Jun 5, 2018

အေတာင္ကၽြတ္ငွက္

အေတာင္ကၽြတ္ငွက္
🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠

#ေနဝင္းျမင့္

(၁)

ပိန္းပိန္းပိတ္ပိတ္ ေမွာင္ေနသည္လည္း မဟုတ္။ ေလ်ာ့ပါးေသာ အလင္း ယဲ့ယဲ့ကေလး ရွိေနသည္။ ၿပီးေတာ့ သည္ေနရာမွာ မဟုတ္။ သည္ကမ႓ာမွာပင္ မဟုတ္ဟု ထင္သည္။ ကမ႓ာေျမႏွင့္ ေဝးလ်ားေသာ လြင့္ေမ်ာ ဥကၠာခဲ တစ္ခုႏွင့္ တစ္ခု အစပ္ၾကား ျဖစ္ဟန္တူသည္။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေကာင္တည္း မဟုတ္။ ႏွစ္ေကာင္။ တစ္ေကာင္က ႏုနယ္ေသးေကြး လြန္းသည္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔အေတာင္ႏွင့္သူ ပ်ံႏိုင္တာလည္း မဟုတ္။ တစ္ေကာင္၏ ေက်ာေပၚမွာ ႏုမွ်င္ ေသးေကြးေသာ အေတာင္ပံမ်ားႏွင့္ သိုင္းဖက္ကာ ပါလာျခင္း ျဖစ္သည္။ ကာလမ်ားစြာ ၾကာခဲ့ၿပီ။

အေတာင္ေတြလည္း ေညာင္းလွၿပီ။ အေတာင္အလက္ တခ်ိဳ႕ က်ိဳးပဲ့ပ်က္စီး ကုန္သည္။ တခ်ိဳ႕ ျပဳတ္က် က်န္ရစ္သည္။ ငံုးတိတိ၊ ေျပာင္မြဲမြဲ အေရျပား နီက်င္က်င္ တို႔ပင္ ေပၚေနၿပီ။ အေတာင္ပံမွ ငွက္ေမြး ငွက္ေတာင္တို႔ ျပည့္စံုစြာ မရွိသျဖင့္ ခတ္အား မေကာင္းလွ။ ၿငိမ္းခ်မ္း ေအးျမေသာ ေနရာကေလး တစ္ခုမွာ နားခ်င္လွၿပီ။ သို႔ေသာ္ နားေနရန္ ေနရာ မရွိ။ လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ေလ။ မရွိ၊ ဘာမွ်မရွိ၊ အေမွာင္သာလွ်င္ ရွိ၏။ အလင္းဖန္႔ဖန္႔ ကေလးသာလွ်င္ ရွိ၏။ အလင္းမွ်င္မ်ား ေပၚတြင္ ငွက္တစ္ေကာင္ နားႏိုင္သည္လား။ အေတာင္ခတ္အား က်လာၿပီ။ ေရွ႕ခရီးကို တစ္စိုက္စူးစူး ၾကည့္ေနရေသာ မ်က္လံုးေတြက ေသြးစမ်ား စီးက်လာသည္။ ေလတိုက္ႏႈန္းက ပိုမိုျပင္းထန္ လာသည္။ ေလ။ ေလတိုက္ ေနသည္လား။ ေလတိုက္လွ်င္ ေလက ဘယ္က လာသလဲ။ သစ္ရြက္ သစ္ခက္ေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈက လာသလား။ ဒါဆိုလွ်င္ နားစရာ တြယ္စရာ ရွိေနသည္ေပါ့။ မေတြ႕။ ဘာဆို ဘာမွ မေတြ႕။ သို႔ေသာ္ ေလသည္ ဝူးဝူးေဝါေဝါ တိုက္ေနဆဲသာ ျဖစ္သည္။ ေလက ေအာ္သံေတြပါ ပါလာသည္။ ေၾကာက္မက္ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ တိုက္ခတ္ လာျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ၿပီးေတာ့ ေလဆန္။ ပ်ံေနရျခင္း သည္ပင္ ေလဆန္။ ပိုၿပီး အားကုန္ လာသည္။ ေက်ာေပၚက ငွက္ကေလး ကေတာ့ အေတာင္ ႏွစ္ဖက္ျဖင့္ သိမ္းကုပ္ ဖက္တြယ္ထားဆဲ ျဖစ္သည္။ ငွက္ကေလးရယ္ ေလွ်ာ့ပါဦး ဟု ေျပာခ်င္သည္။ ေျပာ၍ မရေခ်။ ေလသံေသာ္မွ် ေျပာ၍ မရ။

အေတာင္ပံမွ ငွက္အေတာင္ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ျပဳတ္က်သြား ျပန္သည္။ လွပေသာ ငွက္တစ္ေကာင္ မဟုတ္ေတာ့။ အက်ည္းတန္ေသာ က်က္သေရမဲ့ ငွက္တစ္ေကာင္။ ဒါမွမဟုတ္ ဠင္းတ တစ္ေကာင္ႏွင့္ တူေနသည္။ ဟိုး ေရွ႕မွာ ၿပိဳးျပက္ေသာ ၾကယ္ပြင့္ေတြကို ေတြ႕ေနရသည္။ နီးသည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း အလင္းႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ပ်ံရဦးမည္ ထင္သည္။ ခရီးတစ္ေလွ်ာက္ ႐ိုက္ခတ္ လာခဲ့ေသာ အဟုန္၊ ခြန္အားႏွင့္ မာန္မ်ား ေလ်ာ့ပါး လာခဲ့ၿပီ။ နားခို အိပ္စက္ရန္ တစ္ေနရာသို႔ ေရာက္ခ်င္ၿပီ။ ေအာက္ကို ငံု႔ၾကည့္လိုက္သည္။ ဘာမွ်မရွိ၊ ေမွာင္။ ေလက ပိုမို တိုက္ခတ္ လာသည္။ ရင္ဝကို ေဆာင့္တြန္း လိုက္သလို ခံစားရသည္။ ထိုအခါ အရွိန္ႏွင့္ ေအာက္ကို ျပဳတ္က် သြားသည္။ အရွိန္ႏႈန္း ျမင့္မားစြာ ျပဳတ္က်ေနျခင္း ျဖစ္သည္။ ငွက္ငယ္ကေလးက တအား သိမ္းဖက္ထားဆဲ။

မဆံုးႏိုင္ေသး။ က်ဆဲ။ က်ဆဲ။ ငွက္ကေလးက ေၾကာက္လန္႔တၾကား စူးစူးနစ္နစ္ ေအာ္ဟစ္လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ျပဳတ္ထြက္ မသြားေသး။ ေလတိုက္သံႏွင့္ ေအာ္သံတို႔ ၿပိဳင္စူးသြားသည္။ ဦးေစာက္ကၽြမ္းျပန္ က်ေနသည္။ ရိပ္ခနဲ၊ ရိပ္ခနဲ ထိုးက်ေနသည္။ ငွက္ငယ္၏ သိမ္းဖက္ထားေသာ အေတာင္ကေလး ႏွစ္ဖက္ ျပဳတ္ထြက္သြားသည္၊ က်ေတာ့ မသြားေသး။ က်ိဳးက်ဲက်ဲ အေတာင္ တခ်ိဳ႕ႏွင့္ ငွက္ငယ္၏ ေျခသည္းမ်ား ခ်ိတ္ဆူးေနဆဲ ျဖစ္သည္။ အားကို တင္းလိုက္သည္။ မ်က္ဝန္းထဲက ေသြးေတြ လွ်ံက်လာ ျပန္သည္။ ေလထဲမွာ မိမိကိုယ္ကို တန္႔သြားေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္သည္၊ မရ။ အရွိန္ကို မတြန္းလွန္ႏိုင္။ က်ေနသည့္ အရွိန္က မ်ားသည္။ အေတာင္ဖ်ား တခ်ိဳ႕မွ မီေလာင္ေညႇာ္နံ႔ နံလာသည္။ ထိုအခါ ဝမ္းနည္းစြာ ငိုခ်လိုက္သည္။ မ်က္လံုးအိမ္မွ ေသြးစက္တို႔က မည္းေမွာင္ နက္႐ႈိင္းေသာ ဟိုး ေအာက္သို႔ တစ္ေပါက္ခ်င္း တစ္ေပါက္ခ်င္း က်ေနေလသည္။

* * *

(၂)

ေသြးပုလင္းမွ ေသြးစက္တို႔ တစ္ေပါက္ခ်င္း တစ္ေပါက္ခ်င္း က်ေနေလသည္။ တစ္ကိုယ္လံုး ေလာင္ၿမိဳက္ ကၽြမ္းခ်စ္ေနသည္။ အပူရွိန္ေၾကာင့္ ေရငတ္ေနသည္။ လည္ေခ်ာင္း႐ိုးတို႔ တစ္စစီ က်ိဳးပဲ့ ေငါထြက္ ေနၿပီဟု ထင္သည္။ လည္မ်ိဳႁပြန္ဝ အတြင္းသို႔ တံေတြးပင္ ဝင္၍ မရခ်င္ေတာ့။ လည္မ်ိဳ တစ္ခုလံုး ထက္ျမေသာ ဓားပါးပါးေလးျဖင့္ မႊန္းထားသလို အက္ေၾကာင္းရာ မြမြထေနၿပီ။ တံေတြးတစ္ခ်က္ မ်ိဳၾကည့္သည္၊ ထိထိခိုက္ခိုက္ နာက်င္သြားသည္။ ရင္ထဲမွာ ေမာဟိုက္ ေနသည္မွာလည္း ေျပာစရာပင္ မရွိေတာ့။ မ်က္လံုးေတြကို ႀကိဳးစားဖြင့္ ၾကည့္သည္၊ မရ။ ပါးစပ္ကေတာ့ ပြင့္ဟသြားမွန္း သိသည္။ ေအးစက္ေသာ ေရအခ်ိဳ႕ ဝင္လာသည္။ ေရ … ေရ။ ေရဆာ ေနသည္ပဲ။ ေရဆာ ေနတာကို သတိရသြား ျပန္သည္။ အငမ္းမရ မ်ိဳခ်လိုက္သည္။ ႏွလံုးသား တစ္ခုလံုးကို ဆြဲညႇစ္ လိုက္သလို နာက်င္သြားသည္။ ေရငတ္ ေျပသြားသည္။ မ်က္လံုးေတြကို ဖြင့္ဖို႔ အားတခ်ိဳ႕ ရလာသည္။ မ်က္ခြံေတြက မို႔ပိတ္ေနသည္။ မ်က္ခြံေတြ ပြင့္ဟဖို႔ အတြက္ပင္ မ်က္ေၾကာမွ်င္ ကေလးေတြ ဆိုင္းေနၿပီလား။ အရည္မဲ့ မ်က္ဝန္းေတြက ေနေရာင္ေအာက္က ေက်ာက္ခဲ တစ္လံုးလို ေသြ႕ေျခာက္ မာေက်ာ ေနေရာ့မည္။

“သတိ ရၿပီလား ေမစီ …”

နားထဲက ေလပူေတြ တရွဲရွဲ တိုးထြက္ေနသည္။ မနည္း ႀကိဳးစား နားေထာင္ ေနရသည္။ ဆရာမကေလးက ငံု႔ၾကည့္ေနမွန္း၊ ႏႈတ္ခမ္းစပ္က ေရစက္ေတြကို တယုတယ သုတ္ေပးေနမွန္း သိေနသည္။ ေရမခ်ိဳးရတာ ၾကာၿပီျဖစ္ေသာ ကိုယ္ခႏၶာက အနံ႔ဆိုးေတြ ထြက္ေနမွန္း သိသျဖင့္ ဆရာမကေလးကို ေဝဒနာၾကားက အားနာေနသည္။ ဆရာမကို တားခ်င္ေသာ္လည္း အသံ မထြက္ႏိုင္။

“... ေမစီ သက္သာတယ္ မဟုတ္လား၊ ေပ်ာက္သြားမွာပါ၊ စိတ္ကလဲ အေရးႀကီးတယ္။ စိတ္လဲ တင္းထားမွေပါ့”

ေထာက္ကန္ ဖြင့္ဟထားေသာ မ်က္ေၾကာမွ်င္ေတြက ၾကာရွည္ ခြင့္မျပဳျပန္ေတာ့။

မ်က္ခြံေတြကို ပိတ္လိုက္ရ ျပန္သည္။ နားထဲက ေလေတြ တအူအူ ထြက္ေနဆဲ။ ဘာဆိုဘာမွ မၾကားရ။ မွိန္းေနလိုက္သည္။ လြင့္ေမ်ာေနေသာ ငွက္သားအမိကို သတိရ သြားျပန္သည္။ ငွက္တစ္ေကာင္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ေက်ာေပၚမွာ ငွက္ကေလး တစ္ေကာင္။ ဟင္းလင္း စၾကဝဠာထဲကို ဦးေစာက္ကၽြမ္းျပန္ က်ေနေသာ ငွက္ ႏွစ္ေကာင္။ ျပဳတ္လုတဲတဲ ငွက္ကေလးက ဘာျဖစ္သြား သည္လဲ။ မီးေလာင္သြား သလား၊ ဒါမွမဟုတ္။

“ေမစီ … ေမစီ”

အသံ။ အသံေတြက တုန္ခါေနသည္။ ဘယ္က အသံေတြပါလိမ့္။ တိုးညင္းေသာ အသံထဲမွာ က႐ုဏာ အမွ်င္ကေလးေတြ ပါေနသည္။ အင္မတန္ ရွားပါးသည့္ သည္ အမွ်င္ကေလးေတြ ကေကာ ဘယ္က က်လာသလဲ။ ထူးခ်င္ေသာ္လည္း မရေခ်။ သူနာျပဳ ဆရာမကေလးပဲ ထင္သည္။

“ေမစီ … ဒီမွာေလ၊ နင့္သားေလး လာၿပီေလ”

အို … သားေလး။ သားေလး။ ငွက္ကေလး ထင္ပါရဲ႕။ ဟုတ္ႏိုင္သည္။ သားေလးဟာ ငွက္ကေလးပဲေပါ့၊ ဠင္းတနဲ႔ တူတဲ့ ငွက္ဟာ၊ အေတာင္ကၽြတ္ ငွက္ဟာ၊ ဥကၠာခဲေတြ ၾကားက နားစရာမဲ့ ခရီးသည္ ငွက္ဟာ … မ်က္လံုးေတြ ပြင့္ဟသြား ျပန္သည္။ ေၾကမြေနေသာ လည္ေခ်ာင္း ႁပြန္ဝထဲက အသံတစ္စ ထြက္ဖို႔ ခဲယဥ္းလွ သည္ေကာ။

“သားေလး …”

“ဗ်ာ”

ခုတင္ေဘးမွာ ရပ္ေနသည့္ မ်က္လံုး ေစာင္းေစာင္းႏွင့္ သားကေလး၊ ဆံပင္ေတြက နီက်င္ေနသည္။ အသားေတြက ညိဳမႈိင္းေနသည္။

“သားေလး ဘယ္သြား ေနတာလဲ”

“သား ပိုက္ဆံေတြ သြားရွာ ေနတာေပါ့ ေမေမ၊ ေမေမ ဘာစားခ်င္သလဲ၊ သား ေပါင္မုန္႔ေလးခ်ပ္ ဝယ္လာတယ္၊ သားမွာ တစ္ဆယ္ေတာင္ ရွိတယ္။ သား ခိုးလာတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ ဘဘ ဦးလွထြန္းတို႔ ေပးလိုက္တာဗ်”

“ပိုးရယ္ ... ေတာင္းရမ္း လာရသလား”

ေလသံေတြထဲမွာ ေဒါသေငြ႕ေတြ ပါသြားသည္ဟု ထင္သည္။ ရွစ္ႏွစ္သား အရြယ္ ကေလး တစ္ေယာက္၏ တရားသျဖင့္ ေငြရွာနည္းမွာ ေတာင္းရမ္းျခင္းက လြဲလွ်င္ အျခား မျဖစ္ႏိုင္။
“ဟုတ္တယ္၊ ေတာင္းလာတာ၊ ေမေမပဲ မခိုးရဘူး ဆို ... ေတာင္းရမယ္ ဆို”

မ်က္လံုးေတြကို ပိတ္လိုက္သည့္ အခါ မ်က္ရည္ပူေတြ စီးက်လာသည္။ ေငြရွာ သြားတာတဲ့လား ပိုးရယ္။ မ်က္ဝန္းမွ ပါးျပင္ကို ျဖတ္ကာ နားထင္စပ္ ဆီသို႔ က်ေနေသာ မ်က္ရည္၏ လိမ့္ဆင္းမႈကို သိေနသည္။ ရင္ထဲမွာ လႈိက္၍ လႈိက္၍ တက္လာသည္။ ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုခ်လိုက္ခ်င္သည္။ ငို၍မရ။ ငိုလိုက္ဖို႔ပင္ အားမရွိ။ ရင္ထဲမွာ ထြက္ေပါက္မဲ့ ဆို႔က်ပ္လာသည္။ မ်က္ရည္ေတြ ပိုမို သြန္က်လာသည္။ ႏွလံုးသား တစ္ခုလံုး အသားႀကိတ္စက္ ထဲက ထြက္လာေသာ အသားစေတြလို တစ္စစီ၊ တစ္မွ်င္စီ ျဖစ္ကုန္ၿပီ ထင္သည္။

“ေမေမ … ေမေမ …”

ပိုး၏ အသံကေလးကို တိုးတိုးကေလး ၾကားေနရသည္။ ေနာက္ ေဝး၍ ေဝး၍ သြားသည္။ အာေခါင္ေတြ ေျခာက္လာသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေတြ တဆတ္ဆတ္ တုန္ခိုက္လာသည္။ ၿပီးေတာ့ မ်က္ရည္ေတြ က်ေနမွန္းလည္း သိေနသည္။ ေဝးလြင့္သြားမည့္ အာ႐ံုေတြကို လႊတ္ေပး လိုက္ခ်င္သည္။ ပိုး ေခၚသံ တိုးတိုးမွ်င္မွ်င္ ကေလးကိုေတာ့ ၾကားေနရသည္။

“ေမေမ”

အသံလာရာ ဘက္သို႔ လက္ကို ဆန္႔ထုတ္ လိုက္သည္။ ပိုး၏ ဆံစကေလး ေတြကို ပြတ္သပ္ ေနခ်င္သည္။ လက္ကို ႐ုတ္တရက္ မ, ၍ မရ။ အေတာ္ ႀကိဳးစား၍ မ ယူရသည္။ သား ဆံပင္ေတြက ၾကမ္းၿပီး ေျခာက္ေန လိုက္တာကြယ္။

“သားေလး ပိုး”

“ဗ်ာ”

“ေမေမ မရွိေတာ့ရင္”

“ေမေမ ဒါကို မေျပာပါနဲ႔”

တတ္လိုက္တဲ့ လူကေလးရယ္။ ခဲတံေခ်ာင္း ကေလးေတြႏွင့္ တူေသာ လက္ေခ်ာင္း ကေလးေတြႏွင့္ တ႐ႈိက္တငင္ ပြတ္သပ္ ေပးေနမိသည္။ ပါးလႊာေသာ ေလျပည့္ပူေဖာင္း တစ္လံုး၏ ထူထဲမႈထက္ မပိုေသာ အေရျပားလႊာမ်ား ဖံုးအုပ္ထားသည့္ လက္ေခ်ာင္း ကေလးေတြက လိုခ်င္သလို ျဖန္႔ကား ဆုပ္နယ္ခ်င္၍ မရ။

“ေမာလိုက္တာ သားေလးရယ္”

“ေပါင္မုန္႔ စားလိုက္ပါလား၊ သား ဝယ္ထားတယ္”

“သား”

“ဗ်ာ”

“အိမ္ျပန္ေသးသလား ဟင္”

“ဟုတ္ကဲ့”

“ … … …”

“ဗ်ာ”

ေမာဟိုက္ေနေသာ ရင္က မို႔ေမာက္ေနသည္။ အိမ္ျပန္ေသး သလား ေမးရေသာ္လည္း ကြင္းျပင္ က်ယ္က်ယ္ႀကီး ထဲက ကုပ္ခ်ိခ်ိ ေလးတိုင္စင္ တဲကေလး တစ္လံုးကို ျမင္ေနရသည္။ အသက္ကို အားစိုက္၍ ရွဴေနရသည္။ စကားသံေတြ မထြက္ေတာ့။ အသာကေလး မွိန္းေနလိုက္သည္။ သားေလးရဲ႕ အသံေတြကိုပဲ တခံုမင္မင္ တစ္ဝႀကီး နားေထာင္ ေနမိသည္။

“သားေလး ... ေက်ာက္ေရတြင္းက ရထားနဲ႔ လာေတာ့ေလ၊ ၿမိဳ႕ပတ္ရထား ေပၚမွာ လက္မွတ္စစ္တဲ့ ဦးေလး တစ္ေယာက္က သားကို ေမးတယ္။ ‘မင္း ဘယ္သြားမလို႔လဲ’ တဲ့။ ‘လူႀကီး မပါဘူးလား’ တဲ့။ ‘ေဈးသည္လား’ တဲ့။ သားက ‘ေမေမ ေဆး႐ံု တက္ေနတာ သြားၾကည့္မလို႔’ လို႔၊ ‘စားစရာလဲ မရွိပါဘူး’ လို႔၊ ‘ဆင္းရဲပါတယ္’ လို႔ ေျပာလိုက္တယ္”

စကားေတြက ဗလံုးဗေထြး ဝင္လာေသာ္လည္း သိေနသည္။ အသံက ေဝးလံေသာ အရပ္က ေျပာေနသလို တိုးလ်ေနသည္။

“အဲဒီ ဦးက ရန္ကုန္ ဘူတာႀကီးက တဲ့။ ‘ေဆး႐ံုကို ငါ လာၾကည့္မယ္’ တဲ့ ...”။

“ေမေမနဲ႔ သား နာမည္ကို ေမးတယ္ဗ်၊ ‘မင္းေျပာတာ မွန္ရင္ မင္းကို ငါ ေမြးစားမယ္’ တဲ့၊ သားကို မုန္႔ဖိုးလဲ ေပးလိုက္တယ္၊ ေဆး႐ံုနားက မီးပြိဳင့္မွာ မီးရထားႀကီး ရပ္ေတာ့ သားက ဟိုေဆး႐ံုမွာလို႔  ျပလိုက္တယ္၊ သားက ရထားေပၚမွာ ထိုင္ကန္ေတာ့ လိုက္တယ္”

ဘာေတြလဲ။ စကၠဴစေတြ။ လက္ထဲကို စကၠဴစေတြ အတင္းထိုးထည့္ ေပးေနသည္။ ေငြစကၠဴစ အနည္းအက်ဥ္း ျဖစ္မည္။ ေဆး႐ံု ခုတင္ထက္မွ ေႂကြခါနီး သစ္သီးတစ္လံုး အဖို႔ ေငြစကၠဴမ်ား၏ တန္ဖိုး သတ္မွတ္ခ်က္မွာ သိပ္ အရာမထင္ ႏိုင္ေတာ့။ လက္ေခ်ာင္းေတြက ဝါက်င့္ေသာ ေဆး႐ံုခုတင္ ေခါင္းရင္း သံပိုက္လံုးတန္းကို မွန္းဆ ဆုပ္ကိုင္လိုက္သည္။ ကိုယ္ကို ေစာင္းလိုက္ဖို႔ ႀကိဳးစားသည္။ မရ။ ပိုက္ေတြက ေနရာ အႏွံ႔အျပားမွာ တပ္ဆင္ထားသည္။ လက္မွာ ေသြးစက္ေတြ တစ္ေပါက္ခ်င္း စီးဝင္ေနသည္။ ႏွာေခါင္း အစပ္မွာ တိပ္ႏွင့္ ကပ္ထားေသာ ပိုက္တစ္ေခ်ာင္း ရွိေနသည္။ ဝါးပိုးဝါး တစ္လံုးထက္ မပိုေသာ ခႏၶာ၊ မ်က္လွည့္ ေမွာ္ေသတၱာ ထက္မွ ေမ်ာက္ေခါင္းခြံ တစ္ခုထက္ မပိုေသာ မ်က္ႏွာ။ နာနာဘာဝ တစ္ေကာင္လို ေၾကာက္စရာ ေကာင္းေနသည့္ မ်က္ႏွာ။

“... သား မုန္႔ သြားဝယ္ဦးမယ္ ေမေမ၊ ေမေမ့ဖို႔ လက္ဖက္ရည္ ဝယ္ခဲ့မယ္၊ ပုလင္းထဲက ေရေတြ သြန္လိုက္မယ္ ...”

ျခေသၤ့ တစ္ေကာင္လို လွစ္ခနဲ ေျပးထြက္ သြားသံကို ၾကားေနရသည္။ ပိုးကို ယုန္ကေလး တစ္ေကာင္လို၊ သိုးကေလး တစ္ေကာင္လိုထက္ ျခေသၤ့ကေလး တစ္ေကာင္လို ေလာကထဲမွာ ထားခဲ့ခ်င္သည္။ ေစာေစာက ေစာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားလိုက္ သျဖင့္ ေသြးပုလင္းက ေသြးက်မႈ ရပ္ဆိုင္း သြားသည္ဟု ထင္သည္။ ပါးစပ္ျဖင့္ အသက္ကို ရွဴ႐ႈိက္ ေနရသည္။ ေခၽြးေတြ စို႔ထြက္လာသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေတြက အက္ကြဲေနသည္။ ေသြး မဆင္းေတာ့ေသာ ေသြးပုလင္းကို ေငးေၾကာင္ၾကည့္ ေနမိျပန္သည္။ ေခါင္းကို ေစာင္းငဲ့၍ သံဆန္ခါတပ္ ျပတင္းမွ အျပင္သို႔ ၾကည့္လိုက္သည္။ မပီ။ ျမင္ကြင္းသည္ မပီ။ သို႔ေသာ္ သည္ျမင္ကြင္းေတြကို အလြတ္ရ ေနသည္။ အုတ္တိုက္ ျဖဴျဖဴကေလး တစ္လံုး။ ေဘးမွာ လွည္းတစ္စီး။ သို႔မဟုတ္ ေဆး႐ံု ရင္ခြဲ႐ံုႏွင့္ အေလာင္းသယ္ လွည္းမည္းမည္း တစ္စီး။

ဒါကလြဲလွ်င္ အျခားမျဖစ္ႏိုင္။

* * *

(၃)

ေဆးသားမဲ့ ပန္ကာရြက္ လည္သံကပင္ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ ေကာင္းေနေလသည္။ မႊန္စူးေသာ ေဆး႐ံုနံ႔၊ သို႔မဟုတ္ ေမြးဖြားေဆာင္ ဘက္မွ မီးေနနံ႔၊ သို႔မဟုတ္ ျပည္ပုပ္ ေသြးပုပ္နံ႔တို႔မွ ညႇီျပဲ႕ျပဲ႕နံ႔။ သို႔တည္းမဟုတ္ လူေသတို႔၏ ေအးစက္ေသာ အနံ႔။ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္သည္။

အနံ႔ တစ္ခုခုကို ရေနသည္။ လူေသေတြရဲ႕ အနံ႔။ ေဝးလံေသာ အရပ္မွ လာေသာ အနံ႔သာ ဆိုလွ်င္ ရင္ခြဲ႐ံုဘက္က လာသည့္ အနံ႔ကို ရရွိေနျခင္း ျဖစ္သည္။ အုတ္တိုက္ ျဖဴျဖဴကေလး ဆီက၊ သို႔မဟုတ္ လွည္းမည္းမည္း ဆီက ျဖစ္မည္။ သူ႔ကိုယ္သူ ေဆး႐ံု ရင္ခြဲ႐ံုထဲက ေက်ာက္စားပြဲႀကီး ေပၚမွာ ေတြ႕ေနရသည္။ ရင္ခြဲ႐ံုထဲမွာ ေက်ာက္စားပြဲ ရွိသည္ မရွိသည္ကို သူ မသိ။ ေက်ာက္စားပြဲေပၚမွာ ဆန္႔ဆန္႔လ်ားလ်ား ၿငိမ္သက္ေနေသာ သူမ ခႏၶာကိုယ္ကိုေတာ့ သူမ ေတြ႕ေနရသည္ အမွန္။ ရေနေသာ အနံ႔က သူ႔ကိုယ္မွ အနံ႔ ျဖစ္ေနျပန္သည္။ စားပြဲေပၚမွာ သူ မလွမပ ေလ်ာ့ရဲ ေနေလသည္။ ရင္ခြဲ႐ံုထဲကို သူ ဘယ္လို ေရာက္ေနမွန္း မသိ။ သူ ဝင္လိုက္ေတာ့ ရင္ခြဲ႐ံု တံခါး ျပန္ပိတ္သြားသည္။ ေက်ာက္စားပြဲ ေပၚက သူမကို သူမကိုယ္တိုင္ ျမင္ရေတာ့ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ျပံဳးလိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ယွဥ္ကာ အိပ္လိုက္သည္။ ခဏၾကာေတာ့မွ သူမ အသာအယာ ျပန္ထလိုက္သည္။ ေက်ာက္စားပြဲေပၚမွ ေလွ်ာဆင္းကာ တံခါးနားမွာ လာရပ္ေတာ့ တံခါးက အလိုအေလ်ာက္ ပြင့္သြားျပန္သည္။ ေဆး႐ံုေရွ႕ ေက်ာက္ခင္းလမ္း ကေလးမွ ထင္းရွဴးပင္တန္း ဆီသို႔ ေရာက္လာသည့္ အခါ ညသည္ ေအးျမစြာ ႏႈတ္ဆက္ ေလသည္။ ထင္းရွဴးပင္ႀကီးေတြ ေအာက္က သစ္သားထိုင္ခံု ေပၚမွာ ခဏထိုင္လိုက္ ျပန္သည္။ ျမင္ကြင္းထဲမွာေတာ့ ေဆး႐ံုႀကီး တစ္ခုလံုးသည္ ေမွာ္အိမ္ႀကီး တစ္အိမ္လို ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းေနသည္။ သာဝန္းစ လသည္ ေဆး႐ံုေခါင္မိုး ေပၚမွာ ခ်ိတ္တြယ္ ေနသည္။ ထင္းရွဴးရိပ္မွာ လေရာင္က်ိဳးက်ဲ။ ေလသည္ ထင္းရွဴးရြက္မ်ားကို ျဖတ္သန္းတိုက္ခတ္ လာေသာအခါ သာယာသံ လိုလို၊ ညည္းသံ လိုလို အသံေတြ ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ထင္းရွဴးပင္ ၾကားက လသည္ မႈန္ရီလြန္းသည္။ ေဆး႐ံုေဟာင္း ဘက္မွာ ဆရာမ တစ္ဦးကို စႀကႍမီးေရာင္ ေအာက္မွာ ျမင္ေနရသည္။ သူ႔ကိုေတာ့ ျမင္ဟန္ မရွိေခ်။ သူ႔ကိုယ္သူ ေသးက်ံဳ႕ သြားေအာင္ ျပင္ထိုင္လိုက္သည္။ ဆရာမက သူ႔ကို လွမ္းမျမင္ေတာ့။ သူမ ဝမ္းသာသြားသည္။ ထို႔ေနာက္ ခံုေပၚမွထကာ ေဆး႐ံုေရွ႕ ကားလမ္းေပၚသို႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ က်ိဳးပဲ့ေနေသာ ေဆး႐ံု တံခါးကို ေက်ာ္လိုက္သည္။ ေဆး႐ံုသည္ ေဝးလ်ားစြာ ေနာက္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ သူ႔ေျခဖ်ားေတြက ေျမႀကီးႏွင့္ ထိစပ္ ေနသည္ဟု မထင္။ မႈိ႔စကေလး တစ္စလို လြင့္ေမ်ာ ေနျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ လြတ္ၿပီ။ အားပါးတရႀကီး ရယ္ပစ္လိုက္သည္။ သူ ရယ္တာကို သူကိုယ္တိုင္ ျပန္ျမင္ရေတာ့ လန္႔ဖ်ပ္သြား ျပန္သည္။ သြားေတြ တစ္ေခ်ာင္းမွ မရွိေတာ့။ မ်က္လံုး တစ္လံုးက အျပင္ဘက္ကို တြဲက်ေနသည္။ ပါးတစ္ျခမ္းက ရြဲ႕လိမ္ေနသည္။ ႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကား ေပၚက မိမိ လႈပ္ရွားမႈကို မိမိ ျပန္ၾကည့္ ေနရေသာ ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ တစ္ေယာက္လို ျပန္ျမင္ ေနရျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္ေလသည္။ ထိုအခါ သူမ ငိုခ်လိုက္သည္။
“ေမစီ … ေမစီ”

တိုးညင္းေသာ အသံႏွင့္အတူ သူ႔ကို ကိုင္လႈပ္ေနမွန္း ပထမဦးစြာ သိလိုက္ေသာ အခါ သူ ငို႐ႈိက္ ေနသည္ဟု ထင္သည္။ မာေတာင့္ေသာ ေဆး႐ံု ခုတင္ထက္မွာ၊ မႊန္စူးေသာ အနံ႔ေတြ ၾကားမွာ၊ တစ္ပတ္ခ်င္း မွန္မွန္ လည္ေနေသာ ပန္ကာရြက္ ေအာက္မွာ သူမ ရွိေနမွန္း ျပန္သတိရ လာသည္။

“ေမစီ … ဘာျဖစ္လို႔ ငိုေနသလဲ။ နင္တို႔ သားအမိလဲ ဒုကၡပါပဲဟယ္၊ ကေလးကပါ ေဆး႐ံုတက္ ေနရတယ္၊ ျခင္ေတြ ကိုက္ထား လိုက္တာ၊ အို … အိုး … ေနပါဦးကြယ္၊ ငါ ေစာင္ျခံဳ ေပးစမ္းမယ္”

တာဝန္က် ဆရာမကေလး၏ အသံၾကားေတာ့ သူမ လန္႔ႏိုးသြားသည္။ လူနာ မရွိေသာ ခုတင္လြတ္ တစ္လံုးမွာ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ သားေလးကို သတိရ သြားသည္။ ခ်ည့္နဲ႔စြာ လည္ပတ္ေနေသာ ပန္ကာရြက္က ျခင္ေကာင္ေတြကို ေမာင္းႏွင္ မပစ္ႏိုင္။ ဆရာမက ထံုးစံအတိုင္း ေဆးထိုး ေပးသြားၿပီ ထင္သည္။ ထိုးသည္ ျဖစ္ေစ။ မထိုးသည္ ျဖစ္ေစ သူမမွာ ခံစားမႈ မရွိေတာ့၊ ထိ သိ မရွိေတာ့။ ေရဆာ လာသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေတြ တင္းေျခာက္ေနသည္။ ရင္ေတြ ခုန္ေနသည္။ ေဆး႐ံု ခုတင္ႏွင့္ ထိစပ္ေနေသာ ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ထံုက်င္ေနသည္။ ေလရွဴ ရတာလည္း မဝခ်င္ေတာ့။ တအားရွဴသြင္း ေနရသည္။ အဆုတ္ထဲကို ေလနည္းနည္းပဲ ဝင္သည္။ အဆုတ္တစ္ခုလံုး ျပန္႔ကားသြားေအာင္ ရွဴခ်င္ေသာ္လည္း မရ။ သားေလးကို ႏႈိးမည္ ၾကံသည္။ မႏႈိးရက္ေတာ့။ အသံထြက္ခ်င္ ေသာ္လည္း ေစးထန္းေသာ ခံတြင္းက ဖြင့္၍ မရေခ်။ သူမ ေသသြားၿပီလား။ ဒါမွမဟုတ္ ေသေတာ့မွာလား မသိေခ်။

“ေရ … ေရ”

အသံထြက္ သြားသည္ဟု ထင္သည္။ ေရစက္အခ်ိဳ႕ စီးက်လာမွန္း သိေသာ္လည္း ဘယ္သူက တိုက္ေနမွန္း မသိ။ ေရစက္ေတြက ႏွလံုးကို ျဖန္းခနဲ ျဖန္းခနဲ ထိစဥ္သြားသည္။ သူ႔နားထဲမွာ စကားသံေတြ ၾကားေနရသည္။ တေဝါေဝါ ဆူညံေနေအာင္ ေျပာေနျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ထို႔ေနာက္ စကားေတြက ေဝး၍ ေဝး၍ သြား႐ံုမက ေႏွးေကြး ေလးတြဲ႕စြာ ေျပာေနသံမ်ိဳး ျဖစ္သည္။ မိမိ၏ အမည္ကို တယုတယ ေခၚေနမွန္း သိေသာ္လည္း ေမး႐ိုးကို ဆတ္ခနဲ ဆတ္ခနဲ ထိုးကာ ၾကားေၾကာင္း တံု႔ျပန္ လိုက္သည္။ ဘယ္သူက ေခၚေနတာလဲ၊ ဘယ္သူေတြလဲ။ ဘယ္သူေတြလဲ။

* * *

(၄)

သည္တစ္ခါ သူမ တက္လိုက္ေသာ အေဆာက္အအံုမွာ အုတ္တိုက္ နီနီႀကီး ျဖစ္ေလသည္။ ေလွကားထစ္ေပါင္း မ်ားစြာကို တက္ေနရျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳးအေကြ႕ေတြ မ်ားလြန္းသျဖင့္ ဘယ္ႏွစ္ထပ္မွန္းလည္း မသိေတာ့။ ေနာက္ဆံုး အခ်ိဳးတစ္ခု အေကြ႕လိုက္တြင္ ေမႊးႀကိဳင္ေသာ ရနံ႔တစ္မ်ိဳးကို ရွဴ႐ႈိက္မိေလသည္။ ႏွင္းဆီရနံ႔။ ခ်ိဳအီေသာ ရနံ႔သည္ ခန္းမထဲမွာ ႀကိဳင္ေလွာက္ ေနသည္။ ဝင္းလက္ေသာ အေရာင္တင္ဆီသုတ္ ကၽြန္းသား ခံုတန္းေတြကို တစ္တန္းၿပီး တစ္တန္း ေက်ာ္ျဖတ္ လာခဲ့သည္။ လက္ဝါးကပ္တိုင္ပံု ႐ုိက္ႏွိပ္ထားေသာ ယပ္ေတာင္ တခ်ိဳ႕။ ဓမၼသီခ်င္း စာအုပ္မ်ားကိုလည္း ေတြ႕ေနရသည္။ ယပ္ေတာင္ေတြ ေပၚက စာေတြကို လိုက္ဖတ္ၾကည့္ေတာ့ ‘ခရစ္ေတာ္၌ အိပ္ေပ်ာ္ျခင္း၊ ေမစီ … အသက္ ႏွစ္ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္’ ဟု ေရးထားသည္။ ေရွ႕ကို ဆက္ေလွ်ာက္ လာေတာ့ ေရွ႕မွာ အနက္ေရာင္ ေသတၱာရွည္ တစ္လံုး ရွိေနသည္။ လႊားျခံဳထားေသာ ဇာပဝါမွာ ျဖဴေဖြး ေတာက္ပလြန္းသည္။ အုတ္တိုက္ နံရံကို ႐ိုက္ခတ္၍ လႈိက္ခုန္ေနေသာ စႏၵရားသံႏွင့္ အတူ လူေပါင္း မ်ားစြာ၏ ဓမၼသီခ်င္း က်ဴးဧသံက လႈိင္းထ ေနေလသည္။

‘ေကာင္းကင္မွာ မိတ္ေဆြမ်ား ေတြ႕ရလိမ့္မည္၊ ဝမ္းေျမာက္ျခင္း ျမစ္ေရသည္ စီးလ်က္ေန၏၊ ကယ္တင္ရွင္ ျပံဳးရယ္ျခင္း ျမင္ရျပန္လွ်င္ အနႏၲကာလမွာ ဘုန္းေတာ္ျမတ္ပင္’

ထိုင္ရာမွ ထလိုက္ကာ ေသတၱာနက္ဆီသို႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ေတာက္ပေသာ ဇာပဝါကို ျဖတ္၍ ေသတၱာထဲ ငံု႔ၾကည့္လိုက္ေတာ့ မ်ားစြာ အံ့ဩသြား ေလသည္။ ေခါင္းတလားထဲမွာ အိပ္စက္ ေနသူကား သူမကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ေနေလသည္။ လူေတြက သူမကို မေတြ႕သလို ဓမၼသီခ်င္း၌ အာ႐ံုစူးနစ္ ထားၾကသည္။ ႏွင္းဆီရနံ႔သည္ ပိုမို မႊန္စူး ေနသည္။ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေနာက္ဆုတ္ လာခဲ့သည္။ လူေတြက သူမကို မျမင္တာ သူမ အံ့ဩေနသည္။

‘အကၽြႏ္ုပ္ ရန္သူတို႔ ေရွ႕မွာ အကၽြႏ္ုပ္အဖို႔ စားပြဲကို ခင္းက်င္းေတာ္မူ၏။ အကၽြႏ္ုပ္ ေခါင္းကို ဆီျဖင့္ လိမ္းက်ံေတာ္မူ၏။ အကၽြႏ္ုပ္ ခြက္ဖလားသည္ လွ်ံလ်က္ ရွိပါ၏’

သင္းအုပ္ ဆရာေတာ္၏ က႐ုဏာျဖင့္ ႁမြက္က်ဴးသံသည္ သူမ ေနာက္မွာ လြင့္ဝဲ ပါလာသည္။ ေလွကား ေထာင့္ခ်ိဳးေကြ႕ တစ္ခုမွာ သူမ ထိုင္ခ်လိုက္သည္။ ၿပီးေတာ့ ဝမ္းပန္းတနည္း ငိုခ်လိုက္သည္။ ခဏၾကာေတာ့မွ ငိုရင္း ဆင္းလာခဲ့သည္။ ႀကီးမားေသာ သံပန္း တံခါးႀကီးကို တြန္းဖြင့္ကာ လမ္းမေပၚကို ဆင္းလိုက္သည္။ လမ္းမေပၚမွာ ကသုတ္ကရက္ ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ သည္မွာပင္ ရွည္လ်ားေသာ လူတန္းႀကီးကို သူမ ေတြ႕ရွိေလသည္။ အဆက္မျပတ္ ၾကားေနရေသာ ေၾကးစည္ ထိုးသံႏွင့္ အတူ လူတန္းႀကီးသည္ တေရြ႕ေရြ႕ သြားေနျခင္း ျဖစ္ေလသည္။ လူတန္းရွည္ႀကီး၏ ေနာက္ဆံုးတန္း ထဲကို သူမ တိုးဝင္လိုက္သည္။ သည္လူေတြ ကလည္း ယပ္ေတာင္ကေလးေတြ ကိုယ္စီ ကိုင္ထားသည္။ ယပ္ေတာင္ေတြမွာ ထင္ထင္ရွားရွား ျမင္ရေသာ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ဆိုသည့္ စာလံုးေတြကို ေတြ႕ေတာ့မွ သူမ သေဘာေပါက္ သြားသည္။ သူမက လူေတြကို တစ္ရစ္ၿပီး တစ္ရစ္ ေက်ာ္ကာ ျဖတ္တက္ လာခဲ့သည္။ သူမ ေရွ႕ဆံုးတန္းကို ေရာက္လာေတာ့ လမ္းက်ဥ္းကေလး တစ္ခုထဲကို လူေတြ တိုးဝင္ ေနၾကသည္။ ေျမစိုင္ခဲ စိုပြပြေပၚမွာ တင္ထားေသာ ေသတၱာရွည္ တစ္လံုး၊ အထဲမွာ သူမ ရွိေနေလသည္။ ေသတၱာေပၚက ေငြေရာင္ ကႏုတ္ကေလး ေတြက ၿပိဳးျပက္ေနသည္။ လူေတြကို တအား တိုးဖယ္ကာ ေသတၱာႏွင့္ အနီးဆံုး ေနရာမွာ သူမ ထိုင္ခ် လိုက္သည္။ သူမ ထိုင္လိုက္သျဖင့္ ေျမစိုင္ခဲတခ်ိဳ႕ က်င္းထဲကို က်သြားေသာ္လည္း လူေတြက သူမကို မေတြ႕သလိုပင္။ အဘြားအို တစ္ဦးက လက္ထဲမွာ ခ်ိန္ခြင္ကေလး တစ္လက္ကို ကိုင္ထားသည္။ တစ္ဖက္မွာ အက်ႌကေလး ႏွစ္ထည္။ သည္ဘက္မွာေတာ့ … အို … သူမ ႏွစ္သက္ခဲ့ဖူးေသာ ရွန္အက်ႌကေလး။ ဒါျဖင့္ ဟိုဘက္က အက်ႌေတြ ကေကာ။

ပိုး၏ အက်ႌေတြပင္ ျဖစ္ေလသည္။ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာသည္ တည့္မတ္စြာ ႐ိုးဂုဏ္ကို ျပသေနသည္။

“ကိုင္းပါကြယ္၊ သံေယာဇဥ္ေတြကို ျဖတ္လိုက္ပါေတာ့၊ ကေလးက လူ႔ဘံုမွာ ေနခဲ့ရမွာေလ၊ ညည္းနဲ႔က ဘဝျခား ေနၿပီပဲ၊ ဒီေတာ့ ဒီအေဖ လက္ထဲကိုသာ စိတ္ခ်လက္ခ် ထားခဲ့ပါေတာ့၊ သေဘာတူရင္ ညည္းဘက္က ႏွိမ့္ျပလိုက္၊ ႏွိမ့္ျပလိုက္၊ ႏွိမ့္ျပလိုက္ပါ ေအရယ္”

သူ႔အေဖ တဲ့၊ ပိုးရဲ႕အေဖ ေပါ့။ အို ပိုးရဲ႕အေဖ လက္ထဲကို ထားခဲ့ရ မတဲ့လား။ မေပးဘူး။ ဘယ္ေတာ့မွ မေပးဘူး။ ေျမစိုင္ခဲ တစ္လံုးကို ပိုး၏ အက်ႌဘက္က ခ်ိန္ခြင္ထဲ ထည့္လိုက္သည္။ ခ်ိန္ခြင္လွ်ာသည္ ငုိက္ခနဲ ထိုးက်သြားသည္။

“မဟုတ္တာေအ … ညည္းႏွယ္၊ ညည္း မကၽြတ္မွာ စိုးလို႔ ေျပာတာ ေအရဲ႕၊ သူတို႔က ကေလးကို ရွင္ျပဳေပးမယ္ တဲ့၊ ညည္းလဲ ဘဝကူး ေကာင္းေရာေပါ့”

ခ်ိန္ခြင္က ျပန္လည္ တည့္မတ္သြား ျပန္သည္။ အံကို တင္းတင္းႀကိတ္ လိုက္ကာ ေျမစိုင္ခဲေတြကို လက္ျဖင့္ က်စ္က်စ္ပါေအာင္ ဆုပ္ရင္း ထိုေနရာမွ ထြက္လာခဲ့သည္။

ထူးဆန္းသည္မွာ လူေတြက သူ႔ကို မေတြ႕ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္ေလသည္။ သင္းခ်ိဳင္းဝကို ေရာက္ေသာအခါ ျမက္ခင္းစပ္မွာ လူတစ္ေယာက္ ရွိေနသည္။ တစ္ေယာက္တည္း။ ပထမဆံုး သူမ ျမင္ရသည္မွာ အနက္ေရာင္ ကတၱီပါ သဲႀကိဳးတပ္ ဖိနပ္ကို စီးထားေသာ ေျခေထာက္မ်ား။ မ်က္ႏွာကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တင္းမာ ခက္ထန္ေသာ မ်က္ႏွာမ်ိဳး။ အရက္ခိုး ေဝေနေသာ မ်က္ဝန္းမ်ားက ေတာက္လက္ ေနသည္။ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ရင္းႏွီးခဲ့ဖူးေသာ သည္မ်က္ႏွာကို သူမ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့။ ကိုၫြန္႔ေဝ။ သူမ ေၾကာက္လန္႔တၾကား ေနာက္ကို ဆုတ္လိုက္သည္။ ပိုး … ပိုးရဲ႕ အေဖ ကိုၫြန္႔ေဝ။ ပထမ အိမ္ေထာင္။ မိမိ ဘဝ၏ ပထမဆံုး ေႂကြခဲ့ဖူးေသာ ေဆြးေျမ့ေသာ သစ္ရြက္ တစ္ရြက္။ ယမုန္နာ ျမစ္လယ္မွာ အေဆြခင္ပြန္း ဖြဲ႕ၾကေသာ ေၾကးအိုးႏွင့္ ေျမအိုးတို႔ အခ်င္းခ်င္း ႐ိုက္ခတ္မိသည့္ အခါ ေျမအိုးသာလွ်င္ ေနာက္ဆံုး တစ္စစီ တစ္ဖဲ့စီ ကြဲေၾက သြားရသည့္ ပံုျပင္ကို သူမ သတိရေနသည္။ အိမ္ေထာင္သက္ သံုးႏွစ္အတြင္း ပိုးကို ေမြးၿပီးစမွာပင္ သူႏွင့္ လမ္းခြဲခဲ့သည္။ ထိုေနရာက သူမ ေျပးထြက္ လာခဲ့သည္။ အေတာ္ ခရီးေပါက္ လာသည့္အခါ ခဏေလး ရပ္နားလိုက္သည္။ ေခၽြးေတြ ရႊဲနစ္ေနသည္။ ေမာဟိုက္ ပင္ပန္းလွၿပီ။ လမ္းႏွစ္ခြမွ ေတာင္ကမူ ကေလးေပၚကို တက္သြားေသာ လမ္းကေလးကို သူမ ေရြးခ်ယ္လိုက္သည္။ အေျပးကေလး တက္မည္ဟု ေျခလွမ္းျပင္ လိုက္သည္။ ထိုအခါ သူမ၏ ပခံုးေတြကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က ဆြဲကိုင္ထားသျဖင့္ ေရွ႕တိုးလို႔ မရ။

“ေနဦးေလ … ငါလဲ လိုက္မွာေပါ့”

လွည့္ၾကည့္ လိုက္ေတာ့ ပိုး ေလးႏွစ္သားမွာ သူမ လက္ထပ္ ယူခဲ့ေသာ ဒုတိယ အိမ္ေထာင္ကို ေတြ႕သည္။

“မလိုက္နဲ႔ … နင့္မ်က္ႏွာကို ငါ မၾကည့္ခ်င္ဘူး ... ဘာထူးသလဲ၊ နင္လဲ အတူတူပဲ ... နင္ ငါ့ကို မခ်စ္ဘူး ... ငါ့သားေလး ကိုလဲ နင္ မခ်စ္ဘူး၊ နင္က ပေထြးပဲ ... ငါ့သားေလးကို နင္ ႏွိပ္စက္တယ္ ... ငါကလဲ ပင္ပင္ပန္းပန္း ရွာေကၽြးရေသးတယ္ ... ငါ့သားေလးကိုလဲ နင္ ႐ိုက္တယ္ ...”

နင့္ကို မၾကည့္ခ်င္ဘူး။ မုန္းတယ္။ မုန္းတယ္။ မုန္းတယ္။

တစ္ေတာလံုး၊ တစ္ေတာင္လံုး ဟိန္းသြားေအာင္ ေအာ္ဟစ္လိုက္သည္။ ေဒါသျဖင့္ တုန္ယင္ေနသည္။ ေတာင္ကုန္းထိပ္က ၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူက ေမာ့္ၾကည့္ေနဆဲ ျဖစ္ေလသည္။

“သြား နင္ ငါ့ကို မၾကည့္နဲ႔၊ နင့္ေၾကာင့္၊ နင့္ေၾကာင့္၊ ငါ့ဘဝ …”

႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုမိျပန္သည္။ ေလသည္ ေအးျမစြာ တိုက္ခတ္ ေနေလသည္။ သူမ ဘဝကိုသူမ နာၾကည္းစြာ သတိရေနသည္။ စက္႐ံုႀကီး တစ္႐ံု ေဘးမွာ ဝါးတဲကေလးႏွင့္ ေနရသည္။ ဒုတိယ အိမ္ေထာင္က သူမႏွင့္ ကြဲလိုက္။ ေပါင္းလိုက္။ ျပန္လာလိုက္။ စက္႐ံုထဲက ဆီခဲပံုးေတြမွာ ေယာက္သြားခြံႏွင့္ ျခစ္ကာ ဆီခဲ စုရသည္။ ထင္းတို ထင္းစ၊ သံတို သံစ ေကာက္ရသည္။ တခ်ိဳ႕က သနားသျဖင့္ ခြင့္ျပဳသည္။ တခ်ိဳ႕က မသနားဘဲ ခြင့္ျပဳသည္။ ကြင္းက်ယ္ႀကီးထဲက ဝါတဲကေလးမွာ ေနရေသာ သူမရဲ႕ ဘဝကို ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္ သူေတြ မ်ားလာသည္။ ဒုတိယ အိမ္ေထာင္၏ မိဘေတြ ကလည္း သူမဆီ ျပန္မလႊတ္ေတာ့။ ျပန္ေပါင္းဖို႔လည္း မေျပာေတာ့။ ဤသို႔ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ခ်င္ သူမ်ားႏွင့္ ဘဝသည္ သာယာသလို ရွိလာသည္။ ထိုအခါ သူမ ဘဝကို ဇက္ကုန္ဖြင့္ လိုက္သည္။

ဝါးအိမ္ကေလးသည္ တစ္ေန႔တျခား ေဆြးျမည့္ သြားေလသည္။

အျခင္ဝါးေတြ၊ ဆင့္ဝါးေတြ ျပဳတ္က်ကုန္သည္။

ပိုးမႈန္တို႔ျဖင့္ ယိမ္းယိုင္စ ျပဳလာသည္။

ခ်ံဳႏြယ္ ပိတ္ေပါင္းတို႔ ဝါးၿမိဳစ ျပဳလာသည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ေႏြလ၏ ရက္တစ္ရက္မွာ ေဆး႐ံုကို သူမ ေရာက္ရွိ လာခဲ့သည္။ ေဆး႐ံုကို ေဆး႐ံု၊ ေဆး႐ံုမွာပဲ။ သူမ ေဆး႐ံုမွာ ရွိေသးသည္ပဲ။

“သားေလး … ပိုး …”

* * *

(၅)

“သားေလး ပိုး … ပိုး”

“အေမ”

“အေမ”

မ်က္လံုးေတြကို ဖြင့္ၾကည့္ေသာ္လည္း ျမင္ကြင္းသည္ မႈန္ဝါးလြန္းသည္။ ေဝးလံေသာ အရပ္သို႔ ေျပးလႊားေနေသာ စိတ္ေတြကို ျပန္လည္ စုစည္းမိ လာသည္။ နဖူးႏွင့္ လည္ပင္းမွာ ေခၽြးေစးေတြ က်ေနသည္။ ပါးဟက္ျဖင့္ ရွဴ႐ႈိက္ ေနရေသာ ပလိုင္းထဲက ငါးတစ္ေကာင္လို မြန္းက်ပ္ေနသည္။

“မေမစီ သတိရၿပီလား … သတိရၿပီလား”

တည္ၿငိမ္ ေလးနက္ေသာ အသံတစ္စ။ မ်က္လံုးေတြကို ဖြင့္လိုက္သည္။ မ်က္ရည္ပူေတြ လိမ့္ေလွ်ာ က်လာသည္။

“မေမစီ သတိရၿပီလား … ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ပါ၊ မေမစီ ေသေသခ်ာခ်ာ နားေထာင္ပါေနာ္ ...”

ရွိသမွ် ခြန္အားေတြကို စုက်စ္ကာ နားေထာင္ လိုက္သည္။ ေဝးလ်ားေသာ ေတာင္ၾကားလြင္ျပင္ တစ္ခု၊ သို႔မဟုတ္ လွ်ိဳတစ္ခုထဲက အသံေတြလို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ ခါေနသည့္ အသံမ်ား။

“ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္ ဘူတာႀကီးက မီးရထား အရာရွိ တစ္ဦးပါ၊ မေမစီရဲ႕ သားေလးကို မေမစီ ခြင့္ျပဳရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေမြးစား ပါရေစ၊ မေမစီ ၾကားရဲ႕လား၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ယံုယံုၾကည္ၾကည္ ေပးခဲ့ပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဆရာဝန္ႀကီးေတြ ေရွ႕မွာ တရားဝင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္မွာပါ”

“အေမ … အေမ … သားေျပာတဲ့ ဦးဦးေလ၊ ေဆး႐ံုကို လိုက္လာတာ တဲ့၊ သားကို လာေခၚတာ တဲ့ ...”

“မေမစီ ၾကားရင္ ေခါင္းညိတ္ျပ ပါေနာ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေပးမယ္ဆိုရင္ ပါးစပ္က ႀကိဳးစားၿပီး ေျပာပါ ...”

မ်က္လံုးကို ဖြင့္ထားေသာ္လည္း ဘာမွ မျမင္ရေတာ့။ အသံေတြက ၾကားတစ္ခါ၊ တိုးတစ္လွည့္။ ေလထဲမွာ ေသးမွ်င္ေသာ ပင့္ကူမွ်င္ ႀကိဳးကေလး ႏွစ္ေခ်ာင္း တလက္လက္ လြင့္ေမ်ာေနသည္။ တစ္ေခ်ာင္းက မိမိ၏ အသက္ဇီဝ ႀကိဳးမွ်င္။ တစ္ေခ်ာင္းက … တစ္ေခ်ာင္းက။

“အေမ”

သူမ ေခါင္းကေလး တစ္ခ်က္ ညိတ္လိုက္ဖို႔၊ ဒါမွမဟုတ္ ေမးကေလး တစ္ခ်က္ ဆပ္လိုက္ဖို႔၊ ဒါမွမဟုတ္။ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ ျပံဳးလိုက္ဖို႔။ သူမကို တင္းရစ္ထားေသာ ႀကိဳးကေလးေတြ ေထာင္းခနဲ ေထာင္းခနဲ ျပတ္ေတာက္ သြားသည္။

ထုိ႔ေနာက္ …

🔲

#ေနဝင္းျမင့္

ေပဖူးလႊာ မဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၁၁၂၊ မတ္၊ ၁၉၉၀။
[ဆယ့္ႏွစ္ႀကိဳး ဝတၳဳတုိမ်ား (၁၉၉၂)]

No comments:

Post a Comment