Mar 9, 2017

မိုးဃ္းေဇာ္ကဗ်ာမ်ားစုစည္းမႈ

မိုးဃ္းေဇာ္ကဗ်ာမ်ားအပိုငး္​ (၂)- ၂၆ ပုဒ္
**********************************
လြမ္းေစတီ
=========
တို႔ထိခြင့္လဲမ႐ွိေတာ့
ဆုပ္ကိုင္ခြင့္လဲမ႐ွိေတာ့
မင္းရင္ခုန္သံကို လံုေအာင္ ဖံုးေပးႏိုင္ခြင့္လဲမ႐ွိေတာ့
မင္းလဲေမ့ေလ်ာ့လိုက္ရံု
ပံုျပင္ကို ပံုျပင္အတိုင္း ထားလိုက္ရံု
ဒီေလာက္ပဲ တို႔တတ္ႏိုင္ခဲ့
သူ႔ကို မင္းမခ်စ္ပဲနဲ႔
မင္းကိုသူဘာလို႔သိမ္းပိုက္ခဲ့တာလည္း
မင္းနဲ႔ငါနဲ႔ခ်စ္ရက္သားနဲ႔ ငါတို႔ဘာလို႔ေဝးကြာခဲ့တာလဲ
ရာဇဝင္ေခတ္
ပေဒသရာဇ္တို႔ရာဂမီး
အတားအဆီးမဲ့ကာမပိုင္ဝတၱဳ မွာ
ခ်စ္ရသူတို႔ဇာတ္နာခဲ့ရဖူးပါၿပီ။
အျဖစ္အပ်က္ေတြ ျဖစ္ပ်က္ခဲ့ၿပီးတဲ့ေနာက္
အေငြ႕အသက္ေတြ က်န္ရစ္ၾကရမယ္
႐ုွမဆံုးတဲ့အလြမ္းေတြ ငါေပြ႕ရင္း
ေတာင္ကုန္းေလးေပၚ ငါတတ္ခဲ့တယ္။
ေညာင္ပင္က
ဓမၼေတးကိုဆိုေနရဲ႕
႐ိုးျပတ္ေတာက
ေနပူထဲမွာငိုေနရဲ႕
ငါ့ႏွလံုးသားက လူ႔သမိုင္းထဲ လဲက်ေနခဲ့တယ္
လြမ္းေစတီက
မင္းနဲ႔ငါ့အေၾကာင္း
ေႏွာင္းလူေတြကိုေျပာျပမယ္
တို႔ႏွစ္ေယာက္ ေလ်ွ ာက္ခဲ့ရတဲ့ ငရဲကို ------။
.
မိုဃ္းေဇာ္
*******************************
.
သက္ေသျပခ်က္မ်ား
==============
.
ေပ်ာ္႐ႊင္မႈဟာ
ေငြစကၠဴေပၚမွာ႐ွိတယ္လုိ႔
ဘယ္သူ သက္ေသျပခဲ့သလဲ။
'ဂ်နီဖာလိုပက္ဇ္' ရဲ႕
တဆတ္ဆတ္တုန္ေနတဲ
အာ႐ုံခံကိရိယာေတြက သက္ေသျပခဲ့တယ္။
ဆားငန္ရည္နံ႔စြတ္စိုေနတဲ့
ေနမင္းရဲ႕ သမီးပ်ိဳ
ဘီကီနီဝတ္ ဘန္ဂလိုေတြ သက္ေသျပခဲ့တယ္။
႐ြက္သေဘၤာေပၚ ခါးေထာက္ရပ္
မ်က္စိတစ္ဖက္လပ္ ပင္လယ္ဓားျပေတြက သက္ေသျပခဲ့တယ္။
ေယာက်္ားကို စိတ္နာေနတဲ့မိန္းမနဲ႔
မိန္းမကို စိတ္ကုန္ေနတဲ့ ေယာက်္ားေတြက
သက္ေသျပခဲ့တယ္။
က်န္းမာေရးသိပၸံပညာနဲ႔ ကယ္တင္ျခင္းခံရတဲ့
ကုထုံးသစ္ရဲ႕ သားေကာင္ေတြက သက္ေသျပခဲ့တယ္။
ေပ်ာ္႐ႊင္မႈဟာ
ေငြစကၠဴေပၚမွာ မ႐ွိဘူးလုိ႔
ဘယ္သူသက္ေသျပခဲ့သလဲ။
'အဲဗစ္စ္ပရက္စေလ' ရဲ႕
သီခ်င္းဆိုေနတဲ့ ေဆးျပားေတြက သက္ေသျပခဲ့တယ္။
ကမၻာႀကီးကုိ
ေက်ာက္စရစ္ခဲနဲ႔ပစ္ေနတဲ့
ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ရယ္ေမာသံက သက္ေသျပခဲ့တယ္။
လူမ်ိဳးမေ႐ြး၊ ဘာသာမေ႐ြး စားသုံးႏိုင္တဲ့
ေသျခင္းတရားရဲ႕ ဧည့္ခံပြဲက သက္ေသျပခဲ့တယ္။
ဘဏ္စာေရးတစ္ေယာက္ရဲ႕
သြက္ခ်ာပါဒလုိက္ေနတဲ့
လက္ဆယ္ေခ်ာင္းက သက္ေသျပခဲ့တယ္။
တိတ္ဆိတ္ျခင္းေတာင္ၾကားလမ္းမွာ
ကမၼ႒ာန္းဘာဝနာ စီးျဖန္းေနတဲ့
ရဟန္းတစ္ပါးက သက္ေသျပခဲ့တယ္။ ။
(ၤေ့်ငသည ႈာေါန ၾေါေဖငညနယ ၾေမခ့ယ ၂ဝဝ၁)
..........................................................................................
ေတာင္ပုိင္း
==========

ဘဝက တုိက္ပြဲဆုိရင္
ဟုိအရင္ လယ္ကြက္ေတြကေန
အခု ရပ္ကြက္ေတြ ျဖစ္ထြန္းလာတဲ့ ၿမိဳ႕သစ္မွာ
ငါတုိ႔ စစ္ႏုိင္ရမယ္အခ်စ္ရယ္။
ဒီၿမိဳ႕သစ္ႀကီးဟ
အေမြးအမွင္စုတ္ဖြားနဲ႔
ေသြးစုပ္ဖုတ္ေကာင္ႀကီးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ဒီၿမိဳ႕သစ္ႀကီးဟာ အဖုအထစ္ေတြ ဗရပြနဲ႔
စုန္းမဦးေခါင္းလည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ဒီၿမိဳ႕သစ္ႀကီးဟ
ဘုရားသခင္ရဲ႕ အစြန္႔ပယ္ခံ
ငရဲမီးလွ်ံလည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ဒီၿမိဳ႕သစ္ႀကီးဟ
ဘဝရဲ႕ ေျခစစ္ပြဲေတြ ေအာင္ဖုိ႔
ငါတုိ႔ကို အေကာင္းဆုံး ေလ့က်င့္ေပးလိမ့္မယ္။
ေခတ္နဲ႔ ေလ်ာ္ညီစြာပဲ
ဒီေဒသမွာ
ငါတုိ႔ အေျခစုိက္ေနထုိင္ခဲ့ၾကၿပီ။
'ကက္သရင္းဇီတာဂ်ဳံး' ရဲ႕ ေယာက်္ား
'ဘီဗာလီေတာင္ကုန္းမ်ား' ေပၚမွာ ေပ်ာ္သလို
ငါလည္း ေဟာဒီေတာင္ပုိင္းမွာ ေပ်ာ္တယ္။
ေလလြင့္ငွက္နဲ႔ လက္လုပ္လက္စားေတ
ၾကက္ယက္သလို အစာရွာေဖြ စားေသာက္ရတဲ့ ၿမိဳ႕
ကိုယ္ဝန္ေဆာင္ ဆင္းရဲသူမေလး
အသက္ကို ဖက္နဲ႔ ထုပ္ယူသြားတဲ့ ၿမိဳ႕
စတီး(လ္)ထမင္းခ်ဳိင့္ကေလးေတြ
အိမ္ျပန္စိတ္ေစာတတ္တဲ့ၿမိဳ႕
ေတာင္ကိုရီးယားျဖစ္
တစ္ပတ္ရစ္ ဟီးႏုိးကားႀကီးေတြ
ငမုိးရိပ္တံတားေပၚ ၿဖဲကားၿပီး
ေဒါသတႀကီး လွိမ့္ဝင္လာတဲ့ ၿမိဳ႕သစ္မွာ
မင္းက
ဥယ်ာဥ္မွဴးလုိ႕ မေၾကာ္ျငာပဲ
ကေလးေတြကို စာသင္ေပါ့။
ငါက
သက္သတ္လြတ္သမားမဟုတ္ေပမယ့္
သီးပင္စားပင္ကေလးေတြ စိုက္ပ်ဳိးမယ္။
ေဟာ
ေရာင္ျခည္တစ္ေထာင္ဟာ
ငါတု႔ိကို လက္နက္ခ်ခဲ့ၿပီ။
(ၤေ့်ငသည ႈာေါန ၾေါေဖငညနယ ၾေမခ့ယ ၂ဝဝ၁)
...................................................................................
စစ္ပြဲအငယ္
===========
ေနာင္ႏွစ္ေပါင္း ၅ဝ မွာ သူဟာ
သားသမီးေတြ တစ္ေလွႀကီးနဲ႔ ေယာက်္ားႀကီးတစ္ေယာက္ျဖစ္ၿပီဆုိရင္
သူ႕ဒဏ္ရာေသြးတစက္စက္
ငါ့အိပ္မက္ထဲ ပြက္ပြက္က်
ဒဏ္ရာ လွ်ာနဲ႔ လ်က္ခဲ့ရသူ ငါ့ကို သတိရ
ျမန္မာႏုိင္ငံက အထီးက်န္ကဗ်ာသမားတစ္ေယာက္ကို သိခြင့္ရမယ္ဆုိရင္။
တုိက္ပြဲဆုိတဲ့ လက္နက္ကိုင္စတူဒီယို
အဲဒီ စတူဒီယိုထဲ အသံသြင္းေနတဲ့သူဟာ
ေျခေထာက္ျပတ္ေနတဲ့ သီခ်င္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္တယ္။
အနိ႒ာ႐ုံပန္းခ်ီကား
ခင္းက်င္းထားတဲ့ ျပပြဲမွာ
သူဟာ လက္တစ္ဖက္ျပတ္ပုံတူ ျဖစ္တယ္။
သူ႕ဘဝသူ႕အေၾကာင္းဟာ
'အန္ေကာဝပ္' ဘုရားေက်ာင္းက ေခါင္းေလာင္းသံေလာက္
မခ်ဳိျမခဲ့ဘူး။
သူ႕နာမည္က စစ္ပြဲအငယ္
မုိင္းကြင္းေတြေပၚ ျဖတ္သန္းၿပီး
အလွတရားကို တည္ေဆာက္
မင္းဟာ ယဥ္ေက်းတဲ့လူတစ္ေယာက္ျဖစ္ရမယ္။
အုိ၊ စစ္ပြဲအငယ္
လမင္းကို မင္းရဲ႕ကစားေဖာ္
ေလညင္းကို မင္းရဲ႕ ေက်ာင္းေနဖက္
ေနေရာင္ျခည္ကိုေတာ့
ေခတ္က မႈတ္ထုတ္ပစ္လုိက္တဲ့
မင္းရဲ႕ ေမေမ့ရင္ေငြ႕လို႔ မွတ္ယူေပါ့။
ငါဟာ
ကုလသမဂၢရဲ႕
ၿငိမ္းခ်မ္းမႈထိန္းသိမ္းေရးတပ္သားတစ္ေယာက္ မဟုတ္ပါဘူး။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရဲ႕ အိပ္ေရးမဝတဲ့ ခုတင္တစ္လုံးေပၚက
ကမၻာႀကီးကို ထထၾကည့္ေနရတဲ့ လူနာ။
ငါ့ေမတၱာတရားကို
သၾကားလုံးလို ဝါးစားပါ။
ငါ့က႐ုဏာကို
ေခ်ာကလက္လုိ ငုံထားပါ။
မင္းနဲ႔ငါၾကား ေပါင္းကူးတံတားဟ
ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္နဲ႔ ျပည္ဝင္ခြင့္ဗီဇာမလိုတဲ့
အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ကိုယ္ခ်င္းစာတရားပဲျဖစ္တယ္။ ။
......................................................................................
ညေနခင္းမွာ ေသဆုံးျခင္း
=================
ေတာင္စြယ္မွာ
ေနကြယ္ၿပီ။
ရမၼက္ႀကိဳးနဲ႔ခ်ဳပ္ေႏွာင္
ခ်စ္ေမတၱာနဲ႔ ေဘာင္ခတ္
ညိႇဳ႕ဓာတ္နဲ႔ တံက်င္လွ်ိဳၿပီး
သံေယာဇဥ္ဓားနဲ႔ အေသထုိးသတ္မယ့္
အလွဘုရားရဲ႕ ေခ်ာကလက္ေရာင္ လက္ဝါးကပ္တိုင္မွာ
ငါဟာ ကားစင္တက္ခဲ့ေပါ့။ ။
(ႏွလံုးအိမ္မဂၢဇင္း၊ ၂ဝဝ၄)
...............................................................................
အခန္းအမွတ္ (၅ဝ၈)
=============

အုိဇုန္းလႊာ ျပႆနာကုိ ခဏေမ့
ၾကယ္သုံးပြင့္ဟုိတယ္မွာ ငါတို႔ ခ်ိန္းၿပီးေတြ႕ၾကတယ္။
က်ီးကန္းေရာင္ ထဘီစကပ္
က်ားသစ္ကြက္အကႌ်
ဂ်ီသားေရဖိနပ္
မုန္နံ႕သင္းေနတဲ့ ေရေမႊး
ေျ>ြမေရခြံ ပုိက္ဆံအိတ္နဲ႔
ယုန္ေမြးႏုဆြယ္တာေအာက္မွာ
မင္းေလးက
ပန္ဒါဝက္ဝံတစ္ေကာင္လုိ ၾကည့္ေကာင္းလို႔
သားပုိက္ေကာင္တစ္ေကာင္လို ဆြဲေဆာင္မႈ႐ွိေနရဲ႕။
သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ ထိန္းသိမ္းေရးအေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးၿပီးမွ
ကမၻာဦးဂီတကို တီးမႈတ္ၾကမလား
ကမၻာဦးဂီတကို တီးမႈတ္ၿပီးမွ
သဘာဝပတ္ဝန္းက်င္ထိမ္းသိမ္းေရးအေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးၾကမလား။
မီးျခစ္ထဲ
ဂက္(စ္)မကုန္ခင္
ငါတို႕ ျမန္ျမန္ခ်စ္ၾကစုိ႕။
သစ္ေတာေတြ ျပဳန္းတီးၿပီး
တိရစၧာန္ေတြ မ်ိဳးတုံးေတာ့မယ့္ ကမၻာ၊
ကမၻာႀကီးဟာ
တဏွာမီးထဲ ညည္းေနေပါ့။ ။
(ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္း၊ ဇန္နဝါရီ၊ ၂ဝဝ၄)
....................................................................................
သားအဖႏွစ္ေယာက္
==============

တစ္ညလုံး
စၾကဝဠာႀကီးနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ဆက္ဆံခဲ့တဲ့ေကာင
မနက္ခင္း ေရဒီယိုသီခ်င္းေတြၾကားရမွ
ဆက္ၿပီး လက္မ မေထာင္ႏိုင္ေတာ့တာနဲ႔
အေဖ့အိမ္ကို ထြက္ခဲ့တယ္။
အေဖ့ဆီေရာက္ေတာ့
နာရီမ႐ွိတဲ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို
ျပကၡဒိန္မ႐ွိတဲ့ အေဖက
တုိးတုိးေလးေျပာျပတယ္။
''ငါ့အိတ္ထဲ
ဇရာပဲ က်န္ပါေတာ့တယ္ကြာ'' တဲ့။
ဟုတ္ကဲ့ပါ အေဖ
အေဖ့အိတ္ထဲက ''ဇရာ'' နဲ႔
ကြၽန္ေတာ့္စိတ္ထဲက ''ကဗ်ာ'' နဲ႕
ကမၻာႀကီးကို လက္ငင္း ေငြေခ်လိုက္ပါရဲ႕။ ။
(ရနံ႔သစ္မဂၢဇင္း၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂ဝဝ၄)
.......................................................................
ဗိုက္ပူ
======
အေတာင္ပံပါတဲ့ ငွက္ေတြလို
အိပ္တန္းဆီ အလြယ္တကူ မျပန္ႏုိင္ေပမယ္
သာမန္ျပည္သူေတြနဲ႔အတူ ဘတ္(စ္)ကားစီးၿပီး ျပန္ခဲ့တယ္။
ဒီဘတ္(စ္)ကားႀကီးကို
'ဗိုက္ပူ' လို႔လည္း ေခၚၾကတယ္။
ဗိုက္ပူရဲ႕ ဗိုက္ထဲမွာ
ခင္ဗ်ားတို႔လည္း ခင္ဗ်ားတို႔အေရး ခင္ဗ်ားတုိ႔ေတြးလို႔
ကြၽန္ေတာ္လည္း ကြၽန္ေတာ့္အေရး ကြၽန္ေတာ္ေတြးလုိ႔
ေ႐ြးခ်ယ္စရာမ႐ွိတဲ့ ဒီလမ္းမွာ
ခ်ိန္းဆုိမထားဘဲ ဆုံၾကတယ္။
(လူ႕ဘဝဆိုတာလည္း
ခ်ိန္းမဆုိထားဘဲဆုံခဲ့ၾကတာပါပဲေလ)
ခင္ဗ်ားတို႔တစ္သက္လံုး
ဗိုက္ပူနဲ႔နပန္းလံုးခဲ့ရသလို
ကြၽန္ေတာ့္တစ္သက္လံုးလည္း
ဗိုက္ပူနဲ႔ နပန္းလံုးခဲ့ရပါတယ္။
ဗိုက္ပူရဲ႕ ဗိုက္ထဲမွာပဲ
ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘဝေတြ ငါးပိသိပ္ ငါးခ်ဥ္သိပ္
တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ထိတ္လန္႔လို႔
တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦး ဖိတ္စဥ္ခဲ့ၾကတယ္
တကယ္ေတာ့ ဗိုက္ပူဟာ
ကြၽန္ေတာ္တို႔အသက္ေတြကို ေမာင္းေနတဲ့
ကြၽန္ေတာ္တို႔ဘဝေတြကို ေမာင္းေနတဲ့
ကြၽန္ေတာ္တို႔ အခ်ိန္ေတြကို ေမာင္းေနတဲ့
အမ်ိဳးအမည္မသိ ေမာ္ေတာ္ကားတစ္စင္းပါပဲ။
ကြၽန္ေတာ္ဆင္းရမယ့္
'ဒုကၡ'လမ္းမထက္က
'သုခ'မွတ္တိုင္ေရာက္ေတာ့
ဗိုက္ပူေပၚက ဆင္းၿပီး
ရပ္ကြက္လမ္းက်ဥ္းကေလးထဲ ဝင္လိုက္တယ္။
ကြၽန္ေတာ့္ေရွ႕ ကိုက္(၁ဝဝ)မွာ
ကေလးေတြေဆာ့ကစားေနတာ ျမင္လိုက္ရ
မၾကာခင္ဆို
ေႏြဦးေပါက္ေတာ့မယ္ 'အေမ'။ ။
.....................................................................................................
ဗီရာ
======
'မင္းနာမည္ဘယ္သူလဲ'
'ဗီရာ'
'မင္းအေမက'
'အကာလညရဲ႕ ဒုတိယမာတိကာ'
'မင္းရဲ႕အေဖ'
'ရန္သူ'
'ကိုယ္တြင္ထင္႐ွားသည့္အမွတ္အသား'
'ဘယ္ေတာ့မွ မက်က္ႏိုင္တဲ့ဒဏ္ရာ႐ွိ'
'မင္းရဲ႕ဇာတိ'
'စစ္ေျပးလမ္း'
'ႏ်ဴကလီးယား ပန္းခင္းထဲမွာ
ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ
အာမင္'။ ။
(႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂ဝဝ၄)
.......................................................................................
သားေခ်ာ့ေတး
===============

သားေရ
ငုိသံေတြကို လမ္းခင္းၿပီးမွ
မင္းရဲ႕ နန္းေတာ္ႀကီးဆီ ေရာက္မယ္ဆုိရင္
အဲဒီလမ္းကို မေလွ်ာက္ေလနဲ႔။
မုိးေလာက္ႀကီးပဲ ျမင့္ပါေစ
လူေတြရဲ႕ ပခုံးကို တက္နင္းၿပီးမွ
မင္းဘဝ အထက္တန္းက်မယ္ဆုိရင္
အဲဒီအျမင့္ကိုလည္း မလွမ္းေလနဲ႔။
မင္းရဲ႕ ယုံၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္
ဘဝေတြပ်က္
အုိးအိမ္ေတြပ်က္
မိသားစုေတြရဲ႕ ေပ်ာ္စရာအနာဂတ္ေတြလည္း
ေၾကကြဲပ်က္စီးရမယ္ဆုိရင္
အဲဒီယုံၾကည္ခ်က္ကိုလည္း မင္းအေကာင္အထည္ မေဖာ္ေလနဲ႔။
မသိနားမလည္သူ
လူေတြကို လွည့္စားၿပီးမွ
ဇိမ္ခံခြင့္ ရမယ္ဆုိရင္
အဲဒီစည္းစိမ္ကိုလည္း မင္း မမက္ေမာေလနဲ႔။
ဒီေလာကႀကီးမွာ
သစ္သီးကေလးတစ္လုံး သီးဖုိ႔
အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးယူရတယ္
ပန္းကေလးတစ္ပြင့္ ပြင့္ဖို႔
အဆင့္ဆင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ရတယ္
ေျမနီလမ္း နံေဘးက
ေတာပန္းကေလးေတြကအစ ၾကင္နာပါ
ဒုကၡေရာက္သူကို ေဖးကူပါ
လူ႕သိကၡာကို ေစာင့္ေရွာက္ပါ
အျပစ္ကင္းမႈတုိင္းကို ခ်စ္ပါ။
႐ိုးသားျဖဴစင္သူေတြကို
တစ္ဖက္သတ္ အႏုိင္ယူၿပီးမွ
မင္းရဲ႕ သရဖူကို ရမယ္ဆုိရင္
အဲဒီသရဖူကိုလည္း မင္းလုံးဝမယူေလန႔ဲ ။ ။
(႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂ဝဝ၅)
.........................................................................................
မုိးတိတ္ေတး
==========

အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ုံႀကီးထဲက
ခ်ည္ေမြးညႇပ္ေကာင္မေလးေရ
မင္းရဲ႕ ေျ>ြမေရခြံအိတ္အေဟာင္းေလးထဲမွာ
လုံၿခံဳမႈေတြ ၾကည့္ေကာင္းေသးရဲ႕လား
ထဘီတစ္ပတ္ႏြမ္းေလးကိုပဲ
အႀကိမ္ႀကိမ္ အထပ္ထပ္ ဆင္ျမန္းရွာခဲ့ရ
သမၼာအာဇီဝ ဆိုတာ
စကားလုံးအားျဖင့္ လွပါရဲ႕
ပ႐ိုတိန္းေတာ့ ၾ<ြကယ္ဝလိမ့္မွာ မဟုတ္ဘူး။
နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္ရဲ႕ အေဝး
စပို႔ရွပ္ဒီဇုိင္းေတြရဲ႕ အေဝး
ေရႊၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးရဲ႕ အေဝးဆီက
ပူေဆြးေနတဲ့ လယ္ကြင္းေတြကို
မင္းထားခဲ့တယ္။
တစ္ဘဝလုံး ပပ္ၾကားအက္ေနတဲ့
ေတာသူေတာင္သား မိဘေမာင္ဘြားေတြကို
မင္းထားခဲ့တယ္။
ထေနာင္းပင္၊ ထန္းျမစ္နဲ႔
သဲထဲေရသြန္ေန႔ရက္ေတြကို
မင္းထားခဲ့တယ္။
မင္းကေတာ့
အေတာင္အလက္မစုံလင္ဘဲ
ေတာင္ဒဂုံစက္မႈဇုန္ထဲမွာ
ဒဏ္ရာရငွက္ကေလးတစ္ေကာင္လို တုန္ယင္လုိ႔
ႀကံဳလွီေဖ်ာ့ေတာ
မထူးေတာ့ပါဘူးေလဆုိၿပီး
ကုိယ့္ဘဝကို အေမ်ာမခံနဲ႔။
သံမဏိႀကိဳးတစ္ေခ်ာင္းလို အားတင္းထား
ကြန္ကရစ္တုံးႀကီးေတြလို ႀကံ့ႀကံ့ခံ
လက္ေျဖာင့္ေသနတ္သမားရဲ႕ က်ည္ဆန္လို
ဆုံးျဖတ္ခ်က္ေတြ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္ပါေစ။
ကမၻာႀကီးဟာ
အနိ႒ာ႐ုံခ်ည္းပဲ မဟုတ္ဘူး
လတ္ဆတ္တဲ့ သစ္သီးဝလံေတြနဲ႔
ေပ်ာ္စရာသီခ်င္းသံေတြလည္း ရွိတယ္ကြယ္။
အဲဒီအခါက်
မင္းဟာ သားေကာင္းမိခင္လည္း ျဖစ္ခြင့္ရွိ
အိပ္မက္ကို ပုခက္လႊဲရင္း
ေလာကကို ႏုိ႔ခ်ဳိတုိက္ေကြၽးခြင့္လည္းရွိ
အစစ္အမွန္ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ခ်မ္းေျမ႕ခြင့္လည္း ရွိ
အခြင့္အေရးမွန္သမွ် အကုန္ရွိေပရဲ႕။
အခုလို
မိုးၿပိဳခ်ိန္မွာေတာ့
ဒုကၡကို
သ႐ုပ္ျပတင္ဆက္ရင္း မင္းရယ္ေမာ
ေသာကကို
ကႀကိဳးဆင္ရင္း မင္းကခုန္
ေဆးေရာင္စံုနဲ႔ အနာဂတ္ကို
မင္းယံုၾကည္လိုက္ပါ
ရွင္ေနမင္းဟာ
ငါတုိ႔ ထင္သလို
အေဝးႀကီး မဟုတ္ရပါဘူးကြာ ။ ။
(႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂ဝဝ၅)
..................................................................
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္
==========

အဲဒီသတၱဝါဟာ
စာအုပ္ထဲက ထြက္လာတယ္
ဆန္အုိးထဲက ထြက္လာတယ္
ေငြစကၠဴအႏြမ္းထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
အံဆြဲထဲက ထြက္လာတယ္
လက္ေဆးေရထဲက ထြက္လာတယ္
အဆုတ္ထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
လယ္ကြင္းထဲက ထြက္လာတယ္
သားေဇာသမီးေဇာထဲက ထြက္လာတယ္
ေရဒီယိုအပ်က္ထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
ေခ်ာင္းၾကည့္ေပါက္ထဲက ထြက္လာတယ္
အရက္ဆုိင္ထဲက ထြက္လာတယ္
လက္ႏွိပ္စက္ထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
မိုက္က႐ိုဖုန္းထဲက ထြက္လာတယ္
စဥ္းတီတုံးထဲက ထြက္လာတယ္။
တယ္လီဖုန္းထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၲဝါဟာ
တုတ္ေကာက္ထဲက ထြက္လာတယ္
ကေလးပုခက္ထဲက ထြက္လာတယ္
႐ုပ္ရွင္႐ုံထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
ဓာတ္ေလွကားထဲက ထြက္လာတယ္
မ်က္မွန္အိတ္ထဲက ထြက္လာတယ္
ဝက္သစ္ခ်သား ဂစ္တာထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
စတုိးဆုိင္ထဲက ထြက္လာတယ္
ဂလူးကို႔(စ္) ပုလင္းထဲက ထြက္လာတယ္
ေျ>ြမေရခြံဖိနပ္ထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
သားဖြားခန္းထဲက ထြက္လာတယ္
ေမာ္ေတာ္ကား အိပ္ေဇာပုိက္ထဲက ထြက္လာတယ္
နာရီဒိုင္ခြက္ထဲက ထြက္လာတယ္
အဲဒီသတၱဝါဟာ
အင္းလ်ားေရျပင္ထဲက ထြက္လာတယ္
ဇာျခင္ေထာင္ထဲက ထြက္လာတယ္
ပုိးသတ္ေဆးထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
သကၠလပ္ဦးထုပ္ထဲက ထြက္လာတယ္
ထင္းခုတ္ဓားမထဲက ထြက္လာတယ္
လိင္မႈကိစၥထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
ဆံပင္ညႇပ္ဆုိင္ထဲက ထြက္လာတယ္
ေခြၽးသုတ္လက္ကိုင္ပဝါထဲက ထြက္လာတယ္
ျပကၡဒိန္ထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
ဘူတာ႐ုံထဲက ထြက္လာတယ္
ေျမေအာက္အိမ္သာထဲက ထြက္လာတယ္။
အလွျပင္ဆုိင္ထဲက ထြက္လာတယ္။
အဲဒီသတၱဝါကို
လူေတြက
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္လုိ႔ ေခၚၾကတယ္။
အဲဒီသတၱဝါဟာ
ပမာမခန္႔နဲ႔
တုိင္းျပည္အႏွံ႔ ေျခဆန္႔ေနေလရဲ႕ ။ ။
(႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ ၂ဝဝ၅)
.......................................................................................................
ယုဇန
=========

လူ႕ဘဝမွာ
ယုဇနကို ေရာက္ခဲ့တယ္။
ရန္ေတြကုန္ေအာင္လို႕
'ရန္ကုန္' ေခၚသလုိေပါ့ေလ
ယုဇနပင္ေတြ မ႐ွိေပမယ့္
'ယုဇနဥယ်ာဥ္' လို႕ ေခၚပါတယ္။
တခ်ိဳ႕က ယုဇနကို
အခန္းခ ေစ်းခ်ိဳလို႕ ေရာက္လာခဲ့ၾကတယ္
တခ်ိဳ႕က ယုဇနကို
စီးပြားက်ၿပီး ေရာက္လာခဲ့ၾကတယ္
တခ်ိဳ႕က်ေတာ့
လွ်ိဳ႕ဝွက္ဇာတ္လမ္းကေလးေတြနဲ႕ ေရာက္လာခဲ့ၾကတယ္
ေတာင္ေပၚသားေတြေရာ
ေျမျပန္႔သားေတြပါမက်န္
ဒီအရပ္ ဒီေသာင္ယံဆီ
စုံညီစြာ ေရာက္႐ွိလာၾကတယ္
ဘယ္လိုပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ပဲ
ေရာက္ခဲ့ ေရာက္ခဲ့ပါ
ယုဇနမွာ
ေခါင္းေလွ်ာ္ၿပီး ဆံပင္ၫွပ္ဖို႕
'ဗ်ဴတီဆလြန္း' ကေလးေတြလည္း ႐ွိပါတယ္။
ေလာကႀကီးကုိ ခဏေမ့ဖုိ႕
ဘီယာဆုိင္ကေလးေတြလည္း ႐ွိပါတယ္။
အေညာင္းအညာေျပ လမ္းေလွ်ာက္ဖုိ႕
ပဲခူးျမစ္ကမ္းက ေလညင္းနဲ႔
ပင္လယ္ကဗြီးပင္တန္းကေလးေတြလည္း ႐ွိပါတယ္။
ၿမိဳ႕ႀကီးထဲ တစ္႐ွိန္ထိုးေမာင္းထြက္ဖို႕
ႊေထင ကားေလးေတြလည္း ႐ွိပါတယ္။
ဝုိင္ေတြ
စကပ္ေတြ
ေဘာင္းဘီတုိနဲ႔ ဂါဝန္ေတြ
ဒါေတြလည္း အကုန္႐ွိပါတယ္။
ယုဇနကို ေရာက္ေရာက္ခ်င္း
ကြၽန္ေတာ္လည္း ပ်င္းပ်င္း႐ွိတာနဲဲ႔
ျပတင္းေပါက္က အျပင္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့
ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ ပ်င္းပ်င္း႐ွိတာနဲ႔
ျပတင္းေပါက္က အျပင္ကို ၾကည့္ေနၾကတဲ့ မ်က္လုံးေတြ။
စိတ္႐ႈပ္တာနဲ႕
ေလွကားက ေအာက္ကို ဆင္းလိုက္ေတာ့
ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ
စိတ္႐ႈပ္တာနဲ႕
ေလွကားက ေအာက္ကို ဆင္းလာၾကတဲ့ ေျခေထာက္ေတြ။
မထူးေတာ့ပါဘူးဆုိၿပီး
ေျခဦးတည့္ရာ ေျခဦးလွည့္လုိက္ေတာ့
ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ
မထူးေတာ့ပါဘူးဆုိၿပီး
ေျခဦးတည့္ရာ ေျခဦးလွည့္လာၾကတဲ့လူေတြ။
ျမတ္စြာဘုရား
ဘယ္လိုျဖစ္ရတာပါလိမ့္
ကြၽန္ေတာ့္တုိ႕အားလုံးဟာ
ပုံတူလူသားေတြမ်ားလား။
အဲဒါနဲ႔
ကြၽန္ေတာ့္အခန္းကို
ကြၽန္ေတာ္ အသာေလး ျပန္လစ္လာခဲ့တယ္
ေသနတ္နဲ႔ ႏွင္းဆီပန္းမ်ားရဲ႕
'ဆုိက္ကုိစီးတီး' သီခ်င္းသံက
ကြၽန္ေတာ့္နားထဲ ေသာေသာညံလို႕ေပါ့ ။ ။
(႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂ဝဝ၅)
...........................................................................................
ပိေတာက္ပြင့္မယ့္ေန့ကိုေစာင့္ေနတယ္
========================

ေခတ္ေပၚလူသားတစ္ေယာက္ဟာ
ေကာ္ဖီတစ္ခြက္
ေပါင္မုန္႕တစ္ခ်ပ္
ေရဒီယိုတစ္လုံးနဲ႕
ပိေတာက္ပြင့္မယ္ေန႕ကို ေစာင့္ေနတယ္။
ဘူတာမွာ လူစည္ၿပီ
မီးရထားက မလာေသး
မ႐ြာႏုိင္ေသးဘူးလားမုိးရယ္တဲ့
တစ္ရပ္ကြက္လုံး အုံးအုံးကြၽက္ကြၽက္
ပိေတာက္ပြင့္မယ့္ေန႕ကို ေစာင့္ေနတယ္။
မိတ္ကပ္ပညာ႐ွင္တစ္ေယာက္က
ေဟာဒီကမၻာႀကီးကို ပုိၿပီးလွသြားေအာင္
တင္တု၊ ရင္တု၊ ဆံပင္တု တပ္ၿပီး
'ေမာင္ေခ်ာႏြယ္အတု' ကိုမွ ထုိင္ဖတ္ခ်င္သတဲ
သူလည္းေလ ေလာကီသားေပပဲ
ပိေတာက္ပြင့္မယ့္ေန႔ကို ေစာင့္ေနတယ္။
'ကေလာ'က ေျခတစ္ဖက္ျပတ္သူ
'မာန္ေအာင္ကြၽန္း'က ပုိက္ဆြဲသမား
'မုန္း'ထဲက ကြၽဲပခုံးမ်ား
ေရဆာေနသူတစ္ေလာကလုံး
ပိေတာက္ပြင့္မယ့္ေန႔ကို ေစာင့္ေနတယ္။
ကြၽန္ေတာ္က 'ဗုဒၶ'ကို ကုိးကြယ္သူ
သူမက 'ခရစ္ေတာ္'ကို ဝတ္ျပဳသူ
ဘာသာမတူတာ
ကူးစက္ေရာဂါမဟုတ္မွန္း
ႏွစ္ဦးစလုံး သေဘာတူၾကရဲ႕။
သူမက
လက္ဝါးကပ္တိုင္ေအာက္မွာ
ပိေတာက္ပြင့္မယ့္ေန႔ကို ေစာင့္လုိ႔
ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ထုံးစံအတုိင္း
ဟာသေလးနည္းနည္း
ဆင္ျခင္မႈေလးနည္းနည္း
အဆင္ေျပမႈေလးနည္းနည္းနဲ႕
ပိေတာက္ပြင့္မယ့္ေန႔ကို ေစာင့္ေနတယ္။ ။
(႐ုပ္ရွင္အျမဳေတမဂၢဇင္း၊ ၂ဝဝ၅)
......................................................................................................
ၿမိဳ႕သစ္အလြမ္း
============

အဲဒီတုန္းက ၿမိဳ႕သစ္မွာ
မုိးေတြ မႀကံဳစဖူး ႐ြာခ်တယ္။
ေနသာတုန္းက
အတြန္ေကာင္းတဲ့ ၾကက္ဖဟာ (မုိး႐ြာမွ)
မုိးၿခိမ္းသံကို က်ိန္ဆဲရင္း
မိုးလြတ္ရာ ထြက္ေျပးသြားေလရဲ႕။
ေၾသာ္
မိုးေတြလည္း ႐ြာေနဆဲ
ကန္စြန္း႐ြက္ေတြလည္း စိမ္းေနဆဲ
မေျပာင္းလဲေသးတဲ့ ဇာတ္ထုပ္တစ္ထုပ္နဲ႔
ကြၽန္ေတာ္လည္း စိတ္႐ႈပ္ေနဆဲ
'ငါတုိ႔မွာ အရက္ေသာက္ဖို႔ ပါးစပ္ပဲပါတယ္ ကိုယ့္လူေရ' လို႔
ျပည္ေထာင္စုတံတားႀကီးကို
အင္ဂ်င္အေဟာင္းႀကီးတစ္စင္းနဲ႔ ျဖတ္စီးလာၾကသူ
ငါ့ခ်စ္မိတ္ေဆြမ်ား
ငါ့အိမ္တံခါးဝ လာရပ္တယ္။
ေရစိုေနတဲ့ ဂ်ာကင္ေအာက္မွာ
ေငြလိုေနတဲ့ ႐ုပ္ခႏၶာကို ျမင္ရတယ္။
ငွက္ေတြလို
အေတာင္ပံတစ္စုံကလြဲရင္
ငါ့မွာ အပိုပစၥည္းမ႐ွိဘူး။
ငါးေတြလို
ပါးဟက္တစ္စုံကလြဲရင္
သူတို႔မွာ ဘာအပိုပစၥည္းမွ မ႐ွိဘူး။
ဒါနဲ႔
သူတုိ႕ပခုံးကို အသာပုတ္
အိတ္ထဲက ျခေသၤ့႐ုပ္ကို ထုတ္ရင္း
ခင္ဗ်ားတို႔ရဲဲ႕ ေသြးထြက္မ်ားတဲ့ ဘဝကို အသာထား
'ေရာ့'
'ဒီမွာ'
ဒါဟာ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ခ်က္တဲ့ေရ
လုိေနတာ ဒါပဲမဟုတ္လား။
တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကို ငတ္ခဲ့တာ
သဘာဝက်က် စဥ္းစားရင္
ငါတို႕က လူနည္းစုပဲ။
ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအေၾကာင္း မေျပာဘဲနဲ႔
ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္တယ္။
တရားအေၾကာင္း မေျပာဘဲနဲ႔
တရားခ်င္တယ္။
သမၼတေ႐ြးေကာက္ပြဲပဲျဖစ္ျဖစ္
ေဒသႏၲရစစ္ပြဲပဲျဖစ္ျဖစ္
ေရာ့(ခ္)ဂီတပေဒသာျဖစ္ျဖစ္
တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေပၚေနက်ကမၻာႀကီးမွာ
အသန္႔႐ွင္းဆုံးအသံက ဘာလဲ။
မိတ္ေဆြတုိ႔ခင္ဗ်ား
ေငြေၾကး၊ စည္းစိမ္နဲ႔ရမၼက္မႀကီးခဲ့လုိ႔
ခင္ဗ်ားတုိ႔ကို ေက်းဇူးတင္တယ္။
ရနံ႔ေမႊးေမႊး ပန္းကေလးေတြ ေပးခဲ့လုိ႔
ခင္ဗ်ားတို႔ကုိ ေက်းဇူးတင္တယ္။
လူျဖစ္ခဲ့တာ ဒုလႅဘလို႔
လူျဖစ္ခဲ့ၿပီလို႔ ထင္တဲ့သူက ေျပာတယ္။
ေပးဆပ္ျခင္းပါလို႔
အပိုင္ႀကံခဲ့သူက ေျပာတယ္။
ကယ္တင္ခဲ့တယ္လို
စီးနင္းဝင္ေရာက္ခဲ့သူက ေျပာတယ္။
ျမက္ေတြနဲ႔ ဗြက္ေတြ
စပ္ယွက္ေနၾကတဲ့ လမ္းမွာ
ျခင္နဲ႔ ၾကမ္းပိုးေတြ
မ်ိဳးပြားေနၾကတဲ့ လမ္းမွာ
မီးခုိးထြက္ေနၾကတဲ့ အသက္႐ွဴသံေတြ
ေနာက္ျပန္ေမာင္းႏွင္ေနၾကတဲ့ လမ္းမွာ
ကာလယႏၱရားေတြ
လမ္းမွားေနၾကတဲ့ လမ္းမွာ
ဖြင့္ၾကစို႕
ၿမိဳ႕သစ္ပုလင္းကို ဖြင့္ၾကစို႕။
ရယ္ေမာေနတဲ့ မ်က္ရည္မ်ား
မုိးေရထဲ စို႐ႊဲခဲ့ေပါ့ ။ ။
(ဟန္သစ္မဂၢဇင္း၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၂ဝဝ၅)
.................................................................................................
ေနၾကာပန္းမ်ား
==============
အနီေရာင္
ေရေသာက္ျမစ္ေတြဆီက
သူလာခဲ႔တယ္။
ပြင့္ၿပီးရင္ေၾ<ြကရမွာလည္း
သူ သိခဲ့ေပရဲ႕။
ေၾ<ြကၿပီးရင္ ႏြမ္းရမွာလည္း
သူ သိခဲ႔ေပရဲ႔။
မလိုပါဘူး
သင္တို႔ဆီက
ဘာအကူညီမွ မလိုပါဘူး။
ေနမင္းကို
အံႀကိတ္ရင္း သူၾကည့္
သတိၱရွိတဲ႔ ေမႊးရနံ႔ေတြနဲ႔။
(ပိေတာက္ပြင့္သစ္မဂၢဇင္း၊ မတ္၊ ၂ဝဝ၆)
...................................................................................................
.
သား
=======

အဲဒီေန႔က ေဆး႐ုံမွာ
မိန္းမကို အာထရာေဆာင္း႐ုိက္ၾကည့္ေတာ့
'သား' တဲ႔။
ေအးကြယ္
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ
အိပ္မက္နယ္ေျမနဲ႔တူတဲ႔
မင္းအေမရဲ႕ ဗိုက္ထဲက
မီးက်ီးခဲနဲ႔ တူတဲ႔
လူ႕ဘဝထဲကို ခုန္ခ်ဖို႔
အခုဆို မင္းက တာစူေနၿပီေပါ့။
မၾကာခင္
ေလာကထဲ ဝင္ေရာက္လာေတာ့မယ့္ သားဟာ
စစ္ပန္းခဲ့သူအေဖ့ရဲ႕
စစ္ကူလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ရြက္လႊင့္ခဲ့သူ အေဖ့ရဲ႕
ကမ္းစပ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ပ်ံသန္းခဲ့သူ အေဖ့ရဲ႕
သုိက္ၿမံဳလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
အေဖ့ရဲ႕ ျခစားခဲ့တဲ့ႏွစ္ေတြကို
အသစ္ျပန္လည္တည္ေဆာက္မယ့္
ဗိသုကာတစ္ေယာက္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေသခ်ာပါတယ္ကြာ
မင္းအနာဂတ္ဟာ
အေဖ့အတိတ္လုိ
ေမွာင္မည္းေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဗလာမဲေတြမ်ားတဲ့
ကံစမ္းမဲစနစ္ကိုလည္း
မင္းေက်ာ္လႊားႏုိင္မွာပါ။
မင္းဟာ
အမွန္တရားရဲ႕ ဘက္ေတာ္သား
အခက္အခဲတုိင္းရဲ႕ 'ကာမိကာေဇ'
ခ်စ္သူမ်ားရဲ႕ ဗုံးခိုက်င္း
အၾကင္နာသီခ်င္းကို သီဆုိပါ။
အေဖမျမင္ရတဲ့
ၾကယ္စုံညကို ျမင္ရဖုိ႔
မင္း ဆင္းသက္လာေတာ့မယ္။
အေဖမႀကံဳရတဲ့
ဘုံဘဝကို ျဖတ္သန္းဖုိ႔
မင္းေမြးဖြားလာေတာ့မယ္
မေဝးေတာ့တဲ့တစ္ေန႔မွာ
အေဖ့ရဲ႕ ႐ႈံးေၾ<ြကးကို ျပန္ဆပ္ဖုိ႔
အားတက္စရာ
ဓားတစ္လက္ဟာ
ကမၻာကို ခ်ဥ္းနင္းဝင္ေရာက္လာခဲ့ေပါ့။ ။
(ပိေတာက္ေျမမဂၢဇင္း၊ ေမ၊ ၂ဝဝ၆)
.....................................................................................
ထုိခဏ
============

ထုိခဏဟာ
ျမစ္ႀကီးတစ္ျမစ္သာ ျဖစ္ခဲ့ရင္
ခႏၶာကို ေလွလုပ္ၿပီး
ဝိညာဥ္ကို႐ြက္လႊင့္လို႔
ထုိခဏဆုိတဲ့ျမစ္ႀကီးကို
ကြၽန္ေတာ္တို႕ ျဖတ္ကူးခဲ့ၾကတယ္
ဝပ္ေနတဲ့က်ားနဲ႔
ပုန္းေနတဲ့နဂါးလည္း
ထုိခဏကို ျဖတ္ကူးခဲ့ၾကတယ္
လက္နက္မဲ့မာနနဲ႔
ရက္စက္တဲ့ဝါဒလည္
ထုိခဏကို ျဖတ္ကူးခဲ့ၾကတယ္
ႏွစ္ေဆာင္ၿပိဳင္ကလူေတြနဲ႔
အေပါင္ဆုိင္ကလူေတြလည္း
ထုိခဏကို ျဖတ္ကူးခဲ့ၾကတယ္
ထုိခဏမွာပဲ
မိုးေတြ႐ြာ
ထုိခဏမွာပဲ
ႏွင္းေတြက်
ထုိခဏမွာပဲ
ေနေရာင္ျခည္ဟာ အစြမ္းကုန္ေတာက္ပလို႔။
ထုိခဏမွာပဲ
ငရဲ
ထုိခဏမွာပဲ
နတ္ျပည္
ထုိခဏမွာပဲ
သူရဲေကာင္း
ထုိခဏမွာပဲ
သစၥာေဖာက္
ထုိခဏဟာ
၃၈ မ်ဥ္းၿပိဳင္လို
တကယ္ကုိ ေသခ်ာခဲ့ပါတယ္။
ထုိခဏရဲ႕
ဟုိတစ္ဘက္ကမ္းမွာေတာ့
လွေသာပန္းေတြပြင့္လို႔ေပါ့။ ။
(ဟန္သစ္မဂၢဇင္း၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂ဝဝ၆)
............................................................................................
ရန္ကုန္ည
=========

ဆုပ္ကုိင္ႏိုင္သမွ်ဆုပ္ကိုင္
ရပ္တည္ႏိုင္သမွ်ရပ္ထား
ဘာမွအလကား မရဘူးဆုိလို႔
စတိုးဆုိင္ေ႐ွ႕က လမ္းျဖတ္ကူးခဲ့တယ္။
ဒီမွာေလ
က်ပ္မျပည့္တဲ့ညဥ့္ငွက္ေတြ
တစ္ဖန္ ျပန္လည္႐ွင္သန္ထေျမာက္လာၾကတဲ့
ရန္ကုန္ဆိုတဲ့ ရန္ကုန္ညမွာ
ပန္းဆိုးတန္းတစ္ဝုိက္
လမ္းသလားၾကည့္လိုက္ေတာ့
ရန္ကုန္ညဟာ
ကားမီးေရာင္နဲ႔ တုန္ေနရဲ႕။
ဒီေခတ္မွာ
နာတာ႐ွည္ေရာဂါကိ
ေဆးၿမီးတုိနဲ႔ ကုုသခ်င္လို႔ မျဖစ္ဘူး။
ညပလက္ေဖာင္းေပၚက
အမ်ိဳးေကာင္းသမီးေလးရယ္
ဘဝဆုိတာ
ဂြတ္ဒ္ေမာနင္းေပါင္မုန္႔စိမ္ထားတဲ့ ႏုိ႔တစ္ခြက္ေပါ့
ေသျခင္းတရားဆုိတာေတာ့
သတၱဝါတိုင္းရ႐ွိမယ့္ အခ်ိန္ပို လုပ္အားခပဲ။
လန္႔ႏိုးခဲ့တဲ့ အိပ္မက္အတြက္
ေဒါသထြက္ေနလို႔လည္းအပို
႐ွယ္လီကို႐ြတ္ဆိ
ဘုိႏုိကုိဂုဏ္ျပ
မသမာမႈမွန္သမွ်
လက္တစ္ကမ္းက ရင္ဆုိင္ထားလိုက္မယ္။
ဒီကေန႔ည မိုးေကာင္းကင္မွ
မိုးသားတိမ္လိပ္ေတြ ကင္းစင္ပါရဲ႕လား
ခင္ဗ်ားတို႔ရဲ႕ ေသြးထဲမွာေရာ
ပုိးမႊားေတြ သန္႔စင္ပါရဲ႕လား
သံသရာ ခ်ားရဟတ္ထဲမွာ
ေငြၾကယ္ကေလးေတြ ပြင့္ခဲ့လို႔
ကုိယ့္ဘဝကိုယ္ မက္ေမာမိျပန္တယ္
တကယ္ဆုိရင္
တုိ႔ေသြးသားဟာ
အမွန္တရားနဲ႔သာ တည္ေဆာက္သင့္ေပရဲ႕။
ေၾသာ္ ......
အေနာ္ရထာလမ္းမႀကီးက
ေျခသံေတြကို ထမ္းထားဆဲ
ေခြၽးတစုိစို လူတန္းႀကီးေတြနဲ
ခုံးေက်ာ္တံတားႀကီးေတြေအာက္
ဘဝေတြ စီးဆင္းေနေလရဲ႕။
ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္မသိ
ဘဝေတြ စီးဆင္းေနေလရဲ႕။
စစ္ႀကီးအတြင္းတုန္းက
ရန္ကုန္ညမွာ
ဗုံးခိုက်င္းေတြ တူးခဲ့တယ္။
စစ္ႀကီးအတြင္းတုန္းက
ရန္ကုန္ညကို
ၿဗိတိသွ်စစ္သားေတြ ဆုတ္ခြာခဲ့ၾကတယ္
စစ္ႀကီးအတြင္းတုန္းက
'ကင္ေပတုိင္' ႐ုံးခန္းဟာ
'ေ႐ႊဂုံတုိင္' မီးပြိဳင့္နားမွာ ႐ွိခဲ့တယ္။
စစ္ႀကီးအတြင္းတုန္းက
လူေတြ ကပ္ဆုိက္ခဲ့ၾကတယ္။
စစ္ႀကီးၿပီးျပန္ေတာ့
ရန္ကုန္ညမွာ အင္းစိန္တုိက္ပြဲ ျဖစ္ခဲ့တယ္။
ဒီလိုနဲ႔
ရန္ကုန္ညမွာ
'မိုေ႐ွဒါယန္း' အိပ္စက္ခဲ့
'ခ်ဴအင္လိုင္း' အိပ္စက္ခဲ့
'ခ်ာဗလစ္ေယာင္ခ်ိဳင္ယု' လည္း အိပ္စက္ခဲ့။
အခုေတာ့ ရန္ကုန္ညဟာ
ၿပီးခဲ့တဲ့စစ္ႀကီးကို ေမ့လုိ႔
ႀကံဳခဲ့တဲ့ ဒုကၡေတြကိုေမ့လို႔
'အေဖာ္' ကုိ ဟုိတယ္ေပၚမွာ ေဝငွလို႔
လူငယ္ေတြ ၾကယ္လို ကခုန္လုိ႔
မေရရာတဲ့ ေဆာ့(ဖ္)ဝဲေတြနဲ
ရန္ကုန္ညဟာ သက္ဝင္လႈပ္႐ွားလို႔။
ဟဲလို ၊ ရန္ကုန္ညေရ
သင္နဲ႔ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ ေပြ႕ဖက္ၿပီး
သင္နဲ႔ ႏွစ္ဦးသေဘာတူ အိပ္စက္ခဲ့ရတာ
အကုန္အက် မ်ားလြန္းလွေပမယ့္
အခုထိ မၿငီးေငြ႕ႏိုင္တာ ဘဝေပါ့
ဂိတ္ထုိးလုိက္တဲ့ ေအာက္ဆုိက္ကားေလးေပၚ
အနာဂတ္ကိုေမွ်ာ္ၿပီးတက္လိုက္တယ္
ခုံးေက်ာ္တံတားႀကီးေတြေအာက္
ဘဝေတြ စီးဆင္းသြား႐ွာၿပီ။ ။
(႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ ဒီဇင္ဘာ၊ ၂ဝဝ၆)
.......................................................................................
သားသားရဲ႕ကမၻာ
==============

သားသားရဲ႕ကမၻာမွ
ေက်ာက္စရစ္ခဲလုံးေလးေတြကေန
ဘယ္(လ္)ဂ်ီယမ္ စိန္ပြင့္ႀကီးေတြ ျဖစ္သြားတတ္တဲ့အေၾကာင္း
ဘယ္သူ႕မွ မေျပာလိုက္ပါနဲ႔
သားသားရဲ႕ကမၻာမွ
ႀကိဳးၾကာငွက္ေတြက အနိမ့္ပ်ံ
က်ား႐ုိင္းေတြက ေဆာ့ကစား
ေဝလငါးႀကီးေတြက ေပ်ာ္ပါးလို႔
ေဘးမဲ့ေတာႀကီးေတြက
တကယ္ကိုေဘးမဲ့
အၿမဲစိမ္းေတာႀကီးေတြက
တကယ္ကို အၿမဲစိမ္း
သဘာဝကို ထိန္းသိမ္းလို႔။
သားသားရဲ႕ကမၻာမွ
အေပၚသြားေလးကႏွစ္ေခ်ာင္း
ေအာက္သြားေလးကႏွစ္ေခ်ာင္းနဲ႔
ဂီတသံေတြကုိ ကိုက္ထားတတ္တဲ့အေၾကာင္း
အေမာအပန္းေတြလည္းကင္းေဝး
အလြမ္းအေဆြးေတြလည္းကင္းစင္
အတင္းအဖ်င္းေတြလည္းကင္းမဲ့
ဘုရားသခင္ရဲ႕ ႏႈတ္ကပတ္ေတာ္ေတြေတာင္
ႏႈတ္ဆိတ္ေနတတ္လုိ႕။
သားသားရဲ႕ကမၻာမွ
ႏို႕ဘူးကေလးတစ္ဘူး
လူဝံ႐ုပ္ကေလးတစ္႐ုပ္နဲ႔
'ယူတိုးပီးယား' ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးေတြကို
ေအာင္ျမင္စြာ တည္ေဆာက္ႏိုင္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း
ပလတ္စတစ္တုတ္တံေလးတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔
အၾကမ္းဖက္သမားေတြကို ႏွိမ္ႏွင္းႏိုင္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း
ကမၻာေက်ာ္ အီစြတ္ပုံျပင္ေတြကို
ေဘဘီေပါင္ဒါဘူးေလးထဲထည့္
အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ မပါဝင္ဘဲ
ေလထဲေမႊ႕ယမ္းႏုိင္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္း။
သားသားရဲ႕ကမၻာမွ
အသံေတြကသန္႔စင္
အျမင္ေတြကေတာက္ပ
ေန႔ညေတြက ခ်ိဳျမလို႔။
သားသားရဲ႕ကမၻာဟာ
ဟုိဘက္အစြန္းကေန ဒီဘက္အစြန္းအထိ
ေစာင္ပုခက္ေလးေလာက္သာ က်ယ္ဝန္းခဲ့ေပမယ့္
သားသားရဲ႕ကမၻာမွ
တိမ္ေတြဆိုလည္း
အၿမဲတမ္း ျပာလို႔ေပါ့။ ။
(သရဖူမဂၢဇင္း၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂ဝဝ၆)
................................................................................................
သူငယ္ခ်င္းသုံးေယာက္
====================

ပရိေဘာဂေတြ ခ်ေရာင္းခဲ့တာကအ
မိဘနဲ႔ ေဝးခဲ့ရတာ အလယ္
မိန္းမနဲ႔ ကြဲခဲ့ရတာ အဆုံး
ဘာမွဝမ္းနည္းစရာ မ႐ွိပါဘူးလို႔
သေဘၤာသားတစ္ေယာက္က ေဖ်ာင္းဖ်တယ္။
ေႏြတစ္ရက္မွာ
ပက္လက္ကေလး လန္သြားတဲ့ ပိေတာက္အတြက္ေရာ
ေဆာင္းဇာတ္စင္ေပၚက
မုဆိုးမေလး ''ႏွင္း'' နဲ႔
ေျမာင္းထဲထုိးဆင္းသြားတဲ့ ''မုိး'' အတြက္ပါ
ကိုယ့္ကံတရားနဲ႔ ကိုယ္ပါလို႔
စီးပြားေရးသမားတစ္ေယာက္က ေျပာခဲ့တယ္။
အသက္ႀကီးလာလို႔ျဖစ္ျဖစ္
အလုပ္အကိုင္ အေပါက္အလမ္းမတည့္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္
စိတ္က်ေရာဂါဝင္ရတာ
ေလာကကို အေကာင္းျမင္တတ္ဖုိ႔ပဲ လုိသတဲ့
ဆရာဝန္တစ္ေယာက္က ႐ွင္းျပတယ္။
ေဟာ ......
အခုေတာ့
စီးပြားေရးသမားက ေျမာင္းထဲက်
ဆရာဝန္က စိတ္ၿငိမ္ေဆးေတြ မွီဝဲေနရလို႔
သေဘၤာသားကေတာ့
ပရိေဘာဂေတြ ခ်ေရာင္းဖို႔ ႀကိဳးစားေနေလရဲ႕။ ။
(႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ ၂ဝဝ၆)
........................................................................
နံနက္ခင္း
============

အိပ္မက္ေတြအစား
ေအာက္စီဂ်င္ကို ငါ႐ွဴသြင္းလိုက္တယ္။
အလြမ္းေတြအစား
ပီအိပ္(ခ်္)ဆဲဗင္းကို ငါေမာ့ေသာက္လုိက္တယ္။
အခ်စ္သီခ်င္းေတြအစား
မိုင္ေျခာက္ေထာင္ေက်ာ္ ဟုိင္းေဝးလမ္းေပၚက
'ဟာလီေဒးဗစ္ဆန္' ေမာ္ေတာ္ဆုိင္ကယ္ႀကီးေတြရဲ႕စက္သံကို
ငါ အရသာခံလိုက္တယ္။
မၿပီးေသးတဲ့ ခရီးကိုဆက္ဖုိ႔
ၿပီးခဲ့တာေတြ ထားလိုက္ေတာ့
ဘလက္ေကာ္ဖီခြက္ထဲမွာ
မနက္ၾကယ္ဟာ ေတာက္ပလို႕
က်ားသစ္တစ္ေကာင္လုိ
ကမၻာေျမေပၚကို ငါ ခုန္ခ်လိုက္တယ္ ။ ။
(ပိေတာက္ေျမမဂၢဇင္း၊ ၂ဝဝ၆)
.........................................................................................
ပင္လယ္ခရီး
===============
'ဇနကၠ'လုိ
သေဘၤာပ်က္ခဲ့ၿပီ
အသည္းကြဲဖုိ႕ အခ်ိန္မ႐ွိ
ဝမ္းနည္းဖို႕ အခ်ိန္မ႐ွိ
အခ်ိန္ဆြဲဖုိ႕ အခ်ိန္မ႐ွိ။
ဒါနဲ႔
ရက္စက္တဲ့ပင္လယ္ထဲ
ဒိုင္ဗင္ထုိးခ်လိုက္တယ္။
အဆုတ္ထဲေရမဝင္ေအာင္
အသက္ေအာင့္ေနလိုက္တယ္။
အေၾကာေလွ်ာ့ၿပီး
ကုိယ္ေဖာ့ထားလုိက္တယ္။
ၿပီးေတာ့မွ
ဟုိတစ္ဘက္ကမ္းကိ
မွန္းၿပီး လက္ပစ္ကူးလိုက္တယ္။
ဒီေရေတြ ......
လိႈင္းေတြ ......
ငါးမန္းေတြ .....
ငါးမန္းေတြ .....
လိႈင္းေတြ ......
ဒီေရေတြ ......
ေၾသာ္
ဒီအခ်ိန္ဆိုရင္
'မဏိေမခလာ'ကေတာ့
ပလာဇာဟိုတယ္ေပၚမွာ
အိပ္ေပ်ာ္ေနေရာေပါ့း
(မုခမဂၢဇင္း၊ ၂ဝဝ၆)
.....................................................................................
တမ္းခ်င္း
=============

ကြၽန္ေတာ့္မွာ
ခမ္းနားတဲ့ အလြမ္းေတြ႐ွိတယ္ ေမေမ။
အဲဒီအလြမ္းေတြကိ
ေကာင္းကင္ႀကီးထဲ ပစ္ထည့္လိုက္တဲ့အခါ
မိုးတိမ္ကေလးေတြ ျဖစ္လာၾကတာေပါ့။
ကြၽန္ေတာ့္မွာ
ကစားစရာ အိပ္မက္ေတြ႐ွိတယ္ ေမေမ။
အဲဒီအိပ္မက္ေတြကို
ညႀကီးထဲ ျဖန္႔ႀကဲလိုက္တဲ့အခါ
ၾကယ္ပြင့္ကေလးေတြ ျဖစ္လာၾကတာေပါ့။
ကြၽန္ေတာ့္မွာ
အေတာင္ပံတစ္စုံေတာ့ မ႐ွိဘူး ေမေမ။
အဲဒါေၾကာင့္
ကြၽန္ေတာ့္ဘဝဟာ
ေလွာင္အိမ္လို ကမၻာႀကီးထဲ
ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပိတ္မိခဲ့တာေပါ့။ ။
(သရဖူမဂၢဇင္း၊ ေမ၊ ၂ဝဝ၇)
.........................................................................................
ေျမ
=======

ျမင္းေပၚက
ျပဳတ္က်လာတဲ့ လူနီ႐ိုင္းဟာ
ဒဏ္ရာကို အံႀကိတ္ရင္း
သူ႕အမွန္တရားကို က်ိန္ဆိုတယ္။
ဒါဟာ ငါ့ေျမ
ငါ့မိဘဘိုးဘြားမ်ား
အမဲလိုက္ရာ
စစ္တုိက္ရာ
ေခါင္းခ်ရာ
ခြန္အားမ်ားစုဖြဲ႕ရာ
ဖခင္မ်ားရဲ႕ေျမ
.......
....... ။
နယ္သစ္႐ွာေဖြသူေတြ တ႐ုန္း႐ုန္း
အရက္မူးၿပီး ဝုန္းဒိုင္းႀကဲေနၾက။
လူနီ႐ုိင္းရဲ႕ ေခါင္းေပၚက
လြင့္ထြက္သြားတဲ့ ငွက္ေတာင္ကေလးဟာ
ငါ့ႏွလုံးသားထဲ ေမ်ာလြင့္ေနေတာ့တယ္။ ။ (ပန္းအလကၤာမဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂ဝဝ၇)
....................................................................
ကူးခတ္ျခင္း
=============

တစ္ခ်ိန္တစ္ခါက
ေဟာဒီ ေ႐ႊေရာင္ပင္လယ္ငါးကေလးဟာ
လႈိင္းနဲ႔ေက်ာက္ေဆာင္ၾကားထဲမွာ။
ဒီေန႔မနက္က်ေတာ့
ကြၽန္ေတာ္ကေခါင္းပိုင္း
သားက အလယ္ပိုင္း
မိန္းမက အၿမီးပိုင္း
မိသားစု ထမင္းဝုိင္းမွာ ခြဲတမ္းခ်
ကြၽန္ေတာ္တို႕ ဆက္လက္ကူးခတ္သြားၾကေပါ့။ ။
(႐ုပ္ရွင္ေတးကဗ်ာမဂၢဇင္း၊ စက္တင္ဘာ၊ ၂ဝဝ၇)
...........................................................................
ပါရမီ
===========
ၿဂိဳဟ္ျပာေပၚက
အေတာ္ဆုံး သိပၸံပညာ႐ွင္တစ္စုရဲ႕
သိမႈနယ္ပယ္ အျပင္ဘက္မွာ
ပါရမီဟာ ေျပးေနရဲ႕။
အေရခြံလဲၿပီးစ ေျ>ြမတစ္ေကာင္လိ
စြတ္စုိေတာက္ေျပာင္ေနတဲ့စိတ္ဓာတ္နဲ႕
ပါရမီေပၚမွာ
ကြၽန္ေတာ္ မတ္တတ္ရပ္ၿပီး လုိက္ပါလာခဲ့တယ္
ေဒါပုံသေဘၤာက်င္းေရာက္ေတာ့
သူတို႕သားအမိႏွစ္ေယာက္ကုိ
ကြၽန္ေတာ္ သတိထားမိလိုက္တယ္။
သူ႕ကိုယ္ေပၚမွာ
ပါဝါရိန္းဂ်ား စြပ္က်ယ္ခ်ိဳင္းျပတ္ေလးတစ္ထည္သာ
ဆင္ယင္ထားေပမယ့္
ေဆာင္းဘက္လုေနတဲ
ႏိုဝင္ဘာ ရာသီဥတုဟာ
သူ႕ကိုေတာ့ ႏွိပ္စက္ႏိုင္ပုံ မေပၚဘူး။
လမ္းတစ္ေလွ်ာက္လုံး
သူ႕မ်က္လုံးေတြကို ပိတ္ထားခဲ့
သူ႕ကိုၾကည့္ရတာ
ကႏၲာရတိုင္းျပည္က မင္းသားေလးတစ္ပါ
စြန္ပလြံပင္ေတြၾကားထဲမွာ အိပ္ေပ်ာ္ေနသလုိပဲ။
ဘယ္အခ်ိန္ထိ
သူ ဒီလိုမ်ိဳး အိပ္ေပ်ာ္ေနႏိုင္မလဲ
ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္
သူ႕အေမရဲ႕
ႀကံဳလွီလွတဲ့ လက္ေပၚမွာ
ဘာအိပ္မက္ေတြမ်ား မက္ေန႐ွာမလဲ
ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္
ၿပီးေတာ့လည္း
သူ႕အနာဂတ္ဟာ
ေပ်ာ္႐ႊင္စရာကိစၥ တစ္ရပ္ပဲလား
ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္
ေ႐ႊေရာင္ျခည္ျမစ္ကမ္းမွာ
စင္ေရာ္ငွက္ေတြ ပ်ံသန္းလာတဲ့အထိ
ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္
ငရဲဘုံတစ္ဖက္ကမ္းက
နတ္သမီးေတြရဲ႕ အနမ္းခံေနရတဲ့သူဟာ
ဒီကမၻာေျမဆီ ျပန္လည္ကူးသန္းလာမယ့္ အခ်ိန္အထိ
ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္
ဖားဥစြဲေနတဲ့
ဘရာစီယာေလးကိုပင့္တင္
သူ႕အေမက ႏုိ႕တိုက္ဖုိ႔ျပင္တဲ့အခါ
ႏႈတ္ခမ္းကေလးကို
မ်က္ခြံကေလးကို ဖြင့္ၿပီး
သူ တကယ္ႏိုးထလာမယ့္ အခ်ိန္အထိ
ကြၽန္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္တယ္။
စၾကဝဠာတိုက္တစ္ေသာင္းက
ပန္းေပါင္းစုံနံ႔သင္းေနတဲ့
ေပ်ာ္႐ႊင္ျခင္းကိတ္မုန္႔ေတြ
သူ႕ဘဝအေပၚ တစ္ဟုန္ထုိး
မိုးႀကီး႐ြာခ်လိုက္သလို ႐ြာခ်လိုက္မယ့္အခ်ိန္ထိ
ကြၽန္ေတာ္ စဥ္းစားၾကည့္တယ္
ပါရမီ နည္းပါးလြန္းတဲ့ လမ္းေပၚမွာ
ပါရမီကားႀကီးဟာေျပးလုိ႕။ ။
(ရတီမဂၢဇင္း၊ ဇူလိုင္၊ ၂ဝဝ၇)
...............
.................................

No comments:

Post a Comment