#ေရႊေက်းပံုၿပင္ (အက္ေဆး)
#ပန္းရိပ္ၿဖဴ
ကၽြန္မငယ္ငယ္တံုးက တတ္ခဲ့ဖူးေသာ ေက်ာင္းေလး ထံသို႔ ကၽြန္မၿပန္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ေက်ာင္းသည္ ကၽြန္မမွ်ာ္မွန္းထားသည္ထက္ ပို၍ ရင့္ေရာ္အိုမင္းေနခဲ့ၿပီ။ ႏွစ္နွစ္ဆယ္ နီးပါး ၾကာၿမင့္ေတာ့မွ ေယာင္ေယာင္ မွားမွားၿဖင့္ ၿပန္ေရာက္လာခဲ့ေသာ ကၽြန္မကို ေက်ာင္းေလး က ဟိုးအရင္က အတိုင္း ေဟာင္းႏြမ္း စြာၿဖင့္ ပင္ ၾကိဳဆုိေနခဲ့၏။ ေက်ာင္းထဲကုိ ကၽြန္မ၀င္လာေတာ့ သံေခ်းမ်ားတတ္ေန၍ တကၽြီကၽြီမည္ေနေသာ ေက်ာင္းတံခါးက ကၽြန္မကို ဆီးၾကိဳသည္။ ေက်ာင္းထိပ္မွာ ရွိေသာ တစ္ခုတည္းေသာ ႏွစ္ထပ္ တုိက္ေက်ာင္း ေလး ရဲ႔ အုတ္ကြက္မ်ား က ရင့္ေရာ္လာေသာ ႏွစ္ကာလမ်ားကုိ ကုိယ္စားၿပဳ ေနသည့္အလားဂ်ီးအထပ္ထပ္ ေရညွိအထပ္ထပ္ ၿဖင့္ ပက္ၾကားအက္၍ ေန၏။ ဟိုးအရင္ ကၽြန္မတုိ႔ ငယ္စဥ္က တံုးကေတာ့ ေက်ာင္းသည္ မခမ္းနားလွေသာ္လည္း ခရစ္ယာန္ ဘုရားေက်ာင္းႏွင့္ဆက္ေနသည္မုိ႔ ဘုရားေက်ာင္းေရွ႔က ေၿမၿပင္က်ယ္က်ယ္သည္ ကေလးမ်ားအတြက္ မက္စရာၿဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ မုန္႔စားေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္ဆုိရင္ၿဖင့္ ထမင္းကုိ အလုအယက္ စားကာ ရသမွ် အခ်ိန္ပုိေလးမွာပဲ ကၽြန္မတုိ႔ ကေလးေတြ ဘုရားေက်ာင္းေရွ႔က ေၿမၿပင္က်ယ္က်ယ္မွာ ေၿပးလႊားခုန္ေပါက္ ကစားခဲ့ၾကသည္။ အခုေတာ့ ၿဖင့္ ကၽြန္မတုိ႔ ေက်ာင္းနွင့္ ခရစ္ယာန္ဘုရားေက်ာင္းကုိ အုတ္တံတုိင္းထူထူတုိ႔က ရံတားပုိင္းၿခားလုိက္ၾကၿပီမုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ ကစားခဲ့ဖူးေသာ ကစားကြင္းသည္ ဘုရားေက်ာင္းဘက္ၿခမ္း သုိ႔ ပါသြားေလၿပီ။ ေက်ာင္းထဲတြင္ ကေလးတို႔ ကစားစရာ ေၿမေနရာ ရယ္လုိ႔ မရွိေတာ့။ ေက်ာင္းကေလး က ေငါင္စင္းစင္းည စ္ေထးေထးနွင့္ အုတ္တံတုိင္းနားမွာ ကပ္ရပ္ တည္ကာ လမ္းမဘက္ကို ေငါ ထြက္၍ေနသည္။
မခမ္းနားလွေသာ ထုိေက်ာင္းသို႔ ကၽြန္မေရာက္သည့္ အခ်ိန္က မုန္႔စားေက်ာင္း ဆင္းၿပီးခါစ ေက်ာင္းၿပန္တတ္သည့္ အခ်ိန္ၿဖစ္သည္။ စာသင္ခန္းမ်ား ဆီမွ စာအံသံသည္ ကၽြန္မနားထဲသုိ႔ ထုိးထုိးေထာင္ေထာင္ၿဖင့္ ၀င္လာၾကသည္။ စာအံသံဆူညံေနေသာ အတန္းေတြ ေရွ႔ကေန ကၽြန္မၿဖတ္လာေတာ့ ကေလးမ်ားက ပါးစပ္မွ စာကုိရြတ္ရင္း မ်က္လံုးေတြက ကၽြန္မတုိ႔ ရွိရာဆီသုိ႔ စူးကနဲ စုိက္လာၾက၏။ ဧည့္သြား ဧည့္လာ အလာနည္း ေသာ ေက်ာင္းေပမုိ႔ လူစိမ္းမ်ား ၀င္လာ ၿခင္းသည္ ကေလးမ်ားအတြက္ေတာ့ အံၾသစူးစမ္းဖြယ္ရာပင္။ ထုိေက်ာင္းသည္ တစ္တန္းက ေန ရွစ္တန္း အထိ ကၽြန္မ ပညာသင္ခဲ့ဖူးေသာ ေက်ာင္းဆုိတာကို သတိရမိေသာ ခဏ၌ ကၽြန္မစိတ္ထဲသို႔ အမ်ိဳးအမည္ ကြဲၿခား၍ မရေသာ ခံစားခ်က္ မ်ိဳးစံုသည္ တုိးတုိးတုိက္တိုက္ ၿဖင့္ အလုအယက္ ၀င္လာခဲ့ၾကသည္။ ေပ်ာ္သည္လား ဆုိေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ၀မ္းနည္းသည္လား ဆုိေတာ့ လည္း မဟုတ္ ။ ၾကည္ႏူးၿခင္းရယ္ လို႔ လည္း ဆုိလို႔မရသလုိ၊ ေၾကာက္ရြံသည္လား လုိ႔ ေမးရင္လည္း အခု အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မက ထုိေၾကာက္ရြံစိတ္ကုိ ပင္ ရယ္ေမာစရာ အၿဖစ္္ မ်က္နွာကို ေမာ့ကာ ရယ္ပစ္ရမည့္ အသက္အရြယ္မွာ ရွိေနခဲ့ၿပီေလ။ ဒါဆုိရင္ၿဖင့္ ဘာစိ္တ္ပါလဲ။ ကၽြန္မကုိယ္တုိင္ ပင္ ေ၀ခြဲရခက္ေသာ ထုိခံစားခ်က္ စိတ္မ်ိဳးစံုသည္ ငယ္ငယ္ ကၾကည့္ခဲ့ဖူးေသာ စၾကာမွန္ေၿပာင္းလုိမ်ိဳး ကၽြန္မေရွ႔မွာပင္ အေရာင္စံု၊ အကြက္စံု ထင္ဟပ္ရင္းၿဖင့္ကၽြန္မကုိ ပ်ိဳးၿပက္လွည့္စား၍ ေနသည္။
ေက်ာင္းကုိ ၿမင္ေသာ ခဏမွာပင္ စီးကရက္မီးခုိးေငြ႔မ်ားကုိ မွဳတ္ထုတ္လိုက္သလိုမ်ိဳး သတိရစရာ မ်ားက ကၽြန္မ မွတ္ညဏ္ထဲ ကေန မပီ၀ုိး၀ါး စြာၿဖင့္ ထြက္လာၾကသည္။ မူလတန္းမွာေရာ၊ အလယ္တန္းမွာပါ တတ္ခဲ့ရေသာ ေက်ာင္းေပမုိ႔ ေက်ာင္းတြင္ ကၽြန္မ ၾကံဳေတြ႔ခဲ့ရေသာ အၿဖစ္ပ်က္တုိ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ရွိခဲ့ပါသည္။
ထုိေက်ာင္းတြင္ ကၽြန္မေပ်ာ္ခဲ့ဖူးသည္။ ၀မ္းနည္းခဲ့ဖူးသည္။ ေၾကာက္လန္႔ခဲ့ဖူးသည္။ စိတ္ပ်က္ခဲ့ဖူးသည္။ ငိုေၾကြးခဲ့ဖူးသည္။ ရယ္ေမာခဲ့ဖူးသည္ ။ ေက်ာင္းတတ္ရတာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းသည္ဟု ထင္ ခဲ့ဖူးသလို၊ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႔စရာေကာင္းသည္ဟု လည္း ထင္ခဲ့ဖူးသည္။ ထိုေက်ာင္ းေလး ထဲတြင္ ကၽြန္မခင္မင္ ခဲ့ေသာ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ရွိခဲ့ဖူးသလုိ၊ ကၽြန္မမုန္းေသာ လူမ်ားလည္း ရွိခဲ့ဖူးသည္။ ငယ္လြန္းေသးေသာ ေက်ာင္းသား ဘ၀မွာေတာ့ ေက်ာင္းသည္ ကၽြန္မအတြက္ လူ႔ေလာက တစ္ခုေလာက္ နီးနီးး ၾကီးက်ယ္ ခဲ့ပါသည္။ ထုိေက်ာင္းတြင္ ကၽြန္မစာေတြ သင္ခဲ့ဖူးသည္ ဆုိတာကုိ ၿပန္ေတြးတုိင္း သင္ခဲ့ဖူးသည့္ စာ မ်ားကုိ ဘယ္တံုး ကမွ ကၽြန္မၿပန္မမွတ္မိေတာ့ ေပမယ့္ ေက်ာင္းသင္ရုိးညႊန္းတန္းမွာ မပါ၀င္သည့္ ကၽြန္မ ၾကံဳေတြ႔ သင္ယူခဲ့ရ ေသာ အၿဖစ္ပ်က္တစ္ခ်ို႔ ကေတာ့ ကၽြန္မ မွတ္ညဏ္ထဲမွာအခုခ်ိန္ထိ မၿငိိမ္းႏုိင္ေအာင္ ထိ္န္ထိန္ ၿငီးေနစဲရွိေသးသည္ေလ။
ကၽြန္မမွတ္ညဏ္ခန္းထဲမွာ တခုတ္တရ ၿဖင့္ မီးမထြန္းရပါဘဲ သူ႔ကိုယ္ေရာင္ကုိယ္၀ါၿဖင့္ပင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေတာက္ပ ထိန္ၿငီးေနခဲ့ဖူးေသာ အၿဖစ္ပ်က္တစ္ခု ကုိေတာ့ တေစၦဆိုေသာ နာမည္ၿဖင့္ အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ ေရးကာ ကၽြန္မ ၿငိမ္းသက္ ခဲ့ရဖူးသည္။ ေက်ာင္း၀င္း ထဲ သုိ႔ ကၽြန္မ ၀င္၀င္ၿခင္း ေတြ႔ခဲ့ ရေသာ ႏွစ္ထပ္ေဆာင္ ေလးကုိ ၿမင္ေသာခဏမွာပင္ ကၽြန္မရဲ႔ တေစၦအက္ေဆး ထဲက စာသင္ခန္း ဆိုတာကို အမွတ္ရ မိိသည္။ ကၽြန္မရဲ စိတ္၀ိညာဥ္ မွာ ႏွစ္ကာလ မ်ားစြာ စြဲလမ္း ပူးကပ္ေနသာ ထုိ စာသင္ခန္း ေလး သည္ အခုေတာ့ၿဖင့္ ေက်ာငး္အုပ္ ဆရာၾကီး ေက်ာင္းထုိင္ ရာ ရုံခန္း ၿဖစ္ေန ေလၿပီ။ ကၽြန္မသည္မေလး လံလွေသာ္လည္း မသြက္လက္ေသာ ေၿခလွမ္း ညိွဳးမွိန္မွိန္မ်ားၿဖင့္ ေက်ာင္း ၀င္းထဲကုိ လွည့္ပတ္ ၾကည့္ရွဳ ေနမိသည္။ ေက်ာင္း၀င္းထဲမွ စာသင္ခန္း တုိင္း ၊ စာသင္ခန္းတုိင္းတုိ႔သည္ ေအးစက္ေနေသာသတိရစရာမ်ားကုိ ေႏြးပူ လာေစဖို႔ ကၽြန္မ ဆီသို႔ ကူးလူးသယ္ေဆာင္ ၍ လာ ၾကသည္။ ကေလးတုိ႔ရဲ႔ ေဟာင္းႏြမ္းေနေသာ အၿဖဴ အစိမ္း ၀တ္ အက်ီေလးမ်ားက အစ၊ ကေလး အရြယ္မွာပင္ အံၾသခ်င္စရာေကာင္းေအာင္ အေရာင္မထြက္ႏုိင္ေတာ့ေသာ မ်က္လံုး မွိန္ေဖ်ာ့ေဖ်ာ့ ေလးမ်ားက အဆံုး ကၽြန္မၿမင္ေနရေသာ ၿမင္ကြင္းမ်ားသည္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက ရုိက္ယူထားခဲ့ေသာ ပ်က္ယြင္းေနသည့္ ပံုအေဟာင္းကို ေဆးသားၿပဳၿပင္ၿပီးေတာ့ ၿပန္ၾကည့္ေနရသလို ရွိေနခဲ့ပါသည္။
ေက်ာင္းသည္ ဟုိးအရင္ နွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အတုိင္း ပင္ ခံုတုိ႔က ယုိင္နဲ႔နဲ႔ ၊ ေက်ာက္သင္ပုန္း က ခပ္ စုတ္စုတ္သာမုိ႔ အခန္းတုိင္းသည္ တစ္ခန္းႏွင့္တစ္ခန္း ဘာတစ္ခုမွ ပုိ၍ မထူးၿခားပဲဆင္တူေလးေတြ ရွိေနၾကသည္ ။သုိ႔ေသာ္ ေက်ာင္းသားေဟာင္းၿဖစ္သူ ကၽြန္မအတြက္ေတာ့ၿဖင့္ အခန္းတုိင္း အခန္းတုိင္းသည္ တစ္ခန္းႏွင့္ တစ္ခန္း မတူစြာ မတူေသာ ခံစားခ်က္မ်ားကုိ ကၽြန္မထံသို႔ သယ္ေဆာင္ေပးႏုိင္ၾကသည္ေလ။ အတိတ္သည္…ခ်ိဳၿမိန္သည္ ၿဖစ္ေစ၊ ခါးသက္သည္ ၿဖစ္ေစ ဆြတ္ပ်ံ႔ဖြယ္ ရနံ႔ကုိေတာ့ၿဖင့္ သယ္ေဆာင္လာႏုိ္င္ပါေသးသည္။ ဘယ္အခန္းကေတာ့ ကၽြန္မဘယ္အတန္း တံုးက တတ္ခဲ့တဲ့ စာသင္ခန္းေပါ့ ..။ ဘယ္ စာသင္ခန္း ကေတာ့ဘယ္လို စသၿဖင့္ အတူ ပါလာသူ ကၽြန္မအမ်ိဳးသားကို ကၽြန္မက လြမး္ဆြတ္စြာဆုိဆဲ..ကၽြန္မေၿခလွမ္းတုိ႔သည္ အတန္းတစ္တန္းေရွ႔ အေရာက္တြင္ေတာ့ တန္႔ရပ္သြားေတာ့ သည္။ အနား၀န္းက်င္ တြင္ ကၽြန္မ တစ္ကုိယ္တည္း ရွိေတာ့ သလုိမ်ိဳး အနားက ၾကားေန ၊ၿမင္ေနရေသာ အသံအားလံုး၊ ၿမင္ကြင္းအားလံုးတုိ႔သည္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားေတာ့သည္။ ကၽြန္မရဲ႔ ကိုယ္ခႏာက ေတာင့္မတ္၍ သြားသလို ခပ္သြက္သြက္ စကားဆုိေနဆဲ ကၽြန္မ အသံသည္လည္း ေၿပာလက္စ တစ္၀က္တပ်က္မွာပဲ ရပ္တန္႔သြားေတာ့သည္။
ကၽြန္မလက္သီးကို က်စ္က်စ္ ဆုတ္မိသည္။ အံကုိ တင္းတင္းၾကိတ္မိသည္။
ဒီအခန္းကို ကၽြန္မ မွတ္မိသည္။ မွတ္္မိသည္ေလ…..။
ထိုအခန္းကို ၿမင္ေသာခဏ၌ပင္ႏွစ္ေပါငး္ အေတာ္ၾကာေအာင္ ကၽြန္မရင္ထဲတြင္ ငံုလ်ိဳးသုိမွီးေနခဲ့ေသာ မခံခ်င္စိတ္ ၊ေဒါသ စိတ္မ်ားက ပရြက္နီေကာင္ေတြလိုမ်ိဳး တေရႊ႔ေရြ႔ တုိးထြက္လာၾကကာ ကၽြန္မ တစ္ကိုယ္လံုးကုိ ပ်ံႏွံ႔ကုိက္ခဲလာေတာ့သည္။ ၾကည့္စမ္း….ကၽြန္မ မွတ္ညဏ္ထဲမွာ ညွိဳေၿခာက္ေသဆံုး သြားၿပီလို႔ ထင္ရတဲ့ အၿဖစ္ပ်က္မ်ားက အခုထိတုိင္ေအာင္ မေသဆံုးေသးပါလား။ သူတုိ႔ ရုန္းထ အသက္ ၀င္ လာၾက၏။
က်က္ေလာက္ၿပီဟု ထင္ရေသာ ထုိဒါဏ္ရာသည္ တေငြ႔ေငြ႔ ၿဖင့္ ကၽြမ္းေလာင္ေနစဲ ရွိေနေသးသည္ကုိ အလိုမတူပါဘဲႏွင့္ ကၽြန္မသိခြင့္ရလုိက္၏။ ဒီအတန္း၊ ဒီအခန္း၊ ဒီစာသင္ခံု၊ ဒီေက်ာက္သင္ပုန္း နဲ႔ ဒီလိုပဲ အၿဖဴႏြမ္းႏြမ္း၊ အစိမ္းေလ်ာ္ေလ်ာ္ နဲ႔ ကေလးမ်ား။ ကုန္လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ကအတုိင္း ဘာမွ မေၿပာင္းလဲစြာ ဆင္တူလွေသာ ထုိၿမင္ကြင္းက ဒါဏ္ရာေဟာင္းကို ကၽြန္မ ဆီသို႔ ပို႔ေဆာင္ေပးေလၿပီ။ တေစၦၿပီးရင္ေတာ့ ၿဖင့္ ထုိဒါဏ္ရာသည္ ကၽြန္မအတြက္ အမွတ္တရ အၿဖစ္ဆံုး အနာ တစ္ခု ၿဖစ္ပါသည္။
တကယ္ဆုိရင္ၿဖင့္ ကၽြန္မဘ၀တြင္ ထုိဒါဏ္ရာက အေစာဆံုးရေသာ အနာတစ္ခုသာ ။ အဲဒီ့တံုးက ကၽြန္မကုိးႏွစ္သမီး သာ ရွိပါေသးသည္။ ေဆာ့ကစားဖုိ႔၊ စာက်က္ဖို႔နဲ႔ ဆရာ မဆီ က အမွန္ၿခစ္ေတြ မ်ားမ်ားရဖုိ႔ ေလာက္ကိုပဲ လူ႔ဘ၀ ရယ္လုိ႔ ထင္တတ္ေသးေသာ အရြယ္သာ ရွိေသးသည္ေလ။ သို႔ေသာ္ လူ႔ဘ၀ဆိုတာ ထုိမွ် ေလာက္ ၿဖင့္ မလံုေလာက္ေသးဘဲ ညစ္ေထးမွဳေတြ၊ ဘက္လိုက္မွဳေတြ လည္း ရွိေသးေၾကာင္း၊ အမွန္တရား ဆုိတာ အၿမဲတမ္း အနုိင္ေနရာမွာ ရွိေနတတ္ေသာ အရာ မဟုတ္ေသးေၾကာင္းကုိ ေတာ့ ကၽြန္မသည္ ထုိ ကိုးႏွစ္ သမီး အရြယ္ကပင္ ေစာစီးစြာ သိခဲ့ရပါသည္။
အဲဒီ့တံုးက ေက်ာင္းဖြင့္ကာစ မွာ ရြာသြန္းေသာ ဇြန္မုိးေရ သည္ ကၽြန္မကို ေပ်ာ္ရႊင္ေစႏုိင္ခဲ့သည္။ မုိးကုိ ခ်စ္သလုိ၊ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ကုိ ခ်စ္လြန္းေသာ ကၽြန္မက ဇြန္လ ၁ရက္ေန႔ ေရာက္ဖုိ႔ ပူပူေလာင္ေလာင္ ေႏြကာလ မွာကတည္းက ေမွ်ာ္ ပါသည္။ ေက်ာင္းဖြင့္ကာစမုိ႔လုိ႔ စာမသင္ေသးေသာ အခ်ိန္လည္းၿဖစ္သလုိ၊ တစ္ေႏြလံုးလံုး သူငယ္ခ်ငး္မ်ားနွင့္ ခြဲခြာေနရသၿဖင့္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ၿပန္ေတြ႔ရေသာအခါ ကၽြန္မတုိ႔မွာ စကား ေၿပာမကုန္ေအာင္ ရွိေနခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကေလးသဘာ၀ ကၽြန္မ တုိ႔ကေလးမ်ား ရဲ႔ ေပ်ာ္ရႊင္မွဳ သည္ ဂ်ိဳးဆက္ တစ္ေယာက္ အတန္းထဲကုိ ေရာက္မလာခင္အခ်ိန္ထိသာ ၿဖစ္ခဲ့မွန္း ထုိအခ်ိန္က ကၽြန္မတုိ႔ မသိခဲ့ပါ။
ေက်ာင္းတတ္ၿပီး နွစ္ရက္သံုးရက္ေလာက္ အၾကာမွာပင္ ကၽြန္မတုိ႔ အတန္းထဲသို႔ လူေကာင္ထြားထြား နွင့္ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ၀င္လာခဲ့ ၏။ ကၽြန္မတုိ႔ ထက္ အရပ္မ်ားစြာ ၿမင့္ေသာ ၊လူေကာင္လည္း ၾကီးေသာ ထုိေက်ာင္းသားက ကၽြန္မတုိ႔ အတန္းမွာ ေနမည့္ ေလးတန္းေက်ာင္းသားဟုသိရေသာ အခါ ကၽြန္မတို႔ အံ့ၾသၾကရသည္။ တစ္တန္းကို ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ႏွဳန္းၿဖင့္သူေနလာ ခဲ့သည္လဲေတာ့ မသိ။ ကၽြန္မတို႔ အတန္းကို သူ ေရာက္လာေတာ့ လူေကာင္က ေတာ္ေတာ္ၾကီး၍ ေနၿပီ။ လူေကာင္ၾကီးလုိ႔ အံ့ၾသရုံကလြဲ၍ သူ႔တြင္ ကၽြန္မတုိ႔ စိတ္၀င္စားစရာ ဘာမွမရွိခဲ့ပါ ။ ေက်ာင္းေတြမွာ ေတြ႔ရတတ္သည့္ လူေကာင္ၾကီးၾကီး စာညံ့ညံ့ နွင့္ဆရာမ အဆူကုိ မၾကာခဏ ခံရတတ္ေသာ ၊ ေနာက္ဆံုးခံုမွ ထုိင္တတ္သည့္ ထံုအအ ေက်ာင္းသား ေတြထဲက တစ္ေယာက္မွ်သာ ပဲ ဟု သူ႔ကုိ ကၽြန္မထင္ခဲ့မိသည္။
သို႔ေသာ္ ဂ်ိဳးဆက္သည္ စာညံေသာ၊ ေနာက္ဆံုးခံုမွာထုိင္ေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ ဆုိတာ မွန္ေပမယ့္ ကၽြန္မထင္သလုိ ထံုအအ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ေတာ့ မဟုတ္ခဲ့ပါ။ စာက လြဲလုိ႔ ၊ကစားဖုိ႔ကလြဲလို႔ ေလာက အေၾကာင္း ဘာမွ မသိေသးေသာ ကေလး အရြယ္သာသာ ကၽြန္မတုိ႔ ၾကားတြင္ သူ က အတန္းထဲတြင္ ဘယ္လို ေနရထုိင္ရမည္ ဆုိတာကို သူ႔ဘာသာ သူ ကိုယ္ပုိင္ သင္ရုိးညႊန္းတန္း ဆြဲလာ ခဲ့ၿပီးေသာသူ ၿဖစ္သည္ေလ။ သူ႔တြင္ ကၽြန္မတုိ႔ ထုိ အရြယ္မွာ နားမလည္ ေသးေသာ၊ မသိေသာ၊ မၿမင္ေသာ၊ မလုပ္ႏုိင္၊ မလုပ္၀ံ့ေသာ အရာမ်ားစြာကုိ လုပ္ႏုိင္၊ လုပ္ရဲ၊ လုပ္၀ံ့သည့္ အစြမ္းဗီဇ တုိ႔ ရွိသည္။ အသိၿမင္တုိ႔ ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ရဲ႔ ဗီဇ အစြမ္းကုိ အမ်ားနားလည္ေအာင္ ကင္ပြန္းတပ္ဖို႔ အတြက္ေတာ့ လူရည္လည္သည္ ဟု ပင္ ေခၚရမည္လား…။
သူက ဆရာမကုိ လက္ဖက္ရည္၀ယ္ေပးတတ္သည္။ လက္ဖက္သုတ္ဆိုင္သုိ႔ သြားတတ္သည္။ ဆရာမၿခင္းေတာင္းကုိ ေၿပးယူၾကိဳဆုိတတ္သည္။ ဆရာမ အိမ္ကုိလည္း သိသည္။ ထို႔ အၿပင္ ဆရာမ မလာခင္ ေက်ာက္သင္ပုန္းက စာေတြကို ဖ်က္ေပးထားရတာမ်ိဳးကအစ၊ ဆရာမ စားပြဲေရွ႔က ပန္းအိုးမွာ ပန္းေန႔တုိင္း ရွိဖုိ႔ အဆံုး ဆရာမသည္းေၿခခိုက္မည္ ထင္ရေသာ အရာမ်ားစြာတုိ႔ကုိ စီမံလုပ္ကုိင္ တတ္သည္ေလ။ ေက်ာင္းတတ္၍ တစ္လ မၿပည့္ခင္မွာပင္ ဂ်ိဳးဆက္သည္ ဆရာမအတြက ္မရွိမၿဖစ္ေသာေက်ာင္းသား တစ္ေယာက ္ၿဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
အဲဒီ့တံုးက ကၽြန္မတုိ႔သည္ ငယ္လြန္းေသာ အရြယ္သာ ၿဖစ္ေသးသည္မုိ႔ ဆရာေမြးသည္၊ တပည့္ေမြးသည္ ဆုိေသာ ကိစၥရပ္မ်ားကုိ နားလည္ ကၽြမ္း၀င္ဖို႔ အလွမ္းေ၀းလြန္းလွေသးသည္။ …….့ ကၽြန္မတုိ႔ သည္ အတန္းေရွ႔က ေက်ာက္သင္ပုန္းကို ဂ်ိဳးဆက္ ၏ စီမံခန္႔ခြဲမွဳ ၿဖင့္ တစ္ရက္ တစ္ေယာက္က်ႏွဳန္းဖ်က္ ၾကရသည္။ သို႔ေသာ ္ထုိတစ္ရက္ တစ္ေယာက္နွဳန္းထဲမွာ ဂ်ိဳးဆက္ကေတာ့ ၿဖင့္ မပါ၀င္ခဲ့ပါ။ ဒီလိုပဲ ဆရာမ စားပြဲေရွ႔က ပန္းအုိးထုိးဖုိ႔ ကိစၥတြင္လည္း တစ္ရက္တစ္ေယာက္ တာ၀န္ယူၾကရၿပန္သည္။ ေက်ာက္သင္ပုန္း ဖ်က္ဖို႔ဘဲေမ့ေမ့ ပန္းအိုးထိုးဖို႔ ပဲ ေမ့ေမ့ ေမ့ေလ်ာ့ေပါ့ဆေသာသူမ်ားကို သူက ဒါဏ္ေၾကး ဆယ္ငါးၿပားေကာက္သည္ ။ဆယ့္ငါးၿပားဆုိေသာ ပိုက္ဆံက ကၽြန္မတုိ႔ ကေလးမ်ားအတြက္ မနည္းလွပါ။ ဆယ့္ငါးၿပားမထည့္ႏုိင္ရင္ၿဖင့္ ဂ်ိဳးဆက္က ကၽြန္မတုိ႔ ကို ကာယ ၿပစ္ဒါဏ္ အၿဖစ္ အတန္းေရွ႔မွာ ဆယ္မိနစ္ ဒူးေထာက္ခိုင္းပါသည္။ ထိုသုိ႔ၿဖင့္ ဂ်ိဳးဆက္သည္ ကၽြန္မတုိ႔ ကေလးမ်ားအတြက္ နတ္ဆုိးတစ္ပါး ၿဖစ္ေသာ္လည္း ဆရာမ အတြက္ေတာ့ မ်က္ႏွာလႊဲရေလာက္ေအာင္ အထိ စိတ္ခ်ရေသာ တပည့္တစ္ဦး ၿဖစ္လာခဲ့ပါသည္။
ဒီအေၾကာင္းကုိ အခုေနၿပန္စဥ္းစားၾကည့္မိေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ နဲ႔ တစ္တန္းတည္းသား ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ က အရြယ္ၾကီးတာ၊ ဆရာမ နဲ႔ ရင္းႏွီးတာ တစ္ခုတည္းႏွင့္ ကၽြန္မတုိ႔ ကေလးေတြကို အႏုိင္က်င့္ ခဲ့ၿခင္းသည္ ေတာ္ေတာ္ေလးကို မွ မခံခ်င္စရာ၊ အသည္းယား စရာ ေကာင္းလွပါသည္။သို႔ေသာ္ ေက်ာင္းကိစၥ မဟုတ္သည့္ ကုိယ္ေရးကိုယ္တာ ကိစၥမ်ားၿဖင့္ အၿမဲတမ္း အလုပ္ရွဳတ္ေနေသာ ဆရာမ အတြက္ေတာ့ ဂ်ိဳးဆက္၏ အရည္အခ်င္းမ်ားသည္ သည္ သိပ္ကုိမွ အသံုး၀င္ေသာ မရွိမၿဖစ္ တန္ဖုိး .ၿဖစ္၍ေနသည္။ ဂ်ိဳးဆက္သည္ ဆရာမ ကိုယ္စား အတန္းၾကည့္ဖို႔၊ အတန္းထိန္းေပးဖို႔၊ စာေခၚေပးဖို႔ စတဲ့ ၿပႆနာ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကို ေၿဖရွင္ေပးႏုိင္ သည္ေလ။ ဂ်ိဳးဆက္သည္ ဆရာမ မရွိေပမယ့္ ဆရာမ ရွိေနသည့္အလား တစ္တန္းလံုး ၿငိမ္သက္ ေနေအာင္ လုိ႔ ထိန္းႏုိင္သည္။ စကားေၿပာတာကို ၿမင္လုိက္သည္ႏွင့္ ေခါငး္တစ္ခု လံုး ပူထူသြားေအာင္လုိ႔ စိတ္လုိက္မာန္ပါ ေခါက ္တတ္ေသာ ဂ်ိဳးဆက္ ရဲ႔ လက္သံကုိ ကား ကၽြန္္မတုိ႔ တစ္တန္းလံုး ေၾကာက္ရြံရပါသည္။ သူေခါငး္ေခါက္ သည္ ကို ၿငိမ္မခံဘဲ ၿပန္ေၿပာတတ္ေသာ ကေလးမ်ားကို ေတာ့ သူက နာမည္ တပ္မွတ္ကာ ဆရာမ ကု ိပုိပုိသာသာၿဖင့္ တုိင္ေၿပာေလေတာ့သည္။
ဂ်ိဳးဆက္တုိင္ေၿပာသမွ်ကုိ ဘာတစ္ခုကုိမွ အက်ိဳးအေၾကာင္း ေမးၿမန္းစစ္ေဆးၿခင္း မရွိဘဲ ႏွင့္ တုတ္ကုိ လႊဲကာ လႊဲကာ ရုိက္တတ္ေသာ ဆရာမ ရဲ႔ တုတ္ခ်က္ေအာက္မွာ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႔ မဟုတ္မခံစိတ္ႏွင့္ ရဲ၀ံ့ၿခင္းတုိ႔ ေပ်ာက္ဆံုးခဲ့ရသည္။ ထုိတုတ္ခ်က္ေအာက္မွာ အံကုိ တင္းတငး္ၾကိတ္ရင္းၿဖင့္ ဆရာမကုိ အရဲစြန္႔ကာ ေၿဖရွင္းဖို႔ ၾကိဳးစားသူ သတၱိခဲ တစ္ေယာက္ နွစ္ေယာက္ ေလာက္ေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ အတန္းထဲမွာ ရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ ဆရာမလႊဲရုိက္ေနေသာ တုတ္ခ်က္ေအာက္မွာ မ်က္ရည္ကို မက်ေအာင္ထိန္းရင္း အံၾကိတ္ၿပန္ေၿပာ၀ံ့ ေသာသူမ်ားသည္ ဆရာမရဲ႔ ရက္စက္ေသာ တုတ္ခ်က္မ်ားေအာက္မွာ သတၱိတုိ႔ တစ္စ စီ က်ိဳးပဲ့ခဲ့ရသည္။ ကုိးႏွစ္အရြယ္ ကေလးမ်ားသာမုိ႔ ကၽြန္မတုိ႔ သည္ မတရားဘူးဆုိတာကုိ သိေသာ္လည္း ထုိမတရားမွဳကုိ ဘယ္လုိ တြန္းလွန္ ရမည္ ဆုိသည္ကို နားမလည္ ခဲ့ ပါ။ ထုိသုိ႔ ၿဖင့္ပင္ ကၽြန္မတုိ႔သည္ ဂ်ိုးဆက္ႏွင့္ ဆရာမတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ ၾကီးစုိးေသာ အခန္းမွာ ရန္စဲေစဖို႔ စကားနည္းရေတာ့သည္။
တကယ့္ဘ၀မွာ သူရဲေကာင္းဆုိသည္မွာ ဖတ္ခဲ့ဖူးေသာ စာအုပ္ေတြထဲ မွာေလာက္ မေပါမ်ားမွန္း အခုခ်ိန္ မွာေတာ့ ကၽြန္မသိ၍ေနပါၿပီ။ အဲဒီ့တံုးကေတာ့ အတန္းထဲမွာ ဂ်ိဳးဆက္ကုိ ၿပန္ခံခ်ရဲမယ့္ လူတစ္ေယာက္ ေလာက္ ေပၚလာမည္လား ဟု ကေလး အေတြးၿဖင့္ ကၽြန္မ ေမွ်ာ္ခဲ့မိဖူးပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကၽြန္မေမွ်ာ္လင့္ေသာ သူရဲေကာင္းသည္ ထုိ တစ္ႏွစ္သာ ကုန္ဆံုးသြားေရာ မေပၚခဲ့ပါ။ ကၽြန္မတုိ႔သည္ ဂ်ိဳးဆက္ကုိ ေၾကာက္ရသည္။ ဆရာမကုိ ေၾကာက္ရသည္။ ထုိေၾကာက္စိတ္သည္ ကၽြန္မတုိ႔ကုိ ငံု႔ခံတတ္ေစဖို႔ႏွင့္ ဦးခ်ိဳး ရုိက်ိဳး တတ္ေစဖို႔ သင္ၾကား လမ္းညႊန္ခဲ့ သည္ လား။ အံၾသစရာေကာင္းေအာင္ပင္ ကၽြန္မတုိ႔ ဦးက်ိဳးခဲ့ၾကသည္။
မု န္းတီးရြံရွာေသာ ၊စက္ဆုတ္ရြံမုန္း ေသာ မ်က္လံုးမ်ားကုိ ကေလးအရြယ္ေတြမို႔လို႔ လံုေအာင္မဖံုးဖိႏုိင္၊ မေဖ်ာက္နုိင္ေသာ္လည္းပဲ ကၽြန္မတုိ႔ အတန္းထဲမွ ေက်ာင္းသား ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားသည္ ဂ်ိဳးဇက္ကုိ ကုိၾကီး ဂ်ိဳးဇက္ ဟု ေခၚရမွန္း သိလာၾကပါသည္။ အိမ္က ထည့္ေပးလုိက္ေသာ မုန္႔ ကုိ ဂ်ိဳဇက္ကုိ ခြဲေ၀ေကၽြးရၿခင္း၏ ဂယက္အရသာကုိ ၿမိန္ၿမိန္ယွက္ယွက္ မက္လာၾက၏။ မုန္႔ဖိုးထဲမွ ဂ်ိဳးဇက္ စားခ်င္တာကုိ ၀ယ္ေကၽြးရၿခင္းရဲ႔ ေနာက္မွာ ၿဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ မက္လံုးေလးမ်ားက ေတာ္ေတာ္ေလးကုိမွ အရသာ ရွိသည္ကုိး ။ ဘာကိစၥပဲၿဖစ္ၿဖစ္ အမွန္တရား အထက္တြင္ ဂ်ိဳးဇက္ က ရွိေနသည္ ေလ။ ထိုသုိ႔ၿဖင့္ နဂုိ ေသြးမရဲ ေသာ္လည္း မုိက္၀ံ့ ၾကေသာ ၊မုိက္လိုၾကေသာ သူမ်ားသည္ ဂ်ဳိးဇက္ ၏ တပည့္တပန္းမ်ား ၿဖစ္လာၾကပါသည္။
အက်ိဳးဆက္အားၿဖင့္ အတန္းၿငိမ္သည္၊ လိမ္မာသည္၊စာအလြန္ေတာ္သည္ ဟု တစ္နွစ္လံုးနာမည္ ထြက္ခဲ့ေသာ ကၽြန္မတုိ႔ စတၳဳထတန္း သည္ ထုိႏွစ္က အက်အရွဳံး အင္မတန္မ်ားခဲ့၏။ ငါးတန္းသို႔ ပါမလာနုိင္ေသာ ဂ်ိဳးဇက္က ထုိႏွစ္မွာပင္ ေက်ာင္းက ထြက္သည္။ ထုိတစ္ႏွစ္လံုး ကၽြန္မတုိ႔ အႏုိင္က်င့္ခံခဲ့ရသည္မွာ ဂ်ိဳးဇက္လား၊ ဂ်ိဳးဇက္ေနာက္မွ ေၾကာေထာက္ေနာက္ခံ ၾကိမ္လံုးတစ္ေခ်ာင္း လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကၽြန္မတုိ႔ရဲ႔ ေပ်ာ့ညံ့လြန္းေသာ သူရဲေကာင္းေမွ်ာ္စိတ္လား ဆုိတာ ကုိ ေတာ့ အခုခ်ိန္ထိ ကၽြန္မမေ၀ခြဲႏုိင္ေသးပါ။ ဘယ္လုိပဲ ၿဖစ္ပါေစ ကၽြန္မတုိ႔ အႏုိင္က်င့္ခံခဲ့ရပါသည္။
လူ႔ေလာကမွာ နဂုိရဲ၀ံ့ေသာ၊ မတရားမွဳကုိ ကိုယ္က်ိဳးမပါဘဲ တြန္းလွန္ရဲေသာ သူရဲေကာင္းဆုိတာ ရွိေကာငး္ရွိမွာ မွန္ေပမယ့္ သိပ္မေပါမ်ားလွေသာ အရာမုိ႔လို႔ ဂ်ိဳးဆက္သည္ လည္း အခုခ်ိန္ထိ သူ႔သင္ရုိးညႊန္းတန္း အတုိင္း ဆက္လက္ ရွင္သန္ေနႏုိင္ဦး မည္ ဟု ကၽြန္္မထင္သည္။ ဘ၀မွာ သက္သာ ရာ ကို ရွာဖို႔ အတြက္ အညွာတာ ရွိေသာ သူ မဟုတ္သည္မုိ႔ ကိုယ့္ကုိယ္က်င့္တရား ဥပေဒနဲ႔ကိုယ္ ေနထုိင္ေသာ ရွက္စိတ္ရွိသည့္ ရုိးသားသူတုိ႔ ကုိလည္း သူ ႏွိပ္စက္ ကလူ ၿပဳပါလိမ့္ဦးမည္။ ေရႊပင္နားေတာ့ ေရႊေက်း ဆုိသလုိ နားခုိရာ ေရႊပင္ တစ္ပင္လည္း သူက ေတြ႔ေအာင္ ရွာ လိ့မ္ဦးမည္ေလ။
မည္သုိ႔ ဆုိေစ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ထုိစာသင္ခန္းထဲတြင္ ဂ်ိဳးဆက္လည္း မရွိေတာ့ ၊ ကၽြန္မလည္း မရွိေတာ့၊ ဆရာမလည္းမရွိေတာ့၊ အတန္းေဖာ္မ်ားလည္း မရွိေတာ့ပါ။ သုိ႔ေသာ္ ..ၿဖစ္ခဲ့ေသာ အၿဖစ္ပ်က္တစ္ခ်ိဳ႔ ကေတာ့ ကၽြန္မအပါ၀င္ လူတစ္ခ်ိဳ႔၏ ႏွလံုးသားထဲတြင္ စြန္းေပ က်န္ေနစဲပဲ ရွိပါေသးသည္။ ထုိ အၿဖစ္ပ်က္တုိ႔ကို ကၽြန္မမွတ္ညဏ္ ထဲမွ ထြက္ခြာသြားေအာင္လုိ႔ ဘယ္လုိ ပင္ ပြတ္တိုက္ ေဆးေၾကာေသာ္လည္း ဖ်က္ပစ္ ရန္ မလြယ္ကူေတာ့။ ကၽြန္မသည္ နာၾကင္စိတ္ၿဖင့္ မွဳန္ကုတ္ကုတ္ စာသင္ခန္းေလး ဆီသုိ႔ ေစာင္းငဲ့ ၾကည့္မိသည္။ ထိုအခါ စာအံသံ ၀ါး၀ါးက ကၽြန္မနားထဲသို႔ ပီပီသသ ၿဖင့္ တုိး၀င္လာၾကသည္။ ကၽြန္မမ်က္လံုးထဲမွာ အၿပားလိုက္ ၿဖစ္ေနေသာ လက္ရွိ စာသင္ခန္းထဲမွ ၿမင္ကြငး္သည္ လည္း တစ္ေၿဖးေၿဖးၿဖင့္ ၾကည္လင္ လာၾက၏။
အၿဖဴႏြမ္းႏြမ္း ေလးေတြ ၀တ္ထားေသာ ကေလးတုိ႔ရဲ႔ မ်က္လံုးေတြက ေက်ာက္သင္ပုန္းမွ ဖယ္ခြာကာ ကၽြန္မရွိရာ ဆီသုိ႔ စူးကနဲ႔ စုိက္ကနဲ ေရာက္ေရာက္လာသည္ကုိ ပထမဆံုးကၽြန္မသတိၿပဳမိသည္။ အလြန္ဆံုး ရွိလွမွ ဆယ္ႏွစ္ ၀န္းက်င္ အရြယ္ မ်ားေပမုိ႔ ခ်စ္စရာေကာင္းေသာ ကေလးတုိ႔၏ မ်က္လံုးေတြကုိ ကၽြန္မေငးစိုက္ၾကည့္မိသည္။ ထုိကေလးေတြ ေရာ.ေက်ာငး္တတ္ရတာ ေပ်ာ္ပါရဲ႔လား။ သူတုိ႔ ၾကားထဲမွာ ေရာ ကၽြန္မငယ္ငယ္တံုးက ၾကံဳခဲ့ရသလို ဂ်ိဳးဆက္ တစ္ေယာက္ေလာက္မ်ား ရွိေန သတဲ့လား။
ကၽြန္မ မသိပါ။
ထုိကေလးေတြ ၾကားထဲမွာေရာ ကၽြန္မလို သူရဲေကာင္းေမွ်ာ ္တတ္ေသာ ကေလးတစ္ေယာက္ ရွိေန ႏုိင္သလုိ၊ ဂ်ိဳးဆက္လိုမ်ိဳး အနုိင္က်င့္တတ္ေသာ ကေလးတစ္ေယာက္ ေလာက္လည္း ရွိေနႏုိင္ပါသည္။ သို႔ေသာ္..ကၽြန္မတုိ႔ ၾကံဳခဲ့ရသလုိမ်ိဳး ဂ်ိဳးဆက္လုိ ကေလးမ်ိဳးေနာက္မွာ ေက်ာေထာက္ေနာက္ခံ တစ္ေယာက္ေယာက္ ရွိေနေသာ အၿဖစ္မ်ိဳးကုိ သူတုိ႔ မၾကံဳေတြ႔ဖို႔သာလိုပါသည္။
အကိုင္းအဖ်ားေလးမွာ ပဲ နားရ နားရ နားစရာ ေရႊပင္ ကို လုိက္ရွာကာ အသက္ရွင္ ေသာ ေရႊေက်းတုိ႔ က လူ႔ေလာကမွာ ေပါမ်ားလွသည္ေလ။ ထုိသူမ်ားနဲ႔ ၾကံဳတုိင္း မွာပဲ ကၽြန္မသည္ ၾကံဳခဲ့ဖူးေသာ ဂ်ိဳးဆက္ ပံုၿပင္ကုိ မခံခ်င္စိတ္တစ္၀က္ၿဖင့္ သတိရမိလိမ့္ဦးမည္။ ထိုအခါတုိင္းမွာ တကယ့္ဘ၀ရဲ႔သူရဲေကာင္းဆုိတာ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီရဲ႔ အားနဲ႔ သာ လွ်င္ စုေပါင္း ေရးၿခယ္၍ ရေၾကာင္းကိုေတာ့ ကၽြန္မက သင္္ခန္းစာယူဖြယ္ရာ ပံုၿပင္နိဂံုးအသိမ္းၿဖင့္ လူတစ္ေယာက္ေယာက္ေလာက္ကုိ ေၿပာၿပခ်င္ပါသည္။ သို႔ေသာ္ မည္သူက နားေထာင္ခ်င္ပါမည္တဲ့လဲ။
သင္ခန္းစာ ယူ ဖြယ္ပါေသာ ပံုၿပင္ဆိုသည္မွာ ရယ္ရႊင္ဖြယ္ရာလည္း မေကာင္းလွသလုိ၊ နားေထာင္ဖို႔ လည္း ပ်င္းစရာေကာင္းလြန္းလွသည္မဟုတ္လား။
ထိုသုိ႔ၿဖင့္ပင္ မ်က္စိေနာက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ ေရႊေက်းတုိ႔သည္ ကၽြန္မတုိ႔ အနားမွာ ပင္ တုိးကာ တုိက္ကာ ပ်ံေနဦးေတာ့မည္ေလ………….။
#ပန္းရိပ္ၿဖဴ
ေရႊအျမဳေတမဂၢဇင္း
No comments:
Post a Comment