#ပိုင္စုိးေဝ
============
တစ္အိမ္တည္းေနသူ ႏွစ္ေယာက္ လမ္းေပၚမွာ သြားေတြ႕ၾကသည္။
“ခင္ဗ်ားကို က်ဳပ္ လိုက္ရွာေနတာ”
သူ႔မိတ္ေဆြ၏ စကားကို ပန္းခ်ီဆရာက တစ္စုံတစ္ရာ ျပန္မေမးဘဲ လမ္းမဘက္ ေငးၿပီး ရပ္ေနသည္။
“လာဗ်ာ၊ အိမ္မျပန္နဲ႔ဦး၊ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း စကားနည္းနည္း ေျပာရေအာင္”
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ က်ဳံးဘက္ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကသည္။ ေတာ္ေတာ္ ၾကာေအာင္ ေလွ်ာက္ၿပီးခါမွ ေရွ႕မွ သြားေနေသာ သူ႔မိတ္ေဆြက ရပ္လိုက္ၿပီး “အရက္နည္းနည္း ေသာက္ရေအာင္ဗ်ာ” ဟု ဆိုသည္။ ေနာက္ျပန္ေလွ်ာက္ ခဲ့ၾကသည္။
“ဒီလိုဗ်၊ ဒီလို”
အရက္ခြက္ကို လုံးဝ မေသာက္ေသးဘဲ လက္ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ ဖန္ခြက္ကို ဆုပ္ကိုင္ၿပီး ပန္းခ်ီဆရာအား ေငးစိုက္ၾကည့္ရင္း သူ႔စကားကို စသည္။ ပန္းခ်ီဆရာက ပထမဆုံး ဖန္ခြက္ကို ေရ လုံးဝ မေရာဘဲ ေမာ့ခ် လိုက္သည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ အတြက္ ဖန္ခြက္ထဲ အရက္ ေလာင္းထည့္ၿပီး မွ သူ႔ကို ျပန္ေမးသည္။
“ဆိုပါဦး၊ ဘာေတြ အေရးႀကီး ေနလို႔တုံး”
“ဒီလိုဗ်ာ ဒီလို”
သူ႔စကားကို ေရွ႕မဆက္ႏုိင္ျပန္၊ ပန္းခ်ီဆရာက သူ႔ခြက္ကို ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ေမာ့္ပစ္လိုက္သည္။
“ဒီလိုဗ်ာ၊ က်ဳပ္အိမ္ကို ငွါးေနတဲ့ ဆရာဝန္ေလ၊ ဒီလူ႔ကို က်ဳပ္ မေက်နပ္ဘူးဗ်ာ”
“ဘာျဖစ္လို႔ မေက်နပ္တာလဲ”
“ဒီလူက က်ဳပ္တို႔ကို ေစာ္ကားတယ္ဗ်ာ”
“ဘယ္လို ေစာ္ကားတာလဲဗ်”
“ဒီလူဟာ က်ဳပ္တို႔ကို မေလးစားဘူးဗ်၊ အင္း မေလးစားတာဟာ ေစာ္ကားတာပဲေပါ့ဗ်ာ”
ပန္းခ်ီဆရာက တစ္စုံတစ္ရာ ျပန္မေျပာ၊ ေဆးေပါ့လိပ္ကို ဖြာ႐ႈိက္ေနသည္။ သူ႔မိတ္ေဆြ ကေတာ့ ဖန္ခြက္ထဲ ေရေတြ အျပည့္ေရာၿပီး တစ္ငုံခ်င္း ေသာက္ေနသည္။
''အဲဒါ က်ဳပ္ မေက်နပ္ဘူးဗ်ာ”
“ေခါင္း႐ိုက္ခြဲပစ္ လိုက္ေပါ့ဗ်ာ”
ပန္းခ်ီဆရာက စားပြဲေပၚ တံေတာင္ဆစ္ ႏွစ္ဖက္ ေထာက္ထားၿပီး ေခါင္းကို ေအာက္စိုက္လ်က္ ေအးစက္စြာ ျပန္ေျပာသည္။ ရွည္လ်ားေသာ သူ႔ခါးမွာ ေကြးညႊတ္ေနၿပီး သူ႔ေခါင္းႏွင့္ သူ႔ဖန္ခြက္ ထိလုမတတ္ ရွိေနသည္။ သူ႔မိတ္ေဆြကို မၾကည့္ေသာ္လည္း စိတ္လႈပ္ရွား ေနေသာ မ်က္ႏွာကို ျမင္ေယာင္ ေနမိသည္။ သူ႔မိတ္ေဆြမွာ အရပ္ပုပု နဖူးျပင္ က်ယ္က်ယ္ ပါဝါမ်ားႏွင့္ ကိုင္းထူထူ မ်က္မွန္ေအာက္မွ မ်က္လုံးမ်ားက စိတ္လႈပ္ရွားမႈကို ေဖာ္ျပႏုိင္စြမ္း မရွိဘဲ ေအးစက္ ထုံထိုင္း ေနလိမ့္မည္။ ေလးဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ခန႔္မွ် ရွိၿပီး သူ႔ထက္ အသက္ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ပဲ ႀကီးသည္။
သူတို႔ႏွစ္ဦး စေတြ႕ခဲ့ၾကသည့္ ရက္မ်ားကို ပန္းခ်ီဆရာက အမွတ္ရ ေနသည္။
တစ္ေနရာတည္း မေနတတ္ဘဲ ဟိုဟိုသည္သည္ ေလွ်ာက္သြား ေနခဲ့ေသာ ပန္းခ်ီဆရာမွာ လြန္ခဲ့သည့္ ငါးႏွစ္ခန႔္က သည္ၿမိဳ႕ကေလးကို ေရာက္လာသည္။ ေနထိုင္ဖို႔ အိမ္ခန္း လိုက္ရွာရာမွ ယခု သူ႔မိတ္ေဆြႀကီး၏ အိမ္ကို ငွါးေနခဲ့ၿပီး စတင္ သိကၽြမ္းရျခင္း ျဖစ္သည္။ ေတြ႕ခါစတုန္း ကေတာ့ သူတို႔ႏွစ္ဦး သိပ္ အဆင္မေျပခဲ့ၾက။ တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ အထင္ႀကီး ေလးစားမႈ မရွိၾကဘဲ ခပ္တန္းတန္း ေနခဲ့ၾကသည္။ သူမိတ္ေဆြႀကီးမွာ သည္ၿမိဳ႕ ဇာတိသား၊ ေမြးကတည္းက သည္ၿမိဳ႕မွာပင္ ေနခဲ့ၿပီး ဆယ္တန္း မေအာင္မီ ေအာက္တန္း စာေရးေလး အလုပ္ ဝင္လုပ္ခဲ့သည္။ စာေရးဘဝႏွင့္ အႏွစ္ ႏွစ္ဆယ္မွ် အမႈထမ္း ခဲ့ၿပီး အသက္ေလးဆယ္ ျပည့္ခါနီးတြင္ နာမက်န္းပင္စင္ ယူခဲ့သည္။ သူ႔မွာ ဒူလာေရာဂါ ရွိသည္။ အရက္လည္း အလြန္ေသာက္သည္။
ပန္းခ်ီဆရာႏွင့္ သူမိတ္ေဆြတို႔မွာ တူညီေသာ အခ်က္မ်ား ရွိသလို ကြဲျပား ျခားနားသည့္ အခ်က္လည္း အမ်ားႀကီး ရွိသည္။
ပန္းခ်ီဆရာမွာ သည္ၿမိဳ႕ကေလးႏွင့္ မိုင္ေပါင္းမ်ားစြာ ေဝးေသာ ၿမိဳ႕ကေလး တစ္ၿမိဳ႕တြင္ ေမြးဖြားခဲ့ၿပီး အရြယ္ေရာက္ခါစ ကတည္း က အၿငိမ္ မေနတတ္သူ၊ ဟိုၿမိဳ႕ သည္ၿမိဳ႕ ေလွ်ာက္သြား ေနတတ္သူ။ သည္ ၿမိဳ႕ကေလးတြင္ ယခုထိ ေလးငါးႏွစ္ ေနထိုင္ႏုိင္ခဲ့ျခင္းငွါ သူဘဝ၌ အၿငိမ္သက္ဆုံး ကာလ ျဖစ္သည္။ အထက္တန္း ေအာင္ၿပီး ကတည္းက ပန္းခ်ီဆရာ ဘဝကို ခံယူခဲ့သည္။ မိဘမ်ားထံမွ ရရွိခဲ့ေသာ အေမြအႏွစ္မ်ားကို သုံးလိုက္ ျဖဳန္းလိုက္၊ ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမမ်ားထံ ေတာင္းလိုက္ ရမ္းလိုက္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းႏွင့္ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ားထံ ေခ်းလိုက္ ငွါးလိုက္ျဖင့္ တစ္သက္လုံး ေနခဲ့သည္။ ပန္းခ်ီဆရာ ဘဝကို ခံယူၿပီး အသက္ေလးဆယ္ ျပည့္ခဲ့ေသာ္လည္း ယခုထိ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္မွ် မေရးဆြဲရေသး။ တစ္ေန႔ေန႔ေတာ့ ေရးဆြဲျဖစ္လိမ့္မည္ဟု သူ ယုံၾကည္ေနဆဲ ျဖစ္သည္။ ပန္းခ်ီကား အျဖစ္ မေရးဆြဲရေသး ေသာ္လည္း သူ သြားေလရာတြင္ အလ်ာ ငါးေပခြဲ၊ အနံ ႏွစ္ေပခြဲရွိ ကင္းဘတ္စျဖင့္ ေပါင္က်က္ၿပီးသား ကားႀကီးတစ္ခ်ပ္ အျမဲပါသည္။ ထိုပန္းခ်ီကား ေပါင္မွာ ျမန္မာျပည္မွ ကၽြန္းသစ္မ်ား ထြက္ရွိသည့္ နယ္ေျမသို႔ သူကိုယ္တိုင္ သြားကာ စိတ္တိုင္းက် ေရြးယူလာေသာ ကၽြန္းသားမ်ားႏွင့္ မႏၲေလးၿမိဳ႕မွ အေကာင္းဆုံး လက္သမား ဆရာႀကီး တစ္ဦးအား စိတ္တိုင္းက် ျပဳလုပ္ခိုင္းခဲ့သည့္ ႏွစ္ထပ္ေပါင္ ျဖစ္သည္။ တမၸဝတီရပ္မွ နာမည္ေက်ာ္ ပန္းပုဆရာ တစ္ဦးအား အဖိုးလက္ခ ႏွစ္ေထာင္ ေပးၿပီး ေရွး႐ိုး ပန္းကႏုတ္မ်ားျဖင့္ ပန္းခ်ီကားေပါင္ကို ျခယ္မႈန္းထားသည္။ ထိုပန္းခ်ီကားေပါင္ကို တစ္ေန႔တစ္ႀကိမ္ မွန္မွန္ ဖုန္သုတ္ေပးသည္။
ေဆးစပ္ခြက္ထဲ စုတ္တံကို မ ယူလိုက္ၿပီးတိုင္း သူ႔စိတ္ေတြ တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ား သြားရသည္။ သူ႔ရင္ထဲတြင္ ဖြဲ႕စည္း တည္ေဆာက္ ထားသည့္ ခမ္းနား ႀကီးက်ယ္လွေသာ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္အား ကင္းဘတ္စကို စုတ္တံျဖင့္ ထိလိုက္႐ုံျဖင့္ ၿပိဳကြဲပ်က္စီး သြားေတာ့မည္ဟု သူ ခံစားရသည့္ ေန႔ေန႔ညည ေမြးျမဴ တည္ေဆာက္ ထားရသည့္ သူ႔ရင္ထဲက အလွအပ တစ္ခု ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံး သြားရမည္ ဆိုလွ်င္ ႏွေျမာဖို႔ ေကာင္းလြန္းလွသည္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရင္ထဲက ခံစားခ်က္ကို သူ႔လက္ေတြနဲ႔ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏုိင္လိမ့္မယ္လို႔ ယုံၾကည္ျခင္းမွာ ႐ူးသြပ္ မိုက္မဲမႈ တစ္ခုသာ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု သူ ယုံၾကည္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေနာက္ဆုံးတြင္ စုတ္တံဖ်ား၌ ေအးစက္ မာခဲေနေသာ ေဆးသားတို႔ကို စုတ္တံေဆးသည့္ ခြက္ထဲသို႔ ထိုးစိုက္ၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားစြာ လမ္းမဘက္ ထြက္ခဲ့ရ သည္ခ်ည္း။
ထိုအျဖစ္မ်ားမွာ ေန႔စဥ္လို ၾကံဳေတြ႕ ေနရေသာ ကိစၥ။
သို႔ရာတြင္ ထိုအျဖစ္မ်ားက သူ႔စိတ္ဓာတ္ အင္အား ပ်က္ျပား မသြားေစႏုိင္၊ သူ႔စိတ္ခံစားမႈမ်ား အာ႐ုံတရားမ်ား ေနာက္သို႔ သူလက္က လိုက္မသြားႏုိင္ျခင္း အတြက္ သူ႔ကိုယ္သူ အားတက္ ယုံၾကည္မႈပင္ တစ္ေန႔တျခား တိုးလာခဲ့ေသးသည္။ တေန႔ေန႔မွာေတာ့ ပန္းခ်ီကား တစ္ခ်ပ္ ျဖစ္ကို ျဖစ္လာရမည္ဟု ယုံၾကည္လ်က္ပင္ ရွိေနသည္။
သူ႔မိတ္ေဆြႀကီး ကေတာ့ သူလိုမဟုတ္။ သည္ၿမိဳ႕ကေလးမွ တစ္ပါး အျခား ဘယ္ကိုမွ် ေရာက္ဖူးဟန္ မတူ။ အိမ္ေထာင္ က်ဖူးသည္။ ကေလးေရာ မိခင္ပါ မီးဖြားစဥ္က ဆုံးပါး သြားခဲ့သည္။ ေနာက္ထပ္ အိမ္ေထာင္ မျပဳျဖစ္၊ သူ႔ေရာဂါ ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏုိင္သည္။ အိမ္ေထာင္ မရွိ၊ သားသမီး မရွိ ေသာ္လည္း သူ႔မွာ တစ္ေကာင္ႂကြက္ မဟုတ္၊ အစ္မရင္း တစ္ေယာက္ ရွိသည္။
ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ ရွိသည္။ အခု သူေနေသာ အိမ္မွာ သစ္သားအိမ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း က်ယ္ဝန္းသည္။ ပ်ဥ္ေထာင္ ပ်ဥ္ခင္း သြပ္မိုးႏွင့္ ႏွစ္ထပ္အိမ္ႀကီး။ တစ္ဖက္ျခမ္းမွ ပန္းခ်ီဆရာ ငွါးေနခဲ့ဖူးေသာ ယခု ဆရာဝန္ ငွါးေနသည့္ အခန္းမွာပင္ အေတာ္အတန္ မိသားစု တစ္စု ေနႏုိင္သည္။ သူပိုင္ အျခား ဝင္းတစ္ဝင္းႏွင့္ အိမ္တစ္လုံး ရွိေသးသည္။ အိမ္ငွါးထားသည္။
႐ုံးစာေရး မျဖစ္ခင္ လူပ်ိဳဘဝ ကတည္းက သူ႔မွာ ရည္ရြယ္ခ်က္ တစ္ခု ရွိခဲ့သည္၊ ဝတၳဳရွည္ႀကီး တစ္ပုဒ္ ေရးရန္ ျဖစ္သည္။ ႐ုံးဝန္ထမ္းဘဝ အခ်ိန္ မအားလပ္ခဲ့ရ ေသာ္လည္း သူ႔စိတ္ဆႏၵမွာ ေပ်ာက္မသြားခဲ့။ လက္ေတြ႕ မေရးျဖစ္ ေသာ္လည္း အားလပ္သည့္ အခ်ိန္တိုင္း ၾကံစည္စိတ္ကူး ေနခဲ့သည္။
လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ မေဖာ္ႏုိင္ဘဲ တစ္စုံတစ္ရာ ႀကီးႀကီးမားမား ရည္ရြယ္ခ်က္ စိတ္ကူးစိတ္သန္း ရွိသူတို႔၏ ထုံးစံအတိုင္း လက္ရွိဘဝကို ၿငီးေငြ႕ပင္ပန္း ေနတတ္သည္။ ပင္စင္ ယူၿပီးသည့္ ေန႔မွ စၿပီးေတာ့လည္း သူဆႏၵကို အေကာင္အထည္ ေဖာ္ဖို႔ အျပင္းအထန္ စိတ္အား ထက္သန္ခဲ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ခ်မေရး ျဖစ္ခဲ့။
လူဉာဏ္စြမ္း ရွိသမွ်ထက္ သူ႔ဆႏၵက ႀကီးျမတ္လြန္း ေနသည့္ အတြက္ေၾကာင့္လည္း ခ်မေရးႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေခတ္၏ စာေပ ေရစီးေၾကာင္းႏွင့္ အဆက္ျပတ္လြန္းျခင္း ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္၏။ စာေပ အႏုပညာရပ္ကို သူ စြဲလမ္း ဖတ္႐ႈခဲ့ဖူး(သည့္!) ဘာသာေရးက်မ္း၊ ႀကီးပြါး တိုးတက္ေရးက်မ္းႏွင့္ လူမႈျပဳျပင္ေရး စာအုပ္မ်ားမွ ရရွိခဲ့သည့္ အဘိဓမၼာတို႔ကို အျမင့္ဆုံး အျဖစ္ စံခ်ိန္တင္ ဆုပ္ကိုင္ထားၿပီး ထိုအဘိဓမၼာ တို႔ကို စာေပ အႏုပညာ တစ္ရပ္အျဖစ္ ပုံသြင္းဖို႔ အတတ္ပညာ အားနည္း ခ်ိဳ႕တဲ့ျခင္း ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္သည္။
သူ႔အိမ္သို႔ ေရာက္လာစတုန္းက ပန္းခ်ီဆရာကို သူ မုန္းသည္။ သူ႔ကို အထင္မႀကီး ေသာေၾကာင့္ ပန္းခ်ီဆရာကို သူျမင္သည္။ ထိုအခ်ိန္က လူတိုင္းကို ေစာ္ကားတတ္သူ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ပန္းခ်ီဆရာ အိမ္ခန္းထဲမွာ ရွိေနခ်ိန္တိုင္း လိုလိုတြင္ တစ္ဖက္ခန္းမွ သူ စာေအာ္ဖတ္ေန သံကို ၾကားရျမဲ ျဖစ္သည္။ သမၼာက်မ္းစာမွ လည္းေကာင္း၊ ငါးရာ့ငါးဆယ္ နိပါတ္ဝတၳဳတို႔မွ လည္းေကာင္း၊ ယပ္လွဲတရား စာအုပ္မ်ားမွ လည္းေကာင္း၊ ဂႏၴဝင္ ဝတၳဳစာအုပ္မ်ားမွ လည္းေကာင္း လူ႐ူးလူမိုက္ႏွင့္ အကုသိုလ္ ဒုစ႐ိုက္ ထူေျပာသူတို႔အား တိုက္ခၽြတ္ ဆုံးမသည့္ စာသားမ်ားကို ပန္းခ်ီဆရာ ၾကားႏုိင္ေလာက္ေအာင္ အသံကိုျမႇင့္ျမႇင့္ၿပီး ဖတ္ေနတတ္သည္။
တစ္ေန႔ေတာ့ အရက္ဆိုင္ တစ္ခုမွာ သူတို႔ႏွစ္ဦး ေတြ႕ၾက၏။ ဆိုင္တြင္ အရက္ လုံးဝ ျပတ္သြားခ်ိန္မွ ေရာက္လာေသာ သူ႔ခြက္ထဲသို႔ ပန္းခ်ီဆရာက သူဝယ္ထားသည့္ အရက္တစ္ဝက္ ေလာင္းထည့္ေပး လိုက္သည္။ ထိုအခ်ိန္မွ စၿပီး မိတ္ေဆြျဖစ္ သြားၾက၏၊ စိတ္လႈပ္ရွားမႈ လြန္ကဲတတ္ေသာ သူ႔မိတ္ေဆြႀကီးက ပန္းခ်ီဆရာအား ယခင္က မုန္းတီးမႈမ်ားထက္ ႏွစ္ဆတိုးၿပီး ခ်စ္ခင္သြားကာ တစ္ဖက္တြင္ ငွါးရမ္း ေနထိုင္ျခင္း မျပဳေစေတာ့ဘဲ သူ႔အိမ္ႀကီးထဲသို႔ လာေနရန္ ဇြတ္တိုက္တြန္း ေတာ့သည္။
ယခု ပန္းခ်ီဆရာ ေနထိုင္ခဲ့ဖူးသည့္ အခန္းထဲတြင္ ဆရာဝန္ တစ္ေယာက္ ေရာက္ေနသည္မွာ တစ္လေက်ာ္ေက်ာ္ ရွိၿပီ။ သူ႔မိတ္ေဆြႀကီးက ထိုဆရာဝန္ကို မေက်နပ္ဘူး ဆိုေတာ့ သူ ဘာလုပ္ရ မည္နည္း။ မေက်နပ္လွ်င္ ေခါင္း႐ိုက္ခဲ လိုက္႐ုံပဲေပါ့။
“မဟုတ္ဘူးဗ်၊ အဲဒီနည္းဟာ ပညာရွိေတြရဲ႕ နည္းပရိယာယ္ မဟုတ္ဘူး”
ရီေဝေနေသာ မ်က္လုံးမ်ားကို လမ္းမဘက္ ေငးေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း ေလးတြဲ႕စြာ ေျပာေနသည္။
ပန္းခ်ီဆရာက ဘာမွ် ျပန္မေျပာတတ္။ ေငးစိုက္၍ နားေထာင္သည္။
“အလြယ္ေလးပါဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ဦးစလုံးဟာ အေတြးအေခၚ ရွိတဲ့ လူေတြပဲ၊ ေလာကအျမင္ က်ယ္ဝန္းတဲ့ လူေတြပဲ”
သူ႔စကားကို ရပ္ထားျပန္သည္။ အရက္ထဲ ေရေရာ ေနျပန္သည္။ ပါးစပ္ဝသို႔ ေတ့ကာ ေသာက္မည္ လုပ္ၿပီးမွ
“ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ဦးရဲ႕ ဘဝအျမင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အယူအဆေတြ ေဆြးေႏြး ေနတာကို ၾကားလိုက္ရရင္ ေဒါက္တာႀကီး ျဖံဳသြားမွာေပါ့၊ ဘာအဘိဓမၼာမွ မရွိတဲ့ အဲဒီ ဆရာဝန္ဟာ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ ေလာကအျမင္ေတြကို တုန္လႈပ္ သြားရေစမယ္ဗ်ာ” ေျပာၿပီးမွ သူ႔အရက္ခြက္ကို ေမာ့္ေသာက္သည္။ ေဆးေပါ့လိပ္ကို မီးညႇိရင္း “ဒါဟာ ပညာရွိေတြရဲ႕ နည္းပရိယာယ္ပဲ၊ ဒါဟာ ေသနဂၤဗ်ဴဟာပဲ” ဟု တစ္ေယာက္တည္း ေရရြတ္ေျပာဆို ေနသည္။
မူးယစ္ရီေဝ ေနသည့္ ပန္းခ်ီဆရာက တဟားဟား ရယ္ေတာ့သည္။
“ဟုတ္တယ္၊ သူ ျဖံဳသြား ေစရမယ္၊ ဒါဆိုရင္ သူ က်ဳပ္တို႔ကို ေလးစားလာမယ္ မေစာ္ကားရဲေတာ့ဘူး၊ ဟုတ္တယ္ဗ်ာ၊ သိပ္ ဟုတ္တယ္”
လက္က်န္ မရွိေတာ့သည့္ ဖန္ခြက္ကို ေရထည့္ၿပီး ပန္းခ်ီဆရာက ေမာ့္ေနဆဲမွာ သူ႔မိတ္ေဆြႀကီးက ပန္းကန္ျပားထဲမွ အဆီဖတ္ တစ္ခုကို တူႏွင့္ညႇပ္ၿပီး ယူသည္။ ထို အဆီဖတ္ သူ႔ပါးစပ္ထဲသို႔ မေရာက္၊ လမ္းတစ္ဝက္မွာ ေအာက္ျပဳတ္က် သြားသည္။
“ကဲ သြားစို႔ဗ်ာ”
ႏွစ္ဦးသား ၿပိဳင္တူ ထရပ္ၾကသည္။ တစ္ေယာက္ပခုံး တစ္ေယာက္ဖက္ၿပီး ဆိုင္ထဲက ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ တိုက္မိေသာ ကုလားထိုင္မ်ားကို ေျခေထာက္ႏွင့္ ကန္ပစ္ခဲ့ၾကၿပီး ေဒါက္တာႀကီး ျဖံဳသြားေစရမည္ဟု ေအာ္ခဲ့ၾကသည္။
သို႔ျဖင့္ ေနာက္တစ္ေန႔ ေန႔လယ္ခင္းတြင္ သူတို႔၏ ေသနဂၤဗ်ဴဟာကို စသည္၊ အဘိဓမၼာ ဆန္သည့္ စကားလုံးမ်ားျဖင့္ ဆရာဝန္၏ အခန္းဘက္သို႔ အသံကို ျမႇင့္ၿပီး ေျပာဆိုေဆြးေႏြးခဲ့ ၾကသည္။ ထူးျခားသည့္ ေလာကအျမင္ကို ဖြဲ႕ဆိုသည့္ ဝတၳဳစာအုပ္မ်ားမွ စာပိုဒ္မ်ားကို ရြတ္ဆိုၾကသည္။ ဇာတ္ေကာင္ေတြ အေၾကာင္း ေဆြးေႏြးၾကသည္။ မကၡယာ ဗဲလီး၏ မင္းသားႏွင့္ အန္တက္ဇူေပရီ၏ မင္းသားေလး စာအုပ္မ်ား အေၾကာင္းလည္း ပါသည္၊ အနကၠလကၡဏသုတ္ ႏွစ္ဆယ့္ေလးပစၥည္း ႏွင့္ ရီေလတီဗတီသီဝရီလည္း ပါသည္။ ဇိနတၳပကာသနီႏွင့္ ဟိုလီ ဘိုင္ဘယ္လည္း ပါသည္။ အဲလဘက္ ကမူးႏွင့္ စည္းအျပင္ကလူ၊ မာေဆး၏ စ႐ိုက္ လကၡဏာ၊ ပလိပ္ ဝတၳဳမွ စာပိုဒ္အခ်ိဳ႕၊ ဟစ္တလာ၏ မိန္းကင့္၊ မိုက္ကယ္ အိန္ဂ်ယ္လို၊ လီယိုနာဒို ဒါဗင္ခ်ီ၊ အိုင္းစတိုင္းႏွင့္ သူ၏ ဓမၼတရား၊ ယမ္း ေပါဆတ္ႏွင့္ လူေျပာမ်ားသည့္ သူ၏ ဟိုဝါဒ အေၾကာင္း၊ အင္ဒေရ ဂ်ိ၊ ဆမ္းမားဆတ္ မြန္၊ ေလဒီ ခ်က္တာေလ၏ ခ်စ္သူ၊ (ဂြန္!)တာဂရပ္၏ ေခြးႏွစ္မ်ား စသည္ျဖင့္ ေရာက္ရာေပါက္ရာ ေျပာဆိုၾကေတာ့သည္။ ပေလတိုႏွင့္ ဆိုကေရးတီး၊ ကီးယာကက္ဂါး၊ နစ္ေရွး ကက္ဖကာႏွင့္ ေဒါ့ေတာ္ယက္စတီး တို႔၏ ဘဝ ျဖစ္တည္မႈ ဆိုင္ရာ အေျခခံ အယူအဆမ်ားလည္း ပါသည္။
ကာရံထားေသာ အခန္း၏ အထက္ပိုင္း ေလဝင္ေပါက္မ်ားကို ေက်ာ္ၿပီး သူ႔တို႔အသံ ဆရာဝန္ထံ ေရာက္သြားေစရန္ လည္ပင္းမ်ားကို ေမာ့္၍ လည္းေကာင္း၊ ကုလားထိုင္မ်ားေပၚ ေျခ(ဖ်ား!)ေထာက္၍ လည္းေကာင္း၊ ကြာဟေနေသာ ထရံၾကားမွ သူတို႔အသံ တစ္ဖက္ခန္းသို႔ ေရာက္သြားေစရန္ လည္းေကာင္း အသံကို ျမႇင့္ျမႇင့္ၿပီး ေျပာဆို ေဆြးေႏြးၾကသည္။ ႏွစ္ဦးသား လမ္းေလွ်ာက္သူက ေလွ်ာက္လိုက္ ထရံေဘး ကပ္ၿပီး ပါးစပ္ကို ထရံေပါက္ႏွင့္ နီးႏုိင္သမွ် နီးေအာင္ ကပ္လိုက္ႏွင့္ ခပ္က်ယ္က်ယ္ ေျပာဆိုၾက ေတာ့သည္။ သူတို႔ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးမႈမွာ တစ္ခါ တစ္ခါတြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီး ႏွစ္ပါး အာပတ္ေျဖ ေနၾကသည္ႏွင့္ တူသည္။ တစ္ခါ တစ္ခါတြင္ မင္းသမီးႏွင့္ မင္းသား ႏွစ္ပါးသြားသီခ်င္း ဆိုေနၾကသည္ႏွင့္လည္း တူသည္။ တစ္ခါ တစ္ခါတြင္ ဓမၼကထိက တရားေဟာ ဘုန္းေတာ္ႀကီး တစ္ပါးႏွင့္ တရားေထာက္သူ ဒါယကာ တစ္ဦးႏွင့္လည္း တူသည္။
ဆရာဝန္ သူ႔အခန္းမွာ ရွိေနၿပီး သူတို႔ ႏွစ္ဦးစလုံးလည္း ရွိေနခ်ိန္မ်ား၌ ေန႔စဥ္လိုပင္ သူတို႔၏ လုပ္ငန္းကို ပုံမွန္လုပ္ၾက ေလသည္။
ဆရာဝန္အား ရက္မ်ားစြာ ထိုသို႔ ရြတ္ဆို ေဆြးေႏြး တိုက္ခိုက္ ၿပီးသည္၏ တစ္ေန႔ေသာ ေန႔လယ္ခင္းတြင္ အျပင္မွ ျပန္လာေသာ ပန္းခ်ီဆရာမွာ အံ့အားသင့္စရာ ျမင္ကြင္းကို ေတြ႕ရေတာ့သည္။ တစ္ဖက္ခန္းတြင္ ငွါးေနေသာ သူတို႔၏ (ရန္သူ) ဆရာဝန္မွာ သူ႔မိတ္ေဆြ အိမ္ရွင္ႏွင့္ ေလေပးေျဖာင့္ၿပီး ရယ္ေမာေျပာဆို ေနသည္ကို ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။
“ထိုင္ပါဦးဗ်၊ က်ဳပ္တို႔ရဲ႕ မိတ္ေဆြႀကီးကို အခုလို ေတြ႕ရလို အံ့ဩ ေနသလား၊ တကယ္ေတာ့ဗ်ာ၊ က်ဳပ္တို႔ဟာ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းေတြ ပါပဲ”
ပန္းခ်ီဆရာမွာ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ေနရာမွ ကိုယ္ရွိန္သတ္ၿပီး ဝင္ထိုင္လိုက္ရသည္။ အိမ္ရွင္ သူ႔မိတ္ေဆြက ဆရာဝန္ႏွင့္ မိတ္ဆက္ ေပးသည္။ သူ ႀကိဳတင္ သိထားေသာ ဆရာဝန္၏ အေၾကာင္းမ်ားကို ျပန္ေျပာျပသည္။ သူ႔စကားအရ ဆရာဝန္မွာ ေဖာက္ျပန္ေသာ မိန္းမေၾကာင့္ ကေလးေတြကိုေရာ မိန္းမကိုပါ စြန႔္ထားခဲ့ၿပီး သည္ၿမိဳ႕ ကေလးသို႔ ေရာက္လာရသူ ျဖစ္သည္။ ေဆးပညာရပ္မ်ားကို အဆက္မျပတ္ လိုက္စား ေလ့လာခဲ့ ေသာ္လည္း ဆရာဝန္ဘြဲ႕ ရၿပီး ကတည္းက တစ္စုံတစ္ေယာက္ ကိုမွ ေဆးကုသဖူးျခင္း မရွိခဲ့။ မွန္သည္။ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္လည္း ဆရာဝန္ထံ လူနာ လာသည္ကို တစ္ႀကိမ္ တစ္ခါမွ် မေတြ႕ဖူး၊ ပန္းခ်ီဆရာ ကေတာ့ ေဆးမကုေသာ ဆရာဝန္အား အံ့အားသင့္စြာ ၾကည့္မိေတာ့သည္။ ယေန႔မွစၿပီး တစ္ဖက္ခန္းမွာ ငွါးမေနေတာ့ဘဲ သည္အိမ္ႀကီးထဲမွာ သူတို႔ႏွင့္အတူ ေနေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း အိမ္ရွင္ မိတ္ေဆြက ပန္းခ်ီဆရာအား ရွင္းျပလိုက္သည္။
“ဒီေန႔ အရက္ဆိုင္ေတြမွာ အရက္ျပတ္ဟန္ တူတယ္” ပန္းခ်ီဆရာ့ စကားကို ႏွစ္ေယာက္စလုံးက နားမလည္ၾက။ “ဘာလဲဗ်၊ ဘာလဲ” ဟု ေမးေနေသာ ဆရာဝန္အား ျပန္မေျဖေတာ့ဘဲ ရယ္ခ်င္တင္တင္ ျဖစ္ေနသည့္ စိတ္ကို မ်ိဳသိပ္ၿပီး ၿငိမ္ေန လိုက္ရသည္။
“ဘာျဖစ္လို႔ ေဆးမကု ရတာလဲဗ်”
တိတ္ဆိတ္ ေနသလို ျဖစ္သြားေသာ အေျခအေနကို ပန္းခ်ီဆရာ၏ ေမးခြန္းက ၿဖိဳခြင္းလိုက္သည္။
“လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ လိုက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ အတတ္ပညာ တစ္ခုဟာ ဆုံးခန္းတိုင္ ရေတာ့တာ ပါပဲဗ်ာ၊ ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ တစ္သက္လုံး ေဆးမကုခဲ့တာ” သူ႔စကားကို ဆရာဝန္က ခိုင္မာ ယုံၾကည္စြာ ေျပာသည္။ “ေကာင္းတယ္ ေကာင္းတယ္” ဟု အိမ္ရွင္ မိတ္ေဆြက ေထာက္ခံသည္။
ထိုေန႔မွစၿပီး သူတို႔သုံးဦး အတူေနျဖစ္ သြားေတာ့သည္။ အိမ္ရွင္ မိတ္ေဆြက ပန္းခ်ီဆရာ အေပၚ ခင္မင္ ေလးစားသလို ဆရာဝန္ ကိုလည္း ခင္မင္သည္။ ပန္းခ်ီဆရာ အဖို႔လည္း အထူး စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္စရာ မရွိ၊ ဘယ္သူကို ျဖစ္ျဖစ္ ထူးထူးျခားျခား ခင္ဖို႔ ထူးထူးျခားျခား မုန္းတီးဖို႔ အေလ့အက်င့္ ရွိသူ တစ္ေယာက္ မဟုတ္။
ဆရာဝန္ အခန္းေျပာင္း လာၿပီး မၾကာခင္ ရက္ပိုင္းမွာပင္ ပန္းခ်ီဆရာ ခရီးထြက္ သြားသည္။ ဘယ္ရယ္လို႔ မသိ၊ သူ႔ မိတ္ေဆြမ်ား ကိုလည္း ဘယ္သြားမည္ဟု ေျပာမသြား၊ သူကိုယ္တိုင္ ကလည္း ဘယ္သြားမည္ ဆိုတာ သိဟန္မတူ၊
ႏွစ္လေက်ာ္ေက်ာ္ ၾကာမွ ပန္းခ်ီဆရာ ျပန္ေရာက္ လာသည္။ ပူအိုက္ေသာ ေႏြရာသီမို႔ ေခၽြးမ်ား စိုစြတ္ေနေသာ ပန္းခ်ီဆရာမွာ အိမ္ထဲ ဝင္ဝင္ခ်င္း အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြား ရေတာ့သည္။ သူ႔မိတ္ေဆြ အိမ္ရွင္ႏွင့္ ဆရာဝန္တို႔မွာ စာအုပ္ တစ္အုပ္စီ ကိုယ္စီကိုင္ၿပီး တစ္ေယာက္တစ္လွည့္ ဖတ္ေနၾကသည္။ လည္ပင္းကို အထက္သို႔ ပင့္ပင့္ၿပီး ဖတ္ၾကသည္။ သူ ေငးၾကည့္ ေနဆဲမွာပင္ အိမ္ရွင္ မိတ္ေဆြက ကုလားထိုင္ တစ္လုံးေပၚ တက္ၿပီး စာသံေပသံျဖင့္ တစ္စုံတစ္ရာ ရြတ္ဖတ္သည္။ ဆရာဝန္က ေရွ႕ေႏွာက္ ေခါက္တုံ႔ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း လည္ပင္းကို ေမာ့္ကာေမာ့္ကာ ဖတ္ျပန္သည္။
အေျခအေနကို ခ်က္ခ်င္း ရိပ္မိသြားေသာ ပန္းခ်ီဆရာမွာ အိမ္ အျပင္ဘက္သို႔ အျမန္ျပန္ထြက္ၿပီး တစ္ဖက္ခန္းမွ တံခါးေပါက္ အထက္ကို ေမာ့္ၾကည့္ လိုက္သည္။ 'ဦးျမမင္းေမာင္၊ ဗဟိုတရား႐ုံး ေရွ႕ႀကီး' အိမ္ငွါးလူသစ္ တစ္ေယာက္ ေရာက္ေနေခ်ၿပီ။
ပန္းခ်ီဆရာမွာ ဘာမွ စဥ္းစား မေနႏုိင္ေတာ့။ မဟာမိတ္ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ဆိုထားေသာ ႏုိင္ငံတစ္ခု ဘက္မွ စစ္ဝင္တိုက္သလို သူ႔မိတ္ေဆြမ်ား၏ စစ္တလင္းထဲကို အျမန္ဆုံး ဝင္ေရာက္ လိုက္ေတာ့သည္။ ခပ္ဟဟ ျဖစ္ေနေသာ ပ်ဥ္ေထာင္နံရံ အနီးသို႔ ေျပးကပ္ကာ သူ႔အသံ တစ္ဖက္ခန္း ေရာက္ႏုိင္သမွ် ေရာက္ေအာင္ သူတို႔ ရြတ္ဖတ္ ေျပာဆိုေနေသာ အေၾကာင္းအရာထဲသို႔ ပါဝင္ရြတ္ဆို ေနမိေတာ့သည္။
ထိုသုိ႔ ျပဳလုပ္ရင္း သူ စဥ္းစား ေနသည္မွာ တစ္ဖက္ခန္းမွ ေရွ႕ေနႀကီး အျမန္ဆုံး အိမ္ေျပာင္း သြားမည္လား၊ သုိ႔မဟုတ္ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္း တစ္ေယာက္အျဖစ္ သူတုိ႔ အိမ္ႀကီးထဲသို႔ မၾကာခင္ ေရာက္လာေတာ့မည္လား။
----------
ပုိင္စုိးေဝ
ဟန္သစ္၊ အမွတ္ ၂၊ ၁၉၈၉။
(မုိးမုိး (အင္းလ်ား) အမွတ္တရ ၈၀ စုႏွစ္ အေကာင္းဆုံး ျမန္မာဝတၳဳတုိမ်ား ဒုတိယအုပ္ (စာေပေလာက၊ စာမ်က္ႏွာ ၅၅၅-၅၆၄))
No comments:
Post a Comment