Mar 9, 2017

အလွမ္းေဝးခဲ့သည္

" အလွမ္းေဝးခဲ့သည္ "
============

                                                       #စံပယ္ျဖဴႏု

ဆည္းဆာေနျခည္က ဝရံတာေပၚ ျဖာက်လ်က္ ရွိေလသည္။ အဝတ္မ်ား ေျခာက္ၿပီမုိ႔ အိမ္ခန္းအတြင္း ေျပာင္းကာ ခ်ိတ္ရလွ်င္ ဝရံတာသည္ က်ယ္က်ယ္လြင့္လြင့္ ရွိလာျပန္သည္။

ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ ပက္လက္ကုလားထိုင္ကုိ ဝရံတာဘက္ ထုတ္လာ၏။ တိုက္ခန္းထဲထက္ စာလွ်င္ေတာ့ ေလကုိ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွဴ႐ိႈက္ႏုိင္ေသးသည္မုိ႔ ဝရံတာကို သူအေတာ္ ႏွစ္ၿခိဳက္ပါသည္။ အိမ္၌ သူႏွစ္သက္သည့္ တစ္ခုတည္းေသာ ေနရာ။

ပက္လက္ ကုလားထုိင္ေလးေပၚ ထိုင္ရင္း ေဘးက သံပန္းကြက္မ်ားကို ဆုပ္ကုိင္ကာ ေအာက္ဘက္ လွမ္းၾကည့္လွ်င္ေတာ့ လမ္းသြယ္ေလးေပၚ လူေတြ ခပ္လႈပ္လႈပ္ သြားလာ လႈပ္ရွားေနတာဘျမင္ရသည္။ ညေန အလုပ္ဆင္းခ်ိန္၊ အိမ္ျပန္ခ်ိန္။ သည္လူမ်ား အၾကား သမီးေလးလည္း ပါလာမည္မုိ႔ သူ ေမွ်ာ္ေနေပသည္။

သမီးက တိုက္ေအာက္ ေရာက္လွ်င္ ေခါင္းေလာင္း ႀကိဳးကေလး လႈပ္ကာ အခ်က္ျပတတ္သည္။ ယခုအခ်ိန္ အထိေတာ့ ဝရံတာရွိ ေခါင္းေလာင္းေလးက ၿငိမ္သက္ဆဲ။ အျခားေသာ အခန္း အရပ္ရပ္က ေခါင္းေလာင္းသံတို႔ကေတာ့ ရံဖန္ရံခါ ပ်ံ႕လြင့္လ်က္။ သူ ေရာက္စကေတာ့ ေခါင္းေလာင္းကေလး တခြၽင္ခြၽင္ျမည္တိုင္း သမီးက ဝရံတာဘက္ အေျပးထြက္ၾကည့္သည္ကုိ အံ့ဩခဲ့ေသးသည္။

“အဲဒါ ဒီအခန္းကို ေခၚတာေပါ့ အေမရဲ႕။ ဧည့္သည္ လာတာတို႔ ဘာတို႔ တစ္ခုခုေပါ့” ဟု သမီးလုပ္သူက ရွင္းျပလွ်င္ေတာ့ “ေဟ့ မယ္ေရႊေက်ာ့ေရ”ဟု ျခံဝက လွမ္းေခၚတတ္သည့္ မိတ္ေဆြတို႔ကို ျမင္ေယာင္လာသည္။ တစ္ခါတေလမ်ားေတာ့ လွမ္းေတာင္ ေခၚမေနပါဘူး။ ျခံဝိုင္းထဲသာ တန္းဝင္ခဲ့ေတာ့တာပဲ။ ထိုအရပ္တြင္ ျခံစည္း႐ိုး ဆိုသည္မွာ လူ႐ိုေသ ရွင္႐ိုေသ ခတ္ထား႐ုံမွ်သာပင္။  ျခံတံခါးကုိ ေသာ့ခတ္ရသည္ မရွိ။ အိမ္တံခါးမကိုသာ ခ်က္ခ် အိပ္ရသည္။ တခ်ဳိ႕မ်ားေတာ့ တံခါးမႀကီးပင္ ရွိသည္ မဟုတ္။

သည္မွာေတာ့ တိုက္ခန္း ေလွကားေတာင္ ေသာ့ခတ္ထားရတယ္ ဆိုလား။ သမီးသည္ ျပန္လာလွ်င္ ေသာ့မ်ား တခြၽတ္ခြၽတ္ ဖြင့္ရရွာသည္။ ေလွကားေသာ့ တစ္ခါ ဖြင့္ရသည္။ ေလွကားထစ္ အထပ္ထပ္ တက္လာၿပီး အခန္းေရွ႕ ေရာက္လွ်င္ ေသာ့ႏွစ္ဆင့္ ဖြင့္ရေသးသည္။ သမီးရယ္ ေသာ့တစ္လုံးသာ ခတ္ပါဆိုေတာ့ အေမတစ္ေယာက္တည္း ထားခဲ့ရတာ စိတ္မခ်ဘူး ဆိုပါလား။

သမီးသည္ နံနက္ခင္းတိုင္း အလုပ္မသြားမီ မိခင္ကုိ စိတ္ပူစြာ မွာၾကားတတ္သည္။ ေျပာျမဲစကားကုိပင္ ေန႔စဥ္ညေျပာတတ္ရွာသည္။

“အေမ ဘယ္သူ႔ကုိမွ တံခါးေသာ့ ဖြင့္မေပးရဘူးေနာ္။ သမီးနဲ႔ သိတယ္ ဘာညာ ဘယ္ေလာက္ ေျပာေျပာ အေမ မယုံရဘူးေနာ္ သိလား”
“ေအးပါကြယ္”

ေဒၚေရႊေက်ာ့ကလည္း ဆိုျမဲ စကားကုိပင္ ဆိုရသည္။

ထုိ႔ေနာက္တြင္ေတာ့ သူ႔ေန႔စဥ္ဘဝသည္ ပုံမွန္လို အစျပဳေတာ့သည္ပင္။ သမီးေလး လမ္းထဲ ေလွ်ာက္သြားသည္ကုိ ဝရံတာက လွမ္းေမွ်ာ္ ၾကည့္ရသည္။ အိမ္မွာ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနပါဟု သမီးက မွာျမဲျဖစ္ေသာ္လည္း အလုပ္မသြားခင္ ခ်က္ျပဳတ္ၿပီး ခ်ထားတတ္ေသာ ပန္းကန္ခြက္ေယာက္ အခ်ဳိ႕ က်န္သည္ကုိ ေဆးေၾကာရသည္။ အခန္းတစ္ဝိုက္ကို လွည္းက်င္းရသည္။ ဖုန္သုတ္ရသည္။ အဝတ္ေဟာင္းမ်ား ရွိလွ်င္ ရွာေဖြ ေလွ်ာ္ဖြပ္သည္။ အဝတ္စိုမ်ား၊ မေန႔က မေျခာက္ေသးသည့္ အဝတ္ စုိဖန္႔ဖန္႔မ်ားကို ေနျပရသည္။

တစ္ခ်က္မွ် ထိုင္ေနသည္၊ နားေနသည္ မရွိဘဲ တေတာက္ေတာက္ လုပ္ေနလိုက္သည္မွာ ေန႔လယ္စာစားခ်ိန္သာ တိုင္ပါေရာ။ ထို႔ေနာက္ေတာ့ ေန႔လယ္ခင္း တီဗီက လႊင့္ေသာ တရားနာသည္။ ၿပီးလွ်င္ တေရးတေမာ အိပ္လုိက္ေသးသည္။ ညေနခင္း ေရာက္လွ်င္လည္း ဟင္းအုိးကေလး ေႏႊးတာမ်ဳိးက အစ အိမ္ထဲ ဟိုဟိုသည္သည္ ဘာရယ္လုိ႔ ေခါင္းစဥ္တပ္စရာ မယ္မယ္ရရ မရွိဘဲ အလုပ္မရွိ အလုပ္ရွာ ေနတတ္သည္မွာ ဝရံတာ၌ သမီး အျပန္ ေမွ်ာ္ရခ်ိန္အထိတိုင္ပင္။

သမီးကေလးကေတာ့ သူ တကုပ္ကုပ္ လုပ္ထားႏွင့္ သည္မ်ားကို ျမင္လွ်င္ ႏႈတ္က စူပြပြ ေရရြတ္ျမဲ။ သို႔ေသာ္လည္း အေမ လုပ္သူမွာေတာ့ ၿငိမ္ၿငိမ္ဆိမ္ဆိမ္ ထုိင္ေနရတာထက္ သည္လို အလုပ္ကေလးေတြ လုပ္ေနရမွ ေနသာသည္ကို သိရွာမည္ မဟုတ္။ တစ္ေနကုန္ ေနလို႔မွ စကားေျပာေဖာ္ မရွိေသာ အခန္းထဲ ဘယ္သုိ႔ ေနေပ်ာ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရသည္ကို သမီးေလး သိရွာမည္ မဟုတ္ပါေပ။

သည္ၿမိဳ႕ျပ ဝန္းက်င္၌ တစ္ဦးႏွင့္ တစ္ဦး အေတာ္ပင္ သူစိမ္းဆန္ႏုိင္ ၾကသည္ကုိ ေဒၚေရႊေက်ာ့က ယခုတိုင္ အံ့အားသင့္ဆဲ။

မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အခန္းကုိပင္ သမီးတို႔က ဝင္ထြက္သည္ကုိ မၾကံဳဖူးသလို သူတို႔တေတြလည္း ေျခဦးလွည့္သည္ကုိ မျမင္ရ။ ေရာက္စကေတာ့ သီးသန္႔ ေနတတ္ၾကသည္ကုိ အထူးအဆန္း ျဖစ္ရေသးသည္။ မရင္းႏွီးၾက ဘူးလား သမီးရယ္ ဆိုေတာ့ ဝတ္ေက်တန္းေက် ျပံဳးျပတာမ်ဳိးေတာ့ ရွိပါသည္ ဆိုလား။

ေဒၚေရႊေက်ာ့က ရင္ဘတ္ဖိကာ အံ့အားသင့္လွ်င္ “ၿမိဳ႕မွာ ဒီလိုပဲေလ အေမရဲ႕” ဟု သမီးက ရယ္ေမာ၏။ ရန္ကုန္၌ ခုနစ္ႏွစ္၊ ရွစ္ႏွစ္မွ် ေနထိုင္ က်င္လည္ခဲ့ေသာ သမီးအတြက္ေတာ့ မိခင္၏ အံ့ဩတႀကီး ႏုိင္မႈမ်ားသည္ ရယ္ေမာဖြယ္မ်ားသာတည္း။

ခုေတာ့လည္း သမီး ငယ္စဥ္တုန္းက လက္ညႇိဳးကေလး တညႊန္ညႊန္ႏွင့္ ေမးခြန္းမ်ားစြာ ေမးတတ္သလို သူက တစ္ျပန္တစ္လွည့္ ေမးျမန္း ေနရသည္။ ၿမိဳ႕ျပ စာသင္ခန္းတြင္ သူသည္ ေယာင္ခ်ာခ်ာ။

သည္မွာ ေနထိုင္ခဲ့ေသာ ေျခာက္လအတြင္း ေဒၚေရႊေက်ာ့ ေနေပ်ာ္သည့္ အခ်ိန္မွာ သမီးလုပ္သူႏွင့္ စကားစျမည္ ေျပာရခ်ိန္မ်ားသာတည္း။ သုိ႔ေသာ္လည္း သမီးက သူ႔အတြက္ အခ်ိန္မ်ားမ်ား ေပးႏုိင္ေတာ့သည္ မဟုတ္။ အိမ္ျပန္လာလည္းပဲ အလုပ္က ပါလာတတ္သည္ ဆိုလား။ ကြန္ပ်ဴတာဟု ယခုေတာ့ နာမည္ ေခၚတတ္ၿပီ ျဖစ္သည့္ စက္မ်ားေရွ႕ တကုပ္ကုပ္ အလုပ္႐ႈပ္လွ်င္ သူ႔မွာ သနားေနရသည္။ သည္အသက္အရြယ္ ေရာက္လည္းပဲ စာက်က္ရေသးသည္ကုိ သနားမဆုံး ရွိရသည္။ ဒါႏွင့္ပင္ ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ ၿမိဳ႕ျပဘဝအေပၚ ဘယ္ေလာက္ စိတ္ပင္ပန္းေသာ္ျငား သမီးကုိ ေလသံမွ် ဟခဲ့သည္ မရွိေပ။

ဘယ္လုိပင္ သူ အေနရခက္သည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ႀကိဳးစား၍ ေနထိုင္ခဲ့သည္ပင္။ အခန္းက်ဥ္းသည္ကို တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ သည္းခံႏုိင္လာသည္။ ေလသန္႔သန္႔ မရွဴ႐ိႈက္ရသည္ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ႏုိင္လာသည္။ ေကာင္းကင္ က်ယ္က်ယ္ေျပာေျပာ မျမင္ရျခင္း၊ သစ္ပင္မ်ား စိမ္းစိမ္းလန္းလန္း ေပါေပါမ်ားမ်ား မေတြ႕ျမင္ရျခင္းကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳႏုိင္ လာသည္။ အစားအေသာက္ပံုစံ ကြာဟသည္ကုိ မေျပာတတ္သေလာက္ ျဖစ္လာသည္။ သို႔ေသာ္ သူ ယခုတိုင္ ေနသားမက်သည္မွာေတာ့ တံခါးတစ္ခ်ပ္ ပိတ္လိုက္သည္ႏွင့္ ျပင္ပေလာကႏွင့္ ကင္းကြာေတာ့မလို သီးသန္႔ဆန္လွသည့္ ဘဝကုိသာတည္း။

“ငတို႔ရြာမွာေတာ့ ဒီလို ဘယ္ဟုတ္ပါ့မလဲ” ဟု ေဒၚ ေရႊေက်ာ့က တစ္ေယာက္ေယာက္ကုိ ေျပာေနသလို တီးတိုး ေရရြတ္မိသည္။ ေဘးဘီတြင္ မိတ္ေဆြ ေပါင္းေဖာ္မ်ား ရွိသလို တစ္ခဏ ထင္ေယာင္မွားမိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ အေသအခ်ာ ငဲ့ၾကည့္လွ်င္ေတာ့ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္း ပါလားကြယ္။

တစ္ေယာက္တည္းဟု အမွန္ကို သိျမင္ေသာ္လည္း ေတြးလက္စ အေတြးကိုကား မရပ္ႏုိင္။ ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ သက္ျပင္းတစ္စကို ေလးေလးတြဲ႕တြဲ႕ ခ်မိသည္။ သူ႔မ်က္ဝန္းတြင္ကား ရြာကေလးကို ပုံေဖာ္ ျမင္ေယာင္လ်က္။

လြန္ခဲ့ေသာ ေျခာက္လေက်ာ္ ခုနစ္လေလာက္ကေတာ့ ေဒၚေရႊေက်ာ့၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေျမာက္ပုိင္းက ဇာတိ ရြာကေလးတြင္ အမ်ားသူငါ စိတ္ဝင္စားၾကေသာ သတင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ထြန္းခဲ့ေလသည္။ ေဒၚေရႊေက်ာ့ ရန္ကုန္ ေျပာင္းမလုိ႔တဲ့ေဟ့ဟု ရြာကလူမ်ားသည္ အခ်င္းခ်င္း လက္တုိ႔ၾကရ၏။ သူတို႔အားလုံးသည္ ကုိယ့္ မိတ္ေဆြေရာင္းရင္းမုိ႔ ႀကိဳတင္ လြမ္းဆြတ္ရသည္က တစ္ဖက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အားက်တာကေတာ့ ပုိေပသည္။ တကယ္ေတာ့ ရန္ကုန္ ဆိုသည္မွာ သူတို႔အတြက္ အိပ္မက္ၿမိဳ႕ တစ္ခုပမာ။ ေရႊတိဂုံဘုရားကို ဖူးရလွ်င္ ေသေပ်ာ္ၿပီဟု သူတို႔ ေျပာတတ္ၾကသည္ မဟုတ္လား။ တိုက္တာ အေဆာက္အအုံမ်ား၊ ကားအလွေလးမ်ားကုိ ဗီဒီယို ဇာတ္ကားမ်ား၌ ေငးေမာခ်င္စဖြယ္ ျမင္ရတတ္သည့္ ရန္ကုန္ မဟုတ္လား။ ယခုေတာ့ ထိုရန္ကုန္တြင္ ေဒၚေရႊေက်ာ့က အေျခခ်ရမည္တဲ့။ ဒါသည္ အားက်စရာေပပဲ။

“ေဟ့ မယ္ေရႊေက်ာ့ေရ ...သမီးေလးက ဒီလို သိတတ္တာ တကယ္ ဝမ္းသာစရာပဲေကာ ... ကိုယ့္အေမကို ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးမွာ လုပ္ေကြၽးျပဳစုမယ္ ဆိုတာ နည္းနည္းေနာ သိတတ္တာမွ မဟုတ္ဘဲေနာ့” ဟု တစ္ဖက္ျခံက ငယ္သူငယ္ခ်င္း မယ္ႏွင္းယုံက ဆိုလွ်င္ သူ႔မွာ ျပံဳးသာ ေနရသည္။

တကယ့္ တကယ္မွာေတာ့ သူသည္ ရြာက ခြာခ်င္သည္ မဟုတ္။ အေဝးက သမီး လုပ္သူကို လြမ္းဆြတ္လွတာ မွန္ေသာ္လည္း သည္လို ဇာတိခ်က္ျမဳပ္ ရြာကို စြန္႔ခြာရမည္ ဆိုေတာ့ အေတာ္ပင္ ဝမ္းနည္းရေလသည္။

ျခံထဲမွ ပန္းပင္၊ သစ္ပင္ေလးမ်ားကလည္း ခုမွပင္ ပို၍ စိမ္းျမလွပ လာေလသလား မသိ။ မိတ္ေဆြတုိ႔ကလည္း တိုး၍ ခင္တြယ္စရာ ေကာင္းလာသည္။ မုိးရာသီ၌ ဗြက္ထကာ ေႏြရာသီတြင္ ဖုန္ထူျမဲျဖစ္ေသာ ရြာလမ္းမ ေပၚ၌ ေလွ်ာက္ရစဥ္မွာပင္ သည္လမ္းေပၚ ေနာင္ ဘယ္ေသာအခါ ျပန္ေရာက္မည္ မသိဟု ဝမ္းနည္းေနသည္။

သည္လမ္းေပၚ သူတို႔ ကေလးဘဝက ေျပးလႊား ေဆာ့ကစားခဲ့ ၾကသည္။ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ ၾကသည္။ ေက်ာင္းကထြက္လုိ႔ လယ္ထဲ ဆင္းရခ်ိန္မွာလည္း သည္လမ္းကပဲ လယ္ျပင္ေတာကို သြားခဲ့ၾကရသည္။ ေဟာ ... အပ်ဳိအရြယ္ ေရာက္လုိ႔ ခ်စ္ခင္ရသူႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရေတာ့လည္း သည္လမ္းေပၚမွာ လသာခ်ိန္ စကားေျပာဖူးရ ျပန္သည္။ အိမ္ေထာင္က်၊ သားသမီးမ်ား ရလာခ်ိန္မွာလည္း ကေလးတို႔သည္ ေက်ာင္းတက္ရာ၊ ေဆာ့ကစားရာတြင္ သည္လမ္းမေပၚပင္ က်င္လည္ၾကျပန္သည္။ သံသရာ တစ္ပတ္လည္ျခင္း။

ခုေတာ့လည္း ရာသီအလီလီ ေျပာင္းခဲ့ၿပီေကာ။ သားႏွင့္ သမီးပင္ ပညာစုံခဲ့ၿပီ။ သားကေတာ့ သည္ရြာကေလး တည္ရွိသည့္ ခ႐ိုင္ၿမိဳ႕မွာပင္ အိမ္ေထာင္က်ကာ အေျခခ်ေနၿပီ။ သားသမီးပင္ ထြန္းကားေနၿပီ။

မိဘမ်ားရိွသည့္ ရြာသို႔ တစ္ႏွစ္လွ်င္ မိသားစု အစုံအလင္ တစ္ႀကိမ္၊ သူတစ္ေယာက္တည္း ငါးႀကိမ္၊ ေျခာက္ႀကိမ္ေတာ့ ေရာက္တတ္သည္။ တစ္နယ္တည္းမွာပင္ ရွိသည္မုိ႔ အေဝးေရာက္ေနေသာ သမီးေလာက္ေတာ့ မလြမ္းရတာ အမွန္ပင္။

သမီးေလးကေတာ့ ပညာပုိ၍ ထက္ျမက္ၿပီး ရည္ရြယ္ခ်က္ကလည္း အစ္ကိုထက္ ျမင့္မားသူ။ မႏၲေလး တကၠသုိလ္တြင္ ဘြဲ႕ရခ်ိန္ကတည္းက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၌  အေျခခ်ေတာ့သည္။ ၿမိဳ႕ကေလးသို႔ ျပန္မလာၿပီ။ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္သာ အႏုိင္ႏုိင္ ျပန္လာႏုိင္ရွာသည္။ အျပန္ခက္ေသာ လမ္းကုိ ေရြးသည့္အတြက္ေတာ့ သမီးေလးကို သူဘယ္ေတာ့မွ အျပစ္မျမင္ခဲ့ပါေပ။ ရံဖန္ရံခါေတာ့ သတိရ လြမ္းဆြတ္လွေပသည္။

သမီးႀကိဳက္တတ္ေသာ ဟင္းကေလးမ်ား ခ်က္ရခ်ိန္တိုင္း ေကြၽးေမြးခ်င္စိတ္ ေပၚရျမဲ။ သမီး ဖုန္းဆက္မည္ ဆိုေသာ ေန႔မ်ား၌ လည္ပင္းရွည္ေအာင္ ေမွ်ာ္ရျမဲ။ သမီး ျပန္လာတတ္သည့္ သႀကၤန္ ပိတ္ရက္ကေတာ့ အေပ်ာ္ဆုံး ကာလမ်ားပါပဲ။

သို႔ေသာ္လည္း အလုပ္ပိတ္ရက္ ကုန္ဆုံး၍ ရြာမွ သမီးျပန္ခ်ိန္တိုင္း ေဒၚေရႊေက်ာ့ တိတ္တဆိတ္ မ်က္ရည္ က်ရပါသည္။ သမီးကေလး အိမ္က မထြက္ခင္အထိ သူ ျပံဳးေနတတ္ေသာ္လည္း သမီးကုိ တင္သြားသည့္ ဆိုင္ကယ္ တျဖည္းျဖည္း ေဝးၿပီ ဆိုလွ်င္ေတာ့ မ်က္ရည္ က်မိတတ္၏။ အဘိုးႀကီး ျမင္မည္ စုိးသည္ႏွင့္ ဟန္ေဆာင္ရျပန္သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ႏွစ္သုံးဆယ္ေက်ာ္ ေလးဆယ္နီးပါး အရိပ္ၾကည့္ခဲ့သူ မဟုတ္လား။ မ်က္ႏွာကုိ အကဲခတ္႐ုံႏွင့္ပင္ စိတ္ကို အလြယ္တကူ သိႏုိင္သူ။

သူကေတာ့ ေယာက်္ားသားမို႔ ခံစားခ်က္ကုိ ေဖာ္ျပတတ္သူ မဟုတ္ေပ။ ေဒၚေရႊေက်ာ့ကိုပင္ တစ္ျပန္တစ္လွည့္ ႏွစ္သိမ့္တတ္ေသး၏။

“ကေလးေတြဟာ ငွက္ကေလးေတြလိုပါပဲ ေရႊေက်ာ့ရယ္။ အေတာင္စုံရင္ အသိုက္ကို ဘယ္ျပန္လာပါ့မလဲ” ဟု အဘိုးႀကီးက ေျပာတတ္ျမဲ။

တကယ္ပင္ တစ္ႏွစ္ တစ္ႀကိမ္ေတာ့ မွန္မွန္ ျပန္လာတတ္ေသာ သမီးသည္ ရန္ကုန္၌ပင္ အိမ္ေထာင္က်၍ အေျခက်ၿပီးခ်ိန္မွာေတာ့ မိဘမ်ားဆီ ႏွစ္စဥ္ ပုံမွန္ ျပန္မေရာက္ႏုိင္ၿပီ။ ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ သမီး ျပန္မလာ တတ္ေသာ ေႏြဦးရာသီမ်ားတြင္ ဘယ္ကုိ ေမွ်ာ္ရမည္မသိ ေယာင္ေတာင္ေတာင္ ျဖစ္ရေသးသည္။

သို႔ေသာ္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ သူ မေမွ်ာ္ေတာ့ပါေပ။ အေဝးမွာေပမယ့္လည္း သမီးေလးဘဝ လွပေနဖို႔ လိုရင္း မဟုတ္လားကြယ္။ သားမက္ လုပ္သူကလည္း ႐ိုးသားေအးခ်မ္းသူ၊ ႀကိဳးစားသူမုိ႔ သမီးကို စိတ္ခ်ရေပၿပီ။

“ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ပဲ က်န္ခဲ့တာေပါ့ ေရႊေက်ာ့ရယ္” ဟု ေျပာတတ္ေသာ အဘိုးႀကီး သည္လည္း ခုေတာ့ ေဒၚေရႊေက်ာ့ကို ထားရစ္ခဲ့ေပၿပီ။

သုံးႏွစ္ ဆိုသည္မွာ တစ္ေယာက္တည္း ေက်ာ္ျဖတ္ရခ်ိန္တြင္ေတာ့ ကာလ ပိုရွည္သား။ သို႔ေသာ္ အေဆြအမ်ဳိး မဟုတ္လည္း ေႏြးေထြး ဂ႐ုစိုက္ၾကေသာ ခ်စ္စဖြယ္အေလ့ ႀကီးစိုးသည့္ ရြာကေလးတြင္ သူ ေနေပ်ာ္ခဲ့သားပင္။

အသက္ကလည္း ေျခာက္ဆယ္ စြန္းၿပီမို႔ နားေအးပါးေအးသာ ေနတတ္လာသည္။ လယ္ယာကိုလည္း တူ၊ တူမတုိ႔လက္အပ္ကာ လွည့္မၾကည့္ဘဲ ေနႏိုင္သည္မုိ႔ ပူစရာမလို။ အသက္လည္း ႀကီးလွၿပီ။ ဘာမ်ား အပုိကုန္စရာ ရွိလို႔လဲ။ သားႏွင့္ သမီးက ပို႔ေပးတတ္ေသာ ေငြေၾကးမ်ားႏွင့္လည္း လွဴတန္းႏိုင္ေသးသည္။ တရားအလုပ္ လုပ္ႏိုင္ေသးသည္။ သည့္ထက္ စိတ္ခ်မ္းသာစရာ ဘဝ ရွိမည္မထင္။

သို႔ေသာ္လည္း သမီးလုပ္သူက အေမကုိ အေဝးမွာ မထားလိုေတာ့ဘူး ဆိုပါလား။ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက တစ္ႀကိမ္ ေသေကာင္ေပါင္းလဲ ဖ်ားနာလိုက္ကတည္းက သမီးက သည္စကားကို တဖြဖြ ေျပာတတ္လာသည္။ သားကလည္း ထို႔အတူ။

ေနာက္ဆုံးမွာေတာ့ သမီးကိုသာ ပို၍ အားကုိးသည္မုိ႔ သမီး ဆုံးျဖတ္သမွ် နာခံရေတာ့သည္။ ဒါႏွင့္ပင္ ရြာကို စြန္႔ခြာဖို႔ ဆုံးျဖတ္ရသည္။

တကယ္ေတာ့လည္း ရြာကို စြန္႔ခြာဖို႔ ဆိုသည္မွာ အေျပာေတာ့ အလြယ္သား။ သမီးကုိ ခ်စ္ခင္ အားကုိး၍သာ ေျပာမထြက္သည္။ သို႔ေသာ္ ေဒၚေရႊေက်ာ့က ရြာက မခြာခ်င္ၿပီ။ ရြာမွာသာ ေခါင္းခ်လိုသည္။

ရပ္ရြာကေတာ့ သမီး အစီအစဥ္ကို ေထာက္ခံၾကသည္ေလ။ တစ္ေယာက္တည္းမို႔ ရပ္ရြာက ၾကည့္႐ႈႏုိင္ေသာ္ျငား သမီးရင္းေလာက္ေတာ့ ဘယ္သူက ေကာင္းႏိုင္မည္လဲ။ ေဘးဘီက နားခ်သည့္ စကားမ်ားႏွင့္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ရသည္။ ရြာကုိ စြန္႔ပါမည္။

ငယ္ကတည္းက လူမွန္းသိတတ္စ ကတည္းက လည္ပင္းဖက္ ေပါင္းလာသည္ ျဖစ္ေသာ ငယ္သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြရင္းတုိ႔ကေတာ့ ဝမ္းသာျခင္းတစ္ဖက္ ဝမ္းနည္းျခင္းတစ္ဖက္ ပါတကား။ သြားရပါေတာ့မည္ ဆိုသည့္ ေန႔ရက္မတိုင္မီ မယ္ႏွင္းယုံႏွင့္ မယ္ေငြစိုးတို႔သည္ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ဆိုသလို သူ႔အိမ္ဆီ ေရာက္လာ တတ္ၾကသည္။ သူတို႔တြင္ ေျပာစရာ စကားမကုန္။ ေရာက္တတ္ရာရာဟု ဆိုႏုိင္ေသာ္လည္း စင္စစ္ေတာ့ ႀကိဳတင္ လြမ္းႏွင့္ေသာ စကားမ်ားပါေပ။

“ငတို႔ဆီ စာေလး ဘာေလးေတာ့ ေရးပါဦးေနာ့။ ငတို႔လည္း ဘုရားဖူးေလး လာခ်င္သား။ လာရင္ေတာ့ ေတြ႕ရတာပကြယ္”

မယ္ႏွင္းယုံက လြမ္းလြမ္းေဆြးေဆြး ေျပာလွ်င္ေတာ့ မ်က္ရည္ ဝဲခ်င္သည္။

“စာေရးေတာ့လည္း အဘြားက စာဖတ္ႏုိင္မွာမို႔လား” ဟု မယ္ႏွင္းယုံ၏ ေျမးကေလးက ဝင္ေျပာလွ်င္ေတာ့ သူတို႔သည္ မ်က္ရည္ဝဲကာ အလြမ္းဇာတ္ ခင္းခ်င္သည္ကို ေမ့ေလ်ာ့ ရယ္ေမာရသည္။

“မဖတ္ႏိုင္လည္း မင့္ဖတ္ခုိင္းမွာေပါ့ ဒီေကာင္ေလးဟာ”

သူငယ္ခ်င္း ေရာင္းရင္းတို႔သည္ ေဒၚေရႊေက်ာ့ တစ္ေယာက္ ပစၥည္းပစၥယမ်ား သိမ္းဆည္းစ ျပဳလွ်င္ပဲ မ်က္ႏွာ မေကာင္းႏိုင္။ ငယ္ကတည္းက စိတ္အင္မတန္ ႏုေသာ မယ္ေငြစိုးကေတာ့ ပုိ၍ မ်က္ႏွာမေကာင္း ျဖစ္ရွာသည္။ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ မ်က္ရည္အဝဲသား ျဖစ္ရွာသည္။

ထိုရက္မ်ားထဲ သမီးလုပ္သူကေတာ့ ေရာက္မလာေသး။ ေစာင့္စားရဆဲ။ ပစၥည္းမ်ားကိုေတာ့ သိမ္းဆည္း ၿပီးၿပီ။ အိမ္ကုိေတာ့ ဘယ္ေသာအခါ ျပန္ေရာက္မည္ မသိႏိုင္ေလရာ တူမ လက္သို႔သာ အပ္ရသည္။ သားကလည္း ရြာကို ေျခဦးလွည့္ႏုိင္မည္ မဟုတ္။

“အရီး ျပန္လာခ်င္တဲ့ အခ်ိန္ ျပန္လာေနာ့။ အရီး မရွိတုန္းေတာ့ စိတ္ခ် ဒီအိမ္ကုိ ကြၽန္မ ၾကည့္ထားမယ္”
“အိုကြယ္ ... ရန္ကုန္လို ၿမိဳ႕ေရာက္မွေတာ့ မယ္ေရႊေက်ာ့ ေတာျပန္လာစရာလား”

“အရီးေငြကလည္း ကြၽန္မတို႔ ရြာေလာက္ ဘယ္မွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းပါ့မလဲ” ဟု ၿမိဳ႕ေပၚပင္ အႀကိမ္ေရ အနည္းငယ္သာ ေရာက္ဖူးေသာ တူမက အံ့အားသင့္စရာ စကားဆိုသည္။ သည္တုန္းကေတာ့ ေဒၚေရႊေက်ာ့က  တူမေခ်ာစကားကို ျပံဳးသာ ေနခဲ့သည္။

“ခုေတာ့လည္း ေအးသာစကား သတိရေသးေတာ့တယ္”

သည္တစ္ႀကိမ္ေတာ့ တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္မွန္းသိသိႏွင့္ စကားတီးတိုး ဆိုမိသည္။ ေဘးဘီကုိလည္း ဘယ္သူရွိႏုိး ေယာင္ယမ္း လွည့္မၾကည့္ေတာ့ပါ။ တစ္ေယာက္တည္း ဆိုသည္ကို သတိရေပၿပီ။

ေဒၚေရႊေက်ာ့၏ မႈိင္းညိဳ႕ညိဳ႕မ်က္ဝန္းမ်ားတြင္ေတာ့ ရြာမွ သူထြက္ခြာခဲ့သည့္ ေန႔ကို ျပန္လည္ျမင္ေယာင္ ေနသည္။ စက္ေလွထဲ သူေရာက္သည္ အထိ မိတ္ေဆြတုိ႔က လိုက္ပုိ႔ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ကမ္းစပ္တြင္ ေငးေမာရပ္က်န္ရစ္သည္။ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ မယ္ႏွင္းယုံႏွင့္ မယ္ေငြစိုးတို႔ တ႐ႈံ႕႐ႈံ႕ႏွင့္ မ်က္ရည္ သုတ္ၾကသည္ကို ဝိုးတဝါး ျမင္ရသည္။ သူ႔မ်က္ဝန္းမွာလည္း မ်က္ရည္ရစ္ဝိုင္းသည္မုိ႔ ျမင္ကြင္းက မၾကည္လင္ေတာ့ပါေပ။

သမီး လက္ကေလးကို ဆုပ္ကုိင္ရင္း ထိုျမင္ကြင္းကို ေငးေမာ ေနလုိက္သည္မွာ စက္ေလွ ကမ္းက ခြာသည္ အထိပါပဲ။ ထို႔ေနာက္မွာေတာ့ စက္ေလွအခုတ္တြင္ ရြာျမင္ကြင္းသည္ တရိပ္ရိပ္ ေနာက္မွာ က်န္ရစ္၏။ ရြာဦး ေစတီကို အျဖတ္၌ လက္အုပ္ခ်ီမိုး ကန္ေတာ့ရသည္။ ဒါသည္ ေနာက္ဆုံးေပလား။ သူ မေျပာတတ္ႏုိင္။

စိမ္းျမေသာ လယ္ျပင္ေတာ၊ ကုိင္းပင္မ်ား၊ ေခ်ာင္း ေရျပင္ထက္ ပ်ံဝဲေသာ ငွက္ငယ္မ်ား၊ ေရစီးမွာ ေမ်ာပါေသာ ေဗဒါအုပ္မ်ား၊ ရြာစဥ္တန္းမ်ား။ ျမင္ကြင္းအားလုံးသည္ လြမ္းဖြယ္အတိသာတည္း။

ခုေတာ့လည္း ၿမိဳ႕ျပေန႔ရက္သည္ ေျခာက္လသို႔ပင္ တုိင္ခဲ့ေလၿပီ။ သားမက္ လုပ္သူမွာ ႏုိင္ငံရပ္ျခားတြင္ အလုပ္လုပ္ရန္ ထြက္ခြာခဲ့ၿပီ ျဖစ္၍ အိမ္တြင္ သမီးႏွင့္ ေဒၚေရႊေက်ာ့ ႏွစ္ဦးတည္းသာ။ သမီးကလည္း အလုပ္တစ္ဖက္ႏွင့္မို႔ ေနာက္ဆုံးေတာ့ တစ္ေယာက္တည္းပါပဲ။

သမီးသည္လည္း မိခင္ကိုေတာ့ ရတတ္သမွ် အခ်ိန္ေလးမွာ ႀကိဳးစား၍ ဂ႐ုစိုက္ရွာသည္။ ခုတေလာေတာ့ စာေမးပြဲတစ္ခု ရွိသည္ ဆိုလား။ အိမ္ျပန္ေရာက္လည္းပဲ စာအုပ္ႏွင့္ ကြန္ပ်ဴတာႏွင့္ အလုပ္မ်ားတတ္သည္မွာ မိခင္ႀကီး စကားေျပာလိုသည္ကုိပင္ ေမ့ေလ်ာ့ေနရွာသည္ ထင္ပါရဲ႕။ ေဒၚေရႊေက်ာ့မွာေတာ့ ငယ္တုန္းကလို သမီးစာက်က္ခ်ိန္ ေဘးကေန ယပ္ကေလး ခတ္ေပးခ်င္သား။ သို႔ေသာ္ ပန္ကာက တဝီဝီလည္ကာ အေအးဓာတ္ ေပးေလသည္။

လွ်ပ္စစ္မီး အလင္းေအာက္၌ သမီးေလး၏ မ်က္ႏွာအလွကို ေငးရသည္ႏွင့္ပင္ ေန႔ခင္းခ်ိန္တိုင္း အထီးက်န္ သမွ်လည္း ေပ်ာက္ပါေရာ။

“ေအးေအးလူလူ နားေနပါ အေမရယ္” ဟု သမီးက ေျပာျမဲ ကဖစ္ေသာ္လည္း ေဒၚေရႊေက်ာ့မွာ ဘာမ်ား လုပ္ေပးရပါ့ဟု သမီးအနား ရစ္သီတတ္သည္။ လက္ဖက္ကေလးမ်ား သုပ္ေကြၽး၍ သမီးက ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ စားလွ်င္ သူ႔မွာ ေက်နပ္ေနရသည္။ ေကာ္ဖီ ေဖ်ာ္ေပး ရလွ်င္လည္း ႏွစ္သိမ့္ပီတိ ျဖစ္မဆုံး။

တကယ္ေတာ့ သမီးကို ငယ္တုန္းကလိုပင္ ေဒၚေရႊေက်ာ့က ကုိယ့္ေျခကုိယ့္လက္ ျပဳစုလိုေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သမီးက အေမကို ခြင့္မျပဳၿပီ။ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္သာ ခ်က္ျပဳတ္သုံးစြဲ ရသည္မုိ႔လည္း ေဒၚေရႊေက်ာ့က မဝံ့ရဲ။ သူသည္ တစ္သက္လုံး ထင္းမီးႏွင့္သာ ခ်က္ျပဳတ္လာသူ။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ သမီးကုိ သူ႔လက္ရာကေလးမ်ား ခ်က္ေကြၽးခ်င္ေသးသည္။ သို႔ေသာ္ ယခုအထိေတာ့ သူသည္ ကေလးငယ္ပမာ တစ္ေက်ာ့ ျပန္ျဖစ္လ်က္ သမီးေလးက လုပ္ကုိင္ေပးသမွ်ကုိသာ ခံယူေနရသည္။ 

ၾကာေတာ့လည္း လူပုိတစ္ေယာက္ပမာ ခံစားခ်က္သည္ မၾကာခဏ ဆိုသလို တုိးဝင္လာတတ္ ပါေသးသည္။ သို႔ေသာ္ သမီးေရွ႕တြင္ မည္သည့္အခါမွ် မဖြင့္ဟ။ မေနေပ်ာ္ေသာ ၿမိဳ႕ျပတြင္ မေနေပ်ာ္သည္ကိုလည္း ႏႈတ္က မဟပါေပ။

“သမီးနဲ႔ ေနရတာ ေပ်ာ္တယ္ မဟုတ္လား အေမရယ္” ဟု သမီးေလးက ေမးတုိင္း ရယ္ေမာ ေခါင္းညိတ္ျမဲ။

နံနက္ခင္း ေရာက္ၿပီ ဆိုလွ်င္ေတာ့ ေဒၚေရႊေက်ာ့၏ အထီးက်န္ဇာတ္သည္ တစ္ပတ္လည္ျမဲပင္။

သမီးသည္ ထုံးစံလုိပင္ မိခင္ကို မွာတမ္းမ်ားစြာ မွာၾကားကာ အိမ္က ထြက္တတ္သည္။ ေသာ့မဖြင့္ေပးဖို႔ အတန္တန္ မွာသည္ကို ေဒၚေရႊေက်ာ့က နားမလည္။ သို႔ေသာ္လည္း သမီးစကားကုိေတာ့ နာခံကာ မည္သူ႔ကိုမွ် ေသာ့ဖြင့္ မေပးေပ။

တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း အလွဴခံမ်ားသည္ ေလးထပ္အထိ ေမာေမာပန္းပန္း တက္လာသည္ကုိ ေရကေလး တစ္ေပါက္မွ် မတုိက္ႏုိင္ဘဲ တံခါးပင္ ဖြင့္မေပးႏုိင္ဘဲ သံပန္းတံခါးမွ လက္လွမ္းကာ အလွဴေငြေပးရသည္ကို အားနာေနသည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ မ်က္ႏွာတြင္ေတာ့ ဘာမွလည္း အဆန္းတၾကယ္ အမူအရာ မေတြ႕ရ။ သမီးကေတာ့ ဒါၿမိဳ႕ေလ အေမရဲ႕ဟု ဆိုဦးမလား မသိ။

တစ္ခါတေလေတာ့လည္း ပစၥည္းလာေရာင္းသည္ ဆိုေသာ လူငယ္လူရြယ္မ်ား ေရာက္လာတတ္ေသးသည္။ မယူေသးပါဘူးကြယ္ဟု ဆိုရတုိင္းလည္း အားနာေနျပန္သည္။ သူတို႔ မေမာၾကဘူးလားကြယ္ဟု ၾကံ ၾကံဖန္ဖန္ သနားေနျပန္သည္။

ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ တစ္ေန႔လုံး ေနလုိ႔မွ ေအာက္ထပ္သို႔ တစ္ႀကိမ္ပင္ ဆင္းသည္ မဟုတ္။ ဆင္းစရာလည္း အေၾကာင္းမေပၚ။ သမီးက သူ ေအာက္ဆင္းရသည္ မရွိေအာင္ပင္ ျပည့္စုံေအာင္ ထားခဲ့သည္။ သမီး ႐ုံးပိတ္ေသာ ရက္တြင္ေတာ့ ေဈးေလးဘာေလး ေရာက္သားပဲ။ ညေနခင္းမ်ား၌ လမ္းေလွ်ာက္ျဖစ္သားပဲ။ ေရႊတိဂုံဘုရားသို႔လည္း သမီးက ရံဖန္ရံခါ လုိက္ပို႔တတ္သည္။

ေရႊတိဂုံဘုရားကို ဖူးရတိုင္းေတာ့ ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ ရြာက မိတ္ေဆြတုိ႔ကို တမ္းတတတ္ေလသည္။ သူတို႔သည္ ေရႊတိဂုံကို ဖူးေျမာ္လိုၾကသည္။ ေရႊတိဂုံကို ဖူးရရင္ ေသေပ်ာ္ပါၿပီဟု အခါခါ ျမည္တမ္းတတ္ၾကသည္ မဟုတ္လား။ ထိုမိတ္ေဆြတုိ႔ကို လက္ဆြဲေခၚကာ ဘုရားဖူးေစခ်င္ခဲ့သည္။ ခုေတာ့လည္း လက္ဆြဲ ေခၚႏိုင္လွ်င္ပင္ ဆြဲခြင့္ မသာေတာ့ၿပီ။ 

“ဪ ... မယ္ႏွင္းယုံ...မယ္ႏွင္းယုံ”

မယ္ႏွင္းယုံ၏ မ်က္ႏွာ ျပည့္ျပည့္ဝန္းဝန္းက ေရွ႕တြင္ပင္ ထင္းလင္း ေနသလို ေဒၚေရႊေက်ာ့ဘစိတ္၌ ထင္လာသည္။ မ်က္ရည္ ဝဲခ်င္သည္ကို ထိန္းကာ ပင့္သက္႐ိႈက္မိ၏။

ခုေတာ့လည္း တစ္လေက်ာ္မွ် ရွိခဲ့ၿပီမုိ႔ ခံစားသမွ် ေဟာင္းႏြမ္းခဲ့ၿပီဟု ဆိုေကာင္း ဆိုႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ တိုက္ဆိုင္ခ်ိန္တိုင္းေတာ့ ႏိုးထတတ္ေပသည္။

ေဒၚေရႊေက်ာ့၏ စိတ္သည္ လြန္ခဲ့ေသာ တစ္လခန္႔ဆီ လြင့္ေမ်ာစ ျပဳသည္။ ထိုစဥ္က ညေနခင္း တစ္ခုတြင္ သူသည္ သမီးထံက သတင္းတစ္ခု ရေပသည္။ မယ္ႏွင္းယုံ အိမ္က သမီးဆီ ဖုန္းဆက္တယ္ ဆိုပါလား။

“အရီးႏွင္းယုံ ေနမေကာင္းဘူးတဲ့” ဟုသာ သမီးက အသိေပးေသာ္လည္း စင္စစ္ေတာ့ သည့္ထက္ ပုိမည္ဟု မ်က္ႏွာကို ျမင္႐ုံႏွင့္ ေဒၚေရႊေက်ာ့က သိေနပါၿပီ။ အေက်အလည္ အစ္ေအာက္ ေမးမွပင္ ေန႔လားညလား ေစာင့္စားေနရၿပီ ဆိုသည္ကုိ သိရ၏။

“ဘယ္လုိမ်ား ျဖစ္ရသလဲ မဆိုႏုိင္ဘူး” ဟု ေရရြတ္ကာ ေဒၚေရႊေက်ာ့ မ်က္ရည္က်ရသည္။

သူ႔စိတ္တြင္ေတာ့ သူ႔အေပၚ အလြန္ အႏြံအတာ ခံခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္းကို ျမင္ေယာင္ေနသည္။ ရြာကို ႏႈတ္ဆက္ရသည့္ ေန႔က ကမ္းပါးတြင္ ရပ္ေနေသာ အသြင္ကုိ ျမင္ေယာင္ေနသည္။ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ ျပန္ေတြ႕ရပါ ဦးမလားကြယ္ဟု စိတ္ပူပန္ေနသည္။ သတင္းၾကားၿပီးခ်ိန္က စ၍ မယ္ႏွင္းယုံကို သတိရ တသေနရသည္မွာ ေျပာဖြယ္မရွိ။

“ရြာ ခဏျပန္ခ်င္တယ္ကြယ္” ဟု တီးတိုးဆိုေသာ္ သမီးက မ်က္ႏွာ မေကာင္းေပ။

“အလုပ္က ခြင့္ရဖုိ႔ မလြယ္ဘူး အေမရဲ႕။ အေမ တစ္ေယာက္တည္းလည္း သမီး စိတ္မခ်ဘူး”

ျမန္မာႏုိင္ငံ ေျမာက္ဖ်ားႏွင့္ ေတာင္ပုိင္းမွာ သည္မွ် ေဝးကြာသည္တဲ့လား။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေဒၚေရႊေက်ာ့က ပင့္သက္ ႐ိႈက္ငင္ကာ လက္ေလွ်ာ့ရသည္။ ဘဝကူး ေကာင္းေစဖို႔သာ ဘုရားထံပါး ဆုေတာင္းရသည္။ စိတ္ပူပန္ရသည့္ ကာလသည္ တကယ္ေတာ့ သုံးရက္မွ်သာ ၾကာသည္။ ေဒၚေရႊေက်ာ့၏ စိတ္တြင္ေတာ့ သုံးရာသီမက ၾကာသည္သို႔တည္း။

သုံးရက္ေျမာက္ ေန႔တြင္ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ထားၿပီးသား စကားကုိ သမီးထံက ၾကားရေပသည္။ သူ မယ္ႏွင္းယုံကုိ ဘယ္ေသာအခါမွ ေတြ႕ခြင့္ မသာေတာ့ၿပီ။

ညဦးခ်ိန္တြင္ေတာ့ သမီးက မ်က္ႏွာ အရိပ္တၾကည့္ၾကည့္ ရွိသည္မို႔ ဟန္တင္းေနရသည္။ အိပ္စက္ရာ အခန္းေလးထဲ အေရာက္တြင္ကား မ်က္ရည္တုိ႔ကို မထိန္းႏုိင္ၿပီ။

ေဒၚေရႊေက်ာ့၏ နားထဲတြင္ သူငယ္ခ်င္း၏ ရယ္သံကုိ ျပန္လည္ၾကားေယာင္ ေနသည္။ သည္အသက္အရြယ္သုိ႔ ေရာက္လာၾကသည့္တိုင္ သူ႔အေပၚ ညီမငယ္ တစ္ေယာက္ပမာ ဂ႐ုစိုက္ ခ်စ္ခင္ခဲ့သည္ကို သတိရေနသည္။ ရြာေက်ာင္းဆီ အတူ လက္တြဲ ေျပးလႊားခဲ့ဖူးေသာ အခ်ိန္မ်ား၊ ရြာ့အျပင္ လယ္ျပင္ေတာဆီ အတူ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကေသာ ေန႔ရက္မ်ား၊ သူ႔လယ္ ကုိယ့္လယ္ လယ္ယာ အလုပ္မ်ားထဲ အတူ ပင္ပန္းခဲ့ေသာ ကာလမ်ား၊ သားသမီးမ်ားေၾကာင့္ စိတ္ပင္ပန္းခ်ိန္ အတူ အားေပးခဲ့မႈမ်ား၊ ခင္ပြန္းသည္ ဆုံးပါး၍ မုဆိုးမမ်ား ျဖစ္လာခ်ိန္ ဆိုးတိုင္ပင္ ေကာင္းတုိင္ပင္ ရွင္သန္ခဲ့မႈမ်ား။ အို ... အမွတ္တရမ်ားက ဆုံးပဲ မဆုံးႏိုင္။

ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ “မယ္ႏွင္းယုံေရ” ဟု တိုးသဲ့သဲ့ ညည္းတြားကာ မ်က္ရည္ေတြေတြ က်ရသည္။ ရြာကသာ မထြက္လာရင္ မယ္ႏွင္းယုံရဲ႕ ေနာက္ဆုံး အခ်ိန္မွာ အတူရွိရမွာေပါ့။ အခုေတာ့ ေနာက္ဆိုရင္လည္း ဘယ္သူပဲ ေနမေကာင္းတယ္ ဆိုဆို၊ ဆုံးတယ္ ဆိုဆို၊  ငါ့မွာ ေတြ႕ခြင့္သာမယ္ မဟုတ္ဘူး။ အေတြးမ်ား တေဝ့ေဝ့ လည္ကာ အဲသည္ညက အိပ္မေပ်ာ္။ သို႔ေသာ္ ေနာက္တစ္ရက္ မုိးလင္းလွ်င္ေတာ့ သမီး စိတ္ပူပန္မည္ စုိးသည္ႏွင့္ ပုံမွန္မ်က္ႏွာရိပ္ကုိ ဆင္ေနရသည္။

ေန႔ရက္မ်ားကေတာ့ ပုံမွန္ လည္ပတ္ဆဲ။ ေဒၚေရႊေက်ာ့၏ ၿမိဳ႕ျပေန႔ရက္မ်ား သည္လည္း ပုံမွန္သာ တေရြ႕ေရြ႕ ကုန္ဆုံးျမဲပင္။

သမီးေလး နံနက္ခင္း အလုပ္သြားရန္ အိမ္က ထြက္ခြာသည္ႏွင့္ ေဒၚေရႊေက်ာ့၏ ေန႔ရက္တို႔သည္ သမား႐ိုးက် ျပဳေနက်ကိစၥမ်ားႏွင့္သာ ထုံမႊမ္း၏။ စိတ္ကို အအားမေပးခ်င္။ စိတ္သည္ နည္းနည္းမွ် အားလပ္ လိုက္သည္ႏွင့္ ေလလို လြင့္ခ်င္ေလ၏။

လြင့္ေမ်ာသြားေသာ စိတ္အစုံ၌ ရြာကို ေရာက္ခ်င္သည္။ လယ္ျပင္ေတာထဲက ေလကို ရွဴ႐ိႈက္ခ်င္သည္။ ေခ်ာင္းေရ ခ်ဳိးခ်င္သည္။ ပ်ဥ္ခင္း ထရံကာသည္ ျဖစ္ေသာ အိမ္ငယ္ကေလးမွာပဲ ေနခ်င္သည္။ အိမ္ထဲက သီးပင္ စားပင္ကေလးေတြကို ပ်ဳိးေနခ်င္သည္။ ပန္းကေလးမ်ား ပြင့္လာသည္ကို ၾကည္ႏူးလိုသည္။ မိတ္ေဆြ ငယ္ေပါင္းတို႔ႏွင့္ ေရေႏြးၾကမ္းအိုး ေရွ႕ခ်ကာ ေရွးျဖစ္ေဟာင္း ေအာက့္ေမ့ဖြယ္ ေျပာခ်င္သည္။ ရြာဦးေစတီကို ဖူးခ်င္သည္။ ရြာဦး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ မိတ္ေဆြတို႔ႏွင့္ တရားနာခ်င္သည္။ ဥပုသ္ သီလ ယူခ်င္သည္။ မဆုံးႏုိင္ေသာ ဆႏၵမ်ားေနာက္ စိတ္က လုိက္ၿပီးေသာ္ လက္ေတြ႕ဘဝႏွင့္ အလွမ္းကြာသည္မို႔ ကုိယ္၌ အေမာမ်ားသာ က်န္ေလသည္။

ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း စိတ္ကုိ ေလွ်ာ့ခ်ေသာ္ ဝရံတာကိုေတာ့ ခင္တြယ္ရာ အရပ္ဟု ျမင္တတ္လာသည္။ 

သည္ဝရံတာမွ ညေနခင္း ေနေအးခ်ိန္တိုင္း လမ္းေပၚသို႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္လွ်င္ ၿမိဳ႕ျပညေနကို လွမ္းျမင္ရသည္။ လူငယ္လူရြယ္တုိ႔သည္ အိမ္အျပန္လမ္းသို႔ ဦးတည္လ်က္။ ကေလးတို႔သည္ လမ္းေပၚတြင္ ေျပးလႊားလ်က္။ ညေနစာ စားေသာက္ၿပီးပုံ ရသူ တခ်ဳိ႕တေလ လမ္းေပၚ ေအးေအးလူလူ ေလွ်ာက္ေနဟန္ကိုလည္း ျမင္ရသည္။

မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္သို႔ အၾကည့္ ေရႊ႕လွ်င္ေတာ့ သူ႔လိုပင္ သားသမီး ေမွ်ာ္ဟန္တူေသာ အေမအိုကုိ ဝရံတာတြင္  ေတြ႕ရသည္။ ထိုမိခင္သည္လည္း တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခမ္း စကားေျပာေဖာ္ မရွိသူလား မသိ။ ေျမးငယ္တို႔လည္း ရွိေကာင္းရွိမည္။ သို႔ေသာ္ ၿမိဳ႕က ကေလးငယ္တို႔သည္ က်ဴရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းႏွင့္ မအားလပ္ဘူး ဆိုပါလား။

ရြာမွာေတာ့ ကေလးငယ္တုိ႔သည္ ေျပးလႊား ေဆာ့ကစားကာ အဘိုးအဘြားမ်ား အနီး စကားတြတ္ထိုးကာ ရွိတတ္ျမဲ။ သည္မွာေတာ့ အဘိုးအဘြား လုပ္ရသည္မွာ အထီးက်န္ ႏုိင္ေလမည္လား။ သူ႔တြင္ေတာ့ သမီးက ရင္ေသြး မယူေသးသည္မုိ႔ ႀကိဳမသိႏုိင္ေသး။ ေျမးရသည္အထိ အသက္ရွင္လွ်င္ေတာ့ ေတြ႕ရေသးတာေပါ့ကြယ္။

သို႔ေသာ္လည္း သမီး၏ ေရွ႕ေရး အစီအစဥ္တြင္ေတာ့ ရင္ေသြး ယူေရးက လားလားမွ် မပါဝင္ေသးေပ။  အဆင္သင့္ မျဖစ္ေသးဘူး အေမရယ္ ဆိုေတာ့လည္း ေဒၚေရႊေက်ာ့က နားမလည္ျပန္။ ကေလးတစ္ေယာက္ ယူဖုိ႔ရာ တို႔တုန္းက ဒီလိုေတာ့ မေတြးခဲ့ရပါဘူး။ ရတနာရယ္လို႔ ခ်စ္ျမတ္ႏုိး ရတာကိုသာ သတိရေနသည္။

ၿမိဳ႕ျပမွာေတာ့ ေဒၚေရႊေက်ာ့ နားမလည္ႏုိင္သည့္ ပုစၧာတို႔က ပိုမ်ားတယ္ ထင္သည္။ လူမႈေရးရာ ေနထိုင္ ဆက္ဆံေသာ ဝန္းက်င္ကိုလည္း နားမလည္။ တယ္လည္း သူစိမ္းဆန္ပါလားကြယ္ဟု မၾကာမၾကာ ေရရြတ္ခ်င္သည္။ 

ဧည့္သည္ အလြန္မင္ေသာ ေက်းလက္တြင္ လူျဖစ္ခဲ့ေသာ ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ အခန္းတြင္း ေနရသည္ထက္ ဟိုဟိုသည္သည္ေလး သြားလာ မိတ္ဖြဲ႕ကာ စကားဆိုကာ ေနခ်င္သည္။ ေရွ႕က မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အခန္းမွာလည္း သူ႔လိုပင္ အေမအို တစ္ေယာက္ ရွိသည္ မဟုတ္လား။

သမီးေလး ထြက္ခ်ိန္ တံခါးေစာင့္ပိတ္တိုင္း ထိုအခန္းဘက္ အၾကည့္ေရာက္လွ်င္ မ်က္လုံးခ်င္း ဆုံရတတ္သည္။ မ်က္မွန္းတန္း၍ ျပံဳးျပသည္ႏွင့္ စိတ္မွာ ေႏြးေထြးရသည္။ ရြာက ငယ္ေပါင္းတုိ႔လို မဟုတ္ေသာ္လည္း မိတ္ေဆြေတာ့ ေတြ႕ပါၿပီဟု ထင္ခဲ့သည္။ ႏွစ္ေယာက္သား ေန႔ခင္းေန႔လယ္ စကားဆိုကာ ေနရမည္ ထင္ခဲ့သည္။ 

သို႔ေသာ္ သည္အေၾကာင္း သမီးကို ေျပာျပေသာ္ အိပ္မက္က ပ်က္ပါပေကာ။

“အေမရယ္ အဲဒီအခန္းက အခန္းရွင္က သမီးတို႔ကုိ ခပ္တန္းတန္းပဲ သိပ္မရင္းႏွီးဘူးေလ။ သူ႔အေမႀကီးကေတာ့ အေမ့ကို ခင္ပုံပဲ။ ဒါေပမယ့္ အေမ မသြားပါနဲ႔။ သူတို႔ ႀကိဳက္မွာ မဟုတ္ဘူး”

ဒါႏွင့္ပင္ ေနာက္ေတာ့လည္း မ်က္မွန္းတန္းလွ်င္ ျပံဳးျပျခင္းႏွင့္သာ ေက်နပ္ရသည္။ မ်က္ဝန္းမ်ားမွာ အထီးက်န္ျခင္းကို ပ်ပ်ျမင္ရ ေလသလား မသိ။ ကုိယ္ခ်င္းစာနာစဖြယ္။ ေဒၚေရႊေက်ာ့ကမွ ေအာက္ကို ဆင္းႏိုင္ျပဳႏုိင္ ေသးသည္။ ထိုအေမကေတာ့ လူတြဲပါမွသာ လႈပ္ရွားသြားလာ ႏုိင္ေတာ့သည္ကို ျမင္ဖူး၏။ သည္လို စိတ္သြားတုိင္း ကိုယ္မပါေတာ့သည့္ ဘဝဆိုလွ်င္ေတာ့ က်ဥ္းေျမာင္းသည့္ တိုက္ခန္းအတြင္းက ဝန္းက်င္သည္ ပုိ၍ပင္ စိတ္ကုိ မြန္းၾကပ္ေစမည္လား။

ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ မရည္ရြယ္ပါဘဲ ပင့္သက္႐ိႈက္ရသည္။ ခုေတာ့ျဖင့္ အိမ္ထဲ တေတာက္ေတာက္ သြားႏုိင္ လာႏုိင္ပါေသးရဲ႕။ ကိစၥဝိစၥေလးမ်ား ရွိလွ်င္ ေအာက္ပင္ ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ဆင္းႏုိင္ပါေသးရဲ႕။ စိတ္က ေဆာင္သေလာက္ လူကလည္း ပါႏုိင္ေသးရဲ႕။

တကယ့္တကယ္ အိုမင္းမစြမ္းခ်ိန္ အိပ္ရာေပၚ ပက္လက္လဲခ်ိန္မ်ဳိး သည္အခန္းထဲ ရွိေနလွ်င္ေရာ။ မျမင္သာေသာ အနာဂတ္ကို စိတ္ေစာ ပူပန္ဖြယ္ရာ။  သမီးကုိ ေျပာကာ ရြာသို႔ ျပန္လွ်င္ေရာ။ သို႔ေသာ္ သမီးေလးက သည္မွာ တစ္ေယာက္တည္း က်န္ခဲ့ရွာမည္ေလ။ သမီးသည္ ၿမိဳ႕ျပတြင္သာ က်င္လည္ရမည့္သူ။ ၿပီးေတာ့လည္း တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ မိသားစု ဘဝသည္လည္း ၿမိဳ႕ျပတြင္သာတည္း။ သူခင္တြယ္ေသာ ရြာသို႔ သမီးသည္ အလည္သေဘာထက္ ပုိ၍ ေရာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္။          

ရြာမွာေတာ့လည္း ျပန္ေနျဖစ္လွ်င္ပင္ မိမိ တစ္ေယာက္တည္းပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ရြာတြင္ေတာ့ ကိုယ့္ေဆြမ်ဳိး သားခ်င္းအျပင္ ရပ္ေဆြရပ္မ်ဳိးကပါ သိုက္သိုက္ဝန္းဝန္း ရွိသည္မို႔ သည္အတုိင္း ဘယ္သူမွ ပစ္ထားမယ္ မဟုတ္။ ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ ရြာတြင္ သူေနခဲ့ေသာ ကာလရွည္ကို ျပန္ျမင္ေယာင္ေနသည္။ ဘယ္တုန္းကမွ ဘဝကို ညည္းေငြ႕စဖြယ္ မထင္ျမင္စဖူး။ ရြာကအိမ္တြင္ တစ္ေယာက္တည္း ေနရစဥ္က သားသမီးကုိ လြမ္းတာ မွန္ေသာ္လည္း အထီးက်န္ျခင္းက သည္တုိက္ခန္းတြင္း က်န္ခဲ့ခ်ိန္ေလာက္ ျပက္ျပက္ထင္ထင္ မရွိပါေပ။

သည္ရက္မ်ားထဲေတာ့ ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ ရြာသို႔ ျပန္ရန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ စဥ္းစားခဲ့သည္။ စိတ္ကူးတြင္ ရြာအျပန္လမ္းကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ျမင္၏။ သို႔ေသာ္ သမီး၏ မ်က္ႏွာကို ျမင္လွ်င္ပင္ စိတ္ကူးက အႀကိမ္ႀကိမ္ ပ်က္ျပယ္သည္။ သူသည္လို ေတြးေနတတ္မွန္း သမီးသိလွ်င္ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္၍ ဆုံးမည္မဟုတ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း စိတ္ဆႏၵမ်ားစြာကို ဟန္လုပ္ ဖုံးကြယ္ရသည္မွာ ရက္အခ်ဳိ႕ လြန္ခဲ့ေပၿပီ။

ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ လမ္းေပၚကို ေငးၾကည့္ေနရာက သမီး ပုံရိပ္ကေလးကို ဖ်တ္ခနဲ ျမင္သည္။

ေခါင္းေလာင္းကေလး တခြၽင္ခြၽင္ လႈပ္ခတ္လာသည္။ ေလွကားတစ္ေလွ်ာက္ နင္းတက္လာမည့္ ေျခသံကို နားစြင့္စဥ္ ညေနခင္းတိုင္း သမီးမ်က္ႏွာ ျမင္လွ်င္ သာယာၾကည္ႏူးျမဲ ျဖစ္ေသာ စိတ္ကေလးက တစ္ေက်ာ့ ျပန္လႈပ္ခတ္လာ၏။

တံခါးမွ လွမ္းဝင္လာေသာ သမီး၏ မ်က္ႏွာကေလးမွာ ပင္ပန္းမႈေၾကာင့္ ႏြမ္း၍ေနသည္။ သမီး မတားႏုိင္မီမွာပင္ ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ ေရတစ္ဖန္ခြက္ကို ခပ္ႏွင့္ၿပီး ျဖစ္ေနသည္။ သမီးေလး အေမာတေကာ ေရေသာက္ခ်သည္ကို အေငးသား ၾကည့္ေနမိသည္။ ဘဝအေမာမ်ားၾကား သမီးေလးကို သည္လို ျမင္ေတြ႕ရလွ်င္ေတာ့ ေစာေစာက ေတြးတတ္သည့္ ေရာက္တတ္ရာရာ အေတြးတို႔သည္ ဘယ္ဆီဘယ္ဝယ္ လြင့္ပ်ယ္ၿပီ မသိ။

“အေမေရ ဒီေန႔ခင္းက အရီးေငြက ဖုန္းဆက္တယ္ သိလား။ သမီး႐ုံးကို”
“ဘာမ်ားျဖစ္လို႔တုန္းကြယ္”
“ဘာမွမျဖစ္ပါဘူး အေမရဲ႕။ သူ ေနေကာင္းေၾကာင္း ေျပာေပးပါတဲ့၊ အေမ အဆင္ေျပရဲ႕လား ဆိုတာလည္း သိခ်င္လို႔တဲ့”
“အဆင္ေျပတယ္ ေျပာလိုက္ပါ သမီးရယ္။ အေမ ဒီမွာ အဆင္ေျပပါတယ္လို႔”

ေဒၚေရႊေက်ာ့သည္ သမီး၏ မ်က္ႏွာကို ေငးျမဲေငးဆဲ။ ႏႈတ္ခမ္းမ်ားကေတာ့ ျပံဳးေနေပမည္။

--------

                                                    #စံပယ္ျဖဴႏု

                                            ကလ်ာ၊ မတ္လ၊၂ဝ၁၃။

No comments:

Post a Comment