အလင္းဝတ္႐ုံ (ကဗ်ာေဝဖန္ေရးေဆာင္းပါး)
(ၿပိဳင္ျမင္းတို႔ရဲ႕ခြာသံ_၆)
_ေမာင္ေယာ(တာရာမင္းေဝ)
================
႐ႈေမ်ွာ္ခင္း
____________
အဆုံးမ႐ွိေအာင္ က်ယ္ဝန္းတဲ့ အမွားထဲ
တိမ္ေတြက လွလိုက္တာ
ကိုယ့္မွာ တရားနဲ႔ေျဖရတယ္။
ေမာင္သိန္းေဇာ္
.
။၂ ။
ဘယ္တုန္းက ဘယ္မွာ ဖတ္ခဲ့ရတာမွန္း မမွတ္မိပါဘူး။ကဗ်ာကိုပဲ မွတ္မိေနတာပါ။ကဗ်ာက ေမာ္ဒန္ကဗ်ာပါ။ေမာင္သိန္းေဇာ္ေရးတဲ့ "႐ႈေမ်ွာ္ခင္း"ဆိုတဲ့ကဗ်ာေလးပါ။ကာရန္မပါပါဘူး။ေမာ္ဒန္ကဗ်ာေတြရဲ႕ထုံးစံအတိုင္း ေလးဘက္ေလးတန္ အနားသတ္ထားတဲ့ ေဘာင္( Frams)တစ္ခုထဲမွာ ကဗ်ာကို ထည့္မေရးပါဘူး။က်ယ္ျပန္႔လင္းခ်င္းတဲ့ ဟင္းလင္းခြင္( Space )တစ္ခုထဲမွာပဲ ျဖန္႔ခ်ျပထားပါတယ္။
။၂ ။
ဒီကေန႔ ေခတ္သစ္သိပၸံပညာမွာ Telepresence ဆိုတဲ့နည္းစနစ္တစ္ရပ္ ေပၚေပါက္ေနပါတယ္။အေမရိကန္ အာကာသသိပၸံပညာ႐ွင္ေတြက တီထြင္ထားတဲ့ အေဝးျမင္နည္းစနစ္တစ္ရပ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ အမွန္တကယ္မေရာက္ဘဲ ေနရာတစ္ခုကို အမွန္တကယ္ေရာက္သကဲ့သို႔ ခရီးထြက္လို႔ရတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္း သိရပါတယ္။
ဥပမာ_အဂါၤၿဂိဳဟ္လိုေပါ့ေလ ။
စိတ္ဝင္စားစရာေကာင္းပါတယ္။စက္ရုပ္နည္းပညာနဲ႔ ကြန္ျပဴတာအတက္ပညာတို႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး တီထြင္ထားတာပါ။ က်ေနာ့္တို႔ဆီမွာ လူသိနည္းပါေသးတယ္။သိပၸံႏိုင္ငံေတြမွာေတာ့ ဒီနည္းစနစ္ဟာ ေဖ်ာ္ေျဖေရး၊ သင္ၾကားေရးအသြင္သဏၰန္ေတြနဲ႔ကို လူထုၾကား အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြၾကားမွာ ပ်ံ့ႏွံ႔ေနပါၿပီ ။
ဖြံ႔ၿဖိဳးဆဲႏိုင္ငံတစ္ခုရဲ႕ အေနအထားအရ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ အဲဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးကိုေ၇ာက္ဖို႔ဆိုတာ ၾကာပါလိမ့္ဦးမယ္။အေတာ္ေစာင့္ရဦးမယ္။ဒါေပမယ့္ ကိစၥမ႐ွိပါဘူး။
ခု ေမာင္သိန္းေဇာ္ကဗ်ာကေနတစ္ဆင့္ က်ေနာ္တို႔ မေရာက္ဖူးေသးတဲ့ ေနရာတစ္ေနရာကို မၾကဳံဖူးေသးတဲ့ အေနအထားတစ္ရပ္ႏွင့္အတူ မ်က္ေမွာက္ျပဳၾကည့္ၾကဖို႔ အဲဒီကဗ်ာေလးကို သုံးသပ္ၾကည့္ရေအာင္...။
ဒီအတြက္ စာေပသီအိုရီေတြ၊ေမာ္ဒန္ဝါဒေတြ မသုံးပါဘူး။အလြယ္ဆုံးနည္းကို သုံးပါမယ္။အခက္ဆုံးနည္းလမ္းျဖစ္ရင္လည္း ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။က်ေနာ္တို႔ အဲ့ကဗ်ာ(ေမာင္သိန္းေဇာ္_႐ႈေမ်ွာ္ခင္း)ကို `စိတ္`နဲ႔ပဲ ခြဲစိတ္သုံးသပ္ၾကည့္ၾကပါမယ္။
။ ၃ ။
.
႐ႈေမ်ွာ္ခင္း
____________
အဆုံးမ႐ွိေအာင္ က်ယ္ဝန္းတဲ့ အမွားထဲ
တိမ္ေတြက လွလိုက္တာ
ကိုယ့္မွာ တရားနဲ႔ေျဖရတယ္။
ေမာင္သိန္းေဇာ္
.
ပထမဦးဆုံးမွာ ကဗ်ာကို အျပင္ကေန အရင္ၾကည့္ၾကပါမယ္။ကဗ်ာထဲမွာ သိသူ(knower) နဲ႔ အသိခံရတဲ့အရာ (known)ေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ သိသူကေတာ့ "ကိုယ္"ဆိုတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ၿပီး အသိခံရတဲ့အရာေတြက " အမွား / တိမ္/ တရား"ဆိုတာေတြျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီအရာေတြဟာ သိသူရဲ႕အသိထဲမွာ အဆုံးမ႐ွိေအာင္ က်ယ္ဝန္းျခင္း ၊လွပျခင္း ၊ေျပေပ်ာက္ေစျခင္း...ဆိုတဲ့အျခင္းအရာေတြနဲ႔အတူ သက္ဝင္ေရာက္႐ွိေနပါတယ္။
ဒီကဗ်ာဟာ ေရြ႔လ်ားေျပာင္းလဲမႈတစ္ခုဆီ ဦးတာ္ေနတယ္ဆိုတာကိုလည္း သတိျပဳပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ဆုံးစာေၾကာင္းေၾကာင့္ပါပဲ။ကိုယ့္မွာ တရားနဲ႔ေျဖရတယ္ဆိုတဲ့ စာသားဟာ အေတာ္ကို တာသြားလွပါတယ္။ကဗ်ာထဲမွာတင္ "ကိုယ္"ဆိုတဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ေရြ႔လ်ားေျပာင္းလဲေနပါတယ္။
အသိေျပာင္းလဲမႈေၾကာင့္ပါပဲ။သိသူနဲ႔ အသိခံရတဲ့ အရာဝတၳဳၾကားမွာ အသိ(knowledge)႐ွိေနပါတယ္။ အသိေျပာင္းလဲတာနဲ႔အမ်ွ သိသူက ေျပာင္းလဲသလို အသိခံရတဲ့အရာေတြကလည္း ေျပာင္းလဲသြားပါတယ္။ တရားကို ေမ့ေနစဥ္အျမင္နဲ႔ တရားနဲ႔ ေျဖယူေနစဥ္အျမင္ဟာ တူၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီႏွစ္ခုၾကားမွာ ေရြ႔လ်ားေျပာင္းလဲမႈတစ္ခု ႐ွိေနလိမ့္မယ္ဆိုတာ သတိျပဳရပါလိမ့္မယ္။ကဗ်ာက အသက္႐ွိေနပါတယ္။
.
။ ၄ ။
ခု........က်ေနာ္တို႔ အဲ့ကဗ်ာရဲ႕အတြင္းပိုင္းထဲကို ကိုယ္တိုင္တိုးဝင္ၾကည့္ၾကပါမယ္။ကဗ်ာထဲက "ကိုယ္"ဆိုသူရဲ႕ေနရာကို ကိုယ္တိုင္ဝင္ၾကည့္ၾကရေအာင္.......
.
..............................ဆက္ရန္
No comments:
Post a Comment