Jun 11, 2018

ကၽြန္ေတာ္နွင့္ အသံခုနစ္ထပ္

ကၽြန္ေတာ္နွင့္ အသံခုနစ္ထပ္
================
တာရာမင္းေဝ
တနဂၤေႏြေန ့
တနဂၤေႏြေန ့တစ္ေန ့မွာ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ပင္လယ္ျပင္ထဲ ေရာက္ေနပါတယ္။ ပင္လယ္ကူး သေဘၤာႀကီးေပၚကေန အေဝးကို ေမ်ွာ္ၾကည့္ရတာ ေနာက္ခံ ေပါက္ထြက္ေနတဲ႔ ပန္းခ်ီကားႀကီးကို ၾကည့္ရသလိုပဲ။ ပင္လယ္ႀကီးကို ငံု ့ၾကည့္ရတာလည္း ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဇေဝဇဝါျဖစ္ရပါသည္။ ကၽႊန္ေတာ့ေအာက္က ပင္လယ္ႀကီးဟာ ေမွာက္ခံုျဖစ္ေနတာလား။ပက္လက္ျဖစ္ေနတာလား ကၽႊန္ေတာ္ဟာ
သူ ့ေက်ာကုန္းေပၚ ေရာက္ေနတာလား ။ ရင္ဘတ္ေပၚ ေရာက္ေနတာလား မကြဲျပားဘူး။
အေဝးေထာင့္တစ္ခုဆီက ေကာင္းကင္ဟာ ျပာျပာအက္အက္ျဖစ္ေနတယ္။ေလတိုက္သံကလည္း တစ္ခါတစ္ခါမွာ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြရဲ႕ ေခ်ာင္းဆိုးသံနဲ ့တူတယ္။ မာလိန္မွဴးႀကီးက……………….
“ေဟ့ေကာင္ေတြ ဘာလုပ္ေနတာလဲ ဟိုေကာင္ေလးကေရာ ဟိုေငးဒီေငးနဲ ့”
သေဘၤာဝမ္းဗိုက္ထဲ ခုန္ဆင္းၿပီး သေဘၤာရဲ ့နံရိုးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ရိုက္ခ်ဳိးပစ္လိုက္တယ္ မာလိန္မွဴးႀကီးက သေဘၤာကို ရိုက္ေမာင္းေနတဲ ့ သူ ့ႀကိမ္လံုးႀကီးကို လႊတ္ခ်ၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ဆီကို ကားရားကားရား ေလွ်ာက္လာတယ္။ ေက်ာက္ေဆာင္ႀကီးကေတာ့ ဘယ္သူ ့ဘက္ကလည္းမသိဘူး။ လူမိုက္တစ္ေယာက္လို ခပ္လွမ္းလွမ္းကေန ခါးေထာက္ၿပီးရပ္ႀကည့္တယ္။

“မင္း…. ဘာလုပ္တာလဲ”
ကၽႊန္ေတာ္နဲ ့မာလိန္မွဴးႀကီး စကားမ်ားၾကပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က သေဘၤာနဲ ့ဆက္မလိုက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး၊ ပင္လယ္ျပင္ေပၚခုန္ခ်ၿပီး ကိုယ့္ေျခေထာက္နဲ ့ကိုယ္ပဲ ဆက္ေလွ်ာက္ေနလိုက္တယ္။သေဘၤာႀကီးကေတာ့ စြပ္ဖားလွည္းႀကီးတစ္စီးလို ဒရြတ္တိုက္ဆြဲၿပီး ထြက္သြားတယ္။အဲဒီစြပ္ေၾကာင္းႀကီးကို ေရွာင္နင္းၿပီး မာနေတြ တစ္ခြဲသားနဲ ့ကၽြန္ေတာ္ဆက္ေလွ်ာက္ခဲ့ေလရဲ ႔။ နည္းနည္းခ်မ္းေငြ ့ေငြ ့ျဖစ္လာလို ့ ပင္လယ္ခရီး တစ္ေထာက္မွာပဲ ကၽြန္ေတာ္မီးဖိုႀကီးဖိုရတယ္။တျခားေလာင္စာလည္း ဘာမွမရွိဘူး။ပင္လယ္ကိုပဲ ရႈိ ့ၿပီးလႈံရတဲ႔ မီးေပါ့။ မီးေတာက္အရွိန္ေကာင္းတုန္းမွာပဲ လူတစ္ေယာက္ေရာက္လာတယ္။သူကလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုပါပဲ။ မာလိန္မွဴးႀကီးနဲ ့စကားမ်ားၿပီး သေဘာၤေပၚက ဆင္းလာတာတဲ့။
“သူက ငါတို ့ကိုအလုပ္လုပ္ေနတာ မျမင္ရင္ သေဘာမက်ဘူးကြ”
“လုပ္စရာရွိရင္ေတာ့ လုပ္ေနတာပဲ၊ လုပ္စရာမရွိရင္ေတာ့ မလုပ္ဘူးေပါ့”
သူက တဟဲဟဲရယ္ပါတယ္။ သူ ့ရယ္သံက ပင္လယ္ျပင္ကို လႊႏွင့္တိုက္ျဖတ္သလိုပါပဲ။ရယ္သံအဆံုးမွာ သူကေျပာတယ္။
“ဒီလိုကြ…..ပင္လယ္ျပင္မွာက ဘာအလုပ္မွမရွိရင္ သေဘာၤအလုပ္သမားေတြက မာလိန္မွဴးကို ရန္မူဖို ့စဥ္းစားေနတတ္တယ္။အဲဒါေၾကာင့္ သူက မင္းတို ့ငါတို ့ကို တစ္ခုမဟုတ္ တစ္ခုလုပ္ေနေစခ်င္တာ”
မဲ့ၿပံဳးနဲ ့အတူ ေခါင္းကိုခါရင္း….
“ေကာ္ဖီခါးခါးတစ္ခြက္ ေသာက္ခ်င္တယ္ဗ်ာ”
လို ့ေျပာလိုက္တယ္။
“အဲ့ဒါဆိုရင္ ကုန္းေျမေရာက္တဲ့အထိ မင္းဆက္ေလွ်ာက္ေပါ့”
“ေကာင္းကင္ဘံုမွာ ဝင္စရာတစ္ခုရွိေသးတယ္”
လို ့ေျပာတယ္။
“လူႀကံဳမွာထားတာေလးေတြ ရွိေသးတယ္ “တဲ့။
ကၽြန္ေတာ္တစ္ေယာက္တည္း ကုန္ေျမဆီ ျပန္ခဲ့တယ္။မီးပံုကိုမၿငိမ္းခဲ့ဘူး။ပင္လယ္မွာ မီးၾကြမ္းမီးက်န္ဟာ ပိုလို ့ေၾကာက္စရာမျဖစ္ေလာက္ပါဘူး။ကၽြန္ေတာ့အတြက္ကေတာ့ ‘ တနဂၤေႏြ’ဆို တာဟာ ဖ်ဳိးဖ်ဳိးဖ်စ္ဖ်စ္ ျမည္ဟည္းေနတဲ့ ပင္လယ္ေလာင္ကၽြမ္းသံပါပဲ။


တနလၤာေန ့
ဗီသိုဗင္ဆီ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္တယ္။ ဆရာႀကီး ဗီသိုဗင္ဟာလူတစ္ေယာက္ သူ ့ဆီပို ့ေပးတဲ့ ဂီတသံစဥ္ေတြကိုဖတ္ေနတယ္။ၿပီးေတာ့လည္း ေခါင္းႀကီးကို ခါရမ္းေနတယ္။
“ဘာျဖစ္လို ့လဲ”
ကၽြန္ေတာ္က ေမးေတာ့ ဆရာႀကီးက မ်က္ႏွာအိုအိုနဲ ့စာရြက္ေအာက္ေျခက မွတ္ခ်က္ကိုျပသည္။ ေရးထားတာက (သူ ့သံစဥ္ဖြဲ ့စည္းမႈကို ) “ ဘုရားသခင္၏ အကူအညီျဖင့္ ၿပီးပါသည္” တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က ဆရာႀကီးရဲ ့မ်က္ႏွာကို လွမ္းၾကည့္တယ္။ ဆရာႀကီးက အဲဒီမွတ္ခ်က္ကေလးကိုပဲ ဘဝင္မက်ပံုေပၚပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လွမ္းၾကည့္တဲ့ မ်က္လံုးေတြကိုလည္း သူက နားလည္တယ္။ကၽြန္ေတာ့္ကို ရွင္းျပသလိုလိုနဲ ့ တစ္ကိုယ္တည္းညည္းတယ္။
“ကိုယ့္လူရယ္…… ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုးပါေတာ့လား “
ကၽြန္ေတာ္ ဆရာႀကီး ဗီသိုဗင္ဆီက ျပန္လာေတာ့ လမ္းမွာ လူတစ္ေယာက္နဲ ့ေတြ ့တယ္။အဲ့ဒီလူ က“တေယာ”တစ္လက္ကို ထမ္းလာတယ္။ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတြ ့ေတြ ့ခ်င္း ဝမ္းသာအားရနဲ ့ဆီးေျပာတယ္။
“ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ ဘုရားသခင္ရဲ ့အကူအညီနဲ ့ ဂီတသံစဥ္တစ္ပုဒ္ဖြဲ ့ခဲ့ေသးတယ္ဗ်၊ ေလ့လာခ်င္ရင္ ေလ့လာလို ့ရေအာင္ ဗီသိုဗင္ဆီ ပို ့ထားတယ္”
“ေအာ္….. အဲ…..ဟုတ္ကဲ့”
“ခင္ဗ်ားလည္း နားေထာင္သြားပါဦးလား၊ ကၽြန္ေတာ္တီးျပမယ္”
အမွန္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့မွာ နားေထာင္ခ်င္စိတ္ သိပ္မရွိပါဘူး။ဒါေပမယ့္ ခက္တာက ကၽြန္ေတာ့မွာ အခ်ိန္နည္းနည္း အားလပ္ေနတယ္။ေႏြရာသီကလည္း မေရာက္ေသးဘူး။လွမ္းၾကည့္ေတာ့ ေတာအုပ္ရဲ ့ ေခါင္မိုးဟာ အညိဳေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ျဖစ္လို ့။အဲ့ဒါနဲ ့ပဲ သူ ့ေဘးနားထိုင္ၿပီး သူ ့ဂီတကို နားေထာင္ေနလိုက္တယ္။
တီးကြက္အဆံုးမွာ သူက စူဇကာပုဏၰားလိုၿပံဳးတယ္။ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူ ့ကိုလွဴစရာ ဘာမွမရွိဘူး။ပြင့္ပြင့္ပဲ ေျပာလိုက္တယ္။
“မေကာင္းဘူး”
“ဘာ…..ဘာျဖစ္လို ့တံုး”
“ခင္ဗ်ား…..တေယာက အေခါင္းေပါက္မွ မပါဘဲ”
သူ ့တေယာမွာ အသံကို ျမည္ဟိန္းေစမယ့္ ေခါင္းေပါက္မပါပါဘူး။သစ္သားကလည္း နတ္ရုပ္လုပ္တဲ့ သစ္သားထင္ပါရဲ ့။ ကၽြန္ေတာ္က လက္မခံေတာ့….
“အင္း…..ကၽြဲပါးေစာင္းတီးဆိုေတာ့ အဲဒါမ်ဳိးေပါ့”
ဆိုၿပီး သူထြက္သြားပါတယ္။ကၽြန္ေတာ့္ဘာသာ သားေရကြင္းတစ္ကြင္းကို ေျခမႏွစ္ေခ်ာင္းမွာ တပ္ၿပီး တီးၾကည့္ေသာ သူ ့လိုပဲအသံထြက္တယ္။တနလၤာသံလို ့ကၽြန္ေတာ္က သတ္မွတ္ခ့ဲတယ္။
အဂၤါေန ့
“ပိုက္ဆံခ်မ္းသာဖို ့သာ ဆႏၵလြန္ကဲေနရင္ အဲဒီလူမြဲမွာပဲ”
“ဟုတ္…..ဟုတ္ကဲ့”
“ငါဆိုရင္ တစ္ေန ့တစ္ေန ့ကို ေပါင္မုန္ ့နည္းနည္းနဲ ့ဝိုင္နည္းနည္းနဲ႔ပဲေနတာ။ ညႀကီးသန္းေခါင္လည္း အလုပ္ လုပ္စရာရွိရင္ထလုပ္တာပဲ”
“ေအာ္……အင္း….ဟုတ္ကဲ့”
“ေကာင္းတာေပါ့ ဆရာရယ္”
ကၽြန္ေတာ္တို ့ႏွစ္ေယာက္သား သူ ့စကားကို အင္း လိုက္ေနၾကရပါတယ္။ သူကလည္း ေလးစားစရာေကာင္းတဲ့ ဝိညာဥ္ေတာ္တစ္ခုမဟုတ္လား။ကၽြန္ေတာ္တို ့ရဲ ့ အခန္းေလးထဲမွာရွိတဲ့ အေမွာင္ပြပြဟာ ေနရတာ ၿငီးစီစီႀကီး ျဖစ္ေစတယ္။ကၽြန္ေတာ့မိတ္ေတြရဲ ့ပန္းပုရုပ္ေတြကလည္း အေရျပားေတြ တြဲက်လို ့။
“ငါ ဘယ္ေလာက္ထိ ႀကိဳးစားရတယ္ ေအာက္ေမ့လဲ ၊ ဦးထုပ္ေပၚမွာ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ရတာ “
“ ေအာ္”
ႏွစ္ေယာက္သား ေငးရီနားေထာင္ေနရျပန္တယ္။အေတာ္ၾကာမွ မိုက္ကယ္အိန္ဂ်လို ျပန္သြားသည္။မိတ္ေတြက သူ ့ပန္းပုရုပ္ေတြနဲ ့ တြဲကတယ္။ ဘာျဖစ္လို ့ဒီေလာက္ေပ်ာ္သြားရတာလဲ။သူ ့ဘာသာသူရယ္ရယ္ေျပာေျပာ ေျပာတယ္။
က်ဳပ္အတြက္ အေကာင္းဆံုးနည္းစနစ္တစ္ခု ရလိုက္တယ္။ က်ဳပ္လည္း ဦးထုပ္မွာ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းၿပီး ပန္းပုထုရမယ္။အင္းတစ္ခုပဲ……ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းလို ့ရမယ့္ ဦးထုပ္ကို က်ဳပ္ရွာရမယ္”
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ပါးစပ္အေဟာင္းသား ျဖစ္မိတာေပါ့။
“မဟုတ္ေသးပါဘူး။သူက သူ ့ေခတ္အေျခအေနအရ လုပ္တာ။ခု ခင္ဗ်ားေခတ္မွာက အဲလိုလုပ္စရာမွ မလိုဘဲ ။ လွ်ပ္စစ္မီးရွိေနတာပဲ”
“လွ်ပ္စစ္ရွိရွိ မရွိရွိဗ်ာ၊ ဖေယာင္းတိုင္ရွိဖို ့အေရးႀကီးတယ္။ေနဦး က်ဳပ္ ဦးထုပ္သြားရွာဦးမယ္”
သူ အခန္းျပင္ကိုထြက္သြားပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္က ခႏၵာကိုယ္ကို အပ်င္းဆန္ ့ရင္း သူ ့အတြက္ စိတ္မသက္မသာ ျဖစ္ေနမိတယ္။ဦးထုပ္ေပၚ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းၿပီး ပန္းပုထုဖို ့ဆိုတာက သိပ္ေတာ့ခက္ခဲမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ဒါေပမယ့္ မဖြယ္မရာ ျဖစ္ေနတာက လွ်ပ္စစ္မီးရွိေနတယ္။ပိုဆိုးတာက သူ ့ေခါင္းအထက္မွာ လည္မယ့္ပန္ကာႀကီးလည္း ရွိေနမယ္။
ေႏြဦးရာသီကလည္း မေရာက္ေသးဘူး၊ ပန္ကာႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ေမာ့ၾကည့္မိတယ္။ဟီးဟီးဟဲဟဲနဲ ့ ဟင္းလင္းျပင္ကို ထိုးခြဲလည္ပတ္ေနတယ္။ေအာက္ဆင္းလာၿပီး ပန္းပုရုပ္ေတြနဲ ့ တြဲကလိုက္တယ္။ၿပီးေတာ့မွ မ်က္ႏွာက်က္ေပၚျပန္တက္ၿပီး ေဇာက္ထိုးႀကီး ဆက္လည္ေနတယ္။
သူကလည္း ေပ်ာ္တယ္ေလ။ထိုလူက ဦးထုပ္ေပၚမွာ ဖေယာင္းတိုင္ထြန္းလိုက္ ၊ သူက ေလနဲ ့ၿငိမ္းလိုက္ ေဆာ့ရမွာကိုး။ ပန္ကာႀကီးရဲ ့ ရယ္သံကို ကၽြန္ေတာ္နားနဲ ့ဆက္ဆက္ၾကားရတယ္။ၿပကၡဒိန္ကို လွည့္ၾကည့္ၿပီး ဒီရယ္သံဟာ အဂၤါသံလို ့သိလိုက္တယ္။
ဗုဒၶဟူးေန ့
ေက်ာက္တံုးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ တြန္းခ်လိုက္တယ္။ဝရုန္းသုန္းကား လိမ့္ဆင္းသြားတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ဟာ ေနာက္ဆံုးမွာ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေပၚပိလို ့။
သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို စိတ္မဆိုးပါဘူး။
ေတြ ့ရတာ ဝမ္းသာပါတယ္ လို ့ႏႈတ္ဆက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ကိုယ္ေပၚကေျမေစး၊ေျမဖက္ေတြကို ခြာခ်ရင္း ….
“ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္နာသြားတယ္”
သူက ကၽြန္ေတာ့္စကားကိုလည္း စိတ္မဝင္စားပါဘူး။
“ေဟာ… ျမဴႏွင္းေတြ အံု ့လာၿပီ”
ျမဴေတြ၊ ႏွင္းေတြကလည္း တကယ္အံု ့လာၾကတယ္။သူက မိုးေပၚကလမင္းကို ေမာ့ၾကည့္ၿပီး…..
“ခင္ဗ်ား….ဘယ္က ျပဳတ္က်လာတာလဲ သိလား”
“သိတယ္ေလ ၊ ဟိုေတာင္ေပၚက “
သူက ေခါင္းခါပါတယ္။
“မဟုတ္ဘူးဗ်၊ လမင္းေပၚက ျပဳတ္က်လာတာ”
“သူ ့မ်က္ႏွာၾကည့္ေတာ့လည္း တည္တည္ၾကည္ၾကည္မို ့လို ့ ကၽြန္ေတာ္လည္းမေဝခြဲတတ္ဘူး။ကိုယ့္ဘာသာ မေရရာ ျဖစ္သြားတယ္”
“ဟုတ္လား၊ ကၽြန္ေတာ္ မေန ့က လမင္းေပၚ တက္သြားမိတယ္ ထင္တယ္”
သူက တခစ္ခစ္ရယ္သည္။
လေရာင္ေအာက္မွာ ကၽြန္ေတာ္သီခ်င္းစပ္ေနတာ
ဟုတ္လား….. ဘာသီခ်င္းမ်ားလဲ
သူ ့ သီခ်င္းစာရြက္ေပၚက ဂီတသေကၤတအရသံစဥ္အေတာ္လွပလိမ့္မယ္။ဒါေပမယ့္စာသားေတြကိုဖတ္ရင္းျမဴႏွင္းထဲက ေသြးညွီနံ ့ရတယ္။ က်ိန္စာေတြကို ဂီတသံ ထည့္ထားတာကို ။သာယာတဲ့ေတးသြားျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔မယူဆ ရဲဘူး။
“ခင္…ခင္ဗ်ား စာသားေတြက”
“ဘာျဖစ္လို႔လဲ”
“အနိဌာရံုဆန္လွခ်ည္လားဗ်ာ “
သူကတခစ္ခစ္ရယ္ျပန္ပါတယ္။ က်ိန္စာဟာေကာင္းခ်ီးၾသဘာ မဟုတ္ဆိုတဲ့စကားကို ဂါထာလို ခုနစ္ေခါက္ရြတ္ျပန္ရဲ့။
ၿပီးမွ…..
“အနိဌာရံုဆန္တာဘာျဖစ္လဲဗ်ာ၊ခင္ဗ်ားေတာင္ကၽြန္ေတာ့္ေပၚျပဳတ္က်လာေသးတာပဲ “
အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ ေရွးေခတ္ျမင္းလွည္းႀကီးတစ္စီးကို ၿမဴေတြထဲမွာ ျမင္လိုက္ရၿပီး သူတက္သြားတယ္။အဲဒီ ျမင္းလွည္းၾကီး တအီအီ ေပ်ာက္ကြယ္သြားတဲ့အထိ ကၽြန္ေတာ္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ေငးၾကည့္ေနခဲ့တယ္။ျမင္းလွည္းအီသံကိုေတာ့ အေတာ္ၾကာတဲ့အထိ ၾကားေနရတုနး္ပဲ။ဗုဒၵဟူးသံအျဖစ္ ကၽြန္ေတာ့္နားထဲကို ရြာခ်လာတယ္။

ၾကာသာပေတးေန ့
အဲဒီလိုနဲ ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း ခဏခဏ ေဆးခြက္ေမွာက္ခဲ့တယ္။ ဘဝစာမ်က္ႏွာဟာ နီလိုက္၊ဝါလိုက္၊ျပာလိုက္၊ တစ္ေန ့မွာ (အဲဒီေန ့ဟာ ၾကာသာပေတးေန ့ ျဖစ္တယ္) ရုပ္တုထုသူ တစ္ေယာက္ဆီ သြားရတယ္။ စီးပြားေရးမွာ အင္မတန္ထူးခၽြန္ၿပီး သူတစ္ေယာက္တည္းက အာရွရဲ ့ ဆဌမ က်ားျဖစ္ခ်င္ေနတဲ့ အာရွက်ားငါးေကာင္ဟာ သူနဲ ့ေပါင္းရင္ အာရွက်ားေျခာက္ေကာင္ျဖစ္သြားႏိုင္တယ္ဆိုတဲ့ ( ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘယ္က်ားကိုမွ သူ ့လိုမ်ဳိး ႏႈတ္ခမ္းရဲရဲနဲ ့မျမင္ဘူးပါဘူး) မိတ္ေဆြႀကီးတစ္ေယာက္က အေဖာ္ေခၚလို ့ လိုက္သြားရတာပါ။
ဟိုေရာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့မိတ္ေဆြႀကီးနဲ ့ရုပ္ထုပညာရွင္တို ့စကားေတာ္ေတာ္ေျပာၾကရပါတယ္။ ေဘဘီလံုေခတ္က ရြက္ဖ်င္တဲတစ္ခုထဲမွာ မီးခိုးရနံ ့ေတြ ျပန္ ့ႀကဲရင္းေပါ့။ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္။ သူတို ့ႏွစ္ေယာက္ရဲ ့အနားမွာ ေျမအင္တံုအကြဲႀကီးလို အိပ္လို ့။
ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြက ေျပာတယ္။
“ခင္ဗ်ား ဆယ္ရက္တည္းထုရတဲ့ အရုပ္ပဲဗ်ာ။ေငြ ဒီေလာက္အမ်ားႀကီးေတာင္းတာ ဘယ္တန္မလဲ”
ရုပ္ထုပညာရွင္က ဘာမွျပန္မေျပာဘူး။စားပြဲေပၚမွာ စားဖိုမွဴးက စားေသာက္ဖြယ္ရာေတြ လာခ်တယ္။ စားဖိုမွဴးလွည့္ထြက္သြားၿပီးမွ……
ခင္ဗ်ားေမ့ေနလို ့ပါ။ဒီရုပ္ထုကို ဆယ္ရက္နဲ ့ၿပီးေအာင္ ထုႏိုင္ဖို ့ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္(၃၀)ေလာက္ ေလ့လာခဲ့ရတယ္။
အဲ့ဒီစကားေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ႏိုးသြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြႀကီးကေတာ့ အိပ္ခ်င္မူးတူးျဖစ္သြားပံုရတယ္။
“ဟုတ္လား၊ဆယ္ရက္နဲ ့ၿပီးေအာင္ ႏွစ္(၃၀)က်င့္ခဲ့ရတယ္ဆိုေတာ့ တစ္ရက္နဲ ့ၿပီးေအာင္ဆိုရင္ ဘယ္ႏွႏွစ္က်င့္ရမလဲ”
ရုပ္တုပညာရွင္က ဘာမွျပန္မေျပာဘူး။ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္နားေတြအူသြားတယ္။ ဟိုးအေဝးႀကီးဆီက ပ်ံ ့လြင့္လာတဲ့ ရုပ္တုအူသံေတြကို ၾကားလိုက္ရသလိုပဲ။ကၽြန္ေတာ့မိတ္ေဆြႀကီးဟာ မ်က္လံုးေတြေမွးစင္းၿပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကမူးရႈးထိုး ထရပ္မိ….။
စားဖိုမွဴးက ဘာမွမသိသလိုပဲ။ဘာမွၾကားပံုလည္းမေပၚဘူး၊စဥ္ ့ႏွီးတံုးကို ဓားနဲ ့တဒုတ္ဒုတ္ခုတ္ေနတယ္။ အဲဒီအသံက ၾကာသာပေတးေန ့ရဲ ့အသံျဖစ္လာတယ္။
“ဒုတ္…..ဒုတ္……ဒုတ္……ဒုတ္…….ဒုတ္”
ေသာၾကာေန ့
ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘယ္သူကမ်က္လွည့္ျပလိုက္တာလဲ၊ေမးလို ့လည္းမရပါဘူး၊ဆာေဝၚလ္တာစေကာ့ဆီကို သြားလိုက္တယ္။
“ေဒါက္…….ေဒါက္”
ကၽြန္ေတာ္ တံခါးေခါက္လိုက္ေတာ့ ဆာေဝၚလ္တာစေကာ့က အထဲကျပန္ေအာ္တယ္။
“တံခါးတပ္မထားဘူး”
ကၽြန္ေတာ္ဝင္သြားေတာ့ သူ မုတ္ဆိတ္ရိတ္ေနတယ္။သူ ့ေဘးမွာလည္း သူ ့ရဲ ့အခ်စ္ေတာ္ေခြးက ဝပ္ေနတယ္။ သူ ့စာအုပ္ပံု ႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္ခလုတ္တိုက္ေတာ့…….
“အဲဒီစာအုပ္ေတြကို သံနဲ ့ေသေသခ်ာခ်ာရိုက္ဦးမယ္”လို ့ ေျပာတယ္။ ၿပီးေတာ့သူ ့ေခြးကိုပါ မုတ္ဆိတ္ရိတ္ေပးဖို ့ျပင္တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာပဲ …
“ေဒါက္…….ေဒါက္”
အဘိုးႀကီး ေဝၚလ္တာစေကာ့က ျပန္ေအာ္တယ္။
“မင္းကိုယ္မင္း တံခါးေပါက္ထဲ သြင္းလိုက္ေလ “
သူ ့စကားအဆံုးမွာ အခန္းထဲကို လူတစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။
“ဆရာႀကီး……ဆရာႀကီးကို ကၽြန္ေတာ္လာႏႈတ္ဆက္တာ”
“ေအး….ဘာျဖစ္လို ့တံုးကြ”
“ကၽြန္ေတာ္ပညာစံုၿပီ ဆရာႀကီးေရ၊ အဲဒီအတြက္ ဆရာႀကီးကိုလည္း သတိရလို ့”
အဘိုးႀကီး ေဝၚလ္တာစေကာ့က ပါေမာကၡႀကီးတစ္ေယာက္လို ပညာရွိပါတယ္။ပညာကလည္း တစ္ခါတစ္ခါမွာ အဘိုးအိုအသြင္ရုပ္ဖ်က္ေနတတ္တယ္ မဟုတ္လား။အဲဒီလူရဲ ့ စကားေၾကာင့္ အဘိုးႀကီး “ေလခို” သြားတယ္”
“ေအာ …..မင္း ပညာစံုၿပီလား”
“ဟုတ္တယ္….ဆရာႀကီး”
“ေကာင္းတယ္၊ ေကာင္းတယ္” လို႔ မေျပာပါဘူး
“မေကာင္းဘူး…. မေကာင္းဘူး” လို ့လည္းမေျပာဘူး။သူ ့ေခြးကို ေအာင္ျမင္စြာ မုတ္ဆိတ္မရိတ္ႏိုင္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အဘိုးႀကီး စိတ္ရႈပ္ေနတယ္။ၿပီးမွ သူ ့ေခြးမွာ မုတ္ဆိတ္မရွိတာကို သူေတြ ့တယ္။အဘိုးႀကီးေပ်ာ္သြားတယ္။အဲဒီလူဘက္ လွည့္ၿပီး….
“ငါကေတာ့ အခုမွ စကာစရွိေသးတယ္ကြ မင္းကစံုလာၿပီကိုး”
အဲဒီလူ ဘာျပန္ေျပာရမလဲ မသိ ျဖစ္သြားတယ္။သူ ့မ်က္ႏွာေပၚက အၿပံဳးဟာ ေလနဲ ့အမႈတ္ခံလိုက္ရသလို လြင့္သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လိုက္ၾကည့္ေနမိေလရဲ ့။အဲဒီအျပံဳးဟာ ဘယ္သူ ့မ်က္ႏွာေပၚမွာ သြားစြပ္မိဦးမလဲလို ့။ သူ လြင့္ေလရာ ေတာက္ေလွ်ာက္ကို လိုက္ၾကည့္ေနလိုက္တယ္။ “ဖူး”ခနဲ ေလမႈတ္သံကိုလည္း ေႏြးခနဲ ၾကားေယာင္ေနတုနး္ပဲ။ ေသခ်ာတယ္….အဲဒါေသာၾကာသံေပါ့။
စေနေန ့
( အသံေတြၾကားမွာ) ဆူဆူညံညံနဲ ့ပဲ တိတ္ဆိတ္ယူရတယ္။တနဂၤေႏြသံ၊တနလၤာသံ၊အဂၤါသံ၊ဗုဒၵဟူးသံ၊ၾကာသာပေတးသံ၊ ေသာၾကာသံ၊ နတ္ဆိုးေတြ ဗံုတီးသလို ညံလို ့။ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္ ကၽြန္ေတာ္ ႏြားေက်ာင္းထားလိုက္တယ္။ႀကိဳးရွည္ရွည္လွန္လို ့။
ေန ့ခင္းေၾကာင္ေတာင္ႀကီး မီးအိမ္ဆြဲလာတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကိုေတြ ့တယ္။ ပထမေတာ့ ဒိုင္အိုဂ်ီးနီးစ္လို ့ထင္လိုက္တာ။ေနာက္မွမဟုတ္မွန္းသိတယ္။ အဲဒီလူဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ ့အသက္သိပ္မကြာလွဘူး။ကႀကီး၊ခေခြးေတြ ေပေနတုန္းရွိေသးတယ္။
“ဘယ္လိုလဲ……ခင္ဗ်ားက ဒိုင္အိုဂ်ီးနီစ္ကို အေတာ္သေဘာက်လို ့လား “
ကၽြန္ေတာ္က ေအာ္ေမးေတာ့ သူကေခါင္းရမ္းျပတယ္။
“ဟင့္အင္း ….က်ဳပ္က “လက္ဆင္း” ကို သေဘာက်တယ္”
“ေအာ္ ဟုတ္ၿပီ ကၽြန္ေတာ္လည္း ၾကားဖူးတယ္၊သူ ့စကားတစ္ခြန္းက အေတာ္ ကမၻာေက်ာ္ခဲ့တာပဲေနာ္”
“ဟုတ္တယ္….၊မွားခ်င္ မွားပါေစ….ကိုယ့္ဦးေႏွာက္နဲ ့ကိုယ္လုပ္”ဆိုတဲ့စကားက သိပ္မွန္တဲ့စကားေပါ့၊ကၽြန္ေတာ့္ လက္သံုးစကားပဲ”
ကၽြန္ေတာ္တို ့ႏွစ္ေယာက္စလံုးရယ္ေမာလိုက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္နဲ ့သူဟာ အသြင္မတူမယ့္ပံု ရွိတယ္လို ့ ထင္စရာပဲ။ ကၽြန္ေတာ္က မွိတ္တုတ္မွိတ္တုတ္ ေမးလိုက္တယ္။
“ဒါနဲ ့ ေနပါဦး၊ ေန ့ခင္းေၾကာင္ေတာင္ မီးအိမ္ႀကီးနဲ ့ ခင္ဗ်ားက ဘာရွာေနတာတံုး “
“……………”
ကၽြန္ေတာ္ျပဳမိတဲ့အသံပါပဲ။အခ်ိန္မီ မ်ဳိသိပ္လိုက္ႏိုင္လို ့ အျပင္ကို ညံမထြက္ဘူး။
ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ဘတ္ထဲက စိမ့္ေဖာက္ထြက္ၿပီး စၾကာဝဌာ အထိ ပဲ့တင္ျမည္ဟည္းတယ္။ ၄…./၃……/၂……./၁……../၀……../………။
အဲ့ဒါ စေနသံေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လြင့္ပ်ံၾကားေယာင္ေနရလိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ ့။ေႏြဦးမေရာက္ခင္မွာပဲ
ပင္လယ္ဆီကၽြန္ေတာ္ျပန္ခဲ့ရတယ္။
တာရာမင္းေဝ
Posted by LinsetPaing

No comments:

Post a Comment