"ဇြန္ သဇင္ ခြာညိဳ ရင္ဖုိညမ်ား"
================
#ခင္ခင္ထူး
မုိးေျပးကေလးေတြ တသည္းသည္းဖ်န္းပက္ေနေသာ အခန္းျပတင္းဝက မုိးျမင္ကြင္းကုိ ေငးမိေငးရာ ကၽြန္မ ေငးေမာၾကည့္ေနမိပါသည္။ ေျမာက္ဘက္ေတာင္ကုန္းေဒသဘက္ဆီကုိ ပုိ႔ေနေသာ မုိးသက္ေလ ခပ္ရွရွကေလး တုိက္ခိုက္ေနေသာေၾကာင့္ မုိးမႈန္ေတြက ေစြေစြေစာင္းေစာင္း ေျပးလႊားေနသည္ႏွင့္ပင္ တူပါ၏။ မုိးေျပးရနံ႔ ႏွင့္အတူပါလာေသာ ေထာင္းကနဲထလာသည့္ ေျမသင္းနံ႔ကုိ ကၽြန္မ တမက္တေမာႀကီး ရွဴ႐ႈိက္မိပါသည္။ သည္လုိမုတ္သုန္ရာသီ က်ေရာက္ေလတုိင္း ကၽြန္မ ရင္ႏွင့္အမွ် ႏွစ္သက္စဲြလန္းမိရေသာ ရနံ႔မ်ား ကၽြန္မေရွ႕ေမွာက္ ေရာက္လာတတ္ၿမဲျဖစ္ပါသည္။ မုိးေျပးရနံ႔၊ ေျမသင္းနံ႔ ၿပီးေတာ့ ဇြန္ပန္းကေလးမ်ား၏ ရနံ႔။
ငယ္ရြယ္ေသးေကြးလြန္းလွေသာ ပန္းပြင့္ကေလး ေမႊးေမႊးေတြဆီက သင္းပ်ံ႕ထုံအီလြန္းလွေသာ ရနံ႔သင္းသင္းေတြ ေဖာေဖာသီသီႀကီးရေနတတ္တာကုိပဲ ကၽြန္မ အ့ံၾသႏွစ္သက္ေနမိျခင္းျဖစ္၏။ ဇြန္ဖူးကေလးေတြကုိ အပ္ခ်ည္မွ်င္ျဖင့္ တစ္ဖူးခ်င္း တန္းဆက္သီကုံးထားျခင္းကပင္ ကႏြဲ႕ကလ်ႏုိင္လွ၏။ ေရစုိဝတ္ပါးကေလးျဖင့္ အုပ္ထားလုိက္လွ်င္ ေဖြးေဖြးလႈပ္လႈပ္ ပန္းကုံးႀကိဳးလုံးႀကီး ျဖစ္သြားတတ္ပါသည္။ ထုိပန္းကုံးႀကိဳးလုံးႀကီးကုိျမင္ရလွ်င္ ကၽြန္မ အာ႐ုံေတြကုိ ပန္းေတြက ပုတ္ႏုိးေနသလုိ ခံစားမိရ၏။ ၾကည္သင္းေသာ ဇြန္ပန္းရနံ႔ႏွင့္ ေဖြးေဖြးလႈပ္လႈပ္ ပန္းကုံးႀကိဳးလုံးႀကီးေတြက ကၽြန္မ အာ႐ုံအတြင္းမွ မွိန္တစ္ခါ လင္းတလွည့္ မီးေရာင္ေအာက္တြင္ ဇြန္ပန္းကုံးေတြက ျဖဴလုိက္ ျပာလုိက္ နီလုိက္၊ ဝါလုိက္ ဖ်ပ္ခနဲ ဖ်ပ္ခနဲ အေရာင္ေတြ ေျပာင္းေျပာင္းသြားလုိက္ပုံမ်ား။ ဇာတ္႐ုံတြင္းက အနံ႔စုံကုိ ေက်ာ္လြန္ကာ ဇြန္ပန္းရနံ႔ေတြကသာ ဇာတ္႐ုံနံ႔အျဖစ္ ႀကိဳင္ေလွာက္ေနတတ္၏။ သည္ဇာတ္႐ုံနံ႔ကုိ ကၽြန္မ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ခံစားခဲ့ရဖူးသည္။ တကယ့္ကုိ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ။
သည္တုံးက ကၽြန္မတုိ႔ ေနထုိင္ရာမႏၲေလးၿမိဳ႕စြန္ ရပ္ကြက္ကေလးဆီမွ ႏွစ္မုိင္ေက်ာ္ သုံးမုိင္ေဝးေသာ သုံးဆယ့္ငါးလမ္း (ေအလမ္း) ေဘးရွိ ေဒးဝန္ရပ္ “ျမသီတာ” ဇာတ္႐ုံႀကီးအေရာက္ ပဲြသြားၾကည့္ရသည္မွာ သိပ္ေတာ့ မလြယ္လွပါ။ ပဲြၾကည့္သြားမည့္သူမ်ား တူရာ တူရာ စုကာစပ္ကာ ျမည္းလွည္းတစ္စီး ငွားထားၾကရသည္။ ထုိစဥ္က ျမင္းလွည္းစီးလုံးငွားခ အသြားအျပန္ ေငြသုံးဆယ္ေလာက္ ေပးရသည္။ အသြားအျပန္ခရီးကုိ တစ္ေယာက္ေလးက်ပ္ေလာက္သာက်သည့္ ျမင္းလွည္းခကုိ ႏွေျမာသျဖင့္ တစ္ခါတစ္ရံ သည္ပဲြခရီးကုိ ညေနေစာေစာကတည္းက လမ္းေလွ်ာက္ရင္းသြားၾကရသည့္အခါလည္း ရွိပါ၏။ ႐ုံဝင္ခ ႏွစ္က်ပ္ႏွင့္ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္ ေလးငါးဆယ္ကေတာ့ ကိစၥမရွိ။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါပဲြဆုိေတာ့ ၾကည့္ျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ၾကၿမဲျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ ငယ္ငယ္ ရြာက ေနစဥ္က တစ္ရြာ့တစ္ရြာ လွည္းတစ္တန္ ေလွတစ္တန္ ပဲြလုိက္ၾကည့္ရသည္ႏွင့္ေတာင္ တူပါသည္။
ဝါဆုိ ဝါေခါင္ဇာတ္ပဲြေတြ ႐ုံသြင္းၾကၿပီဆုိလွ်င္ အနည္းဆုံး တစ္လကုိးသီတင္း ၾကာတတ္သည္ဟု ကၽြန္မ ထင္ပါသည္။ ဇာတ္႐ုံႀကီးမ်ားတြင္ ႐ုံသြင္းကျပေသာ ဇာတ္ပဲြမ်ားကုိ ႐ုံဇာတ္၊ ႐ုံပဲြဟု ေခၚတတ္ၾကသည္။ ဘုရားပဲြ၊ ေက်ာင္းပဲြ၊ အလွဴပဲြမ်ားတြင္ လူမ်ဳိးတစ္ရာ့တစ္ပါးၾကည့္ႏုိင္ေအာင္ ဇာတ္ခုံထုိး၍ ကျပေသာ ဇာတ္ပဲြမ်ားကုိ ဗလာဇာတ္ပဲြဟု ေခၚတတ္ၾကပါသည္။ ႐ုံပဲြေတြက ဗလာပဲြေတြထက္ အဆင့္ပုိျမင့္သည္။ အျပင္အဆင္လွသည္။ ခမ္းနားသည္။ တစ္ႏွစ္တစ္ခါ သည္လုိ ဇြန္ပန္းနံ႔ေတြ လႈိင္လႈိင္ထသည့္ အခါရာသီမွ ႐ုံဇာတ္ေတြကုိ ၾကည့္ခြင့္ရတာကလည္း အမ်တ္ရစရာ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ႐ုံပဲြမ်ားတြင္ ကၽြန္မ အမ်ားဆုံးၾကည့္ျဖစ္ခဲ့သည့္ ဇာတ္မွာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ခံဇာတ္ျဖစ္ေသာ ၿမိဳ႕ေတာ္သိန္းေအာင္ ဇာတ္ျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္သိန္းေအာင္၏ စင္တင္ ျပဇာတ္မ်ားကုိ ကၽြန္မ အလြန္ႀကိဳက္သည္။ ကၽြန္မ မႏၲေလးသူျဖစ္ေနတာႏွင့္ေတာ့ ဆုိင္လိမ့္မည္မထင္ပါ။ တစ္ႏုိင္ငံလုံးက စဲြလန္းႏွစ္သက္သည့္ ဇာတ္ကုိ ႀကိဳက္ျခင္းမ်ဳိးသာ ျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းလည္း ေကာင္းေပသကုိး။
ၿမိဳ႕ေတာ္၏ စင္တင္ျပဇာတ္မ်ားကုိ ကၽြန္မ အလယ္တန္းေက်ာင္းသူဘဝေလာက္ကတည္းက ၾကည့္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ပဲြအလြန္ႀကိဳက္ေသာ ရြာမွ ကၽြန္မႀကီးေတာ္ေၾကာင့္ ကၽြန္မ ငယ္ငယ္ကတည္းက ပဲြႀကိဳက္ခင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္ဟု ဆုိခ်င္ပါသည္။ ဇာတ္ပဲြေတြ ႐ုံသြင္းၿပီဆုိသည့္ သတင္း ရြာဘက္ကုိ သီခနဲ ေရာက္သည္ႏွင့္ ႀကီးေတာ္က သစ္ေစးသုတ္ ေတာင္းမည္းမည္းကေလး တစ္လုံးရြက္ကာ ျပည္ကူးတုိ႔လုံး သေဘၤာႀကီးစီးရင္း ကၽြန္မတုိ႔အိမ္ကုိ ေရာက္လာတတ္ၿမဲျဖစ္သည္။ ၿမိဳ႕ေရာက္သည္ႏွင့္ ခ်က္ခ်င္းပဲ ပြဲသြားၾကည့္ေတာ့မလုိ အၿမဲတမ္း ေျခလွမ္းတျပင္ျပင္ျဖစ္ေနတတ္သူဆုိေတာ့ ႀကီးေတာ္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မတုိ႔ ရယ္ၾကရၿမဲျဖစ္၏။ မႏၲေလးကုိ ေရာက္လာကတည္းက ႐ုံပဲြေတြ ညစဥ္ရက္ဆက္လုိလုိ ၾကည့္လုိက္သည္မွာ ဇာတ္ပဲြေတြ ပတ္စာခြာဖ်ာသိမ္း႐ုံမက ဇာတ္႐ုံႀကီးပါ ဖ်က္ပါၿပီဆုိမွ ႀကီးေတာ္လည္း စိတ္ခ်လက္ခ် ရြာျပန္တတ္၏။ သည္ႀကီးေတာ္လာေလတုိင္း ပဲြၾကည့္ေဖာ္က ကၽြန္မ ေျပာခဲ့သလုိ ကၽြန္မႏွင့္ ရပ္ကြက္ထဲက ဇာတ္ပဲြလုိက္ၾကည့္သူမ်ားျဖစ္၍ ကၽြန္မကေတာ့ မပါမေနရ ပဲြၾကည့္ေဖာ္ျဖစ္ပါသည္။
“ၿမိဳ႕ေတာ္သိန္းေအာင္ဇာတ္ ေကာင္းခ်က္ကေတာ့ ကမ္းကုန္သယ္၊ ေအာ္ပရာလဲ ေအာ္ပရာမုိ႔။ ျပဇာတ္လဲ ျပဇာတ္မုိ႔၊ သစၥာထားႏွစ္ပါးသြားလဲ ႏွစ္ပါးသြားမုိ႔၊ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ထုတ္လဲ ေနာက္ပုိင္းဇာတ္ထုတ္မုိ႔ ၾကားမဟာရေပါင္ေအ၊ ငါျဖင့္ အေပါ့အပါးေတာင္ ထမသြားမိဘူး။ သည္လုိ ဇာတ္မ်ဳိး ၾကည့္ရလုိ႔ကေတာ့ ပုိက္စပ္ ဘယ္ေလာက္ကုန္ကုန္ လွစိန္တုိ႔က ကုန္သယ္ထင္ပါေတာ္၊ ရြာေျမႀကီးက ထြက္တဲ့ အသီးၿမိဳ႕ေတာ္ဇာတ္ၾကည့္ဖုိ႔ပဲဟဲ့၊ အိမ္လဲ ေျပာၿပီးသား”
ကၽြန္မႀကီးေတာ္၏ သေဘာထားျဖစ္ပါသည္။ ရြာျပန္ေရာက္လွ်င္ေတာ့ ႀကီးေတာ္တစ္ေယာက္ ရြာ႐ုိးကုိးေပါက္ ေလွ်ာက္ကာၿမိဳ႕က ၾကည့္လာခဲ့သည့္ ဇာတ္ေၾကာင္းေတြ လွန္ကာ လွန္ကာ စကားေတြ ေဖာင္ေလေတာ့၏။ ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ငယ္ရြယ္ေသးသည္ဆုိေသာ္လည္း တစ္ေခတ္တစ္ခါက ထြန္းေတာက္ခဲ့ေသာ ျပဇာတ္မ်ားကုိ တစဲြတလန္းရွိခဲ့ရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာ္ဇာတ္သဘင္၏ စင္တင္ျပဇာတ္မ်ားသည္ ကၽြန္မ၏ အသည္းစဲြျပဇာတ္မ်ား ျဖစ္ေတာ့၏။ ကၽြန္မ စဲြလန္းသေလာက္ မွတ္မိေနခဲ့ေသာ ျပဇာတ္မ်ားမွာ “မုိးလား တိမ္လား ျမဴလား”၊ “သဘင္သည္မဝင္ရ” ၊ “ေကာက္ပင္တေရးႏုိး”၊ “ကုိးဆယ္ဆသာလိမ့္မယ္” စသည့္ ျပဇာတ္မ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ သည္ျပဇာတ္မ်ားကုိ ကၽြန္မ အခါေပါင္း မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ပင္ ၾကည့္ခဲ့ရသည္။ ျပဇာတ္သ႐ုပ္ေဆာင္ေကာင္မ်ား၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားႏွင့္ စကားလုံးေတြကုိပင္ အတိအက် မဟုတ္သည့္တုိင္ ကၽြန္မ ထင္မွတ္ၾကားေယာင္ေနဆဲျဖစ္၏။
“ေကာင္းကင္တစ္ခုမွာ ေျပးလႊားေနတဲ့ဟာေတြကုိ ေခးသိလား”
“မုိးလား တိမ္လား ျမဴလား ေခမခဲြတတ္ပါဘူး အစ္ကုိ”
“တကယ္ေတာ့ မုိးတိမ္ဆုိရင္လဲ လူသားေတြရဲ႕ အသက္ေသြးေၾကာျဖစ္တဲ့ လယ္ယာကုိင္းကၽြန္းနဲ႔ စပါးဆန္ေရအတြက္ ျဖစ္ေစရမယ္၊ ျမဴမႈန္ဆုိရင္လဲ စိမ္းလန္းတဲ့ ေတာင္တန္းနဲ႔ ခ်မ္းေျမ့မယ့္ ႏွလုံးသားကုိ စုိျပည္ေအာင္ ဖန္ဆင္းေပးမွာပဲ၊ ေအး မုိးလဲမဟုတ္ တိမ္လဲမမည္ ျမဴလဲမဟုတ္ဘဲ စစ္ေျမစစ္တလင္းက ယမ္းခုိးယမ္းေငြ႕ေတြမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရင္ ကုိယ္တုိ႔အတြက္ ဝမ္းနည္းစရာေတြေပါ့”
ဗုိလ္ႀကီး ကုိဝင္းႏွင့္ ေခးတုိ႔၏ ဇာတ္ခုံေပၚက စကားသံမ်ားက ယေန႔အခ်ိန္အထိ ကၽြန္မနားထဲမွာ ပဲ့တင္႐ုိက္ခတ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ကမာၻေျမေပၚက မၿပီးဆုံးႏုိင္ေသးေသာ စစ္ေျမစစ္တလင္းက ယမ္းခုိး ယမ္းေငြ႕ေတြကုိ မုိးလား တိမ္လား ျမဴလား ကၽြန္မတုိ႔ ခဲြျခားဖုိ႔ ခက္ေနရသည္မဟုတ္လား။ ၿဂိဳဟ္တုစေလာင္းကုိ ၾကည့္မိေလတုိင္း သည္စကားသံမ်ားကုိ ကၽြန္မ သတိရေနတတ္ပါ၏။
႐ုပ္ရွင္ပိတ္ကားေပၚမွာ ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ ၾကည့္ခြင့္ရသည့္တုိင္ ဇာတ္ခုံေပၚက လူကုိယ္တုိင္ အရွင္လတ္လတ္ ျပဇာတ္ ဇာတ္႐ုပ္ေတြ ေလာက္ ရင္ထဲမေရာက္ခဲ့ေသာ ဦးသက္ႏွင္း၊ ဝတ္မႈံ၊ ေက်ာ့မာတုိ႔၏ သဘင္သည္ မဝင္ရ၊ ၿမိဳ႕ကုိတက္၍ အလုပ္လုပ္မည္ဆုိေသာ ေခြးျဖဴမကုိ မွာတမ္းေတြ ေခၽြခဲ့သည့္ ကုိႀကီးေမာင္၏ ဟန္ မာန္ အသံမ်ား။
“က်ဳပ္တုိ႔ဟာ ႏြားနဲ႔ ဖက္႐ုန္းရေပမယ့္ ႏြားလုိေတာ့ နဖားႀကိဳးအတပ္မခံႏုိင္ဘူးဗ်ဳိ႕”
ေတာင္သူလယ္သမားမ်ား၏ က်ဳံးဝါးသံကလည္း သူတုိ႔ ဘဝက ေပးေသာ အသိျဖစ္ပါလိမ့္မည္။
“ေကာက္ပင္ႏုိင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးရန္ အုံးၿခိမ့္ၿခိမ့္ ရင့္က်ဴးညံ …
ေတာင္သူ႔ေတးသံကုိ အားမန္ ေကာက္ပင္ႏုိးဖြင့္ရန္ …”
စသည့္ ေကာက္ပင္တေရးႏုိးသံမ်ားကေတာ့ ျမစိမ္းေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္လိမ့္မည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္ စင္တင္ျပဇာတ္မ်ားထဲတြင္ ကၽြန္မ အစဲြလန္းဆုံးႏွင့္ ခံစားမႈ အကဲရဆုံးေသာ ျပဇာတ္မွာ “ကုိးဆယ္ဆလ၏သာလိမ့္မယ္” ဆုိသည့္ ျပဇာတ္ပဲ ျဖစ္ပါသည္။ သည္ျပဇာတ္ကုိ ကၽြန္မ အထက္တန္းေက်ာင္းသူဘဝမွာ ၾကည့္ခဲ့ရေသာ ျပဇာတ္မုိ႔ နားလည္သေဘာေပါက္မႈႏွင့္အတူ ရင္ထဲ လန္းဆတ္ေနဆဲျဖစ္သည္။ ျပဇာတ္ထဲမွ ဇာတ္႐ုပ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ဂ်င္းစိမ္းႏွင့္ ပ်ဴေစာထီးသိန္းဆုတုိ႔ ေမာင္ႏွမ၏ ဘဝ၊ ေရႊစာရံ ဘုရားပဲြခံစားမႈ၊ ၿမိဳ႕ေတာ္သိန္းေအာင္၊ ေမာင္ေမာင္သိန္း၊ သက္ထားေဆြ၊ ၿပီးေတာ့ ျပဇာတ္ထဲက မင္းသမီး ညိဳညိဳဆန္း၏ ထန္းရြက္ပုတီး။
“ႏြားၾကန္စုံ ေျခကုန္ေမာင္းေတာ့ … ေျမတုန္ေစာင္းေအာင္ … လွည္းဘီးကေလးက ျခာျခာလည္ … ေမာင့္သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ အလြန္ပင္စတဲ့ ရွင္မြန္လွရဲ႕ နားေတာင္းက် ေခ်ာင္းထဲမယ္ … ခရီးသြားေတာ့ သမီးရည္းစားဘဝ ဘာလုိလုိရယ္ … ရင္ထဲဖုိလႈိက္ေနမိတယ္ … အသက္မႀကီးေသးေပါင္ေမာင္ရယ္၊ ထန္းရြက္ပုတီးကေလး ဆဲြလုိ႔ ေရႊစာရံ အေရာက္သြားစုိ႔ကြယ္”
ျပဇာတ္ခြင္ထဲမွာ အၿငိမ့္စင္ ထုိးမထားပါ။ အၿငိမ့္စင္က ဇာတ္ခုံေပၚမွာပဲ ရွိသည္။ ျပဇာတ္ခြင္ေပၚမွာက အၿငိမ့္ပဲြထုိင္ၾကည့္ေနၾကသည့္ ပဲြခင္း ႐ႈခင္း၊ ေအာ္ၾက ဟစ္ၾက ရယ္ၾက ေမာၾက၊ လူအုပ္ႀကီး ေနာက္မွာက ႏြားတပ္လွည္းဘီး တစ္ဖက္၊ ႏြားခ်ဳိေထာင္ႀကီးက အနားရပ္ေနသည့္ ပဲြၾကည့္သူ၏ ပုဆုိးကုိ ထုိးထုိးေကာ္ေတာ့ ရယ္ၾကရသည္။ ပ်ဴေစာထီးသိန္းဆုက လုပ္ေသနတ္ႀကီး တကားကားႏွင့္ ပဲြခင္းထဲ ေရာက္လာတတ္ေသး၏။
သည္ပဲြခင္းျမင္ကြင္းက ေက်းလက္ဘဝမ်ားႏွင့္ နီးစပ္လုိ႔ ေနသည္။ အၿငိမ့္မင္းသမီးကို မျပဘဲ အၿငိမ့္ပဲြၾကည့္ပရိသတ္ကုိျပသည့္ ႐ုပ္ရွင္ဆန္သည့္ ျပကြက္ကေလးကုိ ကၽြန္မ အလြန္သေဘာက်ခဲ့မိပါသည္။ ဇာတ္သဘင္၏ တင္ဆက္ပုံ အႏုပညာသည္ပင္ ခံစားစရာျဖစ္ေနရသည္။
ၿမိဳ႕ေတာ္စင္တင္ျပဇာတ္ေတြကုိ ေရးဖဲြ႕ခဲ့သူ ၿမိဳ႕ေတာ္ ေမာင္ယဥ္ေအာင္ကုိ သည့္ေနာက္ပုိင္း ကၽြန္မ ေတြ႕ဆုံမိတ္ဆက္ခဲ့ရစဥ္က ကၽြန္မ၏ စိတ္ခံစားမႈသည္လည္း ျပဇာတ္ဆန္ခဲ့သည္။ ႐ုံပဲြမ်ားႏွင့္ တျဖည္းျဖည္း ေဝးကြာခဲ့ရၿပီးသည့္ေနာက္ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ႀကီးၾကာမွ ၿမိဳ႕ေတာ္ျပဇာတ္ဖန္တီးရွင္ႏွင့္ ကၽြန္မ ေတြ႕ဆုံခဲ့ရျခင္းျဖစ္၏။ ဆရာေပၚဦးသက္ အထိမ္းအမွတ္ျပပဲြတြင္ ဆရာ့ကုိ ကၽြန္မ တကန္တက သြားေရာက္မိတ္ဖဲြ႕ခဲ့သည္။
“ေကာက္ပင္ေတြ တစ္ေရးႏုိးပါဦးဆရာ”
ကၽြန္မကေျပာေတာ့ ဆရာမ်က္ဝန္းေတြ ရီေဝသြားသည္။ ဆရာသည္လည္း ျပဇာတ္တစ္ေခတ္ တိမ္စေတြကုိ ဆုပ္ဖမ္းေနပုံ ရပါသည္။ သည္ျပဇာတ္ေတြကုိ ဖန္တီးခဲ့ေသာ ဖန္တီးရွင္ ကိုယ္တုိင္ ျပဇာတ္ႏွင့္ ေဝးကဲြခဲ့ရျခင္းအေပၚ ႏွေျမာတသ ခံစားေနရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္သည္။ ျပဇာတ္ထဲက ဇာတ္႐ုပ္မ်ားျဖစ္ၾကေသာ ပ်ဴေစာထီးသိန္းဆု၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ဦးေပါစံတုိ႔ကုိလည္း ကၽြန္မ တေလးတစ္စားရွိခဲ့မိသည္ပင္။
“ျပဇာတ္” ဆုိေသာ ေဝါဟာရကုိ ကၽြန္မ စဥ္းစားေနမိပါသည္။ “ျပ” ဆုိေသာ စကားမွာ ျမန္မာစကားျဖစ္၍ “ဇာတ္” ဆုိေသာ စကားမွာ ပါဠိ၊ “ဇာတက” ဆုိေသာ စကားမွ ပ်က္လာေသာ စကားျဖစ္သည္ဟု ဆုိၾကပါသည္။ ျပသေသာ ဇာတက။ ဤစကားႏွစ္လုံးကုိ ေပါင္း၍ “ျပဇာတ္” ဟု ေခၚေၾကာင္း ကၽြန္မ မွတ္သားဖူးပါ၏။ “ျပ” ဆုိေသာ စကား အဓိပၸာယ္သည္ ဖုံးကြယ္ေနေသာအခါတြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝးလံေနေသာ အခါတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အျခားတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႐ုတ္တရက္မျမင္ေသာအခါတြင္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ျမင္သာေအာင္ လုပ္ေပးျခင္းဟု အနက္ရွိသည္ဆုိ၏။
“ဇာတ္” ဆုိေသာ စကားသည္ ျမန္မာအေခၚျဖစ္၍ ပါဠိဇာတကမွ ဆင္းသက္လာသည္။ “ဇာတ” ႏွင့္ “က” ကုိ ေပါင္းစပ္ထးေသာ စကားျဖစ္၍ ဇာတကအနက္မွာ ျဖစ္လာသည္။ ဇာတ္ေတာ္ဟု အဓိပၸာယ္ရသည္။ ေရွးဘဝမ်ားက ဘုရားအေလာင္းအျဖစ္ႏွင့္ သက္ဆုိင္သည့္ ဝတၳဳမ်ားဟု ဆုိလုိသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ “ျပဇာတ္” ဟူေသာ စကားသည္ “အျဖစ္ကုိျပခ်က္” ဟု အဓိပၸာယ္ေကာက္ႏုိင္သည္ဟု ဆုိ၏။ လူ႔ဘဝထဲကျဖစ္ျခင္း၊ ပ်က္ျခင္းေတြကုိ ျပသခ်က္မ်ားဟု ဆုိရပါမည္။
လူ႔ဘဝထဲက အျဖစ္ေတြကုိ ျပႏုိင္ေသာ ဇာတ္ေတြ စင္ေပၚမွာ တေရးႏုိးခြင့္ မရၾကေတာ့တာလည္း ဘာအေၾကာင္းေတြမ်ား ရွိပါလိမ့္။ စင္ေပၚအထိ တက္မလာႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ျပဇာတ္ေတြ ေရာဂါရေနၾကတာမ်ားလားလုိ႔လည္း ကၽြန္မ ေတြးမိပါသည္။ ဒါကုိေတာ့ ကၽြန္မ မခဲြျခားတတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ တစ္ေခတ္တစ္ခါက စင္တင္ျပဇာတ္မ်ားလုိ ကၽြန္မတုိ႔ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ တစဲြတလန္း ၾကည့္စရာမရွိေတာ့တာကေတာ့ ေသခ်ာေနပါၿပီ။ ျပဇာတ္မ်ား ႀကိဳက္လွခ်ည့္ဆုိေသာ ႀကီးေတာ္ပင္ ရြာက ဆန္တက္ မလာတာ ႏွစ္ေတြၾကာလွၿပီ။ ျပဇာတ္ေတြ ေပ်ာက္သြားေတာ့ ႀကီးေတာ္ပါ ေပ်ာက္ေနေလၿပီ။
ကၽြန္မတုိ႔ ငယ္စဥ္က ျဖတ္သန္းခဲ့ရေသာ ျပဇာတ္မ်ားမွာ ၿမိဳ႕ေတာ္၏ ႐ုံသြင္းစင္တင္ျပဇာတ္မ်ားခ်ည္းမကပါ။ ႐ုံပဲြေတြ သိမ္းခ်ိန္တြင္မေတာ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ေပၚမွာ ေဂၚသဇင္ပန္းေတြ၊ စိန္သဇင္ပန္းေတြ ေဖြးေဖြးလႈပ္ေအာင္ ပြင့္ၾကျပန္သည္။ မန္းေျမမွာ စမ္းေရစေတြႏွင့္ ဖ်န္းေလက တသုန္သုန္ဆုိေတာ့ သဇင္ပန္းရနံ႔ေတြ သင္းလာခဲ့ရျပန္ၿပီ။ ဟုိအရပ္ သည္အရပ္ ဘုရားပဲြတကာမွာ ဗလာဇာတ္ေတြ အၿမီးဆက္ေခါင္းဆက္ ၾကည့္ၾကဖုိ႔ ျပင္ရျပန္သည္။ ေဆာင္းဦးေလေျပၾကားမွာ သဲ့ကာ ယဲ့ကာ ႏြဲ႕ကာ တြဲ႕ကာ ပါလာတတ္ေသာ ဆုိင္းသံဗုံသံေတြက ကၽြန္မတုိ႔လုိ ပဲြခ်စ္သူေတြကုိ ပုတ္ခတ္လႈပ္ႏုိးတတ္ပါေသးသည္။ ဘယ္သူ႔ဇာတ္တဲ့လဲ၊ ဘယ္အရပ္မွာ တဲ့လဲ၊ ဘယ္ေလာက္ေဝးသလဲ ေမးျမန္းစုံစမ္းၿပီး ပဲြၾကည့္လုိက္ၾကရသည္။ ေယာက်္ားကေလးမ်ားအဖုိ႔ စက္ဘီးကုိ ေဒါက္ေထာက္ကာ ျပဇာတ္အၿပီးေလာက္အထိေတာ့ သြားေငးျဖစ္ေအာင္ ေငးၾကၿမဲျဖစ္သည္။ ကၽြန္မတုိ႔ မိန္းကေလးေတြကေတာ့ ဟုိအရပ္ သည္အရပ္က သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ စုကာေပါင္းကာ မင္းစင္မ်ား ဝယ္ၾကရသည္။ တစ္အုပ္တမ တကန္တက သြားေရာက္ပဲြၾကည့္ ၾကေလ့ရွိ၏။ သဇင္ပန္းေတြက ေဝလုိ႔။
“ဘယ္သူ႔ဇာတ္လဲ”
“ေအာင္ၾကည္သန္းဇာတ္ေလ”
“ဒါဆုိ ျပဇာတ္က အပယ္ခံက်ည္းတန္ေပါ့”
ဇာတ္ပဲြသံၾကားလွ်င္ ျပဇာတ္က႑ကုိ အရင္ေမးျမန္းစုံစမ္းစိတ္ဝင္တစားရွိခဲ့ၾကသည္မွာလဲ ျပဇာတ္မ်ား၏အရွိန္အဝါေကာင္းမႈပဲ ျဖစ္သည္။ သည္တုံးက ကၽြန္မ ၾကည့္ခဲ့ဖူးေသာ ဇာတ္ေတြက ကၽြန္မရင္ထဲမွာ ပ်က္ေၾကမသြားၾကေသးပါ။ ပန္တ်ာေက်ာ္ဝင္း၊ ၿမိဳ႕ေတာ္ေအာင္ၾကည္သန္း၊ စိန္လွၿမိဳင္၊ ေရႊနန္းတင္၊ ရတနာတင္လင္း၊ ၿမိဳ႕ေတာ္တင္ဝမ္း၊ နန္းေအာင္၊ သည္ဇာတ္မင္းသားမ်ားႏွင့္ တဲြကာ ျပဇာတ္တစ္ေခတ္ကုိ ထူေထာင္ခဲ့ၾကေသာ ျပဇာတ္မင္းသား မင္းသမီးေတြကုိလည္း ကၽြန္မ အမွတ္တရ ရွိေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ ဝတၳဳေကာင္းတစ္ပုဒ္ကုိ ဖတ္ရသလုိ ရင္ထဲအထိ ၿငိရေသာ လူ႔ဘဝဇာတ္ထုပ္ေတြကေတာ့ ႐ုိးအီမသြားပါ။
ပန္တ်ာေကာ္ဝင္းဇာတ္မွာေတာ့ ပန္တ်ာေက်ာ္ဝင္းကုိယ္တုိင္ ျပဇာတ္သ႐ုပ္ေဆာင္တတ္႐ုံမက ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမေတြကလည္း ျပဇာတ္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအျဖစ္ ပါဝင္ကူညီပံ့ပုိးခဲ့ၾကသည္။ ပန္တ်ာ နီနီဝင္း၊ ေထြးေထြးေအာင္၊ ခင္ဝင္းၾကည္၊ ေကာ္လိပ္ၿမိဳင္တုိ႔ႏွင့္ သုံးပန္လွ၊ အျမင့္ဆုံးသစ္ပင္၊ အနီေရာင္စက္ဝုိင္း။ ၿမိဳ႕ေတာ္ေအာင္ၾကည္သန္းဇာတ္မွာ သဘာဝျပဇာတ္မင္းသားႀကီး အပယ္ခံက်ည္းတန္က ျပဇာတ္မင္းသားျဖစ္သည္။ အပယ္ခံက်ည္းတန္ကုိ ကၽြန္မ မူလတန္းေက်ာင္းသူဘဝ ျမင္းၿခံမွာ ေနစဥ္ကတည္းက “ေအာင္သိန္း၊ ေအာင္ၿမိဳင္စိန္” ဇာတ္ႏွင့္အတူ ကၽြန္မ ၾကည့္ခဲ့ဖူးပါသည္။ ႐ုပ္ဆုိးအက်ည္းတန္ေသာ သဘာဝျပဇာတ္မင္းသားႀကီး၏ အႏုပညာအားကလည္း ေကာင္းလြန္းလွသည္ေကာ။ ျပဇာတ္ႀကီးမ်ားပင္မက တစ္ခန္းရပ္ ျပဇာတ္မ်ားကုိပင္ ပရိသတ္ရင္ထဲ အေရာက္ပုိ႔ႏုိင္ခဲ့သူျဖစ္၏။ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ျပဇာတ္မင္းသမီး ျဖဴျဖဴဝင္း၊ မုိမုိေအာင္တုိ႔ႏွင့္တဲြကာ ျပဇာတ္ေလာကုိ လႊမ္းမုိးခဲ့သည္။ “ညိဳမီ ထဘီဝတ္တတ္ၿပီ” ျပဇာတ္ကုိ ကၽြန္မ သတိရသည္။
စိန္လွၿမိဳင္ကေတာ ျပဇာတ္မင္းသား လူငယ္မုိးဆန္းဦးႏွင့္ ပရိသတ္ရခဲ့သည္ဟု ထင္ပါသည္။ ေရႊနန္းတင္ဇာတ္မွာေတာ့ သားျဖစ္သူ နန္းဝင္းဆန္းက ျပဇာတ္မင္းသား၊ ရတနာတင္လင္းဇာတ္က ျပဇာတ္မင္းသားေခ်ာ ဝင္းမင္းသန္႔ စသျဖင့္ ဇာတ္ႏွင့္ ျပဇာတ္တဲြဖက္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကသည္။ လူငယ္ၾကည္ခုိင္၏ “ပိေတာက္ရယ္ ငုရယ္ ေခါင္ရမ္းရယ္” ျပဇာတ္ကုိ ရတနာတင္လင္းက စင္တင္ခဲ့သလုိ အပယ္ခံ က်ည္းတန္လွ်မ္းလွ်မ္းေတာက္လာခ်ိန္တြင္ အပယ္ခံသုည၊ ညေမြးစသည့္ သဘာဝျပဇာတ္မင္းသားေတြကလည္း မႈိပြင့္မ်ားလုိ ေပၚလာခဲ့ပါေသးသည္။ ရြက္ေဟာင္းေတြ ေၾကြေတာ့လည္း ရြက္ႏုေတြေဝရၿမဲ မဟုတ္လား၊ မ်ဳိးဆက္ေတြက အလုိက္တသင့္ ရွိေနသည္။
ကၽြန္မတု႔ိ ဧရာဝတီျမစ္ေဘးရပ္ကြက္ ဘုရားပဲြက ႏွစ္စဥ္ျပာသုိလမွာ က်င္းပၿမဲျဖစ္ပါသည္။ ေငြႏွင္းမႈန္ရီ ေဝေဝစီ ေျမာက္ေလေဆာ္ေသြးေအးတဲ့ လရာသီျဖစ္သည့္အထဲ ျမစ္ဆိပ္ကမ္းနဖူးမွာ ဇာတ္ခုံထုိး၍ ကရသည္မုိ႔ ကမ္းကုန္ေအာင္ ခ်မ္းတုန္လွခ်ိန္ပဲျဖစ္၏။ ျမစ္ေလတျဖဴးျဖဴး တုိက္ခတ္ေသာေၾကာင့္ ကတၱီပါကားလိပ္ေတြက ျမစ္လႈိင္းေတြလုိ လူးလြန္႔ေနတတ္သည္။ ခြာညိဳပန္းေတြကေတာ့ ပဲြခင္းထဲမွာ ႀကဲပက္ထားသလားထင္ရသည္။ သူ႔ေခါင္းမ်ာလဲ ခြာညိဳ၊ ငါ့ေခါင္းမွာလဲ ခြာညိဳ၊ ခြာညိဳပန္း ပဲြေတာ္ႀကီးခင္းျပန္ၿပီ။ ျမစ္ေလတေသြးေသြး၊ ကတၱီပါကားလိပ္ အိလႈပ္လႈပ္၊ ခြာညိဳ၊ ခြာျပာသင္းေသာ ပြဲခင္းညေတြထဲမွာ ကၽြန္မ ေပ်ာ္ဝင္ေနခဲ့သည္။ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားခဲ့ရေသာ ျပဇာတ္ပုိင္းေရာက္လွ်င္ စကားတစ္လုံး၊ သီခ်င္းတစ္ပါဒ လက္မလြတ္ရေလေအာင္ ေခါင္းကေလးေထာင္ကာ ေထာင္ကာ ၾကည့္ေမာခဲ့သည္ပဲျဖစ္၏။
ေနာင္ စာကေလး ေပးကေလး ေရးျဖစ္လာေတာ့ တစ္ခ်ိန္က ျပဇာတ္မ်ားကုိ ကၽြန္မ ဘာေၾကာင့္ တျမတ္တႏုိး စဲြလန္းခဲ့မိရပါလိမ့္ဟု မၾကာမၾကာ ေတြးျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ကၽြန္မ စဥ္းစားရမိသေလာက္ ျပဇာတ္မ်ားသည္ လူထုဘဝႏွင့္ နီးစပ္ၿပီး ဘဝသ႐ုပ္ကုိ ဇာတ္ေကာင္ စ႐ုိက္ပီေအာင္ ပီျပင္စြာ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ထင္မိပါ၏။ ျပလုိ ေျပာလုိသည့္အခ်က္ကုိ ရင္ထဲေရာက္ေအာင္ ခံစားလုိ႔ရသည္။ အျပင္အဆင္၊ လႈပ္ရွားမႈ၊ အသံ၊ အေရာင္ႏွင့္ ဘဝသ႐ုပ္မ်ားကုိ ေပါင္းစပ္လုိက္ေတာ့ ျပဇာတ္ေတြက ခုံမင္စရာေကာင္းလာခဲ့သည္။ စဲြလန္းစရာျဖစ္လာရသည္။ လူ႔ဘဝသ႐ုပ္ကုိ ေဖာ္က်ဴးႏုိင္ေလေတာ့ ခံစားစရာ ျဖစ္ရသည္။
အခုအခါမွာေတာ့ ႐ုံပဲြေတြ တကန္တက သြင္း၍ ကသံ မၾကားရေတာ့ေသာ္လည္း ဗလာဇာတ္ေတြကေတာ့ ၿခိမ့္ၿခိမ့္ညံေနေအာင္ ခင္းက်င္းျပသေနဆဲျဖစ္သည္။ အသက္အရြယ္ေၾကာင့္ပဲလား၊ ဇာတ္ေတြကပဲ ဆဲြေဆာင္အားနည္းလာလုိ႔လားေတာ့ မသိပါ။ ကၽြန္မ ဇာတ္ပဲြမၾကည့္ျဖစ္ခဲ့သည္မွာ ၾကာၿပီ။ သို႔ေသာ္ ေျမာက္ျပန္ေလေအးႏွင့္အတူ လြန္႔လူးကာ ကၽြန္မတုိ႔အိမ္ခန္းကေလးထဲဆီအထိ ေရာက္လာတတ္ေသာ ဆုိင္းသံ၊ ဗုံသံ၊ ဇာတ္သံမ်ားကုိေတာ့ လြမ္းေလာက္ေအာင္ ၾကားေနရဆဲျဖစ္ပါသည္။ ဆုိင္းသံ၊ ဗုံသံထက္ အီလက္ထရစ္ ဂစ္တာသံ စူးစူးႀကီးေတြက နားထဲစူးစူးေအာင့္ေအာင့္ ဝင္လာသည္။ ေလးလုံးမကဲြေသာ ကျပားသံ၊ အသံေသးအသံေၾကာင္မ်ားက အီလက္ထရစ္ဂစ္တာသံႏွင့္ အၿပိဳင္ နင္းကန္ေအာ္ေနသည္။
ေအာ္ပရာက႑ဆုိတာကလည္း ဘုရားစူး လြတ္႐ုံၾကား႐ုံသာၾကားလုိက္ရသည္။ ဘာမွန္းမသိလုိက္။ တစ္ခ်ိန္က စင္တင္ တင္ဆက္ခဲ့ၾကေသာ “လထြက္ကေလးရယ္ ျမင္းေပၚတင္” “ျမင္းစုိင္းသား” စသည့္ သ႐ုပ္ေဖာ္ကဇာတ္မ်ား၊ “အညာဆန္ေလွႀကီး” “မာယာေဒဝီ” စသည့္ ေအာ္ပရာမ်ားတုိ႔ကုိ လြမ္းမိ၏။ စတိတ္႐ႈိးက႑ကေတာ့ ဇာတ္တစ္ခြင္လုံးမွာ အရွည္ၾကာဆုံးဇာတ္သဘင္ အခင္းအက်င္း ျဖစ္ပုံရသည္။ ကၽြန္မ တစ္ေရးႏုိးခ်ိ္ေလာက္အထိ စတိတ္႐ႈိးက႑ မၿပီးေသး။ ဆုိေနၾကသည့္ သီခ်င္းေတြက ကိုယ္ပုိင္ဇာတ္သီခ်င္းေတြ မဟုတ္။ တစ္ခ်ိန္က ဇာတ္မင္းသားႀကီးမ်ား၏ ပဏာမေတးသီခ်င္းမ်ားသည္ပင္ ေရွးျဖစ္ေဟာင္းေအာင္းေမ့ဖြယ္ရာ။
“ၿမိဳ႕ေတာ္သိန္းေအာင္ အႏုပညာဂုဏ္ကုိေဆာင္ မႏၲေလးၿမိဳ႕ရဲ႕ က်က္သေရထြန္းေျပာင္၊ ျမန္ျပည္ေထာင္ႀကံစည္ေဆာင္ ၿမိဳ႕ေတာ္ ၿမိဳ႕ေတာ္ကၽြန္ေတာ္ သိန္းေအာင္”
ကၽြန္မ အေမွ်ာ္လင့္ဆုံး ျပဇာတ္က႑ေတြမွာလည္း စတိတ္႐ႈိးသီခ်င္းသံက မဝင္သာ ဝင္သာ လက္ဝင္လွ်ဳိထားေသး၏။ ဟုိတုန္းက ျပဇာတ္ေတြက မလုိအပ္ဘဲ သီခ်င္းမဆုိၾကပါ။ လုိအပ္လုိ႔ သီဆုိျပန္ေတာ့လည္း ျပဇာတ္ႏွင့္ လုိက္ဖက္မည့္ ကုိယ္ပုိင္ ျပဇာတ္သီခ်င္း သီးသန္႔ေရးဖဲြ႕ သီဆုိတတ္ၾကသည္။ ပဲြခင္းထဲမွာ လုိက္ေရာင္းသည့္ သီခ်င္းစာအုပ္ကေလးမ်ားကုိပင္ တစ္မတ္ငါးမူးေပး၍ ကၽြန္မတုိ႔ ဝယ္ယူသီဆုိခဲ့ၾကဖူးသည္။
အခုေတာ့ ႏွစ္ပါးခြင္မွာလည္း မင္းသား၏ ခၽြဲသံႏြဲ႕သံေတြက က်ီးမဟုတ္ ၾကက္မဟုတ္။ ေနာက္ပိုင္းဇာတ္ထုပ္ႀကီးကေတာ့ ခင္းသံပင္မၾကားရေတာ့။ တစ္ခ်ိန္က “တရားရွင္” “ဒန္းစီး ေမာင္ႏွမ” “ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္” “လက္ဝဲသုႏၵရ” စသည့္ ဇာတ္ထုပ္ႀကီးေတြ ဘယ္ေရာက္ကုန္ၿပီလဲ။
ျပတင္းဝမွာ ျမင္ေနရသည့္ ေစြေစာင္းေျပးလႊားေနၾကေသာ မုိးမႈန္ဖဲြကေလးေတြကုိ ကၽြန္မ ေငးေမာၾကည့္ေနဆဲပဲျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတူ ဇြန္ပန္းနံ႔၊ သဇင္ပန္းနံ႔၊ ခြာညိဳပန္းနံ႔ေတြကုိလည္း ကၽြန္မ လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး သတိရေနဆဲပဲျဖစ္သည္။
တကယ္ေတာ့ ဇာတ္သဘင္ဟူသည္ ၾသဇာ သို႔မဟုတ္ အာဏာျဖင့္ ခုိင္းေစရသည့္ အတတ္ပညာမဟုတ္ပါ။ အမ်ဳိးသားယဥ္ေက်းမႈအသိျဖင့္ ကိုယ္တုိင္က ျမႇင့္တင္ရေသာ အႏုပညာတင္ဆက္မႈျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္မ ထင္ပါသည္။ မည္သည့္ပေယာဂမွ မပါဘဲ ကိုယ့္မူကိုယ့္ဟန္ကုိ ကုိင္စဲြရင္း ျမန္မာ့ဇာတ္သဘင္ တစ္ေခတ္ကုိ ထူေထာင္ခဲ့ၾကသူတုိ႔၏ တန္ဖုိးကုိ အခုမွ ကၽြန္မ ေလးစားရမွန္းသိလာခဲ့သည္။ ၿဂိဳဟ္တုစေလာင္းမွ ၾကည့္ခြင့္ရေသာ လူမ်ဳိးတုိင္းမွာ ႐ုိးရာဇာတ္သဘင္တင္ဆက္မႈအခန္း တစ္ခန္း အၿမဲပါတာ ျမင္ေနရပါသည္။ ဇာတ္သဘင္ အခန္းက႑ကုိ ကတန္တက မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ တင္ဆက္ေနၾကကာ ဝမ္းသာစရာ ေကာင္းလွပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ႐ုိးရာဇာတ္သဘင္သည္ ေဆာင္းေလတေသြးေသြး ပန္းရနံ႔ေတြ တသင္းသင္းၾကားက ရင္ခုန္ရသည့္ အခင္းအက်င္း မဟုတ္လား။
ခင္ခင္ထူး
No comments:
Post a Comment