ဓား - ေမာင္ကုိကုိ (အမရပူရ)
* * *
(၁)
ကိုဘရွိန္း၏ မ်က္ႏွာေပၚတြင္ မ်က္လုံးတစ္ဖက္ မပါေသာ နဖူးႏွင့္ နားထင္သားမ်ား ခ်ိဳင့္ဝွမ္း ျဖစ္ေနေသာ (ပင္လယ္ဓားျပႀကီး တစ္ဦးႏွင့္ တူေသာ) မ်က္ႏွာဖုံးႀကီးကို စြပ္ထားသည္။
ေသေသခ်ာခ်ာ အနီးကပ္ ၾကည့္ေတာ့ ထို ပင္လယ္ဓားျပႀကီး၏ ေၾကာက္စရာ၊ အသည္းယားစရာ မ်က္လုံးအိမ္ ေဟာက္ပက္ တြင္းနက္နက္ႀကီးႏွင့္ မ်က္ႏွာမွာ ကိုဘရွိန္း၏ မ်က္ႏွာအစစ္ ျဖစ္ပါသည္။ မ်က္ႏွာေပၚမွာ မ်က္ႏွာတစ္ခု ထပ္စြပ္ထားသလို ျဖစ္ေနျခင္းမွာ နားရြက္ ေရွ႕နားမွ ေန၍ နက္နက္႐ႈိင္း႐ႈိင္း အရာႀကီးက မ်က္ႏွာ ပုံသဏၭာန္ အတိုင္း ေကြ႕ဝိုက္လ်က္ ဟိုဘက္နားရြက္ အထက္ နဖူးဆံစပ္ အထိ တက္သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုဘရွိန္းသည္ မ်က္လုံးတစ္ဖက္ ေဟာက္ပက္ႀကီး လစ္လပ္ေနသည့္ အျပင္ ေျခေထာက္ တစ္ဖက္လည္း မသန္စြမ္းသျဖင့္ လိမ္ဖည္ လိမ္ဖည္ လမ္းေလွ်ာက္ ေနရသည္။
ကိုဘရွိန္းႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ ေတြ႕ဆုံရတတ္သည္က လမ္းေပၚမွာ ဒါမွမဟုတ္ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာ ျဖစ္သည္။ သူက က်ားထိုးတာေတာ့ အလြန္ေကာင္းဟန္ တူသည္။ က်ားဝိုင္းေတြမွာလည္း သူ႔ကို ေတြ႕ျမင္ရတတ္၏။ သူ၏ အမွတ္သညာ ဆိုင္ရာ ဦးေႏွာက္ဆဲမ်ား ဘယ္ေလာက္ ပ်က္စီး ဆုံး႐ႈံးသြားခဲ့ ရသလဲ။ ဘယ္ေလာက္အင္အား ရွိေနေသးလဲ ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္ မသိခဲ့ပါ။ သူက စကားကိုေတာ့ စီကာပတ္ကုံး မေျပာျပတတ္ပါ။ သူ႔ကို ဒီလို ပုံသဏၭာန္ႏွင့္ ဒီၿမိဳ႕မွာ ေတြ႕ေနခဲ့ရသည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း သုံးဆယ္ေလာက္ ရွိၿပီလား။ ၃၅ ႏွစ္ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီလား ကၽြန္ေတာ္ အေသအခ်ာ မမွတ္မိ။ ႏွစ္ေတြ အၾကာႀကီး သူ ဒီပုံစံႏွင့္ အသက္ရွင္သန္ ေနႏုိင္တာကို ကၽြန္ေတာ္ အံ့ဩမိ၏။
လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္မွာ ေတြ႕ၾကလွ်င္ သူက အေဝးႀကီးကေန လက္ကို ေဝွ႔ယမ္း ႏႈတ္ဆက္သည္။
“ေဟး … ေဟး … ေဟး”
ပထမ အဲဒီလို အသံထြက္ လာသည္။
“ေဟး … ေဟး … လက္ဖက္ရည္ေသာက္”
သူက သူ႔ အိတ္ေထာင္ထဲက ပိုက္ဆံ တခ်ိဳ႕ကို ဆြဲထုတ္သည္။ ဟန္ေဆာင္တာ မဟုတ္ဘဲ တကယ္ လက္ဖက္ရည္ဖိုး ရွင္းမွာ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔အတြက္ လက္ဖက္ရည္ဖိုး ရွင္းထားလိုက္ကာ သူ႔အတြက္ပါ ရွင္းလိုက္ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာရသည္။ တခ်ိဳ႕ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ပိုင္ရွင္ေတြက သူ႔ကို အလကား တိုက္တတ္သည္။ ထိုအခါမ်ိဳးမွာ သူ႔ဘဝ ရွင္သန္ေရး ရန္ပုံေငြ အတြက္ ရည္ရြယ္ကာ သူ႔ကို ပိုက္ဆံတခ်ိဳ႕ ေပးလိုက္မိပါသည္။
သူ႔ဘဝ ရွင္သန္ေရးမွာ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ ပါဝင္ ကူညီျခင္းပါ။
အဲ့လိုက်ေတာ့လည္း
“ဟဲဟဲ … ဟဲဟဲ …” ဟု ေအာ္ရယ္ကာ ကၽြန္ေတာ္ေပးသည့္ ပိုက္ဆံအခ်ိဳ႕ကို ယူၿပီး သူ႔ မည္းညစ္ညစ္ အေႏြးထည္ အက်ႌႀကီး၏ နံေဘး အိတ္ေထာင္ထဲ ထည့္လိုက္တတ္သည္။
“အခု ဘယ္မွာ အိပ္ေနတာလဲ” ဟု ကၽြန္ေတာ္က ေမးေသာအခါ “ဗလီထဲမွာ” လို႔ ေျပာသည့္ အခါလည္း ရွိသည္။
“ကင္းတဲမွာ” “ဒရကာထဲမွာ” ဟုလည္း သူေျပာတတ္သည္။ ဟိုတေလာက ထမင္းဆိုင္ႏွင့္ တြဲဖြင့္ထားေသာ အရက္ဆိုင္မွာ သူ႔ကို ေတြ႕ရ၏။ ဆိုင္ေတာင္ သိမ္းေတာ့မွာ ျဖစ္သည္။ “ဘာလုပ္တာလဲ ကိုဘရွိန္း ခင္ဗ်ား အရက္ လာေသာက္တာလား ကၽြန္ေတာ္ တိုက္မယ္ေလ” လို႔ ေျပာေသာအခါ သူက လက္ဝါးႏွစ္ဖက္ ကာျပပါသည္။
“ဟြန္း … ဟြန္း … ဟီဟီ အရက္ မေသာက္ဘူး၊ ဘုရား မႀကိဳက္ဘူး။ ဒီဆိုင္မွာ အိပ္တယ္။ ထမင္းေကၽြးတယ္”
သူ႔လက္ကို ပါးစပ္ထဲ ထမင္း သြပ္သည့္ဟန္ ပါစပ္ဝ၌ ေတ့ျပ၏။ ထိုထမင္းဆိုင္မွာ သူ အိပ္ခြင့္ရေတာ့ ညစာ ထမင္းလည္း စားရၿပီး၊ မိုးအခါ ေဆာင္းအခါမွာလည္း သူ လုံျခံဳ ေႏြးေထြးမႈကို ဝတ္ဆင္ထား ႏုိင္ပါသည္။ သူ႔အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္သက္သာ လုံျခံဳမိပါသည္။ သူသည္ သားသမီးမ်ား အရြယ္ေရာက္ ေနေသာ္လည္း သားသမီးေတြရဲ႕ အိမ္မွာ မအိပ္ဘဲ ဂ်စ္ပစီလို ၿမိဳ႕ထဲ လွည့္လည္ျမဲ။
ကၽြန္ေတာ္သည္ ကမၻာ့ ေဘာလုံးပြဲေတြကို မအိပ္မေန ၾကည့္ရင္း ေလာင္းေၾကး တင္တတ္တဲ့ အေလ့အထ ရွိသူတစ္ဦး မဟုတ္ေပမယ့္ ေဘာလုံးပြဲ ၾကည့္ရန္ ခုံမင္သူ၊ ေဘာလုံးပြဲ ၾကည့္ရင္း စိတ္လႈပ္ရွားလ်က္ ရင္ခုန္ႏႈန္း ျပင္းထန္သူ တစ္ဦးေတာ့ ျဖစ္ပါသည္။ ဒီတိုင္းျပည္ထဲမွာ ေန႔ခင္းဘက္ ၾကည့္လို႔ရတဲ့ ကမၻာ့ေဘာလုံးပြဲမ်ားကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၌ ထိုင္လ်က္ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ ေသာက္ရင္း ေဘာလုံးပြဲ ၾကည့္ေလ့ရွိသူ တစ္ဦးေတာ့ ျဖစ္ပါ၏။
ေနာက္ၿပီး ကၽြန္ေတာ္က ေရာ္နယ္ဒိုကို ႀကိဳက္ပါသည္။ ေရာ္နယ္ဒို ကစားကြက္ အတတ္ပညာမ်ားကို ၾကည့္ရင္း စိတ္ေက်နပ္မႈကို ခံစားရသလို သူ႔မ်က္ႏွာေပၚမွ သူ၏ စိတ္တည္ၿငိမ္လြန္းမႈမ်ား၊ ျပႆနာကို ေသြးေအးေအး ရင္ဆိုင္ ဆုံးျဖတ္မႈမ်ား၊ အေျခအေန အက်ဥ္းအက်ပ္ထဲမွ ထြက္ေပါက္ရွာကာ ေအာင္ျမင္ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္တဲ့ သူရဲ႕ ျဖတ္ထိုးဥာဏ္ ေကာင္းမႈမ်ားကို ၾကည့္ရင္း သူ႔ကို ေလးစား ခ်ီးမြမ္းမိသည္။
ထိုကဲ့သို႔ ေရာ္နယ္လ္ဒို ပါဝင္ ကစားေသာ ကမၻာ့ေဘာလုံးပြဲ တစ္ခုကို လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထဲမွာ သဲႀကီးမဲႀကီး ၾကည့္ေနစဥ္ ကိုဘရွိန္းက ခ႐ိုးခ႐ိုင္ျဖင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ထဲ ဝင္ခ်လာကာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ တီဗြီၾကားထဲက ေျမကြက္လပ္ က်ဥ္းက်ဥ္းေျမာင္းေျမာင္းေလး ေပၚ၌ ဖင္ခ်ထိုင္ လိုက္၏။
“ဟား … ဟား … ဟား … ဟား … ဟား ေရာ္နယ္လ္ဒို … ေရာ္နယ္လ္ဒို … ဗဲရီးဂြတ္ … ဗဲရီးဂြတ္”
သူက လက္ခုပ္လက္ဝါး တီးၿပီး ေအာ္ဟစ္ အားေပးေနသည္။
ကၽြန္ေတာ္လည္း တီဗြီႀကီးႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ေလး နီးကပ္စြာ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ ထိုင္ေနရာ သူက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘက္သို႔ (မ်က္လုံး တစ္ဖက္လပ္၊ အနာရြတ္ မ်က္ႏွာႀကီး) လွည့္ လာၿပီး-
“ေဟ့ … ေဟ့ … ေတြ႕လား ေရာ္နယ္လ္ဒို … ေရာ္နယ္လ္ဒို ၾကည့္ထား ၾကည့္ထား ေရာ္နယ္လ္ဒိုကြ ေရာ္နယ္လ္ဒို” ဟု သူ ေအာ္ဟစ္ ေနျပန္ပါသည္။ သူလည္း ေရာ္နယ္လ္ဒိုကို အေတာ္ေလး ႀကိဳက္ဟန္ တူပါသည္။
သူလည္း ေရာ္နယ္လ္ဒို၏ နာမည္ကို ေအာ္ဟစ္ အားေပးေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သည္လည္း ေရာ္နယ္လ္ဒိုကို ပါးစပ္မွ ေအာ္ဟစ္ အားေပးေနသည္။ ရင္ထဲ ေသြးထဲမွ ေအာ္ဟစ္ အားေပးေနသည္။ (ကိုဘရွိန္း၏ မ်က္လုံး တစ္လုံးထဲမွာ မီးမ်ား လင္းေန၏။) ကၽြန္ေတာ့္ အ႐ိုးေတြကေတာ့ သူတို႔ထဲမွာ ထိန္းသိမ္းဆဲ ျဖစ္ေသာ နာမည္ကို ထႂကြေအာ္ဟစ္ လိုက္ၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေမ့ႏုိင္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အ႐ိုးမ်ားက သူတို႔ ထိန္းသိမ္းထားေသာ နာမည္မ်ားကို က်မေပ်ာက္ေစ ခဲ့ၾကပါ။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕က ေဘာလုံးကြင္း က်ယ္က်ယ္ႀကီးထဲက အေနာက္ဘက္ ပြဲၾကည့္စင္ ေပၚတြင္ ကၽြန္ေတာ္ထိုင္ၿပီး အသားကုန္ ေအာ္ဟစ္ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ငယ္တိုးေက်းရြာ အသင္းႏွင့္ အိုးေတာ္ၿမိဳ႕မရပ္ကြက္ အသင္းတို႔ အႀကိတ္အနယ္ ဗိုလ္လုပြဲ ျဖစ္ပါသည္။ကၽြန္ေတာ့္ခုံ၏ အေပၚဘက္မွာ အိုးစည္ ဗုံေမာင္းေတြ တီးေနၾက သည္။
“ေဟ့ … ဝင္းေသာင္ကြ … ဝင္းေသာင္”
“ေဟ့ ဘရွိန္းႀကီးေဟ့ … တစ္ရွိန္းတည္း ရွိတယ္”
ဝင္းေသာင္က ေရွ႕တန္း ညာအစြန္လူ အျဖစ္ ကစားၿပီး၊ ဘရွိန္းက ေနာက္တန္းလူ အျဖစ္ ကစားသည္။ ဒီဘက္သို႔ ကၽြံလာသမွ် ေဘာလုံးေတြကို ဘရွိန္းက တအုန္းအုန္း တဒိုင္းဒိုင္း ကန္လႊတ္ ေနပါသည္။ ေဘာလုံးကြင္း၏ ျမက္ခင္း ပါးပါးလွပ္လွပ္ေလး ေပၚမွာ ညေနခင္း ေနေရာင္ ဝါေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ေလးေတြ ျဖာက်ေနရာ ထိုျမက္ခင္း ပါးပါးေလး ေပၚမွာ ထိုေနေရာင္ျခည္ ေအာက္မွာ ဘရွိန္းက ကၽြဲႀကီးတစ္ေကာင္ မာန္ဖီသလို အမူအရာျဖင့္ ဒီဘက္လာမယ့္ ေဘာလုံးေတြကို ေစာင့္ေနသည္။ ဘရွိန္းက အုတ္တံတိုင္းႀကီးလို ခုခံထားသျဖင့္ ဟိုဘက္ ေရွ႕တန္းက သန္းထြန္းေမာင္သည္ ဘရွိန္းကို ဘယ္လိုမွ မထိုးေဖာက္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနသည္။
ဝင္းေသာင္က က်ားတစ္ေကာင္လို ေျပးေနသည္။ ေျပးေနတဲ့ သူ႔ေျခေထာက္ထဲမွာ ေဘာလုံးေလးက လိမၼာ ေသသပ္ က်ိဳးဝပ္စြာ လိုက္ပါ ေနရသည္။
“ ေဟ့ … ဝင္းေသာင္ကြ … ဝင္းေသာင္၊ ဆြဲၿပီ … ဆြဲၿပီ … ေဟာ ရွဴးၿပီ ဂိုး …”
“ဂိုး”
“ရႊီး ရႊီး”
လက္ေခါက္ မႈတ္သံေတြ၊ လက္ခုပ္သံေတြ ကြင္း၏ အေနာက္ဘက္တန္းႏွင့္ ေတာင္ဘက္တန္း ဆီက ဆူညံျမည္ဟိန္း သြားသည္။ အိုးစည္ေတြ ဒိုးပတ္ေတြ တီးႏွက္ကုန္ၾကၿပီ။
“အိုးေတာ္ အိုးေတာ္ ႐ႈံး ႐ႈံး ငယ္တိုး ငယ္တိုး ဒိုင္း ဒိုင္း”
ထိုႏွစ္ ၿမိဳ႕နယ္ ဥကၠ႒၏ ဒိုင္းဆုကို ငယ္တိုးေက်းရြာ အသင္းက ရလိုက္သည္။ မႏွစ္က အိုးေတာ္က ပထမ ရထားသည္။ ဒီေဘာလုံးကြင္းထဲမွာ ေဘာလုံးရာသီ ဆိုလွ်င္ ဒိုင္းပြဲ ဖလားပြဲ မျပတ္တမ္း က်င္းပရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕နယ္မွာ အေကာင္းဆုံး ၾကယ္ပြင့္ ႏွစ္ပြင့္မွာ ဘရွိန္းႏွင့္ ဝင္းေသာင္၊ ဝင္းေသာင္ႏွင့္ ဘရွိန္း ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ေမာင္ဖုန္းႏွင့္ ညီပု၏ တပည့္ အရင္းမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
“ဘရွိန္းကြ ဘရွိန္း … ဝင္းေသာင္ကြ … ဝင္းေသာင္” ဟု ကၽြန္ေတာ္တို႔ သည္ အ႐ိုးထိေအာင္ ႐ူးသြပ္စြာ ဘရွိန္းႏွင့္ ဝင္းေသာင္တို႔၏ နာမည္ကို အႀကိမ္ေပါင္း မေရမတြက္ ႏုိင္ေအာင္ ေအာ္ဟစ္ခဲ့ ၾကပါသည္။ ဟိုတုန္းက ဘရွိန္း ျဖတ္သြားတာ ျမင္လိုက္လွ်င္ပင္
“ဟိုမွာ ဟိုမွာ … ဘရွိန္း ေတြ႕လား”
“သိပ္ေတြ႕တာေပါ့ အုတ္တံတိုင္းႀကီး ဘရွိန္း”
ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခ်င္းတို႔ ၿပီး ဘရွိန္း နာမည္ကို ထုတ္ေဖာ္ ေျပာဆိုရတာကိုက အရသာတစ္ခု ျဖစ္ေနသည္။ အဲဒါ ႐ူးသြပ္မႈလို႔ ေခၚမလား။
ဟိုတုန္းက ကၽြန္ေတာ္တို႔ ၿမိဳ႕ထဲမွာ လွ်ပ္လွ်မ္းေတာက္ ေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ ကိုဘရွိန္းဟာ အခုေတာ့ မ်က္လုံးတစ္ဖက္ မရွိေတာ့ေသာ၊ ဦးေႏွာက္ အနည္းငယ္ ပ်က္စီးခဲ့ရေသာ၊ ေျခတစ္ဖက္ မသန္ေတာ့ေသာ၊ သူတစ္ဦး၏ ေပးစာ ကမ္းစာကို လက္ခံ သိမ္းဆည္းရေသာ ဒုကၡိတႀကီး တစ္ဦး ျဖစ္ေနသည္။
“ေရာ္နယ္လ္ဒို ေရာ္နယ္လ္ဒို … ဂိုး ဂိုး ဂိုး”
ဘရွိန္းက ေျမျပင္ေပၚ ဖင္ခ်ထိုင္ ေနရာမွ ႐ုတ္တရက္ ထခုန္လိုက္သည္။ ဒါေပမဲ့ သူတစ္ေယာက္တည္း ထခုန္ျခင္း မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လို ထိုင္ခုံ ပုပုေလးေတြေပၚ ထိုင္ၾကည့္ ေနၾကသူေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ထခုန္ၾကသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ပိုင္ရွင္ေတာင္ သူ႔အလုပ္သူ ခဏေမ့သြားကာ-
“ေဟ့ … ေရာ္နယ္လ္ဒိုကြ ငါႏုိင္ၿပီကြ”
ဟု လက္သီးလက္ေမာင္း တန္းကာ ထေအာ္သည္။ သူလည္း ေရာ္နယ္လ္ဒို ဘက္က ေလာင္းေၾကး တင္ထားဟန္ တူသည္။ ဒီပြဲၿပီးရင္ ဒီလို ႐ႈပ္႐ႈပ္ေထြးေထြး ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲမွာ ေဘာလုံးပြဲ ၾကည့္သူေတြ ေသာက္ထားၾကတဲ့ လက္ဖက္ရည္ဖိုးေတြ စီးကရက္ဖိုးေတြ ဘယ္လို အမိအရ ေတာင္းရမလဲ ဆိုတာေတာင္ သူ ေမ့ေလ်ာ့ သြားသလိုပင္။
ကိုဘရွိန္းႀကီးသည္ ေရာ္နယ္လ္ဒိုလို႔ ေအာ္ဟစ္ရင္းက ဘယ္လို ျဖစ္သြားလည္း မသိ “ဟီးဟီး … ဟီးဟီး” နဲ႔ ၾကဴၾကဴပါေအာင္ ထိုင္ငိုေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကလည္း သူ႔ကိုၾကည့္ၿပီး အူေၾကာင္ေၾကာင္ ျဖစ္ေနသည္။ ဒုကၡိတ ဘဝကို ႏႈိင္းယွဥ္ ဆက္စပ္ ေတြးေတာမိကာ ငိုသလားလည္း မသိေတာ့။
သူ ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း သူ႔ကို ဘာမွ ႏွစ္သိမ့္မႈ မေပးမိပါ။ သူ႔ကို ေဘးမဲ့ ေပးထားလိုက္ မိသည္။ ခဏေလးေနေတာ့ သူသည္-
“ဟား ဟား ဟား … ဟား … ဟား … ဟား … ဟား ဟား ဟား … ေဟး … ေဟး …ေဟး …” ဟု ေအာ္ရယ္ ေနသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘက္ လွည့္ကာ “ေရာ္နယ္လ္ဒို … ေရာ္နယ္လ္ဒို ဗဲရီးဂြတ္ ဗဲရီးဂြတ္ သြားမယ္ သြားမယ္” ဆိုၿပီး ေကာက္ခါငင္ကာ ဆိုင္ျပင္သို႔ ထြက္သြား၏။ ဆိုင္အဝမွာ မတ္တပ္ရပ္ ၾကည့္ေနေသာ ကေလးေတြက-
“ဗ်ိဳ႕ … ဦးဘရွိန္း” ဟု ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။
ကိုဘရွိန္းသည္ သူလက္ႀကီး ျပန္ထုတ္လိုက္ေတာ့ ငါးက်ပ္တန္ေတြ ဆယ္တန္ေတြ ႏွစ္ဆယ္တန္ေတြ တစ္ထပ္ႀကီး ပါလာသည္။
“ေရာ့ကြာ … ေရာ့ကြာ … ေရာ့ကြာ”
သူ ကေလးေတြကို ပိုက္ဆံေတြ ေဝေန၏။ ကေလးေတြက ဆူဆူညံညံ အသံေတြ ထြက္လွ်က္ သူေပးတဲ့ ပိုက္ဆံေတြကို အလုအယက္ ယူၾကသည္။
“ေဟး … သြားမယ္ သြားမယ္ ဘိုင့္ဘိုင္ ဘိုင့္ဘိုင္”
ကိုဘရွိန္းသည္ ကေလးေတြကိုေကာ၊ ဆိုင္ထဲမွ လူႀကီးေတြကိုေကာ သိမ္းက်ဳံးၿပီး လက္ေဝွ႔ယမ္း ျပကာ လမ္းမတစ္ေလွ်ာက္ လိမ္ဖည္ လိမ္ဖည္ ေထာ့နင္း ေထာ့နင္း ထြက္သြားေတာ့သည္။ သူသည္ ေတြ႕တဲ့သူကို လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ဦးမလား ေမးရင္း ၿမိဳ႕ထဲ လွည့္လည္ေနမည္။
(၂)
ဖိုးေတသည္ ဆိတ္ရွစ္ေကာင္ရဲ႕ ေနာက္သို႔ “ေဟ့ … ေဟ့ … ဟဲ့ဟဲ့” ေအာ္ဟစ္ရင္း ေျပးလိုက္ေန၏။ ဆိတ္ေတြက မီးရထားလမ္း နံေဘး ကုန္းေလွ်ာအတိုင္း ေျပးဆင္းကာ ျခံဳပုတ္မ်ား ရွိရာ ရပ္နားလ်က္ အစားစား ေနၾကၿပီ။ အုန္းခြံေရာင္ ဆိတ္သိုးႀကီးရဲ႕ လည္ပင္းမွာ ျခဴသံေတြက ဖိုးေတ၏ “ေဟ့ ေဟ့ ဟဲ့ … ဟဲ့” အသံေတြကို ထိုးေဖာက္ လွပေန၏။ ဖိုးေတသည္ ေက်ာက္ခဲမ်ားကို နင္းလ်က္ ကုန္းေလွ်ာအတိုင္း ေျပးဆင္းသြား၏။
သူ ဟိုတစ္ႏွစ္ကမွ ရဟန္းဘဝက လူဝတ္လဲခဲ့၏။ လူထြက္ထြက္ျခင္း ဆိတ္သုံးေကာင္ ဝယ္ေမြးခဲ့သည္။ အဲဒီ ဆိတ္သုံးေကာင္က သူ႔လက္ထဲမွာ ပြားစည္းလာခဲ့ရာ အခုေတာ့ ဆိတ္ရွစ္ေကာင္ ျဖစ္ေနၿပီ။
ဆိတ္ႏုိ႔မ်ားကို သူ ေရာင္းစားခဲ့သည္။ ဒီဆိတ္ေတြထဲမွာ ဆိတ္သိုး ႏွစ္ေကာင္းကို ေရာင္းစားရဦးမည္။ ဆိတ္မ်ားသည္ ေမာင္ႏွမသားခ်င္း သားစပ္ပါက ေမြးလာတဲ့ ဆိတ္ကေလးေတြ သိပ္ႀကီး မသန္စြမ္း တတ္တာကို ဖိုးေတ သိထား၏။ ဖိုးေတမွာ မိန္းမ မရွိ။ ဒုလႅဘရဟန္း မဝတ္မီက သူသည္ လူသတ္မႈျဖင့္ ေထာင္ထဲမွာ ႏွစ္ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေနထိုင္ခဲ့သည္။
ဖိုးေတသည္ ေအာက္က်င္းထဲမွ ဆိတ္မ်ားကို ရြာထဲက လူေန အိမ္ေျခေတြဆီ ဝင္မသြားေအာင္ စားက်က္ရွိရာ တြန္းထိုး ေမာင္းႏွင္ေန၏။ သူ႔မွာ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းရယ္လို႔ မရွိ။ မိန္းမမ်ားက သူလာလွ်င္ ေကြ႕ပတ္ ေရွာင္ရွား သြားတတ္သည္။ သူ ဆိတ္ေက်ာင္းရင္း တဟားဟား ေအာ္ရယ္ ေနျပန္ၿပီ။ ဘာလို႔မွန္း မသိ။ သူ ဆိတ္ေက်ာင္းရင္း တဟားဟား ေအာ္ရယ္တတ္ လာသည္။ ရယ္ပစ္ လိုက္ျခင္းသည္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေပါ့ပါးေစေၾကာင္း သူ႔ ေသြးေၾကာေတြက နားလည္ထား ကတည္းက သူ တဟားဟား ေအာ္ရယ္သည္။
သူ႔ရဲ႕ အေဖာ္က ဒီဆိတ္ေတြရယ္၊ ရယ္ေမာမႈရယ္။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့ သူ ခင္သစ္ကို သတိရသည္။ ခင္သစ္လည္း ဆုံးပါးသြားတာ ႏွစ္ေပါင္း ေတာ္ေတာ္ေလး ၾကာခဲ့ၿပီ။ ခင္းသစ္ရဲ႕ သမီးေတာင္ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ရေနတာ သူသိေန၏။ ခင္သစ္ရဲ႕ ေယာက္်ား ခ်စ္တင္လည္း ခင္သစ္ဆုံးၿပီး ရဟန္းဝတ္ သြားသည္။ အခု အဲဒီဦးဇင္း ခ်စ္တင္လည္း ဒီကမၻာႀကီးမွာ မရွိေတာ့ဟု သူသိရသည္။ လူေတြနဲ႔ အေပါင္းအသင္း မလုပ္ေပမယ့္ (လူေတြကလည္း လာမေပါင္း၊ သူကလည္း လူေတြကို လိုက္မေပါင္း) လူေတြရဲ႕ အသံကို သူ ၾကားရေတာ့ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္က သတင္း အျဖစ္အပ်က္မ်ားကို သူ အတန္အသင့္ သိရသည္။
ဒီကမၻာေပၚမွာ ခ်စ္တင္နဲ႔ ခင္သစ္ မရွိခဲ့လွ်င္ သူ ေထာင္ထဲ ေရာက္ဖူးခဲ့မွာ မဟုတ္။ ခင္သစ္ကို သူ ရက္ရက္စက္စက္ ခ်စ္သည္။ ခင္သစ္ကလည္း သူ႔ကို ခိုင္းတဲ့ ေနရာမွာ ရက္ရက္စက္စက္ ခိုင္းသည္။ ထင္ခုတ္ခိုင္းသည္။ ေရဆြဲခိုင္းသည္။ ခင္သစ္ခ်ိဳးဖို႔ ေရကိုေတာင္ သူက ေရတြင္းမွ ငင္ၿပီး ဆြဲေပးခဲ့သည္။ ခင္သစ္က သနပ္ခါး ေသြးခိုင္းေတာ့လည္း သူက တဟဲဟဲ ေအာ္ရယ္ကာ ေသြးေပးတတ္၏။
ခက္တာက ခင္သစ္ဆီသို႔ ဟိုဘက္ရြာ တစ္ရြာက ခ်စ္တင္က လာလာေနတာ သူေတြ႕ရ၏။ ဒီခ်စ္တင္ ဆိုတဲ့ ေကာင္က ဝင္းေသာင္ထံ လာလာလည္ရင္း ခင္သစ္ကို ႀကိဳက္သြားတာ ျဖစ္မယ္။ ဝင္းေသာင္နဲ႔ ဘရွိန္းက ခင္သစ္ကို ခ်စ္တင္နဲ႔ ေအာင္သြယ္ ေပးတာပဲ ျဖစ္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ခင္သစ္က ခ်စ္တင္ကို ထင္းလည္း မခြဲခိုင္း၊ ေရလည္း မဆြဲခိုင္း၊ သနပ္ခါးလည္း မေသြးခိုင္းတာ ျဖစ္မယ္။
ထိုညေန သူရယ္၊ ဝင္းေသာင္ရယ္၊ ဘရွိန္းရယ္ အရက္ အတူတူ ေသာက္ၾကသည္။ ဘရွိန္းနဲ႔ ဝင္းေသာင္က ေဘာလုံးပြဲ တစ္ပြဲမွာ ဗိုလ္စြဲ လာၾကေတာ့ အရက္ဝိုင္းဖြဲ႕ရာ သူကိုလည္း ေခၚၿပီး အရက္တိုက္ၾကသည္။ အရက္ကုန္လွ်င္ ဖိုးေတက သြားသြားဝယ္ ေပးရ၏။ ၾကက္သား ကာလသားခ်က္ ကေလးက မဆလာနံ႔ေလးေတြ ေမႊးႀကိဳင္လို႔။ ထိုညက အရက္ေသာက္ ၾကရင္း…
“ေဟ့ေကာင္ ဖိုးေတ … မင္းရဲ႕ ခင္သစ္က ခ်စ္တင္နဲ႔ ယူေတာ့မွာကြ မင္း သူတို႔ ယူၿပီးရင္ ႏြားႀကီး ဆက္လုပ္ဦး မွာလား”
ဝင္းေသာင္က အဲဒီလို ေမးလိုက္၏။ ဘရွိန္းက တဟားဟားဟား ရယ္သည္။
ဝင္းေသာင္ကလည္း ဟား … ဟား … ဟား … နဲ႔ ရယ္္သည္။
“ေဟ့ … ေဟ့ … ေဟ့ ေရဆြဲမယ္၊ ထင္းခြဲမယ္၊ သနပ္ခါးေသြးမယ္၊ ဟုတ္ဖူးလား ဝင္းေသာင္” ဘရွိန္းက ဝင္းေသာင္ကို တိုင္တည္ေျပာသည္။
“ဒါေၾကာင့္မို႔ ဒီေကာင္ကို ႏြားႀကီးလို႔ ငါ ေျပာတာေပါ့ကြ”
ဖိုးေတ ရင္ထဲမွာ မီးက်ီးခဲမ်ား နီရဲေနသည္။ သူ အရက္တစ္ခြက္ ျပည့္ျပည့္လွ်ံလွ်ံ ငွဲ႔ၿပီး ေရမေရာဘဲ ေမာ့ခ်လိုက္၏။ အပူေပၚသို႔ အပူ ေလာင္းခ်ျခင္းက သူ႔ကို ခဏေလး သက္သာေစသည္။ မီးက်ီးခဲ ရဲရဲေတာက္ေတြက ပူေလာင္ လာျပန္သည္။ ဝင္းေသာင္ႏွင့္ ဘရွိန္း သူ႔ထက္ အသက္ နည္းနည္းႀကီးၿပီး ေဘာလုံးသမားေတြ အျဖစ္ လူတိုင္းက အေရးေပးေတာ့ သူတို႔ ေလသံေတြက ဆရာႀကီးလို ျဖစ္ေနရာ ဖိုးေတ ဘယ္တုန္းကမွ ဘာမွ ျပန္မေျပာရဲ။
သူတို႔ အရက္ေသာက္ ေနၾကဆဲမွာ ခ်စ္တင္က စက္ဘီးႏွင့္ ေရာက္လာသည္။ “လာကြာ … ခ်စ္တင္ အရက္ေသာက္” ဝင္းေသာင္က ေခၚသည္။
“ေဟ့ … ေဟ့ … ခ်စ္တင္ မင္းေကာ သနပ္ခါး ေသြးေပးေသးလား ဟီ … ဟီ… ဟိ”
ဘရွိန္းက ဖိုးေတရဲ႕ ရင္ထဲသို႔ မီးက်ီးခဲ ပစ္ထည့္ေပး လိုက္သည္။ အခုေတာ့ ဖိုးေတက ဝင္းေသာင္တို႔ ဘရွိန္းတို႔ ကန္ထည့္လိုက္ေသာ ေဘာလုံးေတြကို ရင္ဘတ္ႀကီးႏွင့္ ဆီးဆီးခံ ေနရသည္။
ခ်စ္တင္က အရက္ တစ္ခြက္ကို ေရမေရာဘဲ ေမာ့ခ်လိုက္သည္။ “ပ်စ္ပ်စ္ႏွစ္ႏွစ္ေလးကို ေဟာဒီလို လက္ညႇိဳးနဲ႔ ေဟာဒီလို ေကာ္ယူၿပီး အခ်စ္ဆုံးရဲ႕ ပါးေပၚမွာ ေဟာလို ေဟာလို လိမ္းေပးမွာဗ်” ခ်စ္တင္က လက္ဟန္ ေျခဟန္ႏွင့္အတူ အမူအရာ လုပ္ျပသည္။ ဝင္းေသာင္၊ ဘရွိန္း၊ မည္းမည္းႏွင့္ ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္သုပ္ကို ေကာ္ယူကာ သူ႔လွ်ာေပၚ တင္သည္။ လက္ညႇိဳးမွာ ကပ္ေနတဲ့ ႏွမ္းဖပ္ခ်ဥ္ေတြ ကုန္စင္ေအာင္ လက္ညႇိဳးကို စုပ္ေနရာ တျပတ္ျပတ္ ျမည္ေန၏။
ၿပီးေတာ့ သူတို႔သုံးေယာက္ တဟားဟား ရယ္ေမာၾကပါသည္။ သူတို႔ ရယ္ေမာသံေတြက ဖိုးေတရဲ႕ ရင္ဘတ္ထဲမွာ မီးက်ီးခဲေတြ ျဖစ္သြားသည္။ ရင္ဘတ္ထဲမွာ မီးက်ီးခဲေတြ သိပ္မ်ား ေနပါၿပီ။ သူ ေငါက္ခနဲ ထျပန္ခဲ့သည္။
“ဒီေကာင္ ေရဆြဲရဦးမွာကြ”
ဘရွိန္းက ေနာက္လိုက္ေသး၏။
ဖိုးေတ အိမ္ေရာက္ေရာက္ခ်င္း သူ႔ရဲ႕ လင္းကင္းဓားက ေရွ႕ပိုင္းမွ အေလးခ်ိန္ စီးေတာ့ ခုတ္ရတာ ပိုအားရစရာ ေကာင္းမွာပဲလို႔ သူ ေတြး၏။ ဓားရွည္ကို သူ႔အိပ္ရာေပၚမွာ ခ်ထားလိုက္ၿပီး သူအိပ္ေပ်ာ္ဖို႔ ႀကိဳးစား ၾကည့္ေသး၏။ မူးမူးႏွင့္ အိပ္ေပ်ာ္မလို ျဖစ္သြားခ်ိန္မွာ ရင္ဘတ္ထဲမွ မီးက်ီးခဲမ်ား ရဲတက္ လာျပန္သည္။ သူ အိပ္ရာေပၚမွာ လူးလွိမ့္ေန၏။ က်ဳပ္ရင္ထဲ မူးလြန္းလွခ်ည္ရဲ႕။ သူ႔ဓားသည္ ေႁမြလို တရႊီးရႊီး တြန္ျမည္ေန၏။
ညတစ္နာရီ ထိုးေတာ့ သူသည္ လင္းကင္းဓားကို ဆြဲကိုင္လ်က္ ထြက္လာခဲ့သည္။ ရြာထဲက ေခြးေတြက သူနဲ႔ ရင္းႏွီးၿပီး ျဖစ္ေနလို႔ သူ႔ကို ဘယ္ေခြးကမွ မေဟာင္ၾကပါ။ သူ ဝင္းေသာင္၏ အိမ္သို႔ လာခဲ့သည္။ လေရာင္သည္ သစ္ပင္ေတြ အၾကားက ထိုးေဖာက္ ျဖာက်ကာ တစ္လမ္းလုံး ဝင္းမွည့္ေန၏။ ဝင္းေသာင္တို႔ အိမ္ေရွ႕က သစ္ခ်ိဳပင္ႀကီး ေအာက္သို႔ သူ ေရာက္ခဲ့ၿပီ။ သူရပ္ေနေသး၏။
လေရာင္က သစ္ခ်ိဳပင္ရဲ႕ အကိုင္းအခက္ အရြက္အသီးေတြ ၾကားထဲ ထိုးေဖာက္လ်က္ သူ႔ကိုယ္ေပၚ သူ႔ဓားေပၚ ဝင္းမွည့္စြာ က်ေရာက္ေန၏။ ကြပ္ပ်စ္ႀကီးေပၚမွ အတုံးအ႐ုံး အိပ္ေမာက် ေနၾက၏။ ဒီကေန သူတို႔ ေဟာက္သံေတြ ၾကားေနရ၏။ ခ်စ္တင္လည္း အဲဒီထဲမွာ ပါသလား မသိ။ ခ်စ္တင္ ျပန္သြားသလား၊ မူးမူးနဲ႔ အိပ္သလား။ သူ မသိ။ စက္ဘီးကိုေတာ့ အိမ္ေရွ႕မွာ မေတြ႕ရ။ အိမ္ထဲမွာ သိမ္းထားတာလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္။
သူ မႊန္ထူေနၿပီ။ ျပင္ပ လေရာင္က ေအးေသာ္လည္း သူ႔ရင္ထဲက မီးက်ီးခဲမ်ား ရဲတက္ေနသည္။ သူသည္ ထိုအိမ္ေအာက္သို႔ ေရြ႕လ်ားသြား၏။ ကြပ္ပ်စ္ႀကီးေပၚမွာ ေစာင္ပါးပါးေလးေတြနဲ႔ လုံးေထြးၿပီး အိပ္ေပ်ာ္ေနၾကတာ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္လဲ သူျမင္လို႔ မရ။ ထို အိပ္ေပ်ာ္ေနၾက သူေတြရဲ႕ ေခါင္းရင္းဆီ သူ ခ်ဥ္းကပ္ကာ လင္းကင္းဓားကို လြဲေျမႇာက္လိုက္သည္။
သူ အားကုန္ ခုတ္ခ်လိုက္၏။ ဓားက ၾကမ္းျပင္ေအာက္မွာ အဝတ္လွမ္းဖို႔ တန္းထားေသာ ေၾကးနန္းႀကိဳးေလးႏွင့္ ၿငိသြားေသးသည္။ သို႔ေသာ္ လင္းကင္းဓားက ေရွ႕အေလးခ်ိန္ မ်ားေတာ့ ခုတ္ရတာ၊ စီးစီးပိုင္ပိုင္ ရွိလွသည္။
တစ္ခ်က္၊ ႏွစ္ခ်က္၊ သုံးခ်က္။ သူ႔ရင္ဘတ္ထဲက မီးက်ီးခဲမ်ား ႐ုတ္တရက္ ေသဆုံး သြားသလို ခံစားလိုက္ရ၏။
သူသည္ ေသြးတို႔ျဖင့္ ျခင္းျခင္းနီရဲ ေနေသာ လင္းကင္းဓားကို ဆြဲကိုင္လ်က္ သူ႔အိမ္သို႔ ျပန္လာေနသည္။ ရြာထိပ္ဆီက ေခြးအူသံေတြ ၾကားလိုက္၏။ သူအိမ္သို႔ မျပန္ျဖစ္ဘဲ သဲေသာင္ျပင္ေပၚမွာ ထိုးလွဲခ်လိုက္၏။ လင္းကင္းဓားက သူ႔လက္ထဲမွာ။ လေရာင္က သူ႔ကိုယ္ေပၚမွာ။ သူ႔ဓားရွည္ေပၚမွာ။ ဟိုေကာင္ေတြရဲ႕ ေသြးေတြ ေပၚမွာ။ ေႁမြတြန္သံေတြ ၾကားရျပန္ၿပီ။
(၃)
ေဆာင္းရာသီ နံနက္ခင္း တစ္ခုရဲ႕ ေနျခည္ေတြ ေအာက္မွာ ကိုဝင္းေသာင္ မတ္တတ္ရပ္ ေနသည္။ သူသည္ ရထားလမ္း နံေဘး ကုန္းျမင့္ေပၚမွာ မတ္တတတ္ရပ္ကာ ႏွင္းျမဴထဲက၊ ေနေရာင္ထဲက၊ မျမင္ရေသာ အရာတစ္ခုႏွင့္ ဆက္သြယ္ စကားေျပာ ေနသလိုပဲ။ ကိုဝင္းေသာင္၏ မ်က္စိ ႏွစ္ဖက္စလုံး မျမင္ရေတာ့ပါ။
ဒါေပမဲ့ လူေတြ မျမင္ရေသာ ႏွင္းျမဴထဲက၊ ေနေရာင္ထဲက၊ ေဆာင္းေလထဲက ဝိညာဥ္ တစ္ခုခုကို သူ ျမင္ေနသလို ပါပဲ။ သူ႔ ေက်ာဘက္မွာ ဧရာဝတီ ျမစ္ႀကီး ရွိသည္။ မင္းဝံ ေတာင္တန္းႀကီး ရွိသည္။ ကၽြန္းေတြ ရွိသည္။ ေျပာင္းဖူးခင္းေတြ ရွိသည္။ ဖရဲခင္းေတြ ရွိသည္။ သဲေသာင္ျပင္ ရွိသည္။
သူ လူငယ္ဘဝက ဧရာဝတီ ျမစ္ထဲမွာ လက္ပစ္ကူးၿပီးလွ်င္ သဲေသာင္ျပင္ေပၚ ပက္လက္လွန္ အိပ္ကာ ဖရဲသီး ခ်ိဳခ်ိဳရဲရဲ အရည္ရႊမ္းရႊမ္းကို တစ္လုံးလုံး ကုန္ေအာင္ ခြဲစားပစ္ တတ္သည္။ အခုေတာ့ သူ သြားလိုရာ ေနရာေတြဆီ ကိုဘရွိန္းရဲ႕ သားက လိုက္ပို႔ေပး ရသည္။ လိုက္ပို႔သူက သူ႔ကို သူေနခ်င္တဲ့ ေနရာမွာ ထားပစ္ခဲ့ၿပီး သူ ျပန္လာမယ့္ အခ်ိန္မွာမွ လာလာေခၚတတ္သည္။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ဒီလိုပဲ ေနထိုင္ခဲ့သည္။
သူ၏ ေဘာလုံးသမား ဘဝက ေက်ာ္ၾကားခဲ့ပုံမ်ား။ သူ႔ဆရာ ကိုေမာင္ေမာင္၊ ကိုညီပု၊ ကိုဖုန္းတို႔က ေလ့က်င့္သင္ၾကား ေပးခဲ့သည့္ အတိုင္း သူ ကစားခဲ့ပုံမ်ား၊ ေရႊမန္းတင္ေမာင္ တည္ေထာင္ေသာ ေရႊမန္း ေဘာလုံးအသင္းႏွင့္အတူ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕ အနယ္နယ္ လိုက္ပါ ကစားခဲ့ပုံမ်ား၊ သူက ေဘာ္လီေဘာ မွာလည္း ထူးခၽြန္သူ ဆိုေတာ့ သူ မႏၲေလးတိုင္း ေဘာ္လီေဘာသမား အျဖစ္ ရန္ကုန္သို႔ သြားေရာက္ ကစားစဥ္ ရထားေပၚမွာ ပုဏၰားႀကီး စံတင္ရဲ႕ ခ်ာပါတီေတြကို ပုဏၰားႀကီး အိပ္ငိုက္ေနစဥ္ ခိုးယူစားကာ က်ီစယ္ ေပ်ာ္ရႊင္ပုံမ်ားကို သူ အျမဲ ျပန္လည္ ေတြးေတာသည္။
သူသည္ ေနကာမ်က္မွန္ တပ္လ်က္၊ သိုးေမြးဦးထုပ္ တစ္လုံး ေဆာင္းလ်က္၊ ဒီရြာ ဒီေနရာေလးမွာ ႏွစ္ေပါင္း သုံးဆယ္ေက်ာ္ ရွင္သန္ခဲ့သည္။ စီးကရက္ အလြန္ႀကိဳက္ေသာ သူ႔ဆရာ ေမာင္ဖုန္းကေတာ့ ဟိုတေလာက ဆုံးသြားၿပီ။ သူ႔ဆရာ ကိုေမာင္ေမာင္က သူရွိရာသို႔ သူ႔ကို သတိရလြန္းသည့္ အခါ ေရာက္လာတတ္သည္။ ခ်စ္တင္က ရဟန္း ဝတ္သြားၿပီး ကတည္းက သူ႔ထံ တစ္ခါမွ ေပၚမလာေတာ့ပါ။ ဦးဇင္းႀကီး ဘဝႏွင့္ ပ်ံလြန္သြားခဲ့တဲ့ သတင္းကို သူ ၾကားရသည္။
ဖိုးေတက သူနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ဆိတ္ေက်ာင္း ေနတတ္သည္။ သူ႔ကို ဖိုးေတက “ကိုဝင္းေသာင္ ေနေကာင္းရဲ႕လား” လို႔ ႏႈတ္ဆက္တတ္၏။
ကိုယ့္ကို ဘရွိန္းကို ဒီလို အတုံးအ႐ုံးနဲ႔ က်႐ႈံးေအာင္ လင္းကင္ဓားနဲ႔ ခုတ္ပိုင္းခဲ့သူက ေနေကာင္းရဲ႕လားလို႔ ႏႈတ္ဆက္စမွာ သူ စပ္ဖ်ဥ္းဖ်ဥ္း ျဖစ္သြားရဖူးသည္။ ေနာက္ေတာ့ သူလည္း သူ႔ရာဇဝတ္ ျပစ္မႈနဲ႔သူ ေထာင္ထဲမွာ ေနခဲ့ရတာပဲ။ သူ႔ႏွလုံးသားရဲ႕ ဒဏ္ရာေတြကို မခံရပ္ႏုိင္လို႔ ငါတို႔ကို ဓားနဲ႔ ခုတ္ပိုင္းခဲ့တာပဲ။ ႏွစ္ေတြ အမ်ားႀကီး လြန္ေျမာက္ခဲ့ ၿပီးၿပီ။
“ေအးကြာ ေနေကာင္း ပါတယ္ကြာ” လို႔ ကိုဝင္းေသာင္က ျပန္ေျဖတတ္၏။
ေဟာ သူႏွင့္ ျမဴေတြထဲက ဝိညာဥ္ တစ္ခုႏွင့္ စကားေျပာေနဆဲ၊ ဘရွိန္းက သူ႔အနားသို႔ ေရာက္လာသည္။ ဘရွိန္း ေျခသံကို သူ မွတ္မိ၏။
“ေဟ့ေကာင္ ဘရွိန္း”
“ေဟး ဝင္းေသာင္ … လာသြားမယ္”
ကိုဘရွိန္းက သူ႔အိတ္ေထာင္ ေဖာင္းေဖာင္းကို ပုတ္ျပသည္။ သူတို႔ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ သြားၾကသည္။ ေျခေထာက္တစ္ဖက္ မသန္စြမ္းေသာ မ်က္လုံးတစ္ဖက္ မပါေတာ့ေသာ ကိုဘရွိန္းက မ်က္လုံး ႏွစ္ဖက္လုံး အလင္း မရေသာ ကိုဝင္းေသာင္ကို တြဲေခၚ သြားသည္။ လက္ဖက္ရည္ ဆိုင္ရဲ႕ အေရွ႕စားပြဲ ေနပူစာ ေအာက္မွာ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ထိုင္ၾကသည္။
“ေဟ့ ဝင္းေသာင္ ေသာက္ … စား… ေသာက္”
ကိုဘရွိန္းက ကိုဝင္းေသာင္ကို လက္ဖက္ရည္ ေသာက္၊ စမူစာ စား၊ စီးကရက္ ေသာက္ဟု ေျခဟန္ လက္ဟန္ျဖင့္ ျပသည္။
“ေဟ့ … ဝင္းေသာင္ … မင္းရဲ႕ သားေတြ …”
“တစ္ရြာမေျပာင္း သူေကာင္းမျဖစ္ ေပါ့ကြာ၊ သူတို႔ တစ္ၿမိဳ႕ တစ္ရြာဆီ ထြက္ခြါသြားၿပီး အလုပ္လုပ္ ၾကတယ္။ အခု ဟိုးအေဝးက လင္းကင္းမွာ သြားၿပီး တြင္ခုံလုပ္ငန္း၊ ပန္းပဲဖိုလုပ္ငန္း လုပ္ေနတယ္ကြာ ဘရွိန္းရ”
“ေဟ … လင္းကင္း”
“ေအး … ဟုတ္တယ္ လင္းကင္းမွာ”
“အဲ …အဲ … အဲဒီမွာ ဘာ … ဘာေတြလုပ္ေန …”
“ငါ့သားေတြက ဓားေတြ … ထုတ္လုပ္တာကြ”
“ေဟ … ဓားေတြ … လင္းကင္းဓား”
ကိုဘရွိန္း မ်က္လုံးတစ္ဖက္ ျပဴးက်ယ္သြားသည္။ ကိုဝင္းေသာင္က ေအးေအးေဆးေဆးပဲ ျပန္ေျပာသည္။
“ေအး ငါ့သားေတြက ဓားေတြ လုပ္တာေတာ့ မွန္တယ္ … ငါတို႔ ကို အခုတ္ခံရတဲ့ ဓားရွည္မ်ိဳး ထုတ္လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူးကြ၊ ငါ့သား ႏွစ္ေယာက္က ေပါင္မုန႔္လွီးတဲ့၊ ပန္းသီးလွီးတဲ့ ဓားလွလွေလးေတြ ထုတ္လုပ္တာကြ။ အဲဒီ ဓားေတြကို သူတို႔ သူေဌးက ႏုိင္ငံျခားကို ပို႔တယ္၊ အရမ္း ေရာင္းေကာင္းတာပဲတဲ့ ကြ။ ေအးေလ ကမၻာႀကီး ေပၚမွာ လူေတြက ထူထပ္လာေတာ့ ေပါင္မုန႔္ေတြ၊ ပန္းသီးေတြလည္း ေပါမ်ားတယ္။ အဲဒါေတြ လွီးဖို႔ ဓားလွလွေလးေတြပဲ လိုအပ္တယ္ မဟုတ္လားကြ”
သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ေနေရာင္ေအာက္မွာ ၿငိမ္သက္ သြားၾက၏။
ဟိုးေဝးေဝး ႏွင္းျမဴေတြထဲမွာ ဓားေတြက ေႁမြေတြလို တရႊီးရႊီး တြန္ျမည္ ေနသံကို ကိုဘရွိန္း ဖမ္းယူ စိတ္ျဖာ ေနမိ၏။ ဓားေတြဟာ ….။
* * *
ေမာင္ကုိကုိ (အမရပူရ)
ေရႊအျမဳေတ၊ ဧၿပီ၊ ၂၀၀၃။
credit -
No comments:
Post a Comment