Jun 5, 2018

ဒူးေနရာဒူး ဆိုေတာ့လည္း

ဒူးေနရာဒူး ဆိုေတာ့လည္း
❇❇❇❇❇❇❇❇

#မျမတ္ေလး

လေရာင္သည္ ထိန္လင္းလ်က္ ရွိ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ထိန္လင္းေသာ လေရာင္ေအာက္တြင္ ေလေဝွ႔၍ ေရြ႕လ်ားေနၾကေသာ သစ္ရြက္ကေလးေတြကို ျမင္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ဂနာမၿငိမ္ေသာ မပိုက္ကိုလည္း လေရာင္ေအာက္တြင္ ျမင္ႏိုင္ေသးသည္။

မပိုက္ကား ဝရန္တာတြင္ ပက္လက္ကုလားထိုင္ တစ္လံုးႏွင့္ လေရာင္၏ သဘာဝကို ခံစားေနဟန္ ရွိသည္။ သို႔ေသာ္လည္း လမ္းေပၚမွ ျဖတ္သြားေသာ ကားရိပ္ျမင္တိုင္း၊ ကားဟြန္းသံ ၾကားတိုင္း ေခါင္းေထာင္ကာ ၾကည့္မိ၏။ ထိုမွ တစ္ဖန္ အားမရေသး၍ ဝရန္တာလက္ရန္း မွီၿပီး တစ္စံုတစ္ေယာက္ကို ေမွ်ာ္ၾကည့္မိျပန္၏။ လက္တြင္ ပတ္ထားေသာ လက္ပတ္နာရီကို ငံု႔ၾကည့္လိုက္၏။

“ေကာ့ေတးက ၉ နာရီဆို ၿပီးပါတယ္၊ ခု နာရီဝက္ လြန္ၿပီ” ဟု ေရရြတ္ရင္းမွ စိတ္မရွည္သကဲ့သို႔ ပက္လက္ကုလားထိုင္ကို အိမ္ထဲသို႔သြင္းၿပီး တံခါးကို ပိတ္လိုက္၏။ အိပ္လိုက္ေတာ့မည္ဟု စိတ္ကိုပင္ ပိုင္းျဖတ္လိုက္ေသးသည္။ နာရီကို ၾကည့္ျပန္သည့္အခါ ၁၀ နာရီထိုးရန္ မိနစ္ ၂၀ သာ လုိေတာ့သျဖင့္ မွန္ျပတင္းေပါက္ကို နဖူးႏွင့္တိုက္ကာ ေစာင့္ေမွ်ာ္၍ေနေလ၏။

ဆယ္နာရီအထိေတာ့ ေစာင့္ဦးမည္ ဆိုလွ်င္ မိနစ္ ၂၀ မွ် မအိပ္ဘဲ ေစာင့္ရဦးမည္။ ခ်စ္လင္ကို ေစာင့္ ရမည္ဆိုပါက မိနစ္ ၂၀ မဟုတ္၊ အႏွစ္ ၂၀ လည္း ေစာင့္ဖို႔ရာ ဝန္မေလး၊ ေစာင့္ခဲ့ ရေပါင္းလည္း မ်ားခဲ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ ေစာင့္ရေသာ အေၾကာင္းရင္းခ်င္း မတူသျဖင့္ စိုးရိမ္ရေသာ အက်ိဳးတရား ခ်င္းလည္း မတူရကား၊ မိနစ္ ၂၀ က အႏွစ္ ၂၀ ထက္ပင္ ပင္ပန္းေစႏိုင္သည္။

ဒုတိယကမာၻစစ္ႀကီး မျဖစ္ခင္ ကိုေသာင္းႏွင့္ အေၾကာင္းပါခဲ့သည္။ ကိုေသာင္းက ႏိုင္ငံေရးစိတ္ ထက္သန္ေနေသာ ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့သည္။ အဆင္းရဲ အပင္ပန္းခံႏိုင္သူ တစ္ဦး ျဖစ္ခဲ့သည္။ မပိုက္မွာ ၿမိဳ႕မေက်ာင္းတြင္ (၄-၅) တန္းအထိ ပညာသင္ၾကားဖူးၿပီး မိခင္ႏွင့္အတူ ေဈးေရာင္းေနခဲ့ရင္း ကိုေသာင္းႏွင့္ အေၾကာင္းပါခဲ့ရ၏။

“ဒီည ကိုယ္တို႔ အစည္းအေဝး ရွိတယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွ ၿပီးမယ္ေတာ့ မသိဘူး…”

“မနက္ျဖန္ကို ေဒးဒရဲသြားစရာရွိတယ္၊ ေလး ငါးရက္ ၾကာမယ္ေဟ့ … ”

ဤလိုႏွင့္ အခါေပါင္းမ်ားစြာ ကိုေသာင္း အိမ္မွ ခြာခဲ့ဖူး၏။ မပိုက္၏ စိတ္တြင္ ကိုေသာင္းအတြက္ ဂနာမၿငိမ္ မျဖစ္ဖူးခဲ့။ ယခုလို ရာထူးႏွင့္ မင္းကေတာ္ အေခၚခံရသည့္ ဘဝတြင္မွ အၿမဲတမ္း စိတ္ေတြပူပန္ေနရ၏။

ႏိုင္ငံေရးေယာင္ေယာင္ ဘာေယာင္ေယာင္ဘဝက အညၾတ ျဖစ္ခဲ့ေသာ ကိုေသာင္းက ယခုေတာ့ ထင္ရွားေသာ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနေလၿပီ။ ထိုစဥ္က ကိုေသာင္းသည္ ေဆးေပါ့လိပ္ကိုသာ ေသာက္ခဲ့၏။ ခံုဖိနပ္ကို အစီးမ်ားၿပီး ခ်ည္လံုခ်ည္ႏွင့္ ဖ်င္ၾကမ္းအက်ႌကိုသာ ႏွစ္သက္ခဲ့သူအျဖစ္ အသားယူခဲ့သည္။

ကိုေသာင္းကို ေဆးေပါ့လိပ္ ၂၀၀ ဝယ္ေပးထားလွ်င္ အေတာ္ေသာက္ရသည္။ ကိုေသာင္း အဝတ္အစား တို႔မွာ ပင္မင္းဆိုင္ကို တစ္ခါမွ် မေရာက္ဖူးေခ်။ ကိုေသာင္း အဝတ္အစားအတြက္ တစ္ခါမွ် မေၾကာင့္ၾက ခဲ့ဖူးသျဖင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းအတြက္ မပိုက္အဖို႔ ဒုကၡမပိုလွ။

ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးမွ ရာထူးေတြ ဆြမ္းႀကီးေလာင္းလိုက္သည္တြင္ ကိုေသာင္းလည္း ရာထူး ဆြမ္းခံ သံဃာမဲတြင္ ပါသျဖင့္ တစ္ေနရာတြင္ ႀကီးႀကီးမာစတာ ျဖစ္ခဲ့ရၿပီး မပိုက္မွာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ႀကီးႀကီး မာစတာကေတာ္ ျဖစ္သြားေလသည္။ထိုရာထူးကို ကိုေသာင္းရသည့္ဟု ဆိုလွ်င္ပင္ မပိုက္မွာ အေတာ္ အေနအထိုင္ ခက္မိသည္။

“ရွင္ ဒီရာထူးရတာက ဟုတ္ပါရဲ႕ေတာ္၊ ကၽြန္မနဲ႔ျဖစ္ပါ့မလား…” ဟု စိုးရိမ္စြာပင္ ေမးမိေသးသည္။

“ဘာလို႔ မျဖစ္ရမွာလဲကြ…”

“ဟာ… ကၽြန္မက ႐ိုး႐ိုးေနတတ္တယ္၊ ရွင္က ရာထူးႀကီးန႔ဲဆိုေတာ့ မင္းစိုးရာဇာေတြန႔ဲ ေပါင္းသင္းရမွာ၊ ေတာင္ နားမလည္ ေျမာက္ နားမလည္နဲ႔ ရွင္ ရွက္စရာျဖစ္မွာပဲ…”

“အလုပ္သေဘာက လဲြရင္ ဘာမွ ဂ႐ုမစိုက္ပါဘူးကြာ၊ စိုးရိမ္မေနစမ္းပါန႔ ဲ မိန္းမရယ္…”

ကိုေသာင္းက ဤလို ႏႈတ္ျဖင့္ မပိုက္၏စိုးရိမ္ျခင္းကို ႏွစ္သိမ့္႐ံုတင္ မဟုတ္၊ မင္းစိုးရာဇာမ်ားႏွင့္ ေပါင္းသင္း ရာတြင္လည္း ခပ္ေပါ့ေပါ့ပင္ ရွိျခင္းကို ေတြ႔ရသည့္အခါမွ ခ်စ္လင္ကို မပိုက္က ပို၍ ၾကည္ညိဳမိရွာ၏။

မပိုက္ကို ရာထူးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈတြင္ ဘာမွ်ထူးျခားမႈ မရွိခဲ့ေအာင္ လ်စ္လ်ဴ ႐ႈထားမိေသးေပသည္။ အိမ္အေနအထိုင္ အဝတ္အစားတို႔မွာ မသိမသာ ထူးျခားစ ျပဳလာသည္ကို မပိုက္လည္း ရိပ္စားမိခဲ့၏။

ရာထူးႏွင့္လိုက္ေအာင္ ေနရသည့္ အိမ္ႀကီးကလည္း ႀကီးလွ၏။ ဝင္းျခံႀကီးကလည္း က်ယ္လွေပသည္။ ဤမွ် က်ယ္ဝန္းေသာ ၿခံႀကီးကို သူမ်ားနည္းတူ ၾကည့္၍ တင့္တယ္ေအာင္ ထားရဖို႔ကလည္း မာလီတစ္ေယာက္ လိုလာျပန္သည္။

“တစ္လ ၁၀၀ ေပးရမယ္ဆို မမ်ားဘူးလား ကိုေသာင္းရယ္… ႏွေမ်ာပါဘိ၊ ကၽြန္မေတာ့ ပန္းအိုး ကေလး ေတြနဲ႔ပဲ စိုက္ခ်င္တာပါပဲ…”

“မလုပ္ပါနဲ႔ကြာ… ျခံႀကီးထဲမွာ ေနၿပီး ေပါင္းေတြနဲ႔ဆိုလည္း ၾကည့္မေကာင္းဘူး … ”

“အင္း… သူေျပာတာလည္း ဟုတ္တုတ္တုတ္၊ တျခားျခံႀကီးေတြ ၾကည့္လိုက္ရင္ လွလွပပ ေဝေဝဆာဆာ၊ ငါ့ျခံ ၾကည့္လိုက္လို႔ ျမက္ေတြ ေပါင္းေတြဆိုလည္း မေကာင္းဘူးေပါ့…”

သို႔ႏွင့္ မာလီတစ္ေယာက္ကို တစ္လ ၁၀၀ ႏွင့္ ငွားခဲ့ရ၏။

ဧည့္သည္လာလွ်င္ စီးကရက္ကမွ ပို၍တင့္တယ္၍ စီးကရက္သာ ဝယ္ခဲ့ရၿပီး၊ ကိုေသာင္းပင္ စီးကရက္ကို ေသာက္ေန၏။ ယခင္က ခံုဖိနပ္ စီးခဲ့ေသာ ကိုေသာင္းမွာ ယခု ႐ွဴးဖိနပ္ တေျပာင္ေျပာင္ မစီးမေနရေသာ အေျခသို႔ ဆိုက္ေရာက္ခဲ့၏။ ယခင္က ခ်ည္လံုခ်ည္ႏွင့္ ဖ်င္ၾကမ္းအက်ႌကို ႏွစ္သက္ေသာ္လည္း ယခုေတာ့ သူ ႐ႈတ္ခ်ခဲ့ေသာ ေမ်ာက္အဝတ္အစားတို႔ကို သူ အလြန္ႏွစ္သက္ေနၿပီ ျဖစ္၏။

“အရင္တုန္းကနဲ႔မ်ား နည္းနည္းမွ မတူေတာ့ပါလား ကိုေသာင္းရယ္…၊ ရွင္တို႔လုပ္ပံုက မဟုတ္မွ လြဲေရာ၊ ကိုယ္ ရာထူးမရလို႔ ဟိုတုန္းက ဟန္ေဆာင္ေနသလို မတူဘူးလား…”

“အေျခအေနက ဖန္တီးသကိုးကြ၊ ဒီရာထူး ယူၿပီး ဒီအလုပ္လုပ္ရင္ ဒီလိုပဲ ျဖစ္မွာေပါ့၊ တကယ္ဆိုေတာ့ ဟိုတုန္းက ခံုဖိနပ္စီးၿပီး ႐ွဴးဖိနပ္စီးတဲ့ သူကို ဆဲခဲ့တယ္၊ ခု တို႔ပဲ ႐ွဴးဖိနပ္ကို မပစ္ပယ္ႏိုင္ဘူး ဆိုတာကို အျပင္မ်က္စိနဲ႔ ၾကည့္ရင္ ဆဲစရာပဲ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္ေတာ့ တို႔က ဒါေတြကို စံုမက္လြန္းလို႔ မဟုတ္ပါဘူးကြာ …၊ အေျခအေနအရ လုပ္ရတာပဲ၊ ၿပီးေတာ့ ဒီေနရာမွာ ထိုင္ၿပီး ဒီလို လုပ္တာခ်င္းတူေပမဲ့ တို႔က ေစတနာနဲ႔ လုပ္တာပါကြာ…”

ကိုေသာင္း၏ ထုေခ်လႊာကို မပိုက္က ႁခြင္းခ်က္မရွိ လက္ခံသည္။ ဤသည့္ေန႔မွ အစျပဳ၍ အေျခအေနက ေပးေသာ စည္းစိမ္ကို မပိုက္ကိုယ္တိုင္ပင္ ႏွစ္သိမ့္စျပဳခဲ့၏။ အေျခအေနကလည္း ဖန္တီး၍ေပးေပသည္။

ပန္းပင္ေတြ ေဝေဝဆာဆာႏွင့္ ျခံႀကီးမွ…

အခန္းဆီးေတြ ၿမိဳင္ၿမိဳင္ႏွင့္ တင့္တယ္ေသာ အိမ္ႀကီးတြင္…

အထက္တန္းက်ေသာ အိမ္ေထာင္ပစၥည္း အစံုအလင္၊ တပည့္လက္သားေတြ အျပည့္အစံုႏွင့္ ဤလို ေနရေသာ အရသာမ်ိဳးကို ဘယ္ေသာအခါကမွ မပိုက္ မေမွ်ာ္လင့္ မေတြးေတာမိခဲ့ေပ။ ယခင္အခါက ထီးတစ္ေခ်ာင္း ခ်ိဳင္းညႇပ္ၿပီး ဟိုကား ေရွာင္ရ ဒီကား ေရွာင္ရ ေရွာင္ခဲ့ရေသာ မပိုက္မွာ ယခုေတာ့ ပက္ကတ္ကားႀကီးေပၚတြင္ အၿမိဳင့္သားႏွင့္ မပိုက္၏ ကားကိုေရွာင္သြားရေသာ ခမ်ာမ်ားကို မပိုက္က ကိုယ္ခ်င္းစာတရားႏွင့္ သနားမိေသးသည္။

ဤလို ႏွစ္သက္စရာ အရသာေတြကို စံုမက္လာေလေလ၊ ဤလို မင္းကေတာ္ ဘဝကို ရျခင္းအတြက္ ဝမ္းသာမိေလေလ၊ ကိုေသာင္းကို ျမတ္ႏိုးေလေလ ျဖစ္မိလာသည္။ သို႔ေသာ္ အေျခအေနက မပိုက္ အတြက္ေတာ့ တစ္သက္လံုး အက်ိဳးေပးမည္ မေပးမည္ကို မေျပာႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးလာျပန္၏။

လူႀကီးရယ္လို႔ ျဖစ္လာလွ်င္ မင္းပြဲစိုးပြဲေတြကို သြားရသည္။ ေဖာ္ေရြရသည္။ ေခတ္မီရသည္။ ထိုဓေလ့ထံုးစံအတိုင္း မပိုက္ ပါသည့္အခါလည္း ပါ၍၊ မပါသည့္အခါလည္း ကိုေသာင္းမွာ မင္းပြဲေခၚ ပါတီေတြကို တစ္ဦးတည္း သြားေလ့ရွိ၏။ ထိုအခါတြင္ ေခတ္မီေအာင္ အရက္ေသာက္ၾကရသည္။ အရက္မေသာက္လွ်င္ မ်က္ႏွာပန္းမလွျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံေတာ့လည္း အရက္ေသာက္႐ံုတြင္ မဟုတ္၊ စုေဝး၍ မိန္းမေယာက္်ား တြဲကၾကသည္။ ဤထံုးစံေတြကို နားမလည္ေသးေသာ မပိုက္မွာ ထိုင္၍သာ ျပန္ခဲ့ရသည့္အခါ ကိုေသာင္းက စ,တတ္သည္။

“ငါ့မိန္းမက တယ္႐ိုးေသးသကိုး၊ အရက္ကေလး ဘာေလးမ်ား ျမည္းမၾကည့္ဘူးလား…”

“မျမည္းခ်င္ပါဘူး ကိုေသာင္းရယ္…၊ ျမည္းဖို႔ေနေနသာသာ ကၽြန္မက လိုက္ေတာင္ လိုက္ခ်င္တာ မဟုတ္ဘူး၊ မေတာ္ဘူး ဆိုလို႔သာ လိုက္ရတာ…”

“ျမည္းရတယ္ကြ… ငုတ္တုတ္ထိုင္ၿပီး ျငင္းေတာ့ ႐ိုင္းတာေပါ့”

မပိုက္က ကိုေသာင္းကို ေငး၍ ၾကည့္ေနမိသည္။ ကိုေသာင္း စိတ္ေတြ ေျပာင္းလဲခ့ဲေခ်ၿပီတကား။ ထိုတြင္မက တစ္ခါထက္ တစ္ခါ မပိုက္ကို အျပစ္တင္စ ျပဳလာေတာ့၏။

“မင္းကလည္းကြာ… လူေတာမတိုးပါဘူး၊ နည္းနည္းပါးပါး ေခတ္ဆန္စမ္းပါ”

“ဘယ္လို ေခတ္ဆန္ရမွာလဲ၊ ရွင္ ႐ူးေနသလား”

မပိုက္က နာေအာင္ ေျပာလိုက္သည္မွစ၍ ကိုေသာင္းမွာ ေခတ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဘာမွ် မေျပာေတာ့။

“မပိုက္ေရ… ဧည့္သည္ ပါလာတယ္ေဟ့…”

သို႔ေၾကာင့္ မပိုက္ ဧည့္ခန္းသို႔ ဆင္းခဲ့ရ၏။

“ဒါ ကိုယ္နဲ႔ ေကာလိပ္မွာ အတူေနတဲ့ မခင္ခင္ျမင့္စိန္ေပါ့…”

“ရွီလာဘစိန္လို႔လည္း ေခၚပါတယ္…”

ဧည့္သည္က ဝင္ေျဖလိုက္၏။

“ဒါ ကိုယ့္ဇနီးပဲ၊ မပိုက္တဲ့…”

“အို နာမည္ႀကီးကလည္း ႐ိုးလိုက္တာေနာ္ ကိုေသာင္း”

ကိုေသာင္းက “ဟဲ… ဟဲ… ဟဲ” ႏွင့္ ရယ္လိုက္၏။ မပိုက္ မ်က္ႏွာေတြ ထူပူသြားေတာ့သည္။ စိတ္ဆိုး ရမလား၊ ရွက္ရမလား။ မခင္ခင္ျမင့္စိန္… မခင္ခင္ျမင့္စိန္ႏွင့္ မပိုက္၊ ‘ရွီလာဘစိန္ႏွင့္ မပိုက္’ ဘာမ်ား ကြာျခားသလဲကြယ္။

“သူ႔မိဘမ်ားကေတာ့ ေရွး႐ိုးႀကီးေတြပဲ ရွီလာ၊ ၿပီးေတာ့ သူတို႔က ေဈးသည္ေတြ ဆိုေတာ့ ေခတ္ဆန္တာေတြ ဘာေတြ မႀကိဳက္ၾကဘူးကြဲ႕…”

ကိုေသာင္းက မပိုက္အတြက္ စကားေျပ ေျပာေပး၏။

“ဟုတ္ပါတယ္ ကိုေသာင္းရယ္၊ ရွီလာ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔လိုလူေတြ အားႀကီးသနားတာပဲ…”

“ရွင္ က်ဳပ္ကို သနားစရာအေၾကာင္း ဘာမွမရွိဘူး၊ ရွင္ ဧည့္သည္ပီပီ စကားေျပာ…”

ထြက္အံ့ဆဲဆဲ စကားတို႔ကို တံေတြးႏွင့္အတူ ေရာ၍ မ်ိဳခ်လိုက္ရသည္။

“ထိုင္ပါ မပိုက္…”

ဧည့္သည္က ထိုင္ရန္ေျပာမွ မပိုက္သတိရ၏။

“ကိုေသာင္းကို ရတာ ရွင္ သိပ္ကံေကာင္းတာပဲ…”

မပိုက္က ျပံဳးလိုက္၏။

“မဟုတ္ဘူးလား ကိုေသာင္း၊ ဟိုတုန္းကသာ ရွင္ ခုလို ေျပာင္းလဲရင္ မပိုက္န႔ဲ မညားဘူးေနာ္… ဟဲ ဟဲ ဟဲ၊ ဟုတ္တယ္ ကိုေသာင္းဟာ ဟိုတုန္းက လူ႔ခြစာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ ရီွလာန႔ဲ မတည့္ခဲ့တာေပါ့…”

ရွီလာက မ်က္စကေလး ခ်ီ၍ ကိုေသာင္းကို ေမးေျပာ ေျပာပံုမွာ အလြန္ကဗ်ာဆန္လွသည္ဟု မပိုက္ ထင္သည္။ ဤလို အမူအရာမ်ိဳးေတာ့ မပိုက္ခမ်ာ လုပ္ရမည္ဆိုက အေတာ္သင္ယူရေပမည္။ ရွီလာဘစိန္ေခၚ မခင္ခင္ျမင့္စိန္၏ မ်က္ခံုးေမႊးကေလးမွာ ေသးသြယ္နက္ေမွာင္ေအာင္ မင္ေရာင္သ, ထားသည္။ ပံုမပ်က္ ဆိုးထားေသာ ႏႈတ္ခမ္းနီနီကေလးကို မဲ့ကာ ရြဲ႕ကာ လုပ္ျပသည္ပင္ ၾကည့္ေကာင္း သလိုလိုပင္။ မွန္ႏိုင္လြန္ အဝါေသြးကေလးမွ ပံုအတိုင္း ေပၚလြင္ေနေသာ ရွီလာ၏ ကိုယ္အထက္ပိုင္းကို မပိုက္ ရဲရဲမၾကည့္ဝံ့ေပ။ တစ္ခ်ိန္လံုးတြင္ ရွီလာက မ်က္စ တခ်ီခ်ီ၊ အသံတဟဲဟဲႏွင့္ စကားေကာင္းသမွ် မပိုက္က ျပံဳး႐ံုသာ ျပံဳးႏိုင္ခဲ့၏။

“ကဲ ကဲ စကားအေျပာ ေကာင္းေနလိုက္တာ ျပန္ဦးမွ…”

ရွီလာက ကိုေသာင္းႏွင့္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္၍ ရပ္လိုက္သည္။ ရွီလာ ဝတ္ထားေသာ အတြင္းခံအက်ႌမွာ ေက်ာဘက္က ႀကိဳးမပါသျဖင့္ ထိုင္လိုက္စဥ္က ေခၽြးခံေနာက္ပိုင္းသည္ လံုခ်ည္ထဲသို႔ ဝင္သြားရာ ယခုလို ထရပ္လိုက္သည့္အခါ ရွီလာ၏ ေက်ာျပင္တစ္ခုလံုးမွာ မွန္ႏိုင္လြန္အတြင္းမွ အထင္းသား ေပၚလြင္ ေနျပန္သည္။

ကိုေသာင္း၏ မ်က္လံုးအစံုတို႔သည္ ရွီလာ၏ တစ္ကိုယ္လံုးကို သိမ္းက်ံဳးေနေတာ့သည္။ သူတို႔ ႏွစ္ေယာက္သည္ မပိုက္ကိုပင္ ေမ့ေနဟန္ရွိ၏။ ရွီလာကို လိုက္ပို႔ေသာ ကိုေသာင္းသည္ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ အိမ္ျပန္မလာေပ။ ဤသည္လွ်င္ မပိုက္၏ ႐ိုးသားေသာ ဘဝကို ေတာ္လွန္စျပဳေပးသည့္ လင္းေရာင္ျခည္ပင္ တည္း။

ထိုေန႔မွ အစျပဳ၍ မပိုက္၏ မင္းကေတာ္ ျဖစ္ရေသာ အရသာတို႔သည္ လြင့္ေပ်ာက္စျပဳေလ၏။ ကိုေသာင္း ႀကီးႀကီးမာစတာ ျဖစ္၍ ေျပာင္းလဲမႈတို႔ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေတြ႔ရေသာ စည္းစိမ္တို႔ေၾကာင့္ ေကာင္းေလစြဟု အထင္ႀကီးခဲ့သမွ် ကိုေသာင္း ႀကီးႀကီးမာစတာ ျဖစ္၍ အိမ္ေထာင္ေရးပင္ ပ်က္ျပားေတာ့မည္လားဟု ေတြးမိသည့္အခါ ေနာင္တရမိသည္။ စြန္႔လႊတ္ခ်င္သည္။ လူမွန္လွ်င္ အေမႊးနံ႔ကို ႏွစ္သက္သည္။ သာ၍ေမႊးသည္ကို စံုမက္သည္။ လူမွန္လွ်င္ အလွအပကို ႀကိဳက္သည္။ သာ၍လွသည္ကို ျမတ္ႏိုးသည္။ အခ်ိဳႀကိဳက္သူႏွင့္ အခါးႀကိဳက္သူ လည္းေကာင္း၊ အငန္ႀကိဳက္သူႏွင့္ အခ်ဥ္ႀကိဳက္သူ လည္းေကာင္း ရိွေပမ့ဲ အေမႊးႀကိဳက္သူႏွင့္ အနံႀကိဳက္သူ ဟူ၍ေတာ့ မရွိစေကာင္း၍ သဘာဝကို ဘယ္သူေတြ လြန္ဆန္ႏိုင္မည္နည္း၊ ကိုေသာင္းေရာ ဘာလဲ၊ မပိုက္မွာ ေတြးရေသာ အလုပ္တစ္ခု ပိုလာ၏။

‘မပိုက္’ ဟု တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေခၚလိုက္တိုင္း ယခင္အခါ ႏွစ္သက္ေလသမွ် ယခုအခါတြင္ ရွက္မိသလိုလို ဘာလိုလိုပင္။ သို႔ေၾကာင့္ တစ္ကိုယ္တည္း ရွိစဥ္ သူ႔နာမည္ကို ေျပာင္းၾကည့္မိသည္။

“သူ႔မိန္းမနာမည္ မပိုက္ဆိုတာ ကိုေသာင္းေတာ့ ရွက္မွာပဲ” ဟု ေတြးမိသည္။

အရင္ မရွက္ေပမဲ့ ခု ရွက္ခ်င္ရွက္မည္။

“ဒီမွာ… ကိုေသာင္း၊ ကၽြန္မ တစ္ခုေမးမယ္၊ ရွင္ မွန္မွန္ေျဖမလား”

မပိုက္၏ စကားဆန္းကို အံ့အားသင့္သြား၏။

“ႀကီးက်ယ္လိုက္တာကြာ၊ ဘာမ်ားမို႔တံုး”

“ကၽြန္မနာမည္ မပိုက္ဆိုတာ ရွင္ မရွက္ဘူးလားဟင္ မွန္မွန္ေျပာစမ္း”

“ဟားဟား… ဟားဟား… ဟားဟား… ဟားဟား…”

ကိုေသာင္းသည္ ခြက္ထိုးခြက္လွန္ပင္ ရယ္မိသည္။

“အမယ္ေလးဟ- မိန္းမရယ္၊ မပိုက္ကို ေမတၱာရွိလို႔ ယူထားတာပဲ၊ မပိုက္ဆိုတာ ရွက္ပါ့မလားကြာ…”

“မသိႏိုင္ဘူးေလ… တစ္ေန႔က ရွင့္သူငယ္ခ်င္းဆိုတဲ့ ရွင့္အဆက္မက ကၽြန္မနာမည္ကို ႐ိုးလြန္းတယ္ ဆုိေတာ့ ရွင့္မ်က္ႏွာ ရွက္သြားတာ ကၽြန္မ သတိထားမိပါတယ္”

“ဒီလို မဟုတ္ရပါဘူးကြာ၊ ဒီမိန္းမဟာ အင္မတန္ ဂုဏ္တို႔ ပစၥည္းတို႔ မက္တဲ့သူေပါ့၊ ဟိုတုန္းကေတာ့ ကိုယ့္လို ဖ်င္ၾကမ္းဝတ္တဲ့သူကို သူက မတူသလိုေပါ့ကြာ၊ ေက်ာင္းမွာေနတုန္းက သူ႔အေၾကာင္း ကိုယ္ အသိသားပဲ၊ ဒါေၾကာင့္လည္း လဲြခ့ဲတာေပါ့၊ ကိုယ္ သူ႔ကို ပိုးခ့ဲမိတာေတာင္ ရွက္ေသးတယ္…”

“ခုေတာ့ တန္ေနၾကၿပီ မဟုတ္လား…”

“ဘာတံုးကြ… မင္းကလဲ၊ ကိုယ့္မွာ သားနဲ႔မယားနဲ႔၊ မျဖစ္ႏိုင္တာ မေျပာနဲ႔၊ ကဲ ကဲ… မင္း နာမည္ေျပာင္းခ်င္တယ္ ဆိုေတာ့ ဘယ္လိုမ်ား ေျပာင္းမလဲ ဆိုစမ္း … ”

“ရွင္က ခင္ ပါတဲ့ နာမည္ သေဘာက်တယ္ဆို၊ ခင္ခင္ပိုက္လို႔ ေျပာင္းမယ္”

“ဘာ… ဘာ… ေဒၚခင္ခင္ပိုက္… ဟုတ္လား၊ ဟား ဟား ဟား ဟား… မလုပ္ပါနဲ႔ကြာ”

“လုပ္ရမယ္ လုပ္ရမယ္၊ ရွင္လည္း ဟိုတုန္းက ခံုဖိနပ္စီးၿပီး အခု အေျခအေနအရ ႐ွဴးဖိနပ္ စီးတယ္၊ ကၽြန္မလည္း ဟိုတုန္းက ဘာေကာင္မွ မဟုတ္တ့ဲသူ မယားအျဖစ္န႔ဲ မပိုက္ေပမ့ဲ အေျခအေနအရ မင္းကေတာ္ ျဖစ္လာေတာ့ မင္းႀကိဳက္ စိုးႀကိဳက္ ေဒၚခင္ခင္ပိုက္ပဲ ျဖစ္ရမယ္”

“ငါ့မိန္းမေတာ့ ႐ူးပါၿပီကြာ… ေအးေအး၊ ဒီေန႔ကစၿပီး ေဒၚခင္ခင္ပိုက္မွာ ေသာင္းတစ္ခုပါ ပိုကြာ၊ ဒါမွ ပိုေခတ္မီမယ္၊ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ေတာ့ မပိုက္လို႔ ေခၚရတာပဲ အရသာရွိတယ္၊ ေဟ့ မပိုက္၊ ငါ့မိန္းမ…” ကိုေသာင္းက မပိုက္၏ နဖူးကို ထုရင္း ကဗ်ာဆန္လိုက္ေလ၏။

တကယ္ေတာ့ ကိုေသာင္း၏အကဲကို စမ္းျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ခုလို ကိုေသာင္း ႏွစ္သက္က ပူစရာ မလိုေတာ့ေပ။ ထိုမွသည္ မပိုက္က ႀကိဳးစား၍ ေမ့ေပ်ာက္ေပမဲ့ အေျခအေနသည္ ပို၍ဆိုးလာျပန္၏။ ပါတီပြဲမ်ား သြား၍ႀကံဳေတြ႔တိုင္း ရွီလာႏွင့္ ကိုေသာင္း စကားလက္ဆံုက်တတ္ၿပီး အိမ္သို႔ပင္ ရွီလာက အျမဲလာလည္တတ္ေသးသည္သာမက ကိုေသာင္းက အျပန္လိုက္ပို႔ရသည့္ အက်င့္ပင္ ပါေနေလသည္။

ကိုေသာင္း စကားေျပာတိုင္း စကားေျပာတိုင္း ရွီလာ ေခတ္ဆန္ပံု၊ ရွီလာ သြက္လက္ပံု၊ ရွီလာကို သူ ဘယ္လိုပိုးခဲ့ပံုမ်ား မပါလွ်င္ မၿပီးေအာင္ သည္းလာသျဖင့္ မပိုက္အဖို႔ အသက္႐ွဴက်ပ္လာျပန္၏။

“ရွင့္မလဲ ဒီမိန္းမအေၾကာင္း မပါရင္ မၿပီးေတာ့ဘူး ဟုတ္လား၊ ဒါေလာက္ပဲ ျဖစ္ေနၿပီလားဟင္”

“စိတ္မဆိုးပါနဲ႔ကြာ၊ ဘာရယ္လို႔မဟုတ္ပါဘူး၊ ဟိုတုန္းက ကိုယ့္ကို မတူမတန္ဘူးလို႔ ထင္ခဲ့တဲ့ မိန္းမက ခုေတာ့ ကိုယ့္ကို တမ္းတမ္းစြဲေနလို႔ အသားယူေနတာပါ”

“အင္း… ကိုယ္က အသားမရဘဲ ကိုယ့္အသား ပါသြားမေနာ္…”

“မပါရပါဘူးကြာ… မင္းမလည္း ဒါပဲ မနာလိုေနတာပဲ၊ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး ဆိုေနတာ”

ဤလို စကားကို အၿပီးသတ္ၿပီး ၿငိမ္ေနလိုက္ျပန္ေတာ့လည္း ထပ္၍ မဆက္သာသျဖင့္ စကားစ ျပတ္သြား ခဲ့ေပါင္းလည္း မ်ားခဲ့၏။ မပိုက္၏ စိတ္တြင္ကား ေနျမင့္ေလ အ႐ူးရင့္ေလ ျဖစ္ေန၏။

ယခုညလည္း ယူနီယံကလပ္တြင္ ေကာ့ေတးပါတီေခၚ အရက္ေသာက္ပြဲသို႔ သြားမည္ဆိုၿပီး ထြက္သြား၏။ သို႔ေသာ္ ထိုပါတီမွတစ္ဆင့္ ရွီလာထံသို႔ ဆက္၍သြားလိုက သြားခဲ့ဖူးေသာ အခါမ်ား ရွိခဲ့သျဖင့္၊ ယခုေလာက္ ၾကာလွ်င္ သြားေနမည္ဟု တစ္ထစ္ခ် ေတြးမိတိုင္း မေနတတ္မထိုင္တတ္ ျဖစ္ေနရျခင္း ပင္တည္း။

ကိုေသာင္းသည္ ရွီလာကို ပိုးခဲ့ဖူးသည္ဟုလည္း သိရ၏။ ဟိုစဥ္က ကိုေသာင္းမွာ စံုမက္စရာ အရည္အခ်င္းေတြ မရွိေသးသျဖင့္သာ ရွီလာက ကိုေသာင္း၏ ေမတၱာကို လက္မခံခဲ့သျဖင့္ ကုိေသာင္း ကလည္း ရွီလာထံမွ ဖယ္ခြာခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ရာ၊ ယခုလို ကိုေသာင္းမွာ စံုမက္စရာ အရည္အခ်င္းေတြႏွင့္ ျပည့္စံုေနသည့္အခါ ကိုေသာင္းကလည္း ယခင္ မမီ၍ မခူးခဲ့ရေသာ ပန္းကေလးကို ယခုလို လက္တစ္ကမ္းႏွင့္ရလွ်င္ ခူးမည္ပင္ ျဖစ္၏။

ယခုေခတ္ကလည္း သားတစ္က်ိပ္ အေဖပင္ ျဖစ္လင့္ကစား ဂုဏ္ရွိလွ်င္ ယူမည့္ မိန္းမေတြက တန္းစီၿပီး ေစာင့္လ်က္ရွိၾက၏။ ယခုမွပင္ ပညာကို ဆံုးခန္းတိုင္ မသင္ခဲ့မိျခင္းအတြက္ ေနာင္တရမိ၏။

“ေမေမတို႔က ဘာလို႔မ်ား ငါ့ကို အဂၤလိပ္နာမည္နဲ႔ သင္တဲ့ ေက်ာင္းမွာ မထားခဲ့ပါလိမ့္ေနာ္”

ဟု မိဘကိုပင္ အျပစ္တင္ခ်င္လာ၏။ ယခုလိုေခတ္မွာမွ ေရွ႕က ‘စတယ္လာ၊ ဂ်က္စီ၊ ပက္ဂီ’ အစရွိသည့္ နာမည္တြဲကေလးေတြ ပို၍ေခတ္စားေနသျဖင့္ မပိုက္မွာ ေရွ႕က ဤလို နာမည္တြဲကေလးႏွင့္ ေခတ္ဆန္ဆန္ ေနတတ္ခဲ့ပါက ရွီလာ၏ ရန္ကို တြန္းလွန္ႏိုင္မည္မွာ မလြဲဟု ေတြးေတြးၿပီး ေနာင္တရမိ၏။

အေတြးနယ္မွာ ေမ့ေနမိသျဖင့္ ကိုေသာင္း၏ ကားဝင္လာသည္ကိုပင္ မျမင္လိုက္မိ။

ေပၚခနဲ အသံၾကားမွ တံခါးဆင္းဖြင့္ရသည္။

“၉ နာရီ ၿပီးမယ္ဆိုၿပီး ဘာလို႔ ဒါေလာက္ မိုးခ်ဳပ္ရသလဲ”

တံခါးဖြင့္ရင္း ရန္ေထာင္မိ၏။

“စကားေကာင္းေနၾကလို႔ပါကြာ… ဒါေတာင္ သခင္စိုးတင့္က ဘိလိယက္ထိုးဖို႔ ဆြယ္ေသးတယ္”

“အဲဒီလို ဘိလိယက္ထိုးေနတာကိုမွ ကၽြန္မက သေဘာက်ေသးတယ္”

“အႏို႔ ကိုယ္က ဘာလုပ္ေနလို႔လဲကြ…”

“မသိႏိုင္ဘူးေလ…”

“မင့္မလည္း ဒီဟာပဲ ခလုတ္တိုက္ေနတာပဲ…”

“ႏို႔ ရွင္က မဟုတ္လို႔လား၊ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ဒီမိန္းမကို မျမင္ရ မေနႏိုင္ဘူး၊ ဒီမိန္းမနဲ႔သာ စကား ေျပာေနရမယ္ဆို ရွင္ တစ္ေလာကလံုးကို ေမ့တယ္ မဟုတ္လား…”

“ေအး… ေအး… ေျပာ… ေျပာ… ဟုတ္တန္သေလာက္ ဟုတ္တာေတာ့ ဝန္ခံပါတယ္ကြာ…၊ မင္းတို႔န႔ဲ မတူဘူးကြ၊ အမူအရာ၊ ေလယူေလသိမ္း တစ္မ်ိဳးပဲ၊ ဟုတ္ေတာ့ ဟုတ္တယ္၊ သူန႔ဲ စကားေျပာေနမိရင္ ေပ်ာ္ေနတာပဲ၊ ၿပီးေတာ့ တို႔လို အလုပ္ႀကီးအကိုင္ႀကီး တာဝန္ႀကီးလုပ္ရတ့ဲ သူေတြဟာ ဦးေႏွာက္ ၾကည္လင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေနၾကရတယ္ ဟုတ္လား၊ ဒါေၾကာင့္ပါ၊ စိတ္ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ျဖစ္လို႔ သြားသြားၿပီး စကားလက္ဆုံ က်မိတာပါပဲ... ”

“ဒီလိုဆို တစ္ခါတည္း ယူထားပါလား…”

“ဟဲ… ဟဲ… တကယ္ ေျပာေနတာလားကြာ၊ နည္းနည္းေလာက္ စဥ္းစားပါဦးလား…”

“စဥ္းစားစရာမလိုပါဘူး၊ ကၽြန္မထက္ ပိုစံုမက္ရင္ ယူေပါ့၊ ခုကာလမွာလည္း ဒါမ်ိဳးေတြ မဆန္းပါဘူး၊ တံခ်ဴ မရွိလို႔ သဇင္ပန္း မခူးႏိုင္ရင္ လက္လွမ္းမီတဲ့ မိေခ်ာင္းပန္း ခူးၾကတယ္၊ တံခ်ဴရလို႔ သဇင္ပန္းလည္း ခူးႏိုင္ေရာ မိေခ်ာင္းပန္း စြန႔္ၾကတာ မ်ားတာပဲ၊ ရွင္လည္း ဒီပုတ္ထဲက ဒီပဲ အတူတူေပါ့၊ ယူပါ ယူပါ ယူႏိုင္ပါတယ္”

“အလကား စတာပါ မိန္းမရယ္… တကယ္တမ္းေတာ့ ကိုယ့္သားမယားကို ဘယ္စြန္႔ႏိုင္ပါ့မလဲ၊ ၾကည့္စမ္းကြာ… မ်က္ရည္မ်ား က်လို႔ တိတ္… တိတ္… အ႐ူးမ…”

ကိုေသာင္းက အဘယ္မွ် ႏွစ္သိမ့္ေစကာမူ မပိုက္အဖို႔မွာေတာ့ ဤစိတ္ႏွင့္ ကင္းကြာ၍ မရ၊ တစ္ေန႔ တစ္ေန႔ ရွီလာ့ရန္မွ ကင္းေဝးေစဖို႔ကိုသာ စဥ္းစားခန္း ထုတ္ေနမိ၏။ ခါတိုင္းဆိုလွ်င္ ခံ့ညားထည္ဝါေသာ ဝင္းႀကီး ျခံႀကီးႏွင့္ အိမ္ႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး ပီတိျဖစ္မိ၏။ ကားႀကီး စီးသြားရသည္ကိုလည္း အရသာေတြ႕မိ၏။ ယခုေတာ့ ဘယ္မွာေနေန၊ ဘာကိုေတြ႕ေတြ႕၊ သူ႔အဖို႔ တစ္ခုမွ် အရသာ ပီတိမရွိႏိုင္ေတာ့ေပ။ သတင္းစာတြင္ ‘လင္မယား မျပတ္စဲေၾကာင္း၊ ကၽြန္မသာလွ်င္ တရားဝင္ေသာ မယားႀကီး ျဖစ္ေၾကာင္း’ အစရွိသည့္ ေၾကာ္ျငာေတြ ေတြ႕တိုင္းလည္း ရင္တုန္မိ၏။

ဤအတိုင္းဆိုလွ်င္ မထင္မရွား အညၾတဘဝႏွင့္ ကိုေသာင္းဇနီး ျဖစ္ရသည္ကမွ ပို၍ စိတ္ခ်မ္းသာ ႏိုင္ေသး၏။ မိမိ၏ အိမ္ေထာင္ေရးကို ထိခိုက္မည္ဆိုက ဘယ္လို စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုမွ မပိုက္ မစံုမက္ႏိုင္ပါ။ ယခင္က ကုိေသာင္း လက္ဖက္ရည္ၾကမ္းႏွင့္ တင္းတိမ္ခဲ့၏။ ယခုေတာ့ ကိုေသာင္းက ဝီစကီႏွင့္မွ တင္းတိမ္သည္။ ဒါကိုလည္း အေျခအေနအရ ျဖစ္၍ မပိုက္က လက္ခံႏိုင္သည္။ ယခင္က ကိုေသာင္း ခံုဖိနပ္ စီးသည္။ ယခုေတာ့ ႐ွဴးဖိနပ္စီး၍ မပိုက္ ဖိနပ္တိုက္ရေသာ အလုပ္ပိုခဲ့၏။ ဒါကိုလည္း မပိုက္က အေျခအေနအရမို႔ လက္ခံႏိုင္ပါသည္။

ယခင္က ကိုေသာင္းမွာ ႏိုင္ငံေရးေယာင္ေယာင္ လူေတတစ္ေယာက္မို႔ ေခတ္ဆန္သူေတြက လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့၏။ ကိုေသာင္းက အနားမကပ္ရဲခဲ့။ ယခုလို ကိုေသာင္း အရာရွိလူတန္းစား စာရင္းတြင္ ပါေတာ့မွ ထို ေခတ္ဆန္သူေတြက မရအရ တြယ္ေလေတာ့မည္။ ကိုေသာင္းကလည္း ယခင္ မတန္၍ သည္းခံခဲ့ရေသာ ပစၥည္းကို တန္ရာ တန္ဖိုးရွိလွ်င္ လက္လႊတ္ပါမည္ေလာ။ အေျခအေနအရ ဤေျပာင္းလဲမႈကိုေတာ့ မပိုက္ ဘယ္နည္းႏွင့္မွ် လက္မခံႏိုင္ပါ။ ဒါေတာ့ သူ အႀကီးအက်ယ္ ကန္႔ကြက္ရေပလိမ့္မည္။ မိန္းမႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေျခအေနအရ ေျပာင္းလဲမႈကိုေတာ့ မပိုက္ ခြင့္မျပဳႏိုင္ရွာေပ။

သို႔ေသာ္ ယခုအခ်ိန္ထိ မပိုက္သည္ ႐ိုး၏။ မ်က္ခံုးေမြး မဆြဲတတ္၊ ႏႈတ္ခမ္းနီလည္း မဆိုးတတ္၊ လက္သည္းနီဆိုးဖို႔ေတာ့ စိတ္ပင္ မကူးမိ။ ကိုေသာင္းက ရွီလာႏွင့္ စကားေျပာေနရ၊ ျမင္ေနရလွ်င္ စိတ္ရႊင္သည္ဟု ေျပာ၏။

သို႔ေၾကာင့္ ျခားနားခ်က္ကို ရွာလိုက္ရာ ရွီလာ၏ မ်က္ခံုးေမြး ေသးေသးတင္ထား၏။ ႏႈတ္ခမ္းကေလးမွာ သႏၲာနီခဲကေလးႏွင့္ တူ၏။ ခၽြန္ထက္ေနေသာ လက္သည္းနီရဲရဲ၊ ေျခသည္း နီရဲရဲကေလးကလည္း ၾကည့္၍ တင့္တယ္လွ၏။ ဆံပင္ကေလးကို လိမ္တြန္႔ထားသည္မွာလည္း သူ႔မ်က္ႏွာႏွင့္ ၾကည့္ေကာင္းသည္ဟု ဆိုရေပမည္။ ထို႔ထက္ ပုံက်က် ဝတ္ထားေသာ အက်ႌႏွင့္ ေယာက္်ားမ်ားႏွင့္ ယွဥ္၍ စကား ေျပာသည့္ အခါတိုင္း ရင္ကေလးေကာ့၊ တင္ကေလးကို ေၾကာ့ကာ ျပံဳးသလို ရယ္သလို အမူအရာမွာ ေယာက္်ားတိုင္း၏ အာ႐ံုကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္ေသာ သတၱိတစ္ခု ျဖစ္ေၾကာင္း မပိုက္ နားလည္၏။

တစ္ခါ တစ္ခါေတာ့လည္း ျဖစ္လိုရာ ျဖစ္ေစေတာ့ဟု စိတ္ကိုေလွ်ာ့မိ၏။ ထိုအခါ မ်က္ရည္တို႔မွာ တသြယ္သြယ္ စီးက်လာ၏။ အပင္ကေလး လွီလွီကင္းကင္းက ေရေလာင္း ေျမေတာင္ေျမႇာက္ၿပီး ခဲခဲယဥ္းယဥ္း စိုက္ခဲ့ရသည္။ အသီးအပြင့္ေတြ ေဝဆာမွ လူတကာ အဆြတ္ကို မခံႏိုင္ဟု စဥ္းစားမိျပန္ေတာ့လည္း အဘယ္နည္းႏွင့္ ကိုေသာင္း၏ အာ႐ံုကို ရွီလာထံမွ ျပန္၍ဆြဲရဖို႔ ျပႆနာသာ ေတြးေတြးေနရင္း အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ရ၏။ အေျဖကား မေပၚထြက္ခဲ့ေသးေပ။

ၾကာလွ်င္ ဤစိတ္ႏွင့္ ေရာဂါရမည္ ျဖစ္သည္ကိုလည္း နားလည္ခဲ့၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဤျပႆနာ ေျဖရွင္းႏိုင္ေရးကို ဘုရားမွာသာ ဆုေတာင္းရေတာ့သည္။

“မပိုက္ေရ၊ လြတ္လပ္ေရး ညစာစားပြဲအတြက္ သမၼတအိမ္ေတာ္မွာ တို႔ ဧည့္ခံရမယ္ေဟ့၊ ကိုယ္ေတာ့ ခပ္ေစာေစာ သြားႏွင့္မယ္ကြာ၊ ကားအႀကိဳလႊတ္ရင္ မင္း လိုက္ခဲ့ေနာ္…”

ကိုေသာင္း၏ စီမံခ်က္အရ ညေနတြင္ သမၼတဧည့္ခံပြဲ သြားရဖို႔ မပိုက္ ျပင္ဆင္ရဦးမည္ ျဖစ္၏။ အခ်ိန္အေတာ္ၾကာမွ် မပိုက္ေတြး၏။ ဤပြဲတြင္ ရွီလာလည္း လာမွာပဲ၊ သိပ္ကို ျခယ္လွယ္လာမွာပဲ၊ ကိုယ့္လင္ကို ကိုယ္ လက္မလႊတ္ႏိုင္လွ်င္ နည္းလမ္းတစ္ခုေတာ့ လိုက္ရမည္ဟု ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ‘ေမာ္လီ’ အလွျပင္ဆိုင္သို႔ မပိုက္ အေျပးအလႊား သြားခဲ့သည္။

“ဒီမွာ ကၽြန္မဒီေရွ႕က ဆံပင္ေလးကို ကၽြန္မမ်က္ႏွာနဲ႔ လိုက္ေအာင္ ျပင္ေပးပါလားရွင္…”

“အို… ရပါတယ္ ရပါတယ္၊ အစ္မႀကီးမ်က္ႏွာနဲ႔ ၾကည့္ေကာင္းေအာင္ ျဖစ္ရပါေစ့မယ္”

“ဘယ္ႏွနာရီ ၾကာမွာလဲ…”

“ႏွစ္နာရီေလာက္ အနည္းဆံုး ၾကာမယ္၊ အစ္မႀကီးက တစ္ခါမွ မေကာက္ဖူးေတာ့ အခ်ိန္ပိုယူရမွာပဲ”

အခ်ိန္မွာ ၁၁ နာရီ ရွိၿပီျဖစ္၍ ႏွစ္နာရီ ထည့္လွ်င္ နာရီျပန္ တစ္ခ်က္တီးမွ ၿပီးမည္။ အျခားလုပ္စရာေတြ လုပ္ဖို႔ အခ်ိန္ကလည္း လိုေသးသည္။ သို႔ေသာ္လည္း မတတ္ႏိုင္။ ပထမအဆင့္က ဆံပင္ေကာက္ဖို႔ အေရးႀကီးသည္။

“ဟုတ္ကဲ့… ဒါျဖင့္ ခပ္ျမန္ျမန္သာ ေကာက္ေပးပါေတာ့”

မိမိေရွ႕ရွိ မွန္ကိုၾကည့္လိုက္ရာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုပင္ မယံုၾကည္ေအာင္ ႐ုပ္ေျပာင္းေနသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ မပိုက္ အေတာ္သေဘာက်သြား၏။ ေမာ္လီကို ေက်းဇူးတင္ခဲ့ၿပီး လိုေသာ ပစၥည္းေတြ တစ္နာရီအတြင္း အၿပီးဝယ္၍ ျပန္ခဲ့သည္။ မိမိ အစီအစဥ္အတိုင္း ျခယ္လွယ္၍ ၿပီးသည့္အခါ ကိုယ္လံုးေပၚကို ဘယ္ျပန္ ညာျပန္ ၾကည့္မိ၏။ မပိုက္… မပိုက္… မပိုက္… ဆိုလွ်င္ ယံုၾကည္ပါေတာ့မလား။ အေက်နပ္ႀကီး ေက်နပ္မိ၏။ ယခင္က ဤလို မျပဳျပင္ခဲ့သည္ကိုပင္ မိမိကိုယ္ကို အျပစ္တင္မိ၏။

ယခင္က ေသြးမရွိေသာ မပိုက္၏ ႏႈတ္ခမ္းကေလးေတြမွာ သႏၲာခဲကေလးႏွင့္ တူေန၏။ လက္သည္း ေျခသည္းကေလးေတြမွာ ရွီလာေလာက္ မရွည္ေသာ္လည္း အနီခ်င္းမွာ ေရြးမရႏိုင္ေတာ့။ ၾကက္ေတာင္ျပန္ေမြးႏွင့္ တူေသာ ထိပ္တည့္တည့္မွ သြယ္တန္းေနေသာ မ်က္ခံုးကေလးကလည္း ႏႈတ္ခမ္းနီႏွင့္ ပနံရလွသည္။ ထို႔ထက္ မို႔ေမာက္ေသာ ရင္သားအျဖစ္ ပံုအတိုင္း အထင္အရွား ျမင္ေနရသည္က မပိုက္အတြက္ ပို၍ေက်နပ္ေနေသး၏။ မွန္ထဲတြင္ ေဘးေစာင္းၾကည့္လွ်င္ အခ်ိဳးက်ေသာ ကိုယ္လံုးကေလး ျဖစ္၍ ၾကည့္ေနခ်င္စရာ ေကာင္းေန၏။ တစ္ခါမွ ယခုလို မျပဳျပင္ဖူးသျဖင့္ အေတာ္ပင္ပန္း၏။ သို႔ေသာ္လည္း ပင္ပန္းသည္ဟု မထင္။ ခ်စ္တဲ့လင္ကို အေမာေျပ သူမ်ား ၾကည့္မည့္အစား မပိုက္ကိုပင္ ၾကည့္ေစေတာ့မည္။

အေက်နပ္ႀကီး ေက်နပ္ေနေသာ မပိုက္သည္ ရင္ကို ေကာ့၍ေမာ့၍ သမၼတဧည့္ခံပဲြသို႔ ေရွး႐ႈ သြားခဲ့ေလသည္။ မပိုက္ေရာက္လွ်င္ ဧည့္ပရိသတ္ အေတာ္စံုေနၿပီ ျဖစ္၏။ ဧည့္သည္ေတြထဲတြင္ သိသူလည္း ရွိ၊ မသိသူလည္း ရွိၾက၏။ အားလံုးပင္ သူ႔အား ေငးၾကည့္ၾက၏။

အစေတာ့ ရွက္သလိုလို ရွိေသးသည္။

“ဟယ္… မပိုက္ပါကလား၊ လူေတြကို မွားလို႔ပဲ”

“အို… ကၽြန္မတို႔က ဟုတ္မွဟုတ္ပါ့မလားလို႔ ေငးၾကည့္ေနတာေနာ္၊ စိတ္မဆိုးန႔ဲဦး၊ ဦးေသာင္းကေတာ္က သိပ္ႏုလာတာကိုး…”

တစ္ေယာက္တစ္ခြန္း ႏႈတ္ဆက္သံေတြ ၾကားထဲမွ သူ႔ခင္ပြန္းကို ရွာမိ၏။

သူထင္သည့္အတိုင္း စားဝိုင္းတစ္ခုတြင္ ရွီလာႏွင့္ ရယ္ေမာ စကားလက္ဆံု က်ေနသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ဤအခ်ိန္သည္ပင္ မပိုက္အတြက္ အကြက္ေကာင္းပင္ ဆိုက္ခဲ့ေလၿပီ ျဖစ္၏။ မပိုက္သည္ ဧည့္သည္ေတြကို ျပံဳးကာရယ္ကာ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး မ်က္ႏွာကေလးကို ေမာ့၊ ရင္ကေလးကို ေကာ့၍ ကိုေသာင္းတို႔ရွိရာသို႔ ထြက္ခဲ့၏။

“အို… ခုနက ေတြ႕လိုက္ကတည္းက ကၽြန္မက ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါ့မလားလို႔ ကိုေသာင္းကိုေတာင္ ေမးၾကည့္မိေသးတယ္၊ ကိုေသာင္းက မဟုတ္ပါဘူး ဆိုၿပီး လွည့္ေတာင္ မၾကည့္ဘူး၊ မပိုက္က တယ္လွတာပဲ”

ဤစကားမ်ိဳး ကိုေသာင္းေရွ႕မွာ ရွီလာထံမွ ၾကားရသည္ကို မပိုက္ အေတာ္ ေက်နပ္သြား၏။ မ်က္စကေလးကို ခ်ီကာ ျပံဳးရင္း ရွီလာ့ပခံုးကို ကိုင္ကာ ရွီလာထိုင္ေသာ ကုလားထိုင္ကိုမွီ၍ ရပ္လိုက္၏။ လိုရင္းက “ခုလိုဆိုေတာ့ ဘယ္သူက သာေသးသလဲကိုေသာင္းရယ္” ဟု ဝံ့စားလိုက္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။

ကိုေသာင္းကား မပိုက္ကို ေျခဆံုးေခါင္းဆံုး ၾကည့္၏။ ယခင္ကထက္ အသြင္ထူးေနေသာ မပိုက္၏ ကိုယ္အထက္ပိုင္းကို ပို၍ စိုက္ၾကည့္ေန၏။ ယခုအခ်ိန္ထိ ကိုေသာင္း ဘာစကားတစ္ခြန္းမွ် မေျပာေသး။ ကိုေသာင္း၏ မ်က္ႏွာႀကီးေတြမွာ ညိဳပုပ္၍ေန၏။

“ဟာ… မပိုက္တို႔မ်ား ခုလိုဆိုေတာ့ ႏုပ်ိဳသြားတာပဲေဟ့” မင္းကေတာ္တစ္ေယာက္လာ၍ႏႈတ္ဆက္၏။

“ဟဲ… ဟဲ…”

မပိုက္ ရယ္ရင္း ကိုေသာင္းကို လွမ္းၾကည့္မိ၏။

“လာပါဦးလား ဟိုဘက္ဝိုင္းကို စကားေျပာရေအာင္”

ထိုမင္းကေတာ္က ဆြဲေခၚသြား၍ မပိုက္ လိုက္သြားကာ ထိုဝိုင္းတြင္ စကားလက္ဆံုက်ေနၾက၏။

“မပိုက္…”

ျပတ္ျပတ္သားသား ေခၚသံေၾကာင့္ အားလံုး လွည့္ၾကည့္မိ၏။

“ဟိုဘက္ဝိုင္း ခဏသြားရေအာင္”

ေျပာေျပာဆိုဆို လွည့္ထြက္သြားေသာ ကိုေသာင္းေနာက္သို႔ မပိုက္ အမွီလိုက္ခဲ့ရ၏။

“တက္… ကားေပၚကို”

ကားတံခါးဖြင့္ေပးရင္း အမိန္႔ေပးလိုက္၏။

“ဟင္… ဘယ္သြားမွာလဲ”

ကိုေသာင္းက ဘာမွ်ျပန္မေျဖ။ ေမးတစ္ခ်က္ ေငါ့ၿပီးသာ ကားေမာင္း၍ ထြက္သြားသည္။ တစ္လမ္းလုံးလည္း စကားတစ္ခြန္းမွ် မေျပာ။ ကိုေသာင္းစိတ္ထဲတြင္ ဘာေတြရိွေနသည္ မသိ။ မပိုက္ အထင္ေတာ့ သူ႔အဆက္ႏွင့္ အလွခ်င္း တူေန၍ မနာလိုေနသည္ဟု ထင္ၿပီး ပို၍ေဒါပြေနျပန္၏။

အိမ္ခန္းထဲသို႔ ေရာက္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္ ကိုေသာင္းသည္ မပိုက္ ဝတ္ထားသည့္ ရင္ပံုအက်ႌကို ရင္ဘတ္မွေန၍ ဆြဲဆြဲဆုတ္၏။ မပိုက္၏ေခါင္းမွ ဆံပင္လိမ္တြန္႔ကေလးေတြကို တစ္ဖန္ ဆြဲေဆာင့္လိုက္၊ မပိုက္တစ္မ်က္ႏွာလံုးကို ဆြဲဖဲ့ကုပ္ အစရွိသျဖင့္ တရၾကမ္း ျပဳေတာ့၏။ ႐ုတ္တရက္ျဖစ္၍ မပိုက္မွာ ဘယ္လိုမွ် ျပန္၍လည္း မလုပ္တတ္၊ မေျပာတတ္၊ ပါးစပ္အေဟာင္းသားႏွင့္ မ်က္ရည္ေတြက်လာ၏။

“ဒီအဝတ္ေတြကို အခုခၽြတ္၊ ဒီဆံပင္ကို အခုျဖန္႔၊ ဒီမ်က္ႏွာကို အခုဖ်က္၊ ခုဆို ခု…”

ကိုေသာင္းသည္ အလြန္ေဒါသျဖစ္ေနပံုရသည္။ မပိုက္က ခ်ံဳးခ်၍ ငိုမိေတာ့၏။

“ရက္စက္လွခ်ည္လား၊ ကိုေသာင္းရယ္…၊ ရွင္ ကၽြန္မကို ဘယ္တုန္းကမွ ဒီလို မရက္စက္ဖူးဘူး၊ ခုေတာ့ ရွင့္မယားငယ္နဲ႔ အလွခ်င္းတူေအာင္ လုပ္ေတာ့ ရွင္ ကၽြန္မကို ရန္ေထာင္တယ္ေပါ့ေလ…”

“ဘာ… ဘာေျပာတယ္… မင္းကိုယ္မင္း မိန္းမပ်က္ ေအာက္ေမ့ေနသလား ဟင္…၊ ငါရွက္လြန္းလို႔ကြာ၊ မင္းပဲ မ်က္ႏွာေျပာင္တယ္၊ ဒီရင္ပံုေတြ ဘာေတြ မင္းထည့္ဝတ္လို႔၊ ဆံပင္ေကာက္လို႔ အရွက္နည္းတဲ့ မိန္းမ… တယ္ ငါေလ…”

“ဟုတ္တယ္… ဟုတ္တယ္… က်ဳပ္ကေတာ့ မိန္းမပ်က္၊ အရွက္နည္းတယ္… ဟင္…ဟိုေကာင္မေတာ့ ရွင္ သေဘာက်လြန္းလို႔ သားမွန္း မယားမွန္းေတာင္ မသိေတာ့ဘူး ဟုတ္လား၊ က်ဳပ္က ပ်က္စီးတာ မဟုတ္ဘူး၊ ရွင္က ပ်က္စီးေနတာ၊ တျခားဟာ ပ်က္စီးတာ ခံမယ္၊ မိန္းမနဲ႔ပတ္သက္လို႔ ပ်က္စီးတာေတာ့ က်ဳပ္ မခံဘူး သိလား၊ ရွင့္ကို က်ဳပ္ မစြန္႔ႏိုင္လို႔ ရွင့္အႀကိဳက္ လိုက္လုပ္တာ၊ ရွင္ကပဲ ႏွိပ္စက္ေသးတယ္”

“ဘာေျပာတယ္… ငါ့အႀကိဳက္ ဟုတ္လား…”

“ဟုတ္တယ္ ရွင့္အႀကိဳက္”

“ဘာလဲ ငါ့အႀကိဳက္…”

“ဟို… ေကာင္မနဲ႔ စကားေျပာေနရရင္ ၾကည့္ေနရရင္ စိတ္ၾကည္တယ္ဆို … ၊ အဲဒီေတာ့ ဟိုေကာင္မကို တစ္သက္လံုး ၾကည့္သြားမွာစိုးလို႔ ဟုိေကာင္မနဲ႔ တူေအာင္ လုပ္ရတာေပါ့၊ ရွင္ စိတ္ၾကည္ေအာင္ ရွင္ေပ်ာ္ေအာင္ သိရဲ႕လား…”

ကိုေသာင္းသည္ သက္ျပင္းကို ေလးေလးႀကီး ႐ွဴထုတ္ကာ အိပ္ရာေပၚတြင္ ပစ္လွဲလိုက္သည္။ မပိုက္ကား ၾကမ္းေပၚတြင္ က်ံဳ႕က်ံဳ႕ထိုင္ရင္း တ႐ႈပ္႐ႈပ္ ငိုေနရွာ၏။ တေအာင့္ၾကာလွ်င္ ကိုေသာင္း မ်က္ႏွာအမူအရာ ေပ်ာ့ေပ်ာင္း၍လာသည္။ ကိုေသာင္းသည္ မပိုက္အား ေပြ႕ယူလိုက္၏။

“မပိုက္ မပိုက္… မိုက္လိုက္တဲ့ မိန္းကေလးကြယ္၊ ဟုိမိန္းမက အပ်က္မ၊ အထက္တန္းစားအပ်က္၊ မင္းက က်ဳပ္မိန္းမ၊ လူသိနတ္သိ တရားဝင္ က်ဳပ္ရဲ႕ ခ်စ္ဇနီး၊ ႏႈိင္းယွဥ္လို႔ မရပါဘူးကြာ၊ ဟိုမိန္းမကို က်ဳပ္ ဆက္ဆံတာက က်ဳပ္စိတ္ကို ခဏေဖ်ာ္ေျဖတာပါ၊ အေပ်ာ္သေဘာပါ၊ က်ဳပ္ ဘယ္ေတာ့မွ အတည္ မယူပါဘူး၊ သူတို႔လို မိန္းမေတြက ဘယ္ေယာက္်ားနဲ႔ တြဲရတြဲရ၊ ဘယ္သူနဲ႔ ဖက္ရဖက္ရ ဂ႐ုမထားဘူး၊ သူတို႔ကိုယ္တိုင္က ဒီလိုေယာက္်ားေတြနဲ႔ ေထြးေရာယွက္တင္ေနရတာ ဝါသနာပါတယ္၊ ေယာက္်ားေတြက သူတို႔ကို ၾကည့္တာကို သေဘာက်တယ္၊ မၾကည့္ ၾကည့္ေအာင္ သူတို႔ကိုယ္သူတို႔ ဖန္တီးတယ္၊ သူတို႔က ဒါကို အသားယူၾကတာကြဲ႔၊ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ကို အတည္မယူဘူး၊ ေအး… က်ဳပ္တို႔လို လူေတြကလည္း ကိေလသာတဏွာနဲ႔ေတာ့ တိမ္းၫႊတ္မိသေပါ့၊ တကယ္တမ္းေတာ့ သားမယားအမွတ္နဲ႔ မထားႏိုင္ဘူး၊ က်ဳပ္ဇနီးအျဖစ္နဲ႔ ျမတ္ႏိုးမွာက မပိုက္ကိုသာ တစ္သက္လံုး ျမတ္ႏိုးမွာ ေပါ့ကြာ၊ မပိုက္က သူ႔လိုလိုက္လုပ္လို႔ ေယာက္်ားေတြက မပိုက္ကိုလည္း သူတို႔ကို ၾကည့္သလို တပ္မက္တ့ဲစိတ္န႔ဲ ၾကည့္ေတာ့မွာ က်ဳပ္မခံႏိုင္ဘူး၊ မပိုက္က က်ဳပ္ ျမတ္ႏိုးတ့ဲ ဇနီးကိုးကြ၊ တူမွ မတူတာ၊ အဲဒါကို က်ဳပ္မိန္းမက လိုက္ၿပီး မၿပိဳင္ပါနဲ႔ အခ်စ္ရယ္၊ မပိုက္က လူႀကီးလူေကာင္း မိန္းမတစ္ဦးအေနနဲ႔ က်က္သေရရွိတဲ့ အသြင္အျပင္၊ ဣေႁႏၵရွိတဲ့ အဝတ္အစား အမူအရာေတြနဲ႔ ျပည့္စံုရမယ္၊ ေနာက္ ဒီလို မ႐ူးနဲ႔ေနာ္…”

ကိုေသာင္း၏ သေဘာကို ခုေတာ့မွ မပိုက္ နားလည္ေတာ့သည္။ ခုမွ သူ႔အေတြးမ်ားကို သူ ေနာင္တ ရမိေတာ့သည္။

“မလုပ္ပါဘူး ကိုေသာင္းရယ္၊ ကၽြန္မကလည္း ရွင့္ကို ခ်စ္လြန္းေတာ့ တျခားေနရာမွာ အေျခအေနအရ ရွင္ ေျပာင္းလဲတာ ခံႏိုင္ေပမဲ့ အခ်စ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေျခအေနအရ မယားငယ္ေနမယ္၊ မိန္းမေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေနမယ္ ဆိုတာေတာ့ သည္းမခံႏိုင္လို႔ပါရွင္၊ ရွင္သာ ကၽြန္မကို မပစ္ရင္ ကၽြန္မ စိတ္ေျဖႏိုင္ပါတယ္…”

“မပစ္ပါဘူးကြာ၊ တစ္သက္ မပစ္ပါဘူး၊ မင္းကသာ ဒူးေနရာဒူးဆိုတဲ့ စကားလို ငါဟာ တရားဝင္တဲ့ဇနီး၊ ငါက ျမင့္ျမတ္တဲ့ မိန္းမ၊ ငါ့ေယာက္်ားက ငါ့ကို ဇနီးအျဖစ္နဲ႔ ျမတ္ႏိုးတာလို႔ အသိတရားနဲ႔ တည္တည္ေနေနာ္…၊ မင္းကို ငါ တကယ္ျမတ္ႏိုးတာကြဲ႕ အမိုက္မရဲ႕…”

မပိုက္အဖို႔ သင္ခန္းစာတစ္ခုေတာ့ ေကာင္းေကာင္းႀကီး ရသြား၏။ နားလည္မႈ တစ္ခုေတာ့ ရသြား၏။ ‘ဒူးေနရာဒူး’ တဲ့။ ဤစကားကို ဤေနရာ ဤအခ်ိန္ ဤလို ခ်စ္လင္၏ ရင္ခြင္တြင္ ႏွစ္သိမ့္ေနရျပန္ေတာ့ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး လက္ခံလိုက္ရွာ၏။ တစ္သက္လံုး ‘ဒူးေနရာဒူး’ အျဖစ္ ႏွစ္သိမ့္ေနဖို႔ကား ခံစြမ္းႏိုင္ရည္ ရွိ မရွိကိုမူ မပိုက္သာလွ်င္ အသိဆံုး ျဖစ္ေပသတည္း။

🔲

#မျမတ္ေလး

ျမဝတီ၊ ႏုိဝင္ဘာ၊ ၁၉၅၅။

No comments:

Post a Comment