နႏၵာစိုး(ဆင္ျဖဴကြ်န္း)
(၁)
'မေဟသရ'နတ္မင္းႀကီး၏စိတ္အာ႐ံုသည္ အထူးပင္ ေနာက္က်ိညစ္ညဴးလ်က္ရွိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ ဗိမာန္ေတာ္အတြင္း၌ ဟိုမွသည္မွ လူးလာေခါက္တံု႕ ေလွ်ာက္လ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အေတြးအႀကံအစည္ တို႔ကို ထုတ္ေနမိလ်က္ရွိ၏။ သို႔ေသာ္ အခ်ိန္ေတြသာ ၾကာသြားသည္။ ရလာေသာအေျဖက တစ္ခုတည္းသာ ျဖစ္ေန၏။ အျခား မဟုတ္။ မိမိႏွင့္ တန္းတူယွဥ္ဘက္ ျဖစ္လာသည့္ ၿပိဳင္ဘက္ ဆိုသူကို ျပတ္ျပတ္သားသား အလဲအကြဲ တိုက္ဖ်က္ႏွိပ္ကြပ္ပစ္ဖို႔သာရွိသည္ဆိုေသာ အေျဖပင္။
ဟုတ္၏။ သည္အေျဖကလြဲ၍ အျခားမရ။
(၂)
စင္စစ္ေတာ့ ဤျပႆနာသည္ တစ္ခုေသာရက္ တြင္ မိမိဗိမာန္ေတာ္သို႔ နတ္သားငယ္တစ္ပါးေရာက္ရွိ လာခဲ့ၿပီး ထူးျခားေသာသတင္းတစ္ပုဒ္ကို ေပးသြားၿပီး ေလကတည္းက စလာခဲ့ေသာျပႆနာဟုဆိုရမည္။ ဟုတ္ပါ့။ သခြပ္ပင္က မီးတက်ီက်ီဆိုသလိုပဲ။ အဲဒီ ကတည္းက မိမိမွာစိတ္အာ႐ံု ညစ္ညဴးခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ ထိုသတင္းကို လာေပးေသာ နတ္သားငယ္သည္လည္း မိမိကို ကိုးကြယ္ အားထား ဆည္းကပ္ခဲ့ရေသာ မိမိ၏ လက္ေအာက္ခံနတ္သားငယ္တစ္ပါးမွ်သာ ျဖစ္သည္။
သို႔ေသာ္သူေပးလာေသာသတင္းကေတာ့ မိမိကို တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားသြားေစႏိုင္ခဲ့တာ အမွန္ပင္။ သာမန္ နတ္သားငယ္တစ္ပါးက လာေပးေသာသတင္းဆိုသည့္ တိုင္ ငယ္သာငယ္ အစြယ္ႏွင့္ဆိုေသာ အေၾကာင္းအရာ မ်ိဳးျဖစ္ေခ်၏။
ကဲ . . .နားသာစြင့္ၾကည့္လိုက္ေပေရာ့။
"အရွင္ မေဟသရနတ္မင္း၊ အရွင္ သိပါ ၾကားပါ ေလစ။ ယခုအခါ လူတို႔ျပည္၌ ေတာထြက္၍ တရား က်င့္ခဲ့ေသာ သိဒိၶတၳမင္းသားသည္ ေဂါတမဗုဒၶအမည္ ခံယူ၍ ဘုရားစင္စစ္ ျဖစ္တည္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူလာခဲ့ ပါၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္ လူ နတ္ ျဗဟၼာ သတၲဝါအေပါင္းတို႔ သည္ ထိုေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္ကိုသာ ကိုးကြယ္ရာအစစ္ ဟု ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္ကုန္ၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ ထို ေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္သည္ လူတို႔ရပ္ရြာဝယ္ ၿပိဳင္ဘက္မရွိ ဘုန္းတန္ခိုးႏွင့္ျပည့္စံုေတာ္မူသည္ဟုလည္း သတင္းေမႊးပ်ံ႕ ေက်ာ္ေစာေနပါၿပီ အရွင္နတ္မင္းႀကီး ဘုရား" တဲ့။
ၾကည့္စမ္းၾကဦးေတာ့။ အဘယ္မွ် မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္ဖြယ္ေကာင္းေသာသတင္းေပနည္း။ အသည္းကို အပ္ကေလးႏွင့္ ကလိကလိဆြေနသကဲ့သို႔ေသာ သတင္း။ ထိုသတင္းသည္ မိမိ၏ တရွိန္ရွိန္ႀကီးျမတ္စြာ အညြန္႔ တလူလူရွိေနေသာ ဘုန္းတန္ခိုးအာႏုေဘာ္ကို သေရာ္ ေလွာင္ေျပာင္က်ီစယ္လာသကဲ့သို႔ရွိသည္ဟု ခံစားရေစ ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိ၏ေနာက္ေၾကာင္းအတၳဳပၸတိၲကို ျပန္လည္ဆင္ျခင္ၾကည့္မိေတာ့ ပို၍ပို၍ပင္ မခံခ်င္စဖြယ္ ျဖစ္လာရေခ်ေသးေတာ့သည္။ ဘယ့္ႏွယ္ ကိုယ္ကလည္း အစဥ္အလာႏွင့္ပဲေလ။
'မေဟသရ'မည္ေသာ မိမိသည္ ဇမၺဴဒိပ္ကြ်န္း၌ ရွိၾကကုန္ေသာ ဘုမၼစိုး၊ ႐ုကၡစိုးအစရွိေသာ နတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႔ကို ပိုင္စိုးအုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ နတ္မင္းအႀကီးအမွဴးပင္ မဟုတ္တံုေလာ။ မိမိသည္ ကမၻာဦးအစကပင္ ဟိမဝႏၱာ ေတာအတြင္းရွိ မႏၶာဂီရိ မည္ေသာေတာင္၌ နတ္မင္းႀကီး ျဖစ္လာခဲ့သူ မဟုတ္တံုေလာ။ သတၲဝါအားလံုးသည္ပင္ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ႀကီးျမင့္ေသာ မိမိကိုသာ ပူေဇာ္ အားထားကိုးကြယ္လာၾကရသည္ မဟုတ္တံုေလာ။ မွန္သည္။ ဤအေၾကာင္းျခင္းရာသည္ အိပ္မက္မဟုတ္။ ဒ႑ာရီမဟုတ္။ မွန္သမွ 'မွန္ မွန္ မွန္ မွန္' ျမည္ ေနေသာအေၾကာင္း ျဖစ္ခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိကလည္း ထိုအမွန္တရားကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဝင့္ႂကြားဂုဏ္ယူစြာ ေႂကြးေၾကာ္ခဲ့ဖူးသည္။
"ငါသည္ ဤမည္ေသာဌာန၌ နတ္အစုအေဝးကို ျဖစ္ေစလိုေသာ္ ျဖစ္လာၾကရသည္။ လူတို႔၏ၿမိဳ႕ရြာမ်ား ကိုျဖစ္ေစလိုေသာ္ ျဖစ္လာၾကရ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ငါသည္ ေလာကကို ျပဳျပင္ဖန္ဆင္းႏိုင္၏။ ေလာက၏ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးတို႔ကို ဆႏၵရွိတိုင္း ေပးႏိုင္၏။ ဤေလာက ကို ငါသာလွ်င္ အစိုးရ၏။ ငါ့ထက္ ဘုန္းတန္ခိုး အာႏုေဘာ္ႀကီးျမင့္ေသာသူသည္ ဤေလာကတြင္ မရွိ။ ဤေလာကတြင္ ငါသာလွ်င္ အႀကီးျမတ္ဆံုးျဖစ္ေတာ့ သည္" ဟု။
ထိုေၾကြးေၾကာ္သံကိုလည္း အမ်ားကပင္ လက္ခံ သေဘာတူညီခဲ့ၾကသည္သာျဖစ္၏။ အင္း . .တစ္နည္း အားျဖင့္ သူတို႔လည္း ထိုေၾကြးေၾကာ္သံကို မယွဥ္ၿပိဳင္ ႏိုင္ၾက၍ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ခဲ့မွာေပါ့ေလ။
အခုေတာ့ ၾကည့္စမ္း . .
လူ႔ျပည္တြင္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူလာသည္ ဆိုေသာ ေဂါတမဗုဒၶဘုရားရွင္ ဆိုသူေၾကာင့္ မိမိ ေႂကြးေၾကာ္ ခ်က္မွာ ေခ်ာင္းထဲ ျမစ္ထဲ ေမွ်ာခ်ရမလိုလိုကိန္းဆိုက္ လာခဲ့ရၿပီ။ သူ႕ၿခိမ္းေျခာက္မႈက တယ္အင္အားႀကီးပါ ကလား။ သို႔ကလို အခ်ည္းႏွီးေတာ့ အျဖစ္မခံႏိုင္။ ထည္ဝါခဲ့ေသာ ကိုယ့္သမိုင္းမွတ္တိုင္ႀကီးက အခုမွပဲ ဘံုးဘံုးလဲရေတာ့မလိုလို။
ကိုင္း . . .သည္ေတာ့ ဘာလုပ္မလဲ။ လုပ္စရာက ေတာ့ ဘယ္လိုေတြးေတြး တစ္ခုပဲ အေျဖရေနသည္။ ထိုဗုဒၶဘုရားရွင္ ဆိုသူကို ဘက္ၿပိဳင္တိုက္ခိုက္ပစ္ရန္၊ ေခ်မႈန္းပစ္ရန္မွတစ္ပါး အျခားအေျဖမရွိ။ မေဟသရ နတ္မင္းႀကီးသည္ ထိုအေျဖအတိုင္းျပဳရန္ကိုသာ ျပတ္သားစြာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်လိုက္ေလသည္။ ေတြ႕ၾက ေသးသေပါ့ ဗုဒၶ။ သင္ႏွင့္ကြ်ႏု္ပ္ အဟုတ္ကို တစ္ေကြ႕ေကြ႕ ေတြ႕ၾကဦးမည္။
(၃)
ေစာင့္စားေနခဲ့ေသာ အခြင့္အခါကား ေပၚေပါက္ လာခဲ့ေခ်ၿပီ။ ေစတမန္အေထာက္ေတာ္အျဖစ္ တာဝန္ ေပးအပ္ထားခဲ့ေသာ နတ္သားငယ္က တစ္ေန႔မွာ လာေရာက္ေလွ်ာက္ၾကားသတင္းပို႔ခဲ့ၿပီ မဟုတ္လား။
"ဗုဒၶဘုရားရွင္ေဂါတမဟာ ကပိလဝတ္ျပည္အနီး ေတာအုပ္ႀကီးအတြင္း၌ တရားပြဲသဘင္ကို ယေန႔က်င္းပ ေဟာေျပာပါလိမ့္မယ္၊ အရွင္မေဟသရနတ္မင္းႀကီး ဘုရား။ နတ္ျဗဟၼာအေပါင္းကလည္း တရားနာ သြား ၾကဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီလို႔သိရွိရေၾကာင္းပါ" တဲ့။
အဘယ္မွ် တာဝန္ေက်ပြန္ေသာ မိမိတပည့္ေက်ာ္ နတ္သားငယ္ေပနည္း။ သင္းကေလးကို ေက်းဇူးတင္ ရ၏။
"ေဟ . .ဟုတ္ကလား၊ ႀကိဳက္လိုက္ပေလ အခ်င္း နတ္သားရယ္၊ ဒါဟာ ငါ့အတြက္ အခြင့္အခါေကာင္း ေပၚေပါက္လာျခင္းေပပဲကြဲ႕၊ သူ႕ကို ကိုးကြယ္ဦးခိုက္ၾက မယ့္ ပရိသတ္ရဲ႕ေရွ႕မွာတင္ သူေဟာေျပာမယ့္ တရား ေတြကို ငါက အႏၱရာယ္ျပဳ ေႏွာင့္ယွက္ရမွာပဲေဟ့။ ဒါဆိုရင္ ေက်ာ္ေစာပ်ံ႕လိႈင္ေနတဲ့ သူ႕ဂုဏ္သတင္းေတြ လည္း တစ္ခ်ီတည္းနဲ႔ ပ်က္ကေရာေပါ့ကြယ္။ တရား အႏၱရာယ္ျပဳမယ့္ ငါ့ကို သူ ဘယ္လိုတန္ခိုးအာႏုေဘာ္ နဲ႔ ကာကြယ္တားဆီးႏိုင္မလဲဆိုတာကို ၾကည့္ၾကေသး တာေပါ့၊ ဪသာ္ . .သနားလိုက္ပါဘိေသးေတာ့ ေဂါတမ ဗုဒၶရယ္"
မေဟသရနတ္မင္းႀကီး ေက်နပ္စြာ က်ဴးရင့္ေလ သည္။ ၿပီးေနာက္ ေဂါတမဗုဒၶ၏တရားပြဲကို ေႏွာင့္ယွက္ ရန္ နည္းလမ္းအဖံုဖံုကို ဥာဏ္နီဥာဏ္နက္ေရာင္စံုထုတ္ ၍ေတြးေတာႀကံစည္ေလေတာ့သည္။
ဟုတ္ၿပီကြ။ လူတို႔သည္ ရယ္ေမာ ရႊင္ပ်ရေသာ 'ဟႆဟဒယ' အာ႐ံုအဖံုဖံုကို ခင္တြယ္ ႏွစ္သက္ၾက သည္ခ်ည္းျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔ျပည္ဝယ္ သဘင္ သည္ ဟာသပညာရွင္မ်ားသည္ လူတို႔၏ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီး အေလးထားမႈကို ခံယူေနၾကရသည္ မဟုတ္ပါလား။ သို႔ဆိုလွ်င္ ထိုတရားနာပရိသတ္ႀကီးအားလံုး သည္းသည္းလႈပ္မွ် မရပ္မနား တေသာေသာရယ္ေမာ ေနၾကမည္ဆိုလွ်င္ ထိုဗုဒၶ၏တရားပြဲသည္ ဧကန္ ပ်က္ကို ပ်က္ရမည္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တရားပြဲရွိ ပရိသတ္ အမ်ား ရယ္ရႊင္ဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ငါစြမ္းေဆာင္မည္ဟု အႀကံရေလ၏။ ကိုယ္လည္း သိပ္မပင္ပန္း။ အဟမ္း အဟမ္း သူလည္း ပြဲပ်က္ကေရာ။ အဲဒါမွေခ်ာလို႔။ ကဲ မေကာင္းေပဘူးလား။
မေဟသရနတ္မင္းႀကီးသည္လည္း သူ၏အႀကံ အစည္အတိုင္းပင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေလသည္။
ပထမ သူ႕ခႏၶာကိုယ္တြင္ ဘယ္လိုမွအခ်ိဳးမက်သည့္ ျဖဴနီေၾကာင္ၾကား ဆန္းျပားေသာအဝတ္တန္ဆာတို႔ကို ဆင္ျပင္ဝတ္ဆင္လိုက္ေလ၏။ ၿပီးေနာက္ ႀကီးမားစြာ ေသာေျမြႀကီးတစ္ေကာင္ကို ဦးေခါင္း၌ရစ္ပတ္ေစလိုက္ သည္။ ဘယ့္ႏွယ္ ေတာက္ေျပာင္စြာ အသေရခံမည့္ ေခါင္းေပါင္းေက်ာ့ေက်ာ့ေနရာတြင္ လူတကာျမင္႐ံုႏွင့္ အသည္းတုန္ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ေျမြၾကီးတစ္ေကာင္ကို ရစ္ပတ္ထားတာကိုက 'ဟာသ'မဟုတ္ေလာ။ ျမင္႐ံုႏွင့္ ရယ္ဖြယ္လိလိျဖစ္ေစမည္ပဲ။ ေၾကာက္လို႔ထြက္ေျပးၾက လွ်င္လည္း ျမန္ျမန္ပြဲပ်က္မွာမို႔ တစ္ပန္းသာတာပဲေလ။
သည္မွ်ႏွင့္မေက်နပ္ႏိုင္ေသး။ လက္ႏွစ္ဘက္တြင္ လည္း ေထာ္ေလာ္ကန္႔လန္႔ ျဖစ္ေစမည့္ ျမင္ကြင္းအလို႔ငွာ မဟုတ္တာေတြခ်ည္း ေရြးခ်ယ္ကိုင္ေဆာင္ျပလိုက္ ရေပဦးမည္။ ထိုအေတြးေၾကာင့္ လက္တစ္ဘက္က အိုးျခမ္းကြဲႀကီးကိုကိုင္၏။ ဆုတံဆိပ္လိုလို ဘာလိုလို။ အိုးျခမ္းကြဲပါဆိုမွေတာ့ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္းကမွဂုဏ္ယူ ဝင့္ၾကြားစြာေပးထားေသာ ဆုတံဆိပ္မဟုတ္မွန္း ကေလး ကအစ သိၾက၏။ သည္ေလာက္ႏွင့္ မေက်နပ္ေသး။ ေနာက္တစ္ဘက္က အိုးျခမ္းကြဲႏွင့္ ဘယ္လိုမွမသက္ ဆိုင္၊ ဟပ္စပ္မရသည့္ တံက်ဥ္လက္နက္သံုးေခ်ာင္းကို ကိုင္စြဲ၍ ဘုရားရွင္ တရားပြဲ ေဟာေျပာက်င္းပေနရာ ေတာအုပ္အတြင္းသို႔ ေဒါင္းတိေမာင္းတိခပ္တည္တည္ ျဖင့္ ျမန္းခဲ့ေလသည္။
ထိုေနာက္ တရားပြဲအနီးသို႔ ပံုမက်ပန္းမက် အိုးနင္းခြက္နင္း အဆင္အျပင္တို႔ျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္လာခဲ့၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္မူကား ထိုအခ်ိန္တြင္ တရားနာ ပရိသတ္အား မဟာသမယသုတ္ေတာ္ကို ေဟာေျပာ ေန၏။ မၾကာပါေခ်။ တရားပြဲ၏နံေဘးတြင္ရပ္လ်က္ လက္ တစ္ဘက္တြင္ အိုးျခမ္းကြဲႀကီး၊ အျခားတစ္ဘက္တြင္ တံက်ဥ္လက္နက္သံုးေခ်ာင္းကိုင္စြဲလ်က္ ဦးေခါင္းတြင္ ေႁမြသတၲဝါႀကီးကို ရစ္ပတ္ေခါင္းေပါင္းထားသည့္ျပင္ ျဖဴနီေၾကာင္ၾကား အခ်ိဳးမက်အဝတ္ေတြ ဆင္ယင္ထား သည့္ မေဟသရနတ္မင္းႀကီး ေရာက္ရွိလာကာ ပရိသတ္ ႀကီးကို အဆီအေငၚမတည့္သည့္ ကႀကိဳးမ်ိဳးစံုျဖင့္ ကျပပါေလေတာ့သည္။ ဟန္က်လိုက္ေလ။ ဘယ္ လက္မွတ္မွဝယ္စရာမလို။ အခုမွ တကယ့္အခမဲ့ေဖ်ာ္ေျဖ ပြဲ၊ သူ ကျပေနတာကိုလည္း အမ်ားကပင္ ျမင္ၾကသည္။ ႀကိဳက္ေပ့။ ပုထုဇဥ္ဆိုတာက ဒါမ်ိဳးကိုေခ်ာင္းေနတာ။ တရားပြဲထဲမွ အမ်ားစုေသာ ပရိသတ္သည္ သူ႔ထံသို႔ ေခါင္းလွည့္လာၾကကုန္၏။ ျပဴးတူးၿပဲတဲျဖင့္ အားပါးတရ အခမဲ့အားေပးၾကေလကုန္၏။
"အေျခအေနကေတာ့ သိပ္မဆိုးလွပါဘူး၊ ရာသီ ဥတုက ကိုယ့္ဘက္ကိုမဲတင္းသားဟဲ့" ဟု သူသေဘာက် သြား၏။ တရားပြဲပရိသတ္ဆီမွ တေသာေသာ ရယ္ေမာ သံေတြထြက္လာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထပ္မံ၍ကေသာင္း ကနင္းႏိုင္လွေသာ ဆပ္ျပာသည္ လင္ေပ်ာက္သလိုလို ရြာသူရြာသားပစၥည္းမွန္သမွ် ဘံုးထားေသာသူႀကီး ေရႊထုပ္ေပ်ာက္သလိုလို အူတူတူ အ႐ူးကြက္နင္း အက တို႔ကို အရွက္ကမ္းကုန္ ကျပ၏။ ပရိသတ္ထံမွသည္းသည္း လႈပ္ေသာ မစဲသည့္ရယ္သံေတြေတာ့ ထြက္လာပါ၏။ သို႔ေသာ္ ခက္လိုက္ပံုက တရားပြဲမပ်က္ျခင္းတည္း။
ျမတ္ဗုဒၶသည္ သူ ေဟာလက္စ တရားကို အရွိန္ မပ်က္ ဆက္ေဟာေနတာပဲျဖစ္သည္။ ဘာတံုးကြယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္တာတံုး။ သည္ေနရာမွာ တစ္ခုခုေတာ့မွား ေနၿပီဟု သူသိလိုက္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ အခမဲ့ကျပေနျခင္း ကို ရပ္တန္႔လိုက္ကာ အေျခအေနကိုျပန္လည္သံုးသပ္ စူးစမ္းၾကည့္ရ၏။ သည္မွာပင္ ႀကိဳတင္ေမွ်ာ္လင့္မထား ခဲ့မိရေသာအေျဖကို သူဝမ္းနည္းစြာ သို႔မဟုတ္ မခံခ်င္ စြာ ရရွိလိုက္ေလသည္။
လက္စသတ္ေတာ့ မိမိ၏ကျပေနျခင္းကို တေသာ ေသာ ရယ္ေမာေနၾကသူေတြမွာ ပုထုဇဥ္ လူပရိသတ္ ႏွင့္ မေန႔တစ္ေန႔ကမွ ကံအားေလ်ာ္စြာ နတ္ျဖစ္လာၾက ေသာ အငယ္တန္းစား သာမန္နတ္ပရိသတ္မွ်သာ ျဖစ္ ေနပါေရာလား။
အရိယာသာဝက ျဖစ္ၿပီးၾကသူမ်ားကား လူေရာ နတ္ေရာ တုပ္တုပ္မွ်မလႈပ္။ စိုးစဥ္းမွ် ေဖာက္ျပန္ တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိ။ ေလျပည္ေလညင္းကို ရွိသည္ဟု မွတ္ယူပံုမရေသာ ေက်ာက္ေဆာင္ႀကီးမ်ားကဲ့သို႔ ပကတိ တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္စြာ ဗုဒၶ၏တရားေတာ္ကို နာယူ ႏွလံုးသြင္းလ်က္ရွိေနၾကသည္ကို ေတြ႕ရေလေတာ့သည္။ ၾကည့္စမ္း။ ဒါဟာ တကယ့္ကို အံ့ဩမင္တက္ဖြယ္ ျမင္ကြင္းတစ္ခု။ ေျပာမယံု ႀကံဳဖူးမွ သိရမယ့္ ျဖစ္ရပ္မွန္ တစ္ခုပဲ။
မိမိသည္ ဗုဒၶ၏ တရားပြဲကို ေႏွာင့္ယွက္ျခင္းငွာ မစြမ္းသာႏိုင္ေတာ့ေၾကာင္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုရိပ္စားမိလိုက္ ေသာအခါ မေဟသရနတ္မင္းႀကီးသည္ အေတာ္ရွက္ သြား၏။ လူေတြေျပာၾကသလို ကိုယ့္မ်က္ႏွာကိုယ္ ဓား ႏွင့္ လွီးပစ္ရေတာ့မလိုလို။ ေနေပေစ။ ကိုယ္က လူမွ မဟုတ္ေသးတာ ေတာ္ေသးရဲ႕။ သည္ေတာ့ ခပ္တည္တည္ ေပါ့ဟု ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ မာန္တင္းလိုက္ကာ တရား နာလိုစိတ္မရွိေသာ္ျငား နတ္အမ်ားကဲ့ရဲ႕ျခင္းက လြတ္ လွ်င္ ၿပီးစတမ္းဟူေသာသေဘာျဖင့္ ပရိသတ္ေနာက္ ပါးမွဝင္ကာ တရားနာေလသည္။
ထိုညက ဘုရားရွင္ေဟာၾကားအပ္ေသာ ေဒသနာ ေတာ္အဆံုးဝယ္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ေသာ သတၲဝါ ေဝေနယ်တို႔ 'ဓမၼာဘိသမယ' ကို ရၾကကုန္ေလေသာ္ လည္း မေဟသရနတ္မင္းႀကီးမူကား အဘယ္တရား ထူးမွ် မရလိုက္။ သူရရွိလိုက္သည္ကား 'အ႐ံႈးႏွင့္ျပန္ လွည့္လာခဲ့ရျခင္း' ဟူေသာ အရွက္တရားႏွင့္ 'ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ေတြ႕ၾကေသးတာေပါ့ ဗုဒၶရယ္' ဟူသည့္ မခံခ်ိ မခံသာေဒါမနႆတို႔သာ . . .။
(၄)
ကိုင္း- အခုမွေတာ့ မထူးေတာ့ပါဘူးေလ။ တစ္ရွက္ ကေန ႏွစ္ရွက္ကြဲလည္း ခံမေနေတာ့ပါဘူး။ ကိုယ္က သူ႕ကိုပစ္မွတ္ထားတိုက္ခိုက္ၿပီဆိုပါမွေတာ့ သူႏွင့္ ထိပ္တိုက္ယွဥ္ဘက္တုၿပိဳင္ကာ သူႏိုင္ကိုယ္ႏိုင္ အသား ကုန္ေရကုန္ေရခန္း ႏႊဲလိုက္ၾကတာပဲ ေကာင္းမည္ဟု မေဟသရနတ္မင္းႀကီး မွတ္ခ်က္ခ်လိုက္သည္။ ယခင္ တစ္ခါ သူ တရားပြဲသြားဖ်က္သလို နံေဘးကေန သြယ္သြယ္ဝိုက္ဝိုက္ လုပ္မေနေတာ့ဘဲ ဗုဒၶဘုရားရွင္ႏွင့္ တိုက္႐ိုက္ရင္ဆိုင္လိုက္မည္ဟု အခိုင္အမာသႏၷိ႒ာန္ခ် လိုက္၏။ ထို႔ေနာက္ အခါအခြင့္ကို ေခ်ာင္းေျမာင္း ငံ့လင့္ေနခဲ့ရာ မ်ားမၾကာမီပင္ အခြင့္အခါေပၚလာရျပန္ ေလ၏။
တကယ့္ကို ဟန္က်ေနရာက်ေပၿပီ။ ထိုေန႔ကား ဘုရားရွင္သည္ ဟိမဝႏၱာသို႔ ႂကြျမန္းေတာ္မူ၍ နံ႔သာ ေတာ၌ ေရသန္႔စင္ေတာ္မူမည့္ေန႔ျဖစ္၏။ အခြင့္ေခ်ာင္း ေနေသာ မေဟသရနတ္မင္းႀကီးသည္ ဘုရားရွင္ ေရ သန္႕စင္ေတာ္မူေနစဥ္၌ပင္ အခ်ိန္ကိုက္ေရာက္ရွိေအာင္ တစ္ခ်ိဳးတည္းသြားေရာက္ေလ၏။
ေရာက္ရွိသြားသည္ ႏွင့္ မူလက ဆံုးျဖတ္ခ်က္အတိုင္း ေဝ့ဝိုက္မေနဘဲ တိုက္႐ိုက္ပင္ ဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားကာ တိုက္ပြဲ ဖြင့္ပါေလေတာ့၏။ သူ၏စိန္ေခၚခ်က္က အေတာ္ ကေလး ကလားႏိုင္၏။ သို႔ေသာ္ မလိုခ်င္ဘူး။ ကေလးကလား ေတြ၊ သူငယ္ႏွပ္စားေတြက အေရးမႀကီး။ ကိုယ္ကႏိုင္ ဖို႔သာ အေရးႀကီးသည္ဟု စိတ္တံုးတံုးခ်ထားေလေတာ့ ေတြ႕သည္ႏွင့္ အေရးဆိုေလွ်ာက္ထား၏။
"အရွင္ေဂါတမ၊ အရွင္ျမတ္ဟာ လူတို႔ျ့ပည္ရြာ နယ္ပယ္မွာ ဘက္ၿပိဳင္ႏိုင္သူမရွိေအာင္ ဘုန္းတန္ခိုး ႀကီးလွတယ္ဟုေက်ာ္ေစာသလို ကြ်ႏု္ပ္ကလည္း ဇမၺဴဒိပ္ကြ်န္းရွိ နတ္အေပါင္းတို႔မွာ မည္သူကမွ လာေရာက္ မတုဘက္ႏိုင္ေအာင္ ဘုန္းတန္ခိုးႏွင့္ျပည့္စံုတဲ့ နတ္မင္းတစ္ပါး ျဖစ္ပါတယ္။ အခု အရွင္ႏွင့္ကြ်ႏု္ပ္တို႔ ဘုန္းတန္ခိုးခ်င္း ယွဥ္ၿပိဳင္ၾကဖို႔လာခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အရွင္ရဲ႕ဘုန္းတန္ခိုး စြမ္းပကားအတိုင္းအဆကို ကြ်ႏု္ပ္ သိလိုပါတယ္ အရွင္ေဂါတမ"
ထိုအခါ ဘုရားရွင္က ဥာဏ္ေတာ္ျဖင့္ ဆင္ျခင္ ၾကည့္ေတာ္မူေသာ္ ဤနတ္မင္းသည္ မိမိ၏သာဝက တစ္ဦးျဖစ္လာမည္ကို ျမင္ေတာ္မူေလသည္။ ယခု ယွဥ္ၿပိဳင္မႈသည္ အခ်ည္းႏွီးမျဖစ္။ အက်ိဳးရွိမည့္ယွဥ္ၿပိဳင္ မႈသာျဖစ္သည္ဟု ျမင္သိေတာ္မူ၍ မေဟသရနတ္မင္း၏ ေတာင္းဆိုမႈကို လက္ခံေတာ္မူလိုက္ေလသည္။
"ေကာင္းၿပီ အခ်င္း႐ုျဒ၊အသင္က မည္သည့္ နည္းလမ္းျဖင့္ စမ္းသပ္ယွဥ္ၿပိဳင္လိုပါသနည္း"
"အရွင္ဘုရား၊ကေလးသူငယ္မ်ား တူတူပုန္းတမ္း ကစားသကဲ့သို႔ ႐ိုး႐ိုးကေလးသာ ဝွက္ပုန္း၍ယွဥ္ၿပိဳင္လို ပါသည္။ ရွာေဖြမေတြ႕ေအာင္ ပုန္းႏိုင္သူက ဘုန္းတန္ခိုး ပိုမိုသာလြန္ျမင့္ျမတ္သူျဖစ္စတမ္းပါ ဘုရား"
ဤသည္ကား မေဟသရနတ္မင္း၏ စိတ္ႀကိဳက္ ေရြးခ်ယ္သည့္ၿပိဳင္ပြဲပံုသဏၭာန္ျဖစ္၏။
"သည္လိုျဖင့္ သင့္ဆႏၵအတိုင္း သင္ကပဲ ေရွးဦး စြာ ပုန္းပါေတာ့။ ငါ ရေအာင္ရွာေဖြျပပါအံ့"
"အရွင္ဘုရား၊ ကြ်ႏု္ပ္စတင္၍ပုန္းပါမည္။ မ်က္စိ ကို လက္ျဖင့္ ပိတ္ေတာ္မူပါေလာ့"
ဘုရားရွင္လည္း နတ္မင္းႀကီး ေတာင္းဆိုသည့္ အတိုင္း လိုက္ေလ်ာကာ မ်က္စိကိုလက္ေတာ္ျဖင့္ ပိတ္ ကြယ္ေပးလိုက္ေလသည္။
တန္ခိုးအရာ၌မေခေသာ မေဟသရနတ္မင္းသည္ သူ႕ကိုယ္သူ ကိုယ္ေရာင္ေဖ်ာက္လိုက္၏။ ၿပီးေနာက္ ေျမႀကီးေအာက္သို႔ငုပ္လွ်ိဳးၿပီးလွ်င္ သူ၏ခႏၶာကိုယ္ကို ပရမာဏုျမဴမွ် ေသးမႈန္သိမ္ေမြ႕ေသာကိုယ္အျဖစ္ ဖန္ဆင္း၏။ ေျမႀကီးအထုကိုလည္း အလႊာေပါင္း တစ္သိန္းမွ် လႊာလိုက္ေသး၏။ ၿပီးမွ ထိုအလႊာေပါင္း တစ္သိန္း၏ေအာက္ဆံုးအတြင္းဆံုးအလႊာၾကားမွာ ေနရာ ယူၿပီးမွ "အရွင္ဘုရား၊ ကြ်ႏု္ပ္ကိုရွာေဖြႏိုင္ၿပီ"ဟု အသံ ျပဳလိုက္ေလသည္။
ဘုရားရွင္ေတာ္မူကား နတ္မင္းပုန္းေအာင္းရာ ေနရာကို သမႏၱစကၡဳျဖင့္ၾကည့္႐ႈ၍ ျမင္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ယာလက္ေတာ္ျဖင့္ ေျမလႊာကို ယူ၏။ ထိုေျမလႊာကို လက္ဝဲဖဝါးေတာ္ေပၚတင္လိုက္ၿပီး မွ လက္ယာလက္ေခ်ာင္းေတာ္မ်ားျဖင့္ အထက္ေျမလႊာ မ်ားကို တစ္လႊာၿပီးတစ္လႊာ ပယ္ေတာ္မူ၏။ ေအာက္ဆံုး အလႊာကိုေရာက္ေတာ့မွ "အခ်င္း႐ုျဒ၊ ထေလာ့" ဟု မိန္႔ေတာ္မူလိုက္သည္။ ထိုဆင့္ေခၚသံကို မေဟသရ နတ္မင္းႀကီး ေကာင္းစြာၾကား၏။
သို႔ေသာ္ ေနရာက မထဘဲ ေပကပ္၍ဇြတ္ပုန္းေနေလသည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဆိုေသာ္ "ရဟန္းေဂါတမသည္ ငါ့ကို တကယ္ ျမင္ျခင္း မဟုတ္ဘဲႏွင့္ မွန္းဆၿပီး 'ထေလာ့' ဟု ခပ္တည္တည္ ေျပာေနျခင္းျဖစ္ရမည္" ဟု သံသယဝင္ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္လည္း ထပ္မံ၍ မိန္႔ျြမက္ ဆင့္ဆိုေတာ္မူရျပန္ေလသည္။
"အခ်င္း႐ုျဒ၊ သင္ ဤကဲ့သို႔သံသယဝင္မေနပါႏွင့္။ ငါသည္ သင္၏ကိုယ္လက္အဂၤါမ်ားကိုသာမက သင္၏ အူသိမ္အူမမ်ားကိုပါ အားလံုးမက်န္ သိျမင္ေနသည္။ သင္ပုန္းေအာင္းရာေျမလႊာထု၏ ေအာက္ဆံုးၾကားထဲက ယခု ထခဲ့ေလာ့"
ျမတ္စြာဗုဒၶက သူပုန္းေအာင္းေနရာ အတိအက် မိန္႔ဆိုလာၿပီမို႔ နတ္မင္းခမ်ာ မေနသာဘဲ ထလာခဲ့ရ ေလေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ မေက်နပ္ေခ်။ ထို႔ေၾကာင့္ ရသမွ်ေစာဒကတက္၍ ကန္႔လန္႔တိုက္ေခ်ေသး၏။
"အရွင္ျမတ္၊ အရွင္သည္ အလြန္တန္ခိုးႀကီးသည္ ဆိုသည္ကို ကြ်ႏု္ပ္ ရိပ္စားမိပါၿပီ။ ကြ်ႏု္ပ္၏စိတ္အႀကံ သံသယကိုပင္ သိရွိေနေပေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ 'ယံုစား' ျခင္းသို႔ မတိုင္ေသးပါ။ 'ရိပ္စား' မိ႐ံု မွ်သာရွိပါေသးသည္။ ယခုတစ္ခါ အရွင္ေဂါတမ ပုန္း ပါေလာ့။ ကြ်ႏု္ပ္ရေအာင္ ရွာေဖြျပပါမည္"
"ေကာင္းၿပီ အရွင္႐ုျဒ၊ ငါပုန္းမည္။ သင့္မ်က္စိ ကို လက္ျဖင့္ပိတ္ပါေလာ့"
နတ္မင္းက ကတိအတိုင္း မ်က္စိမ်ားကိုပိတ္လိုက္ သည္ႏွင့္ ဘုရားရွင္သည္ မိမိကိုယ္ကို ပရမာဏုျမဴ ေလာက္မွ် ဖန္ဆင္းၿပီးလွ်င္ နတ္မင္း၏ မ်က္စိႏွစ္ဖက္ အၾကား၌ေန၍ "႐ုျဒ၊ ငါ့အားရွာေဖြေလာ့" ဟု မိန္႕ေတာ္ မူလိုက္ေလသည္။
မေဟသရနတ္မင္းလည္း မ်က္စိတို႕ကိုဖြင့္၍ မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလွည့္လည္ရွာေဖြ၏။ မေတြ႕။ ထို႕ေၾကာင့္ ေတာအုပ္အႏွံ႕ ေတာင္ေစာင္းမ်ား လိႈဏ္ဂူမ်ား လွ်ိဳေျမာင္ ေခ်ာက္ၾကား ေရဆံုးေရဖ်ားေနရာ အႏွံ႕ရွာေဖြ၏။ မေတြ႕ျပန္ေခ်။ ထို႕ေၾကာင့္ "ဤအရွင္ေဂါတမသည္ လူ႕ျပည္၌ ပုန္းဟန္မတူေခ်" ဟု စိတ္အႀကံျဖစ္လ်က္ ၄င္း၏ အဆံုးစြန္ေသာ အာႏုေဘာ္ကို အစြမ္းကုန္မွ် အသံုးခ်၍ နဂါး၊ ဂုမၻာန္၊ ယကၡ၊ အသုရာျပည္ စသည္ တို႔၌ ေမႊေႏွာက္ေလ၏။ မေတြ႕ျပန္ေသာ္ နတ္ျပည္၊ ျဗဟၼာျပည္မ်ားသို႕တိုင္ ဆက္လိုက္ျပန္၏။ ဤသို႔လွ်င္ ေနရာအသီးသီးတို႔၌ ဆယ္ႀကိမ္စီ လွည့္လည္ရွာေဖြ ေသာ္လည္း ဘယ္မွာမွ မေတြ႕ရေတာေခ်။ အေမာ သာအဖတ္တင္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ လက္ေလွ်ာ့လိုက္ရေခ် ေတာ့၏။
"အရွင္ဘုရား၊ ကြ်ႏု္ပ္အ႐ံႈးေပးပါၿပီ။ ကြ်ႏု္ပ္အား ပုန္းေအာင္းရာမွ ထြက္ေတာ္မူ၍ ထင္ရွားျပေတာ္မူပါ ေတာ့ဘုရား"
ထိုသို႔ဝန္ခံလိုက္ေတာ့မွ ဘုရားရွင္လည္း မေဟသရ နတ္မင္း၏ မ်က္ေမွာင္ႏွစ္ခုၾကားမွ ဆင္းသက္ၾကြလာ ေတာ္မူ၍ (၃၂)ပါးေသာ ေယာက်ာ္းျမတ္ လကၡဏာ ေျခာက္သြယ္ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္တို႔ျဖင့္ ကိုယ္ေတာ္ကို ထင္ရွားျပေတာ္မူေလသည္။
မေဟသရနတ္မင္းလည္း ထိုအခါက်ေတာ့မွ ဘုရားရွင္ကို အတိုင္းမသိ ၾကည္ညိဳ သြားၿပီးေနာက္ -
''အရွင္ဘုရား၊ ယေန႕မွစ၍ တပည့္ေတာ္အား ဥပါသကာဟုမွတ္ယူေတာ္မူပါ။ အရွင္ဘုရားအား အသက္ထက္ဆံုး ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ပါ၏" ဟု ေလွ်ာက္ ထားကာ သရဏဂံုေဆာက္တည္ေလသည္။
မေဟသရ နတ္မင္းသည္ကား ဗုဒၶဘုရားရွင္အား မူလက တန္ခိုးယွဥ္ၿပိဳင္ အႏိုင္ႀကဲခဲ့ဖူးေသာ္လည္း သူၾကည္ညိဳမိေသာအခါတြင္မူကား တားမႏိုင္ ဆီးမရ ဆိုရေလာက္ေအာင္ အူလိႈက္သည္းလိႈက္ ဇြတ္တရြတ္ ၾကည္ညိဳေသာ နတ္မင္းႀကီးျဖစ္ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္
"အရွင္ဘုရား ကြ်ႏု္ပ္၏ ေနရာ မႏၶာဂီရိေတာင္ ေတာ္တြင္ လိုက္ပါသီတင္းသံုးေတာ္မူပါ။ တပည့္ေတာ္ ေက်ာင္းေဆာက္ လွဴဒါန္း၍ ရာသက္ပန္ အနီးကပ္ ျပဳစုလုပ္ေကြ်းကိုးကြယ္လိုပါသည္ဘုရား" ဟု ဘုရားရွင္ အားေလွ်ာက္ထားကာ သူ၏ေနရာသို႕တစ္ပါတည္း ပင့္ေဆာင္လာေတာ့၏။ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္က ခြင့္ျပဳ ေတာ္မမူေခ်။ ထိုအခါ မေဟသရနတ္မင္းက ထပ္မံ ၍ ေဈးဆစ္သလို ေလွ်ာက္ထားျပန္ေလသည္။
"တပည့္ေတာ္၏ေနရာသို႕ အရွင္ဘုရား လိုက္ပါ သီတင္းမသံုးႏိုင္လည္း ရွိပါေစေတာ့ဘုရား၊ သို႕ေသာ္ တပည့္ေတာ္ကို အရွင္ဘုရား၏႐ုပ္ပြားေတာ္မွ်ကိုေတာ့ ဖန္ဆင္း၍ ကိုးကြယ္ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါ ဘုရား"
ဤကား သူ၏ေနာက္ဆံုးေတာင္းခံေသာ အခြင့္ အေရးသာျဖစ္ေတာ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္လည္း "ငါ၏အသြင္သဏၭာန္ကိုစီမံ၍ ကိုးကြယ္ခြင့္ကို ငါ ေပးေတာ္မူပါ၏" ဟု အခြင့္ျပဳေတာ္မူပါေလ၏။ မေဟသရ နတ္မင္းႀကီးသည္လည္း ဘုရားရွင္ထံမွ ခြင့္ေတာ္ရ ေလလွ်င္ မႏၶာဂီရိေတာင္ဝွမ္း အလြန္ခ်မ္းေျမ႕ေမြ႕ေလ်ာ္ ဖြယ္ရွိေသာအရပ္၌ ရတနာခုနစ္ပါးတို႔ျဖင့္ ဆန္းၾကယ္ ေသာ စုလစ္မြန္းခြ်န္အထြတ္မ်ားတင္၍ တန္ဆာဆင္ အပ္သည့္ ဂႏၶကုဋိေက်ာင္းေတာ္ကို ဖန္ဆင္းေလ၏။
ဂႏၶကုဋိတံခါး၌ ေငြျဖင့္ၿပီးေသာ တံခါးမုခ္ဦးတို႔ကို တပ္ဆင္သည္။ ၿပီးေသာ္ ထိုဂႏၶကုဋိတိုက္ေတာ္အတြင္း တြင္ လကၡဏာေတာ္ႀကီးငယ္ အသြယ္သြယ္တို႔ျဖင့္ တင့္တယ္စြာေသာ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကို သက္ရွိ ထင္ရွားျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အလားတူစြာ စီမံဖန္ဆင္း၍ ထားရွိကိုးကြယ္ေလသည္။
မေဟသရနတ္မင္းကား ဘုရားရွင္အား တန္ခိုး ဘက္ၿပိဳင္ရာတြင္ ႐ံႈးနိမ့္ခဲ့ေသာ္လည္း အ႐ံႈးထဲက အျမတ္ဆိုသလို အျမတ္တစ္ခုေတာ့ ရရွိခဲ့ေလသည္။ အျခားမဟုတ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ႐ုပ္ပြားဆင္းတု ေတာ္ကို ဤသို႔စီမံထုလုပ္ကိုးကြယ္ခြင့္ရရွိခဲ့ျခင္းအျမတ္ ပင္ ျဖစ္ေတာ့၏။ ဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္ဝယ္ ဘုရားရွင္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္ျဖင့္ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ကိုးကြယ္ခြင့္ကို ပထမဆံုး စတင္ရရွိခဲ့သူမွာ မေဟသရ နတ္မင္းႀကီးပင္ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
ျမတ္ဗုဒၶေဂါတမအရွင္၏ သာသနာေတာ္ဝယ္ "႐ုပ္ပြားဆင္းတု ကိုးကြယ္မႈအစ မေဟသရနတ္မင္း က"ဟု ဥဒါန္းတြင္က်န္ရစ္ခဲ့ရျခင္းသည္ပင္လွ်င္ နတ္ မင္းႀကီးအဖို႔ အ႐ံႈးထဲက ရရွိလိုက္ေသာ ပထမဆုႀကီး တစ္ဆုဟု မွတ္တမ္းျပဳ ကမၺည္းတင္ၾကရေတာ့သည္ မဟုတ္ပါလား။
ထိုမေဟသရ နတ္မင္းႀကီးမွသည္ အစခ်ီခဲ့ေသာေၾကာင့္သာ သာသနာေတာ္၏ ေႏွာင္း ကာလမွ တပည့္ဒကာတို႔အဖို႔ ျမတ္ဘုရား၏ဆင္းတု ေတာ္ ကိုယ္ပြားေတာ္အရွင္ျမတ္တို႔ကို ဆည္းကပ္ပူေဇာ္ ခြင့္ရခဲ့ၾကသည္မဟုတ္ပါလား။
ထို႔ေၾကာင့္ မေဟသရနတ္မင္းႀကီးအဖို႔မူ ဘုရားရွင္ အား တန္ခိုးခ်င္းၿပိဳင္ရာ၌ ခြက္ခြက္လန္က်ဆံုး ႐ံႈးနိမ့္ခဲ့ သည္ဆိုသည့္တိုင္ ေနာင္လာေနာက္သား ဗုဒၶဘာသာ ဝင္မ်ား၏ အက်ိဳးအလို႕ငွာမူ တစ္ကြက္ခ်န္ ေျပာင္းျပန္ လွန္၍ေၾကြးေၾကာ္ႏိုင္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ ဘုရားရွင္၏ ႐ုပ္ပြား ေတာ္မ်ားကို ဆည္းကပ္ကိုးကြယ္ခြင့္ ရရွိေရးတြင္မူ ဘုရားရွင္၏ ပထမဆံုးေသာခြင့္ျပဳခ်က္ကို ေတာင္းခံ ရရွိခဲ့သူျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အ႐ံႈးထဲမွ ပထမဆုကို ရယူ ႏိုင္ခဲ့သူဟု ေမာ္ကြန္းတင္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါေတာ့သတည္း။
နႏၵာစိုး(ဆင္ျဖဴကြ်န္း)
အပၸမာဒဓမၼရသမဂၢဇင္း ေပ့ဂ်္ကေန ကူးယူပါတယ္။ ေပ့ဂ်္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
စေလ ငေနာ့ (ေက်ာ္ဇင္လတ္)
Shareby မြန္းေလးေဖေဖ
No comments:
Post a Comment