ေတာင္တန္းႀကီးေတြ အေရာင္ေျပာင္းသြားတဲ့အခါ
(အပုိင္း -၂)
🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠
#ဂ်ဴး
ကၽြန္ေတာ္ပဲ ျပဳတ္ဆီဆမ္းကို ဇြန္းအျပည့္ ခပ္စားလိုက္ၿပီး ေရေႏြးပန္းကန္ကို ခပ္ျမန္ျမန္ပင္ ေမာ့ေသာက္ လိုက္မိ၏။
“ျဖည္းျဖည္း စားစမ္းပါ၊ အခုမွ ၆ နာရီေတာင္ မထိုးေသးပါဘူး”
ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမက မုန္႔ဟင္းခါးထုပ္မ်ားကို ႀကိမ္ျခင္းထဲ စီရီထည့္ေနရာက ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းေျပာပါသည္။
“ငါ သြားစရာ ရွိတယ္”
“ဘယ္လဲ”
“အေဖ့အိမ္”
တစ္ခါမွ် မၾကားဖူးေသာ စကားတစ္ခြန္းကို ၾကားလိုက္ရသျဖင့္ သူမ အံ့ဩတႀကီး ေငးၾကည့္သည္။
“အေဖ ညက ဆန္စက္က ျပန္သြားတာ မေတြ႕လိုက္ဘူး”
အေဖမ်ား ေနမေကာင္းလို႔လားဟု ညက ေတြးမိေသာ္လည္း အခု မနက္မွာေတာ့ တျခား အေတြးတစ္ခု ဝင္လာခဲ့သည္။ အေဖ့ဆန္စက္ကို အလုပ္သမားေတြ သပိတ္ေမွာက္ လိုက္ၾကၿပီလား။ အဲဒါပဲ ျဖစ္မည္။ တကယ္လို႔ အေဖ ေနမေကာင္းဘူး ဆိုလွ်င္ အလုပ္သမားေတြ ကၽြန္ေတာ့္ကို တစ္ေယာက္မဟုတ္ တစ္ေယာက္ လာသတင္းေပးမွာပဲ။ သပိတ္ေမွာက္ လိုက္ၾကလို႔သာ။
“မုန္႔ဟင္းခါး ဆိုင္ေတြကို မင္း ျဖစ္ျဖစ္ စိုးသန္း ျဖစ္ျဖစ္ သြားပို႔ ေပးလိုက္ေတာ့”
ကၽြန္ေတာ္ ေလွကားမွ ခပ္သြက္သြက္ ဆင္းရင္း ရွပ္အက်ႌ လက္ကို ေခါက္ရပါသည္။
“အစ္ကို”
“ဘာလဲ”
“အခုမနက္ မုန္႔သံုးပိႆာ ေအာ္ဒါ ရွိတယ္ေလ”
“မင္း လုပ္လိုက္ေပါ့”
ကၽြန္ေတာ္ ဝါးလံုးတန္းကို ဆြဲျဖဳတ္ၿပီး ျခံတံခါးကို ဖြင့္ထြက္ လိုက္ေသာအခါ လမ္းေပၚတြင္ ျမင္းလွည္းတစ္စီး ေဈးဘက္သို႔ ေမာင္းသြားတာကို ျမင္လိုက္ရသည္။ ထိုျမင္းလွည္းကို လွမ္းတားရန္ ဟန္ျပင္ၿပီးမွ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ေျပာင္းသြား၏။ အေဖ့အိမ္ ရွိရာသို႔ ေျခကုန္သုတ္၍ ေလွ်ာက္လာခဲ့၏။
ေနစမ္းပါဦး။ မေန႔က မနက္က ရွစ္နာရီခြဲ ကိုးနာရီမွာ အေဖ ဆန္စက္ကို သြားတာ ကၽြန္ေတာ္ ျမင္လိုက္သည္ မဟုတ္လား။ ညက အိမ္ျပန္သြားတာ မေတြ႕ရဘူးဆိုေတာ့ အေဖ ဆန္စက္မွာပဲ ရွိမွာေပါ့။ အိမ္မွာ ရွိမွာမဟုတ္။ အိမ္ကိုသြားလို႔ ဘယ္ေတြ႕ပါ့မလဲ။ ဆန္စက္ သြားမွ ေတြ႕မွာေပါ့။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ အေဖ့ကို ျမင္လိုက္သည္မွာ မေန႔မနက္ကလား။ တျမန္ေန႔ မနက္ကလား မေသခ်ာေတာ့ပါ။ မေန႔ကလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ တျမန္ေန႔ကလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေဖ့အိမ္သည္ ဆန္စက္ႏွင့္စာလွ်င္ ပိုနီး၏။ ရြာသစ္ေျမာင္း ေပါင္းကူးတံတား မေရာက္မီ လမ္းခ်ိဳးမွာ အေဖ့အိမ္ ရွိသည္။ လမ္းေဘးက မန္က်ည္းပင္မ်ားသည္ အရြက္ႏုမ်ားျဖင့္ ႏုဖတ္ကာ စိမ္းလဲ့ ေနၾကသည္။ လမ္းေပၚမွာေတာ့ ဟိုမွ သည္မွ ေႂကြလြင့္ေနေသာ မန္က်ည္းရြက္မ်ားႏွင့္ ဗာဒံရြက္ေႂကြမ်ား။ လမ္းခ်ိဳးထဲသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဝင္လိုက္၏။
အေဖ့ျခံဝိုင္း၏ သံတိုင္အျမင့္ စည္း႐ိုးတံတိုင္းသည္ စိမ္းကားစြာ တြန္းဖယ္မႈ၏ ျပယုဂ္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ထိုျခံဝင္းဆီသို႔ တြန္႔ဆုတ္ေသာ ေျခလွမ္းမ်ားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ခိုးေၾကာင္ခိုးဝွက္ လွမ္းကာ အေမ့ကို ခိုးေတြ႕ခဲ့ရေသာ ရက္မ်ားအား ကၽြန္ေတာ္ သတိရမိသည္။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ့္ေျခလွမ္းေတြ ေလးလံသြားပါသည္။
“သား ... သား ... မိုက္လိုက္တဲ့ သားေလးရယ္။ အေဖဆိုတာ စိတ္ဆိုးရင္ ခဏေပါ့၊ ဘာျဖစ္လို႔ ...”
အေမသည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေတြ႕တိုင္း မ်က္ရည္စမ္းစမ္းႏွင့္ ရွိသမွ် အစားအစာ အကုန္ထုတ္ေကၽြးကာ အေမ စုထားသမွ် ေငြေၾကးေလးေတြ ထုတ္ေပးတတ္၏။ ကၽြန္ေတာ္ အေမ ေကၽြးသမွ် စားခဲ့ေသာ္လည္း ေငြကိုေတာ့ တစ္ျပားမွ မယူခဲ့ပါ။
“မင္းပိုင္တဲ့ ေငြလို႔ ေျပာလိုက္သလား။ ဟုတ္လား။ အဲဒါ မင္းပိုင္တဲ့ေငြမွ မဟုတ္ဘဲ။ ငါ့ပိုက္ဆံ”
အေဖ၏ ေဒါသတႀကီး ႏွိမ့္ခ်ေသာ စကားက ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးသားထဲမွ ဘယ္ေတာ့မွ မထြက္ပါ။ အေမ့ေငြဟာလည္း အေဖ့ရဲ႕ေငြပဲ။ အေဖ့ေငြကို ကၽြန္ေတာ္ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွ ထိကိုင္လိမ့္မည္ မဟုတ္။
အေမ ...။
အေဖႏွင့္ သားၾကားတြင္ တစ္ေယာက္ဆီမွ နာက်ည္းမႈ တစ္ေယာက္ဆီသို႔ မကူးစက္ရေလေအာင္ အေမက မင္စုပ္စကၠဴခ်ပ္ပမာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ နာက်ည္းမႈေတြကို စုပ္ယူေပးခဲ့၏။ အုန္းဆံႀကိဳးႏွင့္ ႐ိုက္ခံရေသာ ဒဏ္ရာေတြကို ျမင္ေသာအခါ အေမ မူးေမ့လဲက် သြားခဲ့တာကို ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေက်ာက ဒဏ္ရာကို ကၽြန္ေတာ္ မျမင္ရေသာ္လည္း အေမ မူးလဲက် သြားတာကို ၾကည့္လ်က္ ဘယ္ေလာက္ ဆိုးရြားခဲ့မည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခန္႔မွန္းႏိုင္ပါသည္။
ႏွစ္ပတ္ ၾကာေတာ့မွ ဒဏ္ရာေတြ သက္သာ အကင္းေသ သြားခဲ့သည္။ နာက်င္ဖြယ္ရာ ေကာင္းသည္မွာ ထိုႏွစ္ပတ္မွ်ေသာ ကာလတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ခုတင္ဆီသို႔ အေဖ တစ္ခါမွ် လာမၾကည့္ခဲ့ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ထိုအမွန္တရားက ကၽြန္ေတာ့္အား ဆံုးျဖတ္ခ်က္ တစ္ခုကို ခိုင္မာစြာ ခ်ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ နာက်ည္း သြားေစခဲ့ေတာ့သည္။
အေဖ့ အရိပ္ေအာက္မွာ မေနႏိုင္ေတာ့ရန္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ျပင္ အေဖ့ကို ေတာ္လွန္ႏိုင္သည့္ ခါးသည္းမႈ တစ္ခုကိုပါ ေပးအပ္ခဲ့သည္။
ျခံဝင္းတံခါးမွာ အတြင္းက ေသာ့ခတ္ထား၏။ သို႔ေသာ္ အိမ္မွာ လူရွိသည္ဟု အဓိပၸါယ္ မရပါ။ ျခံတံခါးကို အျပင္မွေန၍ အတြင္းေသာ့ခတ္ ထားလို႔လည္း ရေနခဲ့တာပဲ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ဆီသို႔ လွမ္းၾကည့္မိသည္။ တိုက္အိမ္ တံခါးကိုေရာ အျပင္မွ ခတ္ထားသလား။ ဘာဂ်ာ သံဆြဲတံခါးကိုေတာ့ အတြင္းမွ ေသာ့ခေလာက္ ခတ္ထားသည္။ ဒါလည္း အိမ္ထဲမွာ လူရွိသည္ဟု အဓိပၸါယ္ မရပါ။
ကၽြန္ေတာ္ လွမ္းေခၚၾကည့္ ရမလား။
အေဖဟု ကၽြန္ေတာ္ မေခၚျဖစ္ခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အခုအခါမွာ ကၽြန္ေတာ့္ႏႈတ္ဖ်ားမွ ထိုစကားလံုး ထြက္မလာခဲ့ပါ။ အေဖဟု ေခၚဖို႔ တြန္႔ဆုတ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျခံစည္း႐ိုးေပၚမွ ေက်ာ္တက္ လိုက္ရမလား။ တိုက္အိမ္ တံခါးပိတ္ထားလား မထားလား သြားၾကည့္ရန္ ျဖစ္သည္။ နံနက္ ၆ နာရီ လင္းအားႀကီး အခ်ိန္မွာ စက္သူေဌး ဦးေလးေမာင္၏ အိမ္ဝိုင္းထံသို႔ ျခံစည္း႐ိုး ေက်ာ္ဝင္သူကို ဘယ္သူမဆို သူခိုးဟု ထင္မွာပဲ။ မျဖစ္ေသးပါ။ ေနာက္ၿပီး အေဖ ဤလုပ္ရပ္ကို ႀကိဳက္မွာမဟုတ္။ သူခိုးလမ္းျပ လုပ္သည္ဟု စိတ္ဆိုးလိမ့္မည္။ ကံဆိုးလွ်င္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ပိုင္နက္ က်ဴးလြန္မႈျဖင့္ တရားစြဲႏိုင္ေသးသည္။
“အေဖ”
မေခၚျဖစ္တာ ၾကာၿပီ ျဖစ္ေသာ ထိုစကားလံုးကို စရြတ္ခါစက ႏႈတ္ဖ်ားတြင္ ထစ္ေငါ့ ေလးပင္ ေနခဲ့၏။ ေနာက္တစ္ခြန္း ထပ္ေခၚေတာ့မွ ထိုစကားလံုးႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေနသားက် သြားပါသည္။
“အေဖ”
ထိုအခိုက္ အိမ္ေဘး တစ္ေနရာဆီမွ ရိပ္ခနဲ ေျပးလာေသာ အရာႏွစ္ခု၊ အညိဳရင့္ေရာင္ႏွင့္ အနက္ေရာင္။ ေဝါင္းခနဲ ျမည္ဟိန္းသံမ်ားကို ၾကားလိုက္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ကို သတိရသြားသည္။ အေဖ့ ေခြးႏွစ္ေကာင္ ...။
“ရန္လံု၊ ဝိုင္းလံု”
သူတို႔သည္ မေတြ႕တာ ၾကာသည့္တိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ခင္ရင္းႏွီးဆဲ ျဖစ္သည္။
“အေဖရွိလား”
သူတို႔ႏွစ္ေကာင္ ကၽြန္ေတာ္ ရွိရာသို႔ ျခံတံခါးကို ကုတ္တြယ္ ပတပ္ရပ္လ်က္ တအီအီ အသံေပး ေနၾကသည္။ အေဖ မရွိဘူး။ အေဖသာ ရွိလွ်င္ သူတို႔ႏွစ္ေကာင္ အိမ္ဆီသို႔ ေျပးသြားၿပီး ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ေၾကာင္း သတင္းပို႔မွာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ သူတို႔ ႏႈတ္သီးမ်ားကို လက္ျဖင့္ အသာဖြဖြ ပြတ္သပ္ႏႈတ္ဆက္ လိုက္သည္။ အေမ ရွိတုန္းကေတာ့္ ကၽြန္ေတာ္ ဤေနရာမွ သူတို႔ႏွစ္ေကာင္ကို ႏႈတ္ဆက္ရင္း ‘အေမ’ ဟု ခပ္တိုးတိုး ေခၚရသည္။ ထိုအခါ တိုက္တံခါး ျဗန္းခနဲ ပြင့္သြားၿပီး အေမ ဝမ္းသာအားရ ေျပးထြက္လာ တတ္သည္။ ‘သားလား၊ လာၿပီ အေမ လာၿပီ’ ဟူေသာ အေမ့အသံ၊ ထိုအသံကို ကၽြန္ေတာ္ ဘယ္ေတာ့မွ မၾကားရေတာ့ဘူး။
ကၽြန္ေတာ္သည္ တံခါးပြင့္ မလာေသာ အဝါေရာင္ တိုက္အိမ္ဆီသို႔ ေငးၾကည့္ ေနမိသည္။ ဤအိမ္ထဲသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ဆံုး ဝင္ခဲ့သည္မွာ အေမ့အေလာင္းကို ကန္ေတာ့စဥ္က ျဖစ္သည္။ ဤကမၻာေလာကတြင္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ျမတ္ႏိုးေသာ တစ္ဦးတည္းေသာ လူသား၊ အေမ။ အေမ့အသက္ကို ကၽြန္ေတာ္ မမီခဲ့။ အေမသည္ ေသဆံုးခါနီးတြင္ သားဟု တသြားေသးသလား၊ ကၽြန္ေတာ္ မသိခဲ့။ အေမ့အေလာင္း ေဘးမွာ ဒူးတုပ္ထိုင္ခ်လ်က္ အေမ၏ ဘယ္ေတာ့မွ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဖြင့္မၾကည့္ ႏိုင္ေတာ့မည့္ မ်က္လံုးမ်ားကို ေငးေမာ ေၾကာင္အစြာ ၾကည့္ေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ့္ေနာက္နား ခပ္လွမ္းလွမ္း၌ တစ္ေယာက္ေယာက္ ၾကည့္ေနသည္ဟု စိတ္ထဲမွာ ခံစားခဲ့ရသည္။ အေဖပဲျဖစ္မွာဟု ကၽြန္ေတာ္သိခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ ထိုအသိ မွန္လား မွားလား ကၽြန္ေတာ္ အတည္မျပဳခဲ့။ ကၽြန္ေတာ္ လွည့္မၾကည့္ခဲ့။ အေဖ ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ ကၽြန္ေတာ္ အေဖ့ကို ဘယ္လို မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္ရမွာလဲ။ အေမ့အေလာင္းကို ယူၾကံဳးမရ နာက်င္ ေၾကကြဲမႈေတြႏွင့္ ေငးၾကည့္ ေနခဲ့မိေသာ သားတစ္ေယာက္သည္ အေဖကို ျမင္လိုက္ရလွ်င္ အေဖ့ရင္ခြင္သို႔ ေျပးမဝင္မိေအာင္ ဘယ္လို ထိန္းခ်ဳပ္ ႏိုင္ပါမလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ အေဖ့ကို ျမင္လိုက္လွ်င္ မျဖစ္ပါ။ အေဖ့ေရွ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္ အားကိုးတႀကီး မငိုခ်င္ပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ စိတ္ကိုတင္းလ်က္ အေမ့ လက္ကေလးကိုသာ ဖြဖြ ဆုပ္ညႇစ္ၿပီးေနာက္ အေမ့ကို ကန္ေတာ့ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ဘယ္သူ႔ကိုွမွ ေမာ့မၾကည့္ဘဲ ေခါင္းငိုက္စိုက္ ခ်လ်က္ အေဖ့အိမ္ထဲမွ တစ္လွမ္းခ်င္း ထြက္ခဲ့မိသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဘယ္သူမွ လိုက္မေခၚခဲ့ပါ။
‘ သား ’ ဟူေသာ အသံကို ကၽြန္ေတာ္ ၾကားခ်င္သူထံမွ မၾကားခဲ့ရပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ျခံေရွ႕မွ ႐ုတ္တရက္ လွည့္ထြက္ လာခဲ့သည္။
ဆယ္မိနစ္အတြင္း စက္တန္းရပ္က အေဖ့ဆန္စက္ဝင္း ေရွ႕သို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သြားသည္။ ဆန္စက္ဝင္း တံခါးသည္ ခပ္ဟဟ ပြင့္ေန၏။ ဝင္းတစ္ခုလံုး ေျခာက္ေသြ႕ တိတ္ဆိတ္ေန၏။ လူရိပ္လူေရာင္ မျမင္ရ။ စက္ဝင္းႀကီးသည္ နံရံမ်ားျဖင့္ ထီးထည္းႀကီး ၿငိမ္သက္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ ႏွလံုးသားတြင္ စူးနစ္ေသာ ေဝဒနာတစ္ခု ခံစားလိုက္ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ပြင့္ေနေသာ တံခါးမွ အေလာတႀကီး ဝင္လုိက္သည္။ ညေစာင့္ အလုပ္သမား အိပ္ေနက် အေစာင့္ တဲကေလးမွာလည္း ဟာလာ ဟင္းလင္း။ ဘုရားေရ ...၊ ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီလဲ။ ဆန္စက္ တံခါးမႀကီးကလည္း ခပ္ဟဟ ပြင့္ေနခဲ့သည္။ အလုပ္သမားေတြ တစ္ေယာက္မွ မရွိတာ ေစာေသးလို႔ ထားပါေတာ့။ ညေစာင့္ေကာင္ေလး ဘယ္ေရာက္ေနသလဲ၊ တံခါးေတြက ဘာလို႔ ပြင့္ေနရတာလဲ၊ အေဖေရာ။
“အေဖ”
ပြင့္ေနေသာ တံခါးမႀကီးမွ စက္ထဲသို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေျပးဝင္ သြားလိုက္ပါသည္။ စက္ႀကီး တစ္ခုလံုး လူသံ စက္သံ ဘာမွ မၾကားရ။ ေမွာင္မည္း တိတ္ဆိတ္ေန၏။
“အေဖ”
မန္ေနဂ်ာ ႐ုံးခန္းသည္ အျပင္မွ ေသာ့ခတ္ထားသည္။ စက္စာေရး ႐ုံးစားပြဲရွည္သည္ ဝင္ေပါက္၏ လက္ဝဲဘက္မွာ ဘာ စာရြက္စာတမ္းမွ မရွိဘဲ ရွင္းလင္းေန၏။ တစ္ခုခုေတာ့ လဲြေနၿပီ။ ခါတိုင္း ႐ုံးစားပြဲေတြေပၚမွာ စာအုပ္ေတြ အထပ္လိုက္ပါ။
အေဖ့ အခန္းတံခါး။ အေဖ့တံခါး ပိတ္ထားသည္။ အျပင္မွ ပိတ္ထားျခင္း မဟုတ္။ အတြင္းမွ ပိတ္ထားျခင္း ုဖစ္ပါသည္။ အေဖ့ အခန္းေရွ႕မွာ ကၽြန္ေတာ္ ခဏရပ္လိုက္ၿပီး အထဲမွ အသံတစ္ခုခု ၾကားရမလား နားစြင့္ၾကည့္ လိုက္၏။ ဘာသံမွ မၾကားရ၊ ကၽြန္ေတာ့္ အသက္ရွဴသံကိုသာ ၾကားရသည္။ အေျပးအလႊား လာခဲ့ရသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေမာေနပါသည္။
“အေဖ”
အထဲမွ ဘာသံမွ မၾကားရ။
ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ မီးေတာက္တစ္ခု အရွိန္ျပင္းစြာ ပူျပင္း ေတာက္ေလာင္ လာသည္။ အေဖ ဘာျဖစ္ေနသလဲ၊ အေဖ ေနမေကာင္းဘူးလား။ ကၽြန္ေတာ္ အခန္းတံခါးကို တဒုန္းဒုန္း ထုမိသည္။
“အေဖ”
ကၽြန္ေတာ့္ အသံတြင္ ထစ္ေငါ့ တုန္ရီမႈ တစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္ ခံစားလိုက္ရသည္။ မဟုတ္ဘူး၊ အသံက တုန္ရီလာတာ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ ေျခေထာက္ေတြ တုန္ရီလာတာ။
ကၽြန္ေတာ္ တံခါးကို လက္သီးဆုပ္ျဖင့္ ေသြး႐ူးေသြးတမ္း ထုမိသည္။ အေဖသာ ေနေကာင္းခဲ့လွ်င္ အေဖ အခုေလာက္ဆို ႏိုးၿပီေပါ့။ အေဖ တစ္ခုခုျဖစ္ေနလို႔သာ။
ကၽြန္ေတာ့္ ေျခေထာက္ေတြ ယိမ္းယိုင္လာသျဖင့္ တံခါးရြက္ကို မွီလိုက္ရ၏။ အေဖ ေနမေကာင္း ျဖစ္တာမွ ဟုတ္ရဲ႕လား၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို မေတြ႕ခ်င္လို႔မ်ား မထူးဘဲ ျမံဳေနသလား။
“အေဖ ေနေကာင္းလား၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာပါ အေဖ၊ အေဖ ေနေကာင္းေနတယ္ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္မွာပါ”
အထဲက ဘာသံမွ မၾကားရ။
ေသခ်ာသည္။ အေဖ တစ္ခုခု ျဖစ္ေနၿပီ။
ကၽြန္ေတာ္ တံခါးကို ႐ိုက္ခ်ိဳးၿပီး ဖြင့္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္၏။ လက္သမား ေသတၱာထဲမွာ တူႏွင့္ ေဆာက္မ်ား၊ သံျဖတ္လႊမ်ား ရွိသည္။ အဲသည့္ ေသတၱာ ဘယ္မွာပါလိမ့္။ လံုးတီးဆန္ ဇလားနားက စင္ေပၚမွာ ထားတတ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ထိုေနရာသို႔ သြားရန္ လွည့္အထြက္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ ေနာက္ဘက္က အသံတစ္ခုကို ၾကားလိုက္ရ၏။ ေခ်ာက္ခနဲ ျမည္သံ၊ ကၽြန္ေတာ္ ျဗဳန္းခနဲ လွည့္ၾကည့္ လိုက္မိသည္။ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ အေဖ့ အခန္းတံခါး ပြင့္သြားေလသည္။
အေဖ။
တံခါးမႀကီးဆီမွ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္ အလင္းေအာက္မွာ အေဖ မတ္တပ္ ရပ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို လွမ္းၾကည့္ေနေသာ အေဖ့ မ်က္လံုးမ်ားသည္ ေဖ်ာ့ေတာ့ ေနသလား၊ ေအးစက္ ေနသလား ကၽြန္ေတာ္မသိ။ သိစရာလည္း မလိုေတာ့ပါ။ အေဖ ေနေကာင္း ေနသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ရၿပီ။ အေဖ မတ္တပ္ ရပ္ႏိုင္သည္။ တံခါးဖြင့္ႏိုင္သည္။ တံခါးဖြင့္ၿပီးေနာက္ အေဖ အခန္းထဲသို႔ ျပန္ဝင္သြားေလသည္။ အေဖ့ ေျခေထာက္ေတြ နည္းနည္း ယိုင္သြားသလား။ ကၽြန္ေတာ္ ေနရာမွာ မလႈပ္မယွက္ ရပ္ေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ျပန္သြားသင့္သလား၊ အထဲဝင္ လိုက္သြားသင့္သလား။ အခန္းတံခါး ဖြင့္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အခန္းထဲ ဝင္ခြင့္ ေပးလိုက္တာလား။
ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ကိုတင္းလ်က္ အေဖ့အခန္းထဲ ဝင္လိုက္သည္။
ျပတင္းေပါက္ ဖြင့္ထားၿပီး ထိုျပတင္းေပါက္ ေဘးမွာ အေဖ မတ္တပ္ ရပ္ပါသည္။
အခန္းထဲမွာ ခုတင္မရွိ၊ ေျခေထာက္လည္း ဆန္႔လိုရ၊ လႈပ္လည္း လႈပ္လို႔ရေသာ သစ္သား ပက္လက္ ကုလားထိုင္ တစ္ခုပဲ ရွိသည္။ ကုလားထိုင္ေပၚမွာ ေစာင္တစ္ထည္ ေခါက္ထားၿပီး အျခားေစာင္ တစ္ထည္ကို လံုးေထြးလ်က္ တင္ထား၏။ ကၽြန္ေတာ္ တဒုန္းဒုန္း ထုႏွက္မႈေၾကာင့္ အိပ္ရာက ႏိုးသြားခဲ့ရျခင္း ျဖစ္မွာပါ။
“ကၽြန္ေတာ္က အေဖ ေနမေကာင္း ျဖစ္သလားလို႔ တံခါး ထုမိတာပါ အေဖ”
အေဖ ဘာမွမေျပာ။ ကၽြန္ေတာ့္ဘက္လည္း လွည့္မၾကည့္။
“ညတုန္းက အေဖ အိမ္ျပန္တာ မျမင္တာနဲ႔”
အေဖ လွည့္မၾကည့္ပါ။ မလႈပ္မယွက္ ရပ္ေနဆဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ က်င္ခနဲ နာလာ၏။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာျဖစ္လို႔ သည္အခန္းထဲ လိုက္ဝင္လာမိပါလိမ့္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္ မွားလိုက္တာ။
“ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ေတာ့မယ္”
ကၽြန္ေတာ္ လွည့္ထြက္ရန္ ျပင္လိုက္ေသာ အခါ အေဖ ျဗဳန္းခနဲ လွည့္လာသည္။
“ငါ ေနမေကာင္းဘူး ဆိုရင္ မင္း ဘာလုပ္မလဲ၊ ငါ ေသရင္ မင္းက ဘာလုပ္မလို႔လဲ”
အေဖ့အသံက ေအးတိေအးစက္၊ မ်က္လံုးေတြကလည္း ေအးတိေအးစက္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ခံစားရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေပၚမွာ အျမဲတမ္း မယံုသကၤာ ျဖစ္ခဲ့သည့္ အေဖ။ ကၽြန္ေတာ့္ စိုးရိမ္ေသာကကို အဓိပၸါယ္ေကာက္ လြဲခဲ့ၿပီ။
“ငါ ေသရင္ ဒီစက္က မင္းလက္ထဲ ေရာက္မွာပါ”
အေဖ့ထံက ၾကားရသမွ် စကားေတြထဲမွာ အခါးသည္းဆံုး စကားတစ္ခြန္း ျဖစ္၏။ ထိုစကားကို ၾကားလိုက္ရေသာ အခါ တစ္ညတာ ျမဳပ္ကြယ္ ေနခဲ့ေသာ နာက်ည္းမႈေတြက ရင္ထဲမွာ ဟုန္းခနဲ ျပန္ေတာက္ေလာင္ လာခဲ့သည္။
ကၽြန္ေတာ္ ေဒါသကို ခ်ဳပ္တည္းၿပီး အခန္းထဲမွ ထြက္ခဲ့သည္။ အျပင္မွာ ေနထြက္ ေနၿပီ။
ေနေရာင္ တစ္စြန္းတစ္စသည္ တံခါးမႀကီးမွ ဆန္စက္ ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ က်ေနခဲ့ၿပီ။ ေနေရာင္ျခည္ ကြက္ကြက္ကေလး က်ေနေသာ ေနရာကို ကၽြန္ေတာ့္မ်က္စိ ေရာက္သြားေသာ အခါ ကၽြန္ေတာ့္ေျခလွမ္း တန္႔သြား၏။ အဲသည့္ ေနရာမွာပဲ အေဖ ကၽြန္ေတာ့္ကို ရက္ရက္စက္စက္ ႐ိုက္ခဲ့တာ။ ကၽြန္ေတာ့္ ေက်ာေပၚမွာ မခ်ိမဆန္႔ နာက်င္ခဲ့ရဖူးေသာ ႀကိဳးေခါက္႐ိုက္ခ်က္ ဒဏ္ရာမ်ားသည္ အသစ္တဖန္ ျပန္နာလာၾက၏။
ထို႔ေၾကာင့္ အေဖ့အား ကၽြန္ေတာ္၏ ေနာက္ဆံုးစကား ျဖစ္ႏိုင္ေသာ စကားတစ္ခြန္းကို ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမိပါသည္။
“အေဖ ေသရင္ ဒီစက္ကို ကၽြန္ေတာ္ မီး႐ႈိ႕ပစ္မယ္”
“တကယ္လား”
အေဖ့အသံက ႐ုံးခန္းဆီမွ ခပ္တိုးတိုး ထြက္လာ၏။
“ဒါျဖင့္ ငါေသတဲ့အထိ ေစာင့္စရာ မလိုဘူး၊ အခု ႐ႈိ႕လို႔ရတယ္ ေရာ့”
ကၽြန္ေတာ္ လွည့္အၾကည့္ အေဖက တစ္စံုတစ္ခု ပစ္အေပး၊ ကၽြန္ေတာ္ ကမန္းကတန္း လက္ေျမွာက္ၿပီး ဖမ္းယူလိုက္သည္။ ဂက္စ္ မီးျခစ္ကေလး။ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ထဲမွာ ေအးစက္စက္ မီးျခစ္ေလးကို တင္းတင္းဆုပ္ထား လိုက္မိ၏။
“ေတာင္ဘက္နံရံ အေျခမွာ ဓာတ္ဆီဂါလံ တစ္ပံုး ရွိတယ္၊ သြားယူ”
ကၽြန္ေတာ္ ေနရာမွ မေရြ႕လ်ားပါ။
“ဒီစက္ကို ငါ ဆက္ၿပီး ထိန္းသိမ္းထားတာ ဘယ္သူ႔အတြက္လို႔ ထင္သလဲ”
အေဖ့ အသံက မာေရေက်ာေရ။
“ေျပာစမ္းပါ ကံႀကီးေမာင္၊ ငါ ဘယ္သူ႔အတြက္ ဒီစက္ကို ဆက္ထိန္း ထားရမွာလဲ”
ကၽြန္ေတာ္ အေဖ့ကိုလည္း လွည့္မၾကည့္၊ ေရွ႕ဆက္လည္း ေျခလွမ္း မလွမ္းမိ။
“ညေတြမွာ ငါ အိမ္ျပန္တိုင္း မင္း အိမ္ေရွ႕က ငါ ျဖတ္ေလွ်ာက္ရတာ ငါ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ဆင္းရဲခဲ့ ရသလဲ၊ မင္း သိလား”
ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ေရွ႕က အေဖ မျဖတ္ရသည့္လမ္း ရွိသားပဲ။ တာေဘာင္႐ိုး လမ္းျမင့္အတိုင္း ရပ္ကြက္ေတြကို ပတ္ေကြ႕ၿပီး ရြာသစ္လမ္းအတိုင္း ျပန္ဝင္ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ေရွ႕က ေလွ်ာက္ရတာ စိတ္ဆင္းရဲရင္ေလ။
သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ္ မေျပာပါ။ ေျပာမိမွာစိုးလို႔ အံတင္းတင္း ႀကိတ္ထားမိသည္။
“ည ရွစ္နာရီ ကိုးနာရီ ဆိုေတာ့ ငါ့အလုပ္သမား ေတြေတာင္ အိမ္ျပန္ အိပ္ေနၾကမယ့္ အခ်ိန္ကြ။ မင္းေျပာခဲ့တဲ့ ငါ ေခါင္းပံုျဖတ္တယ္ ဆိုတဲ့ အလုပ္သမားေတြေလ။ အလုပ္သမား အခြင့္အေရးေတြ အျပည့္မရလို႔ ငါ့ဆီကေန မင္း အသနားခံၿပီး ေတာင္းေပးရတဲ့ အလုပ္သမားေတြေလ။ အဲဒီ အလုပ္သမားေတြ ညကိုးနာရီမွာ ဇိမ္နဲ႔ ႏွပ္ေနၾကၿပီ”
ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ နင့္သြားသည္။ အေဖ ဆက္ေျပာမည့္ စကားကို ႀကိဳသိ လိုက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ကၽြန္ေတာ္ ထိုစကားကို ၾကားရဲရဲ႕လား။
“အဲဒီအခ်ိန္ထိေအာင္ မင္း ႏြားတစ္ေကာင္လို ပင္ပင္ပန္းပန္း ႐ုန္းကန္ ထမ္းပိုးၿပီး အလုပ္ လုပ္ေနရတာကို ငါ ဘယ္လို ၾကည့္ႏိုင္မလဲ။ ဘယ္လို မ်က္လံုးနဲ႔ ၾကည့္ရမွာလဲ။ ဘယ္လို ႏွလံုးသားနဲ႔ ၾကည့္ရမွာလဲ”
အေဖ့ အသံက မာေက်ာေနရာမွ အဖ်ားဆြတ္ၿပီး တုန္ရီသြား၏။
“မင္းမယား အလိမၼာကေလးက သနပ္ခါး ေျခဆံုးေခါင္းဆံုးနဲ႔၊ မင္းေယာကၡမက အရက္ေလး တျမျမနဲ႔၊ မင္းက မုန္႔ဟင္းခါးဖိုမွာ ရွိသမွ် ခြန္အားနဲ႔ ကုန္းၾကံဳး ဖ်စ္ညႇစ္ၿပီး တိရစၧာန္လို လုပ္ေနရတယ္။ မင္း႐ုပ္ကိုေရာ မင္း ျပန္ၾကည့္မိရဲ႕လား၊ ပိန္လွီ ေျခာက္ကပ္လို႔”
ေတာ္ပါေတာ့္ အေဖ၊ မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။
“ငါ့အိမ္ေရွ႕မွာ မင္း အသံကို ဘယ္ေတာ့ ၾကားရမလဲလို႔ ငါေစာင့္ခဲ့တာ ဘယ္ေလာက္ ၾကာၿပီလဲ။ မင္း မလာဘူး ၊ မင္း ငါ့ဆီ မလာဘူး။ ငါ့ကို ေအာက္က်ိဳ႕မယ့္အစား မင္း ႏြားလို အေသခံ သြားမယ္ေပါ့ ဟင္း”
အေဖ့စကားကို နားေထာင္ေနရင္း ကၽြန္ေတာ္၏ အသားမာ တက္ေနေသာ လက္ဖဝါးမ်ားကို မသိမသာ စမ္းၾကည့္မိသည္။ အသားမာတက္ရင္ မနာေတာ့္ဘူး ဆိုတာ ဘယ္သူေျပာခဲ့တဲ့ စကားပါလိမ့္။ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ေတာ့ နာေနဆဲ။ မုန္႔ႀကိတ္စင္မွာ သစ္သားႀကိတ္တန္းကို တင္းတင္းဆုပ္ၿပီး တြန္းရတိုင္း နာေနဆဲ။ မုန္႔ညႇစ္စင္မွာ သစ္သားဆံုကို မုန္႔ႏွစ္အျပည့္ သံခြက္ထဲကို ဖိတြန္းခ်ရတိုင္း နာေနဆဲ။
“မင္း ေပ်ာ္သလား”
မေမွ်ာ္လင့္ေသာ အေဖ့စကား တစ္ခြန္းေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုယ္ခႏၶာ ဆတ္ခနဲ တုန္သြား၏။ ကၽြန္ေတာ္ အေဖ့ဘက္သို႔ လွည့္ၾကည့္မိသည္။ အေဖသည္ အခန္းဝမွာ တံခါးေဘာင္ကို ေက်ာမွီလ်က္ လက္ႏွစ္ဖက္ တင္းတင္းပိုက္ကာ မတ္တပ္ရပ္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္အား စိမ္းစိမ္းႀကီး ၾကည့္ေနခဲ့သည္။
“ဟင္ မင္း ေပ်ာ္သလား၊ ငါ့စိတ္ကူးေတြ ငါ့အနာဂတ္ေတြကို ဖ်က္ဆီးၿပီး ငါ့အိမ္ကေန ထြက္သြားခဲ့ရတာ မင္း ေပ်ာ္လား၊ ငါ့ကို ေတာ္လွန္ရတာ မင္းေပ်ာ္လား၊ ငါဘယ္လိုမွ စိတ္ကူးနဲ႔ေတာင္ မင္းကို ထည့္ၾကည့္လို႔ မရတဲ့ ေအာက္တန္းစား အလႊာထဲကို မင္း ေျခစံုပစ္ၿပီး ဝင္လိုက္ရတာ ေပ်ာ္သလား”
ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာ တဆတ္ဆတ္ ခါေအာင္ နာက်င္လာ၏။ ဤစကားေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ခံႏိုင္ရည္ မရွိပါ၊ ေက်းဇူးၿပီၿပီး မေျပာပါနဲ႔ေတာ့ အေဖ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို သနားရင္ ...။
“ငါက ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ေနပါလို႔ တားခဲ့တဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္ ကိုမွ မင္းေရြးၿပီး ေကာက္ယူ ပစ္လိုက္ရတာ မင္း ေပ်ာ္သလား”
ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္လံုးမွာ မ်က္ရည္ေတြ ျပည့္လွ်ံလာသျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ မ်က္ႏွာကို ငံု႔ခ်ပစ္လိုက္မိသည္။
“ငါ့ကို ေတာ္လွန္ခ်င္တဲ့စိတ္ တစ္ခုတည္းနဲ႔ မင္းခုန္ဆင္းခဲ့တဲ့ တြင္းႀကီး ဘယ္ေလာက္ နက္သလဲ၊ မင္းသိလား၊ ကံႀကီးေမာင္၊ အဲဒီ တြင္းႀကီးထဲမွာ မင္းေပ်ာ္ေနတယ္လို႔ ငါ့ကို ေျပာစမ္းပါ၊ ေျပာလိုက္စမ္းပါကြ”
“ေတာ္ပါေတာ့္ အေဖ၊ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဒီေလာက္ ေျပာရရင္ ေက်နပ္ပါေတာ့”
“မေက်နပ္ဘူး၊ အဲဒီ ေမးခြန္းကို မေျဖမခ်င္း ငါ မေက်နပ္ဘူး၊ ေျဖ၊ မင္း ေပ်ာ္ေနတယ္လို႔ ေျဖ”
အေဖက နာက်င္ေသာ ေဒါသျဖင့္ ေအာ္၏။ ကၽြန္ေတာ့္ လက္ထဲမွ ဂက္စ္မီးျခစ္ကေလး ကိုပင္ ဆုပ္ကိုင္ ထားႏိုင္သည့္ ခြန္အား မရွိေတာ့ဘဲ ေအာက္လြတ္က် သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ အေဖ့ ေျခရင္းမွာ ကၽြန္ေတာ္ ဒူးညႊတ္ေခြကာ ထိုင္က်သြားပါသည္။
“ကၽြန္ေတာ္ ေသခ်င္တယ္ အေဖ။ ကၽြန္ေတာ္ ေသသြားပါေစလို႔ ေန႔တိုင္း ဆုေတာင္းတယ္”
ထို႔ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္ မခ်ဳပ္တည္းႏိုင္ေတာ့ဘဲ မ်က္ႏွာကို လက္ဝါးျဖင့္ အုပ္ကာ ငိုမိသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ထားခင္ကို မခ်စ္ခဲ့။ အရင္ကလည္း မခ်စ္ခဲ့၊ ေနာင္လည္း ခ်စ္လို႔ရမွာ မဟုတ္ပါ။ အေဖ့ကို ဆန္႔က်င္ အာခံခ်င္သည့္ စိတ္တစ္ခုတည္းျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ထိုမိန္းမကို မိုက္မိုက္မဲမဲ ယူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္အနီးမွာ မိန္းမ သံုးေလးေယာက္ ရွိေနပါလ်က္ အေဖက ကင္းကင္းေနဖို႔ တားျမစ္ခဲ့သူမွာ ထားခင္ တစ္ေယာက္သာ ျဖစ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ထားခင္ကို ကၽြန္ေတာ္ ယူခဲ့မိပါသည္။
အေဖ သိလ်က္ႏွင့္ ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့သည္။ ေပ်ာ္သလား တဲ့။
“ဆရာႀကီး”
ကၽြန္ေတာ့္ ေနာက္ဘက္မွ တစ္စံုတစ္ေယာက္၏ တြန္႔ဆုတ္ေသာ ေခၚသံ။ ကၽြန္ေတာ္ ကမန္းကတန္း မ်က္ရည္သုတ္ကာ ဟန္မပ်က္ ထရပ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသည့္အခါ အေဖက ကၽြန္ေတာ့္ကို ညင္သာစြာ ဆြဲထူပါသည္။
“ေအး၊ ေမာင္ေဌး ... လာ”
အေဖ့ ညေစာင့္ အလုပ္သမားေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႔နား ေရာက္လာကာ လက္ထဲက ၄ ဆင့္စတီးခ်ိဳင့္ကို ကမ္းေပးသည္။ အေဖက ကၽြန္ေတာ့္ ပခံုးကို ဖက္ထားေသာ လက္ကို မခြာဘဲ အျခားလက္ျဖင့္ ခ်ိဳင့္ကို လွမ္းယူ၏။
“သံုးပြဲ ဆရာႀကီး၊ ေအာက္ဆံုးခ်ိဳင့္က ဟင္းရည္”
“ေအး ေအး ... မင္းေရာ စားခဲ့ရဲ႕လား”
“စားခဲ့ၿပီ ဆရာႀကီး၊ ဒီေန႔ ကၽြန္ေတာ္ ပဲပလာတာနဲ႔ လက္ဖက္ရည္နဲ႔ ေသာက္ခဲ့တယ္”
“ေအး ေအး၊ သြား ... တံခါးေတြ ဘာေတြ ဖြင့္စရာရွိတာ ဖြင့္ထား။ ခဏၾကာရင္ မနက္ဆိုင္းက အလုပ္သမားေတြ ေရာက္လာေတာ့မွာ”
ေမာင္ေဌး ႐ိုက်ိဳးစြာ လွည့္ထြက္သြားသည္။
“လာ ... ဖိုးကံ၊ မင္းအတြက္ပါ မုန္႔ ပါတယ္”
ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ ...။ ကၽြန္ေတာ္ အေဖ့ဆီ ေရာက္လာလိမ့္မည္ဟု အေဖ သိေနခဲ့ပါသလား။ အေဖ့ အခန္းတြင္းသို႔ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ဝင္ရျပန္သည္။ သည္တစ္ခါေတာ့ အခန္းသည္ ေစာေစာကေလာက္ ေအးစက္စက္မႈ မရွိ။ ေႏြးေထြးစြာ လင္းခ်င္းေနသည္။ စားပြဲေပၚသို႔ အေဖက ခ်ိဳင့္ကို ခ်သည္။
“ထိုင္”
ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွမေျပာဘဲ စားပြဲေရွ႕က ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္လိုက္ပါသည္။ အေဖက ေနာက္ဘက္ ဗီ႐ို အေသးေလးထဲမွ ပန္းကန္ျပား ႏွစ္ခ်ပ္ႏွင့္ စတီးဇြန္းေတြ ထုတ္ယူလိုက္ၿပီး စားပြဲေပၚခ်၏။ ကၽြန္ေတာ္က အေဖ့စားပြဲေပၚမွ ေငြေရာင္ ဆုတံဆိပ္ဒိုင္း အဝိုင္းေလးကို တအံ့တဩ ေကာက္ကိုင္ၾကည့္ လိုက္မိသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ရွစ္တန္းႏွစ္က ကုန္းေစာင္းေက်ာင္းမွ ထူးခၽြန္ဆု ေပးခဲ့သည့္ ေငြဒိုင္းကေလး ျဖစ္သည္။ ထိုဆု ယူခဲ့စဥ္က အေဖေရာ အေမေရာ ထိုအခမ္းအနားသို႔ တက္ခဲ့သည္။
အေဖက စတီးခ်ိဳင့္ကို တစ္ခုခ်င္း ျဖဳတ္လိုက္သည့္ အခါ မုန္႔ဟင္းခါး လက္သုပ္ ဆီခ်က္၏ င႐ုတ္သီးနံ႔ သင္းခနဲ ေမႊးသြား၏။ ေနာက္ဆံုး တစ္ခ်ိဳင့္ ဟင္းရည္အက်ဲ။ ဟင္းခါးရည္၏ ပုဇြန္ေျခာက္ႏွင့္ ၾကက္သြန္ျဖဴ င႐ုတ္ေကာင္းတို႔၏ ေမႊးရနံ႔ကို ရသည္။ အေဖက ပန္းကန္ျပားထဲသို႔ မနယ္ရေသးသည့္ မုန္႔ပြဲကို ေမွာက္ခ်လိုက္သည္။ မုန္႔ ျပင္ဆင္ထားေသာ အေနအထားကို ၾကည့္ျခင္းျဖင့္ ဒါ ... ေဒၚတင္ျမဆိုင္က မုန္႔ဟု ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္သည္။
“စား ဖိုးကံ ဒီဆိုင္က မုန္႔ဖတ္က ဒီရြာမွာ အသန္႔ရွင္းဆံုးနဲ႔ အႏူးညံ့ဆံုး မုန္႔ပဲ”
အေဖက ခပ္တည္တည္ ေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ဇြန္းျဖင့္ မုန္႔နယ္ရင္း အသံထြက္ ရယ္မိ၏။ ဤမုန္႔ဖတ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ မုန္႔ဟင္းခါးဖိုမွ မုန္႔ျဖစ္ေၾကာင္း အေဖ မသိဘဲ ေနမွာ မဟုတ္ဟု ေတြးမိေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
“ငါ ေန႔တိုင္း မတင္ျမ မုန္႔ဟင္းခါးသုပ္ကိုပဲ စားလာတာ သံုးႏွစ္ ရွိၿပီ”
အေဖက ကၽြန္ေတာ့္အား စိုက္ၾကည့္ၿပီး ေျပာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္လႊာခ် လိုက္ရသည္။
“ခါတိုင္းေတာ့ မနက္ ကိုးနာရီမွ စားရတာ။ ဒီေန႔ အိမ္မျပန္ျဖစ္လို႔ ေစာေစာစား ျဖစ္တာ၊ ဘယ့္ႏွယ္လဲ မုန္႔ေကာင္းရဲ႕လား”
ကၽြန္ေတာ္ မေျဖျဖစ္ပါ။
“အေဖ ညက ဘာျဖစ္လို႔ အိမ္မျပန္ ျဖစ္တာလဲ။ အေဖ ေနမေကာင္းဘူးလား”
ကၽြန္ေတာ္ သိခ်င္ေသာ လာရင္းကိစၥကို အခုမွ ေမးျဖစ္သည္။
“ေကာင္းပါတယ္၊ ငါ အိမ္ျပန္တာ မေတြ႕ရင္ မင္းမ်ား ငါ့ဆီ ေရာက္လာမလားလို႔”
“အေဖ”
ကၽြန္ေတာ္ အေဖ့ကို ေမာ့ၾကည့္လိုက္ေတာ့ အေဖက ကၽြန္ေတာ့္ကို စိုက္ၾကည့္ၿပီး ျပံဳးေနပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ အနည္းငယ္ ရွက္သြားသျဖင့္ ေအာင့္သက္သက္ ျပံဳးလိုက္မိၿပီး အေဖ့ပခံုးမွ ေက်ာ္၍ ျပတင္းေပါက္မွတစ္ဆင့္ အျပင္သို႔ လွမ္းၾကည့္ လိုက္သည္။
မန္က်ည္းပင္ကိုင္းမ်ား အၾကားမွ အေဝးက ေတာင္တန္းႀကီးကို လွမ္းျမင္လိုက္ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ေငးၾကည့္မိသြား၏။ အေနာက္႐ိုးမ ေတာင္တန္းဟု ကၽြန္ေတာ္ သိထားေသာ ေတာင္တန္းႀကီး ျဖစ္သည္။ ထိုေတာင္တန္းသည္ ျပာေမွာင္ေနက် ေတာင္တန္း ျဖစ္သည္။ ျမဴေတြဆိုင္းလွ်င္ ေအာက္ပိုင္းက ျပာေမွာင္ရင့္ရင့္၊ အေပၚပိုင္းက အျပာေဖ်ာ့ႏုႏု ျဖစ္သည္။ အခုအခါ ေတာင္တန္းႀကီး တစ္ခုလံုးသည္ ျဖဴေဖြးေန၏။ ေတာင္တန္းႀကီး တစ္ခုသည္ ႏွစ္ေတြ ၾကာသည့္အခါ အေရာင္ေျပာင္း သြားတတ္သလား။ ကၽြန္ေတာ္ မသိပါ။ ျပာေမွာင္ေသာ ေတာင္တန္းႀကီး အျဖဴေရာင္ ျဖစ္ေနတာေတာ့ အခု ကၽြန္ေတာ့္ မ်က္ျမင္ပဲ။
သို႔မဟုတ္ ေတာင္တန္းေတြသည္ ေဆာင္းအကုန္ ႏွင္းေႂကြရာသီ နံနက္ေစာေစာတြင္ အခုလို အျဖဴေရာင္ လႊမ္းေနတတ္သလား။ ကၽြန္ေတာ္ ဤအခန္းထဲတြင္ ဤကုလားထိုင္၌ ထိုင္ၿပီး နံနက္ ေစာေစာမွာ ေတာင္တန္းကို တစ္ခါမွ မၾကည့္ဖူးပါ။
တကယ္ေတာ့လည္း ေတာင္တန္းႀကီးကို စိတ္လိုလက္ရ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါမွ မၾကည့္ဖူးသျဖင့္ ေတာင္တန္းႀကီး အေရာင္ေျပာင္း သြားသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ မေျပာႏိုင္ပါ။ မနက္တိုင္း အျဖဴေရာင္ လႊမ္းေနသည့္ ေတာင္တန္းႀကီးကို အခုမွ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိ သြားတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါသည္။
🔲
#ဂ်ဴး
[ ၾကည္းေတာ၌ မုိးေခၚျခင္း (၂၀၀၃) ]
No comments:
Post a Comment