Apr 23, 2018

*ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳျဖစ္တယ္*(ေမာင္သာရ)

*ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳျဖစ္တယ္*(ေမာင္သာရ)

မင္းက မင္းကို မျမင္တတ္ဘူး.. ေျပာေတာ့လည္း မႀကိဳက္ဘူး။  သည္ေခတ္ေလာက္ စာေရးခ်င္တဲ့ လူေတြအတြက္ ေရးစရာ ေပါတာ ဘယ္ရွိမလဲ။  ငါ့မွာဆိုလဲ ေရးစရာေတြ တပံုတေခါင္းႀကီး။  ေရးလို႔ကို မကုန္ႏိုင္ဘူး။

မင္းက်မွ ဘာေရးရမွန္း မသိဘူးဆိုၿပီး လာညည္းေနတယ္။  အေတာ္ဟုတ္တဲ့ေကာင္။

အေရးႀကီးတာက ျမင္တတ္ဖို႔ လိုတယ္ကြ။  စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ျမင္တတ္ရတယ္။ ၾကည့္တတ္ရတယ္။

တကယ္ေတာ့ စာေရးတယ္ဆိုတာက ဘာမွ သိပ္ခက္တာ မဟုတ္ဘူး။  ေလ့က်င့္လိုက္ရင္ ရတာပဲ။  တခုေတာ့ ရွိတာေပါ့ေလ။  ဖတ္လို႔ေကာင္းေအာင္၊ ပရိသတ္ႀကိဳက္ေအာင္၊ နားလည္း လည္လာေအာင္ ေရးတတ္ဖို႔ ဆိုတာကေတာ့ သိပ္မလြယ္လွ ဘူးေပါ့။

ဒါေပမယ့္ အေရးအႀကီးဆံုးကေတာ့ 'အျမင္' ရွိရမယ္။  ၾကည့္တတ္ ျမင္တတ္ဖို႔ လိုမယ္။

တျခား ေဝးေဝးလံလံေတြ ေလွ်ာက္ၾကည့္မေနနဲ႔။  သည္လမ္းက ဘာလမ္းလဲ။  ဘာလမ္းျဖစ္ျဖစ္ မင္းေနတဲ့လမ္း။  သည္လမ္းထဲမွာ မင္းေနလာခဲ့တာပဲ ဘယ္ေလာက္ၾကာ ၿပီလဲ။  ငါသိတာပဲ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ။

ငါက မင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့သာ သည္လမ္းကို ေရာက္ဖူးတာ။  ေရာက္တာကေတာ့ ခဏခဏ ေပါ့ေလ။  မင္းရွိေနေတာ့လည္း ေရာက္ျဖစ္ေနတာေပါ့။

ဆိုလိုတာက ဘာပဲေျပာေျပာ သည္လမ္းအေၾကာင္းကို မင္းက ငါ့ထက္ ပိုသိမယ္။  ငါသိတယ္ ဆိုတာက မင္းသိတာထက္ ဆယ္ပံု႔တပံု ေလာက္ပဲ ရွိမယ္။

ၿပီးေတာ့ သည္လမ္းမွာ မင္းက ရပ္ကြက္လူႀကီး။  ရပ္ကြက္က ေရြးခ်ယ္ တင္ေျမာက္ထားတာ။  သည္လမ္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျပသနာ အရပ္ရပ္ကို မင္းကိုယ္တိုင္ ကိုင္တြယ္ေျဖရွင္းေနရတာ။  သည္လမး္ရဲ႔ အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အူသိမ္အူမ မက်န္ မင္းမသိဘဲ ေနမလား။

ဒါေပမယ့္ မင္းလမ္းကို မင္း စာတပုဒ္ျဖစ္ေအာင္ ေရးရေကာင္းမွန္း မသိဘူး မဟုတ္လား။

ေအး…. ျမင္တတ္ဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာ အဲဒါကို ေျပာတာ။

ငါေျပာျပမယ္ နားေထာင္။

မဟုတ္ရင္ မဟုတ္ဘူး ျပန္ေျပာ။  မွားေနရင္ မွားေနတယ္ေျပာ။  ငါ့ကိုေတာ့ ေျပာလို႔ ရတယ္။ ကိစၥ မရွိဘူး။

မင္းေနတဲ့ အိမ္က စ, မယ္။

မင္း ဘာအလုပ္ လုပ္သလဲ။  ေတာက္တိုမည္ရ စာေရးတယ္။  စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္လို႔ ႀကိဳးစားေနတယ္။  မင္းမိန္းမက အိမ္ဆိုင္ ထြက္တယ္။  ကေလး စားစရာ အခ်ဥ္ထုပ္၊ အခ်ိဳထုပ္ကေလးေတြ ေရာင္းတယ္။  ေဆးလိပ္ေရာင္းတယ္။  လက္ဖက္သုပ္ ခ်င္းသုပ္ ေရာင္းတယ္။

ဟုတ္ၿပီ။

ဟိုဘက္ခန္းက ဘာလုပ္လဲ။

တရုတ္။  ဖိနပ္ခ်ဳပ္တယ္။  ဆိုင္ႀကီးေတြက ေအာ္ဒါေပးတဲ့ ဖိနပ္ေတြ ခ်ဳပ္တယ္။  အလုပ္သမား မရွိဘူး။  မိသားစု လုပ္ၾကတာ။

ေအး….. အေပၚထပ္ကေကာ ဘာလုပ္လဲ။  တခန္းက အိမ္ရွင္ေနတယ္။  တခန္းက အပ်ိဳႀကီး ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္ေနတယ္။  လဟာျပင္ေစ်းမွာ အထည္ေရာင္းၾကတယ္။

ေနာက္တခါ ေခါင္းရင္းအိမ္။  ဘာလုပ္လဲ။  စက္ခ်ဳပ္တယ္။  ေယာက်္ားဝတ္ ရွပ္အက်ႌေတြ ခ်ဳပ္တယ္။  နာမည္ႀကီးတယ္။  ရုပ္ရွင္မင္းသားေတြေတာင္  လာအပ္တယ္လို႔ ေျပာတယ္။  ဒါေပမယ့္ ဆိုင္းဘုတ္ေတာ့ မရွိဘူး။

အဲသည္ ေခါင္းရင္းအိမ္ အေပၚထပ္ကေကာ။  လင္မယား ႏွစ္ေယာက္စလံုး ဝန္ထမ္း။  ကုန္သြယ္ေရး ေကာ္ပိုေရးရွင္းတခုမွာ အလုပ္လုပ္ၾကတယ္။  ဟုတ္ရဲ႔လား။  နာမည္ကေတာ့ ထားလိုက္ပါေတာ့။

ၿပီးေတာ့ ေျခရင္းအိမ္။

အိမ္ငွားမရွိဘူး။  ေမာ္ေတာ္ကား ေထာင္တယ္။  အငွားေလးဘီးကားကေလး ႏွစ္စီး ရွိတယ္။  ညဘက္ဆိုရင္ ေအာက္ထပ္မွာ ကားထားတယ္။  လူေတြက အေပၚထပ္မွာ ေနၾကတယ္။

ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္က အိမ္။

အဲသည္အိမ္ကလည္း ေမာ္ေတာ္ကား ေထာင္တာပဲ။  ဒါေပမယ့္ ကားႀကီး။  အုတ္တင္ သဲတင္တဲ့ ကား။  တႏွစ္မွာ ႏွစ္ခါေလာက္ အင္ဂ်င္ခ်ရတယ္။  ေလးခါေလာက္ လနဲ႔ ခ်ီနားၿပီး ျပင္ရတယ္။  ကားအို ကားေဟာင္းႀကီး။

ေနာက္တခန္းကေကာ ဘာေတြလုပ္လဲ။

ပိုင္းေလာ့ မင္ပုလင္းေတြ ဝယ္တယ္။  ေဆာ္ဒါနဲ႔ ေဆးတယ္။ သန္႔စင္တယ္။  ၿပီးေတာ့ စက္ရံုကို ကန္ထရိုက္စနစ္နဲ႔ ပုလင္းခြံေတြ ျပန္သြင္းတယ္။

မင္းတို႔ လမ္းက တကယ္ စံုတယ္။

ဘုန္ႀကီးေက်ာင္းလည္းရွိတယ္။  ဆယ့္ႏွစ္ခန္း စာေလာက္ရွည္တဲ့ အုတ္ရိုးနဲ႔။  အက်ယ္ႀကီး။

ၿပီးေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဖိနပ္ခ်ဳပ္တဲ့ တရုတ္အိမ္ တအိမ္လည္း ရွိတယ္။

တခါ တရုတ္ မိန္းမလ်ာကေလး တေယာက္။  သူက ဆံပင္တုေတြ လုပ္ေရာင္းတယ္။  အလွျပင္ဆိုင္ လည္း ဖြင့္ထားတယ္။  သူ႔စီးပြါးေရးကလည္း ဆိုးပံုမရဘူး။

အဲသည္ အနားမွာပဲ ပါပလာ အေျခာက္ေတြ လုပ္ေရာင္းတဲ့ ကုလားမ အိမ္တအိမ္ ရွိေသးတယ္။

ေနာက္တခု ေခတ္ေပၚသေဘၤာသား အိမ္တအိမ္လည္း ရွိတယ္။  ဗြီဒီယိုနဲ႔ ဘာနဲ႔။  မင္းကေလးေတြ သြားၾကည့္ေနက်။

ၿပီးေတာ့ ေနာက္တအိမ္က လက္ႏွိပ္စက္ ျပင္တယ္။  အေဟာင္းေတြ ဝယ္တယ္။  ျပင္ၿပီး ျပန္ေရာင္းတယ္။  သူကေတာ့ ဘားလမ္းမွာလည္း အဂၤလိပ္ လက္ႏွိပ္စက္ ရိုက္တယ္ ေျပာတာပဲ။  လမ္းေဘးေတာ့ လမ္းေဘးေပါ့ေလ။

အဲ…. လမ္းထိပ္ ေရာက္သြားၿပီ။  လမ္းထိပ္တဖက္က ဆီဆိုင္ႀကီး။  ဆီကုန္သည္။  သည္နားတဝိုက္က ထမင္းဆိုင္ေတြ၊ အေၾကာ္ဆိုင္ေတြနဲ႔ အိမ္ေတြကို ဆီေရာင္းတယ္။  သူတို႔ကေတာ့ ခ်မ္းသာတယ္။  ကိုယ္ပိုင္ ေမာ္ေတာ္ကားနဲ႔ ဘာနဲ႔။

လမ္းထိပ္မွာပဲ တဖက္ကေတာ့ ကုန္စံုဆိုင္။  အခု ေနာက္ဆံုးေခတ္ေပၚ ကုန္စံုဆိုင္ေပါ့။  ပစၥည္း အစံုေရာင္းတယ္။  အလွကုန္လည္း ရွိတယ္။  စာေရးကရိယာေတြလည္း ရွိတယ္။  အိမ္သံုးပစၥည္း ေတြလည္း ရွိတယ္။  ဘီစကြပ္မ်ိဳးစံု လည္း ရွိတယ္။  အိမ္သံုး ေဆးဝါးလည္း ရွိတယ္။  ေနာက္ဆံုး တံဆိပ္ေခါင္းကအစ ရွိတယ္။

သည္ဘက္လမ္းထိပ္ ၿပီးေတာ့၊ ဟိုဘက္ လမ္းထိပ္ သြားရေအာင္။  လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ အေအးဆိုင္။

တဖက္အိမ္က ေမာ္ေတာ္ကား ဝပ္ေရွာ့။  အထူးသျဖင့္  ဖင္မီလီယာကားေတြ လာျပင္တာ ေတြ႔ရတယ္။

လမ္းထဲကို ျပန္ဝင္ခဲ့။

ဆင္းရဲသားေတြ ေနတယ္။

တခန္းက ေဂၚရင္ဂ်ီ ကုလားမ။  မနက္တိုင္း မနက္တိုင္း 'တိုရွည္' လုပ္ေရာင္းတယ္။  တခုမွ တမတ္။  ကေလးေတြ တန္းစီ ေစာင့္ဝယ္ရတယ္။

ေနာက္တခါဆို ၿပိဳလုၿပိဳခင္ အိမ္ကေလး။  ဆိုက္ကားဆရာတေယာက္က ေအာက္ထပ္ေနတယ္။  အေပၚထပ္က လက္သမားဆရာ။

အဲဒီ လက္သမားဆရာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး သူတို႔နဲ႔ ကပ္လ်က္အိမ္က ပ်ဥ္တိုပ်ဥ္စ ပ်ဥ္ေဟာင္းေတြ ေရာင္းတယ္ ဝယ္တယ္။  အိမ္ေဟာင္းေတြ ဝယ္တယ္၊ ဖ်က္တယ္။  ယူလာတယ္။ ျပန္ေရာင္းတယ္။  သြပ္ေဟာင္းေတြလည္း ေရာင္းတာပဲ။

ေနာက္ သူတို႔နဲ႔ မ်က္ႏွာ္ခ်င္းဆိုင္ အိမ္ကေကာင္ကေတာ့ နည္းနည္း လည္တယ္။  လူငယ္ပဲ။  သူကေတာ့ ဘိလပ္ေျမ အတုလုပ္တယ္။  အတုလုပ္တယ္ ဆိုတာကလည္း ငါျမင္ပါတယ္။  အစစ္ကို ဝယ္ရေသးတယ္။  ၿပီးေတာ့မွ ေျမနီမႈန္႔ေတြ၊ ထမင္းေျခာက္မႈန္႔ေတြနဲ႔ ျပန္ေရာၿပီး ေရာင္းတာပဲ။  အိတ္ကို ဘယ္ဘက္က ေဖာက္ၾကည့္  ၾကည့္ အစစ္ေတြခ်ည့္ပဲ။ အလယ္ေကာင္မွာမွ ေရာထည့္ထားတာ။  တအိတ္က ႏွစ္အိတ္ျဖစ္၊ ႏွစ္အိတ္က သံုးအိတ္ျဖစ္။  ဘိလပ္ေျမတအိတ္ရဲ႔ ေစ်းႏႈန္းကလည္း မင္းသိတဲ့အတိုင္း။  ရာေက်ာ္တယ္။  တြက္ေျခကိုက္တာေပါ့။

ေဟာ….. အံ့ၾသစရာ ေကာင္းတာက စာကေလး အရွင္ေတြ ဝယ္ေလွာင္ၿပီး ေဖာက္သည္ေပးတဲ့ ကုလားအိမ္ တအိမ္လည္း ရွိေသးတယ္။  တအိမ္ မဟုတ္ဘူးေလ၊ နွစ္အိမ္။

ၿပီးေတာ့ မင္းတို႔ လမ္းထဲမွာ တပ္မေတာ္က တပ္ၾကပ္တေယာက္လည္း ရွိေသးတယ္။  ကေလးေတြ တျပံဳႀကီးနဲ႔။  အဲဒီတပ္ၾကပ္က ဗလေကာင္းေကာင္း၊ ဝတ္စံုဝတ္လိုက္ရင္ တကယ္ခန္႔တယ္။  လူႀကီးတေယာက္ရဲ႔ ေမာ္ေတာ္ကားကို ေမာင္းရတယ္။  ဟုတ္တယ္ မဟုတ္လား။

ေနာက္တခါ အရာခံ ဗိုလ္တေယာက္လည္း ရွိေသးတယ္။  မနက္တိုင္း မနက္တိုင္း လမ္းထိပ္ထြက္ၿပီး စစ္ရံုးက လာႀကိဳတဲ့ ဖယ္ရီကားကို ေစာင့္ေစာင့္ စီးတာ ေတြ႔တယ္။  အရပ္ထဲမွာေတာ့ သူရွိမွန္းေတာင္ မသိရဘူး။  လႊတ္ေအးတယ္။

ၿပီးေတာ့ ဘဏ္အရာရွိ တေယာက္လည္း ရွိေသးတယ္။  ဘဏ္အရာ ရွိဆိုေပမယ့္ ေယာကၡမအိမ္ ကပ္ေနတာပါ။  သူ႔ ေယာကၡမကလည္း မင္းလိုပဲ ရပ္ကြက္လူႀကီး။  တခါတုန္းက ၿမိဳ႔နယ္ အဆင့္အထိ ပါဘူးေသးတယ္ မဟုတ္လား။

ေအး…. ၿပီးေတာ့ အထူးျခားဆံုးကေတာ့ ဒိုဘီသမားအိမ္။  ဒိုဘီသမား ဆိုေပမယ့္ အျခား ဒိုဘီ ကုလား ေတြလို လူတကာအဝတ္ ေလွ်ာ္တာ ဖြတ္တာ မဟုတ္ဘူး။  သူက သီးသန္႔။  ယဥ္ေက်းမႈ ဦးစီးဌာနက မင္းသမီး မင္းသား ဝတ္တဲ့ အဝတ္ေတြ၊ ေရႊခ်ည္တိုး ေငြခ်ည္ထိုးေတြနဲ႔ ကန္႔လန္႔ကာေတြ၊ ကားလိပ္ေတြကို ေလွ်ာ္ရ ဖြတ္ရတာ။  သည္အလုပ္လုပ္ေနတာ ၾကာလွၿပီ။  မိရိုးဖလာ လုပ္လာခဲ့တဲ့ အလုပ္လို႔ ေျပာတယ္။

ေနာက္ ထူးျခားတဲ့ အိမ္တအိမ္လည္း ၇ွိေသးတယ္။  တနွစ္ပတ္လံုး ဘာအလုပ္မွ မလုပ္ဘူး။  ဘာအလုပ္မွ မရွိဘူး။  တႏွစ္မွ တခါပဲ အလုပ္လုပ္တယ္။  အဲဒီအလုပ္ကလည္း တလေလာက္ပဲ လုပ္ရတယ္။  ဒါေပမယ့္  အဲဒီအလုပ္က ရတဲ့ ဝင္ငြနဲ႔ တႏွစ္ စားေလာက္တယ္။  ဘာအလုပ္လဲ ဆိုေတာ့ ျပြတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္း။  ေရပက္တဲ့ ျပြတ္၊ ကေလးေတြ ေရကစားတဲ့ ျပြတ္။  ပလတ္စတစ္ပိုက္လံုးေတြ ဝယ္။  ျဖတ္။  ထီးရိုးေတြ ဝယ္။  ျပြတ္တံလုပ္။  ပြတ္လံုးေတြ ဝယ္ လက္ကိုင္လုပ္။  အဖံုးအပိတ္က ပလတ္စတစ္လုပ္တဲ့ စက္ကေလး ရွိတယ္။  တႏွစ္မွ တခါပဲ အလုပ္လုပ္တယ္။  ဝင္ေငြေကာင္းတယ္။ သႀကၤန္မတိုင္မီ တလေလာက္က စတာပဲ။  ဆိုင္ေတြက အလူအယက္ လာဝယ္ၾကတယ္။

အဲ…. ေမ့လို႔။ အေဝးေျပး ေမာ္ေတာ္ကားဂိတ္ တဂိတ္လည္း ရွိေသးတယ္။  သမဝါယမပိုင္။  အညာဘက္က လာဖြင့္ထားတာ။

ေျပာၿပီးေကာ။

မင္းတို႔ လမ္းထဲမွာ သိပ္ဆင္းရဲတဲ့ လူေတြလည္း ရွိတယ္။  ဆိုက္ကားဆရာတို႔။ တိုရွည္သည္တို႔။  သိပ္ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြလည္း ရွိတယ္။  အငွားကားေထာင္တဲ့ အိမ္တို႔ ဆီဆိုင္တို႔။

ၿပီးေတာ့ တရုတ္လည္း ရွိတယ္။  ကုလားလည္း ရွိတယ္။  ျမန္မာလည္း ရွိတယ္ လူမ်ိဳးစံု။

ၿပီးေတာ့ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းေတာင္မွ ရွိလိုက္ေသးတယ္။

ေအး… စာတတ္တဲ့ လူေတြလည္း ရွိတယ္။  ဝန္ထမ္းေတြလည္း ရွိတယ္။  လံုးဝ စာမတတ္တဲ့ လူေတြ လည္း ရွိတယ္။

အဲဒီလမ္းထဲမွာ မင္းေနတယ္။

ၿပီးေတာ့ ရပ္ကြက္ကလည္း ေရြးခ်ယ္တင္ေျမာက္ထားတယ္။  ရပ္ကြက္လူႀကီး။

သည္အထဲကမ်ား မင္းက စာေရးဆရာ။  အေၾကာင္းအရာ ေခါင္းပါးသတဲ့။  ဘာေရးရမွန္း မသိဘူးတဲ့။

တခါတခါ စဥ္းစားလိုက္ရင္ ေျခာက္သတဲ့။

မင္းမို႔ ေျပာရက္ပေလတယ္။  အ့ံေရာ။

ေရးပါလား။  ကိုယ့္လမ္းအေၾကာင္းကို ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳေတြ အမ်ားႀကီး ထြက္ႏိုင္တယ္။

ေမာင္သာရ။
[ေပဖူးလႊာမဂၢဇင္း၊ ၁၉၈၉ ဇြန္]

ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳျဖစ္တယ္ (၂)

ေရဆိုတာ ျမင့္ရာက နိမ့္ရာကို စီးတယ္လို႔ပဲ ၾကားဖူးပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ သည္ေနရာမွာေတာ့ ငါလည္း မေရမရာ ျဖစ္တာနဲ႔ မင္းကိုပဲ အားကိုးတႀကီးနဲ႔ ျပန္ေမးရဦးမယ္။  ၅၅ - ႏွစ္ဆိုတဲ့ အရြယ္ဟာ သူငယ္ျပန္ၿပီလား၊ ျပန္ႏိုင္ၿပီလား၊ ျပန္တတ္ၿပီလား။

ေအးပါ ….. ၅၅ - ႏွစ္နဲ႔ သူငယ္ျပန္တယ္လို႔ေတာ့ ငါလည္း မၾကားဖူးပါဘူး။

ဒါေပမယ့္ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ငါ့အသက္က အခုလာမယ့္ ေအာက္တိုဘာလက်မွ ၅၄ ျပည့္မယ္။  သူငယ္ျပန္တဲ့အရြယ္ ခုနွစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ ရွစ္ဆယ္ေက်ာ္ မဟုတ္ေသးဘူး။  ၿပီးေတာ့လည္း အထူးသန္တုန္း ျမန္တုန္း။

ဟုတ္ပါတယ္။  ဒါေပမယ့္ ငါ သူငယ္ျပန္စ ျပဳေနၿပီ။  သူငယ္ျပန္ခ်င္ေနၿပီ။  တခါတေလ ငါ့စိတ္ကို ငါမနည္း ထိန္းရတယ္။  ဒါေတာင္ မရခ်င္တဲ့အခါ မရဘူး။  လြတ္ခ်င္တဲ့အခါ လြတ္သြားတယ္။

မင္းက……….. မိန္းမ ငယ္ငယ္ေလးေတြကို ယူခ်င္တဲ့စိတ္ ေပါက္ရမွာလား။  ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ ေမာင္ရာ၊ ေၾကာက္လွပါၿပီ။

သည္မယ္.. ေဟ့ေကာင္ မေနာက္နဲ႔၊ ငါအတည္ေျပာတာ။  အဲ့ဒါ ငါေျပာျပမယ္။  မင္းေရး။  ေရးတတ္ရင္ ဝတၳဳ ျဖစ္တယ္။  ကဗ်ာလည္း ျဖစ္တယ္။  စာတပုဒ္ ျဖစ္တယ္ေပါ့ကြာ။

ဟ … ငါကိုယ္တိုင္ ေရးႏိုင္ေတာ့မွ သက္သက္မယ့္ မင္းကို ေရးခိုင္းေနပါ့မလား။  ငါေရးလို႔ မျဖစ္လို႔ေပါ့ကြ။  သိတယ္မဟုတ္လား။  ငါေရးရင္ ျပသနာ ျဖစ္မယ္။  ျဖစ္လာႏိုင္တယ္။

မင္းကေတာ့ စာေရးတဲ့ လူခ်င္း တူေပမယ့္ စာေရးတဲ့ မူခ်င္းမတူဘူး။  ၿပီးေတာ့ လူငယ္လည္း လူငယ္။  ဘာအေရာင္အဆင္းမွလည္း မရွိ။  လမ္းမေပၚမွာ ပုဆိုးကြင္းသိုင္းၿပီး ေခြလွိမ့္လည္း မင္းအေနနဲ႔ ကေတာ့ တင့္တင့္တယ္တယ္။  ဘာကိစၥမွ မရွိႏိုင္ဘူး။

မင္းသိပါတယ္ေလ။  တတ္ႏိုင္ရင္ ငါ စာမေရးခ်င္ေတာ့ဘူး ဆိုတာကို။  အသက္ႀကီးလာၿပီ ဟေကာင္ရ။  မ်က္စိေတြမႈန္၊ လက္ေတြ တုန္နဲ႔။  မ်က္စိမႈန္တာက မ်က္မွန္ တပ္လို႔ ရေသးတယ္။  လက္တုန္တာက ဘာမွ ကူလို႔ ေထာက္လို႔ မရဘူး။

ေျပာရတာလည္း ရွက္ပါတယ္ကြာ။  မေရးျပန္ေတာ့လည္း ထမင္းစားစရာက မရွိျပန္ဘူးဟ။  ထမင္းစားစရာ မရွိလို႔မ်ား  သိသိတတ္တတ္နဲ႔ လာေပးၾက ကမ္းၾကလိမ့္မယ္ လို႔ေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္နဲ႔။  ေၾကြးရွင္က လူေရွ႔မေရွာင္ သူေရွ႔မေရွာင္ ေၾကြးလိုက္မေတာင္းရင္ပဲ ကံေကာင္း။

ခက္သားပဲကြ။  သည္အသက္ သည္အရြယ္ေရာက္လာမွေတာ့ ငါလည္း တျခားအလုပ္ လုပ္မစားတတ္ေတာ့ဘူး။  ျပင္လို႔ မရေတာ့ဘူး။  ေခါက္ရိုးက်ိဳးေနၿပီ ဆိုပါေတာ့ကြာ။

မင္းမ်က္ျမင္ပဲ။  ငတ္ေတာ့လည္း ေတြ႔ကရာ ေလွ်ာက္ေရးေတာ့တာေပါ့။  ေဖေတာ့ ေမာင္ေတာ့ေတြ ေရးလား ေရးရဲ႔။  ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္ျပန္ေရးလား ေရးရဲ႔။  ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္က အေၾကာင္းေတြ၊ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္က အေၾကာင္းေတြ၊ လမ္းေဘးက အေၾကာင္းေတြ ဘာမွလည္း မဟုတ္ဘဲနဲ႔ ေတာင္ေလွ်ာက္ေရး ေျမာက္ေလွ်ာက္ေရး။

ေဟာ …. အခုေတာ့ မေရးခ်င္ေတာ့ဘူး။  မေရးေတာ့ဘူး။  မင္းတို႔ပဲ ေရးၾကေတာ့။

အခု ငါေျပာျပမယ္ ဆိုတာကလည္း  ေရးတတ္ရင္ေတာ့ စာေကာင္းတပုဒ္ျဖစ္တယ္ကြ။ လွတယ္။  လွေအာင္လည္း ေရးတတ္ရမွာေပါ့ကြာ။

ေအး ….. သည္ဝတၳဳမွာေတာ့ ငါ့ကို အဓိက ဇာတ္ေကာင္ေနရာမွာ ထားေရးရမယ္။  နာမည္ေတာ့ လႊဲထည့္လိုက္ေပါ။  လြယ္ပါတယ္။

အဲ … ဝတၳဳ အစမွာ ေစာေစာက ငါေျပာတဲ့အတိုင္း ငါက ၅၅ ႏွစ္နဲ႔ သူငယ္ျပန္စ ျပဳေနၿပီေပါ့။

ဘာျဖစ္လို႔ သူငယ္ျပန္ၿပီလို႔ ေျပာရသလဲဆိုေတာ့ မင္းသိတဲ့အတိုင္း ငါက အခု ကမာရြတ္က အေဆာင္တေဆာင္မွာ ေနေနတယ္။  အေဆာင္ဆိုတာက ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဘြဲ႔ရၿပီးစ အလုပ္လက္မဲ့ လူငယ္ေတြ၊ အလုပ္ဝင္စ လူငယ္ေတြ စုေပါင္း ငွားရမ္း ေနထိုင္ၾကရတဲ့ ေနရာ။  အားလံုး အသက္ ႏွစ္ဆယ္ အစိတ္ ပတ္ဝန္းက်င္ အရြယ္ေတြ။  လူပ်ိဳ ကိုယ္လြတ္ေတြ။  ငါလိုလူမ်ိဳး ငါက လြဲလို႔ တေယာက္မွ မရွိ။

စဥ္းစားၾကည့္ေလ။  အဲသည္လို အရြယ္လူငယ္ကေလးေတြနဲ႔ခ်ည္း ႏွစ္ရွည္လမ်ား အေနၾကာလာေတာ့ ငါကလည္း လြတ္ေန၊ စိတ္ေတြလည္း ျပန္ငယ္လာတယ္ ထင္ပါရဲ႔။  အေတြးအေခၚေတြလည္း ေျပာင္းကုန္သလား မေျပာတတ္ဘူး။  အင္အားခ်င္းကလည္း ငါက တေယာက္တည္း။  သူတို႔က အမ်ား။  လႊမ္းမိုးလာတယ္ ေအာက္ေမ့ရတာပဲ။

ဟင့္အင္း … မဟုတ္ဘူး။  မင္းေျပာသလို တြဲခ်င္တဲ့စိတ္၊ ႏႊဲခ်င္တဲ့ ဆႏၵမ်ိဳးေတာ့ ျဖစ္မလာဘူး။  ဒါကေတာ့ ေသခ်ာတယ္။

ေနာက္တာ ေျပာင္တာ၊ ရယ္စရာေျပာတာက ေျပာတာတျခား။  မိန္းမနဲ႔ ပါတ္သက္လို႔ေတာ့  ငါ ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဓါတ္က်သြားၿပီ။  ဘယ္လိုမွ စဥ္းစားလို႔ မရေတာ့ဘူး။  ဒါအမွန္။

ဒါေပမယ့္ ငါက ဘာလဲ မသိဘူး။ သတင္းစာဖတ္ရင္ ခါတိုင္းလို မဖတ္ဘူး။  ခါတိုင္းဆိုရင္ စာအုပ္ေၾကာ္ျငာေတြ ပထမဆံုး လွန္ဖတ္လို႔။  ေနာက္ နာေရးေၾကာ္ျငာေတြ ဖတ္လို႔။  ေဟာဗ် .. ခုေတာ့ 'အလိုရွိသည္' ဆိုတဲ့ အလုပ္ေလွ်ာက္လႊာ ေခၚတဲ့ ေၾကာ္ျငာေတြကိုပါ အေရးတႀကီး ဖတ္ေနၿပီ။

ဘာလုပ္မွာလဲ။  ငါ့အသက္အရြယ္၊ ငါ့ပညာအရည္အခ်င္းနဲ႔ ဘာဆိုင္သလဲ။  စဥ္းစားလို႔ မရဘူး။  ဘာေၾကာင့္ စိတ္ဝင္တစား ဖတ္မိေနတယ္ ဆိုတာကို။

အလကား ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။  တခါတေလ အဲဒီေၾကာ္ျငာတဲ့ အလုပ္ကို စိတ္ကူးနဲ႔ ေလွ်ာက္ၾကည့္လိုက္တယ္။  ၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြ အလြတ္က်က္ၾကတဲ့ 'ျပည္ျမန္မာ' စာအုပ္ ဆိုရင္လည္း ေကာက္ဖတ္ၾကည့္၊ မွတ္။ ၿပီးေတာ့ စာေမးပြဲ ဝင္ေျဖၾကည့္။

တကယ္ရယ္ရတယ္။  ငါမေအာင္ဘူး။  ငါ့ကိုယ္ ငါသာ အျပင္ဘက္မွာ အထင္ႀကီးေနတာ။  လူေတြ႔အေမးခံရတဲ့ အဆင့္ေတာင္ မေရာက္လိုက္ဘူး။  ဖြတ္က်ား။  စိတ္ကူးထဲမွာေတာင္ ေအာက္တန္းက်။

ေဟ့ေကာင္ …. ဘာေတြ လိုက္ေရးမွတ္ေနတာလဲ။  မဟုတ္တာေတြလည္း ေလွ်ာက္မထည့္နဲ႔။  ငါေျပာသမွ် အကုန္လံုးလည္း ထည့္ေရးဖို႔ မလိုဘူး။  ဝတၳဳတိုဆိုတာ တိုရမယ္။  တိုႏိုင္သမွ် တိုရမယ္။ လွ်ာမရွည္နဲ႔။  မလိုအပ္ရင္ ထည့္မေရးနဲ႔။  စာဖတ္တဲ့ လူေတြမွာလည္း အခ်ိန္အား သိပ္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။  ေျပာခ်င္တဲ့ စကားကို ျမန္ျမန္ေျပာ၊ တိုတိုေျပာ၊ ေရွးေခတ္က ေရးပံုေရးနည္းေတြကို အတုခိုး မမွားနဲ႔။  စာအုပ္ေဟာင္းပံုထဲက ပညာရွိေဟာင္းေတြရဲ႔ စကားေတြကိုလည္း နားေယာင္မေနနဲ႔။  မင္းရဲ႔ အလုပ္က ေရး၊ ဆက္ေရး၊ စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္ မဟုတ္လား။  ေရး၊ ေျပာေန ျငင္းေနလို႔ စာေရးဆရာ မျဖစ္ဘူး။

ဟုတ္ပါ့။  လွ်ာရွည္တာက ငါ။  ေျပာလက္စ စကားေတာင္ ဘယ္ေရာက္သြားပါလိမ့္။

ေအး .. လူငယ္ေတြနဲ႔ အတူေနတယ္။  လူငယ္ေတြနဲ႔ ေပါင္းတယ္။  ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း လူငယ္လို႔ ထင္လာတယ္။

အခုမွ ဘြဲ႔ရခါစ ေပါ့ေလ။  အလုပ္မရွိေသးေတာ့ အလုပ္ေလွ်ာက္မယ္ေပါ့။  'အလိုရွိသည္' ေတြကို ေသေသေခ်ာခ်ာ လိုက္ဖတ္။

ဆိုလိုတာက ဘဝကို အခုမွ စမယ္ေပါ့။  စာေရးဆရာ ဘဝကို ေမ့လိုက္။  လူငယ္တေယာက္။  ေမာင္သိန္းလြင္။ ေနာက္အသစ္တေယာက္။

ေမာင္သိန္းလြင္ ဘာျဖစ္ခ်င္သလဲ။  အနာဂတ္ဘဝအတြက္ ဘယ္လို စိတ္ကူး ၾကံစည္ထားသလဲ။  အလုပ္ ေရြးၿပီးၿပီလား။  လမ္းေရြးၿပီးၿပီလား။  ဒါမွမဟုတ္ ရရာအလုပ္လုပ္မွာလား။  ေလွၾကံဳလိုက္ မွာလား။  လြယ္တဲ့လမ္း သြားမွာလား။  ပန္းတိုင္ သတ္မွတ္ေလွ်ာက္မွာလား။

ဟိုက္ … ဘယ္ဆိုးလို႔တုန္း။

ေမာင္သိန္းလြင္ အသစ္လည္း စိတ္မေက်ပြဲ ႏႊဲခ်င္ေသးတယ္ ထင္ပါရဲ႔။  ဘဝမွာ ေနာက္တေက်ာ့ ထပ္ငတ္ခ်င္ေသးတယ္ ထင္ပါရဲ႔။

ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္တယ္။  ကိုယ္ပိုင္အလုပ္ လုပ္မယ္တဲ့ …။

မင္းသိတယ္ မဟုတ္လား။

ဝပ္ခါနီး ၾကက္မတေကာင္ကို ဝယ္ၿပီး ၾကက္ဥ ဆယ္ဥလံုး ထည့္ဝပ္ခိုင္းလိုက္တာ  အခု ေပါက္ေနၿပီ။  ဆယ္ေကာင္။  တဥမွ မပ်က္ဘူး။  အဝပ္ေကာင္းလိုက္တဲ့ ၾကက္မ။  သားထိန္းေကာင္းလိုက္တဲ့ ၾကက္မ။

ေဟ့ေကာင္ .. ေငးမေနနဲ႔။  အဲဒါ ေသေသခ်ာခ်ာ မွတ္။  တႏိုင္ ေမြးျမဴေရး ေခၚတယ္။  မပါပါေအာင္ ထည့္ေရး။

ေအး.. ၾကက္ကေလးေတြအေၾကာင္း ၾကံဳလို႔ ေျပာအုန္းမယ္။  မင္းလဲ တိရစၦာန္ ခ်စ္တတ္တဲ့ အေကာင္ပဲ။  အေဆာင္ပိုင္ရွင္ အပ်ိဳႀကီး အိုကလည္း တိရစၦာန္ ခ်စ္တတ္တယ္။  ေတာ္ေသးတာေပါ့။  ၾကက္ဆိုတာ တံျမက္စည္း လွဲထားတဲ့ အမိႈက္ပံုကို ျပန္ဖြ ပစ္လို ဖြပစ္၊ ေပါင္းသင္ေျမဖို႔ထားတဲ့ ပန္းပင္ေျခရင္းေတြ ယက္လိုယက္နဲ႔ ေကာင္းေကာင္း ျပသနာ တက္ႏိုင္တယ္။

အင္း .. ငါလည္း ဒီၾကက္ေတြ ေပါက္လာမွ အေတာ့္ကို အိမ္ျမဲေနတယ္။  အဲ .. အေဆာင္ျမဲေနတယ္။

ဟန္ေတာ့က်တယ္။  ၿမိဳ႔ထဲကိုလဲ ေန႔စဥ္မထြက္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။  ခရီးစရိတ္ အကုန္အက် သက္သာတာေပါ့။  ၿပီးေတာ့ လက္ဘက္ရည္ ဆိုင္ေတြမွာလည္း သိပ္ၾကာၾကာ မထိုင္ျဖစ္ေတာ့ဘူး။  အခ်ိန္ပုပ္ သက္သာတာေပါ့။

အလကားေနရင္း ငါ့ၾကက္ကေလးေတြပဲ ငါထိုင္ၾကည့္ေနတယ္။  ၾကက္ေက်ာင္းတယ္ ဆိုပါေတာ့။

မင္းမသိဘူး။

လႊတ္ စိတ္ဝင္စားဖို႔ ေကာင္းတယ္။

အစာေတြ႔ရင္ ၾကက္မႀကီးက အသံျပဳၿပီး လွမ္းေခၚတယ္။  ၾကက္ကေလးေတြ ေျပးလာၿပီး စားၾကတယ္။  ၾကက္မႀကီးက သူမစားဘူး။  အစာ သိပ္ေပါမ်ားေနမွ ဝင္စားတယ္။

ေနာက္တခါ က်ီးကန္းလာတယ္။  ရန္သူလာတယ္။  ၾကက္မႀကီးက အသံျပဳလိုက္တယ္။  အေတာင္ႏွစ္ဖက္ကို ဖြေပးတယ္။  ၾကက္ကေလးေတြက အေမ့နား ေျပးလာၾကၿပီး ပုန္းၾကတယ္။

မိဘေမတၱာ ေျပာပါတယ္။  တိရစၦာန္ေတာင္ ကိုယ့္သားသမီး ကိုယ္ခ်စ္တယ္။  ဒါလဲ ဖြဲ႔ႏြဲ႔ၿပီး ေရးလို႔ ရတာပဲ။

ငါေျပာမယ္။  မနက္ကပဲ ျမင္ခဲ့ရေသးတယ္။  ၾကက္မႀကီးက ပန္းအိုးေအာက္ အုတ္ခဲၾကားက တီေကာင္တေကာင္ကို မိလိုက္တယ္။  ဆြဲထုတ္လိုက္တယ္။  ျပတ္ပါလာတယ္။  မစားဘူး။  သလင္းေျပာင္မွာ ခ်ၿပီး ကေတာ့ ကေတာ့နဲ႔ ၾကက္ကေလးေတြကို လွမ္းေခၚတယ္။  အသံျပဳ လိုက္တယ္။  ဒီေတာ့ ၾကက္ကေလးေတြ ေျပးလာၾကတယ္။   ဝိုင္းလုၾကတယ္။

ၾကက္ကေလးက ဆယ္ေကာင္။  အစာက တခုတည္း။

ပထမဆံုး ရတဲ့အေကာင္က အစာကို စားမယ္လို႔ အျပင္မွာ ေနာက္တေကာင္က ေကာက္ယူေျပးတယ္။  ႏႈတ္သီးမွာ အစာတန္းလန္းနဲ႔။  တေကာင္က ေျပးတယ္။  ကိုးေကာင္က လိုက္တယ္။

ခ်နားခ်ိန္ မရဘူး။  ခ်စားခ်ိန္ မရဘူး။  အခ်င္းခ်င္း အတင္းလုတယ္။

ေျပးတယ္။  လိုက္လုၾကတယ္။  နားတယ္။  ေနာက္တေကာင္ ပါးစပ္ထဲ ပါသြားတယ္။  ေနာက္တေကာင္က ေျပးရျပန္တယ္။

ဒီလိုနဲ႔ ဆယ္ေကာင္မွာ ဘယ္ေကာင္မွ ဟုတၱိပတၱိ မစားလိုက္ရဘူး။  လုရင္းနဲ႔ ျပတ္ကုန္တယ္။  ခ်ီေျပးရင္းနဲ႔ နည္းနည္း စားလိုက္တဲ့ေကာင္ စားရမယ္။

အစာကေလး အနည္းအပါး စားရပါမယ့္ အေရး ေျပးၾကရ၊ လႊားၾကရ၊ လုၾကရ၊ ယက္ၾကရ။

ဒါလည္း ေရးတတ္ရင္ ေရးလို႔ ရတာပဲ။

ေဟာ .. နည္းနည္းကေလး အရြယ္ေရာက္လာေတာ့ ၾကက္မႀကီးက သားမခြဲေသးဘူး။  သူတို႔ အေခၚ 'အေမြလု' သတဲ့။  အခ်င္းခ်င္း ခြပ္ကုန္ၾကၿပီ။

ဒါလဲ ေရးလို႔ ရတာပဲ။

ဟဲ့ေကာင္ … အိပ္ငိုက္မေနနဲ႔။  စာေရးဆရာ ျဖစ္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ မ်က္စိကို ဖြင့္ထား။

ေမာင္သာရ

[ေပဖူးလႊာ ၁၉၈၆ ေမလ]
အမည္မမွတ္မိေတာ့ေသာ ဘေလာဂ့္တစ္ခုကေန copyယူထားမိတာ ၃ႏွစ္ေလာက္ ႐ွိျပီမို႔ မူရင္း စာစီေပးထားသူကို အမည္မေဖာ္ျပေပးနိုင္ေတာ့တာ ေတာင္းပန္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ေႏြမိုးေဝ။

No comments:

Post a Comment