ေမြးေန႔စိတ္ကူး (မင္းလူ)
==============
မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္၏ႏွစ္ပတ္လည္ဆိုသည္မွာ ထိုမဂၢဇင္း၏ ေမြးေန႔ပြဲက်င္းပသည့္သေဘာပင္ျဖစ္၏။
လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ေမြးေန႔ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေဆြမ်ဳိးမိတ္သဂၤဟေတြ ဖိတ္ၿပီး ဧည့္ခံေကၽြးေမြးမည္။
ဧည့္သည္ေတြကလည္း ေမြးေန႔လက္ေဆာင္ေတြ ေပးၾကမည္။ မဂၢဇင္းေတြရဲ႕ေမြးေန႔မွာလည္း
စာေရးဆရာေတြဆီကစာမူကို ေမြးေန႔လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေတာင္းၾကသည့္သေဘာပင္ ျဖစ္၏။
စာမူခ်ီးျမွင့္ၾကသည့္ စာေရးဆရာမ်ားကိုေတာ့ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးတာမ်ဳိး မရွိသေလာက္ပါပဲ။
(စာမူခေပးတာနဲ႔ေခ်လွ်င္ေတာ့ ရတာေပါ့ေလ)
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္ ႏွစ္လည္ျခင္းသည္ အယ္ဒီတာတို႔အဖို႔ စာမူေတာင္းဖို႔ အေကာင္းဆံုး
အေၾကာင္းျပခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။ ႏွစ္လည္ဆိုေတာ့ ရက္ခ်ိန္းအတိအက်ရွိသည္။ အခ်ိန္မီေရးေပးရမည္။
အထူးထုတ္ဆိုၿပီး စာမူေကာင္းေကာင္းေရးဖို႔ကိုလည္း တိုက္တြန္းႏႈိးေဆာ္ႏိုင္သည့္အခြင့္အေရးရမည္။
ျဖစ္ႏိုင္လွ်င္ေတာ့ သူတို႔က ႏွစ္လည္တင္မက လလည္မဂၢဇင္းဆိုၿပီး လတိုင္း အထူးထုတ္ လုပ္ခ်င္ေနတာ။
တကယ္ေတာ့လည္း မဂၢဇင္းေတြက အမ်ားႀကီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လစဥ္လိုလို တစ္အုပ္မဟုတ္ တစ္အုပ္
ကေတာ့ အထူးထုတ္လုပ္ေနၾကမွာပါပဲ။ အထူးထုတ္ဆိုၿပီး စာမူခကိုလည္း အထူးႏႈန္း ခ်ီးျမွင့္မယ္ဆိုလည္း
ေကာင္းသား။ အဲဒီ မဂၢဇင္းေတြ လွည့္ပတ္ေရးေနလိုက္ရံုပဲ။ ခုေတာ့ မဂၢဇင္းကသာ အထူးထုတ္၊ စာမူခ
ကေတာ့ ဒံုရင္း ဒံုရင္းပဲ။
* * * * *
မဂၢဇင္းေတြရဲ႕ေမြးေန႔ဆိုလို႔ လူေတြရဲ႕ေမြးေန႔အေၾကာင္းကိုလည္း သြားစဥ္းစားမိ၏။ လူတိုင္းအတြက္
ဘယ္ေန႔ေသမလဲဆိုတာ မသိႏိုင္ေသာ္လည္း ေမြးေန႔ကေတာ့ တိတိက်က်သတ္မွတ္ၿပီးသားျဖစ္၏။
မမွတ္မိလွ်င္သာရွိမည္။ ႏွစ္၊ လ၊ ေန႔ရက္၊ နာရီ၊ မိနစ္၊ စကၠန္႔ အတိအက်ေမြးၾကျခင္းျဖစ္၏။ အတိအက်
ဆိုေသာ္လည္း နည္းနည္းပါးပါးကြဲလြဲခ်က္ရွိႏိုင္၏။
ဘယ္လိုအခ်ိန္ကို ေမြးတဲ့အခ်ိန္လို႔ သတ္မွတ္မလဲဆိုတဲ့အေပၚ မူတည္ျပန္ေသးသည္။ အမိ၀မ္းတြင္းက
ေခါင္းထြက္လာတဲ့ အခ်ိန္ကို ေမြးခ်ိန္အျဖစ္ ယူမလား။ မျဖစ္ေသး။ တခ်ဳိ႕ေျခေထာက္က အရင္ထြက္လာတာမ်ဳိး
ရွိ၏။ တစ္ကိုယ္လံုး ကၽြတ္ထြက္လာခ်ိန္ကို ယူမလား။ လူက လြတ္လြတ္ကၽြတ္ကၽြတ္ထြက္လာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း
ခ်က္ႀကိဳးက တန္းလန္းက်န္ေနေသးသည္။ မိခင္ႏွင့္ အဆက္အစပ္ ရွိေနတုန္းဟု ဆိုႏိုင္၏။ ခ်က္ႀကိဳးကို
ျဖတ္လိုက္သည့္အခ်ိန္ကိုသာ ေမြးဖြားခ်ိန္ဟု သတ္မွတ္လွ်င္ သင့္မည္ထင္၏။ ဒါေတာင္ ေမြးခန္းထဲမွနာရီက
အခ်ိန္မမွန္လွ်င္ လြဲႏိုင္ေသးသည္။ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏အေရွ႕ဖ်ား သို႔မဟုတ္ အေနာက္ဖ်ားမွာ ေမြးသူ
အဖို႔လည္း မိနစ္စကၠန္႔အတိအက်မျဖစ္ႏိုင္။ ကိုယ္ေမြးဖြားရာေဒသ၏ ေလာင္ဂ်ီတြဒ္မ်ားကို အတည္မယူဘဲ
ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္ကိုသာ ယူရေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။
ထားပါေတာ့။ မိနစ္၊ စကၠန္႔အတိအက်မရေတာင္ ေမြးေန႔ ေမြးရက္ကေတာ့ အတိအက်ပဲမဟုတ္လား။ ဒီမွာလည္း
ျပႆနာ တစ္ခုရွိျပန္၏။ ခရစ္ႏွစ္ႏွင့္ ေကာဇာသကၠရာဇ္ ႏွစ္မ်ဳိးရွိေနျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဒီေတာ့ လူတစ္ေယာက္မွာ
ေမြးေန႔ႏွစ္မ်ဳိးရွိသည္ဟု ဆိုႏိုင္၏။ ေမြးေန႔ ေမြးရက္တိုက္ဖို႔ေတာင္ ႏွစ္အေတာ္ၾကာေစာင့္ရသျဖင့္ ခရစ္ႏွစ္ေကာ၊
ေကာဇာႏွစ္ေကာ၊ ေမြးေန႔ေကာ၊ ေမြးရက္ေကာ အားလံုး တိုက္ဆိုင္ဖို႔ဆိုတာကေတာ့ အေတာ္ပင္ျဖစ္ေတာင့္ျဖစ္ခဲ။
ေဖေဖာ္၀ါရီ ႏွစ္ဆယ့္ကိုးမွာ ေမြးသူအဖုိ႔ ေလးႏွစ္မွ တစ္ႀကိမ္ေမြးေန႔ႏွင့္ႀကံဳမည္။ ဒုတိယ၀ါဆိုမွာေမြးသူကလည္း
ဒီအတိုင္းပဲ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ေတာ့ မွတ္ရလြယ္ေသာ ခရစ္ႏွစ္ကိုသာ အတည္ယူၾကသည္။ ကိုယ့္ေမြးေန႔ေတြ
ကိုလည္း (ဇာတာဖြဲ႕တဲ့အခါကလြဲလွ်င္) ခရစ္ခုႏွစ္၊ လ၊ ရက္မ်ားျဖင့္သာ မွတ္ၾကတာမ်ားသည္။
* * * * *
တနဂၤေႏြ၊ တနလၤာ စေသာေန႔မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာၿဂိဳဟ္မ်ားက စိုးမိုးသည္ဟု ဆိုၾက၏။ ဒါေၾကာင့္လည္း
တနဂၤေႏြသားသမီးက ဘယ္လိုစိတ္သေဘာရွိသည္။ တနလၤာက ဘယ္လိုအက်င့္စရိုက္ရွိသည္ဟု ေျပာၾကျခင္း
ျဖစ္၏။ ဒါက ေယဘုယ်သေဘာ၊ ေမြးသည့္လ၊ ရက္တြင္ တည္ရွိေနသည့္ နကၡတ္ၿဂိဳဟ္ခြင္မ်ား၏ ထိန္းခ်ဳပ္မႈကလည္း
အေရးႀကီးသည္ဟု ဆိုျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္စိတ္၀င္စားတာက ေမြးလ၊ ေမြးရက္တူလွ်င္ စိတ္ေနစိတ္ထား၊
အက်င့္စရိုက္ေတြေကာ တူေလမလား ဆိုေသာကိစၥပင္ျဖစ္သည္။ ဒီေနရာမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အရင္ဆံုးစၿပီး
စဥ္းစားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေမြးရက္က ေမ-၁၈ျဖစ္၏။ ကိုယ္ႏွင့္ ေမြးေန႔ခ်င္းတူတဲ့လူ၊ အထူးသျဖင့္ အႏုပညာရွင္ထဲက
နာမည္ႀကီးသူကို ရွာၾကည့္သည္။ ေတြ႕ပါ၏။ သူကား ႏုႏုရည္(အင္း၀)ျဖစ္သည္။ သူ႕ေမြးေန႔ကလည္း ေမ-၁၈ပါပဲ။
သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ ဘာေတြတူသလဲ။ ဘာေတြ မတူသလဲၾကည့္ရေအာင္။ လူခ်င္း၊ စာခ်င္း ခင္ခင္မင္မင္ရွိေသာ္လည္း
တစ္ခါတေလမွ ဆံုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အေသးစိတ္ေတာ့ မသိပါ။ ေယဘုယ်သေဘာသာ ေျပာပါမည္။
ကၽြန္ေတာ္က စာေရးရာမွာ အခ်စ္၊ ဟာသ၊ သေရာ္စာ၊ လူမႈေရး၊ လူ႕ဘ၀သရုပ္ေဖာ္ စသည္ျဖင့္ ကိုယ့္စိတ္ထဲ
အာသီသရွိတာမွန္သမွ် ေရးခ်င္တာေရးသည္။ ႏုႏုရည္ကေတာ့ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္မွ ဘ၀သရုပ္ေဖာ္။ တစ္လိုင္းတည္း
သီးသန္႔ေရးခဲ့သူျဖစ္၏။ တကယ္ေတာ့ သူသည္ ရင္ေခါင္းထဲမွာ ႏွလံုးသားမရွိဘဲ ေက်ာက္ခဲႀကီးဆြဲထားတာေတာ့
မဟုတ္။ သူ႕မွာ အခ်စ္ရွိေၾကာင္းကို သူ႕အိမ္ကလူႀကီး ဆရာ ေအာင္ေက်ာ္တိုးက သက္ေသခံေနသည္။
သူ႕အေရးအသားကို အကဲခတ္ၾကည့္ၿပီး ဒီဆရာမ အခ်စ္၀တၳဳေရးလွ်င္ ဖတ္လို႔ ေကာင္းမွာပဲဟု ေျပာႏိုင္သည္။
တစ္ခါတုန္းက သူ႕၀တၳဳလတ္တစ္ပုဒ္ထဲမွာ အညာေဒသမွ ေျမႏုကၽြန္းေပၚရာအရပ္ကိုလွည့္ၿပီး ေပါင္းသင္
ပဲႏုတ္လုပ္ရေသာ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေလွသမားေလးတစ္ေယာက္တို႔၏ဘ၀ကိုေရးရင္း သူတို႔
ႏွစ္ေယာက္၏ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာကို ဖြဲ႕ဆိုသြားတာ အလြန္ဖတ္လို႔ေကာင္းသည္။ ဒါကိုၾကည့္ၿပီး
ေကာက္ခ်က္ခ်မိျခင္းျဖစ္၏။ (ေျမွာက္ေျပာလွ်င္ သေဘာက် ေက်နပ္တတ္တဲ့ေနရာမွာေတာ့ သူလည္း
ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲျဖစ္လိမ့္မည္)
သူႏွင့္ကၽြန္ေတာ္ တစ္ခါဆံုတုန္းက ကၽြန္ေတာ့္၀တၳဳတိုတစ္ပုဒ္ကို သူ သေဘာက်ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ဖူးသည္။
ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ရယ္ရလို႔တဲ့။ ဒါကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ သူသည္ ဟာသစာေပကို ျမတ္ႏိုးတတ္သူျဖစ္ေၾကာင္း
သိႏိုင္၏။ သူက စာေပေဟာေျပာရာမွာလည္း နာမည္ႀကီးသည္။ ဟိုတစ္ခါဧည့္ခံပြဲတစ္ခုမွာ အခမ္းအနားမွဴးလုပ္တာ
ေတာ္ေတာ္ေကာင္းဆိုပဲ။ ကုမၸဏီေတြေတာင္ မ်က္စိက်ၿပီး သူတို႔ပြဲေတြအတြက္ အကူအညီေတာင္းသည္ဟု ၾကားရ၏။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဧည့္ခံပြဲေတြတက္ရတာ ၀ါသနာမပါ။ အင္တာဗ်ဴးေတြကိုေရွာင္သည္။ စာေပေဟာေျပာပြဲ ေျပာရ
ေဟာရမွာ ၀န္ေလးတတ္သည္။ ေနာက္တစ္ခု သတိထားမိတာရွိေသးသည္။ ဆရာမႏုႏုရည္(အင္း၀)သည္ 'အ'
အကၡရာႏွင့္ ေတာ္ေတာ္အက်ဳိးေပးျခင္း ျဖစ္၏။ ၾကည့္ပါ။ သူ၏ဇာတိက အင္း၀၊ သူ႕ခင္ပြန္းနာမည္က
ဆရာေအာင္ေက်ာ္တိုး၊ ႏိုင္ငံျခားသြားရေတာ့ အဂၤလန္၊ ေလ့လာခဲ့သည့္တကၠသိုလ္က ေအာက္စဖို႔ဒ္။
ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ရန္ကုန္မွာေမြးသူျဖစ္၏။ 'အ'အကၡရာႏွင့္ပတ္သက္လို႔ အာဇာနည္သားဖြားခန္းမွာ ေမြးခဲ့တာကို
ေျပာလို႔ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ေထာင္ဘက္အမည္မွာ 'ေအာင္'ပါတာေတာ့ သူႏွင့္တူသည္။ သူ႕လို အဂၤလန္ေရာက္ဖူးဖို႔
မေျပာနဲ႔ အင္ဒိုနီးရွားေတာင္ မေရာက္ဖူးပါ။
* * * * *
ေနာက္ထပ္ ေမြးေန႔တူသူမ်ားအေၾကာင္း ေျပာပါဦးမည္။ ဆရာႀကီး မဟာေဆြ၊ ဆရာျမတ္ခိုင္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးတို႔
ျဖစ္၏။ သံုးဦးစလံုး ၾသဂုတ္လ ၂ရက္ေန႔ေမြးသူမ်ားျဖစ္ၾက၏။ ဆရာႀကီးကေတာ့ အားလံုးသိၿပီးျဖစ္၍
ထားလိုက္ပါေတာ့။ ျမတ္ခိုင္ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးတို႔ ေမြးေန႔တူသူႏွစ္ေယာက္ကို ႏိႈင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ ...
ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးက အသားျဖဴသည္။ ျမတ္ခိုင္၏အသားကေတာ့ အင္ဂ်င္၀ိုင္အေရာင္မ်ဳိးျဖစ္၏။
ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးက အသားအရည္ေခ်ာေမြ႕သည္။ အပ်ဳိတုန္းကဆိုလွ်င္ သူ႕ပါးျပင္မွာ ေလမႈတ္ထားေသာ
ပူေပါင္းကေလးလို အပ္ဖ်ားႏွင့္ထိုးလိုက္ရံုႏွင့္ ေဖာင္းခနဲ ေပါက္သြားမလား ထင္ရ၏။ ျမတ္ခိုင္၏
မ်က္ႏွာကေတာ့ မွန္ဘီလူးႏွင့္ခ်ဲ႕၊ ဓာတ္ပံုရိုက္ၿပီး ေလွ်ာက္ျပၾကည့္လွ်င္ အဂၤါၿဂိဳဟ္မ်က္ႏွာျပင္ပံုဟု ေျပာလိမ့္မည္။
တခ်ဳိ႕ကေတာ့ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ကလမ္းေတြကို အနီးကပ္ရိုက္ထားတာဟု ဆုိလိမ့္မည္။ သူ႕ပါးျပင္ကို
သစ္အေခ်ာထည္လုပ္ငန္းက ပရိေဘာဂေတြ ေကာ္ပတ္စားဖို႔ ငွားထားသည္ဟု ၾကားသိရ၏။
ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးသည္ တည္ၿငိမ္ေအးေဆးသူျဖစ္၏။ ဘယ္သူကိုမွ ျပႆနာမရွာ။ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း ရန္မျဖစ္တတ္။
ကၽြန္ေတာ့္လို ေပကပ္ကပ္ ေၾကာင္ေတာင္ေတာင္အေကာင္နဲ႔ေတာင္ တည့္ေအာင္ေပါင္းႏိုင္တာသာၾကည့္ေတာ့။
ျမတ္ခိုင္ကေတာ့ သိေတာ္မူၾကတဲ့အတိုင္း အရာရာနဲ႔အေၾကာင္းေၾကာင္းခ်ည္းပဲ။ ျပႆနာကို သူက ရွာခ်င္ရွာ၊
ဒါမွမဟုတ္ သူမ်ားက သူ႕ကိုျပႆနာရွာ၊ ကြိဳင္မရွိလွ်င္ မေနတတ္သူဟု ဆိုရမည္။ တစ္ခုေတာ့ရွိသည္။
သူတစ္ပါးကိစၥကို အခမဲ့ကူညီ အက်ဳိးေဆာင္ေပးတတ္တဲ့ေနရာက်ေတာ့ သူႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးတို႔တူသည္ဟု
ႀကံဖန္ခ်ီးက်ဴးလို႔ရပါသည္။
* * * * *
ကၽြန္ေတာ့္အစ္ကို ကိုသုေမာင္ႏွင့္ ကို၀င္းဦးတို႔သည္ ေမြးေန႔ခ်င္းတူၾက၏။ မတ္လ ၁၃ရက္၊ ႏွစ္ေတာ့ကြာသည္။
ထိုကိစၥႏွင့္ပတ္သက္၍ ကို၀င္းဦးႏွင့္တူသည့္အခ်က္ေတြအေၾကာင္း ကိုသုေမာင္လည္း စာတစ္ပုဒ္ေရးဖူးသည္။
၀တၳဳေရး၊ သီခ်င္းဆို၊ ရုပ္ရွင္ရိုက္၊ ဒါရိုက္တာလုပ္ စသည္ျဖင့္။ ကို၀င္းဦးႏွင့္ ကုိသုေမာင္တို႔၏ရုပ္ရည္ခ်င္းကေတာ့
(ျမတ္ခိုင္ႏွင့္ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးလိုပင္) လံုး၀ ျခားနားေၾကာင္း အားလံုးသိၿပီးသားမို႔ အထူးမေျပာေတာ့ပါ။
* * * * *
အထက္ကေျပာခဲ့တာေတြအရဆိုလွ်င္ ေမြးေန႔ခ်င္းတူသည့္တိုင္ စရိုက္လကၡဏာခ်င္း တူခ်င္မွတူမည္ဟု ဆုိလို႔ရသည္။
ဒါကလည္း ေမြးေန႔တူၿပီး ေမြးႏွစ္ခ်င္း မတူေသာေၾကာင့္ျဖစ္ႏိုင္၏။ အေနာက္တိုင္းျပကၡဒိန္ႏွင့္ ျမန္မာျပကၡဒိန္
ကြာျခားျခင္းေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ေမြးလတူလွ်င္ မိႆ၊ ကရကဋ္၊ ၿဗိစၦာ စေသာရာသီေတြတူတတ္သည္။
လဆန္းပိုင္းႏွင့္ လကုန္ပိုင္းရက္ေတြကေတာ့ ရာသီကြဲလြဲခ်က္ရွိႏိုင္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ရာသီတူလွ်င္ အက်င့္စရိုက္၊
စိတ္ေနစိတ္ထားတူတတ္သည္ဟု ေဗဒင္နကၡတ္ဆရာတို႔ အေဟာရွိသည္။ တိတိက်က်မဟုတ္ေတာင္
ေယဘုယ်အားျဖင့္ တူတတ္သည္ဟု ဆိုပါသည္။
တကယ္ဟုတ္မဟုတ္၊ တူမတူ သိႏိုင္ရန္ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္သားထားေသာ အႏုပညာနယ္မွ ေမလဖြားတို႔ကို
ေဖာ္ျပလိုက္ပါသည္။ ေဒၚခင္မ်ဳိးခ်စ္ (ေမ-၁)၊ ထြန္းအိျႏၵာဗို (ေမ-၁)၊ ထက္ထက္မိုးဦး (ေမ-၈)၊ ဆရာထင္လင္း (ေမ-၉)၊
ဆရာဒဂုန္တာရာ (ေမ-၁၀)၊ ဆရာေသာ္တာေဆြ (ေမ-၁၁/၁၂)၊ မင္းလူ (ေမ-၁၈)၊ ႏုႏုရည္အင္း၀ (ေမ-၁၈)၊
ဆရာျမသန္းတင့္ (ေမ-၂၃)၊ ဆရာ၀င္းၿငိမ္း (ေမ-၂၈)တို႔ ျဖစ္ၾကသည္။
ႏိုင္ငံျခားရွိ ကမၻာေက်ာ္ပုဂိၢဳလ္္မ်ားထဲမွ ေမလမွာေမြးဖြားသူတို႔မွာ ရာဘင္ျဒာနတ္တဂိုး (ေမ-၇)၊ ဟင္နရီဒူးနန္႔ (ေမ-၈)၊
ေဘာလ္ဇက္ (ေမ-၂၀)၊ ကိုလံဘတ္စ္ (ေမ-၂၁)၊ ကိုပါးနီးကပ္စ္ (ေမ-၂၄)တို႔ျဖစ္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္
အထက္ပါေမလဖြား ပုဂိၢဳလ္တို႔ကို ကိုယ့္ကိုယ္ကိုႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္ပါသည္။ အေကာင္းအဆိုး ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ရာ
တူတာလည္းရွိ၊ မတူတာလည္းရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏တြက္ဆခ်က္မ်ားကို တင္ျပဖို႔ စိတ္ကူးပါေသးသည္။ သို႔ရာတြင္
ထိုသို႔တင္ျပလွ်င္ ေကာင္းကြက္ေတြသာမက ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္၊ အားနည္ခ်က္မ်ားကိုပါ ေဖာ္ျပမွ သဘာ၀က်ပါလိမ့္မည္။
ေမလဖြားေတြထဲတြင္ ေလးစားအပ္ေသာ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးေတြ ပါ၀င္ေနသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ထင္ျမင္ခ်က္
မဟုတ္မမွန္ခဲ့လွ်င္ လူႀကီးေတြကို သက္သက္မဲ့ အေသခက္၊ အေနခက္ေအာင္ လုပ္သလိုျဖစ္မည္စိုး၍
ခ်န္လွပ္ထားခဲ့ရပါသည္။
ဒီၾကားထဲမွာ ကြဲလြဲခ်က္ကေလးတစ္ခု ေတြ႕လာရျပန္၏။ ဆရာေသာ္တာေဆြက သူ၏ေမြးေန႔ႏွင့္ပတ္သက္၍
၁၂၈၁၊ ကဆုန္ လဆုတ္ ၁၃၊ တနလၤာသား၊ သိုက္ဖြားဟု အတိအက်ေရးခဲ့ဖူးပါသည္။ ထိုရက္ကို
ဆရာတင္ႏိုင္တိုးျပဳစုသည့္ ျမန္မာ-အဂၤလိပ္ ျပကၡဒိန္မွ နည္းစနစ္မ်ားႏွင့္ ရွာေဖြၾကည့္ေသာအခါ ၁၉၁၉၊
ေမ-၁၁ ဟု ေတြ႕ရပါသည္။ သို႔ရာတြင္ ထိုႏွစ္ ေမ-၁၁သည္ တနဂၤေႏြေန႔ျဖစ္ေန၏။ ဆရာက တနလၤာသားဟု
ဆိုထားသည္။ နာမည္ရင္းကလည္း ဦးၾကင္ေဆြျဖစ္၏။ မဟာဘုတ္တိုင္အရလည္း သိုက္ဖြားဆိုေသာေၾကာင့္
တနလၤာသားအမွန္ျဖစ္ေန၏။ ကဆုန္လဆုတ္ ၁၃ကို တနလၤာျဖစ္ေစခ်င္လွ်င္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၈၀ျပည့္ကို
ယူရမည္။ (ခရစ္ႏွစ္သကၠရာဇ္ ၁၉၁၈၊ ဧၿပီ ၂၂ ျဖစ္သြားမည္)။ ဒီလိုယူျပန္ေတာ့လည္း မဟာဘုတ္တိုင္အရ
ဆရာသည္ သိုက္ဖြားမဟုတ္ဘဲျဖစ္ေနျပန္၏။
ထို႔ေၾကာင့္ အားလံုးတိုက္ဆိုင္ေအာင္ ညွိလိုက္လွ်င္ ဆရာေသာ္တာေဆြ၏ေမြးေန႔သည္ ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၂၈၁
ကဆုန္လဆုတ္ ၁၄ (၁၉၁၉၊ ေမ-၁၂)ျဖစ္ရပါလိမ့္မည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုယ္ေလးစားခ်စ္ခင္ေသာ
ဆရာ၊ ဆရာမႀကီးမ်ားႏွင့္ ေမလဖြားခ်င္း တူညီသည့္အတြက္ ၀မ္းသာရပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဆရာေသာ္တာေဆြႏွင့္
ေမြးလသာမက မဟာဘုတ္တိုင္မွာပါ တစ္တုိင္တည္း သုညၾကြင္းခ်င္း တူညီေနသည့္အတြက္ ဂုဏ္ယူရပါသည္။
ယမကာႏွင့္ပတ္သက္၍ ဆရာ့ေျခရာ မနင္းႏိုင္ခဲ့ျခင္းႏွင့္ အခ်စ္ကိစၥမွာ ဆရာ့လိုမစံြဘဲ မိန္းမေလးတစ္ေယာက္
ရဖို႔ကိုေတာင္ အသည္းအသန္ မနည္းႀကီး ကုပ္ကပ္ႀကိဳးစားခဲ့ရျခင္းအတြက္ေတာ့ အတိတ္ကပါလာသည့္
ကုသိုလ္ကံေပးသမွ်လို႔ပဲ သေဘာထားလုိက္ရပါေတာ့သည္။
ဤစာကို မဂၢဇင္းမွာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပၿပီးမွ ထပ္မံသိရွိရေသာ ေမလဖြားမ်ားမွာ ေဒြး၊ လူမင္း၊ ပိုင္ေဇရဲထြန္းတို႔ျဖစ္၏။
ဆရာေမာင္မိုးသူကေတာ့ ေမလဖြားျဖစ္ရံုမက ေမြးရက္ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ ၁၈ရက္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရပါသည္။
မင္းလူ
--------
သရဖူမဂၢဇင္း၊
ႏို၀င္ဘာ၊ ၁၉၉၉။