အိပ္မက္ဘယ္ဆီ ငပလီ
💦💦💦💦💦💦💦💦
#ေမလႈိင္းျဖဴ
ပင္လယ္ျပာျပာ ေရျပာျပာႏွင့္ ခ်စ္စရာ့ ငပလီမွာ စင္ေရာ္ငွက္ ကေလးေတြ အုပ္စုဖြဲ႕ ပ်ံသန္းလို႔ လြတ္လပ္ေပါ့ပါး ေနၾကတယ္။ ငပလီမွာ ေနၿပီး ငပလီကို လြမ္းတယ္၊ ငပလီကို တမ္းတတယ္၊ ငပလီကို သတိရတယ္လို႔ ဆိုရင္ ပုံျပင္လို႔ ထင္မလား။ လက္ေတြ႕နဲ႔ ဘဝ ထပ္တူမက်တဲ့ အျဖစ္ေတြ တစ္ပုံတစ္ေခါင္း ရွိေနပါေသးတယ္။
* * *
သဲျဖဴလြလြေပၚ ေျခစုံရပ္ကာ ဟိုးအေဝး မိုးကုပ္စက္ဝိုင္း အနားသတ္ဆီ ရီေဝေဝ ေငးေမွ်ာ္ရင္း ငပလီရဲ႕ အတိတ္ တံခါးခ်ပ္ေတြကို ဖြင့္လွစ္ ေနမိတယ္။ အတိတ္ တံခါးေတြကို အမွတ္မထင္ ဖြင့္မိၿပီ ဆိုတိုင္းလည္း ဘုေခ်မရဲ႕ မ်က္ရည္ တာတမံ တံခါးႀကီးက ေဝါခနဲ တာက်ိဳး ၿပိဳဆင္းေနက်။
ကဗ်ာဆရာ ကိုျငမ္း (သံတြဲ)ရဲ႕ “ကမ္းမဲ့ပင္လယ္” ဆိုတဲ့ ကဗ်ာက ရင္ထဲကို ထိလြန္းပါတယ္။
ပုန္းညက္ပန္းေတြနဲ႔
မင္းဆင္ျမန္းခဲ့တဲ့အနမ္း
ေဟာဒီ ဆည္းဆာရီ ညခ်မ္းကို
ငါတမ္းတေနတာေလ ...။
ရင္ခြင္တစ္ခုလုံး
ပင္လယ္ေတြ ဖုံးအုပ္သြားၿပီးမွ
ဘယ္လို တည္ၿငိမ္ခြင့္ရေတာ့မွာလဲ။
နင္ကေတာ့ ...
ေမာင္ေတာ္ေက်ာက္ေဆာင္လို
ရပ္တည္ၿပီး
ငါ့ကို ဟစ္စ တစ္စ
ေၾကကြဲေစခဲ့ေပါ့။
ယုံၾကည္ေနရစ္ခဲ့တဲ့အဆုံး
ဒီေန႔ .. ညေနဆည္းဆာသာ
ေနာက္ေန႔
မနက္ခင္းဆည္းဆာအျဖစ္
ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာမယ္ေလ ...။
ဒါေပမဲ့
မင္းဆင္ျမန္းဖူးခဲ့တဲ့
ပုန္းညက္ပန္းတခ်ိဳ႕ကို
လြမ္းဖို႔ မထားခဲ့ပါနဲ႔
ငါ ပင္လယ္နဲ႔ ေဝးခ်င္ၿပီ။
* * *
ဘုေခ်မရဲ႕ ငယ္ဘဝ (၁)
“ေမာင္ေလးေရ ထေတာ့ေဟ့၊ ပုန္းညက္ပင္ႀကီး ေအာက္မွာ ပုတီးေစ့ေတြ ေပၚေနၿပီ၊ သြားေကာက္ ရေအာင္ေဝး”
အုန္းမႈတ္ခြက္ေလး တကိုင္ကိုင္နဲ႔ အိပ္ပုပ္ႀကီးတဲ့ အတြတ္ကို အတင္း ပုတ္ႏႈိးေနတဲ့ ဘုေခ်မကို အေမက ခပ္အုပ္အုပ္ လွမ္းမာန္တယ္။
“ဟဲ့- ဘုေခ်မ၊ နင္တို႔အေဖ မိုးလင္းခါနီးမွ ပင္လယ္က တက္လာၿပီး အိပ္ေနတာ။ ကုန္းေအာ္ မေနနဲ႔။ အတြတ္ကို ႏႈိးရင္ တိုးတိုးႏႈိး။ ငါ ရြာထဲကို ငါးေရာင္းေခ်ဦးမယ္။ အုန္းသီးေျခာက္ေတြလည္း ေကာက္ထားဦး”
အေမက ဘုေခ်မကို မာန္ရင္း ေဆးျပင္းလိပ္ကို တစ္ဖြာခ်ၿပီး ဗ်ပ္ေခါင္းေပၚ တင္တယ္။ ဘုေခ်မ မ်က္ေစာင္း ေစြေစြနဲ႔ ႏႈတ္ခမ္းကို ေထာ္လိုက္တယ္။
“မေကာက္၊ မေကာက္၊ အေမ့အုန္းသီး လုံးဝ မေကာက္။ ပုတီးေစ့ပဲ ေကာက္မယ္။ ပုတီး ေရာင္းၿပီးရင္ အလတ္စတစ္ အက်ႌ ဝယ္ဝတ္ဖို႔၊ အေမ႐ုိ႕ အလတ္စတစ္ အက်ႌ ဝယ္ေပးႏုိင္လို႔လား”
ဘုေခ်မ အေမ့ကို ဆက္ေျခတက္ ၿပီးတာနဲ႔ အေမ လွမ္းမေခါက္ခင္ ပင္လယ္ခ်ိဳင္ကို တလႊားလႊား ေျပးဆင္းလာတယ္။ အေမလည္း ရြာဘက္ကို ေဘာက္ဆတ္ ေဘာက္ဆတ္နဲ႔ ထြက္သြားေလရဲ႕။
“ဟာ ... ေသာင္ျပင္မွာ သဲၾကမ္းခုံႀကီးေတြ၊ ဟ ... ဟ ပၸတာပဲ။ အၾကမ္းေစ့ေတြေရာ၊ ေဒါင္ေစ့ေတြေရာ စုံေရာပဲ။ အိုး ... ဂုံးခြံ ျဖဴျဖဴေလး ေတြေတာင္ ပါလိုက္ေသး။ ဘုေခ်မတို႔ ကေတာ့ ဒီႏွစ္သႀကၤန္မွာ အလတ္စတိတ္ အက်ႌနဲ႔ ႏုိ႔စိမ္းေရာင္ တက္ထရြန္ထဘီ ဝတ္ရေသးရဲ႕။ ဟား ... ဟား ... ဟား”
“မမဘုေခ်၊ ငါ လာၿပီေဝး”
ေမာင္ေလးအတြတ္ မ်က္ႏွာသစ္ခဲ့ပုံေတာင္ မေပၚ။ မ်က္ေခ်း တြဲလဲေလးနဲ႔ အားကုန္ ေျပးဆင္းလာကာ ပုတီးေစ့ေတြကို ယက္ဆြေကာက္ရင္း မႈိရတဲ့ မ်က္ႏွာႀကီးနဲ႔ တဟားဟား ေအာ္ရယ္တယ္။
ဘုေခ်မတို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ အာေခါင္ဖြင့္ ရယ္ေမာသံေၾကာင့္ လက္မ တကားကားနဲ႔ ကဏန္းေလးေတြေတာင္ တြင္းထဲကို တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ဝင္ေျပးကုန္ ၾကတယ္။ က်လိ က်လိနဲ႔ ကဗ်ာငွက္ေလး ေတြလည္း စိုးထိတ္လြန္း၍ ထင္ပါ့။ လႊားဆို ထပ်ံၾကတယ္။ ေခြးနက္ႀကီး ကုပ္က်ားကေတာ့ ဆြဲဆြဲငင္ငင္ ထိုးအူလို႔။ ပုန္းညက္ရြက္ ေတြေတာင္ တျဖဳတ္ျဖဳတ္ ေျမခ ေႂကြက်ရွာတာ ေလလာမွာ ေဝ့ခနဲ ေမ်ာလို႔။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ပါ။ ပင္လယ္ႀကီး ကေတာ့ သက္ဝင္လွပၿပီး ဘုေခ်မတို႔ကို အက်ိဳးျပဳ ေနပါတယ္။
ဘုေခ်မ ငယ္ဘဝ (၂)
“ဘာ ... ငါတို႔ အုန္းျခံေတြ အစိုးရ သိမ္းမယ္ ဟုတ္လား။ ငါ့အေမက ငါတို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ကို ႏွစ္ပိုင္းပိုင္းၿပီး တစ္ေယာက္တစ္ပိုင္း အေမြေပးခဲ့တဲ့ အုန္းျခံေတြ။ သူတို႔က သိမ္းမယ္ ဟုတ္လား။ အရပ္ကတို႔ေရ ... ၾကားလို႔မွ ေကာင္းၾကေသးရဲ႕လား”
ငါးစိမ္းသည္ ေအးစိန္မရဲ႕ အားျပင္းတဲ့အသံ ႏွစ္ျခမ္းကြဲႀကီးက ကမ္းေျခမွ တဝုန္းဝုန္း ေအာ္ျမည္ေနတဲ့ လႈိင္းသံေတြကို ဖုံးလႊမ္းၿပီး အုန္းျခံထဲ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ ေပၚထြက္လာတယ္။
“ဟဲ့ေကာင္မ၊ တိုးတိုးေျပာ။ ငါတို႔ တစ္ျခံတည္း မဟုတ္ဘဲ ဒီကမ္းေျခ တစ္ေလွ်ာက္ အကုန္ အသိမ္းခံရမွာတဲ့။ ဟိုဖက္ျခံက ႀကီးျမတို႔လည္း က်ိတ္ငို ေနၾကတာ။ ေအာ္မငို ေနၾကဘူး။ နင္ ေအာ္က်ယ္ ေအာ္က်ယ္ လုပ္ခါမွ ျခံသိမ္းခံရတဲ့ အျပင္ လူပါ အဖမ္းခံ ေနရဦးမယ္။ သူတို႔ လုပ္တာ ငါတို႔ ခံ႐ုံေပါ့။ ဘာတတ္ႏုိင္မွာတဲ့လဲ”
ဖိုးတုတ္က ႏွီးထိုးေနတဲ့ ဓားမ ေဘးအသာခ်ၿပီး အိမ္ၾကမ္းျပင္ကို ဖ်န္းခနဲ ပုတ္ကာ ေအးစိန္မကို ဟန႔္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေအးစိန္မရဲ႕ စကားလုံး ေတြကို ဘယ္သူေတြမ်ား ၾကားသြားၿပီလဲလို႔ ေခါင္းကို ဘယ္ညာလိမ္ၿပီး ပတ္ဝန္းက်င္ကို အကဲခတ္တယ္။ ဘယ္သူမွေတာ့ မရွိပါဘူး။ ေၾကာက္စိတ္နဲ႔ ေနာက္ေက်ာ မလုံတာ။
ဖိုးတုတ္ရဲ႕ ဟန႔္တားမႈေၾကာင့္ ေအးစိန္မရဲ႕ စကားလုံးေတြ ကေတာ့ တိခနဲ ရပ္က်သြားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ိတ္ငိုသံႀကီး ကေတာ့ မစဲဘူး။ အိမ္ေပၚက ခုန္ဆင္းၿပီး အုန္းပင္ေအာက္ကို ဝင္တယ္။ ရင္ဘတ္ကို တဗုန္းဗုန္းနဲ႔ ထုၿပီး ေျမျပင္မွာ လူးလွိမ့္ေနတဲ့ ေအးစိန္မရဲ႕ အပူသ႐ုပ္ေတြေၾကာင့္ ဖိုးတုတ္ ရင္ထဲမွာ တစ္ဆို႔ႀကီးေလ။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ေတာင္ ဘာလုပ္ရမွန္း မသိဘူး။ ဘုေခ်မတို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ကလည္း အေမ ငိုေတာ့ လိုက္႐ုံက လြဲၿပီး ဘာမွ နားမလည္ၾကဘူး။ နားလည္တာက ဒီအုန္းျခံႀကီးကို သိမ္းခံရၿပီ ဆိုတာပါပဲ။
ေနာက္ေတာ့ ဘုေခ်မတို႔ မိသားစု ေဆြမ်ိဳး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ျခံထဲမွာ ခြင့္ေတာင္းၿပီး တဲထိုး ေနရတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က စၿပီး ဘုေခ်မရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ေဝဒနာ အစိုင္အခိုင္ႀကီး တစ္ခုက အလုံးအရင္းနဲ႔ ႀကီးစိုး ေနရာယူလို႔ ေနတယ္။
“အစိုးရဆိုတာ ဘုေခ်မတို႔ ရြာစပ္ထဲက ငရဲမင္းႀကီးလို အစြယ္ေဖြးေဖြး အေမြး စုတ္ဖြားႀကီးနဲ႔လား” လို႔ ေမာင္ေလးအတြတ္ရဲ႕ အေမးကို ဘုေခ်မလည္း မေျဖတတ္ေတာ့ဘူးေလ။
ဘုေခ်မရဲ႕ လက္ရွိ ရပ္တည္မႈ ေဝဒနာ
“မဟုတ္ဘူး အေဖရယ္၊ အေမ စားခ်င္တဲ့ ပုစြန္တုပ္ကေလး ဝယ္ၿပီး ျပဳတ္တိုက္ခ်င္လို႔”
“တိတ္စမ္း ... ဘုေခ်မ၊ ေနာက္တစ္ခါ နင္တို႔ ေမာင္ႏွမ ဒီပန္းရန္ သယ္မယ္ ဆိုတဲ့စကား အိမ္ေပၚမွာ ထပ္မေျပာနဲ႔။ ငါ သတ္မိလိမ့္မယ္”
“ေတာ္ ... ေတာ္ၾကပါေတာ့ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ အဟြပ္ ... အဟြပ္”
အိပ္ရာထဲက တီဘီ ေရာဂါသည္ အေမ ေခ်ာင္းတဟြပ္ဟြပ္နဲ႔ ထဟန႔္ေတာ့မွ ဘုေခ်မတို႔ သားအဖေတြရဲ႕ စကားဝိုင္း တိခနဲ ရပ္က် သြားေတာ့တယ္။ အေဖကလည္း ဒီအေၾကာင္း ေျပာရင္ လုံးဝ လုံးဝကို မႀကိဳက္။ မႀကိဳက္မွန္း သိရက္နဲ႔လည္း ဘုေခ်မတို႔က ထပ္တလဲလဲ ေတာင္းဆိုနဲ႔။ ျပႆနာက အျမဲတမ္း ထိပ္တိုက္ ရင္ဆိုင္ပြဲ။
အနားက အသာ ထထြက္လာၿပီး ဘုေခ်မ အိပ္ရာထဲ လွဲကာ နဖူးလက္တင္ စဥ္းစား ေနမိတယ္။ ဘုေခ်မတို႔ မိဘဘိုးဘြားပိုင္ အုန္းျခံႀကီး အသိမ္းခံရၿပီး ကတည္းက သူမ်ားျခံထဲ တဲထိုး ေနခဲ့ရတာ။ အိမ္မဲ့ရာမဲ့ ျဖစ္သြားေပမယ့္ အေမက ငါးေရာင္း၊ ေမာင္ေလးနဲ႔ အေဖက ငါးရွာ၊ ဘုေခ်မက ပုတီးကုံး သီေရာင္းနဲ႔ ထမင္းတစ္လုတ္ မငတ္ပါဘူး။
ကိုယ့္အုန္းျခံ ေရွ႕က ျဖတ္သြားၿပီ ဆိုရင္ ရင္ထဲမွာ ဆိုႏွင့္ေၾကကြဲ ရတာက လြဲလို႔ ထမင္းေတာ့ နပ္မွန္ပါေသးဟယ္။ အေမကေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္က စၿပီး ေန႔တိုင္း မနားတမ္း ငိုလာလိုက္တာ ေနာက္ဆုံး တီဘီ ေရာဂါသည္ ဘဝနဲ႔ အိပ္ရာထဲ ဗုန္းဗုန္းလဲတဲ့ အထိ ငိုတုန္း။
ခုျပႆနာက ဘုေခ်မတို႔ အသိမ္းခံရတဲ့ ျခံထဲမွာ ဧရာမ ဟိုတယ္ႀကီး တစ္လုံး ေဆာက္ေနတယ္။ က်န္တဲ့ ျခံေတြမွာလည္း ဟိုတယ္ေတြ ေဟာတစ္လုံး၊ ေဟာတစ္လုံးနဲ႔ ေဆာက္လိုက္ၾကတာ နက္ျပည္က နတ္ဗိမာန္ႀကီးေတြ အတိုင္း။ ဟိုတယ္ေတြ ေဆာက္လို႔ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြ ရလာတယ္လို႔ စာေစာင္ေတြထဲမွာ ဖတ္ရတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုေခ်မတို႔ ကမ္းေျခတစ္ရြာလုံး အလုပ္အကိုင္ေတြ ရၿပီး ထမင္းနပ္မွန္ေတာ့ ေပ်ာ္လို႔၊ ေမာ္လို႔။ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ မဆလာ သယ္ရင္ တစ္ေန႔ (၂၀၀၀)၊ ေယာက္်ားေလးေတြဆို (၂၅၀၀)၊ ညဘက္ အိုဗာတိုင္ ဆင္းရင္ ပိုေတာင္ ရေသးတယ္။
ရြာထဲက ပ်ိဳပ်ိဳအိုအို အားလုံး ပန္းရန္ ထြက္သယ္ၾကလို႔ ထမင္း ဝေနခ်ိန္မွာ ဘုေခ်မတို႔ မိသားစုက အဆင္မေျပ။
“လွ်ာေပၚ ျမက္ေပါက္ ခံမယ္ေဟ့။ ဒီပန္းရန္ အလုပ္ကို လုံးဝ မလုပ္ရဘူး”
အေဖ့ရဲ႕ ျပတ္သား တင္းက်ပ္တဲ့ စည္းကမ္းခ်က္။
“ငတ္ေနၿပီ အေဖရဲ႕၊ သမီးတို႔ ဘာလုပ္စား ရမလဲ။ ပုတီးေစ့ ေကာက္ဖို႔ကလည္း ကမ္းေျခ တစ္ခုလုံး ဟိုတယ္ ဧရိယာ သတ္မွတ္နယ္ေျမ မဝင္ရလို႔ တားထားၾကတယ္။ ပင္လယ္ထဲ ဆင္းၿပီး ငါးမွ်ားဖို႔ က်ေတာ့လည္း ဟိုတယ္ ဧရိယာ ငါးမမွ်ားရလို႔ ဆိုင္းဘုတ္က ခ်ိတ္ထားျပန္ေရာ လုပ္စားကိုင္စား အရမ္းက်ပ္တယ္ အေဖရယ္”
အေဖက ဘုေခ်မတို႔ ေမာင္ႏွမကို ၾကည့္ၿပီး အံကို တင္းတင္းႀကိတ္ ထားတယ္။
“သားေတာ့ ပန္းရန္ သယ္ခ်င္တယ္ အေဖရာ အေမ စားခ်င္တာေလး ဝယ္ေကၽြးခ်င္လို႔ ခြင့္ျပဳပါ အေဖရယ္”
ဆယ္စုႏွစ္ ႏွစ္စုအတြင္း အိမ္မဲ့ရာမဲ့ ဘဝနဲ႔ မြဲေတဆင္းရဲ သြားေပမယ့္ ရွိစုမဲ့စု မာန အႂကြင္းအက်န္ေလး ကိုေတာ့ ဖက္တြယ္ ထားခ်င္ေသးတဲ့ အေဖ့ မ်က္ႏွာက ေဒါသေၾကာင့္ နီျမန္းလို႔ ေနတယ္။
ဘုေခ်မ အေဖ့မ်က္ႏွာကို နားလည္ စာနာမႈေတြ ၾကည့္ျဖစ္တယ္။ ဇရာရဲ႕ ဝါးမ်ိဳမႈေၾကာင့္ ယိုင္နဲ႔ ၿပိဳလဲေတာ့မည့္ ဟန္ကို မနည္းႀကီး အားတင္း ထားရဆဲ။ ဒီအေဖ ေရွ႕မွာ ယိုယြင္းေနတဲ့ မိသားစု စားဝတ္ေနေရး အတြက္ တိုက္ပြဲဝင္ေန ရတာပဲေလ။ အခုအခ်ိန္မွာ အေဖ့ ခံစားခ်က္ကို နားမလည္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။
“ငါ့မိဘဘိုးဘြား ပိုင္ေျမကို မတရား သိမ္းပိုက္၊ ငါ့ႏွလုံးသား၊ ငါ့မ်က္ရည္စက္၊ ငါ့ရင္ဘတ္ေပၚမွာ ေဆာက္ေနတဲ့ ဟိုတယ္ႀကီးေတြရဲ႕ ေဆာက္လုပ္ေရးမွာ နင္တို႔က ပန္းရန္ သယ္မယ္၊ ဟား ... ရင္နာလို႔ပါ ကေလးတို႔ရာ ... ဟား ...”
ဘုေခ်မ အလိုလို စီးက်လာတဲ့ မ်က္ရည္ေတြ ၾကားကေန ေဝေဝဝါးဝါး လွမ္းျမင္ ေနရတာက နာက်င္ ေၾကကြဲစြာ ေလာကႀကီးကို ေလွာင္ရယ္ေနတဲ့ အေဖ။
အေဖ့ အသံက က်ယ္ရာက တိုး၊ တိုးရာက ဆို႔နစ္ၿပီး လႈိက္ခါသြားတယ္။ ဘုေခ်မတို႔ မိသားစု မ်က္ရည္ေတြ ႏွစ္ (၂၀) လုံး မစဲခဲ့ရဘူးေလ။
ငပလီကို လြမ္းတယ္။
လြမ္းတယ္၊ ဟိုတုန္းက ငပလီကို လြမ္းတယ္။ ဟိုးတုန္းက ကမ္းေျခမွာ ခ႐ုေကာက္ၿပီး သီေရာင္းခဲ့တာကို လြမ္းတယ္ ကိုယ့္ျခံထဲမွာ အုန္းသီးေတြ ခူးၿပီး အုန္းဆီ ခ်က္ေရာင္းခဲ့တာကို လြမ္းတယ္။ အုန္းပင္ေအာက္မွာ ေျပးလႊား ေဆာ့ကစားရင္း အုန္းသီး ေကာက္ရတာကို လြမ္းတယ္။ အုန္းလက္ႏြားေလး လုပ္ၿပီး ေဆာ့ကစား ရတာကိုလည္း လြမ္းတယ္။ ကိုင္းတံ တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ငါးမွ်ား ခဲ့တာကိုလည္း လြမ္းတယ္။ ငါး လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ေတြ တံစို႔ထိုး မီးကင္၊ ပုစြန္တုပ္ႀကီးေတြ မီးဖုတ္ စားရတာကိုလည္း လြမ္းတယ္။ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ သဲအိမ္ေဆာက္ၿပီး ေဆာ့ကစားခဲ့၊ သဲေသာင္ျပင္ေပၚမွာ စိတ္ႀကိဳက္ ေျပးလႊား ေဆာ့ကစား ခဲ့ၾကတာ ကိုလည္း လြမ္းတယ္။ ေလအေဝ့မွာ သင္းထုံလာတဲ့ ပုန္းညက္ရနံ႔နဲ႔ ပုန္းညက္ ပင္တန္းႀကီးကို လြမ္းတယ္။ ေဒၚလင္း၊ ေဒၚပလီ၊ ငါးပါးနီ စတဲ့ ငပလီရဲ႕ အိပ္ရာဝင္ ပုံျပင္ေတြကို လြမ္းတယ္ ေမာင္ေတာ္ေက်ာက္၊ ႏွမေတာ္ေက်ာက္၊ ေက်ာက္ေမာင္ႏွမ ခြဲျခားတဲ့ ရာဇဝင္ကိုလည္း လြမ္းတယ္။
ဘုေခ်မ ေမာင္ေတာ္ေက်ာက္ႀကီး အတြင္းက ျမန္မာႏုိင္ငံ ေျမပုံႀကီးရဲ႕ ေအာက္မွာ ထိုင္ၿပီး ဒီမိုကေရစီ အျပည့္နဲ႔ တအားႀကီး လြမ္းေနတုန္း လွစ္ခနဲ စိုးရိမ္ ေသာကစိတ္က ရင္ထဲကို ေျပးဝင္ေဆာင့္တယ္။ ေခါင္း ဘယ္ညာလိမ္ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မခြဲဘူး ဆိုတဲ့ ေက်ာက္ေမာင္ႏွမ ခြဲေနရၿပီ။ ေခတ္၊ စနစ္ရဲ႕ စီးေမ်ာ တိုးတက္မႈ ဝဲဂယက္မွာ ရာဇဝင္ထဲက ေမာင္ႏွမလည္း လြမ္းေနၾကမွာပဲ။
ဘုေခ်မ သက္ျပင္းေမာေမာကို ဆြဲရွဴထုတ္ လိုက္တယ္။ ေလေကာင္း ေလသန႔္ေလးေတြ ကေတာ့ သန႔္ျပန႔္ ေမႊးႀကိဳင္ဆဲ။ ပတ္ဝန္းက်င္ ရႈျမင္ကြင္းေတြ ကေတာ့ ပိုၿပီး ေခတ္မီတိုးတက္ အသက္ဝင္လွပ။
တိုးတက္ ေျပာင္းလဲသြားတဲ့ ေခတ္စနစ္ တစ္ခုမွာ လဲသူလဲ ကြဲသူကြဲ၊ တင့္တယ္လွပ ျမင့္တဲ့ သူေတြကလည္း ဒုနဲ႔ေဒး၊ ဘုေခ်မတို႔ ကေတာ့ ေျမစာပင္။
ဘုေခ်မ ေမာင္ေတာ္ေက်ာက္ႀကီး ေပၚမွာ တည္ထားတဲ့ ေစတီေတာ္ကုိ သဲျပင္ ပုဆစ္တုပ္ထိုင္ ဦးသုံးႀကိမ္ခ် ကန္ေတာ့လိုက္တယ္။ ေဝ့ခနဲ ေစ့ေဆာ္လာတဲ့ ေလႏုေအးေအး ကေလးက ဘုေခ်မရဲ႕ ဆံႏြယ္ေတြကို လြင့္ခနဲ ကလူေႏွာလို႔၊ ရင္ထဲမွာေတာ့ စိုးရိမ္ေသာက စိတ္ေလးက ပါးပါးေလး လာလာေဆာင့္တယ္။
“ငပလီရဲ႕ ရာဇဝင္ထဲမွာ ဘယ္လိုမွ ဖယ္ထုတ္လုိ႔ မရတဲ့ ေမာင္ေတာ္ေက်ာက္ႀကီးေရ၊ မင္းကုိေရာ ဘယ္ေန႔ လြမ္းရဦးမွာလဲဟင္”
🔲
ေမလႈိင္းျဖဴ
(ကမ္းေျခပုံျပင္ ဝတၳဳတုိမ်ား (၂၀၁၆))
No comments:
Post a Comment