" အကာလ မရဏ "
==============
#ဝင္းစည္သူ
(၁)
ကြၽန္ေတာ့္အသက္မွ ၁၀ ႏွစ္၊ ၁၁ ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိလိမ့္ဦးမည္ ထင္သည္။ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္ကို မေရမရာ မွန္းဆၾကည့္ရလွ်င္ ၁၉၅၇-၅၈ ေလာက္ ျဖစ္လိမ့္မည္ ဟုလည္း ထင္သည္။
ကြၽန္ေတာ့္ မွတ္ဉာဏ္ကား ႏုံနဲ႔ေလစြ။
* * *
(၂)
ေန႔ခင္း ေၾကာင္ေတာင္ႀကီး ျဖစ္သည္။ ေန႔လယ္ ၂ နာရီ သာသာေလာက္ ရွိဦးမည္။
၁၅ လမ္းထိပ္က အိမ္ေမြးေခြး၊ လမ္းေပ်ာ္ေခြး၊ အေလအလြင့္ေခြးေတြ နားကြဲလုမွ် ဟိန္းဟိန္းညံေအာင္ ေဟာင္သံ ၾကားရၿပီ ဆိုသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ဆရာေတာ္ ႂကြလာၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း တစ္လမ္းလုံးက သိေနၾကသည္။
မၾကာပါ။
ဆရာေတာ္သည္ ၁၅ လမ္းထဲသို႔ ခ်ိဳးေကြ႕ကာ တစ္လွမ္းခ်င္း ႂကြခ်ီေတာ္မူ လာေလသည္။ ေခြးေတြ အဘယ္ေၾကာင့္ ေဟာင္ပါသနည္း။ ဆရာေတာ္၏ ေနာက္မွ ကပ္၍ လိုက္ပါလာေသာ အေကာင္ ႏွစ္ဆယ္ခန႔္ ရွိသည့္ ေခြးတို႔ကို ရန္မူ ၾကျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ဆရာေတာ္၏ ေခြးမ်ားက ဣေႁႏၵ ရလွသည္။ အရပ္ေခြးတို႔ကို ႏႈတ္တုံ႔ျပန္ျခင္း ျပဳဖို႔ ေနေနသာသာ၊ ငဲ့ေစာင္း၍ ေတာင္မွ် မၾကည့္ၾက။ သို႔မို႔ေၾကာင့္လား မသိ။ အရပ္ေခြးတို႔မွာ အနားေရာက္ေအာင္ သီရဲ ကပ္ရဲျခင္း မရွိဘဲ အေဝးကသာ ႏႈတ္သီး ေကာင္းေၾကာင္း ျပနိုင္ၾကေလသည္။
ဆရာေတာ္၏ သကၤန္းမွာ အေရာင္အဆင္း ႏြမ္းေရာ္ လြန္းလွသည္။ ေ႐ႊက်င္လား၊ သုဓမၼလားဟု ခြဲျခားရန္ပင္ ခက္ခဲလွေအာင္ ကြက္တိကြက္က်ား ျဖစ္လို႔ ေနသည္။ သကၤန္းတစ္ထည္ မပစ္ရမခ်င္း သကၤန္းသစ္မလဲ ဆိုေသာ အဓိ႒ာန္ ရွိေၾကာင္းလည္း သိရသည္။
ဆရာေတာ္သည္ အသားညိဳ၏။ အရပ္ရွည္၏။ ပိန္လွီ ပါးလွပ္၏။ သက္ေတာ္ ၆၀ ေက်ာ္ ၇၀ နီးပါးဟု ခန႔္မွန္းရ လြယ္ကူ ေလာက္ေအာင္ပင္ ပါးေရ နားေရေတြကလည္း တြန႔္လြန္းလွ၏။
ဆရာေတာ္သည္ ေနပူေသာ္လည္း ထီးမေဆာင္းသည္က မ်ားသည္။ ပိတ္ထားေသာ ထီးကို ေတာင္ေဝွးလို ေထာက္ကာ ေလွ်ာက္လွမ္းေလ့ ရွိသည္။ အေဆာင္အေယာင္ တစ္ခုအျဖစ္ ယူေဆာင္ျခင္းမွ တစ္ပါး အသုံးျပဳရန္ အတြက္ ဟုတ္ဟန္ မတူေခ်။
ၿပီးေတာ့ ကပၸိယလို၊ သူေတာ္လို၊ ေက်ာင္းသားလို သူေတြလည္း တစ္ေယာက္မွ် လိုက္ပါလာေလ့ မရွိေပ။ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းရိပ္ ဆာယာေအာက္တြင္ ခိုလႈံၾကေသာ ေခြးအုပ္စုသည္သာ ဆရာေတာ္၏ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါ အေႁခြအရံမ်ား ျဖစ္လို႔ ေနေခ်သည္။
ဆရာေတာ္၏ ဘြဲ႕ကား 'ဦးေကသရ' ဟု ေခၚတြင္ေၾကာင္း လူႀကီး သူမေတြက ေျပာသျဖင့္ ကြၽန္ေတာ္သိရသည္။ ေ႐ႊမန္းတင္ေမာင္အား ေက်ာင္းသား ဘဝတုန္းက စာေပပရိယတၱိ သင္ၾကားေပးခဲ့ဖူးျခင္းကို အစြဲျပဳ၍ ေ႐ႊမန္းဆရာေတာ္ဟု သမုတ္ထားေၾကာင္းလည္း ေျပာၾကသည္။
ဆရာေတာ္ကား အိုမင္းရြတ္တြ ေသာ္လည္း မ်က္ႏွာေတာ္မွာမူ ပကတိ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္း လွေပသည္။ လမ္းေဘးဝဲယာသို႔ ၾကည့္႐ႈျခင္း လုံးဝမရွိ။ ျမတ္စြာ ဘုရားသခင္ လက္ထက္ေတာ္က ခ်မွတ္ခဲ့ေသာ ဝိနည္းကို ယခုထက္တိုင္ ဦးထိပ္ ပန္ဆင္ေတာ္မူဟန္ ရွိသည္။ ေရွ႕ ၄ ေတာင္ထက္ ပို၍ အာ႐ုံစိုက္ျခင္း မရွိ။ ႏႈတ္ကမူ တလႈပ္လႈပ္ တ႐ြ႐ြ။ သို႔ေသာ္ အသံမထြက္။ တရားဓမၼခန္ တစ္ခုခုကို ႐ြတ္ဖတ္ သရဇၩာယ္ျခင္းသာ ျဖစ္ေပမည္။
ဆရာေတာ္သည္ ၁၅ လမ္းထဲက 'ရင္ေသြး' ကိတ္မုန႔္တိုက္ ပိုင္ရွင္ ဦးလႈိင္အိမ္သို႔ ႂကြခ်ီေတာ္မူလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဦးလႈိင္၏ ရင္ေသြး ကိတ္မုန႔္တိုက္ကား ကိတ္မုန႔္သာမက၊ ေပါင္မုန႔္ႏွင့္ ဗန္းမုန႔္မ်ားကိုလည္း ထုတ္လုပ္သည္။ အိမ္၏ ေနာက္ေဖးမွာ ဖိုႀကီး ၃ ဖို ရွိ၏ ။ မုန႔္ဖုတ္ အလုပ္သမား၊ မုန႔္ပို႔ အလုပ္သမား၊ မုန႔္ေရာင္း အလုပ္သမားေပါင္းကလည္း စုစုေပါင္း ၁၅ ေယာက္ေလာက္ေတာ့ ရွိလိမ့္မည္ဟု ထင္သည္။ ဦးလႈိင္၏ အိမ္သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ အိမ္လည္း ျဖစ္သည္။
ဆရာေတာ့္အား ဦးလႈိင္က အိမ္ေရွ႕မွရပ္ကာ လက္အုပ္ခ်ီလ်က္ ခရီးဦးႀကိဳ ျပဳသည္။ ဆရာ-ဒကာ အရင္း ဆိုပဲေလ။
ဆရာေတာ္ အိမ္ထဲသို႔ ဝင္သြားေသာအခါ ေခြးမ်ားက အိမ္ျပင္မွာ က်န္ရစ္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုအခါ ဦးလႈိင္၏ အလုပ္သမား တစ္ေယာက္ ထြက္လာၿပီး ေခြး ကိုယ္စီကိုယ္ငအား ဗန္းမုန႔္ တစ္လုံးက်စီ ေကြၽးစျမဲ ျဖစ္သည္။
မ်ားေသာအားျဖင့္မူ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ အဖြဲ႕က်သည့္ ကြၽန္ေတာ့္ကိုလည္း ညီေလး တစ္ေယာက္လို ခ်စ္ခင္သည့္၊ ဓာတ္ရွင္ သြားတိုင္းလည္း ေခၚသြားေလ့ ရွိသည့္ ကိုထြန္းေဖ ထြက္လာၿပီး ေကြၽးသည္က မ်ား၏။
ဆရာေတာ္သည္ ဦးလႈိင္ထံသို႔ ရက္မွန္၊ အပတ္မွန္၊ လမွန္ ႂကြလာျခင္း မဟုတ္။ ဆရာေတာ္ ဤကဲ့သို႔ ႂကြခ်ီေတာ္မူလာၿပီ ဆိုလွ်င္ မနက္ျဖန္ နံနက္တြင္ အက်ဥ္းေထာင္ႀကီး အတြင္း၌ ႀကိဳးေပး ခံရမည့္သူ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း တစ္လမ္းလုံးက သိထားၾကျပန္သည္။
ဆရာေတာ္ကား ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ ေဝလီေဝလင္းတြင္ ႀကိဳးေပးခံရမည့္ တရားခံအား သရဏဂုံ တင္ေပးရသည့္ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သည္။ တရားေရေအး အၿမိဳက္ေဆး တိုက္ေကြၽးရသည့္ ပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္သည္။
ထိုကိစၥ ၿပီးလွ်င္မူ အက်ဥ္းေထာင္ႀကီးမွ ေန၍ မႏၲေလး ေတာင္ေျခရွိ သူ႔ ေတာရေက်ာင္းသို႔ ျပန္ႂကြ႐ုိး ထုံးစံမရွိ။ ဘူးဝမွာ ထားပစ္ခဲ့ရေသာ ေခြးအုပ္စုကို ေခၚကာ ၿမိဳ႕႐ုိး၏ ရာဟုေထာင့္ မတၱရာ မီးရထား သံလမ္း အေပါက္မွ ထြက္၍ ဦးလႈိင္အိမ္သို႔ မေရာက္မေန ႂကြခ်ီေတာ္မူသည္။
"ဆရာေတာ္ကိုလည္း မျပတ္ ဖူးခ်င္ပါရဲ႕ေအ။ မၾကာမၾကာ ႂကြလာနိုင္ ပါေစလို႔ ဆုေတာင္းရေအာင္လည္း အခက္"
ကြၽန္ေတာ့္ အေမႀကီးက ကြၽန္ေတာ့္ အေမကို ေျပာျခင္းျဖစ္၏။ သူတစ္ပါးကို နာမည္ အထူးအဆန္း ေပးရမွာ ဝန္မေလးတတ္ေသာ ကြၽန္ေတာ့္ဦးေလး လူေနာက္ႀကီးကမူ ဆရာေတာ္အား "ဆုေတာင္းက်ပ္ ဆရာေတာ္" ဟုပင္ ဘြဲ႕သစ္တိုး၍ ေပးထားေလသည္။
ဆရာေတာ္သည္ ဦးလႈိင္ထံ၌လည္း ၾကာၾကာ သီတင္းသုံးေတာ္ မမူေခ်။ နာရီဝက္ခန႔္ ၾကာေသာအခါ ျပန္ႂကြေတာ္မူသည္။ ဦးလႈိင္အိမ္သုံး မုန႔္ပို႔ ဆိုက္ကားႏွင့္ ျပန္ပို႔ရသည္။ ဆိုက္ကားဆရာ အကင္းပါးရ၏၊ ဆိုက္ကားကို ျမန္ျမန္မနင္း။ ေခြးေတြ လိုက္၍ မီေအာင္ တစ္လိမ့္ခ်င္း နင္းေပးရ၏။
ထိုအခါ၌လည္း အရပ္ထဲက လမ္းထဲက သတၱိမဲ့ ေခြးစြာစိလန္တို႔၏ အသံေတြက ညံျပန္သည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ခင္း ေဝလီ ေဝလင္းတြင္မူ အေမႀကီးသည္ ျပဳ႐ုိး ျပဳစဥ္ မဟုတ္ပါဘဲႏွင့္ အေစာႀကီးထ၍ ဝတ္တက္ ေလေတာ့သည္။ ႀကိဳးေပး ခံရမည့္ သူမွာ ေယာက်္ားလား၊ မိန္းမလား၊ တစ္ေယာက္လား၊ ႏွစ္ေယာက္လားဟု လုံးဝ မသိပါဘဲႏွင့္ တတ္သမွ် မွတ္သမွ်ေတြကို တုန္တုန္ယင္ယင္ ႐ြတ္ဆိုကာ အမွ်ေဝစျမဲ၊ ေၾကးစည္ ႐ုိက္စျမဲ ျဖစ္ေလသည္။
* * *
(၃)
"ေဟ့ေကာင္ နက္ကေလး၊ ငါနဲ႔လိုက္ခဲ့။ မင္းအေမကို ငါေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ"
လမ္းထိပ္တြင္ သားေရကြင္း ပစ္ေနေသာ ကြၽန္ေတာ့္ကို ကိုထြန္းေဖက အေဖာ္ေခၚသည္။ ကြၽန္ေတာ့္မွာ ခ်စ္ေထြးဟူသည့္ နာမည္ ရွိေသာ္လည္း နာမည္ မေခၚ။ အသားမည္းေသာေၾကာင့္ နက္ကေလးဟုပဲ ကိုထြန္းေဖ ႏႈတ္က်ိဳးေနသည္။
"ဟာဗ်ာ၊ ကစားလို႔ ေကာင္းေနတုန္း ရွိေသး"
"လာပါကြာ၊ မင္း ႐ႈံးထားရင္လည္း အျပန္က်ေတာ့ ငါ ျပန္ဝယ္ေပးပါ့မယ္။ ေဟာဒီ သကာရည္အိုးကို ဆရာေတာ့္ဆီ သြားကပ္ခ်င္လို႔ပါ။ မင္းလည္း ကုသိုလ္ရတာပါ့ နက္ကေလးရ"
ကြၽန္ေတာ္ မျငင္းသာ။ သူ႔စက္ဘီးေနာက္က ကယ္ရီယာေပၚတြင္ သကာရည္အိုးကို ပိုက္ကာ လိုက္ခဲ့ရေတာ့သည္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းသခၤမ္းကို ကြၽန္ေတာ္ တစ္ေခါက္မွ် မေရာက္ဖူးေခ်။
ဆရာေတာ္၏ ေက်ာင္းကား မႏၲေလး ေတာင္ေျခရင္းမွာ ရွိသည့္ ေတာရ ေက်ာင္းကေလးတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းမွာ ခမ္းနားထည္ဝါျခင္း မရွိ။ ေျမစိုက္လည္း မဟုတ္။ အျမင့္လည္း မဟုတ္။ ေလွကားသုံးထစ္ႏွင့္ တက္ရေသာ ေျခတံရွည္ ေက်ာင္းကေလး ျဖစ္၏။
ပ်ဥ္ေထာင္ကာ ကပ္မိုး ျဖစ္၏။ ထေနာင္းပင္ႀကီးေတြက ပင္ခ်င္း ယွက္ေနသည္မို႔ အရိပ္အာဝါသကေတာ့ အေတာ့္ကို ေကာင္းလွသည္။
ေက်ာင္းဝိုင္းထဲ ဝင္မည္ဟု ေျခလွမ္းျပင္ခါ ရွိေသး။ အိပ္ေနေသာ ေခြးေတြက ေခါင္းေထာင္ကာ သံၿပိဳင္ ေဟာင္လိုက္သျဖင့္ ႏွစ္ေယာက္စလုံး ေနာက္ဆုတ္ သြားၾကသည္။
ေရေႏြးအိုး မီးထိုးေနေသာ ကပၸိယႀကီး တစ္ေယာက္ ထြက္လာ၍ ဟိန္းလိုက္ ေဟာက္လိုက္ေတာ့လည္း ၿငိမ္႐ုံသာမက၊ ဝပ္သြားၾက ျပန္သည္။ ကပၸိယႀကီး၏ ေရွ႕ေဆာင္ ေခၚယူမႈေၾကာင့္ ဆရာေတာ္၏ ေရွ႕ေမွာက္သို႔ ေရာက္ၾကရ၏။
ဆရာေတာ္၌ အေဆာင္အေယာင္ကား နည္းပါးလွေခ်သည္။ ခုတင္အို တစ္လုံး၊ စာအုပ္ဗီ႐ုိေဟာင္း တစ္လုံး၊ စားပြဲဝိုင္း တစ္ခုႏွင့္ ယခု ထိုင္ေနေတာ္မူေသာ အဆီဝေနသည့္ ပက္လက္ ကုလားထိုင္ေဟာင္း တစ္လုံးသာ အထင္အရွား ေတြ႕ရသည္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ဘုရားကို ဦးခ်ၾကသည္။ ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ့္ကို ဦးခ်ၾက၏။ ဆရာေတာ္က စိပ္လက္စ စိပ္ပုတီးကို ရပ္ကာ လည္ပင္းတြင္ စြပ္လိုက္ၿပီးမွ မိန႔္ေတာ္မူသည္။
"ဘယ္ကလဲကြယ့္"
"ဦးလႈိင္အိမ္က မုန႔္ဖုတ္ အလုပ္သမား ေမာင္ထြန္းေဖပါ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ႐ြာက လူၾကံဳနဲ႔ ပါလာတဲ့ သကာရည္အိုးကို ဆရာေတာ့္ကို ကပ္ခ်င္လို႔ပါ ဘုရား"
ကိုထြန္းေဖကား သြက္လွေပ၏။ ကြၽန္ေတာ့္ ေပါင္ေပၚတြင္ တင္ထားေသာ သကာရည္အိုးကို ဖ်တ္ခနဲ ယူကာ ဆရာေတာ့္အား ကပ္သည္။ ဆရာေတာ္က လက္ႏွင့္ ထိသည္။ ၿပီးေတာ့မွ ကိုထြန္းေဖက ဆရာေတာ္၏ လက္ယာဘက္မွာ ခ်ထားလိုက္ေလသည္။
"သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု။ သကာရည္ ဆိုတာ ဘုန္းႀကီးတို႔လို သက္ႀကီး ႐ြယ္အိုေတြ အတြက္ ေဆးဖက္ ဝင္ေပတာေပါ့ကြယ္"
"တင္ပါ့ဘုရား။ ဆရာေတာ္က ဒီလို မိန႔္ေတာ္မူတဲ့ အတြက္ ပိုၿပီး ဝမ္းသာ မိပါတယ္ ဘုရား။ ဆရာေတာ္ ႂကြလာတဲ့ အခါဆို တပည့္ေတာ္တို႔က ေနာက္ေဖးမွာ အလုပ္မ်ားေနလို႔ ေကာင္းေကာင္းလည္း မဖူးရ၊ ေလွ်ာက္ခ်င္တာလည္း မေလွ်ာက္ရပါဘူး ဘုရား"
"ဘာမ်ား ေလွ်ာက္စရာ ရွိလို႔လဲ ဒကာေလးရဲ႕"
ဆရာေတာ္က ႏႈတ္ခမ္းေစ့၍ ျပံဳးရင္း ေအးၿငိမ္းတည္ၿငိမ္ေသာ အသံႏွင့္ ေမးသည္။
"ေထာင္ထဲမွာ ႀကိဳးေပးတဲ့ အေၾကာင္းပါ ဘုရာ့"
ကိုထြန္းေဖ အေလာတႀကီး ေလွ်ာက္လိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္ စိတ္ထဲ တြင္ အားတုံ႔အားနာ ျဖစ္သြားသည္။ ဆရာေတာ္ကေတာ့ ခပ္မဆိတ္ ၿငိမ္သက္လ်က္ ရွိ၏။
"ဆရာေတာ္ စိတ္မဆင္းရဲဘူးလား ဘုရာ့"
"ပုထုဇဥ္ပဲကြယ္။ ဆင္းရဲတာေပါ့"
"တျခား ဆရာေတာ္ေတြကို မပင့္ခိုင္းဘူးလား ဘုရာ့"
"ျငင္းေတာ္မူၾကသတဲ့ကြယ္"
ကြၽန္ေတာ္က ကိုထြန္းေဖ၏ ေနာက္ေက်ာကို ဆရာေတာ္ မသိေအာင္ ပုတ္သည္။ ကိုထြန္းေဖက လွည့္ၿပီး မ်က္စိမွိတ္ျပ၏။ မင္း ၿငိမ္ၿငိမ္ေန ဆိုသည့္ သေဘာ။
"ဆရာေတာ္ တရားေဟာ ေနတဲ့အခါ တရားခံဟာ တည္ၿငိမ္ပါသလား ဘုရာ့"
"တခ်ိဳ႕လည္း မ်က္ရည္ ေပါက္ေပါက္က်လို႔၊ တခ်ိဳ႕လည္း ေသြး႐ူးေသြးတန္း ေလွ်ာက္ေျပာလို႔၊ တခ်ိဳ႕လည္း ႏႈတ္ခမ္းကို ေသြးေတြမ်ား ထြက္ေအာင္ ဖိကိုက္လို႔။ အင္း ... တည္ၿငိမ္တဲ့သူ ဆိုတာ ရွားတယ္။ ရွိလွမွ ဆယ္ဦး တစ္ဦးေပါ့ကြာ။ ေသျခင္းတရားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရေတာ့မယ္ ဆိုတဲ့အခါ မတုန္လႈပ္ဘူး ဆိုတာ ဘုရားရဟႏၲာ အဆင့္မွာသာ ျဖစ္နိုင္ေပတာကိုး။ ၿပီးေတာ့ ကိုယ္ေသရမွာလည္း ေသ႐ုိးေသစဥ္ မဟုတ္။ အကာလ မရဏဆိုေတာ့ ပိုၿပီး တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ား ၾကေပတာေပါ့ကြယ္။
"အကာလ မရဏဆိုတာ ဘာကို ေခၚပါသလဲ ဘုရာ့၊ တပည့္ေတာ္ မသိလို႔ပါ"
သည္အခါေတာ့ ကိုထြန္းေဖ၏ လွ်ာရွည္မႈကို ကြၽန္ေတာ္ ေက်းဇူးတင္လိုက္ မိသည္။ ကြၽန္ေတာ္လည္း သိခ်င္မိ၏။
"ဒကာေလးတို႔ အမ်ားအေခၚ ဥပေစၧဒက ကံေပါ့ကြယ္။ ကာလမရဏ ဆိုတာက ေသ႐ုိးေသစဥ္ ေသတာ၊ ေသေန႔ေစ့လို႔ ေသတာ။ အကာလ မရဏဆိုတာ သူတစ္ပါးရဲ႕ လက္ခ်က္နဲ႔ ေသတာ၊ ေသေန႔မေစ့ဘဲ ေသတာကို ေခၚတာကြယ့္"
ဆရာေတာ္သည္ ေဘးမွာ ခ်ထားသည့္ ေျမကရားအိုး မည္းမည္းႀကီးထဲက ေရေႏြးၾကမ္း ေအးေအးနီနီ တစ္ခြက္ကို ငွဲ႔ကာ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူသည္။
"ဘာလို႔ တုန္လႈပ္ၾကတာပါလိမ့္ ဘုရား"
"ဒါလည္း ပုထုဇဥ္တို႔ရဲ႕ သေဘာပဲ ဒကာေလး။ လူဆိုတာ ကိုယ္ကသာ အနိုင္ယူခ်င္တာ၊ အေပၚစီးက ေနခ်င္တာ။ ႐ႈံးၿပီ၊ နိမ့္က်ၿပီ ဆိုတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေဆာက္တည္ရာ မရေတာ့ဘူး။ တူသာ ျဖစ္ခ်င္ၾကတာကိုးကြယ္။ ေပျဖစ္ရမွာ က်ေတာ့ ႀကိဳေတြး ထားၾကတာမွ မဟုတ္တာ။ ကိုယ္ခံရမယ့္ အလွည့္ ေရာက္ၿပီလို႔ ဆင္ျခင္မိတဲ့ အခါက်ေတာ့ သြက္သြက္ခါသြားၿပီ။ အိမ္း၊ တည္ၿငိမ္တယ္၊ တည္ၿငိမ္တယ္ ဆိုတာကလည္း အရမ္းမဲ့ ျဖစ္ေပၚလာတာ မဟုတ္ဘူး။ တရားလည္း သိမွ၊ တရားလည္း ရွိမွ။ ေအးေလ၊ အဲသလို တရားမသိ၊ တရားမရွိၾကလို႔လည္း လူလူခ်င္း သတ္ျဖတ္ၾကတာေပါ့ကြယ္"
ဆရာေတာ္က ေရေႏြးၾကမ္း တစ္ခြက္ကို ငွဲ႔၍ ဘုဥ္းေပးျပန္သည္။ ဆရာေတာ္ အာေျခာက္ေလၿပီ ထင္၏။ ကြၽန္ေတာ္ကျဖင့္ အားနာလွၿပီ။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကိုထြန္းေဖ၏ တင္ပါးကို အသာ ကုတ္လိုက္သည္။ ဒါေပမဲ့ မရ။ ကိုစပ္စုႀကီးသည္ ေမးခြန္းတစ္မ်ိဳး ထုတ္ျပန္၏။
"ဘယ္အခါမွာ လူသတ္ျဖစ္ၾကပါသလဲ ဘုရာ့"
"အဝိဇၨာတရား ၃ ပါးအနက္ ေလာဘ လြန္ကဲရင္လည္း ျဖစ္နိုင္တာပဲ။ ေဒါသ လြန္ကဲရင္လည္း ျဖစ္နိုင္တာပဲ။ ေမာဟ လြန္ကဲရင္လည္း ျဖစ္နိုင္တာပဲ။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ ဆိုတာ ပုထုဇဥ္ေတြနဲ႔ မကင္းတာ မွန္ေသာ္လည္း အစြန္းေတာ့ မေရာက္သင့္ၾကဘူးေပါ့ကြယ္"
ထိုစဥ္ ကပၸိယႀကီးသည္ စားပြဲခုံဝိုင္းကို သကၤန္းစုတ္ တစ္ခုႏွင့္ လာ၍ ဖုန္ခါေနသည္။ ဆြမ္းပြဲ ျပင္ေတာ့မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိသာေနေပၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္က ကိုထြန္းေဖ၏ တင္ပါးကို သုံးေလးႀကိမ္ ဆင့္ကာ ခပ္နာနာ ကုတ္ပစ္လိုက္သည္။
"တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာေတြကို ရွင္းျပေတာ္မူတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးႀကီး လွပါေပတယ္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို႔ကို ျပန္ခြင့္ျပဳပါ ဘုရား"
ဆရာေတာ္သည္ ျပံဳးလ်က္ ဆိတ္ဆိတ္သာ ေနေတာ္မူေလသည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဝတ္ခ်ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ ေက်ာင္းေအာက္သို႔ ဆင္းခဲ့ၾကသည္။ သည္တစ္ခါတြင္ေတာ့ ေခြးေတြက မေဟာင္ေတာ့ေပ။
မႏၲေလး ေတာင္ေျခမွ ေန၍ က်ဳံးလမ္းအတိုင္း စီးခဲ့ၾကသည္။ က်ဳံးလမ္းေပၚ စက္ဘီးလိမ့္စဥ္တြင္ ေထာင္ႀကီး၏ ေလးဖက္ေလးတန္ ဟိုကင္း ဒီကင္းဆီမွ ေခါက္လိုက္ေသာ ေန႔လယ္ ၁၁ နာရီ သံေခ်ာင္းသံမ်ားကို လႈိင္ေနေအာင္ ၾကားရ ေလသည္။
* * *
(၄)
အာလူးသီးလို မညီညာေသာ ကိုထြန္းေဖ၏ ေခါင္းမွာ ေခါင္းတုံး (ကတုံး)ႏွင့္ လုံးဝ လိုက္ဖက္ျခင္း မရွိေပ။
ကိုထြန္းေဖ ဘုန္းႀကီး လူထြက္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။
ကိုထြန္းေဖတို႔ အလုပ္ရွင္ ဦးလႈိင္သည္ ႏွစ္စဥ္ တန္ခူးသၾကၤန္ ရက္တိုင္းတြင္ သူ၏ တပည့္သားခ်င္းေတြကို ဒုလႅဘ ရဟန္းခံေပးစျမဲ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ဇြတ္အတင္း အဓမၼ မဟုတ္ ဆႏၵရွိသူကိုသာ ရဟန္း ဝတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။
သည္ႏွစ္တြင္ေတာ့ ဒုလႅဘ ၈ ပါးထဲတြင္ ကိုထြန္းေဖသည္ တစ္ပါး အပါအဝင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ အရင္ႏွစ္မ်ားတုန္းက ဝတ္လိုေသာ္လည္း အသက္ ၂၀ တင္းတင္း မျပည့္ေသး၍ မဝတ္ျခင္း ျဖစ္သည္ဟုလည္း သူက ဆိုသည္။
"နက္ကေလး"
"ဗ်ာ"
"မင္းကိုေတာ့ ရြာ ေခၚသြားခ်င္ပါရဲ႕ကြာ။ ဒါေပမဲ့ မင္းအိမ္က ထည့္မွာ မဟုတ္ဘူး"
ေသခ်ာ၏။ ကြၽန္ေတာ့္ မိဘမ်ားသည္ သူတို႔ႏွင့္မွတစ္ပါး ညဥ့္အိပ္ညဥ့္ေန ခရီးကို မည္သူႏွင့္မွ် မထည့္။
"ခင္ဗ်ားက ဘာလို႔ ရြာျပန္မွာလဲ"
"မိန္းမ သြားေတာင္းမလို႔ကြ"
ကြၽန္ေတာ္ မ်က္လုံးေတြ ဝိုင္းစက္ ျပဴးက်ယ္သြားသည္။
"ဒီလို အစီအစဥ္ ရွိရဲ႕သားနဲ႔မ်ားဗ်ာ။ အလကား ရဟန္းခံေနရေသး။ ခုေတာ့ သတို႔သားကလည္း ေခါင္းတုံးႀကီးနဲ႔ ပုံပ်က္လိုက္တာ"
"ဦးထုပ္ လွလွေလးတစ္လုံး ဝယ္ေဆာင္းရင္ နိပ္သြားမွာပါကြာ"
ကြၽန္ေတာ္က သူ႔ဆင္ေျခကို သေဘာက်၍ အသံထြက္ေအာင္ပင္ ခစ္ခနဲ ရယ္ပစ္လိုက္မိ၏။ ကိုထြန္းေဖခမ်ာ ရွက္သြားေလၿပီလား မသိ။ မ်က္ႏွာကို အျခား တစ္ဖက္သို႔ လႊဲေနေလသည္။
"ခင္ဗ်ားယူမယ့္ မိန္းမက ေတာ္ေတာ္ ေခ်ာသတဲ့လား"
"တို႔႐ြာမွာေတာ့ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ပဲကြ"
"ခင္ဗ်ား ရည္းစားေပါ့ေနာ္"
"ဟုတ္ဘူး။ မိဘခ်င္း သေဘာတူလို႔ ေပးစားမွာ"
ထိုစကားျဖင့္လည္း ရွက္ေနေသးဟန္ ရွိျပန္သည္။ ေက်ာေပး၍ ေျပာေနဆဲသာ ျဖစ္၏။
"မဂၤလာေဆာင္ၿပီးရင္ ရြာာမွာ ထားခဲ့မွာလား၊ ဒီကို ေခၚခဲ့မွာလား"
"ေခၚခဲ့မွာေပါ့ကြ။ ဆရာက အခန္းကေလး တစ္ခန္း ငွားေပးမယ္လို႔ေတာင္ ေျပာထားၿပီးၿပီ"
ကိုထြန္းေဖ မ်က္ႏွာကို ျပန္လွည့္ၿပီးေနာက္ အိတ္ေထာင္ထဲက ျမင္းညိဳ ေဆးေပါ့လိပ္ႏွင့္ မီးျခစ္ကို ထုတ္ကာ ညႇိၿပီး ဖြာ႐ႈိက္၏။
"ခုလို ငါ မိန္းမယူမွာကို မင္း သေဘာတူတယ္ေနာ္ နက္ကေလး"
"ျငင္းစရာ မရွိေၾကာင္းပါတဲ့ဗ်ာ"
သူ ဘာကို ေတြးကာ ျပံဳးေလသည္ မသိ။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္လည္း စကား မေျပာျဖစ္။
ကြၽန္ေတာ္လည္း သတို႔သားေလာင္းႀကီး လြတ္လပ္စြာ ေတြးပါေစေတာ့၊ စိတ္ကူးယဥ္ပါေစေတာ့ ဟူေသာ စိတ္ႏွင့္ အိတ္ထဲ၌ အသင့္ပါလာေသာ ဖ႐ုံေစ့ေလွာ္ထုပ္ကို ထုတ္ကာ တေထာက္ေထာက္ႏွင့္ စားေနလိုက္ေတာ့သည္။
* * *
(၅)
စိတ္မေကာင္းစရာဟု ဆိုျခင္းထက္ စိတ္မခ်မ္းသာစရာဟု ဆိုျခင္းက ပို၍ မွန္လိမ့္မည္ ထင္သည္။
သတင္းဆိုး တစ္ခုမို႔ ၾကားခါစကဆို ယုံပင္ မယုံခ်င္။ ဖြ လြဲပါေစ၊ ဖယ္ပါေစဟုပင္ ကြၽန္ေတာ္ ဆုေတာင္းမိေသး၏။ တစ္လမ္းလုံးကလည္း ဆုေတာင္းၾက၏။ သို႔ေသာ္ တကယ့္ အျဖစ္အပ်က္ ဆိုသည္မွာ ပုံျပင္ဒ႑ာရီ မဟုတ္သျဖင့္ ေက်လြယ္ ပ်က္လြယ္ မွိန္လြယ္ ဝါးလြယ္ မျဖစ္ခဲ့။
ကိုထြန္းေဖ ရြာသို႔ ျပန္ေရာက္သြားသည္။ သူ႔ရြာကား တံတားဦးၿမိဳ႕၏ ေက်ာဘက္ရွိ ထန္းေတာႏွင့္ ယာေတာမ်ား ထူထပ္ေပါမ်ားရာ ဇီးကန္႐ြာဟု သိရသည္။
ကိုထြန္းေဖက သူ စုေဆာင္း ထားသမွ် ေငြေျခာက္ရာကို သူ႔မိဘမ်ား လက္သို႔ အပ္သည္။ သူ႔မိဘမ်ားက ေငြတစ္ရာကိုသာ ခ်န္၍ က်န္ေငြငါးရာကို သတို႔သမီး မိဘမ်ား လက္သို႔ ပုံသည္။ ေရႊတစ္က်ပ္သား ႏွစ္ရာပင္ မျပည့္တတ္ေသးေသာ ေခတ္တြင္ ေငြငါးရာ ဆိုသည္မွာ နည္းနည္းေနာေနာ မဟုတ္ တစ္႐ြာလုံးကိုသာ မက၊ ႐ြာနီးခ်ဳပ္စပ္က လာသမွ် ဧည့္သည္ေတြကို ထမင္းေကာင္း ဟင္းေကာင္း အဝေကြၽး၍ ဧည့္ခံနိုင္သည့္ အဆင့္။
ကိုထြန္းေဖ၏ ေငြတင္ေတာင္းနိုင္မႈ ပမာဏသည္ ထို႐ြာကေလး၏ သမိုင္း၌ အျမင့္မားဆုံး ျဖစ္ေနမည္မွာ မလြဲေပ။
သို႔ေသာ္ ကံၾကမၼာ မုန္တိုင္းသည္ ကိုထြန္းေဖ၏ ရင္ဝကိုမွ တည့္တည့္ ဝင္ကာ ေမႊေႏွာက္ ေလေရာ့သလား၊ ခေလာက္ဆန္ ေလေရာ့သလား မသိ။ မ႑ပ္ႏွင့္ ကနားႏွင့္ ထမင္း႐ုံႏွင့္ အသံခ်ဲ႕စက္ႏွင့္ ကိန္းႀကီးခန္းႀကီး ျပဳလုပ္ထားေသာ မဂၤလာ ေဆာင္မည့္ နံနက္ခင္းတြင္ သတို႔သမီးသည္ တစ္႐ြာတည္း အတူေန ရည္းစားေနာက္သို႔ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ေျပးသြားခဲ့သည္ ဆိုပဲ။
ႏွစ္ဖက္ေသာ မိဘမ်ား အရွက္ကြဲၾက ရၿပီ။ အက်ိဳးနည္းၾက ရၿပီ။ ရင္ထုမနာ ျဖစ္ၾကရၿပီ။ စင္စစ္ ထိုသူတို႔ထက္ ပိုသူကား ကိုထြန္းေဖ။ အေနလည္း မနီး၊ ရည္းစားလည္း မျဖစ္၊ ေမတၱာလည္း မရရွိဖူးပါဘဲႏွင့္ ဘဝတစ္ခုကို အရမ္းကာေရာ ပိုင္ဆိုင္လိုမိရွာေသာ ကိုထြန္းေဖ။ ဘုမသိ၊ ဘမသိ ကိုထြန္းေဖ။
သည္ေတာ့ သူ ငွက္ႀကီးေတာင္ ဓားကို ဆြဲေတာ့သည္။ မဂၤလာေဆာင္ကို ပစ္ခဲ့ကာ ရြာမွ တိတ္တဆိတ္ ထြက္ခဲ့ေတာ့သည္။ တစ္ေန႔လယ္ခင္းလုံးႏွင့္ တစ္ညခင္းလုံး ေတာနင္း၍ ရွာေဖြေလေတာ့သည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ နံနက္ခင္းတြင္မူ လမ္းသြား လမ္းလာ သတင္းေပးသူ တစ္ဦးေၾကာင့္ ႀကိတ္ပုန္းစား ႏွစ္ေယာက္ တစ္ခုေသာ ထန္းေတာထဲက ထန္းတဲတြင္ စတည္းခ်လ်က္ ရွိေၾကာင္း သူ သိသြားသတဲ့ေလ။
ကိုထြန္းေဖ ထန္းတဲသို႔ ဝုန္းခနဲ ဝင္သည္။ အဝတ္အစား ကပိုက႐ုိႏွင့္ လဲေလ်ာင္း ေမွးစက္ေနသူ၏ ေဘးမွာ ငုတ္တုတ္ထိုင္လ်က္ ေဆးလိပ္ ဖြာေနေသာ မယားလုဖက္ကို ဓားႏွင့္ ဝင္ပိုင္းေတာ့သည္။ တစ္ဖက္ကလည္း အေရွာင္အတိမ္း ေကာင္းေလစြ။ ကံႀကီးေလစြ။ ဓားခ်က္သည္ လုံးဝမထိ။ အကာျဖစ္သည့္ ထန္းရြက္ေတြကို ကိုယ္လုံးႏွင့္ တိုက္၍ ထိုးေဖာက္ၿပီး ထြက္ေျပးသြား၏။
"ခ်စ္လွေခ်ရဲ႕ ဆိုၿပီး ခိုးေျပးသြားတဲ့ အေကာင္က ကိုယ္လြတ္ ႐ုန္းရသတဲ့လားကြာ"
တဲဝက ကိုထြန္းေဖ၏ အသံနက္ႀကီးသာ ဟိန္း၍ က်န္ရစ္ခဲ့ေပလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ထက္ ေတာကြၽမ္းသူကိုကား အရိပ္အေယာင္မွ်ပင္ မေတြ႕ရေတာ့။
ကိုထြန္းေဖ တဲထဲသို႔ ျပန္ဝင္သည္။ သတို႔သမီးမွာ သားရဲ တစ္ေကာင္၏ ေရွ႕၌ ေရာက္ေနေသာ ယုန္သူငယ္ကေလးလို ၾကက္ေသ ေသေနသည္။ မလႈပ္မယွက္ ျဖစ္ေနသည္။ အေၾကာက္လြန္မႈေၾကာင့္ လူႏွင့္စိတ္ မကပ္ဘဲ ရွိေနသည္။
"နင့္ေၾကာင့္ ငါတို႔အားလုံး အရွက္ကြဲရတယ္"
ကိုထြန္းေဖ ထိုစကားေလာက္ပဲ ေျပာနိုင္ပါလိမ့္မည္။ ၿပီးေတာ့ ဓားႏွင့္ မေသမခ်င္း ခုတ္သတ္သည္။ ထန္းတဲထဲက ဝါးကြပ္ပ်စ္ကား သူ႔မူလ ညိဳဝါေရာင္ ေပ်ာက္ကာ အနီေရာင္ေတြ ရဲရဲေတာက္ေအာင္ ဖုံးလႊမ္းသြားခဲ့ေလမည္ကား ေသခ်ာလွသည္။
ကိုထြန္းေဖ သတၱိေကာင္း၏။ သူ႔ဓားကို သူထမ္းကာ တံတားဦး ရဲဌာနသို႔ သြားေရာက္ အဖမ္းခံသည္။ တံတားဦးအခ်ဳပ္တြင္ ရမန္ႀကီး ၂ ပတ္ ေနရသည္။ ၿပီးေတာ့ မႏၲေလးေထာင္သို႔ အပို႔ခံရသည္။ ၿပီးေတာ့ အမိန႔္ဒီဂရီ ခ်မွတ္ျခင္း ခံရသည္။ ႀကိဳးတဲ့ေလ။
* * *
(၆)
နက္ျဖန္ နံနက္တြင္ ကိုထြန္းေဖကို ႀကိဳးေပးမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း တစ္ရပ္လုံးက သတင္းရထားၾကသည္။
သို႔မို႔ေၾကာင့္ သည္ေန႔ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ ဆရာေတာ္ ႂကြအလာကို မေမွ်ာ္စဖူး အေမွ်ာ္ထူး ေနၾကသည္။ ေခြးေဟာင္သံေတြကို နားစြင့္ ေနမိၾကသည္။ ဦးလႈိင္ ပင္လွ်င္ ဂနာမၿငိမ္နိုင္ဘဲ အိမ္ထဲ ဝင္လိုက္၊ အိမ္ေရွ႕ ထြက္လိုက္ ဆိုေသာ အမႈကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ ျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း ေတြ႕ျမင္ေနၾကရသည္။
သို႔ေသာ္ ေနသာ ဝင္ခဲ့ၿပီ။ ဆရာေတာ္ကား ေပၚမလာခဲ့။ ကိုထြန္းေဖ၏ အေျခအေနကို သိလိုစိတ္ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထား ေမးျမန္း လိုသူတို႔မွာလည္း ဆႏၵမျပည့္ခဲ့။
ဦးလႈိင္သာလွ်င္ သူ႔စက္ဘီးထုတ္ကာ အေသာ့ နင္းသြားတာကို ျမင္ၾက ရသည္။ ဆရာေတာ္၏ ေတာရေက်ာင္းမွ တစ္ပါး အျခားမျဖစ္နိုင္။ ဪ တပည့္ရင္းခ်ာ ဆိုေတာ့လည္း သားရင္း သမီးရင္းနဲ႔ မျခား ျဖစ္ရွာမွာေပါ့ေလ။
ကိုထြန္းေဖေရ ...။
ကြၽန္ေတာ့္ကို နက္ကေလးလို႔ မေခၚနိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။ ၿပီးေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ကို လူႀကီးလူေကာင္း လုပ္ၿပီး မတိုင္ပင္နိုင္ေတာ့ဘူးေပါ့ေနာ္။
ကြၽန္ေတာ္ ဝမ္းနည္းသည္။
ကြၽန္ေတာ္ မ်က္ရည္လည္သည္။
ျဖစ္နိုင္လွ်င္ ကိုထြန္းေဖကို ေနာက္ဆုံး ႏႈတ္ဆက္ရန္အတြက္ တစ္ခါေလာက္ေတာ့ ေတြ႕ခ်င္သည္။
* * *
(၇)
ယခုေသာ္ ...
ကိုထြန္းေဖလည္း မရွိေတာ့။
ကိုထြန္းေဖကို သရဏဂုံ တင္ေပးကာ တရားေရေအး အၿမိဳက္ေဆး တိုက္ေကြၽးေတာ္မူခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္လည္း မရွိေတာ့။
ႏွစ္ေတြ ဘယ္လိုပင္ၾကာၾကာ ႀကိဳးေပးရေသာ အမႈေတြကေတာ့ ယေန႔ထက္တိုင္ေအာင္ ရွိေနဆဲသာ ျဖစ္သည္ဟု ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ဥပေဒဝန္ထမ္း တစ္ဦးက ေျပာျပသည္။
လူ႔ဘုံသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ တည္းဟူေသာ အဝိဇၨာတရား သုံးပါး၏ ညစ္ေထး ေမွာင္မိုက္စြာ ဖုံးအုပ္ထားမႈကို မည္မွ်ၾကာေအာင္ ခံရဦးမည္ကိုကား ကြၽန္ေတာ္ မသိ။
ဤသို႔ မသိျခင္းသည္ပင္လွ်င္ 'ေမာဟတစ္ခု' ျဖစ္ေနေလသလား ကြၽန္ေတာ္ မသိ။
ဝင္းစည္သူ
ေ႐ႊအျမဳေတ၊ ေဖေဖာ္ဝါရီ၊ ၁၉၉၄။
No comments:
Post a Comment