May 29, 2018

သူ႔မယား

သူ႔မယား
✨✨✨

ေဇာ္ဂ်ီ

(၁)

ေဈးသည္မ မေဖာ့သည္ ကိုဆင္၏ မယား ျဖစ္သည္။

မေဖာ့သည္ ၿမိဳ႕သို႔တက္၍ ကုန္စိမ္းေရာင္းေလ့ ရွိရာ နံနက္တိုင္း ဗ်ပ္ကိုရြက္၍ ၿမိဳ႕သို႔ တစ္မိုင္နီးပါးခန႔္ ေျခက်င္သြားရသည္။ အေရာင္းရ တြင္လွ်င္ ေစာေစာ ျပန္လာတတ္၍ အေရာင္းရ ထိုင္းလွ်င္ ေနေစာင္းမွ ျပန္လာတတ္သည္။ ျပန္လာတိုင္း ေခ်ာင္းကိုျဖတ္ကာ ရြာဘက္သို႔ ကူးထားေသာ ဝါးတံတားသို႔ ေရာက္လွ်င္ လင္စိတ္၊ သားသမီးစိတ္တို႔သည္ အလိုလို ေပၚလာတတ္ၾကေလသည္။

မေဖာ့သည္ အရပ္ ေထာင္ေထာင္ေမာင္းေမာင္း ျဖစ္သည္။ ဆံပင္သည္ နီၾကန္ၾကန္ ျဖစ္၍ တစ္ထြာ သာသာေလာက္ ရွည္သည္။ သြား အတန္ငယ္ ေခါသည္။ သို႔ရာတြင္ အ႐ုပ္ဆိုးဟု မဆိုသာေခ်။ ကိုဆင္သည္ အိမ္၌ ထိုင္စားသမား ျဖစ္သည္။ အို ... ထိုင္စားသမား သက္သက္လည္း မဟုတ္ပါေပ။ အိမ္မွာ ထမင္းအိုး တည္ရသည္။ သားငယ္၊ သမီးငယ္မ်ားကို ထိန္းရသည္။

ကိုဆင္သည္ ငယ္စဥ္က သာမေဏ ဘဝ၌ ကိုးႏွစ္ခန႔္ ေနခဲ့ဖူးသူ ျဖစ္သျဖင့္ စာေပ၌ အေတာ္အတန္ ေခါက္မိသည္။ စိတ္ထား သေဘာထား ေကာင္းသည္။ ရယ္ရယ္ေမာေမာ ေနတတ္သည္။ အလွဴ မဂၤလာပြဲမ်ားတြင္ ေရွ႕တန္းက ပါတတ္သည္။ သူ၏ အရပ္အေမာင္းမွာ မယားေလာက္ မျမင့္လွ။ ဆံပင္ ေကာင္းသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ေရးေရး ရွိသည္။ ရင္အုပ္ က်ဥ္းသည္။ ထိုးကြင္းကို ဒူးအထိ ထိုးထားသည္။

သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ ညားၾက၍ သားငယ္တစ္ေယာက္ ရၿပီးသည္အထိ မေဖာ့သည္ ေဈးေရာင္းလည္း ထြက္သည္။ ကိုဆင္ကိုလည္း ျပဳစုရွာသည္။ သားတစ္ေယာက္ ေနာက္ထပ္ တိုးလာေသာအခါ မေဖာ့သည္ ေဈးေရာင္းသာ ထြက္ႏုိင္ရွာေတာ့သည္။ ေနာက္တစ္ဖန္ သမီးတစ္ေယာက္ တိုးလာျပန္ေသာအခါ မေဖာ့ အလြန္ ေမာပန္း လာတတ္သည္။ ကုန္႐ႈံးေသာ အလွည့္ႏွင့္ ၾကံဳသည့္အခါ သနားဖြယ္သာ ျဖစ္ေတာ့သည္။ သို႔ရာတြင္ မေဖာ့သည္ ညည္းသည္ မရွိ။

“အေရွ႕ပိုင္းက မဂၤလာေဆာင္မွာ ညည္းေယာက္်ား မဂၤလာဩဘာ စကား ေျပာပုံကို ညည္း လာၿပီး နားေထာင္ေစ့ခ်င္တယ္ သူငယ္ခ်င္းမရဲ႕၊ အလြန္ခံ့တယ္။ ညည့္ေယာက္်ား ပညာ ျပည့္ပါေပတယ္ေအ့” ဟု မေဖာ့ သူငယ္ခ်င္းမ တစ္ေယာက္က ကိုဆင္ကို ခ်ီးမြမ္းဖူးေလသည္။ ထိုအခါ မေဖာ့သည္ အလြန္ အားရသည္။ သူ၏ စိတ္ထဲတြင္ က်က္သေရ အေပါင္းတို႔ ျပည့္လွ်မ္းေနေသာ လင္၏ မ်က္ႏွာကို ျမင္လာ ထင္လာသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္ဆယ့္ေလးႏွစ္ အရြယ္ သားအႀကီးက တံတားမွ ဆီးႀကိဳ၍ အေမ့ ဗ်ပ္၊ ေတာင္း စသည္တို႔ကို ကူသယ္ေပး၏။ ထိုအခါ မေဖာ့သည္ အားရျပန္သည္။ “ေမာင္မင္းႀကီးသားေၾကာင့္ ဒီသားကေလး အားထားရ ေပတယ္” ဟု ေတြးမိသည္။

တစ္ခါေသာ္ အိမ္ငယ္ေရွ႕သို႔ ထန္းရည္မူးသမား တစ္ေယာက္ ေရာက္လာ၍ အိမ္ေရွ႕ကျပင္၌ စကားေျပာေနၾကေသာ မေဖာ့တို႔ သားအမိကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳလိုေသာ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္ေလသည္။ ထိုအခါ သားအမိသည္ အိမ္တြင္းသို႔ ေျပးဝင္ၾကသည္။ အိမ္တြင္းက ကိုဆင္သည္ အိမ္ေရွ႕သို႔ ကပ်ာကယာ ထြက္လာ၍ ကျပင္၌ ခါးေထာက္ကာ ရပ္ေနလိုက္သည္။ မထီမဲ့ျမင္ ျပဳလိုေသာ မ်က္လုံးတို႔သည္ ခ်ာခနဲ လွည့္သြားၿပီးေနာက္ ယိမ္းထိုး သြားၾကေသာ ေျခတို႔ႏွင့္အတူ ယိုင္ယမ္းကာ ပါသြားၾကသည္။ ထိုအခါ အိမ္ခန္းတံခါးမွ ေခါင္းျပဴ ၾကည့္ေနေသာ မေဖာ့သည္ “ေမာင္မင္းႀကီးသား မရွိလွ်င္ ဒုကၡ အျဖစ္ပဲ” ဟု ေတြးမိျပန္သည္။

မေဖာ့သည္ ယခု သုံးဆယ့္ခုနစ္ႏွစ္ အတြင္းသို႔ ဝင္ၿပီ။ ကိုဆင္သည္ မေဖာ့ထက္ ေျခာက္ႏွစ္မွ် ႀကီးသည္။ ကိုဆင္သည္ ဤအသက္အရြယ္ အထိ မည္သည့္ အလုပ္ကိုမွ် ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ မလုပ္ခဲ့ဖူးေခ်။ “ထဘီနား ခိုစားသည္” ဟု မလိုသူတို႔က ကဲ့ရဲ႕ၾကလွ်င္ “အလို ... ေဝႆႏၲရာ မင္းႀကီးေတာင္ မဒၵီရဲ႕ လုပ္စာကို ထိုင္စားေသးတာပဲ” ဟု ရယ္သလို ေမာသလိုႏွင့္ ျပန္ေခ်ေလ့ ရွိသည္။ “ကိုယ့္ကုသိုလ္ႏွင့္ ကိုယ္ျဖစ္တာ၊ မနာလို တိုရွည္ မျဖစ္ၾကႏွင့္ေလ" ဟု ေနာက္ထပ္ ဆက္လိုက္ေသးသည္။ သို႔ရာတြင္ စိတ္ထဲ၌ကား နာက်င္မိသည္။ နာပင္ နာျငားေသာ္လည္း နာရမွန္း မသိ။ စကားႏုိင္ လု၍ ေျပာလိုက္ရေသာ သူ႔ကိုယ္ကိုပင္ သူ ခ်ီးမြမ္းလိုက္သည္။

မလိုသူတို႔သည္ စကား အတင္စီး ခံၾကရသျဖင့္ သာ၍ မလိုစိတ္ ေပါက္လာၾကသည္။ အခြင့္ရတိုင္း ေမးေငါ့ၾကသည္။ မဲ့ရြဲ႕ၾကသည္။ ထိုသို႔ ေမး အေငါ့ခံခဲ့ရ၊ အမဲ့အရြဲ႕ ခံခဲ့ရေသာ ဒဏ္ရာမ်ားသည္ ကိုဆင္ အသက္အရြယ္ ႀကီးလာေသာအခါ ကိုဆင္၏ စိတ္တြင္ ေပၚလာၾကသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကိုဆင္သည္ အစ္ကိုဝမ္းကြဲ တစ္ေယာက္ထံမွ ေငြေခ်း၍ ဝါးေရာင္းသည္။ ဝါးေစ်းက်ခိုက္ ၾကံဳသျဖင့္ ခြက္ခြက္လန္ေအာင္ ႐ႈံးပါ ေလ၏။ ေနာက္တစ္ႏွစ္ မိုးဦးက်ေသာအခါ ကိုဆင္သည္ လယ္အငွား ဆင္းထြန္ျပန္သည္။ ထြန္သြား ထိသျဖင့္ ေျခသလုံးတြင္ ေသြးစက္စက္ႏွင့္ ျပန္လာရသည္။ အနာကို ဆယ့္ငါးရက္ေလာက္ ကုယူရသည္။

(၂)

အနာက်က္ေသာ ေန႔တြင္ ကိုဆင္၏ အသက္ ေလးဆယ့္သုံးႏွစ္ ျပည့္ၿပီ။ အသား အနာသည္ ေကာင္းစြာ က်က္ေပ၏။ သို႔ရာတြင္ စိတ္အနာကား ရင္းစ ျပဳလာၿပီ။

မေဖာ့သည္ ခါတိုင္းကဲ့သို႔ ေဈးသို႔ တက္သြား၏။ ထိုအခါ သားအႀကီးသည္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသို႔ သြားသည္။ သားအလတ္ႏွင့္ သမီး အေထြးတို႔သည္ အိမ္ေရွ႕ မန္က်ည္းပင္ ေအာက္၌ ကစားၾကသည္။ ကိုဆင္သည္ ကျပင္၌ လက္ဖက္ရည္အဖန္ ေသာက္သည္။ အတန္ၾကာေသာအခါ ေခါင္းရင္းအိမ္က သားသမီး ေျခာက္ေယာက္တို႔၏ အဖသည္ လက္သမားေသတၱာ ထမ္း၍ ထြက္သြားသည္။ ေျခရင္းအိမ္က မယား မီးယပ္သည္မ၏ ေယာက္်ားသည္ ဓနိခုတ္ရန္ ဓားကိုယူ၍ တစ္ဖက္ကမ္းသို႔ ေလွျဖင့္ ကူးသည္။ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အိမ္က အဘိုးအိုပင္လွ်င္ တေဒါက္ေဒါက္ႏွင့္ ေယာက္မ ခုတ္ေနသည္။

လက္ဦးတြင္ ကိုဆင္သည္ လက္ဖက္ရည္ အဖန္ကို တစ္ခြက္ၿပီး တစ္ခြက္ ငွဲ႔ေသာက္ကာ အိမ္ေရွ႕၌ ကစားေနၾကေသာ သားႏွင့္ သမီးတို႔ကို ၾကည့္၍ ၾကည္ႏူးေနသည္။ သို႔ရာတြင္ အိမ္နီးခ်င္းတို႔က တလႈပ္လႈပ္ တရြရြ အလုပ္သြားၾက၊ အလုပ္ လုပ္ၾကသည္တို႔ကို ျမင္ရေသာအခါ သားသမီးတို႔ကို ၾကည့္၍ မၾကည္ႏူးႏုိင္။ ထမင္းအိုး တည္ရမည္ ျဖစ္ေသာ သူ၏ အလုပ္ကို သူ သတိရလာသည္။ ေမးေငါ့ၾကေသာ မ်က္ႏွာ၊ မဲ့ရြဲ႕ၾကေသာ မ်က္ႏွာတို႔ကိုလည္း ျမင္ေယာင္ေယာင္ ျဖစ္လာသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေခါင္းငုံ႔ေနလိုက္သည္။ ထိုမ်က္ႏွာတို႔ကိုကား မျမင္ရ။ သို႔ရာတြင္ သူ႔ျဖစ္ေရွး တသီတတန္ုးႀကီးသည္ သူ႔မ်က္စိတြင္ ေပၚလာသည္။ ရွင္လူထြက္သည့္ အခါမွစ၍ ပိုးပဝါ တသသႏွင့္ လူေပၚေၾကာ့ လုပ္လာခဲ့ပုံ၊ မေဖာ့ႏွင့္ ညားပုံ၊ ကုန္႐ႈံးပုံ၊ ေျခသလုံး၌ ဒဏ္ရာရပုံတို႔ ျဖစ္သည္။ သူ ဝမ္းနည္းလာ၏။ ရွက္လာ၏။ သည္ဘဝႏွင့္ သူ မေနခ်င္၊ သူ ႐ုန္းထြက္ခ်င္သည္။ သူ ေတြးသည္မွာ ရဟန္း ဝတ္ရလွ်င္ ေကာင္းမည္။ ရဟန္းျဖစ္လွ်င္ သူ ထမင္းအိုး တည္ရေတာ့မည္ မဟုတ္။ ရဟန္းျဖစ္လွ်င္ နိဗၺာန္ကို သူ မ်က္ေမွာက္ ျပဳႏုိင္မည္။ မယား၊ သားသမီးတို႔သည္ သူ႔ကိုမွီ၍ ကုသိုလ္ ရၾကမည္။ သူ ကၽြတ္ခ်ိန္တန္ၿပီ။ သူ ဘုရားဆုပန္မည္။ သူ ရဟန္း ဝတ္ေတာ့မည္။ သူ႔ အေတြးကား ဤသို႔ေပတည္း။

ဪ ... ထမင္းအိုးတည္စရာ ရွိပါေသး၏ တကား။ မတည္လွ်င္ သူ ယေန႔ ထမင္းငတ္မည္။ သူ႔သားႏွင့္ သမီးတို႔ ငိုၾကလိမ့္မည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုဆင္သည္ စားဖိုသို႔ ဝင္ရေလ၏။ ထိုအခ်ိန္၌ ၿမိဳ႕ေဈးတြင္ ေဈးေရာင္း ေနေသာ မေဖာ့သည္ ကုန္စိမ္းမ်ားကို ေရပို၍ ဆြတ္သည္။ အေလးခ်ိန္ ပို၍ စီးလွ်င္ အျမတ္ေငြ ပို၍ ရစရာ ရွိသည္။ ရလွ်င္ ကိုဆင္ဖို႔ ေဆးေပါ့လိပ္ ေကာင္းေကာင္း ဝယ္သြားမည္ဟု မေဖာ့ စိတ္ကူးေနသည္။

ကၽြမ္းက်င္သည့္အေလ်ာက္ ကိုဆင္သည္ ထမင္းကို ေကာင္းစြာ ခ်က္ႏုိင္သည္။ က်က္ေသာအခါ ကေလးမ်ားကိုေခၚ၍ မေန႔ညေနက ခ်န္ထားေသာ ဟင္းႏွင့္ စားၾကသည္။ စားၿပီးေသာအခါ ကေလးမ်ားသည္ ေဆာ့ျမဲတိုင္း ေဆာ့ၾကျပန္သည္။ ကိုဆင္လည္း အိမ္ခါးပန္း၌ ေျခတြဲလဲခ်၍ ေဆးေပါ့လိပ္ကို လက္ၾကားညႇပ္ကာ ယခင္အေတြးကို ျပန္၍ ေကာက္သည္။ သူ ရဟန္းျဖစ္လွ်င္ မေဖာ့အိမ္သို႔ နံနက္ေစာေစာ သူ ဆြမ္းခံႂကြမည္။ မေဖာ့ ေဈးသို႔ မသြားေသးသျဖင့္ မေဖာ့၏ မ်က္ႏွာကို သူ ျမင္ရမည္။ သူ႔ သားသမီးမ်ား၏ မ်က္ႏွာတို႔ကိုလည္း သူ ျမင္ရမည္။ မေဖာ့သည္ စာမတတ္၊ တရားမတတ္။ ေသလွ်င္ မေဖာ့ အပါယ္က်ေတာ့မည္၊ မေဖာ့ကို သူ သနားလွသည္။ မေဖာ့ကို သူ တရားျပမည္။

ထိုသို႔ ေတြး၍ ေကာင္းေနတုန္း သားႏွင့္ သမီးတို႔၏ ငိုသံကို ၾကားလိုက္ရာ အေတြးဆက္ ျပတ္သြားသည္။ ညီမငယ္က အစ္ကို၏ မ်က္ႏွာကို ကုတ္ဆြဲသျဖင့္ အစ္ကို ငိုသည္။ တစ္ဖန္ အစ္ကိုက ညီမငယ္ ဆံပင္ကို ဆြဲလိုက္သျဖင့္ ညီမငယ္ ငိုျပန္သည္။

“နင္တို႔ ငါ့ကို အလြန္ ဒုကၡေပးတယ္၊ အိမ္ထဲကို လာခဲ့ၾက။ နင္က သည္တိုင္မွာ ထိုင္၊ နင္က ဟိုတိုင္မွာ ထိုင္၊ မထၾကနဲ႔” ဟု ကိုဆင္သည္ ႀကိမ္းေမာင္း၍ ေနရာခ်ေပးသည္။ ကေလးတို႔သည္ မ်က္ရည္သုတ္၍ တစ္တိုင္စီမွာ ထိုင္ၾကသည္။ ကိုဆင္သည္ ထိုင္ျမဲေနရာမွာ ျပန္ထိုင္၍ အေတြးကို ျပန္ေကာက္သည္။ ေကာက္၍ မရေတာ့ေခ်။ အတန္ၾကာေသာ အခါ ကေလးတို႔ကို ၾကည့္လိုက္သည္။ ကေလးတို႔သည္ ငိုက္ေနၾကသည္။ ကိုဆင္သည္ သမ္းခ်င္လာသည္။

“ဘယ္ကိုမွ ထ မသြားၾကနဲ႔၊ တိုင္မွာသာ ထိုင္ေနၾကရမယ္” ဟု ေျပာၿပီးေနာက္ ကိုဆင္သည္ တုံးလုံးလွဲ၍ မ်က္စိတို႔ကို မွိတ္လိုက္သည္။ ကိုဆင္ မ်က္စိမွိတ္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ကေလးတို႔၏ မ်က္စိမ်ားသည္ ပြင့္လာၾကသည္။ တစ္ေယာက္၏ မ်က္ႏွာကို တာစ္ေယာက္ ၾကည့္သည္။ မ်က္စိမွိတ္ေနေသာ ကိုဆင္ကို ၾကည့္ၾကျပန္သည္။ ကိုဆင္ အိပ္ေပ်ာ္လွ်င္ သူတို႔ ဆင္းကစားၾကလိမ့္ဦးမည္။

မည္မွ် ၾကာသြားသည္ မသိ။ ကိုဆင္ ႏုိးေသာအခါ မေဖာ့၏ အသံကို ၾကားရသည္။ မေဖာ့၏ အသံေၾကာင့္လည္း ကိုဆင္ ႏုိးလာျခင္း ျဖစ္သည္။ မေဖာ့သည္ မန္က်ည္းပင္ေပၚသို႔ ေမာ့ၾကည့္၍-

“ၾကည့္စမ္း ... ဟဲ့ေကာင္ေလး ဆင္းခဲ့၊ ျမန္ျမန္ ဆင္းခဲ့။ လိမ့္က်ရင္ မခက္ပါလား၊ ညီမေလး ဘယ္မွာလဲ”
“ဟို ကမ္းနားမွာ”
“အက်ိဳးနည္းကုန္ ပါၿပီေတာ္။ ကိုဆင္၊ ရွင္ သည္လိုပဲ ကေလးေတြကို ပစ္ထားရသလား။ တယ္ေတာ္တဲ့ အေဖပါကလား ရွင္”

ထိုအခိုက္ သမီးသည္ ရႊံ႕ေပေနေသာ လက္မ်ားျဖင့္ အေမ့ထံသို႔ ေျပးလာသည္။ သားသည္ မန္က်ည္းပင္ေပၚမွ ဆင္းလာ၍ ေျမျပင္ကို နင္းမိၿပီ။

ကိုဆင္သည္ ကေလးတို႔ကို မ်က္ေစာင္းထိုး၍ ၾကည့္၏။ ကေလးတို႔ သည္ အေမကို ကြယ္ေနၾကသည္။ “ေရာ့ ... ကိုဆင္၊ ေဆးေပါ့လိပ္” ဟု မေဖာ့သည္ ေျပာေပး ေပး၍ ကေလးမ်ားကို စားဖိုေဆာင္သို႔ သိမ္း႐ုံး ေခၚ သြားသည္။ ကိုဆင္သည္ စားဖိုေဆာင္ဘက္သို႔ လိုက္၍ ၾကည့္သည္။ မေဖာ့သည္ သမီး၏ လက္မ်ားကို ေရေဆးေပးသည္။ ထို႔ေနာက္ မိမိ ဝယ္လာခဲ့ေသာ မုန႔္ပဲတို႔ကို ကေလးတို႔အား ထုတ္ေကၽြးသည္။ ထိုေနာက္ ၾကမ္းေပၚတြင္ ေျခဆင္း၍ ဆံပင္ကို ေျဖသည္။ ခါးကို ေရွ႕သို႔ ကုန္းလိုက္သည္။ ထိုအခါ တစ္ထြာသာသာ ရွည္ေသာ ဆံပင္တို႔သည္ ေရွ႕သို႔ ဖားလ်ား က်လာ၍ ေျခသလုံးေပၚတြင္ ဝဲေနၾကသည္။ 

“အေမ့ ေက်ာကို တံေတာင္နဲ႔ ႀကိတ္စမ္း” ဟု ဆိုသျဖင့္ သားသည္ ပါးစပ္ထဲ၌ မုန႔္ကို ကိုက္လ်က္ အေမ့ေက်ာကို တံေတာင္ႏွင့္ ႀကိတ္ေနသည္။ ေက်ာသည္ တံေတာင္ေအာက္တြင္ ယိုင္ယမ္း ေနေလရာ မေဖာ့ကို ၾကည့္ရသည္မွာ သရဲအေျခာက္ ခံေနရသည္ႏွင့္ တူလွ ေလသည္။

ကိုဆင္သည္ မေဖာ့ကို ျမင္၏။ သက္ျပင္းႀကီးခ်၍ “ငါ သကၤန္း ဝတ္မွ ျဖစ္မယ္” ဟု အေတြးေဟာင္းတြင္ အေတြးသစ္ ေလာင္းလိုက္သည္။ သို႔ရာတြင္ မယားကို ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မေျပာဝံ့ေသး။ ႏွစ္သစ္ကူးခ်ိန္ ေရာက္မွ ေျပာဝံ့၍ သူ႔အၾကံ အထေျမာက္သြားသည္။

(၃)

ေျပာစဥ္က တစ္လေလာက္ သကၤန္း ဝတ္လိုေၾကာင္း ေျပာ၍ သကၤန္း ဝတ္သည္။ သို႔ရာတြင္ သုံးလနီးပါး ရွိလာၿပီ။ ကိုဆင္ လူမထြက္ေသးေခ်။ ကေလးမ်ားကို ၾကည့္ေဖာ္ ႐ႈေဖာ္ အျဖစ္ျဖင့္ လာေရာက္ ေနထိုင္ေသာ မေဖာ့၏ ေဒြးေလးသည္ သူ႔၏ သမီးမ်ားကို ေအာက္ေမ့လွၿပီ။ သူ ရြာသို႔ ျပန္ခ်င္ၿပီ။ တစ္ေန႔ေသာအခါ ေဒြးေလးက “ဦးပဥၥင္း ... ဘယ္ေတာ့ လူထြက္မွာလဲ” ဟု ေမးသည္။ ဦးပဥၥင္းသည္ အေမးကို မေျဖ။ သကၤန္း၏ အရိပ္အာဝါသ ေအးျမေၾကာင္း အစခ်ီကာ ပါဠိဂါထာမ်ားကို ရြက္၍ တာရားေဟာေလ ေတာ့သည္။ ေဒြးေလး ခက္ၿပီ။ ေဒြးေလး နားသို႔ ထိုတရားေတာ္ မဝင္။ သူ႔ကို မတရားသျဖင့္ အိမ္မွာ ေခၚထားသည္ဟု ေအာက္ေမ့၍ စိတ္ထဲတြင္ ေဒါသူပုန္ထေလသည္။ ဦးပဥၥင္း ႂကြသြားေသာအခါ ေဒြးေလးသည္ “ေဟ့ ရွင္ေဖာ့၊ ငါ ျပန္ခ်င္ၿပီ၊ ညည့္အိမ္မွာ ကၽြန္ခံ မေနခ်င္ဘူး” ဟု မေဖာ့ကို ႀကိမ္းသည္။ မေဖာ့ကလည္း ဦးပဥၥင္းကို လူထြက္ေစခ်င္လွၿပီ။ တစ္ခါ ႏွစ္ခါ ေလွ်ာက္ၾကည့္ပါ၏။ တရား အေဟာသာ ခံခဲ့ရသည္။ ဝါလည္း ဝင္လုၿပီး။ ေဒြးေလးကလည္း နားပူလွၿပီ။

ၾကံရာ မရသျဖင့္ မေဖာ့သည္ သူငယ္ခ်င္းမ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တိုင္ပင္သည္။ ၿပီးေသာအခါ ႏွစ္ေယာက္သား တဝါးဝါး ရယ္ၾကသည္။

(၄)

ထိုေန႔ နံနက္ခင္းသည္ ေနေရာင္ေၾကာင့္ ဝါထိန္ေနသည္။ မန္က်ည္းပင္ ထိပ္က ခ်ိဳးကူသံသည္ ဆက္ကာဆက္ကာ ျမည္ေနသည္။ မေဖာ့သည္ ၿမိဳ႕သို႔ ေဈးေရာင္းမတက္၊ အိမ္တြင္ ကိုယ္တိုင္ ခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္ေလွာ္ ေနသည္။ ၿပီးလွ်င္ ေရမိုးခ်ိဳး၍ သနပ္ခါး လူးသည္။ ေျခအထိ လူးသည္။ မ်က္ႏွာမွာ ခပ္ပါးပါး ခပ္မႈန္မႈန္ ႐ုိက္သည္။ သူ႔တစ္ကိုယ္လုံး ေမႊးႀကိဳင္ေနသည္။ ဆံထုံးကို ေသသပ္စြာ ထုံးသည္။ ဆံစု သုံးေခ်ာင္းမွ် ေရာေပါင္း ထုံးထားသျဖင့္ ဆံထုံးႏွင့္ မ်က္ႏွာတို႔သည္ အခ်ိဳးအစား က်သည္။ မ်က္ခုံးကို ေကာ့ေနေအာင္ ဆြဲသည္။ နဖူးက မရွိမဲ့ ရွိမဲ့ ဆံစမ်ားကို ခိုေတာင္က်ေအာင္ အတင္းသိမ္း ဆြဲထားသည္။ ကြမ္းဝါး၍ ႏႈတ္ခမ္းတို႔ကို နီေစသည္။ အက်ႌ ျဖဴျဖဴပါးပါး အသစ္ႏွင့္ ပန္းပြင့္ အနီ႐ုိက္ သရက္ထည္ထဘီ အသစ္တို႔ကို ဝတ္သည္။ ကေလး ႏွစ္ေယာက္ကို ဝတ္ေကာင္းစားလွ ဆင္ထားသည္။ အိမ္ထဲတြင္ အခ်ိဳ႕ အိမ္ေထာင္ပစၥည္းမ်ားကို သိမ္းဆည္း ထုပ္ပိုးထားသည္။ ေရွ႕တြင္ လွည္းတစ္စီးကို အဆင္သင့္ ျပင္ထားသည္။

ဆယ္နာရီေလာက္တြင္ ဦးပဥၥင္းသည္ အိမ္သို႔ ႂကြလာ၏။ သူ႔ေနာက္က သူ႔သား ေက်ာင္းသား ပါလာသည္။ ေလွ်ာက္လာရင္း “ငါ့ကို လူထြက္ဖို႔ ေျပာၾကဦးမွာပဲ” ဟု ေတြး၍ စိတ္ေလးလာသည္။ အိမ္နားသို႔ ေရာက္လာ၏။ လွည္းကို ျမင္သည္။ အိမ္တြင္းသို႔ ဝင္၏။ အထုပ္အပိုးတို႔ကို ျမင္သည္။ ေဒြးေလးက ပင့္ရာ အိမ္ေခါင္းရင္း၌ ခင္းအပ္ေသာ ဖ်ာေပၚတြင္ ထက္ဝယ္ဖြဲ႕ေခြ ထိုင္လိုက္သည္။ မေဖာ့ကိုကား မျမင္ရေသးေခ်။

အတန္ၾကာမွ မေဖာ့သည္ ဆြမ္းႏွင့္ ဆြမ္းဟင္းဗ်ပ္ကို ခ်ီကာ ထြက္လာသည္။ ညႇိဳးငယ္ေသာ မ်က္ႏွာကို ငုံ႔ထားသည္။ ငုံ႔လ်က္ႏွင့္ပင္ ဦးပဥၥင္းအား ဆြမ္းကပ္သည္။ ဦးပဥၥင္းသည္ တစ္ခ်က္မွ် ေစာင္းငဲ့၍ ၾကည့္၏။ မေဖာ့ ၿဖီးပုံ လိမ္းပုံ ဝတ္ဆင္ပုံတို႔ကို ျမင္သည္။ တစ္ဖန္ထပ္၍ တစ္ခ်က္ ၾကည့္ျပန္သည္။ “ထူးျခားလွပါကလား” ဟု ေတြးမိလာသည္။ မေဖာ့ စားဖိုေဆာင္သို႔ ျပန္သြားသည္။ ဆြမ္းစားရင္း”မေဖာ့ ငါ့ကို ဘာေၾကာင့္ မၾကည့္ပါလိမ့္” ဟူေသာ အေတြးႏွင့္ မေဖာ့၏ ထူးျခားေသာ ႐ူပါ႐ုံတို႔သည္ ဦးပဥၥင္း၏ စိတ္ထဲတြင္ တဝဲလည္လည္ ျဖစ္လာၾကသည္။ “ငါ့ကို လူထြက္ဖို႔ ေျပာမွာပါပဲ။ ငါ့တာဝန္ကေတာ့ သင္းတို႔ကို တရားျပဖို႔ပဲ မဟုတ္လား” ဟု ေျဖလိုက္မွ စိတ္ၿငိမ္သြားသည္။

ဆြမ္းကိစၥ ၿပီးေပၿပီ။ အခ်ိဳ႕ပြဲကို မေဖာ့ ယူလာျပန္သည္။ ဦးပဥၥင္းသည္ မေဖာ့ကို တစ္ခ်က္ ၾကည့္လိုက္ျပန္၏။ “အလို ... ႏုဖူးမွာ ခိုေတာင္မ်ား ခ်လို႔ ပါကလား” ဟု အံ့ဩလာသည္။ အခ်ိဳပြဲကို သိမ္းသြားျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ မေဖာ့ ျပန္ထြက္လာ၍ ခပ္လွမ္းလွမ္း ေနရာတြင္ ခပ္က်ဳံ႕က်ဳံ႕ ထိုင္သည္။ ဦးပဥၥင္းက တရားေဟာေတာ့မည္ဟု ျပင္လိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ မေဖာ့သည္ “ေဒြးေလး ... လွည္းဆရာႀကီး မလာေသးဘူးလား” ဟု လွမ္းေမးလိုက္သည္။ ဦးပဥၥင္း တရားမေဟာႏုိင္။ လွည္းဆီသို႔ လွမ္းၾကည့္ လိုက္သည္။

ဦးပဥၥင္းသည္ တရားကို စ ရမည့္အစား “မေဖာ့တို႔ ဘာမ်ား လုပ္ၾကမွာတုံး” ဟု ေမးသည္။

“ဦးပဥၥင္းႀကီးကို အားလုံးစုံ ေလွ်ာက္ပါရေစ ဘုရား” ဟု မေဖာ့သည္ ေခါင္းကို မေမာ့ဘဲ ေျပာသည္။

“ေဒြးေလးကလည္း သူ႔ရြာကို ျပန္ခ်င္လွၿပီ။ ေဒြးေလးျပန္ရင္ တပည့္ေတာ္မမွာ ေဈးကိုလည္း ထြက္ရ၊ ကေလးေတြ ကိုလည္း ၾကည့္ရ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ သိပ္ ဒုကၡ ေရာက္ပါလိမ့္မယ္။ ဒုကၡ မေရာက္ရေအာင္ တပည့္ေတာ္မႏွင့္ ကေလးႏွစ္းေယာက္၊ ေဒြးေလးတို႔ရြာမွာ ေျပာင္းေနပါရေစေတာ့ ဘုရား။ သားအႀကီးကိုသာ ဦးပဥၥင္းႀကီး ၾကည့္႐ႈပါဘုရား၊ ဟဲ့ ... သားေလး .... ဦးပဥၥင္းႀကီးႏွင့္ ေနရစ္ေပေတာ့”

မေဖာ့သည္ ေခါင္းကို မေမာ့ဘဲ မ်က္ရည္စကို သိမ္း၏။ ဦးပဥၥင္းသည္ ဦးျပည္းကို တိမ္းကာ ေငးေနသည္။ မေဖာ့ ဆက္၍ ေလွ်ာက္ျပန္သည္မွာ-

“ဦးပဥၥင္းႀကီးလည္း တစ္သက္လုံး ရဟန္းဘဝႏွင့္ ေနပါ။ တပည့္ေတာ္မတို႔လည္း သင့္သလို ၾကည့္ေနပါ့မယ္။ ဦးပဥၥင္းႀကီးရဲ႕ ဘာဝနဲ႔ တပည့္ေတာ္မတို႔ရဲ႕ ဘဝဟာ ကြာျခားေနပါၿပီ။ ဆရာနဲ႔ တကာမ အျဖစ္သာ ဆက္ဆံႏုိင္ပါေတာ့မယ္။ တပည့္ေတာ္မမွာလည္း သားသမီး ႏွစ္ေယာက္ ရွိေနေသးေတာ့ တစ္ရြာတစ္ေက်းမွာ အားကိုးအားထား ေတြ႕ရင္ လက္ခံ လိုပါတယ္။ ဟဲ့ ... ဖိုးနီ၊ ဟိုအထုပ္ေတြကို လွည္းေပၚမွာ တင္လိုက္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အခုက စၿပီး ရွင္းေအာင္ ကိစၥကို စီမံေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ေနာင္အခါ စကားအ႐ႈပ္အေထြး ျဖစ္ၿပီး ႐ုံးကို မေရာက္ပါရေစနဲ႔  ဘုရား” ဟု မေဖာ့က ေလွ်ာက္၏။

“ဟင္” ဟု ဦးပဥၥင္းသည္ အာေလးေလးႏွင့္ ျမည္လိုက္သည္။ မေဖာ့သည္ ေခါင္းကို မေမာ့တေမာ္၊ မ်က္ႏွာကို မေဖာ့တေဖာ္ ထားသည္။ ဦးပဥၥင္းသည္ သကၤန္းကို ဟိုျပင္ သည္ျပင္ ျပင္သလို ျပဳ၍ မေဖာ့၏ မ်က္ႏွာကို လိုက္ၾကည့္ျပန္သည္။

မေဖာ့သည္ အားတက္လာ၍ ...

“ဦးပဥၥင္းႀကီးဘုရား ... ယခုလို ေလွ်ာက္ထားရတာဟာ ႏွစ္ဖက္အက်ိဳးကို ၾကည့္ၿပီး ေလွ်ာက္ထားရျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးပဥၥင္းႀကီးလည္း တရားေတာ္ကို ေျဖာင့္ေျဖာင့္ အားထုတ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ တပည့္ေတာ္မမွာလည္း အျခား အားကိုးအားထားကို ေတြ႕ပါက ...”

“ဟာ ... နင္တို႔ ေဒြးေလးရြာမွာ ထန္းရည္သမား အလြန္ေပါတယ္ဟ။ ငါ လူထြက္ပါေတာ့မယ္ဟာ” ဟု ေျပာ၍ အိမ္မွ ဆင္းသြားေလ၏။

မေဖာ့ ကိုဆင္၏ မယား ျဖစ္ရျပန္ေလသတည္း။

🔲

#ေဇာ္ဂ်ီ

ဂႏၴေလာက၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၁၉၃၇။

No comments:

Post a Comment