ၾကဴးႏွစ္၏ အေနာက္ေျမာက္ခရီး
ဓီရာလင္း
၁။ ၾကဴးႏွစ္အဖြင့္
ဘ၀မွာ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ ရယ္စရာ (ရယ္စရာရသစံု၊ ျပံဳးစရာ)မဂၢဇင္းကို လစဥ္ စြဲစြဲျမဲျမဲဖတ္ခဲ့တဲ့ကာလေတြ ႐ွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက လက္ထဲကို ရယ္စရာေရာက္တာနဲ႔ စဖတ္ျဖစ္တဲ့ ပင္တိုင္ကေလာင္ေတြထဲမွာ ၾကဴးႏွစ္ ပါ၀င္ပါတယ္။ "ေဟ့ သူငယ္ခ်င္း ဗမိုဃ္း"လို႔ အစခ်ီတဲ့ သူ႔`ေပ်ာ္ပါးေမာ္ႂကြား တို႔စာေပသမား´ ေဆာင္းပါးေတြကေန ရန္ကုန္စာေပေလာကရဲ႕ ရယ္စရာ၊ ေထ့စရာ၊ ေပ်ာ္ေမြ႔စရာ၊ ရင္ေမာစရာ ေတြကို ထိေတြ႔ခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ အဲလိုနည္းနဲ႔ ၾကဴးႏွစ္ကေလာင္ကို စသိခဲ့ရပါတယ္။
၂၀၁၀ မွာ ဓီရာလင္း ဆိုတဲ့ကေလာင္နဲ႔ မတ္လထုတ္ စတိုင္သစ္မွာ အက္ေဆး စပါပါတယ္။ တိုက္ဆိုင္ခ်င္ေတာ့ အဲဒီလ အက္ေဆးက႑မွာ ကိုယ္နဲ႔ ၾကဴးႏွစ္ တြဲရက္ပါ၀င္ခြင့္ရတာ အမွတ္တရပါ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ၾကဴးႏွစ္ဟာ ေရးအားသိပ္ေကာင္းတဲ့ ၀တၳဳတိုဆရာ ျဖစ္ေနပါၿပီ။
ဒီလိုနဲ႔ ဒီဘက္ႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ ၾကဴးႏွစ္ဟာ စာသမားေတြ တေလးတစား ေစာင့္ဖတ္စရာ ကေလာင္တစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္လာပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ ခပ္ရင့္ရင့္ ခပ္ေခ်ေခ် စာသမားေတြကဆို ၂၁ ရာစု ဗမာျပည္ ၀တၳဳတိုေလာကမွာ ၾကဴးႏွစ္နဲ႔ ျမင့္သန္းမွအပ ဖတ္စရာမ႐ွိ လို႔ေတာင္ ေျပာလာၾကၿပီး တခ်ဳိ႕ကလည္း ၀တၳဳတိုမွာ အထက္ပိုင္းဆို ကိုၿငိမ္း(မႏၱေလး)၊ ေအာက္ပိုင္းဆို ၾကဴးႏွစ္ တဲ့။ အဲဒီေလာက္ထိ ၾကဴးႏွစ္ဟာ ၾကဴးႏွစ္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
ဟိုတုန္းက ၾကဴးႏွစ္ဟာ အေတာ့္ကို ေသေသာက္ၾကဴးတဲ့ စာေရးဆရာအျဖစ္ လူသိမ်ားၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ သာသနာ့ေဘာင္ ကူးခဲ့လို႔ ဦးဇင္းႀကီး ၾကဴးႏွစ္ ျဖစ္လာခဲ့တာ ဆယ္၀ါေက်ာ္လာခဲ့ပါၿပီ။ သက္ေတာ္ကေတာ့ ၆၅ ႏွစ္ ႐ွိပါၿပီတဲ့။
၂။ ၾကဴးႏွစ္နဲ႔ ကေလးခရီး
တစ္ေန႔ ဂန္႔ေဂါက ဟံသာ၀တီရြာသား ရန္ကုန္မွာ တရားျပေနတဲ့ စာေရးၿပီး စာေပထုတ္ေ၀ေရးလည္း လုပ္ေနသူ ဦးဇင္း ဦးရာဇဓမၼက သူ ရြာျပန္လာရင္ ဦးဇင္းၾကဴးႏွစ္ ပါလာမယ့္အေၾကာင္း သတင္းေပးတာနဲ႔ ကိုယ္လည္း ကေလး စာေပအသိုင္းအ၀ိုင္းကို ေလာေဆာ္ထားလိုက္ပါတယ္။ ဒီသတင္းက တမူး စာေပနယ္အထိပါ ကူးစက္သြားပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ေမလ ၁၄ ရက္ေန႔ နံနက္မွာ ဦးဇင္း၂ပါး ဟံသာ၀တီကေန ကေလးကို ကူးလာပါတယ္။ ကေလးၿမိဳ႕က ေကာလိပ္သူပုန္ ကိုေက်ာ္သူစုိးက သူ႔ ၿမိန္စရာထမင္းဆိုင္မွာ ဆြမ္းကပ္ပါတယ္။ ေထ႐ုက လိုအပ္တာေတြ ေ၀ယ်ာ၀စၥေဆာင္ရြက္ေပးပါတယ္။ ဆြမ္းကိစၥ ၿပီးလုၿပီးခင္မွာ ကဗ်ာဆရာ ကိုေဇာ္(ကေလးၿမိဳ႕) ေရာက္လာၿပီး စကားအမွ်င္ စတန္းပါေတာ့တယ္။ မေ႐ွးမေႏွာင္း ကိုလိႈင္ထြန္းလည္း ေရာက္ခ်လာပါတယ္။ ၾကာရင္ စကားမျပတ္ျဖစ္ေနမွာစိုးတာနဲ႔ ေဟာင္ေကာင္(၃) ကေဖးကို ေရြ႕ၾကဖို႔ ႏိႈးေဆာ္ရပါတယ္။
ေဟာင္ေကာင္၃ ကေဖးမွာေတာ့ စာသမားတစ္ခ်ဳိ႕က ေစာင့္ႏွင့္ေနၾကပါၿပီ။ ထိုင္ရင္းမွာရင္း ေမးေျဖေဆြးေႏြးရင္း စာသမားေတြ စံုလင္လာပါတယ္။ ကိုေဇာ္(ကေလးၿမိဳ႕)၊ ေထ႐ု၊ ေအာင္ဆန္းလင္း(ျမန္မာစာ)၊ ဖိုးေမာင္(ျမန္မာစာ)၊ ေသာ္တာစံ(ကေလး)၊ ဇြဲဆုပန္(ဆားလင္းႀကီး)၊ ကိုဆူး(ခ်င္းေတာင္ေျခ)၊ ကိုပိုင္စိုး၊ ႏွင္းႏြယ္(ကေလး)၊ ဟာ႐ွိန္း(မင္းတပ္)၊ ရာဇာေအာင္၊ ေနာက္ဆံုး ေရာက္လာတာ ဆရာေမာင္ကိုေမာင္ (ကေလး)။ နံနက္ ၁၁ နာရီကေန ညေန ၄ နာရီအထိ ထိုင္ရာကမထ ေဆြးေႏြးႏိုင္တဲ့ သက္ေတာ္ ၆၀ ေက်ာ္ ဦးဇင္းႀကီးကို ဩခ်ယူရပါတယ္။ စာေပေလာကမွာ ဘ၀စံုလြန္းလွသူမို႔လည္း ဘယ္ကေန ႏိႈက္ထုတ္ထုတ္ အစက ထြက္ထြက္လာေတာ့ စကားက မကုန္ႏိုင္ပါဘူး။
ညေနေစာင္းေတာ့ နားသင့္ၿပီမို႔ စကားျဖတ္ၿပီး ၿမိဳ႕လွေက်ာင္းကို ျပန္လာၾကပါတယ္။ အခန္းထဲေရာက္ေတာ့လည္း စကားက မျပတ္ပါဘူး။ သိပ္မၾကာဘူး ေထ႐ု ေရာက္လာပါတယ္။ ညခ်မ္းေရာက္ေတာ့ ၾကဴးႏွစ္ပရိသတ္ျဖစ္တဲ့ ကိုယ့္အစ္ကို အိမ္ကို ပို႔ေပးရပါတယ္။ အဲဒီမွာ စကားေျပာရင္း ဟာ႐ွိန္း၊ ဖိုးေမာင္တို႔ ေရာက္လာတာနဲ႔ ေက်ာင္းျပန္ၾကရေအာင္လို႔ ေက်ာင္းကို ျပန္ႂကြၿပီး စကားဆက္ၾကရပါတယ္။ ေက်ာင္းမွာ ဦးရာဇဓမၼ၊ ဦးဇင္း ၾကဴးႏွစ္၊ ဖိုးေမာင္၊ ဟာ႐ွိန္း၊ ေထ႐ု တို႔ ေဆြးေႏြးေနၾကခ်ိန္မွာ ကိုယ္ကေတာ့ ထိုင္ရက္ငိုက္ေနပါၿပီ။ ဒီလိုနဲ႔ ၉နာရီ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္မွာ စကားစသိမ္းလိုက္ၾကပါတယ္။ ဦးဇင္းႀကီးကေတာ့ ဆက္ေျပာရင္ ရဦးမယ့္ပံု။ ကိုယ္ေတြငိုက္ေနတာၾကည့္ၿပီး အားနာလာၾကလို႔ ျဖစ္မယ္။ ေထ႐ုနဲ႔ ဟာ႐ွိန္းတို႔ ျပန္သြားၿပီး ဖိုးေမာင္ကေတာ့ ေက်ာင္းမွာပဲ အိပ္လိုက္ပါတယ္။
မနက္က်ေတာ့ ၃ နာရီေက်ာ္ေက်ာ္မွာ ဦးဇင္းႀကီး ႏိုးေနပါၿပီ။ ကိုယ္လည္း ညက ေစာေစာအိပ္ထားရေတာ့ သူနဲ႔ မေ႐ွးမေႏွာင္းမွာပဲ ႏိုးလာပါတယ္။ ၄နာရီထိုးခါနီးမွာ အခန္းတံခါးဖြင့္လိုက္ေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္ေနတဲ့ ဦးဇင္းႀကီးက ႏိုးၿပီလား ဆိုၿပီး အခန္းထဲ၀င္လာ စကားဆက္ၾကပါေတာ့တယ္။ သိပ္မၾကာခင္ ဦးရာဇဓမၼလည္း ေရာက္လာပါတယ္။ နံနက္ ၅ နာရီမွာ အ႐ုဏ္ဆြမ္းစားၿပီး ၆နာရီမွာ တမူးကို စထြက္ပါတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲ လက္ဖက္ရည္ေသာက္၊ ကားဆီျဖည့္ရင္း ၇နာရီမွာ ကေလးၿမိဳ႕ထဲကေန စထြက္ပါတယ္။
၃။ ၾကဴးႏွစ္နဲ႔ တမူးခရီး
ဆယ္နာရီထိုးၿပီးစမွာ တမူးကို၀င္ပါတယ္။ တမူးစာေပအုပ္စုနဲ႔ ေရႊကေဘာ္ ေဂါက္ကြင္းနားက ကေဖးဆိုင္မွာ ဆံုၾကပါတယ္။ လင္းအိမ္ငယ္၊ သြယ္ဘ၊ ေအာင္ကိုကိုလတ္(တမူး)၊ ေဇာ္ကနဲ႔ ပန္းခ်ီဆရာတစ္ဦး။ ေနာက္ ေရာက္လာတာက ရဲရင့္လံု။ ဆယ္ခြဲေတာ့ ကဗ်ာဆရာ မိုးသက္ၿငိမ္ဦးရဲ႕ သားေလး သက္တန္႔ၿငိမ္ဦးရဲ႕ ၂-ႏွစ္ျပည့္ေမြးေန႔ ဆြမ္းေကြၽးရာ ၿမိဳ႕မေက်ာင္းကို ယြန္းၾကပါတယ္။ အဲဒီမွာ အစံုအေစ့ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကိုသက္ေနာင္၊ ရင္႐ိုး၊ မုိးသက္ၿငိမ္ဦး။ အဲဒီမွာ စားေသာက္ၿပီးတာနဲ႔ အိႏၵိယနယ္စပ္ နန္းဖာလံုးေဈးကို ဦးတည္ခ်ီတက္ၾကပါတယ္။ ဟံသာ၀တီကားေပၚမွာ ဦးဇင္းၾကဴးႏွစ္၊ ဦးရာဇဓမၼ၊ ရင္႐ိုး၊ လင္းအိမ္ငယ္၊ ကိုယ္ရယ္။ က်န္တဲ့သူေတြက ေအာင္ကိုကိုလတ္ ကားေပၚမွာ။
တမူးနယ္ စ၀င္ကတည္းက အံု႔ေနတဲ့မိုးဟာ ၿမိဳ႕မေက်ာင္းအေရာက္မွာ တစ္ေပါက္ႏွစ္ေပါက္ က်လာၿပီး မိုေရးအေရာက္မွာေတာ့ ခပ္ဖြဲဖြဲ ရြာေနပါၿပီ။ ဦးဇင္းၾကဴးႏွစ္ကေတာ့ "ေျမာက္ယဥ္စြန္းတန္းကို ေက်ာ္လာတာနဲ႔ သမပိုင္းဇံုထဲ ေရာက္လာတာ၊ ဒါေၾကာင့္ ေအးလာတာ"လို႔ မွတ္ခ်က္ခ်ပါတယ္။ မဏိပူရ္နယ္ မိုေရးၿမိဳ႕ထဲကို တရား၀င္ဂိတ္ကေန ၀င္ၿပီး တရားမ၀င္ဂိတ္ကေန ထြက္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဦးဇင္းႀကီးကေတာ့ လက္ေဆာင္ပစၥည္း အတိုအထြာေတြ ၀ယ္ပါတယ္။ ကိုသက္ေနာင္က ေဖာင္တိန္ေတြ ၀ယ္လႉပါတယ္။ (ကိုယ့္အဖို႔ေတာ့ ဘ၀မွာ ေဘာပင္၊ ခဲတံ၊ ေက်ာက္တံ၊ ကံ့ကူဆံ တို႔ကိုသာ ကိုင္ဖူးၿပီး ေဖာင္တိန္နဲ႔ စာမေရးဖူးပါ။) မိုေရးနယ္ထဲမွာ ဂ်င္းလက္ဖက္ရည္ ေသာက္ခဲ့ရတာေတာ့ အမွတ္တရပါ။ ျပန္ထြက္ေတာ့ ကိုရင္႐ိုးက နန္းဖာလံုးေဈးထဲ႐ွိ သူ႔အမ်ဳိးသမီး အထည္ဆိုင္ကို ပင့္သြားပါတယ္။ သူ႔သား သစၥာတည္ဦးကေတာ့ ဂိမ္းေဆာ့မပ်က္ပါ။ ဦးဇင္းေတြကို မ်က္ႏွာသုတ္ပု၀ါတစ္ထည္စီ လႉပါတယ္။
ျပန္ၾကေတာ့ တမူးၿမိဳ႕ထဲက ကိုသက္ေနာင္တို႔အိမ္ ၀င္ၾက၊ အေအးေတြ ေသာက္ၾက၊ စာအုပ္လက္ေဆာင္ ေပးၾက၊ လက္မွတ္ထိုးၾက၊ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၾကၿပီး တမူးစာေပအုပ္စုကို ႏႈတ္ဆက္ထြက္ခြာခဲ့ၾကပါတယ္။ တမူးကို အသြားေရာအျပန္ပါ ဦးရာဇဓမၼနဲ႔ ကိုယ္က ကားေပၚငိုက္ရင္း လိုက္ပါလာၾကေပမဲ့ ဦးဇင္းၾကဴးႏွစ္ကေတာ့ မငိုက္ပါ။ ႐ႈခင္းေတြ လြတ္သြားမွာစိုးလို႔တဲ့။ ဒီလိုနဲ႔ မြန္းလြဲ၂နာရီမွာ တမူးက ထြက္ခဲ့တာ ညေန ၅ နာရီမွာ ကေလးၿမိဳ႕လမ္းဆံု ေရာက္ပါတယ္။ ကိုယ္ကေတာ့ အဲဒီမွာပဲ ဆင္းေနခဲ့ၿပီး ဦးရာဇဓမၼနဲ႔ ဦးဇင္းႀကီး ၾကဴးႏွစ္ကေတာ့ ဟံသာ၀တီကို ဆက္သြားၾကပါေတာ့တယ္။ ေခ်ာေခ်ာေမာေမာဆိုရင္ေတာ့ ည ၇ နာရီ၀န္းက်င္မွာ ေရာက္မယ္ထင္ပါတယ္။
၄။ ၾကဴးႏွစ္နဲ႔ သေရာ္စာ
ၾကဴးႏွစ္ကို ဘယ္မွာ စသိသလဲလို႔ ေမးလာရင္ ရယ္စရာမဂၢဇင္းထဲက ေပ်ာ္ပါးေမာ္ႂကြား တို႔စာေပသမား ေဆာင္းပါးစီးရီးေတြနဲ႔လို႔ ေျပာရမွာပါ။ ၾကဴးႏွစ္ရဲ႕ ေပ်ာ္ပါးေမာ္ႂကြား အေရးအသားဟာ စာေပေရးရာ သေရာ္စာ (Literary Satire)ထဲ အက်ံဳး၀င္ပါတယ္။ သူ႔စာထဲမွာ စာေပေလာကထဲက ကေမာက္ကမေတြ၊ ကေတာက္ကဆေတြ၊ ျပံဳးရႊင္ရယ္ေမာစရာ၊ မဲ့ရြဲ႕ရင္ေမာစရာေတြ အထင္းသား ျမင္ရပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက သူ႔လိုပဲ စာေပေလာကေနာက္ခံ သေရာ္စာေဆာင္းပါးေတြ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ေရးေနသူတစ္ဦး ႐ွိပါတယ္။ မတူတာက ၾကဴးႏွစ္ရဲ႕ သေရာ္စာက ကိုယ္ပိုင္ဟန္႐ွိၿပီး ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ ေ႐ွးေရးဟန္ကိုပဲ ခႏိုးခနဲ႔သေဘာ လုပ္ေရးတဲ့ပံု ေပါက္ေနပါတယ္။ ကိုယ္တို႔ ရယ္စရာေက်ာင္းဆင္းခ်င္း ဆံုမိရင္ ဘိုၾကဴးရဲ႕ ေပ်ာ္ပါးေမာ္ႂကြားေတြ စာအုပ္ထုတ္ရင္ သိပ္ေကာင္းမွာလို႔ ေတာင့္တေလ့႐ွိပါတယ္။ ေစာင့္ဖတ္ခဲ့ၾကရတာကိုး။
အဲဒီအေၾကာင္း ေမးၾကည့္ေတာ့ ထုတ္ေ၀သူတစ္ေယာက္ကို အဲဒီ ေပ်ာ္ပါးေမာ္ႂကြား အပုဒ္ေရ ၄၀ ေက်ာ္ အပ္လိုက္တာ စရံေငြ ေခ်ၿပီး စာမူေရာလူပါ ေပ်ာက္သြားေလသတဲ့။ တျခားထုတ္ေ၀သူ တစ္ဦးဦးက စာေရးသူရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူၿပီး စာၾကည့္တိုက္ေတြ၊ ရယ္စရာမဂၢဇင္း ထြက္သမွ် ၀ယ္စုထားသူေတြဆီမွာ ႐ွာေဖြစုစည္းၿပီး ထြက္လာႏိုင္ရင္ေတာ့ သိပ္ေကာင္းမွာပါ။
၅။ ၾကဴးႏွစ္နဲ႔ ၀တၳဳတို
ၾကဴးႏွစ္၀တၳဳတို မ်ားမ်ားမဖတ္ဖူးပါ။ သူဆုရတဲ့ မာရ္နတ္ရဲ႕စည္းစိမ္၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ ဂ်စ္ပစီေရးတဲ့၀တၳဳ ဒီ၂အုပ္ပဲ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး ဖတ္လိုက္မိတာနဲ႔ အာရံုထဲေပၚလာတာက မိုေရးဗီးယား ၀တၳဳတိုေတြပါ။ ၾကဴးႏွစ္၀တၳဳတိုေတြနဲ႔ မိုေရးဗီးယား၀တၳတိုေတြ တူညီတဲ့အခ်က္ေတြ႐ွိေၾကာင္း သူ႔ကိုေျပာမိေတာ့ သူက သူအႀကိဳက္ဆံုး ၀တၳဳတိုဆရာမွာ မိုပါဆြန္းျဖစ္ၿပီး ဒုတိယအႀကိဳက္ဆံုးမွာ မိုေရးဗီးယားျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါတယ္။
ကိုယ္ေတြဆီက အမ်ားစုေသာ ၀တၳဳတိုဆရာေတြဟာ ပံုေျပာဆရာအဆင့္က မလြန္ႏိုင္ေသးပါ။ ဇာတ္လိုက္ သူေတာ္ေကာင္းေလးေတြ ပါမယ္၊ ဇာတ္နာတဲ့ အကြက္ေလးေတြ ပါမယ္၊ အနစ္နာခံတာေလးေတြ ပါမယ္၊ ဓမၼနဲ႔ အဓမၼ အားၿပိဳင္ၾကရာ ဓမၼက အႏိုင္ရေလသတည္း ေလးေတြ ပါမယ္။ ၾကဴးႏွစ္ဟာ အဲဒီေခါက္႐ိုးက်ဳိး ၀တၳဳတိုေဖာ္ျမဴလာေတြထဲကေန သိသိသာသာႀကီး ေငါထြက္လာသူပါ။ သူဟာ အျပင္မွာ ေတြ႔ရတာကို ေတြ႔ရသလို ဖြဲ႔ပါတယ္။ မိတ္ကပ္မလိမ္းပါ။ ဇာတ္နာကြက္ေတြပါေသာ္ျငား ဒါႀကီးကို ပိုပိုမိုမိုလုပ္ၿပီး ဇာခ်ဲ႕မ်က္ရည္ခ်ဴမေနပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း စာေပမိတ္ေဆြတစ္ဦးက ၾကဴးႏွစ္တင္ျပပံုကို အၾကမ္းထည္ဆန္တယ္လို႔ ေျပာတာပါ။ ေနာက္တစ္ဦးကေတာ့ ၾကဴးႏွစ္မွာ အဆိုးျမင္၀ါဒ ႐ွိတယ္။ ဒီအခံနဲ႔ေရးလို႔ သူ႔အဖြဲ႔အႏြဲ႔ေတြ ေျပာင္ေျမာက္တာ တဲ့။
ဒါနဲ႔ ဦးဇင္းႀကီးေရးတဲ့ ၀တၳဳတိုေတြမွာ အဆိုးျမင္စိတ္ကဲေနသလားလို႔ ဆိုၿပီး ေမးၾကည့္ေတာ့ ေလာကမွာ ဣ႒ာရံုနဲ႔ အနိ႒ာရံုမွာ အနိ႒ာရံုကိုသာ အေတြ႔ရမ်ားေၾကာင္း၊ ဒီေတာ့ အေတြ႔ရမ်ားတာကိုသာ ဖြဲ႔ရေတာ့ ဒီလို၀တၳဳတိုေတြသာ ထြက္လာေၾကာင္း၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ သူေနတဲ့၀န္းက်င္မွာက အလႊာစံုနဲ႔ေတြ႔ရၿပီး သူကလည္း လူေပါင္းစံုနဲ႔ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံရေၾကာင္း၊ ဒီေတာ့ သူက သူေတြ႔တာကိုသာ ေရးတာျဖစ္ၿပီး ဘာမွ ေထြေထြထူးထူး မဟုတ္ေၾကာင္း ဆိုပါတယ္။
တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပာရရင္ စစ္ဖိနပ္ေအာက္မွာ ၾကာေတာင့္ၾကာ႐ွည္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားခဲ့ရတဲ့ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ အလႊာစံုမွာ လူ႔တန္ဖိုးေတြ၊ စာရိတၱမ႑ိဳင္ေတြ ဘယ္ေလာက္ ၿပိဳဆင္းယိုယြင္းေနၿပီလဲ၊ ေလာကပါလေတြ၊ ျဗဟၼစိုရ္တရားေတြ ဘယ္ေလာက္ေခါင္းပါးေနၿပီလဲ ဆိုတာကို ၾကဴးႏွစ္၀တၳဳတိုေတြမွာ ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။
၆။ ၾကဴးႏွစ္နဲ႔ စာေပဆု
အဲဒီလို လက္စြမ္း႐ွိတဲ့ ၾကဴးႏွစ္ဟာ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္မွာေတာ့ မာရ္နတ္ရဲ႕စည္းစိမ္ ၀တၳဳတို စုစည္းမႈ နဲ႔ အမ်ဳိးသားစာေပဆု ရ႐ွိခဲ့ပါတယ္။ အစိုးရစာေပဆုကို အေလးထားသူေတြေရာ၊ အဖက္မလုပ္သူေတြပါ ၾကဴးႏွစ္ ဆုရတဲ့အတြက္ မုဒိတာျဖစ္ၾကရပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ သူေျပာပံုအရ အဲဒီမတိုင္ခင္ ႏွစ္ေတြကတည္းက ဆုရဖို႔ တစ္ေျပးေနတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ၀တၳဳတိုဆု ေရြးခ်ယ္ေရးအဖြဲ႔ငယ္ရဲ႕ ေနာက္ဆံုးဆန္ကာတင္မွာ မီမိုးရဲ႕ မဆာတတ္သူမ်ားနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ၿပီးမွ မဲအသာနဲ႔ ရခဲ့တာပါတဲ့။
စာအုပ္ေဈးကြက္အရ ဆုရၿပီဆိုတာနဲ႔ ဆိုင္ေတြမွာ အ၀ယ္လိုက္ေလ့႐ွိပါတယ္။ ဒါကို ထုတ္ေ၀သူက ပါးပါးနပ္နပ္နဲ႔ ဒုတိယအႀကိမ္ ျပန္ထုတ္ေပးရပါတယ္။ မာရ္နတ္ရဲ႕စည္းစိမ္ ကေတာ့ အဲဒီဆုေၾကညာကတည္းက ျပတ္လိုက္တာ အခုထိ ေဈးကြက္မွာ ေပၚမလာေတာ့ပါဘူး။ စာေရးဆရာအတြက္ နစ္နာပါတယ္။ အခုေတာ့ အဲ့ဒီစာအုပ္အျပင္ တျခားၾကဴးႏွစ္၀တၳဳတိုေတြပါ အုပ္ထူ အခန္႔ခ်ဳပ္နဲ႔ စိတ္ကူးခ်ဳိခ်ဳိက အတြဲ ၁၊ ၂ စသည္ျဖင့္ ထြက္လာေတာ့မယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ၾကဴးႏွစ္ပရိသတ္ေတြ ေမွ်ာ္ၾကရံု ႐ွိတာပ။
၇။ နိဂံုး
တကယ္ေတာ့ နယ္စာသမားေတြအဖို႔ ဦးဇင္း ၾကဴးႏွစ္နဲ႔ ေတြ႔ရဖို႔ဆိုတာ မလြယ္လွပါဘူး။ ရန္ကုန္ေရာက္ရင္လည္း သူ႔အလုပ္ ကိုယ့္အ႐ႈပ္နဲ႔ ေအးေအးလူလူ မေတြ႔ႏိုင္ပါဘူး။ ေနာက္ၿပီး ၾကဴးႏွစ္ဆိုတာ နယ္တကာလွည့္ စာေဟာေနသူလည္း မဟုတ္ေတာ့ ပိုလို႔ေတာင္ ေတြ႔ရခဲလွပါတယ္။ ဦးရာဇဓမၼရဲ႕ အစီအစဥ္ေၾကာင့္သာ ဒီလိုဆံုျဖစ္သြားတာပါ။ ဒီခရီးစဥ္မွာ သူ႔ကို ေက်းဇူးအတင္ထိုက္ဆံုးပါ။ ဒီလိုေတြ႔လိုက္လို႔ ရတဲ့အက်ဳိးကေတာ့ ၾကဴးႏွစ္ဆိုတာ စာကိုသာ တစိုက္မတ္မတ္ ေရးေနတဲ့ စာေရးသမားစစ္စစ္ပါ။ သူနဲ႔ ဆံုရေတာ့ နယ္ေတြမွာ တစ္ပုဒ္စ ႏွစ္ပုဒ္စေရးၿပီး ရပ္ထားသူေတြ၊ ေမ့ေလာက္မွ တစ္ခါ ႀကိဳးၾကားႀကိဳးၾကား ေရးေနသူေတြ၊ အေျပာသာခ်ဲ႕ အလုပ္မဲ့ေနသူေတြ အဖို႔ အားခြန္ျဖစ္ေစမွာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီခရီးစဥ္ျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ ေဆာင္ၾကဥ္းေပးသူေတြအားလံုးနဲ႔ စာေပေရးရာေတြ မၿငီးမျငဴ ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳ ဩ၀ါဒေႁခြေပးတဲ့ ဦးဇင္း ၾကဴးႏွစ္ကို ေက်းဇူးတင္မဆံုးပါ။ ေနာင္ႏွစ္ေတြမွာလည္း ေပါက္ၿပီးသားခရီးကို တြင္ေအာင္ ဆက္ဆက္ႂကြလာေစခ်င္ေၾကာင္းနဲ႔ ေႏြးေထြးစြာ ႀကိဳဆိုေနမွာျဖစ္ေၾကာင္း ကေလးတမူး စာေပသမားမ်ားကိုယ္စား ေမတၱာရပ္ခံ ပန္ၾကားရပါတယ္။
ေယာျပန္၊ မဏိပူရျပန္ ဦးေတမိ ေခၚ ဦးဇင္းၾကဴးႏွစ္သည္ (စာေပ/ဘ၀/ေဒသႏၱရ) ခရီးမိုင္မ်ားစြာကို ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ က်န္းမာၾကံ့ခိုင္စြာ ဆက္လက္ ခ်ီတက္ႏိုင္ပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းလိုက္ပါတယ္။
ဓီရာလင္း