Apr 22, 2017

ကေလးႏွင့္ ေမာ္လိုက္ၾကားက သမိုင္းဝင္ ရဟႏၱာလက္ေဆးကန္။

ကေလးႏွင့္ ေမာ္လိုက္ၾကားက သမိုင္းဝင္ ရဟႏၱာလက္ေဆးကန္။

ေယာဇနတိုင္း အရိမညၿမိဳ႕ႏွင့္ ႏြယ္ပတ္ၿမိဳ႕ (ယခု ရာဇၿဂိဳဟ္ရြာေနရာ)တို႔ကို အစစြာဦး တည္ေထာင္ေပေသာ အဇာတသတ္မင္း၏ အမ်ဳိးအႏြယ္ ဇလာမိကသည္ အဖသတ္အမ်ဳိးဟူ၍ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္သူႏွင့္ မႉးမတ္မ်ားက ႏွင္ထုတ္လိုက္ၾကသျဖင့္ မူလအရပ္ မဇၩိမေဒသမွ ကေလးလြင္ျပင္သို႔ ထြက္ေျပးလာစဥ္က ရဟႏၱာ မေထရ္ႀကီးမ်ားကို ပင့္ေဆာင္လာခဲ့ေသာ ဟူ၏။ ထိုရဟႏၱမေထရ္ႀကီးမ်ားသည္ ကေလးႏွင့္ ေမာ္လိုက္ၾကား ေတာင္႐ိုးေပၚ႐ွိ သဘာဝေရကန္ႀကီး အနီးတြင္ သီတင္းသံုးခဲ့ၾကၿပီး အဓိ႒ာန္ေတာ္မူခဲ့သတတ္။ ထိုေခတ္အခါကား သုနာပရႏၱတိုင္း ရေသ့ျပည္၌ စူဠသမၻဝမင္း လက္ထက္တည္း။

ပုဂံေခတ္ေရာက္ေသာ္ အနိ႐ုဒၶ၏ေျမး ေပါကၠန္ဘုရင္ အေလာင္းစည္သူ ဤအရပ္သို႔ တိုင္းခန္းလွည့္လည္စဥ္ ႏြယ္ပတ္ကို ရာဇၿဂိဳဟ္၊ ဇလာမိကမင္းႀကီး ေျပာင္းခဲ့စဥ္ ပင့္ေဆာင္ခဲ့ေသာ ရဟႏၱာႀကီးမ်ား သီတင္းသံုးစဥ္က အဓိ႒ာန္ေတာ္မူခဲ့ေသာ ေရကန္ကို လက္ေဆးကန္ဟု အသီးသီးသမုတ္ေတာ္မူသည္။

ဆိုခဲ့ပါ သမိုင္းအရ "ရဟႏၱာ လက္ေဆးကန္"သည္ အေလာင္းစည္သူ သမုတ္ခဲ့ေသာ အမည္ဟု မွတ္ရန္႐ွိ၏။ ထိုကန္သည္ ကေလး-တမူး လမ္းမေပၚ႐ွိ ရန္မ်ဳိးေအာင္ရြာ၏ ေျမာက္ဘက္ ဘုန္း သစ္ေတာႀကိဳးဝိုင္း လမ္းခြဲအတိုင္း အေ႐ွ႕ေျမာက္ယြန္းယြန္းသို႔ လိုက္သြားရ၏။ ကံေအာင္ရြာကို ျဖတ္ၿပီး ေတာင္႐ိုးေပၚသို႔ တက္ရ၏။ ကေလး-တမူး လမ္းမႏွင့္ ၁၆ မိုင္မ်ွ ေဝးေၾကာင္း သိရ၏။ ထိုကန္ တည္႐ွိရာ ေတာင္႐ိုးထိပ္မွသည္ အေ႐ွ႕ဘက္ ေမာ္လိုက္ၿမိဳ႕သို႔လည္း ၁၉ မိုင္မ်ွသာ ေဝးေတာ့သည္ဟူ၏။ ထိုလက္ေဆးကန္သည္ပင္လ်ွင္ ေမာ္လိုက္ခ႐ိုင္အတြင္း ပါဝင္သည္ဟု ဆို၏။ ေမာင္ဝင္းၿငိမ္း(စစ္ကိုင္း)ကမူ ေမာ္လိုက္ႏွင့္ ၁၀ မိုင္ကြာသည္ဟု ေဖာ္ျပသည္။

ပါးစပ္ရာဇဝင္ အဆို႐ွိသည္မွာ ထိုကန္ပတ္လည္တြင္ သစ္ပင္ႀကီးငယ္တို႔ ႐ွိေပျငား တစ္ရြက္မ်ွ ကန္ထဲမက်ျခင္း၊ နံနက္ညေနတို႔တြင္ ေက်းငွက္တို႔ လာေရာက္၍ သစ္ရြက္ေႂကြမ်ား ကိုက္ခ်ီသန္႔႐ွင္းေပးျခင္း၊ ကန္ထဲဆင္း ေရခ်ဳိးျခင္း စသည္တို႔ျပဳလ်ွင္ ဒုကၡေရာက္ရတတ္ျခင္း၊ ကန္မွေရကို ခပ္ယူ၍ ခ်ဳိးရပါက လန္းဆန္းအားျပည့္လာျခင္း စသည္ျဖင့္ စြဲလမ္းယံုၾကည္ၾကေပသည္။

ဤသို႔ ပါးစပ္ရာဇဝင္အဆို ႐ွိခဲ့ေပသည့္ ထိုကန္သို႔ လူသူအေရာက္အေပါက္ မ်ားလာသည္မွာ ၄၊ ၅ ႏွစ္မ်ွသာ ႐ွိေပေသးသည္။ တရားဝင္ေရာ တရားမဝင္ပါ သစ္ထုတ္လုပ္ေရး တြင္က်ယ္လာမႈေၾကာင့္ ေတာင္ေျခမွ ေတာင္ထိပ္အထိ ကြန္ကရစ္လမ္း ခင္းလိုက္သည္တြင္ ထိုကန္သို႔လည္း သြားရလာရ လြယ္ကူသြားေတာ့သည္။ သို႔ႏွင့္ ကန္၏ ေက်ာ္ေစာသတင္းမွာလည္း ေဝးနီးပ်ံ႕ႏွံ႔သြားေတာ့သည္။ သစ္ခိုးမ်ား၏ ဘန္းျပဟုလည္း ဆိုႏိုင္ေကာင္းအံ့ေလာ မသိ။  ကန္ေပါင္တစ္ေနရာတြင္ ေတာမီးေလာင္ဟန္ ပံုဖ်က္ထားေသာ သစ္စက္လုပ္ကြက္ တစ္ခုကိုပင္ ေတြ႔ခဲ့ရေသးသည္။

ျမကြၽန္းသာေက်ာင္းတြင္ သီတင္းသံုးေသာ ရဟန္းတစ္ပါး၏ ေျပာျပခ်က္မွာ ဤသို႔ျဖစ္သည္။ ေက်းငွက္တို႔ လာေရာက္သည္မွာ ပံုမွန္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ သစ္ရြက္တို႔ ကိုက္ခ်ီပ်ံသည္ကို မေတြ႔မျမင္ဖူးေၾကာင္း၊ သူ႔အထင္ ကန္၏ အလယ္တြင္ တြန္းကန္အား တစ္ခုခု ႐ွိမည္ထင္ေၾကာင္း၊ စမ္းတြင္းမ်ား စမ္းထြက္သည့္ေနရာမွ ေရတဖြားဖြား မႈတ္ထုတ္သလို ႐ွိႏိုင္ေၾကာင္း၊ အကယ္၍ ယင္းသို႔ မ႐ွိလ်ွင္ ေရခမ္းသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကန္ထဲဆင္းခ်ဳိး၍ ဒုကၡေရာက္သည္ကိုေတာ့ ကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးေၾကာင္း၊ ကန္ထဲေရဆင္းခ်ဳိးၿပီးအျပန္ လမ္းေပၚတင္ ကားေမွာက္ရာ ပြဲခ်င္းၿပီး ေသသူေသ ဒဏ္ရာရသူရၾကေၾကာင္း၊ ေရခ်ဳိးသူမွာ ပြဲခ်င္းၿပီးထဲ ပါသြားေၾကာင္း၊ ယခင္က လမ္းပန္းမေကာင္းသျဖင့္ မိုးကေလး ညိဳလာလ်ွင္ ေတာင္ေအာက္ဆင္းေျပးၾကရေၾကာင္း၊ မေျပးလ်ွင္ အေပၚေနသူ ေအာက္ဆင္းမရေတာ့ေၾကာင္း စသည္ျဖစ္သည္။

ပါးစပ္ရာဇဝင္ကို ထားဘိဦး၊ အဆိုပါရဟန္း၏ ထြက္ဆိုခ်က္အရ ေက်းငွက္မ်ား လာေရာက္သည္မွာ ဤေတာင္ေၾကာဝန္းက်င္တြင္ ေရ႐ွားသျဖင့္ ေရေသာက္ရန္လာျခင္းပင္ ျဖစ္တန္ရာ၏။ ေတာင္ထိပ္ကန္အျဖစ္ ေရမခမ္းျခင္း၊ သစ္ရြက္စသည္ မေတြ႔ရျခင္းမွာ စမ္းေၾကာကဲ့သို႔ေသာ မႈတ္အားတစ္ခုခုေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သလို မီးေတာင္ေဟာင္း အေပါက္ဝမ်ား ျဖစ္ေလမလား ေတြးစရာလည္း ျဖစ္သည္။ ဘူမိေလ့လာေရးသမားမ်ား ေက်ာက္ဆည္ဝန္းက်င္ မသြားဘဲ လက္ေဆးကန္သို႔ သြားေရာက္ေလ့လာဖို႔ ေကာင္းသည္။ တစ္ခါက အေလာင္းေတာ္ကႆပ ဂူႏွင့္စပ္လ်ဥ္း၍ ဓမၼကထိက တစ္ပါးႏွင့္ အခ်ဳိပြဲဝိုင္းတြင္ စကားစပ္မိရာ အဆိုပါဂူေပါက္အၾကားသို႔ ေငြစကၠဴထည့္လိုက္လ်ွင္ ေငြသည္ အထဲသို႔ အလိုလို ဝင္သြားေၾကာင္း ေျပာရာ၊ မိမိက အထဲက ေလကစုပ္ယူလို႔ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း တံု႔ျပန္သည္တြင္ အျခားရဟန္းမ်ား ရယ္ေမာၾကေသာ္လည္း ဓမၼကထိကျဖစ္သူက မရယ္ဘဲ ေလစုပ္သည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ ဂူတြင္းႏွင့္ ဂူျပင္ ေလဖိအားမတူေၾကာင္း၊ ေလဖိအားဟူသည္ မ်ားရာမွ နည္းရာသို႔ စီးဝင္ေလ့႐ွိေၾကာင္း ႐ွင္းလင္းသည္ကို မွတ္မိသည္။

ပါးစပ္ရာဇဝင္ကို အေလးထားသည္ျဖစ္ေစ၊ အေလးမထားသည္ျဖစ္ေစ သမိုင္းဝင္ လက္ေဆးကန္သည္ သြားေရာက္လည္ပတ္သင့္ေသာ ေနရာတစ္ခု ျဖစ္ေပသည္။ ေတာအေရ ေတာင္အေရးႏွင့္ ေက်းငွက္သာရကာတို႔၏ ဘာသာဘာဝ ေအာ္ျမည္တြန္က်ဴးသံကို နားဆင္ရင္း ေအးခ်မ္းတိတ္ဆိတ္မႈ သႏၱရသကို ခံစားခ်င္လို္႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ကေလးႏွင့္ ေမာ္လိုက္ၾကား သစ္ခိုးထုတ္မႈအေျခအေနကို ေစ့ငုေထာက္လွမ္းခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေတာင္ထိပ္ေပၚတြင္ ခမ္းေျခာက္မသြားေသာ သဘာဝေရကန္၏ ဘူမိသေဘာကို ေစာေၾကာခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေျဖာင့္စင္းျမင့္သြန္းတဲ့ သေျပကညင္ပင္တို႔ကို တအံ့တဩ ေငးေမာၿပီး လက္ေဆးကန္ဇရက္႐ိုးကို ခ်ဳိးယူၿပီး အိမ္ျပန္လက္ေဆာင္ သယ္ယူ ခ်က္ျပဳတ္ေရာင္းစားခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အိမ္က သားသမီးႏွင့္ မယားႀကီးကို စြန္႔ကာ စိပ္ပုတီးႏွင့္ ရိပ္ႀကီးခို၍ နိကၡပါရမီ ျဖည့္ခ်င္လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကေလးၿမိဳ႕ အေ႐ွ႕ေျမာက္ယြန္းယြန္းက သဘာဝအေလ်ာက္ ေပၚေပါက္ေနေသာ "ရဟႏၱာလက္ေဆးကန္"သို႔ တစ္ခါတစ္ေခါက္ေတာ့ျဖင့္ မေရာက္ေရာက္ေအာင္ သြားေရာက္လည္ပတ္သင့္ပါေၾကာင္း ေမတၱာေလာင္း၍ နတ္လမ္းၫႊန္အပ္ပါသည္။ အဲ ကားျဖင့္သြားလ်ွင္ ကားႏုႏု ဒ႐ိုင္ဘာႏုႏုျဖင့္ မသြားၾကပါရန္ ကိုယ္ေတြ႔ႏွင့္ယွဥ္၍ သတိေပးအပ္ပါသဗ်ား။   ။

ကိုး-
အ႐ွင္ပဒုမ၊ ကာေလးၿမိဳ႕သမိုင္း။
ေမာင္ဝင္းၿငိမ္း စစ္ကိုင္း၊ ဆန္းသစ္လာသည့္ ေသြးခ်င္းတို႔၏ကေဘာ္။

ဓီရာလင္း။
03052016

အိပ္မက္ထဲကလြမ္းမ်က္ရည္

" အိပ္မက္ထဲကလြမ္းမ်က္ရည္ "
==================

                                                ႏုႏုရည္  အင္းဝ
    
ဘ၀ဆိုတာ အိပ္မက္မ်ားစြာနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာပါပဲ မႏုရယ္ ဆိုတဲ့ မိတ္ေဆြတေယာက္စကားကို ကၽြန္မ သေဘာက်လွပါတယ္။ ကၽြန္မနဲ႔ သေဘာခ်င္း တူလွပါတယ္။ ၿပီးေတာ့လဲ........အိပ္မက္ေတြဟာ ၀တၳဳေတြနဲ႔လဲ တူျပန္ပါေသးတယ္။ စိတ္ကူးယဥ္တာေတြ၊ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ၊ မျဖစ္ခ်င္တာေတြ၊ ျဖစ္ႏိုင္တာေတြ၊ မျဖစ္ႏိုင္တာေတြ၊ ခ်စ္သူေတြ၊ မုန္းသူေတြ၊ မ်က္ရည္ေတြ ဖြဲ႔စည္းထားတဲ့ အိပ္မက္ဟာ ၀တၳဳတပုဒ္ပဲ မဟုတ္ပါလား.....။
အဲဒါေၾကာင့္ပဲလား မသိပါဘူး။
အိပ္မက္ေတြကို ေန႔ေန႔ ညည ကၽြန္မ မက္တတ္တဲ့ျပင္ ႏိုးေနရင္းကလဲ မက္တတ္တဲ့ အိပ္မက္ေတြ ကၽြန္မမွာ ႐ွိျပန္ပါေသးတယ္။
    xxx                 xxx            xxxx   xxx xxx        xxx

ဒီအိပ္မက္ထဲမွာေတာ့ ကၽြန္မဟာ မနက္လက္ဖက္ရည္ေသာက္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနသတဲ့။
ကၽြန္မနဲ႔ ကၽြန္မခ်စ္ခင္ပြန္းတို႔ အင္မတန္ မက္ေမာလွတဲ့ မနက္လက္ဖက္ရည္ခ်ိန္ဟာ... ကၽြန္မ လက္က နာရီမွာေတာ့ မနက္ကိုးနာရီ ျဖစ္ၿပီး ကၽြန္မ ကင္မရာက နာရီမွာေတာ့ ... ဘာျဖစ္လို႔ ညကိုးနာရီ ျဖစ္ေနရတာလဲ။
ည ကိုးနာရီအခ်ိန္ဟာ ေနေရာင္ေတြ ၀င္းပလို႔...။
ေခၽြးၿပိဳက္ၿပိဳက္က်ေအာင္လဲ ပူေနတယ္။
ပန္ကာႏွစ္လံုးကို တၿပိဳင္နက္ ဖြင့္ထားရေအာင္ ပူေနတယ္။
ကၽြန္မ အခန္းေလးထဲမွာ ဆိုဖာ႐ွည္ႀကီးတလံုးကလဲ ဘယ္လိုလုပ္ ေရာက္ေနတာလဲ။
ကၽြန္မ ဖုန္း အနက္ကေလးကလဲ အေရာင္ေျပာင္းေနတယ္။ ဖုန္းနံပါတ္ကလဲ မတူျပန္ဖူးတဲ့။
ကၽြန္မတို႔ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ေနက် စားပြဲ၀ိုင္းအနိမ္႔ေလးဟာ အျမင့္ျဖစ္ၿပီး ကုလားထိုင္ အျပာေရာင္ေတြနဲ႔တဲ့..။
ထမင္းပူပူေႏြးေႏြးရယ္၊ ငါးပိေက်ာ္ရယ္၊ ငါးနီတူးေျခာက္ေက်ာ္ရယ္၊ လက္ဖက္ရည္ခ်ိဳေပါ့ရယ္၊ ေရေႏြးၾကမ္းရယ္တို႔ကေတာ့ ကၽြန္မတို႔ စားေနက် မနက္စာေတြပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မနဲ႔ လက္ဖက္ရည္ အတူေသာက္ဖို႔ အခန္းထဲက ထြက္လာသူကေတာ့ ဘုရား႐ွိခိုးၿပီး ထြက္လာေနက်၊ ကၽြန္မ ခ်စ္ခင္ပြန္း မဟုတ္ဖူး။ မ်က္ခံုးေတြ၊ မ်က္လံုးေတြကို ေဆးမင္ေၾကာင္ထိုးထားတဲ့ ဗီယက္နမ္ အမ်ိဳးသမီးတေယာက္ တဲ့။ ကၽြန္မနဲ႔ သူနဲ႔ ေျပာၾကတဲ့ စကားေတြကလဲ ျမန္မာလိုလဲ မဟုတ္ဖူးတဲ့ ....။
"စစ္ဆိုတာ မင္းမၾကံဳဖူးဘူးေနာ္၊ သိတ္ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္းပါတယ္ကြယ္၊ လူေတြ အမ်ားႀကီး ေသၾကရတယ္၊ ဗံုးေတြၾကားမွာ ကိုယ္လဲ ေသေတာ့မလို႔ အႀကိမ္ႀကိမ္ပါပဲ၊ ငိုသံေတြ၊ ေလယဥ္ပ်ံသံေတြ၊ ေသနတ္သံေတြ၊ ဗံုးသံေတြၾကားမွာ ကိုယ္အၾကာႀကီး ေနခဲ့ရတာေပါ့"
အံ့ၾသစရာ....။ သူဟာ ကၽြန္မ အလြန္စိတ္၀င္စားခဲ့တဲ့ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲၾကားမွာ ႀကီးျပင္းခဲ့ရသူတဲ့...။
ခဏေနေတာ့ တယ္လီဖုန္းျမည္သံ ဆူညံလာတယ္။ ႐ုတ္တရက္ဆိုေတာ့ ဗီယက္နမ္စစ္ပြဲက ဗံုးသံလိုပဲ...။
ကၽြန္မနားေထာင္လိုက္ေတာ့....."ဟဲလို" တဲ့။
အံ့ၾသၿငိမ္သက္သြားတဲ့ ကၽြန္မကို ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာလိုက္တဲ့... အက္ကြဲကြဲ၊ ႐ွတတ ဒီအသံကို ကၽြန္မ ဘယ္လိုလုပ္ မသိပဲ ေနမွာလဲ...။
"အခုလာခဲ့မယ္၊ ေစာင့္ေနသိလား၊ အခုလာခဲ့မယ္"
"တကယ္လား၊ ဘယ္ေလာက္ၾကာမွာလဲ၊ ေပ်ာ္လိုက္တာ"
"အင္း..အင္း၊ ႏွစ္နာရီေက်ာ္ေက်ာ္ေတာ့ ေမာင္းရမယ္တဲ့.."
"ဟာ..ၾကာတယ္၊ အင္းစိန္ဆူးေလကားေပၚတက္လိုက္လာခဲ့၊ အဲေလာက္မၾကာဖူး"
"ဟား ဟား ဟား၊ အင္း..႐ြာက ခ်က္ဗလက္ေခါင္းတိုလဲ မွာလို႔မရ၊ ေထြလာကလဲမ႐ွိ၊ ဒီက 'ဂေရးေဟာင္း'(Grayhound) ဆိုတဲ့ ကားကလဲ အေရးအေၾကာင္းဆို ေခြးေမာင္းသေလာက္ေတာင္ ေျပးတာ မဟုတ္ဖူး
" ကာရန္ေတြ၊ ကာရန္ေတြ၊ ဒီလိုအသံ မၾကားရတာ ၾကာၿပီ"
"မၾကားရတာ ၾကာၿပီ xx ေလးလရာသီx ႐ွိၿပီေမာင္ရဲ႔ xxေမ့ပါႏိုင္အားxx ရက္စက္ေလ အားၿပီ xx ရာသီခ်ိန္၀ယ္ xx "
"မလုပ္နဲ႔၊ မလုပ္နဲ႔၊ ဒီက တကယ္လြမ္းေနတာ၊ ငိုခ်င္ေနတာေနာ္.."
"ဟား ဟား၊ သနားစရာ၊ သနားစရာ၊ ကဲ..ေစာင့္ေန၊ လာခဲ့မယ္ ဟုတ္လား "
ခဏအၾကာမွာေတာ့ ကၽြန္မဟာ အမ်ိဳးအမည္မသိတဲ့ သစ္ပင္တပင္ ေအာက္မွာရပ္လို႔။ ကၽြန္မနားမွာ ရပ္ထားတဲ့ ကားေရာင္စံုေတြရဲ႔ နံပါတ္ေတြက ဘာေတြမွန္းလဲ မသိဖူး။ ကၽြန္မရဲ႔ သ/၄၆၁၁ ေလးက ဘယ္မွာလဲ။ ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႔ ေခၽြးနဲ႔ ေမြးခဲ့ရတဲ့ သနားစရာ ရင္ႏွစ္သည္းခ်ာ ကားကေလးေရ... မင္းဘယ္မွာလဲ...။
႐ုတ္တရက္ ကားေလးတစင္း ကၽြန္မနဲ႔ မလွမ္းမကမ္းမွာ လာရပ္ၿပီး ကားေမာင္းတဲ့ လူငယ္ေလးတေယာက္ ဆင္းလာတယ္။ မ်က္မွန္ေလးနဲ႔ ကၽြန္မကို လိႈက္လိႈက္လွဲလွဲ ၿပံဳးျပႏႈတ္ဆက္တဲ့ လူငယ္ေလးဟာ ကၽြန္မနဲ႔ သိသူလဲ မဟုတ္ပါလား။
ဒါေပမဲ့ ခင္မင္စရာ ႏွစ္လိုဖြယ္ လူငယ္ကေလးကို ကၽြန္မၿပံဳးျပ၊ လက္ျပ ႏႈတ္ဆက္လိုက္မိတုန္းမွာပဲ ကားေလးထဲမွ ေနာက္တေယာက္ကို ကၽြန္မျမင္ၿပီ။
တကယ္ပဲလား၊ ျပန္ေတြ႔ၾကဖို႔ ဘယ္လိုမွ ေမွ်ာ္လင့္မထားတဲ့ ကၽြန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးဟာ အိပ္မက္ ထဲမွာမို႔ ကၽြန္မဆီ ေရာက္လာႏိုင္ေလသလား။
သူဘယ္ေတာ့မွ မပတ္ဖူးတဲ့ ကားခါးပတ္ကို ႀကိဳးစားပမ္းစား ျဖဳတ္ၿပီး ကားေပၚက ဆင္းလိုက္တဲ့ အခါ ကၽြန္မကလဲ သူ႔ဆီေျပးသြားတဲ့ အခါမွာေတာ့၊ သူဟာ ကၽြန္မရဲ႔ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးမွန္း အလြန္တရာ ေသခ်ာသြားပါၿပီ။
ကုတ္အကႌ်အနက္၊ အက်ႌအျဖဴ၊ ေဘာင္းဘီမီးခိုးျပာ၊ ႐ွဴးဖိနပ္အနက္၊ ေျခအိပ္အျဖဴတို႔ဟာ ဘယ္ ႏွစ္ရက္၀တ္ထားတယ္လို႔ မွန္းဆလို႔ မရႏိုင္ေအာင္ တြန္႔လိမ္ေၾကမြလို႔...။
ဗိုက္ေငါေငါေပၚမွာ၊ မဆန္႔မျပဲ ပတ္ထားတဲ့ ခါးပါတ္ေအာက္ကေန အက်ႌအျဖဴက ထြက္လို႔၊ ေဘာင္းဘီဇစ္က ျပဳတ္လို႔။
ဒီလို ျဖစ္ကတတ္ဆန္း ပံုစံဟာ ကၽြန္မခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးကလြဲလို႔ ဘယ္သူမ်ား ျဖစ္ႏိုင္အုန္းမွာလဲ။
သူ႔မူပိုင္ဟန္ကို အစဥ္အလာမပ်က္ ထိမ္းသိမ္းထားတဲ့ ကၽြန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြၾကီးဟာ.. လြယ္အိတ္ကေတာ့ လြယ္ထားဆဲ.....၊ လက္ၾကားမွာလဲ ေဆးလိပ္တိုက ႐ွိဆဲ၊ ဒါေပမဲ့ မာဘို႐ို စီးကရက္တို၊ ေ႐ႊျပည္စိုး ေဆးေပါ့လိပ္တိုေတာ့ မဟုတ္႐ွာဖူး။
ေငြေရာင္ဆံပင္ေတြနဲ႔၊ သြားတု ျဖဴျဖဴညီညီေလးေတြ အစီအရီနဲ႔၊ ျပံဳးျမေနတဲ့ ကၽြန္မခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီး ဟာ ကၽြန္မလက္ကို တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ဆုပ္ၿပီး ၀မ္းသာေနရင္းက ဘာျဖစ္လို႔ မ်က္ရည္လည္ရသလဲ။
ခဏေနေတာ့ ကၽြန္မဟာ ကၽြန္မအခန္းေလးထဲက ထမင္းစား စားပြဲမွာ ၀ိုင္းထိုင္ၾကရင္း စကားေတြကို မရပ္မနား ေျပာၾကလို႔၊ ကၽြန္မမိတ္ေဆြႀကီးက ေ႐ႊျပည္စိုးေတြကို ရတနာေတြလို ေပြ႔ပိုက္ထားရင္း ေ႐ႊျပည္စိုးတလိပ္ကို အငမ္းမရ ဖြာ႐ႈိက္လို႔၊ ေရေႏြးၾကမ္းခြက္ကို ေ႐ွ႔ခ်လို႔၊ ဆိုဖာေပၚမထိုင္ခ်င္ဖူးတဲ့။ ဒီစားပြဲနဲ႔ ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္ရတာ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ရတာနဲ႔ တူသတဲ့။
"...သိလား..ခ်န္ဂီေလဆိပ္ဆိုတာ အႀကီးႀကီးပဲ၊ ကိုယ့္တသက္ ဒီေလာက္ႀကီးက်ယ္တဲ့ ေလဆိပ္မ်ိဳး ျမင္မွ မျမင္ဖူးပဲ၊ ေၾကာက္လိုက္တာ၊ ရင္ေတြတထိတ္ထိတ္နဲ႔၊ ကံအားေလ်ာ္စြာဗ်ာ..ကိုယ့္သိတဲ့ လူတေယာက္နဲ႔ သြားေတြ႔တယ္၊ ဒါေပမဲ့ သူကလဲ တျခားတေနရာ သြားရမွာဆိုေတာ့ တာ၀န္႐ွိတဲ့ ကေလးမေလးတေယာက္နဲ႔ အပ္ေပးသြားတယ္၊ ကေလးမေလးေခၚရာေနာက္ တေကာက္ေကာက္ေပါ့။ သူက ေဒါက္ဖိနပ္ေလး ေတာက္ေတာက္ ေတာက္ေတာက္ နဲ႔သြား၊ ကိုယ္ကေနာက္ကလိုက္၊ ေဆးလိပ္ေသာက္ခ်င္တာကလဲ အရမ္းပဲ၊ မေသာက္ရဖူး၊ ေနာက္ေတာ့ ကေလးမေလးက ဒီမွာထိုင္ေန တဲ့...၊ အေပါ့အပါးသြားဖို႔၊ ေနရာေတြ ဘာေတြ ျပေပးတယ္၊ အဲဒါနဲ႔ အိမ္သာ၀င္ေတာ့မွ ဒုကၡေရာက္ေတာ့ တာပဲ၊ ဘယ္လိုမွ ေဘာင္းဘီ ဇစ္ကို မျဖဳတ္တတ္ဘူး၊ သူမ်ားတပ္ေပးလိုက္တာ ေလ...သိတယ္ မဟုတ္လား "
ကၽြန္မမွာ ဟက္ဟက္ ပက္ပက္ ရယ္ေမာရင္းက မိတ္ေဆြႀကီးကို သနားရျပန္တယ္။
ေနာက္တခဏ အၾကာမွာေတာ့ ကၽြန္မနားထဲမွာ ကားစက္သံက တ၀ူး၀ူး ဆူညံေနတယ္။
ကားတစင္းနဲ႔ ကၽြန္မတို႔ဟာ လမ္းတလမ္းေပၚမွာ ...။ ကၽြန္မရဲ႔ ၄၆၁၁ ေလးဟာ ဘာလို႔ ဒါေလာက္ဆူညံေနပါလိမ့္။ သူေနမေကာင္း ျဖစ္ျပန္ၿပီလား။ တကယ္ေတာ့ ေနမေကာင္းျဖစ္ၿပီဆိုရင္ သူသိပ္ကို မေနသာလြန္းမွ ေျပာ႐ွာတာပါ။ ကၽြန္မမွာ ပိုက္ဆံမ႐ွိမွန္း သိရင္ သူအျမဲ ၾကိတ္မွိတ္ေန႐ွာ တာပါ။
ဟင္ ...ကၽြန္မကားေလးလဲ မဟုတ္ဖူးရယ္..။ ဒီကားေလးက တူးဒိုး ေလး......။
ကၽြန္မက ေနာက္ခန္းမွာ၊ ေ႐ွ႔ခန္းက ကားေမာင္းသူေဘးမွာ ကၽြန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီး၊ ကားေမာင္းသူ ကလဲ ကၽြန္မခ်စ္ခင္ပြန္း မဟုတ္ပါလား၊ ေအာ္ ခ်စ္စရာလူငယ္ေလးပဲ။ ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ကို သြားေန ၾကတာပါလိမ့္။ လမ္းေဘး၀ဲယာမွာ တေမွ်ာ္တေခၚ ေျပာင္းခင္းေတြနဲ႔ ေကာင္းကင္က ျပာလဲ့လို႔...။
"xxခ်စ္ခင္ၾကတဲ့xx အားလံုးမိတ္ေဆြxxေန႔တိုင္းပဲxx သတိရတယ္ေလxx"
ဟင္၊ ကိုသုေမာင္နဲ႔ ၿမိဳ႔မတီး၀ိုင္းက ဘယ္လိုလုပ္ ကၽြန္မတို႔ ကားေပၚပါလာတာလဲ..၊ မိုးေဇာ္ဗိုလ္ ေလးလဲ ပါတယ္။ ကၽြန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးက မ်က္လံုး အစံုကိုမွိတ္ၿပီး ေခါင္းတရမ္းရမ္းနဲ႔
''ဟာ ေကာင္းလိုက္တာ ေပ်ာ္စရာႀကီးပါလား၊ ေကာင္းလိုက္တာ" နဲ႔ လုပ္ၿပီ။
"xxတခါတေလေတာ့xေမွ်ာ္မွန္းxလြမ္းစိတ္တေ၀ေ၀ xx ျပန္ခ်င္ေဇာေတြx ေရာက္ခ်င္ေဇာနဲ႔ စိတ္ေစာလို႔ သာေနxခါေတာ္ေရာက္ခ်ိန္x နီးလို႔ လာၿပီေလx"
"နီးလို႔လာၿပီေလ"
"ေဒၚေဒၚ..မမ..ႏွမတို႔ေရ"
"အသဲစြဲx ခ်စ္မိတ္ေဆြxxေခတၱခြဲလို႔ေန"
"xxေခတၱ ခြဲလို႔ေန"
"xxၿမိဳ႔မနဲ႔ x အတူတကြ လိုက္ႏိုင္ပါေစxx"
"ေအာင္စည္ယြန္းသံxxၾကားရင္ျဖင့္xx ျပည္ေတာ္၀င္မယ္ေလ"
ကၽြန္မတို႔ ႏွစ္ေယာက္ သီခ်င္းလိုက္ေအာ္ဆိုသံနဲ႔ လက္ခုပ္သံဟာ ၿမိဳ႔မတီး၀ိုင္းနဲ႔ ကိုသုေမာင္အသံ ကိုေတာင္ လႊမ္းသြားမယ္နဲ႔တူရဲ႔။
အလို....... ေပ်ာ္လိုက္တာ ဆိုၿပီး လက္ခုပ္သံ စည္းခ်က္လိုက္ေနတဲ့ ကၽြန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးရဲ႔ ပါးျပင္ေပၚမွာ မ်က္ရည္စေတြနဲ႔ပါလား...။
"xx ဟိုေတာင္ေပ ၚ xx ဟိုေတာင္ေပၚ႐ိုးဆီက xx ျမဴခိုးေတြ လြင ္xx မိုး႐ြာမယ္ x xမိုး႐ြာမယ္ မထင္မိပါ လို႔
ကိုသုေမာင္ေရ...ငိုခ်င္ရက္ လက္တို႔ေတြကို လြမ္းေပေရာ့လို႔မ်ား တမင္လုပ္ေန ေတာ့သလား။ ဟို အေ၀းဆီမွာ တကယ့္ကို မႈိင္းျပာမႈံေ၀လို႔။ ကားကေလးက တံတားတခုေပၚ ေရာက္လာၿပီ။ ျမစ္တစင္းကို ျဖတ္မလို႔ပါလား...။
" အမေရ...ဒါ မစၥစပီျမစ္ေလ"
ခ်စ္စဖြယ္လူငယ္ေလးရဲ႔ အသံ။ ဘာရယ္...။ ဒါ မစၥစပီျဖစ္..ဟုတ္လား။
"မစၥစပီျဖစ္မဟုတ္ပါဖူးကြ၊ ဒါ..ဒုဌ၀တီျမစ္၊ အင္း၀ တူအရီး သံုးေဖာ္ရဲ႔ ဒုဌ၀တီျမစ္"
ဒါက ကၽြန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးရဲ႔ အသံ။
"ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္၊ ဒါ...ကၽြန္မတို႔ ဒုဌ၀တီျမစ္"
ဒါက ကၽြန္မရဲ႔ အားရပါးရ ေထာက္ခံတဲ့ အသံ..။
"ကဲေဟ့..ဟိုေ႐ွ႔မွ လမင္းတရာတို႔ အိမ္တို႔၊ အင္း၀ဂုဏ္ရည္ပံုႏွိပ္တဲ တို႔ကို ေရာက္ေတာ့မယ္ေဟ့.."
"ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္၊ ဟိုေ႐ွ႔မွာ ကၽြန္မတို႔အိမ္၊ ကၽြန္မအဖြားကို ေတြ႔ရေတာ့မယ္.."
လူငယ္ေလးက ကၽြန္မတို႔ကို ၾကည့္ၿပီး ခ်စ္စဖြယ္ၿပံဳးရယ္ရင္း ေခါင္းကို ရမ္းတယ္။
"xx ျပန္ကာသာ x  ေ႐ွ႔ေနာက္ေတြး၊ တေရးေရးေပၚလာxx"
လြမ္းစရာေကာင္းလိုက္တဲ့ အသံေလး၊ ဟင္....ကၽြန္မတို႔ ကားေပၚမွာ ေဟမာေန၀င္းေလးလဲ ပါလာတာကိုး။
"အမေရ..ဒါ..သမတရီဂင္ရဲ႔ ေမြးရပ္ဇာတိေလ၊ ဒစ္ဆြန္ (Dixon) တဲ့"
ေဟာေတာ္.... ဘယ့္ႏွယ္ ကၽြန္မတို႔ အိမ္ကိုေတာ့ မေရာက္ပဲ၊ ရီဂင္ ေမြးရပ္ေျမကို ေရာက္လာရတာ လဲ၊ ေျပာင္းခင္းေတြၾကားက ႐ြာကေလးတ႐ြာကေန သမတတေယာက္ကို ေမြးဖြားေပးသတဲ့လား၊ ဆရာသိပၸံေမာင္၀ရဲ႔ 'ဆရာေစာေက်ာင္း' ကို ကၽြန္မ သတိရလိုက္တာ။
"အင္း... ခဏေနရင္ 'ဆရာေစာ' ေက်ာင္းကို ေရာက္ေတာ့မယ္သိလား"
"ဆရာေစာေက်ာင္း.....ဟုတ္လား"
"ဆရာေစာရဲ႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေလ"
ကၽြန္မ သိပ္နားမလည္ပဲ ဆရာေစာေက်ာင္းကို ေရာက္သြားတယ္။ လွပေသသပ္ၿပီး ခ်စ္စရာ ေကာင္းတဲ့ အိမ္ေလးတအိမ္ပါ။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းလဲ မဟုတ္ပါဖူး။ ၿပီးေတာ့ ဆရာေစာဆိုတာ ကၽြန္မရဲ႔ ရင္းႏွီးတဲ့ မိတ္ေဆြတဦးပဲ။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကို အိမ္မွာလဲ မေတြ႔ရဖူး။ ကၽြန္မခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးရဲ႔ မရပ္မနား စကားသံေတြသာ ကၽြန္မနားထဲမွာ ဆူညံေနတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျငင္သာတဲ့ ကားစက္သံ။
တ၀ူး၀ူး ျမည္ေနတတ္တဲ့ ခ်စ္စဖြယ္လူငယ္ေလးရဲ႔ တူးဒိုးကားေလးေပၚကေန၊ ကၽြန္မတို႔... ဘယ္လို လုပ္ၿပီး စက္သံျငင္သာတဲ့ ဖိုးဒိုးကားေလးေပၚကို ေရာက္သြားရျပန္တာလဲ မသိပါဖူး။ ကားေမာင္းသူ ကလဲ ေျပာင္းသြားျပန္ၿပီ။ ခ်စ္စဖြယ္လူငယ္ေလးက ကၽြန္မနဲ႔အတူ ကားေနာက္ခန္းမွာ၊ ကၽြန္မရဲ႔ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးကေတာ့ ကားေ႐ွ႔ခန္းမွာ၊ သူ႔အစဥ္အလာကို ထိမ္းသိမ္းရင္း ငိုက္မ်ည္းလိုက္ ပါလို႔။
"ကၽြန္ေတာ္က ေဒါက္တာသက္ပါ၊ မႏၱေလးသား ခင္ဗ်"
အညာသားမွန္း မေျပာပဲ သိသာတဲ့ ကားေမာင္းသူကို ကၽြန္မျပံဳးမိပါတယ္။ သူ႔ကို ျမင္ကတည္းက မႏၱေလးကလား၊ ေ႐ႊဘိုကလား၊ ျမင္းျခံကလား၊ တနယ္နယ္က ဆိုတာ ကၽြန္မသိေနတယ္။ ေ႐ႊဘိုသား လို႔ေတာင္ ထင္တာ။ ဘာျပဳလို႔လဲဆိုေတာ့ ကၽြန္မအကိုႀကီး ဒါ႐ိုက္တာၾကည္စိုးထြန္းတို႔လို သေျပသီးမွဲ႔ ေရာင္ အသားအေရနဲ႔ကိုး။
"ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဗမာေတြကိုယ္၊ ကိုယ့္ေျမ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ခင္တြယ္တတ္လြန္းလို႔၊ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ထင္တယ္ဗ်ာ၊ ကိုယ့္ေရေျမနဲ႔ ခြဲခြါၾကည့္ေတာ့မွ ဘယ္ေလာက္ခ်စ္မွန္း သိေတာ့တာ။ သူမ်ားေျမေပၚမွာ ေရာက္ၿပီး တပါတ္ေလာက္လဲ ၾကာေရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ ဘယ့္ႏွယ္ျဖစ္မွန္းမသိဖူး၊ ေဟာဒီ ရင္ညြန္႔ႀကီး ထဲက နာလာေအာင္ကို လြမ္းတာဗ်ာ၊ အိမ္ျပန္ခ်င္တာဗ်ာ..၊ ဒါ..ကၽြန္ေတာ့္ေဘးမွာ မိန္းမေရာ၊ သားသမီးေတြေရာ ႐ွိေနတာေနာ္၊ မဟုတ္ေသးပါဘူးေလ ဆိုၿပီး ကိုယ့္စိတ္ကုိယ္ ေျဖတယ္၊ ေနာက္ေတာ့ဗ်ာ၊ ေဟာဒီရင္ညြန္႔ႀကီးထဲက ေ၀ဒနာကို ဘယ္လိုမွ မခံႏိုင္တဲ့အဆံုး ကၽြန္ေတာ္တေယာက္ တည္း ေလယာဥ္႐ံုးကို သြားတာဗ်..သိလား..။ မိသားစုကို ကၽြန္ေတာ္ ထားခဲ့မလို႔ေနာ္၊ ဒါေပမဲ့ဗ်ာ၊ ကိုယ္က ေရာက္ခါစ ဘာမွ နည္းမလည္ မသိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ေရာက္သြားတဲ့ ေလယာဥ္႐ံုးက ကာလကတၱား သြားမဲ့ေလယာဥ္တဲ့။ အင္း... အဲဒါ.. လြန္ခဲ့တဲ့ ဆယ္ႏွစ္ကေပါ့ေလ၊ ခုေတာ့လဲ အသဲက မာသြားပါၿပီ၊ မာရတာေပါ့ေလ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေပ်ာ္တယ္ထင္သလား..၊ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အားလံုး ျပည့္စံု ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ ရင္ထဲမွာ တခုခု အျမဲတမ္း လိုေနတယ္ ....."
"ဟုတ္တာေပါ့ ဆရာရယ္၊ ကၽြန္မလဲ အဲဒီေ၀ဒနာကို ခံစားဖူးတာေပါ့။ ကၽြန္မေလ တကယ့္ကို နားမလည္ႏိုင္ဖူး၊ ရင္၀မွာ ဆို႔နင့္တင္းၾကပ္ၿပီး အလိုလို ငိုခ်င္ေနေတာ့တာ...ေနာ္၊ တကယ္ေတာ့ ရင္၀မွာ အလြမ္းခဲ ဆို႔ေနတာ ဆရာရဲ႔၊ ကိုယ့္ေရေျမကိုလြမ္းတဲ့ အလြမ္းခဲဆို႔တာ။ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္း တေယာက္က ေျပာဖူးတယ္၊ သူမ်ားေျမေပၚမွာ တပါတ္ေလာက္ၾကာရင္ ကၽြန္မတို႔လိုျဖစ္ၿပီး၊ တလၾကာေတာ့ တျခားသူေတြကို ကိုယ့္ဆီက ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြေတြလို႔ ထင္ေယာင္ထင္မွား ျဖစ္သတဲ့...၊ လိုက္ကို ေခၚမိတာတဲ့၊ သူေျပာတာ မွန္တယ္၊ ကၽြန္မေလ သူမ်ားေျမေပၚက စိမ္းညိဳ႔ညိဳ႔ သစ္ပင္အုပ္ေတြကို အေ၀းက ၾကည့္ၿပီး မန္က်ည္းပင္ေတြလို႔ တကယ္ထင္တာ၊ ကၽြန္မ ခင္ပြန္းနဲ႔ ဖုန္းလဲ ေျပာရေရာ၊ သူ႔အသံၾကားတာနဲ႔ ဘာမေျပာ ညာမေျပာ ငိုခ်ပစ္လိုက္တာ၊ ကၽြန္မခင္ပြန္းက စိတ္ပူၿပီး အတင္းေမးေတာ့မွ ဗလံုးဗေထြးနဲ႔ ကၽြန္မက ဘာေျပာတယ္မွတ္လဲ 'မန္က်ည္းပင္ေတြလဲ မဟုတ္ဖူး' တဲ့...."
"ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာတို႔ အမတို႔ထက္ဆိုးတယ္၊ ေလယာဥ္ပ်ံေပၚမွာတင္ ၀မ္းနည္းပက္လက္ ျဖစ္ၿပီး၊ ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ငိုခ်လိုက္တာ၊ ေဘးကလူေတြက အံ့အားေတြ သင့္ၾကလို႔၊ ဘာျဖစ္ပါလိမ့္ေပါ့... "
ကၽြန္မတို႔ သံုးေယာက္ ဘာေတြေျပာေျပာ ကၽြန္မခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးကေတာ့ ငိုက္မ်ည္းလိုက္ပါဆဲ. သူေရာ ဘယ္ႏွစ္ရက္ေျမာက္မွာ ဘာေတြကို ဘယ္လိုလြမ္းၿပီး ဘယ္ေခ်ာင္ေလးမွာမ်ား ႀကိတ္ငိုခဲ့ ပါလိမ့္။
အို...ကၽြန္မ အိပ္မက္ပန္းခ်ီကားဟာ ျဖတ္ကနဲ ေျပာင္းလဲသြားျပန္ပါၿပီ။
ကၽြန္မတို႔ဟာ မႏၱေလး ေပါက္ၿမိဳင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ထမင္း၀ိုင္းဖြဲ႔စားလို႔ ေနျပန္သတဲ့။ မေတြ႔ရတာ ၾကာတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြလဲ ပါသတဲ့။ ၿပီးေတာ့လဲ အၾကာႀကီးကြဲေနတဲ့... အင္မတန္ ဟင္းခ်က္ေကာင္းတဲ့ ခ်စ္သူငယ္ခ်င္း စႏၵယားဆရာက ကၽြန္မေဘးမွာတဲ့။ ဟင္းေတြကို ဟိုတုန္းကလိုပဲ ကၽြန္မပန္းကန္ျပားထဲကို အတင္းထည့္ေပးေနၿပီး ႐ွက္စႏိုး မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔..။
"သူနဲ႔ငါ ျပန္ေတြ႔ၿပီ" တဲ့။
"တကယ္လား၊ တကယ္လား" နဲ႔ ကၽြန္မက ၀မ္းသာအားရ ထေအာ္ေတာ့-
"ေအာ္..ဟုတ္ပါတယ္ဆိုမွ၊ လူခ်င္းေတာ့ မေတြ႔ရေသးဖူး၊ ဖံုးနဲ႔ေပါ့" ဆိုၿပီး မ်က္ႏွာႀကီးက ႏူးညံ့သြားလိုက္တာမ်ား...။
"စက္တင္ဘာ ႏွစ္ဆယ္ေျခာက္ရက္ဆိုရင္ သူနဲ႔ငါရဲ႔ ခ်စ္သူသက္တမ္း ႏွစ္ဆယ္ေျခာက္ႏွစ္ျပည့္ၿပီ၊ သိလား။ ငါတကယ္မထင္ပါဘူး၊ ဒီလိုျပန္ဆံုလိမ့္မယ္လို႔၊ ၿပီးေတာ့ သူ ဒီေလာက္အၾကာႀကီးလဲ ငါ့ကို ေစာင့္ေနလိမ့္မယ္ မထင္ဖူး။ ငါ့ဘက္ကေတာ့ ႐ွင္းတယ္ေလ၊ ငါ့ရင္ထဲမွာ တသက္လံုး.. သူတေယာက္ ထဲပဲ၊ ဘယ္လိုေၾကာင့္ပဲ ကြဲကြာသြားသြား၊ ငါ ဘယ္သူ႔ကိုမွလဲ ခ်စ္မွာလဲမဟုတ္ဖူး၊ လက္ထပ္မွာလဲ မဟုတ္ဖူး၊ မၾကာေသးဖူး၊ ဟိုတေလာေလးကမွ ငါ့ကိစၥနဲ႔ ငါ စကၤာပူက သူငယ္ခ်င္းတေယာက္ဆီ ကို ဖုန္းဆက္တာ၊ သူက အဲဒီအိမ္မွာ ခဏလာလည္ရင္းနဲ႔ ဖုန္းကိုင္တဲ့သူက သူျဖစ္ေနတယ္၊ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ ကြဲသြားေပမဲ့ သူ႔အသံကို ငါခ်က္ခ်င္းသိသလို ငါ့အသံကိုလဲ သူ ခ်က္ျခင္းသိတယ္"
ၾကည့္ပါအုန္း၊ လြမ္းစရာေကာင္းလိုက္တဲ့ အခ်စ္၀တၳဳကေလး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္က ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ အႏုပညာအသင္းရဲ႔ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား စႏၵယားဆရာေလးနဲ႔ ေက်ာင္းသူေလး တဦးတို႔ရဲ႔ မၿပီးဆံုးႏိုင္ေသးတဲ့ လြမ္းေမာစရာ ဇာတ္လမ္းကေလး...။
"အခု..ငါ ပိုက္ဆံစုေနတယ္၊ သူ႐ွိရာကို လိုက္သြားဖို႔..."
"ဟာ..ဘာလို႔ ပိုက္ဆံစုေနတာလဲ၊ ခ်က္ခ်င္း လိုက္သြားရမဲ့ဟာကို၊ ျမန္ျမန္လိုက္၊ ျမန္ျမန္လိုက္၊ ၾကားလား.."
"ေအးပါ.."
"ဘာေအးပါလဲ၊ ပိုက္ဆံေတြကို အရက္ေသာက္ပစ္ေနတယ္ မဟုတ္လား၊ ကၽြန္မကို ကတိေပး၊ သူ႔ဆီကို အျမန္ဆံုး လိုက္သြားပါ့မယ္လို႔၊ အရက္ကိုလဲ ေလ်ာ့ေသာက္ပါ့မယ္လို႔၊ ေျပာတာ ၾကားလား"
"ေအးပါ၊ အမေလး..ငါ့ႏွမေလးရဲ႔ ဒီလို ေငါက္သံ ငမ္းသံ မၾကားရတာ ၾကာလွၿပီ၊ အရသာ႐ွိလိုက္ တာ"
ကၽြန္မတို႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ရဲ႔ ၀မ္းနည္း၀မ္းသာ ရယ္ေမာသံ မဆံုးခင္မွာပဲ အိပ္မက္ပန္းခ်ီဟာ အလြန္တရာ လွ်င္ျမန္စြာ ေျပာင္းလဲ သြားျပန္ေပါ့လား...။
ကၽြန္မက ကားေနာက္ခန္းမွာ၊ ေဒါက္တာသက္နဲ႔ ခ်စ္စရာလူငယ္ေလးက ကားစက္ႏိႈးေနၿပီ..။
အို...ေနပါအုန္း၊ ကၽြန္မတို႔ ဘယ္ကိုသြားအုန္းမွာလဲ၊ ကၽြန္မ ခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးနဲ႔ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းကို ကၽြန္မ ေခၚခဲ့ခ်င္တယ္၊ တျခားသူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔လဲ စကားေျပာလို႔ မ၀ေသးဖူး၊ ျဗဳန္းကနဲဆို ကၽြန္မေဘးက ကားမွန္မ်က္ႏွာျပင္မွာ ကၽြန္မခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးနဲ႔ ကၽြန္မသူငယ္ခ်င္းကို ျမင္တယ္။ ကားမွန္ကို ကဗ်ာကရာခ်ၿပီး ေခၚမယ္လုပ္ေတာ့ သူတို႔က "ကဲသြားေတာ့ေနာ္" တဲ့။ ဟင့္အင္း..၊ ကၽြန္မနဲ႔ လိုက္ခဲ့ပါ၊ ကၽြန္မ သူငယ္ခ်င္းက ကားထဲကို တခုခုေျပာတယ္၊ ဘာေျပာတာပါလိမ့္။
"ငါေလ၊ တကိုယ္ေရတကာယဆိုေတာ့ အလုပ္မလုပ္တာ ၾကာၿပီ၊ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ဒီလိုပဲ ေနေနတာ၊ အခု ငါ အလုပ္ျပန္ဆင္းမယ္ သိလား၊ ငါနင္လိုခ်င္တာေလးေတြ ၀ယ္ေပးခ်င္လို႔၊ ဘာေတြလိုခ်င္လဲ ငါ့ကိုေျပာ..."
သူကၽြန္မကို ငိုေအာင္လုပ္ၿပီ။ ကၽြန္မခ်စ္မိတ္ေဆြႀကီးက ေ႐ႊျပည္စိုးေဆးလိပ္တိုကို လက္ၾကားမွာ အေၾကာင္းမဲ့ ခါေနရင္း ကၽြန္မမ်က္ရည္ေတြကို မျမင္ရက္သလို မ်က္ႏွာလႊဲလို႔။
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ရဲ႔ လက္ေတြကို ကၽြန္မ တင္းတင္းၾကပ္ၾကပ္ ဆုပ္ထားမိတယ္။ ကားစက္သံက တ၀ူး၀ူး ျမည္လျပန္ၿပီ။ ခဏေနပါအုန္း.... ေဒါက္တာသက္ရဲ႔။ ျဖဳတ္ဆို.. ဆုပ္ထားတဲ့ ကၽြန္မတို႔ လက္ေတြ ျပဳတ္ထြက္သြားခဲ့ၿပီး၊ ကားကေလးက မွ်ားကေလးလို ေျပးလို႔။ သူတို႔က ကၽြန္မနဲ႔ တျဖည္း ျဖည္း ေ၀း....လို႔ .... က်န္ခဲ့ေပါ့။
အိပ္မက္ဆိုတာ ဒီလိုခ်ည္းပါပဲေလ...။ ေအာ္...မ်က္ရည္လူးတဲ့ တခုေသာ အိပ္မက္ကေန ကၽြန္မတေယာက္ ႏိုးရျပန္အုန္းမယ္....။

                                                                                                       
                                       ႏုႏုရည္  အင္းဝ

                                   ၁၇ - စက္တင္ဘာ -၂၀၀၀

           ***************************
ဆရာမရဲ႕ Facebook wall မွ Copy ယူလာပါတယ္။
ဆရာမရဲ႕မွတ္ခ်က္စာေလးကို အဆင္ေျပေအာင္ျဖတ္
ၿပီးတင္ေပးလိုက္ပါတယ္။

@@@@@@

          အိပ္မက္ေတြကို ေန႔ေန႔ညည မက္တတ္တဲ႔ က်မရဲ႕ ခုတေလာ အိပ္မက္ေတြထဲမွာ ၂၀၀၀ၿပည့္ႏွစ္တုန္းဆီက သုံးလတာ ေနခဲ႔ရတဲ႔ အေမရိကန္ၿပည္ေထာင္စုရဲ႕ အိုင္အို၀ါ(IOWA)တကၠၠသိုလ္နဲ႔ IWP(InternationalWritingProgramme)  အဖြဲ႔သားေတြ၊ဗမာမိတ္ေဆြေတြကို ခဏ ခဏ ေတြ႔တယ္။
ေအာ္…(၁၇)ႏွစ္ေတာင္ရွိခဲ႔ၿပီပဲ…။ အဲဒီတုန္းက ႏိုင္ငံရပ္ၿခားထြက္ၾကရတဲ႔ က်မတို႔ေတြ က်ီးလန္႔စာစား ၊ဘာကိုမွန္းမသိ၊ဘယ္သူ႔ကိုမွန္းမသိ ေၾကာက္ၾကရတဲ႔ဘ၀..။အဲဒီအခ်ိန္အခါက အေမရိကန္ဆိုရင္ နားမွေလသံေတာင္မၾကားခ်င္တဲ႔ က်မတို႔ရဲ႕ ေရေၿမသနင္း စစ္အစိုးရမင္းမ်ားနဲ႔ က်မတို႔ရဲ႕ ခ်စ္စြာေသာ စာေပကင္ေပတိုင္အဖြဲ႔ကလဲ အေမရိကန္အေၾကာင္းဆိုလို႔ကေတာ့ တလုံး တပါဒမွ ခြင့္မၿပဳဖူးဆိုတာ သိပါရက္ကနဲ႔…ေအာ္ က်မခင္မ်ာက စာေရးဆရာေပကိုး…။
အိုင္အုိ၀ါရဲ႕ စက္တင္ဘာလညတည၊ မိုးၾကီးေလၾကီး က်ေနခ်ိန္မွာ တားမႏိုင္ ဆီးမရ က်မေရးခ်င္တာေလးေတြ ထိုင္ေရးမိေတာ့တာ။ စာေရးဆရာဆိုေတာ့လဲ ကိုယ့္စာကို ကိုယ္စာဖတ္ပရိတ္သတ္ ဖတ္ေစခ်င္ၿပန္ေသးေတာ့ ေနရာေတြ လူနံမည္ေတြကို ဖြက္ၿပီးေရးရၿပန္ေရာ..။ေအာ္..ကိုယ့္လူေတြဆိုတာကလဲ အကုန္သူပုန္ေတြခ်ည့္ကိုး…။
အိုင္အုိ၀ါမွသည္အီလီႏြိဳက္၊ ခ်ီကာဂို၊ခ်ီကာဂိုမွသည္ ဗမာသူပုန္မ်ားစြာရဲ႕ ဖို႔၀ိန္းကို က်မနဲ႔ ဗီယက္နမ္သူငယ္ခ်င္း ေဟာင္ ကိုေခၚသြားခဲ႔တဲ႔ ဗမာေက်ာင္းသားေလးကိုထက္နဲ႔ ဆရာဂ်မ္း(ဆရာဦးတင္မိုး)၊မန္းေလးသားေဒါက္တာသက္ဦး ၊ ဆရာဦးေစာထြန္း၊
၊ဖို႔၀ိန္းမွာ ေတြ႔တဲ႔ တကၠၠသုိလ္အႏုပညာအသင္းကစႏၵယားဆရာ  ကိုေသာင္းဟန္…၊က်မဖြက္ခဲ႔ရတဲ႔ က်မရဲ႔ ဇာတ္လိုက္မ်ားေပါ့..
လြမ္းစရာေကာင္းလွပါဘိ..။ဆရာဂ်မ္းနဲ႔ ကိုေသာင္းဟန္တို႔ မရွိရွာေတာ့ၿပီ..။ က်မတို႔ ကားေလးထဲမွာ ပါလာတဲ႔ အသံရွင္ ကိုသုေမာင္တေယာက္လဲ မရွိရွာေတာ့ၿပီ..
က်မရင္ထဲက ေရးခ်င္တာေတြကို ေရးမိတဲ႔  “အိပ္မက္ထဲက လြမ္းမ်က္ရည္”ကို အဲဒီတုန္းက LAကေနအလုအယက္ ပို႔ခိုင္းၿပီး အားေပးဖတ္ရႈခဲ႔ၾကတဲ႔ က်မရဲ႕ အမာခံပရိတ္သတ္ခ်စ္မိတ္ေဆြႏွစ္ဦး (လမင္းတရာကိုေအး၀င္းနဲ႔ ေစာေစာ)ကိုေက်းဇူးတင္လို႔မဆုံးပါဖူး။
၀တၲဳမပီ၊ေဆာင္းပါးမမည္၊အက္ေဆးလို႔လဲေခၚလို႔ရပါ့မလားမသိတဲ႔ က်မရဲ႕ လြမ္းမ်က္ရည္ကို.. မဖတ္ရေသးတဲ႔ က်မစာဖတ္ပရိတ္သတ္ကို ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္။