Mar 9, 2017

မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္နတ္

#မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္နတ္

                                                 #သုေမာင္

၁။

ကၽြန္ေတာ္က မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္နတ္ ဟူ၍ ေခါင္းစည္းတပ္လိုက္သျဖင့္ အတြင္းအျပင္(၃၇)မင္း အစရိွေသာ နတ္မ်ားကို ယံုၾကည္ကိုးကြယ္ၾကသူမ်ားက

ေအာင္မေလး၊ မဆီေလးရယ္တဲ့ ဘာမဆိုင္-တန္ရာတန္ရာ ထားစမ္းပါ”ဟူ၍ ကၽြန္ေတာ့္အား အျပစ္မျမင္ၾကပါကုန္ႏွင့္။ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္လို နာမည္ႀကီးတစ္ေယာက္ သူတို႔နတ္စာရင္းထဲ ဝင္လာၿပီဟူ၍လည္း ဝမ္းမသာပါကုန္ႏွင့္။

ဥပေစၦဒကံျဖင့္ ေသမွ နတ္ျဖစ္ရေသာေၾကာင့္ မို႔မုိ႔ကို ေသတြင္းပ႔ုိရက္သည္ ဟူ၍လည္း မို႔မို႔ခ်စ္ပရိသတ္က ကၽြန္ေတာ့္အား ေရႊေမတၱာပို႔ၾကမွာ ေၾကာက္လွပါသည္။ ထို႔အတူ ယင္းနတ္အမ်ဳိးအစားမ်ားကို လံုးဝ အယံုအၾကည္မရိွသူတုိ႔ကလည္း ကၽြန္ေတာ့္အား နတ္ယံုသူ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲသူဟု စြဲခ်က္မတင္ၾကေစ့ခ်င္ပါ။ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ တစ္ရပ္အေနႏွင့္ လက္ခံၾကေသာ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတို႔ကလည္း ယဥ္ေက်းမႈ အေမြကို ႐ုပ္ရွင္မင္းသမီးႏွင့္ ထပ္တူျပဳ၍ ဖ်က္ဆီးသည္ဟု မ်က္ေစာင္းထိုးေတာ္ မမူၾကပါရန္ဗ်ာ...။

ကၽြန္ေတာ္က စာေရးလွ်င္ ေခါင္းစည္း၊ ေခါင္းစဥ္ကုိ ဆန္းဆန္းျပားျပား မဟုတ္ေသာ္လည္း ႐ိုး႐ိုးႏွင့္ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းေအာင္ တပ္ဆင္တတ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ စာကိုယ္၊ စာစုမ်ားကို ဖတ္ခ်င္လာေအာင္ ျမႇဴဆြယ္ျခင္းသေဘာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္...ေခါင္းတျခား၊ ကိုယ္တျခားေတာ့ ကၽြန္ေတာ္မျပဳပါ။ ပတ္သက္ ဆက္ႏြယ္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါသည္။

ယခု ဤစာစုသည္ မ႔ုိမ႔ုိျမင့္ေအာင္ႏွင့္ ပတ္သက္သျဖင့္ မ႔ုိမ႔ုိျမင့္ေအာင္ကုိ အသံုးခ်ပါသည္။ ၿပီးေတာ့...နတ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာဓေလ့တြင္ နတ္ႀကီးသည္၊ နတ္ခိုက္သည္၊ နတ္လိုက္သည္စသျဖင့္ အေကာင္အထည္ ရွိသည္ မရွိသည္ အပထားလို႔ “
နတ္”ဟူေသာ ေဝါဟာရကို အသံုးခ်ေသာ အေလ့တစ္ခု ရွိခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။

ဆုိပါစ႔ုိ ….႐ုပ္ရွင္႐ုိက္ရာတြင္ပင္ “
ကင္မရာနတ္”ႀကီးသည္ဟု ဆုိတတ္ၾကပါသည္။ ေရလုပ္သား တံငါသည္မ်ားသည္ ငါးမရေသာေန႔ကို “
နတ္မလိုက္တဲ့ေန႔”ဟုဆိုၾကပါသည္။ ဝပ္ေရွာ့ဆရာမ်ားသည္လည္း မတတ္တတတ္ႏွင့္ စက္ပစၥည္း ကလိသူမ်ားကို “နတ္မတင္လို႔”ဟု ဆိုတတ္ပါသည္။ နင္မတတ္လို႔ဟု ေျပာင္းျပန္ အဓိပၸာယ္ ေကာက္ျခင္းပါ။

သေဘာကေတာ့...ဟုတ္သည္၊ မဟုတ္သည္ အပထားလို႔ တစ္စံုတစ္ရာ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္လာေသာ ကိစၥမ်ားကုိ "နတ္"ႏွင့္ ထပ္တူျပဳတတ္ေသာ အေလ့အထသည္ ပညာတတ္ေရာ၊ ပညာမဲ့ပါ အလိုလို အသံုးျပဳေနမိသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ထင္ပါသည္။

ခုပင္ၾကည့္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ကို နတ္ႏွင့္ ထပ္တူျပဳေနပါၿပီ။ အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း။ ေစာေစာကေျပာသလို ထူးျခားေသာ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုႏွင့္လည္း တိုက္ဆိုင္ေနၿပီး မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ႏွင့္လည္း ပတ္သက္ေန ေသာေၾကာင့္ပင္။ မ႔ုိမ႔ုိျမင့္ေအာင္၏ အရွိန္အေစာ္ ႀကီးမားျခင္းကလည္း ကၽြန္ေတာ္၏ အသံုးအႏႈန္းကို အေထာက္အကူျပဳမည္ဟု ထင္ပါသည္။

၂။

ကၽြန္ေတာ့္ဖခင္ ဦးသာဓုပိုင္ ျခံႀကီးသည္ သံုးဧက က်ယ္ဝန္းပါသည္။ ဟုိယခင္ အေဖ ဝယ္စဥ္ကေတာ့ သရက္ေတာႀကီးမွ်သာ ျဖစ္သျဖင့္ ကာလတန္ဖုိးႏွင့္ ေစ်းသိပ္မႀကီးခ့ဲပါဟု ထင္ပါသည္။ အေဖသည္ စာေရးဆရာဘဝမွ ႐ုပ္ရွင္သမားဘဝသို႔ ကူးေျပာင္းေသာအခါ နံပါတ္တစ္ ျခံေျမကို အလ်င္ဝယ္သည္။ ေနအိမ္ ေဆာက္သည္။ အလုပ္သမား တန္းလ်ားမ်ား ေဆာက္သည္။ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ စတူဒီယုိ ေဆာက္သည္။ ၿပီးေတာ့မွ ယင္းစတူဒီယိုႏွင့္ အိမ္တန္းလ်ားမ်ားကို ဝါရင့္႐ုပ္ရွင္သမားႀကီးမ်ားအား ေစ်းသက္သက္သာသာႏွင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ရန္ ငွားစားသည္။ သေဘာကေတာ့ သူတုိ႔ေတြ ႐ုပ္ရွင္လာ႐ိုက္ၾကသည္ကုိ အေဖက စာေရးရင္းမွ တေစ့တေစာင္း ေလ့လာသည္။ ပညာလည္းရ၊ ဝမ္းလည္းဝ သေဘာျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာႀကီး ေသာ္တာေဆြက “မင္းအေဖက သိပ္လူပါးဝတဲ့ေကာင္”ဟု မၾကာမၾကာ ေျပာတတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ ဤသို႔ လူလည္က်ခဲ့ေသာ အေဖ၏ အစီအစဥ္သည္ ေအာင္ျမင္ခဲ့ပါသည္။ မည္သူ႔ထံမွလည္း ေအာက္က်ေနာက္က်ခံၿပီး ပညာသင္စရာမလုိ။ လာ႐ိုက္သမွ်ေသာ ႐ုပ္ရွင္ဆရာႀကီး ဆရာေလးတို႔ထံမွ အေကာင္း၊အဆုိး ပညာႏွစ္မ်ဳိးလံုး ကုိယ္လည္း ရလိုက္သည့္အျပင္ သူတ႔ုိ အိတ္ထဲမွ ေငြစမ်ားကုိလည္း တရားဝင္ ဆြဲထုတ္ၿပီးသား ျဖစ္ခဲ့ရသည္မဟုတ္လား။ ဤသို႔ျဖင့္ ခပ္တည္တည္ပင္ ထုတ္လုပ္သူ ဒါ႐ိုက္တာ ဝင္လုပ္ခဲ့ေလရာ ေအာင္ျမင္သြားေတာ့၏။

သို႔ေသာ္ ေရစီးေၾကာင္းကား ေျပာင္းလြဲေနသည့္ သဘာဝအတုိင္း အေဖကိုယ္တုိင္ေရာ ႐ုပ္ရွင္နယ္ႀကီးတစ္ခုလုံးပါ အေျပာင္းအလဲဒဏ္ကို ခံၾကရေပသည္။ သူတ႔ုိ ရိုက္ေသာ ႐ုပ္ရွင္ကားမ်ား ေစ်းကြက္ သိပ္မဝင္ေတာ့။ ဝင္ေအာင္ ႐ိုက္ဖုိ႔ကလည္း သူတို႔စိတ္ႏွင့္ မျဖစ္ၾကေတာ့။ အထူးသျဖင့္ ဆက္တင္ေခၚ အခမ္းအနားမ်ား ေဆာက္လုပ္႐ိုက္ကူးမည့္ အေလ့အထမ်ားေပ်ာက္ပ်က္၍ အိမ္လံုးခ်င္းငွား႐ိုက္ေသာ စနစ္မ်ားေပၚလာျခင္းေျကာင့္ အေဖ၏ ႐ုပ္ရွင္စတူဒီယိုႀကီး စီမံကိန္းသည္ ပ်က္သြားပါေတာ့၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႐ုပ္ရွင္ကို စိတ္ပ်က္လက္ပ်က္ႏွင့္ ၁၅ ႏွစ္၊ အႏွစ္ ၂ဝေလာက္ ပစ္ထားလုိက္ၿပီးေသာ ကာလ၌ကား။

ေစာေစာကေျပာေသာ အေဖပိုင္ျခံႀကီးထဲတြင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အပါအဝင္ အရင္းအခ်ာမ်ား ေဆြနီးမ်ဳိးစပ္မ်ား၊ အလုပ္သမားမ်ား စသျဖင္႕ ကိုယ့္အိမ္ကိုယ့္ရာ ထူေထာင္ၾက၊ လက္ရိွ ဆက္တင္အေဆာက္အအံုမ်ားတြင္ ေနထုိင္ၾကႏွင့္ ရပ္ကြက္ႀကီးလို ျဖစ္လာခဲ့ရေတာ့သည္။ ပို၍ဆုိးသည္မွာ ေတာင္ဘက္အိမ္မွ သမီးႏွင့္ ေျမာက္ဘက္အိမ္မွသား အိမ္ေထာင္က်၊ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္တြင္ တဲထိုးေနၾက။ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္မွ သေကာင့္သားႏွင့္ အေရွ႕ေျမာက္ေထာင့္မွ မအဟြာတုိ႔ ဟိုဒင္းျဖစ္ၾက၊ အိမ္ေနာက္ေဖး အဖီဆြယ္လုိက္ၾကႏွင့္။ ေနာက္ေတာ့ အေဖ စီမံစဥ္က ဆက္တင္သေဘာျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခါ တကယ့္ အပီအျပင္ ေဟာလိဝုဒ္ငယ္ကေလးလုိ ျဖစ္လာရေတာ့သည္။ တုိက္ႀကီးမ်ားမွအစ တဲပုတ္ငယ္အဆုံး ျခံထဲတြင္ အကုန္ရိွေနပါသည္။ ပိုက္ဆံရွိေသာ လူကုံထံ မ်ားရွိသလုိ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လုိ ပညာရွင္မ်ားလည္း ရွိၾက၏။ အဆံုးစြန္ ေရခဲေရ ေရာင္းသမားမွအစ အႏွိပ္သည္အဆံုး ေဗဒင္ဆရာပါမက်န္ ျခံထဲမွာ အကုန္ရွိေလသည္။

ဤတြင္ အေဖသာဓု ကြယ္လြန္သြားေသာ္လည္း အေဖ၏ စီမံကိန္းႀကီးသည္ ယခုမွတစ္ဖန္ တစ္ပတ္လည္၍ ေခတ္စားလာျပန္ေတာ့၏။ ေဟာၾကည့္။

အခု ဗီဒီယုိေခတ္၊ ဆက္တင္အခမ္းအနားမလုိ။ တဲငွား၊ အိမ္ငွား၊ တုိက္ငွား ႐ိုက္ၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တု႔ိ ျခႀံကီးက က်ယ္လည္း က်ယ္သည္။ အႏီွ အေဆာက္အအံု ပံုစံမ်ဳိးစံုလည္း ရွိသည္။ ႐ုပ္ရွင္ပါးဝေနေသာ လူတန္းစားမ်ဳိးစံုလည္း ရွိသည္။ ဟန္ကို က်လို႔။ ခြင္တိ။

သည္လုိႏွင့္ သာဓုျခံႀကီးသည္ ဗီဒီယိုသမားမ်ား၏ စားက်က္ႀကီး ျဖစ္လာခဲ့ေပေခ်၏။ သို႔ေသာ္ အေဖ့လက္ထက္တုန္းကလိုေတာ့ သူတို႔အိတ္ထဲကေငြ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မရပါ။ ယူလို႔လည္း မသင့္ပါ။ အဲ...တဲငွားသူ တဲခရ၊ အိမ္ငွားသူ အိမ္ငွားခရ။ စားၾကပါေစေပါ့။ ကုသိုလ္ေတာင္ ရေသးသည္။

သာဓုပါ။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကေတာ့ ဗီဒီယိုပညာသာ သူတ႔ုိဆီက ရစရာ ရွိပါသည္။ ဟုတ္ပါ့။ ဗီဒီယိုပညာ။ ေနာက္တာ မဟုတ္ပါ။ တကယ့္ကို ယေန႔ဗီဒီယိုပညာ ကၽြန္ေတာ္ မတတ္ခဲ့ပါ။
အင္း...ေရွးလူႀကီးမ်ား အေျမာ္အျမင္ တယ္ႀကီးဆုိတာ မွန္လွပါကလား။ အေဖသည္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္ သည္လိုျဖစ္လာလိမ့္မည္ဟု မေသခင္ ႀကဳိတင္ တြက္ခ်က္ခဲ့ပံု ရပါသည္။

၃။

တျမန္ေန႔ဆီက မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္တစ္ေယာက္ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ေဘးက အလုပ္သမား တဲတစ္လုံးမွာ ႐ုပ္ရွင္ လာ႐ုိက္ပါသည္။ သင္းက ကၽြန္ေတာ္တ႔ုိ ျခံထဲ သည္တစ္ခါ လာ႐ိုက္ဖူးသည္။ မင္းသား မင္းသမီး ေတာ္ေတာ္စံုၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း ထူးထူးျခားျခား မို႔မို႔ လာ႐ိုက္သည္ဆုိေတာ့ တစ္ၿခံလံုး တ႐ုန္း႐ုန္းေပါ့။ အထူးအဆန္း ျဖစ္ေနတာလည္း ပါပါသည္။ မို႔မို႔ဆိုတာေၾကာင့္လည္း ပါေကာင္းပါမည္။ ၿပီးေတာ့ သင္းက ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္သည္။(အစ္ကိုႀကီးလို ေျပာတာ)။ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ လာသည္။ ဖက္လဲတကင္း ေနသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အိမ္ဆုိတာ သူ လာ႐ိုက္ေသာေန႔က မ်က္ႏွာပြင့္လိုက္တာ ဘာေျပာေကာင္းမတုံး။ သူ႔မ်က္ႏွာႏွင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ပါးေျပာင္လုိက္ရပါသည္။

ေစာေစာက ေျပာသလုိ ျခံထဲမွာက လူမ်ဳိး တစ္ရာ့တစ္ပါး ရွိသည္။ အားလံုး ကလည္း ႐ုပ္ရွင္ ပါးဝေနၾကၿပီး ျဖစ္သည္။ ေတာ္႐ံုဇာတ္ပုိ႔ေလာက္ကေတာ့ တျခား လုိက္ရွာငွားေနစရာမလုိ။ ျခံထဲမွာပင္ ေကာက္သင္း ေကာက္လုိက္႐ုံ ရိွသည္။ ကိုင္း...သည္လုိႏွင့္ မုိ႔မုိ႔ျမင့္ေအာင္တုိ႔ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ေဘးက တဲကေလးမွာ ဗီဒီယုိ႐ိုက္ၾကသည္ ဆုိၾကပါစို႔ရဲ႕။

လာလာၿပီး ႐ိုက္ၾကတာ မ်ားလွေပမည့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကိုယ္ႏွင့္ အလြန္ရင္းႏွီးသူ မဟုတ္လွ်င္ ခပ္ကင္းကင္းသာ ေနခဲ့ပါ၏။ ဆုိလိုတာက သူတုိ႔ထံ ကၽြန္ေတာ္ မသြား။ ကၽြန္ေတာ့္အား ခ်စ္ခင္ၾကသူမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ အလည္လာမွ သို႔မဟုတ္ ကၽြန္ေတာ္ပိုင္ ပစၥည္းမ်ား အလကား အကူအညီလာေတာင္းမွ သူတို႔ႏွင့္ ေတြ႕ခြင့္ၾကံဳပါသည္။ ဘာေတြ႐ိုက္လုိ႔ ဘာေတြျဖစ္ေနၾကသည္ကို ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခါမွ် မသိခဲ့ဖူးဘူးပါ။

ခုလည္း မုိ႔မု႔ိသာ အိမ္မွာ ေခတၱဧည့္ခံ စကားေျပာလုိက္ရေသာ္လည္း သူတုိ႔ ဘာ႐ိုက္ေနသည္၊ ဘာအခန္း မေမးမိပါ။ ၾကည့္ရတာကေတာ့ မုိ႔မို႔သည္ စုတ္စုတ္ျပတ္ျပတ္ႏွင့္ သူဆင္းရဲမသဏၭာန္ ဆင္ျမန္းထားသျဖင့္ ဆင္းရဲသားခန္း ျဖစ္မွာပါပဲ။ မို႔မုိ႔ ျဖစ္ေနေသာေၾကာင့္ တန္ရံုေတာ္႐ုံ ဆင္းရဲလုိ႔မရ။ ဆံထံုးေတာ္ႀကီး တမာသီးႏွင့္၊ ခါးစည္းဝတ္လဲ၊ ခ်ဳပ္စျပဲကို၊ တဲအပ္ႏွင့္တြယ္... ျမင္ျမင္သမွ် စိတ္ပ်က္ေအာင္လွပါတဲ့ “မေရသည္”လို အခန္းမ်ဳိးသာ ျဖစ္ရေပလိမ့္မည္။

ကၽြန္ေတာ့္အိမ္နားက အလုပ္သမား တဲပုတ္မွာ အနိမ့္စား မသာအိမ္သဖြယ္ မုိ႔မုိ႔ျမင့္ေအာင္၏ ငိုခ်င္းရွည္ျဖင့္သာ တစ္ေနကုန္ပါေတာ့သည္။ ညေန ေနဝင္ခါနီးေလာက္တြင္ အျပင္ခန္း ႐ိုက္စရာရွိသည္ဟု မုိ႔မုိ႔က လာႏႈတ္ဆက္လိုက္မွ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သ႐ုပ္ေဆာင္ မသာအိမ္၏ ဒုကၡမွ ကင္းလြတ္ရပါေတာ့သည္ ဟူသတတ္။

၄။

ကၽြန္ေတာ့္အိမ္အတြက္ ဘုရားပန္းကုိ  ေစ်းမွာ တကူးတကန႔္ သြားဝယ္စရာ မလုိပါ။ ျခံထဲတြင္ ပန္းသည္ရွိပါသည္။ သူသည္ တစ္ျခံလံုး ပန္းလည္ေရာင္းရင္း ဒုကိ္ၡတ သားငယ္ႏွင့္ တစ္ဝမ္းတစ္ခါး လွေနရသူျဖစ္၏။ စကား ေျပာလည္း ေကာင္းပါသည္။ ေကာင္းမွာေပါ။့ နံနက္ပန္းလည္ေရာင္းၿပီး ေန႔လယ္ေန႔ခင္းမွာ မေတာက္တေခါက္ အႏွိပ္သည္ကိုး။

သည္မနက္ ကၽြန္ေတာ္ အိပ္ရာကႏုိးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီး ေအးဘံုက သူ႔ထံမွ ပန္းဝယ္ေနသည္ကို အသင့္ေတြ႕ရ၏။ ကၽြန္ေတာ့္ကို ျမင္လုိက္ေတာ့ ေအးဘံုႏွင့္ ေျပာလက္စ စကားျဖတ္လုိက္ၿပီး...


လာပါဦး ဆရာရယ္၊ ဆရာ့ကိုမွ ေျပာခ်င္ေနတာ”ဟု အထက္စီးႏွင့္ ေအာက္က်ဳိ႕ေခၚပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သည္လိုလူမ်ဳိးေတြကိုမွ အေရးေပးတတ္ေသာ အေလ့ရွိသူမုိ႔ သူတို႔အနား သြားထုိင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္က ကုလားထုိင္တြင္ ထုိင္ေသာ္လည္း သူတို႔က ၾကမ္းျပင္ေပၚတြင္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထုိင္လ်က္ပါ။


ဆရာ မႏုိးေသးဘူးထင္လုိ႔ ဆရာမကို အားရေအာင္ ေျပာေနတာ။ ခု အေတာ္ပဲ။ ဆရာ့ကို ေျပာရဦးမယ္”

ဘာအေၾကာင္းအရာမွန္း မသိေသာ္လည္း သူတုိ႔ေစ်းသည္စကား တစ္လံုးတေလသည္ ကၽြန္ေတာ့္အဖု႔ိ စာစုတစ္စု မျဖစ္ေတာင္ ေဝါဟာရ တစ္လံုးေတာ့ တုိးတတ္သည္မုိ႔ အလုိက္သိ နားေထာင္ရပါသည္။ လမ္းေလွ်ာက္ေစ်းသည္လည္း ျဖစ္၊ မေတာက္တေခါက္ အႏွိပ္သည္လည္း ျဖစ္သျဖင့္ စကားေၾကာက အေတာ္ရွည္ပါသည္။ ျမန္မာ ဟုတ္ဟန္မတူ၊ တိုင္းရင္းသား ျမန္မာမ်ဳိးႏြယ္စု ျဖစ္ပံုရသျဖင့္ ဝဲကလည္း ဝဲလွပါသည္။ အေတာ့္ကို နားေထာင္ယူရ၏။ သု႔ိေသာ္ သ႔ူ စကားအႏွစ္ခ်ဳပ္က္ုိ ယူသည္ရိွေသာ္...။

ေစာေစာက ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္တို႔ အုပ္စုသည္ ကၽြန္ေတာ္အိမ္ေဘးက တဲငယ္တြင္ မသာအိမ္ သ႐ုပ္လုပ္၍ ဗီဒီယို႐ိုက္ကူးၿပီးသကာလ ေအာက္ဒိုးေခၚ အျပင္ခန္း႐ိုက္ရန္ ထြက္ခြာၾကရာ၌ အရန္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားအျဖစ္ ျခံထဲမွ ေရထမ္းသမား၊ ပုလင္းေကာက္သမားမ်ားမွစ အ့ဲဒီပန္းသည္မႀကီး အထိေသာ လူေလး ငါးဆယ္ေယာက္ကိုပါ ေခၚေဆာင္သြားၾကပါသည္တဲ့။ ႐ိုက္ကူးမည့္ အခန္းကလည္း သခ်ႋဳင္းကုန္းမွာ အေလာင္း ေျမခ်ခန္းတဲ့။ အင္း အိမ္မွာ ငိုလို႔ အားမရသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔၏ ဇာတ္လိုက္မႀကီး မို႔မို႔ သခ်ႋဳင္းမွာ အားရပါးရ ငိုရပံုကို မ်က္စိထဲ ျမင္လာမိပါသည္။


ဆရာရယ္...အဲဒီမွာ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္က ေျမပံုေဘး လူးလွိမ့္ငိုရာကေန တက္သြားပါေလေရာ”


တကယ္ပဲ တက္သြားေရာလားဗ်ာ”ဟု ကၽြန္ေတာ္က ရယ္က်ဲက်ဲ ေျပာလိုက္ရာ...


ဘယ္ကလာ ဆရာကလဲ သူက အကယ္ဒမီ မင္းသမီးပဲ၊ အိုက္တင္ လုပ္တာေပါ့။ ခက္တာက ကၽြန္မရွင့္...ဒီလိုဆရာရဲ႕”

တကယ္ေတာ့ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္ခမ်ာ ငိုယိုျခင္း၏ အထြတ္အေခါင္ ျဖစ္ေသာ တက္ခ်က္သြားရျခင္း သ႐ုပ္ကိုေဆာင္ေလရာ ပီျပင္လြန္းသျဖင့္ ပန္းသည္ႀကီးခမ်ာ တကယ္ပင္ ဗီဒီယို႐ိုက္ရင္း တက္သြားသည္ဟု အထင္ေရာက္ရရွာေလ၏။ သူကလည္း ဇာတ္ဝင္ခန္းတြင္ မင္းသမီး သတိလစ္ၿပီး တက္ခ်က္သြားသျဖင့္ ဝိုင္းဝန္း ေဖးမရေသာ အိမ္နီးခ်င္း မသာပို႔သူအျဖစ္ ပါဝင္သ႐ုပ္ေဆာင္ရသည္ ျဖစ္ေပရာ..။ (ကၽြန္ေတာ္ေျပာခဲ့ေသာ ႐ုပ္ရွင္နတ္ဝင္စီးၿပီ ထင္ပါ၏။)

သူ႔ခမ်ာ သ႐ုပ္ေဆာင္ အာ႐ံုစားသြားသည္လည္း တစ္ေၾကာင္း၊ မ႔ုိမ႔ုိျမင့္ေအာင္၏ သ႐ုပ္ပီမႈကုိ အထင္ေရာက္သည္လည္း တစ္ေၾကာင္း အဲ...မူလအလုပ္ကိုက အႏိွပ္သည္ ဆုိေတာ့ကာ သတိလစ္သြားဟန္ေဆာင္ေသာ မ႔ုိမ႔ုိျမင့္ေအာင္ကို သူတတ္သည့္ ပညာျဖင့္ ရင္ဘတ္ဖိ၊ ေျခမခ်ဳိး ၊ ဆံပင္ဆြဲ၊ ဂုတ္ပိုးအုပ္ လုပ္ပါေလေတာ့သည္တဲ့။


ဟီးဟီး ခုမွသာ ရယ္ႏိုင္တာ ဆရာေရ႕... အဲဒီတုန္းကမ်ား မင္းသမီး တစ္ခုခု ျဖစ္သြားမွာစိုးလို႔ ပူရတာက တစ္ပိုင္း၊ မင္းသမီးက နာလြန္းလို႔ ထေအာ္ၿပီး ငိုရာကေန ရယ္လိုက္တာက တစ္ပိုင္း၊ ဒါ႐ိုက္တာက ႀကိမ္းတာက
တစ္ပိုင္းနဲ႔ ကၽြန္မျဖင့္ ေၾကာက္လိုက္တာေလ၊ သူတို႔အလုပ္ ကၽြန္မေၾကာင့္ ပ်က္ရတယ္ မဟုတ္လား”

အကယ္တည္တု လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝေက်ာ္ကာလ စာေရးဆရာ အငယ္စားဘဝက ဆုိလွ်င္ ဤမွ်ေလာက္ သိရ႐ံုျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ဝတဳၳတုိ တစ္ပုဒ္ ရေနပါၿပီ။ သို႔ေသာ္ ခုခ်ိန္မွာကား သည့္ထက္ေလးနက္ၿပီး သည့္ထက္႐ိုးသားေသာ အေၾကာင္းအရာကို ရွာေနတတ္ေသာ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ျပံဳး႐ံုသာ ျပံဳးမိပါ၏။ ကၽြန္ေတာ္က ပန္းသည္မႀကီးကို အေျပာင္အျပက္ ေမးပါသည္။


သ႐ုပ္ေဆာင္ခေကာ ရရဲ႕လား”

သူ႔မ်က္ႏွာသည္ မေထ့တေထ့ သေဘာမ်ဳိး၊ မထီမဲ့ျမင္ သေဘာမ်ဳိး ရြဲ႕သြားပါသည္။


အမေလး... ဆရာရယ္ ၁၅ဝ ရတာပါ၊ ဟင္း ဘာလုပ္ရမွာလဲ။ ကၽြန္မ ပန္းေရာင္းတာန႔ဲ လွည္ႏိွပ္တာ၊ တစ္ေန႔ ၄ဝဝ ေက်ာ္ေလာက္စီ ေနမင့္ဟာ။ ကၽြန္မအဖို႔ေတာ့ မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္နဲ႔ တြဲလိုက္ရတာ အျမတ္ပါပဲ၊ ဘုရားစူးေစ့”

သူသည္ သူ႔ေစ်းဗန္းကို ေခါင္းရြက္ရန္ ဟန္ျပင္ရင္း တစ္ခုခု သတိရဟန္ျဖင့္ အားကိုးတႀကီး ေျပာလိုက္ပါေသးသည္။


ဆရာရယ္၊ ဆရာတို႔ မင္းသား မင္းသမီးဆိုတာ တစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ ေျပာရင္ရပါတယ္၊ ေနာက္ေနာင္လည္း မ႔ုိမို႔ျမင့္ေအာင္နဲ႔ တဲြရမယ္ဆုိ ဘယ္အခန္းျဖစ္ျဖစ္ ေခၚသံုးစမ္းပါလို႔ ပိုက္ဆံ မယူပါဘူးလို႔”

ေျပာေျပာဆိုဆိုပင္ သူ၏ပန္းဗန္းသည္ သူ႔ေခါင္းေပၚရြက္ၿပီး အသင့္ျဖစ္ေနပါၿပီ။ အင္း...႐ုပ္ရွင္နတ္ သာမက မို႔မို႔ျမင့္ေအာင္နတ္ပါ သူ႔ခမ်ာ အစီးခံရေပၿပီကိုး။
သူသည္ ကၽြန္ေတာ့္အားလည္းေကာင္း၊ ကၽြန္ေတာ့္ဇနီးအား လည္းေကာင္း ရည္ရြယ္ဟန္မတူဘဲ သ႔ူသေဘာသူ ညည္းသလုိလုိ  ေျပာသြားေသာ စကားသံ တိုးတိုးကိုကား ကၽြန္ေတာ့္နားထဲမွ ထုတ္ပစ္လို႔ကို မရေတာ့ပါ။ မုိ႔မို႔ျမင့္ေအာင္၏ ဟုိတျမန္ေန႔က ငုိခ်င္းရွည္ထက္ ပုိ၍ စူးရွသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ထင္လိုက္ပါသည္။


အင္း..မေန႔ကလည္း ထမင္းစားမေကာင္းေတာ့ဘူး၊ ဒီေန႔လည္း စားေကာင္းမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အဲဒီေန႔က သူတို႔ ဗီဒီယိုအဖြဲ႔က ေကၽြးတဲ့ ထမင္းတစ္နပ္ တယ္ေကာင္းတာပဲ၊ ဟင္းေတြကို စံုလို႔”

ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ တစ္မ်ဳိးသာ ေတြးလိုက္ပါသည္။ သည္မိန္းမႀကီး“တ”သတ္ႏွင့္“ပ”သတ္ကို မသိဘူးထင္ပါရဲ႕။ နတ္ႏွင့္နပ္ကို နားလည္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္ၿပီး ရွင္းျပရပါမည္နည္း။ သူ႔အဖို႔ရာကား
"တ" သတ္နတ္တြင္သာမက "ပ"သတ္နတ္ပါ စီးသြားရွာၿပီတကား။

                                        သုေမာင္
                  ေရႊအျမဳေတ ႐ုပ္စံုမဂၢဇင္း၊ အမွတ္ ၈၇၊
                               ဇန္နဝါရီလ၊ ၁၉၉၇

No comments:

Post a Comment