May 27, 2018

ေခၽြးမေဗဒ၊ ေယာကၡမဝါဒီ

ေခၽြးမေဗဒ၊ ေယာကၡမဝါဒီ
🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠🌠

သုေမာင္

ကၽြန္ေတာ့္အေမကို မီ၍ ကၽြန္ေတာ့္အေဖ လက္ထက္မွ စၿပီး ကၽြန္ေတာ္တို႔ ညီအစ္ကိုတစ္ေတြ အထိ စာေရးစရာ အေၾကာင္းမ်ား ရခဲ့သည္ကို မၾကာခဏ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာဖူးပါသည္။

အေဖ ကိုယ္တိုင္လည္း ဝန္ခံခဲ့ဖူးပါသည္။

ဟုတ္ပ။ အေမႏွင့္ ၾကာၾကာ စကား ေျပာရတိုင္း ဝတၳဳ တစ္ပုဒ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ အနည္းဆုံး အေၾကာင္းအရာေလး တစ္ခုေသာ္ လည္းေကာင္း ကၽြန္ေတာ္ ရတတ္ပါသည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေရးစရာ ကုန္ၾကမ္း မရွိလွ်င္ အေမႏွင့္ စကား အၾကာႀကီး သြားေျပာပါသည္။

ထိုအခါ ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္မ်ားထဲက ျဖစ္ျဖစ္၊ လတ္တေလာ အျဖစ္အပ်က္မ်ား ထဲက ျဖစ္ျဖစ္ ေရးစရာ ကုန္ၾကမ္း ရတတ္ပါသည္။

* * *

သည္ေန႔ေတာ့ ဘာအေၾကာင္းမွ မရွိဘဲ အေမႏွင့္ စကားလက္ဆုံ က်ေနပါသည္။ ဘာအေၾကာင္းမွ မရွိဘဲ ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ကိုယ္က်ိဳး မပါသည္ကိုသာ ဆိုလိုပါသည္။ အေမ့ကိုယ္က်ိဳး အတြက္ စကား သြားေျပာ ေနျခင္းေတာ့ ျဖစ္ပါသည္။ အေမသည္ အသက္ ႀကီးလာေလ စကားေျပာေဖာ္ ရွာေလေလ ျဖစ္ပါသည္။ စကားေျပာျခင္း၊ စကားေျပာေဖာ္ ရွိျခင္းသည္ အေမ၏ အသက္ရွည္ေဆးပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ့္ညီ အငယ္ဆုံးေကာင္ ႏုိင္ငံျခား ေခတၱ သြားစဥ္က ကၽြန္ေတာ့္ကို မွာခဲ့ဖူးေသာ စကား တစ္ခြန္းကို မွတ္မိေသးသည္။

“ကိုကို အခ်ိန္အားရင္ အားသလို ေမေမနဲ႔ စကား ေျပာေပးပါဗ်ာ”

ဟုတ္ပ။ တစ္ခါတစ္ရံ မိမိ စိတ္မပါတဲ့ အလုပ္တစ္ခု လုပ္ရလွ်င္ သည္းခံရဘိ သကဲ့သို႔ ကၽြန္ေတာ္သည္ အခ်ိန္ရလွ်င္ နား အပင္ပန္းခံ၍ အေမ့ ေျပာစကားမ်ားကို အခ်ိန္ယူ နားေထာင္ေပး တတ္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ ရွိေစ အေမ၏ စကားဝိုင္း အဆုံးသတ္လွ်င္ တစ္စုံတစ္ရာ အက်ိဳးေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ရလိုက္သည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

သည္ေန႔ အေမက ဇာတ္လမ္းႏွစ္ခု ေျပာျပပါသည္။ ဇာတ္လမ္းဟု ေျပာရျခင္းမွာ တစ္ခုက ဘာအေျခခံ အေထာက္အထားမွ မရွိေသာ အရပ္ေျပာ လက္ဆင့္ကမ္း ပုံျပင္ ျဖစ္ေနၿပီး ေနာက္တစ္ခုက လက္ရွိ အေမ့ ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ၾကံဳေတြ႕ ေနရေသာ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဇာတ္လမ္း ႏွစ္ပုဒ္စလုံးမွာ အေျခခံ အေၾကာင္းအရာ တူညီေနေသာေၾကာင့္ ဒီေန႔ စကားဝိုင္းတြင္ ကၽြန္ေတာ္ အျမတ္ထြက္ပါသည္။ ကြမ္းယာ ေကာင္းေကာင္း တစ္ယာ စားလိုက္ရဘိသည္သို႔။

ပထမဇာတ္လမ္း
-------------------

“အင္း … တစ္ခါတုန္းက ဆယ့္ေလး ငါး ေျခာက္ႏွစ္ အရြယ္ လင္မယားႏွစ္ဦး ရွိတယ္တဲ့”

“ဟင္ … ဆယ့္ေလး ငါး ေျခာက္ႏွစ္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ က်သလား အေမရဲ႕”

“ေအး … ေရွးေရွးတုန္းကေတာ့ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္နဲ႔ အိမ္ေထာင္မႈ ျပဳေပးၾကတယ္ ထင္ပါရဲ႕ကြယ္။ ဒီပုံျပင္က အိႏၵိယက လာတာလားမွ မသိဘဲ။ အဲ … လင္လုပ္သူက လယ္သမား ယာသမား ဆိုပါေတာ့ကြယ္။ မယား လုပ္သူေလးကေတာ့ အိမ္မႈကိစၥ ဗာဟီရနဲ႔ ေယာကၡမလုပ္သူ မိန္းမႀကီးကို ျပဳစုရင္း ထင္းေခြ၊ ေရခပ္ေပါ့ သားရယ္ …”

“ဒီ ကေလးမေလးဟာ အရြယ္နဲ႔ မလိုက္ေအာင္ အိမ္ေထာင္မႈမွာ တတ္သိ လိမၼာရွာတယ္။ အထူးသျဖင့္ကေတာ့ ေခၽြးမတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ ေယာကၡမႀကီး အေပၚ ထားရွိတဲ့ ေမတၱာနဲ႔ ေစတနာဟာ လိုေလေသး မရွိေအာင္ပဲ”

“သူ႔မွာ မိဘ မရွိဘူးလား အေမ”

“ေအး၊ အဲဒါလည္း တစ္ပိုင္း ပါတာေပါ့ကြယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကေလးမဟာ ေယာကၡမအေပၚ လိုေလေသး မရွိေအာင္ ေကာင္းတယ္ဆိုတာ သား သိထားရင္ လုံေလာက္ပါၿပီ။ သားက စာေရးဆရာပဲကြဲ႕။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ျဖည့္ၿပီး စဥ္းစားေပါ့။ လိုေလေသး မရွိ ဆိုတာထက္ လိုတာထက္ေတာင္ ပိုတယ္လို႔သာ မွတ္ထားလိုက္ပါ သားရယ္”

“သူက ေသွ်ာင္ေနာက္ ဆံထုံးပါ ဆိုသလို ေယာကၡမအိမ္ ကပ္ေနၿပီး လင့္လုပ္စာ ထိုင္စားေနတဲ့သူမို႔လား”

“သားရယ္၊ ပုံျပင္ေလး တစ္ပုဒ္ပါလို႔ အေမ နိဒါန္းပ်ိဳးခဲ့ ၿပီးၿပီပဲ။ ဒါ အေရးႀကီးတဲ့ အေၾကာင္းမွ မဟုတ္တာ။ ကိုင္း … မင္းက အေမ့ဆီက ဇာတ္လမ္းေတြ ရတိုင္း ျဖတ္ညႇပ္ကပ္ တြဲဆက္ဖာေထးၿပီး ဝတၳဳေရးတဲ့ေကာင္ ဆိုေတာ့ ေနာက္မွ မင္းသေဘာ မင္း ေရးခ်င္သပ ဆိုရင္ ဇာတ္လမ္း ဆင္ေပေတာ့။ အေမ အခုေျပာမွာက ေခၽြးမ တစ္ေယာက္နဲ႔ ေယာကၡမ တစ္ေယာက္တို႔ရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားနဲ႔ သဘာဝတရားပါ”

“ဟုတ္ကဲ့၊ ကၽြန္ေတာ္ ေလာမႀကီးေတာ့ပါဘူး အေမ”

“ကဲ … ကဲ … ဒါနဲ႔ ဆိုပါေတာ့ကြယ္။ အဲဒီလို ေခၽြးမ အလိမၼာေလးဟာ လင္သားရဲ႕ ေဝယ်ာဝစၥ၊ အိမ္မႈကိစၥေတြကို ေသခ်ာသိမ္းအုပ္ တကုပ္ကုပ္ လုပ္ေနခဲ့ရွာတယ္”

“တစ္ေန႔ေတာ့ ေခၽြးမကေလးဟာ နံနက္ပိုင္း အိမ္မႈကိစၥေတြ ၿပီးလို႔ ေန႔လယ္ အားလပ္ခ်ိန္မွာ ေတာထဲသြားၿပီး ထင္းေခြသတဲ့။ အိမ္ေထာင္သည္ ဆိုေပမယ့္ အသက္ကေလးက ဆယ့္ေလးငါးေျခာက္ႏွစ္ ဆိုေတာ့ ကေလးစိတ္ကလည္း မကုန္ေသးဘူးကိုးကြယ့္။ ထင္းလည္းေခြရင္း လမ္းေတြ႕တဲ့ စားေကာင္းတဲ့ သစ္သီးသစ္ဖုေလးေတြကို လက္ေဆာ့ ခူးစားသတဲ့။ ဒါလည္း လုံမပ်ိဳေလးေတြရဲ႕ သဘာဝဆိုတာ သား သိမွာေပါ့”

“ေလတိုက္လို႔ သစ္ရြက္ လႈပ္တာေတာင္ လႈပ္တယ္ေတာ္ေရ႕ ဆိုၿပီး ရယ္တတ္ၾကတဲ့ အရြယ္ကိုး အေမရဲ႕”

“ေနဦး သားရဲ႕၊ ဒီကေလးမကို ဒီေလာက္ထိေတာင္ ေပါ့ေပါ့တန္တန္ သေဘာမထားနဲ႔ဦး။ အေမ့ဇာတ္လမ္း ဆုံးေအာင္ နားေထာင္။ ခုၾကားျဖတ္ ေျပာရတာက ဇာတ္သိမ္းပိုင္းအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳမယ့္ ကိစၥမို႔။ ေအး … အဲသလို လမ္း ေတြ႕ကရာ သစ္သီးသစ္ဖု ကေလးေတြ ခူးစားရာက တစ္ေနရာ ေရာက္ေတာ့ ဆီးျဖဴသီး ေလးငါးဆယ္လုံး ခူးၿပီး တစ္လုံး ပါးစပ္ထဲထည့္၊ က်န္တာကို ခါးပိုက္ထဲ သိမ္းရင္း ခရီးဆက္သတဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ ထင္းလည္း ေတာ္ေတာ္ေလး ေခြအၿပီး ေနကလည္း မြန္းတိမ္းလာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေမာေမာနဲ႔ ထင္းစည္းေလး အသာခ်ၿပီး အေမာ ေျဖသတဲ့။ အခန္႔သင့္ ဆိုသလိုပဲ သူနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ ေက်ာက္ေဆာင္ ပတ္ၾကားအက္ ကေလးထဲက တစိမ့္စိမ့္ ထြက္က်ေနတဲ့ ေက်ာက္စက္ေရအုိင္ေလး တစ္ခုကိုလည္း ေတြ႕ရသတဲ့။ ဒီအခါ ကေလးမေလးဟာ ေမာေမာနဲ႔ ေက်ာက္စက္ေရကုိ လက္ခုပ္နဲ႔ ခံၿပီး ေသာက္ခ်သတဲ့။ ဒီအခါ ေက်ာက္စက္ေရဟာ ေအးျမတဲ့ အျပင္ အလြန္ခ်ိဳသတဲ့။ ဒါနဲ႔ ကေလးမေလးဟာ ဝမ္းသာအားရ ျဖစ္ၿပီး သဒၶါေတြ ေပါက္လာပါေရာ။

“အဲ … ငါ့ေယာကၡမႀကီးခမ်ာ အသက္လည္း ႀကီးၿပီ၊ ဒီလို ေက်ာက္စက္ေရ ခ်ိဳခ်ိဳေလး တစ္ခါမွ ေသာက္ဖူးဟန္ မတူဘူးလို႔ စဥ္းစားမိတာနဲ႔ နီးရာ ပိန္းရြက္ တစ္ရြက္ကို ခူး၊ ကေတာ့ကေလး ထိုးၿပီး ေက်ာက္စက္ေရကို ခံသတဲ့။

“ေနာက္ဆုံး ထင္းေခြအၿပီး အိမ္အျပန္မွာ ေက်ာက္စက္ေရ ခ်ိဳခ်ိဳကေလးကို သူ႔ေယာကၡမႀကီး အတြက္ တယုတယ သယ္သြားရွာသတဲ့”

“ေနပါဦး အေမ သူ႔ေယာကၡမႀကီးက ေယာက္်ားလား၊ မိန္းမလား”

“သူ႔? သားရဲ႕ မိန္းမ ေယာကၡမေပါ့ သားရဲ႕၊ ေအး … ေအး … ခုေခတ္ေတာ့ ေယာကၡမ၊ ေယာကၡထီးဆိုၿပီး သုံးၾကေလရဲ႕။ ဘယ္သူမ်ား စထြင္လိုက္တဲ့ စကား ဆိုတာေတာ့ အေမလည္း မသိဘူး။ ထားပါကြယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေခၽြးမ အလိမၼာေလးဟာ ခရီးေရာက္ မဆိုက္ဘဲ ေယာကၡမႀကီး (မိန္းမ) ကို … ‘အေမေရ ေတာထဲက ေက်ာက္စက္ေရကေလး အေမ့ဖို႔ သမီး သယ္ခဲ့တယ္။ နတ္ေတြ ဖန္ဆင္းထားသလား မေျပာတတ္ပါဘူး အေမရယ္။ ေအးလည္း ေအး၊ ခ်ိဳကလည္း ခ်ိဳပါဘိသနဲ႔၊ ေရာ့ ေသာက္ၾကည့္ပါဦး အေမ’ လို႔ ဖက္နဲ႔ ထုပ္ယူခဲ့တဲ့ ေရကေလးကို ကမ္းေပးသတဲ့။
“ဒီအခါ ေယာကၡမ လုပ္သူက … ‘ဟယ္ … ၾကံႀကီးစည္ရာ ကေလးမႏွယ္’ လို႔ ဖြင့္မေျပာ႐ုံတစ္မည္ မယုံမၾကည္နဲ႔ ေသာက္ၾကည့္သတဲ့။ သူ ထင္တဲ့ အတိုင္းပဲ ေရဟာ ပူေႏြးၿပီး ဘာမွမထူးဘဲ ျဖစ္ေနပါ ေရာလား။ ေရတစ္ငုံ ေသာက္ခ်။ ေနာက္တစ္ငုံကို ေထြးပစ္လိုက္ၿပီး …
‘ညည္းနယ္ေအ ေယာကၡမကို တည့္ေအာင္ေပါင္းၿပီး ျပဳစုယုယ ႐ိုေသရင္ ၿပီးတာပဲ။ အပိုေလာကြတ္ေတြ မလိုပါဘူး။ ေလာကြတ္ေခ်ာ္မွ ေလာ္ေကာ္ခၽြတ္ ေနပါ့မယ္။ ဘယ့္ႏွယ္ ေရခ်င္းအတူတူမ်ား ပိုေအးသတဲ့၊ ပိုခ်ိဳသတဲ့၊ ၾကံဳဖူးေပါင္ ဂုဏ္ထူးေဆာင္ေအ …’ လို႔ ေျပာသတဲ့။ ေခၽြးမေလးခမ်ာလည္း ဘယ္လိုက ဘယ္လို သူေသာက္တုန္းက ေရနဲ႔ အခုေရ ကြာျခားသြားပါလိမ့္လို႔ အေတြးေခါင္ရေတာ့တာေပါ့။

“ပုံျပင္ကေတာ့ ဒါပါပဲ သားရယ္။ ေအး … ဒီပုံျပင္မယ္ သတိထားစရာ ႏွစ္ခ်က္ ရွိတယ္။ (၁) မိန္းကေလးဟာ ဆီးျဖဴသီး စားၿပီးမွ ေရေသာက္တာ ဒါေၾကာင့္ ေရဟာ ေအးၿပီး ခ်ိဳတာေပါ့။ သူ႔ေယာကၡမႀကီး ကေတာ့ ေနပူထဲ ဖက္နဲ႔ ထုပ္လာတဲ့ ေရကို ဒီအတိုင္း ေသာက္တာ ဘယ္မွာ ေအးၿပီး ခ်ိဳပါ့မလဲ။ (၂) ကေတာ့ ေယာကၡမဆိုတာ ေခၽြးမအေပၚ အစဥ္အလာ တစ္ခုလို မယုံသကၤာ ရွိေနတတ္ၾကတယ္ ဆိုတဲ့ သဘာဝပဲ”

“အင္း … ေကာင္းလိုက္တဲ့ ပုံျပင္ပဲ အေမရာ။ ဒါဟာ နိပါတ္ေတာ္လား၊ ဇိနတၳပကာသနီထဲ ကလား၊ တိုင္းရင္းသား ႐ိုးရာပုံျပင္ထဲကလား၊ အင္ဒါဆင္း ပုံျပင္ …”

“မဟုတ္ပါဘူး သားရယ္ လက္တန္းပုံျပင္ ထင္ပါရဲ႕။ အေမလည္း တစ္ဆင့္စကားနဲ႔ ၾကားဖူးတာပါ”

ဒုတိယဇာတ္လမ္း
--------------------

“အင္း … အေမဟာ သားေျပာလည္း ေျပာစရာ၊ ရွာၾကံၿပီး ေက်းဇူးတင္ ေနေတာ့တာပဲ။ တျခား မဟုတ္ပါဘူး။ အေမဟာ သားသမီး ကံေကာင္းသလို ေခၽြးမကံလည္း ေကာင္းတယ္။ အေမက သားေတြခ်ည္း ေမြးထားတဲ့သူ ဆိုေတာ့ ေခၽြးမေတြကို သမီး အျဖစ္ပဲ မွတ္ရတယ္။ အေမ့ကုသိုလ္ အေမ့ကို အက်ိဳးေပးတာပဲ။ အေမ့ေခၽြးမေတြ အားလုံး လွတယ္။ သေဘာ ေကာင္းတယ္။ မယားဝတၱရား ေက်ၾကတယ္။ လွခ်င္ပခ်င္၊ လိုခ်င္မက္ေမာတဲ့သူ တစ္ေယာက္မွ မပါဘူး။ အင္း … ေက်းဇူးႀကီးပါေပတယ္ကြယ္”

“အေမ့ကို ပိုက္ဆံ ေပးထားၿပီးေတာ့ အေမ့ေခၽြးမေတြ အားလုံး ‘ဝ’ ၾကတာေရာ မပါဘူးလား”

“အို … ဝၾကတာ က်န္းမာၾကလို႔ေပါ့ကြယ္။ အင္း … ပိုက္ဆံ ေပးထားတာလည္း အေမ စားခ်င္တာ စားဖို႔၊ လွဴခ်င္တာ လွဴဖို႔ေပါ့ကြယ္။ ေက်းဇူး အတင္ဆုံးကေတာ့ ေန႔တိုင္း မင္းတို႔ မိန္းမေတြ စားဦးစားဖ်ား ဟင္းတစ္ခြက္စီ လာပို႔ၾကတာပဲ။ အေမကေတာ့ လက္ငင္းကို နတ္ျပည္ ေရာက္ေနတယ္ ထင္တာပဲကြယ္။

“ေအး … ၾကံဳတုန္း ေျပာရဦးမယ္။ အေမ့သူငယ္ခ်င္း ေမဘယ္လ္ တစ္ေယာက္ေတာ့ျဖင့္ ေခၽြးမကံ မေကာင္းရွာဘူး။ ေမဘယ္လ္ဆိုတာ အေမနဲ႔အတူ ဆရာျဖစ္သင္ ေကာလိပ္ တက္ခဲ့တဲ့ သူငယ္ခ်င္းေပါ့။ ေရကူး အင္မတန္ ေကာင္းတာ။ ဘိုမေတြနဲ႔ေတာင္ ယွဥ္ကူးတဲ့ ေကာင္မ။ သူကေတာ့ အင္မတန္ လွတယ္။ ဘိုကလည္း ဆန္သလား မေမးနဲ႔။ ဘိုေတြ ဆလံေပးရတယ္”

“အေမ့လို ေက်ာင္းဆရာပဲလား”

“ေအး … သူက အေမ့ထက္ သာတယ္။ အခု ပင္စင္ ယူၿပီးတာေတာင္ အဂၤလိပ္စာေတြ အိမ္လည္ သင္ေနတုန္း။ အဂၤလိပ္ စကားေျပာလည္း သင္ေနတုန္းကြဲ႕"

“သူက ဘာကံဆိုးတာလဲ အေမ”

“သားေလး တစ္ေယာက္ ထြန္းကားပါတယ္။ ဆယ္တန္း ေအာင္ကတည္းက သေဘၤာလိုက္သြားတာ ခုဆို သေဘၤာအရာရွိ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနၿပီ”

“ဟင္ … အဲဒါ ကံဆိုးသလား အေမရဲ႕”

“ဟဲ့ … သေဘၤာသားေတာင္ ေခတ္ေကာင္းေနတဲ့ဟာ၊ သေဘၤာအရာရွိဆို ပိုၿပီး ဟန္ေသးတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အေမေျပာတာ အေမ့လို ေခၽြးမကံ မေကာင္းတာကို ေျပာတာသားရဲ႕”

“သူ႔ေခၽြးမက ဘာမို႔လဲ”

“ျမန္မာမွ ျမန္မာအစစ္၊ အဲ … ျမန္မာစစ္လြန္း ေပမယ့္လည္း သားရယ္ ေခၽြတာတာကို လြန္ၿပီး ကပ္ေစးႏွဲတဲ့ အဆင့္ထိ ေရာက္သြားရွာတယ္။ ေယာက္်ား လုပ္သူက သေဘၤာသား အရာရွိဆိုေတာ့ အိမ္မွာဆိုတာ ႏုိင္ငံျခားျဖစ္ ပစၥည္း အသုံးအေဆာင္ေတြ အစားအေသာက္ေတြ ဆိုတာ ေပါျခင္းေသာျခင္းေပါ့”

“အင္း … ေယာကၡမႀကီးက ထိုင္ၿပီး ခြတုတ္ေရာ ဆိုပါေတာ့ အေမ”

“ဘယ္ကလာ ေမဘယ္လ္ဆိုတာ နဂိုက ဘိုကျပား၊ သူ႔ေျခေထာက္ေပၚသူ ရပ္ခ်င္တဲ့သူ။ ခုလည္း သူ႔လုပ္စာနဲ႔သူ ေနႏုိင္၊ စားႏုိင္ ေနတာပဲကြယ္။ ေမာ္ေတာ္ကားေတာင္ ခုထိ ကိုယ္တိုင္ေမာင္းတုန္း”

“ႏုိ႔ … သူ႔ေခၽြးမက ဘာဆိုးလို႔တုံး”

“အဆိုးႀကီးကေတာ့လည္း မဟုတ္ပါဘူးကြယ္။ အေမနဲ႔စာရင္ ေခၽြးမ ကံမေကာင္းတာကို ေျပာတာပါ။ ဒီလို သားရဲ႕၊ တစ္ေန႔ … သူ႔ေခၽြးမ မေအးတင့္ဆိုတာ သား သိပါတယ္ေလ၊ အသားမည္းမည္း ပိန္ပိန္ဆိုတာ၊ ဟိုဆရာဝန္မ ဟာေလကြယ္”

“ထားပါေတာ့ အေမရာ”

“အင္း တစ္ေန႔ သူက အေမ့အိမ္ လာလည္တယ္၊ အာလာပသလႅာပ ေျပာၾကဆိုၾကရင္း ေကာင္မေလးက အေမ့ေရွ႕ ညည္းပါေလေရာ”

“သူ႔ေယာက္်ား ႏုိင္ငံျခားမွာ ေပြလို႔တဲ့လား”

“ၾကံႀကီးစည္ရာ သားရယ္၊ ေမာင္ေမာင္ဆိုတာ အင္မတန္ေတာ္တဲ့ သူငယ္။ ဘုရားတရားနဲ႔ ေနတာ။ လူႀကီးသူမဆို သိပ္သိတတ္တာ။ မယား ဆိုတာကိုလည္း ခ်စ္လိုက္တာ တုန္လို႔။ သေဘၤာက ျပန္ကပ္တာနဲ႔ အိမ္ထဲက အိမ္ျပင္ကို မထြက္ေတာ့ဘူး”

“သူကေရာ မေအးတင့္အေမ သူ႔ေယာကၡမကို …”

“အမေလး သူ႔အေမ ေမဘယ္လ္နဲ႔ တစ္တန္းတည္း တစ္တန္းတည္း၊ သူ႔ေယာကၡမ ေဒၚၿငိမ္းဆိုရင္ ထဘီမေလွ်ာ္ေပး႐ုံ တစ္မည္”

“ဟင္ အေမ့ဟာက ေခၽြးမကံ မေကာင္းရာကေန ဘယ္ေရာက္ သြားတာလဲ”

“ဒါေပါ့ သားရဲ႕။ အဘက္ဘက္မွာ ျပည့္စုံျပန္ေတာ့ တစ္ဖက္ဖက္မွာ ခ်ိဳ႕ယြင္းတတ္တယ္ ဆိုတာ။ ဒီလို သားေရ သားအလိမၼာေလး ရထားတဲ့ ေမဘယ္လ္ခမ်ာ ေခၽြးမက်ေတာ့ သူ႔စိတ္တိုင္း မက်ႏုိင္ရွာဘူး။ သား စဥ္းစားၾကည့္ေလ။ သူက ဘိုကျပား။ ၿပီးေတာ့ အဂၤလိပ္စာ က်ဴရွင္ေပးေနတဲ့ ေက်ာင္းဆရာမေဟာင္း။ သားလုပ္သူက သေဘၤာအရာရွိ ဆိုေတာ့ကြယ္ ဘိုဆန္ဆန္ပဲ ေနတယ္၊ ထိုင္တယ္ေပါ့။ အစားအေသာက္ ဆိုလည္း ဘိုဆန္ဆန္ပဲ။ ခက္တာက ျမန္မာေသြးတစ္ဝက္ ပါေနတာပဲ”

“ဘာဆိုင္သလဲ အေမရဲ႕”

“ဆိုင္ပါေသာ္ေကာ သားရယ္၊ တို႔ျမန္မာ ဆိုတာက မရွိအတူ၊ ရွိအတူ အေပးအကမ္းကလည္း ရက္ေရာ၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း ဆိုလည္း အားမနာတမ္း ေပး၊ အားမနာတမ္း ယူ အဲဒီလို မဟုတ္လား။ ဒီမွာတင္ ေမဘယ္လ္ဟာ တစ္ဝက္ပါတဲ့ ဘိုေသြးနဲ႔ ဘိုဆန္ဆန္ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေနတတ္၊ စားတတ္၊ တစ္ဝက္ပါတဲ့ ျမန္မာေသြးနဲ႔ ေပးကမ္းခ်င္သလို၊ သားသမီး ေခၽြးမအိမ္မွာလည္း စည္းမရွိ ကမ္းမရွိ စားခ်င္တယ္။ ဟဲ … ဟဲ အေမ့လိုေပါ့ကြယ္။ ဒါ တို႔ျမန္မာေတြရဲ႕ အစဥ္အလာ မဟုတ္လား သားရဲ႕။ ဒီမွာတင္ သေဘၤာအရာရွိကေတာ္ ျမန္မာစစ္စစ္ကေလးဟာ ေယာကၡမႀကီးကို မသဒၶါ ျဖစ္ေတာ့တာပဲ သားေရ႕ …”

“အဘြားႀကီး ဘယ္မွာေနလဲ”

“အို … သူ႔ေယာက္်ား ထားခဲ့တဲ့ အိမ္မွာပဲ ေနတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အားလပ္တဲ့ ရက္ေတြမွာဆို မေအးတင့္တို႔အိမ္ ေရာက္ခ်လာၿပီး ေကာ္ဖီ ဆိုလည္း ႏြားႏုိ႔၊ ႏုိ႔စိမ္း ပ်စ္ပ်စ္ႀကီးနဲ႔။ ေရခဲမုန္႔ ဆိုလည္း ေခ်ာကလက္ မလိုင္အျပည့္နဲ႔ တစ္ေနကုန္ ႀကိတ္ေတာ့တာကိုးကြယ္။ ၾကာေတာ့လည္း ေခၽြးမခမ်ာ ဘယ္ခံႏုိင္ရွာေတာ့မလဲ။ ေနာက္ဆုံး အေမ့ဆီ လာညည္းေတာ့တာေပါ့”
“အေမက ဘာေျပာလႊတ္လိုက္သလဲ”
“ဪ… ေခၽြးမဆိုတာ ေယာကၡမအေပၚ မတြန္႔တိုေကာင္းဘူး။ မိဘအရင္းထက္ေတာင္ ဂ႐ုစိုက္သင့္တယ္ ဘာညာနဲ႔ ေယာကၡမ ေကာင္းေၾကာင္း ခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ရေတာ့တာေပါ့”
“ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါရဲ႕၊ အန္တီ ေမဘယ္လ္က တရားလြန္တာကိုး”
“ဟဲ့ အေမက ဘယ္သူ လြန္တယ္လို႔မွ မေျပာရပါလား သားရဲ႕။ အေမ့လို ေခၽြးမကံ မေကာင္းဘူးသာ ေျပာရပါေသးတယ္ …။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေယာကၡမေတြဘက္က ၾကည့္ရင္ေတာ့ အေမ ဘက္လိုက္ရမွာပဲ သားေရ႕။ အဲ ဟိုတစ္ခါ အေမေျပာတဲ့ ဆီးျဖဴသီး ပုံျပင္ထဲက ေခၽြးမလို က်ေတာ့လည္း တစ္မ်ိဳးေပါ့။ အင္း … ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေမက အစား ေသာင္းက်န္းတဲ့ ေယာကၡမ ေနရာ ေနၿပီး အေမ့ေခၽြးမေတြဆီက ဆီးျဖဴသီး ပုံျပင္ထဲက ေခၽြးမလို ရထားတာ ဆိုေတာ့ ေမဘယ္လ္ ကံဆိုးတယ္ မွတ္ခ်က္ ခ်ရမွာေပါ့”

အထက္ပါ ဒုတိယ ဇာတ္လမ္းကို ေျပာေနရင္းမွပင္ အေမသည္ အိမ္ေအာက္မွ ေလွ်ာက္သြားေသာ လူရိပ္ကို လွမ္းျမင္ဟန္ျဖင့္

“ဟဲ့ ေအာက္က ေဝေဝလား၊ အေမ ပို႔လိုက္တဲ့ဟင္း ေကာင္းလားေဟ့။ ေအး ေအး အဲဒါ ေအးဘုံတို႔အိမ္က ပို႔ထားတာေလ” ဟု လွမ္းေျပာပါသည္။ ေဝေဝ ဆိုသည္မွာ ကၽြန္ေတာ့္ညီ ကို႐ူပ၏ဇနီး ျဖစ္ၿပီး ေအးဘုံကား ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမ။

“အေမ ကၽြန္ေတာ္တို႔အိမ္က ပို႔တဲ့ဟင္းက အေမ့ တစ္ေယာက္စာတည္းဟာ၊ ေလာက္ပါ့မလား”

“အို … သားကလည္း ေခၽြးမေလးေယာက္အိမ္က ဟင္းေလးခြက္ ဆိုေတာ့ အေမ ဘယ္ကုန္မလဲ။ ဟိုက နည္းနည္းစား၊ ဒီက နည္းနည္းဖဲ့ပို႔။ အဲသလိုေပါ့။ မနက္ကေတာင္ မင္းႀကိဳက္တတ္တဲ့ ဘယာေၾကာ္ သက္သတ္လြတ္ဟင္း မလွ်ံ (ညီငယ္၏ဇနီး) ခ်က္တာ ခြဲပို႔ လိုက္ေသးတယ္”

ကၽြန္ေတာ္ နည္းနည္းေတာ့ ေခါင္းရႈပ္ သြားပါသည္။ အေမ၏ ေခၽြးမသည္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ ဘယ္ေတာ့မွ နင္ပဲငဆ မရွိၾကပါလ်က္ ဟိုအိမ္ကဟင္း သည္ပို႔၊ သည္အိမ္ကဟင္း ဟိုပို႔ႏွင့္ ေခၽြးမခ်င္း ဘာေၾကာင့္ ရင္ၾကားေစ့ ေနရပါသနည္း။

“အေမရယ္ … အေမ့ေခၽြးမေတြ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတည့္ၾကတာမွ မဟုတ္တာ။ အေမက ဘာေၾကာင့္ ၾကားထဲက ဝင္ၿပီး ‘ဟင္းတစ္ခြက္နဲ႔’ မ်က္ႏွာလုပ္ ေနရတာလဲ။ မသကာ ေခၽြးမေတြကို ရန္တိုက္ေပးၿပီး သူ႔ထက္ငါ ေကာင္းေအာင္ အၿပိဳင္အဆိုင္ ခ်က္ေကၽြးခိုင္း သင့္တာေပါ့” ဟု ကၽြန္ေတာ္က က်ီစယ္စကား ဆိုသည္တြင္

“ဟဲ့ စာေရးဆရာ မင္း ဒီေလာက္ေတာင္ ညံ့ရသလား။ သူတို႔ခ်င္း ေသြးကြဲမွ ငါ ငတ္မွာ။ သူတို႔ခ်င္း အဆင္ေျပမွ တစ္ေယာက္ဟင္း တစ္ေယာက္ျမည္းၿပီး အေမ့အတြက္ လက္စြမ္း ေကာင္းေကာင္း ျပၾကေပေတာ့မေပါ့ကြဲ႕”

🔲

#သုေမာင္

ကလ်ာ၊ ဧၿပီ၊ ၁၉၉၃။

No comments:

Post a Comment