"ေဒါက္တာမဟိႏၵႏွင့္ သူ၏ေလာကနတ္မ်ား"
========================
#ခ်စ္္ဦးညိဳ
(၁)
ထိုညဥ့္က လသာလိုက္ပံုမ်ား လျပည့္ဝန္းႀကီးမွာ ေနာက္ညအတြက္ လေရာင္က်န္မွက်န္ပါဦးေတာ့မလားဟု ထင္စရာ။ အဇဋာေကာင္းကင္ ၾကယ္စင္လြန္းလွသျဖင့္ အနႏၲစၾကာဝဠာေတြ ဒိုးယိုေပါက္ျဖစ္သြားၿပီဟု ေဒါက္တာမဟိႏၵ ေတြးမိေလသည္။ အျခားအျခားေသာစၾကာဝဠာမွ ၿဂိဳဟ္နကၡေတြအားလံုး ဤကမ႓ာၿဂိဳဟ္၏အာကာသထဲသို႔ ေရာက္႐ွိလာၾကၿပီလား။ အသေခ်ၤ အသခ်ၤာ အနာဒိ အနႏၲ ...။ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ လျပည့္ဝန္းႀကီး အရည္ေပ်ာ္က်သြားမွာေတာင္ စိုးရိမ္ရသည္။
ေဒါက္တာမဟိႏၵသည္ သူ၏စာၾကည့္ခန္း (စာဖတ္ခန္း၊ သုေတသနခန္း၊ စာၾကည့္တိုက္၊ ပိဋိကတ္တိုက္လည္းျဖစ္၏။) ျပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္လိုက္၏။ လ်ွပ္စစ္မီးမလာလို႔ ေလေအးစက္အလုပ္မလုပ္တာကိုပဲ ေက်နပ္ေနေသးသည္။ အင္ဂ်င္စက္ႏွင့္ ဘက္ထရီမီးကိုလည္း အားမကိုးေတာ့ဘဲ ဝါဆိုဖေယာင္းတိုင္ႀကီးမ်ားကို ထြန္းညႇိလိုက္၏။ ဒါေပမဲ့ ျပတင္းမွသြန္က်ေနသည့္ လေရာင္တေပြ႔တပိုက္ႀကီးေအာက္မွာ ဖေယာင္းတိုင္မီးက နီၾကန္ၾကန္အရုပ္ဆိုးေနသျဖင့္ ျပန္ၿငိမ္းလိုက္ျပန္သည္။ အလ်ဴမီနီယမ္စားပြဲေ႐ွ႕ ဆံုလည္ကုလားထိုင္မွာထိုင္လ်ွက္ ေဒါက္တာမဟိႏၵသည္ အင္း .. လေရာင္ကို လေရာင္ကို ခ်ိဳးသံုးေလသည္။ လက္ႏွိပ္စက္ေပၚက ႐ိုက္လက္စစာရြက္ေပၚမွာလည္း လေရာင္က ဖိတ္တလက္လက္။ ကြန္ပ်ဴတာသည္ လ်ွပ္စစ္စီးေၾကာင္းမဲ့စြာ ငူငူငိုင္ငိုင္။
လေရာင္ .. လေရာင္ .. လေရာင္။ တစ္ခန္းလံုးမွာ ျပည့္ေမာက္ဖိတ္အန္လို႔။ စာမူမ်ားမွာ ျဖဴျပာလဲ့အဏုေရာင္ျခည္သို႔ ေတာက္လက္လို႔။ စာမူ၏ေခါင္းစီးစာလံုးက ႐ုန္းႂကြခုန္တက္လာေတာ့အံ့ ထင္ရသည္။
ျမန္မာ့႐ိုးရာ ပဋိမာ သိပၸံပညာက်မ္းသစ္။ ဤသုေတသနစာၾကည့္ခန္းအတြင္း၌ အာကာသႏွင့္ကာလတို႔ ေပ်ာက္ဆံုးေနသည္။ ဤေနရာဝယ္ ရက္ရက္စက္စက္သာလြန္ေသာ လေရာင္ႏွင့္ ျမန္မာ့႐ိုးရာပဋိမာ သိပၸံပညာက်မ္းသစ္စာမူမွတပါး အျခား ဘာမွမ႐ွိ။ ပကတိနတၳိ။ သတၱေလာကႏွင့္ ဩကာသေလာကတို႔သည္ မိမိတို႔၏ပင္ကိုယ္သေဘာမ်ားကို ပယ္စြန္႔ကာ သခၤါရဓမၼအျဖစ္ ကိုယ္ထင္ျပေနၾကသည္။ လေရာင္ ၿပီးေတာ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ပဋိမာသိပၸံပညာက်မ္းသစ္။ ဒါပဲ။
စာမူစာရြက္မ်ား ဖ်တ္ဖ်တ္လူးလႈပ္သြားၾက၏။ အိုး .. ဟုတ္ပါၿပီ။ ဒါဟာ လျပည့္ဝန္းလေရာင္က ပဋိမာသိပၸံပညာက်မ္းကို ထိေတြ႔ဖတ္႐ွဳလိုက္တာျဖစ္မွာပါ။ အကၡရာစာလံုးတိုင္းကို လဝန္းက သူ႔ေရာင္ျခည္လက္ဖ်ားေတြနဲ႔ တို႔ထိေနတာ။ ေဒါက္တာမဟိႏၵ စိတ္ထဲမွ ေရရြတ္ရင္း စားပြဲေပၚမ်က္ႏွာ၊ ပါး အပ္မိသြားသည္။ မ်က္ေတာင္ေတြစင္းကာ မ်က္ခြံမ်ား အိက်လာၾကသည္။ အင္း... အနည္းဆံုး နာရီငါးဆယ္ေလာက္ မအိပ္စက္ဘဲ ေနခဲ့တာကလား။ ဒါေပမဲ့ လေရာင္ရဲ႕ေထြးေပြ႔မႈေအာက္မွာ အိပ္ေပ်ာ္မသြားနဲ႔ေနာ္။ အိပ္ေပ်ာ္မသြားနဲ႔ ေဒါက္တာမဟိႏၵ ...... ။
(၂)
" သူ အိပ္ေပ်ာ္သြားၿပီလား ... "
" အိပ္ပါေစကြယ္။ ဆရာႀကီးဟာ တို႔မ်ားအတြက္ ပင္ပန္းလြန္းလွပါၿပီ "
တိုးဖြဖြ အသံေလးႏွစ္စ ေပၚလာသည့္ေနရာမွာ စာအုပ္ဗီ႐ိုေပၚမွျဖစ္၏။ စကားလံုးအဆံုးဝယ္ သာသာညင္းညင္း အသံေလးႏွစ္သံပါ လိုက္ပါလာ၏။
" ခြၽင္ ... ခြ်င္ .. "
" အိပ္ေပ်ာ္သြားတာမဟုတ္ပါဘူး။ လေရာင္ထဲမွာ နစ္ျမဳပ္သြားတာ ... ခြၽင္ "
" ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဆရာႀကီးအနားယူပါေစကြယ္ .. ခြၽင္ ... "
" တို႔မ်ားစကားသံကို တိုးႏိုင္သမ်ွ တိုးတိုးေလး ေျပာၾကရေအာင္ ... ခြၽင္ "
" ေအး ... ဟုတ္တယ္။ တိုးတိုးတိတ္တိတ္ေလး .. ခြၽင္ "
" လကလည္း သာလိုက္တာေနာ္ ... ခြၽင္ ... "
" ေဟ့ ... ေဟ့ ဘာေတြ တြတ္ထိုးေနၾကတာလဲ ... ခြၽင္ "
စာအုပ္စင္ေပၚမွ ပန္းကလပ္ေဘးမွ နံရံကပ္စင္ေပၚမွ အသံေတြေပၚလာၾကၿပီး စကားအဆံုးမွာလည္း ခြၽင္ခြၽင္အသံမ်ား။ တံခါးအေပၚဘက္ တိုင္ကပ္နာရီအိမ္ေလးထဲမွ ဥဩသည္ သူ႔အခ်ိန္မက်ေသးပါပဲလ်က္ တံခါးရြက္ကိုဖြင့့္ထြက္၍ ၾကည့္လိုက္၏။ ဘယ္က ခြၽင္ခြၽင္အသံေတြပါလိမ့္။ အလို ...ေလာကနတ္ရုပ္တုေလးေတြပါလား။ ခြၽင္ခြၽင္အသံမွာ သူတို႔၏ေျခႏွစ္ဖက္အၾကား ညႇပ္ထားသည့္ စည္းစုပ္ေတြက ျမည္ေနတာကိုး။
" ကိုင္း ..ကိုင္း .. လေရာင္ေအာက္မွာ တို႔မ်ား ေဆြးေႏြးပြဲေလးက်င္းပၾကရေအာင္လား ... ခြၽင္ "
" အို .. သိပ္ေကာင္းတာေပါ့။ လေရာင္ဆိုတာကလည္ ေအးျမၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း၊ တို႔မ်ား ေလာကနတ္ဆိုတာကလည္း ေအးျမၿငိမ္းခ်မ္းျခင္း ... ခြၽင္ "
ေရညႇိစိမ္းေရာင္ေဖာက္ထားေသာ ေၾကးရုပ္ေလာကနတ္၏အသံက မဆိုစေလာက္ က်ယ္ေလာင္သြားသျဖင့္ က်န္ေလာကနတ္႐ုပ္မ်ားက မ်က္ေစာင္းဝိုင္းထိုးၾက၏။
" ေဟး .. ေဟး ... တိုးတိုးသက္သာလုပ္ပါကြဲ႔ ... ခြၽင္ "
" ခြၽင္ "
" ခြၽင္ "
" ခြၽင္ ... ခြၽင္ .. "
ကြမ္ရင္မယ္ေတာ္႐ုပ္တု၊ သူရႆတိ႐ုပ္တု၊ အန္းကုန္းဘိုးေတာ္ရုပ္တု၊ ပ်ဴကေခ်သည္႐ုပ္တု၊ ေက်ာက္ျဖဴသားဆင္႐ုပ္၊ ကြၽန္းသားဆင္႐ုပ္၊ ပုဂံကေခ်သည္အ႐ုပ္၊ ကာလီနတ္သမီးအ႐ုပ္၊ တိုင္းရင္းသားမ်ိဳးႏြယ္စုအ႐ုပ္၊ အားလံုးပင္ ေလာကနတ္မ်ားဆီသို႔ ငဲ့ေစာင္းၾကည့္လိုက္ၾကသည္။ ေဒါက္တာမဟိႏၵစုေဆာင္းထားေသာ အ႐ုပ္မ်ားတြင္ ေလာကနတ္သည္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ေလသည္။ စာၾကည့္ခန္းတစ္ခုလံုး ေနရာအႏွံ႔ အရြယ္အစား၊ အသားအေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ တစ္ေတာင္မွ တစ္မိုက္ခန္႔၊ လက္သံုးလံုးခန္႔ ၿပီးေတာ့ေၾကးဝါ၊ သစ္ကနက္၊ ပလာစတာ၊ စဥ့္၊ အဝါ၊ အနက္၊ အျဖဴ၊ ေရႊ၊ ကြၽန္းကြက္၊ ပိေတာက္ေျခာက္၊ နီညိဳ။ စြယ္စံုက်မ္းအႏွစ္ခ်ဳပ္မ်ား႐ွိရာ ယြန္းပန္းခ်ီကားထဲမွ ေလာကနတ္ကေတာ့ ႐ုပ္လံုးႂကြမဟုတ္သျဖင့္ စည္းစုပ္ကို ခြၽင္ျမည္ေအာင္ မတီးႏိုင္႐ွာ။ ယြန္းမ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာသာ လူးလူးလြန့္လြန္႔ျဖစ္ေနသည္။
" ဦးစြာေျပာရမွာကေတာ့ တို႔ရဲ႕ဆရာႀကီးျပဳစုေနတဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ပဋိမာ သိပၸံက်မ္းထဲက တို႔နဲ႔သက္ဆိုင္တဲ့အေၾကာင္းပဲ .. ခြၽင္ "
ပလာစတာေလာကနတ္က စကားစလိုက္သည္။
ထိုအခါ သစ္ကနက္ေလာကနတ္က
" ေဟး ..ေဟး ... ေဆြးေႏြးပြဲဆိုရင္ေတာ့ သဘာပတိေရြးရမယ္။ ခြၽင္ ... "ဟု အေမာတေကာ ဝင္ေျပာသည္။
" ဟုတ္တယ္။ သဘာပတိေရြးရမယ္။ ခြၽင္ ..."
" ဟုတ္တယ္။ ဟုတ္တယ္ ... ခြၽင္ ... ခြၽင္ ... "
ခြၽင္သံခ်င္းဆက္သြားသျဖင့္ တုန္ခါပဲ့တင္သံစဲသြားေအာင္ အားလံုး ၿငိမ္ေနလိုက္ၾကသည္။ ခြၽင္သံစဲသြားမွ
" သဘာပတိ ငါေပါ့ ... ခြၽင္ ... ခြၽင္ .. "
ေၾကး႐ုပ္ေလာကနတ္၏အသံျဖစ္သည္။ သူသည္ ႐ွိ႐ွိသမ်ွေလာကနတ္ေတြထဲမွာ အရြယ္အႀကီးဆံုးျဖစ္သည္။ ေၾကးဝါျဖစ္သျဖင့္ သူ၏စည္းစုပ္ကလည္း ပိုအသံျမည္သည္။ ဒါကိုသိေသာ ေၾကးရုပ္ေလာကနတ္က သူ၏စည္းစုပ္ကို ခြၽင္ခြၽင္ဟု ႏွစ္ထပ္ေက်ာ့တီးေလသည္။
" အားလံုး ေၾကးဝါရုပ္ဆီ ေစာင္းငဲ့ၾကည့္ၾကစဥ္ ပလာစတာေလာကနတ္က
" ဒီမွာ ဒီမွာ က်ဳပ္ကေတာ့ ပလာစတာပီပီပဲ၊ ႂကြပ္တယ္ ဆတ္တယ္ ေျပာခ်င္ေျပာ။ ေၾကး႐ုပ္ကို သဘာပတိထားဖို႔ သေဘာမတူႏိုင္ဘူး ... ခြၽင္ "
" ဒါျဖင့္ ဘယ္သူ႔ကိုတင္မလဲ ခြၽင္ "
" ေလာကနတ္ထဲမွာ ဝါအရင့္ဆံုး၊ အႏုပညာလက္ရာအေျမာက္ဆံုး၊ ေ႐ွးအက်ဆံုး၊ အခ်ိဳးအက်ဆံုး၊ အလွပဆံုး၊ ဒီလိုမူေတြနဲ႔ ေရြးရမယ္။ ခြၽင္ ... "
" ဟုတ္တယ္။ ဒါ မွန္တယ္။ ခြၽင္ "
ခြၽင္ခြၽင္အသံမ်ား ဗလံုးဗထြးျဖစ္သြားျပန္သည္။
" အားလံုးၿငိမ္ေပးၾကပါ ခြၽင္ "
အသံ႐ွင္ကား အျမင့္တစ္ေတာင္ေက်ာ္႐ွိေသာ ေရႊေရာင္ဝင္းေနသည့္ ေလာကနတ္။
" အားလံုး နားေထာင္ၾကပါ။ ဒီအခန္းထဲက ေလာကနတ္႐ုပ္တုေတြအားလံုးထဲမွာ က်ဳပ္ဟာ အရြယ္အစားအႀကီးဆံုးျဖစ္ရံုမက အဟမ္း ... ေလာကနတ္႐ုပ္တုမူရင္းအတိုင္း ပြားယူထုလုပ္ထားတာျဖစ္တယ္။ ဒါကို သင္တို႔အားလံုး အေလးမူၾကရလိမ့္မယ္။ ခြၽင္ ... "
လက္တစ္ဝါးခန္႔ သစ္သားေလာကနတ္႐ုပ္ကေလးက သူ႔ေဘးက စဥ့္ေလာကနတ္ကို တီးတိုးေလသံျဖင့္ " အလကားပါကြာ။ သူက မိုေလာင္းထားတဲ့ပလာစတာႀကီးပါ။ အေရာင္လက္ေနတာကလည္း ေရႊမွင္သုတ္ထားလို႔ပါ "ဟု ေျပာေန၏။
ေရႊေရာင္ေလာကနတ္က ထိုတီးတိုးစကားကို မၾကားလိုက္ဘဲ သူ႔စကားသူ ဆက္ေလသည္။
" အဟမ္း ... ေလာကနတ္မ်ားအားလံုး စဥ္းစားၾကဖို႔ အခ်က္တစ္ခ်က္ ေျပာလိုက္မယ္။ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ခြၽင္ .. ခြၽင္ .. တို႔အားလံုးရဲ႕ေျခႏွစ္ဖက္ၾကားကစည္းစုပ္ ဒါက ဘာကိုျပသလဲ။ ျင္ိမ္းခ်မ္းျခင္းဂီတ၊ အဟႎသတရားရဲ႕ သေကၤတ၊ ဟုတ္ရဲ႕လား ... ခြၽင္ "
" ဒါကေတာ့ သူေျပာမွလား။ တို႔အားလံုးမွာ စည္းစုပ္႐ွိၾကတယ္။ ဒါရဲ႕အဓိပၸါယ္ကိုလည္း အားလံုးသိၿပီးသား။ စကားေၾကာ႐ွည္လိုက္တာ "
ေရရြတ္သံမ်ား၊ ခြၽင္ခြၽင္သံမ်ား ခပ္အုပ္အုပ္ေပၚလာၾကသည္။
" ခြၽင္ .. တို႔ရဲ႕ေအာက္ခံကို ၾကည့္လိုက္ၾကစမ္း။ ၾကာကလပ္အျဖစ္ဖန္တီးထားတဲ့ ၾကာဖက္ ဟုတ္လား။ ၫႊန္တြင္းက ရုန္းႂကြၿပီး ေရမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတက္လာတဲ့ၾကာ၊ ဒါက ဘာကိုေျပာသလဲ ခြၽင္ "
စဥ့္႐ုပ္ေလာကနတ္ကေလးက ေယာင္ယမ္း၍ သူ႔ေအာက္ကို ငံု႔ၾကည္၏။ စဥ့္႐ုပ္လံုးေဖာ္လက္ရာမွာ သိပ္မပီသျဖင့္ သူ၏ၾကာကလပ္အတြက္ အားငယ္သြားေလသည္။
" ၾကာဆိုတာ အသိဥာဏ္တရားနဲ႔ လြတ္ေျမာက္ျခင္းပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ငါတို႔ဟာ အသိဥာဏ္ျမင့္ရမယ္။ အဝိဇၨာကေန လြတ္ေျမာက္ရမယ္ .. ခြၽင္ "
" ဒါေတြ က်ဳပ္တို႔အားလံုး သိၿပီးသားပါ။ လိုရင္းေျပာပါ "
ေႂကြေရာင္ေဖြးလက္ေနသည့္ ေလာကနတ္က သည္းမခံႏိုင္စြာ ထေအာ္လိုက္ရာ စူးစူးရဲရဲအသံထြက္လာ၏။
" ေဟး .. ေဟး .. ေလာကနတ္မပီသစြာ ေအာ္လိုက္တာ ဘယ္သူလဲ။ အံမယ္ ေႂကြ႐ုပ္ပါလား။ ဒီမွာ သက္ႀကီးဝါႀကီး သမ႓ာႀကီးက ေျပာေနတာကို ႐ိုင္းပ်စြာျပန္ေအာ္ရေအာင္ သင္က ဟင္းဟင္း ဘာမို႔လို႔လဲ။ သင့္ဒူးကို သင္ၾကည့္လိုက္စမ္း "
သစ္ကနက္ေလာကနတ္၏အသံျဖစ္သည္။
" ဘာျဖစ္ေနလို႔လဲ က်ဳပ္ဒူးက "
" ဟ တျခားေလာကနတ္ေတြနဲ႔ တူသလား။ ေလာကနတ္တို႔ထံုးစံ ဒူးတစ္ဖက္ေထာင္ တစ္ဖက္ခ်အေနထားမွာ သင့့္ဒူးက မွားေနတယ္ေလ။ သူမ်ားေတြက ညာေထာင္ ဘယ္ခ်။ သင္က ဘယ္ေထာင္ ညာခ် "
ေလာကနတ္ေတြအားလံုး ကိုယ့္ေျခကိုယ့္ဒူးကို ငံု႔ၾကည့့္ၾကသျဖင့္ ခြၽင္ခြၽင္သံေတြ ဆူသြားေလသည္။
" အလိုေလး ေလး ... က်ဳပ္တို႔ဒူးေတြ အေထာင္အခ် ဘယ္ညာ မညီပါလားဗ်ိဳ႕ ... ခြၽင္ "
" ျမတ္စြာဘုရား ဟုတ္ပါရဲ႕။ ဒူးအေထာင္အခ်ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနၾကပါလား ... ခြၽင္ "
" ခြၽင္ .... ခြၽင္ .... ခြၽင္ ... "
" အားလံုး ၿငိမ္ၾကပါ "
ေၾကးဝါ႐ုပ္၏အသံ ေပၚလာ၏။
" ဒူးေတြမညီတာက ဒီလိုပါ။ လူေတြက အလွထားဖို႔ ႐ုပ္တုႏွစ္ခုထုၾကၿပီး ဝဲယာထားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ အံလြဲျဖစ္ၿပီး ဘယ္ညာမတူုေတာ့ဘူးေပါ့။ ဘယ္ဒူးပဲ ေထာင္ေထာင္ခ်ခ် အေရးမႀကီးပါဘူး။ အေရးႀကီးတာက ဒူးေပၚမွာ ကဟန္လက္ဟန္႐ွိဖို႔နဲ႔ ေျခမွာ စည္းစုပ္႐ွိဖို႔ပါပဲ။ ဟုတ္လား .. ခြၽင္ .. "
" အင္း ... ေတာ္ပါေသးရဲ႕ကြယ္ရို႕ ... ခြၽင္ .. "
ေဆးေရာင္မသုတ္ရေသးေသာ ေျမေစးေလာကနတ္ကေလးကမူ
" အင္း .. ကိုယ္က်ဴး ကိုယ့္ဒူးေတာင္မယံုရဆိုတာ တို႔မ်ားေလာကနတ္ေတြဆီက ဆင္းသက္သလားမသိပါဘူး "
" ကိုင္း ... ေလာကနတ္ေတြအားလံုး ဒူးကိစၥၿပီးရင္ နီးရက္နဲ႔ေဝးျဖစ္ေနၾကတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကို ငါေျပာခ်င္တယ္ ... ခြၽင္ ..."
သည္တစ္ခါေပၚလာေသာအသံကား ခပ္အက္အက္၊ တုန္ခါ႐ိုက္ဆဲ။ အသံ႐ွင္မွာ နံရံကပ္စာအုပ္စင္႐ွိ အင္ဆိုင္ကလိုေပးဒီးယားက်မ္းတြဲမ်ားအနီးမွ အညႇိတက္ေနေသာ ေၾကးနီေရာင္ေလာကနတ္ျဖစ္သည္။ အင္ဆိုင္ကလိုေပးဒီးယားအနီးမွာ ဗိမာန္ေပါက္ေသာ ေလာကနတ္ျဖစ္သျဖင့္ သူ႔စကားကို အားလံုးက ေလးေလးစားစားနားစြင့္ၾကေလသည္။ ေၾကးနီေလာကနတ္က စကားဆက္သည္။
" ရတနာေရႊဂူမွထြက္လာေသာ ေကသရာဇာျခေသၤ့မင္းႏွင့္ ဆင္ပ်ံတို႔သည္ ေကာင္းကင္ယံ၌ အစာျဖစ္ေသာတိမ္ၫြန္႔ကို အေၾကာင္းျပဳၿပီးသကာလ ႀကီးစြာခိုက္ရန္ျဖစ္ပြားၾကသည္တဲ့။ ျခေသ့ၤက ဆင္ပ်ံ၏ဦးကင္းကိုနင္း၍ ႏွာေမာင္းကိုစုပ္ေလရာ ဆင္ပ်ံကလည္း ျခေသ့ၤကို အစြယ္ႏွင့္ထိုးသည္တဲ့။ ထိုအခါ ထိုသတၱဝါႏွစ္ဦး၏စစ္ပြဲေၾကာင့္ ကမ႓ာအလံုး အုံးအံုးကြၽတ္ကြၽတ္ညံလာသတဲ့ "
" စာသံေပသံႏွင့္ ေျပာေနေတာ့တာကိုး "ဟု ေျမေစးေလာကနတ္က သူ႔ေဘးမွ ေႂကြေလာကနတ္ကို ေလသံျဖင့္ေျပာသည္။ ေႂကြေလာကနတ္ကလည္း " အင္ဆိုင္ကလိုေပးဒီးယားအနီးမွာ စံျမန္းရလို႔ စာသံေပါက္ေနထင္ပါရဲ႕ကြယ္ "ဟု မွတ္ခ်က္ခ်ေလသည္။
" အင္း .. ဒီရန္စစ္သည္ ကမ႓ာေလာကႀကီးကို မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္ကာ ေလာင္ကြၽမ္းပ်က္စီးေစေတာ့မတတ္ျဖစ္ခဲ့သတဲ့။ မည္သူကမွလည္း သူတို႔ႏွစ္ဦး၏စစ္ပြဲအၾကားသို႔ မဝင္ရဲ။ မဝင္ဝံ့ျဖစ္ေနခိုက္မွာ ရန္ပြဲခ်ဳပ္ျင္ိမ္းေစဖို႔ ေလာကနတ္သည္ စည္းစုပ္ကို ခြၽင္ခြၽင္တီးခတ္လ်က္ ၿငိမ္းခ်မ္းေတးသီေႂကြးလ်က္ လွပစြာကခုန္လ်က္ ေကာင္းကင္အျမင့္ထက္မွ ဆင္းသက္လာသည္တဲ့။ ထိုေတးဂီတအႏုပညာ၏ အစြမ္းအာနိသင္တန္ခိုးေၾကာင့္ ဆင္ပ်ံႏွင့္ျခေသ့ၤတို႔ အမ်က္မာန္ေျပေပ်ာက္ကာ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကို မ်က္ေမွာက္ျပဳ။ ကမ႓ာေလာကႀကီးသည္လည္း သတၱႏၲရကပ္ေဘးမွ လြတ္ေျမာက္ခဲ့ေလေတာ့သည္တဲ့။ အို .. အသင္ေလာကနတ္တို႔ ေလာကနတ္၏ဤအႏွစ္သာရကို သင္တို႔ မေမ့မေလ်ာ့ ႏွလံုးသြင္းၾကကုန္ေလာ့။ အသင္တို႔ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကၿပီေလာ "
ေလာကနတ္အားလံုးကပင္ ႐ွက္စႏိုးျဖင့္ ငံု႔ငိုင္သြားၾက၏။
" အသင္တို႔သည္ သဘာပတိေရြးခ်ယ္ျခင္းအမႈကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ျငင္းခုန္ျခင္း မျပဳၾကလင့္။ အသင္တို႔ကိုယ္တိုင္က ဤသို႔ျငင္းခုန္ကြဲလြဲေနလၽွင္ ဆင္ပ်ံႏွင့္ျခေသၤ့တို႔က အသင္တို႔ကို ဟားတိုက္ရယ္ေမာၾကေတာ့မည္မုခ်တည္း ... ခြၽင္ ... "
ေၾကးနီေလာကနတ္စကားအဆံုးတြင္ သစ္ကနက္ေလာကနတ္က
" ဟုတ္ပါတယ္ေၾကးနီႀကီးခင္ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးျပယုဂ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မျငင္းခုန္ေတာ့ဘဲ ေလာကနတ္သီခ်င္းကို သီက်ဴးၾကပါစို႔လို႔ ေတာင္းဆိုတိုက္တြန္းလိုက္ပါတယ္ "ဟု တက္ႂကြစြာ ေျပာေလသည္။
" ေဟ့ ... ေဟ့ ... ဒီလိုသိမ္းက်ံဳးေရာခ်လို႔ မျဖစ္ေသးဘူးေလ ... ခြၽင္ .. "
အားလံုး လွည့္ၾကည့္ၾကရျပန္သည္။ အသံ႐ွင္ကား လက္ရာေျမာက္လွေသာ ေႂကြေရာင္စံုျခယ္ေလာကနတ္။
" ေလာကနတ္ဆိုရာမွာပဲ အနက္အမ်ိဳးမ်ိဳး႐ွိေနတယ္။ အဟမ္း ... "
ေႂကြေရာင္စံုျခယ္ေလာကနတ္က ေခ်ာင္းတစ္ခ်က္ဟန္႔ၿပီး
" ေလာကနတ္ဆိုတာ ေလာကနာထဆိုတဲ့ နတ္ဘုရားအမည္ကေန ဆင္းသက္လာတာ၊ ေလာကလူအမ်ား အားထားရာတဲ့။ ဘူရိဒတ္လကၤာႀကီးမွာ မင္းေစာျဗဟၼဒတ္ေလာကနတ္ဟု မွတ္၍ေခၚယူလို႔ ဖြဲ႔ဆိုခဲ့တယ္ "
" ဒါဆိုရင္ က်ဳပ္ကလည္း ေျပာလိုက္ဦးမယ္ "
က်န္စစ္သား႐ုပ္တုအနီးမွ သစ္ကနက္ေရာင္ေလာကနတ္၏အသံ ေပၚလာသည္။ သူ႔အသံမွာ မာေက်ာႂကြပ္ဆတ္ေနသည္။
စဥ့္႐ုပ္ေလာကနတ္ကမူ သူ႔အနီးမွ ေႂကြေလာကနတ္အား " သူဟာ သစ္ကနက္အစစ္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ႐ိုး႐ိုးသစ္သားကို ေဆးနက္သုတ္ထားတာ။ က်ဳပ္သိတယ္ "ဟု ေျပာေနသည္။
သစ္ကနက္က ခြၽင္ခြၽင္ခြၽင္ဟု စည္းစုပ္ကို ခတ္လိုက္ၿပီး " ဒီမွာ က်ဳပ္တို႔ဆရာႀကီးေဒါက္တာမဟိႏၵရဲ႕ ပဋိမာသိပၸံပညာက်မ္းအလိုအရဆိုရင္ ေကလာသေတာင္ စိတဗၺရဗိမာန္မွာေနတဲ့ သ်ွီဝနတ္မင္းႀကီးဟာ လက္ေလးဖက္စလံုးကို ေဝွ႕ယမ္းၿပီး ကတတ္လို႔ သူ႔ကို နာဋရာဇာအကဘုရင္ထိပ္ေခါင္တင္ မဟာနာဋက ကေခ်သည္နတ္မင္းႀကီးရယ္လို႔ ခ်ီးက်ဴးဂုဏ္တင္ခဲ့ၾကတယ္။ သ်ွီဝနတ္မင္းႀကီးရဲ႕ကႀကိဳးကကြက္ေတြက ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအႏုသဘင္မွာ ပ်ံ႕ႏွံ႕လာၿပီး မင္းခမ္းမင္းနားအေဆာင္အေယာင္ ပလႅင္ဥကင္ဝဲယာမွာ ေလာကနတ္ရယ္လို႔ မဂၤလာယူ ထုလုပ္တပ္ဆင္ၾကတာျဖစ္တယ္ ... ခြၽင္ .. "
" ခြၽင္ ... ဒါ .. ျဗဟၼဏအယူအဆပဲ "
စည္းစုပ္သံစူးစူးက်ယ္က်ယ္ျဖင့္ ဝင္ေျပာလိုက္သူကား ေဆးေရာင္ျခယ္သမထားရေသးေသာ သစ္သား႐ုပ္ေလာကနတ္ျဖစ္၏။
" ေဟး ... ဒီမွာ သစ္ကနက္ရဲ႕၊ အေရာင္နက္ေနလို႔သာ သစ္ကနက္ေခၚရတာ၊ အမွန္ေတာ့ ကိုယ့္လူဟာ မန္က်ည္းသားဆိုတာ က်ဳပ္သိသေပါ့။ ထားပါ။ ဒီမွာ က်ဳပ္ဟာ ကိုယ့္လူတို႔လို ေနာက္ေပါက္ေလာကနတ္ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္က ေရစႀကိဳၿမိဳ႕နယ္ ေ႐ွးေဟာင္းဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ေနလာခဲ့တဲ့ မူလလက္ေဟာင္း သမိုင္းတန္ဖိုး႐ွိတဲ့ ေလာကနတ္၊ သိလား၊ ခြၽင္ ... "
" ဟုတ္သပ .... ခြၽင္ ... "
တြံေတးၿမိဳ႕နယ္"ကန္ဘဲ့ရြာဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွ ေရာက္လာေသာ သစ္သားေလာကနတ္က စည္းစုပ္ကို အားပါးတရခတ္ကာ ေထာက္ခံလိုက္သည္။
" ဆက္ေျပာပါ ေရစႀကိဳေလာကနတ္ခင္ဗ်ား "
" သစ္ကနက္ရဲ႕မဟာယနအယူအဆကို နားမေယာင္ၾကနဲ႔။ သမိုင္းေၾကာင္းကို ျပန္ၾကည့္ၾက။ ေဝသာလီေခတ္ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ေတြမွာ ေလာကနာထသနထိုင္ဟန္ေတြနဲ႔ ထုလုပ္ထားတယ္။ ပုဂံက ေပၚေတာ္မူေစတီ၊ ေပါင္းကူးေစတီ၊ အာနႏၵာနဲ႔ အပယ္ရတနာေစတီေတြမွာ ေလာကနာထဟန္နဲ႔ ေဗာဓိသတၱပံုေတြ႐ွိတယ္၊ သိၾကလား .... ခြၽင္ .... ခြၽင္ ... "
" ခြၽင္ .... ခြၽင္ ..... ခြၽင္ ...... ခြၽင္ ......"
သစ္ကနက္႐ုပ္မွာ ေဒါသထြက္လြန္းသျဖင့္ စကားျပန္မေျပာႏိုင္ဘဲ စည္းစုပ္ကိုသာ သဲသဲမဲမဲခတ္ေနသည္။ စည္းစုပ္ကို ျပန္ၿငိမ္ေစၿပီးမွ
" က်ဳပ္ ... က်ဳပ္ကို မန္က်ည္းသားလို႔ေျပာလိုက္တာ ဒါ .... ဒါ .. ပုဂၢိဳလ္ေရးေစာ္ကားမႈသက္သက္ပဲ။ ဒါဟာ ေလာကနတ္႐ုပ္တုတစ္ခု ေျပာအပ္တဲ့စကား မဟုတ္ဘူး။ ျပန္႐ုတ္သိမ္းပါ "
" ေဟ့ ... ေဟ့ ... စစ္ကိုင္းေတာင္႐ိုး ပတၱျမားေစတီေတာ္ႀကီးရဲ႕ ထီးေတာ္ရိပ္က ေလာကနတ္ကို ေတာင္ေစာင့္ဘိုးဘိုးႀကီး ဘိုးေရခ်မ္းလို႔ေတာင္ ေခၚၾကတယ္ကြ။ ၾကားလား ... ခြၽင္ ... "
" ဟာ ... ေနၾကပါဦး ... ခြၽင္ "
" မဟာယာန ျဗဟၼဏအယူအဆေတြ .... ခြၽင္ ...."
" ပဋိဓာသိပၸံပညာက်မ္းအလိုအရ .... ခြၽင္ ... "
" ဆင္ပ်ံနဲ႔ ျခေသၤ့တို႔ရဲ႕တိုက္ပြဲကို သတိရၾကပါဦး .... ခြၽင္ ... "
" သစ္ကနက္မဟုတ္တဲ့ မန္က်ည္းသားႀကီး .... ခြၽင္ ..."
" ပုဂၢိဳလ္ေရးေစာ္ကားတယ္။ ေတာင္းပန္ရမယ္။ ခၽြင္ ... "
" ေတာ္ၾကပါ .... ေတာ္ၾကပါ ... ခြၽင္ ... "
အသံေတြ ပြက္ပြက္ညံေန၏။ စားပြဲေပၚမွ ပန္းတင္ခံုေပၚမွ စာအုပ္စင္ေပၚမွ ဗီ႐ိုေပၚမွ သူရႆတီ႐ုပ္၊ ကြမ္ယင္႐ုပ္၊ အန္းကုန္း႐ုပ္၊ ပ်ဴကေခ်သည္႐ုပ္၊ ေက်ာက္ျဖဴဆင္႐ုပ္၊ ပုဂံကေခ်သည္႐ုပ္၊ ႐ွိ႐ွိသမ်ွ႐ုပ္တုမ်ားအားလံုး တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားေနၾကသည္။ တိုင္ကပ္နာရီအိမ္ေလးထဲမွ ဥဩသည္ ျပတင္းရြက္ၾကားမွ ေခ်ာင္းၾကည့္ရင္း မ်က္လံုးေတြဝိုင္းေန၏။
ထိုစဥ္
" အားလံုး တိတ္ၾကစမ္း "ဟူေသာအသံတစ္သံက စည္းစုပ္သံခြၽင္ခြၽင္မ်ားကို ထိုးေဖာက္လ်က္ အင္အားႀကီးစြာ ေပၚထြက္လာ၏။ အသံကား ဩဇာတိကၠမအျပည့္၊ လႊမ္းမိုးျဖန္႔က်က္အုပ္စီးႏိုင္ျခင္း အာနိသင္အျပည့္။ ေလာကနတ္မ်ား ျင္ိမ္က်သြားၾက၏။ အသံေပၚလာရာဆီသို႔ အားလံုး လွမ္းၾကည့္လိုက္ၾက၏။ ကြန္ပ်ဴတာစားပြဲအထက္ နံရံေပၚ႐ွိ ဆီေဆးပန္းခ်ီကားႀကီးဆီမွျဖစ္သည္။ ေရႊကႏုတ္ေဘာင္ကြပ္ ပန္းခ်ီကားႀကီးထဲမွ ႐ုပ္ပံု႐ွင္ သိုရင္းျဖဴ ေရႊစလြယ္ ေခါင္းေပါင္းျဖဴေဖာ့လံုးႏွစ္စေထာင္ က်ယ္ေသာနဖူး ႏႈတ္ခမ္းေမႊးစစ ႐ွင္းေျပေျဖာင့္မတ္ေသာမ်က္ႏွာ ပန္းခ်ီကားေအာက္တြင္ေရးထိုးထားေသာ စာလံုးမ်ားက ဣဌကာရာမအုတ္ေက်ာင္းဒကာ ေယာမင္းႀကီးဦးဖိုးလိႈင္။
(၃)
တိမ္ေမွာင္ေဝကင္း ျမဴေျမႇး႐ွင္း
ျမဴေမွာင္ေဝကင္း တိမ္ေျမႇး႐ွင္း
စႏၵာေရာင္ဝင္း ထြန္းလင္း
သန္႔စင္ၾကည္ မိုးမင္းလြင္ေပသည္။
အလိုေလး ... ဘုရား ... ဘုရား ... ။ ေလာကနတ္အားလံုး စိမ့္ကနဲျဖစ္သြားၾက၏။ ပန္းခ်ီကားထဲမွ ေယာမင္းႀကီးသီက်ဴးလိုက္ေသာ သီခ်င္းကား ေလာကနတ္ခ်င္းျဖစ္ေခ်သည္။ ပန္းခ်ီကား႐ုပ္ပံု႐ွင္ထံမွ အသံဝါႀကီးသည္ အင္အားႀကီးစြာ စီးဆင္းျဖန္႔က်က္လာေလသည္။
ေျမာက္ေလျပန္ေညာင္း
ေဆာင္းလည္းေရာက္ျပန္ၿပီ
အို ... ကံဆိုးသည္
ေထြေထြထူးလည္ ၫြန္႔႐ွည္လန္းလို႔
ေလာင္းပန္းဂမုန္းအင္
သဇင္ေမႊးၾကဴေပၚေတာ့မည္။
ေယာမင္းႀကီးသည္ စကားအလ်ဥ္းမဆို။ ေလာကနတ္ခ်င္းကိုသာ ဣေျႏၵႀကီးစြာက်ဴးရင့္သည္။
ေလ်ွာက္ၾကားတင္ေတာ္မူေလတည့္မွ
ေထာက္နားဆင္ေတာ္မူ
လြယ္ကူေလ သနားေၾကာင္း
ၾကည္ျဖဴေလ ၫႊတ္တြားေလ်ာင္း
စိုးရိမ္ေလ်ွာက္ေၾကာင္း ကယ္ခြၽတ္ေလာင္း
ေတဇာေလ တန္ခိုးေပါင္း
ဥာဏ္ဝါ ေရေအးေလာင္း
သီတာ ေရခ်မ္းေလာင္း
သီတာသီတာ ေရခ်မ္းေလာင္း။
လေရာင္ျဖဴျပာလဲ့က အျခားတစ္ပါးေသာေနရာမ်ားမွ ကြယ္ေပ်ာက္ကာ ေယာမင္းႀကီးအေပၚတြင္သာ စုရံုးက်ေရာက္လာ၏။ ေလာကနတ္မ်ားအားလံုး ၿငိမ္က်ေနရာမွ စဥ့္႐ုပ္ကေလး၏ စူးစူးမ်ွင္မ်ွင္အသံ စတင္ေပၚလာသည္။
ဥာဏ္ဝါ ေရေအးေလာင္း
သီတာ ေရခ်မ္းေလာင္း
ပလာစတာအ႐ုပ္၊ ထို႔ေနာက္ သစ္ကနက္အ႐ုပ္၊ ထို႔ေနာက္ ေႂကြ႐ုပ္၊ ထို႔ေနာက္ ေၾကးဝါ၊ ထို႔ေနာက္ ေလာကနတ္မ်ားအားလံုး၏ ေတးသီက်ဴးသံသည္ တစ္စတစ္စ သံၿပိဳင္ညီညာျဖစ္လာေလသည္။
စိုးရိမ္ေလ်ွာက္ေၾကာင္း ကယ္ခြၽတ္ေလာင္း
ဥာဏ္ဝါေရေအးေလာင္း သီတာေရခ်မ္းေလာင္း .....
(၄)
အ႐ုဏ္မပ်ိဳ႕တပ်ိဳ႕ လေရာင္မျပယ့္တျပယ္တြင္ ေဒါက္တာမဟိႏၵ လူးလြန္႔ႏိုးထလာသည္။ ကြန္ပ်ဴတာေ႐ွ႕တြင္ ေခါင္းထူရင္း ေဒါက္တာမဟိႏၵ ဇေဝဇဝါျဖစ္ေနသည္။ ကြန္ျပဴတာမ်က္ႏွာျပင္ေပၚတြင္ ေပၚေနေသာ စာလံုးမ်ားကိုၾကည့္၍ ေရရြတ္သည္။
" ညက ငါ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့တယ္။ အိပ္မေပ်ာ္ခင္မွာ ငါပဲ စီခဲ့တာျဖစ္မွာေပါ့။ ဥာဏ္ဝါေရေအးေလာင္း သီတာေရခ်မ္းေလာင္းတဲ့။ ဟင္ .. မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ညက လ်ွပ္စစ္မီးမလာဘူးေလ။ ငါ ကြန္ပ်ဴတာပိတ္ခဲ့တာပဲ။ ငါလုပ္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါျဖင့္ ... "
ေဒါက္တာမဟိႏၵသည္ အေတြးစတန္းလန္းျဖင့္ ျပံဳးေလသည္။
" ျမန္မာ့႐ိုးရာပဋိမာ သိပၸံပညာက်မ္းထဲ စိတ္ေရာက္စြဲလန္းရင္း ငါ အိပ္ေပ်ာ္သြားခဲ့တာပဲ။ ေလာကနတ္ခ်င္းကို ငါမေရးလို႔ ဘယ္သူလာေရးမွာလဲ။ အလို .. ဒါက ... ဘာပါလိမ့္ ..... "
ကြန္ပ်ဴတာမ်က္ႏွာျပင္ ေအာက္ေျခေထာင့္တစ္ေနရာေလးမွာ စာလံုးေလးတစ္လံုး။
" ခြၽင္ "
ခ်စ္ဦးညိဳ
No comments:
Post a Comment