Aug 19, 2018

အသံုးမက်တဲ့မိန္းမ


(မင္းလူ)
_______________________

“ခင္ဗ်ားကို က်ဳပ္မိန္းမအေၾကာင္း ေျပာျပခ်င္ေနတာ ၾကာၿပီ” ဟု ဆိုင္မွာ ထိုင္ၿပီးၿပီးခ်င္း ေျပာသည္။ ၿပီးေတာ့ ဆိုင္ရွင္ကို…..
“တစ္လံုးေပးဗ်ာ၊ ပဲျခမ္းေၾကာ္သုပ္ တစ္ပြဲနဲ႔ အမဲေၾကာ္ ႏွစ္တံုးပါေပး”
                    
ဆိုင္ရွင္က အရက္ျဖဴတစ္လံုး၊ ဖန္ခြက္ေသးႏွစ္ခြက္၊ ေရတစ္ခြက္ အရင္ခ်ေပးသည္။ သူသည္ ဖန္ခြက္ႏွစ္လံုးထဲသို႔ အရက္ တစ္ဝက္သာသာစီ ငွဲ႔ထည့္သည္။ ဖန္ခြက္တစ္ခြက္ကို သူ႔ဘက္ ဆြဲယူသည္။ ေရနည္းနည္းေရာသည္။ တစ္ငံုငံုသည္။ သူ႔တစ္ငံုက ဖန္ခြက္တစ္ဝက္ က်ိဳးသြား၏။

“လုပ္ေလဗ်ာ၊ ေၾသာ္.. ဟုတ္သားပဲ၊ ခင္ဗ်ားက အျမည္းေလး နည္းနည္းစားၿပီးမွ ေသာက္တတ္တာပဲ၊ ပဲျခမ္းေၾကာ္ ျမန္ျမန္ေလးဗ်ိဳ႕၊ အမဲသား အရင္ေပးေလဗ်ာ၊ ဒီလိုလုပ္၊ ဘဲဥသုပ္ပါ တစ္ပြဲ” ဟု ဆိုင္ရွင္ကို တစ္လက္စတည္း မွာသည္။

ဆိုင္ရွင္က သတၱဳပန္းကန္ေသးေသးေလးတြင္ အမဲသားေၾကာ္ႏွစ္တံုးထည့္၍ လာခ်ေပးသည္။
           
ထိုအခ်ိန္တြင္ သူ႔ဖန္ခြက္ထဲက လက္က်န္ကို ရွင္းၿပီးေနၿပီ။ ထပ္ငွဲ႔ရင္း....
“ခင္ဗ်ားနဲ႔ ေတြ႔ခ်င္တာ ၾကာၿပီ၊ စကားေျပာခ်င္လို႔၊ ေျပာခ်င္တာေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီးပဲဗ်ာ၊ ခံေနရတဲ့အေၾကာင္းေတြေပါ့၊ ဒီလိုကိစၥမ်ိဳး ဆိုတာကလည္း တျခားလူေတြကို ေျပာလို႔ မေကာင္းဘူးဗ်၊ ခင္ဗ်ားလို အေၾကာင္းသိခ်င္းမွ ေျပာခ်င္တာ၊ ခင္ဗ်ားကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ စိတ္သေဘာထားခ်င္းလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား တိုက္ဆိုင္တယ္ မဟုတ္လား”

ေစာေစာကလို ေရနည္းနည္းေရာ၊ ခပ္မ်ားမ်ား တစ္ငံုငံုသည္။

“ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမက ေတာ္ေတာ္ အသံုးမက်တာဗ်၊ ဟဲဟဲ.. အဲဒီလို ေျပာလိုက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားအံ့ၾသသြားမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္ အရက္ေသာက္တာမ်ားလို႔ ေၾကာင္သြားၿပီလို႔ ထင္ခ်င္ထင္မယ္၊ တကယ္ေျပာတာဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာျပရင္းနဲ႔ တျဖည္းျဖည္း ဇာတ္ရည္လည္သြားလိမ့္မယ္”
“ဒီလိုဗ်ာ.. ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမက လူႀကီးေတြ ေပးစားလို႔ ရခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ခ်င္း ႀကိဳက္ၿပီး ယူၾကတယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားလည္း အသိပဲေလ၊ အဲဒီတုန္းကဆိုရင္....”

ဆိုင္ရွင္က ပဲျခမ္းေၾကာ္သုပ္ႏွင့္ ဘဲဥပန္းကန္မ်ား လာခ်ေပးသျဖင့္ စကားစျပတ္သြားသည္။

သူက..
“အရက္တစ္လံုး ဘယ္ေလာက္လဲဗ်” ဟု ဆိုင္ရွင္ကို ေမးသည္။

“ႏွစ္ဆယ့္ေျခာက္ပါ ဆရာ”

“ဟာ.. ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ၊ ေဈးကလဲ.. မေန႔က ႏွစ္ဆယ့္ေလးပဲ ရွိတာ”

“ဟုတ္တယ္ဆရာ၊ ဒီေန႔ ဆိုင္ႀကီးကိုေတာင္ နည္းနည္းပဲ ဝင္တာ၊ ဒါေၾကာင့္ အေစာႀကီး ပိတ္သြားတာေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာင္ မေန႔ကတည္းက စုထားလို႔ ဒီေန႔ေရာင္းႏိုင္တာ”

“ခက္တာပဲဗ်ာ.... ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ ဇိမ္ခံစရာဆိုလို႔ ဒီအျဖဴကေလးပဲ ရွိတာ၊ ဒီေလာက္ ေဈးေတြတက္ေနရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ”ဆိုၿပီး အရက္ရွားပါးသည့္အေၾကာင္း ဆက္ေျပာေနသျဖင့္ ေစာေစာက စကားဆက္ ျပတ္သြားသည္။

အရက္ပုလင္း တစ္ဝက္က်ိဳးသြားၿပီ။ သူသည္ ခုထိ ဘာအျမည္းမွ မစားေသး။

“အင္း.. ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလို လမ္းေဘးဆိုင္မွာ ေသာက္ရတာ နည္းနည္းေတာ့ အကုန္အက် သက္သာေသးတာ အမွန္ပဲ၊ စားေသာက္ဆိုင္ႀကီးေတြမွာဆိုရင္ ကန္စြန္းရြက္ေၾကာ္ တစ္ပြဲေတာင္ ခုနစ္က်ပ္၊ ရွစ္က်ပ္၊ တစ္ဆယ္ ေပးေနရတာ၊ အင္း.. အင္း.. စားပါဗ်”

ပဲျခမ္းေၾကာ္ တစ္ေစ့ကို ယူသည္။ တစ္ဝက္ဖဲ့ၿပီး ကိုက္သည္။ ၿပီးမွ က်န္တစ္ဖဲ့ကို ဆက္စားသည္။

ထို႔ေနာက္..
“ကၽြန္ေတာ္က အရက္ေသာက္ရင္ အျမည္းကို သိပ္မစားေပမယ့္ အိမ္ျပန္ေရာက္ရင္ေတာ့ ထမင္းကို မပ်က္မကြက္ စားပါတယ္ဗ်၊ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမ ဟင္းခ်က္ေကာင္းတာလည္း ခင္ဗ်ားအသိပဲ၊ အဲ.. ဟုတ္ပါရဲ႕၊ ခုနစကား ျပန္ဆက္ရဦးမယ္၊ က်ဳပ္က မိန္းမကို အသံုးမက်ဘူးလည္း ေျပာေသး ဟင္းခ်က္ေကာင္းေၾကာင္းလည္း ခ်ီးက်ဴးလိုက္ေသးဆိုေတာ့ ေရွ႕ေနာက္ မညီၫြတ္ဘူးလို႔ ခင္ဗ်ားထင္မယ္၊ ဟင္းခ်က္ေကာင္းတာကေတာ့ တကယ္ပဲဗ်၊ ဟင္းခ်က္ေကာင္းတယ္ ဆိုရာမွာ ငါးျမင္းတို႔၊ ပုစြန္ထုပ္တို႔ကို ဆီလႈိင္လႈိင္သံုးၿပီး ခ်က္ႏိုင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး၊ ေဈးဖိုး သိပ္မကုန္ဘဲ ရွိတဲ့ သားငါးေလး အနည္းအက်ဥ္းကို ဟင္းသီးဟင္းရြက္ကေလးနဲ႔ စားလို႔ေကာင္းေအာင္ ခ်က္ႏိုင္တာကို ေျပာတာ၊ ခုကာလမွာေတာ့ ဒီလိုခ်က္တတ္တာကို ဟင္းခ်က္ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာပဲ မဟုတ္လား၊ အဲဗ်ာ.. ေျပာရင္းဆိုရင္းနဲ႔ မိန္းမကို ခ်ီးက်ဴးဖို႔ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု တိုးလာျပန္ၿပီ၊ ေဈးဖိုး ေခၽြတာတဲ့အေၾကာင္းေလ၊ အသံုးအစြဲ ေစ့စပ္တာကေတာ့ အမွန္ပဲဗ်ိဳ႕၊ ဒီအခ်ိန္မွာ သူ႔ကိုႀကိဳက္ေနတဲ့ ေကာင္ေတြထဲမွာ ဆရာဝန္ေလာင္းလည္းပါတယ္၊ သူေဌးသားလည္း ပါတယ္၊ ဒီၾကားထဲက က်ဳပ္လိုေကာင္ကို ႀကိဳက္တယ္ဆိုတာ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုေမတၱာ မဟုတ္ဘူးေနာ္၊ အဲ.. ညားၿပီးၾကေတာ့လည္း....”

ေအ့ခနဲ ေလခ်ဥ္တစ္ခ်က္ တက္လာသျဖင့္ စကားစ ျပတ္သြားသည္။ သလိပ္ခတ္ၿပီး ေထြးထုတ္သည္။ ၿပီးမွ....
“ညားၿပီးၾကေတာ့လည္း မယားဝတၱရား ငါးပါးနဲ႕ ျပည့္စံုရွာတယ္ဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ့္အေပၚလည္း ေတာ္ေတာ္ သည္းညည္းခံတယ္၊ ယူခါစတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေတာ္ေတာ္ ဒုကၡေရာက္လိုက္ေသးတယ္ မဟုတ္လား၊ ငွားေနတဲ့ အိမ္ခန္းေတြက အဆင္မေျပလို႔ တစ္အိမ္ၿပီးတစ္အိမ္ ေလွ်ာက္ေျပာင္းရတာေတြ၊ ဝင္ေငြကနည္းလို႔ လင္မယားႏွစ္ေယာက္ ကသီလင္တ ျဖစ္တာေတြ၊ အင္း.. ညားခါစက ဒုကၡေရာက္တယ္ဆိုလို႔ ခုေတာ့ အဆင္ေျပေနၿပီလို႔ မထင္လိုက္န႔ဲဦး၊ သိတ့ဲအတိုင္းပ၊ဲ ေနာက္ၿပီး အဲဒီတုန္းက ကေလးေမြးတဲ့အခါ ႐ိုး႐ိုးမေမြးႏိုင္လို႔ ဗိုက္ခြဲရေသးတယ္ မဟုတ္လား၊ ပိုက္ဆံပိုကုန္တာေပါ့ေလ၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုေတာ့ ေကာင္းသြားတယ္ဗ်၊ ဗိုက္ခဲြရတဲ့လူ ဆိုေတာ့ ကေလးသံုးေယာက္ထက္ ပိုယူလို႔ မရေတာ့ဘူး၊ အဲဒါေျပာတာေပါ့၊ ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမက
ကေလးေမြးတာေတာင္ ေခၽြတာတတ္တယ္”
                   
သူ႔စကားသူ ေတာ္ေတာ္ သေဘာက်သြားၿပီး တဟဲဟဲ ရယ္သည္။ အရက္ေဖာ ေဖာစျပဳေနေသာ သူ႔မ်က္ႏွာသည္ အဆီျပန္ေန၏။ ဘက္ထရီ မီးလံုးေရာင္ေအာက္မွာ ေရာင္ျပန္ထြက္ေနသည္။

“ကၽြန္ေတာ့္မိန္းမက ခႏီၲပါရမီနဲ႔ ျပည့္စံုတာဗ်၊ ႐ုန္းရကန္ရ လႈပ္ရွားရေပမယ့္ တစ္ခ်က္ကေလး မညည္းဘူး၊ က်ဳပ္ ေနခ်င္သလိုေန.. ဆူဆူပူပူ မလုပ္ဘူး၊ မေျပလည္တာေတြ ရွိေပမယ့္ တစ္စက္ကေလးမွ မ်က္ႏွာမပ်က္ဘူး၊ ခင္ဗ်ား စိတ္႐ႈပ္ေနၿပီလား၊ က်ဳပ္ အူေၾကာင္ေၾကာင္ေတြ ေလွ်ာက္ေျပာေနတယ္လို႔ မထင္ဘူးလား၊ လာမယ္ လာမယ္..”

ေဆးေပါ့လိပ္တစ္လိပ္ကို ယူ၍ မီးညႇိသည္။ ခပ္ျပင္းျပင္း ဖြာ႐ႈိက္သည္။ မီးခိုးမ်ားကို ဟူးခနဲ အသံျမည္ေအာင္ မႈတ္ထုတ္ၿပီး..
“အခု က်ဳပ္ေရာက္ေနတဲ့ ေနရာက ႏွယ္ႏွယ္ရရ မဟုတ္ဘူးဗ်၊ အဲ.. ႏွယ္ႏွယ္ရရ မဟုတ္တဲ့သူက လမ္းေဘးအရက္ျဖဴဆိုင္မွာ လာေသာက္ေနတယ္လို႔ ေျပာလို႔လည္းရတယ္၊ ဘာမွ မဟုတ္ေလာက္ေပမယ့္ လုပ္တတ္ကိုင္တတ္ရင္ ေတာ္ေတာ္ ဝင္ေငြေကာင္းႏိုင္တယ္ဆိုတာ ခင္ဗ်ားသိပါတယ္၊ က်ဳပ္ေလာက္ေတာင္မဟုတ္တဲ့ေကာင္က ဆိုင္ကယ္တဝီဝီနဲ႔၊ က်ဳပ္နဲ႔ တန္းတူေလာက္ရွိတဲ့ လူေတြက အိမ္ေဆာက္တဲ့လူနဲ႔၊ မိန္းမကို စိန္နားကပ္ ဝယ္ေပးတ့ဲလူန႔ဲ၊ ခယ္မကို ဆိုင္ခန္းေထာင္ေပးတ့ဲလူနဲ႔ ... က်ဳပ္သာ ေျမာင္းထဲေရာက္ေနတာ”
                
သူသည္ အရက္ကုန္ေနေသာ ဖန္ခြက္ကို ေျမႇာက္ၿပီးၾကည့္သည္။ ဖန္ခြက္သည္ ႏႈတ္ခမ္းနည္းနည္း ပဲ့ေန၏။ သူက ေလွာင္သလို ၿပံဳးလိုက္သည္။

“က်ဳပ္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ဳပ္ဟာ မိန္းမကို သိပ္ခ်စ္တဲ့လူ၊ မိန္းမက လာတိုက္တြန္းရင္ နားပူနားဆာလုပ္ရင္ ဘာမဆို လုပ္မယ့္ေကာင္၊ က်ဳပ္မိန္းမကသာ တိုက္နဲ႔ကားနဲ႔ ေနခ်င္တယ္၊ စိန္နားကပ္ပန္ခ်င္တယ္ ဆိုရင္ က်ဳပ္ဘာလို႔ ဒီလိုေနမလဲဗ်ာ၊ ရေအာင္လုပ္မွာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ သူက လံုးဝ အဲဒီလို မပူဆာဘူးဗ်ာ၊ သိပ္ခံႏိုင္ရည္ရွိလြန္းတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အသံုးမက်တဲ့မိန္းမလို႔ ေျပာတာေပါ့ဗ်” ဟု ဆိုၿပီးလွ်င္ ပုလင္းထဲမွ လက္တစ္လံုးေလာက္သာ က်န္ေနေသာ အရက္ကို အကုန္ေလာင္းထည့္သည္။
               
ထို႔ေနာက္ ေရမေရာေတာ့ဘဲ တစ္ရွိန္ထိုး ေမာ့ခ်လိုက္ေလ၏။ ဘက္ထရီမီးေရာင္သည္ ႐ုတ္တရက္ နည္းနည္းမွိန္သြားသည္။ ဆိုင္ရွင္က ဘက္ထရီ အားနည္းလာၿပီဟု ေျပာလာသည္။
______________________________________________##"#"###"

မင္းလူ

ေလဒီရွုးနဲ႕ခံုဖိနပ္


#ေမာင္ရင့္မာ-ေက်ာင္းကုန္း

“အဲဒီမိန္းကေလးက တရားခံလားဟင္…ႏြယ္”
လုပ္ၿပီ။ ခင္မမေ၀တစ္ေယာက္ ႏြယ္႐ံုးခန္းသို႔ ေရာက္လာၿပီဆိုကတည္းက ထံုးစံအတိုင္း အပ်ဳိႀကီးပီပီ ဟိုေမးဒီျမန္းႏွင့္ စပ္စပ္စုစုလုပ္ေတာ့မယ္ဆိုတာ ႏြယ္က အစင္းသိ။ “ဟုတ္တယ္ မမေ၀၊ သူ႔နာမည္က ၀င္း၀င္းၿမိဳင္တဲ့” တရားခြင္က အမႈေခၚေနၿပီျဖစ္၍ ‘ရဲအမႈတြဲ’ ကို ကေသာကေမ်ာဖတ္ေနရာမွ ရဲေမတစ္ေယာက္ႏွင့္အတူ ျဖတ္သြားေသာ ၀င္း၀င္းၿမိဳင္၏ ေနာက္ေက်ာကို ဖ်တ္ခနဲ လွမ္းၾကည့္ရင္း ႏြယ္ကေျဖလုိက္သည္။ “အလုိေတာ္ ႐ုပ္ကေလးသနားကမားနဲ႔ ဘာမႈတဲ့လဲ ႏြယ္” “ျပည့္တန္ဆာ” “ဟယ္” “ႏြယ္ အခု အဲဒီအမႈကို ဦးဗ်က္ဇဟုမ္း တရားခြင္မွာ သြားစစ္ရမယ္။ မမေ၀ စိတ္၀င္စားရင္လိုက္ခဲ့ေလ။ ခင္မမေ၀မ်က္ႏွာက ရွက္ေသြးျဖင့္ ရဲခနဲ နီျမန္းသြားသည္။ ‘ႏြယ္ကလည္းဟယ္၊ ကိုယ္က ၀င္း၀င္းၿမိဳင္ကို စိတ္၀င္စားလို႔ပါ။ ယူ႔တရားသူႀကီး ဦးဗ်က္ဇဟုမ္းကို စိတ္၀င္စားလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး’ဟု မမေ၀ေျပာေတာ့ ႏြယ္က ငါသိပါတယ္ သာလိကာရယ္ဆုိေသာ မ်က္လံုးမ်ိဳးႏွင့္ ခင္မမေ၀ကို စိုက္ၾကည့္လိုက္သည္။ ၿပီး သူငယ္ခ်င္းကို နားလည္စြာ ၿပံဳးျပလုိက္သည္။ ဦးဗ်က္ဇဟုမ္း ေျပာင္းေရႊ႕လာတာ ရက္ပိုင္းပဲရွိေသးသည္။ ခင္မမေ၀ ေန႔လယ္က ႏြယ့္႐ံုးကို ၀င္လာရင္း သူႏွင့္ဆံု၍ မိတ္ဖြဲ႕ေပးလိုက္သည္။ ဦးဗ်က္ဇဟုမ္းကလည္း ေဖာ္ေရြပ်ဴငွာသြက္လက္ခ်က္ခ်ာရွိသည္။ …ဌာနက အရာရွိအပ်ိဳႀကီးပီပီ အင္မတန္ မ်က္ႏွာထားခက္ထန္သည္ဟု နာမည္ႀကီးေသာ ႏြယ့္သူငယ္ခ်င္း ခင္မမေ၀မ်က္ႏွာ ကလည္း ၿပံဳးရႊင္ခ်ိဳလက္ေနသည္။ ညေန႐ံုးဆင္းေတာ့ သူကလူပ်ိဳလားဟင္ဟု ႏြယ့္ကုိေမးသည္။ ဟင္းေနာ္အပ်ိဳႀကီး ခုရက္ပုိင္းအတြင္းတြင္မွ တရားခြင္မွာ အမႈစစ္တာကို စိတ္၀င္တစား လာေရာက္နားေထာင္လိုပါသည္ဆိုေသာ သူငယ္ခ်င္းကို ႏြယ္က ဘာသာစကားမကြဲျပားေသာ ဘ၀တူမိန္းမသားပီပီ နားလည္မႈထားရပါလိမ့္မည္။
(၂)
၀င္း၀င္းၿမိဳင္။ အသက္အရြယ္က ႏြယ္တို႔ႏွင့္ သိပ္ကြာလွမည္မဟုတ္။ သံုးဆယ္ေက်ာ္႐ံုပဲရွိလိမ့္ဦးမည္။ သို႔ေသာ္ သူက ရွိရင္းစြဲအသက္ထက္ပို၍ ရင့္ေရာ္ပံုရသည္။ ဘ၀ရဲ႕ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ေတြက သူ႔ကိုဘယ္ေလာက္ထုႏွက္ခဲ့ၿပီလဲ မသိႏုိင္။ အေပါစားမိတ္ကပ္မ်ား ျခယ္သေနက် သူ႔ပါးျပင္က ေခ်ာေမြ႔ေျပစင္ျခင္းမရွိ။ ေပၚလြင္ေျဖာင့္စင္းေသာ ႏွာတံ ေအာက္က ႏႈတ္ခမ္းတြဲတြဲေလးမ်ားမွာ ေျခာက္ေသြ႔လို႔ေနသည္။ ခႏၶာကိုယ္အဆက္အေပါက္ အခ်ိဳးအစား လွပေပမဲ့ ျပည့္တင္းစို၀င္းျခင္းမရွိေတာ့။ သိသိသာသာ ေလ်ာ့ရဲအိတြဲေနေလသည္။ ျပည့္တန္ဆာတဲ့။ ဣေျႏၵရွင္မိန္းကေလးတစ္ဦးအဖုိ႔ ဘယ္ေလာက္မသတီဖြယ္ႏုံခ်ာဆိုးရြားလိုက္တဲ့ ေ၀ါဟာရလဲလို႔။ “ကၽြန္မ ဥကၠံတြင္ စား၀တ္ေနေရး မေျပလည္ေသာေၾကာင့္ ကၽြန္းကေလးရွိ အေဒၚျဖစ္သူထံလာၿပီး ကုန္စိမ္း အတူေရာင္းပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္ ျမင္းလွည္းေမာင္းသူ ကိုေက်ာ္ေဌးႏွင့္ ခ်စ္ႀကိဳက္ရည္ငံလ်က္ ကိုေက်ာ္ေဌးအိမ္သို႔ လုိက္သြားခဲ့ပါသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔တြင္ ကၽြန္မတုိ႔လင္မယားထံ ရဲတပ္ဖြဲ႔၀င္မ်ားႏွင့္ ရပ္ကြက္လူႀကီးမ်ား ေရာက္လာ လ်က္ဧည့္စာရင္းစစ္ပါသည္။ ကၽြန္မတို႔လင္မယားအား ဧည့္စာရင္းမတိုင္မႈျဖင့္ ဖမ္းဆီးေၾကာင္း သိရပါသည္။ ကၽြန္မ သည္ အခေၾကးေငြယူ၍ ေယာက်္ားမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ပါးျခင္းမရွိပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကၽြန္မ၌ အျပစ္မရွိပါ။” သူ၏ ထုေခ်ခ်က္မွာ ႐ိုး႐ိုးေလးပင္ ျဖစ္သည္။ မ၀င္း၀င္းၿမိဳင္ကို စြပ္စြဲထားတဲ့ ပုဒ္မက ျပည့္တန္ဆာ ႏွိပ္ကြပ္ေရးဥပေဒပုဒ္မ ၇(၁) (က)။ စီမံခ်က္၀င္အမႈ။ ျပည့္တန္ဆာအျဖစ္ အၿမဲတေစ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းသူျဖစ္ေၾကာင္း ေပၚလြင္ေအာင္ စစ္ေဆးေပးႏုိင္ လွ်င္ အမႈလိုက္ဥပေဒအရာရွိအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရေသာ ႏြယ့္တာ၀န္ေက်ၿပီ။ သို႔ေသာ္ ခုအမႈမွာက ၀င္း၀င္းၿမိဳင္အေပၚ ျပည့္တန္ဆာမအျဖစ္ စြပ္စြဲႏုိင္ရန္ အေထာက္အထားမ်ားမွာ အားနည္းခ်ည့္နဲ႔လွေၾကာင္း “ရဲအမႈတြဲ”ကုိ ေလ့လာကတည္းက ႏြယ္ သေဘာေပါက္ၿပီးျဖစ္သည္။ တစ္ခုပဲရွိသည္။ ထိုတစ္ခုကို ေပၚလြင္ထင္ရွားေအာင္ ႏြယ္ အားထုတ္ရေပးလိမ့္မယ္။ ႏြယ္က ျပန္လွန္ေမးခြန္းေမးရန္ မတ္တတ္ရပ္လုိက္ၿပီး ၀င္း၀င္းၿမိဳင္ကို ေစ့ေစ့ၾကည့္လိုက္သည္။ ၀င္း၀င္းၿမိဳင္ ကလည္း ထီမထင္ေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ႏြယ့္ကိုျပန္ၾကည့္သည္။ မ်က္လံုးခ်င္းအားၿပိဳင္ေနသည္။ “ျပည့္တန္ဆာေခါင္းလုပ္မႈနဲ႔ ကိုေက်ာ္ေဌးကို ဖမ္းဆီးအေရးယူဖူးတယ္ဆိုတာ မ၀င္း၀င္းၿမိဳင္သိတယ္ေနာ္” “ဟင့္အင္း ကၽြန္မ မသိပါဘူး” “ေစာေစာက မ၀င္း၀င္းၿမိဳင္ရဲ႕ ထြက္ဆိုခ်က္အရ ကၽြန္းကေလးကို ေရာက္လာတာ ေမလ တစ္ရက္ေန႔ေနာ္။” “ဟုတ္ကဲ့” “ဘယ္ႏွရက္ေလာက္အၾကာမွာ ကိုေက်ာ္ေဌးနဲ႔ ခ်စ္ႀကိဳက္သြားတာလဲ။” “ႏွစ္ရက္…အဲ…မဟုတ္ဘူး၊ သံုးရက္” “ကဲ…စာေရးႀကီးေရ၊ အဲဒါေလး ေသေသခ်ာခ်ာ လိုက္ေရးေပးပါ။ ကၽြန္မ ကၽြန္းကေလးသို႔ ေရာက္ရွိၿပီး ဆယ့္ငါးရက္အၾကာတြင္ ကိုေက်ာ္ေဌးႏွင့္ ေတြ႕ဆံုခ်စ္ႀကိဳက္ၾကၿပီးေနာက္ သံုးရက္အၾကာတြင္ ကိုေက်ာ္ေဌးအိမ္သုိ႔ ခုိးရာလိုက္သြားခဲ့ပါသည္လို႔ ရတယ္ေနာ္” စာေရးႀကီးကိုတင္ေရႊက သူ႔ထံုးစံအတုိင္း ေႏွးေႏွးေကြးေကြးေလးေလးလံလံ လုိက္ေရးေနသည္ကို ႏြယ္က စိတ္ရွည္လက္ရွည္ သည္းခံေနရ၏။ သည္းခံေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းအတြက္ ႏြယ့္အဖို႔ အက်ိဳးရွိႏိုင္ပါသည္။ ႏြယ္က ထိုအခ်က္ကိုပင္လွ်င္ တရားသူႀကီး ဦးေခါင္းထဲသို႔ တစိမ့္စိမ့္ပ်ံ႕ႏွံ႕စီး၀င္ေစခ်င္သည္ မဟုတ္ပါလား။ ဦးဗ်က္ဇဟုမ္းကို ပါးနပ္ေသာ တရားသူႀကီးတစ္ဦးဟု ႏြယ္ယံုၾကည္သည္။ ပါးလည္းပါးနပ္၍ သြက္လည္းသြက္လက္သည့္ ေနရာမွာေတာ့ဦးဗ်က္ဇဟုမ္းႏွင့္ ခင္မမေ၀ကို ႏြယ္လိုက္မမီ။ ေန႔လယ္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်ိန္ဆိုလွ်င္ ခင္မမေ၀သည္ ႏြယ့္႐ံုးသို႔အခ်ိန္မွန္ ရထားတစ္စီးလို ေရာက္ ေရာက္လာတတ္ၿပီ။ ႏြယ္က “ဦးဗ်က္”ဟု ေခၚသလို မမေ၀က လုိက္ေခၚသည္။ ႏြယ္က ‘မမေ၀’ဟုေခၚသလို ဦးဗ်က္ က လုိက္ေခၚသည္။ သူတုိ႔သည္ တိုေတာင္းေသာကာလအတြင္းမွာပင္ ရင္းႏွီးသြားၾကၿပီး ေန႔လယ္ဘက္မာမြတ္ဆုိင္ မွာ လက္ဖက္ရည္အတူေသာက္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ မမေ၀တုိ႔႐ံုးက ကင္န္တင္းမွာ အသုပ္စားၾကသည္။ သည္တစ္ခါေတာ့ မမေ၀ အရအမိ သုတ္ေတာ့မည္ ထင္သည္။ ေတာင္ေပၚသားေလးရဲ႕ စူးရဲတဲ့အၾကည့္ေတြဟာ မမေ၀ကို ရင္ခုန္ပူေႏြးေစသတဲ့ေလ။ စင္စစ္ မမေ၀သည္ ႏြယ့္ေလာက္မလွပါ။ ႏြယ့္ထက္ပို၍ အသားညိဳသည္။ ညိဳေသာ္လည္း ညက္သည္။ မ်က္ႏွာက ၾကည့္ေပ်ာ္ ႐ႈေပ်ာ္ ရြက္ၾကမ္းေရက်ဳိမွ်သာ။ သို႔ေသာ္ အသားႏွင့္လုိက္ဖက္ေအာင္ျပင္တတ္ဆင္တတ္ သည္။ ကိုယ္လံုးကိုေပါက္ေတာ့လွသည္။ ႏြယ္ႏွင့္ေက်ာင္းမွာကတည္းက တစ္ခန္းတည္း အတူတူေနခဲ့သူ။ ႏြယ္တို႔ ႏွစ္ေယာက္သည္ ဘာအေၾကာင္းမွ မည္မည္ရရမရွိဘဲ ခုထိတုိင္ အပ်ိဳႀကီးလုိင္စင္ျဖင့္ တုိင္မင္မကိုက္ဘဲ ရွိေနဆဲ ျဖစ္သည္။ “သိပ္လည္းစဥ္းစားမေနနဲ႔ မမေ၀၊ ခုေခတ္မွာ တုိ႔နဲ႔သက္တူရြယ္တူ လူပ်ိဳအရာရွိဆိုတာလည္း အရွားသား၊ ျမန္ျမန္စဥ္းစားၿပီး ျမန္ျမန္ဆံုးျဖတ္မွ ျဖစ္မယ္။” “ၾကည့္ ႏြယ္ကလည္းေလ။ အဲဒါ စဥ္းစားဆံုးျဖတ္ဖို႔ ယူ႔ကိုတုိင္ပင္တာေပါ့လို႔။” မမေ၀မ်က္ႏွာေလးက ရွက္ရြံ႕ျခင္းျဖင့္ ထူအမ္းနီျမန္းေနသည္။ ေျပာသာ ေျပာရသည္။ ႏြယ့္ရင္ထဲမွာလည္း မမေ၀ ဖြင့္ဟတုိင္ပင္ေတာ့ ေဆြးျမည့္ေနသည္။ သူငယ္ခ်င္းကို ႏွေျမာတာမ်ားလား။ “သိပ္အၾကာႀကီး လုပ္မေနဖို႔ေျပာတာ မမေ၀ရဲ႕။ ဖ်တ္လတ္သြက္လက္တဲ့ ေတာင္ေပၚသား လူေခ်ာေလးကို ဟိုအုပ္စုကလည္း အလစ္ေခ်ာင္းေနတာ” “ဘယ္သူလဲ၊ ဘယ္သူလဲ” မမေ၀ ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာျဖစ္သြားသည္။ ႏြယ္လည္း ရယ္ခ်င္သလိုျဖစ္လာ၍ ရယ္ခ်င္စိတ္ကို ထိန္းကာ သာသာ ထိုးထုိးေလးေျပာလုိက္သည္။ “ဘယ္သူရွိရဦးမွာလဲ။ ေမခေရတို႔၊ ခင္ခင္ခိုင္တုိ႔ အုပ္စုေပါ့။ သူတုိ႔ငွားေနတဲ့ အေဆာင္နဲ႔ ဦးဗ်က္ေနတဲ့အိမ္နဲ႔ က တစ္လမ္းတည္းမဟုတ္လား။ ဦးဗ်က္ စားရေသာက္ရ ခ်က္ျပဳတ္ေနတာ သနားလို႔ ညေန ညေနဆို စားေသာက္ ဖြယ္ေတြ စီမံပို႔ရတာ အေမာ” “ဟင္း …မုန္႔ေလေပြမေတြ၊ ရြကို ရြတယ္။ တစ္ခါတည္းမေျပာလိုက္ခ်င္ဘူး”
(၄)
မ၀င္း၀င္းၿမိဳင္က ခပ္ေတာင့္ေတာင့္ရပ္ေနသည္။ ႏြယ္က လက္ယာဘက္တြင္ ေနရာယူ၍ ထိုင္သည္။ တရားခြင္ေပၚမွာ ‘ဦးဗ်က္’က အ၀ါေရာင္ ေခါင္းေပါင္းစတလူလူႏွင့္ အမိန္႔ဖတ္ေနသည္။ “စြပ္စြဲခံရသူ မ၀င္း၀င္းၿမိဳင္သည္ အေဒၚျဖစ္သူႏွင့္ ကုန္စိမ္းလိုက္ေရာင္းသည္ဆုိေသာ္လည္း ေထာက္ခံသည့္ သက္ေသတစ္စံုတစ္ဦးကိုမွ တင္ျပႏိုင္ခဲ့ျခင္းမရွိေပ။ ထုိ႔ျပင္ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါမွ သိကၽြမ္းရင္းႏွီးခဲ့ျခင္းမရိွေသာ သူစိမ္း ေယာက်္ားတစ္ဦးအား စတင္ေတြ႕ဆံုသည္မွ ဆယ့္ငါးရက္အတြင္း ခ်စ္ႀကိဳက္ခဲ့ၿပီးေနာက္ သံုးရက္အၾကာတြင္ အတူ ေပါင္းသင္းရန္ ခုိးရာလိုက္ခဲ့သည္ဆိုျခင္းမွာ ဣေျႏၵရွင္ ျမန္မာမိန္းကေလးတို႔၏ သေဘာသဘာ၀ျဖစ္သည္ဟု ယံုၾကည္လက္ခံရန္ ခဲယဥ္းေပသည္။ သို႔ျဖစ္၍” တရားသူႀကီးသည္ သူ၏စီရင္ခ်က္တြင္ မ၀င္း၀င္းၿမိဳင္အား ျပည့္တန္ဆာလုပ္ငန္းျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္း ေက်ာင္းသူျဖစ္ေၾကာင္း သံုးသပ္ေဖာ္ျပလ်က္ ျပည့္တန္ဆာႏွိပ္ကြပ္ေရး အက္ဥပေဒပုဒ္မ ၇(၂)အရ (၁)ႏွစ္အတြင္း ေကာင္းမြန္စြာ ေနထုိင္ေစရန္ ငါးေထာက္က်ပ္တန္ ခံ၀န္သူႏွစ္ဦးျဖင့္ ခံ၀န္ခ်ဳပ္ျပဳလုပ္ဖို႔ အမိန္႔ခ်မွတ္လိုက္သည္။
(၅)
“ဟယ္… ၾကည့္စမ္း၊ ၾကည့္စမ္း။ မမေ၀ရယ္ ျမန္လိုက္တာ” “ ႏုိး…ယူပဲ သိပ္အၾကာႀကီး စဥ္းစားမေနနဲ႔ဆို။ အဲဒီေတာ့ ကိုယ္ကသူမ်ားေနာက္ပါမွာစိုးၿပီး ခပ္ျမန္ျမန္ အေျဖေပးလိုက္တာေပါ့လို႔” အခ်စ္ျဖင့္ ရႊန္းလက္ပ်ိဳမ်စ္ေနေသာ မမေ၀ရဲ႕ မ်က္ႏွာေလးက လန္းဆတ္ေတာက္ပေနေလသည္။ “ဒါနဲ႔ ဒီေန႔ ဘာေန႔ပါလိမ့္” “ဇြန္ ႏွစ္ဆယ့္ငါး” ဦးဗ်က္ကို မမေ၀ စတင္ေတြ႕ဆံုသည္မွာ တစ္လတင္းတင္းျပည့္ေသာေန႔ဟု ႏြယ္စိတ္တြက္ တြက္လုိက္မိ သည္။ “ ဘာျဖစ္လို႔ေမးတာလဲ ႏြယ္” မမေ၀က ၿပံဳးေပ်ာ္ၾကည္ႏူးေနရာမွ မ်က္ႏွာပိုးသတ္၍ ႏြယ့္ကိုနားမလည္သလို ၾကည့္ေမးသည္။ “ေၾသာ္…ဆယ့္ငါးရက္နဲ႔ တစ္လဆိုတာ သိပ္မကြာျခားပါဘူးလို႔ေတြးေနမိလုိ႔ပါ မမေ၀” ထိုစကားစုကေလးကို ႏြယ္ မေျပာျဖစ္လိုက္ပါ။ တစ္စံုတစ္ရာေသာ ဆံုး႐ႈံးမႈက ႏြယ့္ႏွလံုးသားကို ခပ္ၾကမ္းၾကမ္း ဆုပ္ညႇစ္ထားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

အေရာင္ေျပာင္းသြားေသာ ႏွလံုးသား


#မင္​းလူ
=============


အဓိပတိလမ္းေပၚမွေန၍ သစ္ပုပ္ပင္ႀကီးကို လွမ္းၾကည့္မိသည္။
သစ္ပုပ္ပင္ႀကီး၏ အရြက္မရွိေသာ အကိုင္းမ်ားမွာ ဖဲႀကိဳးဝါကေလးေတြ ခ်ည္ထားသည္။ ေလတြင္
တလူလူလြင့္လ်က္ပါ။
“အို”
မိေက်ာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပန္ခ်စ္ေၾကာင္း အသိေပးလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ကိုခ်စ္လွ်င္ သစ္ပုပ္ပင္ႀကီးမွာ ဖဲႀကိဳးဝါကေလးေတြ ခ်ည္ထားပါဟု ကၽြန္ေတာ္ မွာထားခဲ့ပါသည္
သစ္ပုပ္ပင္ႀကီးနားကို ေလွ်ာက္သြားသည္။ သစ္ပုပ္ပင္ႀကီးတြင္သာ မဟုတ္ပါ။ အပင္ေျခရင္းက
စကၠဴပန္းပင္ခ်ံဳတြင္ပါ ဖဲႀကိဳးဝါကေလးေတြ ခ်ည္ထားပါသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ျမက္ခင္းေပၚမွာ
ဖဲႀကိဳးဝါတစ္စ။
ထိုဖဲႀကိဳးဝါစကေလးကို ကၽြန္ေတာ္ ေကာက္ကိုင္ၾကည့္သည္။ ဖဲႀကိဳးဝါ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ထဘီ အထက္ဆင္စႀကီး ျဖစ္ေနေလသည္။
သစ္ပုပ္ပင္ေပၚသို႔ Aလန္႔တၾကား ေမာ့ၾကည့္မိသည္။ အကိုင္းမ်ားမွာ ဖဲႀကိဳးဝါေတြ မရွိေတာ့ပါ။
အပင္ခြဆံုက သစ္ေခါက္ဘုလံုးႀကီးမွာသာ အထက္ဆင္စ အနက္ႀကီး ခ်ည္ထားသည္ကို ေတြ႕ရေလသည္။


ကၽြန္ေတာ္ လန္႔ႏိုးလာေသာအခါ ခ်စ္ဝင္းကို သူ႔စားပြဲမွာ ထိုင္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သူသည္
မီးေသေနေသာ ေငြစံပယ္ ေဆးေပါ့လိပ္ႀကီးကို ကိုင္လ်က္ သူ႕ေရွ႕ကနံရံရွိ ဂ်ပန္မပံု ျပကၡဒိန္ကို
ေငးၾကည့္ေနသည္။ ေအးျမင့္၏ အိပ္ရာဆီမွ လူးလွိမ့္သံကို ၾကားရသည္။
“ဟင္း”
ေအးျမင့္၏ သက္ျပင္းခ်သံ။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္စလံုးသည္ ႏွလံုးသားႏွင့္ ပတ္သက္၍ က်ဆံုးေနၾကသူႏွစ္ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။
ခ်စ္ဝင္းသည္ ခ်ိဳခ်ိဳကို စာလိုက္ေပးသည္။ ခ်ိဳခ်ိဳက “လုပ္မေနပါနဲ႔” ဟု ေျပာလႊတ္လိုက္သည္။ ေအးျမင့္သည္
ခင္ျမင့္ၾကည္ကို စကားလိုက္ေျပာသည္။ ခင္ျမင့္ၾကည္က “ဖိနပ္ပဲရမယ္” ဟု ေျပာလႊတ္လိုက္ေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ သူတို႔ ေဆြးေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ကျဖင့္ မေဆြးေသးပါ။ မေဆြးေသးပါဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ မၾကာမီ ေဆြးလိမ့္မည္ဟု မယူဆေစလိုပါ။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ရက္ကပင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိေက်ာ္ကို ေအာင္ျမင္စြာ စာေပးခဲ့ပါသည္။
မိေက်ာ္ ေက်ာင္းကအျပန္ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ ေပးလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဘတ္စ္ကားေပၚမွာ
ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိေက်ာ္ ျငင္းလို႔မရပါ။ ယူသြားရပါသည္။ ဘယ္ေလာက္မ်ား ပိုင္လိုက္လွပါသလဲ။
ဟိုႏွစ္ေကာင္ႏွင့္ တျခားစီပါ။
သူတို႔ကို ကၽြန္ေတာ့္အ္​ပ္မက္အေၾကာင္း ေျပာျပပါသည္။
“မင္းအိပ္မက္က နိမိတ္မေကာင္းဘူးကြ”
ခ်စ္ဝင္းႏွင့္ ေအးျမင့္က ေဝဖန္ပါသည္။ အမွန္ေတာ့ သူတို႔ေျပာသလို မဟုတ္ႏိုင္ပါ။ သူတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ္
စာေပးျဖစ္သည္ကို မနာလိုျဖစ္ေနၾကျခင္းပါ။ သူခိုးေသေဖာ္ညွိ အျမီးျပတ္ေသာ ေျမေခြးလိုျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ မိေက်ာ္ကိုေပးလိုက္ေသာ စာထဲမွာ ေရးသားထားသည္ကလည္း သိပ္မိလိုက္လွပါသည္။
ၾကည့္ပါေလ။

``ႏွင္းဆီပန္းကေလးေတြ ဖ်ားတဲ့အခါ
ေနမင္းက ေဆးကုေပးတယ္

ၾကယ္ကေလးေတြ ဖ်ားတဲ့အခါ
လမင္းက ေဆးကုေပးတယ္

ကိုယ့္ႏွလံုးသား ဖ်ားတဲ့အခါ
မိေက်ာ္က ေဆးကုေပးပါေနာ္ ´´

ေဟ့... ေဟ့၊ ဒီလိုစာမ်ိဳးကို ဖတ္ရတဲ့အခါ ဘယ္မိန္းကေလးကမ်ား ကၽြန္ေတာ့္ကို မခ်စ္ဘဲ
ေနႏိုင္လိမ့္မွာတဲ့လဲ။


“သူ႔ကို တို႔ သူငယ္ခ်င္းလိုပဲ ခင္ခ်င္တယ္”
မိေက်ာ္ေခၚ ခင္စန္းေက်ာ္၏ အေျဖ။ ကၽြန္ေတာ္ ဘာျပန္ေျပာရမည္မွန္း မသိပါ။
ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ကူးထဲမွာတုန္းက တစ္မ်ိဳးပါ။ ပုဂံလမ္းထိပ္ကေနၿပီး မိေက်ာ္ကို ေစာင့္မည္၊ မိေက်ာ္ ၁၆ ကားေပၚက ဆင္းလာေသာအခါ ကၽြန္ေတာ့္စာကိစၥကို ေမးမည္။ ထိုအခါ မိေက်ာ္သည္ ရွက္သျဖင့္
ေခါင္းငံု႔ထားလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္က အတင္းေမးေသာ အခါတြင္မွ...
ခုေတာ့ျဖင့္ ဒီလိုမဟုတ္ပါ။ မိေက်ာ္သည္ ဘတ္စ္ကားေပၚမွဆင္းၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ကိုေတြ႕လွ်င္
ရွက္ေၾကာက္ျခင္း အလ်ဥးကင္းေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ ေျပာလိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အမွန္ေတာ့လည္း သူ
ကၽြန္ေတာ့္ကို ေၾကာက္ရန္ မလိုပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ဆယ္တန္းမွာတုန္းက တစ္တန္းတည္း
ေနလာခဲ့ၾကပါသည္ မဟုတ္လား။ သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ သူ႕ကို ေၾကာက္ေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏
စိတ္ကူးထဲက စကားမ်ားသည္ မရွိေတာ့ၿပီ၊ တုန္ယင္ထစ္ေငါ့ေသာ စကားမ်ားသည္သာ။
“တို႔ကို... တို႔ကို စိတ္ဆိုးသြား....”
“စိတ္ေတာ့ ဆိုးခ်င္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ မဆိုးေတာ့ပါဘူး”
“ဒါျဖင့္ရင္ ဟိုဥစၥာ”
“ေနာက္တစ္ခါေတာ့ ဒီလိုထပ္လုပ္ရင္ေတာ့ စိတ္ဆိုးမိလိမ့္မယ္ ထင္တယ္”


“နင့္အေျခအေနက သိပ္အဆိုးႀကိး မဟုတ္ေသးပါဘူးဟယ္”
ခင္ေအးသန္းက ေျပာေလသည္။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္၏ ပန္းခ်ီခန္းမသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စတည္းခ်ရာ ေနရာျဖစ္သည္။
အတန္းမရွိေသာအခ်ိန္၊ အတန္းၿပီးေသာအခ်ိန္ သို႔မဟုတ္ အတန္းလစ္ေနေသာ အခ်ိန္မ်ားတြင္
ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ပန္းခ်ီခန္းမမွာ ထိုင္ၾကသည္။
“ဆက္လုပ္စမ္းပါကြာ၊ ျဖစ္ပါတယ္၊ ငါ့တုန္းကဆိုရင္ မင္းထက္ေတာင္ အေျခအေန ဆိုးေသးတယ္၊
ေနာက္ေတာ့လည္း ျဖစ္သြားတာပါပဲ”
ဘာဘာေက်ာ္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အားေပးသလိုလိုႏွင့္ ႂကြားျပန္သည္။ ႂကြားလည္း ႂကြားစရာပါ။ ခုဆိုလွ်င္
သူ႔ေကာင္မေလးသည္ သူ႔ကို ထမင္းဘူးထဲက ထမင္းကိုလည္း ေကၽြးသည္။ ပိုက္ဆံကိုလည္း ေခ်းသည္။
(မွတ္ခ်က္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မဆပ္ပါ) ကၽြန္ေတာ္တို႔ပင္လွ်င္ သူ႔ထမင္းဘူးကို ကပ္စားရေသးသည္။
သူ႔ေကာင္မေလးေခ်းေသာ ပိုက္ဆံျဖင့္ လက္ဖက္ရည္ ကပ္ေသာက္သည္။
တကယ္ေတာ့မူ ကၽြန္ေတာ္သည္ နာမည္ႀကီးထမင္းငတ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီစကားကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔
ပန္းခ်ီခန္းမအတြက္ အဓိပၸာယ္မ်ားစြာ ရွိပါသည္။
“အၾကင္သူတစ္ေယာက္သည္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္၏ ပခ်စ္ကို ရသည္ျဖစ္အံ့၊ ထိုသူသည္
ထိုမိန္းကေလး၏ ထမင္းဘူးကိုပါ ရေတာ့သည္သာ”
သူတို႔သည္ ထိုရရွိလာေသာ ထမင္းဘူးကို တစ္ေယာက္တည္း ဘယ္ေတာ့မွ မစားတတ္၊ ပန္းခ်ီခန္းမသို႔
မရရေအာင္ ယူလာတတ္သည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြကို ခြဲေဝေကၽြးတတ္သည္။ ပန္းခ်ီခန္းက လူမ်ားသည္
ဆင္းရဲမြဲေတေနၾကသူမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ သို႔ရာတြင္ ေငြေတာ့ျဖင့္ အၿမဲ ျပတ္လပ္ေနတတ္ၾကသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ပင္ တစ္ေယာက္ေယာက္က မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ကို လိုက္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ အားရဝမ္းသာ
ကူညီတတ္သည္။ ပန္းခ်ီခန္းအတြက္ ထမင္းဘူးတစ္ဘူး၊ ပိုက္ဆံေခ်းမည့္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္
တိုးလာမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ခုအခ်ိန္မွာျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ “နာမည္ႀကီး ထမင္းငတ္” ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မိေက်ာ္၏
ထမင္းဘူးထဲမွ ထမင္းတစ္ဇြန္းကိုမွ်ပင္ မစားဖူးေသးပါ မဟုတ္လား။ သို႔ရာတြင္ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္
မက်လိုက္လွေသးပါ။


“မိေက်ာ္”
“ဘာလဲ”
“တို႔... တို႔ ေျပာစရာတစ္ခုရွိလို႔”
“႐ိုး႐ိုးသားသား သူငယ္ခ်င္းလိုေျပာမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာပါ၊ ဆန္းဆန္းျပားျပား ဆိုရင္ေတာ့
နားမေထာင္ခ်င္ဘူး”
“အဲ... ေအးေလ၊ သူငယ္ခ်င္းလိုပဲ ေျပာပါ့မယ္”
“ေျပာေလ.... ဘာလဲ”
“ဟို... ဟိုဥစၥာ၊ ထမင္းဘူး ပါလာလား”
“ဒီမွာေလ၊ မေတြ႕ဘူးလား”
“ဘာဟင္းလဲ”
“ငါးရံ႕ေျခာက္ဟင္းနဲ႔ ပဲသီးေၾကာ္”
“ေၾသာ္ ဟုတ္လား၊ ဒါျဖင့္ သြားေတာ့မယ္ေနာ္”


“သိပ္ညံ့တဲ့ေကာင္ပဲကြာ၊ မိေက်ာ္က မေျပာနဲ႔ဆိုေပမယ့္ အတင္း မရမက ေျပာေပါ့ကြ”
“ဟာ... ငါေၾကာက္တယ္ကြ၊ မိေက်ာ္က သိပ္စိတ္ႀကီးတာေနာ္၊ အျပတ္ေကာလိုက္ရင္ ဒုကၡ”
“ညံ့ပါေပ့ကြာ၊ မင္းနာမည္ကို ဉာဏ္ကိုကိုလို႔ မွည့္ဖို႔မေကာင္းဘူး၊ ညံ့ကိုကိုလို႔ မွည့္ဖို႔ေကာင္းတယ္”
“အံမာ... မင္းတို႔ကေတာ့ အျဖစ္ရွိလို႔လား၊ လုပ္မေနပါနဲ႔လို႔ အေျပာခံရတဲ့ေကာင္နဲ႔၊ ဖိနပ္ပဲရမယ္ဆိုတဲ့
ေကာင္ေတြကမ်ား”
“ဟ... ငါတို႔က ဒီလို အေျပာခံရေပမယ့္ ဆက္လက္ႀကိဳးစားလ်က္ပဲ၊ တစ္ေန႔က်ေတာ့
မင္းေတြ႕ရမွာေပါ့ကြာ”


“မိေက်ာ္”
“ဘာလဲ”
“တို႔ ေျပာစရာ တစ္ခုရွိလို႔”
“သူငယ္ခ်င္းလို ေျပာမွာလား”
“မဟုတ္ဘူး”
“ဒါျဖင့္ မေျပာပါနဲ႔”
“ေျပာရမယ္ မိေက်ာ္၊ ေျပာရမယ္၊ တို႔ရင္ထဲမွာ...”
“ဒီမွာ ဉာဏ္ကိုကို၊ တို႔ကို ေနာက္တစ္ခါ ဒီစကားမ်ိဳး လံုးဝ ထပ္မေျပာပါနဲ႔၊ ေျပာခဲ့လို႔ရွိရင္ေတာ့
သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္ကပါ ရပ္စဲလိုက္ရလိမ့္မယ္၊ ဒါပါပဲ”


အေရာင္ေျပာင္းသြားေသာ ႏွလံုးသား
လစ္တမတ္အျပာ
အက္ဆစ္မွာ ထည့္
ပကတိ နီသြားေစသည္။
လစ္တမတ္အနီ
ေဗ့စ္ရည္မွာ ထည့္
ပကတိ ျပာသြားေစသည္။
ပန္းႏုေရာင္ ႏွလံုးသား
ဘာဂုဏ္မ်ား ေျမာက္လို႔
အစိမ္းေရာင္သို႔ ေျပာင္းသြားတာလည္းကြယ္။

ကၽြန္ေတာ္၏ အေဆြးကဗ်ာမ်ားသည္ ပန္းခ်ီခန္းမ၏ နံရံကပ္စာေစာင္တြင္ ပါဝင္လာခဲ့သည္။
ဓာတုေဗဒေက်ာင္းသူေလး မိေက်ာ္ကို ရည္ရြယ္စပ္ထားေသာ ဓာတုေဗဒဆိုင္ရာ ကဗ်ာမ်ား။ ကၽြန္ေတာ္
ေဆြးေနေၾကာင္းကို ပန္းခ်ီခန္းတစ္ခန္းလံုးက သိၾကပါသည္။ အို.. သူတို႔တင္ မဟုတ္ပါ။ ကိုေAာင္ရင္
လက္ဖက္ရည္ဆိုင္က တင္ဝင္းတို႔၊ ျဖဴဝင္းတို႔လည္း သိသည္။ အေအးဆို္င္က အေမၾကည္လည္း
သိပါသည္။


ထိုအေတာအတြင္းမွာပင္ ခ်စ္ဝင္းႏွင့္ ေAးျမင့္တို႔၏ အခ်စ္ကိစၥမ်ား ေျပလည္သြားၾကပါသည္။
ခ်စ္ဝင္းသည္ သူ႔ကိုမွ ျပန္မခ်စ္ရင္ ေက်ာင္းမတက္ေတာ့ဘူး၊ အင္းလ်ားကန္ထဲ ခုန္ခ်မည္ဟု
ဆိုေသာေၾကာင့္ သနားၿပီး ခ်စ္သြားသည္ဟု ဆို၏။ ေအးျမင့္ကမူ သူ႔ေခါင္းတံုးဆံေထာက္ ဆံပင္ကို
နည္းနည္းပိုရွည္ေပးပါမည္ ဟူေသာ ကတိျဖင့္ ခင္ၾကည္ျမင့္၏ အခ်စ္ကို ရသြားပါသည္။
သူတို႔သည္ အ၀တ္အစားအသစ္မ်ား ခ်ဳပ္ၾကပါသည္။ တစ္ေန႔လွ်င္ ေရသံုးခါေလာက္ ခ်ိဳးပါသည္။
ခ်စ္ဝင္းဆိုလွ်င္ ေပါင္ဒါဘူးတစ္ဘူးပင္ ဝယ္လိုက္ပါသည္။ သူတို႔၏ အေၾကာင္းမ်ားကို ကၽြန္ေတာ့္အား
ျပန္ေျပာၾကပါသည္။
“ခင္ၾကည္ျမင့္ လက္ကေလးက ႏုႏုေလးကြ”
“ဟင္.. မင္းက ခုမွ လက္ကိုင္တဲ့အဆင့္လားကြ”
“ေဟ့ေကာင္၊ လက္မကိုင္လို႔ ေျခေထာက္ကို ကိုင္ရမွာလား”
“ေၾသာ္... ေအးျမင့္ ေအးျမင့္၊ ဆံပင္တိုသေလာက္ တံုးလွေသးပါလားကြာ၊ ႏႈတ္ခမ္းက
ဘာလုပ္ဖို႔ထားတာလဲ”
“ထမင္းစားဖို႔ေပါ့ကြ”
ေၾသာ္.... သူတို႔မွာျဖင့္ ေပ်ာ္ႏိုင္ၾကပါေပသည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာေတာ့ျဖင့္...။
ခ်စ္ဝင္းႏွင့္ ေအးျမင့္သည္ ကၽြန္ေတာ့္ကို အားမရၾကပါ။
“ဉာဏ္ႀကီး၊ ဆက္လုပ္ပါကြာ၊ မင္းကလည္း ေပ်ာ့ညံ့လိုက္တာ”
“ေတာ္ပါၿပီကြာ၊ ငါ့အျဖစ္နဲ႔ငါ ရွိပါေစေတာ့”
သို႔ရာတြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ စာတစ္ေစာင္ကို ေရးေလသည္။

၁၀
မိေက်ာ္
ေနာက္ဆံုးအႀကိမ္ ေႏွာင့္ယွက္တယ္လို႔ သေဘာထားလိုက္ပါေတာ့။ ဒီတစ္ခါမွ တို႔လိုခ်င္တဲ့ အေျဖကို မရရင္ ေနာက္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မေႏွာင့္ယွက္ေတာ့ပါ။ မိေက်ာ္ေျပာသလို သူငယ္ခ်င္းအျဖစ္ကပါ
ရာသက္ပန္ ရပ္စဲခ်င္ ရပ္စဲလိုက္ပါ။ သန္းေခါင္ထက္ေတာ့ ညဥ္​့မနက္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ နက္ျဖန္ မိေက်ာ္တို႔
အတန္းၿပီးခ်ိန္မွာ တို႔ လာေစာင့္ေနမယ္။ တို႔ကို ခ်စ္တယ္ဆိုရင္ အက်ႌအျဖဴေရာင္ ဝတ္ခဲ့ပါ။ အျဖဴေရာင္ကို
ႀကိဳဆိုေနပါ့မယ္။
ဉာဏ္
P.S. မိေက်ာ္ မႀကိဳက္ဘူးဆိုလို႔ တို႔ ေဆးလိပ္ျဖတ္လိုက္ပါၿပီ။

၁၁
အခန္းအမွတ္ S.17 ေရွ႕က စႀကႍအုတ္ခံုေပၚမွာ ထိုင္ေစာင့္ေနသည္။ S.17 သည္
ဝင္ေပါက္တစ္ခုတည္းသာရွိေသာ သီေရတာေခၚ အခန္းႀကီးျဖစ္သည္။ တစ္ေပါက္တည္းေသာ ဝင္ေပါက္ကို
ပိတ္ထားသျဖင့္ အထဲကို မျမင္ရ။ ဆရာ၏ စာသင္သံသာ ထြက္လာသည္။
စကၠန္႔တို႔သည္ ေျပးလႊားေနၾကသည္။ တစ္နာရီခြဲ၊ အတန္းၿပီးသင့္ပါၿပီ၊ ဆရာသည္ သင္လို႔ေကာင္းတုန္း။
“အစ္ကို ဒူးယားေသာက္မလား”
စီးကရက္သည္ ကုလားကေလး ေရာက္လာသည္။ ဝယ္မည္ျပဳၿပီးမွ မိေက်ာ္ကို ကတိေပးထားတာ
သတိရသျဖင့္ မဝယ္ျဖစ္ေတာ့။ ကုလားကေလးသည္ အက်ႌအျဖဴ ဝတ္ထားသည္။
“မင္း ဘာျဖစ္လို႔ အက်ႌအျဖဴ ဝတ္တာလဲ”
“ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဒီအက်ႌတစ္ထည္ပဲ ရွိတာ၊ ဒါပဲ ဝတ္ရမွာေပါ့ဗ်ာ”
တစ္နာရီ မိနစ္ေလးဆယ္၊ တံခါးပြင့္လာသည္။ ဆရာ ထြက္လာသည္။ ဆရာသည္ တိုက္ပံုအက်ႌအနက္ကို
ဝတ္ထားသည္။ အထဲက ရွပ္အက်ႌမွာ အျဖဴ။
အခန္းထဲက ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား ထြက္လာၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ မၾကည့္ရဲသျဖင့္
ေခါင္းငံု႔ထားရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕က လူေတြ ျဖတ္သြားၾကသည္။ ေျခသံမ်ားႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ခုန္သံသည္
အတူတူ။
ႏွစ္လက္မ ေဒါက္ျမင့္ဖိနပ္ ပနီကေလးကို စီးထားသည္မွာ မိေက်ာ္၏ ေျခေထာက္ကေလး။ မ်က္စိကို
အေပၚသို႔ တျဖည္းျဖည္း တက္ၾကည့္သည္။ ထဘီ အနီေရာင္။ အက်ႌကို ၾကည့္သည္။
ဟင္... အနီ... အနီ။
ရက္စက္လွစြာေသာ အနီ။
ေငြသြင္းဌာနကို ဘယ္လိုျဖတ္ခဲ့သနည္း။ သစ္ပုပ္ပင္ႀကိးကို ဘယ္လို ေကြ႕ေရွာင္ခဲ့သနည္း။ ဝိဇၨာခန္းမကို
ဘယ္လို ျဖတ္ခဲ့သနည္း။ ပန္းခ်ီခန္းမကို ဘယ္လို ေရာက္ခဲ့သနည္း။

၁၂
ေစာင့္ေနၾကသူမ်ားက ေမးသည္။
“ဘယ္လိုလဲေဟ့”
“အနီတဲ့ကြာ”
ကၽြန္ေတာ္သည္ စားပြဲေပၚမွာ မ်က္ႏွာအပ္ထားလိုက္သည္။
“ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲဆိုတာ ေျပာပါဦးဟယ္”
ယဥ္​ယဥ္​ေထြး၏ အသံကို ၾကားရသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ေခါင္းခါလိုက္သည္။
အစ္မႀကီး မ်ိဳးျမင့္ခင္က ေျပာျပန္သည္။
“ဒီေလာက္လည္း ျဖစ္မေနပါနဲ႔ဟယ္”
“အစ္မႀကီးမွာ ခံစားတတ္တဲ့ ႏွလံုးသား မရွိပါဘူးဗ်ာ”
ပန္းခ်ီဆြဲရာတြင္ ပံုစံ စံျပAျဖစ္ထားေသာ အ႐ိုးေခါင္းႀကီးကို ေငးၾကည့္ေနမိသည္။ ဒီမွာ ခင္ဗ်ားေကာ
လူ႔ဘဝတုန္းက အသည္းကြဲဖူးသလား။ က်ဳပ္လည္း တစ္ေန႔ေန႔ ခင္ဗ်ားလို ျဖစ္မွာပဲ။ အဲဒီပခါက်ရင္...
“ေဟ့... ဟိုမွာၾကည့္စမ္း”
ခ်စ္ဝင္း၏ အလန္႔တၾကားေအာ္သံေၾကာင့္ ေခါင္းေထာင္ၾကည့္မိသည္။
ခ်စ္ဝင္း ၫႊန္ျပရာမွာ...
အိျ... အျဖဴေရာင္၊ ခ်စ္လွစြာေသာ... အျဖဴေရာင္။
မိေက်ာ္သည္ လက္ေမာင္းရင္းနားက ေဖာင္းေဖာင္းကေလး ျဖစ္ေနေသာ အကိ်ႌအျဖဴကေလးကို ဝတ္၍
လာေနပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ဆီ ထ၍ေျပးသည္။

၁၃
အခန္း A.5 နားက စြယ္ေတာ္ပင္ေအာက္က ခံုတန္းကေလးမွာ ထိုင္ၾကသည္။ ဘာက စေျပာရမွန္း မသိ။
“မိေက်ာ္... အ ျဖဴေရာင္၊ တို႔ကို ခ်စ္... ခ်စ္လို႔”
စကားတို႔သည္ ကၽြန္ေတာ့္လက္ေရးမ်ားလိုပင္ မညီမညာ ထြက္လာသည္။ မိေက်ာ္ ရွက္လို႔
ေခါင္းငံု႔သြားသည္။
“ခုနတုန္းက အက်ႌမနီ ဘာျဖစ္လို႔ ဝတ္တာလဲ”
“အိမ္ကထြက္လာတုန္းက နည္းနည္းခ်မ္းတာနဲ႔ အေပၚက ထပ္ဝတ္လာတာ”
“တို႔နဲ ႔ေတြ႕တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ အက်ႌအနီႀကီးကို ခၽြတ္ထားဖို႔ ေကာင္းပါတယ္ဟာ”
“တို႔ေလ... တို႔... ရွက္လို႔”
ဘာဆက္ေျပာရမွန္း မသိတတ္ျပန္။ ေခၽြးျပန္လာသည္။ ေခၽြးသုတ္မည္ဟု လြယ္အ ိတ္ထဲက
လက္ကိုင္ပုဝါကို ထုတ္သည္။ ေဟာ.. ဘယ္အ ခ်ိန္က လက္ကိုင္ပုဝါၾကားထဲ ညပ္ေနမွန္း မသိရေသာ
ခေပါင္းစီးကရက္ တစ္လိပ္သည္ လက္ကိုင္ပုဝါႏွင့္အ တူ ခုန္ထြက္လာၿပီး ကၽြန္ေတာ့္ေပါင္ေပၚ
လာတင္ေနသည္။ မိေက်ာ္က မိသြားပါသည္။
“ဟင္... ဟင္ ဒါကဘာလဲ”
“ခေပါင္း”
“ဒါေတာ့ သိတာေပါ့၊ ဒါ ဘယ္သူေသာက္တာလဲ”
“တင္... တင္ဝင္း ေသာက္တာ၊ အ ဲ... မဟုတ္ပါဘူး၊ နႏၵေသာက္တာ”
“နႏၵ ခေပါင္း ဘယ္ေတာ့မွ မေသာက္ဘူး၊ ဒူးယားမွေသာက္တာ တို႔သိတယ္၊ ဟင္း...
ေဆးလိပ္ျဖတ္ၿပီေလး ဘာေလးနဲ႔ တို႔ကို သက္သက္ညာတာေပါ့ေလ”
“မ... မဟုတ္ရပါဘူးဟာ၊ ေနာက္ကို တကယ္ မေသာက္ေတာ့ပါဘူး”
ကၽြန္ေတာ္သည္ အ ေယာင္ေယာင္အ မွားမွား ျဖစ္ၿပီး စီးကရက္ကို လႊင့္ပစ္ရန္ ေနာက္သို႔ လွည့္ၾကည့္မိသည္။
စႀကႍအ ုတ္ခံုေအာက္သို႔ ေခါင္းႏွစ္လံုး ရိပ္ခနဲ ဝင္ပုန္းလိုက္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ေမာင္စံရွားႏွင့္
ကင္းေကာင္ႀကီးတို႔ လာေခ်ာင္းေနၾကေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ သိလိုက္ပါသည္။
သူတို႔ကို ႂကြားလိုက္ရဦးမည္။ မိေက်ာ္၏ ထမင္းဘူးထဲက ထမင္းကို အ ားရပါးရ စားျပလိုက္မည္။
ဒီႏွစ္ေကာင္ သြားရည္ယိုက်သြားေအာင္။
မိေက်ာ္၏ ထမင္းဘူးကို ဖြင့္လိုက္သည္။ အ ထဲမွာ ထမင္းတစ္ဝက္ေလာက္သာ က်န္ေတာ့သည္။ ဟင္း လံုးဝမရွိ။ မိေက်ာ္က ခစ္ခနဲ ရယ္သည္။
“နက္ျဖန္က်ရင္ တို႔ ထမင္းပိုထည့္ခဲ့မယ္”
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ပါေစ၊ ထိုေန႔မွစ၍ ပန္းခ်ီခန္းမအတြက္ ထမင္းဘူးတစ္ဘူး တိုးလာျခင္းသည္
“ဝမ္းေျမာက္ဖြယ္သတင္း”ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းခ်ီးၾသဘာ ေပးၾကပါကုန္။

မင္​းလူ
(ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ပန္းခ်ီမိသားစုသို႔အမွတ္တရ)
(႐ုပ္ရွင္ပေဒသာ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၁၉၇၈)

(႐ုပ္ရွင္ပေဒသာ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၁၉၇၈)