါမည္နည္း။ အခ်စ္ဆိုလွ်င္ ေစာလြန္း မေနဘူးလား။ ျဖားေယာင္း ေသြးေဆာင္မႈ ဆိုလွ်င္ေကာ ရက္စက္လြန္းရာ က်မလား။ ျမေလး အေတြးထဲ ဝင္ေရာက္လာသည့္ ေကာ့မွဴး ေက်းလက္လမ္းမွ ေထြလာဂ်ီသံ တဒုန္းဒုန္းကို ညြတ္ႏူး ေပ်ာင္းႏြဲ႕သည့္ အာ႐ုံတစ္ခုက ညႇိဳ႕ငင္ကာ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္းကို ေပးစြမ္းေလၿပီ။ “သူ႔အေပၚ တြယ္ငင္စိတ္” တစ္ခုတည္းႏွင့္ သူ႔ေနာက္လိုက္ဖို႔ လုံေလာက္ေနခဲ့သည္ပင္။ တြန႔္သထက္ တြန႔္လာေသာ သူ႔မ်က္ခုံး ႏွစ္ခု မထိဆက္ခင္ -
“ေရာ့”
ျခင္းေတာင္း လွမ္းေပးေနသည့္ ျမေလးကို ၾကည့္ကာ သူ႔မ်က္ႏွာ ႐ုတ္ျခည္း ဝင္းလက္ လာေလၿပီ။ အို- ျမေလးတို႔ ႏွစ္ေယာက္ဟာ တကယ္ပဲ အခ်စ္ဆိုသည့္ စည္းဝိုင္းထဲ ေရာက္သြားခဲ့ၿပီလား။ သို႔ဆိုလွ်င္လည္း တည္တံ့ခိုင္ျမဲေသာ အခ်စ္ကိုသာ ဖန္တီးလိုလွသည္။ ေအးေသာ၊ ၿငိမ့္ေသာ ကားအတြင္း ေမႊးေသာရနံ႔မ်ား၊ တီးတိုးညင္သာ ထြက္ေပၚလာေသာ သူ၏ ေလခၽြန္သံမ်ားက ေထြလာဂ်ီသံတို႔ႏွင့္ နားအူဆဲ ျမေလးကို ရင္ခုန္ညြတ္ႏူးစြာ ဆြဲေဆာင္ေနခဲ့ပါၿပီ။
သူႏွင့္ ျမေလး ႏွစ္ေယာက္တည္း။
စိုးရိမ္စိတ္ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ပီတိစိတ္သည္ ငုံ႔တစ္ခါ ေပၚတစ္လွည့္ ျမေလးရင္ကို ကလူက်ီစယ္ ေလၿပီ။ သို႔ေသာ္လည္း သူ႔ေဘးမွာ ထိုင္လိုက္ကတည္းက မျမင္ရေသာ တစ္ေနရာမွ ခြန္အားတို႔ ျမေလး ရင္တြင္းသို႔ အလိုလို စီးဆင္း လာသလိုပင္။ တၿငိမ့္ၿငိမ့္ ျဖတ္သန္းလာေသာ လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ႐ႈခင္းမ်ားတြင္ စီးေမ်ာရင္း သူ႔စကားသံတို႔၌ တိမ္းမူးေမ်ာပါကာ သူဦးေဆာင္ေသာ ႏွစ္ေယာက္ တစ္ဘဝမွာ ျမေလး နစ္ျမဳပ္ခဲ့ၿပီတည္း။
ေက်ာင္ခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းယူနီေဖာင္းႏွင့္ ဘုရားေပၚ ေရာက္ေနရသည့္ အျဖစ္ကို မလုံမလဲ ရွက္ရြံ႕ရျခင္း၊ လိပ္ျပာ မသန႔္ရျခင္းတို႔က ပူေႏြးလတ္ဆတ္သည့္ သူ႔အခ်စ္ေအာက္မွာ ထီမထင္ခဲ့ၿပီေကာ။ ဘုရားဖူးျခင္းသည္ လည္းေကာင္း ေန႔လည္စာသည္ လည္းေကာင္း အိပ္မက္၌ လမ္းေလွ်ာက္သူပမာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယုံၾကည္ဖို႔ရာ ခဲယဥ္းပင္ပန္း ေနခဲ့ေတာ့သည္။ ျမေလး ... မိုက္တတ္ေနခဲ့ၿပီ။
ထိုရက္မွ စေသာ ျမေလးတို႔ ခ်စ္ၾကင္မႈမ်ား တစ္ႏွစ္ ျပည့္ခါနီး ခဲ့ပါၿပီ။ ေက်ာင္းအျပန္တင္မက ေက်ာင္းပိတ္ရက္မ်ားတြင္ပါ ျမေလးတို႔ ေတြ႕ျဖစ္ခဲ့ၾကၿပီး အခ်စ္မွာ နစ္ျမဳပ္ေလေတာ့ ငယ္ႏုစ အရြယ္မ်ားပမာ၊ သစ္ရြက္ေႂကြတာကို ၿပိဳင္တူ ရယ္ျဖစ္ခဲ့သည္ပင္။
ပညာေရးေကာလိပ္မွ ေက်ာင္းၿပီးၿပီးခ်င္း လုပ္ငန္းခြင္ထဲ ေရာက္ခဲ့သည့္ ျမေလးဘ၀မွာ တြယ္တာ တမ္းမက္ျခင္းမ်ား၊ ရင္ခုန္လႈပ္ရွားရျခင္း မ်ားကို သတိပင္ မရခဲ့။ တင္ပါးဖုံးေအာင္ မည္းမည္းနက္နက္၊ ဆံပင္ တစ္ေထြးႀကီးႏွင့္ အလွၾကည့္ခံ ႐ုပ္တုကေလးလို ျဖဴႏုထင္းပသည့္ ျမေလး အပါးမွာ၊ ျမေလး အနားမွာ ျမေလးႏွလုံးသားႏွင့္ နီးစပ္သူ မရွိခဲ့ေလေတာ့ တစ္သက္မွာ တစ္ခ်စ္၊ ျမေလး၏ ခ်စ္ႏုိင္သမွ်ေသာ၊ တတ္စြမ္းသမွ်ေသာ အစြမ္းကုန္ အခ်စ္တို႔ ေမာင့္အေပၚ ၿပိဳဆင္း က်ေနခဲ့ၿပီ။ အိုး- ေမာင္ဟာ ျမေလး၏ ခ်စ္ျခင္း၊ ျမေလး၏ ကမၻာ ျဖစ္ခဲ့ ေလၿပီ။
အခ်စ္မွာ ယဥ္ပါးလာေသာ ျမေလးက ေမာင္ရြတ္ျပေသာ ကဗ်ာစာသားတို႔မွာ နစ္ျမဳပ္ေပ်ာ္ဝင္ရင္း ကဗ်ာ ရြတ္တတ္ခဲ့ၿပီ။ ကဗ်ာ ခ်စ္တတ္ခဲ့ၿပီ။
“ေမာင့္ကို ေစာင့္ရင္း ျမေလး ဖတ္ဖို႔၊ ၿပီးရင္ ေမာင့္ေဘးမွာ ထိုင္ၿပီး ျပန္ရြတ္ျပ”
ကားဒ႐ုိင္ဘာႀကီး ဦးေအာင္ကို ၁၁၅ မိုင္မွာ လိုင္းကားေပၚ တင္ေပးလိုက္ၿပီး ေမာင္က ျမေလးဆီ တစ္ေယာက္တည္း ေမာင္းလာကာ အတူျပန္ျဖစ္ခဲ့ၿပီ။ ထိုသို႔ေသာ အျပန္ခရီးမ်ားမွာ ျမေလးက ေမာင့္ကို ကဗ်ာရြတ္ျပရင္း ျဖတ္ေက်ာ္ လာခဲ့ေသာ လမ္းနံေဘးက ေက်ာင္းစိမ္းကေလးတို႔ကို ယခင္အခါမ်ားကလို ေခၚမတင္ျဖစ္ေတာ့။ ေမာင္ကလည္း မေမး၊ ျမေလးကလည္း မေတာင္းဆိုဘဲ စိတ္တူ ကိုယ္တူ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျဖစ္ေသာ ညေနခင္းမ်ားမွာ ေက်ာင္းစိမ္းကေလးေတြကို တိတ္တခိုး အားနာစိတ္၊ ေမာင္ႏွင့္အတူ ၿငိမ္းခ်မ္းေအးျမလိုစိတ္တို႔ျဖင့္ ျမေလးစိတ္တို႔ မၿငိမ္မသက္ႏုိင္ျမဲ။ အိုကြယ္ ျမေလးတို႔ဟာ အခ်စ္အတြက္ေတာ့ျဖင့္ ႐ူးမိုက္တယ္ပဲ ဆိုၾကပါေစေတာ့။
ျမေလးတို႔ဟာ အခ်စ္မွာ ႐ူးမိုက္ခဲ့ၿပီ။
* * *
နတ္ျမင္းပ်ံ ေရငန္ညစ္မွာ
သို႔ေသာ္လည္း ျမေလးတို႔ မဟုတ္ဘဲ ျမေလးသာ ႐ူးမိုက္မွန္း သိခဲ့ရခ်ိန္ကျဖင့္ ခ်စ္ခရီး တစ္ႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ ရဲတင္းလြန္းေသာ ေမာင္၏ မူပ်က္မႈေတြက ေမာင့္မိသားစုကို အသိဝင္ေစခဲ့ ေလသတဲ့။ ျမေလးေရွ႕ လာရပ္ေသာ သြယ္လ်လ် ေျခဖမိုးပိုင္ရွင္ဟာ ေမာင့္ဇနီး၊ လက္တြဲလာေသာ ကေလးက ေမာင့္သမီးဟု ဆိုေသာေန႔က ျမေလးကိုယ္ ျမေလး ခြင့္မလႊတ္ႏုိင္။
တင္းတင္းေစ့ေသာ ႏႈတ္ခမ္းတို႔က စကားတစ္ခြန္းမွ မဖြင့္ဟေသာ္ျငား သူ ထုတ္ျပေသာ ဓာတ္ပုံတို႔က ျမေလးဘဝကို ေမွာင္မိုက္ေစခဲ့ၿပီ။ ဟင့္အင္း တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ျမေလး၏ မိုက္မဲမႈ သက္သက္။ ဘာတစ္ခုမွ မေျပာရက္၊ မေျပာရဲေလာက္ေအာင္ ရွက္ရြံ႕ တိတ္ဆိတ္ခဲ့ရေသာ ျမေလးတို႔ ေတြ႕ဆုံပြဲက ျမေလးစကားတစ္ခြန္းျဖင့္ အဆုံးသတ္ေစခဲ့ႏုိင္သည္။
“ဒီလိုေတာ့ျဖင့္ ျမေလးဘဝကို အဆုံးမသတ္ႏုိင္။ ျမေလးဟာ မွားခ်င္ မွားခဲ့မိလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ မွားမွန္းသိရင္ ျပန္ျပင္ဖို႔က ျမေလးတာဝန္ မဟုတ္လား”
မိုးေကာင္းကင္သည္ ျမေလးေပၚသို႔ ငုံ႔လွ်ဳိးလာခဲ့ၿပီ။ ေမာင့္စကား မ်ားစြာကို သတိတရ ျဖစ္မိေစသည္။ ၂၅ ႏွစ္အရြယ္ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကို ဘာေၾကာင့္မ်ား လူပ်ိဳရယ္လို႔ ယုံၾကည္မိခဲ့ေလသလဲ၊ ဘာေၾကာင့္မ်ား ယုံခဲ့သလဲ၊ ဘာေၾကာင့္မ်ား ခ်စ္ခဲ့သလဲ၊ ဘာေၾကာင့္မ်ား တြယ္တာခဲ့သလဲ၊ အေတြးတို႔ လုံးခ်ာလည္ကာ ေခါင္းတစ္ခုလုံး မထူႏုိင္ေအာင္ ကိုက္ခဲလာခဲ့ၿပီ။ မိုးအေမွာင္၌ စတင္ခဲ့ေသာ ျမေလး၏ ခ်စ္ျခင္းသည္ ေလာက အမိုက္ေမွာင္တြင္ နိမ့္ဆင္း သိမ္ငယ္ေစခဲ့ၿပီ။ ဆရာမ မအိ၏ “မ်က္ကြယ္” ကဗ်ာကေလးက ႏွလုံးသားႏွင့္ ဦးေႏွာက္ လြန္းပ်ံကူးကာ အခ်စ္ကို ခ်ိန္စက္ေနခဲ့ၿပီ။
“
ဦးေႏွာက္ကိုမွ
မီးတို႔ခဲ့ေလသလား ေမာင္
ကဗ်ာေတြေရးေရးၿပီး ၿငႇိမ္းသတ္ေနရၿပီပဲ
သတၱိရွိရွိ အသည္းေၾကာင္မိတာေပါ့။
အဲဒါနဲ႔ ေျပာင္းျပန္
ႏွလုံးသည္းပြတ္နံရံမွာေတာ့
အသားမာတက္ၿပီးရင္း တက္
ရက္ ... လ ... ႏွစ္ ကူး
အခ်စ္ေၾကာင့္ေတာ့ ေရရွည္မ႐ူးခ်င္ဘူးကြယ္။”
အခုေတာ့ ျမေလးသည္ ေမာင့္ကိုလြမ္းေသာ အလြမ္းႏွင့္ နာက်င္ျခင္းတို႔ ေမႊေႏွာက္ကာ ကဗ်ာတို႔၌ တစ္စထက္ တစ္စ နစ္ဝင္လာခဲ့ၿပီ။ ျမေလးတို႔ ခ်စ္ျခင္းေတြဟာ ကဗ်ာႏွင့္ ညြတ္ႏူးခဲ့ဖူးၾကသလို ျမေလး၏ အလြမ္းကို ကဗ်ာျဖင့္ ေဖ်ာ္စပ္ခဲ့ရၿပီ။
မီးထြန္းမထားေသာ အခန္းက်ဥ္းဝယ္၊ မူးရီေဝဝါးေသာ ေန႔ရက္တို႔ကို ထိုင္းမႈိင္းစြာ ေက်ာ္ျဖတ္ရပါၿပီ။ ပူပန္စိတ္ျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ေလေသာ အေမ့မ်က္ဝန္းတို႔ကို မေျဖသိမ့္အား။ အေမ၊ ျမေလးဟာ နစ္ျမဳပ္ မခံခ်င္သူ ဆိုတာ အေမ သိရဲ႕ မဟုတ္လား။ ျမေလးကို အခ်ိန္ခဏေတာ့ ေပးပါ အေမ။
ေက်ာင္းမတက္ျခင္းျဖင့္သာ ေမာင့္ထံမွ ထြက္ေျပးခြင့္ ရမည္ကို သိေလေတာ့ ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားျဖင့္ “
ေစလိုရာေစ” ဆိုေသာ စကားလုံးကို အထူးျပဳသုံးစြဲလ်က္ ေျပာင္းေရႊ႕ခြင့္တင္ ခဲ့ပါသည္။
သူငယ္ခ်င္း မပါ၊ ဇာတ္ရံ၊ ဇာတ္ပို႔ မပါေသာ ေမာင္ႏွင့္ ျမေလးတို႔ ဇာတ္လမ္းအတြက္ မည္သူမွ် ၾကားဝင္ဖို႔၊ ေအာင္သြယ္ဖို႔၊ လူလႊတ္ဖို႔ ေမာင္ မတတ္ႏုိင္ခဲ့။ သို႔ေသာ္လည္း အဲဒီ ေမာင္က အိပ္မက္ထဲထိ လိုက္လာကာ ေႏွာင့္ယွက္ျပန္သည္။ တစ္ေရးႏုိးအလန႔္၌ အိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ရာ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ၿပီ။ ခ်စ္ျခင္းျဖင့္ ႏူးညံ့ခဲ့ေသာ ႏွလုံးသားတို႔ မ်က္ရည္၏ အထိအေတြ႕မွာ ေခါင္းမထူႏုိင္။ ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ က်ေသာ မ်က္ရည္တို႔ကို မသုတ္ခ်င္။ က်စမ္းပါေစ။ ေမာင္ႏွင့္အတူ ၿပိဳင္တူရြတ္ဆို ဖူးၾကသည့္ “ႏုတ္ျမင္းပ်ံ” ကဗ်ာေလးက သက္ဝင္လႈပ္ရွားလာကာ ျမေလးတို႔ အျဖစ္ကို ကူဖြဲ႕ ငိုညည္း ျပန္သည္။ အို ျမေလးတို႔ဟာ အခ်စ္မွာ ေပ်ာ္ဝင္ရင္း အလြမ္းကို သီဖြဲ႕ခဲ့ေလသည္ကိုး။ ခြဲခြာျခင္း နိမိတ္ပုံမ်ားက ကဗ်ာေတြအျဖစ္ ရင္ထဲထိ နက္႐ႈိင္းခဲ့ၿပီ။
“
မကယ္သာ မခံခ်ိ
မလွန္သာ တြယ္တာမိသူမွာ
ဝဲၾကမ္းေလထန္ ဖိျပန္ငဲ့
လႈိင္းထိသည့္ ေမာင့္ေတာင္ပံ
မပ်ံႏုိင္ ေရဒဏ္သင့္ခဲ့ၿပီ
ပင့္သက္ရွဴမဝ ေျခကုန္လက္ပန္းက်ခဲ့ၿပီ
အလဟႆအခ်စ္
အိမ္ျပန္မလွျဖစ္ခဲ့ၿပီမို႔
ဘဝအေျခမမွန္ ကာရန္မသစ္ခ်င္ဘု
ႏွမသာ ေရႊေျမမွာ စံကာ က်န္ရစ္ေတာ့
နတ္ျမင္းပ်ံ ေရငန္ညစ္မွာ
နစ္ခဲ့ၿပီေလး ...။ ။”
ၾကည္ေအး
မည္သို႔ဆိုေစ လြတ္လပ္သူ မဟုတ္မွန္း သိခဲ့လွ်င္ ဇာတ္သိမ္းခဲ့ၿပီတည္း။ ေကာ့မွဴး-လႈိင္သာယာ ေက်းလက္လမ္းေပၚမွာ ကားၾကံဳလိုက္ခဲ့သည့္ ခရီးတို႔ မေရႏုိင္ခဲ့ၿပီ။ သို႔ႏွင့္ပင္ ကားၾကံဳလိုက္ခဲ့ေသာ ညေနေပါင္းမ်ားစြာမွာ သိကၽြမ္းရင္းႏွီးခဲ့ရသည့္ ဘဝတူ သူငယ္ခ်င္း ဆရာမမ်ား၏ လိပ္ျပာတို႔ ႏုိးထ ေျခာက္လွန႔္ကာ အၿပီးတိုင္ ဇာတ္သိမ္းေစခဲ့ၿပီ။
“
ကားၾကံဳပဲ လိုက္ပါေစရေစ ေမာင္ရယ္၊ ဘဝၾကံဳေတာ့ မလိုက္ပါရေစနဲ႔”
နစ္ျမဳပ္လုဆဲ ဘဝ၌ နစ္ျမဳပ္မခံဝံ့သူ ျမေလး အတြက္ေတာ့ျဖင့္ ေရငန္မွာ နစ္ရပါေစေတာ့ ေရႊေျမကိုျဖင့္ မလွမ္းဝံ့ႏုိင္ေခ်။
(ဝန္ခံခ်က္။ ။ ေခါင္းစီး စာသားႏွင့္ အတြင္းကဗ်ာမ်ားမွာ ဆရာမႀကီး ၾကည္ေအး၏ “နတ္ျမင္းပ်ံ” ကဗ်ာႏွင့္ ဆရာမ မအိ၏ “မ်က္ကြယ္” ကဗ်ာမွ ျဖစ္ၿပီး ႏွစ္သက္စြာ ဆင့္ပြား ခံစားပါသည္။)
----------
အျဖဴေရာင္ (ေရႊ)
ကလ်ာ၊ ဧၿပီ၊ ၂၀၁၄။
No comments:
Post a Comment