May 27, 2018

မဂၤလာရက္ျမတ္ လက္ထပ္တဲ့သူေတြ

မဂၤလာရက္ျမတ္ လက္ထပ္တဲ့သူေတြ
@@@@@@@@@@@@@@@@
     ညီပုေလး

ဝတ္ေကာင္းစားလွနဲ႔ လူတစ္သိုက္က လမ္းက်ဥ္းကေလး အတိုင္း လည္တဆန္႔ဆန္႔နဲ႔ ေမွ်ာ္ၾကည့္ ေနၾကတယ္။ အရပ္ထဲကို ဝင္တဲ့ တစ္ခုတည္းေသာ ဒီလမ္းက က်ဥ္းကလည္း က်ဥ္း၊  ၾကမ္းကလည္း ၾကမ္းသနဲ႔။ ၿပီးေတာ့ တစ္ေျဖာင့္တည္းလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဟိုးထိပ္က ဖုန္တလိပ္လိပ္ ထေနပံု ေထာက္ရင္ သူတို႔ ေမွ်ာ္ေနတဲ့ကား လာေနၿပီ ထင္တယ္။ ျမင္းလွည္းတစ္စီး ျဖည္းျဖည္း ေမာင္းလာသလို ကားက တေရြ႕ေရြ႕နဲ႔ ေမာင္းလာေနတယ္။

ဒီကားက သူတို႔ ဝင္ၾကမယ့္ မဂၤလာေဆာင္ကို အႀကိဳအပို႔ လုပ္မယ့္ ကားေလ။ သူတို႔ရဲ႕ ျမင္ကြင္းထဲမွာေတာ့ ကားက ေဘးဆြဲခ် သြားလိုက္၊ အထက္ေအာက္ ခုန္ေပါက္ ေနလိုက္နဲ႔၊ လိႈင္းမိေနတဲ့ ေလွကေလးလိုပဲ။

တျဖည္းျဖည္း နီးလာလို႔ ကားကို သဲသဲကြဲကြဲလည္း ျမင္ရေရာ မိန္းမသိုက္ထဲက တစ္ေယာက္က-

"ဟဲ့ ... ဒါ ငါတို႔ လိုက္ပို႔မယ့္ ကားလား စိန္လွ" လို႔ သတို႔သားကို လွမ္းေမးလိုက္တယ္။

စိန္လွက ျပံဳးစိစိနဲ႔ "ဟုတ္တယ္ေလ ဒီကားေပါ့၊ ဘာျဖစ္လို႔လဲ"

"နင္ ငါတို႔ေျပာေတာ့ ပစ္ကပ္ဆို"
"ဟုတ္တယ္ေလ ဒါလည္း ပစ္ကပ္ပဲေလဗ်ာ"

ခုနက စကားစတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဆီက ဘာမွ စကားသံ မၾကားရေတာ့ဘဲ မ်က္ေစာင္းႀကီး တစ္ခ်က္ထိုးၿပီး ႏႈတ္ခမ္းတစ္ခ်က္ ရြဲ႕ျပတယ္။

ကားက ေအာ္စတင္ဆမ္းမားဆက္ကုိ ခါးျဖတ္ၿပီး အမိုးတင္ထားတဲ့ ကား။ ဘူတာကုန္႐ံုနဲ႔ အရပ္ထဲ ေဈးထဲမွာ ကုန္လွည့္ တိုက္ေနတဲ့ ကားမ်ိဳး။ ဒီၿမိဳ႕မွာေတာ့ ဒီကားကေလးမ်ိဳးေတြကို "ရန္ႏွင္ကား" လို႔ ေခၚတဲ့လူက ေခၚတယ္။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ "ရန္ပယ္ကား" တဲ့။ ရန္ကုန္က ႏွင္ထား ပယ္ထားတဲ့ ကားေတြထဲက တစ္စင္းေပါ့။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလူသိုက္က အ႐ိုးမ်ားသေလး ေခ်းခါးသေလး လုပ္မေန ႏိုင္ၾကပါဘူး။ ကား လာတာကိုက သူတို႔ ထင္ထားတာထက္ နည္းနည္း ေနာက္က်တယ္ မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ တခ်ိဳ႕က မဂၤလာေဆာင္ကို ျမန္ျမန္ေရာက္ၿပီး ျမန္ျမန္ျပန္ခ်င္ ၾကတယ္။ အလုပ္ပ်က္ မခံႏိုင္တဲ့လူလည္း ပါရဲ႕။ တခ်ိဳ႕ကေတာ့ မဂၤလာပြဲ အစီအစဥ္ အစအဆံုး ခန္းမထဲမွာ ရွိေနခ်င္ၾကတာ။ ဒီကားမွ သူတို႔ မစီးခ်င္ရင္လည္း မဂၤလာေဆာင္မယ့္ ခန္းမကို ေျခလ်င္ ႀကိတ္ၾကရေတာ့မွာ။ (၇) ျပ၊ (၈) ျပခရီး။ နီးတယ္ဆိုလည္း ဟုတ္ရဲ႕။

ဒီ "ေျမာင္းတ႐ိုး" ရပ္ထဲက ဘယ္သူ႔ မဂၤလာေဆာင္ကမွလည္း ဒီလိုကားေတြ ဘာေတြနဲ႔ အပို႔အႀကိဳ လုပ္ေပးတာ မၾကံဳဘူးၾက ပါဘူးေလ။ အခု မဂၤလာပြဲမွာ သတို႔သမီးက မူလတန္းျပ ဆရာမ။ ရန္ႏွင္ကားကို ေမာင္းလာတဲ့ ကားရွင္ရယ္။ သတို႔သမီး ဆရာမရယ္။ သတို႔သားရယ္က သူငယ္ခ်င္းေတြ။ ဒါေၾကာင့္ ကား လာကူတာ။ ၿပီးေတာ့ ကားရွင္ရဲ႕ သမီးက ဒီဆရာမရဲ႕ တပည့္ မဟုတ္လား။ မကူလို႔ ဘယ္ျဖစ္မလဲ။

"ကိုယ္ နည္းနည္း ေနာက္က် သြားတယ္ကြာ၊ မနက္ခင္း ဆိုေတာ့ ဘက္ထရီက နည္းနည္း ဝပ္ေနတာနဲ႔ ..."
"ဟာ ... ေနာက္မက်ပါဘူး၊ ဒီအခ်ိန္ အေတာ္ပါပဲ။ လူေတာ့ နည္းနည္းမ်ားလို႔ ႏွစ္ေခါက္ သံုးေခါက္ေတာ့ ေမာင္ရင္ ပို႔ေပး ရလိမ့္မယ္ ဟဲဟဲ ..."
"အိုကြာ ေျပာေနရမယ့္ လူေတြ မဟုတ္ပါဘူး"

ေျပာေျပာဆိုဆိုနဲ႔ နည္းနည္း လမ္းက်ယ္တဲ့ ေနရာမွာ ကားေခါင္းဆိုက္ၿပီး ငါးခါေလာက္ ကားကို လြန္းထိုးလိုက္ရတယ္။ ဒါမွ ကားက လာလမ္းအတိုင္း ျပန္ထြက္ႏိုင္မွာကိုး။

အပ်ိဳေခါင္း မမသီက စီးကရက္ကမ္း၊ ေရႊပန္း ေငြပန္း သေျပပန္း ကမ္းမယ့္ ေကာင္မေလးေတြကို အရင္ တက္ၾကဖို႔ ေနရာ ခ်ေပးေနတယ္။

ၿပီးမွ ဘယ္သူတက္၊ ဘယ္ဝါတက္ေပါ့။ ကားရွင္က အလိုက္တသိပဲ စက္ရပ္ထား လိုက္တယ္။ ကားေသာ့ ပိတ္လိုက္ေပမယ့္ စက္က ေတာ္ေတာ္နဲ႔ မရပ္ခ်င္ေသးဘူး။ငွက္ဖ်ား တက္သလို ေလးငါးခ်က္ တုန္ၿပီးမွ ရပ္တယ္။

"ဟဲ့ ... စိန္စိန္ေအး တစ္ေယာက္ေကာ၊ ဒီေကာင္မ ဘယ္ေတာ့မွ ျမန္ျမန္သြက္သြက္ မရွိဘူး။ စားေနာက္ သြားေနာက္ခ်ည့္ပဲ။ လင္က်မွ အေစာႀကီး ယူရင္ ငါက သတ္ဦးမွာ"

မမသီရဲ႕ စကား မဆံုးခင္မွာ ထိုင္းဆစ္အနီ အထက္ေအာက္ ဖက္ရွင္ ဝတ္လာတဲ့ မ်က္လံုးျပဴးျပဴး ကေလးမေလး တစ္ေယာက္ သုတ္သုတ္ကေလး ေျပးလာတယ္။ မ်က္ႏွာမွာ ျပင္ဆင္ထားတာက အရပ္ထဲက ဒီျပင္ မိန္းကေလးေတြ ျပင္ဆင္သလိုပါပဲ။ နဂိုက အသားညိဳေတာ့ မိတ္ကပ္နဲ႔ သူ႔အသားေရာင္နဲ႔ ရန္ဘက္ ျဖစ္ေနတာေပါ့။

ဆံပင္ကေတာ့ ဒီမဂၤလာေဆာင္ ဝင္ဖို႔ မစားရက္ မေသာက္ရက္ စုထားတဲ့ ေငြကေလးနဲ႔ ဆိုင္သြားျပင္ထားတဲ့ ပံုစံ။

"ေအး ... ညည္းတို႔ ႐ိႈးေတြသိပ္မလုပ္ၾကနဲ႔၊ ဟိုဘက္အရပ္က ဟာေတြက ငါတို႔အရပ္ကို 'ေျမာင္းတ႐ိုး' လို႔ေတာင္ မေခၚေတာ့ဘူး"
"ဘာတဲ့တုန္း မမသီရဲ႕"
"ေမဆြိ အထူးအထြက္တိုး ရပ္ကြက္တဲ့ ..."

သေဘာက်ၿပီး ရယ္တဲ့ ရယ္သံေတြ ကားနားမွာ လိႈင္သြားတာေပါ့။

ဦးေလးသန္းစိန္တို႔၊ ဘႀကီးဝင္းေမာင္တို႔ ကေတာ့ လူႀကီးပီပီ ကားေရွ႕ခန္းထဲ ဝင္ထိုင္ေနႏွင့္ၾကတယ္။

"ဦးေလး ... ေဟာဒီ ေဒၚေအးခ်စ္ သမီကေလးကို ေရွ႕ခန္းက ေခၚသြားလိုက္ပါ"
"လာ ... ငါ့တူမ ေရွ႕ကိုလာ"

ေရွ႕ခန္းက လိုက္ရမွာမို႔ ကေလးမေလးလည္း ေပ်ာ္လို႔။ သြားက်ိဳးေတြ ေပၚေအာင္ ျပံဳးေနေလ့။ သတို႔သားက သူ႔ သူငယ္ခ်င္း သံုးေခါက္က ေလးေခါက္ မႀကိဳမပို႔ရေအာင္ ေနရာထိုင္ခင္း ဝင္စီစဥ္ေပး ေနရတယ္။ ဓာတ္ဆီေဈးက သူတို႔ဇာတာေတြ ရက္ခ်ဳပ္ေတြ ထိုးထားတဲ့ ေခါင္ကို ေရာက္ေနၿပီ မဟုတ္လား။ ကားေနာက္ပိုင္းမွာ ၾကယ္သီးတပ္တဲ့ ခင္မာလြင္တို႔၊ တင့္တင့္ထြန္းတို႔၊ ဖိနပ္ဂ်ပ္ဘူး လုပ္တဲ့ သန္႔သန္႔တို႔၊ ေအးၾကည္ၾကည္တို႔ တစ္သိုက္နဲ႔ ကားက ျပည့္ေနၿပီ။ တိုးေဝွ႔ ကပ္ထိုင္ၾကရင္း တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ၾကည့္ရင္း အျပံဳးကိုယ္စီနဲ႔။ စိတ္ထဲကေတာ့ ဘယ္သူက ဘယ္လို ဘယ့္ႏွာနဲ႔ ေဝဖန္ရင္လည္း ေဝဖန္ေနၾကမွာေပါ့။

မမသီက ကေလးကို ေပါင္ေပၚ တင္ထိုင္ေလလို႔ ေျပာလို႔ ေက်ာင္းစိမ္းေဘာင္းဘီ အသစ္ကေလးနဲ႔ ဝင္းထြန္းေအာင္ကို သူ႔အေဒၚက ေကာက္ခ်ီလိုက္ရတယ္။

"ဟဲ့ ... ခင္တုတ္၊ ေရွ႕နည္းနည္း တိုးေပးလိုက္ဦး၊ နင့္ေဘးမွာ ခပ္ပိန္ပိန္ တစ္ေယာက္ ဆံ့ေသးတယ္"

မမသီရဲ႕ အပ်ိဳေခါင္း ပီသတဲ့ အသံက ညံစီေနတာေပါ့ ...။

"အလယ္မွာ ေလးေယာက္ေလာက္ ေဆာင့္ေၾကာင့္ထိုင္လို႔ ရေသးတယ္၊ ေအာ္ ... ဟိုေကာင္မေတြ တက္ၾကေလ"
"ငါ့ဖို႔လည္း တစ္ေနရာ ခ်န္ဦးေနာ္"

မဂၤလာဧည့္ခံပြဲ သြားမယ့္ ကားကလည္း ထန္းလ်က္လံုး ပုရြက္ဆိတ္ ခဲေနသလိုပဲ တ႐ုန္း႐ုန္းနဲ႔ ေဘးက ၾကည့္ရတဲ့သူေတာင္ ကားေပၚ တက္လိုက္ခဲ့ခ်င္စရာ၊ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ျမင္ကြင္းတစ္ခုေပါ့။

အတြင္းပိုင္း ေနရာျပည့္ေတာ့မွ ေနာက္က မတ္တတ္ ရပ္လိုက္မယ့္ ကာလသား အဖြဲ႕က တက္ၾကရတယ္။ ေနရာက ခပ္က်ပ္က်ပ္မို႔ ကားေနာက္ၿမီးက ခုႏွစ္ေယာက္ပဲ ရပ္လို႔ရတယ္။

"ဟဲ ဟဲ ... ကားက ေနာက္တစ္ေခါက္ လာဦးမွာ လမ္းက နည္းနည္းၾကမ္းတယ္၊ ထပ္မတက္ၾကနဲ႔ေတာ့"

စိန္လွက တားလို႔သာ တားေနတာ ကားက မဆံ့ေတာ့ဘူး။ ေနရာလည္း မရွိေတာ့ဘူး။ မမသီကို စိန္လွ စကားတိုးတိုး ကပ္မွာေတာ့ မမသီကလည္း ေခါင္းတညိတ္ညိတ္နဲ႔။

ကားဆရာက စက္ႏိႈးလိုက္တယ္။ ပထမတစ္ခ်က္ ေမာ္တာ ေခ်ာ္သြားတယ္။ ေနာက္တခ်က္ ခ်ိတ္မိတယ္။ စက္က မႏိုးေသးဘူး။ ကလပ္ပုပ္သံ ဆီေခၚသံ ရွစ္ခ်က္ ကိုးခ်က္ ေပၚလာတယ္။ စက္ႏိႈးျပန္တယ္။ မႏိုးေသးဘူး။ ကားေနာက္ၿမီးက ကာလာသားေတြလည္း ကားေပၚက ဆင္းၿပီး ပုဆိုးျပင္ဝတ္ သူေတြက ဝတ္၊ တိုက္ပံုလက္ ပင့္တဲ့သူက ပင့္၊ ဗိုက္ထဲ ဘာအစာမွ မရွိေသးေပမယ့္ တစ္ခ်ီတစ္ေမာင္းေတာ့ တြန္းလိုက္ၾကေသးတာေပါ့ ဆိုတဲ့ ဟန္နဲ႔။

ကားေပၚက မိန္းမေတြလည္း မဲ့ျပံဳးျပံဳးၿပီး တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာ တစ္ေယာက္ ၾကည့္ေနၾကတယ္။ ဘယ္ႏွယ့္လဲ ဆိုတဲ့ အၾကည့္နဲ႔။ ဆီေခၚသံ ေလးငါးခ်က္ ထပ္ၾကားၿပီး ကားဆရာက စက္ႏိႈးျပန္တယ္။ "ဝူး"ခနဲ စက္ႏိုးသံနဲ႔အတူ "ေဟး"ခနဲ ေပ်ာ္သံ ေအာ္သံေတြ ၾကားလိုက္ရတယ္။ အိတ္ေဇာပိုက္ကလည္း မီးခိုးမည္းႀကီး တစ္လံုး ထြက္ခ်လာတယ္။ လူငယ္ေတြလည္း ကားေနာက္ၿမီးကို ျပန္ခုန္တက္ လိုက္ၾကတယ္။ ေအာ္စတင္ပစ္ကပ္ ကေလးလည္း ေခါင္းကေလး တေမာ့ေမာ့နဲ႔ တစ္ဘီးခ်င္း လွိမ့္ထြက္ သြားပါေတာ့တယ္။

"ဟဲ့ သတို႔သား ... အက်ႌ လဲေခ်ေတာ့ေလ၊ ဘာငိုင္ေနတာတုံး"
"ကြ်န္ေတာ္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ဝုန္းဒိုင္း ၾကဲေနရလို႔ စိတ္ေမာ လူေမာနဲ႔ ..."
"အံမာ ... ေမာမေနနဲ႔ အခ်ိန္တန္ေတာ့ ႏြားပိန္ ကန္သြားမွာ၊ သြား ... သြား အဝတ္လဲေခ်၊ မဂၤလာေဆာင္တဲ့ေန႔ ဆိုတာ ေပ်ာ္ေပ်ာရႊင္ရႊင္ ေနရတယ္"
"ဒါနဲ႔ နင့္အစ္ကိုေတြကေရာ"
"သူတို႔က ကားေနာက္က် ေနတာနဲ႔ စက္ဘီးနဲ႔ သြားႏွင့္ၾကၿပီ။ ေနပူရြာနဲ႔ ကိုင္းထဲက သူတို႔ မိတ္ေဆြေတြက အေစာႀကီး လာၾကမွာတဲ့"
"ေအး ... ဟုတ္တယ္ ဟုတ္တယ္၊ ဒါထက္ လက္ဖြဲ႕စားပြဲက ဘယ္သူေတြထိုင္ ..."
"ေအာ္ ... ေဒၚေဒၚေဒါင္းက စကားရွည္ေန ျပန္ပါၿပီ သြား ... သြား ေမာင္စိန္လွ အဝတ္လဲေခ်"

သတို႔သားက ေခါင္းကုတ္ရင္း သူ႔အိမ္ဘက္ ေလွ်ာက္ျပန္သြားတယ္။

အမ်ိဳးသမီးဝိုင္းက က်ိတ္က်ိတ္ က်ိတ္က်ိတ္နဲ႔ စကားဆက္ေျပာ ေနၾကတယ္။ ေဒၚေဒၚတြတ္က ႏြယ္ႏြယ္နား ကပ္ၿပီး

"စိန္စိန္ေအး ဝတ္ထားတဲ့ အထက္ေအာက္ အနီရဲေလးက ဘယ္သူ႔ဟာလဲ" လို႔ တိုးတိုးေမးတယ္။

"သူဝတ္ထားတာ သူ႔ဟာ ေနမွာေပါ့၊ ေဒၚတြတ္ႀကီးရဲ႕"
"ပခံုးက နည္းနည္းက်ၿပီး ခါးက နည္းနည္း ရွည္ေနသလားလို႔ပါေအ၊ မဟုတ္မွလြဲေရာ၊ ၿမိဳ႕ထဲက သူ႔အစ္မဆီက ငွားဝတ္တာ ျဖစ္ရမယ္"

တြတ္ထိုးေကာင္းတုန္း၊ စီခနဲ ေအာ္ဟစ္ၿပီး ငိုတဲ့ ငိုသံ ၾကားလိုက္ရတယ္။ ၁၀ ႏွစ္သမီးေလာက္ ရွိမယ္ထင္တယ္။ ကေလးမေလးက အားရပါးရ ငိုေနတယ္။

"ဟဲ့ ... ဒါကဘာျဖစ္ၾကတာတုံး" ေဒၚေဒၚေဒါင္းက တစ္ဖက္ကို လွမ္းေအာ္တယ္။

"မဂၤလာေဆာင္ ဝင္ဖို႔ ဖိနပ္မငွားလို႔ ညီအစ္မ ႏွစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္ၾကတာ"
"တိတ္တိတ္ အႀကီးမက အငယ္ကို ညႇာမွေပါ့၊ သမီးက ကား ေနာက္တစ္ေခါက္ လာမွ လိုက္ခဲ့ေတာ့ အခု ညီမေလးကို ဖိနပ္ ခဏ ငွားလိုက္ပါ ... ငါ့သမီးက လိမၼာပါတယ္ေနာ္"

ကေလးေတြနဲ႔ ဆူညံဆူညံ ျဖစ္ေနတုန္းမွာ လူပ်ိဳရံ ႂကြက္သိုးက တိုက္ပံုအက်ႌထဲ လက္ႏွစ္ဖက္ ႏိႈက္လို႔ အမ်ိဳးသမီးသိုက္ ရွိရာကို လာေနတယ္။

"အံမယ္ ငါ့တူက ဒီလိုက်ေတာ့လည္း တယ္လည္း သားနားလိုက္တာ ပါကလား၊ အျမဲတမ္း ဒီလို သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္းေလး ေနစမ္းပါကြယ္ ..."
"ေအာ္ ... ေဒၚေဒၚကလည္း ဘယ္သူက မေနခ်င္ဘဲ ရွိပါ့မလဲ။ ဝပ္ေရွာ့ပညာသင္ ဆိုေတာ့ စက္ဆီတို႔ ဆီေခ်းတို႔နဲ႔ နပန္းလံုး ေနရတာ၊ ဒီမဂၤလာေဆာင္အတြက္ ကူဖို႔ မေန႔က ဝပ္ေရွာ့ မဆင္းလို႔ အခုေလာက္ အေရာင္ထြက္လာတာ၊ ဒါေတာင္ ဆီေခ်းက သိပ္ေျပာင္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး"

ႂကြက္သိုးက သူ႔လက္ကို ျဖန္႔ျပယင္း ေျပာေနေလရဲ႕။ အျမဲတမ္း မည္းသည္းေနတဲ့ ႂကြက္သိုးလည္း ဒီေန႔ ကိုယ္ေရာင္ ကိုယ္ဝါ ေတာက္ေနတယ္ေလ။

"ေမာင္စိန္လွ အေဖႀကီးေတာ့၊ ဘယ့္ႏွယ္ ေနေသးတုံး ေမာင္ႂကြက္သိုး"
"ေတာ္ေတာ္ သက္သာလာပါၿပီ ေဒၚေဒၚ၊ အင္း ... ကံေကာင္းလို႔ေပါ့ဗ်ာ"

ျပည္ေထာင္စုေန႔ကို မဂၤလာရက္ျမတ္ အျဖစ္ ေရြးၿပီး၊ ဖိတ္စာ႐ိုက္ၿပီးခါမွ သတို႔သားရဲ႕အေဖ နာတာရွည္ ေရာဂါသည္က က်န္းမာေရး ႐ုတ္တရက္ ေဖာက္လာေတာ့ တစ္ရပ္လံုးက သြားၿပီ၊ ကိစၥေတာ့ မ်ားကုန္ၿပီလို႔ ထင္လိုက္ၾကတာ၊ ေမာင္စိန္လွတို႔ ကုသိုလ္ပဲ။ အခုေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ထူထူေထာင္ေထာင္ ျဖစ္လာျပန္တယ္။

* * *

ကား ေနာက္တစ္ေခါက္ ျပန္လာေတာ့ စိန္လွ မွာလိုက္တဲ့အတိုင္း မမသီက သတို႔သမီး မာမာတင္ကို မိတ္ကပ္နဲ႔ ဆံပင္ အလွျပင္ဆိုင္က ဝင္ေခၚလာခဲ့တယ္။

အရပ္ထဲက ႏွပ္ေခ်းတြဲေလာင္းေတြေရာ၊ မဂၤလာေဆာင္ မဝင္အားတဲ့ သားသည္မေအေတြေရာ၊ အသက္ႀကီးတဲ့ အမယ္အိုေတြလည္း တုတ္ တေဒါက္ေဒါက္နဲ႔ ကားရွိရာကို ေရာက္လာၾကတယ္၊ သူတို႔သခင္ေတြ အေျပးအလႊား ႐ုတ္႐ုတ္သဲသဲ ဆိုေတာ့ ေခြးေတြကလည္း ေျပးလိုက္လာၿပီး အၿမီး တႏွန္႔ႏွန္႔နဲ႔။ ႏွာတိုႀကီးက ကားေနာက္ဘီးကို နမ္းၾကည့္ၿပီး သူ႔ဘယ္ဘက္ေျခေထာက္ ေျမႇာက္လိုက္တယ္။

မစူးက ကေလး ႏို႔တိုက္ရင္းတန္းလန္း ကေလးႀကီးပိုက္လို႔ ထလာတယ္။ ေဌးေဌးစိန္က ဆန္ျပာရာက ထၿပီးလာလို႔ တစ္ေခါင္းလံုးေရာ မ်က္ခံုးေမြးပါ ေဖြးလို႔ ...။

သတို႔သမီးက ဆံထံုးကို မနိမ့္မျမင့္ ထံုးထားတယ္။ ဆံစုက သူ႔ပင္ကို ဆံပင္ထက္ ပိုနက္ေနတယ္။ ဆံထံုးမွာ စိုက္ထားတဲ့ ဆံထိုးက တြဲလြဲက်ၿပီး အေရာင္ တဖ်ပ္ဖ်ပ္နဲ႔။ လည္ပင္းမွာ ဘယက္တစ္ခုနဲ႔ ပုလဲပုတီးကို ႏွစ္ထပ္ ရစ္ထားတယ္။ ဒီပစၥည္းေတြက ေရာင္စံုဓာတ္ပံု ထဲမွာေတာ့ အစစ္ေတြလို႔ ထင္ၾကရမယ့္ ဟာေတြပါ။ လိမ္းလာတဲ့ မိတ္ကပ္က ပန္းေရာင္ သန္းေနတယ္။ မ်က္ေတာင္အတုကေတာ့ တပ္ေနက် မဟုတ္ေတာ့ မ်က္စိက ပုတ္ခတ္ ပုတ္ခတ္ ျဖစ္ေနတာေပါ့။ မ်က္ခံုးေမြးက်ဲလို႔ ထင္ပါရဲ႕ အလွျပင္ဆိုင္က မာမာတင့္ မ်က္ခံုးေမြးကို ဂ်ဳတ္နဲ႔ ျခစ္လႊတ္လိုက္ၿပီး စိမ္းျပာျပာ ၃ ရက္လကို အ႐ုပ္ေရး လႊတ္လိုက္တယ္။ သတို႔သမီးရဲ႕ ပန္းမ်က္ႏွာကို ဝိုင္းၾကည့္ေနၾကတဲ့ လူေတြ အားလံုးဟာ ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္ကြင္း တစ္ခုကို လာၾကည့္ၾကတဲ့ ပရိသတ္လိုပဲ။

မစူးတို႔မ်ား သတို႔သမီးကို ေငးေနလိုက္တာ သူ႔သားက ႏို႔ကိုျဖဳတ္ၿပီး သူ႔လက္မ သူစုပ္ေနတာေတာင္ ႏို႔ဖံုးဖို႔ သတိမရဘူး။

ၾကည့္ၾကတဲ့ သူတိုင္းက လွတယ္၊ ေခ်ာတယ္လို႔ ေျပာၾကေတာ့၊ သတို႔သမီးလည္း အျပံဳးပန္းေတြ ေဝလို႔ေပါ့။

ဘယ္သူ႔ဆိုင္ ျပင္တာတုံး၊ ဘယ္ေလာက္ ေပးရသတုံး။ ဒီဆိုင္က ဘယ္သူ႔ ျပင္ေပးတုန္းက ဘယ္လို မေကာင္းေပမယ့္၊ အခုေတာ့ ဘယ့္ႏွယ္ ညာ့ႏွယ္ ေဝဖန္လိုက္ၾကတာ စံုလို႔။ ဒီလိုခ်ီးမြမ္းခန္း ဖြင့္ေနတုန္း-

"ဆရာမက လွလည္း မလွဘူး"ဆိုတဲ့ ကေလးသံကေလး တစ္သံ စူးခနဲ ၾကားလိုက္ရတယ္။ မာမာတင္လည္း ၾကားလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ဝတ္ေကာင္းစားလွနဲ႔၊ လူကလည္း ကားေပၚ ေရာက္ေနေတာ့ မၾကားေယာင္ ေဆာင္ေနလိုက္ရတယ္။ ႏို႔မို႔ရင္ေတာ့လား ဆရာမ လက္ေခါက္အေၾကာင္း သိသြားမယ္ ... ဟင္း။

သတို႔သားလည္း သတို႔သမီးရဲ႕ ထမီအေရာင္နဲ႔ အနီးဆံုး ရခိုင္လံုျခည္ ပိေတာက္ေျခာက္ေရာင္ကို ဝတ္ထားတယ္။ တိုက္ပံုကေတာ့ အျဖဴပါပဲ။ သတို႔သား မ်က္ႏွာက တို႔ပတ္ပဝါ တို႔လာတာ မ်ားသြားတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ နည္းနည္း ေဖြးေနတယ္။ ေအာ္စတင္ ကားနား လူေတြ ဝိုင္းေနလိုက္ၾကတာ စိန္လွ အနား ေရာက္ေနတာကို သတိမထားမိၾကဘူး။ လူအုပ္ၾကားထဲက တိုးထြက္လာတဲ့ ကေလး တစ္ေယာက္က သတို႔သားရဲ႕ေျခေထာက္ကို တက္နင္းလို႔ လန္႔ၿပီး ေအာ္လိုက္ေတာ့မွ သတို႔သား ေရာက္ေနတာကို သတိထားမိ သြားၾကတယ္။ သတို႔သားကလည္း ပရိသတ္ကို ေတာင္းပန္တိုးလွ်ိဳးၿပီး ကားေပၚမနည္း တိုးတက္ရတယ္။

"ေလးစိန္လွ၊ ခဲဖိုးေပး" ကေလးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အသံ ထြက္လာေတာ့-

"မင့္အဘ ဘာခဲဖိုးလဲ၊ ေစာေစာစီးစီး"လို႔ စိန္လွက အသံမာမာ ျပန္မာန္လိုက္ရတယ္။

သတို႔သားက ကားတံခါးကို ဟန္ပါပါ ဖြင့္ေပမယ့္ တံခါးက ဖြင့္လို႔မရဘူး။ သတို႔သမီးက အထဲကေန ဖြင့္ေပးတာလည္း မပြင့္ဘူး။ သူငယ္ခ်င္း ကားရွင္က သတို႔သမီးကို ေက်ာ္ၿပီး လွမ္းဖြင့္မွ တံခါးက ပြင့္သြားတယ္။

"သူငယ္ခ်င္း ပင္ပန္းေနၿပီလား" ကားရွင္ကို စိန္လွ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြး ေနတယ္။

"ဟဲဟဲ ... မပန္းပါဘူးကြာ၊ မင္းတို႔ ကိစၥမွမကူရင္ ဘယ္သူ႔ကိစၥ သြားကူရမွာတုံး ... ေနာ္ ဆရာမ" တဲ့။

ကားေနာက္ခန္းကို ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ပထမအေခါက္လိုပဲ လူေတြက အျပည့္အသိပ္။ ေနရာမဆန္႔လို႔ က်န္ခဲ့တဲ့ လူအုပ္ထဲက ဆံပင္ညႇပ္တဲ့ ကိုၫြန္႔ေရႊက-

"ေဟ့ေကာင္ ေနာက္တစ္ေခါက္ လႊတ္လိုက္ဦးေနာ္"တဲ့။

"လႊတ္မွာပါ အစ္ကိုေရႊရ" စိန္လွက ကိုၫြန္႔ေရႊကို အာမခံရင္း ကားကူတဲ့ သူငယ္ခ်င္းကို အကူအညီေတာင္းတဲ့ မ်က္လံုးနဲ႔ လွမ္းၾကည့္လိုက္တယ္။ သူ႔ သူငယ္ခ်င္းကေတာ့ ကြမ္းတျမံဳ႕ျမံဳ႕နဲ႔ ျပံဳးလို႔-

"ကဲ ... ကေလးေတြ ေနာက္ဆုတ္ၾက ... ေနာက္ဆုတ္ၾက"

ပရိသတ္လည္း ေနာက္ကို ရွဲသြားၾကတယ္။

သတို႔သားနဲ႔ သတို႔သမီးလည္း တကယ္ ေပ်ာ္ေနတာလား၊ ေပ်ာ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတာလား မသိ။ ၾကည့္ရတာေတာ့ ေပ်ာ္ေနၾကတဲ့ပံုပဲ။ သတို႔သားက ကားထြက္လို႔ ေတာ္ေတာ္ၾကာမွ ေခါင္းေပါင္း မပါခဲ့တာကို သတိရတယ္။ ေနာက္တစ္ေခါက္မွ အိမ္က ဝင္ယူခဲ့ဖို႔ သူ႔သူငယ္ခ်င္းကို မွာေနေလရဲ႕။

ကေလး တက္နင္းသြားလို႔ ေပေနတဲ့ ကတၱီပါသည္းႀကိဳးက ဖုန္ေတြကို လက္ညႇိဳးနဲ႔ ေတာက္ပစ္ဖို႔လည္း အခုမွ သတိရတယ္။

"ကိုစိန္ အေဖႀကီး ဘယ္လို ေနေသးတုန္း"
"ဆီးေတာ့ တည္ခဲ့တာပဲ။ ေနာက္ေဖး တည္တာေတာ့ မသြားေသးဘူး။ သူ ေနသာထိုင္သာ ရွိေအာင္ေတာ့ ေနပူစာလံႈျဖစ္မယ့္ ေနရာ ေရႊ႕ထားခဲ့တယ္ မာမာ"
"အနားေတာ့ အေဖာ္ ဘယ္သူရွိတုန္း"
"ေခါင္းရင္းအိမ္က မမသန္းတို႔ အပ္ခဲ့ရတာပဲ၊ သူတို႔ကလည္း အေဖ့ကို ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါတယ္။ အေဖက အေမ့ကို သတိရေနတာပါဟာ။ ပါးစပ္က ဖြင့္မေျပာေပမယ့္ ငါေတာ့ သတိထားမိတာေပါ့"

စကား တေျပာေျပာနဲ႔ ေမာင္းလာ လိုက္ၾကတာ ခရီးတစ္ဝက္ေတာင္ ေရာက္လာၿပီ။ ေအာ္စတင္ ကားေပၚက မဂၤလာေမာင္ႏွံကို လမ္းသြား လမ္းလာ တခ်ိဳ႕က သတိျပဳမိၾကလို႔ စိတ္ဝင္တစား လွမ္းၾကည့္ၾကတယ္။ သတို႔သားက မ႑ပ္တိုင္ တက္ျပခ်င္ပံုရတယ္။

ကားျပတင္းေပါင္ ေပၚကို သူ႔တံေတာင္ လွမ္းတင္လိုက္တယ္။ ကားမွန္ကလည္း ေအာက္ဆံုးထိ ခ်မရတာမို႔ လူကနိမ့္ၿပီး သူ႔တံေတာင္ဆစ္ႀကီးက အေပၚျမင့္ေနတယ္။ သတို႔သားလည္း သူ႔ကိုယ္သူ ဂိုက္မက်ဘူး ဆိုတာ သတိထားမိတယ္ ထင္ပါရဲ႕၊ ခဏေနေတာ့ တံေတာင္ကို ျပန္႐ုပ္ထားလိုက္တယ္။

"ေမာင္ရင္က ကားလာကူမယ္ ဆိုတာ ေျပာမိလို႔ အေဖက သူပါ မဂၤလာေဆာင္ ဝင္ပါ့မယ္ တကဲကဲ လုပ္ေနတာ။ သူ႔မိတ္ေဆြေတြကို သူကိုယ္တိုင္ ဧည့္ခံခ်င္တာတဲ့ ေမာင္ေရ႕ ..."
"ေနာက္ေတာ့ ဘယ္လို ေခ်ာ့ထားခဲ့ရသတုံး အစ္ကိုစိန္"
"ကြ်န္ေတာ္တို႔ ညီအစ္ကို သံုးေယာက္စလံုး ရွိေနမွာပဲ၊ အေဖ့ဧည့္သည္ေတြ အေပၚ ဧည့္ဝတ္ မပ်က္ေစရပါဘူးလို႔ မနည္း ေျပာယူရတယ္။ ဒါေတာင္ တိုက္ပံုေလးေတာ့ ဝတ္ေပးခဲ့ဦး၊ တခ်ိဳ႕ ဧည့္သည္ေတြက အိမ္လာခ်င္ လာေနမွာတဲ့"

မဂၤလာခန္းမမွာ ဧည့္သည္ေတြ ေတာ္ေတာ္ စည္ေနပါၿပီ။ ရြာနားျမက္ကို စားတဲ့ မဂၤလာေဆာင္မို႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ မသိတဲ့ ဧည့္သည္လို႔ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ မဂၤလာစံုတြဲကို မဂၤလာခန္းမမွာ ထားၿပီးလို႔ အရပ္ထဲကို ေနာက္တစ္ေခါက္ ေခၚဖို႔သြားေတာ့ ကားေပၚမွာ ပါလာတဲ့ ခ်ာတိတ္ ႏွစ္ေယာက္က မဆင္းေသးဘဲ အရပ္ထဲကို ျပန္လိုက္သြားၾကတယ္။ သူတို႔က ကားစီးရတာ သိပ္ေပ်ာ္ေနၾကတယ္ ထင္တယ္။

ခန္းမထဲက ကေလး တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဒီလို ျပန္မလိုက္ရလို႔ ငိုၿပီး က်န္ရစ္ခဲ့ေလရဲ႕။

လက္ဖြဲ႕စားပြဲ ထိုင္သူေတြက စာရင္းမွတ္လိုက္ ကိတ္မုန္႔စားလိုက္၊ ယပ္ေတာင္ ျပန္ကမ္းလိုက္၊ လက္ဖက္ရည္တစ္က်ိဳက္ က်ိဳက္ခ်လိုက္နဲ႔ အလုပ္မ်ားေနခ်ိန္မွာ-

ဧည့္ခံေနတဲ့ ဘုရားလူႀကီး၊ တရာသူႀကီး၊ အရပ္လူႀကီးေတြလည္း ဒူးယားေတြ လက္ၾကားညႇပ္လို႔၊ ပါးစပ္တပ္လို႔ တျပံဳးျပံဳးနဲ႔။

ကိတ္မုန္႔စားၾကရင္း လည္ေခ်ာင္းရွင္းသံ၊ လက္ဖက္ရည္သီးလို႔ ေခ်ာင္းဆိုးသံေတြဟာ၊ ဆူညံေနတဲ့ စတီရီယို သီခ်င္းသံထဲ ေပါင္းစပ္သြားၾကတယ္။

မိတ္ကပ္နံ႔၊ ေရေမြးနံ႔၊ သနပ္ခါးနံ႔နဲ႔၊ အစစ္မႈန္႔နံ႔ေတြလည္း မဂၤလာခန္းမထဲမွာ စီးကရက္ မီးခိုးေတြနဲ႔ ေရာယွက္ ေနၾကတယ္၊ အေဝးက ဧည့္သည္ထက္ တစ္ရပ္တည္းသား ဧည့္သည္ေတြက အမ်ားစုမို႔ ဧည့္ခံပြဲလည္း ေအာ့ဖ္ဆက္ရယ္ဒီမိတ္ ဖိတ္စာထဲ ပါတဲ့ အခ်ိန္ထက္ ေစာသိမ္းလိုက္ၾကတယ္ေလ။

မဂၤလာပြဲက အျပန္ ကားေပၚမွာ စည္ကားၿပီး ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ဒီမဂၤလာပြဲ အေၾကာင္း၊ သတို႔သား သတို႔သမီး အေၾကာင္း၊ အဝတ္အစားေတြ အေၾကာင္း၊ ကိတ္မုန္႔ေတြ အေၾကာင္း၊ ေတာသံုးေတာင္ ဇာတ္ခင္းလာၾကတယ္။ ကာလသားအုပ္ကိုေတာ့ ခန္းမထဲမွာပဲ ခဲဖိုးေပးလိုက္ရတယ္။ သူတို႔ကေတာ့ ထမင္းဆိုင္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ သြားၾကေလ့။ အပ်ိဳအဖြဲ႕ကိုေတာ့ တစ္ဖြဲ႕လံုးကို ညက်ရင္ တီဗြီျပမယ္လို႔ ကတိေပးလိုက္ရတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကို ကေလးေတြကပါ ၾကားၿပီး သူတို႔လည္း ၾကည့္ခ်င္တယ္လို႔ ေတာင္းဆိုၾကတယ္။ နားေအးသြားေအာင္ သူတို႔ပါ ၾကည့္ရမယ္လို႔ အလြယ္ေျပာၿပီးမွ ဆရာမ သတို႔သမီးက လူႀကီး တစ္က်ပ္၊ ကေလး ျပားငါးဆယ္ႏႈန္းနဲ႔ ကုန္က်မယ့္ စရိတ္ကို စိတ္မွန္းနဲ႔ အျမန္တြက္ရင္း လက္ဖြဲ႕ခံတဲ့ ေငြဖလားကို မ်က္စိေရာက္သြား တယ္ေလ။

အေဖလုပ္သူက မဂၤလာေဆာင္က ျပန္လာတဲ့ သူတိုင္းကို မဂၤလာပြဲအေၾကာင္း ေခၚေခၚၿပီး ေမးေနသတဲ့။

စိန္လွ ျပန္လာလာခ်င္း ဆီးေျပာတာေတာ့ ေနာက္ေဖးအိုး အျမန္ယူခဲ့ဖို႔ပဲ။ အေဖက ေနာက္ေဖးအိုးေပၚ ထိုင္ရင္း မဂၤလာပြဲ အေၾကာင္း အေသးစိတ္ ေမးပါေတာ့တယ္။

အေဖ့ က်န္းမာေရးက စိုးရိမ္ရမယ့္ အေျခအေန မဟုတ္ေပမယ့္ ကိုယ့္အညစ္အေၾကးကိုယ္ မထိန္းႏိုင္တဲ့ အေျခအေနကိုး။ အခုလည္း သူဝမ္းနာတာနဲ႔ စိန္လွ ျပန္ေရာက္တာ အံက်ျဖစ္ေနလို႔။ ႏို႔မို႔ရင္ေတာ့ ေရတြင္း လူရွင္းခ်ိန္မွာ စိန္လွ ပုဆိုး ေလွ်ာ္ရဦးေတာ့မွာေလ။

အေဖ့ကို ကိုယ္လက္သုတ္သင္ ေပးေနရင္း အေဖက ...

"မင္း ညက်ေတာ့ တီဗြီ ျပမလို႔ဆို" တဲ့။

"ဟုတ္တယ္ အပ်ိဳအုပ္စုနဲ႔ ကေလးေတြကို တီဗြီ ျပမယ္လို႔ ကတိ ေပးထားတယ္"
"တီဗြီက ဒီည ဘာအစီအစဥ္တဲ့တုံး"

အေဖ့ကို သူ႔ ပက္လက္ကုလားထိုင္ေပၚ ျပန္ၿပီးထိုင္ဖို႔ ေပြ႕ခ်ီရင္း ...

"မႏၲေလးၿမိဳ႕မ၊ ေပါစံ၊ တက္တိုးနဲ႔ အမာစိန္တို႔တဲ့ အေဖ"
"ေဟ ... ဟုတ္လား ... ဒီလိုဆို အေဖလည္း ၾကည့္ခ်င္သကြာ"
"ၿမိဳ႕မနဲ႔ အမာစိန္ အလြမ္းေျပေပါ့" အိမ္ထဲမွာတင္ ေနရတဲ့ နာတာရွည္ ဒုကၡိတ အေဖ့ဘဝ ေမာင္စိန္လွ နားလည္လိုက္ပါတယ္။

"အေဖ ၾကည့္ခ်င္ရင္ ကြ်န္ေတာ္ ေပြ႕သြားမွာေပါ့ဗ်ာ"

မ်က္စိထဲမွာေတာ့ တီဗြီပိုင္ရွင္ ဦးစံတင္ႀကီးရဲ႕ စူပုပ္ပုပ္ မ်က္ႏွာထားႀကီးကို ေျပးျမင္မိတယ္။

တီဗြီျပတဲ့ တိုက္ထဲမွာ "ေျမာင္တ႐ိုး" အရပ္သူေတြက အမ်ားစု။ မဂၤလာေအာင္ပြဲ အေနနဲ႔ တီဗြီ လာၾကည့္ၾကတာမို႔၊ ေခြးအို႔အို႔ အိမ္ဆူးဆို႔ခဲ့ၾကတဲ့ ပံုစံပဲ၊ ၿပီးေတာ့ အစီအစဥ္ကလည္း မႏၲေလးၿမိဳ႕မ တီးဝိုင္း၊ ေပါစံ၊ တက္တိုးနဲ႔ အမာစိန္တို႔ ဆိုေတာ့ ပရိသတ္က အတိုင္းထက္ အလြန္ေပါ့။

ေမာင္စိန္လွက တီဗြီၾကည့္ သြားကာနီး သူ႔အေဖကို ဆီးတည္လိုက္တယ္။ ေဖေဖာ္ဝါရီ ဆိုတာ ဒီၿမိဳ႕မွာ ခ်မ္းလို႔ေကာင္းတုန္း။ ဒါေၾကာင့္ ကုတ္အက်ႌေဟာင္းကေလး ထပ္ဝတ္ေပးရွာတယ္။ သူ႔ဇနီးသစ္ မာမာတင္ကေတာ့ အေဖရဲ႕ ပက္လက္ ကုလားထိုင္ကို မ,လို႔ ေရွ႕က သြားႏွင့္ၿပီ။ မာမာတင့္ မ်က္ႏွာမွာ မနက္ကတည္းက လိမ္းထားတဲ့ မိတ္ကပ္တခ်ိဳ႕ က်န္ေနေသးတယ္။ ၁၅၀ိ-ေတာင္ အကုန္အက် ခံထားရတဲ့ ကိစၥမို႔ မိတ္ကပ္တခ်ိဳ႕ ပ်က္ကုန္ေပမယ့္ သူ႔ကိုယ္သူေတာ့ မနက္ကလိုပဲ လွေသးတယ္လို႔ ထင္ေနရွာတယ္။ ေဘာ္လီအသစ္ ၾကားထဲမွာ တီဗြီဖိုး ရွင္းရေအာင္ ပိုက္ဆံ ထည့္လာခဲ့တယ္။ မနက္ကစီးတဲ့ ဖိနပ္အသစ္က ေပါက္ေနလို႔ ဖိနပ္အေဟာင္းပဲ စီးလာခဲ့ရတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလိုပြဲဆိုတာ ဖိနပ္လည္း ေပ်ာက္တတ္တယ္ မဟုတ္လား။

"အေဖ ဟိုေရာက္လို႔ ဆီးတို႔ ဘာတို႔ သြားခ်င္ ျပဳခ်င္ရင္ ကြ်န္ေတာ့္ ေျပာေနာ္၊ ကြ်န္ေတာ္ ဒါေလး ယူလာခဲ့ပါတယ္။ အေဖ့ကို အကုန္ သိေနၾကတာပဲ၊ ဘာမွ ရွက္စရာ မလိုဘူးေနာ္" စိန္လွက ကြ်တ္ကြ်တ္အိတ္နဲ႔ ထည့္လာခဲ့တဲ့ ဆီးအိုးကေလးကို အေဖ့ ျပလိုက္ တယ္။

"အစ္ကိုႀကီး တီဗြီၾကည့္မယ္ ဆိုရင္ အိမ္တံခါးပိတ္ၿပီး ဦးစံတင္တို႔တိုက္ လိုက္ခဲ့ေတာ့၊ ကြ်န္ေတာ္ အေဖ့ေခၚၿပီး သြားႏွင့္ေတာ့မယ္၊ ေခါင္းရင္းအိမ္က မမသန္းတို႔လည္း ဖိတ္ၿပီးသား ဒါေပမယ့္လည္း ထပ္ေခၚခဲ့ဦး"

သူ႔အစ္ကိုက ျပတင္းေပါက္ကို ပိတ္ရင္း ေခါင္းညိတ္ျပပါတယ္။

ေမာင္စိန္လွတို႔ သားအဖ ေရာက္လာေတာ့ တီဗြီပိုင္ရွင္ ဦးစံတင္က ႏႈတ္ဆက္ၿပီး မာေၾကာင္း သာေၾကာင္း ေမးတယ္။ တီဗြီၾကည့္ ပရိသတ္က မ်ားလြန္းလို႔ ဦးစံတင္ ေက်နပ္ေနတယ္ ထင္ပါရဲ႕။ ဦးစံတင္က တီဗြီသာ ျပတာ သိပ္ဇီဇာေၾကာင္တယ္။ ဘယ္ကေလးမွ သူ႔တိုက္ထဲမွာ တီဗြီၾကည့္ယင္း မုန္႔ပဲသေရစာ မစားရဘူး။ ဆီးေစ့နဲ႔ ေပါက္တာတို႔ ဘာတို႔ မလုပ္ရဘူး၊ ဒီလိုေဆာ့ရင္ ဆြဲထုတ္တာပဲ။

ပရိသတ္ကေတာ့ ၾကမ္းေပၚမွာ ခင္းထားတဲ့ ဖ်ာၾကမ္းေပၚ ေနရာယူထားၾကတယ္။ တီဗြီနဲ႔ တည့္တည့္ ၾကည့္ေကာင္းေလာက္မယ့္ ၉-ေပ၊ ၁၀-ေပ အကြာေလာက္မွာ သူ႔အေဖကို ထိုင္ေစတယ္။ အေဖ့နံေဘးက ကြ်တ္ကြ်တ္အိတ္ကို တစ္ဖက္က ကိုင္ရင္း ေမာင္စိန္လွ ထိုင္တယ္။ သူ႔နံေဘးက ပူပူေႏြးေႏြး သူ႔ဇနီးေလးက ထိုင္တယ္။ ပိုင္ရွင္ ဦးစံတင္ကေတာ့ ေနာက္ဆံုးနားက ဆက္တီခံုေပၚ အက်အန ထိုင္လို႔ ...

ၿမိဳ႕မတီးဝိုင္းက သီခ်င္း စတီးမႈတ္ ကတည္းက ပရိသတ္ ၿငိမ္သြားလိုက္တာ အံ့ဩဖို႔ေတာင္ ေကာင္းတယ္။ နားေထာင္ေန လိုက္ၾကတာ ေက်ာက္႐ုပ္ေတြ တန္းစီ ထိုင္ခိုင္းထား သလိုပဲ။ ေဒၚေအးပြင့္ တစ္ေယာက္ပဲ အရင္က ရပ္ကြက္ေျဗာ အဆိုေတာ္မို႔ လက္တလႈပ္လႈပ္နဲ႔ စည္းဝါး လိုက္ေနတယ္။

အမာစိန္ ကတဲ့အခါလည္း ဘုန္းႀကီးပ်ံ လာကတဲ့ ဇာတ္ကို ကိုရင္ေတြ ေငးသလိုမ်ိဳး ေငးၾကည့္ေနၾကတယ္။ ေဆးလိပ္ သိပ္ႀကိဳက္တဲ့ ေဒၚတြတ္က ဘယ္ဘက္ နားရြက္ၾကားမွာ မဂၤလာေဆာင္က, ကမ္းတဲ့ ဒူးယားကို ညႇပ္ထားၿပီး၊ လက္ထဲမွာေတာ့ မီးေသေနတဲ့ ေဆးေပါ့လိပ္တို ရွိေနတယ္။ ၿမိဳ႕မနဲ႔ အမာစိန္ ျပဳစားထားလို႔ ေဆးလိပ္ ႀကိဳက္သူေတြလည္း ေဆးလိပ္ေသာက္ဖို႔ ေမ့ေနၾကေလရဲ႕။ ပရိသတ္လည္း လူစင္စစ္ကေန ဘီလူး ခဏတျဖဳတ္ ျဖစ္ၿပီး မ်က္ေတာင္ခတ္ဖို႔ ေမ့ေနၾကတယ္ေလ။

ေပါစံနဲ႔ တက္တိုးတို႔ရဲ႕ ပါးစပ္ဟလိုက္တိုင္း ရယ္ရတဲ့ ျပက္လံုးေတြေၾကာင့္ ပါးေတြကို ေညာင္းယူရတဲ့ အစီအစဥ္ပဲ။ လူရႊင္ေတာ္ေတြက မ်က္ႏွာခံက ေကာင္းလြန္းေနေတာ့ ပါးစပ္ကို ပိတ္မေနရဘူး။ ဒီအစီအစဥ္ကို မႀကိဳက္လို႔ ထျပန္ရတဲ့သူ တစ္ေယာက္မွ မရွိဘူး။ ၾကမ္းျပင္မွာ သံမိႈစြဲထားသလို ထိုင္ေန ၾကည့္ေန လိုက္ၾကတာ အစီအစဥ္ၿပီးမွ ထျပန္ၾကေတာ့တယ္။ ျပန္ေတာ့လည္း မ်က္ႏွာေတြက အျပံဳးကိုယ္စီနဲ႔။

ပရိသတ္ရွင္းသြားမွ စိန္လွ သူ႔အေဖကို ေပြ႕ခ်ီတယ္။ ဒီလို ေပြ႕ခ်ီလိုက္ရင္း စိန္လွ မ်က္ႏွာတစ္ခ်က္ ပ်က္သြားတယ္။ သူ႔အေဖ ထိုင္ေနရက္ ဆီးေတြ သြားလိုက္ၿပီ။ အေဖ ကိုယ္တိုင္လည္း ဒီကိစၥ သတိထားမိပံု မရဘူး။ ဦးစံတင္ရဲ႕ ၾကမ္းျပင္ေပၚေတာင္ နည္းနည္း ေပကုန္လိုက္ေသးတယ္။ ဒါကို ဦးစံတင္က သတိထားမိတယ္။ စိန္လွ ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္း မသိေအာင္ ျဖစ္သြားတယ္။ အလြန္ ဇီဇာေၾကာင္တဲ့ လူေရွ႕မွ ဒီလို ျဖစ္ရေလျခင္း ဆိုၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္မိတယ္။ မတတ္ႏိုင္ပါဘူေလ ဆိုၿပီး မာမာတင့္ လက္ထဲက လက္ကိုင္ပဝါ အသစ္ကေလးနဲ႔ ၾကမ္းျပင္ကို သုတ္မယ္ အလုပ္မွာ ...

"ေနပေစ ငါ့တူ၊ ေနပေစ"

မေမွ်ာ္လင့္တဲ့ စကားကို စိန္လွ ၾကားလိုက္ရတယ္။

"လူႀကီးဆိုတာ တစ္ခါတေလ ဒီလိုပါပဲ"
"မဟုတ္တာ ဦးေလးရယ္၊ အားနာစရာ ေကာင္းလြန္းလို႔ပါ"
"အားမနာပါနဲ႔ကြာ၊ မင့္အေဖက ေပါစံရဲ႕ ဆင္စြယ္ ကုလားထိုင္ႀကီးနဲ႔ ဆိုတဲ့ ျပက္လံုးမွာ ဆီးေတြ ထြက္ကုန္တာ ထင္တယ္။ ငါျဖင့္ ရယ္လိုက္ရတာ ဟား ... ဟား"
"ကြ်န္ေတာ္လည္း မေျပာတတ္ဘူး ဦးေလးရာ၊ အားနာတာပဲ သိတယ္"
"အို ... အားမနာပါနဲ႔ကြာ၊ ေနာက္ရက္ေတြ မင့္အေဖ ၾကည့္ခ်င္ရင္ ဒီလိုပဲ ေခၚခဲ့ဦး"လို႔ ေျပာရင္း၊ အေဖ့ကိုလည္း ေခါင္းတစ္ခ်က္ ညိတ္ျပတယ္။ စိန္လွ အံ့ဩၿပီးရင္း ... အံ့ဩရင္းက သူ႔မ်က္ႏွာမွာ ဒီအံ့ဩရိပ္ကို မေပၚေအာင္ ဖံုးထား ဖိထားလိုက္မိတယ္။

"ဒီလိုဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကို ျပန္ခြင့္ျပဳပါဦးေနာ္"
"ေအး ... ေအး ... သြားၾကေတာ့ ... သြားၾကေတာ့"

ဦးစံတင္က စိန္လွအေဖရဲ႕ လက္ကို ဖ်စ္ညႇစ္ယင္း ျပံဳးျပေနတယ္။ စိန္လွအေဖကလည္း ျပန္ျပံဳးျပတယ္။

မာမာတင္ကေတာ့ တီဗြီၾကည့္ခကို ရွင္းရင္း ...

"အဲဒီ အစြန္းထြက္ကေလးေတာ့ မေပးေတာ့ဘူးေနာ္ ... ေဒၚေဒၚရယ္၊ မ်ားတာလည္း မဟုတ္ပါဘူးေနာ္" လို႔ ၄ က်ပ္ စြန္းတာကို စြန္႔စားၿပီး ေဈးဆစ္လိုက္ပါတယ္၊ တိုက္ႀကီးရွင္ေတြကလည္း ဒီညေတာ့ ေလွ်ာ့ယူလိုက္ၾကတယ္။

မာမာတင္က ေသးစိုေနတဲ့ ဂုန္နီခင္း ပက္လက္ ကုလားထိုင္ကို မ,ေရႊ႕လာယင္း လက္က်န္ မိတ္ကပ္ေလးေတြ မပ်က္တဲ့ မ်က္ႏွာသစ္နည္းမ်ား ရွိေလမလားလို႔ ေတြးေနမိတယ္။

စိန္လွကေတာ့ ေအာက္ပိုင္း တစ္ခုလံုး စိုရႊဲေအးစက္ေနတဲ့ အေဖ့ကို ေပြ႕ခ်ီၿပီး ျပန္လာတယ္။ အလြန္ ဇီဇာေၾကာင္တဲ့၊ ေျပာရ ဆိုရတာ သိပ္လက္ေပါက္ကပ္တဲ့ တီဗြီပိုင္ရွင္ မိသားစုက ဘာလို႔ ဒီညေတာ့ သေဘာေကာင္း ေနပါလိမ့္လို႔ စဥ္းစားလာမိတယ္။

ေျမာင္းတ႐ိုး ရပ္သူေတြလည္း ၿမိဳ႕မနဲ႔ အမာစိန္ အေၾကာင္းနဲ႔၊ ေပါစံနဲ႔ တက္တိုးတို႔ ျပက္လံုးေတြကို မေမာႏိုင္ မပန္းႏိုင္ စားျမံဳ႕ျပန္ၾကရင္း ...။

----------
ညီပုေလး
သဘင္၊ ေမ၊ ၁၉၈၆။
(ညီပုေလး ဝတၳဳတုိေပါင္းခ်ဳပ္ (၂၀၁၅))

@@@@@@@@
credit
by မြန္းေလးေဖေဖ

No comments:

Post a Comment