ဆရာႀကီးအီၾကာေကြး ႏွစ္ပုဒ္တြဲ ျဖစ္ပါတယ္။
နမူနာေပးျခင္း သည္းခံပါ
*******************
အီၾကာေကြး
အေၾကာင္း မေလ်ာ္ေသာ အခါ အေလာင္းေတာ္ပင္ အိုးေတာ္ လုပ္ရသည္။ ဖ်ာေတာ္ ရက္ရသည္။ စားေတာ္ ခ်က္ရသည္။ ဂု႐ုေကြး လုိ ဘာမဟုတ္ ညာမဟုတ္ စာေရးဆရာ က ဘာရွက္ရမည္နည္း။
“ငါ ေစ်းေရာင္းမယ္ ဒကာဆိတ္”
ဟိုက္ ရွာလပတ္ရည္။ အသက္သုံးေထာင္ ဂု႐ုေကြးႀကီးက ေစ်းေရာင္မယ္ ဆိုပါလား။ ရတ့ဲစာမူခ ဖြတ္ကလိ ဒဂၤါးႏွင့္ ဆရာတပည့္ ႏွစ္ ေယာက္ ဘယ္လိုမွ အကြက္ မလည္ ေတာ့ေပ။ ဒီထဲ အိမ္မွာ ေမြးထားေသာ ေခြး ေလးေကာင္ ၏ တာဝန္က ရွိေသးသည္။
“ဂု႐ုႀကီး ေစ်းေရာင္းဖူးလုိ႔လား”
“သိပ္ ေရာင္းဖူးတာေပါ့ကြာ၊ မင္း ငါ့ဆီမေရာက္ခင္ ဓႏုျဖဴ မွာေနစဥ္က ငါေရာင္းခ့ဲတာ။ အိမ္မွာက ဘဘရယ္ အန္တီရယ္ ငါရယ္ သုံး ေယာက္ေနတယ္”
“စာေရးတာနဲ႔ မေလာက္လို႔ ေစ်းထြက္ ေရာင္းရတာ”
“ဘယ္မွာ ေရာင္းတာလဲ…''
''ငါ့အေဖရဲ႕ဇာတိ ဝါးခယ္မ ၿမိဳ႕နယ္ လမ္းသမိုင္က်ဳံေပါက္ ရြာ မွာလြယ္အိတ္ကေလး တစ္လုံး လြယ္ၿပီး ေရာင္း တာ။
ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ ေတြကို ကုန္းေၾကာင္း တမ်ိဳး ေလွႏွင့္တဖုံ ေရာင္းတာ။ ဖုိးက်ဳတ္ ဆိုတ့ဲ က်ဳံေပါက္ ရြာသား ငါ့သူငယ္ခ်င္း က ေခ်ာင္းႀကိဳ ေခ်ာင္း ၾကား ေလွေလွာ္ၿပီး လိုက္ပုိ႔ ေပးတယ္။ ငါက လယ္သမား တဲစုေတြကုိ တက္ေရာင္းတာ”
“ဘာေတြ ေရာင္းတာလဲ”
“ဓႏုျဖဴ ဦးဘိုးခ်မ္းရဲ႕ ေရႊရည္စိမ္ ပစၥည္း ေတြပါ။ လက္ေကာက္ ဆြဲ ႀကိဳး၊ လက္စြပ္၊ နားဆြဲ၊ တကယ့္ ေရႊအစစ္န႔ဲ မျခားေအာင္ ေရႊရည္စိမ္ ထားတ့ဲ လက္ဝတ္ လက္စားေတြပါ”
“ဂု႐ုႀကီးက အခု ဘာေရာင္းမွာလဲ”
“လ်က္ဆား ေရာင္းမွာကြ။ ေတာင္ဥကၠလာ ဆယ္ရပ္ကြက္ ေစ်းထဲက ငါ့အသိ ပရ ေဆးဆိုင္က ပရ ေဆးပစၥည္း ေတြ အေႂကြး ရတယ္။ အဲ ဒါေတြနဲ႔ လ်က္ဆား ေဖာ္ၿပီး ေရာင္းမွာ။ ေတာင္ဥကၠလာ ရပ္ကြက္စုံ သဃၤန္းကြ်န္း၊ ေတာင္ဒဂုံ၊ ေျမာက္ဒဂုံ အဲဒီ ၿမိဳ႕ေတြကိုလ်က္ဆားပုံး လြယ္ၿပီး ေလွ်ာက္ေရာင္းမွာ”
“ဟုိက္ ရွာလပတ္ရည္၊ စီးပြားေရး မ်က္စိ ေတာ္ေတာ္ ရွိတာပဲ လ်က္ဆား နာမည္က…”
“ေဖေဇာ္ဂ်ီ လ်က္ဆား”
* * *
“လာၿပီေလ…ေဖေဇာ္ဂ်ီလ်က္ဆား…ေလမသက္လို႔ အေနခက္ ေနသလား။ ေလထုိးလို႔ အေနဆိုး ေနသလား…ေလမစုန္ လုိ႔ေငြကုန္ ေနသ လား။ ဘာမွ မေၾကာက္နဲ႔ ေသမွာပဲ…(အဲေလ) ေပ်ာက္ရမယ္…”
“ေဖေဇာ္ဂ်ီ လ်က္ဆား လာၿပီ…အထက္သိၾကား က လက္ဖ်ား ခါရတ့ဲ လ်က္ဆား မဟာ။ ဗမာ လိုေခၚေတာ့ လ်က္ဆား၊ အဂၤလိ္ပ္လုိ ေခၚ ေတာ့ ရားဆက္၊ အဖုိး နည္းသေလာက္ ပုဆိုး ကြဲေအာင္ ေပါက္တ့ဲ လ်က္ဆား…ဇမၺဴခြင္တေလွ်က္မွာ ဘူဒင္ ေပါက္လိုက္ရင္…ဟိုး မအူပင္ ေလာက္က ၾကားႏုိင္တ့ဲ လ်က္ဆား၊ ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ား စားလိုက္ရင္ ေမာ္ေတာ္ ေလးမ်ား သြားသလို ဘြတ္ ဘြတ္ ဘြတ္ ဘြတ္ နဲ႔”
ဂု႐ုေကြးသည္ ဓႏုျဖဴတြင္ တန္ေဆာင္တိုင္ ျပဇာတ္ ကစဥ္က ဝတ္ခ့ဲေသာ အေပၚနီ ေအာက္နီ ေဇာ္ဂ်ီ ဝတ္စုံ ကုိ ဝတ္ထားသည္။ ေဇာ္ဂ်ီ ေခါင္းေဆာင္းကို စြပ္ထားေတာ့ ေရွ႕တလက္မ ေနာက္ေျပာင္ ေခါင္းတုံး ဆံေတာက္ ေပ်ာက္ေနသည္။ ပုံစံေျပာင္း ထားေတာ့ ဟာၾကဴလီ ငေေပ်ာ့လည္း မသိ။ ဆိုက္ကားမာစတာ စာကေလးလည္း မသိ။ ဝတ္ဆင္ ေပးေသာ ဒကာဆိတ္ တေယာက္သာ သိသည္။
“ေဖေဇာ္ဂ်ီ လ်က္ဆား လာပါဦးဗ်ိဳ႕”
ေတာင္ဥကၠလာ ၅ ရပ္ကြက္မွ အိမ္ တအိမ္က ထြက္ေခၚသည္။ ဂု႐ုေကြးကို ခ်က္ခ်င္း မမွတ္မိ။ ေဇာ္ဂ်ီအတု၊ ေဇာ္ဂ်ီ အင္ႀကီးကို တကယ့္ အစစ္ ထင္ေနပုံရသည္။
“တထုပ္ ဘယ္ေလာက္လဲ”
“ျမန္မာက်ပ္ေငြ ငါးဆယ္ပါ”
“ႏွစ္ထုပ္ ေပးပါ ”
“ဒါ…ဒါ… ”
လ်က္ဆား ဝယ္ရင္း ဂု႐ုေကြးကုိ တျဖည္းျဖည္း မွတ္မိပုံ ရလာသည္။
“ဒါ…ဒါ က်မတို႔ ရပ္ကြက္မွာ စာ လာေဟာဖူးတ့ဲ ဆရာႀကီး ဂု႐ုေကြး မဟုတ္လား”
“ဟုတ္ပ ခင္ဗ်ာ… ဆရာႀကီး ဂု႐ုေကြး ဆိုတာလည္း ဟုတ္ပါတယ္၊ မသာႀကီး ဂု႐ုေကြး ဆိုလည္း မွန္ပါတယ္၊ ေသရင္ မသာ ျဖစ္ရမယ္ မဟုတ္လား”
“ဘယ္…ဘယ္လိုျဖစ္ၿပီး လ်က္…လ်က္ဆား ေရာင္းေန တာလဲ”
“ဒီလိုေပါ့ဗ်ာ၊ အေၾကာင္း မေလ်ာ္ရင္ အေလာင္းေတာ္ေတာင္ အိုးေတာ္ လုုပ္ရတာပဲ။ ဖ်ာေတာ္ ရက္ရတာပဲ၊ စားေတာ္ ခ်က္ရတာပဲ၊ က်ဳပ္လည္း စာေရးတ့ဲ အလုပ္ တခုတည္းနဲ႔ မေျပလည္လုိ႔ လ်က္ဆား ထြက္ေရာင္းတာ”
“ဒါဆို ႏွစ္ရာတန္ ျပန္မအမ္း ပါနဲ႔ေတာ့၊ ေနာက္ႏွစ္ထုပ္ ထပ္ေပးပါ”
“ေက်းဇူး တင္ပါတယ္ဗ်ာ၊ အမ္းစရာလည္း မရွိဘူး၊ အခုမွ ေစ်းဦး ေပါက္တာပါ။ သြားမယ္ဗ်ိဳ႕…လ်က္ဆား…လ်က္ဆား ေဖေဇာ္ဂ်ီ လ်က္ဆား အဖုိးနည္း သေလာက္ ပုဆိုးကြဲေအာင္ ေပါက္တ့ဲ လ်က္ဆား၊ ဇမၺဴခြင္ တေလွ်ာက္မွာ ဘူဒင္ ေပါက္လိုက္ရင္ ဟိုး…မအူပင္ ေလာက္က ၾကား ႏုိင္တ့ဲလ်က္ဆား၊ ေတာ္ေတာ္ေလးမ်ား စားလိုက္ရင္ ေမာ္ေတာ္ေလးမ်ား သြားသလုိ ဘြတ္ ဘြတ္ ဘြတ္ ဘြတ္ နဲ႔”
ေစ်းသည္တို႔မည္သည္ ေရာင္းစရွိလွ်င္ ေရာင္းခ်င္ခ်င္ စိတ္အား တက္ႂကြလာသည္။ အာဝဇၨန္း ရႊင္ရႊင္ျဖင့္ စာေပေဟာေျပာပြဲ စင္ျမင့္မွာ ေဟာသလုိ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ လုပ္လာရာ ၅ ရပ္ကြက္ရွိ အိမ္ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွ ဝယ္ယူ အားေပးၾကသည္။
“လ်က္ဆား…လ်က္ဆား…ေခ်ာင္းဆိုး ရင္က်ပ္၊ သာမက ကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး အကုန္ ေပ်ာက္တ့ဲ လ်က္ဆား။ ေသြးတိုး၊ ႏွလုံး၊ ေလငန္း၊ ဆီးခ်ဳိ အကုန္ေပ်ာက္တယ္။ ကင္ဆာ အမ်ဳိးမ်ဳိး အကုန္ ေပ်ာက္တယ္။ လ်က္ဆား… လ်က္ဆား ေဖေဇာ္ဂ်ီ လ်က္ဆား ”
ျပင္လြန္းေတာ့ ဖင္ခြ်န္း ဆိုသလို ႂကြားလြန္းေတာ့ အမွားစြန္း လာသည္။ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ေပ်ာက္တယ္ ဆို၍ အိမ္ တအိမ္မွ ပိန္ေညာင္ေညာင္ လူ တေယာက္က ထြက္ေခၚသည္။
“ဗ်ဳိ႕ ေအ့စ္ ေပ်ာက္တယ္ ဆိုတ့ဲ လ်က္ဆား လာပါဦးဗ်ဳိ႕”
ေဖေဇာ္ဂ်ီ ဂု႐ုေကြးသည္ သူ႔ပုံစံ အတိုင္း ရင္ေကာ့ ေခါင္းေမာ့၍ ဝင္သြားသည္။
“ဟိုက္ ရွာလပတ္ရည္၊ အသက္သုံးေထာင္ ဂု႐ုေကြးႀကီး ပါလား။ က်ဳပ္က ေဇာ္ဂ်ီ ဝတ္စုံႀကီးနဲ႔ ဘယ္က ဇာတ္႐ူး ႀကီးလဲလို႔ ၾကည့္ေနတာ။ ဂု႐ုႀကီး လ်က္ဆား က ေအအိုင္ဒီအက္စ္ တကယ္ ေပ်ာက္လို႔လား”
“ဒီလိုေပါ့ဗ်ာ ေစ်းသည္ ဆိုတာ ေစ်းဝယ္သူ စိတ္ဝင္စားေအာင္ ကိုယ့္ကုန္ ပစၥည္းကိုယ္ ၾကံဖန္ရႊီးရ တာပဲ။ ေခ်ာင္းဆိုးေတာ့ ေကာင္း သလား မေမးနဲ႔၊ က်ဳပ္ ေခ်ာင္းဆိုး တုန္းက က်ဳပ္လ်က္ဆား က်ဳပ္ျပန္လ်က္တာ ေခ်ာင္းဆုိး မေပ်ာက္တ့ဲ အျပင္ သလိပ္ကပ္ ရင္က်ပ္ၿပီး ခၽြဲဲေတြပါ ထြက္လာတယ္။ တျခား လ်က္ဆား ဝယ္လ်က္မွ ေပ်ာက္သြားတယ္”
“သြတ္…သြတ္…သြတ္…သြတ္…”
“ကဲဗ်ာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဂု႐ုႀကီးရဲ႕ စာဖတ္ ပရိသတ္ တေယာက္ အေနန႔ဲ လ်က္ဆားက္ို အားေပး လိုက္ပါ့မယ္။ႏွစ္ထုပ္ ေပးပါ။ ဘယ္ေလာက္ လဲ”
“တထုပ္ငါးဆယ္ ႏွစ္ထုပ္တစ္ရာပါ”
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ မိမိ၏ စာဖတ္ ပရိသတ္ ႏွင့္ေတြ႔သျဖင့္ လ်က္ဆား ႏွစ္ထုပ္ ေရာင္းခ့ဲ ရသည္။ ေလွ်ာက္လာၿပီး လမ္းၾကားေလး တခုတြင္း သုိ႔ခ်ိဳး ဝင္ လိုက္သည္။
“လ်က္ဆား…လ်က္ဆား ေဖေဇာ္ဂ်ီ လ်က္ဆား၊ အထက္ သိၾကားက လက္ဖ်ား ခါရတ့ဲ လ်က္ဆား မဟာ။ ေခ်ာင္းဆိုး ရင္က်ပ္ ေပ်ာက္႐ုံမက ကုိုးဆယ့္ေျခာက္ပါး အကုန္ ေပ်ာက္တယ္။ ဦးေႏွာက္ အာရုံေၾကာ အားနည္းတာ ေပ်ာက္တယ္။ ႏွလုံး ေသြးေၾကာ က်ဥ္းတာ ေပ်ာက္တယ္။ ဆီးက်ိတ္ ေရာင္တာ ေပ်ာက္တယ္”
ထိုလမ္း ကေလးထဲတြင္ တိုက္မရွိ၊ တိုက္ခံအိမ္ မရွိ၊ ႐ုိး႐ုိး ပ်ဥ္ေထာင္အိမ္ ေတာင့္ေတာင့္ တင္းတင္းပင္ မရွိ။ မဂၤလာလမ္း မွ ဂု႐ုေကြး၏ အိမ္စုတ္ ကေလးက့ဲသုိ႔ ခပ္ႏြမ္းႏြမ္း အိမ္ေတြသာ ရွိသည္။ မည္သည့္ အိမ္ကမွ ထြက္မေခၚ။ လမ္းထဲက ေခြး ေတြသာ ေဇာ္ဂ်ီ ဝတ္စုံႏွင့္ ဂု႐ု ုေကြး ကုိ ဝုိင္း ေဟာင္ၾကသည္။ ေခြးေတြ ေဟာင္ သျဖင့္ အိမ္ ေတြက ဂု႐ုေကြး ကို အထူး အဆန္း အျဖစ္ ထြက္ၾကည့္ ၾကသည္။
“လ်က္ဆား…လ်က္ဆား ေဖေဇာ္ဂ်ီ လ်က္ဆား၊ အထက္ သိၾကားက လက္ဖ်ား ခါရတ့ဲ လ်က္ဆား မဟာ၊ လက္ဝါး ျပရင္ လ်က္ဆား ရမယ္၊ ငါ သူတပါး ေယာက်္ား မိန္းမ ကေလး လူႀကီး အျခာက္ ပါမက်န္ မည္သူ မဆို လက္ဝါး ျပရင္ လ်က္ဆား ရမယ္”
ဝယ္မယ့္သူ မရွိသည့္ အျပင္ အ႐ူးႀကီး တေယာက္လို ဝုိင္းၾကည့္ၾက သျဖင့္ ဂု႐ုေကြး ခံျပင္း လာသည္။ ေစ်းသည္ မာနကို ထိိခိုက္ လာသည္။ ေဒါသ ျဖစ္ျဖစ္ႏွင့္ လ်က္ဆား မေရာင္း ေတာ့ဘဲ လ်က္ဆား နမူနာ ေပးသည္။
“လ်က္ဆား လိုခ်င္ လက္ဝါးျပ”
“မျပဘူး”
ကေလးေလး တေယာက္က ေဆာင့္ႀကီးေအာင့္ႀကီး ျပန္ေျဖသည္။
“လ်က္ဆား လိုရင္ လက္ဝါး ျပ နမူနာ ေပးမယ္”
“မလိုခ်င္ဘူး”
မိန္းမ တေယာက္က ခံျပင္းသံျဖင့္ ျပန္ ေျဖသည္။
“ခင္ဗ်ားတို႔က ဘယ္လိုေတြလဲ၊ နမူနာ ေပးတာေတာင္ မယူ ရေအာင္ ဘာျဖစ္ ေနလုိ႔လဲ၊ ဖြတ္ကလိိဒဂၤါး ေပးစရာ မလိုပါဘူး နမူနာ အလကား ေပးေန တာပါ”
ဤတြင္ တလမ္းလုံးမွ လူမ်ားက နမူနာ မယူခ်င္ဘူးဟု တသံတည္း ျပန္ေျဖၾကသည္။
“ဘာျဖစ္လုိ႔ မယူခ်င္တာလဲ”
သူတို႔၏ အေျဖကိုၾကားရေသာ အခါ ေဖေဇာ္ဂ်ီ ဂု႐ုေကြးသည္ ဟိုက္ ရွာလပတ္ရည္၊ မေအာ္ႏုိင္ဘဲ ပါးစပ္ ေဟာင္းေလာင္း ပြင့္သြားသည္။
“အစာ ေၾကမွာ စိုးလို႔”
အီၾကာေကြး
မေဟသီ(႐ုပ္စုံမဂၢဇင္း)
အမွတ္ ၂၉၁၊ မတ္လ၊ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္
LIN STAR ဘေလာ့ဂ္ကေန ကူးယူပါတယ္။ လင္းစတားကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
စေလ ငေနာ့
_______________________________
စာေဟာကအျပန္
*************
အီၾကာေကြး
မနက္လင္းစကတည္းက ရင္တဖိုဖို။ ရည္းစားႏွင့္ခ်ိန္းထာေသာ လူပ်ိဳေပါက္ကေလးလို ဂုရုေကြး ရင္ေတြဖိုေနသည္။ ဒီၿမိဳ႕ကေလးကို ေရာက္စက ရင္မဖိုရ။ ဒီၿမိဳ႕ကေလးမွာ ဂုရုေကြးေရာက္ေနေၾကာင္း သိၾက၍ စာေပေဟာေျပာေပးရန္ ဖိတ္မႏၲကျပဳမွ ရင္ စ၍ဖိုရသည္။
သူတို႔ လာေခၚမည္။ ခ်ိန္းထားတာက ဒီေန႔မနက္ဆိုေတာ့ လာလုငယ္ လာလု တမ္းခုခု ေငးရသည္။ လမ္း၏ဟိုဘက္က ေပၚလာမလား။ ဒီဘက္က ဝင္လာမလား။ လာေခၚသူကို ေမၽွာ္ေငးရင္း ဂုရုေကြး ရင္ဖိုေနစဥ္
"ဆရာႀကီဂုရုေကြး ..."
"ဟဲ့ ... ပလုတ္တုတ္ .. လန္႔လိုက္တာ"
လမ္းမကို ေမၽွာ္ေငးေနစဥ္ လူငယ္တစ္ေယာက္ အိမ္ၾကားမွထြက္လာၿပီး ရုတ္တရက္ ႏွဳတ္ဆက္လိုက္၍ ဂုရုေကြး လန္႔သြာသည္။ ထြက္လာပံုကလည္း လန္႔စရာ။ အိမ္ႏွစ္ၾကားမွ စက္ဘီးတစ္စီး သုတ္ကနဲထြက္လာကာ လူငယ္တစ္ေယာက္ ဖုတ္ကနဲ ခုန္ခ်၍ "ဆရာႀကီဂုရုေကြး" ဟု ျဗဳန္းစားႀကီး အသံေပးလိုက္ေသာေၾကာင့္ပင္။
သူငယ္က
"ကၽြန္ေတာ္ ဂုရုေကြးေဟာေျပာဖို႔ ဖိတ္ထားတဲ့ဆီကပါ ... လာႀကိဳတာပါ...."
"ဒါဆို သြားၾကရေအာင္၊ ကား ဘယ္မွာ ရပ္ထားခဲ့သလဲ။ လမ္ထိပ္မွာလား ... အိမ္ေရွ႕အထိ ေမာင္းဝင္လာလည္း ရသားနဲ႔ကြယ္ .."
လာႀကိဳသည္ဆိုေတာ့ ခါတိုင္းပြဲေတြလို ကားႏွင့္ဘာႏွင့္ အခန္႔စားေနမွာေပါ့။ ဖင္မလီယာလား၊ လင္ဆာလား၊ ကိုရိုလာလား၊ ဖီးယက္လား၊ ဘီးေလးဘီးပါေသာ ကားတစ္ကားျဖစ္ရမည္ထင္ၿပီး ေမးလိုက္မိကာမွ
"ကားမပါပါဘူး ဆရာႀကီး၊ သြားရမယ့္လမ္းက ကားေမာင္းလို႔ မရဘူးခင္ဗ်"
"ကားမပါေတာ့ ငါက ဘာနဲ႔လိုက္ရမွာလဲ၊ ေျခသလံုး ေလထိုးၿပီး ခရီးငါးမိုင္ေလာက္ကို ကုန္းေၾကာင္းတစ္လွည့္၊ ေျခလ်င္တစ္ခါ (အြမ္-ဖု) လိုက္ရမွာလား .."
ဂုရုေကြး ႏွစ္ျပားဖိုးေလာက္ စိတ္ဆိုးသြားသည္။ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ ကားနဲ႔ လာႀကိဳမယ္ထင္ၿပီး မိုးလင္းကတည္းက ရင္တဖိုဖိုနဲ႔ ေစာင့္ေနတာ။ ကားမပါဘူးဆိုေတာ့ ဒီကေကာင္ ဘာနဲ႔ လိုက္ရမွာလဲ၊ သိုင္းဝတၳဳေတြထဲကလို ယားဟုေအာ္ၿပီး တခ်ီတည္း ခုန္လိုက္တာႏွင့္ ငါးမိုင္ေလာက္ေရာက္သြားရင္လည္း ေတာ္ေသးရဲ႕။
"ကုန္းေၾကာင္း မေလၽွာက္ရပါဘူးခင္ဗ်၊ ဆရာႀကီးကိုႀကိဳဖို႔ စက္ဘီးယူလာပါတယ္။ ဘားတန္းေပၚ တက္ပါ ..."
အလိုေလး ... ဘုရား ..... ဘုရား ... ေဟာေျပာပြဲေတြ ေဟာလာတာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ပါၿပီ။ စက္ဘီးဘားတန္းေပၚက လိုက္ရတာဆိုလို႔ ဒီတစ္ပြဲပဲ ၾကံဳဖူးပါတယ္။ လမ္းကလည္းၾကမ္း၊ စက္ဘီးကလည္း အိုမင္းမစြမ္း၊ လူတစ္ကိုယ္စာေတာင္ အႏိုင္ႏိုင္ ထမ္းရသည္။ ႏွစ္ကိုယ္စာဆိုေတာ့ စက္ဘီးခမ်ာ မရွဴႏိုင္မကယ္ႏိုင္။
"ဟဲ့ ... သူငယ္ ျဖည္းျဖည္း ... ျဖည္းျဖည္း ..."
စက္ဘီးခုန္လို႔ တင္ပါးေတြ နာလွၿပီ။ ဘားတန္းေပၚမွ ဂုရုေကြးလည္း မသက္သာလွပါ။ စက္ဘီးခုန္တိုင္း အသားနည္းေသာတင္ပါးပိန္ကေလးမွာ ဘားတန္းႏွင့္ေဆာင့္မိ၍ မခ်ိတရိျဖစ္ရသည္။ နင္းေသာသူငယ္ေလးမွာလည္း ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္ေတြျဖင့္ ေဟာဟဲ ေဟာဟဲ၊ ေဟာေျပာပြဲလုပ္မည့္ေနရာႏွင့္ မိုင္ဝက္ခန္႔အလိုတြင္ စက္ဘီး ခ်ိန္းျပတ္ကာ ဝရုန္းသုန္းကား လဲၾကသည္။
"အိမ္း .... လဲလိုက္တာက ေကာင္းေသး ... ဝဋ္ကၽြတ္သြားၿပီ။ ကုန္းေၾကာင္း ႀကိတ္ၾကစို႔ရဲ႕"
သူငယ္ေလးက စက္ဘီးထမ္း၊ ဂုရုေကြးက ေျခလ်င္လွမ္းရင္း ေဟာေျပာပြဲလုပ္မည့္ေနရာသို႔ ေရာက္လာၾကသည္။
* * *
"အားနာလိုက္တာဆရာႀကီးရယ္ ... ကၽြန္ေတာ္တို႔က ခရီးၾကမ္းတယ္။ ဆရာႀကီး ပင္ပန္းလာတယ္၊ အားရပါးရ စားစမ္းပါ။ စားၿပီးမွ ေဟာတာေပါ့ ..."
ဘယ္ေလာက္ပဲ ပင္ပန္း ပင္ပန္း ဝက္သားမ်က္ႏွာ၊ ၾကက္သားမ်က္ႏွာ၊ ငါးသေလာက္ေပါင္းမ်က္ႏွာ၊ ပုစြန္ဆီျပန္မ်က္ႏွာေတြ ျမင္လိုက္ရသည္ႏွင့္ ပင္ပန္းတာေတြ ေပ်ာက္သြားသည္။ ဂုရုေကြးတြယ္လိုက္တာ ငါးပန္းကန္ႀကီးမ်ားတိတိ ကုန္သြားသည္။ ထမင္းစားၿပီး အခ်ိဳပြဲအျဖစ္ ဆက္တီးသည္က လိေမၼာ္သီးအစိတ္သံုးဆယ္၊ လက္ဖက္တစ္ပြဲႏွင့္ ထန္းလ်က္ခဲငါးခဲ။
စားႏိုင္မွ အားၿဖိဳင္မည္။ အားၿဖိဳင္မွ စကားလွိဳင္မည္။ ဗိုက္ကေလးျပည့္ျပည့္ႏွင့္ ဂုရုေကြး စီေျခာက္ဆယ္ ႏွစ္ေခြစာေလာက္ အားရပါးရ ေဟာပစ္လိုက္သည္။ ေရႊပြဲလာပရိသတ္မ်ား ေက်နပ္သြားၾကသည္။ ေဟာေျပာပြဲက်င္းပသူမ်ားမွာ ပို၍ေက်နပ္ၾကသည္။ သူတို႔ပြဲ ေအာင္ျမင္သြားတာကိုး။
"နည္းတယ္ မ်ားတယ္ သေဘာမထားပါနဲ႔ဆရာႀကီး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔အရပ္က ထြက္တဲ့ ထြက္ကုန္ကိုပဲ လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးလိုက္ပါရေစ"
သူတို႔အရပ္ကထြက္တဲ့ ထြက္ကုန္ဆိုလို႔ ဆန္လား၊ ဆီလား၊ ေျမပဲလား၊ ထန္းလ်က္ခဲလား မွတ္ပါတယ္။ လက္စသတ္ေတာ့ ဘူးသီးႀကီးပါလား။
ဂုရုေကြး၏သက္တမ္းတစ္ေလၽွာက္ ဤမၽွႀကီးေသာ ဘူးသီးမ်ိဳးကို ဤတစ္ႀကိမ္သာ ျမင္ဖူးသည္။ တုတ္တုတ္ခဲခဲ ထြားထြားက်ိဳင္းက်ိဳင္း ဘူးသီးတကာတို႔၏ ဘိုးေအ၊ စူပါအခါတစ္သိန္း စတားေသာ မဟားဒယားႀကီးသည့္ ဘူးသီးဧရာနႏၵာ၊ ဘူးသီးၿပိတၱာႀကီး။
"ခင္ဗ်ားတို႔ဘူးသီးက ႀကီးလွခ်ည္လားဗ်"
"ႀကီးဆို ဒီႏွစ္ သီးသမၽွထဲမွာ အႀကီးဆံုးပဲ။ ဘူးသီးအယ္တံုဆိုတာ ဒီဘူးသီးပါပဲဂုရုေကြး"
ခရီးက မနီးလွ။ ငါးမိုင္ေပ်ာ့ေပ်ာ့ေလာက္ရွိမည္။ ဘူးသီးအယ္တံုႀကီးကို ထမ္း၍ ျပန္ရမည့္အေရးကို ေတြးလိုက္တိုင္း ေမာရပါဘိ။ သူတို႔လိုက္ပို႔ရင္လည္း ေကာင္းသား။
"ဆရာႀကီးဖိနပ္က ဒီဖိနပ္လား ..."
လူငယ္တစ္ေယာက္က ဖိနပ္တစ္ရံလာျပသည္။ ဖိနပ္က ျပတ္လုတဲကာ သဲႀကိဳးႏွင့္ ဖိနပ္ဂီလာန။
"မဟုတ္ဘူး၊ မဟုတ္ဘူး ...."
"ကိုယ့္ဖိနပ္က ပိန္းတန္းဖိနပ္"
ပိန္းတန္းလည္းမရွိ၊ ဂိန္းတန္းလည္းမရွိ။ ဖိနပ္ဆို၍ ဒီဖိနပ္တစ္ရံသာရွိသည္။ ဟိုက္ ... ရွာလပတ္ရည္၊ မွားစီးသြားတာလား၊ တမင္စီးသြားတာလား။ ဖိနပ္မရွိေတာ့ၿပီ။ ငါးမိုင္ခရီးေနပူႀကီးမွာ ဘူးသီးထမ္း၍ ေျခဖဝါးခ်ည္းသက္သက္ ျပန္ရေတာ့မည္။
ေဟာေျပာပြဲက်င္းပသူေတြက အားနာပါးနာျဖင့္ သူတို႔ဖိနပ္ေတြ ထုတ္ေပးၾကသည္။ ဂုရုေကြး စီးၾကည့္သည္။ ဘယ္ဖိနပ္မွ ဂုရုေကြးေျခေထာက္ႏွင့္ မေတာ္။ က်ဥ္းေနတာတို႔ က်ယ္ေနတာတို႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနသည္။
"ေက်ာင္းသားေလးႏွစ္ေယာက္ ဘူးသီးထမ္းၿပီး လိုက္ပို႔ၾကပါလိမ့္မယ္ .."
ဘူးသီးက အယ္တံု၊ ကေလးေတြပံုက ပိစိေကြးေလး။ ႏွိဳင္းယွဥ္ၾကည့္လၽွင္ ဘူးသီးက သူတို႔ခါးေစာင္းေလာက္ရွိေနသည္။ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ အျပန္ခရီးတြင္ ေက်ာင္းသားေလးႏွစ္ေယာက္မွာ ဘူးသီးႀကီးကို အားႀကိဳးမာန္တက္ ထမ္းၾကရွာပါသည္။ ေနပူေျခပူသျဖင့္ ဂုရုေကြး ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ေနသလို ကေလးႏွစ္ေယာက္မွာလည္း ဘူးသီးထမ္းရသျဖင့္ ဟိုက္ဟိုက္ပန္းေနသည္။ မၾကည့္ရက္သျဖင့္ လမ္းတစ္ဝက္အေရာက္တြင္ ကေလးႏွစ္ေယာက္ကို ျပန္လႊတ္လိုက္သည္။
"ဒီဘူးသီးႀကီးနဲ႔ ဆရာႀကီးျဖစ္ပါ့မလား။ ခရီးက မနည္း က်န္ေသးတယ္ ..."
"ေယာက်္ားပဲကြာ။ မျဖစ္ေပမယ့္လည္း ၾကံဖန္ျဖစ္ရေတာ့မွာေပါ့။ မင္းတို႔ ျပန္ၾကေပေတာ့ ..."
ကေလးႏွစ္ေယာက္ ျပန္သြားေသာအခါ ဘူးသီးႀကီးကို ေက်ာေပၚ ေကာက္တင္လိုက္သည္။ ဟိုက္ ... ရွာလပတ္ရည္၊ ေလးလွပါကလား။ ဘူးသီးမွ ဟုတ္ပါေလစ။ လမ္းႀကိတ္စက္က ဘူးသီးေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေက်ာေပၚ တက္ေနတာလား။ စံုကႏၲာၿမိဳင္ရပ္တြင္ ဘယ္ဖိနပ္မွ ေမာင္မပါပဲ ဘူးသီးႀကီးထမ္းကာ ေနပူႀကီးထဲတြင္ တစ္ကိုယ္တည္း လွမ္းခဲ့ရင္း လက္တန္းကဗ်ာ ဆိုမိသည္ကား
စာေဟာကအျပန္
ကံေခကာ အေနက်ပ္ေသဖို႔
ဖိနပ္ လူခိုး
မနက္ႀကီးဆီက
စက္ဘီးေမာင္မျမင္ေတာ့
ေက်ာျပင္မွာ ဘူးသီးႀကီးရယ္ႏွင့္
ယိုင္တီး ယိုင္ထိုး
အီၾကာေကြး
ကလ်ာမဂၢဇင္း၊ အမွတ္-၂၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၁၉၈၅။
စာေပစုဘူး ဘေလာ့ဂ္ကေန ကူးယူပါတယ္။ စာေပစုဘူးကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
စေလ ငေနာ့ (ေက်ာ္ဇင္လတ္)
Photo- Google (ကာတြန္းေငြၾကည္)
share by မြန္းေလးေဖေဖ
No comments:
Post a Comment