သတၱမေျမာက္ေန႔ (ဝင္းဝင္းျမင့္ (နန္းေတာ္ေရွ႕))
-------------------------------------------------------
ကြၽန္မ၏ စိတ္အာ႐ုံမ်ားကို သိမ္းက်ဳံးစုစည္း ယူငင္သြားသည့္ အသက္ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္တစ္ဦး ျဖစ္မည္ဟု ဘယ္တုန္းကမွ စဥ္းစားမထားမိခဲ့ေပ။ ခုေတာ့ … ကြၽန္မ ဝန္ခံရေပေတာ့မည္။ သူႏွင့္ပတ္သက္ၿပီး စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ခုႏွစ္ရက္ပတ္လုံး ကြၽန္မ၏ စိတ္အစဥ္ကို သူသာ လႊမ္းမိုးေနေတာ့သည္။ သူႏွင့္ ပတ္သက္၍ သမား႐ုိးက် မဟုတ္ေသာ အေတြးကို သစ္လြင္စြာ ေတြးဖို႔၊ ကြၽန္မကိုယ္ကြၽန္မ ဆန္းစစ္ေဝဖန္ဖို႔၊ အထူးသျဖင့္ အစဥ္အလာႏွင့္ အ႐ုိးစြဲလာေသာ ေတြး႐ုိးေတြးစဥ္ေတြကို လြန္ဆန္ဖို႔ ျပင္ဆင္ရေတာ့သည္။
“စာသင္” ေသာ အလုပ္အတြက္ ဆရာႏွင့္တပည့္မွာ တူညီေသာ ပန္းတိုင္ တစ္ခုတည္းကို သာ မည္သူမွ် ျငင္း၍ မရနိုင္ေသာ အမွန္တရားတစ္ခုပင္။ ဒါေပမယ့္ သူႏွင့္ ကြၽန္မ ဆန႔္က်င္ဘက္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ ဘာေၾကာင့္လဲ …။ ထိုအတြက္ တန္ဖိုးရွိလွသည့္ ခုႏွစ္ရက္ဆိုေသာ အခ်ိန္သည္ အလဟႆ ကုန္ဆုံးသြားရန္ မလိုအပ္ပါ။ ခုေတာ့ ထိုခုႏွစ္ရက္သည္ ၾကာေတာင့္ၾကာရွည္စြာ ကြၽန္မကို ႏွိပ္စက္ကလူ ျပဳေလေတာ့သည္။ သူ႔ကိုေရာ …။ ကြၽန္မ ေရေရရာရာ ေတြး၍ မရခဲ့ပါ။ သူ႔အတြက္ေတာ့မူ အလြန္ျပင္းအားမ်ားေသာ စိတ္႐ႈပ္ေထြးဖြယ္ ကာလ ျဖစ္ေလမွာလား၊ ဘာမွမထူးျခားေသာ သာမန္အခ်ိန္မ်ား ေပလား။ ဒီလိုေတာ့ မျဖစ္ေစလိုေပ။ သူ႔လိုကေလးမ်ိဳးမွာ ေလးနက္ေသာ အေတြးမ်ားျဖင့္ ရွင္သန္ေနဖို႔ ေကာင္းေၾကာင္း ကြၽန္မ ေသေသခ်ာခ်ာ သိသည္။ ဆရာမဆိုတာ သိတဲ့အတိုင္း ျပဳျပင္ဖန္တီး ေပးရေပလိမ့္မည္။ ကြၽန္မမွာ ျပဳျပင္ဖန္တီးခြင့္ ရွိပါေသးရဲ႕လား။ ဒါမွမဟုတ္ ထိုကေလး ကြၽန္မ၏ အရိပ္အာဝါသ ေအာက္မွ လြင့္စဥ္သြားၿပီလား မသိတတ္နိုင္ေပ။ ထိုမသိျခင္းသည္ ကြၽန္မကို ရက္စက္စြာ ညႇဥ္းပန္းေတာ့သည္။
ဒီကေလးႏွင့္ ကြၽန္မ၏ ဆုံဆည္းခဲ့ျခင္းကို လြဲမွားမႈတစ္ခုဟု မယူဆနိုင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ခုခ်ိန္မွာေတာ့ အဖုအထစ္ ျဖစ္ခဲ့ရေလၿပီ။ ကြၽန္မ မျဖစ္ခ်င္ဆုံး ဆႏၵတစ္ခု ရွိသည္။ ထိုဆႏၵမွာ ကြၽန္မ စာသင္ေပးရေသာ ကေလးမ်ားႏွင့္ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရျခင္းမ်ိဳးမွ ကင္းေဝးခ်င္ေသာ ဆႏၵပင္ ျဖစ္သည္။ ကေလးတို႔၏ စိတ္ကို စက္တစ္ခုလို သေဘာထား၍ မရ။ ေမွာက္ထားေသာ အိုးတစ္လုံးကို အထင္ေသး၍ မျဖစ္။ အျမဲရွင္သန္ေနေသာ သစ္ပင္တစ္ပင္၏ အၫြန႔္လို႔လည္း မေျပာနိုင္။ စီးဆင္းေနေသာ ျမစ္တစ္စင္းလည္း မဟုတ္။ “စိတ္” သည္ “စိတ္” သာ ျဖစ္ေခ်ေသာေၾကာင့္ “စိတ္” ႏွင့္ အလုပ္ လုပ္ေနရေသာ ကြၽန္မမွာ ေျပာတတ္ ဆိုတတ္ ခံယူတတ္ နားလည္တတ္ေအာင္ မနည္း က်င့္ခဲ့ရသည္။
ထားပါေတာ့ …။ စာညံ့ေသာ ကေလး ဘာေၾကာင့္ ညံ့ရသလဲ ဆိုေသာ ေမးခြန္း၏ အေျဖကို အတိအက် သိေအာင္ ေဖြရွာလိုက္ေသာ အခါ ထိုတပည့္သည္ ကြၽန္မအတြက္ စိတ္ႏွင့္ လူတစ္ေယာက္ မဟုတ္ေတာ့ေပ။ ကေလးဘက္က မည္မွ်ပင္ လိုအပ္ေစကာမူ ကြၽန္မ ျဖည့္ေပးတတ္ သြားသည္။ ကေလးဘက္က စိတ္ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မည္။ ကြၽန္မဘက္က မတုန္လႈပ္ေတာ့ေပ။ ေသြးေအးေအး၊ စိတ္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖင့္ ကေလးကို ကြၽန္မ လိုခ်င္ေသာ အရာျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေပးခဲ့ျမဲပင္။ ထိုေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ကြၽန္မမွာ အျမဲပင္ ဂုဏ္ယူ ဝင့္ႂကြားမဆုံး ျဖစ္ရသည္။
ခုေတာ့ ကြၽန္မကို တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းလွတဲ့ ဆရာမတစ္ေယာက္ အျဖစ္ သူ႔မိဘေတြ အေရြးမွားခဲ့ၿပီ ထင္ရဲ႕။ ကြၽန္မကေတာ့ မိုက္မဲစြာပင္ အသက္ ၁၅ ႏွစ္အရြယ္ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ တု၍ ရန္ျဖစ္မိခဲ့ ေလၿပီ။ ကြၽန္မကိုယ္ ကြၽန္မ အသိဆုံးပင္။ က႐ုဏာေဒါသဟု မ်က္စိစုံမွိတ္ၿပီး မေျပာခ်င္ပါ။ ပုထုဇဥ္ တစ္ေယာက္၏ ေဒါသစိတ္ဟုသာ ႐ုိး႐ုိးသားသား ဆိုပါရေစေတာ့။
မ်က္ႏွာ သြယ္သြယ္ခြၽန္ခြၽန္၊ ႏွာတံေပၚေပၚ၊ အသားျဖဴျဖဴ ကေလးႏွင့္ လိုက္ဖက္စြာပင္ သူ႔ဆံပင္ ဝဲဝဲကေလးက နဖူးေပၚမွာ ျဖာက်ေနသည္။ မ်က္နက္ဝန္း မည္းမည္း ေတာက္ေတာက္ ကေလးက ဂနာမၿငိမ္လွ။ ေခါင္းလႈပ္လႈပ္၊ လည္လႈပ္လႈပ္ႏွင့္၊ နီရဲရဲ ႏႈတ္ခမ္းကေလး ႏွစ္လႊာကေတာ့ သူ႔မ်က္ႏွာမွာ အလုပ္အမ်ားဆုံး ေနရာ။ ဖြင့္လိုက္၊ ပိတ္လိုက္၊ ရယ္လိုက္၊ မဲ့လိုက္။ သူ႔အသံ မာေတာက္ေတာက္ ျပင္းရွရွကို ၾကားၿပီးကတည္းက ဒီကေလးအတြက္ စာသင္ရန္ ကြၽန္မဘက္က အေတာ္ေလး စဥ္းစားခဲ့သည္။ ထိုကေလး၏ ခ်မ္းသာႂကြယ္ဝမႈမ်ားက ကြၽန္မကို စိန္ေခၚ လိုက္ေလသေလာ မသိ။ ကြၽန္မ၏ မာနတရားသည္ “လွ်မ္းခနဲ” ဦးေခါင္း ေထာင္မတ္ လာခဲ့ေလသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ပင္ ထိုကေလးသည္ ကြၽန္မ၏ စက္႐ုပ္ကေလး ျဖစ္မလာခဲ့။ သူ႔ကို စိတ္ႏွင့္လူ ျဖစ္ေၾကာင္း ကြၽန္မ ဘာလို႔မ်ား အသိအမွတ္ ျပဳခဲ့မိပါလိမ့္။ ဒါဆို … လြဲမွားမႈ၏ အစသည္ ကြၽန္မ၏ မသိစိတ္တြင္ စတင္ခဲ့မည္ဟု ျပႆနာ၏ အစကို ခုမွပင္ ေဖြရွာေတြ႕မိ သလိုလိုပင္။
တကယ္ေတာ့ ကြၽန္မ၏ မူလပင္မ အလုပ္မွာ ေက်ာင္းဆရာမ တစ္ဦး မဟုတ္ခဲ့ပါ။ ကြၽန္မတို႔မွာ ညီအစ္မ သုံးေယာက္ ရွိခဲ့သည္။ အစ္မမ်ားက ဘြဲ႕ရၿပီး ေက်ာင္းဆရာမ အလုပ္ျဖင့္ အသက္ေမြးၾက၏။ ကြၽန္မက အငယ္ဆုံး ညီမေထြးေလး အျဖစ္ တကၠသိုလ္မွ ဘြဲ႕ရၿပီးေသာ္လည္း နားနားေနေနျဖင့္ ႏွစ္သက္ရာ အလုပ္ကို ေရြးခ်ယ္ေနဆဲ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ေမေမက က်န္းမာေရး အေျခအေန ဆိုးရြားလာေတာ့ ကြၽန္မမွာ ဘာအလုပ္မွ လုပ္ခြင့္ မရေတာ့ဘဲ အိမ္မွာ ေမေမ့ကို ျပဳစုရင္း ေဈးသြား၊ ခ်က္ျပဳတ္၊ ေလွ်ာ္ဖြပ္ႏွင့္ အခ်ိန္ေတြ ေႏွာင္းခဲ့ရသည္။ ေနာက္ေတာ့ ေမေမက ကြၽန္မတို႔ အားလုံးကို စြန႔္ခြာသြားေလသည္။ ထိုအခါ ေဖေဖႏွင့္ ကြၽန္မတို႔ ညီအစ္မ သုံးေဖာ္ က်န္ခဲ့၏။ အိမ္မွာ လူပိုလူလွ်ံ မရွိေသာ္လည္း လူက နည္းနည္းေလး။ လူႀကီးေတြခ်ည္းမို႔ ကြၽန္မမွာ အခ်ိန္ေတြက ပိုလွ်ံေနသည္။ ဒါေပမယ့္ အိမ္ျပင္ပကို ထြက္၍ အလုပ္ မလုပ္ခ်င္ေတာ့ေပ။ အအားကလည္း မေနတတ္၍ ကြၽန္မအိမ္မွာ ညစာက်က္ဝိုင္းကေလး ဖြင့္ၿပီး ကေလးမ်ားကို စာက်က္ၾကပ္မတ္ ေပးရာမွ ထိုအလုပ္သည္ တစ္စတစ္စႏွင့္ လူသိမ်ားၿပီး တြင္က်ယ္ လာခဲ့ေတာ့သည္။
ကြၽန္မကိုယ္ ကြၽန္မ မမႀကီးတို႔လို ဆရာမ ျဖစ္ၿပီဟု ရဲရဲတင္းတင္း မသတ္မွတ္ဝံ့ေသာ္ျငားလည္း ကြၽန္မ၏ ကေလးမ်ားက ကြၽန္မကို “ဆရာမ” ဟု ေခၚလွ်င္ ရင္ထဲမွ ရွိန္းခနဲ ပူေႏြးလႈိက္ဖို သြားစျမဲ။ ကေလးေတြ အေျခအေန အဆင့္တိုးတက္လာသည္ဟု မိဘေတြက ဝမ္းသာအားရ လာေျပာၾကတိုင္း ပီတိေတြ လွ်မ္းပေဝဆာရျမဲ။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္မ၏ ကိုယ္ပိုင္ စာက်က္ဝိုင္းကေလးမွာ ကြၽန္မ စိတ္တိုင္းက် သတ္မွတ္ထားေသာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားႏွင့္ ကြၽန္မ၏ ကေလးမ်ားသည္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိလွစြာျဖင့္ ေအာင္ပန္းေတြ လွလွပပ ဆြတ္ခူးနိုင္ၾက စျမဲလည္း ျဖစ္ေန ေလေတာ့သည္။
ကြၽန္မ စာက်က္ဝိုင္းကေလးကို “ေ႐ႊပ်ိဳးခင္း” ဟု အမည္ ေပးထားသည္။ ရည္ရြယ္ခ်က္ကိုက “ေ႐ႊ” လို အဖိုးတန္ေသာ ရတနာမ်ားကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မည့္ ေနရာကေလးမို႔ ကြၽန္မ၏ သတ္မွတ္ခ်က္ႏွင့္ လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိမည့္ ကေလးမ်ားကိုသာ စိတ္တိုင္းက် ေရြးခ်ယ္ လက္ခံပါသည္။ အရာရာကို တည္ၿငိမ္ ေအးခ်မ္းမႈျဖင့္ တည္ေဆာက္လိုေသာ ကြၽန္မအတြက္ “သူ႔စိတ္”ႏွင့္ “ကိုယ့္စိတ္” ယွဥ္တြဲၿပီး အလုပ္ လုပ္ရေသာ လုပ္ငန္းတစ္ခုမွာ ကြၽန္မ၏ ဦးေဆာင္မႈေနာက္မွ လိုက္မည့္သူကို ကြၽန္မ စိတ္တိုင္းက်မွသာ သူ႔အတြက္ လိုအပ္တာ မွန္သမွ် ကြၽန္မဘက္က ျဖည့္ေပးနိုင္ေပလိမ့္မည္။ ကေလးအတြက္ မည္မွ်ပင္ ေပးဆပ္ပါရေစ ကြၽန္မ ေစတနာ ထားနိုင္သမွ်၊ ခ်စ္ေသာ မ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္နိုင္သမွ် ကြၽန္မဘက္က ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေသြးေအးေအး တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ျဖည့္နိုင္မည္မွာ အမွန္။ အေရးႀကီးဆုံးက ကေလးႏွင့္ၿပိဳင္၍ စိတ္မလႈပ္ရွားရန္ ျဖစ္ပါသည္။
ကြၽန္မ အေတြးက တစ္မ်ိဳး၊ ကြၽန္မ ထိန္းသိမ္း အုပ္ခ်ဳပ္ရမည့္ ကေလးမ်ားကို အေပၚစီးမွ ငုံ႔ၾကည့္ေသာအခါ ျမင္နိုင္သည့္ အျမင္မ်ိဳးျဖင့္ ပထမဦးစြာ ၾကည့္႐ႈ ေလ့လာမည္။ ဘယ္သူ႔စိတ္က ဘယ္လို၊ ဘယ္သူ႔ အက်င့္က ဘယ္လိုဆိုတာ ႀကိဳတင္ သိထားၿပီးၿပီ ဆိုေတာ့မွ ေအးေအးေဆးေဆး ျဖည္းျဖည္းခ်င္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲ ေပးရေသာ နည္းကို ကြၽန္မ ႏွစ္သက္သည္။ ခုေတာ့ ကြၽန္မ “တစ္ေယာက္ေသာ သူကေလး” ကို လ်စ္လ်ဴ႐ႈလိုက္ရၿပီ ထင္ပါရဲ႕။
ထိုေန႔ …။
ကြၽန္မ၏ နားထဲမွာ ေအာေတာေတာ၊ ျပင္းရွရွႏွင့္ ရွပ္ပဲရွပ္ပဲ ေျပာေနေသာ ေလသံတစ္သံ ဆူညံေနသည္။ အမွန္က သူတို႔အားလုံး ေလ့က်င့္ခန္း ကိုယ္စီျဖင့္ ၿငိမ္သက္ေနရမည့္ အခ်ိန္။ ကြၽန္မ ထိုအသံ လာရာသို႔ စူးရွစြာ စိုက္ၾကည့္ေနသည္။ က်န္ကေလးမ်ား ျပဴးတူးျပာတာႏွင့္ ၿငိမ္သက္ သြားေပမယ့္ သူက မၿငိမ္။ စကားကို ေျပာျမဲ ေျပာေန၏။ ကြၽန္မက ေလသံမာမာျဖင့္ “သက္သက္” ဟု ေအာ္ေအာ္ ေျပာလိုက္ေတာ့ သူက မထူးျခားဟန္ျဖင့္ “ဗ်ာ … ဆရာမ” ဟု ထူးၿပီး …
“စကားေျပာတာ မျပတ္ေသးလို႔ … ၿပီးၿပီ … ၿပီးၿပီ” ေျပာင္ေခ်ာ္ေခ်ာ္ႏွင့္ ေျပာၿပီး သူေျပာလက္စ စကားကို ဆက္ေျပာ၏။ က်န္ကေလးမ်ားက ကြၽန္မ၏ အမူအရာကို ျမင္႐ုံမွ်ျဖင့္ တုတ္တုတ္ မလႈပ္ရဲ။ သူေျပာတာကို ဘယ္သူမွ စိတ္မဝင္စားမွန္း သူသိ၏။ ဒါေပမယ့္ ဆက္ေျပာ၍ မၿပီး။
ကြၽန္မ သူတို႔ေရွ႕မွ ဝုန္းခနဲထ၍ မတ္တပ္ရပ္လိုက္သည္။ တစ္ခုခု ေျပာမည္ျပဳၿပီးမွ မေျပာေသးဘဲ သူတို႔ႏွင့္ေဝးရာသို႔ လွမ္းေလွ်ာက္သြားၿပီး စာသင္းခန္းထဲမွာ ေခါက္တုံ႕ေခါက္ျပန္ လမ္းေလွ်ာက္၍ စဥ္းစားသည္။ ကြၽန္မ သူ႔ကို ဘယ္လို တုံ႔ျပန္လိုက္ရမလဲ။
သူ႔ကို ကြၽန္မ ဘာျဖစ္လို႔မ်ား လက္ခံလိုက္မိသလဲ။ တကယ္ေတာ့ သူ႔ကို ကြၽန္မ လြယ္လြယ္ႏွင့္ လက္ခံလိုက္တာ မဟုတ္ခဲ့ပါ။ မိုင္းရွဴးက ေက်ာက္တြင္းပိုင္ရွင္ရဲ႕ သား။ အေဖက ေက်ာက္တြင္းမွာ အေနမ်ားၿပီး အေမက သြားခ်ည္လာလွည့္ႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္သည္။ ဒ႐ုိင္ဘာ အဘိုးႀကီး လင္မယားက ခ်က္ျပဳတ္ေကြၽးေမြး ျပဳစုထားေသာ ကေလး ဆိုကတည္းက ကြၽန္မ သူ႔မ်က္ႏွာကေလးကို ေတြခနဲ မ်က္ေမွာင္ကုပ္၍ ၾကည့္လိုက္မိသည္။ မ်က္ႏွာခြၽန္ခြၽန္၊ ေမး႐ုိးတင္းတင္း ကေလးႏွင့္မို႔ ေျပာဆိုလြယ္မည့္ပုံ မေပၚ။ သူ႔ကို ကြၽန္မ ျငင္းရန္ စိတ္ကူးရသြားသည္။
“ကြၽန္မရဲ႕ စာက်က္ဝိုင္းမွာ ကေလး ဆယ္ေယာက္ထက္ ပိုၿပီး လက္မခံနိုင္ပါဘူး … ခု လူျပည့္ေနၿပီ … ေနာက္ၿပီး ဒီကေလး ေရာက္လာတာလည္း အခ်ိန္က သိပ္ေႏွာင္းသြားၿပီ … အစကတည္းက ေရာက္ေနတဲ့ ကေလးေတြကို ကြၽန္မတို႔ အားလုံး တာဝန္ယူၿပီး ၾကပ္မတ္ ေပးနိုင္ပါတယ္ … ခုေတာ့ သူ ႏွစ္စေလာက္က ဘယ္လိုပုံစံနဲ႔ စာက်က္လာမွန္းလည္း မသိဆိုေတာ့ …” ကြၽန္မ အေၾကာင္းျပခ်က္ေတြ တစ္ေလွႀကီးႏွင့္ အားမနာ ပါးမနာ ျငင္းသည္။
သူတို႔ဘက္ကလည္း ကြၽန္မကို အားနာေလာက္ေအာင္၊ စာနာ သနားေအာင္ ေျပာသည္။ တကယ္တမ္း လူမႈေရးစိတ္ႏွလုံးႏွင့္ ဆိုလွ်င္ စဥ္းစားရန္ မလိုဘဲ လက္ခံလိုက္ရမည့္ ခ်စ္စဖြယ္၊ သနားစဖြယ္ ကေလးတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ သူ ဆိုးလည္း ဆိုးေပါ့။ ခပ္ဆိုးဆိုး ကေလးေတြကို ခ်စ္ခင္ၾကင္နာစြာ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရေသာ အလုပ္သည္ ေပ်ာ္စရာ သစ္ပင္စိုက္နည္းတစ္မ်ိဳး မဟုတ္လား။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္မ တကယ္လုပ္ေနေသာ အလုပ္သည္ စာမရေသာ ကေလးကို စာကူက်က္ေပးေသာ အလုပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။ ကြၽန္မႏွင့္ ကေလးမ်ား ဆုံေတြ႕ရေသာ ည ခုႏွစ္နာရီမွ ဆယ္နာရီဆိုေသာ အခ်ိန္ကာလမွာ ေက်ာင္းသားကေလးမ်ား၏ အပုပ္ခ်ိန္သာ ျဖစ္သည္။ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခန္း ေက်ာင္းေတြ ေျပးလႊားတက္ၿပီး ပင္ပန္းႏြမ္းနယ္ ေနၾကေသာ ႏြမ္းဖတ္ခ်ိနဲ႔ေနေသာ ပြင့္ဖတ္အညွိဳးအငုံေလးမ်ား အျဖစ္ ကြၽန္မထံသို႔ ေရာက္လာၾကသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ သူတို႔ နားမလည္ခဲ့ေသာ၊ မေက်လည္ခဲ့ေသာ စာမ်ားကို ဒီလိုဖတ္၊ ဒီလိုက်က္၊ ဒီလိုေရး၊ ဒီလိုေတြး၊ ဒီလိုတြက္ႏွင့္ အင္အားျပည့္ သြက္သြက္လက္လက္ ေမာင္းႏွင္ေပး႐ုံမွလြဲၿပီး ကြၽန္မ ဘာမွမလုပ္သင့္ပါ။ သူတို႔စိတ္၊ သူတို႔အေျခအေန၊ သူတို႔ဘဝကို အခ်ိန္ယူူ ျပဳျပင္ေပးဖို႔ ျဖစ္မွမျဖစ္နိုင္ဘဲ။ ကြၽန္မ မျဖစ္နိုင္ေသာ အလုပ္ကို မလုပ္လို။
ကြၽန္မဘက္က လွ်ာပန္းက်ေအာင္ ရွင္းျပျငင္းဆိုေပမယ့္ သူတို႔က လက္မေလွ်ာ့ေပ။ ေနာက္တစ္ေခါက္ ထပ္ေရာက္လာၿပီး ကြၽန္မ မျငင္းသင့္ေသာ မိတ္ရင္းေဆြရင္းတို႔ျဖင့္ အပ္ျပန္သည္။ ထိုအခါ ကြၽန္မဘက္က အဆုံးစြန္ေသာ ျပတ္သားမႈ တစ္ခုျဖင့္ လက္ခံလိုက္ရေတာ့သည္။
“ကဲ … ဘယ္လိုမွ ျငင္းမရေတာ့ရင္ ကြၽန္မ ေနာက္ဆုံး တစ္ခ်က္ေတာ့ ေျပာပါရေစ … သားကို ေျပာမွာပါ … မင္းအသက္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ငယ္တယ္ ဆိုေပမယ့္ ဆယ္တန္း ေက်ာင္းသားႀကီး ျဖစ္ၿပီေနာ္ … ခု ဆရာမတို႔ ေျပာေနၾကတာလည္း ၾကားၿပီးပါၿပီ … ဒီေတာ့ သား ဆရာမဆီမွာ အစမ္းတစ္ပတ္ လာၿပီး စာက်က္ၾကည့္ပါ … ဆရာမကို ေငြေတြ ေၾကးေတြ ဘာညာေတြ ဘာမွ မကန္ေတာ့ပါနဲ႔ဦး … အဲ တစ္ပတ္အတြင္းမွာ ဆရာမရဲ႕ စည္းကမ္းေတြ တကယ္ပဲ လိုက္နာနိုင္ၿပီ ဆိုမွ ဆရာမ မင္းကို လက္ခံမယ္ … ဘယ္ႏွယ္လဲ” ကြၽန္မစကားကို ျပံဳးျမျမႏွင့္ နားေထာင္ၿပီး “အာ … ရတယ္ … ရတယ္ ဆရာမ” ဟု ဆိုပါသည္။ လိုက္အပ္ေပးသူကေတာ့ ကြၽန္မကို အားနာပါးနာႏွင့္ “အဲဒါသာၾကည့္ ဆရာမေရ … ကေလးက စကားကို ေခ်ေခ်ငံငံ မေျပာတတ္တာပါ … ခြင့္လႊတ္ေနာ္” တဲ့။
တစ္ပတ္လုံး အခ်ိန္မွန္မွန္ ေရာက္လာ၏ ။ စာကို မွန္မွန္က်က္၊ ျပန္ေရးခိုင္းေတာ့ ျမန္ျမန္ေရး၊ သူ႔ႀကိဳးစားမႈကို ၾကည့္ၿပီး သူ႔ကို အားနာမိသည္။ အရိပ္အာဝါသ ကင္းမဲ့ေနေသာ ပင္ပ်ိဳႏုကေလးကို သနားငဲ့ညွာမႈ ကင္းမိေလျခင္းဆိုၿပီး စိတ္မေကာင္းေတာင္ ျဖစ္လိုက္ေသး။ ခ်စ္စဖြယ္ တီတီတာတာ စကားႏွင့္ ဟာသဉာဏ္ ရႊင္လွေသာ ထိုကေလးကို ကြၽန္မ ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္မိပါသည္။ ကြၽန္မက သူ႔ကို ခ်စ္ေသာမ်က္စိျဖင့္ ၾကည့္႐ႈၿပီး တစ္ပတ္ျပည့္ေသာ အခ်ိန္မွာ လက္ခံလိုက္မိသည္။
ႏွစ္ပတ္ေျမာက္ စာက်က္ခ်ိန္အထိ အဟုတ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ တျဖည္းျဖည္းႏွင့္ အတန္းလာခ်ိန္ ေနာက္က်တာေတြ၊ က်က္စရာစာအုပ္ ေမ့လာတာေတြ၊ စာက်က္ခိုင္းလွ်င္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ မရတာေတြ စ စလာတယ္။ ကြၽန္မ၏ စာက်က္ဝိုင္းမွာ ဘယ္သူ႔ကိုမွ် သူ႔လိုေျပာမေနရ။ စာကိုသာ ရွင္းျပေနရသည္။ ကြၽန္မ၏ အကူဆရာမေလး ႏွစ္ေယာက္မွာလည္း တစ္ဦးစီအတြက္ စာရွင္းေသာ အလုပ္ကိုသာ ဖိဖိစီးစီး လုပ္ရသည္။ အခ်ိန္ျဖဳန္းမႈကို ျပဳျပင္ျခင္း မရွိခဲ့ရ။ ခုေတာ့ သူ႔အခ်ိဳးေတြက မႏွစ္ၿမိဳ႕စရာ ျဖစ္လာသည္။ တစ္ခါ …၊ ႏွစ္ခါ …၊ သုံးခါ …။ နားလည္ေအာင္ ဒဏ္ေပး၊ ရွင္းျပ သူ႔မွာ အျပံဳးမပ်က္ခဲ့။ ကြၽန္မ၏ စကားမ်ားေၾကာင့္ သူ ဘာမွမျဖစ္။ သူ႔ေၾကာင့္သာ ကြၽန္မမွာ တႏုံ႔ႏုံ႔ႏွင့္ စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ရသည္။
ထိုေန႔က သူက စကားေတြ တတြတ္တြတ္ေျပာ၊ ကြၽန္မက အေခါက္ေခါက္ အခါခါ လမ္းေလွ်ာက္၊ ေနာက္ဆုံး ကြၽန္မ၏ စိတ္ကို ပိုင္းျဖတ္လိုက္၏။
“သက္သက္ … မင္းပါးစပ္ ပိတ္ထားလိုက္စမ္း … ခုခ်က္ခ်င္း ပိတ္ထားလိုက္ … မင္းကို ငါ ေစာင့္ၾကည့္ေနတာ ၾကာၿပီ … စကားမေျပာဖို႔ သတိေပးရတာလည္း အခါခါ … မင္း ဒီအခ်ိဳးကို ဘယ္ေတာ့မွလည္း ေျပာင္းမွာ မဟုတ္ဘူး … သိမ္း … မင္းပစၥည္းေတြ အကုန္သိမ္း … ထြက္သြား … ဒီအခန္းထဲက ခု ထြက္သြား”
ကေလးက ကြၽန္မကို ျပဴးေၾကာင္ေၾကာင္ျဖင့္ ျပန္ၾကည့္၏။ သူ႔ပုံစံက သူ႔မွာ ဘာမွ အျပစ္မရွိသလိုမ်ိဳး။ က်န္ကေလး အားလုံးကေတာ့ တစ္ခါမွ် မေတြ႕မျမင္ဖူးေသာ ကြၽန္မ၏ အမူအရာ အေျပာအဆိုမ်ားေၾကာင့္ ေခါင္းကေလးေတြ ငုံ႔ၿပီး ၿငိမ္ေနၾကသည္။
“ဆရာမ ကြၽန္ေတာ္ ဘာလုပ္လို႔လဲ”
ကြၽန္မက မတည္မၿငိမ္ ေဒါသေတြ ထြက္ၿပီး ပြက္ပြက္ထေနသေလာက္ သူက နေဝတိမ္ေတာင္ႏွင့္ အျပံဳးမပ်က္။ ကြၽန္မ သူ႔ကို ဘာျပန္ေျပာရမွန္း မသိေလာက္ေအာင္ ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္သြားသည္။ အကူဆရာမေလး ႏွစ္ေယာက္က ကြၽန္မနားကို လာရပ္သည္။
“သြား … ေခၚသြား … အဲဒီ ေကာင္ကို ငါ့ေရွ႕က ျမန္ျမန္ ေခၚသြားစမ္း”
ထိုအခ်ိန္မွာ ကြၽန္မ ေဒါသသည္ အစြမ္းကုန္ ေပါက္ကြဲ၏။ ထိုကေလးကလည္း စာက်က္ခန္းထဲမွ ထြက္မသြားပါ။ ကြၽန္မသာ ထိုအခန္းေလးထဲမွ ထြက္လာခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ကြၽန္မ၏ ရင္ထဲ စိတ္ကစဥ့္ကလ်ား အေၾကာင္းကို တစ္ပါးသူသိေအာင္ ျပန္ေျပာမျပတတ္။ ကေလးတစ္ေယာက္၏ ေရွ႕မွ ထြက္လာခဲ့ရေသာ ကြၽန္္မအျဖစ္ကို ကြၽန္မ ရွက္လို႔မဆုံး။ စာဆက္သင္လို႔ မရေတာ့ေလာက္ေအာင္ ပ်က္ယြင္းခဲ့ရေသာ အျပဳအမူမ်ားကို တဒဂၤအတြင္း ထိန္းမထားနိုင္ခဲ့။
ကေလးမ်ားအားလုံး ျပန္သြားၾကေသာ အခါတြင္မွ ကြၽန္မ၏ အကူဆရာမကေလးကို ဖုန္းဆက္ခိုင္းရသည္။ ေနာက္တစ္ေန႔ ေန႔လယ္ခင္းမွာ ကေလးထံမွ ကြၽန္မယူထားေသာ သင္တန္းေၾကး လာယူပါရန္ႏွင့္ ကေလးကို တပည့္အျဖစ္ အသိအမွတ္ မျပဳနိုင္ေတာ့ပါေၾကာင္း။ ကေလး၏ အုပ္ထိန္းသူလာလွ်င္ ေျပေျပျပစ္ျပစ္ ဆက္ဆံနိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖို႔သာ စိတ္ေစာေနမိပါသည္။ ကြၽန္မ လုပ္ေဆာင္မႈမွန္သမွ်ကို “သက္သက္” က စိုးမိုးေနသည္။ ထိုအခ်ိန္က ကြၽန္မ၏ ရင္ထဲမွာ “ဒီေကာင္ တမင္သက္သက္ ေစာ္ကားတာ” ဟူ၍သာ ပဲ့တင္ထပ္ေန၏။ ဘာလုပ္လုပ္ မေျဖာင့္။
အိမ္ေရွ႕ ကားရပ္သံေတြၾကားေတာ့ ရင္ခုန္သံေတြ ျမန္လာသည္။ ကေလးမ်ား၏ မိခင္တခ်ိဳ႕ႏွင့္အတူ သက္သက္အေမလည္း ပါလာသည္။ ကြၽန္မ၏ တပည့္ကေလး ႏွစ္ေယာက္၊ သုံးေယာက္လည္း ပါလာသည္။ သက္သက္လည္း ပါလာသည္။ ဒါေပမယ့္ သူ ကားေပၚက ဆင္းမလာပါ။ ထုံးစံအတိုင္းပင္ မိဘမ်ားက ဝိုင္းဝန္းေတာင္းပန္ၾက၏။ အထူးသျဖင့္ သက္သက္၏ အေမ၊ မ်က္ရည္ေတြ ဝဲေနေသာ မိခင္တစ္ေယာက္၏ မ်က္ဝန္းကို လ်စ္လ်ဴျပဳရေလာက္ေအာင္ ကြၽန္မ အသည္းမမာနိုင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္မ အလုပ္လုပ္ရမွာက ထိုမိခင္ႏွင့္မွ မဟုတ္ေပဘဲ။ သူ႔သားနဲ႔ေလ။ ၿပီးေတာ့ သူ႔သားမွ “စိတ္” ရွိ၏။ သက္သက္က ကြၽန္မအတြက္ “စိတ္ႏွင့္ လူတစ္ေယာက္” ျဖစ္ေနသည္။
မိဘေတြကလည္း ကြၽန္မကို အႏူးအၫြတ္္ ေတာင္းပန္ၾကသည္။ ထုံးစံအတိုင္း ကေလးမ်ား ကန္ေတာ့ ေတာင္းပန္ေစရန္ ဖန္တီးၾက၏။ ကြၽန္မ လုံးဝ လက္မခံခဲ့ေပ။ အမွားကို သူမ်ားေျပာမွ သိျခင္းထက္၊ ကိုယ္တိုင္ကိုယ္က် သိေသာ အသိကိုသာ ကြၽန္မ လိုလားသည္။ ထိုအမွားမ်ိဳး မလုပ္ရန္သာ လိုလားသည္။ ကန္ေတာ့ေလာက္ေအာင္ သိတတ္ေနၿပီ ဆိုမွေတာ့ ထိုကေလး မိုက္ပါဦးမလား။ သူတို႔ အစီအစဥ္ထဲမွာ သက္သက္ မပါေသးပါ။ သက္သက္တစ္ေယာက္ ကားေပၚမွ ဆင္းမလာေသးပါ။ သူ႔အေမကေတာ့ မ်က္ရည္က်ရွာ၏။
“ဆရာမရယ္ … သားရဲ႕သမိုင္းေၾကာင္းထဲမွာ ဆရာမက ေက်ာင္းထုတ္ပစ္ရတယ္ ဆိုတဲ့ အဆိုးႀကီး ပါသြားမွာ စိုးလြန္းလို႔ပါ ဆရာမရယ္ … ဆရာမ ႀကိဳက္သလို ဆုံးမပါ …. ကြၽန္မေရာ သူ႔ပါပါးေရာ ေက်နပ္ပါတယ္ … စိတ္ဆိုးပါ ဆရာမရယ္ … ၿပီးရင္ ေက်ပါေနာ္ … ဆရာမေမတၱာ စူးေရာက္ပါတယ္ … ကေလးက စာေမးပြဲ ေျဖရဦးမွာပါ … စာေမးပြဲလည္း သိပ္နီးေနပါၿပီ ဆရာမ”
“ဟုတ္ကဲ၊ စာေမးပြဲ နီးလို႔လည္း ကြၽန္မ သူတို႔ကို ဂ႐ုစိုက္ၿပီး သင္ေပးေနတာပါ … ဒီရက္ပိုင္းမွာ သူ စိတ္မပါရင္ ဘယ္မွာပဲ စာက်က္က်က္ သူ႔အတြက္ အက်ိဳးမရွိနိုင္ပါဘူး … စိတ္ပါတဲ့ေနရာမွာ က်က္မွ ရမွာပါ … စာက်က္တဲ့အလုပ္က သူကိုယ္တိုင္ လုပ္ရမယ့္အလုပ္မို႔ ကြၽန္မျငင္းတာပါ”
ကြၽန္မကလည္း ဇြတ္ကန္ျငင္း၏။ ဇာတ္ေမ်ာႀကီး ျဖစ္ေနသည္။ ဒီဇာတ္ကို ကြၽန္မပင္ ျဖတ္ရေပေတာ့မည္မို႔ အေကာင္းဆုံး အေျခအေနႏွင့္ ပြဲသိမ္းရန္ အျမန္ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ရေတာ့သည္။
“ကဲပါေလ … ကြၽန္မ ကေလးအတြက္ ေထာက္ထား ညႇာတာၿပီး ဆုံးျဖတ္ပါမယ္ … ဒီေန႔က စၿပီး (၇) ရက္ စဥ္းစားပါရေစ … ကြၽန္မရဲ႕ စာက်က္ဝိုင္းမွာ ဘယ္လိုစည္းကမ္းေတြ ရွိတယ္ဆိုတာ သူ သိပါတယ္ … လိုက္နာခ်င္တဲ့ အခါမွာလည္း သူ လိုက္နာနိုင္ခဲ့ပါတယ္ … စာလာၿပီး က်က္တယ္ဆိုတာ သူ႔အတြက္ အဓိက လုပ္တာပါ …. ဒီေတာ့ ကြၽန္မနဲ႔ စာဆက္က်က္ဖို႔ စိတ္ဆႏၵရွိတယ္ဆိုရင္ ေနာက္တစ္ပတ္ တနလၤာေန႔မွာ လိုက္ပို႔လိုက္ပါ …. တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္ေနာ္ … စိတ္သစ္လူသစ္နဲ႔ လာတာကိုပဲ ကြၽန္မ ႀကိဳခ်င္ပါတယ္ … ဒါေၾကာင့္ အဲဒီေန႔ကို လာရင္ တကယ့္ စိတ္အသစ္နဲ႔ပဲ လာပါ … ကြၽန္မကို ကန္ေတာ့စရာလည္း မလိုဘူး … ေတာင္းပန္စရာလည္း မလိုဘူး … ၿပီးၿပီးသား အေၾကာင္းေတြကိုလည္း ျပန္ေျပာစရာ မလိုပါဘူး … ခုႏွစ္ရက္အတြင္း သူမွားသလား … ကြၽန္မမွားသလား စဥ္းစားပါလိမ့္မယ္ … မွားရင္ျပင္နိုင္ရမွာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား … ဒါမွ လူေကာင္းသူေကာင္း ျဖစ္မွာေလ …. အဲဒါကိုသာ နားလည္ေအာင္ ျပန္ေျပာျပလိုက္ပါ”
ကြၽန္မ၏ မွာတမ္းက ရွည္၏။ ကေလး၏ ေမေမကေတာ့ ေခါင္းတညိတ္ညိတ္ႏွင့္။ က်န္မိဘေတြက ေကာင္းပါတယ္ ဆရာမ၊ ေကာင္းပါတယ္ႏွင့္ ေထာက္ခံၾကသည္။ ပါလာခဲ့ၾကေသာ သက္သက္၏ သူငယ္ခ်င္းမ်ားလည္း ျပံဳးေယာင္သမ္းလာၾကၿပီး ေပါ့ပါးသြား ရႊင္လန္းသြားပုံ ရသည္။ ဧည့္သည္ေတြ ျပန္ေသာအခါ ကြၽန္မ ကားအထိေရာက္ေအာင္ လိုက္မပို႔ျဖစ္ခဲ့ပါ။ သူတို႔ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ျပန္သြားၾကေသာ္လည္း ကြၽန္မကေတာ့ ေလးေလးပင္ပင္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါသည္။
ဒီကေလး ကြၽန္မထံသို႔ ေနာက္တစ္ဖန္ ျပန္ေရာက္ လာေလဦးမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ကြၽန္မထံပါးမွ လြင့္စင္သြားမွာလား။ သူ႔မာမီ အလိုအရ ျပန္လာမည္ဆိုလွ်င္ ကြၽန္မကို ေႏွာင့္ယွက္ဖို႔ အစီအစဥ္ေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္လာမွာ ေသခ်ာသည္။ သူ႔စိတ္လိုအတိုင္း ျပန္လာဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္း မည္မွ် ေမွ်ာ္လင့္နိုင္မလဲ။ ကြၽန္မ သူ႔ကို ေလွ်ာ့မတြက္ရဲပါ။ သူ႔မာနႏွင့္ သူ႔စိတ္ကူးကို နားမလည္နိုင္တာ ျဖစ္ပါသည္။
သူ႔ကို နားမလည္ေသာ ကြၽန္မသည္ ကြၽန္မကိုယ္ကြၽန္မ နားလည္ခဲ့သလား ျပန္ေတြးရသည္။ ပထမဦးစြာ သက္သက္ ျပန္လာေစခ်င္သလား။ မလာေစခ်င္သလား စဥ္းစားသည္။ သက္သက္ကို ကြၽန္မ ခ်စ္ခင္တြယ္တာပါသည္။ ေမးခြၽန္ခြၽန္ကေလးႏွင့္ မ်က္စိကေလး ေမွးစင္းၿပီး ရယ္စရာေတြ တေသာေသာ ေျပာကာ ဆံပင္ဝဲဝဲကေလးကို ခါသြားေအာင္ ေခါင္းမၿငိမ္တတ္ေသာ သက္သက္ကို ကြၽန္မထံသို႔ ျပန္ေရာက္လာေစခ်င္သည္။ ဒါဆို သူ႔ကို ဘာျဖစ္လို႔ ႏွင္ထုတ္မိတာလဲ။
ဟန္တစ္လုံး ပန္တစ္လုံးႏွင့္ ဆရာမ တစ္ေယာက္၏ ထိန္းသိမ္းအုပ္ခ်ဳပ္မႈ ပရိယာယ္ဟုေတာ့ မေျပာလိုပါ။ သက္သက္ကို ကြၽန္မ အမွန္တကယ္ စိတ္ဆိုးခဲ့ပါသည္။ ကြၽန္မ၏ စာသင္ခန္းထဲမွ အဟုတ္တကယ္ ႏွင္ထုတ္ခဲ့ေသာ ကြၽန္မ၏ ေဒါသကို ကြၽန္မ မေမ့ေသးပါ။ ခု ကြၽန္မ သိခ်င္ေနတာက ထိုေဒါသ၏ လာခဲ့ရာ အေၾကာင္းအရင္းကိုပင္ ျဖစ္သည္။ သက္သက္ကို ကြၽန္မ ဘာေၾကာင့္ အျပစ္တင္ခ်င္စိတ္ေတြ လွ်ံက်ေနပါလိမ့္။
“တုပ္ကြပုဆစ္၊ ဆရာစစ္၌၊ ေၾကာက္ခ်စ္႐ုိေသ၊ လုပ္ေကြၽးေထြျဖင့္” ကဗ်ာကို ေသြးထဲ သားထဲမွာ အသားတက် လွည့္ပတ္ေနေအာင္ က်က္မွတ္ခဲ့ၿပီး၊ ဆရာ ဆရာမမ်ားကို ေၾကာက္လည္း ေၾကာက္၊ ခ်စ္လည္း ခ်စ္၊ တြယ္တာျမတ္နိုးစိတ္ျဖင့္ အားကိုးအားထားျပဳ ဦးထိပ္ပန္ဆင္ခဲ့ရေသာ ငယ္ဘဝ၏ အရိပ္မ်ားလည္း ပါဝင္မည္ ထင္ပါသည္။ ေနာက္ၿပီး ကြၽန္မ၏ အစ္မမ်ားက ဆရာမမ်ားဆိုေတာ့ သူတို႔တပည့္မ်ားႏွင့္ ဆက္ဆံေရးကို နားမဆံ့ေအာင္ ၾကားေနရတာလည္း ပါဝင္ေပလိမ့္မည္။
“အဲဒီ ကေလးကဟယ္ … အေဖမနိုင္ အေမမနိုင္ေလးတဲ့ … ငါ ေရာက္သြားေတာ့ အိပ္ရာကေတာင္ မထေသးဘူး … သူ မ်က္ႏွာသစ္တာ သြားတိုက္တာ မနက္စာ စားတာကို တစ္နာရီနီးပါး ေစာင့္ရတယ္ … စာသင္ၿပီးလို႔ ခဏေနေတာ့ ဘာလုပ္တယ္ မွတ္သလဲ … နာရီၾကည့္ၿပီး ဆရာမ အခ်ိန္ျပည့္ၿပီတဲ့ … ငါ့မွာ စိတ္တိုရအခက္၊ ႐ုိက္ရအခက္ … မင္းအလုပ္ မင္းလုပ္ေနတာကိုက ဆရာမ စာသင္ခ်ိန္ထဲမွာေလ … ငါကေတာ့ တစ္နာရီျပည့္ေအာင္ သင္မွာပဲဆိုၿပီး ဇြတ္ဆက္သင္ေတာ့လည္း လိမ္ပိန္႐ႈံ႕မဲ့ေနတာပဲ” ဆိုေတာ့ ကြၽန္မမွာ မေနနိုင္မထိုင္နိုင္ ေဒါသေတြ ျဖစ္ၿပီး …
“ဒါမ်ိဳးဆို ထ႐ုိက္ပစ္ေပါ့ မမႀကီးရဲ႕ … တုတ္အေၾကာင္း မသိေသးလို႔ေပါ့ … ႏွစ္ခါ မ႐ုိက္ရဘူး” ဟု အၾကံေပးခဲ့ဖူးသည္။
“မရဘူးဟဲ့ ... သူ႔အဘြားက ငါ စာသင္ၿပီဆို ဝဲေနတာ ... သူ႔ေျမးကို အသံမာမာ ေျပာတာေတာင္ မႀကိဳက္ဘူး”
“အံ့ဩပါရဲ႕ေတာ္ … ေကာင္းေအာင္ ျပဳျပင္ေပးတာမ်ား … ဒါဆို မသင္နဲ႔ေတာ့ … ဒီလိုအမ်ိဳးအစားေတြကို သူတို႔ထိုက္နဲ႔ သူတို႔ကံ”
“သင္ေတာ့ မသင္ခ်င္ဘူးေပါ့ဟယ္ … ငါ့မွာက သူတို႔ပိုက္ဆံ ယူထားၿပီးၿပီကိုး ... တစ္ႏွစ္စာ အျပတ္ေပးထားတာ ဆိုေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သင္ရေတာ့မွာေပါ့ … သူ႔ကိုသင္ရတာ ငါ့မွာ နည္းပရိယာယ္ေတြ စဥ္းစားရလြန္းလို႔ ဆံပင္ေတြ ျဖဴတယ္ ထင္တာပဲ … သူ မက်က္ရင္ သူ မရဘဲ ေနမွာလို႔လည္း မလုပ္ရဲဘူး … ကိုယ့္နာမည္လည္း အပ်က္မခံနိုင္ဘူး … ဘယ္နည္းနဲ႔ ရရ ရေအာင္ေတာ့ သင္ရေတာ့တာပဲ … စိတ္ညစ္ပါတယ္”
မမႀကီးက သူ႔တပည့္ဆိုးေလးေတြအေၾကာင္း ျခဴသံပါေအာင္ ညည္းတိုင္း ကြၽန္မ စာနာ ခံစားခဲ့ရသည္။ ကြၽန္မ စာသင္ေသာအခါတြင္ က်ဥ္းက်ပ္ပိတ္ေလွာင္ေသာ ေဘာင္မွ ကင္းလြတ္၍ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ သင္နိုင္မည့္လူကိုသာ ေရြးခ်ယ္လက္ခံမည္ဟူေသာ အဓိကအခ်က္ျဖင့္ ကြၽန္မ၏ လုပ္ငန္းကို စခဲ့သည္။ ကံၾကမၼာသည္ ကြၽန္မဘက္မွာ ရပ္တည္ရွာပါသည္။ စီးပြားေရးေနာက္ကို ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ရန္မလိုအပ္ေသာ ကြၽန္မ၏ အေျခအေနကို အားကိုးျပဳ၍ “ပိုက္ဆံေပးတိုင္း မရ” ဟူေသာ အသိကို တတ္နိုင္သူမ်ား သိေစရန္ ကြၽန္မက စည္းတစ္ခု ျပဳလုပ္ထားလိုက္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကြၽန္မ၏ စာက်က္ဝိုင္းကေလးတြင္ စာညံ့ေသာ၊ စာမလိုက္နိုင္ေသာ ကေလးမ်ားမွအပ စာမက်က္ခ်င္ေသာ ကေလး မရွိခဲ့ေပ။ သက္သက္ႏွင့္ ေတြ႕ေတာ့ ကြၽန္မ ဟန္ခ်က္ ပ်က္ရေတာ့သည္။ သက္သက္က စာမက်က္ခ်င္ေသာ ကေလးလား …။
ဒီလိုေတာ့ မဟုတ္ေပ။ သူ႔စိတ္မွာ စာက်က္ခ်င္တာ၊ မက်က္ခ်င္တာထက္ သူ႔ထက္ သူမ်ားသာသြားတာကို မလိုလားစိတ္ႏွင့္ ရွင္သန္ေနသူသာ ျဖစ္သည္။ သူ ေရာက္မလာေသးလွ်င္ ကြၽန္မ၏ စာသင္ခန္းကေလးမွာ တီးတိုးစကားသံမ်ားျဖင့္သာ ၿငိမ္သက္ ေနတတ္ေသာ္လည္း သူ ေရာက္လာၿပီ ဆိုလွ်င္ေတာ့ သူ႔စကားသံမ်ားျဖင့္သာ ဆူေနေတာ့သည္။ သူေျပာတာ တျခားစကား မဟုတ္။
“ေဟ့ေကာင္ေတြ ... မေန႔က က်က္ခိုင္းလိုက္တာ ရၿပီလား … ဟာ ... မင္းတို႔ အကုန္ ၿပီးၾကၿပီေပါ့ … ငါေတာ့ မရဘူး … ငါ စာလည္း မက်က္ျဖစ္ဘူး သိလား … ငါေတာ့ လွိမ့္အိပ္တာပဲ”
တစ္ရက္လည္း မဟုတ္၊ ႏွစ္ရက္လည္း မဟုတ္။ သူေျပာေနက် ဘာသာရပ္က တစ္ခုတည္းပင္။
“ငါ စာမရဘူး … မင္းတို႔က ရတယ္ … ငါ ညက တီဗီၾကည့္တာ တစ္ေလွ်ာက္လုံး … တီဗီခ်ိန္ ၿပီးေတာ့လည္း တီဗီဂိမ္း ဆက္ေဆာ့တယ္ … ညက တစ္နာရီေက်ာ္မွ အိပ္တာ … ငါကေတာ့ စာမက်က္ရ ၿပီးေရာကြာ … ပ်င္းတယ္”
ကြၽန္မက သူ႔စကားေတြကို ဆက္ၿပီး နားမေထာင္လိုေတာ့၍ “ကဲ … စာအုပ္ေတြ ပိတ္ … အလြတ္ေရးမယ္ … အသံေတြ မထြက္နဲ႔ေတာ့” လို႔ အသံမာမာႏွင့္ေျပာၿပီး စာေတြ ေျဖခိုင္းရသည္။ ထိုအခ်ိန္မွာ ကုန္း၍ ေျဖသူကလည္း သူပင္။ အရင္ဦးဆုံး ၿပီးသူကလည္း သူပင္။ အကုန္မွန္သူကလည္း သူပင္။ သူ မွန္ေသာ္လည္း၊ ကြၽန္မ သူ႔ကို ခ်ီးက်ဴးခ်င္ေသာ္လည္း က်န္ကေလးမ်ားေရွ႕မွာ ခ်ီးက်ဴးရဲမလား။ စာမၾကည့္ဘဲ တီဗီဂိမ္းကစားၿပီး လာေျဖရင္း အမွတ္ျပည့္ရေအာင္ ေျဖပုံကို အားေပးအားေျမႇာက္ ျပဳရမွာလား။ ကြၽန္မ သက္သက္ကို ေအးေအးေဆးေဆး စကားေျပာရသည္။
“မင္း ဘာျဖစ္လို႔ မဟုတ္တာေတြ ေလွ်ာက္ေျပာရတာလဲ … မင္း စာေတြ အကုန္ရရဲ႕သားနဲ႔ မရဘူး မက်က္ဘူးလို႔ ဘာလို႔ ေျပာရတာလဲ” ဆိုေတာ့
“ဟာ … ဆရာမကလည္း တကယ္မရတာ … မက်က္ပါဘူးဆို” ခ်ည္း ေျပာျပန္သည္။ တကယ္ေတာ့ ကြၽန္မႏွင့္ သက္သက္ ေတြ႕ခ်ိန္၊ စာက်က္ခ်ိန္ နည္းနည္းကေလး အတြင္းမွာ သက္သက္အတြက္ ျပဳျပင္ခ်ိန္ မရွိခဲ့ပါ။ သက္သက္ေပၚမွာ မေက်နပ္တာ အားမရတာေတြ ကြၽန္မ၏ စိတ္ထဲတြင္ တစ္ရစ္ၿပီးတစ္ရစ္ တက္၍ အနည္ထိုင္လာခဲ့ဟန္ တူပါသည္။ ေနာက္ေတာ့ သက္သက္ေပၚမွာ ကြၽန္မ အျပစ္ခ်ည္း ျမင္ေနမိခဲ့သည္။ အဆိုးဆုံးကေတာ့ “ပိုက္ဆံေပး သင္တာပဲ ဆိုၿပီး စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ လုပ္လို႔ရမယ္ မထင္နဲ႔“ လို႔ ခဏခဏ ႀကိမ္းမိျခင္းပင္။ သက္သက္မိဘမ်ား၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာက ကြၽန္မကို အႏၲရာယ္ျပဳဟန္ တူပါရဲ႕။ ထစ္ခနဲဆို စာသင္ခန္းမွ ႏွင္ထုတ္ပစ္ရန္သာ အာ႐ုံရွိခဲ့မိေသာ ကြၽန္မသည္ ကေလး၏ အျပစ္ကို က်က်နန ေျပာဆိုဆုံးမမႈ မျပဳဘဲ ေဒါႀကီးေမာႀကီးႏွင့္ ႏွင္ထုတ္ပစ္လိုက္သည္။
ေသြးေအးေအးႏွင့္ ျပန္စဥ္းစားေသာအခါ မသိနားမလည္ေသာ ကေလးတစ္ေယာက္ကို အနည္းဆုံး အခ်ိန္တစ္နာရီခန႔္ယူ၍ ေဆြးေႏြး မဆုံးမမိခဲ့ေသာ ကြၽန္မ အားနည္းခ်က္ကို ျပန္၍ ျမင္လာခဲ့သည္။ ဒါေပမယ့္ ကြၽန္မမွာ ကေလးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ရန္ အခြင့္အေရးက မေသခ်ာေတာ့ေပ။ တစ္ပတ္အခ်ိန္ယူ စဥ္းစားခဲ့ရန္ အဟန႔္အတားျပဳၿပီးမွ ကြၽန္မ သူ႔ကို မည္သည့္နည္းႏွင့္ အဆက္အသြယ္ ျပဳသင့္ပါသနည္း။
တစ္ပတ္ဆိုေသာ အခ်ိန္ကာလအတြင္းမွာ ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် စိတ္မၾကည္မလင္ႏွင့္ စာသင္ခဲ့သည္။ သက္သက္၏ ေနရာလပ္ကေလးကို ၾကည့္ၿပီး ႏႈတ္ဆြံ႕ေနခဲ့သည္။ ကေလးေတြကလည္း ဘာတစ္ခြန္းမွ် မေျပာ။ ခါတိုင္း အကူဆရာမကေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးေတြကိစၥ စာကိစၥ တတြတ္တြတ္ ေျပာျဖစ္သေလာက္ သက္သက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ကြၽန္မဘက္က ဘာမွ်မေျပာ။ တစ္ပတ္ျပည့္ေတာ့မည့္ တစ္ရက္အလိုတြင္ေတာ့ အကူဆရာမေလးမ်ားက ကြၽန္မေရာက္မလာခင္ ကေလးမ်ားႏွင့္ စကားေျပာေနၾကသည္။
“ဒီတစ္ခါ ဆရာမ အရမ္းကို စိတ္ဆိုးသြားတာ … ၾကည့္ပါလား ဟိုေကာင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘာမွမေျပာေတာ့ဘူး … မင္းတို႔လည္း သတိထားေနၾကေနာ္ … ဆရာမက သည္းခံရင္လည္း ႏွစ္ေယာက္မရွိဘူး … တကယ္စိတ္ဆိုးရင္လည္း လွည့္မၾကည့္ေတာ့ဘူး”
ကေလးမ်ားက ၿငိမ္ေနၾကသည္။ ကြၽန္မ အျပင္မွာရပ္ၿပီး ၿငိမ္ေနသည္။ ဘာမ်ား ဆက္ၾကားရမလဲ။ ကေလးမ်ားက အသံမေပး။ ဆရာမေလးမ်ား၏ ဆုံးမစကားကို သံေယာင္လိုက္ၿပီး စည္းကမ္းအေၾကာင္း၊ ႀကိဳးစားဖို႔အေၾကာင္း ဝင္ေျပာရင္းက ကေလးမ်ားမွတစ္ဆင့္ သက္သက္ ျပန္ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္မလား စဥ္းစားမိေပမယ့္ ကြၽန္မ ဘာမွမေျပာျဖစ္ပါ။ ကြၽန္မ ခံစားေနရသလို သူကေလး ေတြးေနေစခ်င္သည္။ စကားမမ်ားသင့္ေသာ အခ်ိန္မွာ စကားေတြ အမ်ားႀကီး ေျပာမိတဲ့အတြက္၊ ဆရာမကို ေျပာင္စပ္စပ္ လုပ္မိတဲ့အတြက္ သူ႔အလိုလို ေနာင္တ ရေစခ်င္သည္။ သူ႔ေမေမ၏ တိုက္တြန္းမႈ၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ဆြဲေဆာင္မႈေၾကာင့္ မဟုတ္ဘဲ သူ႔အလိုလို ကြၽန္မဆီ ေရာက္လာခဲ့လွ်င္ သက္သက္သည္ အဖိုးတန္ေနေသာ လူငယ္ကေလးျဖစ္မွာ အမွန္ပင္။
ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ေသာ ယေန႔သည္ ကြၽန္မစိတ္ေတြ အလႈပ္ရွားဆုံးပင္။ ကေလးမ်ားထက္ ေနာက္က်၍ ကြၽန္မ ေရာက္သြားခဲ့ေပမယ့္ စိတ္က တစ္ခ်ိန္လုံး ကြၽန္မ၏ စာသင္ခန္းကေလးဆီကို ေရာက္ေနသည္။ အေမွာင္ပ်ိဳးစ၊ လမ္းမီးမွိန္မွိန္မ်ားေအာက္မွာ ကြၽန္မ၏ ေျခလွမ္းမ်ားက ရီေဝဝိုးတဝါး လွမ္းေနရ သလိုပင္။ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့ သက္သက္ေပၚမွာ ကြၽန္မ၏ အာဃာတမ်ား လုံးဝ ကင္းပသြားျခင္းပင္။ လူကေလးကို မသိတာေတြ သိေအာင္ ေျပာခ်င္ေသးတယ္ဟု တမ္းတမိတယ္။ ဖိုးလမင္းႀကီးရယ္ ... ကူညီေျပာမေပးခ်င္ဘူးလား။ ၾကယ္ကေလး တစ္ပြင့္ ႏွစ္ပြင့္ကေတာ့ မ်က္စပစ္၍ ေထာက္ခံရွာသည္။ ဒီည … လမိုက္ညလား၊ လာသာညလား … ဘာျဖစ္မလဲဟု စိတ္လႈပ္ရွားရင္း သြက္သြက္ေလွ်ာက္ရသည္။
ဒီကေန႔မွ ကြၽန္မ တမင္ ေနာက္က်ေသာေၾကာင့္ အကူဆရာမေလးမ်ား အတန္းဝင္ႏွင့္ၾကေလၿပီ။
“မမ စာေျဖခိုင္းထားႏွင့္ပါတယ္”
အကူဆရာမေလးကို အလိုက္သင့္ ေခါင္းညိတ္ျပလိုက္ၿပီး ရင္ခုန္ျခင္း မ်ားစြာျဖင့္ ခုႏွစ္ရက္တိတိ လစ္လပ္ခဲ့ေသာ ေနရာကေလးကို လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။
ေဟာ … ဟိုမွာ သာေနပါၿပီ၊ ကြၽန္မ၏ ေငြလမင္းကေလး …။
-----------
ဝင္းဝင္းျမင့္ (နန္းေတာ္ေရွ႕)
credit to ျမန္မာဝတၳဳတိုမ်ား
share by မြန္းေလးေဖေဖ
No comments:
Post a Comment