" ေခါင္းတြဲျပဳတ္သြားတဲ့ လူမီးရထားေလး "
မနက္ ေက်ာင္းသြားခ်ိန္ေရာက္ၿပီဆိုလွ်င္ ပိုက္က်ဳံးေကြ႕ကို "လူမီးရထားေလး” ခုတ္လာၿပီ။ အိမ္မွ ေက်ာင္းသို႔။ ညေနေက်ာင္းဆင္း ေရာက္လာျပန္လွ်င္လည္း “လူမီးရထားေလး” ဒီေနရာကို ျဖတ္ၿပီးခုတ္လာျပန္ေရာ။ ဒီတစ္ခါေတာ့ ေက်ာင္းမွ အိမ္သို႔။ ဒါေပမယ့္အစုန္မရွိ။ အဆန္ခ်ည့္ပါပဲ။
လူမီးရထားေလးဆိုတာ သီခ်င္းေရးဆရာ အၪၨလီေမာင္ေမာင္ရဲ႔ ေက်ာင္းပို႔ေက်ာင္းႀကိဳ စက္ဘီးကေလးကို ေျပာတာပါ။ သီခ်င္းဆရာသည္ ကေလးႏွစ္ေယာက္၏ ျပည့္တင္းေနေသာ ေက်ာင္းလြယ္အိတ္ႏွစ္လုံးလြယ္ထားၿပီး ကေလး၏ႏွစ္ေယာက္ကိုေတာ့ ကယ္ရီယာခုံေပၚပူးတြဲ၍ တင္လာတတ္၏။ စက္ဘီးကလည္း မိန္းမစီးကိုး။
ကေလးႏွစ္ေယာက္အနက္ တစ္ေယာက္က ကိုေမာင့္ခါးကို ဖက္ထားသည္။ ေနာက္မွထိုင္ေသာ က်န္ကေလးက ေရွ႕ကကေလးရဲ႕ ခါးကိုဖက္ထား၏။ ဤသို႔အဆင့္ဆင့္ဖက္ထားၾက၍ ကိုေမာင့္စက္ဘီးကေလးမွာ “စက္ဘီးႏွင့္ပင္မတူေတာ့။ လူမီးရထားေလးလို”ပါပဲ။
ကိုေမာင္တို႔ေနေသာ ေက်ာက္ေကြ႕လမ္းကိုျဖတ္၍ ပိုက္က်ံဳး ေဈးခ်ိဳသို႔ ခရီးဆက္ေသာ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားေလး ယခင္ကရွိခဲ့ဖူး၏။ ကိုေမာင္၏ လူမီးရထားေလးကို သံလမ္းေပၚက ၿမိဳ႕ပတ္ရထားႏွင့္ ယွဥ္တြဲ၍ သူအႀကိမ္ႀကိမ္ျမင္ဖူးခဲ့၏။ သူက ပိုက္က်ဳံးေကြ႕မွ လိုင္းကားမ်ား ေခတၱရပ္နားရာစခန္းကေလးတြင္ အလုပ္လုပ္သူျဖစ္၍ ကိုေမာင္၏ လူမီးရထားေလးႏွင့္ ေန႕စဥ္ေလာက္နီးနီးပင္ ဆုံျဖစ္ေန၏။
သူက....
“ကိုေမာင္ ခင္ဗ်ားမီးရထားက ၿမိဳ႕ပတ္ထက္ေတာင္ အခ်ိန္မွန္ပါလားဗ်”ဟု ေျပာလွ်င္ ကိုေမာင္သည္ ႏႈတ္ခမ္းေစ့ၿပံဳးရင္း ေခါင္းညိတ္ျပသြားတတ္သည္။ ယခုေတာ့ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလည္း မရွိေတာ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ကိုေမာင္၏ လူမီးရထားေလးသည္ ခုတ္ၿမဲခုတ္ေန၏။
“ကိုေမာင္ ခင္ဗ်ားမီးရထားက ၿမိဳ႕ပတ္ထက္ေတာင္ အခ်ိန္မွန္ပါလားဗ်”ဟု ေျပာလွ်င္ ကိုေမာင္သည္ ႏႈတ္ခမ္းေစ့ၿပံဳးရင္း ေခါင္းညိတ္ျပသြားတတ္သည္။ ယခုေတာ့ ၿမိဳ႕ပတ္ရထားလည္း မရွိေတာ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ကိုေမာင္၏ လူမီးရထားေလးသည္ ခုတ္ၿမဲခုတ္ေန၏။
ကိုေမာင္က ဘယ္ေတာ့ျဖစ္ျဖစ္ စက္ဘီးကို ေနွးေနွးေလးေလး ေျဖးေျဖးစီး၏။ ေဘးပတ္ဝန္းက်င္ကို ၾကည့္တတ္သူလည္းမဟုတ္။ အၿမဲတမ္း စိတ္ကူးႏွင့္ပင္။ ပါးစပ္မွာလည္း မီးမပါေသာ ေဆးေပါ့လိပ္ႀကီးက အၿမဲတပ္ထားလိုက္ေသး။ သူရွိေသာ ပိုက္က်ဳံးေကြ႕က “စမ္းျမေရာင္ျခည္ခန္းမ” ေရွ႕မွာ ႏွစ္ပတ္လည္ေအာင္ ေက်ာင္းပို႔ေက်ာင္းႀကိဳ ျဖတ္သြားေနေသာ္လည္း သူႏွင့္ မ်က္လုံးခ်င္းသိပ္မဆုံမိၾကေခ်။ သူကလည္း စိတ္ကူးႏွင့္ ကားလႊတ္သူ၊ ကိုေမာင္ကလည္း စိတ္ကူးႏွင့္ စက္ဘီးစီးသူ။ ဒီလိုသူႏွင့္ ကိုေမာင္တို႔ မ်က္လုံးခ်င္း မဆုံတစ္ခ်က္ ဆုံတစ္ခ်က္၊ မျပံဳးတစ္ခ်က္ ၿပဳံးတစ္ခ်က္ႏွင့္ လူမီးရထားေလး ခုတ္ေမာင္းမပ်က္ ရွိေနရင္းကပင္ ......
(၂၂-၃-၉၅) ဗုဒၶဟူးေန႕ နံနက္ ၉း၂၀နာရီတြင္ လူမီးရထားေလး၏ စက္ေခါင္းလုံးဝ ပ်က္စီးသြားေၾကာင္း သတင္းစာတြင္ ဖတ္လိုက္ရ၏။
သတင္းစာ၌
ဦးေမာင္ေမာင္ (အၪၨလီ)
အသက္ (၄၇)ႏွစ္
မဇၩိမလွိုင္း တဲ့။
ဦးေမာင္ေမာင္ (အၪၨလီ)
အသက္ (၄၇)ႏွစ္
မဇၩိမလွိုင္း တဲ့။
ဘယ္လိုမွ မွားစရာမရွိမွန္း သူသိေသာ္လည္း သူကမွားလိုက္ခ်င္ေန၏။ သူအလုပ္လုပ္ေသာ ပိုက္က်ဳံးႏွင့္ ကိုေမာင္ေနေသာ ေနရာမွာေဝးလွသည္ မဟုတ္။ သူ ကိုေမာင့္အိမ္ဖက္ ထြက္လာခဲ့၏။ အိမ္ေရာက္ေတာ့ မွားလို႔မရမွန္း သူသိသြား၏။ ကိုေမာင္၏ ရွည္လ်ားလွေသာကိုယ္ေပၚတြင္ ဇာပုဝါ အဝါခံအဝါပြင့္။ အနီး၌ အနက္ေရာင္ဖဲျပားပန္းျခင္း။၊ ပန္းပြင့္ေတြကေတာ့ အားမနာဘဲ ျဖဴလို႔။
၂၃-၁-၉၅ ေန႕ တစ္နာရီမွ ထြက္ခြာမွာဆိုေတာ့ အခ်ိန္က ေစာလြန္းေန၏။ ဧည့္သည္က်ဲပါး ေနေသးသည္။ သူေရာက္သည္က နံနက္ ၁၀ နာရီဆိုေတာ့။
သူသည္ တစ္ေနရာသို႔ ထြက္လာခဲ့၏။ သူထြက္လာေသာေနရာကိုမွ “ဟိုဆိုင္" က လာရွိေနျပန္ေသး၏။ ဘယ္တတ္နိုင္မတုံး။
ေဝသီေသာ မ်က္လုံးမ်ားေရွ႕၌ ဧရာဝတီသည္ ေၾကေၾကကြဲကြဲ စီးေနသည္ဟု သူခံစားမိ၏။ သူထိုင္ေနေသာ ေနရာမွ လွမ္းၾကည့္လိုက္လွ်င္လည္း ကိုေမာင္တို႔ အိမ္ကို ျမင္ရမည္။ သို႔ေသာ္ သူမၾကည့္မိ။
ဧရာ၀တီကိုသာ ၾကည့္မိ၏။ ျမစ္ေရကို ၾကည့္ရင္းကပင္ ကိုေမာင္၏ “ေႏြအိမ္မက္”သီခ်င္းကေလးကို သူအမွတ္ရေနမိ၏။
ဧရာ၀တီကိုသာ ၾကည့္မိ၏။ ျမစ္ေရကို ၾကည့္ရင္းကပင္ ကိုေမာင္၏ “ေႏြအိမ္မက္”သီခ်င္းကေလးကို သူအမွတ္ရေနမိ၏။
" ေရစီးရဲ႕ သေဘာကိုလည္း ေစာေၾကာေသခ်ာစြာ
ငါမသိ”တဲ့။
“လွိုင္းဝဲဂယက္အထာကိုလည္း မကြၽမ္း...
သက္လုံကလည္း မေစ့နဲ႕.....
သို႔ေသာ္လည္းေလ....”တဲ့။
ငါမသိ”တဲ့။
“လွိုင္းဝဲဂယက္အထာကိုလည္း မကြၽမ္း...
သက္လုံကလည္း မေစ့နဲ႕.....
သို႔ေသာ္လည္းေလ....”တဲ့။
သူသည္ အမွတ္ရေနေသာ ကိုေမာင့္သီခ်င္းေလးကို ျပန္၍ အမွတ္ မရေအာင္ လုပ္ခ်င္လွ၏။ သီခ်င္းစာသား “သို႔ေသာ္လည္းေလ " ၏ေနာက္က “ျမစ္ထဲကို ငါခုန္ခ်ခဲ့ ...”ဆိုေသာ စကားလုံးကို သူအမွတ္မရခ်င္ဆုံး၊
ေၾကကြဲလို႔ဝေသာ ဧရာဝတီသည္ သေဘၤာမ်ားကို ေခါင္းႏွင့္႐ြက္ကာ ထမင္းအေတာင္းသြားၾကၿပီ။ ေနာက္ထပ္ ဧရာဝတီအသစ္တို႔ ေရာက္လာ၏။ အေနာက္ဖက္ကို ရွည္ေမ်ာထြက္ေနေသာ သစ္ရိပ္တို႔ပင္ သစ္ပင္အသီးသီး ေအာက္သို႔ ျပန္ေရာက္လာၾက၏။ အခုေတာ့ အပင္ႏွင့္ အရိပ္ထပ္လို႔။
ကိုေမာင့္အိမ္ေရွ႕မွာ လူေတြအမ်ားအျပား ေရာက္ေနၿပီ။ မဇၩိမလွိုင္းမွ လွိုင္းမ်ားျပဳလုပ္သူေတြပင္ ေရာက္လာၾကၿပီကိုး။ သူသည္ လူအုပ္ထဲသို႔ တိုးဝင္လိုက္၏။ လူအုပ္တစ္ေနရာ၌ သူ၏မိတ္ေဆြျဖစ္ေသာ ဗီဒီယိုထုတ္လုပ္သူ ဆရာဝန္(ဦး)ခင္ေမာင္ၾကည္ႏွင့္ ေတြ႕၏။
ဆရာဝန္က
“တစ္ေယာက္ထဲလား ကြၽန္ေတာ့္ကားနဲ႕ လိုက္ခဲ့ပါလား ကိုတြတ္တစ္ေယာက္ထဲပါတယ္ဗ်...”
ကိုတြတ္မွာ ဒါရိုက္တာလုပ္ေနေသာ သူ႕မိတ္ေဆြ တြတ္တြတ္ျဖစ္ေနမွန္း သူသိ၏။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ကာတြန္းဆရာတြတ္တြတ္မွာ ယခုဒါရိုက္တာ “ကဲသာ”။ ဒီလိုနဲ႕ ဆရာဝန္၏ ကားျဖဴကေလးေရွ႕ခန္းမွာ သူလိုက္ျဖစ္ခဲ့၏။
“တစ္ေယာက္ထဲလား ကြၽန္ေတာ့္ကားနဲ႕ လိုက္ခဲ့ပါလား ကိုတြတ္တစ္ေယာက္ထဲပါတယ္ဗ်...”
ကိုတြတ္မွာ ဒါရိုက္တာလုပ္ေနေသာ သူ႕မိတ္ေဆြ တြတ္တြတ္ျဖစ္ေနမွန္း သူသိ၏။ တစ္ခ်ိန္တုန္းက ကာတြန္းဆရာတြတ္တြတ္မွာ ယခုဒါရိုက္တာ “ကဲသာ”။ ဒီလိုနဲ႕ ဆရာဝန္၏ ကားျဖဴကေလးေရွ႕ခန္းမွာ သူလိုက္ျဖစ္ခဲ့၏။
ေရအိုးခြဲ၍ သဝအသစ္တစ္ခုအတြက္ တာလႊတ္လိုက္ေသာအခါ
“အၪၥလီသည္ စတင္စီးဆင္းေတာ့၏။ "
“အၪၥလီသည္ စတင္စီးဆင္းေတာ့၏။ "
ကားမ်ားသည္ ကိုေမာင့္အိမ္မွ ၃၅လမ္းအတိုင္း မ်ဥ္းေျဖာင့္ပုံစံျဖင့္ ထြက္ခြာခဲ့ၾက၏။ သူကေတာ့ ကိုေမာင္၏ “လူမီးရထားေလး” လမ္းေၾကာအတိုင္း ပိုက္က်ဳံးမွပတ္၍ မ်ဥ္းေကြးဆန္ဆန္ သြားမည္ထင္ခဲ့၏။ သို႔ေသာ္ “အယူအမ်ိဳးမ်ိဳး” ထြန္းကားေသာ လူ႕အဖြဲ႕အစည္း၌ သူမသိတာေတြက အပုံအပင္ရွိနိုင္သည္ မဟုတ္လား။
ကားကေလးသည္ ေျဖးေျဖးသြားရာမွျမန္လာ၏။ ဆရာဝန္က ကိုေမာင့္သီခ်င္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တလြမ္းတေဆြး ေျပာေနသည္။ ဆရာဝန္ ခံစားျပေသာ သီခ်င္းမ်ားကို ဒါရိုက္တာက ဓာတ္ရွင္ရိုက္ေနျပန္သည္။ သည္လိုႏွင့္ တစ္လမ္းလုံးမွာ ေရွ႕ခန္းက ဆရာဝန္ႏွင့္ ေနာက္ခန္းက ဒါရိုက္တာတို႔သည္ အၪၥလီတူးေဖာ္မႈကို ႏႈတ္မ်ားျဖင့္ ဘက္စုံႀကိဳးပမ္းေနေတာ့သည္။ သူကေတာ့ ပါးစပ္ေပ်ာက္ေန၏။
ကားကေလး၏ ေခါင္းခန္းထဲမွ ကာဗာေသတၱာမပါ ေသာတိပ္ေခြမ်ားကို သူေတြ႕ေနရ၏။ ဘယ္သူ႕သီခ်င္းေခြဆိုတာေတာ့ မဖြင့္ၾကည့္ဘဲ သိနိုင္မည္မဟုတ္။ သူသည္ တိပ္ေခြကေလးတစ္ခုကို ယူၾကည့္၏။ တိပ္ႀကိဳးမ်ားက သူ႕လက္ဝါးအတြင္းမွာ “လည္”ေနသည္။
“ခံနိုင္ရည္ ဟန္နိုင္စြမ္းက်ဆင္းျခင္းေၾကာင့္
အားငယ္စြာ စိတ္ထဲဝင္ေရာက္ပ်ံ့ႏွံ႕ကာ
ညဥ့္ဦးယံထက္ ေမွးစက္စဥ္
အာ႐ုံလြင္ျပင္ ေရာင္ျပန္ပဲ့တင္သံအဆုံး
ႏွိုးလႈပ္သူ ခ်စ္သူ႕ေခၚသံ
ေအာ္ေခၚေနသံေတြရယ္ မိုးခ်ဳန္းသည့္ႏွယ္”
အားငယ္စြာ စိတ္ထဲဝင္ေရာက္ပ်ံ့ႏွံ႕ကာ
ညဥ့္ဦးယံထက္ ေမွးစက္စဥ္
အာ႐ုံလြင္ျပင္ ေရာင္ျပန္ပဲ့တင္သံအဆုံး
ႏွိုးလႈပ္သူ ခ်စ္သူ႕ေခၚသံ
ေအာ္ေခၚေနသံေတြရယ္ မိုးခ်ဳန္းသည့္ႏွယ္”
သူသည္ တိပ္ေခြကေလးကို မူလေနရာျပန္ထားလိုက္၏။ ကိုေမာင္၏ “ခႏၶာဝန္”သီခ်င္းကေလးကို တိတ္ႀကိဳးမ်ားက လိပ္ေခ်ယူသြားသလို.....
သူသည္ ေနာက္ထပ္တိပ္ေခြတစ္ေခြကို ယူၾကည့္လိုက္သည္။
သူသည္ ေနာက္ထပ္တိပ္ေခြတစ္ေခြကို ယူၾကည့္လိုက္သည္။
“အေတြးေတြနဲ႕ ပက္လက္ေမ်ာစဥ္
အေမ့အိမ္တံခါး ဖြင့္တဲ့အသံ
နားထဲၾကားေယာင္တယ္
ခ်စ္သူက လြမ္းလက္စနဲ႕ ေစာင့္ခ်ိန္မို႔
စိတ္ထင့္မိျပန္ မေမွ်ာ္စေကာင္းပါတယ္.... "
အေမ့အိမ္တံခါး ဖြင့္တဲ့အသံ
နားထဲၾကားေယာင္တယ္
ခ်စ္သူက လြမ္းလက္စနဲ႕ ေစာင့္ခ်ိန္မို႔
စိတ္ထင့္မိျပန္ မေမွ်ာ္စေကာင္းပါတယ္.... "
သူသည္ေနာက္ထပ္ တိပ္ေခြတစ္ထပ္ႀကီးကို ဆြဲယူလိုက္ျပန္၏။ တိပ္ႀကိဳးမ်ားကား လည္ပတ္ခ်င္တိုင္း လည္ပတ္ေနၾကေတာ့၏။
“နာက်င္ေနတဲ့ ႐ြက္ေႂကြေတြနဲ႕အတူ
ေျမျပင္ဆီ လွိုင္းေလဟုန္စီးလို႔
ဝဲလြင့္ကာတမင္
မင္းေလးရွိရာ တို႔လိုက္ခဲ့ၿပီ
တို႔လိုက္ခဲ့ၿပီ တို႔လိုက္ခဲ့ၿပီေလ...."
ေျမျပင္ဆီ လွိုင္းေလဟုန္စီးလို႔
ဝဲလြင့္ကာတမင္
မင္းေလးရွိရာ တို႔လိုက္ခဲ့ၿပီ
တို႔လိုက္ခဲ့ၿပီ တို႔လိုက္ခဲ့ၿပီေလ...."
“ေမွ်ာ္ကာလြမ္းမိတဲ့ ညဘက္ဆို
ေတးေရးခ်င္ေရး ဆိုခ်င္ဆို ဒါေပမယ့္
စပ္ခဲ့တဲ့ ေတးသြားပိုဒ္ေတြ မခ်ိဳ..."
“ၾကယ္တာရာေတြ ၿဂိဳလ္ႀကီးကိုးလုံးနဲ႕
နကၡတ္ပြဲသဘင္ ဆင္ယင္မွာမို႔
ဒီတစ္ညေတာ့လမင္းေရ နင္မလာနဲ႕ဦး”
ေတးေရးခ်င္ေရး ဆိုခ်င္ဆို ဒါေပမယ့္
စပ္ခဲ့တဲ့ ေတးသြားပိုဒ္ေတြ မခ်ိဳ..."
“ၾကယ္တာရာေတြ ၿဂိဳလ္ႀကီးကိုးလုံးနဲ႕
နကၡတ္ပြဲသဘင္ ဆင္ယင္မွာမို႔
ဒီတစ္ညေတာ့လမင္းေရ နင္မလာနဲ႕ဦး”
“မိုးဦး ဝင္ေရာက္လာတဲ့အခါ ရိုးမေပၚျဖတ္ပ်ံရင္း
ေျမာက္ဘက္ကိုဦးတည္လွည့္ကာ
သားေဖာက္ရာအရပ္ဆီ
မိုင္ေထာင္ခ်ီျပန္ေလၿပီ။ "
ေျမာက္ဘက္ကိုဦးတည္လွည့္ကာ
သားေဖာက္ရာအရပ္ဆီ
မိုင္ေထာင္ခ်ီျပန္ေလၿပီ။ "
“ေျမနီလမ္း တို႔ေလွ်ာက္ခဲ့တဲ့လမ္းေလးဆီ
ေနျခည္လႊမ္းလို႔ ေျခာက္ေသြ႕မွာ စိုးလွတယ္
ေနေရာင္ျခည္ရယ္
လမ္းကေလးကို ေျခာက္ေသြ႕ေအာင္
မလုပ္လိုက္နဲ႕ "
ေနျခည္လႊမ္းလို႔ ေျခာက္ေသြ႕မွာ စိုးလွတယ္
ေနေရာင္ျခည္ရယ္
လမ္းကေလးကို ေျခာက္ေသြ႕ေအာင္
မလုပ္လိုက္နဲ႕ "
သူသည္ ကိုေမာင္၏ တိပ္ႀကိဳးမ်ားစြာျဖင့္ ရစ္ပတ္ခံရင္း လိုက္ပါလာရာမွ ကားသည္ တစ္ေနရာအေရာက္တြင္ ရပ္သြား၏။ ၾကာနီကန္။ သူသည္ မီးစက္ေရွ႕အထိလိုက္သြား၏။ ကိုေမာင့္ဇနီးႏွင့္ သားသမီး
မ်ား ထိုင္၍ ကန္ေတာ့ၾကသည္။ ေနာက္ဆုံးၾကည့္ရန္အတြက္မူ အေခါင္းကိုေတာ့ ဖြင့္ထား၏။
မ်ား ထိုင္၍ ကန္ေတာ့ၾကသည္။ ေနာက္ဆုံးၾကည့္ရန္အတြက္မူ အေခါင္းကိုေတာ့ ဖြင့္ထား၏။
သူက ကိုေမာင္၏ သြယ္လ်ေသာ လက္ေခ်ာင္းမ်ားကို အေသအခ်ာ ၾကည့္မိသည္။ ထိုလက္ေခ်ာင္းမ်ားသည္ မဇၩိမအတြက္လွိုင္းမ်ားကို ဖန္တီးခဲ့ေသာ လက္ေခ်ာင္းမ်ားပင္။ မဂၢဇင္းတစ္ေစာင္အတြက္ ကိုေမာင့္ကို အင္တာဗ်ဴးလုပ္စဥ္က သူတို႔ကို ဂႏၱဝင္တီးကြက္တစ္ကြက္ တီးျပဖူးသည္မွာလည္း ဤလက္ေခ်ာင္းမ်ားပင္။ အခုလက္ေခ်ာင္းကေလးေတြ အနားယူသြားၿပီ။ လက္နဲ႕တီးစရာမလိုေတာ့။ ဂစ္တာေတြအလိုလို မည္ေနမွာကို သူသိ၏။ သစ္ပင္ေတြနာက်င္မယ္ဆိုရင္ ပန္းခူးမွာမဟုတ္တဲ့ ကိုေမာင္ကေတာ့ ေလာကဓမၼကို သိျမင္သြားလို႔ လားမသိ။
အတိုင္းမသိ။ ၿငိမ္သက္စြာ။
အတိုင္းမသိ။ ၿငိမ္သက္စြာ။
ဪ လူမီးရထားရဲ႕ တြဲကေလးေတြ၊ ေက်းဇူးရွင္စက္ေခါင္းႀကီးကို ကန္ေတာ့လို႔ၿပီးသြားၿပီပဲ ။
ေနာက္တစ္ေန႕ေတြမွာေတာ့ လူမီးရထားေလး အနာဂတ္ကို ေခ်းငွားဖို႔ ခုတ္ေမာင္းလာနိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္။
ကိုၿငိမ္း (မႏၲေလး)
ေ႐ႊအျမဴေတ၊ ၁၉၉၅၊ ေမ
ေ႐ႊအျမဴေတ၊ ၁၉၉၅၊ ေမ
No comments:
Post a Comment