"ခ်စ္ျခင္းဖြဲ႕ အလကၤာ"
=============
#မႏွင္းေဖြး
ဂီတပညာရွင္ စႏၵားလွထြဋ္ ေရးဖြဲ႕သီကုံးခဲ့တဲ့ "ခ်စ္တယ္" ဆိုတဲ့ သီခ်င္းဟာ ျမန္မာသီခ်င္းထဲမွာေတာ့ လူႀကိဳက္မ်ား ထင္ရွားတဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ ျဖစ္ပါတယ္။
"ကမၻာေပၚမွာ လူတိုင္း ေျပာဖူးၾကတဲ့ စကားတစ္ခြန္း ရွိတယ္။ အဲဒါဟာ ခ်စ္တယ္တဲ့။ အဘိုးကလည္း အဘြားကို ခ်စ္တယ္ ေျပာမွာပဲ။ အေဖကလည္း အေမ့ကို ခ်စ္တယ္ ခ်စ္တယ္တဲ့။ ကိုယ္ကလည္း မင္းကို ..."
အဲဒီ သီခ်င္းကို ဦးလွထြဋ္ ကိုယ္တိုင္ ဆိုခဲ့တုန္းကလည္း ေကာင္းတာပဲ။ အဆိုေတာ္ မင္းသားႀကီး သုေမာင္ ဆိုေတာ့လည္း ေကာင္းတာပဲ။ ဖိုးေသာၾကာ ဆိုေတာ့လည္း ေကာင္းတာပဲ။ ေကာ္နီ ဆိုေတာ့လည္း ေကာင္းေနတာပါပဲ။ သီခ်င္း ေအးေအးေလးမို႔ ဘယ္သူဆိုဆို နားဝင္ ခ်ိဳေနတာလား မသိပါဘူး။ အခ်စ္ရဲ႕ သေဘာကို ႐ုိး႐ုိးေလး ဖြဲ႕ဆိုထားလို႔ မ႐ုိးႏုိင္တာ ထင္ပါရဲ႕။
ကြၽန္မကေတာ့ အဲဒီ သီခ်င္းကို ၾကားမိတိုင္း သြားေလသူ အဘိုးနဲ႔ အဘြားကို အျမဲလိုလို ေျပးေျပးၿပီး သတိရေနမိပါတယ္။
* * *
ကြၽန္မအဘိုးဟာ အသက္ ၈၀ မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ၿပီး၊ အဘြားကေတာ့ အသက္ ၇၅ ႏွစ္မွာ ကြယ္လြန္ခဲ့ပါတယ္။ အဘိုးနဲ႔အဘြားတို႔ရဲ႕ အိမ္ေထာင္သက္က ႏွစ္ ၅၀ ရွိၿပီး သားသမီး ေလးဦး ထြန္းကားခဲ့ပါတယ္။ ကြၽန္မအေဖက အဘိုးအဘြားတို႔ရဲ႕ သားႀကီးဩရသ ျဖစ္သလို ကြၽန္မက အဘိုးအဘြားရဲ႕ ေျမးဦးမေလးေပါ့။
အိမ္ေထာင္သက္ ႏွစ္ ၅၀ အတြင္းမွာ အဘိုးနဲ႔ အဘြားဟာ တစ္ဦးကိုတစ္ဦး ၾကင္ၾကင္နာနာနဲ႔ ေခၚေခၚေျပာေျပာ လုပ္တာ ၁၅ ႏွစ္ပဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း တစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ စကား မေျပာၾကတာ သူတို႔ ကြယ္လြန္တဲ့အခ်ိန္ အထိပါပဲ။ ႏွစ္ကို တြက္စစ္ရင္ ၃၅ ႏွစ္ တိတိ ၾကာတယ္ပဲ ေျပာပါေတာ့။
တစ္အိမ္တည္း ေနၿပီး စကားမေျပာတာ ၃၅ ႏွစ္ေတာင္ ၾကာတာ ဟုတ္ေကာ ဟုတ္ရဲ႕လားလို႔ တခ်ိဳ႕က သံသယနဲ႔ ေမးခ်င္ၾကမယ္။ ေမးသူကို "ဟုတ္လိုက္တာမွ၊ ဟုတ္ ဟုတ္ ဟုတ္ ဟုတ္နဲ႔ေတာင္ ျမည္ေနပါေသးတယ္" လို႔ ကြၽန္မက အခိုင္အမာ ေျပာလိုက္ခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အဘိုးနဲ႔ အဘြား စကား မေျပာၾကတဲ့အတြက္ သူတို႔ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေျပာစရာရွိရင္ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ၾကားထဲက ပုဏၰားတိုင္ လုပ္ေပးရသူဟာ ကြၽန္မကိုယ္တိုင္ ျဖစ္ခဲ့လို႔ပါပဲ။
အဘိုးက ပစၥည္းတစ္ခုခု မေတြ႕လို႔ အဘြားကို ေမးခ်င္ရင္ သူနဲ႔ နီးနီးနားနားမွာ ရွိတဲ့ အဘြားကို တိုက္႐ုိက္ မေမးပါဘူး။ ခပ္လွမ္းလွမ္း ေရာက္ေနတဲ့ ကြၽန္မကိုသာ အသံျမႇင့္ၿပီး လွမ္းေမးပါတယ္။
"ထားထားေရ ... အဘိုး မနက္က ဒီတိုင္မွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ပင္နီ တိုက္ပုံအက်ႌ ဘယ္ေရာက္သြားလဲဟဲ့"
တကယ္ေတာ့ အဘိုးတိုက္ပုံ ဘယ္ေရာက္သြားမွန္း ကြၽန္မ ဘယ္သိမွာလဲ။ အဲဒီတုန္းက ကြၽန္မ အသက္က ငါးႏွစ္၊ ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္ ရွိဦးမွာေပါ့။ ကေလးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဘိုး ေမးခ်င္သူက အဘြား ဆိုတာကို သိေနတဲ့ ကြၽန္မက အဘြားကို တစ္ဆင့္ ေမးေပးရပါတယ္။
"အဘြား ... အဘိုးက မနက္က တိုင္မွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ပင္နီ တိုက္ပုံအက်ႌ ဘယ္ေရာက္ သြားလဲတဲ့"
အဘြားက အဘိုး စေမးကတည္းက သူ ၾကားေနတာပဲ။ ဒါေပမဲ့ မေျဖဘူး။ ကြၽန္မက တစ္ဆင့္ ေမးေတာ့မွပဲ ေျဖတယ္။
"ေလွ်ာ္ဖို႔ ဆပ္ျပာအိုးထဲ စိမ္ထားတယ္္လို႔ ေျပာလိုက္"
ကြၽန္မတို႔ ငယ္စဥ္က ဆပ္ျပာမႈန႔္ ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အဝတ္ ေလွ်ာ္ခ်င္ရင္ ဆင္ေခ်းတုံး ဆိုတဲ့ ဆပ္ျပာခဲ မည္းမည္းနဲ႔ တိုက္ေလွ်ာ္ခ်င္ ေလွ်ာ္၊ မေလွ်ာ္ခ်င္ရင္ ဒန္အိုး ႀကီးႀကီးထဲ ဆပ္ျပာကို ဓားနဲ႔ ပါးပါးလွီးထည့္ၿပီး ေရမ်ားမ်ားနဲ႔ ျပဳတ္၊ ဆပ္ျပာေတြ အရည္ေပ်ာ္ကုန္ေတာ့မွ အဝတ္ေပေတြ ထည့္စိမ္၊ ေၾကးကြၽတ္ေအာင္ မီးဖိုေပၚမွာ မီးေအးေအးနဲ႔ ပစ္ထားလိုက္ေသးတယ္။ အဲဒီလိုပဲ ေလွ်ာ္ၾကတယ္။ အခုလည္း အဘြားက အဘိုးရဲ႕ တိုက္ပုံကို မီးဖိုေပၚက ဆပ္ျပာအိုးထဲ ထည့္စိမ္ထားတဲ့ အေၾကာင္း ေျဖပါတယ္။
"ဒုကၡပါပဲ၊ အဲဒီ အက်ႌက ဘယ္မွာ ေပေသးလို႔တုန္း၊ ဝတ္လို႔ ရေနေသး တဲ့ဟာ။ အဝတ္ဆိုတာ ေလွ်ာ္တိုင္း ေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး မိထားရဲ႕"
"အဘြား၊ အဘိုးက ေျပာတယ္။ အဲဒီ အက်ႌက ဘယ္မွာ ေပေသးလို႔တုန္း တဲ့။ ဝတ္လို႔ ရေနေသးတဲ့ဟာ တဲ့။ အဝတ္ဆိုတာ ေလွ်ာ္တိုင္း ေကာင္းတာ မဟုတ္ဘူး တဲ့"
"ထားထား၊ အဝတ္ဆိုတာ ေလွ်ာ္တိုင္း မေကာင္းမွန္း အဘြား သိတယ္။ နံေစာ္ၿပီး ေၾကး လက္ေလးသစ္ တက္ေနလို႔ ယူေလွ်ာ္တာ၊ မေက်နပ္ရင္ ဆပ္ျပာအိုးထဲမွာ ရွိတယ္ ခုခ်က္ခ်င္း ျပန္ယူလိုက္လို႔ ေျပာလိုက္"
"အဘိုး ... အဘြားက အဝတ္ဆိုတာ ေလွ်ာ္တိုင္း မေကာင္းမွန္း သိတယ္တဲ့။ နံေစာ္ၿပီး ေၾကး လက္ေလးသစ္ တက္ေနလို႔ ယူေလွ်ာ္တာတဲ့။ မေက်နပ္ရင္ ဆပ္ျပာအိုးထဲမွာ ရွိတယ္။ ခုခ်က္ခ်င္း ျပန္ယူလိုက္တဲ့"
"ဪ ... ဆပ္ျပာအိုးထဲ ေရာက္ေနမွ ျပန္ယူလို႔ ဘယ္ျဖစ္ေတာ့မွာလဲ ေျမးရဲ႕"
"အဘြား ... အဘိုးက ဆပ္ျပာအိုးထဲ ေရာက္ေနမွ ျပန္ယူလို႔ ဘယ္ျဖစ္ေတာ့မွာလဲ တဲ့"
"ေအး ... ျပန္ယူလို႔ မျဖစ္ရင္ လွ်ာရွည္ၿပီး ဘာမွ ဆက္မေျပာေနနဲ႔ ေျပာလိုက္"
"အဘိုး ... ျပန္ယူလို႔ မျဖစ္ရင္ လွ်ာရွည္္ၿပီး ဘာမွ ဆက္မေျပာနဲ႔ တဲ့"
"လွ်ာက ရွည္ခ်င္လို႔ ရွည္တာ မဟုတ္ပါဘူး ေျမးရယ္။ အဘိုးက ေစတနာနဲ႔ ေျပာတာပါ။ မလိုအပ္ဘဲေလွ်ာ္ရင္ ေလွ်ာ္တဲ့လူ အလကား ပင္ပန္းတာေပါ့"
"အဘြား ... အဘိုးက လွ်ာရွည္ခ်င္လို႔ ရွည္တာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ ေစတနာနဲ႔ ေျပာတာပါ တဲ့။ မလိုအပ္ဘဲ ေလွ်ာ္ရင္ ေလွ်ာ္တဲ့လူ အလကား ပင္ပန္းတာေပါ့ တဲ့"
"ဟြန္း ... လာ လာခ်ည္ေသး။ အပိုစကားမ်ားေတာ့ ေျပာတတ္ပါ့။ ေဘးလူၾကားရင္ အလြန္ေစတနာ ေကာင္းတယ္လို႔ ထင္စရာပဲ။ လူခ်ီးမြမ္းလည္း ခံခ်င္ေသး ထင္ပါရဲ႕။ အဲဒီလို အေပၚယံ ေရႊမႈန္ၾကဲၿပီး အထဲက ေနာက္ေခ်းခံတဲ့ အက်င့္စ႐ုိက္မ်ိဳးေလာက္ မုန္းတာ မရွိဘူး။ လူေတြ အေၾကာင္းမ်ား မသိရင္ ခက္မယ္ ..."
ေနာက္ေတာ့ အဘြားက ဆိုင္တာေတြေရာ မဆိုင္တာေတြေရာ၊ ကြၽန္မ နားလည္တာေရာ နားမလည္တာေတြေရာ တဗ်စ္ေတာက္ေတာက္နဲ႔ အရွည္ႀကီး ေျပာေတာ့ ကြၽန္မလည္း အဘိုးကိုတစ္ဆင့္ ျပန္မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ ကြၽန္မ ေျပာမေပးေတာ့ အဘိုးလည္း ဘာမွ မတုံ႔ျပန္ ႏုိင္ေတာ့ဘူးေပါ့။ ဒီေတာ့မွ အဘိုးနဲ႔ အဘြား စကား ေျပာဆိုမႈကိစၥ အဆုံးသတ္ သြားပါေတာ့တယ္။
အဲဒါ အဘိုးဘက္က စေျပာတာ။
အဘြားဘက္က စေျပာတာလည္း ရွိေသးတယ္။
"ထားထား၊ ညည္းအဘိုးကို ေျပာလိုက္။ ထမင္းပြဲ ျပင္ၿပီးၿပီလို႔"
အဘိုးနဲ႔ အဘြားက ထမင္းလက္ဆုံေတာ့ စားေလ့ မရွိပါဘူး။ အဘိုးကို အရင္ေကြၽးၿပီးမွ အဘြားက သတ္သတ္စားတယ္။ အဘြားဟာ အဘိုးအတြက္ ထမင္းခ်ိန္ ထမင္း၊ ဟင္းခ်ိန္ ဟင္း၊ ေကာ္ဖီခ်ိန္ ေကာ္ဖီ၊ လက္ဖက္ရည္ခ်ိန္ လက္ဖက္ရည္ မွန္မွန္ေတာ့ ျပင္ဆင္ေပးတယ္။
ကြၽန္မရဲ႕ တာဝန္က အဘိုးနဲ႔ အဘြားၾကားမွာ ယခုေခတ္ အေခၚ ဆက္သြယ္ေရး အရာရွိ (Liaison Officer) လုပ္ေနရသူ ဆိုေတာ့ ျခံထဲမွာ စပယ္ပင္ေတြကို ေပါင္းသင္ ေရေလာင္းေနတဲ့ အဘိုးကို မီးဖိုျပတင္းေပါက္ကေန လွမ္းေအာ္ ေခၚရတယ္။
"အဘိုး ... အဘြားက ထမင္းပြဲ ျပင္ၿပီးၿပီတဲ့"
"ဟင္ ... ဘယ္အခ်ိန္ ရွိေသးလို႔ ထမင္းပြဲက ျပင္ရတာတုန္း"
"အဘြား၊ အဘိုးက ဘယ္အခ်ိန္ ရွိေသးလို႔ ထမင္းပြဲက ျပင္ရတာတုန္း တဲ့"
"၆ နာရီ ထိုးၿပီး လူေတြ ညေနစာ စားတဲ့အခ်ိန္ ေရာက္လို႔ ျပင္တာလို႔ ေျပာလိုက္"
"အဘိုး ၆ နာရီ ထိုးၿပီတဲ့၊ လူေတြ ညေနစာ စားတဲ့အခ်ိန္ ေရာက္လို႔ ျပင္တာတဲ့"
"လူေတြ ညေနစာ စားတဲ့အခ်ိန္ ေရာက္ေပမယ့္ အဘိုးကေတာ့ မဆာေသးလို႔ မစားႏုိင္ေသးဘူး ငါ့ေျမးေရ"
"အဘြား ... အဘိုးက လူေတြ ညေနစာ စားတဲ့အခ်ိန္ ေရာက္ေပမယ့္ မဆာေသးလို႔ မစားႏုိင္ေသးဘူးတဲ့ အဘြား"
"ဪ ... ဒီလိုလား၊ ရတယ္။ တစ္သက္လုံး မဆာလို႔ မစားႏုိင္ရင္ သာေတာင္ ေကာင္းေသးတယ္"
အဘြားက ေျပာေျပာဆိုဆို ထမင္းပန္းကန္ထဲက ထမင္းေတြကို ထမင္းအိုးထဲ၊ ဟင္းပန္းကန္ထဲက ဟင္းေတြကို ဟင္းအိုးထဲ ေဆာင့္ေဆာင့္ ေအာင့္ေအာင့္နဲ႔ ျပန္ထည့္ေနပါတယ္။ ကြၽန္မကေတာ့ တာဝန္ရွိတဲ့ အတိုင္း ေျပာစရာရွိ ေျပာေပး ရတာေပါ့။
"အဘိုး ... အဘြားက ဪ ... ဒီလိုလားတဲ့။ ရတယ္တဲ့။ တစ္သက္လုံး မဆာလို႔ မစား ..."
ကြၽန္မ ဘာသာျပန္လို႔မွ မၿပီးခင္ အဘြားက စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးနဲ႔ ဆက္ၿပီး ေရ႐ြတ္ပါတယ္။
"အခန႔္သားလည္း ထိုင္စားေသး၊ ေၾကးၾကကလည္း မ်ားေသး၊ သူ႔ကိုသူ ဘာမ်ား မွတ္ေနလဲ မသိဘူး။ ဟိုအခ်ိန္ မစားႏုိင္ ရတာနဲ႔၊ ဒီအခ်ိန္ မစားႏုိင္ ရတာနဲ႔၊ ဟိုဟင္း မႀကိဳက္ ရတာနဲ႔၊ ဒီဟင္း မႀကိဳက္ ရတာနဲ႔၊ သူမ်ားကို အားနာတဲ့စိတ္ တစ္စက္မွ မရွိဘူး။ ကိုယ္ခ်င္းစာ စိတ္လည္း နည္းနည္းမွ မရွိဘူး။ တကယ့္ အတၱသမား စစ္စစ္"
အဲဒီလို ခပ္ရွည္ရွည္ ေရရြတ္ၿပီ ဆိုေတာ့ ကြၽန္မလည္း အဘိုးကို ျပန္မေျပာတတ္ေတာ့ဘူး။ ဒီေတာ့ အဘိုးနဲ႔ အဘြားရဲ႕ စကားစျမည္ ေျပာဆိုမႈ (Conversation ) ဟာ အဲဒီမွာပဲ တစ္ခန္းရပ္ သြားျပန္ပါတယ္။
ငယ္တုန္းကေတာ့ အဘိုးနဲ႔ အဘြားတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ဆက္ဆံေရးမွာ အဘြားဘက္က နည္းနည္း လြန္တယ္လို႔ ထင္ခဲ့မိတယ္။ အဘြားက အဘိုးကို အျမဲလိုလို မေက်မနပ္ ျဖစ္ၿပီး ဂ်စ္တိုက္ေနတာကိုး။ ဘယ္ေတာ့မွလည္း အေကာင္း မျမင္သလို ဘယ္ေတာ့မွလည္း အေကာင္း မေျပာဘူး။
ကြၽန္မ ၁၀ တန္း ေရာက္မွ အဘြားရဲ႕ညီမ ဘြားေလးေထြး ေျပာျပလို႔ အဘိုးတို႔ အဘြားတို႔ ဇာတ္လမ္းကို သိခြင့္ရၿပီး အဘြားကို နားလည္ သြားေတာ့တာ။ အဘိုးက အဘြား ခြင့္မလႊတ္ႏုိင္တဲ့ အမွားတစ္ခုကို က်ဴးလြန္ခဲ့တာကိုး။
* * *
အဘိုးနဲ႔ အဘြား အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ အဘိုးက အသက္ ၃၀ တဲ့။ အဘြားက ၂၅ ႏွစ္။ အဘိုးက ငယ္ငယ္က လူေခ်ာဆိုပဲ။ ေခ်ာလြန္း ခန႔္လြန္းလို႔ အပ်ိဳေတြ ဝိုင္းဝိုင္းလည္ ေနတာပဲတဲ့။ ဟုတ္မယ္။ အဘိုး ငယ္ငယ္က ႐ုိက္ထားတဲ့ ဓာတ္ပုံကိုၾကည့္ရင္ အဘိုးက သူတို႔ေခတ္ စူပါစတား ျဖစ္တဲ့ ႐ုပ္ရွင္မင္းသား ခင္ေမာင္ရင္လို ႐ုပ္မ်ိဳး။ ဘေလဇာ ကုတ္အက်ႌ၊ မ်က္မွန္ အဝိုင္းနဲ႔ တေယာေပၚ ေမးတင္ၿပီး တေယာထိုးေနတဲ့ အဘိုးရဲ႕ ေရာင္စုံဓာတ္ပုံဟာ အဘိုးတို႔ေခတ္က အပ်ိဳေတြ ရင္ခုန္မယ္ ဆိုရင္ ရင္ခုန္စရာပါပဲ။
အဘိုးတို႔ ေခတ္မွာလည္း ေရာင္စုံဓာတ္ပုံ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ခုေခတ္လို သဘာဝ အေရာင္အတိုင္း ထြက္တဲ့ ပုံမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့။ အျဖဴအမည္း ပုံေပၚမွာ ဓာတ္ပုံဆရာက လက္စြမ္းျပ ေဆးေရာင္ျခယ္ေပး ထားတာပါ။
အဘြားကေတာ့ အဘိုးေလာက္ မေခ်ာပါဘူး။ အဘိုးေလာက္လည္း အသားမျဖဴဘူး။ မ်က္ႏွာက်က ေယာက်္ား နည္းနည္းဆန္တယ္။ အဘြားရဲ႕ အေပၚ ႏႈတ္ခမ္း ညာဘက္ေထာင့္က မွဲ႔ေလး တစ္လုံးေၾကာင့္သာ အဘြားမ်က္ႏွာက ဆြဲေဆာင္မႈ ရွိေနတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အဘြားရဲ႕ မ်က္လုံးေတြကေတာ့ ထူးထူးျခားျခား စူးရွၿပီး ေတာက္ပ ေနပါတယ္။
အဘိုးနဲ႔ အဘြား ယူခါစက အဘြားက အဘိုးကို သိပ္ခ်စ္ၿပီး သိပ္အလိုလိုက္ ခဲ့တယ္လို႔ ဘြားေလးေထြးက ေျပာျပပါတယ္။ သူ႔ေယာက်္ား လူေခ်ာလူခန႔္ကို အရိပ္ တၾကည့္ၾကည့္နဲ႔ကို ေနတာတဲ့။ အဘြားတို႔ဘက္က ကုန္သည္မ်ိဳး႐ုိး ဆိုေတာ့ ပိုက္ဆံရွိတယ္။ အဘြားတို႔ အိမ္ေထာင္က်ေတာ့ အဘြားမိဘေတြက အဘြားကို လက္ဝတ္လက္စား အျပည့္အစုံ အျပင္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ဖို႔ လက္ခြဲ သနပ္ဖက္ ပြဲ႐ုံကိုေတာင္ လက္ဖြဲ႕ ခဲ့တာတဲ့။ ေအာက္ထပ္ ပြဲ႐ုံ၊ အေပၚထပ္ လူေနေပါ့။
အဲဒီ ပြဲ႐ုံလုပ္ငန္းကို အဘြားကပဲ ဦးစီး လုပ္ကိုင္တာ ပါပဲ။ အဘိုးကေတာ့ အလုပ္ထဲ သိပ္ စိတ္မဝင္စားလွဘူးတဲ့။ သူ စိတ္ဝင္စားတာက ဂီတ။ သူ႔ ဂီတ ေရာင္းရင္းေတြနဲ႔ သီခ်င္းေလး ဆိုလိုက္၊ သီခ်င္းေလး ေရးလိုက္၊ တေယာေလး ထိုးလိုက္နဲ႔ ေနတာ မ်ားတယ္တဲ့။ အဘိုး ေခါင္းေဆာင္ၿပီး တူရိယာဝိုင္းေလး တစ္ဝိုင္းေတာင္ ေထာင္ထားေသးတာတဲ့။ အလွဴပြဲ၊ မဂၤလာပြဲေတြမွာ လိုက္ဆိုၾက တီးၾကတာတဲ့။ အေပ်ာ္တမ္း အဖြဲ႕ဆိုေတာ့ အခေၾကးေငြရယ္၊ ဘာရယ္ ေရေရရာရာ ရတာ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ အဘိုးတို႔ကလည္း ဆိုေန တီးေန ရတာကိုပဲ ေပ်ာ္ေနခဲ့ၾကတာတဲ့။
ဒီေတာ့ ပြဲ႐ုံ အေပၚထပ္က ဧည့္ခန္းက်ယ္ႀကီးမွာ အဘိုးရဲ႕ ဂီတ မိတ္ေဆြေတြနဲ႔ အျမဲလိုလို စည္ကား ေနတတ္တယ္တဲ့။
အိမ္ေထာင္ဦးစီး ျဖစ္တဲ့ အဘိုးက အိမ္စီးပြားေရး အလုပ္ကို စိတ္မဝင္စားဘဲ သူ ဝါသနာပါတဲ့ ဂီတ အလုပ္ပဲ လုပ္ေနတာကို အဘြားက လုံးဝ မၿငိဳျငင္ဘူးတဲ့။ ေနာက္ၿပီး အဘိုးက အရက္ေလး တျမျမ ေသာက္ေနတာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔လည္း ခြင့္လႊတ္ ၾကည္ျဖဴသတဲ့။ အဘိုးကို သိပ္ခ်စ္ေတာ့ အဘိုးေပ်ာ္ရင္ သူ ေပ်ာ္ေနတာကိုး။
တစ္ေနရာရာမွာ အလွဴပြဲ၊ မဂၤလာပြဲ ရွိလို႔ အေပၚထပ္မွာ အခ်ိန္မရွိ၊ အခ်ိန္ရွိ တီးၾကမႈတ္ၾက၊ သီခ်င္းတိုက္ၾကရရင္ အဲဒီ အဖြဲ႕သားေတြ စားဖို႔ ေသာက္ဖို႔ ေတာင္ အဘြားက လိုေလေသး မရွိ စီစဥ္ေပးေသးတာတဲ့။
ပြဲေန႔ ေရာက္ရင္လည္း တေယာထိုးမယ့္ အဘိုးကို ေက်ာ့ေနေအာင္ ဆင္ေပးသတဲ့။ အဘိုးမွာ ဘန္ေကာက္ပုဆိုး ဆိုလည္း ေရာင္စုံ၊ ပိုးတိုက္ပုံ ဆိုလည္း ေရာင္စုံ။ ဘေလဇာ ကုတ္အက်ႌကို ရန္ကုန္လူၾကံဳနဲ႔ တကူးတက မွာၿပီး ဆင္တာ ဆိုေတာ့ အဘိုးေလာက္ ကံေကာင္းတဲ့ ေယာက်္ား ေလာကမွာ ဘယ္ရွိေတာ့မွာလဲ။
အဘြားကေတာ့ ပြဲ႐ုံအလုပ္ တစ္ဖက္၊ ကေလးတာဝန္ တစ္ဖက္၊ မီးဖိုေခ်ာင္ စီမံရတာ တစ္ဖက္ ဆိုေတာ့ သူကိုယ္သူက်ေတာ့ အလွေတာင္ မျပင္ႏုိင္ဘူးတဲ့။ အမွန္ေတာ့ အိမ္မွာ အကူမိန္းကေလးေတြ ႏွစ္ဦးသုံးဦး အျမဲလိုလို ရွိေနတာကို အဘြားက ဘယ္သူ႔ကိုမွ မ်က္ႏွာ မလႊဲခ်င္ဘူးေလ။ သူကိုယ္တိုင္ စီမံခန႔္ခြဲရမွ စိတ္တိုင္းက်တာ ဆိုေတာ့ အဘြားပဲ ပိုပင္ပန္းတာေပါ့။
ဒီလိုနဲ႔ အဘိုးနဲ႔ အဘြား ကေလး ေလးေယာက္ ရခဲ့ၿပီး အငယ္ဆုံးသမီး၊ ကြၽန္မရဲ႕ ေဒၚေလးငယ္ အခါလည္မွာ အဘိုးက သူတို႔တီးဝိုင္းထဲက သီခ်င္းဆိုတဲ့ အဆိုေတာ္မေလးကို ခိုးေျပး သြားပါေလေရာတဲ့။ ေကာင္မေလးက အဘိုးအသက္ ထက္ဝက္ေလာက္ပဲ ရွိတာပဲ။
အဘြားခမ်ာ ရင္ကြဲပက္လက္ ျဖစ္ရတာေပါ့။ ေယာက်္ားကို ဒီေလာက္ ခ်စ္၊ ဒီေလာက္ အလိုလိုက္၊ ဒီေလာက္ တာဝန္ေက်ပါလ်က္နဲ႔ သူ႔အေပၚ သစၥာေဖာက္၊ ရက္စက္သြားတာ ဆိုေတာ့ သူ ဘယ္ေလာက္ ခံစားရမလဲ စဥ္းစား ၾကည့္ေပါ့ေလ။ ရွက္လည္း ရွက္၊ ေဒါသလည္း ထြက္၊ ဝမ္းလည္း နည္း၊ နာလည္း နာက်ည္းနဲ႔ အဘြား အိပ္ရာထဲ ဘုံးဘုံးလဲေတာ့တာပါပဲ။
ဒါေပမဲ့ အဘြားက ထက္ျမက္တယ္၊ ေခါင္းမာတယ္၊ စိတ္ဓာတ္ ၾက့ံခိုင္တယ္ အိပ္ရာထဲ ၾကာၾကာ မေနဘူး။ သူ သိပ္ ခံစားရလြန္းလို႔ မတတ္သာလို႔ အခန္း ေအာင္းခဲ့ေပမယ့္ တစ္လေလာက္ ေနေတာ့ ျပန္ထြက္လာတယ္။ သူ႔ကိုယ္သူ ျပန္ထူမတ္တယ္။ ဘာမွ မျဖစ္ခဲ့သလို အလုပ္ေတြကို ဟန္မပ်က္ ျပန္လုပ္တယ္။ သိပ္ ခ်ီးက်ဴးစရာ ေကာင္းတဲ့ အဘြားပါပဲ။
စိတ္ဓာတ္ ေပ်ာ့ညံ့တဲ့ အဘိုးကေတာ့ သူ႔ အဆိုေတာ္မေလးနဲ႔ သုံးႏွစ္ေလာက္ ေပါင္းတယ္။ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ဘဲ အဘိုး ပါသြားတဲ့ ေငြနဲ႔ ထိုင္စားၾကတယ္။ အဘိုးရဲ႕ ေငြရယ္၊ စိန္လက္စြပ္ရယ္၊ စိန္ရွပ္ၾကယ္သီးရယ္ကုန္ေတာ့ ေကာင္မေလးက အဘိုးကို စြန႔္ခြာသြားတယ္။
အဘိုးမွာလည္း သူ႔ အျပစ္နဲ႔သူ ဆိုေတာ့ လူေရွ႕လည္း မထြက္ဝံ့၊ အလုပ္အကိုင္လည္း မရွိ။ ဒီၾကားထဲ ေနကလည္း မေကာင္းေတာ့ သူ႔ ဂီတေရာင္းရင္း တစ္ေယာက္ အိမ္မွာပဲ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕တဲ့တဲ့ ခိုကပ္ ေနရတယ္။ အဲဒီအိမ္မွာ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္ ေနၿပီးမွ အေဖတို႔ ေမာင္ႏွမတစ္ေတြက အဘိုးကို ျပန္ေခၚဖို႔ ပူဆာလို႔ အဘြားက အဘိုးကို လူလႊတ္ၿပီး ျပန္ေခၚခိုင္း လိုက္တယ္။
အဘိုးလည္း ရွက္ရွက္ရြံ႕ရြံ႕ ညႇိဳးညႇိဳးငယ္ငယ္နဲ႔ ျပန္လိုက္လာပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အဘြား ေျခရင္းမွာ ထိုင္ၿပီး ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုေတာင္းပန္တယ္။
အဘြားက အဘိုး မ်က္ႏွာကို တစ္ခ်က္မွ မၾကည့္ဘူး။ တစ္ဘက္လွည့္ၿပီး စကားေျပာတယ္။
"ဒီမယ္ ကိုေကာင္းဇံ၊ ရွင္ ေတာင္းပန္ မေနနဲ႔။ ရွင့္ကို ကြၽန္မ ဘယ္ေတာ့မွ ခြင့္လႊတ္မွာ မဟုတ္လို႔ ရွင္ ေတာင္းပန္လည္း အပိုပဲ။ အခု ကြၽန္မ ရွင့္ကို ျပန္ေခၚတာ ေမတၱာရွိလို႔၊ ျပန္ေပါင္းခ်င္လို႔ ေခၚတာ မဟုတ္ဘူးေနာ္။ ရွင္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့ အတြက္ သနားလို႔လည္း မဟုတ္ဘူး။ ကြၽန္မ ရွင့္ကို ျပန္ေခၚတာ ကေလးေတြ ပူဆာလြန္းလို႔ ျပန္ေခၚတာ၊ ကေလးေတြမ်က္ႏွာ ေထာက္ထားၿပီး ကေလးေတြ စိတ္ခ်မ္းသာေစခ်င္လို႔ ျပန္ေခၚတာ။ အဲဒါ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ရွင္သိထားပါ။ ေနာက္ အေရးႀကီးတာ တစ္ခု ေျပာရဦးမယ္။ ရွင္ ဘာအေၾကာင္းနဲ႔မွ အိမ္အေပၚထပ္ကို တက္မလာပါနဲ႔။ ရွင့္ဗုံေတြ ဆိုင္းေတြ တေယာေတြ မယ္ဒလင္ေတြ ကြၽန္မ အကုန္ လႊင့္ပစ္လိုက္ၿပီ။ အေပၚထပ္မွာ ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္တာ ဘာဆိုဘာမွ မရွိေတာ့ဘူး။ ေဟာဟို အခန္းက ရွင့္အခန္း။ ရွင့္အခန္းထဲမွာ ရွင့္အဝတ္အစားေတြ ရွိတယ္။ ရွင့္အတြက္ ေနရာဟာ ေအာက္ထပ္ပဲ"
အဘြားရဲ႕ စကားေတြက ေတာ္ေတာ္ ျပင္းထန္တယ္။ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ရဲ႕ မာနကို ေတာ္ေတာ္ ထိခိုက္ေစတဲ့ စကားလုံးေတြပဲ။ ဒါေပမဲ့ အဘိုးက ေခါင္းငုံ႔ခံတယ္။ သူက အျပစ္လုပ္ခဲ့တဲ့ လူကိုး။
"ေကာင္းပါၿပီ မေလးမယ္၊ မင္းေျပာတဲ့ စကားေတြက နာမယ္ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ နာစရာေကာင္းတဲ့ စကားေတြပါ။ ဒါေပမဲ့ ကိစၥမရွိဘူး။ မင္းေျပာခ်င္သလို ေျပာ၊ ငါခံမယ္။ မင္းထားသလို ငါေနမယ္။ မင္းျဖစ္ေစခ်င္သလို ငါ ႀကိဳးစားမယ္။ မင္း ခြင့္လႊတ္လာတဲ့ အထိ ငါ့ကိုယ္ငါ ျပင္မယ္"
အဲဒီ အခ်ိန္မွာ အဘိုးက အသက္ ၅၀ ရွိၿပီ။ အဘြားက ၄၅ ႏွစ္တဲ့။ ကြၽန္မအေဖက ၁၈ ႏွစ္သား ရွိေသးတာတဲ့။ ကြၽန္မကေတာ့ လူ႔ေလာကထဲ ဘယ္ေရာက္ဦးမွာလဲ။ ကြၽန္မ မေမြးခင္က ကိစၥေတြေပါ့။
အေဖက အသက္ ၂၆ ႏွစ္မွာ အေမနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေနာက္တစ္ႏွစ္မွာ ကြၽန္မကို ေမြးပါတယ္။ ကြၽန္မ လူမွန္းသိလို႔ စကားေျပာတတ္ ကတည္းက တစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ စကားမေျပာၾကတဲ့ အဘိုးနဲ႔ အဘြားၾကား ပုဏၰားတိုင္ လုပ္ၿပီး စကားျပန္ လုပ္ေပးရတာကိုပဲ မွတ္မိေနေတာ့တယ္။
အဘိုး အိမ္ေပၚ ျပန္ေရာက္လာေတာ့ အခ်ိဳးေတြလည္း ေျပာင္းသြားတယ္တဲ့။ အရင္က သူ စိတ္မဝင္စားခဲ့တဲ့ ပြဲ႐ုံအလုပ္ကိုလည္း စိတ္ဝင္တစား လုပ္လာတယ္တဲ့။ အဘြားကို တတ္ႏုိင္သေလာက္ ကူညီသတဲ့။ အဆုံးအျဖတ္ ေပးတာနဲ႔ ေငြကိုင္တာကေတာ့ အဘြားေပါ့။ ေနာက္ၿပီး သူ တစ္ခ်ိန္က ေမြ႕ေလ်ာ္ခဲ့တဲ့ ဂီတ အႏုပညာဘက္ လုံးဝ ဦးမလွည့္ေတာ့ဘူးတဲ့။ အိမ္က ဓာတ္စက္ေတာင္ ဖြင့္ နားမေထာင္ဘူးတဲ့။ ၿပီးေတာ့ သူႀကိဳက္ၿပီး တစိမ့္စိမ့္ ေသာက္ခဲ့တဲ့ ယမကာကိုလည္း ျဖတ္ပစ္လိုက္တယ္။ ေဆးလိပ္၊ ကြမ္းေတာင္ ေယာင္လို႔ မတို႔ဘူး။ သူ႔အျပစ္ကို ႀကိဳးစားၿပီး ေဆးေၾကာရွာပါတယ္။
သူ ဘယ္လိုပဲ အဘြားႀကိဳက္ေအာင္ ေနေန အဘြားကေတာ့ တင္းတင္းပဲ။ ဝတၱရားအရ လုပ္ေပးစရာရွိ လုပ္ေပးေပမယ့္ အဘိုးကို မ်က္ႏွာသာလည္း မေပးဘူး။ စကားလည္း မေျပာဘူး။ ေျပာစရာရွိရင္ ၾကားလူက တစ္ဆင့္ေပါ့။
ကြၽန္မ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းလာတက္ေတာ့ အဘိုးနဲ႔ အဘြား အေၾကာင္း သူငယ္ခ်င္းေတြကို ေျပာျပတဲ့အခါ သူတို႔ အရမ္းအ့ံဩၾကတယ္။
"တကယ္လားဟယ္ ..."
"အဲဒါေပါ့ဟ၊ အခ်စ္ႀကီးလို႔ အမ်က္ႀကီးတယ္ ဆိုတာ" လို႔ ဝတၳဳေတြ စမ္းေရးေနတဲ့ စာေရးဆရာမ အေလာင္းအလ်ာ သူငယ္ခ်င္းကလည္း ႏွစ္ေထာင္းအားရ ဝင္ေျပာတယ္။
"ငါ တစ္ခါ တစ္ခါ စိတ္ပူမိတယ္ အိမ္မွာ လူမ်ားၿပီး ပြဲမစည္ဘူးဟ။ အဘိုးနဲ႔ အဘြားရဲ႕ အထာကို ဘယ္သူမွ ငါ့ေလာက္ မသိဘူး။ အဘိုးနဲ႔ အဘြား စကားေျပာစရာ ရွိရင္ ဒုကၡပဲ။ ဘယ္လို လုပ္ၾကမလဲ မသိဘူး"
"အဲဒါ ေကာင္းတာေပါ့ဟဲ့။ ၾကားထဲက ေျပာေပးမယ့္လူ မရွိမွ နင့္အဘိုးနဲ႔ အဘြား မျဖစ္မေန ျပန္ေခၚျဖစ္မွာေပါ့"
"ငါေတာ့ ဒီလို မထင္ဘူးဟာ။ အဘြားအေၾကာင္း ငါအသိဆုံး။ အခု အဘိုးနဲ႔ အဘြားအနား က်န္ခဲ့တဲ့ ငါ့ညီမဝမ္းကြဲ တိုးတိုးက စကားနည္းနည္းရယ္၊ အဆင္မွ ေျပပါ့မလား မသိဘူး"
ကြၽန္မက စိတ္ပူတာနဲ႔ ညီမ တိုးတိုးဆီ စာေရးၿပီး ေမးျမန္းတဲ့အခါ တိုးတိုးဆီက စာျပန္လာပါတယ္။
"အဘိုးနဲ႔ အဘြားကေတာ့ အရင္အတိုင္းပဲ မမထားေရ။ တေလာက အျဖစ္မ်ား ရယ္ေတာင္ ရယ္ရေသးတယ္။ ရပ္ကြက္ဓမၼာ႐ုံ ျပင္ေဆာက္တာ အဘြားက ေငြ ၁၀ သိန္း လွဴတယ္ေလ၊ အဲဒါကို နိဗၺာန္ေဆာ္ အသစ္က တစ္လမ္းဝင္ တစ္လမ္းထြက္ အလွဴဆက္ခံရင္း လွဴၿပီးသား အလွဴရွင္ စာရင္းကို ေလာ္စပီကာနဲ႔ ဖတ္တာေပါ့။ 'ပြဲစားႀကီး ဦးေကာင္းဇံႏွင့္ ပြဲကေတာ္ ေဒၚေလးမယ္တို႔က အလွဴေတာ္ေငြ ၁၀ သိန္း' လို႔ ေအာ္တာ အဘြားက စိတ္ေတြ ဆိုးလို႔ေလ။ တိုးတိုးကို အဲဒီ ဦးေလးႀကီးဆီ ခ်က္ခ်င္း သြားခိုင္းၿပီး ျပင္ဖတ္ခိုင္းတယ္ သိလား။ ဦးေကာင္းဇံ မိသားစု ဖတ္ခ်င္ဖတ္။ ေဒၚေလမယ္ မိသားစု ဖတ္ခ်င္ဖတ္။ ဦးေကာင္းဇံနဲ႔ ေဒၚေလးမယ္ကို တြဲမဖတ္ေစနဲ႔ တဲ့ေလ။ နိဗၺာန္ေဆာ္ အသစ္က ပထမ အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္သြားၿပီး နိဗၺာန္ေဆာ္ အေဟာင္း ဘဘဦးပိန္ ရွင္းျပမွ သေဘာေပါက္ သြားတယ္"
ဪ္ ... အဘြား၊ အဘြား။ တကယ္စိတ္ႀကီးတဲ့ အဘြားပါပဲ။ အဘိုးအေပၚ ဘယ္ေလာက္ နာၾကည္းလိုက္သလဲ ဆိုရင္ လွဴရင္ေတာင္ နာမည္တြဲ မလွဴခ်င္ဘူးတဲ့။ ေနာင္ဘဝ ေရစက္ ျပန္ဆုံမွာ စိုးလို႔တဲ့ေလ။ သူမ်ားေတြလို သံသာကမ္းတိုင္ တူၿပိဳင္ကူးဖို႔တို႔ ဘာတို႔ေတာ့ ေဝလာေဝး၊ ေယာင္လို႔ေတာင္ စိတ္ကူး မရွိပါဘူး။
စပယ္ပန္းႀကိဳက္တဲ့ အဘြားအတြက္ စပယ္အိုးပုတ္ေတြ တစ္႐ုံၿပီးတစ္႐ုံ စိုက္ၿပီး အဘြား အမ်က္ေတာ္ ေျပလိုေျပျငား အဘိုး ႀကိဳးစားေပမယ့္ အဘြားကေတာ့ မ်က္ထားေတာ္ သုန္သုန္၊ ပိန္းပိတ္လို႔ မႈန္လ်က္ပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ တစ္ခါတေလ အဘိုးက အလုပ္လုပ္ရင္း "မာနရွင္" သီခ်င္းကို ခပ္တိုးတိုး ညည္းေနတတ္တာေပါ့။
"မာနရွင္ရယ္ ... မုန္းမာန္ မဝင္နဲ႔ကြယ္ ... ႏႈိင္းယွဥ္ကာျပမယ္ ..."
* * *
ကြၽန္မလည္း ေက်ာင္းၿပီးသြားေတာ့ ရန္ကုန္မွာပဲ အလုပ္ဝင္ခဲ့ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ က်ေတာ့လည္း ရန္ကုန္သားနဲ႔ ဆိုေတာ့ ရန္ကုန္မွာပဲ အေျခက်ၿပီး ကိုယ့္ဇာတိၿမိဳ႕ေလးကို တစ္ႏွစ္တစ္ေခါက္ေတာင္ ျပန္မေရာက္ ျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
အဘိုးနဲ႔ အဘြားလည္း အသက္ေတြ ႀကီးကုန္ပါၿပီ။ ၇၀ ေက်ာ္ ၈၀ တန္း ဆိုေတာ့ က်န္းမာေရးကလည္း ကဂ်ီကေဂ်ာင္ ျပလာၿပီေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အဘိုးနဲ႔စာရင္ အဘြားက က်န္းမာေရး ပိုေတာင္ ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာရမယ္။ ေသြးတိုးေရာဂါက လြဲၿပီး တျခား ဘာေရာဂါမွ မရွိဘူး။ အဘိုးကေတာ့ ေသြးတိုးေရာ၊ ႏွလုံးေရာ၊ ဆီးခ်ိဳေရာ၊ ညီအစ္ကိုေရာဂါ သုံးမ်ိဳးစလုံးကို လက္ခံထားပါတယ္။
ကြၽန္မသားႀကီး ေက်ာင္းထားတဲ့ ႏွစ္မွာေပါ့။ ႐ုံးသြားခါနီး တစ္မနက္မွာ အဘိုး ေတာ္ေတာ္ ေနမေကာင္း ျဖစ္တယ္၊ စိုးရိမ္ရတယ္လို႔ ဖုန္းလာတာနဲ႔ ႐ုံးကို ခြင့္ (၁၀)ရက္တင္ၿပီး ၿမိဳ႕ကို ကြၽန္မ အေျပးျပန္ခဲ့ရပါတယ္။ အဲဒီ မတိုင္ခင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္လကလည္း အဘိုး ေလျဖတ္လို႔ ေဆး႐ုံ တင္လိုက္ရေသးတယ္။ အဲဒီတုန္းကလည္း ကြၽန္မ မသြားလိုက္ရဘူး။
ကြၽန္မ ေရာက္သြားတဲ့အခါ အဘိုးကို အိပ္ရာေပၚမွာ ႏွာေခါင္းပိုက္ တန္းလန္း၊ ဘယ္ဘက္လက္ေရာ၊ ညာဘက္လက္ေရာ ေသြးေၾကာပိုက္ေတြ တန္းလန္းနဲ႔ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။ ကြၽန္မ ၿမိဳ႕ျပန္မေရာက္တဲ့ ႏွစ္ႏွစ္ေလာက္အတြင္း အဘိုး ေတာ္ေတာ့္ကို ႐ုပ္က်သြားပါလား။ အဘိုးကို ျမင္ျမင္ခ်င္းပဲ ရင္ထဲ ဆို႔သြားပါတယ္။
ကြၽန္မက အဘိုးတို႔ အဘြားတို႔နဲ႔ အတူေနတဲ့ ေဒၚေလးငယ္ကို ဘာေၾကာင့္ ေဆး႐ုံ မတင္တာလဲလို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ...
"အရင္တစ္ခါ ေဆး႐ုံ တက္ၿပီးကတည္းက ညည္းအဘိုးက သူ႔ကို ေနာက္ထပ္ ေဆး႐ုံ မတင္ပါနဲ႔လို႔ ေျပာထားလို႔ဟဲ့။ သူေသရင္ အိမ္မွာပဲ ေသခ်င္တယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္ မတင္တာေပါ့ေအ။ ဆရာဝန္ႀကီးကေတာ့ ေန႔တိုင္း လာၾကည့္ ေပးပါတယ္။ ေန႔ ဆရာမေရာ၊ ည ဆရာမေရာ၊ ေခၚထားတယ္ေလ"
"ဆရာဝန္ႀကီးက ဘာေျပာေသးလဲ ေဒၚေလး"
"အဆိုးဆုံးကို ေမွ်ာ္လင့္ထားပါတဲ့"
ကြၽန္မ ေျခကုန္လက္ပန္း က်ၿပီး အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။
ေရတစ္ခြက္ ေတာင္းေသာက္ၿပီး အား ျပန္တင္းရပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္မ အဘိုးနားနား ကပ္ၿပီး "အဘိုး" လို႔ ခပ္တိုးတိုး ေခၚၾကည့္ေတာ့ အဘိုးမ်က္လုံး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ပြင့္လာပါတယ္။
ကြၽန္မကို ျမင္ေတာ့ အဘိုးမ်က္ႏွာမွာ ခ်က္ခ်င္းပဲ ဝမ္းသာတဲ့ အရိပ္အေရာင္ေတြ ေပၚလာတယ္။ တစ္ခဏခ်င္းမွာပဲ မ်က္ႏွာညႇိဳးက်သြားၿပီး မ်က္ရည္ေတြ ဝိုင္းသြားျပန္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္မနာမည္ကို ေခၚဖို႔ ႀကိဳးစားေပမယ့္ အသံကေတာ့ ထြက္မလာေတာ့ပါဘူး။
ကြၽန္မ အဘိုးရဲ႕ အ႐ုိးေပၚ အေရတင္ လက္ေမာင္းေလးကို ဆုပ္ကိုင္ထားရင္း မ်က္ရည္ မဆည္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္။ ဪ္...အညွာေညာင္းေနတဲ့ ႐ြက္ညိဳက ေႂကြလုလု ျဖစ္ေနပါၿပီေကာ။ အဘိုး ေခါင္းရင္းမွာရွိတဲ့ ကက္ဆက္က တစ္ဆင့္ ခပ္တိုးတိုး ထြက္လာတဲ့ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးရဲ႕ ေဗာဇၩဂ္သုတ္ေတာ္ တန္ခိုးေၾကာင့္ အဘိုး သက္သာရာ ရပါေစလို႔ပဲ ကြၽန္မ ဆုေတာင္းရ ပါေတာ့တယ္။
အဘိုး ျပန္အိပ္ေပ်ာ္သြားမွ ကြၽန္မ အဘြားရွိတဲ့ အေပၚထပ္ကို တက္ခဲ့ပါတယ္။ ေလွကား တစ္ဝက္မွာ တိုးတိုးက ကြၽန္မလက္ကို ဆြဲရပ္ၿပီး စကား ေျပာပါတယ္။
"အဘြားကေလ ခုခ်ိန္ထိ အဘိုးကို ဆင္းမေတြ႕ေသးဘူး မမထားရယ္။ ေနာက္ကြယ္က ေနၿပီးေတာ့ ညည္းအဘိုးကို ဘာလုပ္ေပးလိုက္၊ ညာလုပ္ေပးလိုက္ေတာ့ ခိုင္းပါတယ္။ အဘိုးက တကယ္ေတာ့ သနားစရာ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းတာပဲ။ သတိမရ တစ္ခ်က္၊ ရတစ္ခ်က္တုန္းက ဆိုရင္လည္း 'ေလးမယ္ေရ' 'ေလးမယ္ေရ' နဲ႔ အဘြားကို တ,တယ္ သိလား။ အဘြားဆီက ခြင့္လႊတ္တယ္ ဆိုတဲ့ စကားကို သူ ၾကားခ်င္ပုံရတယ္။ အဘြားက အဟုတ္ ေခါင္းမာတယ္"
အဘြားအခန္းကို ေရာက္ေတာ့ အဘြားကို ခုတင္ေပၚမွာ ထိုင္ၿပီး ပုတီးစိတ္ ေနတာကို ေတြ႕ရတယ္။ အဘြားလည္း နည္းနည္းေတာ့ ပိန္သြားတာပါပဲ။ မ်က္ႏွာလည္း သိပ္ေတာ့ မေကာင္းလွပါဘူး။ အရင္က ေတာက္ပ စူးရွခဲ့တဲ့ အဘြား မ်က္လုံးေတြဟာ အခုေတာ့ အေရာင္မွိန္ေဖ်ာ့ ကုန္ၿပီေပါ့။
အဘြားနဲ႔ အာလာပ သလႅာပ စကားနည္းနည္း ေျပာၿပီးတာနဲ႔ ကြၽန္မက အရဲစြန႔္ၿပီး အဘြားကို စကားတစ္ခြန္း ေျပာၾကည့္တယ္။
"အဘြား၊ အဘိုးကို တစ္ခါေလာက္ ဆင္းၾကည့္လိုက္ဦးေလ။ အားေပးစကားေလး တစ္ခြန္းေလာက္ ျဖစ္ျဖစ္ ေျပာလိုက္ပါလား အဘြား"
အဘြားက ႏႈတ္ခမ္းကို တင္းတင္းေစ့ၿပီး ေခါင္းခါတယ္။
အဲဒီည သန္းေခါင္ေက်ာ္ အခ်ိန္မွာပဲ အဘိုး ကြယ္လြန္ အနိစၥ ေရာက္သြားပါတယ္။
ေဆြေတြမ်ိဳးေတြ၊ အိမ္သားေတြ၊ အိမ္အကူေတြပါ မက်န္ ကြၽက္ကြၽက္ညံေအာင္ ငိုၾကေပမယ့္ အဘြားက တုတ္တုတ္ မလႈပ္ဘူး။ မ်က္ရည္ တစ္စက္မွ မက်ဘူး။ ဘုရားစင္ေအာက္မွာ ထိုင္ၿပီး တရား႐ႈမွတ္ ေနပါတယ္။
ေနာက္ေန႔မနက္ အဘိုးအေလာင္းကို ေရခဲတိုက္ သယ္သြားၿပီးေတာ့မွ အဘြား ေအာက္ထပ္ကို ဆင္းလာပါတယ္။ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းကပ္စရာရွိ ကပ္တယ္။ တရားနာစရာရွိ နာတယ္။ လာသမွ် ဧည့္သည္ေတြကို ဣေႁႏၵရရ ဧည့္ခံတယ္။
သုံးရက္ေျမာက္မွာ အသုဘခ်ေတာ့ လူကုန္ အသုဘ လိုက္ပို႔ၾကတာေပါ့။ အိမ္မွာ အဘြားရယ္၊ အဘြားကို အေဖာ္လုပ္ဖို႔ ေဒၚေလးငယ္တို႔ ေမြးစားထားတဲ့ ေအးေအးဆင့္ ဆိုတဲ့ ကေလးမေလးပဲ က်န္ခဲ့တယ္။
အဘိုးရဲ႕ ဈာပနကေတာ့ စည္စည္ကားကား ပါပဲ။ တစ္ၿမိဳ႕လုံး အသိခ်ည္းပဲ ဆိုေတာ့ အသုဘပို႔ လူတန္းဟာ ေတာ္ေတာ္ ရွည္လ်ားပါတယ္။ သုႆန္မွာလည္း လူေတြကို ျပည့္လွ်ံသြားတာပဲ။
ကြၽန္မက အဘိုးအုတ္ဂူ ၿပီးတဲ့အထိ ေနတဲ့သူ ဆိုေတာ့ ေနေစာင္းမွ အိမ္ျပန္ေရာက္ပါတယ္။
အိမ္ေရာက္ေတာ့ အထူးအဆန္း စကားကို ၾကားရေတာ့တာပဲ။
ေအးေအးဆင့္က ကြၽန္မကို ဘာေျပာလဲ ဆိုေတာ့ ...
"မႀကီးထား၊ မႀကီးထားတို႔ ထြက္သြားၿပီး အိမ္မွာ ဘယ္သူမွ မက်န္ေတာ့တဲ့ အခါက်ေတာ့ေလ ဘြားဘြားႀကီးက ဘိုးဘိုးႀကီး အခန္းထဲ ဝင္သြားတယ္သိလား။ ၿပီးေတာ့ ဘိုးဘိုးႀကီး ခုတင္ေဘးက ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္ၿပီး ဝမ္းနည္းပက္လက္ ငိုလိုက္တာ အၾကာႀကီးပဲ" တဲ့။
"ဟင္ ..."
* * *
အဘိုး ရက္လည္ၿပီးတာနဲ႔ ကြၽန္မ ရန္ကုန္ကို ျပန္လာခဲ့ပါတယ္။
အျပန္ခရီး ကားေပၚမွာ လိုက္ပါလာရင္း အဘိုးနဲ႔ အဘြားရဲ႕ ခ်စ္ျခင္းတရား၊ ဒါမွမဟုတ္ သံေယာဇဥ္ေတြကို စဥ္းစားလာခဲ့ မိပါတယ္။
အဘိုးနဲ႔ အဘြား တစ္ေယာက္ကို တစ္ေယာက္ ခ်စ္ၾကသလား၊ မခ်စ္ၾကဘူးလား။ သံေယာဇဥ္ ရွိၾကသလား၊ မရွိၾကဘူးလား။ အဘိုး ႏုိင္သလား၊ အဘြား ႏုိင္သလား။
အဘြားက အဘိုးကို အသက္ထက္ဆုံး မေက်နပ္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ မုန္းလွလို႔ေတာ့ ဟုတ္မယ္ မထင္ဘူး။ သိပ္ခ်စ္လို႔ သိပ္နာၾကည္းတယ္ ဆိုရင္ ပိုမွန္မလား။ အဘိုး က်ဴးလြန္တဲ့ အျပစ္က အဘြား ခြင့္မလႊတ္ႏုိင္တဲ့ အျပစ္မ်ိဳးေလ။ အဘြားမွ မဟုတ္ဘူး။ ဘယ္မိန္းမမွ ခြင့္မလႊတ္ႏုိင္တဲ့ ျပစ္ခ်က္မ်ိဳးဟာကိုး။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္း အဘိုး ဒုကၡျဖစ္ၿပီ ဆိုေတာ့ အဘိုးကို ျပန္ေခၚတယ္။ သားသမီး အေၾကာင္းျပၿပီး အဘိုးကို ျပန္လက္ခံတာ အ့ံဩစရာပဲ။ လက္သင့္ခံၿပီး အဘိုး ေနေရး၊ စားေရး၊ ဝတ္ေရး ကိစၥေတြမွာ ဝတၱရားမပ်က္ စီစဥ္ေဆာင္႐ြက္ ေပးျပန္တယ္။ အဲ ... ဒါေပမဲ့ သူ ေနထိုင္တဲ့ အေပၚထပ္ကိုေတာ့ လာခြင့္ မျပဳျပန္ဘူး။ ဒါက်ေတာ့လည္း အဘိုးရဲ႕ ေယာက်္ားမာနကို အပိုင္းပိုင္း ႐ုိက္ခ်ိဳး ပစ္သလို ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။
အဘိုး သူ႔ကို ဘယ္လိုေခ်ာ့ေခ်ာ့ မေပ်ာ့ဘူး။ ဘယ္လိုေျဖေျဖ မေျပဘူး။ အဘိုးရဲ႕ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ အထိ ခြင့္လႊတ္စကား မဆိုဘူး။ အဘိုးရဲ႕ ေနာက္ဆုံး ခရီးကိုေတာင္ လိုက္မပို႔ဘူး။ အဘိုးကို ပညာသားပါပါ ကလဲ့စားေခ် လိုက္တာလား။
ဒါေပမဲ့ သူမ်ားေတြ အဘိုးရဲ႕ ေနာက္ဆုံးခရီး ပို႔ေဆာင္တဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ အိမ္မွာ သူတိတ္တိတ္ေလး ငိုေႂကြးတယ္တဲ့။
ဒီေတာ့ အဘြားက အဘိုးကို ခ်စ္တာလား၊ မခ်စ္တာလား။
အဘိုးက ႏုိင္တာလား၊ ႐ႈံးတာလား။
အဘိုးကေတာ့ ေစာေစာပိုင္း ဘဝစာမ်က္ႏွာမွာ လူေပၚေၾကာ့၊ လူမင္းသား အေနနဲ႔ အေပၚစီးက ေနခဲ့ဖူးတယ္။ ေနာက္ေတာ့ အႏုပညာ မာယာေတာမွာ ေပ်ာ္ေမာမိန္းမူး ညႊတ္ယိုင္ သြားရာက သတိလက္လြတ္ ျဖစ္ၿပီး ဘဝရဲ႕အစိတ္အပိုင္း တစ္ခ်ိဳ႕ အက်ည္းတန္ သြားတယ္ေလ။ အဘြားအေပၚ သူ သစၥာမဲ့တာဟာ အဘြားကို သူ သိပ္မခ်စ္လို႔လား။ အဘြားအခ်စ္ကို တန္ဖိုး မထားတာလား။ အဘြားက သူ႔ကို သိပ္ခ်စ္မွန္း သိလို႔ အခြင့္အေရး ယူတာလား။
ေနာက္ေတာ့လည္း ေနာင္တေတြနဲ႔ အတူ အဘြားဆီကို သူ ျပန္လာ ခဲ့ပါတယ္။ ရွိရွိသမွ် မာန၊ အကုန္ ခဝါခ်ၿပီး အဘြား အမ်က္ေျပေအာင္ သူ ႀကိဳးစားခဲ့တယ္။ ႀကိဳးစားေပမယ့္ ေနာက္ဆုံးထြက္သက္ အထိ သူ မေအာင္ျမင္ခဲ့ဘူး။ အဘြားက သူ ေသေပ်ာ္ေအာင္ လုပ္မေပးသြားဘူး။ သူ႔ မိုက္ျပစ္အတြက္ အသက္ထက္ဆုံး အဘြားကို သူ ေပးဆပ္သြားရတယ္။
ဒါေပမဲ့ သူ ဝိညာဥ္ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းခဲ့တဲ့ ခုတင္ေဘးမွာ အဘြား တိတ္တိတ္ေလး ငိုတယ္ ဆိုတာကို သိရင္ သူ ဘယ္လို ေနမွာလဲ။
ဝမ္းသာမွာလား၊ ဝမ္းနည္းမွာလား။
အဘိုး ႏုိင္တာလား၊ ႐ႈံးတာလား။
အိမ္အျပန္ လမ္းခရီး တစ္ေလွ်ာက္လုံး၊ အေတြးေပါင္း မ်ားစြာ၊ စိတ္ကူးေပါင္း မ်ားစြာ၊ ေမးခြန္းေပါင္း မ်ားစြာနဲ႔ လုံးေထြး ရစ္ပတ္ရင္း ကြၽန္မ အိမ္ျပန္ ေရာက္လာပါတယ္။
ေျခာက္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ ေန႔ဝက္ခရီး ဆိုေပမယ့္ ခရီးကေတာ့ ပန္းသား။ ကားဂိတ္ကို မနက္ ၅ နာရီအမီ ေရာက္ဖို႔ အိပ္ရာက ၃ နာရီခြဲေလာက္ ကတည္းက ထၿပီး ျပင္ဆင္ခဲ့ရတာမို႔ လူက အိပ္ေရးမဝဘဲ မူးေနာက္ေနာက္ ျဖစ္ေနပါတယ္။
အိမ္ေရာက္ၿပီး နာရီဝက္ေလာက္ နား၊ ေရမိုးခ်ိဳး၊ ထမင္းစားၿပီး တစ္ေရးေလာက္ အိပ္မယ္ၾကံကာ ရွိေသး ဖုန္းသံက ျမည္လာပါတယ္။
ကြၽန္မ ဖုန္းေကာက္ကိုင္ေတာ့ ညီမတိုးတိုး ဆီက ဖုန္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
"မမထား အိမ္ျပန္ေရာက္ၿပီလား"
"ေအး ... ေရာက္ပါၿပီ ညီမရယ္၊ လမ္းခရီးလည္း အဆင္ေျပတယ္၊ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာပဲ"
"မမထား ..."
တိုးတိုးရဲ႕ အသံက ႐ုတ္တရက္ ငိုသံႀကီး ပါလာၿပီး တိမ္ဝင္သြားသလို။
"တိုးတိုး ... ဟယ္လို ...ဟယ္လို ...တိုးတိုး ... ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ဘာျဖစ္တာလဲ၊ ေျပာေလ ...."
"မမထား ..."
"ေအး ... နားေထာင္ေနတယ္ ... ေျပာ ..."
"အဘြား ... အဘြားေလ ..."
"ေအး ... အဘြား ... ဘာျဖစ္လဲ"
"အဘြား ... မရွိေတာ့ဘူး"
"ဘာ ... ဘာေျပာတယ္ ..."
"အဘြား ဆုံးၿပီ"
"ဟင္ ..."
ကြၽန္မ ၾကက္ေသ ေသသြားပါတယ္။
"မမထားကို ကားဂိတ္ပို႔ၿပီး ျပန္လာေတာ့့ တိုးတိုးလည္း အရမ္း အိပ္ခ်င္တာနဲ႔ ေအာက္ထပ္က ကြပ္ပ်စ္မွာ ခဏ လွဲအိပ္လိုက္မိတယ္။ ေမွးခနဲ ေပ်ာ္သြားၿပီး ႏုိးလာေတာ့ မနက္ ၈ နာရီ ထိုးေနၿပီ။ အဲဒီအခ်ိန္ အထိ အဘြား ဆင္းလာတာ မေတြ႕လို႔ အိမ္ေပၚ တက္ၾကည့္ေတာ့ အီး ... ဟီး ... ဟီး ..."
"ဟယ္ ..."
"အဘြား ... အဘြားေလ ... ဝတ္ေကာင္းစားလွနဲ႔ အိပ္ေနတဲ့ အတိုင္းပဲ မမထားရယ္"
မႏွင္းေဖြး
No comments:
Post a Comment