May 24, 2018

ေရႊဘုံတီး ေမာင္ႀကီးတို႔ေလ

ေရႊဘုံတီး ေမာင္ႀကီးတို႔ေလ
ေမာင္ရင့္မာ (ေက်ာင္းကုန္း)

(၁)

‘စိုးစိုးဟန္’ ဟူေသာ အမည္သည္ အႏၲရာယ္ အခ်က္ေပးသံ၏ အျခား အမည္နာမ တစ္ခုေပေလာ ဟုပင္ ထင္ရေလာက္သည္။

သည္ျပည္နယ္သို႔ အငယ္တန္း အရာရွိကေလး အျဖစ္ သူမ ေျပာင္းေရႊ႕ေရာက္ရွိလာမည္ ဆိုေသာ သတင္းက တစ္႐ုံးလုံးကို ‘လႈပ္’ သြားေစခဲ့သည္။

ပထမဦးစီး အရာရွိႀကီး ဦးတင္ေမာင္ဆင့္သည္ လက္ေထာက္အရာရွိ ႏွစ္ဦးကို သူႏွင့္ ခ်က္ခ်င္း လာေရာက္ ေတြ႕ဆုံေစရန္ ႐ုံးခန္းထဲသို႔ ေခၚယူလိုက္သည္။

သူသည္ ေဒၚစိုးစိုးဟန္ႏွင့္ တစ္႐ုံးတည္း အတူမေနခဲ့ရေသာ္လည္း ျမန္မာျပည္ အလယ္ပိုင္းမွာ တစ္တိုင္းတည္း အတူ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ဖူးသည္။ သူမကိုလည္း ျမင္ဖူးသည္။ သူမ သတင္းကိုလည္း ၾကားဖူးသည္။ သူမအေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္း သိသည္ဟု သူ ထင္သည္။

လက္ေထာက္အရာရွိ ႏွစ္ဦးအနက္ ဦးဟန္ညြန႔္က မိသားစု ပါလာသည္။ ကိစၥ သိပ္မရွိ။ ဦးမ်ိဳးညိမ္းကေတာ့ မိသားစုကို ရန္ကုန္မွာ ထားခဲ့လ်က္ သည္ျပည္နယ္သို႔ တစ္ကိုယ္တည္း လာေရာက္ခဲ့ေသာ အဲ ... လူလြတ္။ အေရးႀကီးသည္။

ႏွစ္ဦးစလုံးမွာ အသက္ ေလးဆယ္ဝန္းက်င္ အရြယ္ေကာင္းေတြ။ သတိေပးထားမွ တန္ကာ က်လိမ့္မည္။

“အဲဒီ ေဒၚစိုးစိုးဟန္က တစ္ခုလပ္ေပါ့။ သူ႔ ခင္ပြန္းေဟာင္းက ႏုိင္ငံျခား သေဘၤာအရာရွိ”

ဦးဟန္ညြန႔္ႏွင့္ ဦးမ်ိဳးညိမ္းတို႔ကို အမိန႔္စာရြက္ ထိုးျပလိုက္ၿပီး ဦးတင္ေမာင္ဆင့္က စတင္ ရွင္းျပသည္။

သူမက စြဲမက္ဖြယ္ ႐ုပ္ရည္ ရွိၿပီး သြက္လက္ခ်က္ခ်ာ၍ အမ်ိဳးသားမ်ားႏွင့္ ေရာေရာေႏွာေႏွာ ေနတတ္ေၾကာင္း၊ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္သည္ ဟုပင္ ဆိုႏုိင္ေၾကာင္း၊ ႏွစ္အတန္ၾကာ ႏုိင္ငံျခား သြားေရာက္ရာမွ ျပန္လာေသာ ခင္ပြန္းသည္ႏွင့္ ‘မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မသိ’ ကြဲကြာသြားခဲ့ၿပီး သမီးတစ္ေယာက္ က်န္ခဲ့ေၾကာင္း။

ထို႔ေနာက္ သူမသည္ အထက္အရာရွိ တစ္ဦးႏွင့္ ၿငိစြန္းခဲ့ရာ ထိုသူ၏ တရားဝင္ဇနီးက တိုင္ၾကားခဲ့သျဖင့္ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ားပင္ ျပဳလုပ္ခံခဲ့ရေၾကာင္း၊ ထို အထက္အရာရွိမွာလည္း ေဝးလံေခါင္းပါးေသာ ေဒသတစ္ခုသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ သြားခဲ့ရေၾကာင္း၊ ယခုလည္း မည္သည့္ အျပစ္ေၾကာင့္ ဤျပည္နယ္႐ုံးသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕လာသည္ကို မသိခဲ့ရေသးေၾကာင္း၊ သို႔ျဖစ္၍ သူမကို အထူး သတိထား ဆက္ဆံလ်က္ ကင္းကင္းရွင္းရွင္း ေနၾကေစလိုေၾကာင္း။

စသည္ျဖင့္ စသည္ျဖင့္ ဦးတင္ေမာင္ဆင့္က အက်ယ္တဝင့္ ေဆြးေႏြးမွာၾကား ေနသည္ကို ႐ုံးခန္းထဲသို႔ လက္ဖက္ရည္ လာပို႔ေသာ ႐ုံးအကူ ေမာင္ခင္ၾကည္က နားစြန္နားဖ်ား ၾကားသြားသည္။

ေမာင္ခင္ၾကည္က သူ႔ဇနီး လက္ႏွိပ္စက္ စာေရးမေလး မာလာေဆြကို ေျပာျပသည္။ မာလာေဆြက သူငယ္ခ်င္း ဥမၼာေအာင္ကို ေျပာသည္။ ထိုမွ စာေရးႀကီး၊ ႐ုံးအုပ္ စသည္ျဖင့္ ေဒၚစိုးစိုးဟန္၏ ‘အမနာပ သတင္း’ သည္ ေတာမီးပမာ တဖ်စ္ဖ်စ္ ေလာင္ကၽြမ္းပ်ံ႕ႏွံ႔ကာ ဆရာႀကီး ဦးတင္ေမာင္ဆင့္ ဦးစီးေသာ ႐ုံးတစ္႐ုံးလုံးကို ဝါးမ်ိဳ သြားေတာ့သည္။

* * *

(၂)

သမီး ဝတ္မႈန္ဝင္းရဲ႕ လက္ကို တင္းတင္းဆုပ္၍ ေလယာဥ္ေပၚမွ ဆင္းလာေသာ ေဒၚစိုးစိုးဟန္ကို မည္သူကမွ် လာေရာက္ ႀကိဳဆိုျခင္း မရွိ။

ေလဆိပ္ ထြက္ေပါက္မွာ အသင့္ ေတြ႕ရွိရေသာ ျမင္းလွည္းတစ္စီးကို ငွားရမ္း၍ ပထမ ဦးစီးအရာရွိႀကီးထံ သြားေရာက္ သတင္းပို႔ေတာ့လည္း လႈိက္လွဲပ်ဴငွာ ဆက္ဆံျခင္း မခံရ။ စိမ္းစိမ္းျပတ္ျပတ္။

ဝန္ထမ္းငယ္မ်ားရဲ႕ စူးစမ္းဟန္ၾကည့္ေသာ အၾကည့္စူးစူး အၾကည့္စူးစူးမွာ ေႏြးေထြးေဖာ္ေရြဟန္ မရွိ။ မလိုလား သလိုလို၊ အဖက္မတန္ သလိုလို။

ေဒၚစိုးစိုးဟန္ နားမလည္ႏုိင္ေတာ့။

သို႔ျဖင့္ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ ၿမိဳ႕ထဲက တည္းခိုခန္း သန႔္သန႔္ တစ္ခုမွာ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ေနလိုက္ရသည္။

ထို႔ေနာက္ တည္းခိုခန္း မန္ေနဂ်ာက ကူညီသျဖင့္ ၿမိဳ႕ေတာင္ဘက္ ေရကန္ႀကီး နံေဘးက အိမ္လုံးခ်င္းေလးကို တစ္လ ႏွစ္ရာျဖင့္ ငွားရမ္း ေနထိုင္ခြင့္ ရခဲ့သည္။

* * *     
 
တင္းျပည့္ ျဖဴဝင္းေသာ အသားအေရ၊ အခ်ိဳးက်က် ဖြံ႕ထြား စိုျပည္ေသာ အဆက္အေပါက္၊ နီေစြး ထူအန္းေသာ ႏႈတ္ခမ္းႏွစ္လႊာႏွင့္ ေခတ္မီစြာ ဝတ္စားျပင္ဆင္ တတ္ျခင္းတို႔ေၾကာင့္ အသက္ (၃၅) ႏွစ္ခန႔္ အရြယ္ရွိ ေဒၚစိုးစိုးဟန္သည္ အလြန္အမင္း ေခ်ာေမာလွပသည္ မဟုတ္ေသာ္လည္း စြဲမက္စဖြယ္ ႐ုပ္ရည္ရွိသည္ ဆိုျခင္းကိုမူ မည္သူမွ် ျငင္းဆန္ဝံ့မည္ မဟုတ္ေခ်။

သူမ၏ ေနာက္ေက်ာအလွကို အနည္းဆုံး ႏွစ္ခါျပန္ ၾကည့္ေလ့ရွိေသာ သူေကာင္းသား ဖိုသတၱဝါတို႔က ထိုအခ်က္ကို အႂကြင္းမဲ့ ေထာက္ခံၾက ေပလိမ့္မည္။

ဘယ္ အထက္အရာရွိကိုမ်ား ျမႇဴဆြယ္သိမ္းသြင္း လိုက္ေလမလဲ၊ ဘယ္ အမ်ိဳးသားႏွင့္ ၿပီတီတီ ဆက္ဆံတာကို ျမင္ရေတာ့မလဲႏွင့္ သူမ ေရာက္လာစ ကတည္းက စိစတ္ဝင္တစား ေစာင့္ၾကည့္ အကဲခတ္ ေနၾကေသာ ဝန္ထမ္းတခ်ိဳ႕မွာ ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕လွၿပီ။

မ်ားစြာ ဖိစီးေလးလံျခင္း မရွိေသာ အလုပ္တာဝန္ အနည္းငယ္ကို ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္း ထမ္းေဆာင္ရင္း အထက္ေအာက္ ေျပလည္ေခ်ာေမြ႕စြာ တရင္းတႏွီး ဆက္ဆံသည္မွအပ သူမ၏ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လည္မႈ တစ္စုံတစ္ရာ မေတြ႕ရခဲ့။

“အစ္မ ေရာက္လာစတုန္းက မာလာတို႔ေတာင္ တစ္မ်ိဳး ထင္ခဲ့တာ”

ကၽြမ္းဝင္ ရင္းႏွီးလာၿပီ ျဖစ္ေသာ မာလာေဆြက ေျပာသည္။

“ေျပာပါဦးကြယ္၊ အစ္မကို ဘယ္လို ထင္ခဲ့လဲ ဆိုတာ”

မာလာေဆြသည္ ခင္ပြန္းသည္ ႐ုံးအကူကေလး ေမာင္ခင္ၾကည္မွ တစ္ဆင့္ ၾကားသိခဲ့ရသည္တို႔ကို အိတ္သြန္ဖာေမွာက္ ျပန္ေျပာၿပ လိုက္ေတာ့သည္။

ေဒၚစိုးစိုးဟန္သည္ အလႈပ္အရွား ကင္းမဲ့ေသာ မ်က္ႏွာထားျဖင့္ မာလာေဆြ႕ စကားကို အစအဆုံး နားေထာင္သည္။ အတန္ၾကာေတာ့ ေတြးေတြးဆဆ ေျပာသည္။

“သူတို႔ေျပာတာ မွန္တာလဲ ပါ၊ မွားတာလဲ ပါမွာေပါ့ကြယ္၊ ဘယ္ေလာက္ မွန္ကန္ၿပီး ဘယ္ေလာက္ မွားယြင္းတယ္ ဆိုတာ မာလာ အကဲခတ္ ေစာင့္ၾကည့္ေပါ့”

* * *

(၃)

“ငါ့ တပည့္မက ေခတ္မီတယ္၊ သြက္လက္ ခ်က္ခ်ာတယ္၊ အေပါင္းအသင္း ဆံ့ၿပီး ဘယ္သူနဲ႔မဆို တရင္းတႏွီး ဆက္ဆံတတ္တယ္။ အဲဒါဟာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္တစ္ခု မဟုတ္ေပမယ့္ အနားမွာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ မားမားမတ္မတ္ မရွိတဲ့ အခါက်ေတာ့ ဆက္ဆံေရးသတိ အျမဲရွိဖို႔ ဆရာ မွာခ်င္တယ္”

အထက္ျမန္မာျပည္ ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕မွာ သူမ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္စဥ္ သူမႏွင့္ အဆင့္တူ တစ္ဌာနတည္း တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့ေသာ ဦးေအာင္သိန္း ဆိုသူက ‘ၿမိဳ႕ေစာင့္နတ္ကေလး’ အမည္ခံလ်က္ သူမကို တိုင္ၾကားခဲ့သည္။

ပန္းျခံတစ္ခုထဲတြင္ ေယာက္်ားတစ္ဦးႏွင့္ အတူ ထိုင္ေနခဲ့ေသာ မိန္းမတစ္ဦး၏ ေနာက္ေက်ာဘက္မွ ႐ုိက္ထားေသာ ဓာတ္ပုံ တစ္ပုံကိုပါ တိုင္စာႏွင့္ ပူးတြဲ တင္ျပခဲ့သည္။ က်င့္ဝတ္သိကၡာႏွင့္ မညီ လူမႈေရး ေဖာက္ျပန္သူတစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း တိုင္စာမွာ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ စြပ္စြဲထားသည္။

အေကာင္းဆုံး တိုင္စာတစ္ေစာင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ႐ုံးခ်ဳပ္မွ လူႀကီးမ်ာကပင္ လက္ဖ်ားခါခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍လည္း သူမကို ခ်က္ခ်င္း ရာထူးခ်ကာ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ လူေပါင္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ကို စစ္ေဆးခဲ့ၿပီးေနာက္ အေျဖ ထြက္လာသည္။

ဓာတ္ပုံမွာ သူမ၏ပုံ မဟုတ္။ သူမမွာ အျပစ္မရွိ။

ႏွစ္လအတြင္း သူမအလုပ္ ျပန္လည္ ရရွိၿပီး သူမ၏ ဆႏၵအရ သည္႐ုံးသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕မိန႔္ ထုတ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ရာ သူမ ေျပာင္းေရႊ႕ မလာမီကေလးတြင္ သူမကိစၥကို အဖြဲ႕ေခါင္းေဆာင္ အျဖစ္ စုံစမ္းစစ္ေဆးမႈ ျပဳခဲ့ေသာ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမွဴးက ႐ုံးခန္းထဲ ေခၚယူေတြ႕ဆုံလ်က္ အထက္ပါအတိုင္း မွာၾကားခဲ့ေလသည္။

* * *

(၄)

ဆက္ဆံေရး ေျပျပစ္ျခင္း၊ ရင္းႏွီး ပြင့္လင္းစြာ ေနထိုင္၍ အေပးအကမ္း ရက္ေရာျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းငယ္မ်ားက ​ေဒၚစိုးစိုးဟန္ကို ခင္မင္ေလးစား ၾကသည္။

ေျပာစရာ တစ္ခုေတာ့ ရွိသည္။

သူမသည္ အထက္အရာရွိမ်ားကို ႐ုိေသေလးစားေၾကာင္း အမူအရာ ျပသည္မွအပ တရင္းတႏွီး ဆက္ဆံေလ့ မရွိ။

ဆရာႀကီး ဦးတင္ေမာင္ဆင့္ႏွင့္ ဦးမ်ိဳးညိမ္းတို႔မွာ အိမ္ရွင္မမ်ား ပါမလာၾကသျဖင့္ အိမ္ကို ဝင္ထြက္သြားလာမႈ မရွိ။ သူတို႔ အိမ္ကိုလည္း မသြား။ သူမအိမ္ကိုလည္း မဖိတ္ေခၚ။ မိသားစု ပါလာေသာ ဦးဟန္ညြန႔္ႏွင့္ အျပန္အလွန္ ဝင္ထြက္ သြားလာမႈ ရွိသည္။ ဦးဟန္ညြန႔္ ဇနီးကလည္း သူမကို ခင္မင္သည္။ ဦးဟန္ညြန႔္ သမီးႏွင့္ သူမရဲ႕သမီး ဝတ္မႈန္ဝင္းကလည္း ကေလးခ်င္း ခင္မင္သည္။

သို႔ေသာ္ အလြန္ အံ့ဩဖြယ္ ၾကံဳရသည္။

ေဒၚစိုးစိုးဟန္ အေပၚ စတင္ ေဖာက္ျပန္လာသူမွာ ဦးဟန္ညြန႔္ ျဖစ္ေနျခင္းပင္။

မနက္ဘက္ ႐ုံးသို႔ သူမ ေစာစီးစြာ ေရာက္လာခဲ့ေသာ ထိုတစ္ေန႔တြင္ အလြန္လွပ ေသသပ္ေသာ စာအိတ္တစ္လုံးကို ဦးဟန္ညြန႔္က သူမကို ေပးခဲ့သည္။

“ဟို ... ဟိုေလ စိုးစိုးအတြက္ စာတစ္ေစာင္ ေရာက္ေနလို႔”

ရယ္ဖြယ္လည္း ေကာင္းသည္။ ကေလးကလားလည္း ႏုိင္သည္။

မသိမသာ တုန္ယင္လႈပ္ရွားေနေသာ သူ႔ ေလသံႏွင့္ မလုံမလဲ ဟန္အမူအရာတို႔ေၾကာင့္ အေတာင္ႏွစ္ဆယ္ဝတ္မ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးစြာ ဆက္ဆံဖူးလွၿပီ ျဖစ္ေသာ ​ေဒၚစိုးစိုးဟန္က ခ်က္ခ်င္း နားလည္ သေဘာေပါက္လိုက္သည္။

“ဟုတ္ကဲ့၊ ေပးပါ ဆရာ”

ဣေႁႏၵမပ်က္ စာကို လွမ္းယူၿပီး အံဆြဲထဲ ထိုးထည့္လိုက္သည္။ မာလာေဆြ ႐ုံးေရာက္လာေသာ အခါ ...

“မာလာေရ ေဟာဒီ အစ္မအံဆြဲထဲက စာတစ္ေစာင္ ယူၿပီး ေဖာက္ဖတ္ေပးစမ္းပါကြယ္”

ဟု ခိုင္းလိုက္သည္။

မာလာက စာကို ယူၿပီး ခ်က္ခ်င္း ဖြင့္ဖတ္သည္။

“အိုး ... လက္စသတ္ေတာ့ လက္ႏွိပ္စက္ ႐ုိက္ထားတဲ့ ရည္းစားစာကိုး၊ ဟင္ ... လက္မွတ္လဲ မပါဘူး၊ ေနပါဦး၊ ဒါ ႐ုံးက လက္ႏွိပ္စက္ပါ၊ ေဟာဒီမွာ ဝဆြဲ တစ္ျခမ္းပဲ့ကေလးနဲ႔”

မာလာေဆြက စာစာ စာစာႏွင့္ တအံ့တဩ ေျပာလို႔သာေနသည္။ စာကိုလည္း ေအာ္ဖတ္ေနသည္။ ဘယ္သူ ေပးတာလဲဟင္ အစ္မဟု ေမးသည္ကို “ဘယ္ သိႏုိင္ပါ့မလဲကြယ္” ဟု ေျဖလိုက္သည္။

ေန႔လယ္ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ခ်ိန္ အထိ ဆရာ ဦးဟန္ညြန႔္ အခန္းထဲမွ ထြက္မလာ။ သူ ထြက္လာျခင္း မရွိေတာ့ ေဒၚစိုးစိုးဟန္က သြားရသည္။

ဖတ္ခနဲ စာအိတ္ကို စားပြဲေပၚ ပစ္တင္လိုက္သည္ကို ဦးဟန္ညြန႔္က မ်က္ႏွာ အပ်က္ပ်က္ႏွင့္ ၾကည့္ေနသည္။

“အထက္အရာရွိ တစ္ဦးရဲ႕ က်င့္ဝတ္သိကၡာနဲ႔ အညီ ေနထိုင္ပါ ဆရာ ဦးဟန္ညြန႔္၊ ေနာက္တစ္ခါဆိုရင္ ဆရာႀကီးနဲ႔ တိုင္မယ္”

* * *

ဆရာ ဦးမ်ိဳးညိမ္းက သူ႔ထက္ ညက္သည္။ အေတြ႕အၾကံဳ မ်ားခဲ့ေသာ စားေနက် ေၾကာင္ဖားလည္း ျဖစ္ဟန္တူသည္။

“ေဒၚစိုးစိုး ေရာက္တာ သုံးလရွိၿပီဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ထမင္းစား ဖိတ္ဖို႔ မေျပာနဲ႔ အိမ္ေတာင္ အလည္ မေခၚဖူးဘူး”
“ခု စေနက်ရင္ ​ေဒၚစိုးစိုး အိမ္မွာ မုန႔္ဟင္းခါး ခ်က္ပါလားဗ်။ ေဒၚစိုးစိုး လက္ရာကေလး ျမည္းရေအာင္၊ အိမ္က မိန္းမနဲ႔ ဘယ္သူ သာမလဲလို႔”

ေသြးတိုး စမ္းသလို စကားဆိုတိုင္း “အခ်က္အျပဳတ္ မေကာင္းလို႔ပါ ဆရာရယ္” ဟု အလိမၼာႏွင့္ ျငင္းပယ္ခဲ့သည္ ခ်ည္းပင္။

“ေဒၚစိုးစိုး၊ ဟိုလူ႔အိမ္ကို သူ႔မိန္းမ မရွိရင္ မဝင္နဲ႔ေနာ္၊ ကိုဟန္ညြန႔္က ရာဇဝင္နဲ႔ဗ်၊ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္မခ်ဘူး”

ေစတနာ စကားလိုလို၊ ပိုင္စိုးပိုင္နင္း ရိသဲ့သဲ့ ေျပာသလိုလို ဆိုတတ္သည္။ အဲဒီတုန္းက သူမကို ဦးဟန္ညြန႔္ စာမေပးရေသး။

တစ္ေန႔ေတာ့ သူမ ႐ုံးျပန္ ေနာက္က်သည္။ ဦးမ်ိဳးညိမ္းလည္း သူမလိုပဲ ေနာက္က်သည္။ တိုက္ဆိုင္မႈလား၊ တမင္ ဖန္တီးမႈလား သူမ မေဝခြဲတတ္။

“ေဒၚစိုးစိုးနဲ႔ ရန္ကုန္ကနဲ႔ေတာ့ ကြာပါ့ဗ်ာ၊ ၾကည့္စမ္း ခုခ်ိန္ထိ လွပစိုျပည္တုန္း၊ ႏုပ်ိဳေနတုန္း”
“ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာ၊ တကယ္လွတယ္ ဆိုရင္ေပါ့ေလ”

သည္ကိစၥ အျမန္ျဖတ္မွဟု သူမ စိတ္ကူးရလိုက္သည္။

“တကယ့္ကို လွတာပါဗ်ာ၊ ကၽြန္ေတာ္ေလ ​ေဒၚစိုးစိုးကို ျမင္တိုင္း ဆယ့္ငါးႏွစ္ေလာက္ ျပန္ငယ္ သြားသလိုပဲ ခံစားရတယ္၊ တကၠသိုလ္မွာတုန္းက မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ကြဲကြာသြားခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ ငယ္ခ်စ္ဦးဟာ ေဒၚစိုးစိုးနဲ႔ တစ္ေထရာတည္း၊ ေျပာရင္း ရင္ထဲမွာ ေႏြးသြားတာပဲဗ်ာ”

ေဒၚစိုးစိုးဟန္က ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာလိုက္သည္။ ၿပီး ခ်က္ခ်င္း မ်က္ႏွာထား ျပင္လ်က္ ...

“အင္မတန္ ေဟာင္းႏြမ္းေဆြးျမည့္ေနတဲ့ ခ်ည္းကပ္နည္းမ်ိဳးနဲ႔ စိုးစိုးကို ရည္းစားစကား လာေျပာမယ္ မၾကံနဲ႔ ဆရာ ဦးမ်ိဳးညိမ္း၊ ဆရာႀကီးနဲ႔ တိုင္ပစ္လိုက္မယ္” ေျပာေတာ့ ေဆာင့္အကန္ ခံလိုက္ရသည့္ ေခြးတစ္ေကာင္လို သူ ခ်ာခနဲ လွည့္ထြက္သြားသည္။

ဆရာႀကီးသည္ သူတို႔အတြက္ တကယ္ပဲ အာေစးဂါထာ ျဖစ္သည္။

ေယာက္်ားမ်ား တကယ္ပါပဲ။ မိန္းမ တစ္ေယာက္ကို အလြယ္တကူလည္း အထင္ေသးတတ္သည္။ အေခ်ာင္ရမည္ ဆိုလွ်င္လည္း လြယ္လြယ္ လိုခ်င္လိုက္ေသးသည္။ တစ္ႀကိမ္တစ္ခါ မွားယြင္းခဲ့ဖူးေလေသာ မိမိ ဘဝကိုသာ နာၾကည္းဝမ္းနည္း မိေလသည္။

အထက္အရာရွိ ႏွစ္ဦးစလုံးက မ႐ုိးမသား ဆက္ဆံလာၿပီ ဆိုေတာ့လည္း သူမအဖို႔ အားကိုးယုံၾကည္ ရမည့္သူမွာ အမိအဖသဖြယ္ ျဖစ္ေသာ ဆရာႀကီးမွတစ္ပါး အျခား မရွိၿပီ။

ဆရာႀကီးက အေနေအးသည္။ သူ႔႐ုံးခန္းထဲမွာပင္ အေနမ်ားသည္။ သူ မေခၚဘဲ မည္သူမွ် သူ႔ ႐ုံးခန္းထဲ မဝင္ရဲ။

ေဒၚစိုးစိုးဟန္ ေျပာင္းေရႊ႕လာၿပီး ေျခာက္လအတြင္း တစ္ပတ္လွ်င္ သုံးေလးႀကိမ္ ဆိုသလို ဆရာႀကီး၏ အခန္းထဲသို႔ ႐ုံးအကူ ေမာင္ခင္ၾကည္ႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ အပို႔လႊတ္သည္။ ဟင္းေကာင္း ေကၽြးေကာင္း ခ်က္လွ်င္လည္း စားဦးစားဖ်ား အပို႔လႊတ္သည္။ အိမ္သူ မပါလာေသာေၾကာင့္ ဆရာႀကီး ဦးတင္ေမာင္ဆင့္ အစားဆင္းရဲ အေနဆင္းရဲ ျဖစ္ရွာမည္။

တစ္ေန႔ေတာ့ သူမထံ ျပန္ခ်ေပးလိုက္ေသာ ‘ပစ္စာ’ တစ္ေစာင္ ေပၚမွာ ဆရာႀကီးရဲ႕ မွတ္ခ်က္တစ္ခုကို ထူးထူးျခားျခား ေတြ႕ရသည္။

“လာေရာက္ ေတြ႕ဆုံ ေဆြးေႏြးရန္”

ဆင္နားရြက္ တံခါးကို တြန္းဖြင့္ဝင္လိုက္သည္။ အခန္းထဲမွာ ေမာင္ခင္ၾကည္ မရွိ၊ ဆရာႀကီးႏွင့္ သူမ ႏွစ္ေယာက္တည္း။

သူမက မွတ္ခ်က္ ေရးထားေသာ ဝင္စာကို (Flat File) ျဖင့္ တင္ေပးလိုက္သည္။

“ဆရာႀကီး ေဆြးေႏြးစရာ ရွိတယ္ဆိုလို႔”
“ထိုင္ပါဦးကြယ္၊ ေအးေအးေဆးေဆးေပါ့၊ မစိုးကို ေဆြးေႏြးစရာလဲ အေထြအထူး မရွိပါဘူး”

အလဲ့။ ‘မစိုး’ ဆိုပါလား။ အရင္က ေဒၚစိုးစိုးဟန္ဟု ေခၚေနက်။

သူမကို ရႊန္းရႊန္းစားစားႀကီး ျပံဳးၾကည့္ေနတာကို သ႐ုိးသရီ ခံစားေနရသည္။

ဖခင္အရြယ္၊ အသက္ (၅၀) ေက်ာ္ ဆရာႀကီးကို ဖ်တ္ခနဲ ေငးၾကည့္ရင္း မဟုတ္ႏုိင္ပါဘူး ဟုလည္း ျငင္းဆိုေနမိသည္။ (Flat File) ကေလးကို မဝံ့မရဲ ထိုးျပလ်က္ ...

“ဒါ ... ဒါနဲ႔ ဒီစာေပၚက ဆရာႀကီးရဲ႕ မွတ္ခ်က္ ...”
“အဲဒါ ေမ့ပစ္လိုက္ပါကြယ္၊ ဟဲ ... ဟဲ ... ဒီမွတ္ခ်က္မ်ိဳး မေရးဘဲနဲ႔ ဘယ္တုန္းကမ်ား မစိုး တစ္ေယာက္တည္း ဒီအခန္းထဲ လာဖူးလို႔လဲ”
“ဘုရားေရ ...”

ထိုအခါမွစ၍ ေဒၚစိုးစိုးဟန္သည္ ဆရာႀကီး အခန္းထဲသို႔ ဝင္မည္ဆိုတိုင္း မာလာေဆြကို အေဖာ္ေခၚသြားတတ္သည့္ အက်င့္ ရခဲ့ေလသည္။

* * *

(၄)

ငယ္ရြယ္ေခ်ာေမာေသာ အထူးစုံစမ္းစစ္ေဆးေရး အရာရွိကေလး ‘ကိုေက်ာ္ေဇယ်’ သည္ တာဝန္ျဖင့္ ေခတၱ လာေရာက္ရင္း ရန္ကုန္အိမ္မွ လူၾကံဳပါးလိုက္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို ေဒၚစိုးစိုးဟန္ထံ လာပို႔သည္။

ကိုေက်ာ္ေဇယ် မျပန္မီအတြင္း ေဒၚစိုးစိုးဟန္က စားေသာက္ဆိုင္ တစ္ခုမွာ ႏွစ္ႀကိမ္ ထမင္း လိုက္ေကၽြးသည္။ သုံးႀကိမ္ခန႔္ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ အတူ ထိုင္ျဖစ္ၾကသည္။

႐ုံးက ဆရာႀကီး ဦးတင္ေမာင္ဆင့္၊ ဦးဟန္ညြန႔္၊ ဦးမ်ိဳးညိမ္းတို႔ အားလုံး ထိပ္သီးပိုင္းေတြ ‘ေခါင္းခ်င္း႐ုိက္’ ကုန္သည္။ ႐ုံးခန္းထဲမွာ ေဆြးေႏြးၾကသည္။

ေယာက္်ားငယ္ငယ္ တစ္ဦးႏွင့္အတူ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ ထိုင္ျခင္းမွာ အရာရွိတစ္ဦး၏ က်င့္ဝတ္သိကၡာႏွင့္ မညီေၾကာင္း တစ္ဦးကေျပာသည္။ သည္အတိုင္း လႊတ္ေပးထားလွ်င္ ဌာနသိကၡာ က်မည္ျဖစ္ေၾကာင္း တစ္ဦးက ေျပာသည္။ မမွားသင့္တာ မမွားဖို႔ ေဆြးေႏြးပဲ့ျပင္သင့္ေၾကာင္း တစ္ဦးက ေျပာျပန္သည္။ သည္အထိ သေဘာတူညီခ်က္ ရခဲ့ၾကၿပီ။ ျပႆနာက ...

ေဒၚစိုးစိုးဟန္ကို ဘယ္သူက ေခၚယူ ေဆြးေႏြးမွာလဲ။ “ဦးဟန္ညြန႔္ ေျပာပါ၊”၊ “ဦးမ်ိဳးညိမ္း ေျပာတာ ပိုသင့္ေလွ်ာ္ မလားလို႔”၊ “ဆရာႀကီး ကိုယ္တိုင္ ေျပာတာပဲ ေကာင္းမယ္ထင္တယ္” ဘယ္သူမွ မေျပာရဲ။ တာဝန္ လႊဲၾကသည္။ ေဆြးေႏြးခ်က္ မျပတ္။

သူတို႔ ေဆြးေႏြးေနၾကသည္ကို ႐ုံးခန္းထဲသို႔ လက္ဖက္ရည္ လာပို႔ေသာ ႐ုံးအကူေလး ေမာင္ခင္ၾကည္က ၾကားသြားသည္။ သူက လက္ႏွိပ္စက္ စာေရးမေလး မာလာေဆြကို ျပန္ေျပာျပသည္။ မာလာေဆြက ေဒၚစိုးစိုးဟန္ကို တီးတိုး သတင္းပို႔သည္။

ေဒၚစိုးစိုးဟန္သည္ သူမ ျပဳမူေနက်အတိုင္း ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာလိုက္သည္။

ကိုေက်ာ္ေဇယ်သည္ သူမ၏ ေမာင္အရင္း ေတာ္စပ္ေၾကာင္း ဆရာမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ ေပးမိခဲ့မည္ ဆိုပါက ခုလို ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာခြင့္ ရမည္ မထင္။

-------------------------
ေမာင္ရင့္မာ (ေက်ာင္းကုန္း)
ေရႊဝတ္မႈန္၊ ေအာက္တိုဘာ၊ ၁၉၉၂။

credit
ျပန္လည္မ်ွေဝပါသည္ မြန္းေလးေဖေဖ

No comments:

Post a Comment