ဇာတ္ၫႊန္းတစ္ပုဒ္ ဆံုး႐ႈံးျခင္း - မင္းလူ
* * *
ဒီေန႔ ဘႀကီးေဇာ္ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္စရာ မရွိ။
“ေအးေအးေဆးေဆး နားမယ္၊ ညေနေလာက္ မင္းတို႔ႏွစ္ေကာင္လာခဲ့ဦး” ဟု မွာထားသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မ်ိဳးသက္ႏွင့္ ေက်ာ္ေက်ာ္တို႔ ဘႀကီးေဇာ္တို႔အိမ္ဘက္ ေလွ်ာက္လာခဲ့ၾကသည္။
“လဆန္းက်ရင္ ဘႀကီးေဇာ္ ကား႐ိုက္ဖို႔ နယ္ထြက္စရာရွိတယ္လို႔ ေျပာတယ္ကြ၊ နယ္ကိုယူသြားဖို႔ ပစၥည္းေတြ ဝယ္ခိုင္းမလို႔ ထင္တယ္” ဟု ေက်ာ္ေက်ာ္က ေျပာသည္။
မ်ိဳးသက္က
“ဒီကားမွာဝတ္ဖို႔ အဝတ္အစားေတြ ခ်ဳပ္ထားတယ္လို႔ ေျပာတယ္ကြ၊ အဲဒါေတြ ေရြးခိုင္းမလို႔ ထင္တယ္ကြ”
သူတို႔ႏွစ္ေယာက္က ဘႀကီးေဇာ္ႏွင့္ မနီးမေဝးမွာ ေနၾကသည္။ ဘႀကီးေဇာ္၏ ေဝယ်ာဝစၥေတြ
ကူညီလုပ္ကိုင္ေပးေနၾကသည္။ သားတပည့္ ေတြလို ျဖစ္ေနၾက၏။ ဘႀကီးေဇာ္က သူတို႔အေပၚ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ထားသည့္ ေက်းဇူးေတြရွိသည္။ သူတို႔ကလည္း အႏြံအတာခံသည္။ ဘႀကီးေဇာ္သည္ ေအာက္သက္ ေက်ခဲ့သူျဖစ္၍ ေတာ္႐ံု တန္႐ံုေလာက္ကို စိတ္တိုင္းမက်ဘဲ ဆူပူေနတတ္သည္။ ေပးစရာေကၽြးစရာ ရွိလွ်င္လည္း ရက္ရက္ေရာေရာ ရွိသည္။
“ငါက မင္းတို႔ကို ဆူပူ႐ံုပဲ လုပ္တာ၊ ငါတို႔ ပညာသင္ခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္က နားရင္းပါ အအုပ္ခံရတာကြ၊ မင္းတို႔ ကံေကာင္းတယ္၊ မွတ္ထား” ဟု ေျပာေလ့ရွိသည္။
“ေဟ့ေကာင္ ကိုသက္.. ခုတေလာ ဘႀကီးေဇာ္ကို ၾကည့္ရတာ ထူးျခားသလိုပဲကြ"
“ဘာထူးျခားလို႔လဲ”
“ငါတို႔ကို သိပ္မဆူေတာ့ မပူေတာ့ဘူးေလကြာ”
“ေအာင္မာ.. မင္းက အဆူခံရတာမ်ား အေကာင္းမွတ္ေနသလား၊ ေအး.. ေျပာလို႔မရဘူး၊ ဒီေန႔ အဆူခံခ်င္ ခံေနရမွာ”
ဘႀကီးေဇာ္ အိမ္ရွိရာ ၿခံဝင္းထဲ ဝင္လိုက္ေသာအခါ အံု႔ဆိုင္းေနတတ္ေသာ သစ္ပင္ႀကီးမ်ားေၾကာင့္ ညိဳ႕ခနဲ စိမ့္ခနဲ ျဖစ္သြား၏။ ေအးခ်မ္းသာယာေသာ ေနရာကေလးျဖစ္၍ ေရာက္သည့္အခါတိုင္း
စိတ္ၾကည္ႏူးရသည္။ သူတို႔ဘက္သို႔ ခပ္သုတ္သုတ္ ေလွ်ာက္လာေနေသာ ဘႀကီးဦးေသာင္းၫြန္႔ကို ေတြ႔ရသည္။
သူတို႔ကိုျမင္ေတာ့
“ေဟ့ေကာင္ေတြ.. ျမန္ျမန္သြားၾက၊ ကိုေဇာ္လြင္ သတိလစ္သြားလို႔တဲ့၊ အခုပဲ ေမာင္႐ူပ
ဆရာဝန္ သြားပင့္လာတယ္”
“ဟာ” ဆိုေသာ အာေမဋိတ္ကို သံၿပိဳင္ရြတ္ရင္း ေျပးသြားၾကသည္။ အိမ္ေပၚကို တက္လိုက္ေတာ့
ဘႀကီးေဇာ္က ပက္လက္လွန္ လွဲေနသည္။ ဆရာဝန္က သူ႔ရင္ဘတ္ေပၚ လက္ဖေနာင့္ ႏွစ္ဖက္ႏွင့္ ဖိလိုက္၊ႂကြလိုက္။ ခဏၾကာေတာ့ ဆရာဝန္က မ်က္လံုးကိုၿဖဲၿပီး လက္ႏွိပ္ဓာတ္မီးႏွင့္ ထိုးၾကည့္သည္။ ၿပီးေတာ့ ေခါင္းခါသည္။ မရေတာ့ဘူး။ ဆံုးေနၿပီ။
႐ုတ္တရက္ တိတ္ဆိတ္သြားသည္။ ထို႔ေနာက္ အံ့အားသင့္စြာ ေရရြတ္ျမည္တမ္းသံမ်ား၊ စီခနဲ
ပြက္ညံသြားေသာ ငို႐ႈိက္သံမ်ား။ ဘႀကီးေဇာ္ကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့လည္း အိပ္ေနသလိုပါပဲ။
သိပ္မထူးျခားလွပါဘူး။ ႐ုပ္ရွင္ေတြ၊ ဗီဒီယိုဇာတ္ကားေတြထဲမွာ ဘႀကီးေဇာ္ ေသဆံုးသည့္ အခန္းေတြ မၾကာခဏ ၾကည့္ဖူးသည္။ ငယ္ငယ္တုန္းကဆိုလွ်င္ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ရင္း ငိုလိုက္ရတာ။ မ်က္ရည္ေတြ မသုတ္ႏိုင္ခင္မွာ “ၿပီးပါၿပီ” စာတန္းထိုးၿပီး မီးေတြဖြင့္လိုက္လို႔ မ်က္ရည္စက္လက္နဲ႔ လူမိသြားေတာ့ ရွက္ကိုးရွက္ကန္း ျဖစ္ခဲ့ရတာ။
ခုလည္း ဒီလိုပဲ။ ႐ုပ္ရွင္ထဲက အတိုင္းပဲ။ သိၿပီ သိၿပီ။ ဟိုတစ္ခါ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကြင္းေပၚ
လိုက္သြားတုန္းကလိုေပါ့။ ဆရာဝန္ ထြက္သြားေတာ့မွ မ်က္လံုးကို ဖြင့္ၾကည့္ၿပီး “ငါ့အိုက္တင္ ေကာင္းတယ္မဟုတ္လား” ဟု ၿပံဳးၿပံဳးႀကီးလုပ္ရင္း ေမးမွာမဟုတ္လား။ လုပ္မေနပါနဲ႔ ဆရာေဇာ္ရာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဒီေလာက္လည္း မတံုးမအေသးပါဘူး။
“ကတ္” ဟု ေအာ္လိုက္ေသာ ဒါ႐ိုက္တာ၏ အသံမ်ားကို ၾကားေလမလားလို႔ နားစြင့္ေနမိေသးသည္။ သို႔ရာတြင္
ဒါ႐ိုက္တာကို မေတြ႔ရ။ တကယ္ေတာ့ ဒီဇာတ္လမ္းကို ႐ိုက္ကူးေနသူမွာ ဘယ္သူမွ မျမင္ႏိုင္ေသာ ဒါ႐ိုက္တာႀကီး ျဖစ္သည္။ သူစီစဥ္ၫႊန္ၾကားသည့္ ဇာတ္လမ္းတိုင္း၏ ဇာတ္သိမ္းခန္းမွန္သမွ် ခုလို အဆံုးသတ္သည္ ခ်ည္းပင္ ျဖစ္၏။ ႏိုးထခြင့္ မရၾက။
မ်ိဳးသက္က ေက်ာ္ေက်ာ္ကို ၾကည့္လိုက္သည္။ ေက်ာ္ေက်ာ္ကေတာ့ ဘႀကီးေဇာ္ကိုသာ
ေငးစိုက္ၾကည့္ေန၏။
“မင္း ဘယ္လိုထင္လဲ ေက်ာ္ေက်ာ္၊ ဘႀကီးေဇာ္ သ႐ုပ္ေဆာင္ခဲ့သမွ်ေတြထဲမွာ ဒီတစ္ခါ အသက္အပါဆံုးပဲ”
“ဟုတ္တယ္.... အသက္အပါဆံုးပါပဲ ဘႀကီးေဇာ္ရာ”
* * *
ခ်စ္ယမင္းသူသည္ လြယ္အိတ္ကေလးလြယ္ၿပီး ထြက္လာသည္။ ဘႀကီးေဇာ္အိမ္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့
ေျခလွမ္းတံု႔သြားသည္။ ခါတိုင္းဆိုလွ်င္..
“ဘဘေဇာ္ႀကီး.. သမီး ေက်ာင္းသြားေတာ့မယ္”
ဟု ႏႈတ္ဆက္ေနက်။
ဒီေန႔ေတာ့ ႏႈတ္ဆက္စရာ ဘဘေဇာ္ႀကီး မရွိေတာ့။ ထိုအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ခုခ်ိန္ထိ သူ႔စိတ္ထဲမွာ ထူးဆန္းသလို ျဖစ္ေနေသးသည္။ လူတစ္ေယာက္ ေသဆံုးခါနီးလွ်င္ ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ေနမေကာင္းျဖစ္ရမည္။ ေနာက္ေတာ့ ေန႔လားညလားပဲ စသည္ျဖင့္ လူႀကီးေတြ ေျပာသံဆိုသံ ၾကားရမည္။
ဒီေနာက္မွ ေသရတာ မဟုတ္လား။
ဒီဟာက ဒီလိုမဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေန႔က မနက္ပိုင္းမွာ သူ႔ကို စေန ေနာက္ေနေသးသည္။ အႀကီးက အဝတ္ေတြေလွ်ာ္မယ္ လုပ္ေတာ့..
“ထားလိုက္စမ္းပါကြာ.. ဒီေန႔ ေအးေအးေဆးေဆး နားနားေနေန စကားေလး ဘာေလး ေျပာရေအာင္၊
ညေနက်ေတာ့ ငါးပတ္ခ်က္ စားခ်င္တယ္ကြာ၊ ေဈးသြားရင္ ဝယ္ခဲ့စမ္းပါ” လို႔ ေျပာေနတာ ၾကားရေသးသည္။ ေက်ာင္းသြားခါနီး နႈတ္ဆက္ေတာ့ေတာင္..
“ေဆာင္းေနေပမယ့္ သိပ္ျပင္းတယ္ေနာ္၊ ဦးထုပ္ကေလး ဘာေလး ေဆာင္းသြား” ဟု လွမ္းေျပာေသးသည္။
ညေန ေက်ာင္းကျပန္လာေတာ့ ဘႀကီးေဇာ္ႀကီး အိမ္ေရွ႕မွာ လူေတြ႐ႈပ္ေနသည္။ ေမးၾကည့္ေတာ့
ဘဘေဇာ္ႀကီး ဆံုးလို႔တဲ့။ ဘဘေဇာ္ႀကီးႏွင့္ အိမ္နီးခ်င္းျဖစ္ရတာ ေကာင္းသည္ဟု ခ်စ္ယမင္းသူ ထင္သည္။ သူက ကေလးေတြကို
ခ်စ္တတ္သည္။ ေစာင့္လည္း ေစာင့္ေရွာက္သည္။
ေက်ာင္းမွာ သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ ဗီဒီယိုေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ေတြအေၾကာင္း ေျပာတဲ့အခါ ကိုယ္က
တစ္ပန္းသာသည္။ ဘယ္ဇာတ္ကားထဲမွာ ဘဘေဇာ္ႀကီး သ႐ုပ္ေဆာင္တာ
ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေၾကာင္းသာ သူမ်ားေတြ ေျပာႏုိင္သည္။ ကိုယ္ကေတာ့ ဘဘေဇာ္ႀကီး တစ္ခါတစ္ခါ သူကိုယ္တိုင္ ခ်က္ျပဳတ္ စားေသာက္တတ္ေၾကာင္း၊ ဖိုထိုးတာလည္း ဝါသနာပါေၾကာင္း၊ တိုင္းရင္းေဆးေတြ
ေဖာ္ၿပီး အနီးအနားက လူေတြကို ေဆးကုသ ေပးတတ္ေၾကာင္း၊ မနက္အေစာႀကီး ထၿပီး
ဘုရားရွိခိုးတတ္ေၾကာင္း။ အ႐ိုင္းစံပယ္ ဇာတ္ကားမွာ ဘဘေဇာ္ႀကီး အကယ္ဒမီ ရေသာအခါ ခ်စ္ယမင္းသူတို႔ ဂုဏ္ယူလို႔
မဆံုးႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရသည္။ ဘဘေဇာ္ႀကီးက ခြင့္ျပဳသျဖင့္ ေရႊစင္႐ုပ္ဆုကို ေသေသခ်ာခ်ာ
ကိုင္တြယ္ၾကည့္႐ႈခြင့္ရသည္။
“ေရႊနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ အ႐ုပ္တဲ့၊ ဝင္းအိေနတာပဲဟယ္၊ လွသလား မေမးနဲ႔” ဆိုၿပီး ေက်ာင္းက သူငယ္ခ်င္းေတြကို ႂကြားရတာ အေမာပဲ။
ဒီေန႔လည္း ဘဘေဇာ္ႀကီးအေၾကာင္းကို သူငယ္ခ်င္းေတြက ေမးၾကလိမ့္မည္။ ဆံုးသည့္ေန႔ ညေနက လူေတြၾကားက ေခါင္းလွ်ိဳၿပီး ေခ်ာင္းၾကည့္ခဲ့သည္။
“အိပ္ေနတဲ့အတိုင္းပါပဲဟယ္” လို႔ ေျပာရင္း သူငိုမလား မသိ။ ခုပင္ မရည္ရြယ္ဘဲ မ်က္လံုးကို လြယ္အိတ္ႏွင့္ တို႔သုတ္လိုက္မိမလို
ျဖစ္သြား၏။
“ဘဘေဇာ္ႀကီး.. သမီး ေက်ာင္းသြားေတာ့မယ္ေနာ္”
ဟု စိတ္ထဲကပင္ ႏႈတ္ဆက္လိုက္သည္။
* * *
ညဆိုင္း အလုပ္ဆင္းရမည့္ စက္႐ံုအလုပ္သမား ကေလးမ်ားသည္ ဖယ္ရီကားေစာင့္ရင္း
ဦးေဇာ္လြင္အေၾကာင္း ေျပာေနၾကသည္။ သူတို႔က ဦးေဇာ္လြင္၏ ပရိသတ္ျဖစ္၏။ ခုေနာက္ပိုင္း
ဇာတ္ကားေတြသာမက ႐ုပ္ျမင္သံၾကားက ျပန္ျပေသာ ဇာတ္ကားေဟာင္းေတြပါ ၾကည့္ဖူးၿပီး
သေဘာက်ေနၾကသည္။ တစ္ညမွာ ဖယ္ရီကားႏွင့္ လိုက္လာရင္း ေရႊေၾကးစည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၏ အျပင္ဘက္စားပြဲမွာ ထိုင္ေနေသာ ဦးေဇာ္လြင္ကို ရိပ္ခနဲ ေတြ႔လိုက္သည္။
“ဟယ္.. ဟိုမွာ ဦးေဇာ္လြင္” ဟု တစ္ေယာက္က ေျပာသည္။ တစ္ေယာက္က “မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး၊ တူလို႔ပါ” ဟု ဆိုသည္။ မီးေရာင္က ခပ္မွိန္မွိန္မို႔ တိတိက်က် ထင္ထင္ရွားရွား မျမင္ရ။ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္ဘူး ျငင္းၾကသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔က်ေတာ့ ဟုတ္လား မဟုတ္လား သိရေအာင္ ေအာ္ေခၚၾကည့္မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားၾကသည္။ ဆိုင္ေရွ႕ ကားအျဖတ္တြင္ သူထိုင္ေနတာ ေတြ႔ရျပန္သည္။
“ဦးေဇာ္လြင္” ဟု သံၿပိဳင္ ေခၚလိုက္ၾကသည္။ အံ့ၾသဟန္ျဖင့္ လွည့္ၾကည့္သည္။
“ေဟး.. ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္”
သူတို႔က ေအာ္ေခၚေသာအခါ ေၾကာင္ေငးေငးၾကည့္ရင္း က်န္သည္။ ေနာက္ေန႔ေတြက်ေတာ့လည္း သူတို႔က ေအာ္ေခၚၾကျပန္သည္။ သူလွမ္းၾကည့္လွ်င္ လက္ျပႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ အစပိုင္းတုန္းကေတာ့
ေလာင္ေနတာဟု ထင္ဟန္တူသည္။ ခပ္တည္တည္ႀကီး လုပ္ေနေသးသည္။ ေနာက္ေတာ့မွ ခင္မင္မႈကို အသိအမွတ္ျပဳသည့္ အေနျဖင့္ ျပန္၍ လက္ျပႏႈတ္ဆက္တတ္လာသည္။ ဒီလိုႏွင့္ အျပန္အလွန္ ႏႈတ္ဆက္လာခဲ့ၾကတာ လအေတာ္ပင္ ၾကာခဲ့သည္။
“ေအးဟယ္.. ခုလို ႐ုတ္တရက္ႀကီး ဆံုးပါးသြားတာ ႏွေျမာဖို႔ေကာင္းလိုက္တာ” ဟု တစ္ေယာက္က ေျပာသည္။
“ေအးဟာ.. သတင္းၾကားတုန္းက ငါ မ်က္ရည္ေတာင္ က်မိတယ္”
ဖယ္ရီကား ေရာက္လာသျဖင့္ တက္လိုက္လာ ၾကသည္။ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကို အျဖတ္တြင္ အရင္ကလိုပင္ လွမ္းၾကည့္မိၾကသည္။ ဆိုင္ပိတ္ေနၿပီး အျပင္က မီးမိွန္မိွန္ေအာက္တြင္ လူသူကင္းမ့ဲလ်က္ရိွ၏။ သူတို႔ရင္ထဲမွာ ဟာသြားသည္။ စက္႐ံုကို သြားရာလမ္းကို ခရီးရွည္တစ္ခု ထြက္ေနရသလို ထင္မိ၏။
ဘယ္သူမွ စကားမေျပာၾကဘဲ တိတ္ဆိတ္စြာ လိုက္ပါလာၾကသည္။
* * *
အိမ္ထဲကအထြက္မွာ ယူေနက် ပစၥည္းတစ္ခုခု မပါသည့္အခါ၊ ထိုပစၥည္းမွာလည္း ဘာမွန္း
စဥ္းစားလို႔မရသည့္အခါ ေနမထိထိုင္မသာ ျဖစ္ေနသလိုမ်ိဳးပင္။
“ေအးဗ်ာ.. ဦးေဇာ္မရွိေတာ့ စိတ္ထဲမွာ ဟာတာတာနဲ႔ တစ္ခုခု လိုေနသလိုပဲ”
ဟု ဦးၾကည္ဝင္းက ေျပာသည္။
“ဟုတ္တယ္.. ကၽြန္ေတာ္လည္း မ်က္မွန္ ေမ့က်န္လို႔မ်ားလားလို႔ ထင္မိေသးတယ္၊ ဒီလိုလည္း မဟုတ္ျပန္ဘူးဗ်”
ဦးတင္ေငြက ေျပာသည္။
ဦးစန္းျမင့္က “အဲဒီေန႔က သတင္းၾကားၾကားခ်င္း ကၽြန္ေတာ္ ေရာက္သြားတာပဲ၊ ေနက နည္းနည္းျပင္းတယ္ဗ်၊ ေန႔လယ္ဘက္ႀကီး ေရခ်ိဳးေခါင္းေလွ်ာ္တယ္တဲ့၊ ဒါေၾကာင့္ရယ္လို႔လည္း ေျပာလို႔ မရပါဘူး၊ ျဖစ္ခ်ိန္တန္လို႔
ျဖစ္ရတာပဲလို႔ စိတ္ကို ေျဖရမွာပဲ၊ ဒါေပမဲ့ တကယ္တမ္းကေတာ့ ျဖစ္ခ်ိန္မတန္ေသးပါဘူးဗ်ာ”
“သူက ကား႐ိုက္တဲ့အခါ ေလွ်ာ့လုပ္တယ္လို႔ မရွိဘူး၊ အေသးအဖြဲ အခန္းကေလးကအစ အားထည့္ၿပီး အျပည့္လုပ္တာ၊ ဒီေတာ့ ပိုပင္ပန္းတာေပါ့၊ တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္၊ ႐ိုက္လက္စဇာတ္ကားေတြ အားလံုးၿပီးေအာင္ ႐ိုက္ေပးႏိုင္ခဲ့တယ္” ဟု ဦးစံက ေျပာသည္။
ဦးၾကည္ဝင္းက
“အႏုပညာေႂကြး မက်န္ခဲ့ဘူး၊ သူ႔တာဝန္ကို သူေက်ေအာင္ လုပ္သြားႏိုင္တာေပါ့ဗ်ာ”
သူတို႔အုပ္စုမွာ ဦးေဇာ္လြင္ႏွင့္ ေန႔စဥ္ ဆံုေနက်။ မနက္ပိုင္းတြင္ ေရႊေၾကးစည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္၏
အတြင္းဘက္က်က် စားပြဲမွာ ထိုင္၍ စကားေျပာၾကသည္။ ညဘက္က်ေတာ့ ဆိုင္က
ေစာေစာပိတ္သည့္တိုင္ အျပင္ဘက္ေထာင့္မွာ စားပြဲတစ္လံုးႏွင့္ ေရေႏြးၾကမ္းအိုးကို သူတို႔အတြက္ သီးသန္႔ ျပင္ဆင္ေပးထားသည္။ သူတို႔က ညစဥ္လိုလို ဆံုေတြ႔ၿပီး ညဥ့္နက္သည္အထိ စကားေျပာေလ့ ရွိၾကသည္။
ဒီေန႔ေတာ့ မနက္တုန္းကလည္း လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ စကားဝိုင္းသည္ ေျခာက္ေျခာက္ေသြ႔ေသြ႔ႏွင့္ ၿပီးဆံုးၿပီး လူစုခြဲခဲ့ရသည္။ ခု ညပိုင္းက်ေတာ့ ဦးေဇာ္လြင္အိမ္မွာ မိသားစုကို အားေပးစကား ေျပာၿပီး ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ မရည္ရြယ္ပါဘဲႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ဆီသို႔ ေလွ်ာက္လာခဲ့မိၾက၏။
ဆိုင္ေရွ႕ေရာက္ေတာ့ ထိုင္ေနက် ေနရာေလးကို မၾကည့္ဘဲ မေနႏိုင္ၾက။ ဆိုင္က ပိတ္ေနၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း အျပင္ဘက္ေထာင့္က စားပြဲေလးကေတာ့ ခါတိုင္းလိုပင္ ခ်ထားလ်က္သား ရွိေနေသးသည္။ စားပြဲေပၚမွာ အၾကမ္းအိုး တစ္လံုးႏွင့္ အၾကမ္းပန္းကန္တစ္လံုး။
ကို႐ူပ၏ ေရႊေၾကးစည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွ ေကာင္ေလးေတြက ဦးေဇာ္လြင္အတြက္ အမွတ္တရ လုပ္ေပးထားၾကျခင္းပင္ ျဖစ္လိမ့္မည္။
ဒီအရြယ္ႀကီးေတြ ေရာက္မွေတာ့ မ်က္ရည္စို႔လာဖို႔ မသင့္ေတာ့ပါဘူးဟု သူတို႔အားလံုး
နားလည္သေဘာေပါက္မိၾကပါသည္။
* * *
“ဘႀကီးေဇာ္ ဝမ္းတီး”
ဘႀကီးေဇာ္ ဆိုင္ထဲ ဝင္လာသည္ႏွင့္ အဘားဟူက ဦးေအာင္ ေအာ္ေနက်ျဖစ္၏။ သူသည္ ေရႊေၾကးစည္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္မွ စားပြဲထိုးကုလားေလး ျဖစ္၏။ အလြန္ သြက္လက္ဖ်တ္လတ္သျဖင့္ ဘႀကီးေဇာ္၏
အခ်စ္ေတာ္ ျဖစ္သည္။ သူသည္ ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ဘႀကီးေဇာ္အတြက္ ကြမ္းယာဝယ္ေပးရသည္။ လွစ္ခနဲ ေျပးထြက္သြားၿပီး လွစ္ခနဲ ျပန္ေရာက္လာတတ္သျဖင့္..
“ျမန္လွခ်ည္လား.. ဒီေကာင္ ဗ်တၱ ဝင္စားတာ ထင္တယ္” ဟု ဘႀကီးေဇာ္က ခ်ီးမြမ္းေလ့ရွိသည္။
အခု ဘႀကီးေဇာ္ မရွိေတာ့။ သူ႔အဘိုး ဆံုးတုန္းက ငယ္လြန္းသျဖင့္ ေကာင္းေကာင္းမမွတ္မိ။ တကယ္လို႔သာ အဲဒီတုန္းက ခုအရြယ္ဆိုရင္ ခုလိုပဲ ေနမွာပဲဟု သူေတြးမိသည္။ ဘႀကီးေဇာ္ကို သၿဂႋဳဟ္မည့္ေန႔ မနက္က သူ ၿငိမ္ၿငိမ္ေနလို႔ မရေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေန၏။ သူမ်ားေတြက
ဈာပနအတြက္ အသီးသီး တာဝန္ခြဲေဝ လုပ္ကိုင္ေနၾကတာ ၾကည့္ၿပီး သူလည္း တစ္ခုခု လုပ္ခ်င္သည္။ ဘာလုပ္ရမွန္းေတာ့ မသိ။
အခ်ိန္နီးကပ္လာေတာ့ လူေတြ ပိုၿပီး လႈပ္လႈပ္ရြရြ ျဖစ္လာသည္။ သူလည္း ပို၍ ဂနာမၿငိမ္ ျဖစ္လာ၏။
ဘႀကီးေဇာ္တို႔ အိမ္ဘက္က ကားအနီကေလး ထြက္လာသည္။ ဘႀကီးေဇာ္၏ မိသားစု ပါလာသည္။ႀကီးေတာ္ ခ်ိဳရီက ဘႀကီးေဇာ္မိန္းမကို ေဖးမလ်က္ ေတြ႔ရသည္။
အဘားဟူသည္ လွစ္ခနဲ ေျပးထြက္သြားသည္။ လွစ္ခနဲ ျပန္ေရာက္လာသည္။ ကားက ၿခံေရွ႕ကို လြန္စျပဳၿပီ။ ကားေနာက္ကို သူေျပးလိုက္သည္။
“ခဏေနပါဦး” ဟု အသံကုန္ေအာ္သည္။ ကားက ရပ္ေစာင့္သည္။ ကားဆီသို႔ သူေျပးသြားၿပီး
“ဘႀကီးေဇာ္အတြက္ ယူသြားေပးပါ” ဟု ေျပာ၍ ႀကီးေတာ္ခ်ိဳရီ လက္ထဲသို့ ကြမ္းယာထုပ္ကေလးကို
ထည့္ေပးလိုက္သည္။ ထို႔ေနာက္ လွစ္ခနဲ ျပန္လွည့္ေျပးသည္။
အေဖတို႔ အေမတို႔ ဆူလို႔ ႐ိုက္လို႔ ဝမ္းနည္းၿပီး ငိုခ်င္လာၿပီဆိုလွ်င္ ခုလိုပဲ တစ္အားကုန္ ေျပးလိုက္မွ စိတ္ထဲ ေပါ့သြားတတ္သည္။ ခုလည္း သူေျပးသည္။ လွစ္ခနဲ လွစ္ခနဲေနေအာင္ ေျပးသည္။ မ်က္ရည္မ်ားသည္ ေအာက္သို႔ စီးမက်ဘဲ ေလအရွိန္ေၾကာင့္ ေဘးသို႔ လြင့္စင္ထြက္ေနၾကေလသည္။
* * *
မင္းလူ
ေရႊအျမဳေတ၊ ဇန္နဝါရီ၊ ၁၉၉၄။
Credit - သိန္းထြန္းေအာင္
No comments:
Post a Comment