Jun 9, 2018

ဆံပင္ျဖဴတစ္ပင္ ဆယ္ျပား

ဆံပင္ျဖဴတစ္ပင္ ဆယ္ျပား
❇❇❇❇❇❇❇❇❇

#ေကာလ္ထန္ေမာရီယယ္

(၁)

ဆရာႀကီးသည္ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ထက္ တစ္နာရီေစာ၍ လာတတ္သည္။ ေက်ာင္းအနီးရွိ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္တြင္ နာရီဝက္ခန႔္ နားၿပီး လက္ဖက္ရည္ ေသာက္တတ္သည္။ ေဆးေပါ့လိပ္ ႏွစ္လိပ္ခန႔္ ဆက္တိုက္ ဖြာ႐ႈိက္ၿပီးမွ ေက်ာင္းသို႔ ဆက္သြားတတ္သည္။ ေက်ာင္းတြင္း၌ ဆရာႀကီးကိုယ္တိုင္ ေဆးလိပ္ မေသာက္ဘဲ ေနသည္။ ေက်ာင္း႐ုံးခန္းသို႔ အျခား ဧည့္သည္မ်ား လာလွ်င္လည္း ေဆးလိပ္ႏွင့္ေတာ့ ဧည့္မခံတတ္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကိုလည္း ေဆးလိပ္မေသာက္ရန္ စည္းကမ္းခ်က္ ထုတ္ထားသည္။ ေဆးလိပ္ ေသာက္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ေသာ အႏၲရာယ္မ်ားကိုလည္း ေဟာေျပာတတ္သည္။

သို႔ေသာ္ ဆရာႀကီးမွာ ေဆးလိပ္ အလြန္ႀကိဳက္သူ ျဖစ္၏။ ေက်ာင္းမတက္မီ သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ ပထမဦးစြာ ေဆးလိပ္ ႏွစ္လိပ္ေလာက္ ကုန္ေအာင္ ေသာက္တတ္သည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ အတူတူ ေနခဲ့သည့္ အခါမ်ားတြင္ ႏႈတ္သြက္လွ်ာသြက္ ရွိေသာ္လည္း၊ ျပံဳးရႊင္တက္ႂကြ ေနတတ္ေသာ္လည္း၊ စာသင္ခ်ိန္ ျပင္ပတြင္မူ အလြန္ စကားနည္း၏။ တစ္ကိုယ္တည္း ေနေသာ သူ႔အိမ္ငယ္ကေလးထဲတြင္ တိတ္ဆိတ္စြာ ေငးေနတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ညဘက္မ်ားတြင္ ‘ခြက္ပုန္း’ ေသာက္တတ္သည္။ ဆရာႀကီး အရက္ေသာက္မိသည့္ ညေနမ်ားတြင္ တပည့္မ်ား အလည္လာလွ်င္ “ေနာက္ေန႔မွ လာၾကေဟ့၊ ဆရာ အလုပ္ေတြ မ်ားေနတယ္” ဟု ေျပာလႊတ္တတ္၏။ အိမ္တံခါးကို ဖြင့္မေပးတတ္။

ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ (၁၀၀) ေက်ာ္ ရွိသည့္ အလယ္တန္းေက်ာင္းကို အုပ္ခ်ဳပ္ရေသာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး မဟုတ္လား။ ဆရာႀကီးသည္ သူ အရက္ေသာက္တာကို သိခ်င္ သိၾကပါေစ။ တပည့္မ်ား၏ ေရွ႕တြင္မူ အျမဲ ဆင္ျခင္သည္။ ဟိုအိမ္ သည္အိမ္ လည္ပတ္ ေသာက္တတ္သူလည္း မဟုတ္။ တပည့္ တစ္ဦးဦးကိုလည္း အရက္ ဝယ္ခိုင္းတတ္သူ မဟုတ္။ စေန - တနဂၤေႏြ ပိတ္ရက္မ်ား၊ သို႔မဟုတ္ ေက်ာင္းကိစၥျဖင့္ ၿမိဳ႕သို႔ သြားသည့္ ရက္မ်ားတြင္ ပလတ္စတစ္ ဂါလံပုံးျဖင့္ အျပည့္ ဝယ္ထည့္သည္။ ၿပီးေတာ့ အနံ႔ မထြက္ေစရန္ လုံျခံဳစြာ ပိတ္သည္။ ဆြဲျခင္းတြင္ စနစ္တက် ထည့္၍ စက္ဘီး ကယ္ရီယာတြင္ အခိုင္အမာ ခ်ည္တုပ္ၿပီး ေလွာင္ထားတတ္သည္။

ညေနစာကို ညဉ့္နက္မွ စားတတ္သည္။ ရြာေရး၊ ရပ္ေရး၊ သာေရး၊ နာေရး ကိစၥမွ အပ အိမ္လည္ေလ့ မရွိ။ ဆရာႀကီး၏ အရင္းႏွီးဆုံး အေပါင္းအေဖာ္မ်ားမွာ တပည့္မ်ားသာ ျဖစ္၏။ ၿပီးေတာ့ အရက္။ ၿပီးေတာ့ ေဆးလိပ္ဖြာ႐ႈိက္ျခင္း။ ေက်ာင္းသင္ခန္းစာမ်ား၊ အျခား စာအုပ္မ်ား။ ေနပုံထိုင္ပုံ တည္ၿငိမ္လြန္းသည္။ ေက်းလက္ရွိ တခ်ိဳ႕ ရြာသားမ်ားကေတာ့ ဆရာႀကီးကို မာနႀကီးလြန္းသည္ဟု အထင္ေရာက္ၾက၏။ အမွန္မွာ ဆရာႀကီး၏ အေၾကာင္းကို မည္သူမွ် မသိ။ မည္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မွ နားမလည္ႏုိင္။ ဆရာႀကီး ကိုယ္တိုင္သာ တသိမ့္သိမ့္ တစိမ့္စိမ့္ ခံစားေနရေသာ ေဝဒနာမ်ား ရွိေနေပသည္။ အသည္းျပတ္မတတ္ ခံစားေနရေသာ ကိုယ္ေရးအေၾကာင္းမ်ား ရွိသည္။ သည္ရြာတြင္ ဆရာႀကီး ေရာက္ရွိ အမႈထမ္း ေနသည္မွာ ခုနစ္ႏွစ္ပင္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီ။ သည္ေလာက္ ၾကာသြားခဲ့ျခင္းကိုပင္ ဆရာႀကီး သတိမထားမိေပ။

(၂)

ထိုေန႔ကေတာ့ ဆရာႀကီး အိမ္မွအထြက္ ေစာလြန္း၍လား မသိ။ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ၿပီးၿပီ။ ေဆးလိပ္ ႏွစ္လိပ္ကုန္ၿပီးၿပီ။ ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ႐ုံးခန္းဖြင့္သည္။ စားပြဲမ်ား၊ ကုလားထိုင္မ်ားကို ျပဳျပင္ကာ သန႔္ရွင္းေရး လုပ္သည္။ ခါတိုင္းဆိုလွ်င္ တပည့္အခ်ိဳ႕ ေရာက္ေနတတ္သည္။ ႐ုံးခန္း ေရခပ္ျခင္း၊ သန႔္ရွင္းေရး လုပ္ျခင္းမ်ားကို တပည့္မ်ား ဝင္လုပ္ေပးတတ္သည္။

သည္ေန႔ေတာ့ တစ္ေယာက္မွ် မေရာက္ေသးပါလား။ ေစာေစာ ေရာက္ေနက် ျဖစ္ေသာ ဆရာ ဦးဝင္းလႈိင္လည္း ေပၚမလာ။ ဆရာမ ေဒၚဥမၼာခင္လည္း မေပၚလာ။ ေနပင္ အေတာ္ ျမင့္တက္ ေနပါေပါ့လား။ ဘယ္လို ျဖစ္ၾကတာမွန္း မသိ။ ဆရာႀကီး စဥ္းစားရ ခက္ေနေတာ့သည္။ အလြန္ ေနာက္က်မွ ေရာက္လာေလ့ ရွိတတ္ေသာ ဆရာ ဆလိုင္းလွ်ံျမေပါန္ပင္ မေပၚလာ။

ဆရာႀကီးသည္ ႐ုံးခန္းမွ ေက်ာင္းဝရန္တာ စၾကၤန္တြင္ ေလွ်ာက္၍ အေဝးသို႔ ေငးၾကည့္မိသည္။ သည္ေတာ့မွ သူ႔ဦးေႏွာက္ထဲတြင္ အလင္းတန္းတစ္ခု ဝင္လာသည္။ မေန႔က ေသာၾကာ၊ သည္ေန႔ စေန ပါလား။ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ကိုပင္ ဆရာႀကီး ေမ့ေလ်ာ့ခဲ့သည္။

အထီးက်န္ ဆန္လြန္းေသာ သူ႔ဦးေႏွာက္ကို အျပစ္တင္ေနမိ ေတာ့သည္။

“လူေတြကေတာ့ ေက်ာင္းမွာ လုပ္စရာရွိလို႔ လာလုပ္ေနတယ္ ထင္မွာပဲ၊ ငါကေတာ့ ေမ့ၿပီး ေက်ာင္းလာတက္မိတာ”

(၃)

သူ႔ေက်ာင္းမွာ အေသြးအေရာင္စုံေသာ တပည့္ကေလးေတြ ရွိသည္။ ထိုတပည့္မ်ားႏွင့္ သူေနရသည္ကိုပင္ ေက်နပ္မိ၏။ ေျဖသာ၏။ သူ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ေနႏုိင္ျခင္းမွာ ေက်ာင္းဆရာ အလုပ္ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ တပည့္မ်ားသည္ ဆရာႀကီး အသည္းႏွလုံးအား ေႏြးေထြးစြာ ေပြ႕ပိုက္ထားၾကေလသည္။

ေဆာင္းေႏွာင္းပိုင္း ဆိုေပမယ့္ မနက္ပိုင္းမွာ ႏွင္းေတြ ေဝေနတတ္ေသးသည္။ ေက်ာင္းဝင္းထဲတြင္ ရွိေသာ စိန္ပန္းပင္မ်ား ေအာက္တြင္ ခုံတန္းမ်ား ရွိသည္။ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးလွ်င္ ပန္းတစ္ပင္က် စိုက္၍ ပြင့္သည္အထိ ေရေလာင္းျခင္း၊ ထိန္းသိမ္း ကာကြယ္ျခင္း လုပ္ရန္ တာဝန္ေပးခဲ့သည္။ တပည့္မ်ားက တစ္ပင္မက အၿပိဳင္အဆိုင္ စိုက္ပ်ိဳးၾကသျဖင့္ တစ္ေက်ာင္းလုံး လွေနေတာ့သည္။ ေဒစီပန္းမ်ား၊ ေမၿမိဳ႕ပန္း ေရာင္စုံမ်ား၊ အျခား ရြက္လွပန္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဝဆာေနေလသည္။

ေနလုံး အထက္သို႔ မေရာက္မီတြင္ စိန္ပန္းပင္ေအာက္က ခုံတန္းငယ္မ်ား ေပၚသို႔ ေနေရာင္ျခည္ ေႏြးေထြးစြာ ေရာက္၏။

ဆရာႀကီး၏ ေက်ာင္းသို႔ ေစာေစာလာေသာ တပည့္မ်ားမွာ ေျမာက္ဘက္မွ မန္ေမာ္ရြာ၊ ထန္းတစ္ပင္ရြာ၊ အေရွ႕ဘက္မွ အင္ဒိုင္းရြာ၊ ေတာင္ဘက္မွ နမ့္မြန္သာရြာတို႔ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕က ေျခလ်င္ လာၾက၏။ အခ်ိဳ႕ကား စက္ဘီးကိုယ္စီျဖင့္ လာၾက၏။ တပည့္မ်ားထဲတြင္ ခ်င္း၊ ျမန္မာ၊ ရွမ္း တိုင္းရင္းသားတို႔ ပါဝင္လာၾကသည္။

ဆရာႀကီး ေနစာလႈံေနသည့္ ေနရာသို႔ တပည့္ကေလးမ်ား ဝိုင္းဝန္း လာၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က မဂၤလာပါဟု ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က သူတို႔ဘာသာစကားျဖင့္ ႏႈတ္ဆက္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ‘ေပါင္းတင္း’ (ေကာက္ညင္းက်ည္ေတာက္) မ်ား ယူလာၾကၿပီး ဆရာႀကီးကို လက္ေဆာင္ေပးကာ ပူပူေႏြးေႏြး ေကၽြးၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ဆရာႀကီး၏ ႐ုံးခန္းထဲရွိ ပန္းအိုးကိုယူ၍ ပန္းအသစ္ လဲၾက၏။ စားပြဲခင္းကို လွေနေအာင္ ခင္းၾကသည္။ အခ်ိဳ႕က ေသာက္ေရ အသစ္လဲၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ေက်ာင္းတြင္း သန႔္ရွင္းေရး လုပ္ၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ အပ္ခ်ဳပ္စက္ရွိေသာ တပည့္မ်ားက ေခါင္းအုံးပုံစံငယ္မ်ား ခ်ဳပ္ၿပီး ‘လဲဝါ’ ထည့္၍ ဆရာႀကီးကို ေပးၾက၏။ ေက်ာက္သင္ပုန္း ဖ်က္ရန္ ‘ေဘာဖ်က္’ အျဖစ္ ေပးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ထူးဆန္းေသာ သစ္ခြပန္းမ်ား ယူလာတတ္သည္။

တပည့္မ်ား ဆရာႀကီး ႏွစ္သက္တတ္ေသာ အရာမ်ားကို နားလည္ေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ လွပသန႔္ရွင္းေသာ ေက်ာင္းကေလး ျဖစ္ေအာင္ အျမဲ စီမံထားခ်င္သူ ျဖစ္ေလသည္။ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ ေက်ာင္းအတြင္း၌ ေနၾကာေစ့၊ ဆီးထုပ္ စသည့္ သေရစာမ်ားကို စားလွ်င္ ကိုယ့္အမႈိက္ကိုယ္ စကၠဴျဖင့္ ထုပ္၍ ေက်ာင္းဆင္းၿပီး လမ္းေဝးေရာက္မွ စြန႔္ပစ္တတ္ေနၿပီ။ အဝတ္အစား ေကာင္းတာ မေကာင္းတာ အပထား၍ သန႔္ရွင္းစြာ ေလွ်ာ္ဖြပ္ ဝတ္တတ္ၾကၿပီ။

ေနစာလႈံေနေသာ ဆရာႀကီး အနီးသို႔ ဝိုင္းအုံကာ ထိုင္ၾက၏။ ဆရာႀကီးကလည္း တျပံဳးျပံဳးႏွင့္ တပည့္ေတြႏွင့္ ရယ္စရာ ေျပာတတ္၏။ တခ်ိဳ႕ တပည့္ ေပါက္စ မ,ကေလးေတြကို ဆံပင္အေနအထား ျပင္ေပးတတ္၏။ အခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းသား ေပါက္စ, ကေလးေတြ ပုဆိုး မဝတ္တတ္ ဝတ္တတ္ ျဖစ္ေနပုံကို ျပဳျပင္ ဝတ္ေပး၏။

“ဟယ္ ... ဆရာႀကီး ... ဆရာႀကီး ... ဒီမွာ ဒီမွာ ၾကည့္စမ္း၊ ေဟ့ ၾကည့္ၾကစမ္း”

ပဥၥမတန္းမွ ေက်ာင္းသူကေလး ဇိုးထန္းငီက အထိတ္တလန႔္ ေျပာလိုက္သျဖင့္ အျခားတပည့္မ်ားက ဝိုင္းၾကည့္ၾကသည္။ ဆရာႀကီးကေတာ့ ျပံဳးစိစိပင္။

“ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္၊ ငါတို႔ဆရာႀကီး ဆံပင္ေတြ ျဖဴလာၿပီ ... ဒုကၡပဲ ...”

အင္ဒိုင္းရြာမွ ဆဌမတန္း ေက်ာင္းသူ ‘ႏုႏုလြင္’ က ထပ္မံေအာ္လိုက္မွ အျခား ေယာက္်ားကေလးမ်ားပါ အထူးတဆန္း ေရာက္လာၾကေလသည္။ ဆရာႀကီး၏ ေခါင္းကိုေတာ့ မည္သူကမွ် လက္ႏွင့္ မကိုင္ၾကေသာ္လည္း အားလုံး ဝိုင္းၾကည့္ၾက၏။

“ေဟ့ ႏႈတ္ပစ္ၾကရေအာင္ေနာ္” ဟု ႏုႏုလြင္က ေအာ္လိုက္သည္။ ဇိုးထန္ငီႏွင့္ ‘ေကာလ္ႂကြားနီ’ တို႔ကလည္း “ဟုတ္တယ္ ... ဟုတ္တယ္၊ ႏႈတ္မွ ျဖစ္မယ္၊ အပ်ိဳေတြ သိကုန္ရင္ မေကာင္းဘူး” ၿပိဳင္တူ ေျပာၾက၏။

ေက်ာင္းသားထဲတြင္ လူရႊတ္လူေနာက္ ျဖစ္ေသာ ခ်င္းအမ်ိဳးသား ‘ဆာတန္’ ေရာက္လာ၏။ ‘ဆာတန္’ ဆိုသည္မွာ ခရစ္ယန္ ဘာသာတြင္ ‘မာန္နတ္’ ျဖစ္ရာ သူ႔ မိဘမ်ားက အရြဲ႕တိုက္ ေခၚေသာ အမည္ ျဖစ္၏။

“ဆရာႀကီး ဒီ ဆံပင္ျဖဴတာကို အပ်ိဳေတြ သိသြားရင္ မိန္းမရမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ဆံပင္ျဖဴ ႏႈတ္ခြင့္ေပးပါ”

ဒါက ဆာတန္။ (ငါးတန္းေက်ာင္းသား) ရဲ႕ စကား။

“ဟ ... အလကားေတာ့ မႏႈတ္နဲ႔ေဟ့ ငါတို႔အေဖကို ႏႈတ္ေပးတုန္းက တစ္ပင္ကို ဆယ္ျပား ေပးတယ္” ဟု ခုနစ္တန္းထဲက ‘လားငွကာ’ ေျပာျပန္၏။

“အရမ္း အရမ္း ႏႈတ္လို႔ေတာ့ မျဖစ္ဘူးဟဲ့။ ငါ့အေဖကို ႏႈတ္ေပးတုန္းက တစ္ပင္ ဆယ္ျပား ရတယ္၊ ဒါေပမယ့္ မေတာ္တဆ ဆံပင္အနက္ တစ္ပင္ပါရင္ ျပားႏွစ္ဆယ္ ျပန္ေလ်ာ္ရတယ္၊ ငါ႐ႈံးတာေပါ့၊ မယုံရင္ ႏႈတ္ၾကည့္ မလြယ္ဘူး”

အေတြ႕အၾကံဳ ရွိပုံရေသာ ပဥၥမတန္းမွ မသႏၲာဦးက ဝင္ေျပာျပန္သည္။ သည္လိုႏွင့္ တပည့္ငယ္မ်ားသည္ ဆရာႀကီး ဆံပင္ျဖဴ ကိစၥကို စိတ္ဝင္စားလ်က္ စု႐ုံးစု႐ုံး ျဖစ္လာၾကေလသည္။

ဆံပင္ျဖဴ ႏႈတ္ေပးခ်င္လို႔ တကဲကဲ ျဖစ္ေနေသာ ကိုးႏွစ္ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ ငါးတန္း ကေလးမ်ားကေတာ့ ေနရာဦး တန္းစီ ေနၾကေလသည္။ ခုမွ ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္လာစ တပည့္မကေလးမ်ားက ဆရာႀကီး ေရွ႕သို႔ လာ၍ ရပ္ၾက၏။

“ဆရာႀကီး ကၽြန္မ ဒီေန႔ ဂါဝန္အသစ္ ဝတ္ရတယ္၊ အေမက ႏွင္းဆီပြင့္ တစ္ပြင့္ ပန္ေပးတယ္၊ သနပ္ခါးလည္း အမ်ားႀကီး လိမ္းေပးတယ္၊ လွရဲ႕လား၊ ကၽြန္မ ဆရာႀကီး ေျပာသလို ေနပါတယ္၊ လက္ေရးလွ အမွတ္မ်ားမ်ား ေပးရမယ္ သိလား”

‘လွမ်ိဳးသူဇာ’ တဲ့။ သည္ ေကာင္မေလး ညစ္ပတ္တယ္ဟု ေျပာဖူးသျဖင့္ လွလွပပ ျပင္ဆင္လာပုံကို လာျပျခင္း ျဖစ္၏။ သနပ္ခါး ပါးကြက္ၾကားႏွင့္ ဂါဝန္ အစိမ္းေလးႏွင့္၊ ေခါင္းမွာ ႏွင္းဆီပြင့္ ရဲရဲႀကီးကို ဆံညႇပ္ျဖင့္ ဖိကပ္ပန္ထား၏။

“လွမ်ိဳးသူဇာက သိပ္လွတာပဲ၊ လက္ေရးလွလွ ေရးေနာ္” ဟု ဆရာႀကီးက ေျပာလိုက္၏။ သည္လိုပင္ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ လာ၍ သန႔္ရွင္းလွပမႈကို ျပၾက၏။ လြယ္အိတ္ႀကီးေတြကေတာ့ အရြယ္ႏွင့္ မလိုက္၊ ႀကီးမား ျပည့္ၿဖိဳးလြန္းလွသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ ငိုမဲ့မဲ့ျဖင့္ ေလးတန္းေက်ာင္းသားငယ္ တစ္ေယာက္ ေရာက္လာ၏။ ခ်င္းအမ်ိဳးသားကေလး ျဖစ္သည္။

“ထန္လုံး ... ဘာျဖစ္ခဲ့သလဲ၊ ဘယ္သူက ႐ုိက္သလဲ ဆရာ့ကို ေျပာစမ္း”

“ငါ့ကို အေမ႐ုိက္တယ္ ဆရာႀကီး ...၊ ငါ စက္ဘီးနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ခ်င္တယ္ ေျပာလို႔ အေမက ငါ့ကို ႐ုိက္လႊတ္တယ္၊ ငါ အိမ္မျပန္ေတာ့ဘူး၊ ငါ ဆရာႀကီးနဲ႔ ေနမယ္”

“ေအး ေအး တိတ္တိတ္၊ ထန္လုံး စက္ဘီး စီးခ်င္ရင္ ဆရာႀကီးရဲ႕ စက္ဘီးကို စီးေပါ့ေနာ္၊ တိတ္တိတ္”

ထန္လုံး ေက်နပ္သြားေလသည္။ ဆံပင္ျဖဴ ႏႈတ္လိုေသာ အဖြဲ႕ကလည္း ဆရာႀကီး၏ ဦးေခါင္းကို ကိုင္ခ်င္လွၿပီ။

ဆံပင္ျဖဴတစ္ပင္ ဆယ္ျပားႏႈန္း၊ အနက္တစ္ပင္ ျပားႏွစ္ဆယ္ ျပန္ေလ်ာ္ရမည္ဟူေသာ စည္းကမ္းျဖင့္ သေဘာတူေလသည္။ အနက္အျဖဴ အမွားအမွန္ ေစာင့္ၾကပ္ဒိုင္ လုပ္သူက ‘ဆာတန္’ ျဖစ္၏။ ဆံပင္ျဖဴ တစ္ပင္ကို သီးသန႔္ရေအာင္ ခြဲရသည္။ မလြယ္လွ။ သည္ၾကားထဲက ႏုႏုလြင္က စကားတတ္၏။ သႏၲာဦးကလည္း ဆံပင္ျဖဴ ႏႈတ္ရသည့္ အေတြ႕အၾကံဳကို သိ၏။ ေျပာျပေနေသး၏။

“အေဖႀကီးကို ႏႈတ္ေပးတုန္းက သိပ္ခက္တာ၊ မလြယ္ဘူး၊ အစတုန္းကေတာ့ သိပ္ႏႈတ္ေပးခ်င္တာပဲ၊ ေနာက္က်ေတာ့ ဆံပင္ျဖဴ ႏႈတ္ခိုင္းမွာ ေၾကာက္ေနတာပဲ၊ တခ်ိဳ႕ အပင္ေတြက တစ္ဝက္အဖ်ားပိုင္းက အနက္ အရင္းပိုင္းက ျဖဴတယ္၊ တခ်ိဳ႕က မျဖဴမညိဳလည္း ရွိတာပဲ” 

ထိုအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာစကား ေဝါဟာရ သိပ္မကၽြမ္းက်င္ေသးေသာ တပည့္ငယ္ ‘လားလြန္ဆြန္း’ က ဝင္လာ၏။

“ငါ့ဆရာႀကီး အသက္ႀကီးၿပီေနာ္ ... ဆံပင္ဆိုတာ အသက္ႀကီးလို႔ ျဖဴတာေနာ္၊ ဒါနဲ႔ ဆရာႀကီး ဘယ္ႏွစ္မိုး ရွိၿပီလဲ”

“ဟယ္ ...”

အားလုံး ဝါးခနဲ ရယ္လိုက္ၾကေလသည္။ လားလြန္ဆြန္းကေတာ့ ေၾကာင္တက္တက္ ျဖစ္ေန၏။ သူကေတာ့ ဆရာႀကီး၏ အသက္ ဘယ္ေလာက္ရွိၿပီလဲ သိခ်င္၍ ေမးျခင္းျဖစ္၏။ ထိုေဝါဟာရကို သူ မသိ။ လားလြန္ဆြန္း၏ မိဘမ်ားမွာ ႏြား အေရာင္းအဝယ္ လုပ္သည္။ ႏြား၏ ခိုင္းသက္ သိလိုလွ်င္ “ဘယ္ႏွစ္မိုး ရွိၿပီလဲ” ေမးတတ္၏။ ယင္းစကား အမွားကို အားလုံးက ရယ္ေမာၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဆရာႀကီးသည္ ျပံဳးျပံဳးႀကီးပင္ ျဖစ္၍ ေနေလသည္။

အတန္ၾကာေသာအခါ ဆံပင္ႏႈတ္ရသမွ်ကို ‘ဆာတန္’ သို႔ အပ္ၾက၏။ ဆာတန္က စစ္ေဆး၏။ အနက္ ပါသူမ်ားကို ရသင့္ေငြ ႏႈတ္၏။ ျငင္းၾကခုန္ၾက ဆူေနေတာ့သည္။

သည္ၾကားထဲ ‘ေကာလ္ႂကြားနီ’ က စကားရွည္ျပန္၏။ သူတို႔မွာ ခ်င္းအမ်ိဳးသားကေလး ျဖစ္၍ ဗမာစကားကို မွတ္မိသမွ်ႏွင့္သာ ေျပာတတ္ပါသည္။

“ဆရာႀကီးရဲ႕ သမီး ျဖစ္ခ်င္လိုက္တာ” တဲ့။

“ဟဲ့ ... ဘာျဖစ္လို႔လဲ”

“အဲဒါဆို ... ဆံပင္ျဖဴတာကို တျခားလူေတြ မျမင္ေတာ့ဘူးေပါ့၊ ေန႔တိုင္း ႏႈတ္ေပးမွာေပါ့၊ အင္း ဆရာႀကီးမွာ ထမင္းခ်က္ေကၽြးမယ့္ လူလည္း မရွိ၊ နင္းႏွိပ္ေပးမယ့္ လူလည္း မရ၊ သနားပါတယ္ ဟယ္ ... စိတ္ညစ္ရင္ ဆံပင္ ပိုျဖဴတယ္တဲ့၊ မိန္းမ ယူပါလား ငါတို႔ ရွာေပးၾကမယ္”

ဆရာႀကီးသည္ ေကာလ္ႂကြားနီကို မခ်ိျပံဳး ျပံဳးကာ ေငးၾကည့္ေနခဲ့သည္။

ၿပီးေတာ့ ဆံပင္ႏႈတ္ခေငြ အေႂကြ သုံးက်ပ္ ျပားရွစ္ဆယ္ ေပးလိုက္ေလသည္။ ယင္းကို ဆာတန္က ေဝေပးၿပီး ရသူမ်ားထံမွ တစ္ဦးလွ်င္ ဆယ္ျပားႏႈန္း အေကာက္ခြန္ ေကာက္ေလသည္။ ဆရာမ ေဒၚဥမၼာခင္ကို ေက်ာင္းတက္ သံေခ်ာင္း ေခါက္ရန္ အခ်က္ျပလိုက္ေလသည္။

သံေခ်ာင္း ေခါက္သံႏွင့္အတူ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူ ပန္းပြင့္ေရာင္စုံကေလးမ်ား ေက်ာင္းေပၚသို႔ ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးစြာ တက္သြားၾကေလသည္။

(၄)

ဆရာႀကီးသည္ အေဝးသို႔ ေငးရင္း ... စိန္ပန္းပင္ရိပ္မွ ႐ုတ္တရက္ မထႏုိင္ေသး။ သူ႔မ်က္ဝန္းအိမ္မ်ားထဲမွ မ်က္ရည္ပူမ်ား စီးက်၍ ေနေလသည္။ သူ႔ဘဝ၏ ခံစားခ်က္ကို သူသာသိသည္။

ဆရာႀကီးသည္ ျမန္မာျပည္တြင္ ခ်စ္သူဇနီး သားသမီးမ်ား ရွိ၏။ လင္မယား ကြာရွင္းျပတ္စဲ ခဲ့ရ၏။ ခုဆိုလွ်င္ သူ႔ သမီးကေလးမ်ားသည္ ကိုးႏွစ္ ဆယ္ႏွစ္အရြယ္ေတြ ျဖစ္မည္ဟု သူေတြးမိ၏။ ဆံပင္ျဖဴစ, ၌ သမီးကေလးမ်ားကို တစ္ပင္လွ်င္ တစ္ရာက်ပ္ေပး၍ ႏႈတ္ခိုင္းခ်င္လြန္းလွသည္။

ခုေတာ့ အတိတ္သည္ ဆံပင္ျဖဴကို မႏႈတ္။ မ်က္ရည္တို႔ကိုသာ ႏႈတ္ေလသည္။

🔲

ေကာလ္ထန္ေမာရီယယ္

ပန္၊ ဇူလိုင္၊ ၁၉၈၈။

No comments:

Post a Comment