May 29, 2018

ေမြးေမေလ့

ေမြးေမေလ့
💫💫💫💫

ေရေအး

(၁)

ဒိတ္ခနဲ ရင္ခုန္သံကို ၾကားမွ အိပ္မက္ မက္ေနတာ ပါလားဟု သိကာ အေမသည္ စိတ္သက္သာရာ ရသည္။ သို႔တိုင္ အေမ၏ ရင္သည္ တလွပ္လွပ္ တုန္ဆဲ။ ဘုရား ဘုရား ဘယ္လို အိပ္မက္ ပါလိမ့္ဟု ေတြးရင္း အေမသည္ တုန္ေနေသာ ရင္ကို ဖိရ၏။ ဘယ္လို အဓိပၸါယ္မ်ား ပါလိမ့္ဟု ေတြးလ်က္ စိတ္သည္ ေဆာက္တည္ရာ မရ။ အိပ္မက္ဆိုး ေပတကား။

အေမသည္ ကုန္ခဲ့သည့္ ညအေစာပိုင္းက အိပ္မေပ်ာ္။ အိပ္ရာထဲတြင္ ဟိုဘက္ဒီဘက္ လွိမ့္ကာ အခ်ိန္ကုန္၏။ ေတာင္ေတြး ေျမာက္ေတြး ေတြးလ်က္ပင္ အခ်ိန္ကုန္၏။ သူငယ္အိပ္ခ်ိန္၊ သက္ႀကီး ေခါင္းခ်ခ်ိန္၊ လုလင္ျပန္ခ်ိန္ အခ်ိန္မ်ားသာ တေရြ႕ေရြ႕ ကုန္ခဲ့သည္။ တစ္ေမွးမွ်ပင္ မအိပ္ရ။ အ႐ုဏ္ တက္ခါနီးမွ ဖ်တ္ခနဲ တစ္ေမွးေပ်ာ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ အိပ္မက္ဆိုးေၾကာင့္ ခ်က္ခ်င္းပင္ လန္႔ႏိုး လာရ၏။

အေမသည္ ေစ့ေစ့ေတြးလွ်င္ အိပ္မက္သည္ ကြက္ကြက္ကြင္းကြင္းပင္ ေပၚသည္။ အိပ္မက္ထဲတြင္ ဒီအေမ့ သမီးသည္ အေမႏွင့္ ေလးေတာင္ခန႔္ အကြာတြင္ ထိုင္ေန၏။ အနီႏွင့္ အဝါပြင့္မ်ား ပါေသာ လုံခ်ည္ကို ထက္ေအာက္ ေျပာင္းျပန္ ဝတ္ထား၏။ မ်က္ႏွာသည္ မသာမယာ၊ ဆံပင္ ဖြာလန္ၾကဲ၏ ထိပ္တည့္တည့္တြင္ ေခါင္ရန္းပန္း နီနီျမန္းျမန္းကို ပန္ထားေပသည္။ အထူးျခားဆုံးကား သမီး၏ ၾကည့္ပုံဆန္းတည္း။ သမီး၏ မ်က္လုံးမ်ားသည္ နီရဲကာ မ်က္ရည္တို႔သည္ တစိမ့္စိမ့္ စီးလ်က္။ ထိုသို႔ ငိုလ်က္သားပင္ သမီးသည္ အေမျဖစ္သူအား တ႐ႈိက္မက္မက္ ေငး၏။

အၾကည့္သည္ တစ္သက္တြင္ ေနာက္ထပ္ ျပန္မျမင္ ရေတာ့မည့္ ခ်စ္သူ၊ ခင္သူ တစ္ဦးအား ၾကည့္ေသာ အၾကည့္မ်ိဳး ျဖစ္၏။ ထိုအၾကည့္ကို ျမင္လွ်င္ အေမ၏ စိတ္တြင္ ထင့္ခနဲ ျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ “ဟဲ့ အစီမ ဘာျဖစ္တာတုန္း” ဟု အလန္႔တၾကား ေမး၏။ သမီးသည္ ဘာစကားမွ် မဆို။ အေမကိုသာ ေတြေတြႀကီး စိုက္ၾကည့္ၿပီး တအင့္အင့္ ငိုသည္။ အေမသည္ စိုးရိမ္စိတ္ေၾကာင့္ ဝ႐ုန္းသုန္းကားပင္ ထကာ သမီးထံ သြားသည္။ သမီးကား အေမ၏ အကပ္ကို မခံ၊ ေလွကားရင္း ဘက္သို႔သာ တေရြ႕ေရြ႕ ယို႔ၿပီး ဆုတ္၏။ အေမ၏ စိတ္တြင္ “ ဒီအေမ၊ ဒီသမီး ႏွစ္ဦးတည္း ရွိေသာ မိသားစုတြင္ ဘာမ်ား သိုဝွက္ခ်င္ရေသး သနည္း” ေတြးကာ ေဒါသျဖစ္၏။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ “ဟဲ့ ေျပာပါဟဲ့” ဟု ေဒါမာန္ပါပါ ေအာ္ရင္းပင္ သမီးအနား ဖ်တ္ခနဲ ကပ္သည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ဆိုးရြားလွေသာ ညႇီစို႔စုိ႔ အနံ႔အား ရွဴမိၿပီး “အမယ္ေလး” တကာ အိပ္ရာမွ ႏိုးရေပသည္။

အိပ္မက္ေၾကာင့္ ကေယာက္ကယက္ ျဖစ္ေနေသာ အေမ၏ စိတ္အေတြးသည္ ပစၥကၡ အေျခအေနတြင္ တျဖည္းျဖည္း စုစည္းမိ လာသည္။ လူသည္ ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္ တို႔ျဖင့္ ရႊဲနစ္ကာ ပူေလာင္ မြန္းက်ပ္ ေနသည္ကို သတိထားမိ လာသည္။ ကိုယ္ေပၚတြင္ ဘီလူးစီး သကဲ့သို႔ တက္ဖိထားေသာ ေစာင္ပုံႀကီးကိုလည္း သတိထားမိ လာသည္။ “ေလးလိုက္တာ” ဟု စိတ္ထဲတြင္ ေတြး၏။ ထို႔ေနာက္ ေျခႏွင့္ လက္တို႔ကို လႈပ္ရွား တြန္းထိုးၿပီး ေစာင္အား ခြာခ်သည္။ ေအးစိမ့္ေသာ ေလ၏ အထိအေတြ႕ႏွင့္ အတူ ႏွာဝ တိုးဝင္လာေသာ ေအာ္ဂလီဆန္ဖြယ္ အပုပ္နံ႔ေၾကာင့္ အေမသည္ ေဝါ့ခနဲ ပ်ိဳ႕အန္ေတာ့မလို ျဖစ္သြား၏။ အမယ္ေလး ဆိုးလိုက္တဲ့ အနံ႔၊ နံလိုက္တဲ့ အနံ႔။ အေမသည္ ႐ုတ္ျခည္းပင္ အိပ္မက္ထဲက အပုပ္န႔ံကို သတိရ၏။ အေတြးမ်ားသည္ ပလုံစီ လာၾကျပန္သည္။ အိပ္မက္ထဲက အနံ႔သည္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အျပင္ေလာကသို႔ ေရာက္ေနရသနည္း။ မဝံ့ေသာ အေတြး တစ္ခ်က္ကို ဖ်တ္ခနဲ ဆက္စပ္ ေတြးမိလွ်င္ ဝုန္းခနဲပင္ အိပ္ရာထက္ ငုတ္တုတ္ ထထိုင္သည္။ တည္ၿငိမ္စ ျပဳေသာ ရင္သည္ တလွပ္လွပ္ တုန္ျပန္သည္။ အေတြးမ်ားကား မရပ္ႏိုင္။ အတိတ္၊ ပစၥဳပၸန္၊ အနာဂတ္ ကာလသုံးပါးသို႔ ဖ်ိဳးဖ်ိဳးဖ်တ္ဖ်တ္ ေျပးသည္။ ေခါင္ရန္းပန္းသည္ ေသျခင္း၏ နိမိတ္တည္း။ လုံခ်ည္ကို အဘယ္ေၾကာင့္ အထက္ေအာက္ ေျပာင္းျပန္ ဝတ္ထားရ သနည္း။ မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္  ဤမွ် ငိုေနရ သနည္း။ ၿပီးလွ်င္ အပုပ္နံ႔။ ယခုပင္ ႏွာဝသုိ႔ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ လာေဝွ႔သည္ ဆိုးရြားလွေသာ အပုပ္နံ႔။ “အို မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး၊ မဟုတ္ႏိုင္ပါဘူး” ဟု အေမသည္ တစ္ဦးတည္း ေခါင္းခါ လည္ခါ ျငင္း၏။ သို႔တေစ ႐ုတ္ျခည္းပင္ ျပန္ၿငိမ္သက္လ်က္ “ေသၿပီ ထင္ပါရဲ႕၊ ကံဆိုးၿပီ ထင္ပါရဲ႕” ဟူေသာ အေတြးကို ကြက္ခနဲ ေတြးမိျပန္သည္။ ထို႔ေနာက္ အိပ္ရာႏွင့္ မ်က္ေစာင္းထိုးတြင္ ရွိေသာ ဘုရားစင္ ဘက္သို႔ မ်က္ႏွာမူလ်က္ လက္အုပ္ခ်ီ၏။ ဂဂၤါဝါဠဳ သဲစုမက ပြင့္ေတာ္မူခဲ့ ၿပီးေသာ ဘုရား အဆူဆူႏွင့္ တပည့္သာဝက အဆူဆူ၊ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္ေစာင့္နတ္၊ အိမ္ေစာင့္နတ္၊ အရွင္ႀကီး၊ အရွင္ေကာင္း မ်ားစြာတို႔အား တိုင္တည္ၿပီး ရြတ္ဖတ္ သရဇၥ်ာယ္ျခင္း ျပဳသည္။ တစ္နယ္ တစ္ေက်းသို႔ ေရာက္ေနေသာ ေသာၾကာသမီးအား ၾကည့္႐ႈ မိႈင္းမေတာ္ မူပါရန္ အပူကပ္ ေလ၏။

(၂)

ယိမ္းထိုးေနေသာ ထင္းမီးေတာက္သည္ တျဖည္းျဖည္း ေမွးမိွန္၏။ မီးခဲရဲရဲသည္ ထရံႀကိဳၾကားမွ တိုးဝင္လာေသာ ေလတြင္ တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ေဖာက္ခနဲ ထေတာက္သည္။ အေမသည္ ထင္းမ်ားကို တဂၽြတ္ဂၽြတ္ ခ်ိဳးေျခၿပီး ဆတ္ခနဲ ထည့္လွ်င္ မီးေတာက္သည္ ဝုန္းခနဲ ျပန္ေပၚ လာသည္။ ထိုအခါ အေငြ႕ တလူလူႏွင့္ ၿငိမ္သက္ေနေသာ ေရေႏြးအိုးသည္ တရွဴးရွဴး တရွဲရွဲ အသံထြက္လာ ျပန္သည္။ အေမ၏ စိတ္သည္လည္း မီးထိုး ခံရေသာ ေရေႏြးအိုး ကဲ့သို႔ပင္တည္း။ အိပ္မက္၊ ေခါင္ရန္းပန္း၊ သမီး၏ အၾကည့္ဆန္း၊ ေခ်ာင္ႀကိဳ ေခ်ာင္ၾကားအႏွ႔ံ ရွာသည့္တိုင္ တရားခံ ရွာမေတြ႕ေသာ အပုပ္နံ႔ အားလုံးကို ျဗဳန္းခနဲ ဒိုင္းခနဲ သတိရလွ်င္ ရင္ဝတြင္ အလုံးဆို႔သလို ျဖစ္၏။ “အမယ္ေလး ဘုရား ဘုရား” ဟု တမိျပန္လွ်င္ စိတ္သည္ စဥ္းငယ္မွ် ညံ့သက္သလို ျဖစ္၏။ “အနိစၥေပပဲ၊ ကံေပပဲ” ဟု ဆင္ျခင္လွ်င္ ရင္ေခ်ာင္သလို ျဖစ္လာလ်က္ ထိုစိတ္သည္ တာရွည္မခံ။ သမီး၏ မ်က္ႏွာကို ျမင္ေယာင္လွ်င္ ထိုစိတ္တို႔သည္ ဖ်ိဳးဖ်ိဳးဖ်တ္ဖ်တ္ လ်င္လ်င္ျမန္ျမန္ပင္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကသည္။

သမီးသည္ အရပ္ျပတ္ျပတ္၊ အသားအေရ ပါးပါး၊ မ်က္ႏွာ ျပားျပားႏွင့္ ေတာသူပီပီ ေဒါင္းတည္ ေမာင္းတည္ ျဖစ္သည္။ သြား အနည္းငယ္ ေခါခ်င္ေသာ္ျငား ႏွာတံစင္းစင္းေၾကာင့္ ၾကည့္ေပ်ာ္သည္။ ငယ္စဥ္ကမူ လူပ်ိဳကာလသားတို႔ အၾကား ေက်ာ္သင့္သေလာက္ ေက်ာ္သည္။ တခ်ိဳ႕သည္ အံ့ဩ တခ်ိဳ႕သည္ ခ်ီးက်ဴး၊ တခ်ိဳ႕သည္ ကဲ့ရဲ႕သၿဂႋဳဟ္ျဖစ္လ်က္ သမီးကား မတုန္လႈပ္။ “မွန္ပါတယ္ ငါ့ေကာင္ရာ၊ ငါမလိမ္ပါဘူး၊ မဟုတ္မမွန္ ဆိုရင္ျဖင့္ သန္းဟန္စီးတဲ့ စက္ဘီး ျဖစ္ရပါေစ” ဟု ခပ္ရြတ္ရြတ္ ကာလသားတို႔က က်ိန္ဆိုသည္ ဟူ၏။ အမွန္ ဆိုလွ်င္ကား သမီးသည္ သနားစရာတည္း။ သမီး အပ်ိဳေဖာ္ဝင္စ အခ်ိန္တြင္ အေဖႏွင့္ အစ္ကို သုံးေယာက္ တို႔သည္ ပ်က္စီး ေနေလၿပီ။ ဖိုး၊ ဘိန္းတို႔ကို လက္တြင္ ဆုပ္ကိုင္လ်က္ပင္ ေသမင္းထံသုိ႔ အေျပးအလႊား သြားေနၾက ေလၿပီ။ အေမသည္ အႏုံ ျဖစ္သည္။ အအ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါသည္ သမီးသည္ ထိုေခတ္ ထိုအခါက ရွားပါးလွသည့္ ေယာက်္ားစီး စက္ဘီးကို ခြလ်က္ ေန႔ေန႔ညညပင္ လႈပ္ရွားရေတာ့သည္။ အမ်ား ေမးေငါ့သည္ကို သိလ်က္ မသိဟန္ ျပဳ၏။ ခ်ီးက်ဴးသည္ကို သိလ်က္ ဂုဏ္မေျမာက္သလို ေန၏။ အမွန္စင္စစ္ သမီးသည္ မိသားစုအတြက္ လူ႔ေလာက အျပင္ဘက္ ထြက္ခဲ့ျခင္းတည္း။

ေယာက်္ားႏွင့္ သားမ်ား တစ္ေယာက္ၿပီး တစ္ေယာက္ ေသပုံ၊ အေမသည္ အစားမသိ၊ အအိပ္မသိ၊ အရိုးေဂါက္ဂက္ႏွင့္ အိပ္ရာထက္တြင္ ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာ တုံးလုံးကေလး လွဲေနပုံ၊ သမီး၏ ျပဳစု ယုယမႈမ်ား ၾကားမွ အျမစ္ျဖတ္ ခံရေသာ ႏွင္းဆီပင္သည္ ေျမတြင္ ရွင္သန္လာ သကဲ့သို႔ သူမ တျဖည္းျဖည္း ျပန္ေကာင္းလာပုံ၊ လူတိုင္းသည္ သမီးအား ဝုိင္းၿပီး ဩဘာ ေပးၾကပုံ၊ အျဖစ္အပ်က္ တသီတတန္းကို အေမသည္ တေရးေရး သတိရ၏။ ထိုစဥ္ ပစၥကၡ အေျခအေနကို ေစ့ငုမိျပန္၏။

ထင္းေျခာက္ကို ဂၽြတ္ခနဲ ခ်ိဳးလ်က္ပင္ မီးထဲ ဆတ္ခနဲ ထိုးထည့္လွ်င္ မီးသည္ တဟည္းဟည္း ထေတာက္၏။ ဆူလုလု ဟင္းရည္အိုးသည္ ခပ္ျပင္းျပင္း ပြက္၏။ အေမ၏ အေတြးမွ်င္ မ်ားသည္ ေထာင္းခနဲ ငါးပိနံ႔ႏွင့္ ျပန္ေပၚလာသည္။ အေမသည္ “အမယ္ေလး သမီးလိမၼာေလး ကိုမွ” ဟု မခ်ိတင္ကဲ ရြတ္၏။ ဒီအေျခအေန ဒီလို ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ သူမသည္ ဖ်ိဳးဖ်ိဳးဖ်တ္ဖ်တ္ ထလ်က္ သမီးေနာက္ လိုက္ရေတာ့မည္ မဟုတ္လား။ “ငါ့ႏွယ္ ႏုံလွခ်ည့္၊ အ လွခ်ည့္” ဟုလည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ အျပစ္တင္၏။

ထို႔ေနာက္ “အိုေအ မေသခ်ာတဲ့ အိပ္မက္ကို အေရးျပဳလုိ႔” ဟု စိတ္ထဲတြင္ ပုန္ကန္ လိုက္ျပန္သည္။

ထိုစဥ္ အေမ၏ နားတြင္ “အရီး အရီး” ဟု ခပ္အုပ္အုပ္ အသံကို ၾကားသလို ရွိလွ်င္ ေခတၱမွ် ၿငိမ္၏။ ၿပီးလွ်င္ “ဟဲ့ ဘာတုံး” ဟု ေလးေလးပင္ပင္ အသံေပးသည္။

“ေစာေစာ စီးစီးေအ” ဟု တိုးတိုးဆက္ရြတ္သည္။ 

ခဏမွ် ၾကာလွ်င္ အေမႏွင့္ မိန္းမ တစ္ေယာက္သည္ မီးဖိုေဘးတြင္ ပူးကပ္ကာ စကားဆိုလ်က္ ရွိ၏။ ဆံပင္ စုတ္ဖြာႏွင့္ ဖလန္ထည္ ညစ္ညစ္ကို ဝတ္ထားေသာ ကပ်စ္ကညစ္ ထိုမိန္းမသည္ “ကၽြန္မျဖင့္ ညကတည္းက လာခ်င္လြန္းလို႔ အူကို ယားေနတာပဲ” ဟု သည္းထိတ္ရင္ဖို ဟန္ျဖင့္ စကားစ၏။ အသံသည္ အေရးႀကီးဟန္ျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ တိုးသြား၏။ ၾကမ္းကို ပုတ္ကာ ပုတ္ကာျဖင့္ စကားဆိုေနေသာ ထိုမိန္းမ၏ ကိုယ္သည္ ကုန္း၍ ကိုင္း၍ အေမ့နားသုိ႔ တျဖည္းျဖည္း တိုးကပ္၏။

ထိုမိန္းမ ေျပာေသာ ကိစၥသည္ အေရးႀကီးကိစၥ မဟုတ္။ အမည္မသိ မိန္းမတစ္ေယာက္ ဖ်ား၍၊ နာ၍ ေသသည့္ သတင္းမွ်သာ ျဖစ္၏။ သို႔ေသာ္ ေသသည့္ ေနရာသည္ အေမ၏သမီး စပါးရိတ္ သြားေသာ ဟိုပင္ အနီးရွိ နန္႔ရင္းရြာတြင္ ျဖစ္၍ ေသသူမွာ တစ္နယ္ တစ္ေက်းမွ လာေသာ စပါးရိတ္သမ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လွ်င္ အမ့ရင္သည္ တဒုန္းဒုန္း ခုန္လာသည္။

“ကၽြန္မ ေယာက်္ား ရထားေပၚက ၾကားလာတာတဲ့။ ညေန အိမ္ ေရာက္ေရာက္ခ်င္း ကေတာ့ ဧည့္က ႐ႈပ္၊ စကားကလည္း မစပ္မိနဲ႔၊ ညႀကီးမိုးခ်ဳပ္ အိပ္ဖို႔ လုပ္ေနရင္းမွ စကားစပ္မိေတာ့ အိပ္လို႔ေတာင္ မေပ်ာ္ဘူး။ ကၽြန္မေလ အရီးကို လာေျပာခ်င္ လိုက္တာ၊ ဒါနဲ႔ သန္းဟန္ဆီ ကေကာ ဘာသတင္းမွ မၾကားဘူးလား”

ထိုမိန္းမ၏ စကားသည္ အျမီးေရာက္ ေခါင္းေရာက္ ျဖစ္၏။ အခ်ဳပ္မွာ ေမွာ္မွ ျပန္လာေသာ သူ႔ေယာက်္ားသည္ ဟိုပင္ ဘူတာမွ တက္ေသာ လူတစ္အုပ္ ေအာ္ႀကီးဟစ္က်ယ္ ေျပာေနရာမွ တစ္စြန္းတစ္စ ၾကားလာခဲ့ျခင္းတည္း။ အိပ္မက္အခံ ရွိေသာ အေမသည္ ထိုမိန္းမ၏ နိမ့္ခ်ည္ ျမင့္ခ်ည္ ေျပာေနေသာ အသံ၊ ေရွ႕ေနာက္ ယိမ္းထိုးေနေသာ စိုးရိမ္ေသာက ဟန္ကို ျမင္လွ်င္ ေသသူ အမည္မသိ စပါးရိတ္သမသည္ သူမ၏ သမီးဟု တထစ္ခ် ထင္လာေတာ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ “ငါ့ႏွယ္ ကံဆိုးလွေအ” ဟု မပီမသ ဝူးတူးဝါးတား ဆိုရင္း ႐ႈိက္၏။ ထိုအခါ လြန္ခဲ့ေသာ မိနစ္ပိုင္းတြင္ စိုးရိမ္ေသာက အျပည့္ ျဖစ္ေနေသာ မိန္းမသည္ အတန္မွ် ဆြံ႕အ သြားသည္။ စကၠန္႔ပိုင္းမွ် ၾကာေသာ အခါတြင္ တုန္လႈပ္ေသာ အသံျဖင့္ “မဟုတ္တာဘဲ အရီးရယ္ မဟုတ္တာဘဲ” ဟု တတြတ္တြတ္ ဆို၏။ “က်ဳပ္က သန္းဟန္ ေသတယ္ မေျပာပါဘူး” ဟု ခပ္ေလးေလး ညည္းသည္။

အေမသည္ ပါးေပၚတြင္ တလိမ့္လိမ့္ စီးက်ေနေသာ မ်က္ရည္မ်ားကို ဘယ္ညာ လႊဲသုတ္၏။ ထို႔ေနာက္ “ငါ ညက သန္းဟန္ကို အိပ္မက္ မက္တယ္” ဟု အသံ တုန္တုန္ျဖင့္ စကားစသည္။ ၿပီးလွ်င္ အိပ္မက္မက္ပုံ၊ အိပ္ရာမွ ႏိုးထပုံ၊ အပုပ္နံ႔ ရပုံတို႔ကို လုံးေစ့ပတ္ေစ့ ျပန္ေျပာ၏။ “ေသခ်ာပါတယ္ေအ၊ ေသခ်ာပါတယ္ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္ေနၿပီ” ဟု ဝမ္းနည္းပက္လက္ ေရရြတ္သည္။ သတင္းသမကား မ်က္ႏွာငယ္ျဖင့္ တဩဩ စကားေထာက္၏။

႐ုတ္တရက္ သတင္းေပး မိန္းမ ႏွင့္ တြတ္ထိုးဆဲတြင္ အေမသည္ “မျဖစ္ဘူး၊ မျဖစ္ဘူး ငါ လိုက္မွျဖစ္မယ္” ဟု ဆုံးျဖတ္၏။ နံရံထက္တြင္ ခ်ိတ္တင္ထားေသာ ကခ်င္လြယ္အိတ္ အေဟာင္းကို ေျပးျဖဳတ္သည္။ ရွိစုမဲ့စု အဝတ္ႏွစ္စုံကို ထိုးသိပ္ထည့္၏။ “နင္ မီးေတြ ဘာေတြ ၾကည့္က်က္ ၿငွိမ္းထားလိုက္ဦး၊ ငါေတာ့ ရွိတဲ့ ရထားနဲ႔ပဲ လိုက္ေတာ့မေအ့” ဟု ထိုမိန္းမအား ကပ်ာသီသုတ္ မွာလ်က္ပင္ အိမ္မွ ထြက္ခဲ့သည္။ အမွန္စင္စစ္ အေမသည္ ယခုအရြယ္ အသက္ ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ ေခါင္းျဖဴ စြယ္က်ိဳးသည့္တိုင္ သူမ ေနထိုင္ရာ ရြာႏွင့္ ေျခာက္မိုင္ေက်ာ္ ေဝးေသာ ေမာ္လူးမွ တစ္ပါး မည္သည့္ ေနရာမွ် ေရာက္ဖူးသူ မဟုတ္။ မည္သည္ကိုမွ် သြားဖူးသူ မဟုတ္။ ရြာတြင္ အသုံးလုံး သင္စဥ္ကလည္း ေယာင္တိ ေယာင္ဝါးျဖင့္ ၿပီးခဲ့သူ ျဖစ္ေလရာ မည္သုိ႔ သြားရမည္ ကိုလည္း သိသူမဟုတ္။ အေမသည္ ေဇာႏွင့္ သုတ္သီးသုတ္ပ်ာ ေလွ်ာက္လာလ်က္ ဘူတာ႐ုံထီးတည္းကို ျမင္လွ်င္ ႐ုတ္တရက္ လန္႔ကာ သြား၏။ “ဘုရား၊ ဘုရား ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ရပါ့” ဟု အထိတ္တလန္႔ ရြတ္မိသည္။ ခ်က္ခ်င္းပင္ “အိုေအ ပါးစပ္ပါ ရြာေရာက္တာပဲ” ဟုေတြးကာ မာန္တင္း၏။

“အိုေအ ဘာျဖစ္ေသးတုံး” ဟု စိတ္ထဲတြင္ မခန္႔ဟန္ ေတြးလ်က္ပင္ အေမသည္ ဘူတာ႐ုံထဲ ခ်ီတုံခ်တုံ အေတာ္ၾကာ ရပ္ေနေသးသည္။ ေနာက္ဆုံး “မျဖစ္ေသးပါဘူး” ဟု စိတ္တုံးတုံး ခ်လ်က္ “အထက္ဘက္ သြားမယ့္ရထား ရွိသတဲ့လားေတာ့” ဟု အနီးရွိ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ကို ခပ္ရြံ႕ရြံ႕ ေမးသည္။ “မသိေပါင္ဗ်ာ အထူးေတာ့ တက္သြားၿပီ ဆိုပဲ” ဟု ထိုသူက ေျပာလွ်င္ကား အေမသည္ ဘာဆက္ေမးရမွန္း မသိေတာ့။ လြတ္ေနေသာ ခုံတစ္ခုံတြင္ တိတ္ဆိတ္စြာ ဝင္ထိုင္ၿပီး ေတာင္ေတာင္ ဤဤ ေတြးေန၏။ ရထား စီးရမည့္ အေရးကို ေတြးကာ လန္႔သည္။ “အိမ္ပဲ ျပန္လိုက္ရ ေကာင္းမလား” ဟုလည္း ေတြးသည္။ သမီး ျဖစ္သူကို သတိရလွ်င္ “မျဖစ္ေသးပါဘူး သြားကို သြားမွ ရမွာပဲ” ဟု စိတ္ကို တင္းလိုက္ျပန္သည္။ ကုန္းေနေသာ ခါးသည္ ခပ္မတ္မတ္ ျဖစ္သြား၏။ လုံခ်ည္ အထက္နားစကို ဆြဲလိပ္ၿပီး နံ႐ုိး ေအာက္နားတြင္ ခပ္တင္းတင္း ျပင္ဝတ္၏။ အျဖဴႏွင့္ အနက္ တစ္ဝက္စီ ေရာေနေသာ လက္သီးဆုပ္ သာသာ ဆံထုံးကိုလည္း ခပ္က်စ္က်စ္ ျပင္ထုံး၏။ ၿပီးလွ်င္ သူမ၏ လြယ္အိတ္ အစုတ္ကေလးကို ရင္တြင္ ေစ့ေစ့ပိုက္လ်က္ ျငိ္မ္ျပန္ေလသည္။

ရထား သံေခ်ာင္း ေခါက္ခ်ိန္တြင္ လက္မွတ္႐ုံသုိ႔ လူမ်ား ဝုန္းခနဲ ထေျပးလွ်င္ အေမသည္ ႐ုတ္တရက္ လန္႔ကာသြားသည္။ “ဘာမ်ားပါလိမ့္ ဘာမ်ားပါလိမ့္” ဟု စိတ္သည္ မရိုးမရြ။ “အထက္ရထား လက္မွတ္ ေရာင္းတာတဲ့” ဟု ၾကားလွ်င္ကား အေမသည္ အတင္းပင္ လူအုပ္ထဲ တိုးေတာ့၏။ “ဒီဘြားေတာ္ တိုးလွခ်ည့္” ဟု ေအာ္လွ်င္လည္း ဂ႐ုမစိုက္။ လက္မွတ္ မရလိုက္လွ်င္ ဟူေသာအေတြးႏွင့္ ရင္သည္ တထိတ္ထိတ္။ အျပဳံးအရယ္ ကင္းစြာ လက္မွတ္ေရာင္းေနေသာ စာေရးအား “ေမာင္မင္းႀကီးသား မ်က္ႏွာမဲ့ေလး က်န္းမာပါေစ ခ်မ္းသာပါေစေတာ္” ဟု စိတ္ထဲမွ တတြတ္တြတ္ ရြတ္၍ ေမတၱာ ပို႔၏။ “ဟိုပင္ တစ္ေစာင္ေတာ့” ဟု အသံ တုန္တုန္ျဖင့္ ေျပာရင္း ကုန္ၿပီဟုမ်ား ေျပာလိုက္ေတာ့ မလားဟု စိတ္တြင္ ထင့္သည္။ ရထားလက္မွတ္ လက္ထဲ ေရာက္ခ်ိန္တြင္ကား “အမယ္ေလး ငါ မတက္ရေသးခင္ ရထား ထြက္သြားရင္ ဒုကၡ” ဟူေသာ အေတြးသည္ ႀကီးစိုးျပန္၏။

မ်ားမၾကာမီ အေမသည္ တဂ်ဴံးဂ်ဴံး ခုတ္ေနေသာ ရထားေပၚတြင္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ ကင္းကြာလ်က္ အထီးတည္း ရွိ၏။ နဘား၊ ျမစ္ႀကီးနား ေခါက္ျပန္ ရထားသည္ ေႁမြလိမ္ ေႁမြေကာက္သဖြယ္ ေႏွးခ်ည္ ျမန္ခ်ည္ တဂ်ဴံးဂ်ဴံး ခုတ္လ်က္ရွိသည္။ ေတာင္စဥ္ ေတာတန္းသည္ နီးတစ္ခါ ေဝးတစ္လွည့္။ ရံဖန္ရံခါ ဆိုသလိုပင္ ရထားစီး ကုန္စိမ္းသည္ မ်ားသည္ သူ႔ပစၥည္းေတြ ႏြမ္းကုန္ေတာ့ မဟဲ့ ငါ့ပစၥည္းေတြ ဖတ္ကုန္ေတာ့ မဟဲ့ဟု ေအာ္ၾကဟစ္ၾက ရန္ျဖစ္ၾကသည္။ ထို ပြက္ေလာ ႐ုိက္ေနေသာ ေလာက အလယ္တြင္ အေမသည္ ထီးတည္ တိတ္ဆိတ္လ်က္။ ရထား လမ္းေဘးရွိ ခ်ဳံႏြယ္ပိတ္ေပါင္း ကိုလည္းေကာင္း၊ လႈပ္လီလႈပ္လဲ့ ေတာပန္းမ်ားကို လည္းေကာင္း လည္တံရွည္ ဗ်ိဳင္းတို႔ကို လည္းေကာင္း ဘာကိုမွ် မျမင္။ စိတ္သည္ သမီးထံတြင္သာ တရစ္ဝဲဝဲတည္း။

လူ ၿငိမ္ေသာ္ျငား စိတ္ကား မျငိမ္။ လႈပ္လႈပ္ရွားရွား ေျပးေျပးလႊားလႊား ရွိစဥ္က ငုပ္လွ်ိဳးေနသည့္ ေသာကသည္ ေခတၱမွ် ၿငိမ္ၿငိမ္ ထိုင္မိလွ်င္ ေလပင့္ခံရေသာ မီးကဲ့သို႔ပင္ ဟုပ္ခနဲ ဟုပ္ခနဲ ျပန္ေပၚ လာၾကသည္။ စိတ္ႏွလုံးသည္ မသာယာ။ ေအာ္ဟစ္ ငုိရန္လည္း အားမရွိ။ ဘုရားကိုသာ တြင္တြင္တ၏။ မဟုတ္ပါေစနဲ႔ ဟုသာ တြင္တြင္ ဆုေတာင္း၏။ ရထားသည္ တဘူးဘူး တဘဲဘဲ ေအာ္ျမည္၍ ၿငိမ့္ခနဲ ထိုးရပ္တိုင္းပင္ အေမ့ရင္သည္ ပူခနဲ ျဖစ္လ်က္ “ဟိုပင္ဘူတာလားေတာ့” ဆိုသည့္ စကားကိုသာ အေဆာတလ်င္ ေမး၏။ ရထားျပတင္းမွ တိုးဝင္လာေသာ ေလေၾကာင့္ ပြေယာင္းေနေသာ ဆံပင္ကိုလည္း သိမ္းရန္ သတိမရ။ စားရန္လည္း စိတ္ထဲ မရွိ။ ေသာက္ရန္လည္း အေတြးထဲ မဝင္။ ညေန သုံးနာရီ က်ေန က်ဲက်ဲေတာက္ ရွိခ်ိန္တြင္ကား အေမသည္ ဟိုပင္ဘူတာ ႏႈတ္ခမ္းတြင္ ႏြမ္းႏြမ္းေခြေခြ ရပ္မိေပသည္။

(၃)

အေမ တက္စီးမိေသာ ေထာ္လာဂ်ီသည္ စုတ္စုတ္ ျဖစ္သည္။ အသံကား ေလယာဥ္သံ ျဖစ္၏။ အခိုးအေငြ႕ကား မီးခိုး ေခါင္းတိုင္ ျဖစ္၏။ သြားႏႈန္းကား လိပ္ေပတည္း။ ထိုသို႔ စုတ္ရသည့္ အထဲတြင္ လမ္းကား ခ်ိဳင့္ခြက္၊ က်င္းမ်ား ေပါလွေပရာ အေမသည္ အင့္ခနဲပင္ အသံ မထြက္ႏိုင္။ ကား၏ တစ္ေတာင္ခန္႔ ျမင့္ေသာ နံရံကိုသာ ျမဲျမံစြာ ကိုင္ၿပီး ေရွ႕သို႔ ေမွ်ာ္ေမွ်ာ္ၾကည့္သည္။ သို႔ေသာ္ တလိမ့္လိမ့္ ညိဳေမွာင္ေသာ ဖုန္လုံးၾကားတြင္ အပင္ ရိုးတိုးရိပ္တိပ္သာ ေတြ႕၏။ အေမ၏ ရင္သည္ကား ပူ၍ ပူ၍ လာသည္။ စိတ္ထဲတြင္လည္း “သမီးေရ သမီး အေမညလာၿပီကြဲ႕” ဟု ေအာ္ဟစ္၏။ “အမယ္ေလး အရွင္ႀကီး အရွင္ေကာင္းတို႔ရယ္ ကၽြန္မသမီး အလိမၼာေလးကို ေစာင့္ေရွာက္ပါဦး” ဟုလည္း ပါ၏။ ကားေမာင္းေသာ ေကာင္ေလး၏ “ေမြး … ေမြးေမေက်းဇူး … ဆပ္ဖူးခ်င္တယ္ေလ၊ တစ္နယ္စီျခားလို႔ ေဝးကြာခဲ့ေပ… သား … ခ်စ္တဲ့ ေမြးေမေမ၊ သား…သားခ်စ္တဲ့ ေမြးေမေမ” ဟူေသာ ဆြဲဆြဲငင္ငင္ အသံကို ၾကားလွ်င္ အေမ့ရင္သည္ ဝုန္းဒိုင္းၾကဲသည္။

ကားေပၚ တက္ခါစတြင္ အေမသည္ “နန္႔ရင္းရြာမွာ ေကာက္ရိတ္သမ တစ္ေယာက္ ေသတယ္ဆို” ဟု ေမးလွ်င္ “ဟုတ္ပါ့ဗ်ာ” ဟုေျဖပုံ “ဘယ္သူတဲ့တုံး” ဟု ဆက္ေမးလွ်င္ “မသိေပါင္ဗ်ာ၊ ငယ္ေတာ့ မငယ္ေတာ့ဘူးဗ်၊ ေလးဆယ္ေက်ာ္ၿပီ ဆိုပဲ” ဟု ေျဖပုံတို႔ကို သတိရ၏။ အေမသည္ ထိုအေျဖကို ၾကားလွ်င္ ငိုင္ကာက် သြား၏။ မဟုတ္ ႏိုင္ပါဘူးဟု ေတြးတထင့္ထင့္ ရွိေသာ စိတ္သည္ တုံးတုံးက်လုလု ျဖစ္သည္။ စဥ္းစားရင္းပင္ မ်က္ရည္ပူ မ်ားသည္ ပါးတြင္ စိုစြတ္လာသည္။ “ဟင့္အင္း မယုံဘူး၊ အေလာင္း မျမင္မခ်င္း မယုံႏိုင္ပါဘူူးေအ” ဟု စိတ္တြင္ တီးတိုးဆိုရင္း ေခါင္းယမ္းသည္။

“နန္႔ရင္း ေရာက္ခါနီးၿပီဗ်” ဟူေသာ ကားသမား၏ စကားသံကိုၾကားလွ်င္ အေမ၏ ရင္သည္ ပို၍ တုန္လႈပ္ လာသည္။ ႏွလုံး ခုန္သံသည္ ပို၍ ျမန္လာသည္။ လူသည္ ေဇာေခြ်းမ်ား ထြက္လ်က္ ဟိုက္ခနဲ ဟာခနဲ ရွိ၏။ ဘာကိုမွ် ရင္မဆိုင္ဝံ့စြာ မ်က္စိမွိတ္ကာ ေခါင္းငုံ႔ ေနဆဲတြင္ ေထာ္လာဂ်ီသည္ တု႔ံခနဲ ရပ္သည္။ “ေရာက္ၿပီ” ဟူေသာ အသံေၾကာင့္ မဝ့ံတဝံ့ မ်က္စိ ဖြင့္မိလွ်င္ အေမ၏ ရင္သည္ ဝုန္းခနဲ ၿပိဳဆင္းသည္။ အေမ၏ ေရွ႕တြင္ကား ေခါင္းတလား တစ္လုံးေပတည္း။ အနီ၊ အဝါ၊ အပန္း၊ ပိတ္ပါးစမ်ားျဖင့္ ဆင္ယင္အပ္ေသာ ေခါင္းတစ္လုံးတည္း။ ထိုေခါင္း၏ အေပၚတြင္ကား ထမင္းပန္းကန္ တစ္ခ်ပ္ႏွင့္ ေရ တစ္ဖန္ခြက္သည္ ေငါင္းစင္းစင္း ရွိ၏။ အျဖဴ၊ အနီ၊ အစိမ္း၊ အညိဳ ပန္းမ်ား ထိုးစိုက္ထားေသာ ပန္းအိုးသည္ အေခါင္းထက္တြင္ ထီးတည္း။ အေမသည္ ေထာ္လာဂ်ီ ထက္မွ ဝုန္းခနဲပင္ ခုန္ဆင္းမိသည္။ ေျမျပင္ထက္တြင္ ေခြေခြယိုင္ယိုင္ လဲက်သြား သည့္တိုင္ နာသည္ မသိ၊ က်င္သည္ မသိ။ “သမီးရဲ႕ ၊ သမီး” ဟု ႏႈတ္မွ သတိလက္လြတ္ တတြတ္တြတ္ ရြတ္ရင္း ေလးဖက္ ေထာက္ကာ ကုန္း႐ုန္း ထ၏။ မသာ တင္ထားေသာ လွည္းနားသို႔ ယိုင္ယိုင္ထိုးထိုး တေရြ႕ေရြ႕ တိုးရင္း ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ စငိုသည္။ “သမီး အလိမၼာေလး ကိုမွ ေတာ္”ဟု ဟစ္မိ၏။ ပတ္ဝန္းက်င္ကိုလည္း ဂ႐ု မထားမိ။ လူသူေလးပါး ကိုလည္း မျမင္မိေတာ့။

ငိုရင္း ႐ႈိက္ရင္း ထြက္လာေသာ ႏွပ္ႏွင့္ မ်က္ရည္မ်ားကို လုံခ်ည္ အထက္နားစႏွင့္ ငုံ႔ၿပီး ဆြဲဆြဲသုတ္ ေနေသာ အေမသည္ ေက်ာျပင္သို႔ ျဖန္းခနဲ လာ႐ိုက္သည့္ လူေၾကာင့္ ဆတ္ခနဲ ေမာ့ၾကည့္သည္။ အေမ၏ ရင္သည္ ဒိန္းခနဲ ခုန္၏။ အေမ ျမင္ရသည္ကား ေသၿပီဟု အေမ ထင္ေနေသာ အေမ၏ သမီးေပတည္း။ ထို႔ေၾကာင့္ “အစီမ အစီမ မေသဘူးေနာ္” ဟူေသာ အေမ၏ အသံ တုန္တုန္ႏွင့္ “အေမ ဘာလုပ္ေန တာတုံး” ဟူေသာ သမီး၏ စိတ္႐ႈပ္ေထြးသံ တို႔သည္ ၿပိဳင္တူ နီးပါပင္ ထြက္လာၾကသည္။ အေမသည္ “အစီမ” ဟု ေခၚရင္း သမီး၏ လက္ကို တုန္တုန္လႈပ္လႈပ္ ဆြဲကိုင္သည္။ ထိုစဥ္ အေမသည္ ဝိုင္းၾကည့္ေနေသာ ပတ္ဝန္းက်င္ကို သတိထားမိ လာသည္။ သမီး၏ ျပဳံးစိစိဟန္ပန္ ကိုလည္း ဂ႐ုျပဳမိ လာသည္။ ႐ုတ္တရက္ ရွက္စိတ္သည္ အေမ့အား ျဖဳန္းခနဲ ဖုံး၏။

အေမသည္ သမီး၏ လက္ေမာင္းကို ဖ်တ္ခနဲ ခပ္ဆတ္ဆတ္ ႐ိုက္ရင္း ျပံဳးတုံ႔တုံ႔ စူတူတူ မ်က္ႏွာျဖင့္ “ေသျခင္းဆိုးမ၊ မသာမ ငါက ေသၿပီ ေအာက္ေမ့ေနတာ” ဟု လႊတ္ခနဲ ေအာ္သတည္း။

🔲

#ေရေအး

ေရႊအျမဳေတ၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၂၀၁၃။

No comments:

Post a Comment