Mar 9, 2017

အရြယ္္

#အရြယ္္

                                                                    #မစႏၵာ

ေဆး႐ုံတြင္းသို႔ လွမ္းဝင္လုိက္သည္ႏွင့္ ေဆး႐ုံနံ႔ကို ရွဴ႐ိႈက္ရသည္။ ထုိအနံ႔ကို ညိဳ မုန္းသည္။ ရွဴ႐ိႈက္ရတုိင္း ရင္ခုန္လာတတ္သည္။ လူမစည္ကားအပ္ေသာ အရပ္မ်ားတြင္ ေဆး႐ုံလည္း အပါအဝင္ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း လူ႔ျပည္တြင္ လူကေလးမ်ား အသစ္အသစ္ တုိးလာသည္ႏွင့္အမွ် ေဆး႐ုံမ်ားတြင္လည္း အုိၾက၊ နာၾကေသာ အရြယ္ေပါင္းစံု လူမ်ားႏွင့္ စည္ကားသည္ထက္ စည္ကားလာသည္။

“ခင္ေလး ေဆး႐ုံတက္ေနတယ္ ညိဳ”

ေန႔လယ္က ေထြးေထြး တယ္လီဖုန္း ဆက္သည္။ ခင္ေလးသည္ ညိဳတို႔၏ ခ်စ္လွစြာေသာ သူငယ္ခ်င္း ျဖစ္သည္။

“အစာအိမ္မွာ အနာေတြ႕လို႔တဲ့”
“ဟယ္ ဒုကၡပဲ”
“သိပ္ေတာ့ အေရးမႀကီးပါဘူး။ ခြဲခ်င္မွလဲ ခြဲရမွာ။ ဒါေပမဲ့ သြားေတြ႕ လိုက္ပါဦး”
“အင္း သြားမယ္၊ ညေန သြားလိုက္မယ္”

ေဆး႐ုံ ေရာက္ခါမွ ခုတင္နံပါတ္ မေမးလိုက္မိသည္ကို သတိရေတာ့သည္။ ဒီေတာ့လည္း တစ္ခုတင္ခ်င္း လိုက္ၾကည့္ၿပီး ရွာရသည္။

ေဝဒနာသည္မ်ားက အမ်ိဳးမ်ိဳးပင္။ ျပံဳးသူက ျပံဳးေနသည္။ မွိန္းသူက မွိန္းေနသည္။ ညည္းသူက ညည္းေနသည္။ ငိုင္သူက ငိုင္ေနသည္။

“ညိဳ မဟုတ္လားဟင္”

ခင္ေလးကိုေတာ့ မေတြ႕ရေသး။ သို႔ေသာ္ ခုတင္ထက္မွ အမ်ိဳးသမီး လူနာတစ္ဦးက ညိဳ႕ကို ဝမ္းသာအားရ ႏႈတ္ဆက္သည္။

“ဟင္ ညိဳ မဟုတ္လား”
“ဟယ္ ေဆး႐ုံကို ဘာလို႔ ေရာက္ေနတာလဲ”
“အူအတက္ေပါက္တာ၊ ခြဲၿပီးပါၿပီ”

ညိဳကလည္း ဝမ္းသာအားရ ျပန္ႏႈတ္ဆက္လုိက္သည္။ တရင္းတႏွီး သိဖူးေသာ မ်က္ႏွာ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔ကို ဘယ္မွာ သိထားသနည္း စဥ္းစား၍ေတာ့ မရေသး။ ညိဳသည္ လူလတ္ပိုင္းသို႔ ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း အဘြားႀကီးေတာ့ မဟုတ္ေသးပါ။ အဘြားႀကီး မဟုတ္ေသး ေသာ္လည္း အဘြားႀကီးတမွ် ေမ့တတ္သည္ကား ခက္လွသည္။ လူတစ္ဦးကို တစ္ခါျမင္႐ုံႏွင့္ မွတ္မိလိမ့္မည္ မဟုတ္။ ႏွစ္ခါျမင္လွ်င္လည္း မွတ္မိလိမ့္မည္ မထင္ပါႏွင့္။ အိမ္ခ်င္း ကပ္လ်က္ေနေသာ အိမ္နီးနားခ်င္းကိုပင္ တစ္ခါတစ္ရံ လမ္း၌ ေတြ႕လွ်င္ “ဘယ္သူပါလိမ့္၊ ျမင္ဖူးသလုိလို” ဟုေယာင္ဝါးဝါး စဥ္းစားတတ္သူ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သဘာဝတရားႀကီးက တရားသျဖင့္ေတာ့ ျပဳမူ တတ္ရွာသည္။ ေမ့ေလ်ာ့တတ္ေသာ အက်င့္ဆုိးကို ေပးအပ္ ထားေသာ္လည္း တစ္ဖက္မွ ျဖီးတတ္ ျဖန္းတတ္ေသာ ေမြးရာပါ ပညာေလးကို ျပန္လည္ ေပးသနား ထားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၿဖီးျဖန္းေျပာရင္း တစ္ဖက္လူကုိ ဘယ္သူပါလိမ့္ဟု အခ်ိန္မီ သိေအာင္ အေျပးအလႊား စဥ္းစားကာ ဦးေႏွာက္ ပူခဲ့ရေပါင္းလည္း မ်ားလွေခ်ၿပီ။

“ညိဳရယ္ မေတြ႕ရတာ အေတာ္ၾကာၿပီ။ ၾကည့္စမ္း အရင္က အတုိင္းပဲ”
“အမယ္ သူေရာ ဘာထူးေသးလုိ႔လဲ၊ အရင္ကလိုပဲ လွလို႔ ေခ်ာလို႔ ငယ္လို႔ နုလုိ႔”

ညိဳက ရယ္ကာေမာကာ ထံုးစံအတုိင္း ေယာင္ဝါးဝါး ေျပာသည္။ အေသအခ်ာ တရင္းတႏွီး သိေနေသာ မ်က္ႏွာ သြယ္သြယ္ေလးကို ၾကည့္ရင္း “ဟဲ့ သတိရစမ္း ညိဳ သတိရစမ္း ညိဳ” ဟု ကိုယ့္ကိုကုိယ္ ေဒါသႏွင့္ က်ိတ္၍ ေျပာေနမိသည္။ သူက ေက်ာင္းတုန္းကဟု ေျပာလုိက္သျဖင့္ လမ္းစရသြားသည္။ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေတြးေနရေသာ အေတြးသည္ က်ဥ္းသြားသည္။ ေက်ာင္းတုန္းက ေက်ာင္းေနဖက္ထဲကပင္ ျဖစ္ရမည္။

“ကိုယ့္ကို ညိဳက မွတ္မိသားပဲ”
“ဟာ ဘာလုိ႔ မမွတ္မိရမွာလဲ၊ မွတ္မိတာေပါ့”

ညိဳက လက္မခံႏုိင္သလို ေျပာေသာအခါ သူက သေဘာက်စြာ ရယ္သည္။ ညိဳ၏ လက္ဖဝါးမ်ားကို တရင္းတႏွီး လွမ္း၍ ဆုပ္ကိုင္ရင္း ေမးသည္။

“ကဲ ဒီလိုဆုိ ေျပာစမ္း၊ ကိုယ့္နာမည္ကို ေျပာစမ္း”
“ဟာ အဲ”

ညိဳသည္ ကိုယ့္ကိုကုိယ္ က်ိတ္၍ဆဲရင္း ရွက္ရြံ႕အားနာမႈႏွင့္ ထူပူလာသည္။ သူကမူ မ်က္စိမ်က္ႏွာ ပ်က္ကာ ထစ္အအ ျဖစ္ေနေသာ ညိဳ႕ကို ၾကည့္ရင္း အရသာ ေတြ႕ေနသလို ျပံဳးေနေလသည္။

“ညိဳရယ္ ညိဳ ၿဖီးတတ္တာကို သိၿပီးသား၊ ေမ့တတ္တာကိုလည္း သိၿပီးသား”
“အယ္”
“တုိ႔နာမည္ကို ေမ့ေပမယ့္ တီခ်ာစီစီက မုန္႔စားေက်ာင္း ဆင္းခ်ိန္ႀကီးမွာ ခံုေပၚတက္ ရပ္ခုိင္းထားလို႔ မုန္႔ငတ္ရတာကိုေတာ့ မေမ့တန္ ေကာင္းဘူး ထင္ပါရဲ႕”

ထူပူေနေသာ ညိဳ၏ ဦးေႏွာက္မ်ားသည္ လင္းခနဲ လက္သြားသည္။ သူ၏လက္ကို ဝမ္းသာအားရ ယမ္းခါကာ ေအာ္လုိက္မိသည္။

“ေမသန္းဝင္း၊ ေမသန္းဝင္း မဟုတ္လား”
“ေဟာ သတိရၿပီေပါ့”
“မေတြ႕တာ ၾကာလွၿပီ၊ ၾကာလွၿပီ”
“ေနပါဦး တုိ႔တစ္ေတြ အတူေနခဲ့တာ ရွစ္တန္းေနာ္။ အဲဒီတုန္းက ၆၃ ခုႏွစ္ ဆုိေတာ့ အခု ၇၉၊ စုစုေပါင္း ၁၆ ႏွစ္”

ေမသန္းဝင္းက ညိဳ႕လက္မ်ားကို ဆုပ္ကိုင္ကာ ျပံဳးရင္း ေျပာသည္။ အက်င့္တန္လွေသာ ညိဳ ျဖစ္သည္။ ေမးတုန္းကေတာ့ အစပင္ေဖာ္၍ မရ။ သတိရလာၿပီ ဆုိေတာ့မွ ဦးေႏွာက္ထဲတြင္ လွ်ပ္စီးလက္သလို တဖ်ပ္ဖ်ပ္ႏွင့္ ေပၚလာသည္။ ေမသန္းဝင္း အက်ႌဝတ္လွ်င္ လက္ဖ်ားထိ ရွည္ေသာ အက်ႌလက္ရွည္ကို ဝတ္တတ္ပံု၊ တစ္ပတ္လွ်ိဳ ဆံထံုးတြင္ စံပယ္ပန္းမ်ား ရစ္ေခြ ပန္ဆင္တတ္ပံု၊ အတန္းထဲတြင္ ဝတၳဳ ခုိးဖတ္တတ္ပံု၊ တစ္ခါတစ္ရံ ညိဳတို႔ကို ပံုေျပာျပတတ္ပံု တုိ႔ကိုပါ ဆက္တုိက္ သတိရလာသည္။

“တီခ်ာစီစီႀကီးေတာင္ ဆံုးၿပီ သိလား”
“ေအး သတင္းစာထဲမွာ ေတြ႕လုိက္တယ္။ အဲဒီတုန္းက အငယ္ေကာင္ ေသြးလြန္တုပ္ေကြး ျဖစ္ေနလို႔ အသုဘ မပို႔လိုက္ရဘူး။ နာေရးေၾကာ္ျငာ ၾကည့္ၿပီး မ်က္ရည္ေတာ့ က်ရေသးတယ္”
“တို႔ကို တီခ်ာစီစီ ခဏခဏ ဒဏ္ေပးတာေလ၊ မွတ္မိလား ေမသန္းဝင္း”
“ဟာ သိပ္မွတ္မိတာေပါ့”

* * *

ညိဳတို႔ေက်ာင္းသည္ မိန္းကေလးေက်ာင္း ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းလည္း ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆရာမ အပ်ိဳႀကီးမ်ားသည္ ညိဳတုိ႔ ေက်ာင္းသူမ်ားကို ဗိုင္းေကာင္းေက်ာက္ဖိ ျဖစ္ရန္ ေရွးဆန္ဆန္ပင္ ဆံုးမၾကသည္။ အတြင္းခံအက်ႌ ခါးတုိမ်ား ေခတ္စားေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း သူတုိ႔က လံုးဝလက္မခံေခ်။ ကုန္းရင္းကြရင္း ခါးသားေလး ဗိုက္သားေလး ဝင္းခနဲ လက္ခနဲ ေပၚသြားလွ်င္ ေပၚေသာ ေနရာကို လိမ္ဆြဲေတာ့သည္။ လမ္းေလွ်ာက္၍ တရွပ္ရွပ္ႏွင့္ ရွပ္တုိက္ေနလွ်င္လည္း မသက္သာ။ လူအမ်ား ေရွ႕တြင္ အခန္းဝသို႔ ျပန္သြားၿပီး ေျခကုိ အေသအခ်ာႂကြ၍ ေကာင္းေကာင္း ျပန္ေလွ်ာက္ျပရသည္။ ေျပးလႊား သြားလွ်င္ကား ဆုိဖြယ္မရွိ။ ခပ္စပ္စပ္ေလး အ႐ုိက္ခံရသည္။ ဆံပင္ မျဖတ္ရ။ ဆံပင္ မေကာက္ရ။ လက္သည္းရွည္ မထားရ။ ႏႈတ္ခမ္းနီ၊ ပါးနီ၊ လက္သည္းနီမ်ား မဆုိးရ။ မိတ္ကပ္ မလိမ္းရ။ အကႌ်ပါး မဝတ္ရ။ လက္တို မဝတ္ရ။ ေရႊေငြ မဝတ္ရ။ ေက်ာင္းလံုခ်ည္ အစိမ္းက အေတာ္အတန္ ပါးေနလွ်င္တစ္ထပ္တည္း မဝတ္ရ။ စည္းကမ္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကား မ်ားလွ၍ အလြတ္ပင္မရ။

ထုိသို႔ေသာ စည္းကမ္းမ်ား ၾကားထဲတြင္ တီခ်ာစီစီ ဒဏ္ေပးျခင္းကို ညိဳတုိ႔ မၾကာခဏ ခံၾကရသည္မွာ မဆန္းလွ။ ထုိစဥ္က“ခင္ယုေမ” ေခတ္စားေနသည္။ “ဤဘဝဝယ္” ႐ုပ္ရွင္ကားထဲတြင္ ေျခသလံုး တစ္ဝက္ခန္႔ ေရာက္ေအာင္ လံုခ်ည္တုိတုိေလး ဝတ္သည္ကို ညိဳတုိ႔အရြယ္ ျမီးေကာင္ေပါက္မ်ား အားက်ၿပီး ႀကိဳက္လိုက္ ၾကသည္မွာ ဆုိဖြယ္မရွိ။ ေမသန္းဝင္း အကဲဆံုးျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခင္ယုေမ ဝတ္သလို လံုခ်ည္ကို ေျခသလံုး တစ္ဝက္ခန္႔ ေပၚေအာင္ တုိတုိဝတ္သည္တြင္ တီခ်ာစီစီက “ဆတ္ဆလူးမ” ဟု ကင္ပြန္းတပ္ၿပီး ေျခသလံုးကို ႀကိမ္လံုးႏွင့္ ေဆာ္ေလေတာ့သည္။ ညိဳကမူ ဆရာမမ်ား စုေဝးရာ ခန္းမေရွ႕ဝယ္ ပက္ဘြန္း၏ “ဘာနာဒင့္” သီခ်င္းကို ဆုိရင္း ဆတ္ေတာက္ ဆတ္ေတာက္ ေျပးေနမိသည္တြင္ တီခ်ာစီစီႀကီး ထြက္လာၿပီး “ဟုိပ်ံလႊားမ လာခဲ့စမ္း” ဟု ေအာ္ကာ ေျခသလံုးကို ႀကိမ္ႏွင့္ ေဆာ္ေလသည္။

တစ္ခါကေတာ့ ညိဳတုိ႔ ေဘာလံုး ကစားၾကသည္။ ႐ုိး႐ုိး ကစားရသည္ကို ၿငီးေငြ႕၍ ေယာက္်ားေလးမ်ားလို ရႈံးသူက ကုန္းပိုးတမ္း ကစားၾကသည္။ ေပ်ာ္လုိက္သည္မွာ ေျပာ၍ပင္ မျပႏုိင္။ သို႔ေသာ္ ဆရာမမ်ား ျမင္သြား၍ “ေပါက္ေက်ာ္မေတြ” ဟု ဆူကာ အ႐ုိက္ခံရ ျပန္သည္။ ထုိ႔ေန႔တြင္ ေမသန္းဝင္းလည္း အ႐ုိက္ခံရသည္ကို ညိဳ မွတ္မိသည္။ ကုန္းပိုးတမ္း ကစားေသာေၾကာင့္ေတာ့ မဟုတ္ေခ်။ ေက်ာင္းေရွ႕တြင္ အလွစိုက္ထားေသာ ေဒစီပန္းမ်ားကို ခုိးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ထုိမွ်သာမကေသး၊ တစ္ခါတစ္ရံ ဆရာမမ်ားက ညိဳတုိ႔အားလံုး စုေဝး ခန္းမႀကီးထဲ ေရာက္ၿပီး ဆရာမႀကီး၏ ဩဝါဒကုိ ခံယူခ်ိန္ဝယ္ အခန္းတံခါး ပိတ္ကာ ေရွာင္တခင္ စစ္ေဆးမႈကုိ ျပဳတတ္သည္။ လြယ္အိတ္မ်ားကို စစ္သည္။ စာအုပ္မ်ားကို ၾကည့္သည္။ မသကၤာလွ်င္ လွန္ေလွာ ရွာေဖြသည္။ ထုိအခါက ညိဳေရာ ေမသန္းဝင္းပါ ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီးေရွ႕ ေရာက္ရသည္။ ညိဳ၏ လြယ္အိတ္ထဲတြင္ ဘာအာဟာရမွ မပါသည့္အျပင္ မိန္းကေလးမ်ားႏွင့္ မတည့္၍ မစားရဟု တားျမစ္ထားေသာ ရွမ္းျပည္နယ္ထြက္ ပင္စိမ္းသီးႏွင့္ “နဂါးနီ” အခ်ဥ္ထုပ္မ်ား ေတြ႕ကာ ေမသန္းဝင္း၏ လြယ္အိတ္ထဲတြင္ မဖတ္ရဟု တားျမစ္ထားေသာ အခ်စ္ဝတၳဳမ်ား ေတြ႕ရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေမသန္းဝင္းသည္ ဆရာမမ်ား ကြယ္ရာတြင္ “ဘာေက်ာင္း ႀကီးမွန္းလည္း မသိဘူး၊ ေထာင္ပဲ၊ တကယ့္ အမ်ိဳးသမီး ေထာင္ႀကီးပဲ သိရဲ႕လား” ဟု ႏႈတ္ခမ္း တစူစူႏွင့္ ေျပာခဲ့သည္ကို ညိဳ မွတ္မိသည္။

* * *

“ေမေမ”
“ေဟာ သမီး”

ၿမီးေကာင္ေပါက္ကေလး တစ္ဦးသည္ ထမင္းခ်ိဳင့္ကို ဆြဲရင္း ေမသန္းဝင္း၏ ေဘးသို႔ ေရာက္လာသည္။

“ေမေမ ဆာေနၿပီလား၊ သမီးတုိ႔ ေနာက္က်သြားတယ္။ ကားေတြက က်ပ္လြန္းလို႔ တုိးၿပီးတက္ေပမယ့္ တက္မရဘူး ေမေမရဲ႕”

ေမသန္းဝင္း၏ သမီးပင္ ႀကီးလွေခ်ၿပီ။ ထုိအခါမွ ညိဳသည္ “ဪ ငါတုိ႔ေတြလည္း မငယ္ေတာ့ပါလား” ဟု သတိရသည္။ လူႀကီးမ်ားက ထြား လာေသာ လူငယ္မ်ားကုိ ျမင္ေသာအခါမွ သူတုိ႔၏ အသက္ကို သူတို႔ တြက္စစ္မိၿပီး သတိသံေဝဂ ရတတ္ၾကေလသည္။

“ေနေကာင္းရဲ႕လား ဝင္း”

သမီး၏ အေဖက ေမသန္းဝင္း၏ နဖူးကို စမ္းကာ ၾကင္နာစြာ ေမးသည္။ သူတုိ႔ မိသားစု ေရာက္လာေတာ့ ညိဳလည္း ျပန္ရန္ ဟန္ျပင္သည္။သို႔ေသာ္ ေမသန္းဝင္းက ညိဳ၏ လက္ကို ဆြဲထားေလသည္။

“ေနပါဦးကြယ္ ညိဳကလဲ၊ ကိုကုိ သူက ဝင္းသူငယ္ခ်င္းေလ၊ ေက်ာင္းမွာတုန္းကဆုိ ဆုိးေဖာ္ ဆုိးဖက္ေပါ့။ ဝင္းရဲ႕ ကုိကို႔ကို မွတ္ထားဦး၊ ေနာက္ေတြ႕ရင္ မမွတ္မိဘဲ ျဖစ္ေနဦးမယ္။ ညိဳက သိပ္ေမ့တတ္တာ၊ တစ္ခါက ပထဝီဝင္ သင္တဲ့ ဆရာမကုိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေဈးထဲမွာ ေတြ႕ေတာ့ ကုိယ့္ဆရာမ ကိုယ့္ကို ႏႈတ္ဆက္တာကို တီခ်ာ ျပန္မေခၚဘဲ အန္တီေတြ ဘာေတြ လုပ္ေနတယ္ေလ၊ သိလား ကိုကိုရဲ႕၊ အဲဒီေလာက္ အမွတ္သညာ ေကာင္းတာ”

ေမသန္းဝင္းက ရႊန္းရႊန္းေဝေအာင္ ေျပာရင္း ရယ္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ သူ႔သမီးကို ျပျပန္သည္။

“သူက ကိုယ့္သမီး အႀကီးဆံုးေလ၊ ကိုယ္ အူအတက္ေပါက္လို႔ ေဆး႐ုံ ေရာက္ေတာ့ သူပဲ အိမ္မွာ ခ်က္ျပဳတ္ေနတာ”
“သမီးေတာင္ ႀကီးလွၿပီေနာ္”
“ကိုယ္က အိမ္ေထာင္က်တာ ေစာတာကိုး။ သူ႔ေအာက္မွာ ေလးေယာက္ ရွိေသးတယ္။ ေမ်ာက္ကေလးေတြ၊ ေဆာ့လိုက္ ဆိုးလိုက္ၾကတာ”

အိမ္ေထာင္ ေစာေစာက်သည္မွာ ဒီလုိ ဆုိေတာ့လည္း အေကာင္းသားပင္။ ေမသန္းဝင္းသည္ အသက္ ၃၃ ႏွစ္သာ ရွိေသးေသာ္လည္း အပ်ိဳေပါက္ သမီးေလး ရွိေနေပၿပီ။ သူတုိ႔ အသက္ႀကီးၿပီး အနားယူသင့္ေသာ အခ်ိန္တြင္ သားမ်ား သမီးမ်ား အကုန္ လက္လႊတ္၍ လူလားေျမာက္ၿပီး ျဖစ္ေနေပလိမ့္မည္။

“သမီးကို ကုိယ္တို႔ ေက်ာင္းမွာပဲ ထားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေက်ာင္းလည္း စည္းကမ္း ပ်က္ေနပါၿပီကြယ္၊ ဆရာမႀကီးေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူး၊ စည္းကမ္းေတြလည္း မရွိေတာ့ဘူး”
“ေအာင္မယ္ အမ်ိဳးသမီး ေထာင္ႀကီးဆုိ”
“အုိကြယ္ ႐ူးလို႔ ေျပာမိတာ၊ မုိက္လုိ႔ ေျပာမိတာ၊ ဘယ္ကလာ ေထာင္ ရမွာလဲ”

ေမသန္းဝင္းက ေခါင္းတခါခါႏွင့္ ေျပာေသာအခါ ညိဳသည္ သူ႔ကုိ
ၾကည့္၍ ရယ္မိသည္။

“တစ္ေန႔က ပညာရည္ခၽြန္ ဆုေပးပြဲ ေရာက္ေသးတယ္။ ကိုယ္တုိ႔တုန္းက ဆရာမႀကီး မိန္႔ခြန္းေျပာရင္ တုတ္တုတ္ေတာင္ မလႈပ္ရဲဘူး။ ခုေတာ့ကြယ္ အေပၚမွာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက ေျပာခ်င္ရာေျပာ၊ ေအာက္က ကေလးေတြကလည္း ပြစိ ပြစိ၊ ရြစိ ရြစိနဲ႔ ဆူခ်င္ရာဆူ၊ တကထဲကြယ္ စိတ္ပ်က္စရာ”

ေမသန္းဝင္း၏ ေယာက္်ားက ေအးပံုရသည္။ ဘာမွ ဝင္မေျပာဘဲ ျပံဳး ေနေလသည္။ သမီးကမူ သူတုိ႔ မေကာင္းေၾကာင္း ေျပာေန၍ ထင္သည္။ မ်က္ႏွာေလး မသိမသာနီကာ ႏႈတ္ခမ္းစူေနသည္။

“တုိ႔ေတြတုန္းကလည္း စကားမ်ားတာပါပဲ၊ မွတ္မိလား၊ ပံုေျပာ ေကာင္းတာေလ”
“ေအး ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္၊ ဘာပံုပါလိမ့္”
“ေရသူမေလး ပံုေလကြယ္”

ေမသန္းဝင္းကို ေမ့ခဲ့ေသာ္လည္း သူေျပာျပေသာ ေရသူမေလးပံုကို ညိဳ မေမ့ဖူးခဲ့ေပ။ အခု ျပန္ေတြးလွ်င္ အခု သတိရသည္။ သူ၏ အသံကိုပင္
နားထဲတြင္ ၾကားေယာင္မိသည္။

* * *

“ဟို ေရွးေရွးတုန္းကတဲ့၊ ေရေအာက္ နန္းေတာ္ႀကီးမွာ ေရသူမ ဘုရင္ႀကီး တစ္ပါး ရွိတယ္တဲ့။ အဲဒီ ေရသူမ ဘုရင္ႀကီးမွာလည္း သိပ္ၿပီးလွတဲ့ သမီးေတာ္ ၇ ပါး ရွိသတဲ့”

ေမသန္းဝင္းသည္ စိန္ပန္းပင္ရိပ္တြင္ ထုိင္ရင္း သူ႔ပုံကို စတင္ေျပာခဲ့သည္။ သူေျပာေသာ “ေရသူမ ဘုရင္ႀကီး” ဟူေသာ စကားသည္ ညိဳ၏ နားထဲတြင္ ကန္႔လန္႔ ကန္႔လန္႔ ျဖစ္ေနသည္။

“ေရသူမ ဘုရင္ႀကီး ဆုိေတာ့ ေရသူထီးႀကီးေပါ့” ဟု ဝင္ေျပာခ်င္ေသာ္လည္း ပံုေျပာေနေသူ အရွိန္ပ်က္သြားမည္ စုိး၍ ဝင္မေျပာျဖစ္ေခ်။

“အဲဒီ ေရသူမေလးေတြဟာ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ျပည့္မွ ေရေပၚကုိတက္ခြင့္ ရတယ္တဲ့။ ဒီေတာ့ အစ္မႀကီးေတြဟာ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ေရေပၚကို တက္ခြင့္ရတယ္တဲ့။ တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ေရေပၚကို တက္ၿပီး ျပန္လာတဲ့ အခါမွာ အသက္မျပည့္ေသးလို႔ ေရေအာက္ နန္းေတာ္မွာ က်န္ခဲ့တဲ့ ညီမ အေထြးဆံုးေလးကို ေရေပၚက အေၾကာင္းေတြ ေျပာျပၾကတယ္တဲ့။ ဟို မိုးေပၚက အုပ္ေနတဲ့ ေကာင္းကင္ျပာႀကီး အေၾကာင္း၊ ၾကယ္ေတြ လေတြ အေၾကာင္း၊ ေရေပၚမွာေ ရြ႕သြားေနတဲ့ သေဘၤာႀကီးေတြ အေၾကာင္း၊ ကုန္းေျမေပၚမွာ ေရာင္စံုမီးေတြ ထြန္းထားတတ္တဲ့ ၿမိဳ႕ေတြ၊ နန္းေတာ္ေတြ အေၾကာင္းကို ေျပာျပႀကတာေပါ့။ ဒီေတာ့ ေရသူမေလးဟာ ေရေပၚကို တက္ခ်င္လြန္းလို႔ အသက္ ၁၅ ႏွစ္ျပည့္တဲ့ေန႔ကို အေမွ်ာ္ႀကီး ေမွ်ာ္ေနရတယ္တဲ့”

စိတ္ပါလက္ပါ ေျပာေနေသာ ေမသန္းဝင္းကို ညိဳသည္ အေငးသား ၾကည့္ေနမိသည္။ သူသည္ မိန္းမေခ်ာေလး ျဖစ္သည္။ သြယ္တန္းေသာ မ်က္ခံုးေအာက္မွ သူ႔မ်က္လံုးေလးမ်ားသည္ ညိဳတုိ႔ မ်က္လံုးမ်ားထက္ ပို၍ နက္ေမွာင္ကာ ပို၍ အရည္ရႊန္းလဲ့သည္။ မ်က္ေတာင္ေလးမ်ားက တုိေသာ္လည္း ေကာ့ပ်ံေနသည္။ ႏႈတ္ခမ္းေလးမ်ားကမူ ထူထူဝန္းဝန္းေလး ျဖစ္သည္။

“အဲ သူ ၁၅ ႏွစ္ျပည့္တဲ့ ေန႔က်ေတာ့ ခ႐ုပုတီးေလးေတြကို ဆြဲ၊ ခ႐ု သရဖူေလးေတြကို ေဆာင္းၿပီး ေရေပၚကို တရွိန္ထိုး တက္ခဲ့တာေပါ့။ ေကာင္းကင္ျပာႀကီးနဲ႔ တလက္လက္ ေတာက္ပေနတဲ့ ၾကယ္ေလးေတြကိုေတာ့ ေရသူမေလးဟာ အံ့ဩလြန္းလို႔ ေက်ာက္ေဆာင္ေလး ေပၚမွာ ထုိင္ၿပီး ေမာ္ၾကည့္ ေနမိတယ္တဲ့။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မီးေတြ ေရာင္စံုထြန္းၿပီး တူရိယာေတြ တီးမႈတ္ေနတဲ့ သေဘၤာႀကီး တစ္စင္းကို သူျမင္ရတယ္တဲ့။ ဒါနဲ႔ ေရသူမေလးဟာ သေဘၤာႀကီးနားကို ကူးသြားၿပီး ေခ်ာင္းၾကည့္တာေပါ့”
“အဟဲ ဟဲ အိမ္သာေပါက္က ေခ်ာင္းမိရင္ေတာ့ မေတာ္မတဲ့ ေတြ႕ေန ရေတာ့မွာပဲ”

ေနရာတကာတြင္ ရႊတ္တီးရႊတ္ေနာက္ ေျပာရန္သာ စဥ္းစားေလ့ရွိေသာ မေဝက ဝင္ေဖာက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူ႔ကို မည္သူကမွ် အားမေပး။ ကန္႔ကြက္ေသာ မ်က္လံုးမ်ားျဖင့္ ဝိုင္းၾကည့္သည္။

“အဲ ေခ်ာင္းၾကည့္ေသာ မင္းသားေလးကို ေတြ႕တာေပါ့။ မင္းသားေလးရဲ႕ ၁၅ ႏွစ္ျပည့္ ေမြးေန႔ကို သေဘၤာေပၚမွာ က်င္းပေနတာကိုး။ ေရသူမေလးဟာ ကခုန္ေပ်ာ္ပါး စားေသာက္ေနၾကတဲ့ လူေတြၾကားက မင္းသားေလးကိုပဲ စူးစုိက္ၿပီး ၾကည့္ေနတယ္။ ျမင္ျမင္ခ်င္းလည္း ခ်စ္သြားတယ္တဲ့၊ အဲ အဲဒီလုိၾကည့္ေနတုန္း ျဖဳန္းခနဲ ေလေတြတုိက္၊ လိႈင္းေတြထန္ၿပီး ေလျပင္းမုန္တိုင္းႀကီး က်ပါေလေရာတဲ့ကြယ္။ သေဘၤာႀကီးလည္း ေမွာက္သြားတာေပါ့။ ခုနတုန္းက ေပ်ာ္ပါးကခုန္ေနတဲ့ လူေတြဟာလည္း ေရနစ္တဲ့သူနစ္၊ ေမ်ာတဲ့သူ ေမ်ာနဲ႔ ကယ္ပါ ယူပါ တစာစာ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္တဲ့ သိလား”
“မင္းသားေလးေရာ မင္းသားေလးေရာ”

ေထြးက အေလာတႀကီး ေမးသည္။ စိုးရိမ္ ေၾကာင့္ၾကသလို မ်က္လံုးေလး ဝိုင္းေနသည္။

“ေရသူမေလး မကယ္ရင္ မင္းသားေလးလည္း ေသၿပီေပါ့။ သတိ ေမ့ေနတဲ့ မင္းသားေလးကို ေရသူမေလးက ေပြ႕ၿပီး ေခၚခဲ့တယ္တဲ့။ လိႈင္းထဲ ေလထဲမွာ တစ္ညလံုး ပင္ပင္ပန္းပန္း သယ္လာၿပီးတဲ့ အခါမွာ ကမ္းေျခကုိ ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကမ္းေျခကို ဆင္းလာတဲ့ လူေတြကို အေဝးက ျမင္ရတယ္တဲ့။ အဲဒီတုိင္းျပည္က မင္းသမီးေလးဟာ သူ႔အေႁခြအရံေတြနဲ႔ ပင္လယ္ကမ္းေျခကို ဆင္းလာတာေလ။ လူေတြ လာေနတာ ျမင္ေတာ့ ေရသူမေလးဟာ သတိေမ့ေနတဲ့ မင္းသားေလးကို သဲေသာင္ျပင္ ေပၚမွာ အသာခ်ထားခဲ့ၿပီး ေက်ာက္ေဆာင္ၾကား ဝင္ၿပီး ပုန္းေနရရွာတာေပါ့။ သတိ ေမ့ေနတဲ့ မင္းသားေလးကို မင္းသမီးေလးက သူ႔နန္းေတာ္ သယ္သြားတာကို ေခ်ာင္းၾကည့္ၿပီး ဝမ္းနည္းေနတယ္တဲ့။ မင္းသားေလး သတိရလာေတာ့ အဲဒီ မင္းသမီးေလးကိုပဲ သူ႔ရဲ႕ အသက္သခင္ ေက်းဇူးရွင္ ထင္ၿပီး သိပ္ေက်းဇူး တင္သြားေရာတဲ့။ ေရသူမေလးဟာ မင္းသားေလးကုိ ခ်စ္လြန္းေတာ့ လူ႔ဘဝေရာက္ရင္ နီးစပ္ေကာင္းရဲ႕ ဆုိတဲ့ အၾကံနဲ႔ စုန္းမႀကီး တစ္ေယာက္ဆီကို သြားတယ္တဲ့။ သူ႔ရဲ႕ အေၾကးခြံေတြ ဖံုးေနတဲ့ အၿမီးေနရာမွာ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္း ေပါက္လာေအာင္ လုပ္ေပးပါလို႔ ေတာင္းပန္တယ္တဲ့ေလ။ ဒီေတာ့ စုန္းမႀကီးက ေရသူမေလးကို လွ်ာကုိ ျဖတ္ေပးမွ ေဆးေဖာ္ ႏိုင္မယ္လို႔ ေျပာတယ္တဲ့။ ေနာက္ၿပီး သူလူျဖစ္လို႔မွ မင္းသားေလးက သူ႔ကို လက္မထပ္ရင္ သူေသရလိမ့္မယ္လို႔ သတိေပးတယ္တဲ့”
“ဟ မေသခ်ာတဲ့ ကိစၥႀကီး”
“ဘာလို႔ လွ်ာျဖတ္ ေပးရမွာလဲ၊ ဒီလိုဆုိ ဘယ္လိုလုပ္ စကား ေျပာေတာ့မွာလဲ။ မေပးဘူး မဟုတ္လား”

ေထြးႏွင့္ မေဝက တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ေျပာေနစဥ္ ေမသန္းဝင္းက ေခါင္းကို ျဖည္းညင္းစြာ ခါသည္။ ေဆြးျမည့္ ေၾကကြဲစြာ ဆက္၍ ေျပာသည္။

“ေပးတာေပ့ါ။ ေရသူမေလးက မင္းသားေလးကို ခ်စ္တာကိုး။ ဒီေတာ့ စုန္းမႀကီးဟာ ေဆးေဖာ္ၿပီး ေရသူမေလးရဲ႕ အၿမီးေပၚမွာ ဖ်န္းေပးလိုက္ေတာ့ ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္လာတယ္တဲ့။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ ေျခေထာက္ေလးေတြဟာ ႏုနယ္လြန္းေတာ့ ေျခလွမ္းတုိင္း လွမ္းတုိင္း ဓားသြား လွံသြားေတြေပၚမွာ ေလွ်ာက္ေနရသလို နာတယ္တဲ့။ နာေပမယ့္ ေရသူမေလးဟာ မင္းသားေလးကို ခ်စ္တာကိုး၊ ဘယ္ေလာက္နာနာ အားခဲေလွ်ာက္သြားၿပီး မင္းသားေလးဆီ ေရာက္ေအာင္ သြားသတဲ့”
“ေတြ႕လားဟင္၊ ေတြ႕ရဲ႕လား”
“ေတြ႕တာေပါ့၊ မင္းသားေလးနဲ႔လည္း ေတြ႕ေရာ မင္းသားေလးကလည္း သူ႔ကို ခ်က္ခ်င္း ခ်စ္သြားတာပဲတဲ့။ သူ ဘယ္ကလာလဲ၊ သူ႔နာမည္ ဘယ္လိုေခၚလဲ ေမးေပမယ့္ ေရသူမေလးဟာ ဘာမွ ျပန္မေျဖႏိုင္ဘူး။ မင္းသားေလးကုိ ၾကည့္ၿပီး ျပံဳးေန႐ုံပဲ တတ္ႏိုင္တယ္ေလ။ မင္းသားေလးေရာ၊ သူ႔ရဲ႕ အေဖနဲ႔ အေမေရာ သိပ္လွတဲ့ ေရသူမေလးကို ခ်စ္ၾကတယ္တဲ့။ ေရသူမေလးလည္း သိပ္ေပ်ာ္တာေပ့ါ။”
“ဒါေပမဲ့ တစ္ေန႔ေတာ့ မင္းသားေလးဟာ ေရသူမေလးကို ေျပာတယ္ တဲ့။ မင္းကို ငါ အရင္ေတြ႕ခဲ့ရင္ ေကာင္းသားပဲကြယ္၊ ခုေတာ့ ငါ့ရဲ႕ အသက္ကို ကယ္ခဲ့တဲ့ ဟုိတုိင္းျပည္က မင္းသမီးေလးနဲ႔ ငါ လက္ထပ္ရေတာ့မယ္။ သူ႔ကုိ လက္ထပ္ဖို႔ ငါကတိေပးခဲ့တယ္။သူဟာ ငါ့ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ပဲလို႔ ေျပာတယ္တဲ့။ ေရသူမေလးဟာ မင္းသားေလးကို သူကယ္တာပါလို႔ ေျပာခ်င္လြန္းေပမယ့္ မေျပာႏုိင္ဘဲ မ်က္ရည္ေတြ ဝဲလည္ ေနရွာတာေပါ့”
“ပါးစပ္နဲ႔ ေျပာမရရင္ စာနဲ႔ေရးေျပာပါလား၊ အ လိုက္တာ”
“လက္ဟန္ေျခဟန္နဲ႔ ေျပာေပါ့။ စာမတတ္ရင္ အ႐ုပ္ဆြဲေျပာေပါ့”

အေရးေကာင္းစဥ္ ဒိန္းေဒါင္းဖ်က္သည္ေတာ့ မဟုတ္၊ အေျပာေကာင္းစဥ္ ေဒါင္ဒင္ဖ်က္သည္။ ညိဳတို႔အားလံုး စိတ္လႈပ္ရွားစြာႏွင့္ မေက်မနပ္ ေျပာေနစဥ္ ေက်ာင္းတက္ေခါင္းေလာင္း ထုိးသည္။ ပထမ ေခါင္းေလာင္း ထုိးလွ်င္ အတန္းေရွ႕တြင္ လူစုၿပီး တန္းစီရေသာေၾကာင့္ စိန္ပန္းျပာေအာက္မွ အေျပးအလႊား ထြက္ခဲ့ၾကရသည္။ ဒီေန႔ ေသာၾကာေန႔ ျဖစ္သည္။ တနလၤာ ဗုဒၶဟူးႏွင့္ ေသာၾကာေန႔တုိင္း စုေဝးခန္းမႀကီး ထဲတြင္ စုေဝးကာ ဆရာမႀကီး၏ ဆံုးမဩဝါဒကုိ ခံယူၾကရသည္။

ႏွစ္ေယာက္တစ္တြဲစီ တန္းစီၿပီး စုေဝးခန္းမသုိ႔ ထြက္လာခ်ိန္အထိ ညိဳသည္ ေရသူမေလးက လြဲ၍ ဘာမွ မေတြးႏိုင္၊ ေဘးတြင္ လက္တြဲထားေသာ ေမသန္းဝင္း၏ လက္ကို ဆုပ္ကုိင္ရင္း ေရသူမေလး ဘာျဖစ္သြားသနည္း သိလိုစိတ္ႏွင့္ စိတ္လႈပ္ရွားေနသည္။ သို႔ေသာ္ ေဘးဘက္တြင္ ဆရာမက ယွဥ္လ်က္ ေလွ်ာက္လာေတာ့ ေမးခြင့္ မသာခဲ့။ စုေဝးခန္းမထဲတြင္ တန္းစီ ၿပီးၾကေသာအခါတြင္ကား ဆရာမ မရွိေတာ့ေခ်။ ဆရာမႀကီး အလာကို ေစာင့္ေနရေသာ ထုိအခ်ိန္သည္ အပ္က်သံကိုပင္ ၾကားရမတတ္ ၿငိမ္သက္ တိတ္ဆိတ္ျမဲ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္လည္း ဒီတစ္ခါေတာ့ ညိဳသည္ မၿငိမ္သက္နိုင္ မတိတ္ဆိတ္နိုင္၊ ေမသန္းဝင္း၏ လက္ကို ဆုပ္ကာ “ဘာျဖစ္သြားလဲဟင္၊ ဘာျဖစ္သြားလဲ” ဟု ေလသံႏွင့္ ထပ္ခါထပ္ခါ ေမးမိသည္။

“ေနာက္တစ္ေန႔က်ရင္ မင္းသားေလးက လက္ထပ္ရေတာ့မယ္ေလ၊ ေရသူမေလးဟာ အဲဒီညမွာပဲ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ မင္းသားေလးကို ၾကည့္ရင္း သိပ္ၿပီး ဝမ္းနည္းေနတာေပါ့။ သူေနခဲ့တဲ့ သူေပ်ာ္ခဲ့တဲ့ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးကို ေနာက္ဆံုး အေနနဲ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္မိတုန္းမွာ သူ႔ရဲ႕အစ္မ ၆ ေယာက္ဟာ ေရေပၚကို ေပၚလာၾကတယ္။ ေလထဲမွာ တလြင့္လြင့္ ျဖစ္ေနတဲ့ ဆံပင္ရွည္ေတြဟာ တုိတုိေလးပဲ က်န္ေတာ့တယ္တဲ့”
“ဟင္ ဘာျဖစ္လို႔လဲ”
“စုန္းမႀကီးကုိ ျဖတ္ေပးခဲ့ၾက တယ္ေလ။ သူတုိ႔ ညီမေလးအတြက္ ေဆးစီရင္ထားတဲ့ ဓားေျမာင္ေလး ရဖို႔အတြက္ သူတုိ႔ရဲ႕သိပ္လွတဲ့ ဆံပင္ေတြ ေပးခဲ့ၾကရတယ္တဲ့။ အစ္မေတြဟာ ေရသူမေလးကို ဓားေျမာင္ေလး ေပးၿပီး အဲဒီဓားေျမာင္နဲ႔ မင္းသားေလးရဲ႕ ႏွလံုးသားကို ထိုးလိုက္ပါ။ ထြက္လာတဲ့ ေသြးနဲ႔ ေျခေထာက္ကို ေဆးလိုက္ရင္ အၿမီး ျပန္ေပါက္လာလိမ့္မယ္။ ေရေအာက္ နန္းေတာ္ကို ျပန္လာခဲ့ပါ ညီမေလးရယ္လို႔ မ်က္ရည္လည္ရြဲနဲ႔ ေျပာၾကတယ္တဲ့”

မေဝက ေနာက္ရန္ေျပာင္ရန္ သတိမရေတာ့ဘဲ မ်က္ရည္ေလး ဝဲေနသည္။ သူ႔ေဘးမွ ေထြးေထြးႏွင့္ နီနီက မ်က္ေတာင္ေလးေတြ ပုတ္ခတ္ ပုတ္ခတ္ႏွင့္ ႏွာရည္ညႇစ္သည္။

“ရွဴး ရွဴး ဆရာမႀကီး လာေနၿပီ”
“ေျပာပါ ေျပာပါ ဘာျဖစ္လဲ”
“ေရသူမေလးဟာ ဓားေျမာင္ကို ယူသြားတာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့ မင္းသားေလးကို ၾကည့္ၿပီး မသတ္ရက္ဘူး ျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ဓားကေလးကို လႊင့္ပစ္လုိက္ေရာတဲ့”
“ဟင္”
“ေနာက္ေန႔က်ေတာ့ ေရသူမေလး မရွိေတာ့ဘူး၊ ရဲတုိက္ေဘးက ပင္လယ္ျပင္ေပၚမွာ ေရျမႇဳပ္ကေလးတစ္ခု ေပၚလာတယ္တဲ့”
“အဲဒါ ဘာလဲ၊ ဘာျဖစ္တာလဲ”
“ေရသူမေတြ ေသရင္ ေရျမႇဳပ္ ျဖစ္တယ္ေလ”
“ဟယ္”

ေမသန္းဝင္းက ဆုိ႔နင့္ေသာ အသံႏွင့္ေျပာသည္။ မ်က္ရည္ ရစ္ဝဲေသာ မ်က္လံုးနက္နက္ ကေလးမ်ားက စင္ျမင့္ေပၚမွ ဆရာမႀကီးကို စိုက္ၾကည့္ ေနေသာ္လည္း ျမင္ဟန္မရွိ။

ညိဳ႕ရင္ထဲတြင္ ဟာသြားသည္။ ဆရာမႀကီးက ဘာဆံုးမဩဝါဒ ေပးသြားသနည္းလည္း မသိလုိက္။ သနားစိတ္ႏွင့္လား၊ မခ်င့္မရဲစိတ္ႏွင့္လား၊ ဘာစိတ္ႏွင့္လားေတာ့ မသိ၊ ငိုခ်င္ေနသည္။

အတန္းထဲေရာက္ေတာ့ ပို၍ပင္ ငိုခ်င္စရာႏွင့္ ၾကံဳသည္။ အတန္းပိုင္ ဆရာမ ေဒၚစီစီက ေမသန္းဝင္းႏွင့္ ညိဳတုိ႔ကို အတန္းေရွ႕ ေခၚထုတ္ကာ ဆူေတာ့သည္။ စုေဝးခန္းထဲတြင္ စကားမ်ားၾကေသာ အျပစ္ႏွင့္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခြန္းေျပာ ႏွစ္ခြန္းေျပာျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေလရွည္ႀကီး ေျပာၾကျခင္း ျဖစ္၍ ပိုၿပီး အျပစ္ႀကီးသည္။ မုန္႔စားေက်ာင္း ဆင္းခ်ိန္ဝယ္ မုန္႔မစားရ။ ခံုေပၚတက္ ရပ္ေနၾကရသည္။ ေက်ာင္းတက္ခါနီး ဆယ္မိနစ္ အလိုက်မွ လႊတ္ေပးလိုက္၍ မုန္႔စားခန္းသို႔ အေျပးအလႊား လာခဲ့ၾကရသည္။

ဒဏ္ေပး ခံရေသာ္လညး္ မမွတ္ေသး။ မုန္႔ဟင္းခါးဆုိင္တြင္ ေရသူမေလး အေၾကာင္းကို စကားဆက္မိၾကေသးသည္။

“ေရသူမေလးက မိုက္တာပါ။ အမွန္ဆုိ သူ႔ကိုမွ မယူတဲ့ မင္းသားကို သတ္ပစ္လုိက္ ေအးေရာ”

ညိဳက မုန္႔ဟင္းခါးကို လံုးေထြး မ်ိဳခ်ရင္း က႐ုဏာ ေဒါေသာႏွင့္ ေျပာေသာအခါ ေမသန္းဝင္းက ညိဳ႕ကို ရန္ေတြ႕သည္။

“ဘာမိုက္ရမွာလဲ၊ တကယ့္ကို ျမင့္ျမတ္တဲ့အခ်စ္ သိရဲ႕လား၊ ႐ုိမီယုိ တုိ႔ ဂ်ဴးလိယက္တုိ႔ ထက္ေတာင္ သာေသး”

ထုိစဥ္က ရိွတ္စပီးယား ျပဇာတ္မ်ားကို သင္ရ၍ ကို႐ုိမီယိုႏွင့္ မဂ်ဴးလိယက္တုိ႔သည္ ညိဳတို႔၏ ႏွလံုးသားေပၚတြင္ စိုးမုိးၿပီး ျဖစ္သည္။

“ေရသူမေလးရဲ႕အခ်စ္ဟာ စံျပအခ်စ္၊ ကိုယ္က်ိဳးမဖက္တဲ့ အခ်စ္၊ နမူနာ ယူစရာေကာင္းတဲ့ အခ်စ္ သိရဲ႕လား၊ ေရသူမေလးဟာ အခ်စ္ရဲ႕သေကၤတ၊ ဒါကို ခ်စ္တတ္တဲ့လူေတြပဲ နားလည္တယ္”
“ျမတ္စြာဘုရား”

ေဒါႏွင့္ေမာႏွင့္ ေျပာေသာ ေမသန္းဝင္းကို ၾကည့္ရင္း ညိဳသည္ ဘုရားတလိုက္ မိသည္။ သူ႔ မ်က္လံုးနက္နက္ေလးမ်ားသည္ ရႊန္းလက္ေတာက္ပ ေနသည္။ ပါးကေလးမ်ားက နီေထြးေနသည္။ သူက ညိဳကို အေပၚစီးမွ ၾကည့္ကာ “ခ်စ္တတ္တဲ့ သူေတြပဲ နားလည္တယ္” ဟု ေျပာလိုက္၍ မခံခ်င္ ျဖစ္သြားသည္။ “အမယ္ ငါ့ကို မခ်စ္တတ္ဖူးလို႔ ေျပာတာေပါ့ေလ” ဟု ေတြးမိၿပီး ေအာင့္သက္သက္ ျဖစ္သြားေသာ္လည္း ဘာျပန္ေျပာရမည္ မသိ။

မေန႔တစ္ေန႔ကမွ အပ်ိဳျဖစ္ေသာ ညိဳသည္ မခ်စ္တတ္ေသးသည္မွာ အမွန္။ အခ်စ္မခံဖူးေသးသည္မွာလည္း အမွန္။ ရည္းစားစာေလး တစ္ေစာင္တေလပင္ မရဖူးေသးသည္မွာလည္း အမွန္ပင္။ ခ်စ္တတ္ေသာ ေမသန္းဝင္းသည္ကား ထုိႏွစ္ကုန္တြင္ပင္ ေက်ာင္းမွ ထြက္သြားသည္။ ခ်စ္သူေနာက္သို႔ လိုက္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ မခ်စ္တတ္ေသးေသာ ညိဳက ေက်ာင္းစာကို ဆက္၍ က်က္ခဲ့ရေလသည္။

* * *

“ေရသူမေလးပံုကို သမီးလည္း သိပ္ႀကိဳက္တာ၊ ေရသူမေလးဟာ တကယ္ စြန္႔လႊတ္ ရဲတယ္ေနာ္ အန္တီ”

ေမသန္းဝင္း၏ သမီးေလးက ညိဳ႕ကို တရင္းတႏွီး လွမ္းေျပာသည္။ သူ႔ကို အန္တီဟုေခၚေသာ ၿမီးေကာင္ေပါက္ေလးကို ၾကည့္ရင္း ညိဳ႕ရင္ထဲတြင္ ထိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားျပန္သည္။ “ငါ မငယ္ေတာ့ပါလား” ဟု ေတြးမိျပန္သည္။ ေတြးေနရင္ တစ္ဖက္ခုတင္က လူနာေဘးတြင္ ရပ္ေနေသာ ဧည့္သည္ လူငယ္ကုိ အမွတ္တမဲ့ သတိထားလိုက္မိသည္။ သူ႔မ်က္လံုးမ်ားသည္ ၿမီးေကာင္ေပါက္မေလး ဆီတြင္ ရစ္ဝဲေနသည္။

“ကိုယ့္သမီး မေခ်ာဘူးလား ညိဳ”
“အေမတူေလးပဲ ေခ်ာတာေပါ့”

ညိဳက ေျပာေသာအခါ သမီး၏ မ်က္လံုးမ်ားသည္ တစ္ဖက္ခုတင္သို႔
ဖ်တ္ခနဲ ေရာက္သြားသည္။ ရွက္ကိုးရွက္ကန္းေလး ျပံဳးသည္။ ေမသန္းဝင္းက သူ႔သမီး၏ အျပံဳးကို ခ်က္ခ်င္း သတိထားမိသည္။ အခန္းကို ေဝ့ၾကည့္ ေလသည္။

“ေမေမ အလွထားတဲ့ ေရသူမ႐ုပ္ေလး က်ိဳးသြားတယ္ ေမေမ၊ တာတူး တုိက္ခ်လုိ႔”
“ဟယ္ ဘယ္လုိ ျဖစ္တာလဲ”
“ဝင္းရဲ႕သားက ေမ်ာက္ပဲ သိပ္ေဆာ့တာ၊ ဟဲ့ ေရသူမ တစ္ခ်ိန္လံုး ေက်ာက္တံုးေပၚ ထုိင္ေနတာ မေညာင္းဘူးလား၊ လမ္းေလွ်ာက္ဦး ဆုိၿပီး စင္ေပၚက တြန္းခ်တာေလ”

သမီး၏ အေဖက ရယ္ရင္း ေျပာသည္။

“အဲဒီ အ႐ုပ္ကေလးက ေဖေဖ့ကို ေမေမ လက္ေဆာင္ ေပးထားတာဆုိ ဟုတ္လား ေမေမ”
“အုိ ငယ္ငယ္တုန္းကပါ”

ေမသန္းဝင္းက ရွက္ျပံဳးေလး ျပံဳးသည္။

“သမီး သနားလိုက္တာ ေမေမရယ္”
“ဘယ္သူ႔ကိုလဲ”
“ေရသူမေလးကိုေလ၊ နဂိုကမွ ကံမေကာင္းရတဲ့ ကံဆုိးမေလး၊ အ႐ုပ္ဘဝမွာေတာင္ လိုက္ၿပီး ကံဆုိးေသးတယ္။ သမီး ေကာ္နဲ႔ ျပန္ဆက္မယ္ ေမေမ သိလား”

မိန္းမေခ်ာေလးက တစ္ဖက္ခုတင္ကို မ်က္လံုးဝင့္ၾကည့္ၿပီး ဆုိ႔နင့္
ေၾကကြဲေသာ အသံေလးႏွင့္ ေျပာသည္။ အရည္ၾကည္ေလးမ်ားႏွင့္ ရႊန္းလဲ့ ေတာက္ပေနေသာ သမီး၏ မ်က္လံုးမ်ားကို ၾကည့္ၿပီး ေမသန္းဝင္း လန္႔သြားဟန္ ရွိသည္။ မ်က္လံုး ျပဴးသြားသည္။

“ဘာ ကံဆုိးမေလးလဲ၊ အလကား၊ ဒ႑ာရီထဲက ေရသူမ၊ အ႐ူးထတဲ့ ေရသူမ၊ ဘာေကာ္နဲ႔မွ ျပန္ဆက္မေနနဲ႔၊ လႊင့္ပစ္လုိက္”

ေမသန္းဝင္းသည္ ၾကက္သားအုပ္မႀကီးလို ျပဴးျပဴးပ်ာပ်ာ ေျပာရင္း တစ္ဖက္ခုတင္သုိ႔ မ်က္ေစာင္း ခဲလုိက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ သမီးအေဖ၏ လက္ကိုဆြဲကာ "
မဟုတ္ဘူးလား ကိုကိုရယ္" ဟု ေထာက္ခံမဲ ေတာင္းလိုက္သည္။

ညိဳသည္ သူတုိ႔ သားအမိ တစ္ေတြကို ေငးၾကည့္ရင္း ျပံဳးေနမိသည္။ နားထဲတြင္ သူငယ္ငယ္က ေျပာခဲ့ဖူးေသာ စကားေလးကို ၾကားေယာင္ေနသည္။


ေရသူမေလးဟာ အခ်စ္ရဲ႕ သေကၤတ သိရဲ႕လား၊ ဒါကို ခ်စ္တတ္တဲ့ သူေတြပဲ နားလည္တယ္” တဲ့။

---------

                                                    မစႏၵာ

                                       (အခ်စ္ေရႊဘံုနိဒါန္း စာစု)

No comments:

Post a Comment