"ညံ့ခ်က္ကျဖင့္"
========
#ျမင့္သန္း
ျမိဳ႕ကို အထင္မၾကီးေပသိ က်ဳပ္တို႔ကိုယ္ေတာ္က ၾကြမယ္ဆိုေတာ့လည္း သြားေပါ့။ ျမိဳ႕ကလူေတြ ညံ့ခ်က္ ၾကည့္ရခ်ည္ေသးရဲ႕လို႔ပဲ သေဘာထားျပီး ဘုန္းၾကီးေနာက္ လိုက္ခဲ့တယ္။
အမွန္မွာေတာ့ ဗိုလ္ဥာဏ္အစီအမံပဲ။ တိုက္အုပ္ ဗိုလ္ဥာဏ္ရယ္ေပါ့ဗ်ာ။ သူနဲ႔က်ဳပ္နဲ႔က ကိုရင္စည္းဖက္ကိုး။ ကိုရင္စည္းဖက္ ဆိုေပသိ သူက က်ဳပ္ထက္ ေလးငါးႏွစ္ ၾကီးတယ္။ က်ဳပ္က ကိုရင္စည္းတယ္ ဆိုေပမဲ့ ထြက္ခ်ည္၀င္ခ်ည္မို႔ သူနဲ႔ ကိုရင္စီးဖက္လို႔ ဆိုရတာ။ ခုေတာ့ စာသင္တိုက္ၾကီးမွာ သူက တိုက္အုပ္ျဖစ္ေနျပီ။ တစ္ခါတေလ သူ႔ဘာသာ ေက်ာင္းတိုက္ကိစၥ၊ ကိုယ္ေတာ္ေတြကိစၥမရွိရင္ ေက်ာင္းသားလႊတ္ျပီး ဘုန္းၾကီးက ေျပာစရာရွိလို႔ လာခဲ့ဦးလို႔ ေခၚေလ့ရွိတယ္။ ဒီေတာ့လည္း က်ဳပ္က သြားရေတာ့တာေပါ့။ ဘာရယ္ မဟုတ္ပါဘူး၊ ေတာေျပာေတာင္ေျပာေျပာရင္း အၾကမ္းေသာက္။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း သူဖတ္ရတာထဲက နားမရွင္းရင္ က်ဳပ္ကို ေမးေပါ့ေလဗ်ာ။ ေမးဆိုတာက ဒီလို၊ က်ဳပ္က အငယ္တန္း ေျဖမယ္လုပ္ရင္း ထြက္လာတာ။ သူ႔လို အဲဒါေတြေတာ့ မတတ္ဘူး။ အတန္းစာက ခုႏွစ္တန္းအထိေလာက္ ေနဖူးတယ္။ ဒီေတာ့ ဒြက္ဒက္ ရႊတ္ရွက္ ကိစၥကေလးေတြမွာ သူ႔ထက္ သာသဗ်ာ။ တျမန္ေန႔ၾကီးမ်ားဆီကေတာ့ ေက်ာင္းသား လႊတ္ အေခၚခိုင္းလို႔ သြားလိုက္ေတာ့ က်ဳပ္တို႔ ကိုယ္ေတာ္က သူ႔အစီအမံ မိန္႔တယ္။
ဟေကာင္ ... တို႔ ရန္ကုန္ သြားၾကရေအာင္တဲ့။
ဘာလုပ္ရေအာင္လဲ ဆိုေတာ့ ဘုရားၾကီးလည္း ဖူးရင္း ေရာက္ဖူးတယ္လည္း ရွိေအာင္ေပါ့ကြာတဲ့။
မွန္ရာေျပာရရင္ေတာ့ က်ဳပ္က သိပ္သြားခ်င္လွတာ မဟုတ္ဘူး။ ဘုရားၾကီး ဖူးခ်င္တာကေတာ့ ဟုတ္ပါရဲ႕။ ေရာက္ဖူးခ်င္တယ္ ဆိုတာကေတာ့ သိပ္ မနိပ္လွဘူး။ ဘာသြားလုပ္ရမွာတုန္း။ ျမိဳ႕၊ ျမိိဳ႕ေပါ့ဗ်ာ၊ ဟိုစဥ္ခါကလည္း မုံရြာကို က်ဳပ္ သူနဲ႔ လိုက္သြားဖူးတယ္။ သူ႔ဆရာ ဘုန္းၾကီး ပ်ံလြန္ေတာ္မူတုန္းကေပါ့။ အျပန္ေတာ့ မႏၲေလး၀င္ျပီး ဘုရားစံုဖူး၊ မႏၲေလးေတာင္တက္ေပါ့။ မႏၲေလးဆိုတာက ျမိဳ႕၊ က်ဳပ္တို႔ေတာလို မဟုတ္ဘူး။ သို႔ေပသိ က်ဳပ္က ဘာသြားလုပ္ရမွာတုန္း၊ သူ႔ဘာသာ ျမိဳ႕ျဖစ္ေနေတာ့ က်ဳပ္တို႔က အထင္ၾကီးရမွာတဲ့လား။ ဒါ့ေၾကာင့္ အခု ဗိုလ္ဥာဏ္က ရန္ကုန္ အလည္သြားစို႔ ဆိုေတာ့ က်ဳပ္က သိပ္ စိတ္ပါလွတာမဟုတ္ဘူး။
စပ္မိလို႔ က်ဳပ္ေျပာျပမယ္။ မႏၲေလးေတာင္ကို က်ဳပ္တို႔ႏွစ္ဦးသား တက္ၾကတုန္းက တစ္ေနရာမွာ ေရးထားတာတစ္ခု ေတြ႔တယ္။ ဤေနရာတြင္ အမိႈက္ မပစ္ရတဲ့။ က်ဳပ္က ဗိုလ္ဥာဏ္ကိုေတာင္ ျပလိုက္ေသးတယ္။ ေျပာလည္း ျပရေသးတယ္။ ျမိဳ႕ကလူေတြ ညံ့တယ္ဆိုတာ အဲဒါသာၾကည့္။ ဘယ့္ႏွယ့္ဗ်ာ၊ အမိႈက္ပစ္တာ ဟုိေနရာ မပစ္ရဘူး။ ဒီေနရာ မပစ္ရဘူးရယ္လို႔။ အမိိႈက္ပစ္တာကိုေတာင္ ဒီေလာက္ ေရးၾကီးခြင္က်ယ္ လုပ္ေနရမွေတာ့ ျမိဳ႕ကငနဲေတြမွာ ဘာမွ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ လုပ္စရာ ရွိပံုမေပၚဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဟုိနားဒီနားက လ႓က္ရည္ဆိုင္ဆိုတာေတြမွာ လူစည္ကားေနတာေပါ့။ က်ဳပ္တို႔ေတာမွာ ကိုယ္ကိစၥနဲ႔ကိုယ္ ဘယ္မွာ လ႓က္ရည္ဆိုင္က ေနရာတကာမွာ မရွိဘူး။
ခက္တာက က်ဳပ္တို႔ကိုယ္ေတာ္က ငယ္ျဖဴ။ ဘာမွ ေလာကအေၾကာင္း သိလွတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္ အငယ္တန္း ေျဖမယ္လုပ္ကာနီးမွာ လူထြက္မယ္လုပ္ေတာ့ သူက တားေသးတာ။ သံသရာက လြတ္ဖို႔ ဘာဖို႔ဆိုတာ ေလွ်ာက္ေျပာေနေသးတယ္။ ဟိုတစ္ေလာဆီကေတာင္ အဲဒီအေၾကာင္းကေလး သတိရလို႔ သူ႔ကို ေလွ်ာက္ရေသးတယ္။ က်ဳပ္က ဒီဖက္ဆီမွာနာမည္ၾကီးတဲ့ မဂၤလာစိန္မဟာပုတင္ထဲက ဇာတ္မင္းသား စိန္ပုတင္ အဟဲကေလးနဲ႔ ေျပာရေသးတယ္။ စိန္ပုတင္က သံသရာမွာ မွန္မပါလာခဲ့လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္မျမင္ လြတ္ထြက္ဖို႔ စိတ္ကမ၀င္။ ေဟာဒီက မင္းသမီးကေလးမ်ားကို ခ်စ္လို႔သာေနခ်င္။ မင္းသမီးကေလးမ်ားရဲ႕လင္ စိန္ပုတင္လို႔ ဆိုသကိုးဗ်။ ျပီးေတာ့မွ ပုဆိုးအနားစကို ေျခဖ်ားနဲ႔ခတ္ျပီး ကေတာ့တာ။ မင္းသမီးကေလးေတြကလည္း ၀ိုင္းျပီး လက္ခုပ္တီးရင္း သံသရာၾကီးထဲက ကၽြတ္လြတ္မသြားေစခ်င္ စိန္ပုတင္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕လင္ ကိုပုတင္။ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕လင္ ကိုပုတင္ ဆိုၿပီး သံျပိဳင္လိုက္ၾကတာကိုး။ ဘယ္ေလာက္သေဘာက်ဖို႔ေကာင္းသလဲ။
ဒီေတာ့ က်ဳပ္က သူ႔ကိုေလွ်ာက္ရတယ္၊ တပည့္ေတာ္ကေတာ့ စိန္ပုတင္ဆိုသလိုပဲ သံသရာထဲက မထြက္ခ်င္ေသးဘူးဘုရား။ သံသရာထဲက ထြက္သြားရင္လည္း ေနစရာရွိမွာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီကိစၥက ထြက္ျပီး ျပန္၀င္လို႔ရတာမွ မဟုတ္ဘဲကိုး။ ဘြားေတးခတ္လို႔ ရတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲကိုး။ မေတာ္ သံသရာဆိုတာအထဲက ကၽြတ္ထြက္ လြတ္ထြက္သြားျပီးကာမွ ပ်င္းလွခ်ည့္ဆို ဘယ္လိုလုပ္မွာတုန္း။
ဒီေတာ့ သူက ရယ္တယ္။ မင္းကြာ ... ခုထိ ေတြးပံုေခၚပံုက အခ်ိဳးမေျပေသးဘူးတဲ့။ မေျပကာမွေနေရာ၊ က်ဳပ္ကေတာ့ သူ႔လို သံသရာကိုမေၾကာက္ဘူး။ ေၾကာက္ခ်င္းေၾကာက္ နီးရာဓားကို ေၾကာက္ရတယ္ဆိုသလို က်ဳပ္က အိမ္က ဒကာမၾကီးကို ေၾကာက္တာ။ သံသရာမွာ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္ ေလာေလာဆယ္ဆယ္ က်ဳပ္ဘာသာ က်ိတ္လုပ္ထားတာေတြ အိမ္က ဒကာမၾကီး မသိရင္ေတာ္ျပီ။
စကားျပန္ဆက္ရရင္ေတာ့ ျမိဳ႕ကို အထင္မၾကီးေပသိ က်ဳပ္တို႔ကုိယ္ေတာ္က ၾကြမယ္ဆိုေတာ့လည္း သြားေပါ့။ ျမိဳ႕ကလူေတြညံ့ခ်က္ ၾကည့္ရခ်ည္ေသးရဲ႕လို႔ပဲ သေဘာထားျပီး ဘုန္းၾကီးေနာက္ လိုက္ခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္ေရာက္ကာနီးကာမွ က်ဳပ္က ေမးၾကည့္ရေသးတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ဘယ္သြားလို႔ ဘယ္မွာေနၾကမွာတုန္းလို႔ ဘုရားေစာင္းတန္းထဲသြားျပီး ေလွခါးထစ္ ေခါင္းအံုးအိပ္ရမယ့္ ကိစၥမ်ိဳးေတာ့ က်ဳပ္က မျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ဒီေတာ့ကာမွ သူကေျပာတယ္။ ငေႏွာင္းၾကီးက ေယာကၡမ အေမြေပးတဲ့ ျခံၾကီးထဲ ေျပာင္းေနသတဲ့။ အဲဒီအထဲမွာ သူတို႔ေနတဲ့ အိမ္အျပင္ အိမ္အလြတ္ကေလးကလည္းရွိေတာ့ အဲဒီမွာေနမယ္ဆိုပဲ။ ငေႏွာင္းၾကီး ဒီကိုလာစဥ္က ေလွ်ာက္ဖူးသတဲ့။ သီတင္း၀ါလကၽြတ္လို႔ ေျခခင္းလက္ခင္းသာတဲ့အခါ က်ဳပ္ဆီ အလည္လာလွည့္။ ဆြမ္းကြမ္းကိစၥ ဘာမွ်မပူနဲ႔၊ မေၾကာင့္ၾကနဲ႔လို႔ မွာဖူးသတဲ့။ ဒီလိုေတာ့ျဖင့္ အဟုတ္သားကလား။ က်ဳပ္အဖို႔ေတာ့ ျမိဳ႕တက္အနားယူတယ္ဆိုသလိုမ်ိဳးပဲေပါ့။
သို႔ေပသိ ကြမ္းျခံဘူတာၾကီး ေရာက္ကာမွ စိတ္ထဲ ကသိကေအာက္ျဖစ္ရေသးတယ္။ တစ္ျခားေတာ့ မဟုတ္ဘူး၊ ငေႏွာင္းၾကီးအိမ္ကလႊတ္လိုက္တဲ့ ကားကိုေစာင့္ေနရင္း ဘူတာရုံေရွ႕ဘက္ဆီက ၀ါးကနဲ ၀ါးကနဲ အသံၾကားရလို႔ အနားဆီမွာေတြ႔ရတဲ့ ဆိုက္ကားသမားကိုေမးလိုက္ေတာ့ ေဘာလံုးကန္ေနၾကတာတဲ့။ ေဘာလံုးကြင္းၾကီးတဲ့။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ကလည္း ေျပာလိုက္မိတယ္။ ေဘာလံုးကန္တာမ်ားကြာ ေရးၾကီးခြင္က်ယ္လုပ္ရတယ္လို႔။ ဒီေတာ့ ဆိုက္ကားသမားက က်ဳပ္ကို ေပေစာင္းေပေစာင္းလုပ္ၾကည့္ရင္း ထြက္သြားတယ္။ က်ဳပ္က သင္းကို ဘာဂရုစိုက္ရမွာတုန္း။ ရြာမွာ က်ဳပ္လည္း လွည္းနဲ႔ႏြားနဲ႔ပဲ။ ဒါကိုဗ်ာ က်ဳပ္တို႔ကိုယ္ေတာ္က အနားနားကပ္ျပီး ဟေကာင္ မင္းမသိဘဲေလွ်ာက္ေျပာမေနနဲ႔။ မင္းကို ေတာသားမွန္း လူသိသြားျပီတဲ့။ ဘယ့္ႏွယ္ဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ အတူတူလာတာ။ ပင္းခ်င္းပင္း က်ဳပ္ဖက္က ပင္းရမွာ၊ ခုေတာ့ တို႔ကိုယ္ေတာ္ေတာင္ ရန္ကုန္ေျမ နင္းလိုက္တာနဲ႔ ျမိဳ႕သားေတြဖက္ အလိုလုိေနရင္း ပါသြားကေရာ။
ျပန္မေျပာေတာ့ဘူးလို႔ဘဲ၊ သို႔ေပသိ သိေအာင္ေတာ့ ေျပာလိုက္ရေသးတယ္။ ဒီမွာကိုယ္ေတာ္ အရင္ မႏၲေလးသြားတုန္းကလည္း က်ဳပ္ေျပာဖူးတယ္။ ျမိဳ႕က လူေတြဆိုတာက ခပ္ညံ့ညံ့ေတြ။ သူတုိ႔အတြက္ အမိႈက္ပစ္တာလည္း အေရးၾကီးတာပဲ။ အမိႈက္ပစ္တာပဲဗ်ာ ဗံုးၾကဲတာ တတိယကမ႓ာစစ္ၾကီး ျဖစ္ေလာက္တာမ်ိဳးမွ မဟုတ္ပဲ။ မီးသတိျပဳတဲ့။ မီးပဲ ပူတယ္ ေလာင္တယ္ ကေလးမ်ားေတာင္ သိပါသေကာ။ ဒါေၾကာင့္ပဲ ကိုယ္ေတာ္ေလးမ်ား တရားျပတဲ့အခါ ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီးဆိုျပီး ပူတဲ့ေလာင္တဲ့သေဘာကို ဥပမာေပးျပီး ျပၾကရတာ။ ျမိဳ႕ကလူေတြက ထူလြန္းေတာ့ စားေရးျပထားရပံုရတယ္။ ခုလည္းၾကည့္၊ ဒီမွာ ကြင္းၾကီးလုပ္ျပီး ေဘာလံုးကန္သတဲ့။ သင္းတို႔ ေဘာလံုးကစားတယ္ဆိုတာက အငိုေတြ အဟဲေတြမွ မပါဘဲ။ ဘာလို႔ပိုက္ဆံေပးၾကည့္ရမွာတုန္း။ မဂၤလာစိန္ မဟာပုတင္လို အဟဲေကာင္း အခၽြဲေကာင္းဆိုရင္ေတာ့ ဟုတ္သေပါ့။ သိပ္ၾကည့္ခ်င္လည္းဗ်ာ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာလို႔ ရုံဖြင့္ခ်ိန္အထိ ေစာင့္ေပါ့။ ထရံကေလး ဘာေလး ခြာၾကည့္ေပါ့။ ဘယ့္ႏွယ္ ပိုက္ဆံေပးၾကည့္ရမွာတုန္း၊ တခုရွိတာက သင္းတို႔ ျမိဳ႕ကငနဲေတြမွာ ဘာလုပ္စရာမွ အေရးပါတာမရွိၾကဘူး။ လုပ္စရာမရွိလို႔ ပ်င္းေနၾကရင္လည္း က်ဳပ္တို႔ ေတာမွာလို သစ္ပင္ျမစ္ ေခါင္းအံုးျပီး ေကာင္းကင္ၾကီးၾကည့္ျပီး ငိုက္ပါလား။ လြယ္လြယ္ငိုက္မရရင္ မ်က္ေစ့အသာမွိတ္ျပီး တစ္ကေန တစ္ရာအထိေရ။ တစ္ရာေရာက္လို႔မွ မငိုက္ေလာက္ေသးရင္ တစ္ရာကေန တစ္ကအထိျပန္ေရ။ မငိုက္ႏိုင္လို႔ အိပ္မေပ်ာ္ရင္ ဒန္ခၽြဲရြက္ကေလးမ်ားျပဳတ္ျပီး မိုးက်လၻက္သုတ္စား။ ထားေတာ့ ဒါက တစ္ျခားကိစၥ။
ေဘာလံုးဆိုတာက က်ဳပ္တို႔ ျခင္းလံုးမ်ားလို ပညာပါလွတယ္လို႔ က်ဳပ္ကေတာ့ မထင္ဘူး။ က်ဳပ္တို႔ဘက္ဆီက ျမိဳ႕ပိုင္ၾကီးက လြတ္လပ္ေရးေန႔မွာ ေဘာလံုးကန္ျပိဳင္ပဲြ လုပ္ေပးဖူးတယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ မေကာင္းတတ္လို႔ ပဲြတစ္၀က္ေလာက္ ထိုင္ၾကည့္တယ္။ ျမိဳ႕ပိုင္ၾကီးနဲ႔က မ်က္မွန္းတန္းမိေနလို႔။ ေနာက္တစ္၀က္ဆက္ျပီး မၾကည့္ေတာ့ဘဲ ထလာေတာ့ ျမိဳ႕ပိုင္ၾကီးက လွမ္းေမးေသးတယ္။ ေဟ့လူ ခင္ဗ်ားက ဘယ္တုန္းတဲ့။ က်ဳပ္ကလည္း တည့္တည့္ပဲေျပာလိုက္ေတာ့တယ္၊ ျမိဳ႕ပိုင္ၾကီးဟာက က်ဳပ္တို႔ ျခင္းလံုးေလာက္ ပညာမပါလွဘူးလို႔ေျပာေတာ့ သူက ခင္ဗ်ားကေတာ့ ေျပာေရာ့မယ္လို႔ ျပန္ေျပာတယ္။ ဒီေတာ့လည္း က်ဳပ္က မေနႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ျမိဳ႕ပိုင္ၾကီးရာ မိုးပ်ံေအာင္ ေဘာလံုးကန္ ေကာင္းတယ္ဆိုတဲ့ ငနဲနဲ႔မ်ား ေတြ႔ရင္ ညြန္႔တစ္လံုးျဖစ္ျဖစ္ စလြယ္တစ္လံုးျဖစ္ျဖစ္ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ျပန္တက္လာေအာင္ ရိုက္ခိုင္းၾကည့္စမ္းပါ။ ဒီေတာ့ကာမွ က်ဳပ္တို႔ျခင္းလံုးက ဘယ္ေလာက္ပညာပါတယ္ ဆိုတာ ျမင္မယ္လို႔ေျပာျပီး ထြက္လာခဲ့တယ္။ သူက ဘာမွ ထပ္မေျပာေတာ့ဘူး။ ရယ္ေနတယ္။
ေနဦး ... ကြမ္းျခံဘူတာၾကီးက ထြက္လာတဲ့အေၾကာင္း ဆက္ရဦးမယ္။ က်ဳပ္တို႔ကိုယ္ေတာ္နဲ႔ က်ဳပ္လည္း ငေႏွာင္းၾကီးက အၾကိဳလႊတ္လိုက္တဲ့ကားနဲ႔ လိုက္လာေတာ့ ကားေမာင္းတဲ့ သူငယ္က ျမိဳ႕ထဲဘက္ေမာင္းျပတယ္။ ရုပ္ရွင္ရုံေတြဆို တန္းစီေနတာပဲ။ ဒီေတာ့လည္း က်ဳပ္က တုိက္အုပ္ကို ေျပာရေသးတယ္။ ျမင္တယ္မဟုတ္လား ကို္ယ္ေတာ္၊ ျမိဳ႕ကလူေတြက လုပ္စရာမရွိလို႔ အခ်ိန္ေတြပိုေနၾကတာ။ ရုပ္ရွင္ရုံေတြမ်ားတာသာၾကည့္။ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာလို သံုးလတစ္ေခါက္ေလာက္ နယ္လွည့္ရုပ္ရွင္ကားလာမွ ၾကည့္ၾကတာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူးလို႔။ အေပ်ာ္အပါးအတြက္ အခ်ိန္ကုန္မခံႏိုင္ဘူးလို႔။ ေတာကလူအတြက္ေတာ့ ေပ်ာ္တာနဲ႔ပ်င္းတာအၾကားမွာ သိပ္ထူးျခားမႈမရွိဘဲ။ ဘုန္းၾကီးကေတာ့ ဘာမွျပန္ေျပာဘူး။ ကားေမာင္းတဲ့သူငယ္က ဒီမွာ ေတာလိုမဟုတ္ဘူး၊ ေတာမွာလို လာျပတာကိုပဲ ၾကည့္တာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး။ ၾကိဳက္တာ ေရြးၾကည့္ႏိုင္တယ္တဲ့။ ျမန္မာရုပ္ရွင္မွ မဟုတ္ဘူး။ ကုလားရုပ္ရွင္၊ တရုတ္ရုပ္ရွင္၊ အဂၤလိပ္ရုပ္ရွင္ေတြလည္း ရွိသတဲ့။ ဒီေတာ့လည္း က်ဳပ္က ေျပာလိုက္မိတယ္ နားမလည္ ပါးမလည္နဲ႔ ၾကည့္ျပီးေတာ့ ေကာင္းလွခ်ည့္ရဲ႕လုပ္တာ လြယ္သကြယ့္ ငါ့လူရယ္။ ဘုန္းၾကီးမ်ား သီလေပးအျပီး ၀ိုင္းျပီး ဘုမသိဘမသိနဲ႔ အာမဘေႏၲပါဘုရားလို႔ ၀ိုင္းရြတ္သလိုေနမွာပဲလို႔ ေျပာေတာ့ သင္းက သိပ္သေဘာေပါက္ပံုမေပၚဘူး။ ဒါနဲ႔ပဲ က်ဳပ္ကလည္း သင္း ဥာဏ္ ဘယ္ေလာက္သြားသလဲ သိခ်င္တာနဲ႔ ထန္းပင္ျမစ္ဆိုတာ ဘာမ်ားလဲလို႔ မင္းထင္သလဲလို႔ ေမးလိုက္ယ္။ သူက ကားေမာင္းေနရာက ရယ္ရင္း ထန္းပင္ျမစ္ဆိုေတာ့ ထန္းပင္ျမစ္ေပါ့ဗ်ာ။ ခင္ဗ်ားေျပာတဲ့အထဲ ပါျပီးသားပဲတဲ့။ က်ဳပ္အဖို႔ ဘာမွ ဆက္ေျပာစရာ မရွိေတာ့ဘူး။ ထန္းပင္ျမစ္ဟာ ထန္းပင္ျမစ္ပဲလို႔ သိထားကတည္းကိုက သင္းအဖို႔ ကားပဲေမာင္းလို႔တတ္မယ္။ ႏြားလွည္းေမာင္းလို႔ ျဖစ္ေလာက္မယ့္ ငနဲမဟုတ္ဘူးဆိုတာ က်ဳပ္သိလိုက္တယ္။ ကားဆိုတာက စက္ကိုး။ ႏြားမ်ားလို အသက္ရွိတာ မဟုတ္ဘူး။ အသက္မရွိတ့ဲစက္ကို ခိုင္းရတာ လြယ္သေပါ့ဗ်ာ။ အသက္ရွိတဲ့ႏြားနဲ႔ အသက္မရွိတဲ့လွည္းဆိုတာႏွစ္ခုကို ေပါင္းထားတဲ့ ႏြားလွည္းဆိုတာကို ခုိင္းရတာလို ဘယ္မွာ ခက္လိမ့္မွာတုန္း။ က်ဳပ္လည္း ဆက္မေျပာေတာ့ဘူး။ အေတာ္ကေလးၾကာကာမွ သင္းက ခင္ဗ်ား ရုပ္ရွင္ၾကည့္မလား။ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ဆရာၾကီးကိုေျပာျပီး က်ဳပ္လိုက္ျပမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ျပေတာ့လည္း ၾကည့္ရတာေပါ့ကြာလို႔ က်ဳပ္ကေျပာလိုက္တယ္။ ၾကည့္ခ်င္လွလို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္တို႔အရပ္ဆီမွာ လူလိမၼာ၊ လူယဥ္ေက်းတို႔ မျငင္းဆိုအပ္တဲ့ ကိစၥသံုးရပ္ရွိတယ္။ ကြမ္းတည္ ၀ါး၊ ႏြားေပး ေမြး၊ ဓားျပတိုက္ ေျပးလို႔ ဆိုတာရွိတယ္။ ဒီလို သေဘာေဆာင္တာကေလးနဲ႔ ေတြးျပီးၾကည့္ရင္ သူက ရုပ္ရွင္လိုက္ျပမယ္ ဆိုကာမွေတာ့ ကိုယ္က ၾကည့္ရေပဦးမွာေပါ့။ ဒါမွလည္း သူ႔ဒါန ေျမာက္မွာ မဟုတ္လား။
ညေနတုိင္ေရာက္လို႔ ညစာစားျပီးေတာ့ ငေႏွာင္းၾကီးကပဲ မင္း ရုပ္ရွင္သြားၾကည့္ေတာ့ေလကြာ။ အဂၤလိပ္ကား သြားၾကည့္ကြာ။ အျဖဴမေတြ ၾကည့္ရတာေပါ့လို႔ ေျပာတယ္။ အဲဒါနဲ႔ပဲ က်ဳပ္လည္း ကားေမာင္းတဲ့ သူငယ္နဲ႔ ေျခာက္နာရီခြဲပြဲဆိုတာ သြားၾကည့္တယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ အေၾကာင္းမဟုတ္ဘူး။ ျပည္ဆရာၾကီး ဦးေဘစာအုပ္ ဖတ္ဖူးတယ္။ ဖ်ာေပၚမွာ ေၾကာင္ထိုင္ေနတယ္ဆိုရင္ အဂၤလိပ္လို ကက္ထအစ္စစ္ထ အြန္သည္ မက္ထ ဆိုတာေကာင္းေကာင္းသိတယ္။ သင္းကေတာ့ ျမိဳ႕မွာေနေပသိ ဘာမွ သိပ္သိပံုမေပၚဘူး။ အရုပ္ျမင္ရင္ မွန္းေတြးၾကည့္လို႔ ရတာေပါ့။ ခုဟာက ဘိုမေပါင္ျဖဴျဖဴေလးေတြ ျမင္ရမွာလို႔ သူက ျပန္ေျပာတယ္။ က်ဳပ္အဖို႔ကေတာ့ ဘိုမရယ္၊ ျမန္မာမရယ္ သိပ္မထူးလွဘူး။ က်ဳပ္တို႔အရပ္ထဲမွာ ျမတင္ၾကီးတစ္ေယာက္ ရုိးရာတင္သလိုေနမွာ။ အေၾကာ္ေတြ၊ ေကာက္ညွင္းေပါင္းေတြ အစံုနဲ႔တင္ေတာ့ က်ဳပ္က ေမးၾကည့္ဖူးတယ္။ ေမးၾကည့္ရတာကလဲ ပြဲတင္တာစြန္႔ေတာ့ က်ဳပ္တို႔ကို အၾကမ္း၀ိုင္း တည္တာကိုး။ ဒီေတာ့ ျမတင္ရယ္ နင့္နတ္က ဘာမွလည္း စားသြားပံုမရပါလား။ အေၾကာ္ေတြ ေကာက္ညွင္းေတြ ဒီအတုိင္းပါပဲလားဆုိေတာ့ သင္းက ဘာေျပာတယ္မွတ္သလဲ။ နတ္တို႔ သိၾကားတို႔ဆိုတာ အခိုးအေငြ႔ကေလးေလာက္ပဲ စားတာဆိုပဲ။ ဒီေတာ့လည္း က်ဳပ္ကေတာ့ လူျဖစ္ေနရတာ ေက်းဇူးေတာင္ တင္လိုက္မိေသးတယ္။ တကယ္စားရလို႔။ ခုဟာလည္း အဲဒီလိုပဲ။ ဘိုမေပါင္ျဖဴျဖဴျမင္ရတာ ျမင္ရတာပဲ ရွိမွာပဲ။ အခိုးအေငြ႔စားရသလိုေနမွာ။
က်ဳပ္ကေတာ့ ကားေမာင္းတဲ့ သူငယ္ကို အက်ယ္ရွင္းျပမေနေတာ့ဘူး။ ရွင္းျပလည္း သင္းက ဒီေလာက္ ဥာဏ္သြားမယ္ မထင္ဘူး။ သို႔ေပသိ သူက က်ဳပ္ကို ႏွစ္ေပါက္တစ္ေပါက္ရုိက္ခ်င္ပံုရတယ္။ လက္မွတ္၀ယ္ျပီး ရုပ္ရွင္ရုံထဲ၀င္ေတာ့ က်ဳပ္ကို အေပၚထပ္ကို ေခၚသြားတယ္။ က်ဳပ္တို႔ ထိုင္ခံုဆီေရာက္ေတာ့ ပိတ္ကားနဲ႔ အေ၀းၾကီးရယ္။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္က ေျပာရတယ္။ ဒီမယ့္ ငါ့လူရယ္ ၾကည့္ရင္းၾကည့္ ေရွ႕ဆံုးတန္းက ၾကည့္စမ္းပါရေစ။ တစ္မူးတစ္မတ္ပိုတာ ငါစိုက္ပါ့မယ္လို႔ဆိုေတာ့ ဒီဟာက အထူးတန္းလို႔ ေခၚတယ္။ သံုးက်ပ္ခြဲေတာင္ ေပးရတာ။ ဆရာေႏွာင္းၾကီးက အထူးတန္းက ျပလို႔ မွာျပီး ပိုက္ဆံေပးလိုက္တယ္။ ဟုိေရွ႕နားကဟာက သံုးမတ္တန္းရယ္။ ငမြဲေတြၾကည့္လို႔ သူက ျပန္ေျဖတယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ ဟုတ္ ဟုတ္မယ္ မထင္ဘူး။ ဘယ္ႏွယ့္ဗ်ာ။ ပိုက္ဆံအမ်ားၾကီးေပးျပီးကာမွ ေနာက္နားဆီက ၾကည့္ရတယ္လို႔။ သူေျပာတာက အဟုတ္ပဲဆိုရင္ေတာ့လည္း ျမိဳ႕ကလူေတြက ခပ္ထူထူရယ္လို႔ပဲ ေျပာရေပဦးမွာပဲ။
မယံုမရွိနဲ႔ဗ်။ ျမိဳ႕ကလူမ်ားက ခပ္ထူထူရယ္။ က်ဳပ္တို႔ ဆရာေႏွာင္းၾကီးျခံထဲဆီ ေနၾကေတာ့ တစ္ေန႔ ေန႔ခင္းဖက္ ဆရာေႏွာင္းၾကီးနဲ႔ သူ႔မိတ္ေဆြ ႏွစ္ေယာက္သံုးေယာက္ သစ္ပင္ရိပ္ေအာက္ဆီမွာထုိင္ရင္း စကား၀ိုင္းဖြဲ႕ေနတာနဲ႔ တိုးတယ္။ ေျပာေနၾကတာကေတာ့ျဖင့္ ၾကီးၾကီးက်ယ္က်ယ္ပဲ။ အမွန္တရားအေၾကာင္းဆိုပဲ။ ငေႏွာင္းၾကီးက ကိုယ္ေတာ္တို႔ လာထုိင္ၾကဦးေလဗ်ာဆိုတာနဲ႔ တုိက္အုပ္နဲ႔က်ဳပ္လည္း သူတို႔အနားဆီထိုင္ရင္း နားေထာင္ေနမိၾကတယ္။ တစ္ခါတေလေတာ့ မဟုတ္ဘူးလား ကိုယ္ေတာ္လို႔ တစ္ေယာက္က စကားေခၚရင္ က်ဳပ္တို႔ ကိုယ္ေတာ္ကေတာ့ အင္းလိုလို၊ အဲလိုလိုလုပ္ျပီး ေျဖေလ့ရွိတယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ သိပ္ဘ၀င္မက်ဘူး။ သို႔ေပသိ သူတို႔၀ိုင္းဖြဲ႕ေျပာေနၾကတဲ့သူေတြက ေကာလိပ္ေက်ာင္းက ပညာရွိ၊ ပညာတတ္ေတြမို႔ က်ဳပ္လည္း အသာေနေနလိုက္တယ္။ တကယ္တမ္းမွာေတာ့ ျမိဳ႕မွာေနရင္း သင္းတို႔က အမွန္တရားအေၾကာင္း ဘာသိၾကမွာမို႔လဲ။ ျမိဳ႕ကလူေတြက ဟန္နဲ႔ပန္နဲ႔ေနၾကတာ။ ငေႏွာင္းၾကီးပဲၾကည့္ က်ဳပ္တို႔ဆီမွာေတာ့ သင္းက ငေႏွာင္းပဲ။ သူ႔ဘာသာ ဘာၾကီးျဖစ္ေန ျဖစ္ေန၊ ျမိဳ႕မွာေတာ့ သူက ေဒါက္တာေႏွာင္းဆိုပဲ၊ သူ႔ဘာသာေဒါက္တာျဖစ္ျဖစ္ ေဒါက္တိုျဖစ္ျဖစ္ ငေႏွာင္းပဲျဖစ္ရမွာေပါ့။ အမွန္တရားဆိုတာက ဟန္ေဆာင္ထားတာေတြကို ေျပာတာမွ မဟုတ္ဘဲ။ ဟန္ေဆာင္တယ္ ဆိုကတည္းက အမွန္တရားနဲ႔ ေ၀းသေပါ့ဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ေတာမွာလည္း ဟန္မေဆာင္ၾကဘူးလို႔ မေျပာပါဘူး။ ျမိဳ႕လို မမ်ားဘူး။ ဘယ္သူကမွလည္း ကိုယ္နဲ႔မဆိုင္တာကို ေရးၾကီးခြင္က်ယ္လုပ္ ေျပာမေနဘူး။ အလွဴရွိရင္ သြားတယ္။ ဆဲစရာရွိရင္ ဆဲပစ္လိုက္ၾကတယ္။ ပ်င္းရင္တာ လမ္းထိပ္သြားျပီး ေဒါ့ဂ်စ္ေခါင္းတို ေခါင္းရွည္ေလာင္းတယ္။ ဘယ္သူကမွ အမွန္တရားတို႔၊ သစၥာတရားတို႔အေၾကာင္း အခ်ိန္ကုန္ခံေျပာမေနၾကဘူး။ က်ဳပ္ေျပာသလိုေပါ့။ ျမိဳ႕ကလူေတြမွာ အခ်ိန္ေတြကအပိုၾကီး။ က်ဳပ္တို႔မွာ အလုပ္တစ္ခုလို သေဘာထားလိုက္ၾကေတာ့ သင္းတို႔လို မေတာ္မေလ်ာ္ေတြ ေတြးဖို႔၊ ေျပာဖို႔၊ လၻက္ရည္ဆိုင္သြားထုိင္ဖို႔ မလိုေတာ့ဘူး။
က်ဳပ္တို႔ ဘုရားၾကီး ဖူးရုံမကဘူး။ ဘုရားစံုေတာင္ ေရာက္တယ္။ ငေႏွာင္းၾကီးကိုပဲ ေက်းဇူးတင္ရေပဦးမယ္။ ေက်းဇူးတင္ရတယ္ဆိုလို႔ ေသေသခ်ာခ်ာၾကီး ေက်းဇူးတင္စရာကေတာ့ ရွိေနေသးတယ္။ တစ္ျခားေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ျမိဳ႕ေရာက္ရင္ျဖင့္ ကင္းဗတ္ဖိနပ္အျဖဴကေလးတစ္ရံ ၀ယ္ဦးမယ္လို႔ ေတးထားတာကေလး အထေျမာက္သြားေပလို႔ပဲ။ ဒီလို၊ ဟိုႏွစ္ေတြဆီက က်ဳပ္ ၾကံခင္းဖက္ေရာက္ေတာ့ က်ဳပ္မိတ္ေဆြၾကီး လူက က်စ္က်စ္မာမာပဲ။ ညေနတုိင္းေတာ့ ဘာဘူဘုရား ေနာက္ဖက္နားဆီမွာ ျခင္းခတ္ေလ့ရွိတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ က်ဳပ္လည္း သူတို႔၀ိုင္းထဲ၀င္ျပီး ႏွစ္၀ိုင္းလည္၊ သံုး၀ိုင္းလည္ေလာက္ေတာ့ ၀င္ခတ္တယ္။ ကိုေမာင္ခန္႔ကေတာ့ လူငယ္ေတြလိုကို ခတ္ႏိုင္တာ။ တည့္ဖေနာင့္မ်ား ရုိက္တင္လိုက္ရင္ ျခင္းလံုးက ရာမလက္ကထြက္လာတဲ့ ျမားတံမ်ားလို ရူးကနဲ တန္းထြက္လာတာ။ တည့္တည့္ၾကီး ေထာင္ေနတာ။ က်ဳပ္က သူ႔ကိုသတိထားၾကည့္လိုက္ေတာ့ သူက ဖိနပ္ျဖဴကေလး၀တ္ျပီး ျခင္းခတ္ေလ့ရွိတယ္။ က်ဳပ္ကေမးၾကည့္ေတာ့ ရန္ကုန္ေရာက္တုန္းက ဘာတာဆိုတဲ့ဆိုင္က ၀ယ္တာတဲ့။ က်ဳပ္လည္း အဲဒါကေလး လိုခ်င္ေနတာ။ ငေႏွာင္းၾကီးကားေမာင္းတဲ့ သူငယ္ကို ေျပာျပေတာ့ ဘုရားၾကီးဖူးျပီး အျပန္မွာ သူကလိုက္ပို႔လို႔ က်ဳပ္လည္း တစ္ရံ၀ယ္လာခဲ့တယ္။ တစ္ရံငါးက်ပ္ခြဲဆိုတာနဲ႔ က်ဳပ္လည္း ႏွစ္ရံေတာင္ စြန္႔ျပီး ၀ယ္လိုက္သဗ်ာ။ ရန္ကုန္ဆိုတာက ရြာေတာင္က ထန္းတဲလို ေန႔စဥ္ေရာက္တာမွ မဟုတ္ဘဲ။
အဲ့ အဲဒါကေလးကလည္း ေျပာစရာကေလးတစ္ခု ျဖစ္လာတယ္။ တစ္ျခားအေၾကာင္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ခုနကတင္ က်ဳပ္ေျပာတဲ့ ျမိဳ႕ကလူေတြမ်ား ထန္းပင္ျမစ္ကို ထန္းပင္က အျမစ္လို႔ပဲ နားလည္တဲ့ ကိစၥ။ ထူၾကတဲ့ ကိစၥ။ ဒီေတာ့ ကင္းဘတ္ဖိနပ္ကိုလည္း ကင္းဘတ္ဖိနပ္လို႔ပဲ သေဘာထားၾကေတာ့တာေပါ့။ က်ဳပ္ကေတာ့ အဲဒီလိုမျမင္ဘူး။ ဂုဏ္ယူစရာတစ္ခုလို႔ ျမင္တယ္။ ကင္းဘတ္ဖိနပ္ကို ေျခေထာက္မွာသာ ၀တ္ထားရင္ ဘယ္သူကမွ ဂရုစိုက္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ၾကြားခ်င္လွတယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူးဗ်ာ။ ငါးက်ပ္ခြဲၾကီးမ်ားေတာင္ ေပးထားရတာဆုိေတာ့လည္း လူျမင္သူျမင္က ရွိေစခ်င္ေသးတာေပါ့။ က်ဳပ္လည္း အျပန္လမ္းမွာ ေမာ္ေတာ္ဆိပ္က ဆင္းတယ္ဆိုကလည္းက ကင္းဘတ္ဖိနပ္အျဖဴကေလးကို ဖိနပ္ၾကိဳးႏွစ္ေခ်ာင္း ပူးခ်ည္လိုက္ျပီး ဂုတ္ေပၚတင္ထားလိုက္တယ္။ က်ဳပ္လည္ပင္းေဘးတစ္ဖက္ တစ္ခ်က္မွာဆို ကင္းဘတ္ဖိနပ္အျဖဴကေလးက ဘယ္တစ္ဖက္၊ ညာတစ္ဖက္ ေတာ္ရုံအနားကလူမ်ားေတာ့ မေျပာေလနဲ႔။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက လူေတြကေတာင္ ထင္းကနဲ႔ ျမင္ၾကတယ္။
တံတားထိပ္ကားဆိပ္ေရာက္ေတာ့ေတာင္ ဘုန္းၾကီးကို ပင္မွည့္ကပ္ရင္း အာစိန္ၾကီးက ထြက္လာျပီး ငါ့လူ ျမိဳ႕သားျဖစ္လာပါပေကာလို႔ ေျပာေသးတာ။ ဒီေတာ့ ေျပာရေသးတယ္။ ေထာင္ကဲၾကီးရာ က်ဳပ္က ျမိဳ႕သားမဟုတ္ပါဘူး။ ျမိဳ႕ကျပန္လာတဲ့ ေတာသားပါ။ က်ဳပ္က ျမိဳ႕သားမျဖစ္ခ်င္ဘူး။ ေျပာျပီးပါပေကာ။ ျမိဳ႔သားဆိုတာေတြက ခပ္ထူထူ ခပ္ညံ့ညံ့ေတြကြ ေထာင္ကဲၾကီးရဲ႕။ ျမိဳ႕သားဆိုတာက ဖိနပ္ကို ဖိနပ္ေလာက္ပဲ သေဘာထားျပီး ေျခေထာက္မွာ စီးပစ္တာ။ က်ဳပ္လို လည္ဂုတ္မွာ အသာခ်ိတ္ျပီး တန္ဖိုးရွိေအာင္ လုပ္တတ္တာမဟုတ္ဘူးလို႔ အာ့စိန္ၾကီးကို ေျပာလိုက္ေတာ့ သူ႔ခမ်ာ ဘာမွ ျပန္မေျပာႏိုင္ဘူး။ ေခါင္းတခါခါ ျဖစ္သြားရရွာတယ္။
ဒါတင္ ဘာဟုတ္ဦးမလဲ။ ရြာဖက္ကိုျပန္ဖို႔ ထြန္းေအာင္ကားၾကံဳေစာင့္ေနရင္း က်ဳပ္က ျမိဳ႕က၀ယ္လာတဲ့ ဘလိုက္ကတ္စီးကရက္ကေလး ထုတ္ဖြာေနတုန္း ဘုရားဖူးျပန္လာၾကတဲ့ ဟိုဖက္တဲဆီမွာ ေကာင္မတစ္သိုက္နဲ႔ တိုးေသးတယ္။ ဒီေတာ့ က်ဳပ္ကိုၾကည့္ျပီး ဟယ္ ဖိနပ္ၾကီး လည္ပင္းခ်ိတ္လို႔ေတာ့လို႔ တစ္ေယာက္ကေျပာတယ္။ ျမင္သမို႔လား။ က်ဳပ္ကို ဂရုမစိုက္ဘဲ မေနႏိုင္ဘူး။ ျပံဳးလည္းျပၾကတယ္။ တစ္ေယာက္ကမ်ားဆိုရင္ ရန္ကုန္ကျပန္လာတယ္ ထင္ပါ့လို႔ေတာင္ ေမးယူရတာ။ က်ဳပ္ကလည္း သမာဓိျပံဳးကေလး ျပံဳးျပရင္း ဟုတ္တာေပါ့။ ဒါ ျမိဳ႕က၀ယ္လာတဲ့ဖိနပ္။ ကင္းဘတ္ဖိနပ္လို႔ ေခၚတယ္ဆိုျပီး အထုိက္အေလ်ာက္ ရွင္းျပရေသးတယ္။ အထုိက္အေလ်ာက္ဆိုတာက ဒီဟာမေတြက ျမိဳ႕အေၾကာင္း၊ ကင္းဘတ္ဖိနပ္အေၾကာင္း ဘာသိတာမွတ္လို႔။ အရွည္အက်ယ္ရွင္းျပေနဖို႔ အခ်ိန္မရွိေသးဘူး။ ေနာင္ကာမွ ေက်ာင္းတိုက္ၾကီးက အလွဴပြဲေတြ ဘာေတြၾကံဳကာမွ အရွည္အက်ယ္ရွင္းျပရဦးမယ္။ မဟုတ္ရင္ အလကားပဲတင္း ျမိဳ႕သားဆိုတာေတြကို သင္းတို႔က အထင္ၾကီးေနဦးမွာ။ ျမိဳ႕သားဆိုတာက ထန္းပင္ျမစ္ကို ထန္းပင္ျမစ္လို႔ပဲ သိတာ။ ဖိနပ္ဆို ေျခေထာက္မွာ စီးရတယ္လို႔ပဲ သိတာ။ အမိႈက္ကို ဘယ္နားမွာ ပစ္ရတယ္။ ဘယ္နားမွာ မပစ္ရဘူး ဆုိတာေလးကိုပဲ ေရးၾကီးခြင္က်ယ္ လုပ္ေနၾကတဲ့ လူေတြ၊ သင္းတို႔မ်ား ညံ့ခ်က္ကျဖင့္ ေျပာမဆံုးေပါင္ ေတာသံုးေထာင္ဆိုသလိုပဲ မဟုတ္လား။ သင္းတို႔ ညံ့ခ်က္ကျဖင့္………။
ျမင့္သန္း
Credit to ေသာႀကာႀကိဳက္ေသာစာစုမ်ားမွ
No comments:
Post a Comment