May 12, 2018

စစ္ပြဲၿပီးခ်ိန္

စစ္ပြဲၿပီးခ်ိန္
။။။။။။။။။။။။။။။

ယဥ္ေက်းမႈဟာ လက္နက္ပဲ
ေသနတ္နဲ႔ခ်ိန္ထားတဲ့လက္ကို ဓားနဲ႔ဝင္ခုတ္လို႔မရေတာ့
ေသနတ္ခ်င္း ယွဥ္ပစ္ၾကတယ္
လက္ခ်ည္းဗလာေကာင္ေတြ လဲက်။

စစ္ကို ေထာက္ခံပါတယ္
စစ္ကို ရင္ေကာ့ၿပီးခံပါတယ္
စစ္ကို လက္ျပတ္၊ေျချပတ္၊ေခါင္းျပတ္၊ဘဝျပတ္/ပ်က္ၿပီး ခံပါတယ္
စစ္ကသာ အစစ္မခံဝံ့တာ။

မတည့္အတူေန မျမင္ေခ်ာင္းပစ္
ငါဘက္ကၾကည့္ေတာ့ မင္းက အေျမႇာက္ႀကီးနဲ႔ခ်ိန္ထားတာ
မင္းဘက္ကၾကည့္ေတာ့ ငါက တင့္ကားေတြ အဆင္သင့္
သတၱိ႐ိွရင္ လက္နက္ခ်
သတၱိမ႐ိွရင္ ဆက္တိုက္ၾကေပါ့။

မင္းလည္း ႏိုင္တယ္၊ ငါလည္း ႏိုင္တယ္
႐ႈံးတာကေတာ့ ျပည္သူေတြပဲ
မင္းက သယံဇာတေတြကို အကာအကြယ္ယူထားၿပီး
ငါက အာဏာကတုတ္က်င္းထဲ ေနရာယူထားတယ္
ပစ္ကြင္းထဲ ျဖတ္ေျပးေနတာကေတာ့ ျပည္သူေတြပဲ။

ေလွခြက္ႀကီးလည္း မက်န္ေတာ့ဘူး
အလံကလည္း မလဲေသးဘူး။

တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ စစ္ပြဲႀကီး ၿပီးတန္ေကာင္းပါရဲ႕
စစ္သားေတြ အကုန္ေသၿပီး လက္နက္ေတြ ႐ွင္က်န္ရစ္တဲ့အခ်ိန္။    ။

ရင္႐ိုး
20-12-2016

ၿငိမ္​းခ်မ္​း​ေရး

ၿငိမ္​းခ်မ္​း​ေရး
llllllllllllllll

​ေလဟာနယ္​ထဲ
က်ည္​ဆံႏွစ္​​ေတာင္​့ထိပ္​တိုက္​​ေတြ႕ၾကတယ္​
တစ္​​ေတာင္​့က သံလြင္​ခက္​က​ေလးကိုကိုက္​ခ်ီသြားတယ္​
တစ္​​ေတာင္​့က ခ်ိဳးငွက္​က​ေလးကိုထိုးသုတ္​သြားတယ္​​

တိုက္​ပြဲမွာ
စစ္​သားႏွစ္​​ေယာက္​ထိပ္​တိုက္​​ေတြ႕ၾကတယ္​
တစ္​​ေယာက္​က သံလြင္​ရြက္​က​ေလး​ေတြကို​ေႁခြခ်ပစ္​လိုက္​တယ္​
တစ္​​ေယာက္​က ခ်ိဳးငွက္​က​ေလးရဲ႕​ေတာင္​ပံ​ေတြကို႐ိုက္​ခ်ိဳးပစ္​လိုက္​တယ္​

​ေဆြး​ေႏြးပြဲမွာ
​ေခါင္​း​ေဆာင္​ႏွစ္​​ေယာက္​ထိပ္​တိုက္​​ေတြ႕ၾကတယ္​
တစ္​​ေယာက္​က ​ေပ်ာက္​​ေနတဲ့သံလြင္​ခက္​က​ေလးကိုအရင္​႐ွာဖို႔ကမ္​းလွမ္​းတယ္​
တစ္​​ေယာက္​က ဖမ္​းထားတဲ့ခ်ိဳးငွက္​က​ေလးကိုျပန္​လႊတ္​ဖို႔​ေတာင္​းဆိုတယ္

ဒုကၡသည္​စခန္​းမွာ
ဒုကၡိတႏွစ္​​ေယာက္​ထိပ္​တိုက္​​ေတြ႕ၾကတယ္​
တစ္​​ေယာက္​က​ေျခတု​ေပၚမွာ​ေရးထားတဲ့စာတန္​းက​ေလးကိုရြတ္​ျပတယ္​
တစ္​​ေယာက္​ကခ်ိဳင္​း​ေထာက္​မွာ​ေရးထားတဲ့စာတန္​းက​ေလးကိုဖတ္​ျပတယ္​
`ကမၻာ​ေျမ ၿငိမ္​းခ်မ္​းပါ​ေစ´...တဲ့။

​ေအာင္​ကိုကိုလတ္​(တမူး)
4.10.2014

May 11, 2018

ဘုရင္​မ

ဘုရင္​မ
__________ဒတၳ

ငါ့လက္​ကို ဆုပ္​ကိုင္​၍
ငါ့ထီးနန္​းကို ပိုင္​ဆိုင္​​ေတာ္​မူပါ....

ငါစိုက္​ပ်ိဳး​ေသာ ပန္​းကို ပန္​ဆင္​၍
ငါ့ရင္​ခြင္​ကို ပလႅင္​အျဖစ္​ ခင္​းက်င္​း​ေတာ္​မူပါ...

အလည္​လြန္​တတ္​တဲ့ ငါ့အတြက္​
ည မထြက္​ရအမိန္​႔ထုတ္​ျပန္​ၿပီး
ခ်စ္​ အုပ္​ခ်ဳပ္​​ေရးနဲ႔ ထိန္​းခ်ဳပ္​​ေတာ္​မူပါ...

ငါတစ္​ဦးတည္​းရဲ႕ႏိုင္​ငံ​ေတာ္​မွာ
မင္​းရဲ႕ႏႈတ္​ထြက္​စကားမွန္​သမ်ွ
ဥပ​ေဒကဲ့သို႔ အာဏာတည္​​ေစရမွာပါ...

ငါ့ႏိုင္​ငံ​ေတာ္​ရဲ႕
တစ္​ခုတည္​း​ေသာစည္​းမ်ဥ္​းကို​ေတာ့ မင္​းလိုက္​နာပါ
အဲဒါက
ငါ့ကို ဘယ္​​ေတာ့မွ "မမုန္​းရ" ...

ဇန္​နဝါ၇ီ ၁၅ ၊ ၂၀၁၆
.

ကြ်န္ေတာ္တို႕ ပတ္ဝန္းက်င္က နာမည္မ်ား

ကြ်န္ေတာ္တို႕ ပတ္ဝန္းက်င္က နာမည္မ်ား
@~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~@
စ/ဆံုး
နီကိုရဲ

                        ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေဆြမ်ိဳးမ်ားထဲတြင္ နာမည္ႏွင့္ ပတ္သတ္၍ အၾကီး အက်ယ္ ျပႆနာ တက္ခဲ့ရဖူးေသာ ျဖစ္ရပ္ တစ္ခု ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ကြ်န္ေတာ္ အေမ ဘက္မွ အေမႀကီး ေဒၚေကာက္၏ ေမာင္၊ ကြ်န္ေတာ့္ အဘကေလး၏ သား အႀကီးဆံုး ေမြးခဲ့စဥ္က ျဖစ္သည္။ ထိုေခတ္ ထိုအခါက ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ ေလာကတြင္ မင္းသားႀကီး ျမင့္ေအာင္မွာ နာမည္ အင္မတန္ႀကီး ေနခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို မင္းသားႀကီး ဦးျမင့္ေအာင္ကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ နတ္စင္ေဘာက္ေထာ္ ႐ြာသားမ်ား အ႐ူးအမူး ႏွစ္သက္ၾက၊ ႀကိဳက္ၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ ေဒၚေလးမ်ားမွ အစ တစ္႐ြာလံုး အပ်ိဳေတြ သည္းသည္းလႈပ္ ျမင့္ေအာင္ ျဖစ္ေနၾကခ်ိန္ပင္ ျဖစ္သည္။ ႐ုပ္ရွင္ မင္းသားႀကီး ဦးျမင့္ေအာင္က သာဓုျခံတြင္လာေရာက္ ႐ုပ္ရွင္ ႐ိုက္ၾကသည့္အခါ ကြ်န္ေတာ့္ အေဒၚေတြ ျခံအျပင္က သြားေခ်ာင္းၾကည့္ၾကရင္း ထမင္းေတြ၊ ဘာေတြပင္ ငတ္ဖူး သည့္အထိ ျဖစ္သည္။
                         ထိုေခတ္ ထိုအခ်ိန္က ႐ုပ္ရငွ ္ မင္းသား၊ မင္းသမီး အၿပိဳင္နည္း ၾကသျဖင့ ္ တစ္ဦးတည္း ႏွစ္ဦးတည္းေသာ မင္းသား မင္းသမီး မ်ား အေပၚ သူတို႕ ျမတ္ႏိုး ခ်စ္ခင္ပံု အထင္ႀကီး ေလးစားပံုက ဒီေန႕ေခတ္ ထက္ ပိုဆိုးမည္ ဟု ထင္ပါသည္။ ျပႆနာက ကြ်န္ေတာ့္ အဘကေလး၏ သားျဖစ္သူက ၾကာသပေတးေန႕တြင္ ေမြးသည္။ တစ္မ်ိဳးလံုး၊ တစ္ေဆြလံုး ေပ်ာ္လိုက္ ၾကသည့္ျဖစ္ျခင္း၊ ေပ်ာ္ရျခင္းက ေျမးကေလး၊ သားကေလး၊ ေမာင္ကေလး ရသည္က တစ္မ်ိဳး၊ ထိုေျမးကေလး၊ သားကေလး၊ ေမာင္ကေလးသည္ ၾကာသပေတးေန႕မွာ ေမြးသည္က တစ္မ်ိဳးေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ အားလံုး သေဘာ တူညီခ်က္အရ (ေဗဒင္ ဆရာ မပါ) ထို ကေလးကို ျမင့္ေအာင္ ဟု နာမည္မွည့္ၾက ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေသာၾကာေန႕က စ၍ ျမင့္ေအာင္ ျမင့္ေအာင္ ႏွင့္ ထိုကေလးကို မိုးမႊန္ေအာင္ ေခၚၾက၏။
                        ထိုနာမည္ ေပးေၾကာင္း ေျပာၾက ျြကားၾက၏။ ထိုမွာပင္ ျပႆနာက စေလသည္။ ကြ်န္ေတာ္ တို႕ ျခံႏွင့္ သံုးျခံေလာက္ အကြာ တိုက္အိမ္ႀကီးမွ ခ်မ္းသာေသာ မိသားစု ကလည္း ကြ်န္ေတာ့္ အဘကေလး၏ သားထက္ တစ္ပတ္ ေစာေမြးေသာ သူတို႕ ေျမးကေလး ၾကာသပေတးသားကို ျမင့္ေအာင္ဟုပင္ နာမည္ ေပးထားၾကသည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕က ထို နာမည္ ေပးေၾကာင္းကို သိၾက ေသာအခါ သူတို႕ဘက္က စကားသံ ထြက္လာသည္။ သူတို႕က အရင္ ေပးတာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုေၾကာင့္ သူတို႕ကို လိုက္တုကာ ေနာက္မွ ေပးတာ မခံႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေျပာင္းေပး ေစခ်င္ ေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။
                         ဒီမွာပင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဘက္က လည္း မေလွ်ာ့ၾက။ သူတို႕ ထိုနာမည္ ေပးထားတာ မသိေၾကာင္း၊ ျမင့္ေအာင္ကို ႀကိဳက္၍ ျမင့္ေအာင္ ေပးထားေၾကာင္း၊ ေျပာင္းမေပး ႏိုင္ေၾကာင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကြ်န္ေတာ္တို႕ ေဆြမ်ိဳး အသိုင္းအဝိုင္းထက္ ဟိုတစ္ဖက္က ပို၍ ေငြေၾကး ျပည့္စံုကာ ဂုဏ္ရွိ ၾကသည္။ ထိုအခ်က္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ သူတို႕က သူတို႕ေျမး၊ သူတို႕သားႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ကေလးကို နာမည္ အတူမခံႏိုင္ေၾကာင္း ေျပာၾက၏။ သူတို႕ဘက္မွ အေဒၚ တစ္ေယာက္က အိမ္ကို လာကာ ထိုကိစၥကို တစ္ဆင့္ စကားႏွင့္ မဟုတ္ဘဲ တရားဝင္ ေျပာသည္။ သူတို႕က ရက္ဦးေၾကာင္း၊ ေနာက္ဆုတ္ ေပးေစခ်င္ေၾကာင္း၊ သူတို႕က သူတို႕ တူကို အေကြ်းအေမြးႏွင့္ နာမည္ ေပးမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းေတြ ပါသည္။
                            ဒီဘက္ ကလည္း မခံႏိုင္၊ သူတို႕က ေငြရွိတာနဲ႕ တို႕က ေျပာင္းရမလား၊ သူတို႕လိုပဲ တို႕လည္း တို႕တူကို အေကြ်းအေမြး ႏွင့္ ကင္ပြန္းတပ္ မွာေပါ့ ျဖစ္လာ ၾကသည္။ အေဒၚေတြ၊ အေဒၚေတြ ညီမ ေတြခ်င္း ေတြ႕လွ်င္ ခနဲ႕ၾက၊ ေစာင္းၾက၊ ေျမာင္းၾက ျဖစ္လာ ၾကသည္။ ထိုကိစၥသည္ ဘႀကီး၊ ဘေထြး အထိ ေခါင္းခဲလာၾက၏။ လူႀကီးေတြ ေအးေစလို၍ ေျပာင္းေပးရန္ နားခ် ေသာ္လည္း မာန္ရွိေသာ လူငယ္ေတြက စကားေတြ အလြန္အကြ်ံ ေျပာထား ၾကၿပီ ျဖစ္သျဖင့ ္ မရေတာ့ၿပီ။ ျမင့္ေအာင္ မွ ျမင့္ေအာင္ပဲ တစ္ျပားမွ မေလွ်ာ့ႏိုင္ၾက။ ေနာက္ဆံုး တစ္ဖက္ႏွင့္ တစ္ဖက္ ေစာင္းေျမာင္းသည္ အထိမွ တရားဝင္ စကားမ်ား ၾကသည္။ နာမည္ႏွင့္ မဆိုင္ေသာ အျခား ႏိုင္ကြက္ ပိုင္ကြက္ မ်ားကို ေျပာၾကၿပီ။ တဲအိမ္ နဲ႕ေနၿပီး ျမင့္ေအာင္ မွည့္ေတာ့ ဘာျဖစ္မွာမို႕လဲ၊ ဟိုမင္းသား ျမင့္ေအာင္သာ ၾကားရင္ စိန္စားေသမွာ။ ေဟ့ တို႕ ျမင့္ေအာင္က ႐ိုးသားတဲ့ ျမင့္ေအာင္ကြ။ ေဂါပကေျမး ျမင့္ေအာင္ မဟုတ္ဘူး။
                              ဟိုဘက္က ေဂါပကလုပ္သူ ဘႀကီးလည္း မေနရ၊ ဒီဘက္က နားနည္းနည္း ေလးသူ အဘကေလးလည္း မေနရေတြ ျဖစ္ကုန္။ ႏိုင္ရာဆိုင္ရာ လူေတြ က်ိတ္တား ၾကေသာ္လည္း မရေတာ့။ ျမင့္ေအာင္ နာမည္လုပြဲႀကီး ဆင္ႏႊဲကာ အေဒၚလုပ္သူေတြ နပန္းလံုးကာ ကုတ္ၾက ဖဲ့ၾကသည္။ ညီမျဖစ္သူေတြ ဆံပင္ဆြဲကာ ေဆာ္ၾကတီးၾက ျဖစ္ကုန္ ၾကသည္။ ေဘးက အမွန္ အတိုင္း ျဖစ္ေစခ်င္ ၾကသူေတြလည္း အုပ္စုကြဲ ကုန္ၾက၏။ ကိုယ့္ဘက္က ေစာတာပဲ ဘာျဖစ္လို႕ ေျပာင္းရမွာလဲ၊ သက္သက္ ခြတိုက္တာ၊ မေျပာင္းနဲ႕ ဆိုသူေတြက ဟိုဘက္ တိုက္ကို သြားၾကၿပီး ပိုက္ဆံရွိရင္ ေ႐ႊပဲဝယ္လို႕ ရမယ္၊ နာမည္ဝယ္လို႕ ရမလား၊ ဒါသက္သက္ တင္စီးတာ၊ ငါ့မိန္းမေတာင္ မေမြးေသးလို႕ ေမြးရင္ ဘာေန႕သားပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျမင့္ေအာင္လို႕ ထပ္ေပး လိုက္ခ်င္ေသး မေျပာင္းနဲ႕ ဆိုသူေတြကလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ ျခံဘက္ကို လာၾက၏။
                            ေနာက္ဆံုး ျမင့္ေအာင္အေရး ျမင့္ေအာင္ ေဘးက ဆရာေတာ္ ဘုရားထံ ေရာက္သြား၏။ ဆရာေတာ္က ႏွစ္ဖက္ ေဆြမ်ိဳးေတြေခၚ ၊ ေရွ႕တြင္ ေမးကာ အဆံုးအျဖတ္ ေပးသည္။ အရင္ေမြး၍ အရင္ေပး သူက နာမည္ယူကာ ေနာက္ေမြး သူက နာမည္ ေျပာင္းေစ။ ကြ်န္ေတာ့္ ေဒၚေလးေတြ မ်က္ရည္က်ကာ ႏွပ္ညႇစ္ ၾကသည္။ ရြာဦး ဆရာေတာ္ ဆိုေတာ့ ဘာမွလည္း ေစာဒက မတက္ႏိုင္ၾက၊ လိုက္နာဖို႕ပဲ ရွိသည္။ ျမင့္ေအာင္ကို ပိုင္သြား သူက ဆရာေတာ္ႏွင့္ သံဃာေတာ္ ငါးပါး ပင့္ကာ နာမည္ေပး ကင္ပြန္းတပ္သည္။
                          ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဘက္ကလည္း ဆရာေတာ္ ဆံုးျဖတ္ သလိုနာမည္ေျပာင္း ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ေျပာင္းသည့္ နာမည္က ေအာင္ျမင့္ ျဖစ္၏။ ထိုထက္ေတာ့ မေလွ်ာ့ႏိုင္။ တစ္ဖက္ ကလည္း ျမင့္မေအာင္ရင္ ၿပီးေရာ၊ သူ႕ဘာသာ ဘာပဲျမင့္ျမင့္။ မင္းသားႀကီး ဦးျမင့္ေအာင္ ကေတာ့ ဘာမွ သိလိမ့္မည္ မထင္ပါ။ သို႕ႏွင့္ ႀကီးလာၾကေတာ့ ထိုျမင့္ေအာင္ ႏွင့္ ေအာင္ျမင့္သည္ ႐ြယ္တူ ေယာက်ာ္းေလးေတြ ျဖစ္လာကာ အတူတူ ကစားၾကသည္။ ေဆာ့ၾကသည္။ ထိုအထိ လူႀကီးေတြက မေခၚႏိုင္ မေျပာႏိုင္ ရွိၾကသည္။ ယခုထက္ ထိလည္း ထိုျမင့္ေအာင္ႏွင့္ ေအာင္ျမင့္ သက္ရွိ ထင္ရွား ရွိေနပါ ေသးသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ ဦးေလး အ႐ံႈးသမား ကိုေအာင္ျမင့္က ေရျဖဴၿမိဳ႕နယ္သူ ႏွင့္ အိမ္ေထာင္က်ကာ ထို အရပ္မွာ ရွိေလသည္။ အႏိုင္ရသူ ျမင့္ေအာင္ ကေတာ့ ဘယ္မွာလဲ ကြ်န္ေတာ္ မသိ။
                                   (၃-၄-၂၀ဝ၀) ရက္ေန႕က စာေရးဆရာေက်ာ္ တာရာမင္းေဝ၏ ဇနီး မေနာ္ဟရီက သားဦးေလးကို ေအာင္ျမင္စြာ ေမြးဖြားလိုက္ေၾကာင္း သိရသည္။ ကေလးကို သြားၾကည့္ေတာ့ နီတာရဲကေလး ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ မည္သည့္ ကေလးမဆို ေမြးလာလွ်င္ နီတာရဲကေလး ျဖစ္သျဖင့္ ထိုနာမည္ကို စကားလံုး အရွာ ေတာ္ေသာ တာရာမင္းေဝ ယူလိမ့္မည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ မထင္ပါ။
သူ ဘာနာမည္ ကင္ပြန္းတပ္မလဲ။ ကြ်န္ေတာ္ စိတ္ဝင္တစား သိခ်င္ေနပါသည္ ခင္ဗ်ား။ ။
##====@@@====##
နီကိုရဲ
သဘင္အႏုပညာ ဂ်ာနယ္ ၆၇။
လူႏွင့္ သူတို ့၏ဟာသမ်ား။                                  ျပန္လည္မ်ွေဝပါသည္                                           မြန္းေလးေဖေဖ

ဘယ္ဘက္လက္ထဲမွာ ဝွက္ထားတဲ့ ပံုျပင္

"ဘယ္ဘက္လက္ထဲမွာ ဝွက္ထားတဲ့ ပံုျပင္"
======================

                                    #တာရာမင္းေဝ

တစ္ေန႔မွာ မစၥတာ ရွားေလာ့ဟုမ္းနဲ႔ ေဒါက္တာဝယ္လ္ဆင္တုိ႔ စကားစျမည္ေျပာေနတုန္း လူတစ္ေယာက္ဟာ တုိက္ခန္းထဲကို ျပာယိျပာယာနဲ႔ ဝင္လာသတဲ့။ သူ႔ကိုၾကည့္ျပီး မစၥတာဟုမ္းက ဆီးေျပာလုိက္သတဲ့။
“ဘုရားကျပန္လာတဲ့လူထင္တယ္…ဟုတ္စ”
“ဟုတ္ပါတယ္”
“ဒီေန႔က ဘာသာေရးေန႔ၾကီးရက္ၾကီးျဖစ္တာရယ္၊ ဘုရားဖူးဝတ္စုံမ်ိဳး ခင္မ်ားဝတ္ထားတာရယ္၊ ခင္မ်ားအိတ္ထဲမွာ လုံးေထြးထည့္ထားတဲ့ ပုတီးရယ္ေၾကာင့္ ခုလုိမ်ိဳးေျပာနုိင္တာပါ ဒါထက္ ေဗဒင္လဲ ေမးလာတယ္ထင္တယ္”
“ခင္ဗ်ာ…ဟုတ္ပါတယ္”
“ခင္ဗ်ားကိုယ္မွာဝတ္ဆင္ထားတဲ့ အေဆာင္ ယၾတာ လက္စြပ္ဆဲြၾကိဳးေတြအရ ခင္ဗ်ားဟာ ေဗဒင္ကို ယုံၾကည္သူတစ္ေယာက္ဆုိတာ သိသာပါတယ္ ဘုရားက ေဗဒင္ဆရာတေယာက္ဆီမွာ ခင္ဗ်ားေဗဒင္ဝင္ေမးလာခဲ့မယ္။ သူက ခင္ဗ်ားကို စိတ္မခ်မ္းသာစရာေတြ ေဟာေျပာလုိက္မယ္။ မေရရာတဲ့ အႏၵရာယ္တစ္ခုခုလြယ္ပိုးထားရတဲ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ့ မ်က္ႏွာအမူအရာမ်ိဳး ခင္ဗ်ားစီမွာေတြ႔ရတယ္”
“ခင္ဗ်ာ…ဟုတ္ပါတယ္”
“က်ဳပ္ဆီကို ေရာက္လာတယ္ေဆုိေတာ့ ေဗဒင္ဆရာက ခင္ဗ်ားကို အသက္အႏၵရာယ္ရွိတယ္တုိ႔၊ အမႈအခင္းၾကဳံနုိင္တယ္တုိ႔ ရန္သူရွိမယ္တုိ႔… အဲ့ဒါမ်ိဳးကိုေဟာလုိက္ပုံရတယ္”
“ခင္ဗ်ာ…ဟုတ္ပါတယ္”
“အဲ့ဒါေၾကာင့္ က်ဳပ္ဆီကို အမႈလာအပ္တယ္ဆုိပါေတာ့”
“ခင္ဗ်ာ…ဟုတ္ ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်”
“ကဲကဲ အျဖစ္အပ်က္ကို ဆုိစမ္းပါဦး”
“ေဗဒင္ဆရာကေတာ့ ခပ္ႏုံႏုံခ်ာခ်ာပါပဲ မစၥတာဟုမ္း။ ကြ်န္ေတာ္ကလည္း အေပ်ာ္သေဘာဝင္ေမးၾကည့္တာပါ။ လူခ်မ္းသာပုံေပါက္ေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ့ပုံစံကိုၾကည့္ျပီး ေဗဒင္ဆရာက ေၾကးၾကီးၾကီးေတာင္းပါတယ္။ သူ႔အတြက္ မက္ေမာစရာျဖစ္ေပမယ့္ ကြ်န္ေတာ့္အတြက္ အပန္းမၾကီးတဲ့ ေငြျဖစ္ေနလုိ႔ ကြ်န္ေတာ္ေပးလုိက္ပါတယ္။ အဲ့အခ်ိန္မွာ သူက ကြ်န္ေတာ့္ကုိ ခုနက မစၥတာဟုမ္းေျပာတဲ့ အခ်က္ေတြေဟာလုိက္ပါတယ္”
“အင္း ဆက္ေျပာပါမိတ္ေဆြ”
“ကြ်န္ေတာ္ရဲ့ရန္သူဟာ နာမည္မွာ ခ၊ ထ၊ သ၊ မ၊ အ ဆုိတဲ့ စာလုံးမ်ိဳးေတြပါမယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ့ စီးပြားျပိဳင္ဘက္ေတြထဲမွာလည္း အဲ့ဒီ့နာမည္ေတြပါပါတယ္။ ရက္ပိုင္းအတြင္းမွာ ၾကဳံမယ့္ကိစၥ ဆုိေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ေတာ္ေတာ္စိုးရိမ္မိပါတယ္။ သူကကၽြန္ေတာ့ကို စမအေဆာင္ တစ္ခုကိုေပးပါတယ္။ အဲ့ဒီစမကို လက္ဖဝါးထဲမွာ ထည့္ဆုပ္ခိုင္းပါတယ္။ အဲ့ဒီ စမ သတၱဳလိပ္ကေလးက လက္ထဲမွာတုိးသလား၊ လက္ဖဝါးထဲမွာ ပုရြက္ဆိတ္သြားသလုိ ရြရြရြရြေနသလားလုိ႔ ေမးပါတယ္”
“အင္း အဲ့ဒီေတာ့”
“သူေျပာတဲ့အတုိင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့ဒီေတာ့ စမကို ေဆာင္ထားဖုိ႔ေပးလုိက္ပါတယ္။ အဲ…စမဖုိးကို ထပ္ေတာင္းလုိ႔ ထပ္ေပးရျပန္ပါတယ္။ အဲ့ဒီစမကိုေဆာင္ထားမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ပိုျပီးေသခ်ာလုံျခဳံမႈရွိေအာင္ မစၥတာဟုမ္းဆီ အမႈလာအပ္တာပါ”
“အဲ့ဒီေဗဒင္ဆရာရဲ့ နာမည္နဲ႔ ေနရပ္က”
အမႈလာအပ္သူက မဆုိင္းမတြ ေျပာျပျပီး မစၥတာဟုမ္းကို အမႈအပ္ခ ဘယ္ေလာက္ေတာင္ေပးရမလဲ လုိ႔ေမးသတဲ့။ မစၥတာဟုမ္းက ခပ္ျပဳံးျပဳံးရယ္ျပီး ေခါင္းခါျပတယ္။ ျပီးခပ္ျပတ္ျပတ္ပဲေျပာလုိက္တယ္တဲ့။
“ခင္ဗ်ားအမႈကို က်ဳပ္လက္မခံဘူး”
ဟုိလူက မ်က္ႏွာငယ္သြားျပီး
“ခင္မ်ာ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ”
“ခင္ဗ်ားရဲ့အမႈက အမႈမွမဟုတ္ပဲ ေနာက္ျပီး အဲ့ဒီ့ေဗဒင္ဆရာေျပာတဲ့ကိစၥေတြက ခင္ဗ်ားမွာ ျဖစ္မလာေစရဘူးလုိ႔ က်ဳပ္အာမခံတယ္။ ဒီမွာ က်ဳပ္စာေရးျပီး လက္မွတ္ထုိးေပးလုိက္မယ္”
မစၥတာဟုမ္းရဲ့ အၾကည့္၊ အေျပာနဲ႔ ရဲဝံ့တဲ့ အာမခံခ်က္ေၾကာင့္ အမႈလာအပ္သူဟာ ဝမး္ေျမာက္ဝမ္းသာျဖစ္ျပီး ျပန္သြားတယ္။ အဲ့ဒီ့လူျပန္သြားေတာ့ ေဒါက္တာဝယ္လ္ဆင္က မစၥတာဟုမ္းကိုေမးတယ္။
“အဲ့ဒီ့ေဗဒင္ဆရာေၾကာင္းခင္မ်ားသိလုိ႔လား”
“မသိေပါင္ဗ်ာ”
“စုတ္စုတ္ႏုတ္ႏုတ္နဲ႔ ေငြမက္တဲ့ ေဗဒင္ဆရာျဖစ္ေနလုိ႔လား”
“ဥပဓိရုပ္မေကာင္း၊ အက်င့္မေကာင္းေပမယ့္ ပညာေကာင္းသူေတြလဲ ရွိသားဗ်”
“သူ႔ စမ ဆုိတာကေတာ့ ဆန္းသလိုပဲေနာ္”
“ခင္မ်ားကလဲဗ်ာ ပညာတတ္ဆရာဝန္တစ္ေယာက္လုပ္ေနျပီး ဒါမ်ိဳးေတာ့ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ လက္ဖဝါးက ေသြးခုန္ႏႈန္းေၾကာင့္လဲ ျဖစ္နုိင္တယ္။ စိတ္ပညာရဲ့ ဟုတ္ေယာင္ထင္မွားမႈေၾကာင့္လဲျဖစ္နုိင္တယ္”
“ရန္သူကို အမည္စာလုံးေတြ ေထာက္ျပသြားတာကေရာဗ်ာ”
“ပညာလဲစစ္နုိင္တယ္ အလိမ္အညာလဲျဖစ္နုိင္တယ္ အဲ့ဒီမွာ ဒီကိစၥ ကိုရွင္းလုိက္နုိင္တာပဲ”
“ေျပာပါဦးဗ်”
“အလိမ္အညာဆုိရင္ေတာ့ ျပီးတာပဲဗ် သူေျပာတာယုံစရာမွ မရွိတာကိုး”
“ပညာဆုိရင္ေရာဗ်ာ”
“သူ႔ ရန္သူအမည္မွာ ပါမယ့္ အကၡရာ ေတြကို ခင္ဗ်ားမွတ္မိလား”
“အင္း မွတ္မိပါရဲ့”
“ေဗဒင္ဆရာရဲ့ နာမည္က ဘယ္သူတုံးဗ်”
“ေဗဒင္ဆရာရဲ့ နာမည္က ဟင္… ေဗဒင္ဆရာနာမည္မွာ အဲ့ဒီစာလုံးေတြအကုန္ပါေနပါလား”
“ရန္သူေျပာတာကေရာ ယုံရမလား”
“ေဗဒင္ဆရာက သူ႔ရန္သူျဖစ္ေနတာကိုး”
မစöတာဝယ္လ္ဆင္က အားရပါးရ ေအာ္ရယ္တယ္တဲ့။ ျပီးေတာ့လဲေျပာတယ္။
“ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္သူ႔အျဖစ္က ဆုိးပါတယ္ဟုမ္းရယ္”
မစၥတာဟုမ္းက ေဆးတံၾကီးကိုျပဳံးျပဳံးၾကီး ဖြာျပီး ေမးတယ္။
“ဘယ္လုိဆုိးတာတုန္းဗ်”
မစၥတာဝယ္လ္ဆင္က ေတြးေတြးဆဆနဲ႔ ဒႆနဆန္တဲ့ မွတ္ခ်က္ကို ခ်တယ္။
“ေအာ္…ရန္သူ႔စီမွာမွ ေဗဒင္သြားေမးမိတာကိုးဗ်”…တဲ့။

                                       တာရာမင္းေဝ

အာလူးေကာက္သူမ်ား

" အာလူးေကာက္သူမ်ား "
==============

                             #တာရာမင္းေဝ

(၁)

ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ကေတာ့ ထူထဲေလးလံေနတဲ႔အေမွာင္ကို ေစာင္လိုျခံဳထားရတဲ့ညပါပဲ။ အနက္ေရာင္ျမဴေတြက လူေပၚကို တလြင့္လြင့္ ခုန္ခ်ေနႀကတယ္။ အဲဒီအခိုက္အတန္႔မွာ ဟိုးအေဝးကေန တစ္စစ နီးလာတဲ႔ ညေျခသံတစ္ခုကို ကၽြန္ေတာ္ ႀကားလိုက္ရတယ္။

" ဖ်ပ္ ဖ်ပ္……ဖ်ပ္ ဖ်ပ္ "

ကၽြန္ေတာ္က ေျခသံေတြကို အသက္ေအာင့္ျပီး နားေထာင္ေနရတယ္။ ေျမပက္ႀကားအက္တို႔ ဆြဲဆြြဲငင္ငင္ အူေနႀကသလို ေျခသံေတြကလည္း ေဆြးျမည့္ရွည္လ်ားလွတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေျခသံတို႔ တိုးတိတ္သြားတယ္။ ေျခသံရွင္ဟာ ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕မလွမ္းမကမ္းမွာ ေရာက္ေနပါျပီ။ အျဖဴေရာင္မီးခိုးေတြက သူ႔ေရွ႕မွာ ဒိုင္းလိုကာထားႀကလို႔ ကၽြန္ေတာ္ႀကည့္ရတာ ေဝေဝဝါးဝါးျဖစ္ေနတယ္။ မီးခိုးျဖဴေတြ လြင့္ပ်ံျပယ္ရွင္းသြားေတာ့မွပဲ လူတစ္ေယာက္ကို ျမင္ရတယ္။ အဲဒီလူဟာ လြင့္ေမ်ာေနတဲ႔ ဆံမ်ွင္ရွည္ေတြနဲ႔ စိတၱဇဆန္တယ္။ မေသသပ္တဲ႔ ေတေလဝတ္ရံုတစ္ထည္နဲ႔ ဒီညကို ပင္လယ္လို ျဖတ္ကူးလာခဲ႔တယ္။ သူ႔ကိုယ္မွာလည္း နွင္းျမဴေတြ ဖိတ္လက္စိုရႊဲလို႔။ ကၽြန္ေတာ္က သူ႔ကို ေမးလိုက္တယ္။

" ခင္ဗ်ားက ဘယ္သူလဲ "

သူ႔ေျဖသံက တိုးညွင္းေပမယ့္ ျပတ္သားတယ္။

" ငါ…ဗင္းဆင့္ဗန္ဂိုး "

" ဟင္ "

ကၽြန္ေတာ္ အျပင္းအထန္ ဝမ္းသာသြားတယ္။ သူကေတာ့ တည္ျငိမ္စြာ ရပ္တန္႔ေနရင္းက ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးလာတယ္။

" မင္း…ငါရဲ႕အာလူးစားသူမ်ားဆိုတဲ႔ ပန္းခ်ီကားကို သိလား "

ေခါင္းညိတ္ရင္း ျပန္ေျဖလိုက္တယ္။

" သိတာေပါ့။ အဲဒီပန္းခ်ီကားရဲ႕မိတၱဴပံုေတြကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ႀကည့္ဖူးတာေပါ့။ သိပ္ႀကိဳက္တယ္။ ပန္းခ်ီကားထဲမွာ အာလူးကိုႀကည့္ေနတဲ႔ လူေတြရဲ႕မ်က္လံုးေတြကလည္း သိပ္လက္ရာေျမာက္တယ္။ အဲဒီမ်က္လံုးေတြဟာ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မႈေတြနဲ႔……"

ကၽြန္ေတာ္က အားတက္သေရာနဲ႔ ေျပာေနတုန္းမွာ သူက ဆူပြက္ေနတဲ႔ သက္ျပင္းရွည္တစ္ခ်က္ကို ခ်တယ္။ ေလာင္မီးဆန္တဲ႔ အဲဒီအေငြ႔အသက္ေႀကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္စကားေတြ ရပ္သြားရတယ္။ သူက အက္ကြဲကြဲေလသံနဲ႔ ေျပာလာတယ္။

" အဲဒီပန္းခ်ီကားေပါ့ကြာ ... "

ကၽြန္ေတာ္က နားမလည္ပါ။

" အဲဒီပန္းခ်ီကားက ဘာျဖစ္လို႔လဲ "

ကၽြန္ေတာ္ေမးေတာ့ သူက အေနာက္ဘက္ အေမွာင္ထုထဲကို လက္နဲ႔ တစ္ခ်က္ေဝွ႕ယမ္းလိုက္တယ္။ သူ႔လက္ထဲမွာ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ပါလာတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျပတယ္။

" ႀကည့္စမ္းပါဦးကြာ၊ ဒါ အာလူးစားသူမ်ား ပန္းခ်ီကားေပါ့ "

ကၽြန္ေတာ္က ဆြဲယူႀကည့္ျပီး "ဟင္"ခနဲ ျဖစ္သြားမိတယ္။ သူ႔ကို ျပန္ေမာ့ႀကည့္ေတာ့ သူက ေခါင္းကို ျဖည္းျဖည္းခ်င္းညိတ္ျပတယ္။

" ေအး …… အဲဒီလိုျဖစ္ေနတယ္ "

" မ်က္လံုး … မ်က္လံုးေတြ ဘယ္ေရာက္သြားလဲ "

ပန္းခ်ီကားထဲမွာ အာလူးကိုစိုက္ႀကည့္ေနသူေတြရဲ႕ မ်က္လံုးေတြ မရွိေတာ့ဘူး။ သူတို႔ဟာ မ်က္လံုးေဟာက္ပက္ေတြနဲ႔ ေငးငိုင္ေနႀကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ထပ္ေမးလိုက္တယ္။

" မ်က္လံုးေတြ ဘယ္ေရာက္သြားတာလဲ "

ဗန္ဂိုးက တစ္ပိုင္းတစ္စ နာႀကည္းဟန္နဲ႔ ျပံဳးတယ္။

" ငါလည္း အဲဒါကို သိခ်င္ေနတာပဲ "

" ဟင္ …… "

" ဟုတ္တယ္ ငါရဲ႕အာလူးစားသူမ်ားပန္းခ်ီကားထဲက မ်က္လံုးေတြ အလိုအေလ်ာက္ ေပ်ာက္ဆံုးသြားတယ္။ ငါလည္း လိုက္ရွာေနတာပဲ။ အခုထိေတာ့ မေတြ႔ေသးဘူး "

အဲဒီလို ကၽြန္ေတာ္တို႔စကားေျပာေနႀကတုန္းမွာပဲ ညေကာင္းကင္မွာ မိုးရိပ္ေလရိပ္ေတြ သက္ဝင္လာႀကတယ္။ ေလနီႀကမ္းေတြကလည္း သစ္ပင္ေတြကို ေတာင္ပံနဲ႔ တျဖန္းျဖန္းရိုက္ႀကတယ္။ တန္ခိုးရွင္တစ္ေယာက္က သူ႔လက္ေခ်ာင္းေတြကို ေကာင္းကင္ဆီ ဆန္႔ေျမွာက္ျပီး မိုးႀကိဳးေတြ တစ္ပြင့္ခ်င္း ပစ္ေဖာက္ေနတယ္။

ေနာက္ေတာ့လည္း ဗန္ဂိုးဟာ မိုးေတြေလေတြႀကားထဲမွာပဲ ပန္းခ်ီကားကိုပိုက္ျပီး ေခါင္းငိုက္စိုက္နဲ႔ ျပန္သြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကိုလည္း ပန္းခ်ီကားထဲက ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ႔မ်က္လံုးေတြ ကူရွာေပးဖို႔ ေျပာသြားေလရဲ႕။

(၂)

ျငီးေငြ႕စရာေကာင္းတဲ႔ ညေနခင္းဟာ မီးခိုးေခါင္းတိုင္ေတြရဲ႕ အာပုပ္ေငြ႔ေတြနဲ႔ပဲ ထိုင္းမိႈင္းေျခာက္ေသြ႔ေနတယ္။ ကၽြန္ေတာ္စီးလာတဲ႔ ဘတ္စ္ကားအိုႀကီးကလည္း ခ်ိဳင့္ခြက္မ်ားတဲ႔ ကတၱရာလမ္းေပၚမွာ ဘီးတပ္ထားတဲ႔လိပ္ႀကီးတစ္ေကာင္လို တြားသြားေနတယ္။ လမ္းေဘးသစ္ပင္ေတြက မိုးတိုးမတ္တတ္နဲ႔။ လူေတြနဲ႔ေခြးေလေခြးလြင့္ေတြဟာ တစ္ေနရာက တစ္ေနရာကို သုတ္သီးသုတ္ပ်ာ သြားေနႀကတယ္။ အားမရွိတဲ႔ေနေရာင္ေတြကလည္း ေျမေပၚမွာ ေႀကာင္စီစီနဲ႔ စြန္းေပေနႀကရဲ႕။

ဘတ္စ္ကားအိုႀကီးေပၚမွာပဲ ကၽြန္ေတာ္ ေငးေမာလိုက္ပါေနတယ္။ အခ်ိဳ႕ခရီးသည္ေတြက စကားတီးတိုးေျပာေနႀကတယ္။ ခရီးသည္အမ်ားစုကေတာ့ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ စိတ္မဝင္စားႀကပါဘူး။ မွတ္တိုင္ေတြ တစ္ခုျပီးတစ္ခု ျဖတ္လာတယ္။ လူေတြက တက္လိုက္ႀက၊ ဆင္းလိုက္ႀက။ ဘတ္စ္ကားႀကီးထဲ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လႊဲဝင္ႀက။ ငွက္ေတြ ေခါင္းဝွက္အိပ္ႀကသလို အေပၚကလက္ကိုင္တန္းကို ခိုျပီး မတ္တတ္ႀကီးေတြ လည္လိမ္အိပ္ငိုက္ေနႀက။

ကၽြန္ေတာ္က အတက္အဆင္းေပါက္ရဲ႕ အနိီးဆံုးထိုင္ခံုမွာ ထိုင္ေနတယ္။ ဘတ္စ္ကားေပၚတက္လက္စရွိေသးတဲ႔ အဘိုးအိုတစ္ေယာက္ဟာ ကံအားေလ်ာ္စြာ ကၽြန္ေတာ့္နံေဘးမွာ ေနရာရသြားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ သူ႔ကို ဂရုမစိုက္မိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ သူက ကၽြန္ေတာ့္ကို ခပ္သဲ႔သဲ႔ ေခၚတယ္။

" လူေလး "

ကၽြန္ေတာ္လွည့္ႀကည့္ေတာ့ သူ႔မ်က္နွာက ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ျပံဳးေနတယ္။ သူသြားခ်င္တဲ႔ေနရာကို ဘယ္မွတ္တိုင္မွာ ဆင္းရမလဲဆိုတာရယ္၊ အဲဒီအတြက္ ကားခ ဘယ္ေလာက္ေပးရမယ္ဆိုတာရယ္ကို ေမးတာပါ။ ကၽြန္ေတာ္ေျပာျပလိုက္တဲ႔အခါ သူက ေခါင္းညိတ္ရင္း ဘတ္စ္ကားခအတြက္ နိႈက္ယူတယ္။ အဲဒီမွာ သူ႔ကို ကၽြန္ေတာ္ သတိထားမိစရာျဖစ္သြားတယ္။
(အဘိုးအိုဟာ ဘတ္စ္ကားစီးေနက်လူ မဟုတ္ဘူး။ သူက ဘတ္စ္ကားစီးစရာမလိုတဲ႔ လူတန္းစားထဲကဆိုတာ သူ႔ပံုပန္းသဏၭာန္ကို ႀကည့္ျပီး ရိပ္မိနားလည္ရပါတယ္။ သူ႔အိတ္ထဲမွာလည္း ေငြအေတာ္မ်ားမ်ား ပါလာတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္အပါအဝင္ ေဘးက ခရီးသည္ေတြအားလံုး ျမင္လိုက္္တယ္။)

အဘိုးအိုက စပယ္ယာကို ကားခေပးတယ္။ သူ႔မ်က္နွာက ႀကည္လင္ျငိမ္းခ်မ္းေနျပီး သူရဲ႕ေျပာဆိုလႈပ္ရွားမႈေတြကလည္း ႏူးညံ႔သိမ္ေမြ႔တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ ဘာမွ စိတ္ဝင္စားစရာမေကာင္းဘူး။ အဲဒါေႀကာင့္ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကိုပဲ
ျပတင္းေပါက္ကတစ္ဆင့္ ႀကည့္ရင္း ေငးရင္း အဘိုးအိုကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္လည္ေမ့ေလ်ာ့သြားတယ္။

အဲဒိီလိုေနရင္းက ကားအတြင္းဘက္ကို တစ္ခ်က္ငဲ႔ေစာင္းႀကည့္မိတဲ႔အခါ ကၽြန္ေတာ္ မ်က္ေမွာင္ၾကဳတ္သြားမိပါတယ္။ ခရီးသည္ေတြႀကားမွာ တိုးေဝွ႔ေရာက္ရွိေနတဲ႔ စပယ္ယာကို အဘိုးအိုက ပိုက္ဆံထပ္ေပးေနတာ ေတြ႔လိုက္လို႔ပါပဲ။ ပထမေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ေႀကာင္သြားေသးတယ္။ ေနာက္ေတာ့လည္း သူ မူလမွတ္တိုင္မွာ မဆင္းေတာ့ဘဲ ေရွ႕ကိုဆက္သြားမလို႔ ကားခထပ္ေပးတာ ျဖစ္မွာေပါ့လို႔ စဥ္းစားမိတယ္။

အဲဒီလိုနဲ႔ ဘတ္စ္ကားအိုႀကီးဟာ က်ြန္ေတာ့္အတြက္ေတာ့ အေတာ္အတန္ ခရီးေပါက္ေရာက္လာခဲ႔ပါျပီ။ စပယ္ယာက ယာဥ္စီးခေတြ ေပးႀကဖို႔ ေအာ္ဟစ္ေျပာဆိုရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အနားကို ေရာက္လာျပန္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ပ်င္းပ်င္းရိရိ သမ္းေဝေနလိုက္စဥ္မွာပဲ အဘိုးအိုက စပယ္ယာကို ပိုက္ဆံထပ္ေပးျပန္တယ္။

" ဟင္… "

မဟုတ္ေတာ့ဘူးလို႔ စိတ္ထဲမွာ ထင္လိုက္တယ္။ မ်က္လံုးေတြကလည္း က်ယ္သြားတယ္။ ဘယ္လိုျဖစ္ေနရတာလဲ။ ဒိီအခ်ိန္မွာ ကားစပယ္ယာကလည္း ကၽြန္ေတာ့္လိုပဲ အံ႔ၾသသြားတယ္။ အဘိုးအို ပထမအေခါက္ေပးတာကို သူ မမွတ္မိေပမယ့္ ဒုတိယအေခါက္ေပးတာကိုေတာ့ မွတ္မိထားတယ္။ အဲဒါေႀကာင့္ သူက အဘိုးအိုေပးတဲ႔ပိုက္ဆံကို လက္နဲ႔ျပန္တြန္းရင္း ေျပာတယ္။

" အဘိုး…ခုနက ေပးျပီးျပီေလ။ အဘိုးေမ့ေနျပီ ထင္တယ္။ အဘိုး ကားခေပးျပီးသားပါ "

" ေၾသာ္ ... အင္း…အဟင္း.... "

အဘိုးအိုက ရယ္ရယ္ေမာေမာကေလးနဲ႔ သူ႔ပိုက္ဆံကို ျပန္ယူတယ္။ ကားေပၚက ခရီးသည္ေတြအားလံုးလိုလိုက သူ႔ကို သတိထားမိသြားႀကျပန္တယ္။ အားလံုးက သူ႔ကို စူးစမ္းသလို ႀကည့္ေနႀကတယ္။ အဘိုးအိုက ကၽြန္ေတာ့္ကို လွည့္ေျပာတယ္။

" ဒီေန႔က အဘိုးဘဝရဲ႕ အထိမ္းအမွတ္ေန႔တစ္ေန႔ကြဲ႔ "

" ဟုတ္ကဲ႔ "

" ဒီေန႔မွာ အဘိုးက ကုသိုလ္ယူခ်င္လို႔ "

" ဟုတ္ကဲ႔ "

" အဲဒါေႀကာင့္ နံေဘးမွာ ေငြလာေတာင္းသူရွိရင္ ဘယ္သူ႔ကိုမဆို ေပးမယ္။ ဒီေန႔မွာေတာ့ ဒါနသန္႔သန္႔ျပဳမယ္လို႔ အဓိ႒ာန္ထားတာ ကားခေပးထားျပီးသားကို ေမ့လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ကိုယ့္အဓိ႒ာန္အရ ေဘးမွာ သူ လာေတာင္းေနလို႔ ေပးတာကြဲ႔…အဟင္း… "

အဘိုးအိုရဲ႕စကားကို တစ္ခ်က္ခ်င္း ေခါင္းညိတ္ျပ နားေထာင္ေနရင္း ကၽြန္ေတာ့္စိတ္အာရံုထဲမွာ တစ္စံုတစ္ရာကို ရိုးရိုးရိပ္ရိပ္ ခံစားလာရတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ကားထဲက တျခားလူေတြဆီ ေခါင္းေမာ့ႀကည့္လိုက္တယ္။

" အို …… "

က်ြန္ေတာ့္ရင္ထဲမွာ ဒိန္းခနဲျဖစ္သြားတယ္။

------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------

( ၃ )

------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------

" ေဟး………ဗန္ဂိုးေရ .. ဗန္ဂိုး………ဗန္ဂိုးေရ .....ဗန္ဂိုးေရ…… "

ကၽြန္ေတာ့္နွလံုးေသြးအစက္စက္တို႔က ဗန္ဂိုးကို သံျပိဳင္ေအာ္ေခၚေနတယ္။

""ဗန္ဂိုးေရ……လာ  ဒီမွာ ေတြ႔ျပီ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ေပ်ာက္ဆံုးေနတဲ႔မ်က္လံုးေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ျပန္ရွာေတြ႔ခဲ႔ျပီ။ အဲဒီမ်က္လံုးေတြဟာ လူတခ်ိဳ႕ဆီမွာ ေရာက္ေနတယ္။ အဲဒီလူေတြ ဒီမွာရွိတယ္။ ခု.. ရွိတယ္။ အဲဒီလမ္းႀကား …… အဲဒီလမ္းႀကား ... သူတို႔ေတြ အာလူးေကာက္သြားႀကေလရဲ႕ "

                                    တာရာမင္းေဝ