Feb 10, 2018

သမီးႏွင့္ ေက်ာင္း

" သမီးႏွင့္ ေက်ာင္း "
===========

                                   #ခင္ခင္ထူး

                                         ေက်ာင္းပိတ္ရက္ တစ္ရက္က သမီးေက်ာင္းလြယ္အိတ္ လဲေပးဖို႔ စာအုပ္ေတြထုတ္လိုက္ေတာ့ လြယ္အိတ္ထဲက ျဗဳတ္စဗ်င္းေတာင္း မ်ားစြာ ထြက္လာသည္။ ေလေဖာင္း ထုပ္ သေရစာအမ်ိဳးမ်ိဳးက ထြက္က်ေသာ မုန္႔က်ိဳး မုန္႔ေၾကေတြလည္း မနည္းပါ။ ေလေဖာင္းထုပ္ အခြံက ႏွစ္ခု၊ သံုးခု၊ စာကေလးေခြ အစအနေတြ၊ ပီေကအခြံေတြ၊ ခဲတံခြ်န္စာေတြ ကပ္ခြာ အ႐ုပ္ကားေတြ၊ သည္အထဲက ထြက္လာတာကေတာ့ ဆီးသီးလံုး ေလာက္ ဖန္ေဂၚလီလံုးေတြ ျဖစ္ပါ၏။ ဒါကေတာ့ နည္းနည္း ထူးဆန္းသလို ျဖစ္ေနလို႔ သမီးကိုေမးရပါသည္။ သမီးႏွင့္ ဖန္ေဂၚလီလံုး က နည္းနည္းေဝးသည့္ ကစားစရာ မဟုတ္လား။

“ဖန္ေဂၚလီလံုးေတြက ကစားဖို႔ ဝယ္တာလား လွလို႔ ဝယ္တာလား သမီး”
“ကစားဖို႔ဝယ္တာ ေမေမ… ေယာက်ာ္းေလးေတြနဲ႔ပစ္ၾကတာ သမီးႏိုင္တာ မနည္းဘူး… အခုက ႐ံႈးကုန္လို႔”
႐ံႈးကုန္လို႔ ဆိုတာေတာင္ အိတ္ထဲက ဆယ္လံုးေက်ာ္ေက်ာ္ ရလိုက္သည္။ သမီးဘယ္အခ်ိန္ ကစားပါလိမ့္လို႔လည္း ေတြးမိ ပါသည္။ ေက်ာင္းက အိမ္ႏွင့္နီးေတာ့ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ မနက္ ရွစ္နာရီခြဲကို ရွစ္နာရီခြဲမွ ထသြားလွ်င္ေတာင္ မီတာ ဆိုေတာ့ ေက်ာင္းခ်ိန္နီးမွ လိုက္ပို႔ ေနက်။ မနက္ ဆယ္နာရီခြဲ မုန္႔စား ေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္မွာ နာရီဝက္ေလာက္ေတာ့ ကစားႏိုင္ၾကသည္။ သည္ အခ်ိန္ကေလးမွာ အလုအယက္ကစား ၾကရွာ ထင္ပါရဲ႕။ ေဂၚလီလံုးေလးေတြကိုေတြ႕မွ သမီးတို႔လို ကေလးမ်ားကစားခ်ိန္ကို ေတြးမိရျပန္ပါ၏။ ကေလးေတြခမ်ာ “စာ”ၿပီးရင္း “စာ” ေနၾကရတာမဟုတ္လား။ သည္ေခတ္ကလည္း ေက်ာင္းႀကီးစာၿပီးျပန္ေတာ့ ေက်ာင္းငယ္စာက ဆီးႀကိဳ ေနၾကသည္။ ဆရာေမာင္စြမ္းရည္ ၏ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ထဲကလို “က်ဴေသ” “က်ဴရွင္”ေတြ ရွိေသးသည္။ စာသင္ေက်ာင္းႀကီး ေက်ာင္းလႊတ္ခ်ိန္ ေခါင္းေလာင္းသံသည္ က်ဴရွင္ေက်ာင္း၏ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ေခါင္း ေလာင္းသံလို႔လည္း ေျပာႏိုင္သည္။ မိဘေတြက ေက်ာင္းေပါက္ကေစာင့္ ၿပီး ကိုယ့္ကေလးကိုယ္ ေကာက္သင္းေကာက္ၿပီးသည္ႏွင့္ ကိုယ့္အတန္းပိုင္ဆရာမ က်ဴရွင္ျပဖို႔ ငွားထားေသာ ရပ္ကြက္ထဲကအိမ္ကို တစ္ေထြးႀကီး လိုက္ၾကရၿပီ။ သမီးကေတာ့ က်ဴရွင္မတက္စာရင္းေပးထား လို႔  အိမ္ကိုတန္းျပန္႐ံု။

ေက်ာင္းျပန္ခ်ိန္ ညေန ၃ နာရီ ေလာက္ကေန ၇ နာရီေလာက္အထိ သမီး၏ စိတ္ႀကိဳက္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ ကစား၊ ေရခ်ိဳး၊ အိမ္စာလုပ္၊ တီဗီၾကည့္၊ ကြန္ပ်ဴတာႏိႈက္။ သမီးႏွင့္ ရြယ္တူ သူငယ္ခ်င္းတခ်ိဳ႕က က်ဴရွင္မွာ စာေဟာင္းကို တစ္ေခါက္ သင္ေနရခ်ိန္မွာ ကြ်န္မကေတာ့ သမီးကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးပဲ ထားသည္။ ငယ္တုန္းငယ္ခါ သည္အရသာကေလးမွ ရပါေစေတာ့ သေဘာျဖင့္ က်ဴရွင္မပို႔ျခင္း ျဖစ္သည္။ မိဘတခ်ိဳ႕ ကေတာ့ က်ဴရွင္မထားသည့္အတြက္ ကေလး ပညာေရး ေႏွာင့္ေႏွးမွာေပါ့တဲ့။ က်ဴရွင္ထားေတာ့ေကာ ပညာေရးက ေရွ႕ေရာက္လို႔လား။ ဒါကိုလည္း ကြ်န္မဆန္းစစ္ၾကည့္ မိပါ၏။ ေက်ာင္းမွာလည္း သည္စာ၊ က်ဴရွင္ မွာလည္း သည္စာ၊ အိမ္ေရာက္ျပန္ေတာ့ မိဘကလည္းသည္စာ ဆိုတာမ်ိဳး ေတာ့ ကေလးကို ႏွိပ္စက္ေနတာႏွင့္ပင္ တူေနသည္။ တစ္ခ်ိန္လံုး သည္စာ တစ္ပုဒ္ပဲကေလးက သင္ယူ ေနရသည္။ ကေလးအတြက္ တျခား challenge လုပ္စရာမရွိ။သည္ေတာ့ ကေလးေလးေတြဘက္က ဆံုး႐ံႈးရတာေတြက အမ်ားသား။ အခ်ိန္ဆံုး႐ံႈးသည္။ လြတ္လပ္မႈ ဆံုး ႐ံႈးသည္။ တျခားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေတြ ဆံုး ႐ံႈးရသည္။ ဒါက ကြ်န္မစဥ္းစား တာပါ။

ေက်ာင္းဆရာမဘဝကို ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုေက်ာ္ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ကြ်န္မတို႔ ကာလေတြ တုန္းကေတာ့ က်ဴရွင္မျပခဲ့ဘူးလား။ ကြ်န္မတို႔ ဆရာမဘဝတုန္းကလည္း က်ဴရွင္ေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းပါပဲ။ ပူပူေလာင္ေလာင္ စိတ္အိုက္လူအိုက္၊ စိတ္ေမာ လူေမာ သင္ရျခင္း ျဖစ္၍ ကေလးေတြကလည္း မိဘေတြေၾကာက္ရလို႔သာ ေရာက္လာၾကရတာမ်ားသည္။ တစ္ေနကုန္ေက်ာင္း မွာ ေခြ်းတစ္လံုးလံုး၊ လူႏွင့္အခန္း မဆံ့ရင္ကန္ ထည့္ထားသည့္အခန္းထဲမွာ ပဲေစ့ ကေလးေတြ ကို ေရေႏြးဆူ ဆူႏွင့္ ျပဳတ္ထားသလို ကေလးေတြခမ်ာ အပူႏွင့္ႏူးနပ္ေနၾကရရွာသည္။ သည္ကလြတ္ျပန္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ စာသင္ခန္းတစ္ခန္းထဲ ဝင္ရတာကလည္း ရက္စက္စြာတြန္းပို႔သလို ျဖစ္ေနရတာမဟုတ္လား။ က်ဴရွင္ ခြဲေရးတြဲေရးမွာ တြဲေရးမွာ လူမ်ား ေနေတာ့လည္း ခက္သားပင္။

“က်ဴရွင္ထားပါ ဆရာမရဲ႕.. က်ဴရွင္ထားေတာ့ စာေမးပြဲပါမယ့္ ေမးခြန္းေတြ ႀကိဳသိရတာေပါ့… ကေလးက အဆင့္ေကာင္းတယ္… ဆရာမကလည္း ဦးစားေပးတယ္.. က်ဴရွင္မထားရင္ ကေလးက အတန္း ထဲမွာ အင္မတန္မ်က္ႏွာငယ္ရတယ္… ဆရာမေတြက သူတို႔က်ဴရွင္မထားရင္ ကေလးကို ဂ႐ုမစိုက္ခ်င္ဘူးရယ္”
“အဲသလိုေတာင္ ျဖစ္ပ်က္ ေနၾကၿပီလားရွင္… ဆရာ ဆရာမ ေတြမွာ အဲသလို စိတ္ႏွလံုးရွိေနၾက ၿပီလား”
ကေလးအေမကို ျပန္ေမးေတာ့ ကေလးမေအက ကြ်န္မကို ေက်ာင္းဆရာမလူထြက္ ညံ့ရန္ေကာ ဆိုသည့္ မ်က္ႏွာျဖင့္ ခပ္ၿပံဳးၿပံဳး ျပန္ ၾကည့္သည္။ တစ္ေလာကလံုးက ကေလးေတြ ပညာေခတ္ႀကီးထဲမွာ ပညာကို အခ်ိန္ႏွင့္အမွ် ယူေနၾကခ်ိန္မွာ ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ ကေလးကို အအား ထားရတာတုန္းဆိုသည့္ မ်က္ႏွာေပးကလည္းပါေသးသည္။

“ေက်ာင္းမွာက အၾကမ္းသင္ ဆရာမရဲ႕… က်ဴရွင္က်မွ အေခ်ာ သင္တာ… က်ဴရွင္မတက္ရင္ စာမတတ္ဘူး”
ကြ်န္မပင္ လန္႔သြားမိပါ ၏။ ေက်ာင္းစာမွာ အၾကမ္းသင္ အေခ်ာသင္လို႔မ်ား ရွိေသးေရာ့လား။ မိဘေတြရင္ထဲ ဘယ္က ဘယ္လို ေရာက္လာသည့္ အေတြးအေခၚေတြပါလိမ့္။ ကေလးေတြ ဘယ္အခ်ိန္မွာ စိတ္လြတ္ ကိုယ္လြတ္ ေနၾကသလဲ လို႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ ကစားဖို႔ အခ်ိန္မရွိပါဘူး ဆရာမရယ္တဲ့။ ကစားတဲ့ေခတ္ ကုန္ပါၿပီတဲ့။ ကြ်န္မကေတာ့ ဘာမွ မေဝဖန္လိုက္ပါ။ က်ဴရွင္ျပသည့္ ဆရာ ဆရာမတို႔ကို ကြ်န္မ စာနာႏိုင္ပါသည္။ က်ဴရွင္က ဝင္ေသာဝင္ေငြက မစို႔မပို႔ ဆိုေပသိ (တခ်ိဳ႕ေတာ့ စို႔စို႔ပို႔ပို႔ ရၾကသတဲ့) ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အိမ္စရိတ္ကေလးေတာ့ ကာမိရတာမဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ စာျပၿပီး ဝင္ေငြရွာတာ ဘာအျပစ္ ရွိလို႔လဲ။ သည္အထိက ကိစၥမရွိ။ သည္ကေက်ာ္လွ်င္ေတာ့ ေလာဘေတြ ပါလာလိမ့္ မည္။ ေမာဟေတြ ပါလာလိမ့္မည္။ မိဘအခ်င္းခ်င္း ကေလးပညာေရး ဂုဏ္ၿပိဳင္ၾကသည့္ ၾကားမွာ ဆရာ ဆရာမေတြက မရည္ရြယ္ဘဲ အကဲျဖတ္အမွတ္ေပး ဒိုင္ျဖစ္ရတာေတြ ၾကားေနရသည္။ ဆရာ ဆရာမတိုင္းကိုေတာ့ မဆိုလိုပါ။ ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္သည့္ ဆရာ ဆရာမေတြ ရွိၾကပါသည္။ မလႊဲသာလို႔ ကန္ေတာ့ေငြကို လက္ခံၾကရေပသိ ကိုယ္သင္ရသည့္ ကေလးကို ထက္သည္ထက္ ထက္ေအာင္၊ ေတာ္သည္ထက္ေတာ္ေအာင္၊ သင္ၾကားျပသေပးၾကသည့္ ဆရာ ဆရာမ ေတြရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕အခ်ိဳ႕ေသာ ဆရာ ဆရာမေတြကေတာ့ မိဘမ်ားႏွင့္ ဇယ္ခုတ္တမ္းကစားေနၾကသလို ကိုယ့္လက္ထဲ ဇယ္မ်ားမ်ားရဖို႔ လံုးပမ္းေနၾကတာေတြ ျမင္ေန ၾကားေနရတာ စိတ္မေကာင္းစရာ။

“ေဖြးေဖြး အဆင့္မရဘူးဆို… အဲဒါေၾကာင့္ေျပာတာ ေဖြးေဖြးကို က်ဴရွင္ထားပါလို႔… က်ဴရွင္ထားရင္ အဆင့္ရတယ္… ကြ်န္မသမီးက အခုတစ္ပတ္ စာေမးပြဲမွာ အဆင့္ တစ္ေလ… ၿပီးခဲ့တဲ့လက အဆင့္ ၅ ဆိုလို႔ ဆရာမကို ရန္သြားေတြ႕ ရေသးတယ္”
“ေအာ္ ေအာ္… ရန္ေတြ႕လို႔လည္းရသားပဲ… သမီး အတန္းႀကီး လာရင္ေတာ့ တစ္မ်ိဳး စဥ္းစားရမွာေပါ့… အခုေတာ့ ကေလးကို ဖိအားမေပး ခ်င္ေသးလို႔ပါရွင္… ကစားခ်ိန္၊ နားခ်ိန္ကေလး ရေအာင္လို႔ပါ”
“လမ္းေပၚမွာ ဘယ္ကေလးေတြမ်ား ကစားေနၾကတာ ေတြ႕လို႔တံုး ဆရာမရဲ႕”
ဟုတ္ေပသားပဲ။ ၿမိဳ႕ဆိုေတာ့ ကစား စရာေနရာကို လမ္းလို႔ သတ္မွတ္ ၾကတာမဟုတ္လား။ ကေလးေတြ ကစားဖို႔ေနရာ ကြင္းက်ယ္က်ယ္မရွိ။ ကြ်န္မတို႔ၿမိဳ႕သစ္မွာ ကြ်န္မတို႔ ေရာက္စက ျမင္ခဲ့ဖူးေသာ ရပ္ကြက္ ေဘာလံုးကြင္းဆိုတာေတြကလည္း အခုေတာ့ အကြက္ေတြ႐ိုက္ၿပီးၾကၿပီ။ ေဘာလံုးကြင္းေတြကို ဘယ္သူက ေရာင္းၾကလို႔ ဘယ္သူေတြက ဝယ္ေနၾကတာတံုး။ ကြ်န္မမသိပါ။ အမ်ားအားျဖင့္ မရွိေတာ့တာေတာ့ ေသခ်ာပါသည္။

ကြ်န္မတို႔ ငယ္ငယ္ကေတာ့ ရြာျပင္ထြက္လိုက္တာႏွင့္ က်ယ္ျပန္႔ေသာ ကြင္းျပင္ တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚႀကီး။ ရြာျပင္ မထြက္ခ်င္ေတာ့လည္း အိမ္ဝိုင္းႀကီးေတြက အက်ယ္ႀကီးေတြ။ တလင္းေျပာင္ေျပာင္မွာ ကစားႏိုင္ ၾကသည္။ ဝိုင္းေထာင့္က သစ္ပင္ ရိပ္ေတြမွာ ကစားႏိုင္ၾကသည္။ ကစားခဲ့ၾကတာေတြကလည္း ကစားနည္းေတြ စံုလြန္းလို႔ တစ္ခါတစ္မ်ိဳး မ႐ိုးႏိုင္ၾကပါ။ ေရႊစြန္ညိဳ၊ ဘီးသည္၊ ေညာင္ပင္တေစၦ ေဝေလေလ၊ အ႐ူး မႀကီးမစာဥ၊ ေရႊတံခါးႀကီးဖြင့္ပါဦး၊ ဆီမီးခြက္ႀကီး ဂေလာင္ဂလင္၊ မေအးျခင္ေထာင္ေထာင္၊ ဧည့္သည္ လာ အိမ္သူဖယ္ေပး၊ စိန္ေျပးတမ္း၊ တူပုန္းတမ္း၊ တိုင္ပုတ္တမ္း၊ ဇယ္ ေတာက္တမ္း၊ ဖန္ခုန္တမ္း၊ က တမ္း ခုန္တမ္း။

“ငပိတစ္လက္ ဆားတစ္ လက္… ေရနံအိုး ေအာက္ပိုးက်ိဳက္ … လိုက္”လို႔ေအာ္ခဲ့ရတာေတြက ေကာ။ လိုက္ဆိုတာနဲ႔ လိုက္ေပ ေတာ့။ ေျဗာင္ေနာင္ေနာင္ ပေဗေပး ဂ်ိ။ ကစားရင္းက စာသံကဗ်ာသံ ကေလးေတြပါပါလို႔ ဝမ္းေခါင္းသံ ပါေအာင္ ေအာ္ၾကရတာကို မေမ့ ႏိုင္။အသံခ်င္းၿပိဳင္ၾကရတာကလည္း ေပ်ာ္စရာ။

“ေရြႊတံခါးႀကီး ဖြင့္ပါဦး”
“ဘယ္အိမ္ကလဲ”
“ဆင္မင္းႀကီး အိမ္က”
“ဆင္ေစာ္နံ ျပန္လိုက္ဦး”

ကေလးေတြ အရြယ္ စံု။ တစ္ေယာက္ခါး တစ္ေယာက္ ဆြဲၾကလို႔။ ႀကီးစဥ္ငယ္လိုက္။ အေထြးဆံုး ကေလးက ေနာက္ဆံုးမွာ ေနရသည္။ ေရွ႕ ကေလး ႏွစ္ေယာက္က လက္ခ်င္းယွက္ ထားၾကေတာ့ ေရႊတံခါးႀကီး ျဖစ္ရသည္။

“ဘယ္အိမ္ကလဲ”
“ျမင္းမင္းႀကီးအိမ္က”
“ျမင္းေစာ္နံ ျပန္လိုက္ဦး”

စိတ္ကူးထဲရွိသမွ် ဥာဏ္ထြင္ၿပီး ေျပာရတာဆိုေတာ့ သူႀကီးအိမ္လည္း ပါသည္။ ႀကီးေတာ္ ေဒၚခ်ဳပ္အိမ္လည္း ပါသည္။ တစ္ခါေတာ့ ကြ်န္မအဘ ဘိုးကံသာအိမ္လည္း ပါခ်င္လို႔ ဘိုးကံသာအိမ္က ပါလို႔ ေအာ္လိုက္သည္။ တံခါးဖြင့္မည့္သူက “ဘိုးကံသာေစာ္နံ ျပန္လိုက္ဦးတဲ့” အဘက ဆူလိုက္တာ။ “သည္ကေလးေတြႏွယ္ ငါ့နာမည္ ထည့္ကစားရသယ္ လို႔ကြာ…လူက မွ ဖ်ားလို႔ ေရမခ်ိဳးႏိုင္ရတဲ့ၾကားထဲ” တဲ့။

သည္ေခတ္ကေလးေတြခမ်ာေတာ့ ကစားခ်ိန္ေတြမွာ က်ဴရွင္ကို ေျပးၾကရၿပီ။တခ်ိဳ႕က မနက္ေက်ာင္းႀကီး မတက္ခင္ ေဝလီေဝလင္း    ငါးနာရီေလာက္ကပင္ က်ဴရွင္ကို ေျပးၾကရသည္။ မိဘမ်ားခမ်ာလည္း ဆိုင္ကယ္တစ္စီးႏွင့္ အေရာက္ပို႔ၾကရတာ တစ္တာဝန္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့  ညေနေက်ာင္းႀကီး လႊတ္ခ်ိန္မွာ ေဇာ တိုက္ေနၾကရပါ၏။ အတန္းႀကီးသူ ေတြကေတာ့ ၿမိဳ႕ထဲက ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္သူ႔က်ဴရွင္ကေကာင္းတယ္ဆိုတိုင္း အပ္ရ ပို႔ရ ႀကိဳရ။ ဒါလည္း ကစားနည္းတစ္မ်ိဳးမ်ားလား။
အနင္းခံရတဲ့ စပါး သန္သတဲ့။ ကေလးေတြ ခမ်ာ စပါးပင္မဟုတ္ပါ။ နင္းေလ က်ိဳးေၾကေလ။

ကြ်န္မတို႔အိမ္မွာ သန္႔ရွင္းေရး ကူညီေနေသာ ႀကီးေတာ္က သူ႔သမီး အေဝးသင္ ေက်ာင္းသူ က်ဴရွင္တက္ေနရတာကို ေျပာျပသည္။ က်ဴရွင္ခ တစ္သိန္းႏွစ္ေသာင္း ေလာက္က်မွာ ဆိုေတာ့ ေငြတိုးႏွင့္ ေခ်းေပးလိုက္ရသည္ဆိုပါ၏။ ကြ်န္မတို႔ကလည္း သမီးငယ္ေသးလို႔သာကိုး။ အတန္း ႀကီးလာသည္ႏွင့္ ဆိုင္ရာ နတ္ကြန္းကို နတ္ျပ သြားရဦးမွာေပါ့။ ပညာ ဆိုတာကလည္း တံခါး အထပ္ထပ္ကို ျဖတ္ရတာဆိုေပသိ ပညာေစာ္နံ ျပန္လိုက္ဦး လုပ္လို႔မရႏိုင္ပါ။
ေရြႊ တံခါးေတြ ဖြင့္ရပါဦးမည္။ ေငြတံခါး ေတြ ဖြင့္ရပါဦးမည္။

“ထန္းလ်က္တစ္ကိုက္
ထန္း တစ္ကိုက္…ပညာေရႊအိုး
ေအာက္ပိုးက်ိဳက္…လိုက္"
လိုက္ လိုက္ျကတာ
တ႐ုန္း႐ုန္း…ပညာဖုန္ေတြ တလံုးလံုး…”။

                           ခင္ခင္ထူး
         ၂၀၁၂ ခုႏွစ္။ Independent journal ။

ေမြးေမေလ့ - ေရေအး

ေမြးေမေလ့ - ေရေအး
-----------------------

ဒိတ္ခနဲ ရင္ခုန္သံကိုၾကားမွ အိပ္မက္ မက္ေနတာပါလားဟု သိကာ အေမသည္ စိတ္သက္သာရာရသည္။ သို႔တိုင္ အေမ၏ ရင္သည္ တလွပ္လွပ္တုန္ဆဲ။ ဘုရား ဘုရား ဘယ္လိုအိပ္မက္ပါလိမ့္ဟု ေတြးရင္း အေမသည္ တုန္ေနေသာ ရင္ကို ဖိရ၏။ ဘယ္လို အဓိပၸါယ္မ်ားပါလိမ့္ဟု ေတြးလ်က္ စိတ္သည္ ေဆာက္တည္ရာ မရ။ အိပ္မက္ဆိုးေပတကား။

အေမသည္ ကုန္ခဲ့သည့္ ညအေစာပိုင္းက အိပ္မေပ်ာ္။ အိပ္ရာထဲတြင္ ဟိုဘက္ဒီဘက္ လွိမ့္ကာ အခ်ိန္ကုန္၏။ ေတာင္ေတြး ေျမာက္ေတြး ေတြးလ်က္ပင္ အခ်ိန္ကုန္၏။ သူငယ္အိပ္ခ်ိန္၊ သက္ၾကီးေခါင္းခ်ခ်ိန္၊ လုလင္ျပန္ခ်ိန္ အခ်ိန္မ်ားသာ တေရြ႕ေရြ႕ ကုန္ခဲ့သည္။ တစ္ေမွးမွ်ပင္ မအိပ္ရ။ အရုဏ္တက္ခါနီးမွ ဖ်တ္ခနဲ တစ္ေမွးေပ်ာ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အိပ္မက္ဆိုးေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းပင္ လန္႔ႏိုးလာရ၏။

အေမသည္ ေစ့ေစ့ေတြးလွ်င္ အိပ္မက္သည္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းပင္ ေပၚသည္။ အိပ္မက္ထဲတြင္ ဒီအေမ့သမီးသည္ အေမႏွင့္ ေလးေတာင္ခန႔္အကြာတြင္ ထိုင္ေန၏။ အနီႏွင့္ အ၀ါပြင့္မ်ား ပါေသာလုံခ်ည္ကို ထက္ေအာက္ေျပာင္းျပန္ ၀တ္ထား၏။ မ်က္ႏွာသည္ မသာမယာ၊ ဆံပင္ဖြာလန္ၾကဲ၏ ထိပ္တည့္တည့္တြင္ ေခါင္ရန္းပန္း နီနီျမန္းျမန္းကို ပန္ထားေပသည္။ အထူးဆုံးကား သမီး၏ ၾကည့္ပုံဆန္းတည္း။ သမီး၏ မ်က္လုံးမ်ားသည္ နီရဲကာ မ်က္ရည္တို႔သည္ တစိမ့္စိမ့္ စီးလ်က္။ ထိုသို႔ ငိုလ်က္သားပင္ သမီးသည္ အေမျဖစ္အား တရိႈက္မက္မက္ ေငး၏။

အၾကည့္သည္ တစ္သက္တြင္ ေနာက္ထပ္ ျပန္မျမင္ရေတာ့မည့္ ခ်စ္သူ၊ ခင္သူတစ္ဦးအား ၾကည့္ေသာ အၾကည့္မ်ိဳးျဖစ္၏။ ထိုအၾကည့္ကို ျမင္လွ်င္ အေမ၏ စိတ္တြင္ ထင့္ခနဲ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ “ ဟဲ့ အစီမ ဘာျဖစ္တာတုန္း” ဟု အလန္႔တၾကား ေမး၏။ သမီးသည္ ဘာစကားမွ် မဆို။ အေမကိုသာ ေတြေတြၾကီး စိုက္ၾကည့္ျပီး တအင့္အင့္ ငိုသည္။ အေမသည္ စိုးရိမ္စိတ္ေၾကာင့္ ၀ရုန္းသုန္းကားပင္ ထကာ သမီးထံသြားသည္။ သမီးကား အေမ၏ အကပ္ကို မခံ၊ ေလွကားရင္းဘက္သို႔သာ တေရြ႕ေရြ႕ယို႔ျပီး ဆုတ္၏။ အေမ၏စိတ္တြင္ “ ဒီအေမ၊ ဒီသမီး ႏွစ္ဦးတည္းရွိေသာ မိသားစုတြင္ ဘာမ်ား သို၀ွက္ခ်င္ရေသးသနည္း” ေတြးကာ ေဒါသျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ “ဟဲ့ ေျပာပါဟဲ့” ဟု ေဒါမာန္ပါပါ ေအာ္ရင္းပင္ သမီးအနား ဖ်တ္ခနဲ ကပ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဆိုးရြားလွေသာ ညွီစို႔စုိ႔ အနံ႔အား ရႈမိျပီး “အမယ္ေလး” တကာ အိပ္ရာမွ ႏိုးရေပသည္။

အိပ္မက္ေၾကာင့္ ကေယာက္ကယက္ျဖစ္ေနေသာ အေမ၏ စိတ္အေတြးသည္ ပစၥကၡအေျခအေနတြင္ တျဖည္းျဖည္း စုစည္းမိလာသည္။ လူသည္ ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္တို႔ျဖင့္ ရႊဲနစ္ကာ ပူေလာင္ မြန္းက်ပ္ေနသည္ကို သတိ ထားမိလာသည္။ ကိုယ္ေပၚတြင္ ဘီလူးစီးသကဲ့သို႔ တက္ဖိထားေသာ ေစာင္ပုံၾကီးကိုလည္း သတိထားမိလာသည္။ “ေလးလိုက္တာ” ဟု စိတ္ထဲတြင္ ေတြး၏။ ထို႔ေနာက္ ေျခႏွင့္ လက္တို႔ကို လႈပ္ရွားတြန္းထိုးျပီး ေစာင္အား ခြာခ်သည္။ ေအးစိမ့္ေသာ ေလ၏ အထိအေတြ႔ႏွင့္ အတူ ႏွာ၀ တိုး၀င္လာေသာ ေအာ္ဂလီဆန္ဖြယ္ အပုပ္နံ႔ေၾကာင့္ အေမသည္ ေ၀ါ့ခနဲ ပ်ိဳ႕အန္ေတာ့မလို ျဖစ္သြား၏။ အမယ္ေလး ဆိုးလိုက္တဲ့ အနံ႔၊ နံလိုက္တဲ့ အနံ႔။ အေမသည္ ရုတ္ျခည္းပင္ အိပ္မက္ထဲက အပုပ္န႔ံကို သတိရ၏။ အေတြးမ်ားသည္ ပလုံစီလာၾကျပန္သည္။ အိပ္မက္ထဲက အနံ႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အျပင္ေလာကသို႔ ေရာက္ေနရသနည္း။ မ၀ံ့ေသာ အေတြးတစ္ခ်က္ကို ဖ်တ္ခနဲ ဆက္စပ္ေတြးမိလွ်င္ ၀ုန္းခနဲပင္ အိပ္ရာထက္ ငုတ္တုတ္ထထိုင္သည္။ တည္ျငိမ္စျပဳေသာ ရင္သည္ တလွပ္လွပ္ တုန္ျပန္သည္။ အေတြးမ်ားကား မရပ္ႏိုင္။ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂါတ္ ကာလသုံးပါးသို႔ ဖ်ိဳးဖ်ိဳးဖ်တ္ဖ်တ္ ေျပးသည္။ ေခါင္ရန္းပန္းသည္ ေသျခင္း၏ နိမိတ္တည္း။ လုံခ်ည္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ အထက္ေအာက္ ေျပာင္းျပန္ ၀တ္ထားရသနည္း။ မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္  ဤမွ် ငိုေနရသနည္း။ ျပီးလွ်င္ အပုပ္နံ႔။ ယခုပင္ ႏွာ၀သုိ႔ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ လာေ၀ွ႔သည္ ဆိုးရြားလွေသာ အပုပ္နံ႔။ “အို မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊ မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး” ဟု အေမသည္ တစ္ဦးတည္း ေခါင္းခါလည္ခါ ျငင္း၏။ သို႔တေစ ရုတ္ျခည္းပင္ ျပန္ျငိမ္သက္လ်က္ “ေသျပီထင္ပါရဲ႕၊ ကံဆိုးျပီ ထင္ပါရဲ႕” ဟူေသာ အေတြးကို ကြက္ခနဲ ေတြးမိျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ အိပ္ရာႏွင့္ မ်က္ေစာင္းထိုးတြင္ ရွိေသာ ဘုရားစင္ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူလ်က္ လက္အုပ္ခ်ီ၏။ ဂဂၤါ၀ါလု သဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ျပီးေသာ ဘုရားအဆူဆူႏွင့္ တပည့္သာ၀က အဆူဆူ၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္၊ အိမ္ေစာင့္နတ္၊ အရွင္ၾကီး၊ အရွင္ေကာင္း မ်ားစြာတို႔အား တိုင္တည္ျပီး ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ျခင္း ျပဳသည္။ တစ္နယ္ တစ္ေက်းသို႔ ေရာက္ေနေသာ ေသာၾကာသမီးအား ၾကည့္ရႈ မိႈင္းမေတာ္မူပါရန္ အပူကပ္ေလ၏။

ယိမ္းထိုးေနေသာ ထင္းမီးေတာက္သည္ တျဖည္းျဖည္း ေမွးမိွန္၏။ မီးခဲရဲရဲသည္ ထရံၾကိဳၾကားမွ တိုး၀င္လာေသာ ေလတြင္ တစ္ခ်က္တစ္ခ်က္ ေဖာက္ခနဲ ထေတာက္သည္။ အေမသည္ ထင္းမ်ားကို တဂၽြတ္ဂၽြတ္ ခ်ိဳးေျချပီး ဆတ္ခနဲ ထည့္လွ်င္ မီးေတာက္သည္ ၀ုန္းခနဲ ျပန္ေပၚလာသည္။ ထိုအခါ အေငြ႔တလူလူႏွင့္ ျငိမ္သက္ေနေသာ ေရေႏြးအိုးသည္ တရွဴးရွဴးတရွဲရွဲ အသံထြက္လာျပန္သည္။ အေမ၏ စိတ္သည္လည္း မီးထိုးခံရေသာ ေရေႏြးအိုး ကဲ့သို႔ပင္တည္း။ အိပ္မက္၊ ေခါင္ရန္းပန္း၊ သမီး၏ အၾကည့္ဆန္း၊ ေခ်ာင္ၾကိဳေခ်ာင္ၾကားအႏွ႔ံ ရွာသည့္တိုင္ တရားခံရွာမေတြ႔ေသာ အပုပ္နံ႔ အားလုံးကို ျဗဳန္းခနဲ ဒိုင္းခနဲ သတိရလွ်င္ ရင္၀တြင္ အလုံးဆို႔သလိုျဖစ္၏။ “အမယ္ေလး ဘုရား ဘုရား”ဟု တမိျပန္လွ်င္ စိတ္သည္ စဥ္းငယ္မွ် ညံ့သက္သလို ျဖစ္၏။ “အနိစၥေပပဲ၊ ကံေပပဲ” ဟု ဆင္ျခင္လွ်င္ ရင္ေခ်ာင္သလို ျဖစ္လာလ်က္ ထိုစိတ္သည္ တာရွည္မခံ။ သမီး၏ မ်က္ႏွာကို ျမင္ေယာင္လွ်င္ ထိုစိတ္တို႔သည္ ဖ်ိဳးဖ်ိဳးဖ်တ္ဖ်တ္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ပင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကသည္။

သမီးသည္ အရပ္ျပတ္ျပတ္၊ အသားအေရ ပါးပါး၊ မ်က္ႏွာျပားျပားႏွင့္ ေတာသူပီပီ ေဒါင္းတည္ ေမာင္းတည္ျဖစ္သည္။ သြားအနည္းငယ္ ေခါခ်င္ေသာ္ျငား ႏွာတံစင္းစင္းေၾကာင့္ ၾကည့္ေပ်ာ္သည္။ ငယ္စဥ္ကမူ လူပ်ိဳကာလသား တို႔အၾကား ေက်ာ္သင့္ သေလာက္ ေက်ာ္သည္။ တခ်ိဳ႕သည္ အံ့ၾသ၊ တခ်ိဳ႕သည္ ခ်ီးက်ဴး၊ တခ်ိဳ႕သည္ ကဲ့ရဲ႕သျဂၤဳ ိဟ္ျဖစ္လ်က္ သမီးကား မတုန္လႈပ္။ “မွန္ပါတယ္ ငါ့ေကာင္ရာ၊ ငါမလိမ္ပါဘူး၊ မဟုတ္မမွန္ဆိုရင္ျဖင့္ သန္းဟန္စီးတဲ့ စက္ဘီးျဖစ္ရပါေစ”ဟု ခပ္ရြတ္ရြတ္ ကာလသားတို႔က က်ိန္ဆိုသည္ ဟူ၏။ အမွန္ဆိုလွ်င္ကား သမီးသည္ သနားစရာတည္း။ သမီးအပ်ိဳေဖာ္၀င္စ အခ်ိန္တြင္ အေဖႏွင့္ အစ္ကိုသုံးေယာက္တို႔သည္ ပ်က္စီးေနေလျပီ။ ဖိုး၊ ဘိန္းတို႔ကို လက္တြင္ ဆုပ္ကိုင္လ်က္ပင္ ေသမင္းထံသုိ႔ အေျပးအလႊား သြားေနၾကေလျပီ။ အေမသည္ အႏုံျဖစ္သည္။ အအျဖစ္သည္။ ထိုအခါသည္ သမီးသည္ ထိုေခတ္ ထိုအခါက ရွားပါးလွသည့္ ေယာက်္ားစီးစက္ဘီးကို ခြလ်က္ ေန႔ေန႔ညညပင္ လႈပ္ရွားရေတာ့သည္။ အမ်ား ေမးေငါ့သည္ကို သိလ်က္ မသိဟန္ျပဳ၏။ ခ်ီးက်ဴးသည္ကို သိလ်က္ ဂုဏ္မေျမာက္သလို ေန၏။ အမွန္စင္စစ္ သမီးသည္ မိသားစုအတြက္ လူ႔ေလာက အျပင္ဘက္ ထြက္ခဲ့ျခင္းတည္း။

ေယာက်ာ္းႏွင့္ သားမ်ား တစ္ေယာက္ျပီး တစ္ေယာက္ ေသပုံ၊ အေမသည္ အစားမသိ၊ အအိပ္မသိ၊ အရိုးေဂါက္ဂက္ႏွင့္ အိပ္ရာထက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္းအေတာ္ၾကာ တုံးလုံးကေလး လွဲေနပုံ၊ သမီး၏ ျပဳစုယုယမႈမ်ားၾကားမွ အျမစ္ျဖတ္ခံရေသာ ႏွင္းဆီပင္သည္ ေျမတြင္ ရွင္သန္လာသကဲ့သို႔ သူမ တျဖည္းျဖည္း ျပန္ေကာင္းလာပုံ၊ လူတိုင္းသည္ သမီးအား ၀ုိင္းျပီး ၾသဘာေပးၾကပုံ၊ အျဖစ္အပ်က္ တသီတတန္းကို အေမသည္ တေရးေရး သတိရ၏။ ထိုစဥ္ ပစၥကၡအေျခအေနကို ေစ့ငုမိျပန္၏။

ထင္းေျခာက္ကို ဂၽြတ္ခနဲ ခ်ိဳးလ်က္ပင္ မီးထဲ ဆတ္ခနဲ ထိုးထည့္လွ်င္ မီးသည္ တဟည္းဟည္း ထေတာက္၏။ ဆူလုလု ဟင္းရည္အိုးသည္ ခပ္ျပင္းျပင္း ပြက္၏။ အေမ၏ အေတြးမွ်င္မ်ားသည္ ေထာင္းခနဲ ငါးပိနံ႔ႏွင့္ ျပန္ေပၚလာသည္။ အေမသည္ “အမယ္ေလး သမီးလိမၼာေလးကိုမွ”ဟု မခ်ိတင္ကဲ ရြတ္၏။ ဒီအေျခအေန ဒီလို ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သူမသည္ ဖ်ိဳးဖ်ိဳးဖ်တ္ဖ်တ္ ထလ်က္ သမီးေနာက္ လိုက္ရေတာ့မည္ မဟုတ္လား။ “ငါ့ႏွယ္ ႏုံလွခ်ည့္၊ အ လွခ်ည့္” ဟုလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အျပစ္တင္၏။

ထို႔ေနာက္ “အိုေအ မေသခ်ာတဲ့ အိပ္မက္ကို အေရးျပဳလုိ႔” ဟု စိတ္ထဲတြင္ ပုန္ကန္ လိုက္ျပန္သည္။

ထိုစဥ္ အေမ၏ နားတြင္ “အရီး အရီး” ဟု ခပ္အုပ္အုပ္ အသံကို ၾကားသလို ရွိလွ်င္ ေခတၱမွ် ျငိမ္၏။ ျပီးလွ်င္ “ဟဲ့ ဘာတုံး” ဟု ေလးေလးပင္ပင္ အသံေပးသည္။

“ေစာေစာ စီးစီးေအ” ဟု တိုးတိုးဆက္ရြတ္သည္။ 

ခဏမွ်ၾကာလွ်င္ အေမႏွင့္ မိန္းမတစ္ေယာက္သည္ မီးဖိုေဘးတြင္ ပူးကပ္ကာ စကားဆိုလ်က္ရွိ၏။ ဆံပင္ စုတ္ဖြာႏွင့္ ဖလန္ထည္ ညစ္ညစ္ကို ၀တ္ထားေသာ ကပ်စ္ကညစ္ ထိုမိန္းမသည္ “ကၽြန္မျဖင့္ ညကတည္းက လာခ်င္လြန္းလို႔ အူကို ယားေနတာပဲ” ဟု သည္းထိတ္ရင္ဖိုဟန္ျဖင့္ စကားစ၏။ အသံသည္ အေရးၾကီးဟန္ျဖင့္ ရုတ္တရက္ တိုးသြား၏။ ၾကမ္းကို ပုတ္ကာ ပုတ္ကာျဖင့္ စကားဆိုေနေသာ ထိုမိန္းမ၏ ကိုယ္သည္ ကုန္း၍ ကိုင္း၍ အေမ့နားသုိ႔ တျဖည္းျဖည္း တိုးကပ္၏။

ထိုမိန္းမ ေျပာေသာကိစၥသည္ အေရးၾကီးကိစၥ မဟုတ္။ အမည္မသိ မိန္းမတစ္ေယာက္ ဖ်ား၍ ၊ နာ၍ ေသသည့္ သတင္း မွ်သာ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေသသည့္ ေနရာသည္ အေမ၏သမီး စပါးရိတ္ သြားေသာ ဟိုပင္အနီးရွိ နန္႔ရင္းရြာတြင္ျဖစ္၍ ေသသူမွာ တစ္နယ္တစ္ေက်းမွ လာေသာ စပါးရိတ္သမတစ္ေယာက္ျဖစ္လွ်င္ အမ့ရင္သည္ တဒုန္းဒုန္း ခုန္လာသည္။

“ကၽြန္မ ေယာက်္ား ရထားေပၚက ၾကားလာတာတဲ့။ ညေန အိပ္ေရာက္ေရာက္ခ်င္းကေတာ့ ဧည့္ကရႈပ္၊ စကားကလည္း မစပ္မိနဲ႔၊ ညၾကီးမိုးခ်ဳပ္ အိပ္ဖို႔လုပ္ေနရင္းမွ စကားစပ္မိေတာ့ အိပ္လို႔ေတာင္ မေပ်ာ္ဘူး။ ကၽြန္မေလ အရီးကို လာေျပာခ်င္လိုက္တာ၊ ဒါနဲ႔ သန္းဟန္ဆီကေကာ ဘာသတင္းမွ မၾကားဘူးလား”

ထိုမိန္းမ၏ စကားသည္ အျမီးေရာက္ ေခါင္းေရာက္ျဖစ္၏။ အခ်ဳပ္မွာ ေမွာ္မွ ျပန္လာေသာ သူ႔ေယာက်ာ္းသည္ ဟိုပင္ဘူတာမွ တက္ေသာ လူတစ္အုပ္ ေအာ္ၾကီးဟစ္က်ယ္ ေျပာေနရာမွ တစ္စြန္းတစ္စ ၾကားလာခဲ့ျခင္းတည္း။ အိပ္မက္အခံ ရွိေသာ အေမသည္ ထိုမိန္းမ၏ နိမ့္ခ်ည္ ျမင့္ခ်ည္ ေျပာေနေသာ အသံ၊ ေရွ႕ေနာက္ ယိမ္းထိုးေနေသာ စိုးရိမ္ေသာကဟန္ကို ျမင္လွ်င္ ေသသူ အမည္မသိ စပါးရိတ္သမသည္ သူမ၏ သမီးဟု တထစ္ခ် ထင္လာေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “ငါ့ႏွယ္ ကံဆိုးလွေအ” ဟု မပီမသ ၀ူးတူး၀ါးတား ဆိုရင္း ရႈိက္၏။ ထိုအခါ လြန္ခဲ့ေသာ မိနစ္ပိုင္းတြင္ စိုးရိမ္ေသာက အျပည့္ျဖစ္ေနေသာ မိန္းမသည္ အတန္မွ် ဆြံ႔အသြားသည္။ စကၠန္႔ပိုင္းမွ် ၾကာေသာအခါတြင္ တုန္လႈပ္ေသာအသံျဖင့္ “မဟုတ္တာဘဲ အရီးရယ္ မဟုတ္တာဘဲ” ဟု တတြတ္တြတ္ ဆို၏။ “က်ဳပ္က သန္းဟန္ ေသတယ္ မေျပာပါဘူး” ဟု ခပ္ေလးေလး ညည္းသည္။

အေမသည္ ပါးေပၚတြင္ တလိမ့္လိမ့္ စီးက်ေနေသာ မ်က္ရည္မ်ားကို ဘယ္ညာ လႊဲသုတ္၏။ ထို႔ေနာက္ “ငါ ညက သန္းဟန္ကို အိပ္မက္မက္တယ္” ဟု အသံတုန္တုန္ျဖင့္ စကားစသည္။ ျပီးလွ်င္ အိပ္မက္မက္ပုံ၊ အိပ္ရာမွ ႏိုးထပုံ၊ အပုပ္နံ႔ရပုံတို႔ကို လုံးေစ့ပတ္ေစ့ ျပန္ေျပာ၏။ “ေသခ်ာပါတယ္ေအ၊ ေသခ်ာပါတယ္ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနျပီ” ဟု ၀မ္းနည္းပက္လက္ ေရရြတ္သည္။ သတင္းသမကား မ်က္ႏွာငယ္ျဖင့္ တၾသၾသ စကားေထာက္၏။

ရုတ္တရက္ သတင္းေပးမိန္းမ ႏွင့္ တြတ္ထိုးဆဲတြင္ အေမသည္ “မျဖစ္ဘူး၊မျဖစ္ဘူး ငါလိုက္မွျဖစ္မယ္ ”ဟု ဆုံးျဖတ္၏။ နံရံထက္တြင္ ခ်ိတ္တင္ထားေသာ ကခ်င္လြယ္အိတ္အေဟာင္းကို ေျပးျဖဳတ္သည္။ ရွိစုမဲ့စု အ၀တ္ႏွစ္စုံကို ထိုးသိပ္ထည့္၏။ “နင္ မီးေတြဘာေတြ ၾကည့္က်က္ ျငွိမ္းထားလိုက္ဦး၊ ငါေတာ့ ရွိတဲ့ ရထားနဲ႔ပဲ လိုက္ေတာ့မေအ့” ဟု ထိုမိန္းမအား ကပ်ာသီသုတ္ မွာလ်က္ပင္ အိမ္မွ ထြက္ခဲ့သည္။ အမွန္စင္စစ္ အေမသည္ ယခုအရြယ္ အသက္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ေခါင္းျဖဴစြယ္က်ိဳးသည့္ တိုင္ သူမ ေနထိုင္ရာ ရြာႏွင့္ ေျခာက္မိုင္ေက်ာ္ေ၀းေသာ ေမာ္လူးမွ တစ္ပါး မည္သည့္ေနရာမွ် ေရာက္ဖူးသူ မဟုတ္။ မည္သည္ကိုမွ် သြားဖူးသူ မဟုတ္။ ရြာတြင္ အသုံးလုံး သင္စဥ္ကလည္း ေယာင္တိ ေယာင္၀ါးျဖင့္ ျပီးခဲ့သူျဖစ္ေလရာ မည္သုိ႔ သြားရမည္ကိုလည္း သိသူမဟုတ္။ အေမသည္ ေဇာႏွင့္ သုတ္သီးသုတ္ပ်ာ ေလွ်ာက္လာလ်က္ ဘူတာရုံထီးတည္းကို ျမင္လွ်င္ ရုတ္တရက္ လန္႔ကာ သြား၏။ “ဘုရား၊ ဘုရား ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ရပါ့” ဟု အထိတ္တလန္႔ ရြတ္မိသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ “အိုေအ ပါးစပ္ပါ ရြာေရာက္တာပဲ” ဟုေတြးကာ မာန္တင္း၏။

“အိုေအ ဘာျဖစ္ေသးတုံး” ဟု စိတ္ထဲတြင္ မခန္႔ဟန္ ေတြးလ်က္ပင္ အေမသည္ ဘူတာရုံထဲ ခ်ီတုံခ်တုံ အေတာ္ၾကာ ရပ္ေနေသးသည္။ ေနာက္ဆုံး “မျဖစ္ေသးပါဘူး” ဟု စိတ္တုံးတုံးခ်လ်က္ “အထက္ဘက္ သြားမယ့္ရထား ရွိသတဲ့လားေတာ့” ဟု အနီးရွိ ေယာက်ာ္းတစ္ေယာက္ကို ခပ္ရြံ႕ရြံ႕ ေမးသည္။ “မသိေပါင္ဗ်ာ အထူးေတာ့ တက္သြားျပီဆိုပဲ” ဟု ထိုသူက ေျပာလွ်င္ကား အေမသည္ ဘာဆက္ေမးရမွန္း မသိေတာ့။ လြတ္ေနေသာ ခုံတစ္ခုံတြင္ တိတ္ဆိတ္စြာ ၀င္ထိုင္ျပီး ေတာင္ေတာင္ဤဤ ေတြးေန၏။ ရထားစီးရမည့္ အေရးကို ေတြးကာ လန္႔သည္။ “အိမ္ပဲ ျပန္လိုက္ရေကာင္းမလား” ဟုလည္း ေတြးသည္။ သမီးျဖစ္သူကို သတိရလွ်င္ “မျဖစ္ေသးပါဘူး သြားကိုသြားမွ ရမွာပဲ” ဟု စိတ္ကို တင္းလိုက္ျပန္သည္။ ကုန္းေနေသာ ခါးသည္ ခပ္မတ္မတ္ျဖစ္သြား၏။ လုံခ်ည္အထက္နားစကို ဆြဲလိပ္ျပီး နံရိုးေအာက္နားတြင္ ခပ္တင္းတင္း ျပင္၀တ္၏။ အျဖဴႏွင့္ အနက္ တစ္၀က္စီ ေရာေနေသာ လက္သီးဆုပ္သာသာ ဆံထုံးကို လည္း ခပ္က်စ္က်စ္ ျပင္ထုံး၏။ ျပီးလွ်င္ သူမ၏ လြယ္အိတ္ အစုတ္ကေလးကို ရင္တြင္ ေစ့ေစ့ပိုက္လ်က္ ျငိ္မ္ျပန္ေလသည္။

ရထားသံေခ်ာင္းေခါက္ခ်ိန္တြင္ လက္မွတ္ရုံသုိ႔ လူမ်ား ၀ုန္းခနဲ ထေျပးလွ်င္ အေမသည္ ရုတ္တရက္ လန္႔ကာသြားသည္။ “ဘာမ်ားပါလိမ့္ ဘာမ်ားပါလိမ့္” ဟု စိတ္သည္ မရိုးမရြ။ “အထက္ရထား လက္မွတ္ ေရာင္းတာတဲ့” ဟု ၾကားလွ်င္ကား အေမသည္ အတင္းပင္ လူအုပ္ထဲ တိုးေတာ့၏။ “ဒီဘြားေတာ္ တိုးလွခ်ည့္” ဟု ေအာ္လွ်င္လည္း ဂရုမစိုက္။ လက္မွတ္ မရလိုက္လွ်င္ ဟူေသာအေတြးႏွင့္ ရင္သည္ တထိတ္ထိတ္။ အျပဳံးအရယ္ ကင္းစြာ လက္မွတ္ေရာင္းေနေသာ စာေရးအား “ေမာင္မင္းၾကီးသား မ်က္ႏွာမဲ့ေလး က်န္းမာပါေစ ခ်မ္းသာပါေစေတာ္” ဟု စိတ္ထဲမွ တတြတ္တြတ္ ရြတ္၍ ေမတၱာ ပို႔၏။ “ဟိုပင္တစ္ေစာင္ေတာ့” ဟု အသံတုန္တုန္ျဖင့္ ေျပာရင္း ကုန္ျပီဟုမ်ား ေျပာလိုက္ေတာ့မလားဟု စိတ္တြင္ ထင့္သည္။ ရထားလက္မွတ္ လက္ထဲ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ကား “အမယ္ေလး ငါ မတက္ရေသးခင္ ရထားထြက္သြားရင္ ဒုကၡ” ဟူေသာအေတြးသည္ ၾကီးစိုးျပန္၏။

မ်ားမၾကာမွီ အေမသည္ တဂ်ဴံးဂ်ဴံးခုတ္ေနေသာ ရထားေပၚတြင္ ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ ကင္းကြာလ်က္ အထီးတည္း ရွိ၏။ နဘား၊ ျမစ္ၾကီးနား ေခါက္ျပန္ရထားသည္ ေျမြလိမ္ေျမြေကာက္သဖြယ္ ေႏွးခ်ည္ ျမန္ခ်ည္ တဂ်ဴံးဂ်ဴံး ခုတ္လ်က္ရွိသည္။ ေတာင္စဥ္ ေတာတန္းသည္ နီးတစ္ခါ ေ၀းတစ္လွည့္။ ရံဖန္ရံခါဆိုသလိုပင္ ရထားစီး ကုန္စိမ္းသည္မ်ားသည္ သူ႔ပစၥည္းေတြ ႏြမ္းကုန္ေတာ့မဟဲ့ ငါ့ပစၥည္းေတြ ဖတ္ကုန္ ေတာ့မစဲ့ဟု ေအာ္ၾကဟစ္ၾက ရန္ျဖစ္ၾကသည္။ ထိုပြက္ေလာရိုက္ေနေသာ ေလာကအလယ္တြင္ အေမသည္ ထီးတည္ တိတ္ဆိတ္လ်က္။ ရထားလမ္းေဘးရွိ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္း ကိုလည္းေကာင္း၊ လႈပ္လီလႈပ္လဲ့ ေတာပန္းမ်ား ကိုလည္းေကာင္း လည္တံရွည္ ဗ်ိဳင္းတို႔ကို လည္းေကာင္း ဘာကိုမွ် မျမင္။ စိတ္သည္ သမီးထံတြင္သာ တရစ္၀ဲ၀ဲတည္း။

လူ ျငိမ္ေသာ္ျငား စိတ္ကား မျငိမ္။ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ေျပးေျပးလႊားလႊား ရွိစဥ္က ငုပ္လွ်ိဳးေနသည့္ ေသာကသည္ ေခတၱမွ် ျငိမ္ျငမ္ထိုင္မိလွ်င္ ေလပင့္ခံရေသာ မီးကဲ့သို႔ပင္ ဟုပ္ခနဲ ဟုပ္ခနဲ ျပန္ေပၚလာၾကသည္။ စိတ္ႏွလုံးသည္ မသာယာ။ ေအာ္ဟစ္ ငုိရန္လည္း အားမရွိ။ ဘုရားကိုသာ တြင္တြင္တ၏။ မဟုတ္ပါေစနဲ႔ ဟုသာ တြင္တြင္ ဆုေတာင္း၏။ ရထားသည္ တဘူးဘူးတဘဲဘဲ ေအာ္ျမည္၍ ျငိမ့္ခနဲ ထိုးရပ္တိုင္းပင္ အေမ့ရင္သည္ ပူခနဲ ျဖစ္လ်က္ “ဟိုပင္ဘူတာလားေတာ့” ဆိုသည့္ စကားကိုသာ အေဆာတလ်င္ ေမး၏။ ရထားျပတင္းမွ တိုး၀င္လာေသာ ေလေၾကာင့္ ပြေယာင္းေနေသာ ဆံပင္ကိုလည္း သိမ္းရန္ သတိမရ။ စားရန္လည္း စိတ္ထဲမရွိ။ ေသာက္ရန္လည္း အေတြးထဲမ၀င္။ ညေန သုံးနာရီ က်ေနက်ဲက်ဲေတာက္ရွိခ်ိန္တြင္ကား အေမသည္ ဟိုပင္ဘူတာ ႏႈတ္ခမ္းတြင္ ႏြမ္းႏြမ္းေခြေခြ ရပ္မိေပသည္။

အေမတက္စီးမိေသာ ေထာ္လာဂ်ီသည္ စုတ္စုတ္ျဖစ္သည္။ အသံကား ေလယာဥ္သံျဖစ္၏။ အခိုးအေငြ႔ကား မီးခိုး ေခါင္းတိုင္ ျဖစ္၏။ သြားႏႈန္းကား လိပ္ေပတည္း။ ထိုသို႔ စုတ္ရသည့္ အထဲတြင္ လမ္းကား ခ်ိဳင့္ခြက္၊ က်င္းမ်ား ေပါလွေပရာ အေမသည္ အင့္ခနဲပင္ အသံမထြက္ႏိုင္။ ကား၏ တစ္ေထာင္ခန္႔ ျမင့္ေသာနံရံကိုသာ ျမဲျမံစြာကိုင္ျပီး ေရွ႕သို႔ ေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ၾကည့္သည္။ သို႔ေသာ္ တလိမ့္လိမ့္ ညိဳေမွာင္ေသာ ဖုန္လုံးၾကားတြင္ အပင္ ရိုးတိုးရိပ္တိပ္သာ ေတြ႔၏။ အေမ၏ ရင္သည္ကား ပူ၍ ပူ၍လာသည္။ စိတ္ထဲတြင္လည္း “သမီးေရ သမီး အေမလာျပီကြဲ႔” ဟု ေအာ္ဟစ္၏။ “အမယ္ေလး အရွင္ၾကီး အရွင္ေကာင္းတို႔ရယ္ ကၽြန္မသမီး အလိမၼာေလးကို ေစာင့္ေရွာက္ပါဦး” ဟုလည္း ပါ၏။ ကားေမာင္းေသာ ေကာင္ေလး၏ “ေမြး…ေမြးေမေက်းဇူး…ဆပ္ဖူးခ်င္တယ္ေလ၊ တစ္နယ္စီျခားလို႔ ေ၀းကြာခဲ့ေပ… သား…ခ်စ္တဲ့ ေမြးေမေမ၊ သား…သားခ်စ္တဲ့ ေမြးေမေမ” ဟူေသာ ဆြဲဆြဲငင္ငင္အသံကို ၾကားလွ်င္ အေမ့ရင္သည္ ၀ုန္းဒိုင္းၾကဲသည္။

ကားေပၚတက္ခါစတြင္ အေမသည္ “နန္႔ရင္းရြာမွာ ေကာက္ရိတ္သမတစ္ေယာက္ ေသတယ္ဆို” ဟု ေမးလွ်င္ “ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ” ဟုေျဖပုံ “ဘယ္သူတဲ့တုံး” ဟု ဆက္ေမးလွ်င္ “မသိေပါင္ဗ်ာ၊ ငယ္ေတာ့ မငယ္ေတာ့ဘူးဗ်၊ ေလးဆယ္ေက်ာ္ျပီဆိုပဲ” ဟု ေျဖပုံတို႔ကို သတိရ၏။ အေမသည္ ထိုအေျဖကို ၾကားလွ်င္ ငိုင္ကာက်သြား၏။ မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူးဟု ေတြးတထင့္ထင့္ ရွိေသာစိတ္သည္ တုံးတုံးက်လုလု ျဖစ္သည္။ စဥ္းစားရင္းပင္ မ်က္ရည္ပူမ်ားသည္ ပါးတြင္ စိုစြတ္လာသည္။ “ဟင့္အင္း မယုံဘူး၊ အေလာင္းမျမင္မခ်င္း မယုံႏိုင္ပါဘူူးေအ” ဟု စိတ္တြင္ တီးတိုးဆိုရင္း ေခါင္းယမ္းသည္။

“နန္႔ရင္းေရာက္ခါနီးျပီဗ်” ဟူေသာ ကားသမား၏ စကားသံကိုၾကားလွ်င္ အေမ၏ ရင္သည္ ပို၍ တုန္လႈပ္လာသည္။ ႏွလုံးခုန္သံသည္ ပို၍ ျမန္လာသည္။ လူသည္ ေဇာေခြ်းမ်ား ထြက္လ်က္ ဟိုက္ခနဲ ဟာခနဲ ရွိ၏။ ဘာကိုမွ် ရင္မဆိုင္၀ံ့စြာ မ်က္စိမွိတ္ကာ ေခါင္းငုံ႔ေနဆဲတြင္ ေထာ္လာဂ်ီသည္ တု႔ံခနဲ ရပ္သည္။ “ေရာက္ျပီ” ဟူေသာ အသံေၾကာင့္ မ၀့ံတ၀ံ့ မ်က္စိဖြင့္မိလွ်င္ အေမ၏ရင္သည္ ၀ုန္းခနဲ ျပိဳဆင္းသည္။ အေမ၏ ေရွ႕တြင္ကား ေခါင္းတလား တစ္လုံးေပတည္း။ အနီ၊ အ၀ါ၊ အပန္း၊ ပိတ္ပါးစမ်ားျဖင့္ ဆင္ယင္အပ္ေသာ ေခါင္းတစ္လုံးတည္း။ ထိုေခါင္း၏ အေပၚတြင္ကား ထမင္းပန္းကန္ တစ္ခ်ပ္ႏွင့္ ေရတစ္ဖန္ခြက္သည္ ေငါင္းစင္းစင္း ရွိ၏။ အျဖဴ၊ အနီ၊ အစိမ္း၊ အညိဳ ပန္းမ်ား ထိုးစိုက္ထားေသာ ပန္းအိုးသည္ အေခါင္းထက္တြင္ ထီးတည္း။ အေမသည္ ေထာ္လာဂ်ီထက္မွ ၀ုန္းခနဲပင္ ခုန္ဆင္းမိသည္။ ေျမျပင္ထက္တြင္ ေခြေခြယိုင္ယိုင္ လဲက်သြား သည့္တိုင္ နာသည္မသိ၊ က်င္သည္ မသိ။ “သမီးရဲ႕ ၊ သမီး” ဟု ႏုတ္မွ သတိလက္လြတ္ တတြတ္တြတ္ ရြတ္ရင္း ေလးဖက္ေထာက္ကာ ကုန္းရုန္းထ၏။ မသာတင္ထားေသာ လွည္းနားသို႔ ယိုင္ယိုင္ထိုးထိုး တေရြ႕ေရြ႕တိုးရင္ ရိႈက္ၾကီးတငင္ စငိုသည္။ “သမီးအလိမၼာေလးကိုမွ ေတာ္”ဟု ဟစ္မိ၏။ ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ဂရု မထားမိ။ လူသူေလးပါကိုလည္း မျမင္မိေတာ့။

ငိုရင္း ရိႈက္ရင္း ထြက္လာေသာ ႏွပ္ႏွင့္ မ်က္ရည္မ်ားကို လုံခ်ည္အထက္နားစႏွင့္ ငုံ႔ျပီး ဆြဲဆြဲသုတ္ေနေသာ အေမသည္ ေက်ာျပင္သို႔ ျဖန္းခနဲလာရိုက္သည့္ လူေၾကာင့္ ဆတ္ခနဲ ေမာ့ၾကည့္သည္။ အေမ၏ ရင္သည္ ဒိန္းခနဲ ခုန္၏။ အေမ ျမင္ရသည္ကား ေသျပီဟု အေမထင္ေနေသာ အေမ၏ သမီးေပတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ “အစီမ အစီမ မေသဘူးေနာ္” ဟူေသာ အေမ၏ အသံတုန္တုန္ႏွင့္ “အေမ ဘာလုပ္ေန တာတုံး” ဟူေသာ သမီး၏ စိတ္ရႈပ္ေထြးသံတို႔သည္ ျပိဳင္တူနီးပါပင္ ထြက္လာၾကသည္။ အေမသည္ “အစီမ” ဟု ေခၚရင္း သမီး၏ လက္ကို တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ ဆြဲကိုင္သည္။ ထိုစဥ္ အေမသည္ ၀ိုင္းၾကည့္ေနေသာ ပတ္၀န္းက်င္ကို သတိထားမိလာသည္။ သမီး၏ ျပဳံးစိစိဟန္ပန္ ကိုလည္း ဂရုျပဳမိလာသည္။ ရုတ္တရက္ ရွက္စိတ္သည္ အေမ့အား ျဖဳန္းခနဲ ဖုံး၏။ အေမသည္ သမီး၏ လက္ေမာင္းကို ဖ်တ္ခနဲ ခပ္ဆတ္ဆတ္ရိုက္ရင္း ျပဳံးတုံ႔တုံ႔ စူတူတူ မ်က္ႏွာျဖင့္ “ေသျခင္းဆိုးမ၊ မသာမ ငါက ေသျပီေအာက္ေမ့ေနတာ” ဟု လႊတ္ခနဲ ေအာ္သတည္း။

-------------
ေရေအး
ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း၊ ေအာက္တိုဘာလ၊ ၂၀၁၃