May 13, 2018

ေဆးဆိုး၍ မရပါ

ေဆးဆိုး၍ မရပါ
❄❄❄❄❄❄

သုေမာင္

သီတာေဒဝီသည္ ဒႆဂီရိကို ျမင္လွ်င္ျမင္ခ်င္း ေမ့ေျမာ၍ပင္ သြားသည္ဟု ၾကားဖူးပါသည္။

ႏူးညံ့ျခင္းႏွင့္ ၾကမ္းတမ္းျခင္း စ႐ုိက္ႏွစ္ခု၏ ပဋိပကၡ ျဖစ္သည္ ထင္ပါသည္။

စ႐ုိက္ သဘာဝ၊ ပုံသဏၭာန္ ဟန္ပန္၊ အေနအထား၊ အေျခအေန စသည္တို႔ကို အေရာင္ႏွင့္ ထပ္တူျပဳ၍ တင္စား တတ္ၾက ပါသည္။

နီေစြးေသာ သတၱိ၊ ျဖဴစင္ေသာ စိတ္ထား၊ အျပာေရာင္ စကားလုံးမ်ား၊ စိမ္းေသာ အၾကည့္၊ ပန္းႏုေရာင္ ေလသံ စသျဖင့္ ျဖစ္ပါသည္။

* * *

အခ်စ္ကို အေရာင္ ဆိုးၾကည့္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစားဖူး ပါသည္။ မရပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မရပါ။ အျခားသူေတာ့ မသိပါ။

* * *

ကၽြန္ေတာ့္ အေမသည္ အလြန္ႏုညံ့သူ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖကား အေမကဲ့သို႔ အလြန္ ႏုညံ့ သိမ္ေမြ႕သူ မဟုတ္ေသာ္လည္း ၾကမ္းတမ္းသူလည္း မဟုတ္ျပန္ပါ။

ကၽြန္ေတာ့္ အေမ၏ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း သည္လည္း စ႐ုိက္ ႏုနယ္ သူမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖ၏ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ားကား စ႐ုိက္ ၾကမ္းသူမ်ား ျဖစ္ေနပါသည္။

အေဖႏွင့္ အေမ အိမ္ေထာင္က်ေသာ အခါ အေမသည္ အေဖ့ အိမ္သို႔ ပါလာခဲ့ပါသည္။ အေဖ ကိုယ္တိုင္က စ႐ုိက္ မၾကမ္းေသာ္လည္း အေဖ့ သားခ်င္းမ်ားက စ႐ုိက္ ၾကမ္းသည္ ျဖစ္ရာ ဆန႔္က်င္ဘက္ စ႐ုိက္ ႏွစ္ခုတို႔ ပဋိပကၡ ျဖစ္လာရ ပါေတာ့သည္။

ဒႆဂီရိသည္ သီတာကို ခိုးေျပးခဲ့ေလ၏။ အေဖသည္ အေမ့ကို တင့္ေတာင့္တင့္တယ္ လက္ထပ္ယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ႏွစ္ဖက္မိဘ သေဘာက် အိမ္ေထာင္ျပဳခဲ့ရ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ အေဖ၏ ေနအိမ္ လိုက္ပါ သြားခဲ့ရေသာ မဂၤလာဦးေန႔၌ အေမသည္ ေမ့ေျမာ သြားခဲ့ရသည္ ဟူသတည္း။

ထိုအေၾကာင္းကို အေဖ ကိုယ္တိုင္က ကၽြန္ေတာ့္အား ေျပာျပခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

“မင္းႀကီးေတာ္ အေၾကာင္းလည္း မင္း သိသားပဲကြ၊ ေအး ... မင္း အေမ အေၾကာင္းလည္း မင္း သိသားပဲ၊ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ စ႐ုိက္က မုန္တိုင္းနဲ႔ ေရျပင္လို ကြာတာကိုးကြ၊ ဆုံမိတယ္ ဆိုရင္ပဲ ေဘာင္ဘင္ခတ္ ကုန္ေတာ့တာေပါ့”

ကၽြန္ေတာ့္ အေဖသည္ စာေရးဆရာ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ စကားကို ခ်က္ႏွင့္ လက္ႏွင့္ ေျပာတတ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အေဖ့ ေဆြမ်ိဳး အသိုက္အဝန္း၏ ၾကမ္းတမ္းေသာ စ႐ုိက္မ်ား ၾကားတြင္ အေဖသည္ သိမ္ေမြ႕ေနသူ ျဖစ္ေနျခင္း၏။ သို႔ရာတြင္ အေဖသည္ စ႐ုိက္ၾကမ္းေသာ သူ႔ေဆြမ်ိဳးမ်ားကို အလြန္ ခ်စ္ရွာေလသည္။ အေဖသည္ လူသား အမ်ိဳးမ်ိဳး၏ သဘာဝမ်ားကို နားလည္ ႏုိင္ေသာေၾကာင့္တည္း။

“ေအးကြာ ... အဲဒါ တို႔ လက္ထပ္ၿပီးလို႔ ငါ့အိမ္ ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ မင္းအေမခမ်ာ သတို႔သမီးကလည္း ျဖစ္ျပန္၊ လင့္ရဲ႕ ေဆြမ်ိဳးစု ၾကားထဲလည္း ပထမဆုံးအႀကိမ္ ေျခခ်မိတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ျပန္ဆိုေတာ့ ရွက္အားငယ္ေန ရွာတာေပါ့၊ မင္းလည္း စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ပဲ ေလကြာ၊ စဥ္းစားၾကည့္စမ္း၊ သတို႔သမီးက မွန္တင္ခုံေရွ႕မွာ မရဲတရဲနဲ႔ ထိုင္ၿပီး အကၤ်ီလဲဖို႔ ျပင္ေန၊ သတို႔သား ငါကလည္း ႏွစ္ေယာက္အိပ္ ခုတင္ႀကီးေပၚမွာ အသာကေလး ထိုင္ၿပီး စိတ္ကူးေတြ လႈိင္ေနတဲ့ အခိုက္၊ ေဟ ... ဘယ္ေလာက္ စိတ္လႈပ္ရွား ၾကည္ႏူးစရာ ေကာင္းတဲ့ ျမင္ကြင္းေလးလည္းလို႔၊ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား”
“သိပ္ဟုတ္တာေပါ့၊ ေဖေဖရာ”

ကၽြန္ေတာ္တို႔ သားအဖ တစ္ေတြသည္ သူငယ္ခ်င္း မ်ားလို ဆက္ဆံၾကပါသည္။ သည္အတြက္ အခါမ်ားစြာ ေပ်ာ္စရာ ေကာင္းပါသည္။ တစ္ခါ တစ္ခါေတာ့ စိတ္ညစ္စရာ ျဖစ္ရ၏။ အျမဲလိုလို သူငယ္ခ်င္းလို ဆက္ဆံေနၾက သျဖင့္ ျပႆနာ တစ္စုံတစ္ရာ ျဖစ္စရာ ၾကံဳလာလွ်င္လည္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား လိုပင္ ေျဖရွင္းၾကသည္ ျဖစ္ရာ သားႏွင့္အဖ ဟူေသာ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာ သေဘာကို ေမ့ေပ်ာက္ ထားၾကၿပီး နားလည္မႈေတြ လြဲကုန္ၾကရေတာ့၏။ တကယ္ေတာ့မူ သားႏွင့္ အေဖသည္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားမွ မဟုတ္ဘဲေလ။

“အိပ္ခန္း ခန္းဆီး: ပဝါေလးကလည္း ေလညင္းတိုးေတာ့ တဖ်ပ္ဖ်ပ္၊ ငါတို႔ ရင္ထဲမွာလည္း အခ်စ္ေငြ႕ေတြနဲ႔ တလွပ္လွပ္ေပါ့၊ စမ္းေရကေလး စီးေနသလို အလြန္သာယာတဲ့ တဒဂၤမွာ ဝုန္းဆို မုန္တိုင္း ဆင္ပါေလေရာကြာ၊ မင္း ႀကီးေတာ္ေပါ့။ သူက တစ္ဖက္၊ ငါ့ႏွမဝမ္းကြဲ မပဲက တစ္ဖက္ သူ႔အုပ္စုနဲ႔သူ ေဖေရာ ေမာင္ေရာ စုံေစ့ေအာင္ တိုင္တည္ၿပီး ဆဲပြဲႀကီး က်င္းပၾကေလ ေတာ့တာပဲ။ သူတို႔ ရန္ပြဲမွာ ႏွစ္ဖက္စလုံးက ငါ့နာမည္ပါ ထည့္ၿပီး ေပးစားၾက ဆဲၾကနဲ႔ဟ၊ ပြက္ေလာကို ႐ုိက္သြားတာပဲ”

ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္ႀကီးသည္ ႐ုိး႐ုိးတန္းတန္း ပဋိသႏၲရစကား ေျပာသည့္ အခါမွာပင္ ေဖေတြ ေမာင္ေတြ တပ္၍ ေျပာတတ္သူ ျဖစ္၏။ ရန္ျဖစ္ၿပီ ဆိုလွ်င္ကား၊ ျမန္မာ လူမ်ိဳးတို႔ အစဥ္အဆက္ သုံးႏႈန္းခဲ့သမွ်ေသာ ဆဲေရးနည္း အဘိဓာန္ တစ္အုပ္လုံး ကုန္ေတာ့သည္။

“ေအး ... မင္း အေမ ဆိုတာက အင္မတန္ သိမ္ေမြ႕ ႏုနယ္တဲ့သူ၊ ဆဲဖို႔ ဆိုဖို႔ မေျပာနဲ႔ စကားေတာင္ မာမာ ေျပာတတ္ ရွာတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ ေဒါသျဖစ္ရင္ ဘုရားစင္ေရွ႕ ထိုင္ၿပီး ေမတၱာပို႔ေတာ့တာ ကလား။ ဒီေတာ့ အဲဒီ မဂၤလာဦး ညေနေစာင္းမွာ အိမ္ေရွ႕ခန္းက မင္းႀကီးေတာ္နဲ႔ မပဲတို႔ ဆဲၾက ဆိုၾက ရန္ျဖစ္ၾကလည္း ျဖစ္ကေရာ၊ ဟား ... ဟား မင့္ အေမခမ်ာ မွန္တင္ခုံနားမွာ ေခြေခြကေလး ေခါက္ခနဲ က်သြားေတာ့တာပဲ၊ ေျပးေပြ႕ၿပီး မနည္း၊ ႏွာႏွပ္ယူရတယ္၊ ေမ့သြားလို႔”

* * *

“ေတာ္ေတာ္ ေသာက္သုံး မက်တဲ့ ေကာင္”

ကၽြန္ေတာ့္ ညီတစ္ေကာင္ကို အလုပ္ကိစၥတစ္ခု ခိုင္းခဲ့ရာ၊ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေနခဲ့သည့္အတြက္ စိတ္ဆိုးလြန္းသျဖင့္ အထက္ပါ စကားကို ကၽြန္ေတာ္ လႊတ္ခနဲ ေျပာခဲ့ဖူးပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အေမသည္ ကၽြန္ေတာ့္္ ေနာက္နားတြင္ ေရာက္ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က အထက္ပါကဲ့သို႔ ေျပာမိသည့္အခါ အေမသည္ ရင္ဘတ္ကို လက္ျဖင့္ အုပ္လ်က္ ...

“ဟယ္ ... သားရယ္၊ မိုက္လိုက္တာ၊ သား ပါးစပ္ထဲက မိန္းမပစၥည္း ထြက္တာ အေမ အံ့ပါရဲ႕” စိတ္မခ်မ္းသာစြာ ေျပာခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သြား၏။ အေမ့စကား ထိေရာက္လွပါသည္။ ရွက္ဖြယ္ ကၽြန္ေတာ္။ ထိုေန႔မွစ၍ မိန္းမပစၥည္း ကၽြန္ေတာ့္ ပါးစပ္မွ မထြက္ေတာ့ပါ ဆဲခ်င္လြန္းမက ဆဲခ်င္လာလွ်င္ ကိုယ့္ပစၥည္းႏွင့္ ကိုယ္သာ ဆဲပါေတာ့သည္။

* * *

“ဟဲ့ ... ႏွ(× x) နင္က ခုမွ လူတစ္လုံး သူတစ္လုံး ျဖစ္လို႔ ငါ့ေတာင္ ႏႈတ္မဆက္ေတာ့ဘူးလား”

ဤကား ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္ႀကီးက လူႀကီးလူေကာင္း တစ္ေယာက္ကို ဆံပင္ဆြဲလ်က္ ေျပာလိုက္ေသာ စကားတည္း။ ထိုလူႀကီးလူေကာင္းမွာ အျခား မဟုတ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ အေဖ၏ သူငယ္ခ်င္း အမတ္ တစ္ဦးပင္။

မွတ္ခ်က္။ ။ ႏုိင္ငံေရး အစိုးရ လက္ထက္မွ ပါလီမန္ အမတ္တစ္ဦး အေဖထံ လာလည္သည္။ အေဖ့ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္ႏွင့္လည္း ရင္းႏွီးသည္။ ငယ္စဥ္ကေတာ့ အိမ္နီးခ်င္း သူငယ္ခ်င္း။ သူ ပါလီမန္အမတ္ ျဖစ္ေနၿပီကို ႀကီးေတာ္ ႀကီးသည္ ဂ႐ုမထား။

႐ုိးသားစြာ ရင္းႏွီး ပြင့္လင္းစြာပင္ ဆံပင္ဆြဲ၍ ဆဲေရး ႏႈတ္ဆက္ ပစ္လိုက္သည္။ အေဖက မနည္း ေတာင္းပန္ ယူရသည္။

* * *

ကၽြန္ေတာ့္ အေဖသည္ ငယ္စဥ္က အလြန္ ဆင္းရဲသည္။ ခုလည္း လူတန္းေစ့႐ုံသာ ေနႏုိင္ေသးသည္။ စာေရးဆရာ ေပကိုး။ သို႔ရာတြင္ ငယ္ငယ္ကေတာ့ ေျပာမျပရဲ ေလာက္ေအာင္ ဆင္းရဲခဲ့ရသည္။ ဆင္းရဲေသာ အသိုက္အဝန္းမွ ႀကီးျပင္းရသည္။ အေဖ့ ပတ္ဝန္းက်င္သည္ ေဈး။

အေဖ၏ အနီးကပ္ဆုံး ပတ္ဝန္းက်င္သည္ စ႐ုိက္ ၾကမ္းသည္။ အေဖသည္ စ႐ုိက္ၾကမ္းသူတို႔ ၾကားတြင္ ထူးျခားစြာ သိမ္ေမြ႕တတ္ခဲ့သည္။ မိမိ ဘဝကို မိမိဘာသာ ႐ုန္းကန္သည္။ ပညာကို ႀကိဳးစားသည္။ ျမန္မာ လူငယ္ ပီသစြာ ေနခဲ့သည္။

အေဖ တိုးတက္လာသည္။ လူတစ္လုံး သူတစ္လုံး ျဖစ္လာသည္။ သစ္တစ္ပင္ ေကာင္းေသာအခါ ငွက္တစ္ေသာင္း နားရသည္။ အေဖ့ အေျခအေန တင့္တယ္ လာေသာအခါ၊ အေဖ့ ပတ္ဝန္းက်င္သည္ အေဖ့ကို အမွီသဟဲ ျပဳလာၾကသည္။ ဆင္းရဲသူသည္ ဘဝ မေမ့တတ္ပါ။ အေဖသည္ သူ ရွင္သန္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ခ်စ္ခင္စြာ ပိုက္ေထြးထား လိုက္သည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ အေဖ၏သား ျဖစ္သည္။ အေဖ့ကို ခ်စ္သည္။ အေဖ့ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ခ်စ္သည္။ အေမ၏ သိမ္ေမြ႕မႈကို ျမတ္ႏုိးရင္း အေဖ့ ပတ္ဝန္းက်င္၏ စ႐ုိက္ၾကမ္းကို ခ်စ္တတ္လာသည္။ ႐ုိး႐ုိးသားသား ဝန္ခံရလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္သည္ အေဖ့ ေဆြမ်ိဳးမ်ားကို အေမ့ ေဆြမ်ိဳးမ်ားထက္ က႐ုဏာ ပိုသည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေစသည့္ ေရခံေျမခံ ထင္သည္။

* * *

အေမသည္ ငယ္စဥ္က ခ်မ္းသာသည္။ ေဆြစဥ္ မ်ိဳးဆက္ ခ်မ္းသာခဲ့သည္။ အေမ့ မ်ိဳး႐ုိးသည္ ႐ုိးရာ ျမန္မာ့ ေဆးလုပ္ငန္းကို လုပ္ၾကသည္။ ကုန္သည္မ်ား မဟုတ္။ အစိုးရ ရာထမ္းမႈထမ္းမ်ား မဟုတ္။ ပူပင္ေၾကာင့္ၾက ကင္းၿပီး ေအးေဆး သိမ္ေမြ႕စြာ ဘဝကို ကူးခတ္သူမ်ား ျဖစ္သည္။ သဘာဝအေလွ်ာက္ ဘုရားတရားကို ကိုးစားသည္။ ေမတၱာတရားကို အေလးထား သည္။ ျမန္မာဆန္လြန္းသည္။ ဤသို႔ေသာ မ်ိဳးႏြယ္စုမွ ဆင္းသက္လာေသာ အေမသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ငယ္စဥ္ ကတည္းက ပုံျပင္မ်ား၊ ဗုဒၶဝင္မ်ားျဖင့္ ႀကီးျပင္းလာေစသည္။ အေမ့ထံမွ ဝတၳဳဆန္ေသာ အေတြ႕ အၾကံဳေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာကို ယေန႔တိုင္ ၾကားေနရဆဲ။

ဤသည္ပင္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာေစမည့္ ေရခံေျမခံ တစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု ထင္ပါသည္။

* * *

စာေရးဆရာသည္ ေလာကႀကီးႏွင့္အမွ် က်ယ္ဝန္းေသာ အေၾကာင္းတရားမ်ားကို ရွာေဖြ တင္ျပခ်င္သူ ျဖစ္သည္။ အလြန္ ႐ုိးသားၿပီး အလြန္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေကာင္းေသာ အေၾကာင္းျခင္းရာ မ်ားကို ဖြဲ႕ႏြဲ႕လိုသည္။ မိမိ ပတ္ဝန္းက်င္သည္ မိမိ၏ စာေပ ျဖစ္လာသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား အေၾကာင္း မၾကာခဏ ေရးတတ္သည္။

ကၽြန္ေတာ့္ အေမ၏ သိမ္ေမြ႕ေသာ စ႐ုိက္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္္ ႀကီးေတာ္၏ ၾကမ္းတမ္းေသာ စ႐ုိက္တို႔၏ ပဋိပကၡကို ေရးဖို႔ ႀကိဳးစားခဲ့သည္မွာ ၾကာပါၿပီ။

* * *

ကၽြန္ေတာ့္ အေမသည္ ေက်ာင္းဆရာမ ျဖစ္သည္။ တစ္ေနကုန္ေအာင္ လူေရာ စိတ္ေရာ အသံပါ မနားရေအာင္ အလုပ္ လုပ္ရသည္။ သို႔ရာတြင္ အိမ္ျပန္ေရာက္လွ်င္ နားခ်င္သည္။

ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္သည္ မိုးလင္းမွ မိုးခ်ဳပ္ အိမ္မႈ ကိစၥမ်ားကို လုပ္သည္။ ေမာင္ ေကာင္းစားလွ်င္ အစ္မ မီးဖိုေခ်ာင္ဟု အဆိုရွိသည္။ အလြန္ အလုပ္လုပ္ေသာ ႀကီးေတာ္သည္ အေမ့ကို အားမရ။

“ရွင္ပလက္ေရ စက္လက္ေလ” ဟူ၍ ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ အေမ အေမာေျဖေနသည္ကို ေမးေငါ့ တတ္သည္။ မႏႈိင္းအပ္ မႏႈိင္းရာ ႏႈိင္:သည္ဟု အေမသည္ မခံမရပ္ႏုိင္ ျဖစ္တတ္သည္။

ဤသည္မွာ သူတို႔ႏွစ္ဦး၏ ပဋိပကၡ၊ ဥပမာ တစ္ခုသာ ျဖစ္သည္။ ဆိုလိုသည္မွာ စ႐ုိက္မတူသလို စိတ္ထားခ်င္းလည္း မတူၾကဘဲ အျမဲလိုလို တစ္ေယာက္ႏွင့္တစ္ေယာက္ မေက်မလည္ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ဤ ကိစၥအတြက္ အေဖ့ ခမ်ာမွာလည္း စိတ္ပင္ပန္းရသည္။ သို႔ရာတြင္ မတတ္ႏုိင္ပါ။ အိမ္ေထာင္ေရးသည္ ပဋိပကၡႏွင့္ မလြတ္ကင္းပါ။

ဤသို႔အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္ေထာင္စုတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ စိတ္ပ်က္မိ သလို၊ တစ္ခါတစ္ရံ ယင္း ပဋိပကၡကိုပင္ ဘဝ၏ ေပ်ာ္စရာ တစ္ခုဟု ျမင္သည္။

ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းကို ခ်စ္တတ္ေသာ လူတိုင္း ဤသို႔ ခံစားဖူးလိမ့္မည္ ထင္ပါသည္။

* * *

စ႐ုိက္သဘာဝ ျခားေနျခင္းႏွင့္ ေမတၱာတရားသည္ တစ္ခုစီဟု နားလည္မိသည္။ ေဆြရယ္ မ်ိဳးရယ္ ျဖစ္လာလွ်င္ ခ်စ္ကို ခ်စ္ရမည္။ မခ်စ္ဘဲ ေနလို႔ မရ။ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းမ်ား ၾကည့္မရေအာင္ မုန္းတီးၾကျခင္းသည္ မျမင္ရ မေနႏုိင္ေအာင္ ခ်စ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ယုံၾကည္ပါသည္။

စ႐ုိက္သဘာဝခ်င္း မတူေသာ အထူးသျဖင့္ သမီးေယာက္မ ျဖစ္ၾကေသာ အေမႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္တို႔သည္ မသိစိတ္၌ အလြန္အမင္း ခ်စ္ခင္ေနၾကသည္။ သူတို႔ကိုယ္တိုင္ သိခ်င္မွ သိမည္။ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ သိသည္။ ေသခ်ာ ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္ႀကီး လြန္စြာ နာဖ်ားမက်န္း ျဖစ္လာေသာအခါ ႀကီးေတာ္ႀကီး အနားတြင္ မအိပ္မေန ျပဳစုသူမွာ ကၽြန္ေတာ့္ အေမ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္တည္း။ ဆဲဆို ႀကိမ္းေမာင္းရင္း အျပစ္တင္ ေျပာဆိုရင္းႏွင့္ပင္ ႀကီးေတာ္ႀကီးသည္ အေမ့ အျပဳအစုကို ခံယူခဲ့သည္။ ထူးျခားသည္မွာ ႀကီးေတာ္ႀကီး သတိေမ့ေျမာလ်က္ ကေယာင္ကတမ္း ေျပာေသာ အခါတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ အေမ၏ အမည္ကို ထပ္ကာ တလဲလဲ တသျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသတည္း။

* * *

ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္ႀကီးသည္ အိပ္ရာထဲတြင္ ႏွစ္လ နီးပါးလွ်င္ လဲေနခဲ့ပါသည္။ အေမသည္ ႏွစ္လနီးပါး အအိပ္အစား ပ်က္ခဲ့ရပါသည္။ အေမ ၾကံဳလွီအားနည္း လာသလို ႀကီးေတာ္ႀကီး သည္လည္း အေျခအေန ပိုဆိုး လာခဲ့ပါသည္။

ႀကီးေတာ္ႀကီးသည္ အေမ မႀကိဳက္ေသာ ဆဲေရးျခင္းကို လုံးဝ မျပဳႏုိင္ေတာ့ပါ။ ဆဲေရးျခင္းသာ မဟုတ္။ ႏႈတ္မွ စကား တစ္လုံးပင္ မေျပာႏုိင္ေတာ့ပါ။ ေမးသူက ေမးလွ်င္ ေခါင္းညိတ္ ေခါင္းခါသာ ျပဳႏုိင္ေတာ့သည္။ မ်က္လုံးျဖင့္သာ စကားေျပာႏုိင္ေတာ့သည္။ ပါးစပ္ျဖင့္ လုံးဝ စကား မေျပာႏုိင္ေတာ့ပါ။ အလြန္ အဆဲသန္ေသာ လူတစ္ေယာက္ စကား လုံးဝ မေျပာႏုိင္ျခင္းသည္ ေၾကကြဲဖြယ္ ေကာင္းေသာ ဘဝ၏ ဆုံးမစာ တစ္ခု မဟုတ္ပါလား။

* * *

အားလုံး စိတ္ပူေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္ႀကီးကို ေဆး႐ုံတင္ထားရသည္။ သူ႔ေရာဂါသည္ ကၽြမ္းေနၿပီဟု ယူဆရသည္။ သို႔ရာတြင္ သူ လုံးဝ စကား မေျပာႏုိင္ျခင္းႏွင့္ သူ႔ ေရာဂါသည္ တျခားစီ ျဖစ္သည္ဟု ဆရာဝန္မ်ားက ဆိုၾကသည္။ စကား မေျပာႏုိင္ျခင္းသည္ အာ႐ုံေၾကာႏွစ္ခု ပူးသြားသျဖင့္သာ ျဖစ္သည္။ ခြဲစိတ္ ကုသလိုက ျဖစ္ႏုိင္သည္။ အာ႐ုံေၾကာႏွစ္ခုကို ခြာေပးလိုက္႐ုံႏွင့္ သူ စကား ျပန္ေျပာလာႏုိင္သည္။ သူ႔ေရာဂါကိုေတာ့ အျခားနည္းႏွင့္ သီးျခား ကုရမည္။ ဆရာဝန္မ်ားက အေဖ့ သေဘာထားကို ေမးသည္။ အေဖက ဆုံးျဖတ္သည္။ ေရာဂါေၾကာင့္ႏွင့္ ႀကီးေတာ္ႀကီး ဆုံးပါးခ်င္ ဆုံးပါးမည္။ ဤသည္မွာ တစ္က႑ ျဖစ္ပါသည္။ ဆုံးပါးသြားသည့္တိုင္ မဆုံးခင္ သူ႔ဆႏၵကို အေဖ သိခ်င္သည္။ သူ႔အစ္မ၏ ေနာက္ဆုံး စကားကို အေဖ ၾကားခ်င္လွသည္။

အေဖသည္ ခြဲစိတ္ကုသရန္ ကိစၥကို သေဘာတူလိုက္သည္။

ႀကီးေတာ္ႀကီးကို ခြဲစိတ္ေနေသာ အခ်ိန္တြင္ အားလုံး စိတ္ပူေနၾကသည္။

အေဖသည္ စိတ္လႈပ္ရွားလြန္းစြာ ေဆး႐ုံေအာက္၌ ေခါက္တုံ႔ လမ္းသလား ေနရွာသည္။ အေမသည္ ခြဲစိတ္ခန္း အျပင္ဘက္တြင္ ဘုရားစာမ်ား ရြတ္ဖတ္ေနသည္။

“ခြဲစိတ္လို႔ေတာ့ ၿပီးၿပီ။ ဒါေပမဲ့ ေမ့ေဆး မျပယ္ေသးဘူး” ဟု အေမက ဆင္းၿပီး သတင္းေပးပါ သည္။ ႀကီးေတာ္ႀကီး၏ သတိလည္လာမည့္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ဆိုင္းေနရသည္မွာ စိတ္လႈပ္ရွားစရာ ေကာင္းလွပါေတာ့သည္။

* * *

အေမသည္ ဒုတိယအႀကိမ္ ေဆး႐ုံေပၚမွ ေျပးဆင္း လာျပန္သည္။ အေမ၏ မ်က္ႏွာသည္လည္း စိတ္လႈပ္ရွား လြန္းေနမွန္း သိသာသည္။ တစ္သက္ႏွင့္ တစ္ကိုယ္ မၾကံဳဖူးေအာင္ အေမ အူယားဖားယား ျဖစ္ေနသည္ကို ပထမဆုံး အႀကိမ္ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ရသည္။

အေမသည္ အေဖ့အနား ေရာက္ေသာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ စကား မေျပာႏုိင္။ အသက္ရွဴ မဝသလို ရင္တဖိုဖို ေနၿပီးမွ ...

“ကိုေဖသန္းေရ ... မမ ဆဲေနၿပီ သိလား ... မမ ဆဲေနၿပီ” ဟု ဝမ္းသာအားရ ေျပာခ်လိုက္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္သည္ သတိလည္လာၿပီး မ်က္လုံး ဖြင့္ၾကည့္ၾကည့္ၿပီးခ်င္း အနီးတြင္ ရွိေနေသာ ေမ့ေဆးေပး ဆရာဝန္မ တစ္ဦးကို ေဖႏွင့္ ကိုင္တုတ္လ်က္ ႏႈတ္ဆက္လိုက္သည္။ ထိုအခါ အေမသည္ ခြဲစိတ္ခန္း အတြင္းသို႔ ဇြတ္အတင္းဝင္လ်က္ ဆရာဝန္ ဆရာမမ်ားကို ေတာင္းပန္ရေလေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ ေတာင္းပန္စရာပင္ မလိုပါ။ အားလုံး ေပ်ာ္ရႊင္ ေနၾကလ်က္ ျပံဳးေနၾကပါသည္။ အေမ ဝင္လာသည္ကို ျမင္လွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္ႀကီးသည္ ...

“ဟဲ့ ေဖ(x )မ ငါ့တူေတြ ေနေကာင္းၾကလား” ဟု ပဋိသႏၶာရ စကားကို ဆိုလိုက္၏။

ဤအေၾကာင္းမ်ားကို အေမသည္ ေျပာရင္း တစ္ဝက္ျဖင့္ အေဖ့ကို ဖက္လ်က္ ရႈိက္ငိုေနၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ေပ်ာ္ရႊင္စြာ က်ေသာ မ်က္ရည္ကို အေဖ့ မ်က္လုံးတြင္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ရပါသည္။

* * *

စ႐ုိက္သဘာဝ ဟူသည္ကို အေရာင္ တစ္ေရာင္အျဖစ္ သတ္မွတ္လ်က္ ေမတၱာကို ေဆးဆိုးဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ ႀကိဳးစား ၾကည့္ပါသည္။

ဆဲဆိုျခင္းကို နားဝ ေလသံပင္ မၾကားခ်င္ေသာ အေမသည္ ဆဲဆိုျခင္းကို သီလတစ္ပါးသဖြယ္ ေစာင့္ထိန္း အသုံးျပဳေသာ ကၽြန္ေတာ့္ ႀကီးေတာ္ႀကီးႏွင့္ ပထမဆုံးအႀကိမ္ ေတြ႕ဆုံရစဥ္က ေမ့ေျမာ သြားခဲ့ရ၏။

ယခု ေနာက္ဆုံးအႀကိမ္ ဆဲေရးျခင္းကို ၾကားရေသာအခါ အဘယ့္ေၾကာင့္ ၾကည္ႏူး ဝမ္းသာစြာ မ်က္ရည္မ်ားပင္ လည္ရပါ သနည္း။

ေမတၱာတရားသည္ ေဆးဆိုး၍ မရပါ။

🔲

#သုေမာင္

No comments:

Post a Comment