Apr 26, 2018

မိေက်ာင္း

မိေက်ာင္း - ေနဝင္းျမင့္

* * *

(၁)

ရက္စက္တယ္ပဲေျပာေျပာ၊ မညွာမတာ လုပ္တယ္ပဲဆုိဆို ခ်စ္တီးလို လူမ်ဳိးကလည္း
ရိွပါဦးမွ။ ၿမိဳ႕ရယ္ ရြာရယ္လို႔ရိွလာရင္ ရြာေတာ္ရင္၊
ၿမိဳ႕ေတာ္ရင္ဆိုတာေတြ ရိွလာရသလိုပဲ။ ကိုခ်စ္တီးလို လူမ်ဳိးကလည္း လိုအပ္စြာ ရွိေနရေတာ့တာပါ။ သူ႔နာမည္အရင္းက ကိုက်င့္တီးပါ။လူေတြက သူ႔အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းမႈကို လိုက္လို႔ ကိုက်င့္တီးလို႔ မေခၚၾကေေတာ့ဘူး။
ကိုခ်စ္တီးပဲေခၚၾကေတာ့တယ္။ အသားဝါဝါ မ်က္ရစ္မပါတဲ့ မ်က္ခြံပိတ္ႀကီးနဲ႔
ပိန္သြယ္သြယ္သူက ကိုခ်စ္တီးဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ေတာ့ မလိုက္ေတာ့ မလိုက္ဘူးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ တစ္ၿမိဳ႕လံုးက သည္လိုပဲေခၚၾကရာက
ကိုခ်စ္တီးဆိုမွပဲ သိၾကေတာ့တယ္။ ၿမိဳ႕ေပၚရယ္ေတာင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ၿမိဳ႕ရဲ႕
အေရွ႕ခုႏွစ္တိုင္၊ အေနာက္ခုႏွစ္တိုင္ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္ကလည္း သည္လိုေခၚတာပဲ။
ကိုခ်စ္တီး ကိုယ္တိုင္ကလည္း ကုိက်င့္တီးေခၚေခၚ ကိုခ်စ္တီးေခၚေခၚ ကိစၥလုပ္တဲ့ပံု မေပၚပါဘူး။ သူ႔အတြက္ ဘာမွလည္း ထူးျခားဟန္မျပပါဘူး။
သူ႔အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းနဲ႔ ကိုခ်စ္တီးဆိုတဲ့ နာမည္က လို္က္ေတာင္ လိုက္ေသးတယ္လို႔ သူတြက္တယ္။

သူ႔အလုပ္က အေပါင္ခံတဲ့အလုပ္။ အေပါင္ခံတာမွ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္အေပါင္ခံတာ။
ႏွစ္ေပါင္းကို မနည္းေတာ့ဘူး။ မ်ဳိးနဲ႔ရိုးနဲ႔ပဲ ဆိုပါေတာ့။ သူ႔မိဘမ်ားလက္ထက္ အရင့္အရင္ကေတာ့ အစိမ္းေအာက္ခံမွာ အျဖဴစာလံုးနဲ႔ “အမိန္႔ရအေပါင္ဆိုင္” ဆိုတဲ့ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ဘာေတြနဲ႔ေပါ့ေလ။
ေနာက္ပိုင္းေတာ့ အဲ့သလို ဆိုင္းဘုတ္မ်ဳိး တပ္ခြင့္မရိွေပမယ့္ အဲ့သလို အလုပ္မ်ဳိးကေတာ့ လုပ္လို႔ရေနေသးေတာ့ ငွက္ေပ်ာပင္စိုက္ မိလိုက္ဖပါပဲ။လက္ေၾကာတင္းစရာမလို၊ နဖူးကေခြ်းေျခက်စရာမလိုတ့ဲ အလုပ္မဟုတ္လား။ ေအးေဆးပဲ။

ေစ်းေျမာက္ဘက္ေထာင့္က ေလးေထာင့္စပ္စပ္ ေရဒီယိုပံု အညာတိုက္ေဟာင္းႀကီးက
ကိုခ်စ္တီးတို႔တိုက္ပဲ။ တိုက္ထိပ္နဖူးစည္းမွာ ၁၉၄၉ လို႔ စာလံုးထြင္းထားတဲ့ အဲ့ဒီတိုက္ကို အေပါင္ဆိုင္တိုက္လို႔ပဲ ေခၚၾကတယ္။

တစ္ခ်ဳိ႕ကလည္း ခ်စ္တီးတိုက္တဲ့။ တိုက္တံခါးလုပ္ထားတဲ့ သစ္သား
ေဘးထိုးတံခါးေတြဆိုတာ ေဟာင္းျမင္းေနၿပီ။ တိုက္ေဘးက ျပတင္းေပါက္ရယ္လို႔လည္း မရိွေတာ့ တိုက္ကအျမဲတမ္း ေမွာင္ပိန္းေနတတ္တယ္။
အဲဒီတိုက္ မဲေမွာင္ထဲမွာ သစ္သားခံုရွည္ တစ္လံုးရယ္၊ သားေရျပားခင္းထားတဲ့
ပက္လက္ကုလားထိုင္ တစ္လံုးရယ္၊ ေခြးေျခရယ္ ႏွစ္လံုးရယ္ပဲ ရိွတယ္။ သူ႔ေဘးမွာ စံုစီနဖာထည့္ထားတဲ့ မွန္ဘီရိုေဟာင္း တစ္လံုးလည္း ရိွတယ္။ ဒါပဲ။
ေခြးေျခပုကေလး တစ္လံုးေပၚမွာေတာ့ ေရေႏြးကရားတစ္လံုးရယ္၊ ပန္းကန္းလံုး ႏွစ္လံုးေလာက္ရယ္ ေသာ့တြဲတစ္တြဲရိွတယ္။

ကိုခ်စ္တီးရဲ႕အလုပ္က အဲ့သည္ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚမွာ ထိုင္ၿပီးရင္
ေရေႏြးတစ္ခြက္ ႏွစ္ခြက္ေသာက္ လိုအပ္ရင္ ေသာ့တြဲယူ၊ အခန္းေသာ့ဖြင့္၊
ၿပီးရင္ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚမွာ တစ္ေနကုန္ျပန္ထိုင္။ ဒါသူ႔အလုပ္ပဲ။
သူ႔မိန္းမ မက်င္လွကေတာ့ သူ႔နားမွာ ဘယ္ေတာ့မွမရိွဘူး။ ေနာက္ေဖးဘက္မွာခ်ည္းပဲ။ သားသမီးေတြရိွေပမယ့္ လက္လြတ္ကုန္ၿပီ။ ကိုခ်စ္တီးက ဘယ္မွလည္းသြားေလ့မရိွဘူး။ “အေပါင္ဆိုင္တိုက္ကိုသြားတာ ကိုခ်စ္တီး
မေတြ႔ခဲ့ေပါင္ကြာ” ရယ္လို႔ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးဘူး။

ဝါးငါးမွ်ားတံတစ္ေခ်ာင္းလို ပိန္သြယ္ၿပီး ကိုင္းေကြးေနတဲ့ အရပ္ႀကီးနဲ႔
ပက္လက္ကုလားထိုင္မွာ ထိုင္တဲ့ၿပီး မ်က္ခြံပိတ္ပိတ္ႀကီးကို မဖြင့္တမ္း
ခ်ထားၿပီး ထိုင္ေနလိုက္တာ တစ္ေနကုန္ပဲ။ တိုက္ေရွ႕လူလာရပ္လို႔ကေတာ့
ပိတ္က်ေနတဲ့ မ်က္ခြံထူထူႀကီးေအာက္က ေမွးက်ဥ္းက်ဥ္း မ်က္လံုးေတြကို
မိေက်ာင္းတစ္ေကာင္က အစာကိုလွမ္းျမင္ရင္ ဖ်တ္ခနဲ လွမ္းၾကည့္တတ္သလို
ၾကည့္ေနတတ္တယ္။ မ်က္ခြံတစ္ခ်က္ အပင့္ကေလးကိုမွာပဲ ဘယ္သူလဲ၊ ဘာလုပ္တာလဲ၊
လက္ထဲမွာဘာပါလာသလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ အေရးႀကီးတဲ့လူလဲ၊ လက္ထဲကပစၥည္းဟာ
ကာလေပါက္ေစ်းဘယ္ေလာက္တန္သလဲ၊ အခုသူေပးနိင္တာ ဘယ္ေလာက္ျဖစ္သင့္သလဲ၊
စတဲ့အခ်က္ေတြကို တထိုင္တည္း အကဲခတ္ၿပီးသားလည္း ျဖစ္ေနတတ္တယ္။
မ်က္စိကျမင္လိုက္ရသမွ် ဦးေႏွာက္ကို သတင္းပို႔၊ ဦးေႏွာက္က ေဒတာ (data)ေတြကို အေျခခံၿပီး တြက္ခ်က္ရတဲ့ အေျဖကို မွတ္ထားလိုက္တာက ၾကာလွရင္ ႏွစ္စကၠန္႔သာသာေလး။ အဲသေလာက္ကိုျမန္တယ္။

အဲ့သလိုအခါမ်ဳိးမွာ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ကို ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚက
ဆတ္ခနဲထလိုက္ၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ မျပံဳးတဲ့ သူ႔ႏႈတ္ခမ္းေတြကို တလႈပ္လႈပ္ လုပ္ေနတတ္တယ္။ သူ႔တိုက္ေရွ႕က ေဘးထိုးသစ္သား တံခါးေဟာင္းေရွ႕မွာ
ရပ္ေနေပမယ့္ ေပါင္မယ့္ႏွံမယ့္သူ မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ေတာ့ မ်က္ခြံႀကီးေတြ ျပန္ပိတ္ၿပီး ငိုက္ေတာ့တာပဲ။ သူ႔အာရံုေတြကလည္း ထက္ျမက္တယ္။ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ လူေတြကို ထိစပ္ေနရလို႔လား မသိဘူး။ လူကိုၾကည့္တာနဲ႔
ေပါင္မယ့္လူလား၊ ရိုးရိုးလာလည္တဲ့လူလားဆိုတာ သိတယ္။ ေပါင္မယ့္ႏွံမယ့္ လူဆိုဦးေတာ့၊ ေရႊေပါင္မယ့္လူလား၊ ပစၥည္းေပါင္မယ့္လူလား၊ ေငြသားသက္သက္ အတိုးနဲ႔ ေခ်းမယ့္လူလား ဆိုတာကိုလည္း သိတယ္။

ေရႊေပါင္မယ့္လူဆိုလို႔ေတာ့ ေယာက်ာ္းျဖစ္ျဖစ္ မိန္းမျဖစ္ျဖစ္ သူ႔ကုလားထိုင္ကိုေက်ာ္ၿပီး ေနာက္ေဖးက သူ႔မိန္းမ မက်င္လွဆီ သြားရံုပဲ။
သူ႔မိန္းမ မက်င္လွက သူ႔ေဘးမွာ ဘယ္ေတာ့မွ မထိုင္ဘူး။ တိုက္ေနာက္က အုတ္ေရကန္ေဘးမွာ ထိုင္ေနတတ္တယ္။ ကိုခ်စ္တီးက ေရႊမကိုင္ဘူး။ ေငြသားသပ္သပ္ ႏွစ္ဆယ္တိုးေခ်းတယ္။ မက်င္လွကေတာ့တစ္မ်ဳိး။ ဘာပစၥည္းမွ လက္မခံဘူး၊ ေရႊမွေရႊပဲ။ တစ္ျခားဟာမလာနဲ႔၊ လင္မယားခ်င္းေတာင္ လိုအပ္မွ စကားေျပာတယ္။
တစ္ခါတစ္ေလကိုခ်စ္တီးအိမ္ေရွ႕က သားေရျပားခင္း ပက္လက္ကုလားထိုင္မွာ
ထိုင္ရင္း ေနသာကုန္သြားရင္ ကုန္သြားမယ္။ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာျဖစ္ဘူး။

သူတို႔လင္မယားမွာက တူတာ ႏွစ္ခ်က္ပဲရိွတယ္။ တစ္ခ်က္က မက်င္လွက ေရႊေပါင္ကိုေမွ်ာ္ၿပီး ကိုခ်စ္တီးက ပစၥည္းေပါင္ကိုေမွ်ာ္တယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္တူတာက လင္မယား ႏွစ္ေယာက္စလံုး သူတို႔အေပါင္ခံထားတဲ့ ပစၥည္းကို
တစ္ေန႔သံုးခါ ထုတ္ၾကည့္တာပဲ။ မက်င္လွက သူ႔သံမဏိေသတၱာကို တစ္ေန႔သံုးခါဖြင့္ၿပီး ကိုခ်စ္တီးက သူ႔ပစၥည္းေလွာင္တဲ့အခန္းကို
တစ္ေန႔သံုးခါဖြင့္ၾကည့္တတ္တယ္။ တစ္ေန႔မွ ဝတ္မပ်က္ဘူး၊ တစ္ေန႔မွ မလစ္ဟာေစရဘူး။

(၂)

မနက္မိုးလင္းလို႔ မ်က္နာသစ္ၿပီးတာနဲ႔ ကုလားထိုင္ပုကေလးေပၚက ေသာ့တြဲနဲ႔
သူ႕အခန္းကို သူစဖြင့္တယ္။ ဘာရယ္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ သူ႕ဝသီပဲ။ ဒီလိုပဲၾကည့္တာပဲ။ သည္အခန္း ေမွာင္ေမွာင္ထဲကို ဝင္လာတဲ့
ပစၥည္းေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အခ်ိန္ကာလအားျဖင့္ ေတာ္ေတာ္ၾကာ
(ျပန္မေရြးမခ်င္း) ရိွေနတတ္ေတာ့ သည္ပစၥည္းေတြကို ၾကည့္ေနရတာကိုက သူ႔မွာ
အရသာရိွေနတယ္။ အခန္းထဲမွာ ပစၥည္းဆိုတာကလည္း အစံုပဲ။
ပစၥည္းတစ္ခုစီေပၚမွာလည္း စာရြက္ေလးေတြ ကပ္လို႔။ ေပါင္တဲ့ေန႔ရယ္၊ ဘယ္ေလာက္နဲ႔ ေပါင္တယ္ဆိုတာရယ္၊ ေပါင္တဲ့လူနာမည္ရယ္ ေရးၿပီးကပ္ထားရတယ္။ ဘယ္လိုမွကို မေရြးေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ပစၥည္းကိုလည္း ျပန္ထုတ္ရတာ ရိွေသးတယ္။ အရံႈးရယ္လို႔လည္း မရိွပါဘူး။ သူ႔ဆီ လာေပါင္ကတည္းက မတန္တဆ
ေလွ်ာ့ေပးထားတာမဟုတ္လား။

ပစၥည္းေတြကိုလည္း ၾကည့္ဦး။ သံေသတၱာေတြလည္းပါတယ္။
ထင္းရွဴးေသတၱာေတြလည္းပါတယ္။ အဲဒီထင္းရွဴးေသတၱာထဲမွာ ထဘီေတြ၊ ပုဆိုးေတြ၊
မင္းသမီးဗလာထဘီေတြ၊ ေမာင္ရင္ေလာင္း မကိုဋ္ေတြဆိုတာ အျပည့္ပဲ။ က်န္တာကေတာ့
ေပါက္တူးအသြားေတြ၊ ကႏုတ္ကြက္ေတြ ေဖာ္ထားတဲ့ ေရွးေဟာင္းကုလားထိုင္ေတြ၊
ေၾကးလင္ဗန္းေတြ၊ ေၾကးခြက္ေတြ၊ ဓါတ္ဘူးေတြ၊ မီးေခ်ာင္းေတြ၊ ေဆးလိပ္ခြက္၊ နာရီေတြ၊ ရွဴးဖိနပ္ေတြ၊ လြယ္အိတ္ေတြ၊ ေစာင္ေတြ၊ ေယာက်ာ္းစီး၊ မိန္းမစီးဖိနပ္ေတြ၊ ကက္ဆက္ေဟာင္းေတြ တစ္လိုင္းဆြဲ ႏွစ္လိုင္းဆြဲ
ေရဒီယိုေတြ၊ ဒန္အိုးအမ်ဳိးမ်ဳိး၊ ဖန္ခြက္ေတြ၊ ၾကည့္မွန္ေတြ၊ ေၾကးမီးပူေတြ၊ ၾကက္ေတာင္ရိုက္တဲ့ ဘတ္တံေတြ၊ ေၾကးေမာင္းေတြ၊ မယ္ဒလင္ေတြ၊
ေျခာက္လံုးပတ္ေတြ၊ ႀကိမ္ပ်က္ေနတဲ့ ဆက္တီေဟာင္းေတြ၊ လွံေတြ၊ ဓါးေတြ၊
ေဖာင္တိန္ေတြ၊ မ်က္မွန္ေတြ အစံုပဲ။

အခန္းတံခါးဖြင့္ၿပီး ပစၥည္းေတြကို ၾကည့္လုိက္ၿပီးရင္ တံခါးျပန္ပိတ္၊ ေသာ့ျပန္ခတ္၊ ေသာ့တြဲကို ခံုေပၚပစ္တင္ၿပီး ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚ
ျပန္ထိုင္ေတာ့တာပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ ထမင္းၾကမ္းက်န္ရင္ ေလွာ္စားတယ္။ မက်န္ရင္
တိုက္ေဘးကာကာဆိုင္က အက်ေရေပါ့တစ္ခြက္ မွားၿပီးေသာက္တယ္။ ဒါပဲ။ တစ္ေနကုန္ပဲ။ လူေမွ်ာ္ပဲ။ သူ႔ဆီလာတဲ့လူေတြကလည္း အမ်ဳိးမ်ဳိး။
တစ္ခါကလည္းၾကည့္ဦး။ လူတစ္ေယာက္ စုတ္စုတ္ႏုပ္ႏုပ္ပါပဲ။ ၾကယ္သီးတံေတြ
ျပဳတ္ေနတဲ့ တိုက္ပံုေဟာင္းကေလးဝတ္လို႔ ရိုရိုက်ဳိးက်ဳိးပဲ ဝင္လာတယ္။ သူ႔လက္ထဲက ပစၥည္းတစ္ခုကိုျပတယ္။ ကိုခ်စ္တီးကလည္း လွည့္ကာပတ္ကာၾကည့္တယ္။ေၾကးနဲ႔ လုပ္ထားတဲ့ အခြ်န္အတက္ေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားပါတဲ့
အဝိုင္းျပားေလး တစ္ျပားပါ။ ခက္တာက ကိုခ်စ္တီးက အေပါင္သာခံရမွာ
ဘာပစၥည္းမွန္းသိတာမဟုတ္ဘူး။

“ဒါဘာလဲ”

“တံဆိပ္ခင္ဗ်”

“ဘာတံဆိပ္လဲ”

တိုက္ပံုနဲ႔ဆရာက စကားေတာ္ေတာ္နဲ႔မထြက္ဘူး။ သူ႔ပစၥည္းေလးကိုပဲ စိတ္မေကာင္းျခင္း ႀကီးစြာနဲ႔ ၾကည့္ေနတယ္။ လက္ေတြကလည္းတုန္လို႔။

“ဒီလိုပါခင္ဗ်၊ ဒီပစၥည္းဟာ…”

ဒါေလးေျပာၿပီးရပ္သြားလိုက္တာ အၾကာႀကီး။ ကိုခ်စ္တီးစိတ္မရွည္ဘူး။ ဘာမွန္းမသိတဲ့ ပစၥည္းတစ္ခုအတြက္ အခ်ိန္ကုန္လည္း မခံခ်င္ဘူးမဟုတ္လား။

“ကိုင္း… ဆရာႀကီး၊ ျမန္ျမန္ေျပာပါ၊ ဘာတံဆိပ္လဲ”

“ဒီလိုပါခင္ဗ် တစ္ေထာင့္ကိုးရာ ေလးဆယ့္သံုးခုႏွစ္ေလာက္က ဂ်ပန္ေတြ
ျမန္မာျပည္မွာ ရိွေနတုန္းကဆိုပါေတာ့၊ အဲဒီတုန္းမွာ…”

“လိုရင္း ျမန္ျမန္သာေျပာပါ ဆရာႀကီး က်ဳပ္ေတာ့အခ်ိန္သိပ္မရိွဘူး”

“ဟုတ္ကဲ့၊ ဒီတံဆိပ္ဟာ ဂ်ပန္ေခတ္က ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ မစၥတာအီးဒါးက
ထုတ္ေပးထားတာပါ၊ သမိုင္းတန္ဖိုး…”

“ဆရာႀကီး၊ သမိုင္းတန္ဖိုးေတြ ဘာေတြမေျပာနဲ႔ေတာ့၊ ခင္ဗ်ားဟာႀကီးကုိ
က်ဳပ္အေပါင္မခံခ်င္ဘူး”

“မဟုတ္ဘူးခင္ဗ်၊ ဒီလိုခင္ဗ်၊ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္မွာ ဒီတံဆိပ္ဟာ…”

“ဟုတ္ပါၿပီ၊ ခင္ဗ်ားေတာ္ေတာ္စကားမ်ားပါလား၊ ခင္ဗ်ားကို ဒီတံဆိပ္ ဘယ္သူကေပးေပး က်ဳပ္ကဘာလုပ္ရမွာလဲ၊ ခင္ဗ်ားလိုရင္ တစ္ဆယ္ယူသြား၊ျမန္ျမန္ေတာ့ျပန္ေရြး”

“တစ္ဆယ္မဟုတ္ပါဘူးခင္ဗ်၊ ဒီပစၥည္းႀကီးကို တစ္ဆယ္ဆိုတာ တစ္ကယ္ေတာ့…”

“ဆရာႀကီးက ဘယ္ေလာက္ဆိုခ်င္လို႔လဲ”

“ဟိုဒင္း… ႏွစ္ရာေလာက္”

“ႏွစ္ရာေလာက္ဆိုရင္ ခင္ဗ်ားဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ဆီ ျပန္သာယူသြားေတာ့၊ က်ဳပ္ကေတာ့
ႏွစ္ဆယ္ပဲ ေပးနိိင္မယ္။”

ေနာက္ေတာ့ ေငြႏွစ္ဆယ္နဲ႔ ေပါင္သြားတာပါပဲ။ ဘာမွန္းမသိတဲ့ တံဆိပ္ႀကီးကို
ဂ်ပန္ေခတ္က ဆိုတာနဲ႔ ကိုခ်စ္တီးယူထားလိုက္ၿပီး ေသတၱာထဲ ထည့္ထားလိုက္တယ္။

တစ္ခါကလည္း လူငယ္တစ္ေယာက္။ မ်က္လံုးေတြကရဲလို႔၊ မူးေနလိုက္တာလည္း
ယိမ္းထိုးလို႔။ လက္ထဲမွာလည္း ျဖဴျဖဴရွည္ရွည္ေသတၱာလို ပစၥည္းတစ္ခုကိုလည္း
ကို္င္လို႔။ တိုက္ေရွ႕လာရပ္ေတာ့ တိုက္ေရွ႕ လာရပ္ေတာ့ မိေက်ာင္းမ်က္ခြံေတြ ပြင့္သြားတယ္။

“လာေဟ့ ဘာပါသလဲ”

အရက္မူးေနတဲ့လူငယ္က သူ႔ပစၥည္းေလး စားပြဲေပၚတင္တယ္။ ကိုခ်စ္တီးကိုေမာ့ၾကည့္တယ္။

“ဒါေလး ေပါင္ခ်င္လို႔”

“ဒါဘာႀကီးလဲ”

“ေအာ္ဂင္ ေခၚပါတယ္”

ကိုခ်စ္တီးေတာ္ေတာ္ အံ့ၾသသြားတယ္။ ေအာ္ဂင္ဆိုတဲ့ပစၥည္းက ေတာေရာၿမိဳ႕ပါ
ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနတာ မွန္ေပမယ့္ သူတစ္ခါမွ မေတြ႔ဖူးဘူး။

“မင္းဟာက ျမည္ရဲ႕လား”

“ဟာ… ျမည္တာေပါ့ဗ်၊ ခင္ဗ်ားကလဲ”

လူငယ္က သီခ်င္းတစ္ပုဒ္တီးျပတယ္။ ဘက္ထရီေတာ္ေတာ္ေကာင္းေသးလို႔လား မသိဘူး။ ေအာ္ဂင္သံက စီ လည္းထြက္လာေရာ ကိုခ်စ္တီး ေတာ္ေတာ္သေဘာက်သြားတယ္။
အေပါင္လည္းခံလိုက္တယ္။ ေငြစကၠဴေတြကိုင္ၿပီး ထြက္သြားတဲ့လူငယ္ေတာင္ လမ္းေပၚ မေရာက္ေသးဘူး။ ကိုခ်စ္တီး ေတာင္တစ္လံုး ေျမာက္တစ္လံုးတီးေနလိုက္တာ
တစ္ေန႔လံုးလိုလိုပဲ။

အဲသလိုပါပဲ။ အသံျမည္ရင္လည္း အေပါင္ခံတာပါပဲ။ သူ႔အခန္းထဲမွာ
ဂ်ပန္ေခတ္ကတံဆိပ္ေရာ၊ အဂၤလိပ္ေခတ္က ေရႊစလြယ္ေတြေရာ၊ ေငြဓါးေတြေရာ၊
ေအာ္ဂင္ေတြေရာ၊ အားကစားဆုေတြေရာ၊ ဓါတ္ျပားေတြေရာ၊ စံုလို႔စံုလို႔။

(၃)

အဲသည္ၿမိဳ႕မွာ ကိုခ်စ္တီးလိုလူ ရိွသလိုပဲ
မစံမယ္လိုမိန္းမမ်ဳိးလည္းရိွတယ္။ ကိုခ်စ္တီးက လာသမွ်အေပါင္ခံသလို မစံမယ္ကလည္း ရိွသမွ်ေပါင္ဖို႔ေလာက္ စဥ္းစားေနတဲ့မိန္းမမ်ဳိး။

ဘယ္ေတာ့မွ အုန္းဆီမလိမ္းတဲ့ ေခါင္းစုတ္ဖြားႀကီးနဲ႔ မ်က္နာမွာ တင္းတိတ္ေတြထေနတဲ့ မစံမယ္ကို ၾကည့္လိုက္ရင္ ကိုခ်စ္တီးတိုက္န႔ဲ သူ႔အိမ္ကို အျမဲတမ္း ေျပးလႊားေနတတ္တယ္။ ဟုိအိမ္ဒီအိမ္က အဝတ္ေျပးဖြပ္္လိုက္၊ မီးပူေလးေျပးတိုက္ေပးလိုက္ သူ႔အိမ္ျပန္ၿပီး
ထမင္းဟင္း ေျပးခ်က္လိုက္နဲ႔ တစ္ခါမွ သက္သက္သာသာမရိွဘူး။ ေန႔လည္ဘက္
မုန္႔ၾကာေစ့ေလး၊ သာကူေလး က်ဳိေရာင္းတာ ရိွေသးတယ္။ ဒါလည္း မေျပလည္ဘူး။
ကေလးငါးေယာက္။ ဘုစုခရုေတြပါ။ လင္ကလည္း ဒုကၡိတ။ လင္ကေကာင္းတုန္းကေတာ့
ဟိုဟာေလးလုပ္၊ ဒီဟာေလးလုပ္ေပ့ါေလ။ အလုပ္ၾကမ္းေဘာက္လိုက္လုပ္တယ္။ တစ္ခါတရံ
ေျမက်င္းတူး၊ တစ္ခါတစ္ေလ ထရံေလးယက္တာရိွေသးတယ္။

တစ္ခါေတာ့ အေၾကာ္ဖိုတစ္ဖိုက ေျမက်င္းတူးခိုင္းတာ စစ္အတြင္းကျမဳပ္ေနတဲ့
ဗံုးဆံကို သံတူရြင္းနဲ႔ ထိုးမိလို႔ ဗံုးထကြဲလိုက္တာ
ေျခေထာက္ႏွစ္ဘက္စလံုး ျဖတ္ျပစ္လိုက္ရတဲ့ အထိပဲ။ အဲဒီေနာက္ပိုင္း မစံမယ္ပဲ
အိမ္ေထာင္ဦးစီးျဖစ္သြားတယ္။ မစံမယ္ပဲ ဖတ္သီဖတ္သီရွာလိုက္၊ စားလိုက္ ေသာက္လိုက္၊ ရိွတာေလး ေျပးေပါင္လိုက္၊ ျပန္ေရြးလိုက္။
သည္လိုနဲ႔ပဲ လံုးခ်ာလည္ေနရေတာ့တယ္။ အိမ္မွာရိွတဲ့ ပစၥည္းေတြလည္းကုန္ၿပီ။
ျခင္ေထာင္လည္း မရိွေတာ့ဘူး။ ေစာင္လည္းမရိွေတာ့ဘူး။ ပုဆိုး၊ အက်ၤီေကာင္းေကာင္းလည္း မရိွေတာ့ဘူး။

ပလတ္စတစ္ေရခြက္၊ ကုန္ဝယ္စာအုပ္၊ ဒန္အိုး၊ သင္ျဖဴးဖ်ာ၊ ေၾကြဇြန္း၊ ဟင္းေသာက္ ပန္းကန္လံုး ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ကိုခ်စ္တီးရဲ႕ အိမ္ခန္းထဲေရာက္ကုန္ၿပီ။

အခုလည္းမစံမယ္ ဖရဲသီးေရာင္းခ်င္ေနတယ္။ ဖရဲသီးေလးေပၚတုန္းေပၚစ စိတ္ေရာင္းရင္ ႏွစ္ဆယ္အစိတ္ေတာ့ က်န္တယ္လို႔ ၾကားထားတာလည္းရိွတယ္။ ခက္တာက အရင္းအႏွီး မရိွတာပဲ။ အရင္းအႏွီးကလည္း လန္ဗန္းတစ္ခ်ပ္။ဓားထက္ထက္ တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ဖရဲသီးေလးငါးလံုးဖိုးေလာက္ လိုတာပါ။ လင္ဗန္းက ေဘးကငွားလို႔ရတယ္ ထားဦး၊ ဓားတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ဖရဲသီးဖိုးက လိုေသးတယ္ မဟုတ္လား။ အိမ္မွလည္းေပါင္ရေအာင္ ဘာပစၥည္းမွ မက်န္ေတာ့သေလာက္ျဖစ္ေနၿပီ။

ဘုရားစင္နဲ႔ေသာက္ေရအိုးပဲ က်န္တယ္ဆိုပါေတာ့။ ဘာမ်ားေပါင္ရမလဲလု႔ိ တစ္ညလံုး စဥ္းစားတယ္။ မနက္လင္းေတာ့မွ ေပါင္စရာကိုုသြားေတြ႔တယ္။ မစံမယ္ ေတာ္ေတာ္ဝမ္းသာသြားတယ္။ ဒါေပမယ့္မတတ္နိင္ဘူး။ မလုပ္လို႔ကလည္း
မျဖစ္ဆိုေတာ့ သူ႔ေယာက်ာ္းနဲ႔တိုင္ပင္တယ္။ သူ႔ေယာက်ာ္းကလည္း မ်က္နာမေကာင္းတဲ့ ျကားက လုပ္ေလတဲ့။ မစံမယ္ သိပ္စဥ္းစား မေနေတာ့ဘူး။ ကိုခ်စ္တီးတိုက္ဘက္ကို ေျပးတယ္။ ထံုးစံအတိုင္း ကိုခ်စ္တီးက
အခန္းေမွာင္ေမွာင္ထဲမွာ မ်က္ခြံပိတ္ႀကီးနဲ႔ ထိုင္ေနတယ္။

သူ႔ေဖာက္သည္ မစံမယ္ဝင္လာတာကို ငွက္ႀကီးဒံုးစပ္တစ္ေကာင္ကို
လွမ္းျမင္လိုက္ရတဲ့ မိေက်ာင္းတစ္ေကာင္လို ၾကည့္ရင္းက လွမ္းေခၚတယ္။
သည္တစ္ခါ ဘာလာေပါင္ျပန္ပလဲဆိုတဲ့ မ်က္လံုးေတြက တဖ်ပ္ဖ်ပ္လက္ေနတာလည္း
ပါတယ္။

“ဆရာႀကီး ထပါဦး၊ ဒါေပါင္ခ်င္လို႔”

“ဘာလဲ”

“ဒါေလ”

မ်က္နာမွာ ေခြ်းေစးေတြျပန္ေနတဲ့ မ်က္နာမည္းမည္းႀကီးကို အတတ္နိင္ဆံုး ျပံဳးရင္း မစံမယ္ သူ႔ပစၥည္းကိုျပတယ္။ ကိုခ်စ္တီးပထမေတာ့ ေၾကာင္သြားတယ္။ ေနာက္ေတာ့ ကိုခ်စ္တီးမ်က္လံုးေတြ အေရာင္ေတြေတာက္လာတယ္။

“ခ်ဳိင္းေထာက္ေတြ ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား”

“ဟုတ္တယ္ ဆရာႀကီး၊ ခ်ဳိင္းေထာက္ေတြ ေပါင္ခ်င္လို႔”

“ဘယ္ကဟာေတြလဲ ရႈပ္ရႈပ္ယွက္ယွက္”

“ကြ်န္မေယာက်ာ္းဟာေတြပါ၊ လုပ္ပါဦး ဆရာႀကီးရယ္၊ အတိုးလည္း တစ္ခါတည္းသာ
ျဖတ္ထားလိုက္ပါ”

ကိုခ်စ္တီး ခ်ဳိင္းေထာက္ေတြကို ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ေသေသသပ္သပ္
လုပ္ထားတဲ့ ခ်ဳိင္းေထာက္ေတြျဖစ္ေနတယ္။ ေနာက္တစ္ခုက ခ်ဳိင္းေထာက္ဆိုတာ
ေတာ္ေတာ္ၾကာၾကာ ထားမယ့္ပစၥည္းမ်ဳိး မဟုတ္ဘူးလို႔ ကိုခ်စ္တီးတြက္တယ္။

ထံုးစံအတိုင္းပဲ ကိုခ်စ္တီးလက္ခံလိုက္တယ္။ ေငြငါးဆယ္သတ္မွတ္ၿပီး အတိုးတစ္ဆယ္ တစ္ခါတည္း ႏုတ္ယူထားလိုက္တယ္။ မစံမယ္ကေတာ့ ေငြေလးဆယ္ကိုင္ရင္း ေခါင္းစုတ္ဖြားႀကီးနဲ႔ ထြက္သြားေတာ့မွ ကိုခ်စ္တီး
သူ႔အခန္းတံခါးကို ဖြင့္ရင္း ခ်ဳိင္းေထာက္ေတြကို သိမ္းလိုက္တယ္။ ေနာက္ ေသာ့ပိတ္တယ္။ ေသာ့တြဲကို ကြ်န္းေခြးေျခပုေပၚ ပစ္တင္လိုက္တယ္။

(၄)

ခ်ဳိင္းေထာက္ႀကီးႏွစ္ေခ်ာင္း အိမ္ေရာက္လာတဲ့ ေန႔က ကိုခ်စ္တီးမိန္းမ အိမ္မွာမရိွဘူး။ ေနာက္ေတာ့ သိသြားတာပါပဲ။ ခါတိုင္း သူ႔ေယာက္်ားအလုပ္မွာ ဘာမွ ဝင္စြက္ဖက္ေလ့ မရိွတဲ့ မက်င္လွက သည္တစ္ခါ ေဒါေတြ ကန္ေနလိုက္တာ ကိုခ်စ္တီး ေခါင္းေတာင္ မေဖာ္ဘူး။ တစ္ကယ္က မိန္းမက ဆူတာကလည္း ဆူတာေပါ့ေလ။ သူကလည္း မစံမယ္ကို ေမွ်ာ္တယ္။ ေရြးေစခ်င္လွၿပီ။

မစံမယ္ကလည္း ဖရဲသီးေလးေရာင္းလိုက္၊ ခ်ဳိင္းေထာက္ေရြးဖို႔ ဖယ္ထားလိုက္၊
စားတဲ့အထဲ ပါသြားလိုက္၊ ျပန္စုလိုက္၊ ပဲ့သြားလိုက္နဲ႔ လံုးခ်ာပတ္ခ်ာ လည္ေနေတာ့ မေရြးျဖစ္တာ ေတာ္ေတာ္ၾကာသြားၿပီ။ ေငြေလးငါးေျခာက္ဆယ္ လံုးခနဲ
ရဖို႔ဆိုတာလည္း မေသခ်ာေတာ့ ဘယ္က ပိုက္ဆံရပါ့မလဲဆိုတာပဲ မစံမယ္ ေမွ်ာ္တယ္။

မစံမယ္ေယာက်ာ္းကလည္း သူ႔ခ်ဳိင္းေထာက္ေတြကို ေမွ်ာ္တယ္။ မစံမယ္သြားေပါင္ကတည္းက သူလည္း ဘယ္မွမသြားရေတာ့ဘူး မဟုတ္လား။ မစံမယ္ရဲ႕ လံုးခ်ာပတ္ခ်ာထဲမွာ သူပါ ေရာပါေနတာဆိုေတာ့ မေျပာလည္း မေျပာရက္ဘူး။ မေျပာလည္း မေျပာသာဘူး။ ဒီလိုနဲ႔ ရက္ေတြလည္း ၾကာလွၿပီ။

(၅)

ကိုခ်စ္တီးက မစံမယ္ကိုေမွ်ာ္တယ္။ မစံမယ္က ပိုက္ဆံကိုေမွ်ာ္တယ္။ မစံမယ္ေယာက်ာ္းက ခ်ဳိင္းေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို ေမွ်ာ္တယ္။ ဘယ္တတ္နိိင္မလဲ။ ေမွ်ာ္ၾကေပါ့။

* * *
ေနဝင္းျမင့္
ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း ၁၉၉၁၊ စက္တင္ဘာ။

No comments:

Post a Comment