ပတ္လည္အေရြ႕ - နႏၵာစုိး (ဆင္ျဖဴကၽြန္း)
* * *
(၁)
"နယူတန္ တစ္ေယာက္ ဆုံးရွာၿပီ" ဆိုတဲ့ သတင္း ၾကားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ႀကီးကို အံ့အား တသင့္နဲ႔ သံေဝဂ ရမိတယ္လို႔ ေျပာရင္ ၾကားရသူ အေပါင္းက မ်က္ခုံးပင့္ ၾကည့္ၾကေလ မလား မေျပာ တတ္ဘူး။ "နယူတန္ညဆုံးတာမ်ား ၾကာပဲ ၾကာခဲ့လွေပါ့။ ဘာ ခုမွ ႏြားအိုလန႔္ လန႔္ၿပီး အံ့အားသင့္ ေနရတာ တဲ့တုံး" လို႔ေတာင္ ေအာက္ေမ့ ၾကမယ္ ထင္တယ္။ ဟုတ္သေလ။ နယူတန္ ဆိုတာက ကမၻာေက်ာ္ ပညာရွင္ႀကီး တစ္ေယာက္ မဟုတ္လား။ သူ႔နာမည္ ၾကားလိုက္တာ နဲ႔ပဲ သူ႔ရဲ႕ ထင္ရွားလွတဲ့ "နယူတန္ ေလာ" လို႔ ဆိုတဲ့ ဥပေဒသ ေတြေတာင္ ေျပး သတိရ ၾကလိမ့္ဦး မလားပဲ။ "သက္ေရာက္မႈ တိုင္းတြင္ ယင္းႏွင့္ တူညီေသာ တန္ျပန္ သက္ေရာက္မႈ ရွိၾကသည္" အစ ရွိတဲ့ ဘာဘာ ညာညာ ဆိုတာမ်ိဳး ေတြေလ။
အံ့အားသင့္ မသြားပါနဲ႔ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ ေျပာမွာက အဲဒီ ကမၻာေက်ာ္ သိပၸံ ပညာရွင္ ႐ူပေဗဒ ပညာရွင္ႀကီး အိုင္းဇက္စ္ နယူတန္ အေၾကာင္း မဟုတ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သူငယ္ခ်င္း နယူတန္ အေၾကာင္းပါ။
* * *
(၂)
သူ႔နာမည္က ေသာင္းတန္ တဲ့။ သူ႔ဟာသူ ေသာင္း တန္သလား၊ သိန္း တန္သလား၊ ကုေဋခ်ီ တန္သလားေတာ့ မေျပာတတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ရြယ္တူ တန္းတူ အေပါင္း အသင္းေတြ ၾကားထဲမွာေတာ့ သင္းဟာ နယူတန္ ဆိုတဲ့ နာမည္ေျပာင္ တစ္လုံးကို ႐ႈံ႕႐ႈံ႕မဲ့မဲ့ လက္ခံ ပိုင္ဆိုင္ သြားရရွာ တာပါပဲ။ ေျပာမယ့္သာ ေျပာရ၊ သည္ငနဲဟာ တကယ္ပဲ ကမၻာေက်ာ္ ႐ူပေဗဒ ပညာရွင္ႀကီး နယူတန္ ေသၿပီးတဲ့ေနာက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ထပ္မံ ဝင္စား က်င္လည္ရာ ဘဝေပါင္း မ်ားစြာမွာ ဘယ္ႏွဆက္ေျမာက္ အျဖစ္ ျပန္ဝင္စားတဲ့ သတၱဝါ ေလလဲလို႔ ေတြးၾကည့္ ခ်င္စရာ ေကာင္းေအာင္ပဲ ထူးပါတယ္။ တျခားေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကသာ ေက်ာင္းက ခြာလာၿပီး ဘဝထဲမွာ က်င္လည္ ႐ုန္းကန္ ၾကရခ်ိန္မွာ ေက်ာင္းမွာ သင္ခဲ့ရတဲ့ စာေတြ ေက်ာင္းကို "ပ်ံ" သြားၾကၿပီ ဆိုသလို ျဖစ္ခဲ့ၾက ေပမယ့္ သူကေတာ့ ႐ူပေဗဒ ဘာသာရပ္ကို သူ႔ဘဝ အတြက္ တိတိက်က်ႀကီး အသုံးခ် သြားႏုိင္ခဲ့လို႔ပဲ။
ဒီေနရာမွာ ေသာင္းတန္ ကေန နယူတန္ ျဖစ္လာရပုံ ကေလးကို အမွတ္ရ မိပါေသးရဲ႕။ ႐ူပေဗဒ ဘာသာရပ္မွာ "အလ်င္" တို႔၊ "အေရြ႕" တို႔ ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုခ်က္ ကေလးေတြ သင္ၾကရေတာ့ ဘာသာျပ ဆရာ ဦးျမတ္ေက်ာ္ ကလည္း အေတာ္ အသင္ျပ ေကာင္းတာလား၊ အရာဝတၳဳ တိုင္းမွာ ရွိတဲ့ ေရြ႕လ်ားမႈ သေဘာတရားကို ဆရာက သင္ပါတယ္။
"အရာဝတၳဳ တိုင္းရဲ႕ ေရြ႕လ်ားမႈ သေဘာတရားကို အေရြ႕လို႔ ေခါင္းစဥ္ေပး ထားတယ္။ အဲဒီ အေရြ႕ဟာ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိတယ္။ တစ္၊ ပတ္လည္ အေရြ႕။ ႏွစ္၊ ေထာင့္ေျပာင္း အေရြ႕တို႔ ျဖစ္တယ္။ မင္းတို႔ ျမင္သာေအာင္ ေျပာရရင္ ေလးေထာင့္စပ္စပ္ ေက်ာက္တုံးႀကီး တစ္တုံးကို ေျမႀကီးေပၚ တရြတ္တိုက္ ေျမျပင္ညီ အတိုင္း ေရြ႕လ်ား သြားေအာင္ တြန္းေပးလို႔ ေရြ႕ရျခင္းကို ေထာင့္ေျပာင္း အေရြ႕လို႔ ေခၚမယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ ေက်ာက္တုံးႀကီးကို ကုတ္နဲ႔ ေကာ္မၿပီး လွည့္လည္ လည္ပတ္ ေရြ႕လ်ား ေစတာ မ်ိဳးေၾကာင့္ ေရြ႕လ်ား ရျခင္းကို ပတ္လည္ အေရြ႕လို႔ ေခၚတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီအေရြ႕ ႏွစ္မ်ိဳးမွာ ေထာင့္ေျပာင္း အေရြ႕ဟာ ႐ိုးစင္းၿပီး အားအင္ ကုန္ခန္းေအာင္ စိုက္ထုတ္ရမႈ ရွိသေလာက္ ပတ္လည္ အေရြ႕ ကေတာ့ ညင္သာ လြယ္ကူၿပီး ပိုမို ခရီးေရာက္ တာကို ေတြ႕ရမယ္။ ကဲ ...ဆီအျပည့္ ျဖည့္ထားတဲ့ ဆီပီပါ တစ္လုံးကို ဒီအတိုင္း တည့္တည့္ႀကီး မတ္တတ္ရပ္ အတိုင္း ေထာင္ၿပီး တြန္းမလား၊ သို႔မဟုတ္ လွဲခ်ၿပီးမွ ပီပါ အဝိုင္း အတိုင္း လွိမ့္တြန္း မလား၊ အဲဒီ ႏွစ္နည္းမွာ ဘယ္နည္းက သက္သာ လြယ္ကူ မလဲေဟ့"
"အဝိုင္း အတိုင္း လွိမ့္တြန္းတာက သက္သာ လြယ္ကူ ပါတယ္ ဆရာ"
"ေအး- အဲဒါဟာ ႐ူပေဗဒမွာ ပတ္လည္ အေရြ႕ပဲ။ ေမာ္ေတာ္ကားေတြ၊ လွည္းေတြမွာ ဘီးကို စက္ဝိုင္း သဏၭာန္ အသုံးျပဳၾကျခင္းဟာ ပတ္လည္ အေရြ႕ သေဘာတရားကို အေျခခံတာပဲ။ ကဲ- အေရြ႕ ႏွစ္မ်ိဳး အေၾကာင္း မွတ္မိၾက ေရာေပါ့"
ဆရာ သင္ျပပုံက နားထဲကိုတင္ မကဘူး၊ ရင္ထဲ အသည္းထဲ အထိ စြဲမွတ္မိ သြားေအာင္ သင္ျပ သြားတာပါ။ မွတ္ဥာဏ္ထဲကို အေျခခံက်က် စြဲဝင္ သြားေအာင္ ႐ိုက္သြင္း ေပးလိုက္တာမ်ိဳး။ အဲဒီ ေန႔က မုန႔္စားေက်ာင္း ဆင္းေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ စကားဝိုင္း ထဲမွာ ေသာင္းတန္က ထ ေၾကညာတယ္။ ဘယ္သူကမွ မေမးရ ဘဲနဲ႔ သူ႔ဟာသူ စိတ္ကူးနဲ႔ ရဲရဲ ထေျပာ တာပါ။
"ေတာက္ ... ႐ူပခ်ိန္ တုန္းက ဆရာ ဦးျမတ္ေက်ာ္ သင္သြားတာ ရွင္းလိုက္တာ။ ပတ္လည္ အေရြ႕နဲ႔ ေထာင့္ေျပာင္း အေရြ႕ ႏွစ္မ်ိဳး အေၾကာင္းေလ၊ ငါကေတာ့ ပတ္လည္ အေရြ႕ပဲ သေဘာက်တယ္။ ဒီေတာ့ကာ ငါ့ဘဝ တစ္ေလွ်ာက္လုံး မွာလည္း အဲဒီ ႐ူပေဗဒရဲ႕ ပတ္လည္ အေရြ႕ သေဘာတရားနဲ႔ပဲ ခ်ီတက္မေဟ့။ အဲဒါ အီေဖကိုယ္ရဲ႕ သံမဏိ ဆုံးျဖတ္ခ်က္လို႔ ဂဏွာဟိ မွတ္ၾကေပေလာ့" တဲ့။
သူ ေႂကြးေၾကာ္ လိုက္ပုံက။
ေနာက္ ... ဘာၾကာလို႔လဲ။ ၁၀ ရက္ေလာက္ ၾကာေတာ့ အရင္က ႐ိုး႐ိုး ေျခက်င္ပဲ ေက်ာင္းသြား၊ ေက်ာင္းျပန္ လုပ္တတ္တဲ့ ေသာင္းတန္က ေက်ာင္းကို စက္ဘီးနဲ႔ တက္ေတာ့တယ္။ ေသာင္းတန္တို႔က ႏြမ္းပါး ပါတယ္။ စက္ဘီးနဲ႔ ေက်ာင္းတက္ ႏုိင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူက ေမာင္ဗမာ စက္ဘီး စုတ္ကေလး ဖင္ၾကား ညႇပ္လို႔။
"ေအာင္မယ္၊ နင္က စက္ဘီးေတြ ဘာေတြနဲ႔ ႂကြခ်ီေတာ္မူ လာသကိုး"
သူငယ္ခ်င္း ေတြက ဝိုင္းေနာက္ ၾကေတာ့ ေသာင္းတန္က ဘာျပန္ ေျပာတယ္ မွတ္တုံး။
"ေအး- ငါ သတင္းစာ ပို႔တဲ့ အလုပ္ကို ဝင္လုပ္ လိုက္တာကြ။ ငါ့အိမ္က ဘာမွ တတ္ႏုိင္တာ မဟုတ္ေတာ့ စက္ဘီး ဝယ္ေပးႏုိင္တာ မဟုတ္ဘူးေလ။ ဒီေတာ့ သတင္းစာ ပို႔တဲ့ အလုပ္ကို ဝင္လုပ္ရင္း သတင္းစာ ကိုယ္စားလွယ္ ဦးေလးႀကီးကို ေျပာရတာေပါ့။ ဦးေလးတို႔မွာ ဒီစက္ဘီး အေဟာင္းေလးက ပိုေနတာပဲ ဦးေလးရယ္။ ပ်က္ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ျပဳျပင္ၿပီး စီးပါ့မယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေပးထားပါ။ အလုပ္ ဆင္းခ်ိန္ က်လည္း ေနာက္မက်ေတာ့ ဘူးေပါ့။ ဘာညာနဲ႔ ေခ်ာ့ၿပီး အဲဒီ ဘီးကို ရေအာင္ လုပ္ယူ ရတာေပါ့။ ဟဲဟဲဟဲ ဒါဟာ ပတ္လည္ အေရြ႕ ဆိုတဲ့ ႐ူပေဗဒ သေဘာတရားကို လက္ေတြ႕ စတင္ အသုံးခ်ျခင္းေလ။ ပတ္လည္ အေရြ႕ကေလးနဲ႔ ေက်ာင္းလာတက္ ရတာ ေျခက်င္ ေလွ်ာက္တုန္း ကထက္ အမ်ားႀကီး သက္သာသကြ" တဲ့။
"ေအာင္မယ္ေလး ဟဲ့။ ခုမွ ႐ူပေဗဒ သေဘာတရား ေတြကို လက္ေတြ႕ အသုံး ခ်ေနတဲ့ နယူတန္ လက္သစ္နဲ႔ လာတိုး ေနတယ္။ ဒီ မသာကို နယူတန္လို႔ပဲ ေခၚၾကမွနဲ႔ တူတယ္"
အဲဒီက စၿပီး ေသာင္းတန္ နာမည္ ေပ်ာက္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြ ၾကားမွာ သူ႔ နာမည္က နယူတန္ ျဖစ္သြားေတာ့ တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သူဟာ အဲဒီ အခ်ိန္ ကတည္းက သည္ ပတ္လည္ အေရြ႕ သေဘာတရားကို စတင္ အသုံးခ်ခဲ့တာ ကေတာ့ ေသခ်ာတယ္ေလ။
* * *
(၃)
အထက္တန္း ေက်ာင္းသား ဘဝကို လြန္ေျမာက္ လာခဲ့ၾကေတာ့ ကိုယ္စီ ကိုယ္င ကိုယ့္ဘဝ လမ္းေၾကာင္းကို ေရြးခ်ယ္ ၾကရ ၿပီေလ။ ေက်ာင္း ဆက္တက္တဲ့ သူေတြလည္း ရွိ၊ နီးစပ္ရာ၊ ဝါသနာ ပါရာ အလုပ္ခြင္ကို ဝင္တဲ့ သူက ဝင္၊ မိဘ လက္ငုတ္ လုပ္ငန္းမွာ ဝင္လုပ္တဲ့ သူက လုပ္၊ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပါ့။ တခ်ိဳ႕ သူငယ္ခ်င္း ေတြလည္း တစ္ရပ္ တစ္ရြာ ေရာက္တဲ့ သူေတြ ေရာက္ကုန္ၾက ေပါ့ေလ။
ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ နယူတန္ ကေတာ့ မၾကာ မၾကာ ေတြ႕တတ္ ၾကတယ္။ စိမ္ေျပ နေျပ ထိုင္ ေလကန္ ၾကရတဲ့ ေတြ႕ပုံမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ဟိုနား ဖ်တ္ခနဲ၊ ဒီနား ဖ်တ္ခနဲ လွမ္းေတြ႕ ႏႈတ္ဆက္ၾကပုံ မ်ိဳးေလာက္ပါ။
"ေနေကာင္းလား"
"ဘာေတြ လုပ္ေနသလဲ"
ဆိုတာမ်ိဳး အတည္ အတံ့ ေျပာျဖစ္ ၾကတာမ်ိဳး ရွိသလို။
"ဟင္း ... မင္း ရွိေသးသကိုး။ ငါက ေသၿပီးၿပီ ထင္ေနတာ"
"ဟ- မင္း အသုဘ လိုက္ပို႔ဖို႔ တာဝန္က ရွိေသးတာ ကိုးဟ"
ဆိုတာမ်ိဳး ေနာက္ေနာက္ ေျပာင္ေျပာင္ လွမ္းေအာ္ လိုက္ၾက႐ုံ ေတြ႕ဆုံမႈ မ်ိဳးလည္း ရွိသေပါ့။ တစ္ရက္ မွာေတာ့ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာ ၁၀ မိနစ္ေလာက္ တစ္စားပြဲတည္း ထိုင္မိ ၾကခ်ိန္မွာ သူက ေျပာတယ္။
"ငါ ကေတာ့ အေရာင္းအဝယ္ ေလာကထဲ တစ္ကိုယ္လုံး ပစ္ဝင္ လိုက္ၿပီကြ။ စပါး၊ ႏွမ္း၊ ၾကက္သြန္၊ အာလူး၊ င႐ုတ္က အစ ပြဲ႐ုံေတြ အတြက္ အဝယ္ေတာ္ လုပ္ေပး ေနတယ္။ ပြဲစား လုပ္တဲ့ အခါလည္း လုပ္တယ္။ ခဏ ေနရင္ကို ရြာေတြကို စက္ဘီး တစ္စီးနဲ႔ ႀကိဳေပး ေငြေတြ လည္ေခ် ထားဖို႔ လစ္ရေတာ့ မွာေဟ့။ ဒီမွာ ပြဲ႐ုံေတြက ေငြေတြ ထုတ္လာ ခဲ့တာပဲ ၾကည့္"
ေျပာေျပာ ဆိုဆိုနဲ႔ သူ လြယ္ထားတဲ့ သားေရအိတ္ ဇစ္ကို ဆြဲဖြင့္ ျပေတာ့ ေငြေတြ အျပည့္။
"ေကာင္းပါတယ္။ မင္းက ေက်ာက္ဆင္းတု ေခါင္းညိတ္ေအာင္ ေျပာတတ္တဲ့ ေကာင္၊ ဂိုက္ ကလည္း ႐ုပ္ရွင္ မင္းသား ႐ႈံးေတာ့ မင္းကို ယုံလို႔ ပုံလိုက္ ၾကမယ့္ ပြဲ႐ုံ ပိုင္ရွင္ေတြ၊ စိုက္ပ်ိဳးသမား ေတာင္သူေတြ ကိုယ္စား ရင္ေလးမိ ပါေသးရဲ႕။ ဘယ္ခ်က္သာ ဘာ ၾကားရမယ္ မသိေသးတာ"
သည္ေတာ့ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ ခြဆဲၿပီး
"ေနပါဦး၊ မင္း ကေကာ ဘာလုပ္ ေနတုံး" တဲ့။
"ငါ ကေတာ့ စာပဲ ေရးေနတာ ေပါ့ကြာ"
ေျပာမယ့္သာ ေျပာလိုက္ရ၊ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အားမရွိ။ ဟုတ္တယ္ေလ။ သည္တုန္းက အသည္းအသန္ ႀကိဳးစားၿပီး ေရး၊ ဖတ္၊ မဂၢဇင္း ေတြကို ပို႔နဲ႔ မအား ႏုိင္ေအာင္ ရွိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္ ဝတၳဳ စာမူေလး ေတြက တစ္ႏွစ္ ရွိလို႔ ေလးပုဒ္ ပုံႏွိပ္စာလုံး ျဖစ္လာဖို႔ မေသခ်ာတဲ့ ကာလ။ ႐ႈမဝ၊ မိုးေဝ၊ ေသြးေသာက္၊ ျမဝတီ၊ ေငြတာရီတို႔ ေလာက္ပဲ ခိုင္ခိုင္မာမာ မဂၢဇင္းႀကီးေတြ ရွိေသးတဲ့ အခ်ိန္။ ေပဖူးလႊာတို႔၊ မေဟသီတို႔မွ စတင္ ထြက္ရွိစ။ ကလ်ာ၊ စံပယ္ျဖဴ၊ လုံမေလး စတဲ့ အမ်ိဳးသမီး မဂၢဇင္းေတြ လုံးဝ မေမြးဖြားေသး။ ကၽြန္ေတာ္က "စာပဲ ေရးေနတယ္" လို႔လည္း ေျပာလိုက္ေရာ ကိုင္း- ငါ့ကို စိတ္ႀကိဳက္ ထိုးေပေတာ့လို႔ ၿပိဳင္ဘက္ကို ရင္ဖြင့္ ေပးလိုက္တဲ့ လက္ေဝွ႔သမား က်လို႔။ နယူတန္က က်က်နနႀကီး အထက္စီးက "ခြပ္" ေတာ့တာကို လွိမ့္ခံ ရေတာ့တာပဲ။
"လက္စသတ္ေတာ့ မင္းက ခုထိ ေထာင့္ေျပာင္း အေရြ႕နဲ႔ ခ်ီတက္တုန္းကိုး။ ပီပါကို မတ္တတ္ ေဒါင္လိုက္ တြန္းေနေသးတဲ့ ငတုံး ပဲ။ ႀကီးပြားဦးမယ့္ အေကာင္၊ ဟဲဟဲ ငါ ကေတာ့ ပတ္လည္ အေရြ႕ သေဘာတရားပဲ ေဟ့။
ဟိုမွာ စက္ဘီးကေလး ျမင္တယ္မို႔လား။ ညင္ညင္ သာသာနဲ႔ လ်င္လ်င္ ျမန္ျမန္ကေလး ေရြ႕လ်ား လည္ပတ္မႈေပၚ ခြစီးၿပီး မၾကာခင္ပဲ ႀကိဳတင္ေပး ေငြေတြ သြားေခ် ေတာ့မွာ။ မင္းကေတာ့ ေက်ာက္တုံးကို ေျမညီအတိုင္း ေခၽြးဒီးဒီး က်ေအာင္ မိုက္မိုက္မဲမဲ ဆက္တြန္းဦး ေပါ့ကြာ။ သနားစရာ သတၱဝါ ဟားဟားဟား။ တို႔ကေတာ့ ပတ္လည္ အေရြ႕ အတိုင္း သက္သက္ သာသာပဲ"
ကၽြန္ေတာ္ ကလည္း တုံ႔ျပန္ ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ ျပန္ဆဲေတာ့ နယူတန္က တဟားဟားနဲ႔။ သည္လိုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ နယူတန္ ကေတာ့ ေတြ႕တာနဲ႔ ဦးတဲ့သူက ဆဲရင္း ေတြ႕လိုက္ ေပ်ာက္လိုက္ပဲ။ ေနာက္ သုံးေလးႏွစ္ ၾကာေတာ့ နယူတန္ရဲ႕ မဂၤလာ ဖိတ္စာ ေရာက္လာတယ္။ ဖိတ္စာသာ ေျပာရ၊ လူရင္းေတြပဲ ေရြးဖိတ္ၿပီး ဧည့္ခံတဲ့ သေဘာေလာက္ပဲ လုပ္တဲ့ ပြဲပါ။ အႀကီးအက်ယ္ မဟုတ္ပါဘူး။
မဟုတ္ဆို သူ ေရြးခ်ယ္ လိုက္တဲ့ သတို႔သမီးက ကေလး ႏွစ္ေယာက္ အေမ မုဆိုးမ ျဖစ္ေန ပါေကာလား။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီ မိန္းမက သီးႏွံပြဲ႐ုံ ပိုင္ရွင္ေလ။ သူထက္လည္း ၁၀ ႏွစ္ေလာက္ အသက္ ပိုႀကီးေခ် ေသးရဲ႕။
"ေဟ့ေကာင္ နယူတန္၊ မင္း ကေတာ့ လုပ္ခ်လိုက္ ျပန္ၿပီ။ ဘယ္လို ပေယာဂေတြ ဝင္ပူးသြားလို႔ ဒီ အမ်ိဳးသမီးကို ယူလိုက္ ရတာတုံး။ မင္းနဲ႔ ႀကိဳက္ေနတဲ့ မင္းရဲ႕ ငယ္ရည္းစား ေကာင္မေလးက ဘယ္ေရာက္ သြားသတုံး။ မင္းနဲ႔ အဆက္ျပတ္ သြားပလား"
ကၽြန္ေတာ္က တိုးတိုး တိတ္တိတ္နဲ႔ အံႀကိတ္ ေမးေတာ့-
"ဟင့္အင္း၊ ငါနဲ႔ေတာ့ ႀကိဳက္တုန္းပဲ။ ဒါေပမဲ့ ႀကိဳက္တာက တျခား၊ ယူတာက တျခား၊ သတ္သတ္စီ ေလကြာ။ ငါ့ရည္းစား ကေတာ့ ငါ့ကို သစၥာ မရွိတဲ့ေကာင္ ေျပာလို ေျပာ။ အသည္းစား ဘီလူးလို႔ ခ်ဲလို ခ်ဲပဲ" တဲ့။
"ေအးေလ၊ ေျပာမွာေပါ့။ ဒီေလာက္ ေလးငါးႏွစ္ ႀကိဳက္လာ ၾကတဲ့ ငယ္ရည္းစားပဲ ဥစၥာ၊ သစၥာ မရွိတဲ့ ေကာင္၊ ငယ္ရည္းစား အပ်ိဳကို ပစ္ၿပီး ကေလး ႏွစ္ေယာက္ အေမ မုဆိုးမကို တကယ္လည္း မႀကိဳက္ဘဲနဲ႔ မင္းမို႔ ယူတယ္"
အမွန္ကေတာ့ ေျပာမနာ ဆိုမနာ ဆဲမနာ ေတြမို႔ စိတ္ခ်ဥ္ ေပါက္ေပါက္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္က ေဘးထုပစ္ လိုက္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ သင္းက ျပန္ထုလို႔ ပုဝင္ သြားရတာက ကၽြန္ေတာ္ပဲ ျဖစ္ေနျပန္ ပါကလား။ သူက မ်က္လုံးျပဴးနဲ႔ ၾကည့္ၿပီး ေျပာလိုက္ တာမွ "အံ တႀကိတ္ႀကိတ္ ထိတ္မ်ား ထိတ္ပါ ဘိေတာ့တယ္ ေမာင္ရယ္။ ႏွစ္ေယာက္တည္း ဆိုရင္ ေမာင္ရယ္" ဆိုတဲ့ သီိခ်င္းေတာင္ ေျပး သတိရမိလိုက္မိ ေသးရဲ႕။
"ဟေကာင္ရ၊ သစၥာ ေမတၱာေတြ လာလုပ္ မေနနဲ႔။ သစၥာ ေမတၱာ ဆိုတာ ေရႊမန္း သဘင္ ပဲကြ။ ခ်စ္တာေလး တစ္ခုတည္း ေတြးေနလို႔ မျဖစ္ဘူး ငတုံးရဲ႕။ မင္း ဒီလို တုံးလို႔လည္း ခါးခ်ည့္၊ လက္ေညာင္း၊ မ်က္စိမႈန္၊ ဒူလာ စြဲမယ့္ စာေရးဆရာ ဘဝက မတက္တာ။ ငါက ပြဲစား၊ အဝယ္ေတာ္၊ ငါ့ရည္းစားက စက္ခ်ဳပ္သမ၊ ဒါေတာင္ သူမ်ား စက္မွာ အခစား ခ်ဳပ္ရတာ။ ကိုင္း- အဲဒီ ႏွစ္ေယာက္ ယူပါၿပီတဲ့။ ႏႈတ္ခမ္းပဲ့ခ်င္း ၿပိဳင္မႈတ္လို႔ မီး ထေတာက္ပါ့ မလားကြ။ အခု ငါ ယူလိုက္တာက ကေလး ႏွစ္ေယာက္ အေမ မုဆိုးမ ဆိုေပမယ့္ ပြဲ႐ုံ ပိုင္ရွင္ကြ။ ငါ့ စိတ္တိုင္းက် "လိမ့္" ႏုိင္ေအာင္ "လွိမ့္" ေပးႏုိင္တဲ့ ဓန ေမာင္းႏွင္အား ရွိတယ္။ ေငြေၾကး ေခ်ာဆီေတြ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယုံေအာင္ ေျပာၿပီး လြမ္းေအာင္ ခၽြဲျပခဲ့ ရတာေပါ့ဟ လဒ ရ။ အပ်ိဳေတြ၊ တစ္ခုလပ္ေတြ၊ မုဆိုးမေတြ လုပ္မေန ပါနဲ႔ကြာ။ ည အေမွာင္ထဲ မွာေတာ့ ေၾကာင္ ဟူသမွ်က တစ္ေရာင္တည္း ပါပဲ ဆိုတာ ေလာက္မွ နင္ မသိဘူးလား။ ဒါနဲ႔မ်ား စာေရးဆရာ လုပ္ေနရေသး သတဲ့"
"ၿပီးေရာ မေျပာေတာ့ဘူး။ မေျပာေတာ့ပါဘူး" ဆိုတဲ့ သြားေလသူ ႐ုပ္ရွင္ သ႐ုပ္ေဆာင္ ေဒၚျမေလးရဲ႕ ညည္းညဴသံကို ဘယ္ေလာက္ ေအာက္ေမ့ဖြယ္ ေကာင္းလိုက္ ေလေတာ့ သလဲ။ ကၽြန္ေတာ္ နယူတန္ကို အျမင္ ကတ္ကတ္နဲ႔ မ်က္ေစာင္းထိုး ၾကည့္႐ုံပဲ တုံ႔ျပန္ ႏုိင္ေတာ့တယ္။ လန႔္လည္း အေတာ္ လန႔္သြားတယ္။ ကိုယ္လည္း ဘာမွ ဝင္စြက္ဖက္ ပိုင္ခြင့္ ရွိတဲ့ ကိစၥ မဟုတ္ေလေတာ့ "ေအးေလ၊ သင္းက ပတ္လည္ အေရြ႕သမား ကိုး" လို႔ပဲ သက္ျပင္းႀကီး ခ်လိုက္ရ ေတာ့တယ္။
ေအာင္မယ္၊ ေျပာမယ့္သာ ေျပာရ၊ သူ႔ ပတ္လည္ အေရြ႕ႏႈန္းက ပိုၿပီး ျမန္ဆန္ ေရြ႕လ်ား လာတာ ကေတာ့ ေသခ်ာ သဗ်။ ဘာေၾကာင့္တုံးဆို ဟိုတုန္းက တကုန္းကုန္းနဲ႔ နင္းခဲ့ရတဲ့ စက္ဘီး ေနရာမွာ အစားထိုး ဝင္ေရာက္ လာတာက စူပါကပ္ ေမာ္ေတာ္ ဆိုင္ကယ္ကေလး ျဖစ္လာေတာ့ တာကိုး။ သင္းရဲ႕ အလိုအတိုင္း ဆိုရင္ "ညင္သာ လ်င္ျမန္ေသာ လည္ပတ္ ေရြ႕လ်ားမႈ ေပၚတြင္ သက္သာစြာ ခြစီးလ်က္ ခရီးဆန႔္ ႏုိင္ေခ်ၿပီ တကား" လို႔ပဲ ခပ္ရြဲ႕ရြဲ႕နဲ႔ ဝါက် ဖြဲ႕ေပးရ ဦးမယ့္ပုံ။
* * *
(၄)
အဲဒီက ေနာက္ပိုင္း ကာလကိုေတာ့ အတိုပဲ ခ်ဳပ္ၾက ပါစို႔ရဲ႕။ ႐ုပ္ရွင္ေတြ ထဲကလို ႏွစ္စကၠန႔္၊ သုံးစကၠန႔္ေလာက္ ျပကြက္ကေလး တစ္ခုတည္းနဲ႔ လႊားခနဲ ခုန္ေက်ာ္လိုက္ ရမယ္ ဆိုရင္ျဖင့္ "ေနာင္ ၁၀ ႏွစ္ခန႔္ ၾကာေသာ အခါ" လို႔ စာတန္းထိုး ျပရလိမ့္မယ္ ထင္ပါရဲ႕။
သည္ ၁၀ ႏွစ္တာေလာက္ ကာလရွည္ႀကီး အတြင္းမွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ နယူတန္တို႔ အေတာ္ႀကီးကို ေတြ႕ဆုံမႈ က်ဲပါး သြားတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကလည္း ကၽြန္ေတာ္ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း ပဳရာ စာေပေလာက ရွိေလတဲ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ေလးငါးလ ေနလိုက္၊ ဇာတိ ၿမိဳ႕ကေလးကို တစ္ေခါက္ တစ္က်င္း ျပန္လိုက္၊ ရန္ကုန္ကို ျပန္ေန လိုက္နဲ႔ တည္ၿငိမ္မႈ မရေသးတဲ့ စာေရးသမား ဘဝကို ျဖတ္သန္း ေနရတာ ကိုက နည္းတဲ့ ႏွစ္ေတြလား၊ သည္ေတာ့ တစ္ခါတေလမွ ျပန္ျပန္ေရာက္ရတဲ့ ဇာတိေျမက အေပါင္းအသင္း၊ အျဖစ္အပ်က္၊ အတက္အက် ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သတင္း ပလင္းေတြ အဆက္ျပတ္ျပတ္ သြားရေတာ့ တာေပါ့။
အဲဒီ ၾကားထဲကပဲ တစ္ခါသားေတာ့ နယူတန္ရဲ႕ သတင္းကို စိတ္မေကာင္း စရာ ၾကားရတယ္။ သူ႔ အိမ္ေထာင္ ၿပိဳကြဲသြားတဲ့ သတင္းပါ။ စိတ္မေကာင္းတဲ့ အထဲက တအံ့တဩလည္း ျဖစ္ရေသးတယ္။ အိမ္ေထာင္ ကြဲၾကတဲ့ ေနရာမွာ နယူတန္က ေငြေလ်ာ္ၿပီး ကြာရွင္းခြင့္ စေတာင္းခဲ့တာ ဆိုကိုး။ သူ႔မိန္းမ ဘက္က ေက်နပ္ ေလာက္ေအာင္ ေတာင္းသမွ် ေငြေၾကးကို ပုံေပးၿပီး ကြာရွင္းခြင့္ ေတာင္းခဲ့တယ္ ဆိုေလေတာ့ ေမာင္မင္းႀကီးသား သိန္း ၃၀၀ ဆုမ်ား ထေပါက္ခဲ့ ေလေရာ့သလား လို႔ေတာင္ ေအာက္ေမ့မိ ခဲ့ေသးရဲ႕။ ဟုတ္သေလ၊ သူ႔ထက္ အမ်ားႀကီး ခ်မ္းသာ ႂကြယ္ဝတဲ့ မိန္းမကို အဲဒီ ခ်မ္းသာ ႂကြယ္ဝမႈ တစ္ခုတည္း မ်က္ႏွာနဲ႔ လက္ထပ္ ယူခဲ့တာလို႔ သူ ကိုယ္တိုင္ ဝန္ခံခ်က္ ေပးခဲ့ဖူးတာ မဟုတ္လား။ ဟိုကလည္း "နင့္" ေလာက္ေအာင္ မရဘဲ ဘယ္မွာ ကြာရွင္းခြင့္ ျပဳမွာတုန္း။ သည္ၾကားထဲက သည္မိန္းမကို ကြာရွင္းခြင့္ ရေအာင္ ေတာင္းႏုိင္ခဲ့တယ္ ဆိုကတည္းက ငနဲသားေတာ့ အေတာ္ ခ်မ္းသာေနလို႔ ျဖစ္ရမယ္လို႔ မွန္းဆ ယူလိုက္ ရတယ္။
ေအာင္မယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္ မွန္းဆခ်က္က သည္တစ္ခါေတာ့ ၾကက္ကန္း ဆန္အိုး တိုးသြား သဗ်။ တိုက္တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ရန္ကုန္မွာ ဆုံၾကတယ္။ မဂၢဇင္းတိုက္ တစ္တိုက္က အထြက္မွာ သူက လွမ္းေအာ္ ေခၚလို႔ ေတြ႕တာပါ။
"ဟဲ့- ငါ နယူတန္ ဟ၊ မမွတ္မိ ဘူးလား"
ရင္းရင္းႏွီးႏွီးႀကီး ပခုံးပုတ္ၿပီး ေျပာခ် လိုက္ေတာ့မွ မွင္တက္မိ သလို ျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သတိ ျပန္ဝင္ လာရတယ္။ ဟုတ္တယ္။ သူက ပုံစံေျပာင္း ေနၿပီေလ။ ဘီယာ ဗိုက္နဲ႔၊ ကုပ္ပိုး အစ္နဲ႔၊ တစ္ေတာင္ေလာက္ ရွိတဲ့ ပိုက္ဆံ သားေရ အိတ္နက္ႀကီး ခ်ိဳင္းၾကား ညႇပ္လိုက္လို႔။
"႐ုတ္တရက္ ဘယ္မွတ္မိ မလဲကြ။ မင္းပုံစံက "လူ" ပုံစံက "လြန္" ေနတာကိုး။ ႐ိုး႐ိုး လူနဲ႔မွ မတူေတာ့ဘဲ။ ငါၾကားဖူးတဲ့ "လူလြန္မသား" ဆိုတဲ့ ဂိုက္ ေပါက္ေနတဲ့ ဟာ"
"... မေတြ႕ေသးဘူး လုပ္ၿပီ။ လာကြာ တစ္ေနရာ သြားရေအာင္"
သူေျပာတဲ့ "တစ္ေနရာ" ဆိုတာ မဟာဗႏၶဳလ ပန္းျခံ ဝင္းထဲက (ဟိုက္ကုတ္ ဘက္က) စည္ဘီယာဆိုင္ တစ္ဆိုင္ပါ။ ဘီယာတစ္ဂ်ား မွာၿပီး ႏွစ္ေယာက္သား ေတြ႕ကရာ ရွစ္ေသာင္း ေျပာေနၾက မိတာကိုက အၾကာႀကီး။ သူ႔အေၾကာင္း ကိုယ့္အေၾကာင္း ေျပာဆို ေနၾကရင္းမွာ ကိုပဲ စားပြဲေပၚ ခ်ထားတဲ့ သူ႔ ဟန္းဖုန္းက ခဏ ခဏ ထထ ျမည္လိုက္၊ သူက ျပန္ေျပာ လိုက္နဲ႔ အာ႐ုံ ပ်က္ရ ေသးတယ္။
"ဒါနဲ႔ ေနစမ္းပါဦး။ မင္း အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ ကြာရွင္း လိုက္တယ္ဆို။ ဟို တစ္ႏွစ္က ငါ ျပန္ေရာက္တုန္းက ၾကားခဲ့တာ။ ဘယ္လို ျဖစ္တာတုံး။ သားသမီးေတြ မ်က္ႏွာက ရွိေသးတယ္ ေနာ္။ ကေလးေတြ မ်က္ႏွာ ေထာက္ဖို႔ ေကာင္းတယ္"
ကၽြန္ေတာ္က အတည္ေပါက္ ေမးလိုက္ေတာ့ နယူတန္က တဟားဟား ရယ္တယ္။ ၿပီးေတာ့ သူ႔ ထုံးစံ အတိုင္း ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္းႀကီး ေျပာခ် လိုက္တာမွ ေျပာခဲ့တဲ့ ကာယကံရွင္ သူကေတာ့ ဘယ္လို ခံစားရမယ္ မသိဘူး။ နားေထာင္လိုက္ မိရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ႏွလုံးသားမွာ ေသြးဆုတ္ သြားသလိုပဲ။
"ဟေကာင္ရ၊ မ်က္ႏွာ ေထာက္ရမယ့္ ကေလးမွ မရွိတာ။ ငါက စီမံကိန္း ခ်ၿပီးေတာ့ကို ကေလး မယူခဲ့တာ။ သားသမီး ဆိုတဲ့ ခ်ည္တိုင္ ရွိေနရင္ ငါ ေျခခ်ဳပ္ မိသြားေတာ့ မေပါ့။ အခု ငါ ရန္ကုန္မွာ ေနတယ္။ ေနာက္ အိမ္ေထာင္ က်ေနၿပီ။ အဲဒီ ေနာက္ အိမ္ေထာင္က ဘုရင့္ေနာင္ ပြဲ႐ုံတန္းက ပြဲ႐ုံ ေလးငါးခု ပိုင္တဲ့ မုဆိုးမ အဘြားႀကီး။ အသက္က ၆၀ ေက်ာ္ၿပီ။ ငါရဲ႕ လုပ္ရည္ ကိုင္ရည္ကို အင္မတန္ သေဘာေတြ႕တဲ့ အဘြားႀကီး။ ခု ဆိုရင္ ငါက ဟိုတုန္း ကလို နယ္ၿမိဳ႕ ကေလးက ပြဲ႐ုံ ငယ္ငယ္ကေလး ပိုင္ရွင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ျမန္မာ တစ္ျပည္လုံးနဲ႔ ဆက္သြယ္ ေရာင္းဝယ္ေနတဲ့ အေရာင္း အဝယ္သမား ျဖစ္ေနၿပီ။ ငါ့ မိဘေတြ၊ ငါ့ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း ေတြလည္း ငါ့ ပံ့ပိုးမႈနဲ႔ နယ္မွာ တိုက္နဲ႔ ကားနဲ႔ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီ။ ဘဝ ဆိုတာ ဒါပဲ ေလကြာ။ ဟမ္ဘာဂါ ျမင္ေနမွေတာ့ လက္ထဲက ဘိန္းမုန႔္ကို လႊင့္မပစ္ဘဲ ေနရမလား။ ငါ့ အိမ္ေထာင္ ကြဲခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းက ဒါပဲ"
ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ကေလး ေျပာသြားတဲ့ နယူတန္ စကားကို တုံ႔ျပန္ဖို႔ စာေရးဆရာ ဆိုတဲ့ လူတစ္ေယာက္မွာ စကားလုံးေတြ ရွာမရေအာင္ ရွားပါး ေနခဲ့တာ ကိုက အိပ္မက္ တစ္ခုလို ပါပဲ။ ဘာျပန္ ေျပာရမွန္း မသိေတာ့ လို႔ကို ကိုယ့္ပါးစပ္ ကိုယ္ ဘီယာ ဖန္ခြက္နဲ႔ ပိတ္ဆို႔ ထားလိုက္ ရတဲ့ အျဖစ္။ သင္း ကေတာ့ ခပ္ျပံဳးျပံဳးပဲ ဆက္ ေျပာတယ္။
"မင္း ကေတာ့ ငါ့ကို အသက္ ေက်ာ္ အဘြားႀကီး ယူရ ေကာင္းလားလို႔ ေအာက္ေမ့ ေနမလား မေျပာတတ္ဘူး။ အမွန္ကေတာ့ အဲဒါ ငယ္ေသး တာကြ။ ၈၀ ေက်ာ္ ဆိုရင္ ငါက ပိုႀကိဳက္ဦးမွာ"
"ေဟ့ေကာင္ ေတာ္ကြာ ... ေတာ္။ ငါ ရွင္းရွင္း သေဘာေပါက္တယ္။ ၈၀ ေက်ာ္ ဆိုရင္ ေသဖို႔ ပိုနီးတာကိုး။ ဒါပဲ မဟုတ္လား"
ကၽြန္ေတာ္က ျဖတ္ေအာ္ လိုက္ေတာ့ သူက သေဘာ တက်နဲ႔ တဟားဟား ရယ္တယ္။
"ေအး- မင္း မဆိုးေတာ့ဘူး။ လာကြာ။ ျပန္ၾကမယ္။ မင္းကို ဘယ္လိုက္ ပို႔ရဦးမွာလဲ။ ဟိုမွာ ငါ့ရဲ႕ ေနာက္ တိုးခ်ဲ႕တဲ့ ပတ္လည္ အေရြ႕ကေလး ျမင္တယ္ မဟုတ္လား"
သူက တစ္ဖက္ ပလက္ေဖာင္း ေဘးမွာ ကပ္ရပ္ထားတဲ့ တိုယိုတာ အျဖဴ ကေလးကို ေမးဆတ္ ျပရင္း ေျပာတယ္။
အင္း- သူ႔ပတ္လည္ အေရြ႕က ႏွစ္ဘီးကေန ေလးဘီး ျဖစ္လာတဲ့ အျပင္ ပိုစည္းစိမ္က်တဲ့ ပတ္လည္ အေရြ႕ ပါကလားလို႔ ကၽြန္ေတာ္ ေတြးလိုက္မိတယ္။
"ေတာ္ပါကြာ၊ မင္း ပတ္လည္ အေရြ႕ႀကီး မစီးခ်င္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ ႂကြေတာ္မူပါ။ ငါ ၃၃ လမ္းထဲ ဝင္ေနခဲ့ဦးမယ္။ အနီးကေလးပဲ။ လမ္းေလွ်ာက္ သြားမယ္"
ကၽြန္ေတာ္ ျငင္းလိုက္ေတာ့ သူ ေနရာက ထတယ္။ ဘီယာဖိုး၊ အသားကင္ ဖိုးေတြ ရွင္းတယ္။
"ကဲ- ဒါျဖင့္လည္း ငါ သြားမယ္။ မင္းက ငါ့ ပတ္လည္ အေရြ႕ကို တက္စီး ရမွာ မသတီဘူး ဆိုတဲ့ သေဘာ ေပါ့ေလ။ ေဟ့ေကာင္ မင္း မွတ္ထား။ အခု ငါ သုံးေနရတဲ့ ပတ္လည္ အေရြ႕ကေလးက သိန္း ရာဂဏန္းပဲ ရွိေသးတာကြ။ သိန္း ေထာင္ခ်ီ တန္တဲ့ ပတ္လည္ အေရြ႕ရေအာင္ ႀကိဳးစား ရဦးမွာ၊ ႀကိဳးစား ေနဦးမွာ ဆိုတာေလ။ ဟားဟားဟား သြားၿပီး ေထာင့္ေျပာင္း အေရြ႕ေရ ဘိုင့္ဘိုင္"
ရယ္ရယ္ ေမာေမာနဲ႔ လွမ္းထြက္ သြားတဲ့သူ႔ကို တစ္တစ္ခြခြ ဆဲရင္း ဘီယာ စားပြဲမွာ ကၽြန္ေတာ္ က်န္ေနခဲ့တယ္။
အဲဒါ နယူတန္နဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ေနာက္ဆုံး ေတြ႕ဆုံရမႈမွန္းသာ အဲဒီတုန္းက ႀကိဳသိခဲ့ရရင္ ဒါထက္ တစ္တစ္ခြခြ ဆဲခဲ့မိမွာ ေသခ်ာတာ ေပါ့ေလ။
* * *
(၅)
အစဦး တုန္းက ေျပာခဲ့ သလိုပါပဲ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ "နယူတန္ ဆုံးရွာၿပီ" ဆိုတဲ့ သတင္းကို သူ ဆုံးၿပီး ကာလ အေတာ္ ၾကာေတာ့မွ ဇာတိ ၿမိဳ႕ကေလးကို ျပန္အေရာက္မွာ တအံ့တဩ သိခြင့္ ရခဲ့တာပါ။
သူ ဆုံးတာက ကား အက္ဆီးဒင့္ တဲ့။
ဘာရယ္ မဟုတ္ဘူး။ သည္ေန႔ မနက္ ကၽြန္ေတာ္ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ကို ထြက္လာခဲ့ေတာ့ ဆိုင္မွာ ငယ္ဆရာ ဦးျမတ္ေက်ာ္နဲ႔ ဆုံမိၾကတယ္။ သည္ေတာ့လည္း ဆရာ့ကို လက္ဖက္ရည္နဲ႔ ျပဳစုရင္း ဆရာ၊ တပည့္ ေထြရာေလးပါး စကားစျမည္ ေျပာျဖစ္ၾကရင္း မထင္မွတ္ဘဲ နယူတန႔္ အေၾကာင္းကို ေရာက္သြားတယ္။ ေက်ာင္းတုန္းက အေၾကာင္းေတြ၊ ငယ္ဘဝေတြ ျပန္ေျပာၾကရင္းက ေရာက္သြားတာပါ။ ဆရာ ဦးျမတ္ေက်ာ္ ကေတာ့ ပင္စင္ေတာင္ ယူၿပီး ေနပါၿပီ။ ဆရာနဲ႔ ေတြ႕ေတာ့ ႐ူပေဗဒ ဘာသာရပ္ကို အေျခခံ ၿပီးေတာ့ကို နယူတန္ကို သတိရစရာ ျဖစ္ေနတာကိုး။
"ဆရာေရ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔နဲ႔ တစ္ႏွစ္တည္းက ေသာင္းတန္ကို မွတ္မိ ေသးလား"
"မွတ္မိတာ ေပါ့ကြာ။ ပြဲ႐ုံ သူေဌး ျဖစ္လာတဲ့ ေသာင္းတန္ မဟုတ္လား။ ကား ေမွာက္ၿပီး ေသတဲ့ အေကာင္၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ"
ဆရာက ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပန္ ေမးတယ္။
"ဘာမွေတာ့ ျဖစ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး ဆရာ။ ဒါေပမဲ့ ဆရာ သင္ျပဖူးတဲ့ ႐ူပေဗဒ ဘာသာရပ္ထဲက ပတ္လည္ အေရြ႕ ဆိုတဲ့ သေဘာတရား ကိုေတာ့ ဒီေကာင္က ဘဝမွာ တကယ္ လက္ေတြ႕ အသုံးခ် သြားခဲ့တာပဲ ဆရာ။ သူ တစ္ေယာက္ပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဖူးတယ္။ တစ္ဆင့္ၿပီး တစ္ဆင့္ ဒိုင္းခနဲ ဒိုင္းခနဲ ဝါးလုံးနဲ႔ ထိုးတင္ လိုက္သလို ႀကီးပြား ခ်မ္းသာ သြားခဲ့တာလည္း သူ တစ္ေယာက္ပဲ ရွိတယ္"
သည္ေတာ့ ဆရာက သက္ျပင္း ခ်တယ္။ ခဏၾကာေအာင္ ေလးေလးနက္နက္ ေတြးၿပီးမွ တစ္ခြန္းပဲ ေကာက္ခ်က္ ခ်သလို ေျပာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ တစ္သက္ ဘယ္ေတာ့မွ မေမ့ႏုိင္ဘဲ ရင္ထဲ စူးဝင္သြားတဲ့ ေကာက္ခ်က္လို႔ပဲ မွတ္တမ္း ျပဳရပါလိမ့္မယ္။ ဆရာက "႐ိုး႐ိုးကေလး" ေျပာတယ္ ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က "ဆန္းဆန္းႀကီး" ၾကားလိုက္၊ ခံစားလိုက္ မိတာကိုး။
"အင္း- ဒီေကာင္က ႐ူပေဗဒ ဘာသာရပ္ ထဲက ပတ္လည္ အေရြ႕ သေဘာတရားကို ဘဝအတြက္ လက္ေတြ႕ အသုံးခ်တာ ကေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ႕။ ဒါေပမဲ့ အင္မတန္ ႐ိုးစင္းတဲ့ ျမန္မာ စကားပုံေလး တစ္ခုကိုေတာ့ ေမ့သြားခဲ့ပုံ ရတယ္ကြ။ တျခား မဟုတ္ဘူး "လည္လြန္းတဲ့ ဘီး ေခ်းသင့္ တတ္တယ္" ဆိုတဲ့ စကားပုံကို ေမ့သြားခဲ့လို႔ ခုလို ျဖစ္ရတာ " တဲ့ေလ။
* * *
နႏၵာစုိး (ဆင္ျဖဴကၽြန္း)
ေရႊအျမဳေတ၊ မတ္၊ ၂၀၀၄
credit - ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား Page
No comments:
Post a Comment